načítám data...

BMW 330e: I hybrid vás může bavit

Hybridy mají pověst vozů efektivních a ekologických, ale nudných. BMW se rozhodlo postavit hybrid pro řidiče. Povedlo se jim to?

zobrazit celou galerii#autickarfuturista, Recenze & testy: BMW 330e: I hybrid vás může bavit

Bayerische Motoren Werke AG, neboli Bavorská továrna na motorové vozy, má už desítky let pověst automobilky, která si zakládá na špičkové technice a potěšení z jízdy. Auta s modrobílou vrtulí ve znaku se vždycky kupovala proto, že byla rychlejší, efektivnější a byla je větší radost řídit než jejich typické konkurenty. V posledních letech se ale mezi motoristickými nadšenci stalo trendem žehrat nad tím, že nová BMW dávají přednost moderním technologiím a luxusu před ryzími zážitky. Možná na tom něco je – sám jsem před lety, když na trh přišla současná generace trojkové řady (F30), prohlásil, že jezdí možná až moc jako Audi. Ale do jisté míry jde i o nepochopení toho, proč byla ta klasická a petrolheady milovaná BMW taková, jaká byla.

Dnes si staré BMW kupujete kvůli jeho mechanickému charakteru, čistým jízdním vlastnostem a pocitu spojení se strojem. Ale kupoval si někdo ze stejného důvodu starou “pětku” E28? Jen těžko. Skvěle odladěný podvozek, mechanicky skvostný motor a precizní řízení byly spíše nástrojem k tomu, abyste se dostali z místa a místo rychleji, bezpečněji a s menší námahou. V době, kdy ještě ze slují pod Mnichovem neproudili do řídících center automobilů chytří trpaslíci, byl cit v řízení a čitelný podvozek bezpečnostním prvkem, který řidiči dával pocit jistoty i v ostrém tempu nebo za nepříznivých podmínek.

A již tehdy bylo BMW i průkopníkem technologií, které k tomu všemu přidaly i efektivitu a úspornost. Už v roce 1983 jako jedno z prvních namontovalo do pětkové řady naftový motor s turbodmychadlem a udělalo tak první krůček k dieselům, které nebyly jen protivnými a lenivými traktory, ale dokázaly nabídnout i slušné tempo, rozumnou kultivovanost a dokonce i řidičské zážitky. Za následujících třicet let si i svět benzínových hlav na naftová BMW zvykl a modely jako 335d se staly uznávaným nástrojem na generování rohlíků v ksichtě a obláčků namodralého dýmu za zadními pneumatikami.

V tomto kontextu je tak jedině logické, že se nyní BMW snaží mezi relativně běžné vozy přinést hybridní technologii v takové podobě, která by nabízela i něco jiného než úspornost za každou cenu. Analogie s úsvitem turbodieselů je i tady vcelku příhodná. Většina těch dosavadních, pomineme-li pár supersportů a pokusy jako Infiniti M45h, svým způsobem připomíná staré naftové Mercedesy či jiné atmosférické diesely té doby. Jsou úsporné a efektivní, dokonce i trvanlivé a spolehlivé, ale řízení Priusu či hybridního taxikářského Fordu Escape vám rozhodně úsměv na tváři nevyvolá. Navíc pro evropského zákazníka dávaly hybridy až donedávna jen malý ekonomický smysl – pokud nežijete ve velkém městě, vychází většinou spotřeba naftového auta výhodněji a hybridy navíc zpočátku obvykle trápila vysoká cena.

BMW 330e by mělo nabídnout odpověď na většinu těchto problémů. Namísto u hybridů tak oblíbené bezestupňové převodovky CVT používá klasický osmikvalt od ZF, jakožto BMW klasické koncepce (i elektromotor pohání zadní kola) slibuje nabídnout jakési řidičské zážitky a co je možná nejvíce překvapivé, jeho základní cena 1,15 milionu korun přibližně odpovídá o mnoho slabšímu BMW 325d. A navíc je to, podobně jako supersportovní i8, hybrid dobíjecí. Můžete ho tedy dobít do zásuvky a následně byste měli být schopni ujet zhruba 30 kilometrů čistě na baterie.

V praxi je ale pro většinu lidí asi nejdůležitější to, že tohle auto vypadá jako běžná trojka (liší se jen dvířky dobíjecího portu na předním blatníku) a stejně tak i působí, když do něj nasednete. Že se něco změnilo poznáte až ve chvíli, kdy stisknete startovací tlačítko a místo zaburácení mocného oturbeného čtyřválce se neozve vůbec nic. A potom šlápnete na plyn, auto se dá do pohybu a vy pořád nic neslyšíte. Pokud máte nabito, tak můžete tímhle způsobem přejet téměř celé město. Elektrický motor má sice jen 90 koní, ale okamžitě dostupný točivý moment znamená, že v městských rychlostech nebudete strádat nedostatkem dynamiky.

Pokud by však elektrický výkon přeci jen nestačil, přidá se do hry benzínový motor – a udělá to obvykle tak, že jeho nástup téměř ani nepostřehnete. Nemít před sebou otáčkoměr a nemoci sledovat, jestli se jeho ručička povaluje na hodnotě “nula” nebo se pohybuje o ciferníku, často bych ani nepoznal, jestli zrovna spaluji mrtvé dinosaury nebo uhlí z Chvaletic. Na plný plyn tak máte k dispozici 252 koní, což z 330e dělá na papíře docela svižný sportovní sedan. Realita je však trochu jiná.

Hybridní ústrojí totiž plní ještě jednu zásadní roli. I ty nejmodernější přeplňované spalovací motory totiž mají alespoň nějakou prodlevu turba a pokud se zrovna nenacházejí v ideálních otáčkách, musíte počkat, než se vytočí nebo než převodovka podřadí. Tady čekání odpadá. Elektrický motor reaguje na pohyb plynového pedálu okamžitě a bez zaváhání, čímž dá benzínovému kolegovi čas dostat se do optimálních otáček a roztočit turbo. Zrychlení z nuly či sprint na čtvrt míle je tak sice podobný spalovacímu autu o ekvivalentním výkonu, ale pružné zrychlení, zvláště pak v městských rychlostech, kdy ho potřebujete asi nejvíce, je mnohem dynamičtější. Skoro jako byste řídili pravý elektromobil.

Vlastně bych se odvážil tvrdit, že lehkonohá dynamika v kombinaci s naprosto kultivovaným chodem a (místy) zcela bezhlučným provozem je tím hlavním důvodem, proč byste měli 330e chtít. I vedlejší efekt je ale docela příjemný – tohle auto totiž za téměř jakéhokoliv zacházení, ve městě i mimo něj, žere zhruba 7 litrů benzínu na 100 kilometrů (v situaci, kdy je baterie na minimální úrovni, na které jí hybridní ústrojí udržuje). To je jen nepatrně víc než ekvivalentní naftová verze, ale za dynamiku a ticho to stojí. Příjemným bonusem je navíc to, že pokud za den ujedete méně než 30 kilometrů, případně máte nabíječku doma i v práci, můžete vlastně celý týden jezdit elektricky a benzínový motor využívat jen při delších cestách.

Takže už víme, že ve svém primárním účelu manažerského sedanu je 330e iPerformance skvělá. Nabízí všechnu preciznost a moderní technologie, které od BMW očekáváte, včetně kromobyčejně chytré radiomapy (ta bude ale v průběhu léta nahrazena ještě lepším systémem, který aktuálně najdete v pětkové řadě a o kterém se rozepíše zanedlouho Dan v testu 540i), příjemného interiéru, nízké potřeby, snadného ovládání a podobně. Ale co když hledáte to, čím byla zajímavá klasická BMW? Tedy zábavu a obláčky namodralého dýmu?

Jako obvykle jsem se vydal na své oblíbené okresky v Železných horách, abych to zjistil. A musím přiznat, že jsem byl dosti skeptický. Poslední F30, kterou jsem řídil, byla ona 335i před lety – a ta ve mě nezanechala z řidičského hlediska nijak oslnivý dojem. Byla rychlá, to ano. A měla spoustu mechanického gripu. Jenomže v tom byl možná právě ten problém. Měl jsem tak trochu pocit, že hraju poslední Need for Speed. Silnice ubíhala, čísla na rychloměru stoupala, ale nic zvláštního se nedělo. A přesvědčit jí ke ztrátě přilnavosti zadních kol? Nepochybně to šlo, viděl jsem to dělat odvážnější kolegy. Ale požadovaná odvaha byla za hranicí toho, co jsem byl ochoten do věci vložit, dokonce i v době, kdy jsem byl mladší a blbější odvážnější, než mě jistý létající ostrý kombík naučil respektu.

U 330e je ale něco jinak. Ano, pořád je to efektivní a precizní stroj, který se dokáže pohybovat společensky nepřijatelnými rychlostmi, aniž byste měli pocit, že děláte něco zvláštního. Ale ten pocit, že jste za volantem jen do počtu a auto zvládá všechno za vás, je pryč. Když vjedete do ostřejších zatáček, zhluboka se nadechnete a zvolíte režim “DSC-OFF”, tak dokonce ucítíte, jak si chce zadek poloelektrického BMW hrát. Ne, není to ryzí driftovací náčiní a vždycky máte jistý respekt z toho, že tak docela nevíte, kdy se spustí který motor, ale i moje olšové a nadto zrezivělé ruce dokázaly ve vlásenkách nad údolím Chrudimky vykroužit lehké kontra. Stačilo by pár pokusů navíc, fotograf při ruce a mohli jste si vychnutnat obrázky ze žánru “uklouznutí po rybě”.

To pořád neznamená, že by 330e iPerformance byla nějakým čistokrevným sporťákem. Od toho je tu řada 2, velikostně odpovídající dřívějším trojkám. Ale z nějakého důvodu se mi jeví zábavnější než její předfaceliftová sestra se šestiválcem. Mám podezření, že na tom má zásluhu lehčí motor vpředu a těžké baterky vzadu.

Verdikt

S 330e iPerformance udělalo BMW to samé, co před 34 lety s první 524td. Vzalo technologii dosud známou jako řešení pro nudné páprdy šetřící benzín a počítající náklady, a přetavilo jí v něco, co funguje jak při nudných každodenních cestách, tak o víkendu. Je to asi první dostupný hybrid, který vás dokáže bavit a zároveň jeden z prvních, který dává opravdu skvělý ekonomický smysl. Ale to není všechno. Především je to pravděpodobně nejlepší současné trojkové BMW pro každodenní život. Jsem si jistý, že Vavris bude mít po testu 340i s manuální převodovkou trochu jiný názor, ale já mám podezření, že bych přeci jen dal přednost elektřině – alespoň pokud bych žil ve velkém městě a měl možnost dobíjení.

Tam, kde byla i8 tak trochu samoúčelným technologickým demonstrátorem, dokázala 330e použít stejné technologie k vytvoření něčeho opravdu užitečného. A to není malý úspěch…

 

 

Technické údaje

Motor: přeplňovaný benzínový čtyřválec 1 998 cm3
Výkon: 252 k v 5 000 – 6 000 ot./min (185 koní benzínový motor, 88 koní elektromotor)
Točivý moment: 420 Nm v (neuvedeno)
Převodovka: automatická osmistupňová
Provozní hmotnost: 1 735 kg 
Maximální rychlost: 225 km/h
0-100 km/h: 6,1 s 
Kombinovaná spotřeba (udávaná): 1,9 l/100 km
Cena (330e iPerformance): 1 154 400 Kč


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

RCNP
29. května 2017, 15:15
0

Než přijdou flamy a stesky, tak musím říct, že tohle se mi i jako nadšencovi opravdu moc líbí. Měl jsem E92 v dieselu a ke konci společného života jsem si říkával, jak by bylo fajn nejezdit tu městskou část denního dojíždění v dieselu, ale v něčem vhodnějším. Bylo mi trochu líto jak motoru, tak obyvatel Prahy, ale ta druhá dálniční polovina a celková potřeba delších dálničních přesunů mě "donutila" k dieselu. I doba byla trochu líp nakloněná k dieselům, než dnes (větší rozdíl cen nafty, větší zůstatková hodnota, atd.). Navíc jsem postupem času začal toužit po něčem trošku zapálenějším, co by mi zpestřilo denní dojíždění, což by tohle mohlo celkem dostatečně zastoupit. Mám to 30km, takže bych zvládnul dálniční etapu na benzín, město na elektřinu a mohlo by to celkem vyjít. Jen z toho trochu cítím snahu BMW nabídnout primárně "ochcávku" pro lidi na západních trzích s přísnými limity a zpoplatněnými vjezdy do měst, tudíž se zase hraje hlavně na naměřená čísla a technologie by možná mohla být trošku lepší a reálně trošku účinnější. Ale rozhodně s mým konkrétním jízdním profilem bych tohle volil naprosto jednoznačně oproti dieselu. Takže zase stačí přečkat tu první generaci, stejně jako u prvních mobilů, dotykáčů, tabletů a i těch dieselů a třeba přijde něco zajímavého. Třeba ta nová Z5 s baterkou. Ale zatím si i tak podržím BRZ, které má jen o půl litru větší spotřebu a plný rukáv zábavných trumfů, které trochu přídávají na hodnotě. Moc pěkný test!

reagovat
Polar Bear
29. května 2017, 16:50
0

Dobře napsáno, palec hore :). A za "jestli zrovna spaluji mrtvé dinosaury nebo uhlí z Chvaletic" ještě tři zbývající :D. Trefná poznámka..

reagovat
Re
Revhead
29. května 2017, 19:02
0

Možná jsem slepej nebo hloupej, ale v celým článku jsem nenašel zmínku, co to má vlastně za motor. Pochopil jsem, že něco přeplňovanýho a asi čtyřválec, ale nějaký detailnější info by neuškodilo.

reagovat
Vojta Dobeš
29. května 2017, 19:51
0

Zapomněl jsem doplnit technické údaje, už na nich pracuju. Jinak je tam 2.0 turbo 185 koní, stejná jako ve spoustě dalších BMW.

Re
Revhead
29. května 2017, 22:58
0

Super, díky :)

krab
29. května 2017, 23:06
0

Tohle je povedený test. A těšil jsem se na něj! BMW 330e si živě dovedu představit jako ideální běžný auto na ježdění. Na druhou stranu jsem dost nenáročnej co se týká "lednic" = auto na běžný ježdění, takže mě by stačil Prius nebo Auris hybrid, nakonec i Yaris hybrid se mi moc líbil. Logicky BMW je jiná liga. Jsem rád, že jdou touto cestou, myslim, že je to nutnost. Na druhou stranu je skvělé, že ještě staví auta jako je BMW M2 , který bych si tedy moc rád někdy vyzkoušel. Dá se koupit jen v bílé, modré nebo černé , ale i tak... Je o dost levnější než Cayman S a Audi TT RS a já už jen netrpělivě čekám na závěr velkýho srovnávacího testu na drivetribe. Testují teď všechny 3 tyhle auta dohromady.

Jinak ohledně toho jak jezdí starší BMW a jak se lišily od tehdejší konkurence, tak si myslím, že vážně auta jako E30 ( min. neděli jsem se mohl svézt - je to na blogu) či E28 , to byly sportovní sedany. Ten primární úkol byl, aby to byla auta technicky vymakaná, s vážně dobrými jízdními vlastnostmi. A až na druhé straně stálo něco jako "prémiové" "luxusní". Tím se ty BMW třeba lišily od Mercedesů. A třeba Opel Rekord nebo Ascona v tý době byl už úplně jinde a daleko za nimi...
BMW bývávalo v 80tých letech pohodlný, příjemný, kvalitní na první dojem, ale současně jízdně se začlo řidiči rychle zarývat pod kůži. To byly sedany E30, E28 ve své době. Myslim, že se už tyhle příměry snad ani k žádným novým vozům nedají udělat, zkrátka auta roku 2017 zas fungují jinak. Spojuje je určitě jen ta modrobílá vrtule. Poslední nejnovější BMW jaké jsem řídil bylo tuším 2015 335d M a z toho jsem měl dost rozporuplný zážitek. A nakonec přes mojí počáteční nevoli jsem to auto docela chvílemi i obdivoval. Ale klasické BMW jak jej známe to rozhodně nebylo....

reagovat
Sa
Safa
29. května 2017, 23:08
0

Ty, Vojto, ta kombinovaná spotřeba 1,9 l na 100 km, to jako fakt? Fíííha...

reagovat
Polar Bear
30. května 2017, 06:45
0

To je totiž evropské měření spotřeby hybridů. V rámci toho, aby eko vozítka vypadala na papíře ještě kytičkověji, vychází z toho takovéhle.. nesrovnalosti. To pak takové bestie jako 918 Spyder nebo P1 vypadají jako eko sen :D. Pošuci si tímhle naběhli na vlastní vidle. Americké měření dává reálnější výsledky na delší kombinované trasy. Ale ve městě, kde se jede plyn-brzda dělá rekuperace hodně. Čistě městská jízda s občasným dobitím doma tu spotřebu 1,9l/100km udělá reálnou. Na krátké trasy s častým dobíjením to může spalovací motor úplně vynechat, když nebude třeba :)

riderhenry
30. května 2017, 00:19
0

Jak už tu padlo, jeví se to jako ideální volba pro řadu lidí. Určitě bych patřil mezi ně - denně najedu cca 20 km po městě a v současné době často tímhle provozem "trápím" šestiválec, který trpí ještě víc, než nějaký menší motor, a dostane se na provozní teplotu tak dvakrát do týdne... Jenže já bych chtěl podobné spojení právě s tím větším motorem. Něco jako "podvod" na testy spotřeby, jako jsou turba (myšleno s trochou nadsázky), akorát trochu více funkční a revoluční pro typického uživatele, a zároveň s tou možností si vychutnat i pořádný motor, má-li člověk chuť. Škoda, že se nedá hybridní varianta navolit i k silnějším motorům. Jenže ono už BMW stejně atmosferický šestiválec, který bych si vybral, nedělá...

Test je jinak výborně napsaný! ;)

reagovat
Polar Bear
30. května 2017, 06:53
0

Dá se koupit hybrid-auto s brutálně silným motorem. Akorát stojí jak půlka Prahy :D. Ono zase v praktickém autě velký spalovací motor zvyšuje váhu, snižuje dojezd, snižuje svojí váhou měrný výkon elektromotoru (takže musí být větší a výkonější-další nárůst hmotnosti a tak dokola ;) ) a na 20km po městě by jsi vozil po veltšinu času akorát těžký balast. Ale ten nový straight six od AMG by nějakému hybridu strašně slušel :). I já bych rád měl do mé šestilitrové V8 pár baterií a elektromotor. Ale to by zase z mého dost spolehlivého pohřebáku udělalo docela složitý stroj. Už tak je ta věc těžká jak mamut.

Rien
01. června 2017, 12:41
0

Lexus gs450h je hybrid s atmosferickou v6, akorat asi bude trosku drazsi))

riderhenry
01. června 2017, 22:13
0

...a pobavit asi taky kdo ví jak nedokáže :)

VK
VK
30. května 2017, 15:59
0

Dobrá volba by to byla...nebýt nádrž 46 litrů. Nedokážu pochopit, co je k tomu vede, něčím takovým zkazit jinak zajímavé auto, úspora asi tak pěti kilogramů hmotnosti konstrukce, když hodně, je přece nesmysl.

reagovat
RCNP
30. května 2017, 16:10
0

Problem neni hmotnost, ale misto. Ty baterie nejaky zaberou a nejlogictejsi je vzit si to na nadrzi, kde se to castecne vynahradi.

VK
VK
30. května 2017, 16:21
0

To ať mi zas nikdo netvrdí, že se tam nedokáže najít patnáct litrů místa navíc. Obzvl. když to v Lexusu není problém a naopak podobné vtipy mají třeba i u Mercedesu i bez hybridu.

RCNP
30. května 2017, 16:39
1

Je to nejmin narocny reseni, proto jak jsem psal uz vyse, tohle je jedna z veci u kterych je videt trosku ta primarni snaha to hlavne ochcat. Ale zkus se podivat jak velka je nadrz na 15 litru, to neni uplne drobek. Proto maji i treba nove range rovery "jen" 85 litru, protoze zbytek zabira adblue a proste ani u takhle velkuch aut by to bylo pomerne komplikovane to nekde zkouset nahradit.. Navic nominalne 46 litru neni zas tak malo, odpovida to mensimu hatchbacku. Takze s vyuzitim baterie nakonec bude celkovz dojezd i tak slusny.

RCNP
30. května 2017, 16:40
0

edit: pred adblue meli RR 100 litru.

VK
VK
30. května 2017, 17:44
0

Tak trojkový bavorák rozhodně není menší hatchback. Už třeba že je v citrónku 65l nádrž oproti 70 litrům znamená docela nepříjemné zkrácení dojezdu na nějakých 800 km; u 330e při sedmi litrech spotřeby se vším všudy to bude hladové oko po nějakém půl tisíci kilometrů a ob den u pumpy. Nic co by člověk chtěl. Obzvl. se divím v Německu, přií hustotě pump jedna na sto kilometrů to může být zrovna tam docela problém.

VK
VK
30. května 2017, 17:45
0

...oproti 70 litrům Volva...

H_F
30. května 2017, 21:53
0

male nadrze se do dnesnich aut montuji kvuli normovane hmotnosti a z toho vyplyvajici normovane spotrebe

treba mercedes vam za par korun da do auta normalni nadrz

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/novy-mercedes-c-ma-nadrz-jen-na-41-litru-paliva-je-absurdni-obeti-regulaci/

RCNP
30. května 2017, 22:56
0

To ale stavíš 330e do nevhodný situace pro kterou si to nikdo nekoupí. Každý auto má svoje pole působení pro který je navržený a porovnávat ho v dálničních režimech s denním nájezdem 250km je nesmyslný. Jako nebude dieselovej dálniční dostavník fungovat ve městě, tak nebude smart fungovat na dálnici. Proto existujou ty různý kombinace motorizací, paliv a převodovek aby co nejlíp pasovali zrovna na tu tvoji konkrétní situaci. A tohle je jedna z nich, primárně pro jednu určitou situaci. Tohle je hlavně příměstský/městský auto, ne dálniční křižník s kterým chceš denně ujet v kuse 300km. Na to si koupíš právě ten diesel. A na občasný vyjetí na delší štreku nebo dovolenou tě to jednou za čas nevytrhne tankovat po nějakých 600-650km, což je ta úroveň malýho hatche s benzinem. A ne že by si lidi stěžovali, furt je to relativně pohodlnej pro malý denní nájezdy. Nicméně nesmíme zapomínat, že je to 45litrů + baterie, takže ekvivalent objemu "paliva" je větší a při správném používání, kvůli kterému si někdo koupí právě tohle a ne něco jinýho, je potom hodně vsazeno právě na baterie. Kupříkladu, já bych z mého dojíždění ujel tak 15 z 30 (jeden směr) na baterie, tím pádem bych jen 15 km jel na benzin nebo kombinovaně a tak bych vyjel benzinovou nádrž až po nějakých 1100-1200km, což je 20 dní ježdění. Kdežto s mým ex autem (320d) jsem stejnou trasou měl dojezd cca 800-900km, přestože v dálničních režimech nebyl problém ujet přes 1000km na nádrž. Přitom byla nádrž na 65 litrů. Tudíž v daném režimu bych musel mít nádrž aspoň 70 litrů abych to dorovnal. A o tom to je, nemůžeš chtít po rybě aby šplhala na strom a po opici aby uplavala 200km.

VK
VK
31. května 2017, 10:37
0

Pockat, znelo tu cosi o tom, ze je hybrid nahrada dieselu, dokonce s ambici poslat jej na smetiste dejin jako smradlavou slepou ulicku vyvoje - a ze 330e je zrovna to, co si pod timto smerem predstavit. Prijde mi v tomto svetle prinejmensim logicke ocekavat, ze bude 330e, nota bene sedan stredni tridy, plnit ukoly a mit vlastnosti nikoli maleho mestskeho hatchbacku, nybrz cestovniho (dieseloveho) auta. Vcetne dojezdu.

Chtit po rybe aby splhala na strom...samozrejme jde a je plne opravnene, obzvl. kdyz treba Toyota takovou opoci co uplave 200 km ma a bez zjevnych problemu. Ekvivalentni IS ma docela standardni 60l nadrz a ujede s ni ve tride standardni vzdalenost i pomerovano s dieselem. A 'vo tom je', aby se tak reklo.

RCNP
31. května 2017, 13:34
0

Taky že plní, vždyť jsem to již napsal výše (1000 vs 800km dojezd). A budu se zase opakovat. Tento hybrid je alternativou těm kdo chtějí jezdit spořivě, ale zároveň trochu svižně při běžném dojíždění (příměstské+městské dojíždění). Což doteď byla jen výsada dieselu. S tím, že prostě nebudu řešit, že tím škodím jak autu, tak sobě. A tohle nadužívání dieselu je dnešní realita. Velká většina vozů této třídy dneska jezdí v obdobných dieselových variantách, což se snad shodneme, je v městském provozu čisté barbarství. Nejsem proti dieselům, ve větších SUV nebo obecně větších autech dávají smysl čistě svoji charakteristikou, ale není to univerzální řešení.

A taky už jsem několikrát napsal, že se mi nelibí určité nedotaženosti 330e, ale to je dané tím, že je to jeden z prvních pokusů, stejně jako první diesely nestály za nic. A tady má prostě Lexus náskok, ač zase BMW má velkou přidanou hodnotu v peprnějším pohonu a lepších jízdních vlasnostech. Klasické dilema mezi dynamikou a spořivostí. Takže je to zase něco za něco, jako když si vybíráte i obyčejné auto, podle toho co vyhovuje víc. A v momentě když už je z čeho vybírat je to určitý znak toho, že to asi funguje.

Vojta Dobeš
31. května 2017, 19:47
0

Já nevím, kolik lidí najezdí tisíc kilometrů týdně, aby jim muselo vadit častější tankování, ale hádám, že jich moc nebude - 50 tisíc kilometrů ročně už je poměrně velká porce. A při nějakým normálním nájezdu mi přijde tak nějak jedno, jestli natankuju jednou za tři dny nebo za tejden, stejně víckrát zastavím na benzínce kvůli tomu, že si chci koupit něco k pití nebo jídlu. Natankovat už není taková otrava navíc.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Corvette C5 Targa 2001
Chevrolet Corvette C5 Targa

2001 rok výroby
355 koní výkon
5 666 ccm objem

Ford Fusion hybrid 2009
Ford Fusion hybrid

2009 rok výroby
156 koní výkon
2 500 ccm objem

Chevrolet Corvette C3 Cross-Fire 1982
Chevrolet Corvette C3 Cross-Fire

1982 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem

Suzuki Swift GLS 2001
Suzuki Swift GLS

2001 rok výroby
86 koní výkon
1 300 ccm objem

Kia Shuma Kia ShumaII 1.6DOHCi LPG 2003
Kia Shuma Kia ShumaII 1.6DOHCi LPG

2003 rok výroby
101 koní výkon
1 600 ccm objem