načítám data...

Vyplatí se v dnešní době diesel? | Autíčkář se ptá

V očích ekologicky zaměřené společnosti upadá naftový motor v nelibost. Například už nesmí do některých měst. Jsou tyto zákazy a omezení potřeba? Může se vznětový motor vůbec ještě někomu vyplatit?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Vznětový motor prošel za poslední tři dekády zajímavým vývojem. Z okrajové volby, kterou většina motoristů zprvu opovrhovala, přes zajímavou alternativu až po jasnou volbu každého spořivého řidiče. V dnešní době to opět vypadá, že nafta je na ústupu. Všechno odstartovaly problémy s obcházením emisních limitů. Dieselový agregát je tak snadným terčem pro všechny rádoby ekology, kteří si do něj kopnou při každé vhodné příležitosti. Velká města na západě omezují vjezd starším dieselům (dokonce i v Praze se jedná o brzkém zavedení nízkoemisních zón, jež postihne především majitele starších dieselů) a zákazníci panikaří. Prodej nových naftových motoru se zpomaluje a jejich podíl na trhu se celkem citelně zmenšuje. Automobilky představují nové úsporné modely v podobě hybridních variant a diesely se odsouvají do pozadí. Schválně jestli vylovíte z paměti, kdy naposledy se nějaká automobilka chlubila vyvinutím zbrusu nového vznětového motoru? Už je to dlouho, že? Ale o hybridech slýcháme každou chvíli. Přestože jsem nikdy nebyl zastáncem dieselového agregátu a dobrovolně jsem si žádné auto spalující naftu nekoupil ( i přesto, že najezdím přes 55 tisíc kilometrů ročně), přijde mi tahle hysterie zbytečná. Nafta je vykreslována jako samotný Lucifer, který může za všechno špatné. Vypadá to jako novodobý hon na čarodějnice. A já si myslím, že to vůbec není třeba. Diesel by totiž přišel o své výsostní postavení v srdcích některých motoristů sám od sebe a přirozenou cestou. Nové benzínové motory jsou natolik efektivní, že začínají porážet naftu na jejím vlastním hřišti. 

Poprvé mi tahle myšlenka probleskla hlavou při testu Mazdy 6 s vrcholným zážehovým motorem 2.5. Můj řidičský styl je poměrně svižný a má pravá noha působí na plynový pedál obvykle velmi hrubou silou, přesto se týdenní průměr spotřeby u této Mazdy zastavil pod 7,5 litry na sto. Při některých cestách dokonce nebylo obtížné nakouknout pod sedmilitrovou hranici. To vše s velkým autem střední třídy, které má téměř dvě stovky koní a klasický měničový automat. Když jsem pak o pár týdnů později sednul do nejsilnější nafty v tom samém autě, myslel jsem si, že budu jezdit prakticky zadarmo. Jenže světe div se, spotřeba byla na chlup stejná jako u zážehové varianty. I s dieselem jsem jezdil celkem za 7,5 litrů na sto. S tím rozdílem, že pod sedm se mi nepodařilo dostat snad ani jednou. Takže tady se vůbec žádná úspora nekonala. Podobné pocity jsem zažíval i letos, kdy jsem osedlal testovací BMW 540i, se kterým jsem dosáhl průměrné spotřeby 9,5 litrů na sto. A pokud se člověk trochu ovládal, dalo se jezdit i za 8 litrů. Z předchozí zkušenosti vím, že dieselový ekvivalent si žádá v podobě 530d zhruba 7,5 až 8 litrů. Nezapomínejte, že mu na benzinovou 540i chybí nějakých 80 koní výkonu. A to jsem ještě nezačal mluvit o hybridních variantách – například s 330e, kterou popisoval Vojta, se dá jezdit za 6 litrů prakticky kdykoli. Šest litrů benzínu a pod pravou nohou máte k dispozici 250 koní. To je hezké, že? Kam tím vším mířím? Zajímalo by mě, komu z vás se dnes vyplatí pořízení naftového agregátu tak, aby díky ní ušetřil nějakou významnější částku. Upřednostnili byste při koupi nového vozu diesel oproti benzínu? Diskuzní ring je volný… 

aký je váš názor na problematiku moderních spalovacích motorů? Můžete s dieselem opravdu ušetřit? Koupili byste si dnes nový diesel?  Jaké jsou vaše zkušenosti se vznětovým agregátem? Podělte se o své názory v diskuzi. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ma
martinw
23. listopadu 2017, 08:58
2

Prumerny spotrebitel chce usetrit, pokud to jen trochu jde koupi si diesel protoze vsichni rikaji ze usetri (maji to tak proste zafixovano). Jestli namitate ze moderni benzinove motory uz tolik nezerou tak mate pravdu, ale prumnerny clovek uvazuje nad 5 az 10 let starym autem a tam diesely vedou.

Pokud premyslite nad libivosti hybridu z toho pohledu abyste usetrili popr. aby mel vice 'ekologicke' auto, verte ze koupi noveho auta s klasickym benzinovym/dieselovym motorem usetrite nejvice - zbyle stovky tisic vam v klidu pokreji zvysenou spotrebu benzinu min. na 5 let...

reagovat
krab
23. listopadu 2017, 09:51
2

S tím, že motoristé mají ten diesel zafixovaný jako úspornou volbu, to máš naprosto pravdu. To bude trvat opět dlouho než se toto změní. Ale nemůžou za to jen motoristé, ale hlavně automobilky, resp. i jakási veřejná politika a snaha diesely propagovat v uplynulých letech. Je trošku nefér, když najednou tato snaha otočí o 360° a nyní těm lidem co houfně provozují diesely v osobních autech říkají, že provozují "smradlavý vehikl a snaží se jim to patřičně znepříjemnit. A to je problém veškerých pobídek, dotací atd. na trhu.

To se týká hybridu, tak už přestává platit, že je výrazně dražší než benzínová alternativa a nevyplatí se. Před pár lety to tak bylo. My koupili Yaris 1.3 multidrive a ne dražší Yaris hybrid. A já si letos na týden jeden stejný Yaris hybrid vzal ( je tu blog o tom) a zjistil, že těch tehdy asi 70tisíc rozdílu v ceně by se ekonomicky vracelo obtížněji. I když reálně v městským provozu hybrid opravdu spotřeboval 2/3 benzínu v porovnání s benzínovým. Jenže i ten žere málo, takže v absolutních hodnotách je to malé ušetření. Kdyby šlo o pickup velikosti Fordu F150 asi by diskuze Hybrid V8 versus V8 benzín dopadla jinak.

Dneska ale minimálně Toyota a Lexus dává vlastně zákazníkovi vybrat zda hybrid nebo benzín za stejné peníze. A hybrid má svoje výhody minimálně v pocitovém "cool" faktoru, že si prostě objedu velké parkoviště u obchoďáku jen na elektriku.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
23. listopadu 2017, 10:25
4

Mně by zajímalo, co za 20-50 let budeme dělat se všema těma baterkama, který se vykuchají ze starých hybridů. Připadá mi, že elektro/hybridní mánie je jen další marketingovej tah na zákazníka, nic víc. Je potřeba rejžovat, diesel teď není v kurzu, ale máme hybridy. O žádnou ekologii tady nejde. Ony ve finále ty starý vyřazený baterky tu ekologii dost možná zatíží mnohem víc, než nějakej smradlavej diesel. Neříkám, že jsou hybridy špatný, myslet trochu ekologicky není od věci, ale žádnej Svatej Grál v tom nevidím.

krab
23. listopadu 2017, 10:31
0

Jak by řekl klasik ... "Tak určitě.... :-D Máš pravdu v tom, že ani ne snad ty staré baterie, ale zejména těžba kovů pro výrobu baterií je extra zátěžová pro životní prostředí. V kulturních zemích asi budeme umět staré baterie dobře recyklovat, problém bude, až se dostanou ta auta na "dosloužení" do těch chudších zemí, kde na to nemají infrastrukturu ani peníze. Hybridní motor , benzín - elektro asi spása není, zrovna jako to není Elon Musk a jeho Tesla. Věřím, že ještě něco přijde. Ale krab není takovým vizionářem, aby věděl.

Intuitivně si pořád budu udržovat ty svoje starý benzínový a "politicky nekorektní" auta a uvidíme co přijde :)

ma
martinw
23. listopadu 2017, 10:41
2

Ackoli to neni tak videt tak dlouho prosazovana biopaliva jsou taky dost problematicka, pestovani repky v neuprosnem tempu z pudy vytahuje vse. Zachvili tu bude vcelku dost neurodnych pud, puda bude v podstate jen drzak na rostlinu - pokud nepohnojite neporoste nic. A skoro bych se vsadil, ze hnojivo Vam v budoucnu proda firma ktera pestovala repku a skoncila s tim protoze uz na to nebudou dotace (az se kormidlo v EU odkloni od biopaliv, uz se o tom zacalo mluvit). Tohle ma na nasi pudu a prostredi mnohem vetsi vliv nez pripadna recyklace baterii v budoucnu.

ro
rock
23. listopadu 2017, 11:37
0

to Krab
"Dneska ale minimálně Toyota a Lexus dává vlastně zákazníkovi vybrat zda hybrid nebo benzín za stejné peníze."

Zrovna teď se dívám na uktuální ceník Aurise, hybrid je v každé výbavě o 70 t dražší než nejvýkonnější benzín a o 50 t dražší než diesel. A to opomíjím, že u benzínu si navíc můžu zvolit manuál a ušetřit dalších 30 t, takže se ten hybrid zaplatí... nevím, po dvoustech tisících? Dyť to je přece blbost...

krab
23. listopadu 2017, 12:43
0

Martinw : Má pravdu, předsedo...
Rock: Lexus vážně ano. Nedávno jsem tam dokonce na jedný akci byl a snaží se hybridy v ČR trošku líp nabízet. Můžeš mít akčně CT200h už za 599tisíc anebo a to je můj favorit po krátkým svezení, model IS300h za 985. Přitom benzínový IS200t ceníkově stojí víc. Pak záleží na dohodě s prodejcem, jestli je skladový auto atd..
Toyota je jako hybrid pořád dražší než benzínová verze, ale ne o tolik. Auris trend + 1,2 Turbo (116 k) aut. převodovka Multidrive S vyjde na 492900 a verze 1,8 Hybrid (136 k) aut. převodovka e‑CVT na 540900. OK, takže 50 tisíc. Ale je potřeba vnímat to i tak, že vlastně u Aurisu hybrid = výkonnější provedení než ostatní motory. Platíš si i za trochu toho komfortu navíc. V tomhle Aurisu jsem se taky svezl. A musím říct, že to má velmi dobrý zátah, je tam silnější 82k elektromotor než u toho Yarisu a funguje to vážně dobře.

Snad se povede tyhle auta do budoucna pořádně otestovat pro Autíčkář a uvidíte, co si doopravdy o tom myslíme.

OndrasI
23. listopadu 2017, 12:58
0

To vážně? Vždyť ten CT200h ECO za 599 je nedůstojně holý auto, který až absurdně nejede.
Pokud mermomocí chceš hybrida, tak budiž, ale jsou lepší auta - jak nad tím přemýšlím, tak prakticky všechny.
IS300h, to je jiná písnička, ale zase, na dálniční přesuny je to celkem na pytel.

ma
martinw
23. listopadu 2017, 13:43
0

a takova Toyota Highlander Hybrid je exotickou volbou kterou vam osladi pojistovna (za objem motoru) I manzelka (za obrovske rozmery neprakticke do mesta) - ale meste stejne libi. Uvidime co predvede hybridni CR-V kterou chystaji predstavit v 2019. No a pak jsem zvedavy na hybridy Skodovky/VW v 2020 - hybridy ktere svet jeste nevidel :))

beastar
23. listopadu 2017, 13:48
1

Asi vám to kluci nikdo neřekl tak musím já. Všechna auta jsou vysoce neekologická a zátěžová pro životní prostředí. Ani koupě hybridu Brdské lesy a děti v Zimbabwe nezachrání. I hybrid a dokonce i elektromobil jezdí na pneumatkách z ropy a je plný dalších vydrancovaných kovů. Poslední eko auto byl kůň a kočár. Jinak jak píše Knight je to jen trend. Stačí se podívat jak teď Toyota jen u nás tlačí marketingově hybridní auta. A ona se vážně objevují více. Tvrdit že když nebudeme jezdit na naftu lidstvo nezahyne je zvrácenost. Je to v důsledku jedno. Totiž i kdyby v celé Evropě jezdili jen elektriky, tak co? Jak budou jezdit v Africe? Chile? Pákistánu? Kdo chápe svět a vidí věci v širším spektru neměl by skákat na špek stupidní snaze jakékoliv lobby změnit kola dějin směrem na svou stranu. Jak píše Krab ani hybrid není samospásný přestože řekněme šetří palivo a objede to parkoviště bez spalováku. Tzn. Ano diesel je stále potřeba minimálně v nákladní dopravě a žádný kamion na obrázku od ichtyla Muska to zatím nezmění. A v osobních autech se jeho podíl umenšuje. U ojetých jak píše Martin, ale ne tam je to mnohdy častá a jasná volba. Nutno podotknout že U NÁS v piďi části světa. Myšlení spotřebitelů se změní další masáží v reklamě. Považuji za nešťastné řešit zákazy pěkně po diktátorsku typu... Spalovací motory z ulic do roku 2030. To jsou zase jenom signály pro lidi rychle kup si píčovinu do garáže dřív, než bude pozdě. Bůh ví co bude za rok natož za deset. Celá ta hysterie kolem škodlivosti dieselu a zdravou společnost tvořících alternativ je vážně ubohost. Až mě to naštve tak se odstehuju do Brazilie, nebo Číny tsm tyhle věci neřeší. V Číně jedna továrna za den udělá větší emise, než celá Praha plná dieselu a v Brazilii zase jezdí leta na ethanol a nic neřeší. Bio paliva byly podvod a naši super politici světového formátu to vědí stejně jako solár nikde v okolí toho není tolik.

ma
martinw
23. listopadu 2017, 14:11
0

Ja se k mediim, regulacim EU apod. stavim spise flegmaticky abych si setril nervy. Kdyz premyslim jakym zpusobem a za kolik by me (nebo mou rodinu) lecili brazilsti nebo cinsti doktori... zustanu radeji na nasem starem dobrem kontinentu :)

beastar
23. listopadu 2017, 14:16
0

Já sem zdravej a až nebudu tak ani naše veřejné zdravotnictví není samospásné;)

krab
23. listopadu 2017, 14:27
0

...až tě to naštve odstěhuješ se do Číny.. :) Jako Beastare, tam asi nechceš. Já se tam byl podívat a jsem rád, že bydlím tady.

Ale jinak v zásadě souhlasím. Abyste mě ale nepodezírali z nějakýho obdivu hybridů od Toyoty/Lexusu, já to tolik taky nežeru. Ale zatím každým hybridním autem, kterým jsem jel jsem jel rád. Protože se s nimi jede příjemně a plynule a k tomu pomáhá i ta bezstupňová převodovka. Jen si na to musíš umět zvyknout.

Akorát hybridům nevěřím jako budoucím sportovním autům. Na to jsem moc staromilec. Stejně jako bych si nikdy nepořídil vymazlené "emko" na naftu - přesto impozantní svými výkony, tak asi těžko by se mi líbila nějaká hybridní varianta Porsche 911.

Leo29
23. listopadu 2017, 14:36
3

Krabe: Ak sa otáčíš o 360° tak sa znova pozeráš tým istým smerom :-D

beastar
23. listopadu 2017, 14:48
0

Dobře tak Čína ne. Taková Namibie mi bude stačit, tam totiž pseudoproblém s tím na co, kdo jezdí nemají jsou totiž rádi že vůbec jezdí. Takhle sem to primárně myslel. Budovat dobíjecí stanice pro statisíce elektromobilu asi nebudou ono by to v té poušti šlo docela špatně a dojezd 300 je tam pořád trochu málo:D A hybrid od Lexusu v tom by si tam vypadal jako dobrá hrouda až by tě první naftová Gazelle přijela tahat z příkopu.

Hybridní Porsche to zní jako prima nadávka. Až mě někdo trochu naštve tak to zkusím použít, třeba co děláš ty hybridní Porsche tohle je parkoviště pro nafťáky víš, že nesmíme do centra protože nějakej senilní idiot v Bruselu a druhej stejnej dement v jiným městě si myslí, že spasíme svět a zvedeneme trochu tu ekonomiku. JInak bezstupňová převodovka je dobrá i v čistém benzínu jezdí se s tím hladce a přece.)

Jakub Pospíšil
23. listopadu 2017, 09:13
0

U nových aut jedině benzín, pokud mám opravdu velké nájezdy (50kkm/rok a podobně), tak hybrid. Diesel jedině do aut, která převáží těžký náklad, nebo tahají přívěs.
Jenže pak tu jsou ještě stará auta. Když jsem kupoval současné Volvo V70 1. generace, strávil jsem nad rozhodováním, jakou motorizaci zvolím nejeden večer. A nakonec, i přesto, že můj nájezd je jen kolem 10kkm/rok, jsem zvolil diesel. U tak starého dieselu je to totiž, narozdíl od jeho novějších kolegů, racionální volba.
Pořizovací náklady (35k) jsou podobné jako u benzínových modelů.
Dieselový pětiválec s turbem má 1,5l, 136 koní a jezdí v průměru za 5,2l nafty.
Dvouhmota je vyměněná, DPF nemá, turbo je spolehlivé a starám se o něj.
Jezdím převážně dlouhé trasy (po Praze používám raději MHD) a tak se motor zbytečně netrápí.
Oproti tomu u benzínového 2,5litru bych se po 10l/100km dostával jen těžko. Je sice silnější, ale ani těch 136 koní není vyloženě málo.

Takže diesel ano, ale jen spolehlivé vyzkoušené motory ve starých autech bez různých ekologických výmyslů, od majitele, který se o auto pěkně staral. A těch je bohužel jak šafránu.

reagovat
beastar
23. listopadu 2017, 13:56
0

Sorry kamaráde. Vážně si mě rozesmál. Takový protimluv jako plamenný začátek ve stylu do nového jedině hybrid či benzín. A v zápětí mám diesel na 10000 ročně:D Auto s motorem který tvoří víc emisí, než 2 nové diesely a možná víc, než Euro6 pd Manu. Samozřejmě chápu. Nicméně proč by někdo měl jezdit na benzín jen proto, že kupuje nové auto? A potom sledovat tisíce ojetých dieselu. Jasné dnešní benzínové motory zvládají nízkou spotřebu stejně dobře jenže benzín je pořád dražší a to je efekt psychlogie. No nic chápu proč si koupil diesel a tu první větu chápu jako snahu být in. Toho tady budeme svědky asi často. Jezdim na oboje 1 diesel vs 4 benzíny to šetřim přírodu a plíce co?;)

Jakub Pospíšil
23. listopadu 2017, 14:18
0

Upřímně mě ekologie moc netankuje. Největším producentem skleníkových plynů jsou už nějaký ten pátek krávy a ačkoli jsem schopen Volvem udělat slušnou clonu (zvláště v chladném ránu), myslím, že to lední medvědy zas tak netankuje.
Tu první větu jsem tam dal z toho důvodu, že pokud si mám vybrat nové auto a spotřeba benzínu i nafty bude stejná, vyberu si rád benzín - je konstrukčně jednodušší, snažší na údržbu a jezdí pocitově lépe. A v neposlední řadě bude i levnější na pořízení. U starých aut se ale rozdíl spotřeby prohlubuje a naopak ostatní nevýhody pomalu stírají.
Pokud začátek zněl plamenně, tak to nebyl záměr. Celkově v tomhle přemýšlím hodně sobecky - ať mě to moc nestojí a zbytek je mi celkem jedno. Takže zvolání "benzín, nebo hybrid" bych na začátku nechal i v případě, že by obojí mělo emise jako starý diesel.
Jo a emisí tvoří diesel D5252T zhruba stejně, jako 4-5 nových dieselů VED4.

beastar
23. listopadu 2017, 14:52
0

Aha tak to je myšleno subjektivně kdyby si se rozhodoval. Já to pochopil tak, že já si koupil diesel protože se mi vyplatí a do nového auta (hybrid či benzín) jsem nechtěl, nebo nemohl investovat. Ty čtenáři na něj máš a tak si rozhodně diesel nekupuj a měl by si koupit jedině benzín a nebo hybrid. Potom v pohodě. Medvědy to netankuje a ono ani ty pralesy a vrabce na střeše. Dokud bude existovat průmysl v USA a dalších zemích můžeme si tady jezdit třeba všichni V10 TDI a je to stejně jedno.

Breakthru
23. listopadu 2017, 19:30
0

V čemže je ten benzín jednodušší?Dnes pomalu mají benzíňáky taky DPF, přímej vstřik, turba, EGR atd...v čem je to teda složitější, když moderní diesel dovede bez větších investic (pokud se o to staráš a nejezdíš jako kretén) 300 000km a více....A snažší na údržbu?V čem asi tak?Servis výjde úplně nastejno finančně výjma třeba paliváče, ale práce nebude nijak odlišná od nafty....

beastar
23. listopadu 2017, 20:43
0

V kostce a obecně máš pravdu Break. Ale jak jinak si ospravedlnit nákup starého dieselu. Já proti nic nemám sám mám jednu 6lety kamna doma. Právě nepozoruju, že by mě servis vycházel nějak dráž než u 3.5 benzin či 3.2 benzín. Jedinej rozdil vidim ve spotřebě kdy je to ve prospěch nafty u mě. Samo moderní benzín umí taky za málo. Lidi jsou jenom zmatený z eko lobby a sami ze sebe. Tady každej koupí stočenou naftu z pul mega na 120000 a pak kafraji o servisech. Mám na tom chrochtaku od 0 za těch 6 let 246000 km a vše ok teda jako dělá se na autě. Na motoru však nic víc, než na ostatních benzinech. Jsem schopen uznat výhody lpg a i hybridu, ale benzín vs nafta. To mi přijde dávno přežitý boj...

Ju
Junior
24. listopadu 2017, 17:08
0

Na 50 tisíc ročně hybrid? Asi se začnu smát. Vzhledem k tomu, že většina těch kilometrů bude pravděpodobně po dálnici (couračkama po okolí 4 000km/měsíc neuděláš) kde bude hybrid žrát víc než stejně výkonnej benzín, protože je těžší a zároveň rekuperace 00nic. A za 5 let to prodáš s (oproti srovnatelnému benzínu/dieselu) za pár šupek. Jak přesně si tuhle kalkualci vyráběl ty?
Beastar: Souhlas s tím, že většina lidí má po spolehlivosti nafty zkreslené představy, protože se jim oktávka z německa začala srát už při 200 000 na budíkách. Což v předkladu znamená při půl milionu na celém autě :D

Ju
Junior
24. listopadu 2017, 17:12
0

btw. otec udělal na S1 1.9TDI 96kw lehce pod 400 000km. Na původní dvouhmotě, turbu a vstřikách. Z domu šlo kvůli reprezntačním důvodům, těžko říct kde je mu konec.

VK
VK
24. listopadu 2017, 19:36
0

Vzhledem k rozsahu dálniční sítě, resp. nesítě, se dá 50+ tisíc km udělat s převahou na okreskách a státních. Kde se pořád brzdí do dědin
zase zrychluje, hybrid má ekvivalentní spotřebu s obdobně výkonným dieselem. Bude-li pokračovat vymítání nafty z osobní dopravy v podobné intenzitě, jak se zdá ze sdělovacích prostředků, je Lexus příští jasná volba.

Breakthru
24. listopadu 2017, 20:02
0

je to úplně out tohle srovnávání.Tady na jednu stranu vítězí benzín, protože je "jednodušší" než diesel, ale mezi to se cpe hybrid....Já dodatkovejm plynům a lihům nejsu nakloněn, ale jak už Beastar psal, lidi si to dělaj sami.O autech píšou lidi, jejichž vzdělání končí autoškolou a maximálně si přehodili kola a ti fundovanější viděli někoho měnit olej.....Zajmavý, že servisujeme auta, co prostě jezdijou, maj přes tři kila a neřešilo se čerpadla, vstřiky, turba a ani ty DPF filtry.Na druhou starnu servisujeme i mrtvoly, kde se na olej jezdí jednou za dva tři roky, v nouzáku se jezdí dokud se to nezastaví, vstřiky haprujou tak dlouho, dokud se nepropálí píst atd., takže to je o zákaznících.Pak to jsou stočenky, kde se z auta s půl milionem udělá lehce zajetý se 150k, laciný servisy, kde se palivovej filtr montuje podle ceny a ne podle kvality....Jaktože na jednu stranu dovede auto bez problémů najezdit 300-350 000 bez nějakejch větších nebo velkejch oprav a jinde se to stejný auto zcela sesype do 150 000?....
Ale taky novináři potřebujou o něčem psát, EU potřebuje něco zakázat a něco dotovat, lidi si potřebujou zanadávat.Zbytečně moc článků o dieselech v poslední době, většinou kachny nebo cokoliv s nulovou vypovídající hodnotou.Každej z těhle odborníků ví jak moc je to DPF kurvítko, přes co akorát automobilky tahaj z lidí peníze, ale možná jeden z deseti by to v autě byl schopnej najít (kdyby vejfuk uhnil a prasklo ho to přes čumák)....

Sedrik
23. listopadu 2017, 09:32
1

U SUV ano, u normálního auta k tomu není důvod.

reagovat
GanGreen
23. listopadu 2017, 10:30
0

Souhlas, pokud bych byl v nějákym alternativnim vesmíru nucen koupit SUV tak by byla nafta jasná volba, případně hybrid...

beastar
23. listopadu 2017, 14:00
0

Budeš jestli prodáš Zondu. Nový auta už budou jenom SUV a Tesly z bakelitu ty budou ale drahý. Tak nezapomeň do Italie na repasy motoru... A po cestě pěkně ekologicky 40 na sto spotřeba;))

GanGreen
23. listopadu 2017, 14:34
0

Repas uz je v jednani, abych neco nepodcenil :-D doufam ze pujde udelat i druhej, zondu uz neprodam...

beastar
23. listopadu 2017, 14:54
0

To si právě myslím. Taky si to nechám viď ta nová už bude plně elektro a to bych neměl kde nabíjet už takhle mám dva telefony a tablet nevim kam bych píchnul ještě auto. Neboj ten repas je pohoda i kafe mi udělali a vodu taky přinesli. Něco kolem 50 000 euro jenom. Piece of cake,)

Sedrik
23. listopadu 2017, 15:49
0

Tak na koupi Range Roveru bych nepotřeboval alternativní vesmír - to auto se mi prostě líbí :) Chybí jen peníze :D

XT
XTad
23. listopadu 2017, 18:51
0

To me zajima - proc do SUV naftu?

GanGreen
23. listopadu 2017, 19:06
0

Jenom 50 000 tak to je na pohodu, vezmu cash co mi na pude chyta plisen... Mozna vemu neco navic a kdyz uz tam budu, necham striknout dutiny a podvozek, pred zimou se to hodi...

beastar
23. listopadu 2017, 19:44
0

Jo jo auto tvl za dvaciáše a hnije s tej soli. Taky to nechám prověřit. Já nemohl sehnat ani pneu zimní na to... Až v Mitasce mě zachránili, že prej Nankang stacej.

GanGreen
23. listopadu 2017, 21:09
0

taky jsem s tim bojoval, už loni... nakonec sem to vyřešil že jezdim léta celoročně a když napadne, tak nandám řetězy... maximálka klesne asi na 220km/h, trochu víc to žere ale zase je to na tom sněhu jistotka... Jestli řikaj že Nankang stačej, tak na příští rok zakoupim. Diky za tip!

beastar
23. listopadu 2017, 21:26
0

To víš my Zondisti držíme spolu. Když máme ty naše ekologická auta tak rádi. Ty řetězy to je skvelej nápad. 220 kmh mi bude stačit normálně teda jezdim s Nankangama v Německu dálnici 305 kmh tempomat a vyrizuju u toho pracovní hovory ale tak život je kompromis. Po pravdě už se těším až vytáhnu víkendovou miatu a konečně si zajezdim taky v pořádným autě...

GanGreen
23. listopadu 2017, 22:13
0

220 je na pohodu, musis halt vyrazit o pul hodinky driv do rajchu... Jen nevim jak ty hovory hele, ono to na tech retezech trochu vic huci... No zkus to a uvidis.
Miatu na vikendy? Trochu zavidim, ja si renovuju 15ti letou alfu... Snad to taky bude stat za to.

beastar
24. listopadu 2017, 14:35
0

Jo, jo Miatu v LPG na víkendy to víš všechno cpu do Zondy, tak o víkendech šetřím kde se dá. Na jídlo do Armády spásy a k pumpě zásadně k tomu nejlevnějšímu LPG v na Přední Kopanině. Hlavně aby ty řetězy nebyly moc drahý a je to doufám originální přislušenství Pagani? Alfa taky dobrá když tomu dáš napít... teda vlastně to by moc žralo. Snad si koupil JTD páč hybrid se prej nedělal :)

GanGreen
24. listopadu 2017, 15:03
0

Dulezity je umet si i urvat od huby, kdyz chces udrzet zondu v provozu... Retezy jsou za pakatel 40 000,- ojro za sadu, ale je to pravy zlato, se vyplati... Nebo polovinu za ocelovy ale to nechces!!
Rikali at koupim jtd no v bazaru meli jen jts, tak si rikam ze na jednom pismenu hovno zalezi ;-)

beastar
24. listopadu 2017, 15:34
0

Když máš Zondu tak prachy neřešíš natož nějakou Alfu. Na nějaký písmenka na kastli to nejezdí. Jenom 40! To je za pusu.

GanGreen
24. listopadu 2017, 15:58
0

Alfu pořešit musim, když chci vzít bábofku do opery, tak potřebuju nějákou větší limuzinu... Hele za pusu to je, ale už sem viděl brečet zondistu, že prej je to drahý...sociál!

beastar
24. listopadu 2017, 16:17
0

To je škandál. Si koupí vopici a nemá na banány to byl zase nějakej zbohatlík. To mi co to máme poctivě z LTO, DPHáčka a lihu tak jsme v klídečku. Já mám ještě dalších 12 podobnejch aut a nemám problém. S tou Alfou to chápu to je snad jediná nevýhoda Zondy, že si stará pomačká róbu od Versaceho. To musim taky nějak ještě vymyslet. Jakoby snad ty supersporty neměli bejt jako daily nebo co...

GanGreen
24. listopadu 2017, 16:58
0

Přesně horko těžko ubouchal nějákej keš v kanclu ve fabrice a pak se diví že auto se jen nekupuje ale i provoz něco požere... 12? pěkná sbírka, já mam jen zondu a alfu...no a na nákupy jezdim corsou, řikali že je to prej dobrá nákupní taška, mě to moc nepřijde, ale nechal sem si poradit... Jo to je dycky keců když to zmuchlá, nedej bože s tim vyleští práh, to pak vezu do itošky na repas ne jen zondu ale i róbu.

OndrasI
23. listopadu 2017, 10:38
0

Je to o konkrétním využití. Dokud se jezdí soukromym autem couračky po kraji, pak klidně benzín - na delší služební cesty jednoznačně naftu.
Jezdím od léta každý týden Praha-Německo (Mnichov, Stuttgart, Saarlouis) a i když jsem měl zpočátku snahy dělat to v soukromym Méganu GT220, nevydržel jsem to a zase si na ty cesty beru Golfa Alltrack ve 135kW verzi.
On turbobenzín sice hezky zatahuje a má pěknej zvuk, ale při tempomatu na 180 km/h se taky dost napije a rozdíl mezi 8l/100km a 11,5l/100km už je zajímavej i proto, že prostě nemusím tak často tankovat. Přejíždět Německo ve 130 km/h je o nervy.

reagovat
beastar
23. listopadu 2017, 14:03
0

Naprosto tě chápu. 130 je jako když nejedeš a přijde ti že to jedeš tejden. Golf v naftě je na tohle zlatej a nemusíš se modlit aby to nejelo za 12. V hybridu by si to asi dával podobně.... Ale to je jedno

OndrasI
23. listopadu 2017, 14:08
0

Jenže hybrid v kombíku (občas vozím promo materiály a nějaký vzorky), kterej udrží rozumnou rychlost kopec nekopec a neřve mu u toho motor vytočenej na 5500 rpm nebude na all-inclusive operák za 12k :) A vo tom to je.
Původně jsem taky chtěl Giulii Veloce nebo 340i, ale prostě to při tomhle konkrétním použití nedává smysl.

beastar
23. listopadu 2017, 14:12
0

Jo jo to znám proto tyhle věci chtě nechtě jezdim naftovym Superbem:)) Na ty dálnici je stejně jedno co máš rovně jede všechno. Jezdim s tim za 6.8 pri tech zhruba 160 až 180.

Sedrik
23. listopadu 2017, 23:26
0

2 XTad - spotřeba

Ma
Machy
24. listopadu 2017, 09:56
-1

Asi tak nejak :D Pajero 2.8TD jezdi 10-12, benzinovy ekvivalent 3.0 nebo 3.5 14-18... s tu nevyhodou ze v tomto pripade je ten diesel jeste jednodussi nez benzinova v6

Sedrik
24. listopadu 2017, 13:46
0

JJ - a já na to ještě koukám z pohledu toho, že to auto má nějak velkou nádrž a díky tomu nějaký dojezd. Takže diesel = méněkrát na pumpu.

beastar
24. listopadu 2017, 14:30
0

Přesně tak když jsem byl minulý rok v Rumunsku s Muranem tak je fakt skvělý tankovat plnou za 2,500,- a jezdit na pumpu každých 600 km je pěkný opruz. Navíc teda, když si pak celý cestování srovnáš s tím že si to jel v naftě tak tě v poměru protankovaných peněz jímá hrůza. Podle mě tohle nechápu jenom lidi kteří mají jako daily něco jako 1,4 mpi a delší cesta je pro ně 80 km na chatu v létě a denně 6 km do práce. Případně jezdí mhd a doma v garáži hřejí nějaký 3,0 V6 biturbo který ale najede tak 4000 ročně na srazy.... Normální chasník výhody čmoudu pochopí za půl minuty... o firmách ani nemluvě i když objem prodaných flotil v CNG /třeba/ roste.

Ju
Junior
25. listopadu 2017, 07:38
0

Teď jsem strávil pracovní týden v areálu Škody auto a CNGček tam jezdí požehnaně :)

Do
Doki176
23. listopadu 2017, 11:26
0

Zaujímalo by ma akú spotrebu by malo moje Mitsubishi Pajero 3,2 DID s benzínovým motorom , pochybujem že okolo 10 litrov ktorú má teraz....

reagovat
beastar
23. listopadu 2017, 13:57
0

17 jako moje 3.5 benzín Murano;)

sumy
26. listopadu 2017, 04:28
0

Kdepak, s 3,5 kolem 14. Ale sám mám ve dvojkovým 2,8 ropu a chci ještě krátkou 3,5 benzína. Bere mi kolem 10-12 ropy. S platem cca 4t 14. Ale už jsem taky zvládnul 17/100 na 128km. 120 km noční orientační závod, 8km po off areálu při závodech. Na denní ježdění(minimálně 110km každý pracovní den) mám stejně malorážkový hondy.

Sa
Sausages
28. listopadu 2017, 13:49
0

To je teda Murano pěkný otesánek. Naše firemní Disco s benzínovou 5.0 V8 jezdí dlouhodobě za 12 a to se na něm střídá 6 řidičů.

Vikis
23. listopadu 2017, 11:51
0

Nedávno jsme tajten problém řešili u piva. Jednalo se o nákup Leonu 5F a přišlo téma zda 1.4 TSI 110kW, nebo 2.0TDI 110kw. Po přepočítávání nákladu na pořízení a provoz, tak jenom na palivu se TDI vyplatilo po ujetí cca 90k km, bez zahrnutí servisních úkonů (1.4 míň oleje, atd...)

reagovat
beastar
23. listopadu 2017, 14:15
0

To jo no a někdo z vás tím tsíčkem jel? Na ježdění práce, domů a kolem komína do 30000 km ročně proč ne. Jsou i další ukazatele potřeb než jenom to co píšeš. Na jak dlouho to pořizuje, účel a tak dále....Nic není tak černobílé...

Vikis
25. listopadu 2017, 20:55
0

Jo třeba já, protože ho v Leonu vozím nějaký 4 roky :) tak jasný, ale třeba ikdyž dojíždím do práce 75 km, tak bych si proto naftu nekupoval. V rodině máme naftu ve všem , kromě právě Leona a naftu už bych do auto nechtěl, pokud to tedy nebude nějaká krabice typu Multivan atd...

jc
23. listopadu 2017, 11:57
2

Take nesmime zapomenout podekovat statu za danove zvyhodneni nafty. Jinak by nebylo tolik prilezitosti na overovani funkce vnitrni cirkulace. A jeste bych chtel apelovat na vsechny majitele naftovych motoru, aby si to nechali cipnout. Vzdycky je dobry vcas vedet, ze se smrad blizi.

reagovat
fortress
23. listopadu 2017, 12:29
1

Pří velkém nájezdu s větším autem a při ostřejší jízdě už se bude ta miska vah naklánět na stranu dieselu. V nějaký A6/A8/5/7 má asi pořád smysl.

reagovat
beastar
23. listopadu 2017, 13:58
0

Přesně tak a u velkých suv zrovna tak.

Ju
Junior
23. listopadu 2017, 17:55
0

Přesně tak. Ať mi nikdo netvrdí, že 9,5l s 540i a 8 s 530d je jízdní styl. Ve chvílii, kdy se to auto používá k tomu, k čemu bylo vyrobeno tzn. Autobahn a plnej, dostane benzín efektivitou provozu neskutečně, ale neskutečně na prdel....

beastar
23. listopadu 2017, 21:14
0

S 750i sem jezdil za 9.6 ale tempomat 110 a žádný prudký závody na dálnici:) S 2.5 diselem sem jezdil 6.8 plnej, nebo 180 kde to jde. Hádej co se mi na 25000 kilometrech ročně vyplatilo víc? Jinak taky záleží co to je za auto, kus a stav. Nakonec hrajou roli i pneumatiky a drobnosti...

Vy
Vywern
23. listopadu 2017, 13:32
0

Porad se to meni a zalezi, zda se jedna o nove nebo ojete a jak moc ojete. Nekdy se rozdily rusi, jinde jsou stale dost znacne. Dva roky zpet jsem se dival po 3er 320i-328i u nas i v Nemecku a chtel jsem max 3-4 roky starou a benzin. Bylo to nesehnatelne. Kdyz uz se nejaka objevila, tak byla v prumeru o 100tis drazsi, nez stejne vybavena 320d. Tech naopak hlavne v Nemecku byly mraky. Takze uspora u ojetiny na ropu byla v cene cca 100tis. Pri srovnani prumernych spotreb 320d vs 320i vychazi 320d cca o 1,5l na 100km lepe. Otazka, jak se projevi naklady na servis. Ale do nejakych 5-6let stari auta asi nijak dramaticky.
Mel jsem jeste v tomto obdobi moznost jezdit s focusem 92kW trivalcem a i tohle auto jezdilo prumerne s o 1l vyssi spotrebou, jak 320d a to byl ve vykonu znacny rozdil.

reagovat
Perníček
23. listopadu 2017, 15:01
1

Kdybych měl jít kupovat nové auto na denodenní ježdění ať už dlouhé, nebo krátké trasy, tak beru bez rozmyslu benzín a nechám to celé zaplynovat, investice se s velkým nájezdem za rok rychle vrátí. Tím pádem dostávám oproti konkurenční naftě výhodu větší dynamiky jízdy a spotřebu nijak nemusím moc řešit...
Vlastní zkušenosti se spotřebou u nových aut moc nemám, ale pokud je to tak, jak je výše popisováno, tak nějak naftový motor vážně ztrácí význam. Otazkou však je jeho porovnání s bezínem ohledně pořizovací ceny, oprav a údržby, kde u všech naftových motorů doposud platilo, že vyjdou dráž než benzín. U nás se myslím stále vyplatí prodávat naftová auta, skrze to, že český národ, který by mohl mít ve znaku Octavii TDi, si myslí, jaký je to auto úsporný závoďák. Kdybych byl lajk, kterému rádí kde jaký "odborník", co si koupit za motorizaci, tak bych se držel alespoň pravidla vyhnutí se tzv. downsizingovým motorům, které toho zjevně moc nevydrží (to se vlastně týká i benzinových agregátů). Asi to chce ještě nějaký čas a pak vyhodnotit.

reagovat
RCNP
23. listopadu 2017, 15:04
9

Ona ta hysterie je taková sinusoida. Pokaždé se to řeší extrémně - buď extrémní dotace, nebo extrémní restrikce. Kéž by někdo s velkým vlivem a obecenstvem dostal rozum a udělal pořádnou osvětu a vysvětlil nejen lidem, ale i zodpovědným organizacím výhody a nevýhody jednotlivých pohonů a s tím spojený ideální způsob využívání. Jsou lidé kteří jezdí dálkové přesuny, nebo potřebují velké auto - budiž nafta jako ideální řešení. Příměstský a občasný dálniční přesun - silnější benzín, nebo obyč hybrid s vyšším vyýkonem. Příměstský až městský provoz - benzín, nebo hybrid. Víceméně čistě městský provoz - elektromobil, plug-in hybrid, menší benzín. A další různé variace, pro konkrétní situace i třeba se CNG, LPG, vodíkem, ethanolem a vším možným. A samozřejmě narovnat ekonomické prostředí. Naftu si už vyzkoušelo dost lidí, aby poznali o co jde, tak není třeba ji dál dotovat. Krátce bych to se stejnou vyhlídkou nabídnul i alternativním pohonům, jelikož dokud si to lidé nezkusí tak mají většinou různé předsudky. Prostě jen otevřít lidem a orgánům oči, aby pochopili, že neni jedna správná odpověď.

reagovat
beastar
23. listopadu 2017, 21:15
0

Yes...

Bavoraczech
23. listopadu 2017, 15:28
1

Diesel zabily Euronormy. Nejlepší diesely jsou z přelomu tisíciletí, pak už se jen přidávaly ekohovadiny, DPFka... stoupají náklady na údržbu i spotřeba... Naopak spotřeba u benzínu klesá, takže pokud nejezdím opravdu hodně, vyhraje mírně vyšší spotřeba nad servisní náročností...

reagovat
Ju
Junior
23. listopadu 2017, 18:42
2

Což kupce novoty absolutně nezajímá.

ra
ravac
23. listopadu 2017, 17:49
0

Jezdím půl napůl dálky i cukačky a diesel je pro mě nutné zlo, jakkoliv neřeším jeho projevy (charakteristiku-někdo ji hodnotí kladně,jiný záporně), vyplatí se mi jenom v případě, že provozuji druhé auto na benzínový pohon, které ods.ere tu nevděčnou práci 6x denně 1km škola,školka,žena práce,pak obchody a voloviny. Kdyby byl lepší pohon na dálky i na cukačky, rád ho využiji.U mě nemá cenu obhajovat něco,co mě udává do pohybu při takto nicotném ježdění.Vše je o poměru cena x výkon (v tom nejširším smyslu slova). Problém je v tom,že ten poměr je zvrácený,tak k tomu dávají přidanou hodnotu -ekologii a to je mnohdy ještě zvrácenejší. A člouďící srdcovky si necháme na vikend.(tam bych dal výjimku na vyjíżďení i vjížďění ;-)))

reagovat
bitner
23. listopadu 2017, 18:15
0

Ani nafta, ani hybrid, pekne postaru vicebod benzin sizeny propanem a butanem. Pro bezneho chudaka naprosto idealni.

reagovat
ra
ravac
23. listopadu 2017, 19:58
0

A další článek by mohl znít : Nejlepší novodobý motor pro zástavbu LPG ;-) A že jich bude.... Tak nějak se stahují mračna všude.

beastar
23. listopadu 2017, 20:37
0

Bezpochyby nejlepší je 1.2 htp a 0.9 tce na lpg to je muj sen! Už šetřim 3 roky na takovou Fabii... A pak hned zástavbu:P

bitner
24. listopadu 2017, 09:22
0

Primovstriky se taky daji zplynovat, ale bohuzel to stoji 100 litru, aby to bylo udelane poradne.
beastar: gratuluji, a drzim palce, at das ty prachy konecne dohromady. Z tech dvou moznosti jednoznacne doporucuju 0,9 Tce - da se koupit v tovarnim provedeni a na LPG to jede lip jak na benzin (protoze Oktany wole). Pokud bych si musel koupit auto, tak by to byla moje volba.

beastar
24. listopadu 2017, 14:33
0

Dík za tip. Já myslel spíš nějaký super garážový lpg od Prince, nebo jak se ten werk jmenuje... Tomu věřim ta 0.9 to poletí jako hovado abych se v tom ale nezabil. Nemám na takový výkony zkušenosti. A doufám že náklady na km budou tak 0,44 Kč maximálně jinak raději pěšky a bus.

ra
ravac
25. listopadu 2017, 23:29
0

Jenže ono to lpg taky nemá reálně poloviční náklady.Pokud člověk jezdí kolem komína,lpg to tam ani nefoukne-není-li zahřátý motor, nelíbí se tomu ani vysoké zatížení agregátu, občas je vhodné projet i na benzin. Kvalita lpg je taky různá.A odlatit ten systém v moderním motoru neumí každý,kdo lpg montuje.To na co si LPG áči zvykli u 1,4Mpi a 2,0i se už nebude opakovat,stejně jako dýmovnice 1,9tdi. Co se týče CNG,tak dokonce jednou ve SM vyšel článek, že to je nerentabilní(u tourana tuším- vzhledem k závadovosti komponentů).Tuhle schýzu si nechte,až zas bude benzin za 40.Přemýšlejte nad způsobem využití vašich aut, jedině tak můžete něco ušušetřit.Nelpěte na pohonu, který je pro vás nevýhodný, případně to nejlepší již odevzdal předchozímu majiteli.

ra
ravac
25. listopadu 2017, 23:44
0

Ješte pro LPG - dříve se zplynovávali lidi...jen tak ...zadarmo...:-(( .ale co vám udělala ta 0,9 tália, že jste ochoten dát 100tis,aby to udělali pořádně ??

bitner
27. listopadu 2017, 12:54
0

beastar
27. listopadu 2017, 17:06
0

Kurva Halík já bych na to LPG a CNG nejezdil ani kdyby ten benzín stál těch 40,- za litr. A už vůbec ne s tím motorem Rowenta 0.9 turbolag CE. Vždyť to je pro blázny. Jasně ušetříš no když se najede 50000 ročně, tak to konečně začíná být zajímavá částka. A co se týká montáží tak na některá auta to ani pořádně udělat nelze a umí to kvalitně málokdo. Když teda už tak jedině z výroby, ale je to stejně okrajová záležitost chápu cng taxiky třeba oktávky, nebo lpg medvědy co najednou denně 400. Pro obyčejné chasníky je to o ničem. Mimochodem právě proto je to pořád tak okrajiová záležitost.

bitner
28. listopadu 2017, 10:03
0

Vsak auta s tymto motorem jsou dynamicka! Jsme to meli v te brozure, kurva ne?
https://www.dacia.cz/content/dam/Dacia/CZ/pdf/brochures/new-sandero-brochure.pdf

PepaSFI
23. listopadu 2017, 20:21
4

tak jsem si říkal co k tomu napíšu. Pak jsem si vzpomněl na ten randál a smrad každý den na parkovišti v práci a neudělalo se mi dobře. Dieselův motor vznikl jako přímá náhrada parního stroje a přes veškerou snahu některé jeho vlastnosti přetrvávají.. Určitě má své místo v těžkých tahounech ale když si to někdo pořídí na drndání po městě, zasluhoval by nakopat do soutoku. Finanční hodnocení je mimo, je to dané cenovou a daňovou politikou.

reagovat
mo
motorista
23. listopadu 2017, 21:45
1

Praxe je trochu jiná.
Realita je trochu jiná.
Dcera má starší Thálii 1,3 benzin. spotřeba cca 7,5 l/100km. Při ročním nájezdu 20 000km a ceně benzinu cca 30kč projede 45 000kč.
Já mám Thálii 1,5 Dci ,spotřeba cca 5l/100km.Při ročním nájezdu 20 000km a ceně nafty cca 28 kč projedu 28 000kč!
Rozdíl je více než přesvědčivý!

reagovat
liška
23. listopadu 2017, 22:46
7

čoveče mít v rodině dvě Thálie, to už je taky dobrá diagnóza :D

mo
motorista
24. listopadu 2017, 07:51
-3

Omyl,vše je relativní.samozřejmě jsou mnohem leppší vozidla. Ale za ty peníze ta auta nemají chybu.,

Beny
24. listopadu 2017, 09:14
0

Motorista: A už se to vysralo, nebo se to teprve vysere? :-)

beastar
24. listopadu 2017, 14:38
0

liška: První co mě napadlo :D
motorista: Tak jsou i jiný low costy, co stojí málo a jsou stejně "kvalitní" třeba Logan ,)
Beny: Když to koupí nový na 5 let tak má pravděpodobnost vysoko, že s tím nic nebude. Největší průsery schytá 2 majitel a ti další to je tak, ale u všech aut nejen u Rendlů.

Beny
24. listopadu 2017, 14:44
0

To nezpochybnitelně. Spíš jsem narážel na to že zrovna 1.5 dCi nemá úplně nejlepší pověst.

ko
kosák
24. listopadu 2017, 08:01
0

Taky myslím, že o diesel klesne zájem. Mladíci si kupovali starší TDI, čipnuli (= zvýšli plnící tlak)to na xx KW a byli spokojeni jak to jede (smrad nechávali za sebou, takže jim nevadil). To u benzínu nešlo. Benzín bez turba je proti TDI docela žebrák. Nyní se to změní,. Benzínové turbo tahne už od 1800 otáček a jede až do 6000 možná víc. Až to mladíci zjistí a budou na to mít, tak např 1.8 TSI (ale i 1,4 TSI) bude oproti 1,6 TDI jasná volba. Rozdíl v nákladech na palivo 300 Kč na 1000 km stejně časem padne na údržbu složitého dieselu, takže benzín vyhraje.

reagovat
ra
ravac
25. listopadu 2017, 22:55
0

Mladíci na to asi hází bobek, protože 1,8T versus 1,9tdi už musela řešit předchozí generace mladíků a nic zásadního se nekonalo.Proto nevidím důvod,proč hy měla nastat změna s věčně churavým 1,8tsi,na které si připlatí min. 4 násobek a dostanou ho navíc v nezajímavém balení (oproti 1,8t v cuprách apod.)

Gazdiq
24. listopadu 2017, 10:06
1

Nafta patrí do traktoru :-D

reagovat
beastar
24. listopadu 2017, 14:36
0

Jo, jo a benzín do zapalovače to známe....



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem