načítám data...

Autíčkář se ptá: Koupili byste si auto jen kvůli vzhledu?

Podle čeho nakupujete své vozy? Je pro vás důležitý design?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Výběr automobilu je zajímavý proces, který ovlivňuje spousta proměnných. Jiným způsobem vybírá auto žena, jinak muž. Rozdíl je, pokud se někdo o auta aktivně zajímá, nebo je naopak běžný uživatel bez hlubšího povědomí o automobilové tématice. To všechno jsou parametry, které ovlivňují samotný nákup. Asi se shodneme, že my tady, nadšení autíčkáři, bereme výběr automobilu trochu víc do hloubky, než běžní uživatelé. Tomu obvykle stačí, když vůz nabízí dobrý poměr cena/výkon, je spolehlivý, praktický, úsporný a vůbec oplývá podobnými racionálními vlastnostmi. Automobilový nadšenec jde po trochu jiných dovednostech. Zajímá ho, jak auto jezdí, jaký má charakter, jestli je zábavné či jakou symfonii dokáže vykouzlit jeho motor. Prostě samé subjektivní veličiny, které nejsou měřitelné, ale v našich očích dělají auto přitažlivějším. Jenže jednou za čas se stane, že i takový nadšený autíčkář se nechá omámit přitažlivým vzhledem a dokonalými křivkami a zatouží po voze, který sice není moc dobrý svými vlastnostmi (ať už objektivními či subjektivními), ale chytne vás za srdce tak, že byste byli ochotni překousnout jisté nedokonalosti jen, abyste se mohli den co den pokochat pohledem na něj. I já mám svá slabší místa. Auta, která bych si byl ochoten koupit jen kvůli vzhledu, nehledě na to, že vlastně nejsou moc dobrá. Tady jsou.

Range Rover Sport

Všude se tvrdí, jak kategorii SAC, alias Sport Activity Coupé, vymyslelo BMW stvořením diskutovaného modelu X6. Kdybyste pořád netušili, jsou to taková ta SUV, stylizovaná do zdánlivé podoby pseudokupé. Jenže první takové SUV tu bylo už o pár let dříve a přišel s ním britský Land Rover. Proč se kolem nestrhlo takové haló, jako kolem toho BMW? Inu, Land Rover je vcelku konzervativní automobilka a tak myšlenku sportovního SUV pojala poměrně tradičně. Britové vzali design velkého Range Roveru, snížili linii střechy, upravili zadní část a dříve zcela rovný C sloupek sklonili asi o 30 stupňů. That’s all. Vlastně to pořád vypadá vypadá, jako starý dobrý Range Rover, na kterém je jen něco maličko jinak. Víte, já už dlouhá léta tvrdím, že si jednou do své garáže Range Rover pořídím, neb jej dlouhodobě považuji za to nejlepší ze světa automobilů. Nehledě na všemožné zkazky ohledně chronické nespolehlivosti a jiných bolístek. Prostě je to univerzální král. Trochu problém je v tom, že se mi nejvíc líbí právě tento první Sport, který vlastně není tak úplně Range Rover a také není zas tak moc dobrý.

Vysvětlím, kam tím mířím. Range Rover Sport totiž využívá základy Land Roveru Discovery 3, což se sebou přináší jistá úskalí. Začíná to samotnou konstrukcí, kdy je klasický rám integrovaný do samonosné karoserie, což se negativně projevuje především na hmotnosti vozu. Ta činí poměrně hrozivých 2,7 tuny, což je dokonce více, než váží klasický „velký“ Range, který je navíc v každém ohledu podstatně větší. Jistě si dovedete představit, že takový slon nebude mít zrovna nejagilnější jízdní vlastnosti. Navíc se nepovedlo vyladit ani komfort, do úrovně hodné něčeho, co hrdě nosí na své přídi nápis Range Rover. Kombinace velkých kol a extrémně vysoké hmotnosti měla za následek, že se RRS prostě natřásal víc, než by bylo milé. Nepomohl ani vzduchový podvozek. Jasně, není to žádná velká tragédie, pořád umí být pohodlnější než většina běžné produkce, ale úplně dobré to nebylo. S vysokou hmotností souvisí také potřeba silných motorů. Na naftové šestiválce rovnou zapomeňte, to je bída jak po stránce dynamických schopnosti, tak co do spolehlivosti. Minimum jsou osmiválce, které jakž takž s vozem pohnou. Jenže to se samozřejmě negativně projevuje na spotřebě. U kompresorové zážehové čtyřidvojky není zase tak velký problém zařídit, aby se na palubním PC ukazovaly hodnoty za třicetilitrovou hranicí, takže dojezd vozu, navzdory velké 88 litrové nádrži, může být klidně mezi 250 a 300 kilometry. To je méně než průměrného dnešního elektromobilu. A hlavně, nalít do nádrže každých 300 km téměř 90 litrů, to finančně trochu bolí. Negativ není málo, ale když já si prostě nemohu pomoci. Tohle auto se mi vážně líbí, takže se obávám, že jednou ten nezodpovědný krok prostě a jednoduše udělám. No co, aspoň budu mít kde bydlet, až mě žena vyhodí z domu.

Alfa Romeo Brera

Pamatujete si ještě na koncept Alfy Romeo, který byl představen přesně před 20 lety na ženevském autosalonu? Nesl jméno Brera a byl zkrátka dokonalý. Dlouhá kapota, pod kterou byl umístěný osmiválec za přední nápravou. Pohon zadních kol. Části karoserie z karbonu. Dveře otevírané nahoru. Prostě nádhera sama. To bylo radosti, když Italové oznámili, že půjde do výroby. No a přesně tam veškerá radost také skončila. To, co Alfa přivedla k životu, bylo na hony vzdálené původnímu konceptu.

Produkční Brera stála na základech tehdejší 159, což znamenalo pohon předních kol a vcelku obyčejnou stavbu karoserie. Navíc si ze 159 vypůjčila i motorizace, a to tehdy nebyla žádná velká sláva. Čtyřválcová zážehová 2,2 a nepovedený šestiválec, z toho se automobiloví nadšenci zrovna nebudili ze sna. Možná tak hrůzou. Spořílci mohli brát naftový pětiválec, což byl sice vcelku fajn motor, ale do obratného sportovního kupé či Spideru se nehodil. I když obratného, to se asi zrovna říct nedá. Brera trpěla menší nadváhou a její jízdní projev byl vcelku nezajímavý. Přesněji řečeno nezajímavý na poměry této slavné italské automobilky. Skoro by se dalo říct, že ani není příliš oč stát, že? No vidíte, já přesto všechno podlehl kouzlu této svůdné Italky. Přestože nevypadá ani zdaleka tak dobře, jako původní koncept, dá se říct, že na jeho vzhled minimálně navazuje a v rámci technických možností vypadá dobře. A mně se opravdu líbí. Přísný pohled, kulatý zadek, jo, tohle na mě funguje. Dokonce natolik že úplně zapomínám na ten gigantický přední převis. A ještě o chlup víc se mi zamlouvá verze bez střechy. Ne, Brera není dokonalé auto, vlastně má k dokonalosti opravdu daleko. Ale mě nějakým záhadným způsobem chytila za srdce a klidně bych si byl schopen postavit do garáže. Ani bych s ní nemusel jezdit, stačilo by koukat. No, ještě že nemám garáž.

Chrysler Crossfire

Podobný osud, jaký potkal Breru, měl narýsovaný i americký sporťáček z dílen Chrysleru. O rok dříve než Alfa se představil velmi odvážný koncept Crossfire, který lákal na velmi povedené tvary, odkazující na zlatá léta amerického automobilismu. Také zavládlo všeobecné nadšení, když Chrysler slíbit, že přivede toto kupé k životu. Jenže realita už tak veselá nebyla. Chrysler v podstatě celý koncept zahodil a do reality převedl jen velmi hrubé obrysy původního náčrtu. A to se veřejnosti moc nelíbilo. Produkční Crossfire byl po stránce designu pro automobilový svět spíše zklamáním. A nepomohlo tomu ani jízdní (ne)nadání. Crossfire byl téměř z poloviny převlečený Mercedes SLK generace R170. A to byl problém.

R170 byla v roce 2004 už poměrně dost za zenitem, a ani v době své největší slávy to nebylo auto, které by zrovna ohromovalo svět svými jízdními vlastnostmi. Vidlicový šestiválec z dílen Mercedesu byl mírně letargický, ale aspoň s hezkým zvukem. Adrenalin zvedla až přeplňovaná verze, která dodala potřebnou dynamiku. Víceméně tedy spíš v přímce, neb řízení z traktoru zrovna nepomáhalo ke kvalitnímu zážitku. Dá se říct, že to bylo celkem fiasko, také se v německém Osnabrücku u Karmanna dělalo jen čtyři roky. Přesto se všechno se mi nějakým záhadným způsobem Crossfire líbí. Mluvím tedy o variantě bez střechy, kupé vypadá jako když pes provádí svou potřebu. Nicméně kabrio v silnější verzi SRT na hezkých kolech, u toho bych si možná i dovedl představit, že za něj směním své těžce vydělané peníze. Z objektivního hlediska to asi nedává smysl, ale nemůžeme být stále jen všichni racionální, že? 

Tak to je prosím pěkně můj menší seznam guilty pleasure. Máte nějaké takové auto, které sice není moc dobré, ale líbí se vám natolik, že byste byli schopni si jej pořídit jen kvůli tomu, jak vypadá? Pochlubte se v diskuzi.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Moctezuma
09. listopadu 2022, 06:57
1

1. Design
2. Motor a převodovka
3.Zbytek
Klasický boomer

reagovat
Hato_0710
09. listopadu 2022, 07:14
0

Málem jsme měli Breru :-) opravdu se mi moc líbila, taky bych odpustil vyšší hmotnost jen kvůli vzhledu. Ale pak jsem potkal Peugeot RCZ a bylo jasno. Ne příliš povedený 1.6 THP Prince 110kW nedává autu příliš dynamiky, ale pokud jedu sám dá se to snést. Ovšem co mě uchvátilo byl právě design :-) a pak jízdní vlastnosti skoro motokáry. Takže ten motor mu odpustím - prostě potřebuje více péče :-)

reagovat
Mrkef
09. listopadu 2022, 07:24
0

RCZ jsem málem.kupoval, ale v Rku. Hodně dobrá motokára, nicméně obava z motoru byla silnější.

Peppan
20. listopadu 2022, 23:40
0

Me se vzdy velice libila Brera stejne tak jako ten iracionalni RCZ z tech dvoumistnich aut. A dokazu predstavit, ze bych je koupil I kdyz by to sebou neslo znacna rizika..servis spolehlivost atd. Dalsim takovym by byla v rade I mnohem rizikovejsi Mazda RX-8. Kazdopadne racionalni volbou by byvala byla ( v moji cenove relaci).. jakakoliv generace Mazda MX-5..jenze nez se se k tehle vikendovce propracoval , tak uz bohuzel/ bohudik nejsme jen 2 a tak jsme skoncili nikoliv u dvoumistneho kupe, ale rovnou u 4mistneho kabrioletu neb cestujeme skoro vzdy spolecne a dost casu travime v teplych krajich. Volba padla na jistotu a kdyz se objevila v tehle barevne kombinaci interier /exterier byla to jasna volba. Velkym plusem je V6 vcetne celkove spolehlivosti. Umi jezdit okolo 8.5L I kdyz to neni parameter, ktery pri vikendovce resite. Dulezitejsi jiste byla uplna servisni od Lexusu a zcela zachovaly interier je uz Jen prijemnym bonusem. Hodnoceni vozu ale ponecham az za par let ci 10tis km..zatim trva nadseni z jeho porizeni.

Ch
Chochin
09. listopadu 2022, 07:28
5

U mna asi takto. na 100 % som si isty ze by som potencial toho auta nevyuzil, ale tak, ten vzhlad :-)

reagovat
Mechanik
09. listopadu 2022, 08:24
0

Vždycky nejdřív vybírám očima, je hromada krásných aut, potom ale neprojdou sítem, protože něco pro mě špatně. U veteránů je to ještě markantnější, kolikrát člověk nemá ani možnost se v tom svést, koupíš, zrenovuješ a pak už nezbývá nic jiného než bojovat, každý km si musí člověk zasloužit.

reagovat
vojtacz
09. listopadu 2022, 08:32
3

Nový Ford Bronco a vlastně i Ford Maverick. Přesně v týhle barvě. Sice bych to nikdy vůbec nevyužil, ale obě ty auta se mi děsně líbí.

reagovat
Ronoath
09. listopadu 2022, 08:45
5

Mám to s Range Roverem Sport naprosto stejné, jako autor.

Ještě bych si čistě kvůli vzhledu koupil Challenger, byť Charger by se čtyřmi dveřmi byl pro mě podstatně vhodnější. Jenže jak má auto čtyři kulatá světla vpředu, zdá se mi zajímavější, což kupodivu platí i o škodovkách LS a GLS, byť bych normální “stodvácu” nechtěl ani zadarmo.

reagovat
krab
09. listopadu 2022, 08:50
1

Já teda potřebuju, aby to auto spojilo dohromady nejen formu, ale i funkci. Taky jsem si ještě nikdy nepořídil nic starého a italského :-D Ale čím jsem starší, tím se mi líbí třeba japonská auta míň, vím, že většina skvěle jezdí, ale vevnitř bývají (až na Lexus) tak divně plastiková a italský víc a víc. Tam to bejvá vevnitř často ještě horší, ale ten design karoserie, to je proč to člověk chce. Jenže pak v reálu koketuju s myšlenkou třeba na Mase 3200 GT s bumerangovými světly a místo toho radši koupím modrý bavorák z Buchloe ... prostě jsem v tomhle trochu konzerva.

reagovat
Karel TB
09. listopadu 2022, 09:28
0

Ten Bawcon určitě pojede a bude bez problémů fungovat, ale jestli se chceš nakazit, přijeď do PV než ji dám na špalky - couru Italskou

krab
09. listopadu 2022, 09:40
0

To nevím jestli bych stihnul, ale moc dík za nabídku, rád se s tebou fakt potkám. Tuhle jsme to probírali s jedním jiným autovým bláznem (taky z PV, asi se znáte) a z 3200 GT byl takový nadšený. To jen tak na dlouhý zimní večery uvažovat co by... teoreticky si říkám, že můžu na jaře třeba zkusit prodat toho staršího Miníka JCW co mám a nasát nějakou italskou blbost :-D No a tak už mám na mobile a autoscoutu v hledáčku ty manuální 3200 GT. Ale teda už to není zdaleka žádná levná sranda + můj mechanik co se mi o auta stará, ten rád dělá hlavě německá auta, takže mě trošku varoval, že pokud budou na to Mase díly (vůbec) tak budou drahý, ať se na to připravím, že to taková sranda za nebude

Karel TB
09. listopadu 2022, 10:04
1

Každý má strach, doporučuju mrknout za kolik je spotřebák, a pak s chladnou hlavou otevřít excel (nejlépe počkat na zimu a třít obličej sněhem). Každé auto má achilovku, tomu je třeba se vyhnout, nebo s tím kalkulovat. Jelikoš doma živíš dva BMW, a polskou druhošku do nich hádám nedáváš, nemusel bys být nijak překvapen.
Jo, nesmí se dát rána, to by byl konec.
Z Němců se mi líbí Wiessman...jsem marnej
Jo a koukal jsem po CLK s šestiválcem a manuálem, a aby nebyl vevnitř šedočernej. A když jsem ho našel, tak jsem se přistihnul, že bych chtěl široký blatníky, jinak je to trochu Barbie auto...no prostě mi nesedl

beastar
09. listopadu 2022, 10:56
1

Jaký je důvod si pořídit jedno z hnusnějších a levnějších Maserati? Plus ta spolehlivost je taková nestála. I když vy to s tím že najedete na těch autech sotva 2000 km ročně. Asi ani nepoznáte. Díly na to normálně jsou. A dražší než Alpina určitě o moc nejsou. Každopádně vůbec nechápu, že člověk jako Krab píše že se toho bojí... Jako čeho se bojíš když máš už Lotus, dokonce Mini. To jsou obě značky ke kterým rozhodně nepatří rovnítko spolehlivé. Kde není potřeba žádná údržba:)) Rada s excelem asi dobrý jenže některý věci stejně nespocitas. Každopádně případně hodně štěstí. Hezkých aut, kde to bude fungovat ubývá rychle a ceny rostou ročně klidně o deset procent u dobrých kusů.

Karel TB
09. listopadu 2022, 11:16
0

Ty na ni máš pifku jak na exmanželku XD
Vzhled je subjektivní, mě se třeba nelíbí Granturisma vevnitř. Ale proporce boků a padající střechy jsou hezčí než 3200/4200.
Nespolehlivé? Spolehlivě se tam vysype škrticí klapka :D
hlavní axiální ložisko, ani prasklá ramena tě potkat nemusí, to je dobrá zpráva XD
Potíž je v tom, že když chlapovi auto (ženská) zalíbí, nemá smysl to rozmlouvat, člověk se musí spálit sám...

krab
09. listopadu 2022, 11:18
0

Náhodou Lotus je naprosto spolehlivej .. ono asi záleží jakej motor tam máš, ale lotusy s Toyota motory jsou absolutně spolehlivý. Já tam jen měním ročně olej a jednou za 2 roky brzdovka,, svíčky jednou, filtry, prostě spotřebák, navíc za pár korun. To paradoxně byl za těch posledních 6 let co ho mám + za dobu historie co znám servis přesně auto co si řeklo o leccos. Je fakt, že GO motoru byla částečně preventivní akce, ale byla tenkrát v podstatě fakt nutná. Je fakt, že poslední roky až na vadnou vodní pumpu, váhu vzduchu a solenoid spínací skříňky bez poruch. Jako Miník , na něm se za rok dělalo leccos, ale taky ok, tam jsou choulostivý ty kompoenty hlavně kolem rozvodu kompresoru a příslušenství, poslední co se rozbilo byla právě dvouhmotová řemenice. Ale díly relativně levný a dost věcí se dělalo preventivně jako údržba. Toho Maserati se bojím, že by mohlo mít násobně drahý díly, ale možná to nebude tak žhavý jak mi můj mechanik říká, nevím no ... každopádně jak říkáš. Já na tom najedu pár tis km ročně. Alpina od koupě vyšla na cca 55 tis v údržbě, ale mám hotoový kompletně podvozek včetně tlumičů. Nutno dodat, že drtivá většina podvozku byla OK, měnit třeba prakticky všechna hliníková ramena, tak to bude ten účet vypadat jinak. U předchozího majitele auto stálo na údržbě pak asi dalších 60 tisíc, to by byl výčet za rok 2022 , cca 120 tis kč. Ale auto najelo ani ne 3 tis km za ten rok. Ale příští rok s ním něco rád najedu, protože už je "ready" prostě prošlo takovou bych řekl rozumnou velkou údržbou, kterou potřebovalo

krab
09. listopadu 2022, 11:21
0

Tam chybí v textu doplit poršák 996 :)

beastar
09. listopadu 2022, 11:50
2

Karel TB: Píšeš rozumně. Je to tak. Ano jsem vůči 3200 trochu zaujatý. Mě to stálo dost nervů. Je to ale dávno kdy to byl ještě relativně nový model. O to víc mě to trápilo. Každopádně co se dílů týká neměl bych obavy. Pokud se bavíme na úrovni Porsche, Alpina a tak dále. S tím nižším nájezdem je taky pravdou, že spoustu věcí uděláš a auto pak už funguje ok. Táta s tím najede asi tak ty tři tisíce v sezóně. A vlastně to jezdí za palivo a olej. Znám asi spolehlivější auta a určitě hezčí. Jenže zrovna u Maserati ten design buď si fanoušek, nebo ne nic moc mezi není. Já obecně Granturismo a QP po FL. všude chválím. A to teda to QP defakto používám úplně běžně. Jakoby si jezdil s čímkoliv běžným. Pravda střídám to s jinými auty. A minulý rok servis za 150 000. Zase mi to nepřijde hodně. Ono kdybych měl stejně starý E500, nebo S6 bude to stát to stejný možné víc.

Krab: Ok no. Prostě ten servis je položka. A ano uznávám že servis Maserati v ČR nemusí být snadný. Teď sem to řešil tady v SZ. Vlastně je velmi těžké někoho doporučit aby s těmi novějšími auty uměl. A nedělal to jako někteří stylem. Hlavně že to jezdí. Když máš borce, co to umí je to hned lepší. Jo a mimochodem 996 umí být úplně stejná kasička. Obecně je samozřejmě trvanlivější. Já spíš myslím že italský kouzlo tě prostě dostatečně nepohltilo.

Karel TB
09. listopadu 2022, 12:25
0

Přivezl jsem to, vyměnil olej a pojistku na 5000km/rok jsem naplnil (schválně jsem se na začátku omezil, protože jinak nevím, kdy přestat, znám se). Má to nahrkaných 120 000 km, takže žádná garážová princezna.
Mezitím oprava alternátoru + řemen a kladka. Jo a prasklá žárovka.
Je tam k řešení ta škrticí klapka (s tím jsem počítal), přestože jsem vyměnil rozpadlé pakny, tak ruční brzda nebrzdí, něco se vysypalo ve světle a něco rachtá v zadu. Klapka klimy nepřepíná vzduch (fouká jenom na sklo), panýlek klimy je ve °F (snad půjde sehnat °C) a chce to udělat rozvody. Řekni mi, že to neodpovídá 22 let starému autu... Samozřejmě to nemám jako daily, ačkoliv děcka to taky odveze.
Quatroporte V se ZF převodovkou by se mi náramně líbilo, vyšlo by zhruba na stejné peníze, ale pokud jsem si mohl dovolit jenom jedno "zbytečné" auto, tak GT jednoznačně vítězí.
Servis jakéhokoliv ne WW auta mimo autorizák je hodně o tom najít specialistu - nadšence a studovat a učit se sám. Mě to až tak moc nevadí, ale rozhodně to není "máte to rozbitý, přijdu si v pátek", takže jako daily je to problém. Počítám s tím, že to jednou hodnotu bude mít, že nedopadne jako biturba, ale kvůli tomu jsem to nekoupil. Btw. biturbo má jeden z nejluxusnějších interierů své doby a zestárlo s elegancí, škoda té kysně.

beastar
09. listopadu 2022, 12:48
2

No jasně. Já nechci působit jakože se to nedá provozovat. Samozřejmě dá. A to v Německu a Švýcarsku (například) servis seženeš snadněji a vyloženě i specialista. To je pak radost koukat jak ti borci přesně ví. A ano zapomněl sem napsat že píšu o té páté generaci. Což je prostě staré auto. S mds bych to asi nechtěl. ZF je úplně v pohodě a i po těch mých skoro 250k je to pořád v pohodě. Řešil sem hlavně zanedbaný podvozek, řekněme nefunkční. A právě tyhle blbosti typu klimatizace. Panel v Celsius seženeš. Ta ruční brzda je u těch aut prokletá. On to totiž vždycky nějaký první, druhý majitel urve, někde. Jasně takový ty pazvuky toho se nezbavíš. Měl sem v létě od kámoše na dva dni SL. Modlu spolehlivosti. A taky to má svoje už odžito. Biturbo dopadlo špatně asi jako Porsche 944, ale narozdíl od něj už do módy nepřišlo.

Karel TB
09. listopadu 2022, 13:03
0

Prostě tyhle auta jak už mají "odžito" tak je to jak natírat golden gate - skončíš a můžeš začít na druhým konci znova.
Quatro V je kvalitativně skok. Bylo dělané "na ježdění" a je to na něm poznat. Bylo to takové bouřlivé období, kdy se z Maserati stala z dílny automobilka.
Pro mě je to trochu na hraně, nejsem z těch, co si zajdou do scuderie na kafíčko, ale zas kdyby se něco fatalně podělalo, tak to prostě jeden rok bude stát v garáži, než se to pořeší. Nepotřebuju ho, nevydělává mi prachy, je to jenom koníček. A to vrtání se v tom, údržba a sem tam oprava je pro mě stejně součást toho koníčku jako ježdění samotné.

krab
09. listopadu 2022, 13:22
1

Tak to vidíme Karle úplně stejně ... a dík takhle za cenný info, i když teda v článku tématicky malinko vedle. Ale super. Můj názor je taky, že ve výsledku ať koupíš co koupíš, tak prostě jsou to káry 20 let + a pořád je na nich co dělat a vylepšovat. U těch bavoráků bojuješ hodně s korozí, to ti z výběru aut na který se jdeš podívat v podstatě 90% kusů z inzerce vypadne, protože jsou na karosářskou práci. Tak složitě hledáš něco, kde to ještě jde... to byl přesně důvod že jsem se v září rychle rozhoupal v vzít tu B10 Alpinu. Protože na tom byla co se týče karoserie dobře. Dutiny a podvozek se vystříkalo takovým tím vzlínavým voskem od dinitrolu a mělo by to snad vydržet, do soli to tahat v zimě nebudu. Ale jsou tam lehce orezlý místa, řešil jsem takový flíčky pod rezervou, kde byl bordel, diferák je orezlej jak liška (to se otryská příležitostně tím suchým ledem) ale jinak prahy, lemy, dveře atd.. dobrý. Na tý mechanice bylo taky pár věcí, teď je to super, ale určitě se během času zas něco objeví, to tak vždycky je. Co se týče těch Maserati, tak mě fakt láká jen model s manuální převodovkou. Já udělal výjimku u tý Alpiny, tam jsem si řekl, že ten 5st automat ZF s funkcí switch tronic (řazení tlačítkama na zadní straně volantu) bude OK, je to prostě velký sedan s V8, nutně u toho manuál nepotřebuješ. To se ukázalo, že byla pravda, že mi to vlastně není líto, že jsem nešel do M5. Pravda, kdyby byla M5 na trhu stejně drahá a ne 2x tak drahá, tak jsem si radši nakonec tu M5 vybral.

Ale u Maserati bych si chtěl řadit ručně, už prostě pro ten pocit. Takže 3200 GT anebo ještě starší , klasika hranatý Ghibli, Ghibli Cup. Upřímně řečeno na ty nízký výrobní počty ty auta nestojí pořád ještě takovou raketu jako by mohly

Karel TB
09. listopadu 2022, 13:45
0

Beaste, chápu, že u v podstatě nového auta popsané vrtochy nebueš tolerovat. Pokud se k tomu přidá třeba ještě typicky český arogantní zástupce značky, tak se divím že nejezdíš už jenom v Mercedesech...

Krabe, kdo se bojí, nesmí do lesa, ale vzhledem k tomu, co máš s autama za sebou taky nechápu tvůj ostych.

K meritu věci ty naše plky taky jsou...roluješ 3metry příspěvků s odůvodněním proč od toho utéct a naproti tomu stojí jediný argument - "Líbí se mi, chc ji"
Který sloupec má větší váhu všichni víme.

Karel TB
09. listopadu 2022, 13:54
0

Ghibli bych si dal líbit. To je v podstatě vrcholná iterace Biturba, s nádherným vnitřkem v kůži a alcantře. Teď nevím jestli Ghibli, nebo Shamal si pojezdil Harry Metcalf na svém YT kanále a je to dobře investovaných 20 minut času.

krab
09. listopadu 2022, 13:59
0

Jo, to to máš naprostou pravdu ... s 3200 GT to mám přesně tak, že se mi nesmírně líbí, ale neměl jsem odvahu, ale spíš to bylo iracionální. Třeba se na to časem povede něco našetřit a pošlu vám sem fotku i s blogem o tom jaký to je :-D Je fakt, že pokud se ceny nezblázní a příští rok nevystřelí brutálně nahoru, tak bude snazší koupit to Mase než našetřit na tu Alpine A110, která se mi teda hodně po konečně delším svezení fakt zalíbila

krab
09. listopadu 2022, 14:02
0

Jo, viděl jsem ... Harry dokonce míval Ghibli ve verzi Cup jako svoje soukromý , potom co prodal M3 E30 ... v tom videu, který fakt za vidění stojí myslím jezdí v červeným Shamalu. To si to budu muset najít a až bude čas pustit znova :-D

beastar
09. listopadu 2022, 14:38
1

Řekněme že to byla zánovní ojetina. S minimálním opotřebením. Tak mě to tenkrát trochu zklamalo. Dnes to je starý auto a jde tomu ledacos odpustit. S tím že když to chceš stejně si to koupíš. Původní Ghibli je skvělý, ale to už pro mě jsou opravdu moc starý věci. Shamal je samozřejmě pecka. Jenže tam to je prostě už auto do sbírky. A to já moc nepraktikuju.

Co se týká Českého zastoupení Maserati. Jistě není to úplně ideální. Já s nima ale nikdy neměl moc problém. Ono totiž arogantní jsou běžně i u Mercedesu. A nejednou jsem je mírnil jakože v přístupu aby si uvědomili kdo tam ty peníze nosí. Jinak všechny Ghibli byli původně v Německu zakoupené stroje. QP je švýcarský auto od nového. Říkám že v ČR servis čehokoliv prémiového nového. Je o štěstí. Zase aniž bych chtěl chválit v Audi potažmo Porsche vždycky byly super a korektní. To je na jinou debatu.

Prostě Krab by si to měl koupit a zkusit. Pak může říct jaký to je. Jinak pověst Maserati v té řekněme moderní éře je nezasloužená. V tom negativním slova smyslu. Protože ta auta jsou ok. Akorát bohužel ta cenová politika je blbá. Tam jsou ale příčiny jasný. Odtud i ta nižší kvalita třeba servisní sítě... A to teď nemyslím jako mechanický úkony.

Karel TB
09. listopadu 2022, 15:01
0

Když jsem teď po obědě, tak mám tendenci zpomalit a mírnit nadšení.
Úplně mi to nezapadá do Krabova portfolia. Je to těžké GT. Ne tak těžké, jako dnešní auta, ale i tak to rozhodně není obratná motokára. Zároveň (předpokládám) není tak vypiplaná jako cestovní BMW od Alpiny.
Mě to vyhovuje, apexy netrefuju a na cestování mám kombíka, tohle je easy rider (když chceš, tak můžeš, ale na předvádění si vyber radši placku). Fakt by to chtělo zkusit.
Ten prodejce byl příklad, z tvého vztahu k tomu GT je mi jasné, že tě někdo pořádně zvednul ze židle.
Moje zkušenost s nejmenovaným MB zastoupením ve Zlíně byla velmi korektní, kafe bylo dobrý, hosteska příjemná, obchodník nebyl přezíravý vůči majiteli staré masařky (nicméně kluci na dílně s tím stejně nic nesvedli).
Je to o lidech. Nikdy nevíš, který strýc má nadítou prkenici a když ne dnes, tak za pár let se buď vrátí, a nebo se obloukem vyhne. Ale to průměrného obchodníka nezajímá, většnou nevidí dál než za příští kvartál
Tyhle osobní zkušenosti jsou napořád.

Welwin
09. listopadu 2022, 09:06
8

Určitě i vzhled. Mám Fiat Coupe, krásný křivky, mužu se na něj koukat celý den a neomrzí.
A že to je 1.8 motor ........ jedu.

reagovat
beastar
09. listopadu 2022, 11:52
3

Jo to je za ty peníze dodnes opravdu pěkný auto. Mě se líbí i ty interiéry. Sice to poskládali z těch low budget plastů atd. To nic nemění že dobře. A 1.8 za mě na to stačí.

Karel TB
09. listopadu 2022, 09:26
4

ANO koupil bych si auto jen kvůli vzhledu.
A už jsem to udělal 2 a půl krát a nelituju. Zkusil jsem si i druhou variantu - koupit auto čistě raconálně, jako věc co potřebuju, přestože se mi nelíbí. Fungovalo jak mělo, ale pocit uspokojení za dobře uložené hrachy se nedostavil. Jediný důvod, proč na to auto rád vzpomenu jsou ty chvíle kdy jsme koukali na mraky přes panorama střechu - která tam podle kriterií racionálního výběru být neměla.
Takže jsem to následně udělal jinak, a jsem spoko. Nejprve jsem vybral šálek, aby se i líbil a padnul do dlaně a pak jsem se teprv podíval, jestli se taky dá naplnit dobrou kávou...
Alfa 166 - vždycky se mi líbila, hlavně kvůli tomu interieru. V krémové kůži je to bomba. ˇ3álek jsem naplnil V6 TB
Peugeot 406 coupe - krátký románek, který nedopadnul kvůli laku (v křiklavě zelené fakt jezdit nebudu). Pininfarina vytvořil nejkrásnější "coupe pro lidi" za celou dekádu. Nechá se pořídit s V6, co krásně tahá a zní. Žádná dvočina, ale o to to auto není.
Mase - nepotřebuje comment, bral bych i s V6
Alfa 159 - ta půlka je za wagon. Jo Brera, nebo Spider by byla moje volba, ale o řádek výš už jsem se vysypal. Opět světlý interer, sada budíků otočených k řidiči (včetně tlaku turba, to mě baví), 6 čoček vepředu (no řekněte, kdo z vás to má?), ten wagon se mi líbí víc, než sedan. Motor 2,4 Jtdm a čtyřkola. Tahle nafta jede a umí i zpívat. Benzinové 4 hrnky s utahanýma hydroštelama a variátorama jsou daleko víc "kadle kadle"... Můžeme se o tom přít, ale to je tak všechno, co s tím můžeme dělat

A pak všechny moje sny o Alfettách, Biturbech, Betách Monte Carlo a podobně. Objektivně ta auta na dnešek už nejedou, žerou, ale jsou krásná a to je ten důvod. Asi jsem ženská.

reagovat
HeavySmoker
09. listopadu 2022, 11:03
2

Vždy keď som si kúpil auto racionálne, nemal som z toho dlho radosť. Keď mi teraz volali z BMW že moja zánovná vanilková chladnička potrebuje opraviť nejakú trubku a bude to za 40 tisíc, bol som dosť naštvaný. Keď mi volajú z Porsche, že treba 3x viac aby dali môjho miláčika do stavu, tak ani nemrknem a spýtam sa ich či netreba porobiť aj niečo ďalšie. Neviem či je to len o designe, ale mať nejaký citový vzťah k tomu autu je fajn.

reagovat
Is
Iskar
09. listopadu 2022, 11:44
0

Mne sa páči nové Subaru Outback (aj predchádzajúca generácia vyzerá k svetu), ale keďže ho vlastne ani až tak nepotrebujem, neviem si nájsť rozumný dôvod na jeho kúpu - nech sa na to pozerám akokoľvek (cenou počnúc a servisom končiac), stále mi z toho vychádza, že by to nebol dobrý nápad... Čo však čakať od niekoho, kto si po zvážení všetkých dostupných možností kúpi Fiat Croma a je s ním spokojný. :)

reagovat
Initial C
09. listopadu 2022, 12:17
2

Koupil jsem si GTt86, protoze mam rad japonskou animaci. A koupil bych si LC500 kvuli designu, byt v zadne animaci (myslim) nehraje zadnou, natoz hlavni, roli.

reagovat
Jimi
09. listopadu 2022, 12:37
0

Hezké auto musí být zároveň dobré. Vyloženě šunky mezi těmi, co stály za pohled, nikdy nebyly.
Spíš jsou všechny, co se hodně líbí, zatím mimo mou finanční realitu. Takže velké kompromisy. Většinou rozhoduje potřeba, stav, možnosti servisu a celkově povedenost modelu než subjektivní krása.

reagovat
ransom
09. listopadu 2022, 12:39
0

Auto, které mi vyhovuje, bych nikdy nekoupil JENOM kvůli vzhledu. Naopak auto, které mi vyhovuje, ale vzhled se mi protiví, bych NIKDY nekoupil. Naposledy jsem odmítl dokonalou nabídku za skvělou cenu od dobrého známého - prvního majitele, důchodce, v zimě neježděno (fakt nekecám!), kdyby ovšem ta Mazda nebyla v tmavě fialovo-hnědé metalíze.

reagovat
ransom
09. listopadu 2022, 12:40
0

Ten titulek by se dal - s trochou dezinterpretace - vyložit i jako "Koupili byste auto jenom kvůli SVÉMU vzhledu?" Občas se zakecáme s paní co u nás prodává v saloonu. Vyprávěla, jak tam jedna zákaznice půl dne kroužila v předváděném voze, a celou dobu se sledovala z různých úhlů v polozrcadlových výlohách, jak jí to v autě sluší. (Nakonec koupila).

reagovat
kotzitzaq
09. listopadu 2022, 14:04
5

Již několikrát jsem uvažoval, že bych koupil auto jen kvůli jeho vzhledu, ale vždy byl důvod přesně opačný, než je podstata tohoto článku.

reagovat
Skipper
10. listopadu 2022, 13:04
0

Já taky! Jen ty ceny už jdou nahoru.

Jyrki
09. listopadu 2022, 18:27
0

Má zkušenost je taková, že nejlepší auta jsou právě ta, jejichž koupě byla naprosto iracionální.
Nakonec jsem skončil s naprosto různorodým vozovým parkem - mám auta dvou, tří, čtyř i pětidveřová. Sedany, kupé, kombi, kabriolet. Čtyř, pěti i šestiválec. Hladký i oturbený. Řadový, vidlicový i boxer. Objem od 1,6 po 3,0 litru. OHV i OHC. Dva nebo čtyři ventily na válec.
Auta kupuji především srdcem, to poslední co jsem koupil rozumem, mě po půl roce absolutně přestalo bavit, klíče jsem dal manželce a neskutečně mě sere, když na něm mám dělat nějaký servis.
Auta mě musí hlavně bavit.
Pár nejlepších zážitků se pojí s Karlem TB, třeba naše cesta pro 166 V6 TB. Po cestě jsme se teprve domlouvali, kdo že ji vlastně kupuje. Tehdy jsem mu ji nechal, protože odpoledne jsem měl dovézt Lancii Deltu a koupit dvě auta za den se mi zdálo příliš :-D
Jestli je auto které jsem naopak nekoupil a na které rád vzpomínám, jednoznačně Alfa 155 2.0 Twin Spark 8V. Byla to neskutečná hujda, hlavová opěrka ulomená a bouchala řidiče do hlavy, řadící páka zůstala v ruce, nefungoval posilovač brzd, spojka během 10 minut neskutečně smrděla. Ale byla to prdel, čirá radost. Nabídl jsem cenu odpovídající motoru, což nebylo akceptováno. Pokaždé když je nějaká 155 TS 8V v inzerci, jsem v pokušení.

reagovat
Karel TB
09. listopadu 2022, 19:28
0

ta 155 byla dobrá vražda...klíííd, mám to v rucéééé!

ro
rock
09. listopadu 2022, 18:33
0

Ne.
Ale položím podobnou otázku:

Koupili byste si auto BEZ OHLEDU NA VZHLED?

btw Za mne je odpověď ne.

reagovat
Karel TB
09. listopadu 2022, 19:26
1

stalo se, už ne

Trinom
09. listopadu 2022, 20:50
0

Ne. Ale musím dodat, že mám rád oddbally.

Jakub Pospíšil
09. listopadu 2022, 20:02
2

Chevrolet HHR. Je to sice krám, ale zajímavý krám.

reagovat
Trinom
09. listopadu 2022, 20:51
-1

SSR je zajímavější. HHR je fakt jen krám.

beastar
09. listopadu 2022, 23:39
3

Jako každý, kdo vydělá nebo zdědí prachy. Nebo ukradne co ja vím. I já byl mladší. Taky hezčí plný ideálů. Jako moje srdce v tom furt leží. A vlastně to je asi láska:)) Jenž už asi nikdy znovu nedojde naplnění. Je to totální nesmysl...

reagovat
Irwinek
10. listopadu 2022, 07:40
2

Tak tohle bych znal :-D

Skipper
10. listopadu 2022, 13:06
3

U mně je pravidlo, že když odcházíš od auta, musíš mít nutkání se za ním otočit. Když tohle není, tak to není auto pro mně. A pak jsem ochoten autu odpustit spoooooustu negativních vlastností.

reagovat
mariov8
11. listopadu 2022, 08:49
0

Já jsem konzervativní technokrat, jenom kvůli vzhledu bych si auto nekoupil, když za tím nebude technika, není šance... ale opačně to funguje, když je to hnusné jako noc, je to problém, který technika jen tak nepřebije. I když i tady bych si uměl představit nějakou výjimku.

reagovat
Frankie
11. listopadu 2022, 12:33
0

Strašně moc se mi líbil Pontiac Solscite, přesně ten kus o kterém jste tu psali. A nebýt pár události, které vedly k tomu, že jsem jej nekoupil, tak bych ho měl, a dnes vím, že bych asi litoval. Krásný, ale s omezeným využitím.
Jinak pro mě je to, že se mi auto líbí, je něčím zajímavé, první vstupenkou abych o něm uvažoval dál. Pak nastupuje motor a jeho spolehlivost, musí k tomu být dobrý pocit z vnitřku a pozice řidiče. No a to potom dokážu odpustit i nějaký kompromis co se týče spotřeby, podvozku, původu apod.

reagovat
Csaba
13. listopadu 2022, 08:57
0

Nevím jak jsou dobré (samozřejmě, hodně jsem si toho o nich přečetl, nicméně osobním zkušenostem se nic nevyrovná) a asi bych nechtěl platit za jejich servisování, ale rozhodně se mi líbí natolik že bych si je pořídil jen kvůli vzhledu. Hned mě napadlo třeba těchto pět, ale jistě jsou jich desítky a desítky.

reagovat
Franz Kafka
13. listopadu 2022, 22:26
1

Měl jsem kdysi první nahoře. Jen černou. Servisovat jako ojeté, to bych nechtěl. Ono to nebylo nic moc ani v záruce. I když klasické DCI, 150hp. Nakonec jsem na něm najel asi 65 tisíc kilometrů. Za necelé tři roky a šel do světa.

Auto má krásné detaily, bezrámová okna, interiér je krásně prosvětlený. Jezdí to velmi pohodlně a nonšalanci to v sobě nezapře. Přes své rozměry to jezdilo za 9 litrů. Výborná výbava na tu dobu. Pocit z toho byl jako řídit mpv/SUV. S pár prvky kupé, targa, možná lehce kabrioletu a dodávky. Manuální převodovka mě v tom mém kusu docela trápila. Ne mechanicky, ale někdy to působilo jak řídit Ford Transit.

Každopádně vzpomínám na něj rád. Byl sem kdysi jednu chvíli v elitním klubu šesti majitelů v ČR. Víc nás jeden moment nebylo. Dnes samozřejmě když vidím za kolik se ta málo používaná auta prodávají. Jiná doba. Sběratelská hodnota jen poroste. Na nějaké víkendové ježdění v sezóně by to byl hezký kup. Pokud člověk chce auto zejména na výlety v rozumném tempu.

coolibra
19. listopadu 2022, 15:24
0

Tak já mám auto, co se mi odjakživa líbilo a jinak kupují jen domlacené kusy, které není třeba ani zamykat a když se pokazí tak s lehkým srdcem nechat odvézt na šrotak. Vaše starosti jestli si koupit Godzillu, nebo Aventadora bych chtěl mít. ????. Nicméně oceňuji blázny co prachy vrazí raději do auta jak do nějaké fifleny.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem