načítám data...

O universální pravdě a o tom, proč se lidé budou stále hádat o autech.

Nejlepší je Volkswagen! Nejlepší je Alfa! Nejlepší jsou stará auta. Nejlepší jsou nová auta... Jde vůbec nalézt shodu?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Stejně jako ve všech jiných oblastech, i mezi autaři má každý svůj názor a každý svou vlastní pravdu. A každý druhý má tendence napravovat svět, když někdo na internetech pravdu nemá. I my v redakci máme svoje pravdy a přestože se snažíme psát alespoň rámcově objektivně, nezastíráme, že do našich článků proniká velká část z našeho osobního vidění světa a našich osobních preferencí.

Tohle je ale asi všem jasné. Dnešní sloupek má být o něčem trochu jiném. Já si totiž nedávno uvědomil, že hádky a spory bychom pořádali i kdyby byli všichni poučení, tolerantní, sečtělí a znalí. A prozaický důvod, že “nás to prostě baví” a že chceme vyhrát internet nebo hospodu by byl jen polovinou příčiny. Osobní zkušenost je totiž natolik nepřenositelný prvek, že názory a osobní pravdy mohou být galvanicky oddělené čistě jen kvůli rozdílnému způspobu života různých lidí a třeba i jejich geografické poloze výskytu v rámci ministátu jakým je Česko. Tohle všechno si předvedeme na následujících třech příkladech…  …které se opravdu staly.

Nejlepší BMW M3 je…

Pepa má rád auta, je nadšenec, rád řídí, dlouho je fandou BMW a jezdí v málo jeté a zachovalé M3 E46, protože je nejlepší. Franta má rád auta, je nadšenec, rád řídí, dlouho je fandou BMW a jezdí v nové M3 F30, protože je nejlepší. Pepa má jasno, nejlepší eMka se totiž dělala v minulosti. F30 je plná kompromisů, má spoustu elektroniky, její motor už není výjimečný “jednorožec” stojící zcela mimo ostatní pohonné jednotky z Mnichova, ale (pokud trochu přimhouříte oči) “obyčejný” přeplňovaný třílitr, který se dá najít i v běžných trojkách, pětkách, X-kách… S54B32 v E46 je podle něj skvělý, točí jako blázen a jeho mechanický zvuk žádný dnešní motor nenapodobí. E46 má říz, baví jej aniž by jel jako maniak, více si povídá, je přímější, jednodušší a přátelská, spojuje to nejlepší z minulosti i moderny, prostě nejlepší M3.

Franta má taky jasno. M3 F30 funguje. Je to konečně M3, která nemá problém s chlazením motoru při opravdu náročném používání, má mnohem tužší skelet, efektivnější podvozek, mnohem rychlejší motor. Zkrátka od legendární, ale dnes již poněkud staré E30, je to první M3, která se dá používat na doraz a přitom umí být použitelnější v běžném životě.  Proto je nejlepší M3. Nic víc dodávat netřeba…

Pepa i Franta mají rádi rychlou jízdu a z ní pramenící požitek. Pepa se však spokojí s okreskou a když občas vyjede na okruh, nehoní sekundy. Franta je maximalista, který chce z auta vyždímat i ten poslední zlomeček schopností. A přestože oba mají bohaté zkušenosti s modely divize M, nikdy se neshodnou. Jen kvůli rozdílnému očekávání, které nemusí být vždy zřejmé.

Provozovat staré auto není žádný problém…

Milan žije na vesnici v rodinném domě. Má velkou garáž. V rámci rodiny mají doma 3 auta. Do blízkého města se dostanou pomocí bohatě dimenzované MHD. Jedno z Milanových aut je poměrně stará, byť zachovalá a zajímavá věc. Milan auta střídá a tohle najezdí okolo 10 tisíc ročně, když jej není třeba, odpočívá pod střechou garáže a když se náhodou něco pokazí nebo něco žádá o výměnu, Milana to nemusí trápit, protože si to dopředu naplánuje a i kdyby ne, prostě vezme klíčky od některého ze zbylých dvou vehiklů a v mezičase si v klidu opravuje.
Milan má jasno, provozovat staré auto je úplná pohoda, je to docela ekonomicky výhodné a nikdy ho nikde nenechalo. V hospodě u piva proto nemůže pochopit, proč si ti lidi mermomoci touží koupit zánovní levnou pixlu v holobytu, když na výběr je taková spousta různých krásných a mnohem lákavějších ojetin. Milan se totiž neumí vžít do pocitu, že někdo bydlí na sídlišti s jedním parkovacím místem, kde by čtyřkolová stařenka stála na větru, dešti a soli po celý rok, kde by do ni bourali sousedi a chcali psi a když by se s ní cokoli přihodilo, nebyla by to jen práce na volné odpoledne, ale několik dní imobility. A ruku na srdce, u těch starých věcí ty součástky přece jen umí odcházet více neplánovaně, než u těch nových. 

Japonec na konec

V dnešní době je pro nás automobilové nadšence takřka nepředstavitelné, že někdo žehrá na náhradní díly nebo jejich nedostatek. Poučka, že japonská auta mají nedostupné a navíc ještě předražené díly, z velké části zmizela s globalizací a internetem. A také já budu zarytě tvrdit, že provozovat japonské auto není žádný problém. Jenže pak se objeví třeba hypotetický člověk Alfons, který žije třeba v Bělé pod Pradědem, nejbližší ostrov civilizace má jméno Šumperk, garážníci v okolí nechtějí o mimoevropských autech moc slyšet a protože se Alfons o auta nezajímá a není ochoten trávit čas řešením servisu, tak jen platí a slyší “…kdybys jezdil v něčem normálním, jako Fabii nebo Octavii, tak by tě to stálo míň… a ne ten tvůj zgarb…”

Syndrom pátečního kusu, špatné konfigurace nebo vyjeté vraždy

A pak tu máme problém nejčastější. Zkušenost s konkrétním autem, byť dlouhá a hluboká, může mít někdy pramálo společného s vlastnostmi jiných kusů stejného modelu. Teoreticky by bylo třeba od každého povozu vyzkoušet několik kusů, než by člověk mohl vynášet všeobecné soudy. Pokud natrefíte na nepovedený kus, který unikl kontrole kvality, nebudete veselí. Stejně jako pár nenápadných položek výbavy může zcela změnit dojmy z jendoho modelu auta dokonce se stejnou motorizací. A ještě těžší to je u aut ojetých, která jsou všechna o kousek jinak dojetá a zničená a jen opravdu málo jich je technicky perfektních. Jozef bude tvrdit, že Miata je rozkymácená malá hujda, která oproti E46 nic nenabídne, protože se svezl v naleštěném ale zoufale nefungujícím kousku se zdechlým motorem na čínských gumíách. Miloš bude nechápavě reagovat, co na té velrybě z mnichova vidí, protože je nezdravě nadšený z Mazdy, která má brzdy, semislicky a pořádnou geometrii. Antonín bude nadávat, jak Octavia Combi s torzkou mlátí, protože má podvozkovou revizi ver.01 na 17” kolech a k tomu běžně jezdí v Audi A6, Vendelínovi to bude připadat úplně normální, protože má podvozkovou revizi ver.04 na 15” balónech a navíc Octu střídá s Rapidem. Dokud si Jozef s Milošem a Tonda s Vendou nevymění auta, nikdy se neshodnou…

Takže na závěr se zbývá zeptat, jak to vidíte vy? Máte nějaký podobný příklad ze svého okolí?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ma
martinw
08. ledna 2019, 14:44
0

A Vás ty nekonečně diskuze baví ? Mě ne. Spíš pokývu, že jsem si místo hybrida měl koupit 2.0 TSI byl bych jako král.
Většinou odvětím že auto funguje ok a že jsem v klidu a diskuze s oponentem končí... peace.

reagovat
M P
08. ledna 2019, 15:20
1

Nebaví. Ať si každý jezdí, čím chce, a hlavně ať to nikomu necpe :)

bitner
08. ledna 2019, 15:33
0

Velice hezky napsano. Kazdy nejak pristupuje k zivotu, vecem, penezum, kazdy ma jine priority.

reagovat
beastar
08. ledna 2019, 15:44
5

Já sem tolerantní. Ať má každý co uzná za vhodné. Někdy se nechám trochu unést. Jako každý. Nakonec duskuse posunuje a upravuje názory. A taky samozřejmě zkušenost. Těch mám relativně dost. Takže o tom, že tdi je nej mě ani Alfons nepřesvědčí;))

Důležitý je naslouchat a ne si brutal prosazovat svou. Radit je moje práce tak sem se to musel naučit. Doporučuju všem:)

reagovat
sheogh
08. ledna 2019, 15:54
0

Ja bych taky rekl, ze ty debaty se casto lisi i od narodnosti a tim od zazitych zvyku.... Typicky svycari, nemci, taliani pri debatach o autech reagujou pozitivne i na neobvykle, zajimave kousky i kdyz to nejsou zadni extra fanousci... naopak v cesku je typicka reakce "to se bude strasne srat...", "...nesezenes dily...", "... na co ti to bude, vzdyt to stejne nevyuzijes ...", apod...

pak dost zalezi na tom, v jakym duchu ta debata probiha - pokud je to jen vymena nazoru a neprechazi se v agresi apod, tak je takova debata zabavna, jinak ne :-)

reagovat
ratan groch
08. ledna 2019, 19:37
0

a k negativnym odbornikom
Na Hondu Accord Coupe 3,0 benzinV6 mi takmer vsetci, este aj zeny, co rozoznavaju auta len podla farieb ako prve hodnotenie povedali, ze to musi mat strasnu spotrebu.

custom1
08. ledna 2019, 16:00
0

No, to všechno je sice hezké, ale kdo z nich je ten správný "petrolhead"? :D

reagovat
Kuře
08. ledna 2019, 16:06
2

Dobrá otázka, možná článek na to někdo sesmolí?:)

Vavris Vavrisovic
08. ledna 2019, 16:07
11

Ne, už žádný článek na téme petrolhead! Jinak opouštím redakci :D

custom1
08. ledna 2019, 16:08
0

Doufám, protože něco takového tady chybí a přitom je to tak aktuální téma ;)

custom1
08. ledna 2019, 16:08
0

Myslím teda to téma o petrolheadech, ne o Vavrisově odchodu ;)

beastar
08. ledna 2019, 16:44
4

:D Podle mě je největší petrolhead ten s tou e46. A hned po něm Vavris. To je petrolheadskej král akorát ho ještě nekorunovali. Tak snad někdy na nějaký akci Autíčkáře to kluci napraví. Páč kdo jinej než petrolhead by vyhodil prachy za takový auto jako je miata a ještě si to pochvaloval,)

Kuře
08. ledna 2019, 17:11
1

Buz... jo, bude to petrolhead:)

Sedrik
08. ledna 2019, 16:07
4

K tomu poslednímu bodu: zkušenost s jedním konkrétním kusem - připomnělo mi to zážitek, který jsem měl už jako 18leté ucho.
Měli jsme v té době Lancii Prismu, která prostě shnila při používání. Protože peněz bylo málo, moji drazí rodičové se rozhodli koupit v Italii Prismu s mrtvým motorem, ale dobrou kastlí a udělat engine swap (jestli to bylo/je legální - netuším. Tehdy jsme to nějak neřešili).

Engine swap dělal garážový kutil "tam u nás" a já byl auto vyzvednout. Pamatuji se, že před garáží pana kutila stála nádherná Lancia Kappa. Tak jsme se s panem mechanikem dali do řeči a já jsem pronesl nějakou variaci na téma "Italská auta nejsou moc spolehlivá".
Pan mechanik mi (velice slušně - asi z diskuse poznal, že mě auta baví, jen jsem jelito) řekl, že jeho Kappa, koupena lehce jetá v Italii, mu slouží bez problému již několik let. Synova Audi A6 (C5), koupena nová byla během prvního roku používání 3x na dlouhodobém pobytu v servisu. Takže je to "vo konkrétním kousku".

Pořád si myslím, že statisticky jsou německá auta spolehlivější, než ta italská, ale osobní zkušenost s konkrétním kouskem může s názorem slušně zamávat.

A celkově k článku - kdyby se chlapi nemohli hádat o autech, zbyl by jen sport, politika a ženský. A vzhledem k tomu, že mě sport nezajímá, politika je na hospodskou debatu nebezpečná a o ženských se celej večer bavit nevydrží nikdo..... Stačí zahlásit, že "než tuctovou Octu, to raději vojetýho mergla" a hned je o zábavu postaráno... :p

reagovat
krab
08. ledna 2019, 16:08
2

Proč se lidi budou hádat o autech? Tak asi je to částečně diskuzní téma aby řeč nestála a taky chce každej potvrdit, že si vlastně vybral správně :)

Někdy stačí míň diskutovat a jít si různá auta vyzkoušet a je to. A někdy ani tak nemáš vůbec jasno...

A že někdo radši Audi, někdo Toyotu a někdo Porsche? Taky někdo fandí Spartě, že? :)
Auta jsou vůbec docela zajímavý společenský téma obecně a lidi vnímají, že jsou významově trochu podstatnější věc v životě, než třeba kávovar.

reagovat
beastar
08. ledna 2019, 16:56
0

Jako samozřejmě taky hodnota kávovaru a průměrného vozu je kapánek odlišná. Je to taky o tom v jaký skupině lidí se pohybuješ. Já už sem někdy tak vyčerpanej z těch debilních aut, že si rád podiskutuju třeba o pivu (kterýmu nerozumim tak si to nechám rád vysvětlit) a tak dále. Diskuze ano, ale tak nějak věcná. A lidi?

Tady jsme povětšinou zvláštní vzorek, Většina lidí ví o autech a o historii kolem nich úpný hovno. A nezávisí to na vzdělání, politickým názoru, pohlaví, stáří ani penězích. Prostě je to nezajímá. A kámoš z práce řikal, že ta Q7 s tou naftou je prostě supr a prostorná! Tak si ji prostě vemu basta.

krab
08. ledna 2019, 17:16
2

Já to napsal jako spíš kvůli legraci, zkrátka ty diskuze někdy úmorný jsou pro mě dost logicky vysvětlitelný. A je pravda, že se lidi i kvůli takový nepodstatný věci jako auta dovedou vážně hádat doopravdy. Z takovejch situací nejradši mizím. Ideální zkrátka být v té skupině podobně smýšlejících jedinců a máš pravdu, že tohle je jediný místo na internetu kam bych šel a poslal nějaký komentář. Jinde radši ne ... resp. ani by mě to nenapadlo. Na Autíčkáři je to vážně tak, že sem chodí zvláštní vzorek lidí :)

beastar
08. ledna 2019, 17:33
0

To zcela určitě. Přestože zcela logicky se tady taky občas neshodneme a debata má ostřejší nádech. Tak jako nakonec buď jeden ustoupí a prostě to nechá plynout, anebo prostě se to nechá otevřený. Nikdo se povětšinou nesnaží tlačit jenom to svoje. I když takový snahy tady taky kdysi bývali. Jenže to utichlo buď už to ty lidi nebaví páč s tim neuspěli. Nebo prostě zkusili autoforum a jsou tam šťastnější:))

Inženýr
08. ledna 2019, 17:56
1

Beastar: Ono je to možná taková z nouze cnost. Já dříve hodně diskutoval na "Auto cé zet" a v porovnání s tamními experty si myslím, že my ani zdaleka nedosahujeme úrovně jejich znalostí. Tak třeba v případě nesouhlasu jsou tamní maníci schopni ihned odhadnout detaily ze života jejich oponentů - nejčastěji profese jejich matek (a že to není moc hezké čtení), odkud pochází (nejčastěji nějaká země s násobně nižším HDP na obyvatele než ČR, přestože všichni píšou dobře česky), v jakém "špitálu" se zrovna nachází (na B), a o drobnostech jako je výška IQ nebo finanční situace se ani nemusím zmiňovat. Prostě géniové s obrovským záběrem.

Zlatý Autíčkář a místní diskuze.

Safa
08. ledna 2019, 19:54
5

Autíčkář je totiž nejlepší český web o autech s tou nejfajnovější komunitou. A Miata je odpověď na všecko... Jasný? :o)

krab
08. ledna 2019, 20:11
0

Počkej, počkej - abys je nepřechválil a oni zase nezačali s novoroční šňůrou testů nejlepších českých kombíků, prostě Hyundajky :-D

Goldies
08. ledna 2019, 21:51
1

Počkej, von jako fakt někdo fandí Spartě?! :-D (joke)

C70C
09. ledna 2019, 12:07
3

To mi připomnělo hlášku "fotbalisté AC Sparta Praha před vánoci navštívili oddělení dětské onkologie. "Tolik bolesti, smutku a zmaru v očích jsem dlouho neviděl" vyjádřil se v návaznosti na návštěvu osmiletý pacient Jirka..

Inženýr
09. ledna 2019, 14:02
1

Goldies: Minimálně o jednom vím.



Jinak nic proti Spartě - já fotbal v současné podobě nemám rád vůbec. :)

Fa
Fandatik
10. ledna 2019, 13:14
1

Safa: a pokud by odpověd nebyla Miata pak je druhá možnost. Dvě Miaty.
Nedávno jsem byl v trafice a maník přede mnou si bral Sparty. Trafikantka mu ještě nabídla stírací los. Což odmítl, s dovětkem, že děkuje, ale že nevyhrává. Na to paní zareagovala: "Jo tak pán je sparťan".

Inženýr
08. ledna 2019, 17:38
0

Taky zastávám názor, ať si každý jezdí čím chce a pokud má někdo pozitivní, nebo naopak negativní zkušenost s vozem co má určitou reputaci, může to celkem zásadně určovat názor jedince na daný vehikl/značku a tak dále.

Já třeba nemám moc dobrou zkušenost s Mazdou, a že docela rezla? To byla jen špička ledovce. Většina lidí (a obzvlášť tady) se ovšem o Mazdách vyjadřuje pozitivně, a dokonce ti kteří toho o autech moc neví většinou přikyvují "no jo, japonec, to bude spolehlivý". Proto se taky nebudu hádat, že Mazdy jsou poruchové, když vidím že většina to vidí jinak a lidé jsou nějak celkově s touto značkou spokojeni. Sám bych si však Mazdu už asi nekoupil.

Jsou však situace, kdy já jako člověk který autům rozumí (asi jako každý z nás toho tady ví o autech víc než běžný "spotřebitel" jinak s nulovým zájmem), lidově řečeno nemohu "držet hubu".

reagovat
Pochtli
09. ledna 2019, 13:08
0

Stejně to mám s bájnou spolehlivostí Toyoty - žádná další mi nesmí do baráku..

Inženýr
09. ledna 2019, 13:51
0

No jo - není nad osobní zkušenost. :)

Co se týče Toyoty, tak můj známý měl dlouhá léta Avensise z roku 2004. Výbava nic moc, ale jinak komfortní a hlavně spolehlivé auto. Pak si pořídil tu novou generaci, protože proč ne - Toyota je podle jeho slov top, a hlavně zkušenosti s touto značkou má dobré. Pak jsem se dozvěděl, že vysolil v přepočtu asi 40 tisíc za novou spojku, a to měl najeto ani ne 100 tisíc. Podle jeho slov je to úplně normální, že při kilovém nájezdu se mění spojka. Hádat se s ním, to by nemělo smysl.

Pochtli
10. ledna 2019, 11:18
0

Máme právě tu samou generaci (T25) a pořád na tom něco řeším a marně přemýšlím, jak si zrovna tohle získalo pověst nadprůměrně spolehlivého auta..

Inženýr
10. ledna 2019, 11:48
0

Tak o té T25 jsem právě mluvil jakožto o spolehlivé, a ona taky dobrou pověst má :) To taky ovšem neznamená, že všechny kusy slouží spolehlivě.

Třeba můj děda má 2 Land Cruisery (150 a 200) což jsou moderní Toyoty, a nemůže si je vynachválit. Jinak jsem nejednou slyšel, že bájná spolehlivost nových Toyot má mouchy.

ToMyx
10. ledna 2019, 14:21
1

Pochtli:
To je náhoda, zrovna jdu kolem a jednu kombajnovku benzínovou dvoulitrovku T25 (2007) s 210+tkm na hrbu mám :-) Možná dorazí i Raspby:-D
Až na vrozenou vadu z výroby (špatná svítivost xenonů = odstraněno za 100 EUR) a předepsanou výměnu lambasond nebylo za posledních 100tkm mého vlastnictví nic. Jen olej každých 10tkm a spotřebka (1x desky a kotouče a náplně a ve 2014 nové výbojky). Byl to můj designový sen, ale design hold stárne. Jinak vše až na spotřebku je opravdu původní (spojka, tlumiče, pružiny). Jen ty plasty v kufru se rády podrápou. Párkrát jsem se pral s myšlenkou na koupi něčeho novějšího nebo pro mě zajímavějšího, ale vždy jsem se vrátil zpět a následně jsem byl rád.

Jak píše pan Inženýr, záleží na kusu a pokujej nemáš od novoty, je dost možné, že sklízíš plody servisních zásahů nebo zanedbané údržby předchozího majitele. Pokud teda nemáš na mysli T25 se 130kw 2.2 d-catem, to je výjimka :-)

Pochtli
10. ledna 2019, 14:52
0

Právě že dvoulitr v benzínu je to taky (2005). Kupováno v autorizáku v Německu (prý 92tkm, teď 125tkm). Xenony jsem řešil halogeny (obojí sice svítí neslavně, ale nemusím řešit lampy). Už jsem na tom řešil napínák (ještě chvilku jízdy a byla smrt = komplet výměna rozvodů), prasklou pružinu, lambdu, odlupující se lak, vzpěry kufru, problémy s plynem (zadělaná klapka), s klimatizací, se zámkem jedněch dveří (asi mikrospínač), se zapalováním, s palivovou pumpou.. Natural 95 tomu nijak zvlášť nepapá, takže do toho leju vervu, i tak spotřeba přes 8,5.

Sice většinou drobnosti, ale řeším pořád něco, takže důvěra v to, že mě to bez problémů odveze, kam chci, je značně otřesena a uvažuju, zda se toho zbavit (pošilhávám po vitaře/s-crossu). Na druhou stranu to je pohodlný a uživatelsky příjemný auto s obrovským kufrem.

ToMyx
10. ledna 2019, 17:20
0

Koukám, že tebe Avík pěkně zlobí. Skoro mi to přijde, že bys mohl mít nalítáno o trochu víc než je na budíkách. Pokud se nepletu, lambdy začínají zlobit mezi nějakými 140-200tkm a rozvody servisák doporučoval sledovat od nějakých plus mínus 200tkm, že prý se to občas stane už takhle "brzy" i když je to řetěz a výrobce hlásí, že jsou doživotní... Já jsem problémy s odrazovou vrstvou u xenonů vyřešil za 100 éček ve Wroclawi ve 2013 a od té doby je to stále ok. Spotřebu mám kolem 8l dle nohy a 9 z deseti tankování dávám Vervu, jednou Euro Oil bez bio...pokud není zbytí.
No, každopádně mě to fakt překvapuje, já neměl snad kromě těch světel jediný podobný problém. Asi páteční kus.

Pochtli
10. ledna 2019, 21:34
0

Taky jsem měl podezření, že by to mohlo mít nalítáno víc, což by znamenalo, že už i echt Němci stáčí o stošest :o/ Zas mechanik po rozebrání motoru říkal, že je vnitřek krásně zachovalý, žádný "vydřeniny", tak nevím. Skoro němčoury podezírám, že s tím jezdili jak s nafťákem a tankovali srajdu v jzd. Pak se pravidelný podtáčení někde projevit musí. Po kombinaci verva+vif motor hodně ožil. Ale jo, určitě auto bastlili v pátek odpoledne..

ToMyx
11. ledna 2019, 09:52
0

Já koupil ve 2013 v tacho cca 114tkm se všema papírama z DE (dekra+TUV pár týdnů před dovozem a doklady ze servisu, kde byly km uvedeny, tak jsem si říkal, že by mohly být pravé) a když opadlo první nadšení, taky jsem začal řešit kvalitu paliva (95/98/98+) a začal přidávat vif. Za cca 3 nádrže auto taky hodně ožilo, takže je otázka co to způsobilo (vif nebo palivo s menším až nulovým množstvím srajdy)? Nechci pořád slepě kopat za T25, ale za těch ted už 6 let jsem neměl prakticky nic zásadního. Jeden známý má pašíka ze 2012 103 kw diesel a druhý si koupil Mazdu 6 2,2 naftu taky tak podobně 2012/2013 (obě předváděčky s nájezdem do 20tkm). Co vím, tak pašík v cca 150tkm problémy se vstřiky (nutná výměna), DPF (výměna), auto se vybíjelo protože zatékalo do kabelu k zadnímu brzdovému světlu, takže servis vyčůraně poradil koupit celé nové světlo i kabeláž v ceně s prací nad 10+. A ta Mazda jezdila krásně, když jezdila, po cca 110tkm se vydřela vačka či co a od té doby se hádá o tom, že už od 90tkm si stěžoval na problémy při garančkách a nikdo s tím nic nedělal (má protokoly).
A kolem sebe mám další, kteří koupili auto 2012 a mladší a za 5 let a nájezd cca 150tkm si vzalo v průměru cca 10-15 ročně nad rámec klasické spotřebky a to se jedná o soukr auta, které si doma leští.

Inženýr
11. ledna 2019, 10:00
0

Tak ono to v reálu může mít najeto víc než Pochtli udává, ale i kdyby to byl dvounásobek? Těch problémů je tam celá hromada. Přiznám se, že s Mazdou 6 toho bylo v mém případě míň, a z aut které jsem dlouhodobě řídil byla s velkým náskokem nejnespolehlivější.

Pochtli
11. ledna 2019, 10:05
1

To je právě to dilema - jít do nového (s-cross) s tím, že i na novém autě budu zřejmě řešit kde co (snad výrazně méně) nebo se hold smířit se sice ještě poctivě postavenou T25, ale s jejími neustálými "požadavky".
Pro nové auto ale hraje to, že pomalu končí doba, kdy se ještě dá pořídit auto, co pojede, nebude ještě tak seškrcené euro kravinama a bez přítomnosti povinných ptákovin (GPS, lihoměr, všemožní buzerační asistenti..). Navíc se mi nelíbí čím dál větší tlak na odstranění starších aut z měst a silnic.

ToMyx
11. ledna 2019, 13:58
0

Možná jsem to napsal lehce neohrabaně, nechtěl jsem házet špínu ani na vw ani na mazdu, jen jsem chtěl poukázat na to, že ani novější auta nejsou bez chyby. A ty popsané chyby nebyly za tisíce, ale za desetitisíce a to prostě nechceš. Nenechávej se mnou ale moc ovlivňovat, tobě bude auto přinášet radosti nebo strasti ;-) Už ses tou Suzuki svezl? Jak to na tebe působilo? Vše ok?

Pochtli
11. ledna 2019, 17:47
0

Zatím jen v teoretické rovině, na jízdy se chystám. S SX4 jsem byl celkem spokojený, starého swifta máme dodnes..

ToMyx
14. ledna 2019, 12:44
0

Já se Scrossem ještě nesvezl, tak jsem chtěl spíš nasát dojmy.

Pochtli
14. ledna 2019, 13:13
0

Máme v plánu projet vitaru i scrosse (obojí 1.4 AT 4x4), tak uvidíme..

tazzz
08. ledna 2019, 19:26
0

Lidé resp.muži si budou pořád povídat o autech, o fotbalu, kotlech na topení nebo ženských, protože to je prostě součást života a patří to k tomu.S těmi, co se kvůli autu hádají, se nemá cenu bavit, protože komu není rady, tomu není pomoci.A´t si jezdí každý v čem chce.

reagovat
Perníček
08. ledna 2019, 20:09
0

V poslední době to začínám vzdávat. Za moji krátkou řidičskou kariéru mi prošla pod rukama docela slušná řádka aut, páč příležitostně dělám v servise a člověk si tak nějakdokáže postupně sesumírovat, který auta jsou lepší a která horší, ať už se to týká zpracování, jizdních vlastnosti, nebo samotné spolehlivosti. Proto i řada lidí, co se moc v autech nevyzná, chodí a ptá se na názory, co si myslím o hentom a onom. Ale ono to nejsou dotazy na názor jako takový, ale utvrdit se v tom, že dané auto, co dotyčný vlastní, nebo chce koupit je prostě pro něho ta nejlepší volba, jakou v životě mohl/ může udělat. Ve finále dotyčného pošlu diplomaticky do háje, ať si to žvatlá dál a mě dá pokoj, většinou se pak dozvím, že auto buď stoji/ stálo v servise a stálo to ranec, nebo se toho raději zbavil... Ale o tom už tady myslím i byl článek, jak je to s radama o koupi vozu. Každopádně někdy i "vyhroceným" diskuzím se člověk sem tam nevyhne.. ale aspoň je občas sranda, je to potřeba brát s rezervou. Určitě jsem se ale odnaučil říkát, že nějaké auto je nejlepší... ;)

reagovat
M
08. ledna 2019, 23:00
0

Pracujuci v autoservise spoznava jazdne vlastnosti aut cudzich ludi, ktori tam auto s doverou nechali? Ktory servis? :)

Goldies
09. ledna 2019, 06:57
4

Beru ze kazdej dobrej. Alespon ja po nich vzdycky chci, aby auto projeli...

M
09. ledna 2019, 22:05
0

No samozrejme som nemyslel overit, ci je auto oprene.
Porovnanie jazdnych vlastnosti aut je predsa mozne iba odhalovanim limitov auta a teda ak by mal nejaky pubertak, co mi mal vymenit v aute ziarovku gumoval asfalt okolo servisu, tak to by mi teda fakt vadilo, to si teda dovolim nesuhlasit...

M
09. ledna 2019, 22:07
0

Jedine, ze takeho cloveka povazuje za petrolheada, taky mi samozrejme auto nicit moze... :-P

Bavoraczech
09. ledna 2019, 09:45
1

Panečku to je hned diskuse jak má být :-D.
Pamatuju se, jak jsem to takhle schytal v servise. Vy máte italskej pekáč? Proč si nekoupíte něco normálního? Třeba Oktávku nebo Golfa v TDíčku, to se opravuje jinak. Apak si za blbou výměnu tyček stabilizátoru řekli 3500. Jo pane na Alfu je to drahý a je tam blbej přístup, to víte kdybyste koupil Golfa, tam byste je ani měnit nemusel.
Ale všechno špatný je k něčemu dobrý a tak se ze mě stává ten vesnický týpek , co má víc aut a mazlíka si opravuje ponejvíce sám.

Dřív jsem se dostával do podobných diskusí i sám. Mladí kluci si kupovali svoje druhé auto po felcce chtěli něco sportovního, rozhodovali se mezi Astrou v kabriu a nejojetější Yettinou v TDIčku, páč to je to sportovní. A já se prostě snažil jim to vymluvit a místo Astry nabízel Miatu, BMW nebo alespoň Volvo a místo Yettiny Subaru... a vysloužil jsem si za to akorát tvrzení abych držel hubu, že nejsem normální když si kupuju takovej italskej pekáč a že od někoho kdo si kupuje auto o kterým všichni ví, že je prostě strašně špatný si nenechají poradit. Německý auto je nejlepší a basta, žádnej pitomej Ital nebo Francouz mi nesmí do baráku a na Japonce jsou drahý díly, to taky nechci.
Útěchou mi může být akorát to, že člověk, který mě schazoval nejvíc (sám stříbrná okyna TDI 77 kW) se nedávno poprvé svezl ve staré naftové 156ce a nemohl si vynachválit.

reagovat
David Střítežský
09. ledna 2019, 10:06
0

Do E46 M3 se už montoval S54B32 (a ne S52) a Vavris není petrolhead, protože to neví a shoří v pekle !

reagovat
Vavris Vavrisovic
09. ledna 2019, 10:12
0

Ví, jen to vysypal rychle a nezkontroloval! A stydí se :D

David Střítežský
09. ledna 2019, 13:01
0

Schladí Vavrisův stud plameny pekelné? To nevím, kdyby hodil do placu pár S54ek pro čtenáře, tak snad. (spokojíme se i s S52)

Csaba
09. ledna 2019, 10:10
0

To o těch automechanicích je výstižné a smutně pravdivé. žiju v prdeli na konci světa (analogie s B. p. P. a Šumperkem jak vyšitá) a dlouhé roky mi trvalo než jsem našel "svého" dvorního mechanika ktereý je ochotný se v mých křápech vrtat :)
I jeho první otázka když jsem za ním přijel s americkým off roadem byla "A proč jste si nekoupil něco normálního"? :) ale postupem času (mnoha let) jsme stali více kamarády než zákazníkem a opravářem a tak je to nyní víc v pohodě.
Nicméně, i teď když po něm něco chci, musím počkat až dokončí co má rozdělaného (škodovky a dlaší podobné vehikly) a až pak se mi věnuje. Rychloopravy obyčejných masových aut si prostě vydělá více a rychleji.
Na štěstí jsme si už dávno ujasnili že já za ním ve Škodovce nikdy nepřijedu a i proto mě to bude stát víc a bude to trvat déle.
On, plynoucími roky se hrany obrousí a i v hospodě už nemusím sedět sám, bokem od ostatních... :-) :-) :-)

reagovat
ToMyx
10. ledna 2019, 17:08
0

Já to mám přesně obráceně s tím mým starým japončíkem :-) Servisáka jsem také hledal dlouho a jezdím za ním 130 km, ale kdykoli přijedu, slyším historky jak u Golfa/ Pašíka/ Octy je tam přístup jak k penězům a na tý mojí starý japonský vráně si zase psychicky odpočine :-)

Caddy
09. ledna 2019, 13:38
1

ja nikdy nezapadnu nikam, koukam :) Ja sice bydlim v byte ve meste, nemam garaz, kde by se dalo pracovat, v peci o auto koncim u vymeny zarovek a normalni auto na jezdeni mam zpravidla jedno, ale nidky bych si nekoupi nejakou hnusnou malou mrdku v holobytu, jen proto, ze je vyrazne novejsi :)

reagovat
Trinom
11. ledna 2019, 20:44
0

Ale zase máš v okolí spoustu šikovnejch lidí, co si s těma tvýma pekáčema umí poradit a nedřou tě z kůže.

Caddy
15. ledna 2019, 18:15
0

tak slavny to taky neni...mimochodem, nerikal jsi, ze mezi svatky pojedes kolem a kouknes na ta svetla? :-D

Trinom
15. ledna 2019, 20:12
0

Byl jsem tam ještě před Vánocema a jen na otočku.

Caddy
16. ledna 2019, 18:36
0

tak na me pls mysli, az bude prilezitost...pkud to teda neprodam... :)

Trinom
16. ledna 2019, 18:39
0

Uvažuješ o prodeji? Když tak mi napiš jinam, ať to tu neplevelíme.

Asid
09. ledna 2019, 19:03
0

Já jsem teda zarytej japoncomil, ale řekl jsem si, že si na příští zimu jenom tak na zablbnutí koupím E46 330i jenom tak na ozkoušení o čem teda ty "báva" jsou. Tady v Holandsku kde bydlím se prodávaj hrozně pod cenou, třeba i za 1500 euro, takže je to idealni koupe i kdyby mi mela vydrzet mesic. A jak bylo psáno "Zkušenost je neprenosná"

reagovat
Testeuros
10. ledna 2019, 11:32
0

Holandsko a Nizozemsko nabízí popravdě dost zajímavých aut pod cenou. Škoda je jen v tom, že některé kusy (minimálně u 89) tomu odpovídají.

Faust54
09. ledna 2019, 21:21
0

Bez dahadování by to nebylo ono :) Já jsem třeba zastnáncem značky Ford a světe div se, záliba se mi stala prací a věnuji se Fordu a ostatním značkám i na profesionální úrovni, takže věčné dohadování i občas fakt leze na nervy, když někomu radíte a není ochotný to příjmout, ale přitom to myslíte dobře a víte, že máte pravdu, většinou to nechávám plavat :D Každý jsme jedineční zkušenosti a vytvořené názory za tu dobu co jezdíme a používáme auta na okreskách, letištích či Autodromech. Ač mě to občas unave, stále mě to baví :D

reagovat
Fa
Fandatik
10. ledna 2019, 13:27
0

Ono na každém šprochu, pravdy trochu. S dalšíma Alfistama to řešíme v servisu každé ráno. A obligátní otázka proč se ještě zdravíme, když jsme se ráno viděli mě nechává chladným.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem