načítám data...

Chcete jezdit po Brně autem? Smůla! Všechno rozkopali!

25. dubna 2018, 07:22 72 komentářů M P

Ne, autem to prostě nepůjde a basta. Budou vám slibovat plynulou a tichou dopravu, ale místo toho všechno rozkopou a auta stojí. Tohle je Brno!

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Děsím se léta. Jednak nemám moc v oblibě letní vedra, která ve městě znamenají opravdu velkou nepříjemnost, zejména v tak skvělém městě, jakým je Brno. V Brně totiž neprší. Většinou tady prostě neprší. Jistě, spousta lidí řekne, že to je fajn, já s nimi nesouhlasím. Včera to vypadalo na krásné odpolední bouřky, nakonec jen poryvy větru zvířily usazený prach a k večeru trochu sprchlo. 

Děsím se léta v Brně, protože jezdím do práce autem. A kdo pamatuje poslední tři léta v tomto našem obytném zázraku, jistě potvrdí, že to byl pěkný hnus. Spousta lidí si bere dovolenou, takže by se dalo čekat, že se městu docela ulehčí. Taky zmizí studenti. Ale ne, v Brně se totiž přes léto kope. A rekonstruuje. Uzavírají se ulice. Doprava houstne. Řidičům, smažícím se ve vlastní šťávě v kolonách, dochází trpělivost. Takový červen před letními prázdninami, to je velká lahůdka. A letos tomu nebude jinak. Ostatně už teď můžeme plnými doušky ochutnávat, co nás v nejbližších měsících patrně čeká. 

Nikdy jsem pořádně nezjistil, zda je lepší se na tyhle akce připravovat, nebo to nechat náhodě. Auto je přece o svobodě, ráno do něj skočíte, a obvyklou trasou se vydáte do práce. Nebo kamkoli jezdíte. Jenomže, bohužel. Představím vám to na příkladu svého každodenního dojíždění do práce.

Pracuju ve Slatině, což je taková malebná městská část, která nestojí za zmínku. Jezdím tedy po Velkém městském okruhu, přes Starou Osadu a křižovatku na Olomoucké. Jenomže, ta je teď rozkopaná. Takže se odbočuje o kus dřív, na Ostravskou. Ale tam už se samozřejmě dělají kolony, protože najednou jeden krátký odbočovací pruh musí sloužit pro dvě křižovatky. Lahůdka. 

Dalo se tedy odbočit dřív, na ulici Gajdošova, a odtud pokračovat. Jenže i tuhle zkratku brzo objevili lidé a začalo se přicpávat i tam. Navíc, pokud se člověk zdárně prostojí touhle ulicí, nahoře u spalovny ho čeká další proud aut směřujících přes Vinohrady dolů do Slatiny, a na konci téhle libové záležitosti je kruháč, který tu a tam ucpe nehoda, nebo trolejbus. Všechny tyhle možnosti jsem trpělivě snášel a zkoušel, až mi došla trpělivost. 

Zkoušel jsem jiné cesty, ale zdálo se, že kdykoli najdu další trasu, brzo ji někdo rozkope. Cejl, Hladíkova, Jugoslávská, rozkopali mi úplně všechno!

Jezdil jsem brzo, jezdil jsem pozdě, ale nikdy jsem nepřišel na způsob, jak se dostat do práce plynule a bez vztekání za volantem. V záchvatu zoufalství jsem zkoušel i boční uličky, ve kterých člověk vyvine průměr asi 20km/h, jako cyklista, což docela fungovalo, ale stejně jsem se nakonec dostal někam, kde to bylo ucpaný. A s blížícím se létem to nebude lepší.

Najde se někdo, kdo hloupému Matějovi vysvětlí, co se to sakra děje? 

Jasně, chápu, že to je potřeba. Chápu, že se tady na to dlouhá desetiletí kašlalo, třeba ulice Merhautova a Údolní jsou toho dokonalým příkladem, a pozadu se svým stavem není ani Cejl. Ale není ten problém někde jinde? Nechybí nám třeba tak trochu nějaké větší městské okruhy a obchvaty? Možná sem tam nějaký ten tunel? 

Popravdě, nešťastné situaci mnoho nepomáhá ani komunikace města Brna s řidiči. Jak jistě víte, na magistrátu teď sedí veselá kopa lidí se smyslem pro humor, kteří vám jsou schopni tvrdit, že v Brně se dá jezdit nejlépe na kole, a vlastně krom pár dní to jde celý rok. Jo, jasně. Určitě.

Tihle veselí a rozverní lidé připravili web, kde se o rozkopaných ulicích máte něco dozvědět. A samozřejmě jak jinak, než veselou a hravou formou. Stejně hravou, jako jsou ty cedule, zmiňující výstavbu metra a hyperloopu do Prahy. Možná nemám smysl pro humor, ale tyhle cedule bych autem spíš radši srazil, než abych na ně musel koukat. 

Tak si tady hezky nadávám na ježdění po městě, a nikde žádná zmínka o MHD. To je docela zvláštní, že? 

Dokonce jsem o použití MHD uvažoval, ale má to jeden háček. Do práce mi jezdí jen autobusy, a ty se co? Ty se v těch kolonách zaseknou taky. Takže smůla, zpátky na stromy a snažit se vyhýbat kolonám tím, že budu jezdit ráno v 6 a večer taky tak. Skvělý. Ale na kolo mě nikdo přesednout nedonutí, to ani náhodou!


A co vy, milí přátelé brněnského městského automobilismu? Také trpíte v kolonách? A jaký je váš recept na přežití letního Brna? Dejte vědět do diskuze, potřebuju slyšet, že v tom nejsem sám!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Sedrik
25. dubna 2018, 07:39
0

Letos v létě budu poprvé zažívat, jak se cítí zpovykaný pražan. Brněnské letní kolonování jsem ale provozoval řadu let a souhlas - Brno potřebuje okruhy jak prase drbání.
A taky nějaký koncept těch oprav - vzpomínám na rok, kdy rozkopali Brno, skoro všechny cesty z Brna na Svitavy a do toho začali opravovat i vlakové koleje - do Brna (ani z něj) se tím směrem prostě nedalo celé prázdniny dostat.
Kvalitní plánování.

reagovat
David Střítežský
25. dubna 2018, 08:16
0

Tohle si taky pamatuju, výpadovku na Svitavy mám z první ruky, hned za Brnem - 2 roky zpět tuším - jeden prázdninovej pátek se mi extrémně vryl do mysli. Byl nekonečnej hic, tak jsme chtěli s kamarády vyrazit na koupák, cca 10km daleko, a vedou tam 3 cesty na sobě nezávislé cesty (každá vede na jinou stranu, ale všema se dá dojet do Říma), všechny ucpaný/rozkopaný a kolony stály ... na slunci ... ve 30ti stupních ... jsem si jistej ze takhle nějak vypadá autíčkářský peklo. Ona existuje ještě 4. " zapovězená" cesta, jsou na ní závory a nějaky nesmyslný kulatý značky s červeným okrajem, ale když musíš tak musíš ...

ma
martinw
25. dubna 2018, 08:18
0

pokud mluvime pouze o 10km tak to radeji na kole

M P
25. dubna 2018, 08:26
-1

10km na kole? No, možná na koupaliště, proč ne. Nejlíp sockou tam a na koupáku si nějaký bajk ukrást :)

Ale do práce každý den? sorryjako, i když máme v práci sprchy a tyhlecty věci, tam prostě nepolezu :D

David Střítežský
25. dubna 2018, 08:28
1

njn , ale když na to ted koukám - je to 15km; nekonečný vedro; je to do kopce; ne všichni měli kolo; bylo potřeba stihnout to v nějakým časovým rozmezí .... a vymyslel bych si spoustu dalších výmluv, jako každej další Autíčkář ! :D Proč ten Matěj nejede na tom kole ?!

Ha
Hansoff
25. dubna 2018, 08:33
1

Jezdit na kole po městě, to je zábava jenom pro otrlé. A to tuhle kratochvíli praktikuji jenom ve dny pracovního klidu. Jezdit na tom na 6. do práce a ve 2 domů, to už je téměř sebevražda. Větší smysl dává skútr který se dokáže pohybovat rychlostí okolního provozu.

M P
25. dubna 2018, 08:36
0

Viděl jsi někdy medvěda v cirkuse na kole? Tak zhruba tak nějak bych na tom vypadal... a po cestě na kole do práce i jako ten medvěd voněl.

David Střítežský
25. dubna 2018, 08:41
0

a jinak žádný strachy, cestu na Svitavy si kvalitně užijete i letos, ale nerad bych kazil překvapení :D

Sedrik
25. dubna 2018, 08:43
0

Jojo - jel jsem v tom létě večer z práce domů (kolem šesté, trasa Moravák - Blansko). Normálně mi to trvalo cca 40, maximálně 50 minut. Ten den jsem přijel domů po 1:48 minutách a nepomohlo ani, že byl krásný den a já jel v Miatě... :p

Ma
Machy
25. dubna 2018, 08:57
-1

Ale ne, zase budou uzavirky smer Svitavy? Kde?

David Střítežský
25. dubna 2018, 11:23
3

Tak ony teď poslední dobou frčí ty padací mosty ... takže to začíná už v Kr. Poli na mostě - jeden pruh za 40 (místo dvou za 80), pak taky most v ČH - objížďka přes dědinu a protože se tuší, že tam bude brutál provoz, tak je to pro sichr za pohodových 30 ( místo 70/90)
... no asi by bylo blbý kdyby někdo mezi dvouma spadlýma mostama začal třeba ... já nevím ... stavět kruháč ? (na Podlesí)

Ma
Machy
26. dubna 2018, 15:21
0

Wow, dik no nastesti se tomu vyhnu na Svitavy najizdim az za Kr. poli a u Kurimi sjizdim ????

peca
25. dubna 2018, 07:57
3

Okruh by byl super, davam tomu tak 40 let. Spis nez uzavirky nechapu, co se tam tak dlouho dela. Co, sakra, trva dva roky na rekonstrukci kilometru ulice?!

reagovat
JLK
25. dubna 2018, 09:05
0

Kdyz na to mas 2 delniky tak to rychleji nedas :D
Loni jsem chodil do prace rozkopanou Leitnerovou ulici, a dost casto tam ani rano, ani pres den nebyl vubec nikdo. Naproste ticho na stavbe v pracovni den.

Trinom
28. dubna 2018, 09:01
0

To je tak, když si jako firma nasmlouváš 50 zakázek, máš pět dělníků, jeden bagr a všechny stavby musí být zahájeny do určitého termínu. Tak se něco vykope a jede se pryč.

Sh
Shock
25. dubna 2018, 08:03
0

Naprostý souhlas a soucit, já jezdím každý den Bohunice - Lesná a je to katastrofa. Už by se mohl nějakým způsobem rozšířit úsek mezi Žabovřesky a Pisárky, to by ulehčilo alespoň jedné straně Brna. Ale nechci si představovat co se stane až to tam zavřou. A doufám že to začnou dělat zároveň i s tím obchvatem z Husovického tunelu :) To bude Brno opravdu jen parkoviště :)

reagovat
briza
25. dubna 2018, 08:15
2

Tohle je prostě vrchol! Na magoši se můžou přetrhnout, aby vám to tam udělali hezký, ale pořád je to málo a vždycky se najde nějakej zpovykanec, co bude pičovat... :D
Mimochodem, kamarád dělá ve firmě jménem DAP, což je jedna ze dvou firem, které dělají naprostou většinu oprav komunikací v Praze. On se přímo stará o harmonogram oprav. Vysvětlil mi, že to samozřejmě není úplně piánko, protože jsou věci, na které jdou dotace a mají jasný termín atd. Nicméně tyhle data mají k dispozici, stejně, jako mají dlouhodobé a poměrně přesné statistiky toho, jaká je kde hustota dopravy v tom kterém období. Tohle on všechno zohlední a pak obvykle následuje tenhle scénář, cituju:
Všechno to dám dohromady a vytvořím harmonogram uzavírek.
Pošlu to ke schválení na magistrát a případnému provedení úprav.
Přijde mi to zpátky.
Přečtu si to.
Rozhazuju rukama a křičím, že si z nás snad dělají p*del.
Po chvíli přichází rezignace a říkám, že příště už se na to můžu vys*at, prostě to tam nějak nafrkám a budu to mít bez práce.
Příště mi to opět nedá, opět nad tím strávím týden a celá situace se opět cyklicky opakuje.

Tož asi tak.

reagovat
Sedrik
25. dubna 2018, 08:54
0

Tak tomuto věřím - každej zastupitel si myslí, že je na dopravu expert a má pocit, že musí něčím přispět: jinak by si ostatní mohli myslet, že se dost nesnaží... :p

briza
25. dubna 2018, 09:49
1

Super je ten váš pán, co rád dostává nabacáno, propaguje kola a ročně natočí kilo na služebním Supovi :) Ten už se pomalu blíží naší dvojce Zpovykaná/Srostlýobočí :)

bitner
25. dubna 2018, 09:49
2

To sem tak nejak tusil, ze vyse dotace se odviji od delky "projektu." U nas na dedine delali novy obrubnik u zastavky autobusu (ani tam neni vykrojeni na zajeti) a kdyz to bylo hotove, tak tam jeste 2 mesice staly dva kuzely, protoze to jeste nesmelo byt hotove.

Safa
25. dubna 2018, 11:42
0

Jo jo, u nás na vsi takhle skoro dva měsíce byly/nebyly dva kilometry nového chodníku a zrekonstruované silnice. Z každé strany samozřejmě cedule jak bejk s oslavou eurodotací.
A pro Brňáky vzkaz od zpovykaného Středočecha Přípražského - nežijte Brno, žijte briza! :)

briza
25. dubna 2018, 15:18
0

Neasi :) Jinak ty opravy z dotací se obvykle stíhají ftermínu, protože kdyby tomu tak nebylo, bude po dotaci.

Rien
25. dubna 2018, 15:23
0

Myslis spis zpovykana/demolinek ne?:))))

beastar
25. dubna 2018, 15:59
0

:DD Demolínek. No a k těm dotacím. Tj snad jasný co má přednost. Z kterýho projektu se dá něco nasát do vlastního hnízda. Zastupitelé taky sakra musej něco jíst a ten plat je o ničem. Tajdle Tonda potřebuje taky stavět, tak mu to Milan podrží a dotace se toči. Proto to Vlastík na Dapce furt musí přepisovat. Šak mi to naplánujem aby to vyšlo. Z čeho kape se dodělá a ostatní se uvidí. Zenklova lol1, Husitská lol2... Co chcete nee jde to objet... A normální řidič tam nejezdí tak pravil profík. Prostě tvl Pájo horolezče Bému pojď si zpátky nakrást a zrušit lítačku na který si nakradla Krnda pro změnu. Btw Bříza na magoš.

briza
25. dubna 2018, 20:33
1

Úplně živě vidím, jak náckové v elasťákách kvičí ve chvíli, kdy bych začal rušit cyklopruhy. Ó ano! Jinak Pavel byl nejlepší primátor. Měl jasně danej ceník a jakmile to připlavalo, jel rovinu.

beastar
26. dubna 2018, 13:00
0

Briza: Přesný. On se s tim vůbec nemazal. Zavolalo se Mazánkovy ten už měl notičky. Připlavali kapři a stavělo se jaká věda. Tunel máme, okruh část je a bylo někdy moc rozkopano? No nebylo a i na tu openkartu si nakonec zvykli.

David Střítežský
25. dubna 2018, 08:17
0

Sice není po 22té hodině, ale tady se můžete zasnít do toho jak skvělá a sluníčková by ta doprava byla, kdyby ...
http://www.mestsky-okruh-brno.cz/useky-vmo-brno/

reagovat
Ha
Hansoff
25. dubna 2018, 08:26
0

Až tedy moje roční dcera dostane řidičák, možná už bude moct kroužit kolem Brna jako sup nad mršinou...

JLK
25. dubna 2018, 08:49
5

Hansoff: jestli tvoje dcera vydrzi bez ridicaku do 40 tak mozna jo...

Breakthru
25. dubna 2018, 19:33
0

Aby to nebylo jak s Okruhem kolem Znojma, ten až dostavijou, tak ho hned začnou rekonstruovat....

BubaaCZek
25. dubna 2018, 08:48
7

Ja letos budu zkouset na dojizdeni motorku. Tedy motorku. Dostal jsem od dedy luxusne zrestaurovaneho pincka :)

reagovat
Chosé
25. dubna 2018, 09:23
0

Jezdím ze Staré Osady opačným směrem na Svitavy, do školy v KrPoli nebo práci na Lesné. Největší část cesty spolkne ucpaná Svatoplukova, kdy dokážu stát od Staré Osady po Tomkovo náměstí klidně 20 minut. Když ráno hodím mladou do Líšně, tak cesta dolů z Vinohrad se protáhne klidně na 30-35 minut. :D

Řešení 1 - přestat pracovat, nebo začít pracovat z domu.

Řešení 2 - koupit skútr/malou motorku a proplétat se kolonou.

Řešení 3 - jezdit zpocený jako prase na kole a s sebou vozit druhé oblečení, které si oblečeš po sprše v práci.

Jiné řešení nejsou. MHD cesta bude vždy trvat pomalu 2x tolik co autem (protože naším směrem tramvaje nejezdí).

reagovat
M P
25. dubna 2018, 09:58
0

Dneska jsem to ráno pálil směrem z centra po Ostravské na Slatinu a teda, nechtěl bych jet v tu dobu do Brna :) To stálo hodně daleko od těch prvních světel...

ma
martinw
25. dubna 2018, 11:47
0

Ja vim ze elektrokolo je oproti skutru drahe ale zase muzete po cyklostezkach a chodnicich (kdyz nemluvime o jizde nekde v centru). Ale je to silne individualni a zavisi na trase, taky nemam rad frekventovane ulice plne nervoznich ridicu/chodcu.

bitner
25. dubna 2018, 09:46
5

Brno is fucked?

reagovat
beastar
25. dubna 2018, 18:51
0

#fckedup by ekobuzna

Vo
Vorlosup
25. dubna 2018, 09:47
0

Byl někdo z ale v sice mnohem menším, ale nahuštěnějším Liberci? Vloni katastrofa a letos to nebude lepší. Jediné štěstí je, že si plánovači uzavírek myslí, že zima tu je od října do dubna. Tak to zavírají jen na 5 měsíců

reagovat
FK
Filip Kopca
25. dubna 2018, 10:11
0

co takto babeta / e-babeta (ebike)

reagovat
ro
rock
25. dubna 2018, 10:17
0

Já do Brna dojíždím, ve směru od Vyškova a pracuju na Plynárenské. Pokud nějak ošidím nájezd na Křenovou u První Brněnské (a odhlédnu od -zase- rozkopané dálnice), tak jsem letos docela v pohodě. Svoje jsem si vytrpěl v létě 2015


kdy mi rozkopali úplně všechno na cestě domů a vyšperkovali to i uzávěrami v centru...

btw dneska ráno jsem přijel do práce na kole (něco přes 40 km) a mimo Brno OK, ale průjezd ranním Brnem, to je jen pro silné povahy...

reagovat
Marek Brunner
25. dubna 2018, 11:06
0

Koukám, že i v Brně mají svého maďara, co jim tam krndí dopravu :D Nebuď jak my zpovykaný pražáci, jezdi na kole a metrem! (sorry not sorry, ono se to prostě vždycky nabízí:))

reagovat
Skipper
25. dubna 2018, 12:29
0

Tak je nás tady docela hodně :D Já taky jezdím po silnici od Svitav. Bohužel v práci MUSÍM být v přesný ćas. Neexistují výmluvy. A to pak začíná sázka do loterie. Jsou dny, kdy tam dojedu na minutu a pak jsou dny kdy při stejném času výjezdu z domu mám třičtvrté hodinu, kterou musím před prací v Brně zabít. A jelikož jsem taky v Slatiné, tak opravdu není kde. Silnice na Svitavy je taky úchvatná, ať dělám, co dělám, tak si vždy najdu jeden až dva kamiony, které mě spolehlivou ustálenou sedmdesátkou doprovodí až domů.

Další kapitolou je oprava dálnice. Plánoval to nějaký totální ... Pomalu co den, to nehoda. Na sjezdu pod Bohunicema jsem pro zménu zařval já - značka dej pŕednost, fajn, žluté lajny vás navedou do něćeho, co vypadá jako pŕiváděcí pruh, jenže ouha - on už je to pravý pruh dálnice! Tímto se omlouvám kamioňákovi, který mi hlasitým troubením dal dnes najevo, co si o mně myslí a aspoň si tohle místo budu pamatovat...

reagovat
Skipper
25. dubna 2018, 12:31
0

Koukám vypadlo mi téměř :D Ne, opravdu jsem nezařval uplně, ale moc nechybělo.

Skipper
25. dubna 2018, 12:31
0

A myslel jsem nájezd na Olomouc, ne sjezd. To je zase den...

M P
25. dubna 2018, 13:28
0

To máš z toho, že pracuješ taky ve Slatině... :D my jsme vlastně pracovně skoro sousedi.

Pochtli
25. dubna 2018, 17:40
0

Nás slatinských pracujících bude určitě víc :o)

Libor
25. dubna 2018, 21:21
0

Mnohem víc :-D
Ale já si to pojistil tím, že bydlím ve Slatině, takže to zvládnu i pěšky :o)
Jinak cesta Brno-Svitavy škoda mluvit, mi to stačí absolvovat jednou za čas. A jediná změna za poslední roky je akorát posouvání cedulí s 50kou.

BonfireCZ
25. dubna 2018, 14:41
0

Já zase bydlím ve Slatině a jezdím pracovat do Líšně.... Ráno "kolona" , nebo spíš popojíždění, ale jede to, odpoledne to samé, nezávisle na tom kdy jedu. MHD cesta 45 minut, autem 7... ale jet KAMKOLIV jinam po Brně je utrpení, už 2 týdny oddaluju nutnou cestu do centra jenom proto, že nechci strávit v autě 2 hodiny. Vidím to letos zase na skůtr, nebo kolo.

reagovat
JLK
25. dubna 2018, 14:57
0

Tak zrovna do centra z vetsiny mist jedou tramvaje, pokud se nebojis zloutenky byva to rychlejsi.

ro
rock
25. dubna 2018, 15:01
0

Mám pocit, že na Slatinu koleje nevedou. Alespoň ne koleje šaliny. Možná kdyby popojel vlakem...
Ale mají tam tu věc s tykadlama...

Pochtli
25. dubna 2018, 17:43
0

Odkud kam šmajra jezdíš, že to máš mhd 45 minut?? Z Líšně (nám. Karla IV) na Řípskou to mám busem +- stejně rychlý jako autem (tj. 10 minut když nejsou kolony)..

BonfireCZ
07. května 2018, 06:44
0

Na Křehlíkove čekáš na 10 minut spožděnou 78, a na karláku ti pak nevyjde přestup na 58 na Zaoralovu. V únoru denní chleba, a teď si nemyslím, že by to bylo lepší. (jo 45 jsem asi přehnal, to bývalo v nejhorších případech, průměrně tak 35 minut, což je i tak na 4km docela mazec)

beastar
25. dubna 2018, 15:50
0

No. Nechci snižovat vaše trápení. Ne že by to v Praze bylo jiný:)) Když naplánuješ 34 uzavirek a z toho vic jak půlku v centru je to náznak jistého diletanství. Z toho část dlouhodobě. Do toho občas zavreš tunely, nebo tam dáš padesátku. Okruh (teda tu hotovou půlku) ucpe občas nehoda, tak taky z pětky na trojku jedu i dvě hodiny a zkratek znám habakuk. Jenže ouha oni už to znaji i hojně užívané navigace, waze a tak. Ucpe se všechno, všude. Jenom teda to mhd je lepší. I když jak kde. Kodrcat se tramvají v plus 40 stupních při prázdninovem řádu a vylukach je taky jen pro borce.

reagovat
Breakthru
25. dubna 2018, 19:37
0

Ono je to rozkopaný asi všude.U nás je to taky k nasrání.Spíš než jako rekonstrukci mi to přijde jako Berlínská blokáda....

RBMK
25. dubna 2018, 18:28
0

Moje dvojí řešení dojíždění do práce, cca 7km, Kladno-Unhošť: Když je hnusně, tak starej dobrej offroad Opel Montery. Můžou padat třeba tatry nebo metr sněhu, můžou rozkopat a zavřít silnice, může být klidně půl metru povodeň, a s tím autem se dostanu všude. Jen do městských kolon je to celkem blbá možnost, ale čti dále. Když je hezky, tak jsem si postavil motorové kolo. Nějaké kvalitnější horské nebo trekové, s velkým místem v rámu a čínská sada dvojtaktního motoru "80" nebo 70ccm s řetězovým náhonem na zadní kolo a jednou rychlostí. Můžeš jet na motor, který táhne jak kráva v širokém rozsahu otáček, pro porovnání babeta je proti tomu hov*o, jedno i dvojrychlostní. Můžeš přišlápnout pro vyšší stoupavost, rychlost, nebo se tak zapne topení, když není úplně dobré počasí. Když se vysere motor nebo dojde benzín, jedeš na sádlo, když se vysere přehazovačka (a to je daleko pravděpodobnější), jedeš na motor. Startuješ rozšlapáním nebo na silný převod zvednutím zadního kola, puštěním spojky a šlápnutím do šlapky, jak na motorce. Je s tim větší zábava, než na babetě a daleko větší zábava, než na kole. Oproti motorce projedeš všude, i do zákazu vjezdu motorových vozidel a když jdou chlupatý nebo ekobuzny, tak to chcípneš a za nima zase nastartuješ. Nemá to SPZ, tak když ujedeš, můžou kulový. Pro vyšší rychlost se dá náhon na přehazovačku a valí to i 70km/h. Taky bych na kolo bez motoru nevlezl, ale s motorem je to masakr. Střeva blbuvzdorný, díly levný na edárky.eu nebo ebay.com. Doporučuju.

reagovat
BubaaCZek
25. dubna 2018, 22:20
0

To vypada fakt dobre. Jestli se ten pincek neosvedci, jdu do toho. Je to hodne hlasite? Ten vyfuk nevypada zrovna vyladene :)

RBMK
26. dubna 2018, 06:59
0

V sérii to je celkem tiché, ale když vyvrtáš pár děr dole na koncovce a uřežeš výstupní trubičku, tak dostaneš pár leklých rybyček výkonu navíc a pak to má příjemný ostrý zvuk asi jako stadion, nic strašného.

zimbic
25. dubna 2018, 19:28
0

Já rezignoval a do školy z Komína do Židenic jezdím MHD. místo 20 min autem (teď tak 60+) jedu 40 min šalinou. Tu mi navíc odklonili výlukou přes Cejl tak se čas ještě zvednul. V odpoledních hodinách se snažím nejezdit a do centra jezdím MHD. Na vedlejší trasy beru auto ale tohle se nedá.

reagovat
PepaSFI
25. dubna 2018, 20:19
0

no můžu vás potěšit snad jen tím že i na venkově to není lepší. V Jihlavě už to vypuklo, brzy začne oprava mostu ve Velkém Meziříčí, Třebíč na tom taky není zrovna slavně, od příštího týdne bude rozkopaná vesnice kam jezdím do práce až do podzimu a taky se začalo nějak mluvit o velké opravě naší skvělé silnice mezi vesnicema která už fakt začíná být nesnesitelná. Silnice opravované před pár lety jsou ve stavu snad horším než před opravou a teď ještě padla zmínka že chtějí udělat jakýsi potah na silnici která je úplně v pořádku, asi aby se mělo co drobit a vypadávat. Ty drobnější věci ani nepočítám.

reagovat
liška
25. dubna 2018, 21:05
0

koukám, že jsme skoro sousedi, co za trasu jezdíš? na ten most u nás ve městě se taky těším, jakoby nestačil ten loňskej u pošty...

PepaSFI
26. dubna 2018, 19:54
0

já se pohybuju na trase Hor. Heřmanice -Uhřínov, teď nás čeká objížďka která mi zas tak moc nevadí páč je sice delší ale po lepší cestě a když jedu do VM tak obvykle jedu přes N. Telečkov a kolem Oslavice, buď dolů do města po Třebíčské nebo okolo do nákupní zóny Na dálnici nelezu, občas na ten kousek do Brniska to nestojí za to. Ušetřím pár minut ale taky tam můžu viset. Po starý 602 je to stejně daleko, kromě pár obcí si jedu jak chci a kdyby náhodou něco, kdekoliv to jakkoliv objedu. Ale při denním dojíždění je to trošku jiný než jednou za pár týdnů v neděli na kafe a káry a občas někam do města.

Ha
Hansoff
27. dubna 2018, 06:58
0

jo, ve VM je to super. Posledních 5 let jsem tady opravoval dům a vyžral sem si skoro všechny uzavírky, co tu proběhly. Kruháč u Slovnaftu, "kruháč" u Kauflandu, most u pošty, "kruháč" na třebíčskou... To bylo vždycky ve stavebninách řečí, když mi něco měli dovézt. Aspoň že ten most na Třebíčskou se mě nijak zásadně nedotkne. Horší to bude s postem u Domu zdraví, až na něj dojde. Cesta přes fajťák je totiž čím dál horší...

PepaSFI
27. dubna 2018, 14:44
0

a hele tady je VelMezáků :-) Kruháč u Slovnaftu, teda už u MOL, ten je super, velký a přehledný, ještě kdyby se brzy zadařilo z něj navázat velkoobchvat ale to asi jen tak neklapne. Ty dva kroužky ve městě, to je ostuda, ten na Třebíčskou klidně mohli udělat o pár metrů větší, místa je tam dost. Most u Domu zdraví, to je problém. Vidět nikam, místo žádný, sám jsem tam několikrát musel tvrdě na brzdy ikdyž jedu krokem, to samý při vyjíždění na hlavní. Jenže řešení to nemá, jedině most zbourat a postavit nový, širší s větším rozhledem, což vylepší jen málo nebo dát semafor synchronizovaný s křižovatkou vedle. Taky nic moc. Když už jsme v tom našem divokém kraji, zoufale chybí kruhák v Třebíči na ulici Spojovací, na obou koncích. Hlavně na Hrotovické, tam by na stopce zplacatily kola a volant zarost pavučinou. A na druhé straně místo světel by taky prospěl.

liška
25. dubna 2018, 21:02
0

Když jsem ještě bydlel v Brně, tak jsem z Žabin dojížděl na Mendlák na kole a dalo se to téměř denně od února do listopadu, 5 km tam, 5 zpět, takže to kolo se úplně zavrhovat nemusí. Teď dojíždím z Velmezu (50km) stále na Mendlák (už teda autem ale párkrát za léto vyhrotím i kolo) a když vidím tu Matějovu mapu, chápu proč tak pláče, severovýchod Brna to letos schytává o něco víc. Ostatně i já mám po cestě 2x rozkopanou dálnici + zúžení na mostě u kampusu, ale když to jde dobře, tak to mám odedveří domu ke dveřím z kanclu 40 minut, což jak čtu mají i někteří brňáci ze čtvrti do čtvrti. Mimochodem Matěji, tuhle mě lanařila nějaká náborářka od vás z moneyhellu a když jsem vytáhl, že by se skrz dojíždění o 15 km dál hodili nějaký houmofficy, tak do mě hučela, že to zase o tolik delší není, páč se už téměř buduje sjezd z dálnice na černovický terasy :D Máte tam dobrej oddíl.

reagovat
Trinom
26. dubna 2018, 06:42
0

Odpověď zní skútr. Sám jsem si jeden ze stejného důvodu pořídil. Stal mě 6000 :)

reagovat
Jenyk
26. dubna 2018, 09:41
0

Tak snad aspoň jezdíš jako člověk, který ví, že rozjeté auto nezastaví na centimetru a skůtru, který do poslední chvíle nevidím, prostě neuhnu.

Trinom
28. dubna 2018, 08:56
0

Jasně :)
Proplétání praktikuju jen u stojících kolon, úplnej sebevrah nejsu.

Jenyk
26. dubna 2018, 09:39
0

Praha je ještě horší. Stojící kolony kvůli rozkopaným ulicím. Když by to mohlo jet, tak nehoda není náhoda s stojíme znovu. Silnice roztřískané, jako nikdy nebyly - nevím, že by někde poslední roky opravovali povrch vozovky. Slavná MHD začíná být narvaná k prasknutí. Okruh na severu v nedohlednu. Doprava se pro Prahu stává dusivým problémem. Co se 25 let s*alo, nikdo jen tak mávnutím kouzelného proutku nespraví. Tak tohle se věru zařídit NEpodařilo.

reagovat
bobo23
26. dubna 2018, 18:56
0

Pánové, berte to z té lepší stránky. Alespoň něco spravují a jednou budete jezdit třeba po krásných spravených cestách. Ve Zlíně už několik let čekáme na D49, která stojí kvůli křečkovi. A v centru města je několik úseků, kde asfalt suplují kočičí hlavy v žalostném stavu a zdá se, že to tak zůstane na furt. A když už se rozhodnou něco opravit, tak zvolí úsek, který to nepotřebuje a ulici vedle, kde se modlíte, aby vám z auta něco neupadlo, nechají být. :)

reagovat
Sa
Sato
26. dubna 2018, 23:09
0

Mna by strasne zaujimalo co stale robia pod Kolistem, uz si ani nepamatam kedy to bolo v povodnom stave.

reagovat
Asid
27. dubna 2018, 21:43
0

ha :D Jelikož mojí prací je ježdění po Brně s dodávkou takřka celý den jako delivery služba tak k tomu mám trošku co říct... A to, že to teda nevidím tak extrémně černě jak se v článku píše. Takhle - chápu, že problém jsou špičky, jak ranní tak odpolední - ale to jsou kolony vždy na těch stejných místech a za dobu co po Brně rozvážím, jsem se naučil spoustu zkratek, jak objet gajdošku, úvoz, koliště ve špičce ( z milady horákové odbočit přes zákaz rovně kolem úrazovky přes cejl na křenku např - to ve špičce ušetří i 15 minut)atd. No a hlavně >>> HLAVNĚžidenice> černovice - Opoledne jsem se pořád motal v týhle oblasti, tam a zpátky a s waze jsem stál za celý odpoledne v koloně jenom jednou a to na kolišti asi 5 minut. Takže do Brna WAZE a klídek... Jako chápu, že když jezdíte každej den stejnou trasu z práce domů a naopak jako tisíce dalších lidí v tu hodinu ve špiččce, tak na těch hlavních tazích se asi zaseknete no... ale jinak fakt se mi moc nestává že bych v nějak moc stával v kolonách a to jezdím fakt all day.

reagovat
Asid
27. dubna 2018, 21:45
0

jsem to nějak blbě napsal, za to >>>HLAVNĚ>>>>HLAVNĚ WAZE

whitenight
28. dubna 2018, 10:34
0

Myslim, že to je nějakej syndrom poslední doby. U nás, v Praze, Brně (čirou náhodou ta samá nestrana ve vedení magistrátu) se prostě rozkope úplně všechno. Lidi si na to zvyknou, takže se to město rozhodne vylepšit tim, že rozkope další ulice, načež dojdou lidi na další rozkopávání, čímž se sice vyřeší tvroba novejch děr, ale taky není nikdo, kdo by moh pracovat, protože těch 20 ukrajinskejch lopat je rozházenejch po celym městě, kde hlídaj výše zmíněný díry.
Proto jsem se uchýlil k tvorbě memů a dopravě na cvičeným vombatovi jménem Sparky, se kterým můžu přeskakovat zátarasy a slepý ulice rychlostí blesku.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Oldsmobile Delmont COUPÉ 88 1968
Oldsmobile Delmont COUPÉ 88

1968 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Chevrolet Camaro SS 1LE 2019
Chevrolet Camaro SS 1LE

2019 rok výroby
435 koní výkon
6 162 ccm objem

Ford Econoline  E-150 5.8 V8 | Tiara 1990
Ford Econoline E-150 5.8 V8 | Tiara

1990 rok výroby
212 koní výkon
5 735 ccm objem

Chevrolet Blazer S-10 1999
Chevrolet Blazer S-10

1999 rok výroby
190 koní výkon
4 300 ccm objem