načítám data...

Proč mám rád Mercedes-Benz

29. června 2018, 14:20 43 komentářů Honza Hamster Křeček

Mercedes je výrobce inovativních automobilů a průkopník nových technologií. Píšou to na krabici, tak to tak asi bude.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Mercedes-Benz je výrobce inovativních automobilů a průkopník nových technologií. Za vysokou cenou výrobků s třícípou hvězdou se prý ukrývá špičková kvalita a technická řešení bez kompromisů. Mercedes má zkrátka bohatou historii a z ní plynoucí zkušenosti. A je zcela vpořádku, jak toto marketingové oddělení prezentuje potenciálním zákazníkům. 

Ostatně firma nesoucí jméno Daimler-Benz postavila vůbec první automobil. Skutečně. Mercedes je vůbec nejstarším výrobcem aut na světě. Má to ale bohužel háček. Toto je snímek onoho prvního automobilu. A já si nemohu pomoci, já tu žádný automobil nevidím. Podle mého skromného názoru – a klidně mě opravte, pokud se mýlím – je toto tříkolka.

Útěchou fandům značky může být snad jen to, že mezi trojicí nejstarších automobilek je i Renault, který vyrobil skutečně už automobil, ne tříkolku. A v dnešním globalizovaném světě není od Renaultu k Mercedesu nikdy daleko. Ale o tom ještě bude řeč..

Mercedes klade na vlastní historii velký důraz. A je to tak správně. Historie znamená zkušenosti. A Mercedes zkušenosti má. Tu vymyslel ABS, tam airbag, tady použili inovativní řešení, které nikdo jiný nemá, protože ostatní prostě neumí tolik, co umí Mercedes. Zlí jazykové sice tvrdí, že valnou část oněch inovativních technických řešení už dříve použil někdo jiný a ten zbytek je katalogem slepých uliček vývoje, ale komu budete věřit? Samozvaným Google-odborníkům nebo průkopníkům na poli vývoje tříkolek? Pravda, věci jako třeba pneumatické ovládání zámků při zpětném pohledu nepůsobí jako úplně skvělé řešení, ale kdo to tenkrát mohl vědět?

Protože už i sám Mercedes tuto technologii opustil, můžeme si říci, že to dobrý nápad zkrátka nebyl. Stejně jako podivné brzdy drive-by-wire a spousta dalších úplných nesmyslů drobných omylů. Jenže – a to mi na lidech od Mercedesu možná maličko vadí - oni to nikdy nepřiznají. Jejich historie je svatá, jejich konstrukční kanceláře jsou modla techniky a výrobce první motorové tříkolky vyžaduje náležitou úctu.

Když začínala éra jízdních a bezpečnostních asistentů, značky se předháněly v tom, kdo svůj systém uvede na trh dříve. A výsledkem bylo i několik komických situací. Tak například Volvo přišlo s radarem, který detekoval překážku. I pokud řidič vůbec nereagoval, dokázalo v nízkých rychlostech zcela zabránit srážce. Firma svůj vynález představila přímo ve svém vývojovém a testovacím středisku. Sezvala novináře z celého světa, na volné prostranství umístila návěs kamionu, k jeho zadnímu nárazníku nasměrovala naleštěné fungl nové Volvo S60 a prezentace mohla začít. Jenže co čert nechtěl, systém selhal. Volvo krásně čistě napasovalo svou příď pod nárazník návěsu. Rána jak z děla, před zraky a kamerami štábů z celého světa. Prekérní situace. Jak zareagoval zástupce Volva? Celou věc vzal s humorem, zkrátka se něco pokazilo, to se holt občas stane. Svět se zasmál, Volvo systém doladilo, však o nic nejde.

Celá tato komická scénka u severského výrobce, který dodnes snad nepostavil jedinou pořádnou tříkolku, však neblaze a nespravedlivě poznamenala i Mercedes-Benz. Na první pohled tu totiž došlo k velmi podobnému incidentu. V testovacím středisku stojí Mercedes třídy S, stojí v hale v husté mlze. Má zapnuté varovky, ale přes hustý dým to není nic platné. Velmi dramatická situace má demonstrovat schopnosti Mercedesu. Druhá limuzína se totiž žene přímo do středu nebezpečí a všude okolo číhají kamery. A jak asi tušíte, i tady to skončilo ránou. Systém zaspal a ani řidič už situaci nedokázal zachránit. Jenže narozdíl od toho nepovedeného Volva, Mercedes byl naprosto v pořádku. Radarový systém byl zmaten, protože byl uvnitř haly. A protože konstrukce haly byla z kovu. A protože Saturn byl v konjunkci s Jupiterem. A protože tam vzadu se někdo chichotal a za takových podmínek se prostě nedá pracovat! Zkrátka jediné, co bylo naprosto v pořádku, bylo to auto. Jenže vysvětlete to senzacechtivým novinářům. Ty hyeny se spokojí se sprostým zjednodušením, klidně řeknou, že když demonstrace protikolizního systému skončí kolizí, je to chyba. Ubohé.

Potom vypadají lidé z Mercedesu jako parta sebestředných lidí s absencí nadhledu. Přitom takoví jistě nejsou, vždyť Němci jsou přece proslulí svým smyslem pro humor. Bohužel však svět takový Mercedes nevidí a to jen proto, že v Mercedesu zkrátka nedělají chyby. Neumí to. Jistě, byly tu potíže s vadnou kabeláží, nekvalitní laky a mnoho dalších kauz. Ale Mercedes za to nikdy nemohl. Za korozi Mercedesů z devadesátých let mohla ekologická nařízení na vodou ředitelné barvy a ekologie způsobila i onen problém s rozpadající se izolací kabelových svazků. A opět - zlí novináři se zeptají, jak je možné, že se s tím jiní výrobci dokázali popasovat. Proč to prostě nemohou nechat být?

A jak je na tom dnešní výrobní program? Převlečený Renault či Nissan s absurdní cenovkou prý jen dokazují, jak moc si Mercedes váží svého loga. Nikdo už se ale nezeptá, zda byl zároveň s vyšší cenou schopen udělat ta auta lepší, než jsou jeho sourozenci? A to je velmi zajímavá otázka. Vyhledejte si obrázky, vyžádejte si předváděcí jízdu a možná nabydete dojmu, že Citan je vlastně jen o trochu horší Renault Kangoo za hodně peněz a že jediným podstatným rozdílem (kromě ceny) je přístrojová deska, která v Citanu pojme místo navigace pouze obyčejné malé autorádiio. Ale pravdou je, že pod povrchem… ne, vlastně je to tak, je to horší Kangoo za hodně peněz. To byl hloupý příklad, popojedeme.

 Co se vlastní produkce týče, je to mnohem lepší. Mercedes třídy S je dobré auto. Tady musím zůstat objektivní. A třeba mezi užitkovými auty patří Sprinter jendoznačně mezi to lepší, co trh nabízí. A co teprve takové cool čtyřdveřové kupé Mercedes CLA? Ten mladistvý dynamický překrásný design, který je jedinou hlavní devizou vozu! Nebo i samotná třída A – jistě, na někoho může působit jako předražená kopie Volkswagenu Golf, ale uvědomte si, že má hvězdu. A to není jen prestiž, to je i kvalita. Jistě tam někde hluboko uvnitř bude něco, co ospravedlní výběr právě tohoto automobilu (pokud to někdo najdete, pošlete nám prosím fotografii s popisem na redakce@autickar.cz). A i když půjdeme výš – nový Mercedes CLS nebo jedna z vlajkových lodí, roadster SL - vždyť je to nádhera! Přichází nová móda zavalitých neforemných pozadí, za pár let se to bude jistě líbit všem!

Nechci Mercedes kritizovat za každý nezdar, nikomu se nikdy nepodařilo všechno, na co sáhnul. Co ale nemám rád, to je ona falešná kouřová clona, ono dogma, že co je Mercedes, to je dobré. Chápu, že mnohé zájemce o auto toto přesvědčí. Vlastně tomu dokonale rozumím. Pokud se nezajímám o auta a přesto nechci udělat při výběru chybu, je nákup renomované značky naprosto logický krok. Mercedes je nadto statut, v Mercedesu si nikdy neuděláte ostudu. Jenže pokud se o auta skutečně zajímáte, velmi snadno vás taková hodně nadnesená aura dokonalosti může začít iritovat. A to je to, proč nemám rád Mercedes-Benz.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Beny
29. června 2018, 14:36
3

Skvělý, pobavilo. Sdílím názor s autorem. Stejně to aplikuju na koncern. Vlastně by mě ani neštval, štve mě jenom to že si hraje na lepší než ostatní což není a stádo ovcí co to slepě vykřikujou na všechny strany.

reagovat
Lu
Lukyno
29. června 2018, 15:35
0

Nikdy som ine vlastne auto ako Mercedes nemal, v sucasnosti mame doma 2 (E a G). Podla mna to este celkom nedavno bolo sice drahe, ale poctive auto. Dnes uz zostalo iba pri tom drahom. Napr. novy Mercedes za 100.000 euro stravil z prveho roku, 6 mesiacov v servise. Ziadna snaha predajcu problem riesit... Alebo pridete k predajcovi, ze chcete nejake auto, on vam povie, ze nema kvotu, ale ponukne vam o dost drahsiu variantu. Po caste pridete, ze OK, chcem teda to drahsie, spisete zmluvu, zaplatite (tucnu) zalohu, cakate par mesiacov, tesite sa na nove auto jak male decko a ked ma uz-uz prist, tak vam povedia, ze sorry, neda sa plus vratenie zalohy trva dalsich par tyzdnov, lebo pan riaditel je na dovolenke. Po takýchto skúsenostiach som uz rozhodnuty novy Mercedes nekupovat, aj ked teda mam vcelku problem najst zan adekvatnu nahradu (hlavne za G).

reagovat
beastar
29. června 2018, 16:42
1

Jen ten nadpis je takovej divnej? Nechybí zápor? Jinak s něčím se dá souhlasit něco je trochu pocit:))

reagovat
Kuře
29. června 2018, 20:16
0

Já teda nevím, ja to pochopil že mám Hamster chtěl vysvětlit proč na rád Merca, a když se nad tím zamyslel tak ho tak nějak napadlo, že vlastně nemá, nebylo to tak?

Kazdopadne ja ho rád mám, a to doopravdy:)

krab
29. června 2018, 20:01
5

Proč nemá Hamster rád Mercedes? Toť otázka :)
Já jak který model. Myslím, že pořád má Mercedes a jeho fanoušci být na co hrdí, ale jo, někteří to berou moc fanaticky :-D
Ale to jsou příznivci všech značek. Třeba Pagani a takové různé ...

Já zas třeba to Porsche tady už měsíce prosazoval, teď jsem zase obrovskej fanoušek Lotusu. (btw. všechno co se zatím na téměř novém autě rozbilo jsem si taky spravil, zatím jen upadávají drobnosti a je třeba je zpátky zašroubovat)
No a kdybych měl konečně něco pořádného od AMG hned budu fanatik do těch dokonalých automobilů s hvězdou na kapotě :-D Beastar ví , Zonda používá taky srdce od AMG.

reagovat
beastar
30. června 2018, 13:02
0

Já mám právě Mercedes rád i když uznávám, že některý dnešní modely s původní myšlenkou MB nemaj nic společnýho. A reznoucí okoun taky neni zrovna super vizitka. Motory maj ale dobrý a AMG pořád umí. Ve Formel měli úspěchy a ano udělali tu tříkolku a airbagy:D Jinak samozřejmě Pagani je ve všem asi o deset kroků dál. A kvalita výroby Lotusu bude někde mezi Maserati a Fiatem asi.

briza
29. června 2018, 20:18
7

Předně, to "potencionální" je fujky, ale jinak nezbývá než souhlasit. Onehdá tu Bíst psal něco v tom smyslu, že nad současným BMW dávno zlomil hůl nebo tak nějak. Já to mám podobně s Merglem a to jsem poměrně dlouho provozoval Helmuta ejkejej R129, takže žádnej lajftajm hejt, ale postupný vývoj. Holt pokud Mercedes, tak z doby, kdy si Brendn zvládal promluvit, aniž by se mu u toho klepaly čtyři brady a Donna nebyla botoxem přefoukaná zrůda. Taková je vlastně i současná produkce, tlustá a nafouklá. Ale ne stereoidama, ty totiž obvykle evokují maskulinitu, která tady ovšem chybí a většina produkce působí jako ležící Halina Pawlowská, na kterou někdo namontoval kola, případně na ní ještě vepředu a vzadu šlápnul(viz. CLA). Navíc ten ohavný exteriér nedokáže člověka připravit na to peklo, co se děje uvnitř. Osobně to na mě působí tak, že naložili rodinu Kočků a Berousků, cestou nabrali pár random Lakatošů, hodili mezi ně pastelky a řekli, ať jim nakreslí ynteryjér snů a ať se hlavně nebojí být ambyjentní. Průser je, že podobným směrem se ubírá stále víc automobilek a člověk začíná chápat Krabovu obsesi pro starý auta.

reagovat
kv
kvakosh nocni
30. června 2018, 07:33
0

tohle kopypejstuju vsem svym kamosum s kteryma tlacham o autech :)

VK
VK
29. června 2018, 21:30
1

Na ja, die Sterndln gehören auf den Himmel, nicht auf die Straße...

...tuhlevá mi vysvětlovali v práci.

reagovat
Breakthru
30. června 2018, 00:09
1

Aber der alte Fünfzylinder war einer der beste Motor in der Welt.Leider ist es schon vorbei..

Jimi
29. června 2018, 23:08
0

Němci vždy uměli auta, ale taky začínám lámat hůl nad jejich současnou produkcí. Ti, co umí a už se nemohli naplno realizovat, tak odjeli tvořit do azie, dělají pro Čínu a Koreu. Méďa u mě prakticky skončil E500 124 a SL 129, potom už jen sestupná tendence, těch přešlapů u osobáků bylo moc na tak zkušeného výrobce. V článku dost dobře popsané...

reagovat
beastar
30. června 2018, 13:04
0

.......Času ste měli dost a nikdo nepřišel tak lámu hůl a ředim kapky na kašel sedim si v křesle a observuju....

Ju
Junior
01. července 2018, 18:53
0

hudby na piču, texty o ničem,
zvláštní že přes nás nikdo nepřešel.

Jak typické pro souboj D3 a asijských značek. Plná huba keců, ale Genesise prodali pod 10 za rok :D.

beastar
02. července 2018, 01:56
0

Jo, jo přesně tak. Aaa aa á... Úplně mi to vytanulo na mysl. Německý endžajnři to vyplodi a stejně se to neprodává.

Inženýr
29. června 2018, 23:17
0

Nechtěl jsem to číst, protože jsem si myslel že zase budu muset vstřebávat informace o tom jaké je Mercedes aristokratické (ovšem z republiky Německo) nad-auto, a jaké měl onehdá skvělé a kultovní modely a tak dále.

Po prvních řádcích jsem však pochopil, že nic takového se nekoná, a klidně bych se podepsal snad pod každou větu.

Mercedes samozřejmě má své světlé stránky, ale ta falešná aura nadřazené automobilky, ještě donedávna prodávající shnilé vraky s debilními brzdami, to fakt přebíjí vše.

Mercedes není nic jiného než obyčejná značka D3 (a až Porsche udělá menší sedan, bude to D4) se zašlou slávou a pár zajímavými modely. Přednost před takovým Lexusem bych mu nedal už asi nikdy.

reagovat
Breakthru
30. června 2018, 00:15
0

Nemám Mercedesy rád.Divně se na nich dělá, na díly nic extra výběr...Super je to, že pokud je nezabije neúdržba, tak koroze určitě.Ošklivý budíky, páčky ze Sprintera....starý motory cajk, dělalo to kadli kadle, řadový čerpadlo, mizernej výkon, dlouhý kvalty.Piana budou dročkařit v Africe ještě ve 22. století.Albanie by si mohla dát třícipou hvězdu do znaku...
Nejvíc mě fascinovalo, když jsem byl na stánku Mercedesu v Ženevě a ten byl doslova v obležení tmavejch národností, ale BMW na tom nebylo líp:D

reagovat
kv
kvakosh nocni
30. června 2018, 07:40
0

no, v souc. dobe uvazuju nad novym povozem, ve finale je w211 poface E350 nebo E500 a LS460 GS460.
Lexuse mam ted, velmi staryho a je peklo na to zarizovat servis. Do ofiko dealerstvi se stydis, mechos z vesnice to neumi a Toyotar je 100km daleko, a tvari se ze ma prace jak na raketoplanu. Merc opravi kazdej vocas, a v Pze je bezesporu nekolik merc friendly servisu za relativne rozumny cifry ( vim s jistotou o jednom - jezdi tam kolegas R320). Uvazuju spatne?

reagovat
Jimi
30. června 2018, 08:24
0

Ten servis taky rozhoduje. Je pravda, že Lexus servisovat sranda není. Taky chci přesedlat, ale ten servis to zabíjí. D3 umí každý druhý, ale už to přestává být jednoduchá a relativně levná záležitost, mechanika relativně v pohodě ale elektronika čím dál komplikovanější a poruchovější...

VK
VK
30. června 2018, 13:20
0

Lexus se nedá servisovat v Toyotě? Nevím, ptám se, technika by na každý pád měla být ta samá. Je zas pravda, že skutečně dobrý servis kde Mercedesy umí a ještě třeba nechtějí člověka odrbávat, se rovněž pohledá. Bráchův kamoš, z Ostravy, nechával W211 spravovat až někde u tábora - po vlastních zkušenostech se tomu nedivím. Je to u Lexusu o tolik horší?

VK
VK
30. června 2018, 15:30
0

To je slovo do pranice. Zatím Lexus vychází paradoxně vážně servisně nejmíň náročný. Dělají to i v Toyotě?

VK
VK
30. června 2018, 19:02
0

Ale tak zase, nepatřím k mechanickému a opravářskému lidu, potřebuji ještě někoho, kdo mi ten díl zamontuje a bude vědět kam a jak na to.

be
begbie
30. června 2018, 08:24
1

Naprosto souhlasím. 2 měsíce jezdím s novým GLC, mám to jen na půl roku, takže to přežiju. Nebudu komentovat koncepci auta. Výbava - asi základní, je vzhledem k ceně 1,5 Mio, naprosto tristní. Motor dvoulitr diesel - 170 k, postačující tak maximálně do města. Interiér se mi nelíbí a ovládání všeho mi dělá problém, i když jsem za život jezdil desítkama aut.
Před tím jsem jezdil půl roku novým Volvem XC 60. Na rozdíl od toho ocucanýho bonbonu se na to auto dalo koukat. Interiér jednoduchej, ergonomie v pořádku, na ten velkej displej jsem si zvyknul hned.
Prostě stejná třída, ale současnej mercedes je fakt pro kolotočáře, to mi nidko nevymluví...

reagovat
Ronoath
30. června 2018, 08:53
1

Je to dobře sepsáno. Zdá se mi, že Mercedes prošel v 90. letech proměnou od skutečně prémiové značky k obyčejným řešením, ale za původní cenu. K tomu ale patří udržet si stávající zákazníky, takže o levnější podstatě není možné mluvit. Tak je třeba zachovat auru dokonalosti, "bo mercedes".

Má poslední zkušenost je z Mercedesu V. Pokud ho srovnám s Fiatem Scudo, se kterým jsem měl možnost povozit se před mnoha měsíci, nevidím rozdílu: ať už v pojetí interiéru, hluku motoru, výkonu a podobně. Jen se mi zdá, že Scudo je širší.

To jsou dodávky, a zde se rozdíl od "prémie" a "plebsu" v podstatě smyl. Ještě v tom lítají případky, tedy technologické vychytávky, kterými v nejdražších specifikacích Mercedes oslňuje běžný lid. A osobáky to čeká brzo, možná už je to tu, ale to jsem neměl možnost posoudit.

Zbývá tedy jen dlouho tvořená "aura dokonalosti", na které se dnes staví nejvíce. Viz VAG, ten jede stejným způsobem. Zajímavé že, že když se tuto auru pokouší vytvořit Hyundai, reagujeme na to smíchem. Zřejmě je to příliš okaté, na rozdíl od VAG a Mercedesu.

reagovat
Caddy
30. června 2018, 11:12
0

No a my zkušenější už víme, že většinu novinek měl první Cadillac a Mercedes jen trapně opisoval. Fíčury uvedl na trh až v době, kdy to technologie umožnily masově nasadit a zůstalo to (většinou) funkční. Ale kasal se, jak byl první ;)

reagovat
Autíčkový Jelen
30. června 2018, 13:39
0

Třeba gramofon :D :D :D Ale né...konec srandy, vím že Airbag první uvedlo GM, ale víc mě z hlavy jen tak nenapadá, co tam třeba ještě je?

Caddy
30. června 2018, 19:08
1

Vypínání válců, noční vidění... :)

M P
02. července 2018, 09:54
0

ABS taky dávno před Mercedesem :)

Caddy
03. července 2018, 11:35
0

To jo, ale první byl '71 Imperial :) To vím, protože jsem ho měl, tehdy se to ještě nejmenovalo ABS a v kufru byl nalepeny komiks, jak to máš vyřadit z provozu, když se to vysere :-D Průkopníci mají vždy nevděčnou roli, no. A Mercedes počká na nové technologie, doladí to a hraje si na kinga :-D

Autíčkový Jelen
30. června 2018, 13:58
0

Možná budu trochu nestranný, v rodině jsem vyrostl s Mercedesem (který úpřímně rezl naprosto nadzvukovou rychlostí) a mám tuhle značku fakt rád, nicméně řekl bych, že co se přešlapů týče tak jsou si všechny automobilky skoro fér a přiznávat to nechce nikdo. Snad u každé se dá říci nějaká naprostá konstrukční blbost, která by se neměla stávat. Ale je pravdou, že dnes už je podle mě aura Mercedesu větší než to co doopravdy je. Nevyrábějí o nic lepší auta než ostatní (snad kromě AMG)...prostě bych řekl, že dneska jsou si co se týče lhaní a odrbávání lidí jsou si všichni quit :D

reagovat
Autíčkový Jelen
30. června 2018, 18:36
0

Tak asi nic moc...ale zase na druhou stranu, když koupí zubožený kus tak se není čemu divit.

Vo
Vorlosup
30. června 2018, 22:43
0

Připomíná mi to rozhovor nad auty s bývalým kolegou zJapanu. Ten říkal, že pokud nemá u nich doktor bmw, tak to není doktor i kdyby neměl na chleba (vlastně rýži)

ma
martinw
01. července 2018, 16:46
0

Ale prd, Volvo maji doktori taky radi :)

Jimi
01. července 2018, 17:12
0

A 9 z 10-ti architektů by kupovali Saaby... to jsou jenom kastovní klišé...

beastar
01. července 2018, 18:44
0

Jsou to naprostý hovadiny a platilo to zčásti možná 20 let zpátky. Asi jako že Volvo je víc bezpečný a každej us zubař musí mít Porsche.... Tyhle klišoidní věci jsou fajn jako vtip, ale myslet to vážně znamená společenský fó pá jako prasé,)

Ju
Junior
01. července 2018, 18:53
0

Každej by to uměl líp, každej ví, jak je to na piču, ale konstruktivní řešení nemá nikdo. Když se k tomu přičte, že většina populace a drtivá většina skupiny NovýAutaNaPičuKurvaWoeE36RULEZZZ si nový auto nikdy nekoupí (a za 15 let budou všude psát, že OEM jsou zbytečně drahý, AutoKelly rulezzz) nezbývá než se pousmát.

Kdo totiž vytáhne kalkulačku, zjistí že třeba nová 7er stála po přepočtu z EUR stejně v 90. letech a nominálně stojí stejně i teď. Tatík říkal, že svůj první job jako seřizovač měl za devět stovek měsíčně, teď nabíráme seřizovače 30k+ v hrubém...

Co z toho plyne?

Že kdo na nová (a ne nutně luxusní, prostě nová) auta má (ne že když pronajme děti do otroctví tak si bude moc dovolit šestiletej leasing, ale prostě má), tak ví, že ho klesající kvalita nemusí trápit, protože si při stejném reálném příjmu může dovolit koupit nové auto násobně častěji, ne jednou za 10, ale jednou za 5 let. A že se s tím další majitel posere, prostě o F01 už nikdy nebudou opěvná vlákna na na BMWklubu jako na E65, už není problém jeho ani automobilky, viz výše.

Jsem se zase rozčílil :D

reagovat
Ju
Junior
01. července 2018, 18:56
0

*jo, ale kaštánci, co kupujou mergly za cenu iPhone a pak mají na instagramu #benz mě berou taky :))

Jimi
01. července 2018, 22:41
0

A co tak kupovat nové každé 2 roky. Už slyším ten potlesk v automobilkách. Kvalita mě nemusí trápit? WTF? Tak to potom nepotřebujeme D3, která na tom desetiletí stavěla a do teď z toho žije...Nechci si kupovat šunty jenom proto, že si je mohu dovolit obměnit po nějakém čase. Nepřipadá mi to ani ekonomické, ani ekologické... Kupujete si novou lednici každý rok?

Ju
Junior
01. července 2018, 23:16
0

Nová lednice se u nás doma, stejně jako telefony, auta (...) kupuje, když se to staré rozbije, respektive začne být uživatelsky nepříjemné to využívat.

Kvalita mě nemusí trápit, pokud jsem schopen nakoupit levně, respektive tak levně, že to ospravedlní nekvalitu. Když si koupím drahé boty, naštve mě, že se roztrhají. Když si koupím levné, hodím je po měsíci do popelnice a vůbec nemám těžké srdce.


Kdyby D3 neměla být "šunt" musela by stát neskutečné peníze. O ničem jiném to není a původním postu to přímo rozebírám. Sedmičkový bávo stojí už možná 30 let nominálně pořád stejně. Pořád začíná tak nějak na 2mio a končí někde na 6-7. Kolik je za těch 30 let kumulovaná inflace? O kolik máš vyšší plat? Kolik stála nádrž benzínu v roce 95` a kolik stojí teď? Tak jak to, že ta sedmička stojí pořád stejně? No protože je ojebaná. Ale zase si ji můžu koupit častěji (pokud jsem bohatnul nejen nominálně, ale i reálně, alespoň na úrovni inflace). A v tu chvíli mě prostě kvalita nezajímá, respektive je vykompenzovaná "směšnou" cenou. A chlapci z automobilek mají spočítané, že je lepší prodat každých 5 let novou sedmičku, protože tu co by měla vydržet 15 let jim nikdo nezaplatí.

Však Filip T. někde říkal, že kdyby se u jeho sběratelského Rollsu započítala inflace, musel by stát čtvrt miliardy. Znáš nějaký auto za čtvrt miliardy?

Ju
Junior
01. července 2018, 23:19
0

Vyrobit totiž jde v dnešní době úplně všechno. A když říkám úplně, myslím úplně. Jediným limitem je komerční využitelnost, respektive "připlatí si někdo u auta vyšší střední milion za to, že utlumí i těch poslední 10% rázů do interiéru, které tam přenese poslední 5er? Ne, no tak to nenabídnem". Stejně tak si nikdo nepřiplatí půl milionu u Golfa za to, že bude trvanlivej a spolehlivej zároveň (což jsou dvě rozdílené věci).

beastar
02. července 2018, 02:07
0

Junior: A to ještě ta první zmnovaná skupina lidí se kamarádí a slučuje s těmi, co tady propagujou věci typu operák nikdy. Páč je to děsně nevýhodný a započítaj ti každej škrábenec což je jemně řečeno totální bulšit. A ten sežizovačskej plat teďka platim měsíčně operák a sem naprosto spokojenej. Jak je to možný? Prostě to tak je a jezdim v NOVÝM autě. Nebo teda zánovním ok. Lehce jetý auto (rok) je už starý? :)) Fakticky je to ojetina, ale prakticky je to asi lepší, než koupit deset starýho phaetona a pak se modlit aby se to jakože neposralo. Je to hodně o potřebách a typu užívání auta. Hodně se taky vynechává to, že pro mě je auto i defacto výrobní prostředek a tak fakt nemůžu čekat až mi to Pepa v garáži zbastlí za jako dobrou prajz s dílama z toho Kelly.

A ohledně novejch je to tak jak popisuješ. Buď to nějak můžeš koupit a nebo ne a proto jsou tady ojetiny všech kategorií. Neni na tom nic špatnýho. Fakt je ale ten, že když jde můj fotřík pro asi osmou oktávku na lízačku vod Škofinu fakt neřeší jak dlouho to vydrží a jaká je kvalita. Najede dvacítko ročně max a ten dýlku toho leasingu to přežije. To kdysi nebylo normální páč to auto si těch X let prostě mít musel a byl si rád, že si rád. Takže když máš na lízačky a úvěry tak chytrej člověk kupuje nový nebo skoro nový auta(ročky atp) Když nemáš tak nemáš no. Některý lidi jsou schopný závidět i ty úvěry asi. A že si koupíš to nový dneska vícekrát je dnes nejen u aut, ale u všeho spotřebáku. A je to celý otázka poptávky a nabídky. Dneska většina lidí nechce doma mít auto dvacet let... Móda letí. Snad jen specifický skupiny kupců třeba důchodci tohle neřeší ti zase ale nejezdí takže trvanlivej je pro ně nakonec i Logan.

Ojetý auto je řešení pro některé situace a lidi, ale rozhodně ne lepší jak nový. A garantuju že jako daily by většina i těch co jezdí ve starym to nový nakonec brala. Jenže na to nemaj. Asi je potřeba to napsat takhle natvrdo:))



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Journey  2008
Dodge Journey

2008 rok výroby
170 koní výkon
2 400 ccm objem

Dodge Ram 1500 Laramie Sport 2019
Dodge Ram 1500 Laramie Sport

2019 rok výroby
401 koní výkon
5 654 ccm objem

Alfa Romeo 159 1.9 jts 2007
Alfa Romeo 159 1.9 jts

2007 rok výroby
160 koní výkon
0 ccm objem

Volvo S60 T6 AWD Summum 2011
Volvo S60 T6 AWD Summum

2011 rok výroby
304 koní výkon
2 953 ccm objem