Viktor „Piktor“ Piktor
| Bydliště | Brno-město |
|---|---|
| Registrace | před 9.4 rok. |
| Poslední aktivita | před 7.2 rok. |
| Komentářů u článků | 3 |
| Pozitivních komentářů u článků | 1 |
| Negativních komentářů u článků | 1 |
Posledních 50 komentářů
Já za jízdy ťukám do mobilu (sice v držáku a v zorném poli, ale i tak). Takové to že nastavuji Waze až vyjedu a ne před jízdou, dopovídám na zprávy (byť jen jednoslovně). Zatím se mně nic ani nikomu jinému nestalo, ani jsem nevyjel z pruhu. Ale už jsem se několikrát přistihl, že jsem takhle něco dělal a uplynulo i víc jak deset sekund, kdy jsem se vůbec nedíval na cestu před sebou. Pak si to člověk s hrůzou uvědomí a řekne si "a dost"!
PepaSFI: Díky za komentář. Souhlasím, že ten rozdíl ze 70 na 50 co se týká hluku není zase tak zásadní (tady jde spíš o bezpečnost), ale u vyšších rychlostí, třeba ze 130 na 100 už podle mě ano. Vím to z vlastní zkušenosti, bydlím nedaleko jedné takové komunikace. Nemluvě o tom, že je opravdu velký rozdíl, když tam pak někdo prosviští 180. Ten rozdíl v hluku jde podle mě poznat už přímo z kabiny auta. A to samé platí o kamionech, ale samozřejmě v rychlostech o několik řádů nižších.
Uznávám, že s těmi značkami konec obce přesně nevím, ale třeba u nás se obyvatelům hustě obydlené části města podařilo prosadit snížení rychlosti z 50 na 30. Je to obytná zóna, i když ne oficiálně, chodí a hraje si tady dost dětí, přes to padesátka a přednost zprava byla pro některé řidiče zřejmě značně omezující. Já si nejsem moc jistý výsledným efektem, protože ti, co tady před tím jezdili rychle, tak budou jezdit dál, protože asi podobně jako Romus přece dobře vědí, kolik si kde můžou dovolit jezdit. Nejsem moc příznivec nějakých omezení, ale na silnici prostě pravidla potřeba jsou a měla by se dodržovat. A podle mě jde především o soudnost a toleranci k ostatním (na silnici i kolem ní).
Jak tady čtu okolní komentáře, mám pocit, že silnice jsou pro mnohé ze čtenářů spíš závodní trať než prostředek pro dopravu. Nechápu, jak se může někdo podivovat nad tím, že dostane pokutu, když jede 160 po dálnici s limitem 130. A proč by na dálnicích neměl být vyšší rychlostní limit? Například proto, že je dost zásadní rozdíl v hluku, která auto vydává, když jede po dálnici 100 nebo 130. O kamionech nemluvě, zvlášť v okolí měst.
Často zde padala námitka, proč je značka konec obce až daleko za obcí? Protože mnoho řidičů šlape na plyn, jen tu značku v dálce vidí. Já vím, takové nezajímá hluk vytočeného motoru nebo bezpečnost (chodci, děti...), hlavně že bude v cíli své cesty o pět sekund dřív, ale pro místní obyvatele je to možná celkem zásadní věc. Když se tedy někdy budete divit, proč je tu nebo tam nějaká značka, ze které máte pocit, že vás jako řidiče omezuje, zkuste se zamyslet nad tím, že nejste na silnici sami a že jsou i další lidé, na které by bylo dobré brát ohled.
Autor článku píše, že má „(jako asi většina nadšených řidičů) sklony jezdit rychle“. Za sebe ale musím říct, že jsem nadšený řidič, ale sklony jezdit rychle nemám. A věřte mně, že nečtu Autíčkáře ze vzteku, ale řídím opravdu rád, jen je třeba se na věc dívat i z jiné pozice než za volantem.