reklama
načítám data...

Mých 7 smrtelných hříchů za volantem

Za volantem se i z andělů stanou démoni a nějaký ten hřích máme na svědomí všichni. Toto je tedy má zpověď.

zobrazit celou galeriiEditorial, TopX: Mých 7 smrtelných hříchů za volantem

Nalijme si čistého vína, nikdo z nás se za volantem nechová vždy tak, jak ví že by měl. Všichni máme svoje zlozvyky a některé jsou skutečně nebezpečné. Kupříkladu bratr mé drahé polovičky s oblibou drží volant za střed, přičemž má ruce prostrčené otvorem pro sledování přístrojů. Jednou si jistě zlomí prsty, ale i když ví, že to nemá dělat, stejně tam po chvilce ty dlaně mimoděk přesune. Většina mé rodiny pro změnu telefonuje za jízdy, nebo si přepíná skladbu na telefonu, nebo upravuje navigaci. Na to jsem skutečně alergický a s oblibou jim za to nadávám. A ačkoliv je mnohem příjemnější sledovat chyby ostatních, začal jsem pod drobnohledem sledovat také sám sebe, jelikož nejen že jsem krásný chytrý a skromný, ale jsem taky pokorný, kdyby jste to náhodou nevěděli.

 

1) Pouštím si nahlas hudbu (Pýcha)

V letních měsících jezdím svým oblíbeným (skoro)americkým kabrioletem, který je vybaven soustavou reproduktorů Infinity. Většina dílů byla nedávno vyměněna za nové, pod sedačkou trůní zesilovač a i přehrávací jednotka doznala vylepšení. Výsledkem je schopnost hrát hudbu velice nahlas, aniž by docházelo k jejímu zkreslení. A tak se kochám letním počasím a pouštím si k tomu svoji bizarní sbírku oblíbených písní. Jenže v kabrioletu je bez střechy mnohem víc slyšet náklaďák, za kterým jedu a chybějící půlka interiéru nechává božské melodie odplouvat kamsi pryč, místo aby je odrážela zpět do mých uší. Když přijedu domů, přistihnu se, že hudbu mám skutečně nahlas a připomínám pojízdnou paralelu k nevycválanému puberťákovi obtěžujícímu své okolí hip-hopem vyřvávajícím z telefonu. Krátkozrakost takového počínání však u obtěžování okolí pouze začíná. Taky si na couvání při parkování musíte ztišit hudbu? To proto, že hlasité melodie skutečně rozptylují pozornost. V provozu se často orientujeme i sluchem, o který pak díky extrémně hlasité reprodukci Havana Social Clubu přicházím. Jenže pak přijde na řadu jeden z těch lepších songů a já instinktivně sáhnu po zesílení. Jak moc jsem to s hlasitostí přehnal si uvědomím až druhý den ráno, když vyrážím do práce a zapomenu vypnout rádio.

 

reklama

2) Na tempomat nebrzdím na dálnici (Lakomství)

Pro bezpečnost provozu je nejdůležitější jeho plynulost. Alespoň to tvrdí stará poučka. Já bych spíš řekl, že bezpečný řidič je ten, jehož chování lze snadno předvídat. S plynulostí totiž potíže nemám, když většinu času jezdím na tempomat. Pokud jezdíte častěji po dálnici, třeba se v mých neřestech sami poznáte. Přibližuji se v pravém pruhu k pomalejšímu řidiči přede mnou a chystám se předjíždět. Jenže za mnou se blíží jiný účastník provozu v levém pruhu, který mě brzy dostihne. Logicky bych měl zpomalit, srovnat rychlost s vozem před sebou a počkat až budu předjet, poté až se zařadit do levého pruhu a zvýšit rychlost. Jenže to žere dost benzínu. Takže na tempomat dojíždím pomalejší auto a jen co mě zleva mine rychlejší, před sebou už zdaleka nemám bezpečnou vzdálenost a nezbude mi než spáchat losí test ve 130 km/h. Většinou se do onoho střihnutí vejdu, někdy musím vypnout tempomat a k autu přede mnou doplachtit, bezpečné ani inspirativní to však rozhodně není. Jenže cestou do Prahy se mi tohle stane asi padesátkrát, to mám pokaždé brzdit a zrychlovat? Víte kolik benzínu to sežere?

 

3) Cpu se do malých mezer (Závist)

Opakované výzkumy dokázaly, že za zácpy ve městech může jediné neopatrné přeřazení do jiného pruhu a následný efekt autíček na gumě. Autonomní budoucnost je s každým přejetým cyklistou stále vzdálenější, takže se s tím nedá nic moc dělat. Ten prvtoní impuls je však zpravidla stejný a všiml jsem si, že už možná nějakou tu zácpu na svědomí také mám. Jedu po pražském obchvatu v pravém pruhu, když se mi zdá, že se levý hýbe rychleji. Tak se do něj zařadím. Jenže levý se zužuje do prostředního, tak se nacpu do první mezery. Já přece spěchám! Ne jako ti ostatní mamlasové, co se plazí v pruhu kam chci odbočit. Fuj ta oktávka divně kouří a hele pravý pruh se zase pohnul, zkusíme ten. Myškování mi v reálu mnoho času neuspoří ale já prostě chci být v tom pruhu který odsýpá! Proč bych já měl stát, když ostatní jedou? Jo, do té škvíry se moje čtyři a půl metru dlouhé dvoudvéřové auto určitě vejde…

 

4) Řídím agresivně (Hněv)

A pak jsou tu případy, kdy jsem prostě v právu. Třeba pravidlo zipu. Většina motoristů o něm snad v životě neslyšela. Nechám jedno auto minout a už se zařadím. Že na mě troubí a bliká? Mám přece kabriolet, můžu ho vyfakovat obouruč! Co stojíš uprostřed křižovatky? Já mám zelenou! A tak se cpu kam by mě měli pustit, objíždím nervózní vylekané řidiče a troubím na náklaďáky na kruháku. Co na tom, že kdybych byl na jejich místě, budu se z titulu předchozího bodu chovat stejně? Když jsem v právu, tak třeba trefím auto v prostisměru. Neměl tam být, jeho blbost. Přitom je veškerá ta agresivita za volantem zbytečná. V rámci objektivní žurnalistiky jsem jeden den přísně dodržoval přednosti a práva v jízdě. Nejen že mě málem dvakrát přejel náklaďák, ale když jsem porovnal čas se dnem druhým, kdy jsem řídil vyloženě pasivně, dopočítal jsem se úspory tří minut na dvaceti kilometrech. To za to skoro nestojí.

 

reklama

5) Pokukuji po kolemjedoucích (Smilstvo)

Co na to říct, jsem prostě chlap a i když mě většina žen nechává chladným a tep mi nadzvihnou spíše jejich auta, léto je období velice náročné na řidičovu pozornost. A nedělají to jen chlapi. Když jeden z mých nejmenovaných rodičů následoval cyklistu dvacítkou asi dva kilometry jen proto, že měl "faaakt pěknej zadek", utvrdil jsem se, že nebezpečí číhá za každým volantem. Nejnáročnější je průjezd kolem univerzity, kde v letním žáru postávají studentky čekající na přednášku. Motorkářky v uplých kombinézách také zrovna bezpečnosti provozu nepomáhají. A mě vlastně úplně stejně rozptylují neobvyklá auta a kolem vysokomýtského autodromu jezdím bezpečně jen díky extrémnímu sebeovládání.

 

6) Jezdím všude podle navigace (Nestřídmost)

S navigací by se mělo šetřit jako s dobrým kořením. Bohužel já se ztratím i ve svém vlastním pyžamu a tak jsem pokusy o nastartování vlastního orientačního smyslu dávno vzdal. Podle navigace jezdím i z Pardubic do Hradce, protože se mi stává, že skončím na dálnici vedoucí do Prahy. Jenže řidič čučící do navigace je řidič nevěnující se svému okolí. A tak jsem už jednou projel semafor na červenou a málem odbočil do Labe. Na internetech koluje pěkné video, jak si ztracený řidič pozdě vzpomněl na odbočení na exit a způsobil tak hromadnou nehodu. Vůbec se nedivím, někdy si říkám, že jsem toho snad také schopný. Instrukce jako "držte se vpravo a odbočte doleva" či "pokračujte na severovýchod" totiž zaručeně pozornost od vozovky odpoutají ke svítícímu displeji a za tu chvilku klidně někoho přejedete.

 

7) Probouzím se poté, co přijedu do práce (Lenost)

Jsem člověk neuvěřitelně líný a co nemusím dělat, to nedělám. Články zásadně píšu těsně před termínem, uklízím až když kvůli mě začnou migrovat mývalové a vstávám z postele co nejpozději můžu. Můj budík zvoní půl hodiny před začátkem pracovní doby a z toho patnáct minut strávím v autě. A tak se mi stane, že stojím před prací na parkovišti, v ruce držím klíčky od auta a vůbec nevím jak jsem se tam dostal, či který den v týdnu vlastně máme. Přitom by stačilo vstát o čtvrt hodiny dřív a aspoň se doma v klidu nasnídat a dát tělu čas k přechodu v aktivní režim. Nebo bych taky tu čtvrthodinu mohl prospat. Přeci čím víc spím, tím víc jsem odpočinutý, ne? 

 

Samozřejmě všechny tyto neduhy nepáchám každý den a neustále. Je to spíš takový soupis, který by si poznamenal Ježíšek, aby věděl proč nemusí na Štědrý večer hledat moje okno. Přesto jsou to všechno zlozvyky nebezpečné. Obzvlášť, když uvážíte, že se každý den řítíme po silnicích v autech, která jsou dvacetinásobkem naší hmotnosti a to prosím rychlostmi pětkrát vyššími než na které je náš mozek evolucí vybaven. A co vy? Poznáváte se v mých hříchách nebo jste zodpovědnějšími řidiči?

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ma
martinw
16. srpna 2018, 08:04
6

Dělám si dvoutveřinový rozestup což je hřích pro dvě třetiny řidičů okolo mne kteří z toho šílí a okamžitě se do toho volného prostoru cpou.

Zdvihám si trochu světla abych viděl při jízdě v noci o něco dál, u škodovek velmi jednoduché pomocí otočného čudlíku který kompenzuje sklon plně naloženého vozu. (ale ani v nejzazší poloze mě nikdo neproblikával takže moje teorie je že škodovky mají z výroby světla nastavená uplně špatně).

Tuning Felicie - Na gymplu jsem si na svou Felicii dal na střechu výkonné infradiody a pouštěl jsem tam ve smyčce univerzální signály na vypnutí všech druhů TV. Stačilo v noci pomalu projet ulicí někde mezi bytovkama a v oknech bylo znát že se jednotkám až desítkám lidí najednou vypla televize, člověk si pak připadal jak padouch z filmu batman :D :D

reagovat
jo
johan
16. srpna 2018, 10:23
3

Tak pri tom nastavovani svetiel by som ta trochu poupravil. Najvyssia pozicia je defaultna. V pripade nalozeneho kufra sa svetla znizuju.

gramo
16. srpna 2018, 23:26
0

já se pobavil hlavně tím vypínáním televizí, bezva nápad :)

ma
martinw
17. srpna 2018, 07:40
1

neni problem k vanocum poridit synum, synovcum, bratrum, vnukum neco co je potesi : https://www.amazon.com/TV-B-Gone-Universal-TV-Control-Keychain/dp/B0006GD9CE ...ale do Datartu s tim prosim nechodte, ten IR signal je na bezpecnostnich kamerach videt a kdyz vypnete najednou asi 50 TV zacnou byt opravdu nervozni :D

Pi
Piktor
16. srpna 2018, 08:33
1

Já za jízdy ťukám do mobilu (sice v držáku a v zorném poli, ale i tak). Takové to že nastavuji Waze až vyjedu a ne před jízdou, dopovídám na zprávy (byť jen jednoslovně). Zatím se mně nic ani nikomu jinému nestalo, ani jsem nevyjel z pruhu. Ale už jsem se několikrát přistihl, že jsem takhle něco dělal a uplynulo i víc jak deset sekund, kdy jsem se vůbec nedíval na cestu před sebou. Pak si to člověk s hrůzou uvědomí a řekne si "a dost"!

reagovat
Matěj Podhorský
16. srpna 2018, 08:55
0

Proto je na telefonech skvělá funkce diktování zpráv :)

Tomáš "Vavris" Vavrečka
16. srpna 2018, 09:06
14

Jo? Diktuj někdy v Miatě bez střechy :D :D "Ahoj sysel sysel sysel sysel."
-
Komentář upraven 16. 8. 2018, 09:07:01

ma
martinw
16. srpna 2018, 09:19
0

Ani pani s adaptivnim tempomatem co cumela do mobilu to moc nevyhrala - jak prejela spadly horsky kolo na dalnici...

MartinCoupe
16. srpna 2018, 09:29
6

Vypada to, že adaptivni tempomaty jsou řešení cyklistické otázky.

Ba
Bavoraczech
16. srpna 2018, 09:54
0

Dělám si dvoutveřinový rozestup což je hřích pro dvě třetiny řidičů okolo mne kteří z toho šílí a okamžitě se do toho volného prostoru cpou. - Naprostej souhlas :-D

Když se mě pokusí předjet býrazně pomalejší auto třeba hned za značkou konce obce nebo ještě před ní, dělám jako bych ho neviděl a zrychluju stejně jako bych zrychloval kdyby tam nebyl. Někdy mě pak to HTP předjíždí hodně dlouho, ale říkám si jeho boj když musí.

A pak rychlá jízda na okreskách. Kde to znám a cesta je hezky zakroucená, zkouším průjezdy zatáčkou čím dál větší rychlostí. V kombinaci s nahlas puštěnou muzikou se mi občas povede, že mám co dělat s udržením auta ve svém pruhu a když tak na oko mrknu na tachometr, je v docela absurdních číslech.

Čumění do palubního PC/Navigace. Takový to když jedete 100 z kopce, kontrolujete si cestu v navi. Pár vteřin... A minulý týden takhle jedu, kouknu na navi, kouknu zpátky a přede mnou jede auto krokem (asi porucha). No byl to dobrej test brzdné dráhy ze 100 na 0. I čáry na silnici po mně zůstaly :D

reagovat
Sn
Snopy
16. srpna 2018, 13:55
0

Podpisujem sa pod prvé tri odstavce :-) A čosi podobné s predbiehaním na konci obce som sem tam robil tiež na Swifte sport. Raz si pamätám, že na výjazde z dediny sa ku mne začal približovať vodič na Octavii TDI. Už už sa začal vystrkovať do protismeru, ale mal som náladu na blbnutie tak som rýchlo podriadil na 2, dal plný a Octavia sa slušne zaradila za mňa :-D
A ako viem že to bola Octavia TDI? Jednoducho ma predbehol :-D ( ale až vtedy, keď už sme mali na tachometri príjemné diaľničné tempo a ja som samozrejme ubral :-D som predsa slušný vodič, tak ako sme tu všetci ;-) )

Caddy
16. srpna 2018, 14:42
1

No, u toho predjizdeni to neni uplne jeho boj, pokud zrychlujes, kdyz nekdo predjizdi, je to uz proti predpisum a dost nebezpecne. Obcas mi to nekdo udela, tak ho halt uz musim nechat, ale zpravidla ja zrychluji nejdrive a nejvice, takze me spis naopak serou ti ostatni kolem :)

Ba
Bavoraczech
16. srpna 2018, 14:55
1

Takže když se rozhodnu s Xsarou 1.6 předjíždět třeba BMW M3 a těsně před značkou hodim blinkr a vyjedu do levýho, tak by si měl řidič BMW držet 50ku a nechat mě předjet, přestože vím, že mi bude trvat dalších 400 metrů, než to vytáhnu alespoň na 80 km/h a on už by byl dávno za kopcem? A takhle nemůže, protože už mu jeden naproti jedno auto za druhým? Možná je to proti předpisům, ale zároveň je to proti zdravýmu uvažování.

Caddy
16. srpna 2018, 15:01
1

Tohle je samozrejme extrem a mirne prizpusobeni bych toleroval, ale pokud proste uz druhe auto predjizdi, zrychlovat neni spravne... to je pak spis otazka, proc by nekdo v xsare zacal predjizdet M3...kdo by jel s M3 tak provokativne pomalu, ze by nejaky strec s xsarou mel potrebu predjizdet? :) Takova situace v realnem provozu asi nenastane :)

Nimrod
16. srpna 2018, 15:08
3

nastane, lidi nemaj soudnost

beastar
16. srpna 2018, 16:54
3

Nastane. Včera mě na 80 předjížděl Rapid. Jel sem 100. Je to rovinka s horizontem. Říčany, Uhříněves kdo to zná. Úplně zbytečné. Za minutu na semaforech jsem ho dojel. Takový situace zažívám a vidim často... Lidi jsou kreténi klasika.

sheogh
16. srpna 2018, 17:03
0

To s tou dedinou se me obcas stava, ale nedelam to schvalne, ono to proste jede, kdyz se za to vezme.... Stejne jako pripojovaci pruhy - obcas se nekteri uklidi do levyho, aby udelali misto (coz je super, sam to delam, kdyz to jde), ale na konci pripojovaku uz mam casto vyssi rychlost, nez ten co pousti.... Opet, neni to schvalne :-)

Caddy
17. srpna 2018, 08:45
0

Jo, to s tim pripojovanim delam taky, ono lidi halt jsou zvykli, ze vetsina se rozjizdi desne pomalu a spis vyckava...ale diky bohu za to, ze uhybaji, v hustsim provozu je to spasa, delam to taky :)
Jinak jo, dobre, pokud na to predjizdeny dupne a je behem sekundy pryc a ten pokusitel se muze leda tak zaradit zpatky, jeste bych to toleroval...ale pozvolny zrychlovani a drzeni se vedle sebe treba deset sekund je uz dost riziko...

Ba
Bavoraczech
17. srpna 2018, 11:41
0

No když na 3-4 zrychluju víc než předjíždějící na 2, co k tomu dodat...

Ha
Hansoff
16. srpna 2018, 10:09
5

Dříve jsem býval trochu namyšlený, ale tvrdě jsem na sobě pracoval a teď už jsem bez chyby.

reagovat
Irwinek
16. srpna 2018, 10:57
2

Snažím se spíš vyhovět autu - 50 km/h je vytočená 3, nebo podtočená 4, takže maličko překračuji - teď mi zrovna přišel účet - 63 na 50 :-( za 600

reagovat
GanGreen
17. srpna 2018, 07:00
0

Vytočena 3 při 50ti?? To je nějaká divočina... :)

Irwinek
17. srpna 2018, 07:40
1

No nemyslím jako 5000, ale zbytečně 2400 na 3 a 1600 na 4, vyhovujících na to posunování je tak 18 _ 1900

GanGreen
17. srpna 2018, 10:31
0

Tak to už chápu, máme každej jinou představu o vytocenym motoru... Ja jedu 50 klidně 3000+ tedy na 2ku když je to třeba mírně do kopecka apod. po rovince většinou za 3... :)

Irwinek
18. srpna 2018, 19:21
0

Ale jo, Dvojku vytočím klidně na 4500, když potřebuju, pak natáhnu trojku taky tak, to je něco přes kilo a pak dám za 4, ale připadá mi zbytečný trápit trojku přes půl Prahy na 2400, jednak hluk a jednak spotřeba

ratan groch
16. srpna 2018, 11:24
1

Adam, ak vo vyrocnom hodnoteni nebude tento clanok, tak je redacia skorumpovana :)
Vynikajuce

reagovat
briza
16. srpna 2018, 13:22
11

Často si nastavím zrcátko tak, abych na sebe viděl a během jízdy se pak mohl obdivovat svojí kráse a dokonalosti.

reagovat
Kuře
16. srpna 2018, 13:52
1

To já dělám něco podobného, jen v zájmu zachování své schopnosti zraku nekoukám na sebe ale na své krásné spolucestující, pokud tam nějací jsou:)

Caddy
16. srpna 2018, 15:07
0

No to je fakt, spolucestujici je nekdy vetsi pruser nez kolemjdouci...zvlast kdyz ji napadne treba se zout a provokovat bosyma nohama apod. :-P

beastar
16. srpna 2018, 13:44
3

Hmm. Každej hoď kamenem kdož si bez viny. Jasně že čumim po ženskejch, teď v létě to je v Praze skoro jako někde v Můlin Růž. Samá sukně nad zadek a bodíčka pod prsa. Všech barev i tvarů. Člověk jede a uáá červená. No co.

Jasně že jezdím na tempomat nesmyslnou rychlostí v obou pruzích a konstantně nadávám na ostatní že musim furt zpomalovat. Hlavně teda 80 v levým to už skoro tahám kvér a ohrožuju ostatní mistry volantu.

Jasně že navi šteluju za jízdy. Stejně tak hudbu a včera vnitřní osvětlení auta. A do toho telefon biť na hf. Občas nezbytná sms typu... Jo! Ne! Jedu... Občas jedu bez pásu ale je to kousek ne?

Občas sem v právu a někdo mě naštve. Tak mám silnou chuť ho profackovat. Občas udělám chybu i já páč viz. výše. Taky někdy jedu přes obec kilo a nepouštim maminky na přechodu. Totiž maminka plus kočárek suicide squad. Jak naznačit vozidlu že přecházim? Strčim tam demonstrativně kočár. I metr před auto mám přednost. Kdy si to ty buzerantský chodci přečtou jak se má přecházet je mi záhadou.

A kdy cyklisti pochopí že rychlostní silnice neni pro ně. Páč těch 80 fakt nepojede. Do toho taky občas člověk blbne u Lidlu na parkovišti a ohrožuje zákazníky. A tak prostě idylka.

A co je nejlepší dělá to každej. A kdo ne ten je ještě horší:))

reagovat
Ba
Bavoraczech
16. srpna 2018, 14:47
3

Mě štvou ty typy chodců, kteří vidí 100 metrů v dálce auto, jak už zpomaluje, naznačí že budou přecházet, tak začnu brzdit. Už je jasný, že teda před tim přechodem zabrzdim a nic. Tak teda zastavim úplně a dotyčný (většinou důchodce) ještě tak 3 vteřiny počká, jako kdybych se asi náhodou chtěl ještě rozjet a pak začne vlačnou chůzí přecházet. Člověku se pak začnou hlavou honit myšlenky, jaký by to bylo alespoň vytočit motor přesně ve chvíli, kdy je dotyčný přímo před mým autem. Já si myslím, že když je jasný, že je auto daleko a zpomaluje, že bych tedy měl začít přecházet a ne zpomalovat sám sebe a ostatní (důchodce naznačí, že tě půlminuta nezabije), třeba se to dost často může podařit, aniž bych musel zastavit úplně...

Caddy
16. srpna 2018, 15:16
1

jo, tohle schodci je naprosto presne...bud arogantne bez rozhlizeni vejdou kamkoliv, protoze oni prese maji prednsot...a nebo cekaji pomalu na pisemnou kolkovanou zadost, aby uz laskave presli...

sheogh
16. srpna 2018, 16:58
1

jjj, potvrzuju z Brna totez... Nejlip se sluchatkama, cumici do mobilu a najedou se o 90st. otoci a jde do prechodu. Co me taktez dokaze nekdy nastvat je, kdyz nekoho na ten prechod pustim, tak mu to trva 2 dny..... Povidani, ukazovani si mobilu, semtam se nejakej parecek behem prechazeni stihne i ozuzlavat :-D .. ale pak si rikam, proc se kvuli takovym blbostem rozcilovat... dalsi chodec a muj zen je zase v haji...

Telefonuju jen s HF, ale rychlost upravuju vetsinou podle situace, nikoliv kusu plechu na stangli, takze casto prekracuju..

Zrovna za to cumeni po babach jsem byl vcera odmenen zatroubenim - byla uz totiz nekolik vterin zelena :-D

PepaSFI
17. srpna 2018, 14:56
1

taky už jsem to tady kdysi psal, na chodce platí mávnout rukou. Teda pokud to není nevnímající zombie co čumí do mobilu. odpadá takové to váhání, mám jít nemám jít, on vidí že ho beru na vědomí, že ho opravdu nechám přejít, bez obav přejde a obvykle ještě poděkuje. A taky obvykle přechází znatelně svižněji, jednak asi proto, že nemá obavy a asi i trošku proto že jsme navázali jakousi komunikaci. Normální člověk obvykle nemá potřebu prudit toho s kým si porozuměl. Prostě si oboustranně vyhovíme. Většinou ani nemusím zastavit nebo výrazně zpomalit.

Caddy
16. srpna 2018, 14:39
0

1) jasně, kdo to neosolí, bez hudby bych si vlastně ježdění moc neužil, patří to k sobě. A naštěstí je Lincoln chytrý a šok při další jízdě se nekoná – rádio totiž po každém nastartování začne na velmi mírné hlasitosti, bez ohledu na nastavení při vypnutí :)

2) s temopatem to mám přesně naopak – když někoho dojíždíma vidím rychlejšího, prostě na to dupnu, abych předjel rychleji, nemusel brzdit a čekat a zároveň toho za sebou nezdržoval. Pak to nechám doplachtit, až si tempomat chytí svoji původní rychlost. Jo, občas se mi stane i zmiňovaný případ, kdy proklínám rychlejšího, ať kurva jede a počítám dráty vyhřívání zadního okna auta před sebou. Ale je to méně časté, než dříve zmiňované :)

3) do mezer se občas taky cpu, ale chronický přejížděč z pruhu do pruhu nejsem. Pruh změním maximálně jednou, když už třeba i tuším, který je výhodnější, ale pak už na to kašlu a prostě plynu s davem...

4) Ano, to je na našich silnicích problém. Vždy vyjedu v klidu, vyrovnaně, ani nejedu rychle, sem tam dokonce i pod limitem...a stačí jeden kokot, jedoucí 60 na silnici první třídy, chytí mě běs a přecházím do módu stíhacího pilota. A když takový na mě čeká každých deset kilometrů, začínám toužit po raketometu...

5) toto je velky problém. Holky, auta...až se divím, že jsem to ještě nikdy nikam nenapálil :-D

6) taky jezdím podle navigace skoro všude a nepovažuji to ani za hřích. Navigace právě umožňuje soustředit se více na provoz, než na to, kam jedu a taky je známa poučka, že po masivním rozšíření GPS ubylo 62 % manželských hádek. A je fakt, že řídit nasraný z dohadování "kudy to zase doprdele jedeš" a "no to ti díky" je určitě nebezpečnější než sem tam juknout na display. A navigaci tak zhusta nepoužívám ani ne tak proto, že bych netrefil, ale pro ten komfort a hlavně proto, že zná online problémy a umí mě ušetřit od přejíždění pruhů v kolonách :) Narozsíl od kolegy výše jsem v tomto i pečlivý a trasu vždy plánuji dopředu, nastavím si body, koukám na street view, co mě v cíli čeká apod., abych pak už jen jel a nenervoval se. Nastavovat navigaci až v autě (krom známých uložených bodů) nebo dokonce za jízdy? Brr, mám stres jen z té představy :)

7) vstávání nesnáším a také vždy ráno vylézám z pelechu co nejpozději, ale naštěstí mám tu vlastnost, že řízení mě vždy tak nějak probere a nemám problém ani s únavou. Mohu být třeba za celý den ospalý a unavený, ale jak sednu do auta, můžu jet třeba ve dvě ráno přes půl republiky a je mi fajn, nepadá mi hlava, nic. Trochu tomu pomáhá i bod 1) :) Co mě naopak přivede do zmiňovaného stavu, je telefonování. I když mám HF, stane se, že si zpětně říkám, kam vlastně jedu a kdo měl mít na předchozích třech křižovatkách přednost. Proto taky v autě telefony ani zpravidla neberu...

Mezi mé bonusové zlozvyky patří tlačení zdržujících řidičů a občasné fakáčování, což se ale trochu schová pod bod 4). Jinak jsem vlastně docela způsobný a hlavně nerad komukoliv překážím, takže se podle toho chovám a pak nejsou potíže :) Škoda, že takoví nejsou všichni a někteří si z vysírání udělali sport...

reagovat
Vojtáno
16. srpna 2018, 16:09
0

Já jsem dříve za volantem hodně hulil...ostatně dát si brko za volantem byla největší radost. Teď když na to vzpomenu mám husinu, co se mohlo a nemohlo...ale naštěstí bylo vždy vše v pořádku... Dnes už si ani cígo před jízdou nedám...Nicméně, kdo je bez viny, ať....vyléčilo mě, když jsem měl otevřenou panchromatickou střechu, jel si na pohodu a nedopalek se mi vrátil na zadní sedačky...bejt "dobře", stavět v odstavným pruhu a hledat doutnající nedopalek...wow...

reagovat
sheogh
16. srpna 2018, 17:36
1

taktez, ale ne "za jizdy", pozitek byl nejaky vylet, nejlip na kopec a tam si bafnout.... Bohuzel, diky vsetecne PCR to uz posledni roky nejde... V CH to nikdo namatkove nekontroluje.. Ani si nejak nevybavuju clanek, ze nekdo zpusobil nehodu protoze byl zhulenej...

Celkove je to v cesku prehnane stigmatizovany ... nejlepsi je (a neni to nic vyjimecnyho), kdyz nekdo ohledne travy moralizuje a mluvi o fetacich apod, a pritom ma rudej nos jak klaun, a dava si tech svych 5 piv a panaka kazdej vecer.... :-D :-D

Vojtáno
16. srpna 2018, 18:16
0

Děkuji...:D

GanGreen
17. srpna 2018, 07:10
1

Taky občas řídím po vodpalu, jen přes město domu ale i tak je to o průser no :-/ nicméně, lidi který semnou jeli říkají, že mě v tu chvíli nepoznávají, že takový pianko sem snad nikdy nejel :D

Caddy
17. srpna 2018, 08:47
1

Jojo, ja to teda praktikovat nemuzu, protoze me huleni dost otupuje a ani se mi nic nechce, ale kdyz jsem jednou dojizdel par set metru po volne silnici, jel jsem asi 40 a pripadal si jak v hvezdnych valkach, vse se kolem me jen mihalo :-D

tazzz
16. srpna 2018, 16:38
1

Asi každý udělá občas nějaký ten přestupek a na našich cestách plných nablblých objížděk a půlročních oprav 100 metrových úseků,poských a ruských kamionů,které řídí naprostí šílenci,yarisů se slepými penzisty a neosvětlenými cyklisty při rozbřesku,když člověk vidí prdlajs proti slunci je v podstatě nemožné vždy udržet nervy pod kontrolou.Jezdím přes 30 let a zažil jsem ichtly na kruháči v protisměru,kamiony pod podjezdem,do kterého se nevešly,řadů dobrodruhů přejíždějící přes koleje při blikajícím červeným znamením či magorů v ochcávkách předjíždějící kolonu přes dvě plné čáry.Proti tomu jsou nezapnuté pásy,které ohrožují v podstatě jenom samotného řidiče a někdy mu to dokonce zachrání život,když při srážce vyletí z auta oknem na pole namísto toho,aby se i s pásem rozplácl o dub,60km/hod v přehledné obci nebo hlučná muzika prkotiny.
Osobně nesnáším,když se mi někdo lepí na zadek nebo když jedu za autem,které mě oslňuje mlhovkou.V prvním případě a obzvláště u kamionů,které z neznámých důvodů nejraději jezdí půl metru za vámi si počkám na kopec,krátce pustím zadní mlhovku (většina řidičů zareaguje jako by šlo o brzdu) a pak mu ujedu a v druhém případě pošlu na podivína před sebou dálkovky.Je to sice přes čáru,ale nikdo není dokonalý.

reagovat
Br
Breakthru
16. srpna 2018, 19:40
0

1. nedodržuju rychlost
2. nedávám blinkry
3. podjíždím
4. jezdím přes plnou
5.nezastavuju na stopce
6.telefonuju za jízdy
7.lepím se na auta
8.troubím a problikávám
9.nadávám na ostatní
10. čumím kolem sebe, hlavně na prcinky
11.plivu na cyklisty
12. a po kreténech, kterejm něco vadí, semtam něco hodím z auta...

reagovat
GanGreen
17. srpna 2018, 07:07
0

1,4,6,7,9,10

Ba
Bavoraczech
17. srpna 2018, 08:28
1

Tou dvojkou bys mě nasral. Nejhorší je, když někdo před tebou začne z ničeho nic jakoby bezdůvodně dost účinně brzdit. Většinou to mimo přechody apod. nečekáš a pak na tu brzdu musíš šlápnout pořádně... Což je jednak dost nepohodlný a druhak to může vyvlota řetězovou reakci. A nejhorší jsou ti, co nedávají blinkr při výjezdu z kruháče... To si jako myslíš, že ten kruháč projíždí a tak zabrzdíš úplně a on si to střihne o odbočku dřív. Takže se buď musím zbytečně rozjíždět, a nebo už dokonce nestíhám bezpečně další auto za ním a stojím tam dál. Tomu říkám vyloženě bezohlednost... Teď jedu dál a ostatní se po...

sheogh
17. srpna 2018, 10:10
0

1, 3, 4, 8 (vyjimecne, kdyz jde o poradneho kokota), 9, 10 :-)

Jimi
17. srpna 2018, 11:32
0

1. jedu podle pocitu, v obcích se většinou snažím
2. to je na proplesk
3. radši ne
4. málokdy- většinou ta čára má význam
5. když nemusím, tak ne
6. netelefonuju
7. známí říkají, že jo
8. na to ty věci byly vymyšleny
9. dost často- nemůžu mít kabrio
10. taky čumím
11. neplivu
12. neházím

Tomáš Trýska
17. srpna 2018, 17:28
0

1. V obci většinou jo, mimo obec jedu podle toho, jak se dá.
2. Ne.
3. Velmi výjimečně.
4. Když je nesmyslně na přehledném místě, tak klidně.
5. Když tam je vidět.
6. Hovory přijímám na hlasitě, ale většinou nevolám.
7. Jen pokud nejde předjet a nikoho před sebou nemá. Většinou zrychlí na přijatelné tempo. Pak si už nechám odstup.
8. Troubím, ale neproblikávám
9. Když je to vůl...
10. A kdo nečučí :-D
11. To zas ne.
12. a po kreténech, kterejm něco vadí, semtam něco hodím z auta...

Jinak za výše zmíněné bránění předjetí bych liskal na místě. Pokud se za někým táhnu jak smrad a když jde konečně předjet, tak naschvál zrychluje, nebo nedej bože dokonce při předjíždění vybržďuje, to bych fakt vraždil.

Br
Breakthru
17. srpna 2018, 17:40
0

tak s těma blinkrama jsem to přehnal....do zrcátek čumím, když je někdo poblíž, tak to použiju.To zas kretén nejsem, ale šetřím s něma, to je pravda...na nepřehledný stopce zastavím.Ale byla to narážka na to, že jsou křižovatky se stopkou, kde řidič vidí i jako druhej někdy i třetí v řadě, tak proč zastavovat podruhý..Občas pak ta plynulost provozu vázne...
Pokud jde o body 11 a 12, tak po cyklistech, co jezdijou vedle sebe, tak rád plivnu.Většinou nepřehlednej horizont a hovada jedou dva nebo tři vedle sebe jak bukvice.Jednou jsem zastavil, když jelo tak 12 takovejch bukvic a hádali se, že můžou šlapkat vedle sebe.Od tý doby na ty zmrdy plivu...
A pokud jde o 12, když někdo brání v předjetí nebo mě nějak ohrožuje, tak semtam něco vyhodím.Vajgl, hořčici, nový šrouby, krabičky, kelímky atd...občas bych rád vozil i cihly na některý zmrdy...

Tomáš Trýska
17. srpna 2018, 17:42
0

Vidíš, na 12 jsem zapomněl komentář. Po nikom nic neházím.

Br
Breakthru
17. srpna 2018, 17:50
0

no jo, jsem flegmatik, ale říkali si o to.Když tě někdo ohrozí, ohrožuje a omezuje, tak občas nervy povolijou...

PepaSFI
17. srpna 2018, 18:57
0

na cyklisty neplivu, to bych měl pocit že jsem klesl na jejich úroveň. Ale už jsem použil hlásnou troubu, to funguje. Mám v autě vysílačku a ta má hlásací funkci, přípojku na hulákací reprák. Pumpičkář se plácá po prostředku, naprosto odmítá uhnout, cvak přepínačem a suchý dotaz: "Co si myslíš že děláš?!" V tu chvíli byl na krajnici, jen se za ním prášilo. Dobrý je taky dělat trenéra, jet za cyklistou a řvát na něj povely, ideálně někde přes obec mezi lidma.
Kdysi mi jeden člověk vyprávěl jak viděl před sebou svého známého na kole. Napadlo ho že zažertuje, otevřel okno u spolujezdce a vzal takovou tu houkačku na fotbal, tu s bombičkou na stlačený plyn a houkl. No jak myslíte že to dopadlo?

Nimrod
17. srpna 2018, 19:30
0

když jedou cyklisté vedle sebe, tak to jsou hovada, stejně jako když se jedou projet na čtyřpruh, ale pokud nedělaj zrovna takovýhle nesmysly, tak to jsou furt klasičtí účastníci silničního provozu a je třeba je tak i respektovat. po traktorech také nikdo neplive....

beastar
17. srpna 2018, 19:54
0

Na traktor sem neplival. Hodil sem na něj rovnou plechovku od Pepsi...plnou. Odměna za jeho úmyslné vyjetí na střed při pokusu o predjetí. Asi 3x to opakoval. Až mi došla trpělivost narval sem to tam a hodil na něj tu kolču. Panečku to byla rána. Zastavilo ho to líp jak granát.

O čem to je? Za řídítka i za volant či páky můžeš posadit úplně stejnyho pitomce. Normální cyklisti co si držej krajnici mi v 99% případu nevaděj. Serou mě hovada v případech o kterych je řeč nahoře. Tam to je na pendrek přes záda.

BubaaCZek
17. srpna 2018, 21:24
0

K te stopce. Kdyz stojis na stopce jako druhy a mas vyhled, tak nemas povinnost zastavit podruhe.

Br
Breakthru
18. srpna 2018, 09:01
1

PepaSFI:výbornej nápada.nechodím na fotbal, ale seženu si tu houkačku:D
Nimrod:plivu na hovada.Normální účastníci nemůžou nikomu vadit ať už jedou na čemkoliv....ale někteří pumpičkáři nechápou, že ohrožují sebe a ostatní, přitom se bohužel berou skoro jako nedotknutelní s určitejma výsadama.Proto kemrem mezi voči.......
beastar:jednou nám něco podobnýho udělal jeden zmrd.Vybržďoval, bránil nám v předjetí atd.Letěla po něm hořčice....Před měsícem jsem jel s kolegou a seděl jsem jakožto spolujezdec.Předjíždíme sráče s koktou, co se vleče a po chvíli čumím, že jedem prostě pořád vedle sebe.Nechtěl nás pustit a ještě dělal posunky, že ne, že nás nenechá předjet.K jeho smůle měl stažený okýnko, tak jsem mu dovnitř poslal zapálený cigáro...zpomalil...
BubaaCZek:To někteří jak řidiči tak i policajti neví......

PepaSFI
16. srpna 2018, 19:51
0

1. hudba ano, taky nahlas. Sice mám jen defaultní repráky ale ty se kupodivu, narozdíl od mnoha "lepších" aut dají poslouchat. Ne že by se mi kraválem nafukovaly okna ale někdy to nahlas je. Bigbít širokého rozsahu, vlastně od country po metal.
2. Tempomat nemám ale snažím se číst "pravděpodobnostní linie", předvídat a jet tak abych nemusel zbytečně brzdit. Někdy zrychlit, někdy zpomalit i dlouho dopředu abych se pak vešel tam kam potřebuju. Což leckdo nechápe, většina lidí má hranici světa na špičce svého nosu, tedy dva metry před autem, plynule projet kruhák správným načasováním je černá magie.

3. Do mezer se necpu, opět čtení pravděpodobnostních linií. Vzhledem k tomu že auta v kolonách se pohybují ve vlnách, protože lidi jezdí neplynule a bez mezer, ta řada co se hýbe se zaručeně hýbat přestane protože se vlna stlačí. Já se spíš snažím se zácpám vyhnout. V místech kde to znám často dokážu prokličkovat uličkama. Ale musím se přiznat k trošce vyčůranosti. někdy kolonu objedu a pak se tam přiřadím z vedlejší protože obvykle mě někdo pustí. Ale zas teda se snažím o totéž, taky pouštím když to jde.
4. Agresivita né, to bych upad do průměru. Zas se snažím předvídat, idioti a neumětelové jsou obvykle poznat, radši se jim vyhnu, počkám, dělám jakoby nic. Jak už jsem mnohokrát psal, ať si blbec řádí, jednou mu někdo neuhne ale u toho já být nemusím.
5.koukání po kolemjdoucích taky, samozřejmě :-)
6. navigaci používám málo a když už, nastavím si to v klidu někde na parkovišti. A taky se jí často striktně nedržím, obvykle proto, že si při tom nastavování dám taky náhled trasy a vidím že vymýšlí blbosti. Já teda obecně nerad za jízdy něco dělám. neberu telefony, muziku taky radši nachystám v klidu, maximálně tak přepnu předvolbu rádia. Občas sáhnu po vysílačce ale i to spíš výjimečně.
7.Lenost ano, jen trochu jinak. ta prokrastinace, tu mám taky. Ale v autě to mám naopak. jsem líný spěchat a nervovat se. Radši vyjedu dřív, vymyslím si trasu, nachystám navigaci a vůbec, no a pak už jen pohoda. Teď do práce tady máme několik uzavírek a kolem fabriky totál předělávku silnice. Takže problém přijet, problém zaparkovat, problém odjet. Tak radši jedu o pět minut dřív a místa je dost. A protože vytěžujem auta, musíme se včas sejít. Brácha tuhle udělal kázání sousedovi který nějak nechápal kdy to je včas. Prostě startovní okno je v rozsahu jedné minuty, přijdeš o minutu pozdě a budeš nevěřícně koukat na prázdnou cestu a zadní světla v zatáčce. Orientační soutěž kolem fabriky mezi zákazama vjezdu a zastavení si dělej sám když tě to baví. Já jedu včas.

A mimo ty body samozřejmě rychlost, trošku občas nedovolená ale spíš nepřiměřená nebo, z pohledu jiných asi divná. Jedu rychle tam kde jiní pomalu, než jiní najdou auto v němž sedí, já už jsem dávno pryč z křižovatky.
Někdy jedu delší cestou protože mě to baví. A taky mě baví tuningáři a naftoví jehovisti ale to je tady o mě známo.

reagovat
Zlo Kočka
16. srpna 2018, 21:58
0

Za tu dvojku bych tě zabila, kolego. Je fakt boží, když jedeš příjemné kilo osmdesát, pak ti to tam těsně před auto pošle nějaký ichtyl jako ty :) a půl hodiny předjíždí dalšího ichtyla v pravém.

reagovat
Matěj Podhorský
17. srpna 2018, 08:42
1

Ale paní šéfová, ono se u nás smí pouze 130, víme? :)

Jo, tys myslela Německo, žejo

beastar
17. srpna 2018, 19:59
0

Ja jel dneska v Čechách w0w 205kmh. A teda vůbec mi to nevadilo. Asi 6x sem použil dálkový a jenom 1x klakson. Pak sem teda sjížděl na Rudnou a nějaký pán v Passatu na mě něco gestikuloval. Asi že sem jednička.

Zdravím pána cca 40 let, VW Passat bílá, asi 2018, kombi. Na dveřích logi Max Bögl mám ten pocit. Taky zdravím seš taky jednička když honíš to firemní tdíčko...;)

Dik za prostor k vyjádření kluci..

krab
17. srpna 2018, 20:17
0

Jenže ty máš italský auto na naftu... těch 205 tam není 205, to schválně proměřuje, protože ve skutečnosti jedeš tak ca. 140 , ale aby to nevypadalo, že je Maserati Diesel pomalý, tak se tomu trochu zrychlil tachák :-D A Passatista asi gestikuloval, že jako " co se couráš taliáne...Carabinieri tu nejsou"

Ba
Bavoraczech
17. srpna 2018, 23:34
0

Neproměřuje tolik. Na mojí italský pixle když ukazuje 210 tak je topodle navi asi 204 :-D

beastar
18. srpna 2018, 12:34
1

Krabe nám to proměřuje naopak 205 je 250. Aby si myslel že si nejrychlejší. Já myslim že ukazoval není nafta jako nafta. A že nad vw tdi není. Byl smutnej z toho že musel uhejbat a pak se s plynem na podlaze za mnou táhnout 200 chudák no zdržoval sem ho. Nepochopil že rychleji to nejde pak by mi to žralo víc jak 10 a to tvl v naftě nejde! To by se dieselovej bůh rozlobil. Zase mám jasno passat jede dvě kila ale musíš mít služebak a odvahu. Divim se že v tom stoupání od loděnice neodletěl ze silnice a nepřestal letět až na Ruzyni.

krab
18. srpna 2018, 21:01
0

jj :) tak to byl vtípek, že?
Jinak tyhle závodníky v Passerati znám taky. Nejradši mám takové ( a že už jsem to párkrát zažil), které tě na okresce nechtějí nechat předjdet. vidí, že jede za nimi žlutá placka (Lotus) a místo aby uhnuli mají pocit, že když na to šlápnou zmizím vzadu v zrcátkách. Nechápou, že v členitých pasážích furt strašně zavázej ...

Tomáš Trýska
19. srpna 2018, 10:02
0

Jenže v našich končinách tohle platí nejen pro Lotus, ale i pro malá japonská miniauta. S 850 kg se ty zatáčky hned berou snáz.

Ba
Bavoraczech
20. srpna 2018, 07:14
0

Jo to taky vzpomínam, jak jsem se naháněl s oktávkou na členité pasáži. Na rovince jsem ho předjel. Nalepil se na mě a vždycky v zatáčce jsem mu ujel a na rovince mě dojel. V další zatáčce jsem mu ujel a v obci (snažím se dodržovat 50) se za mnou přiřítil a přes přechod pro chodce mě majestátně vzal jak největší kanec :-).

krab
20. srpna 2018, 09:30
0

Je to prostě o lidech, bohužel hovadům se nevyhneme.
Třeba včera oproti tomu jsem jel někde na vysočině, hezká silnička a přede mnou jsem hodně pozvolna dojel nějakýho místního borce ve Fabii. Klidně to mohl být normální starší pán či paní , nevím :) A jel nakonec zatáčky i rovinky tak příjemným tempem, že by bylo zbytečný ho vůbec předjíždět. A často je to zase naopak. Nové, drahé, (naftové) kombi či SUV se plouží 80 a pak se tě snaží znemožnit bezpečný předjetí nesmyslně neplynulou jízdou. Někdo holt umí řídit a jiný ne...

ma
martinw
20. srpna 2018, 09:48
0

ohledně te neplynulé jízdy - je zajímavý že s 140kmh na dálnici předjedu 2/3 aut, ale jakmile dálnice končí a je tam 80kmh a stale dva pruhy (D4 u Jíloviště směr do Prahy) tak mě všichni tihle účastnící zase předjíždějí, protože jedou všichni 110kmh (a já stovkou). Kolik hrozí pokuta za 110kmh na 80kmh mě to už přijde o dost... asi jsem málo otrlý :)

beastar
20. srpna 2018, 13:31
0

Martine to nevim. Kolik hrozí. Já tam jezdim tak 170:D Je to z kopce víš co spotřeba v tu dobu 0.0 tak sem z toho úplně na trní;) Jinak jak píše Krab je to o lidech. Tůhle sem jel do Berouna po starý přes Liteň. Předemnou kluk tak dvacet něco let v dvojkovym eresu. Jak sem to viděl řikám aaaaa teď je po zážitku. Kluk jel celou dobu plynule a svižně že nemělo vůbec smysl machrovat....

Já to mám nejhorší na dálnici. Levej mi pravidelně zakleje něco jako q7 tdi nebo prasát 2.0 tdi ve čtyřkolce.... Kterej se bojí takže jede jak kkt. Ale nepustí tě ani za zlatý tele. X km si to tam šine. A služební oktávky v kufru to taky miluju tak mu uhneš první kopec a zdržuje te.

ma
martinw
20. srpna 2018, 13:56
0

Ridici okolo jsou z toho trojzubce divocí, tomu se nedivím. Ty to popisuješ přejezd evropy a já 10km úsek na D4 - tam se fakt neušetří čas ani když aktivuju býstár speed :D
-
Komentář upraven 20. 8. 2018, 13:57:15

Le
Leo
16. srpna 2018, 22:29
1

Tak ten dvacetinásobek hmotnosti mě rozsekal. Mám XC90 a odpovídá to. Bohužel :-)

reagovat
ma
martinw
17. srpna 2018, 07:43
0

Tak vyrvi zadni sedačky, vyhoď rezervu, trochu odstroj interier - nejsnazší cesta jak zhubnout.
-
Komentář upraven 17. 8. 2018, 07:43:47

Veet
20. srpna 2018, 12:26
0

Lucifer Morningstar a jeho Corvette z 61. :)

reagovat
Mi
Miro
25. srpna 2018, 13:02
0

Kdyz ctu 7 hrichu tak si myslim ze jste zapomeli na jine a tyto asi nejsou tak hrozne. 1 alkohol, 2 drogy, 3 nepozormost, 4 zlost za volantem, 5 slabej motorek. 6 predjizdeni bez sledovani co se deje za autem, to je ten tempomat kdy ridic vjede vlevo aniz by se podival do zrcatka a bud pridal nebo zustal v pomalejsim pruhu. Ne on tam vjede pomalu a ostatni at se staraji, bouracka ze zadu je vina VZDY tim kdo bióura do ata pred sebou. v tomto by se mel zakon zmenit. Neni vzdy vinen ten kdo naboura ze zadu. 7 malovani, holeni a cteni novin casopisu za volantem.
A telefon? Ten neni tolik vinen za bouracky co se pise.

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Torino Ford Torino 500 6.6L  1971
Ford Torino Ford Torino 500 6.6L

1971 rok výroby
300 koní výkon
6 600 ccm objem

Ford Mustang Manual / TOP STAV / 1966
Ford Mustang Manual / TOP STAV /

1966 rok výroby
200 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Corvette cabrio 1987
Chevrolet Corvette cabrio

1987 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Hummer H1 HMMWV Humvee 1987
Hummer H1 HMMWV Humvee

1987 rok výroby
150 koní výkon
6 200 ccm objem

Dodge Coronet Red ram 1953
Dodge Coronet Red ram

1953 rok výroby
103 koní výkon
3 900 ccm objem