načítám data...

Ptejte se: Velký sedan za čtvrt milionu

Velký sedan s automatem a 300 tisíc v peněžence. Recept na štěstí, nebo cesta k osobnímu bankrotu?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Zdravím redakci Autíčkáře!

Za pár dní to bude deset let, co jsem pořídil svoje první auto; bilancování mě přivedlo k otázce jako stvořené do rubriky Ptejte se. Tehdy jsem měnil práci a najednou konfrontován s nutností na denní bázi jezdit hodinu tam hodinu zpátky jsem se pustil do hledání. Po krátkém koketování s novými modely typu Focus, Mazda 3 anebo i30 to nakonec na radu zkušenějších byla devítiletá S80 od Volva s pětiválcovým dieselem, za tehdy sto padesát tisíc v českých. Dva roky a sto tisíc kilometrů sloužilo, zpětným hodnocením asi nejlepší auto, jež jsem kdy vlastnil a delší dobu provozoval. Servisně rozhodně, první rok – je za tím štěstí, nic víc, jsem přesvědčen – vůbec nic, a to jsem z nezkušenosti nenechal ani vyměnit rozvody, což se má dělat na pozdrav. Druhý rok už se úměrně věku a nájezdu začaly různé věci sypat, netěsnost mezichladiče turba, únik oleje z gufera klikové hřídele, což vedlo k rozborce a sborce motoru, repase automatické převodovky, dohromady asi za sto tisíc opravy. Ovšem jak jsem už zmínil, v porovnání s nástupci nic tak extra tragického.

Tak mě nyní napadlo – dalo by se něco podobného, za obdobných podmínek, realizovat nyní, s desetiletým odstupem? Zadání zní: vůz na víceméně denní jezdění, ročně cca 45 tisíc, vzhledem k inflaci už nelze hledat ve stopadesátitisícových hladinách, cenově tudíž dejme tomu 250 – 300 tisíc korun. Ideálně velký sedan, případně liftback, kombík se skousne, na palivu a hnané náprav zas tolik nesejde. Automatická převodovka - musí být. Těžiště v příjemném jízdním projevu a pokud možno spolehlivosti, s co nejřidšími vynucenými návštěvami servisu. Lovit zase ve známých vodách, poslední generace S80? Lexus IS/GS/LS? Mondeo v hybridní variantě?

Jedná se arciť o otázku v mém případě už čistě teoretickou, konkrétně moje automobilní přítomnost je jasná a budoucnost v poměrně zřetelných konturách daná, dojezdit Sitnger do konce záruky a pak elektrika… ale stejně by mě, ne snad ultimativní odpovědi, možná spíš návrhy a jaké kdo má zkušenosti, zajímaly. A diskuze, samozřejmě. 

S pozdravem,
Vojta, alias věrný čtenář VK 

Ahoj Vojto,

Děkujeme za zajímavý, byť v tvém případě teoretický dotaz. Jistě se najde někdo, komu by tato odpověď mohla pomoci. Vymyslet nějaké rozumné vozidlo se ukázalo jako složitější, než bych býval na první dobrou čekal. Situace na trhu s auty pořád není úplně růžová a mluvím teď především o cenové hladině. Nezbývá než doufat, že se to časem vše trochu uklidní a ceny spadnou na přijatelnější úroveň. Nyní už se však pojďme podívat na to, co se tak v rámci tvého zadání dá pořídit.

Měl by to být ideálně velký sedan, i když na typu karoserie primárně nezáleží. Na palivu ani poháněné nápravě jakbysmet, což je fajn, protože to může rozšířit možnosti. Nutností je automatická převodovka a vůz by měl mít raletivně zajímavý jízdní projev a především být spolehivý. To celé by se mělo vejít do 300 tisíc korun. Vskutku nelehká úloha. Směr Volvo S80 potažmo V70 by naznačit, kam se ubírat, byť já osobně bych se oběma švédským vozům v tomto případě asi vyhnul. S80 je lákavá možnost, nicméně mi tohle auto přišlo vždycky jízdně poměrně nezajímavé. A nemluvím teď jen o nějakých zážitcích za volantem, to asi od velkého Volva beztak nikdo nečeká, ale také o komfortu. Mně se dostala do ruky bohužel vždy jen varianta R-Design, osazená velkými koly, což může do jisté míry zkreslovat můj zážitek, nadšený jsem však nebyl. Skalní Volvo fans navíc ani nehovoří o neprůstřelné spolehlivosti. Výhodou S80 však rozhodně zůstává šíře motorové palety, která zahrnovala čtyřválce, pětiválce, řadové šestky i překvapivý osmiválec. V tomto spektrum si vybere opravdu každý. Volvo jistě nebude špatnou volbou, já bych však v tomto konkrétním případě a při daných požadavcích asi volil jinak.

Třeba právě navrhovaný Lexus, který je mi o něco málo bližší. Obecná spolehlivost Lexusu je na vynikající úrovni, třebaže samozřejmě nelze čekat bezúdržbové auto, takové ani neexistuje. Všechny jmenované modely splňují požadavky na příjemný jízdní projev i dostatečný komfort. Motory jsou silné a velmi kultivované, což se na každodenní polykání kilometrů rozhodně hodí. Zatím to tedy vypadá až podezřele dobře, že? Kde je tedy zakopaný pes? Inu v pořizovací ceně. Lexusy si svou hodnotu drží poměrně úporně. Vejít se do stanoveného rozpočtu znamená dvě věci. Buď se smířit s předminulým GS, což určitě není špatné auto, ale bude staré minimálně 15 let. U auta v pubertě jistě nelze čekat zcela bezproblémový provoz, tam ta údržba prostě bude o něco málo náročnější. Anebo risknout vstupní model v podobě IS, patrně v naftovém provedením, které se však přiliš nepovedlo a obvykle se radí mu vyhnout. Všechny ostatní možnosti téměř jistě přelezou vytyčený rozpočet. Stejně jako hybridní Mondeo, na které je potřeba aspoň o kilo víc.

Máme tedy i jiné možnosti? Jistě že. Když se někdo shání po spolehlivém starším autě, obvykle se kouká do Japonska. Co nám tedy země vycházejícího slunce může nabídnout vyjma výše uvedeného Lexusu? Tak za prvé, je tu Mazda a její šestka. To je velmi povedený sedan či kombík, který už je tu s námi celých deset let. Za tu dobu sice přišla řada vylepšení, nicméně zakald je stejný. Takhle dlouhý cyklus může znamenat jen dvě věci. Buď se ten model opravdu extrémně povedl a zatím není třeba jej nahrazovat, anebo Mazda nemá prostředky na vývoj nástupce. No, budeme hodní a vezmeme za svou tu první variantu. Šestka se opravdu povedla, jezdí skvěle, je spolehlivá (o dieselu taktně pomlčíme) a stále vypadá k světu. Problém vyřešen? Ne tak docela. Atmosférické motory, kvůli kterým Mazdu adoruje většina mých kolegů z branže, jsou lehce dýchavičné, celková dynamika vozu je přinejlepším průměrná. Obzvláště dvoulitr, tím spíše ve spojení s automatem, je pro klidné řidiče. Minimum se jeví jako 2,5l, který poslouží lépe. Problém je sehnat jej. Majitelé si jej drží dlouhodobě, když se nějaký objeví v inzerci, je obvykle hned pryč, nebo za nesmyslnou cenou. Tady by to chtělo velkou dávku štěstí při shánění.

Dalším hráčem z Japonska může být Subaru Legacy. To v páté generaci sice přišlo o svůj sportovní styl, ale místo toho nabídlo vyšší komfort a každodenní využitelnost. Bylo to také poslední Lego s tříprostorovou karoserií, které se oficiálně dostalo do Evropy. Pro naše potřeby se jeví jako ideální jedna jediná verze a to vrcholné GT. Ostatní motorizace jsou buď nespolehlivé (diesel) anebo líné a ještě by člověk musel přetrpět CVT převodovku. GT je však trochu jiné. Má klasický automat, velmi povedený jízdní projev a 265 koní z přeplňovaného 2,5l. Spolehlivost by také měla být relativně slušná. Tohle by mohl být vhodný kandidát. Jen se člověk musí obrnět trpělivostí, protože je snazší najít jehlu v kupce sena, než Legacy GT v inzerci.

Návrat do Evropy znamená v tomto případě staré známé. Sourozenci z koncernu VAG. Dvojkový Superb a sedmičkový Passat, potažmo CC. Asi je zbytečné cokoli k těmhle vozům psát, neb je každý jistě velmi dobře zná. Spolehlivost není ničím výjimečná, ale zase to všude opraví, což pro někoho může být zasadní argument. Jízdní projev je též vesměs průmerný, ale šíří nabídky se těmhle dvěma nemůže prakticky nic rovnat. Když si člověk dá při výběru záležet, tak bude schopen najít i opravdu pěkný kus. O německé prémiové trojce asi taky netřeba vykládat romány. Silné motory, velmi dobré jízdní vlastnosti to všechno je spojuje. A zcela samozřejmě i trochu náročnější údržba. Já osobně bych se držel spíš ve střední tídě, což znamená A4, 3er a třidu C. V daném rozpočtu by to asi mohla být jistěší volba. Mám-li být úplně konkrétní, pak bych zkusil najít jedno z posledních trojkových BMW generace E90. To je totiž vážně skvelé auto, které by patrně bylo mým favoritem napříč všemi zmíněnými vozy v tomto článku.

Další možnosti už se jeví jako poměrně okrajové. Jsou tu dvě Hondy, osmičkový Accord a Legend. Obě jsou to povedená auta, ale v našich končinách se budou složitěji shánět. Jaguar XF je skvělé auto, ale doporučit patnáctiletý Jaguar jako spolehlivé daily auto na 45 tisíc km ročně? To nejsem blázen. Stejně tak poslední Saab 9-5. Je to krásná rarita, ale na běžné ježdění to není vhodné řešení. Shánět například karosářské díly je prý celkem peklo. Výběr s těmito kritérii by nebyl tak snadný, jak by se na první pohled mohlo zdát.

Jaké auto byste doporučili vy? Sázeli byste na předpoklad spolehlivosti nebo širší nabídku k výběru? Jsou důležitější zábavné jízdní vlastnosti nebo silné motory? Diskuze je vaše

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
04. ledna 2023, 09:25
3

E90 si myslim taky není špatný tip. Loni jsem si jednu vypůjčil k testu ojetiny, byla to trochu výjimka, protože měla najeto pod 100 tis km, což se ukázalo po kompletní lustraci jako pravdivý údaj (kupodivu). Ale byla to 330i xDrive s manuálem, bez extra výbavy, ale s M paketem, dost netypická konfigurace. Auto skončilo u kamaráda, je perfekcionista a stejně tím pádem nechal vyměnit už tlumiče vpředu, udělal velkou údržbu a x drobností. Auto by se do rozpočtu 300 tis stejně nevešlo. Navíc to byl motor N53, kde nevíš jak dlouho bude fungovat spalování homogenní směsi a jak moc bude za chvíli zakarbonovaný. Kdepak... tudy cesta na ojetinu pro nájezdy 45 tis ročně nevede...

Obávám se, že buď se dotyčný smíří s neúměrnými náklady na to dojíždění, když zvolí nějaký zajímavý auto anebo si koupí něco silně mainstreamovýho.

Za co bych dal ruku do ohně by byla stará 523/528i E39. Excelentní kus koupíš za 150-200 , údržba není drahá a riziko poruch, které tě skutečně odstaví není moc. Novějších BMW bych se intuitivně bál.

U JPN produkce asi Mazda, ale ta bude zrezlá, Subaru / Lexus , já nevím, problém může být v snadno dostupným mechanikovi, který bude umět rychle a dobře opravit.

Nakonec s takovým nájezdem km ročně skončíme u toho, že si koupíš mainstream. Ale nemusí to být zrovna "koncern" protože DSG se taky umí sypat a TDI taky není všespásná technika. Já bych třeba zkusil uvažovat nad něčím jako Kia Optima CRDi automat, to se dá řekněme do 350 tisíc koupit s nájezdem do 100 tis a do 5 let stáří a prostě na tom s běžnou roční údržbou a 2x výměnou oleje odjezdit další 3 roky a těch cca 150 tis km a pak co ... pak to buď bude ještě prodejný dál a funkční anebo se to "zahodí" .. na takovýhle nájezdy ročně asi moc recept na petrolheadský auto nenajdem bohužel.. to měl určitě nakonec Vojta v těch diskuzích pravdu .. jsem zvědavej jak budeš fungovat s elektrikou potom, já si říkám, jestli to není předčasný, do toho jít

reagovat
beastar
04. ledna 2023, 12:14
2

To kopíruje defakto můj názor dole. Petrolheadský zajímavý auto na tohle v téhle ceně prostě není. A souhlasím i s tím E39 měl sem tři různý auta a bylo to nejlepší auto, co sem kdy měl. A že sem jich měl. Navíc skutečně ty motory jsou i úsporný. Jízdní projev strčí do kapsy půlku dnešní produkce střední třídy.

A ano nebo tak nepopulární mainstreamová karta. Hyundai i40 s tou ukrutně nudnou 1,7 naftou. Případně Optima.

riderhenry
04. ledna 2023, 12:26
0

Já bych tu E90 určitě doporučil i s tímto zadáním. Záleží jen na volbě konkrétní motorizace/pohonu podle preferencí každého z nás, ale jinak je to auto výborné a (to myslím zcela vážně) velmi spolehlivé. Přestože bude údržba a opravy o trochu dražší. Ale chce to jen hledat lidi, co ta auta umí opravovat. Hlavně v případě zmiňované N53, kterou jsem provozoval 6 let a teď další rok jezdí v rodině. Jediná závada, za tu dobu, kterou jsem řešil, byl NOX senzor (cca 10 000 Kč), což je známá věc - je prostě umístěný na špatném místě, kde se drží vlhkost a tak pravidelně odchází cca co pět let. O těch autech a především N53 vím za tu dobu opravdu dost a většina těch negativních článků a názoru vychází ze smyšlených základů. Jakmile to auto (motor) špatně udržuji a servisuji, tak to bude stát peníze (ano, asi větší, než je nějaký průměr). Ale z pohledu nějaké kvality a pocitu z jízdy jsem opravdu nezažil komplexnější auto za podobné peníze. Těžko bych se kdy vůbec vzdával, kdybych nutně nepotřeboval něco většího.

Mazda 6 je určitě super, ale jak jsi sám zmínil, tak koroze to víceméně vylučuje jako racionální ojetinu s nějakou perspektivou do budoucna. Loni měsíc jezdil v hodně ojeté šestce benzín, taková ta ideální volba. A ano, fakt je to super auto, přestože řízení a ani řazení manuálu se nedá s BMW srovnávat (oproti recenzím, které říkají spíše opak). V přímém srovnání s E90 je rozhodně horší interiér (tvrdé plasty), extrémní rozdíl je v odhlučnění, dost blbě to svítilo (xenony vs. xenony, přitom BMW je starší), ergonomie (oproti BMW se sedí víc "na autě" než v autě - sedadlo nejde sklopit dostatečně nízko) a motoricky je to pořád takový ten čtyřválcový vysavač, který řadové šestce nesahá po kotníky. Ale co mě dostalo pozitivně, tak to byla rozhodně spotřeba. V podstatě na úrovni nějakého moderního 2.0 TDI, ale bez všech těch potencionálních problémů kolem.

Za mě tedy E90 330d/i v případě, kdy má člověk auta rád a nevadí mu občas hodinku posedět u internetu a něco si pohledat, no a pro "normální lidi" jsem zastáncem Volva (V70/S80, případně minulá generace S/V60). Podle mě naprosto nedoceněné ojetiny, které nabízí daleko větší přidanou hodnotu, než populární VW, Škoda a jiné alternativy.

beastar
04. ledna 2023, 12:46
3

Přidána hodnota Volva? Pro běžného uživatele ne fanouška. Oproti VW je prosím kde? A co to vůbec má být. Co se týká nákupu Volva rozhodně až na ta problémová nejsou levná. Spíše naopak. Mazda 6 dostala velký hype od prvních recenzentů. Přitom obecně je to spíše průměr.

A k BMW. Snad krom generací které začínají písmenem E. Bych nedoporučil na velké nájezdy s ojetin prakticky nic. Možná dvanáctiválec v 7er a některé další okrajové volby. Problém toho e9x bude v tom, co tam i zmiňuješ. Auta s dobrou údržbou prakticky na trhu už nejsou a nebudou. Skoro vše má vždy něco. Navíc to bývá často stočené nebo po nehodě. Proč? Protože se to stále vyplatí dělat ty podvody s tímhle modelem. Kdežto u nějakých Korejců a podobné produkce se tohle neděje. Důvod asi netřeba rozepisovat. A ano Passat s TDI už taky není v téhle generaci viz rozpočet žádná výhra. Ovšem nebudeme si lhát pořád to udržíš v provozu levněji než jakýkoliv BMW. Mimochodem tuším že teď VW sám provozuješ. A Touran fakt není od Passatu daleko i když sedí na Golf platformě. To že si měl dobrý kus trojky vypovídá hlavně o tobě ne tolik o autě. Navíc kdy si to kupoval? Situace byla vážně jiná před pár lety. Dnes je to velice špatné s tím co jde reálně vybírat.

krab
04. ledna 2023, 13:33
0

Riderhenry: Možná máš pravdu, ten zmiňovanej kamarád to auto vzal i s tou N53 a zrovna jako ty ví do čeho jde. Na můj vkus je ten motor až zbytečn složitej, ale jezdil jsem s ním týden a jeho projev se mi líbil. Aby ne, má to fajn zvuk a vynikající výkon, hlavně v otáčkách. Sázka na jistotu na tyhle km je ten 330 diesel, jenže : to už koupíš prostě dneska po letech vylítaný, drtivá většina aut má 300 tis km + což by asi ani nevadilo, kdyby to dostávalo nepřerušovanou pravidelnou údržbu, ale takových kousků E90 bude už maličko... většinou jsou to už bohužel dojeté pasti.

Takže asi jo, za překpokladu náhody, že se objeví něco slušnýho, což se tu a tam stane, tak by to mohlo fungovat. Jak píše Beastar - objevit hezké auto na trhu je těžký. I proto loni to testovaný hned ten kámoš koupil, věděl, že podobný stavy zkrátka na trhu nejsou. Že se zrovna takhle pěkný auto zrovna objevilo v áčkách je zajímavý, ale viděl jsem tam už leccos a tu a tam se v tom velkým objemu povede i jim evidentně něco skutečně zajímavýho vykoupit. Ale i tak ... ta E90 stála cca 300 nákup, když to zaokrouhlím tam určitě dalších třeba 50 velká údržba a věci co chtěl + teď můžeš už jen odhadovat co bude stát mimo palivo najet dalších 100 tisíc km... možná to bude dobrý, možná to nakonec bude k vzteku. Ty ojetiny jsou stejně vždycky trochu loterie... Mě to vychází a provozuju starý auta, ale můj roční nájezd na jednom se nerovná ani tomu měsíčnímu v tom uváděným příkladu, to je prostě něco úplně jinýho

riderhenry
04. ledna 2023, 14:38
2

beastar: přidaná hodnota Volva je v tom, že jsou to výborná rodinná auta, která splňují většinu požadavků, která "obyčejní lidé" na svoje auta mají. Bezpečí, pohodlí (obojí vysoko nad úrovní koncernu, dovolím si tvrdit (mimo Audi)) a praktická řešení (integrované podsedáky, mříže k kufru apod.). Ty ročníky, o kterých mluvím, mají výbornou (možná až bezkonkurenční) antikorozní ochranu a slušnou spolehlivost obecně. Oproti jiné prémie rozhodně horší motory, o automatech ani nemluvě. Ale to jsou právě věci, kteří ti méně nároční uživatelé až tak neřeší. Ale to je můj pohled, je to samozřejmě hlavně v ČR dost kontroverzní, ale mně to tak vychází :)

Ty argumenty na E90 chápu, ale ty se dají použit na jakékoliv auto podobné kategorie/stáří, jak sám naznačuješ. To není chybou E90. Já se snažím trochu prorážet to zažité klišé, že E90 jsou s*áče a že zlatá E46, a že N52 je lepší motor, než N53, o starších nemluvě. Nehodnotím při tom svoje auto, ale znalosti těch aut a motorů obecně. Štěstí/smůlu na kus může mít každý. Já auto kupoval léto 2016 za 340 000 Kč, nacpal do něj hromadu peněz za různé BMW Performance/M díly, což je samozřejmě iracionální nesmysl, ale když nepočítám gumy, tak to auto na servis vzalo cca 150 000 Kč za 6 let (včetně práce). A to jsem řešil fakt věci, které většina majitelů řešit nebude. A pak jsem auto nechal pod cenou švagrovi za 220 000 Kč (loni v létě). Za 300 000 Kč se dá koupit pěkná E90, ale spíš je problém je najít. V Německu už jsou ceny úplně šílené. Srovnání s VW, to bych byl dost opatrný. Jak si velice správně pamatuješ, máme Touran 2.0 TDI, protože tam krásně nacpu celou rodinu a pořád to jezdí jako auto (paradoxně ještě líp, než bych od VW čekal). Je to ročník 2016, takže žádné dotykové šílenosti apod. Ale... Kultivovanost na takhle moderní diesl špatná, spotřeba samozřejmě úžasná. Auto obecně super stav, náhodou jsem měl možnost bavit se s člověkem, co to naceňoval leasingovce do dražby a živí se jen VW/Audi servisem, co na tom dělal rozvody atd. Dobrá ergonomie, prostě tak nějak splňuje to očekávání, co od konzervativního Němce mám. Jenže ta kvalita. Letos v zimě začalo něco drnčet na konci palubovky u řidičových dveří. První den po koupi se zaseklo víčko nádrže - dost drahá oprava s lakováním. Plasty v interiéru se "rozlícují" po instalaci OEM mříže do kufru (jinak super věc!), přestalo fungovat sklápění zrcátka při couvání. Rozvody s vodní pumpou ideálně kolem 160 000 km, jinak bývá problém s vodní pumpou. Auto má ve výbavě highline halogenové žárovky úplně všude, za to v interiéru LED. WTF? V roce 2016? Navíc patice zadních světel jsou tak dementní, že žárovky mají špatný kontakt, přehřívají se, patice se rozpadá, kontakt se ještě horší... Takže dojem z VW? To auto mě tak nestresuje, protože je novější a zná to každý Franta (prostě 2.0 TDI...). Ale dojem z nějaké lepší kvality/trvanlivosti/spolehlivosti oproti "strašné E90" fakt zatím nemám. I když to auto mám rád víc, než bych si byl předem ochotný připustit.

Krab: Je jasné, že najít perfektně udržované 15leté auto nebude jednoduché. Ale to asi u žádné značky (asi vyjma Pagani třeba :) ). Pořád věřím, že u 3er je spousta majitelů, co to auto má rádo a dává tomu nesmysl. V Brně je třeba klučina, co dělá jenom BMW a v podstatě si vybírá zákazníky, protože dělá opravdu TOP kvalitu a auta jsou u něj tak týden každé (za top ceny - tuším pod 100 000 Kč ani nefakturuje, ale nechci přehánět). Vesměs dělá samozřejmě hlavně starší M auta, ale tak 1/3 jsou převážně právě "normální" E90. Moje auto byl třeba na první pohled vrak, ale když pak švagr po koupi zajel do dílny, kde na autě dělávali, tak mě hned začali vychvalovat, jak dobře koupil, že to auto dostávalo všechno. Přitom vizuálně katastrofa (popraskaná světla, horší lak, zteřelé těsnění kolem čelního okna, oparkovaná kola...). Výhodou je, že jak jsou ceny nějakých 320d a jiných sociálních E90 hodně nízko (nedivím se), nejde si úplně s lehkostí říct za pěknou 330i nějakých 400 000 Kč. Ti lidi většinou dostanou hned strašný hate, jak je ta cena mimo. I když není. Když jsem si pak dělal průzkum trhu na svoje auto, tak jsem dostal reference od 180 do 340 000 Kč. To se u Passatu asi taky nestane. Ten trh se trochu hledá, nabídka i poptávka v ČR je asi hodně malá. Proto se ani nedivím tomu výkupu. Jinak provoz E90, co se servisu týče, odhaduji do 3 Kč za km. Reálně tak 2 Kč. Jestli je to moc, nebo málo, to ať si zhodnotí každý, kdo někdy sledoval detailně náklady na provoz nějakého auta.

Sorry, trochu jsem se rozvášnil :)

beastar
04. ledna 2023, 16:39
1

Volvo mi moc nesedí. Moc nechápu co na tom kdo má. Dnes je to regulérní Čínský výrobek. Včetně části vývoje. Když se bavíme o ojetých autech. Běžných modelech. Jsou to auta pro lidi, co nemají rádi auta. Právě ta přidána hodnota tam podle mě chybí. Bezpečnost je jejich mantra. Taková C30 určitě nebude v ničem bezpečnější, než třeba BMW 1er. Každopádně to je mimo téma. Stejně jako právě ta srovnání.

Ono totiž to vw není žádná prémie. A narozdíl od Volva si to o něm nikdo nemyslí. BMW je na tom stejně takže srovnání E90 s Touran nám trochu kulhá. Stran plastů a zpracování je jasné že BMW vyhraje vždy. Souhlasím s tím že TDI má hrozný projev. Touran skutečně trpí na pazvuky. Což plyne trochu i z konstrukce. Nutno dodat že Passatu v tomto není moc co vytýkat. To auto je postavené uvnitř velmi dobře a ani 300k km na něm často nenechá šrámy.. Takže tady už to BMW potom tak moc nevede. A ceny servisu jsou opravdu pořád na straně VW. Nejen v Čechách v Německu ti to vychází 1:2. A to je vážně rozdíl. Pořád se tu bavíme o daily kde chceš hlavně jezdit a dojet. Mohli bychom tady ještě zmínit C5 možná nějakou tu Hondu. Starší Mercedes. Navíc teda jak tu někdo podotýká 3er není velký sedan. Je to dobré svezení ale ten dnešní výběr je problém. Auta jezdí veskrz špatně. Něco jinýho když to koupíš v rodině nebo tak podobně.

Samozřejmě sehnat se dá vše. Zase za jakou cenu. Bude někdo ochotný kvůli daily za tři sta jezdit po Evropě? Nebude. Jako vždy líp koupíš ten mainstream. Nedávno sem tady viděl krásný Mondeo 104k najeto k uvěření. Sice taky nafta a nízká výbava. Jako daily na ty dva, maximálně tři roky vlastně ideální auto. Jezdí to dobře a je to velký auto. Servisně je to relativně levné. Vyložený strašáky tam nemáš. Víš jak to je. A tady to rezonuje často.

Lidi se na to málokdy umí podívat racionálně. Každý tady do toho promítá svou fanouškovskou stránku. O tom to není. Přesně tak vznikají debilní nápady jako koupit si Mazdu 6... Případně budu mít daily Toyobaru na ježdění do práce a bude to cool. Takhle to ale při 40k plus ročně opravdu nefunguje. Většinou. Nebo je to o velkých kompromisech. Je vidět i na Krabovy že pochopil že tohle funguje jinak než jeho sbírka:)

V zásadě bych neměl nic ani proti tomu Volvu. Bohužel jak sem psal dobrý auta mají vysoký ceny. A špatný nízký takže logicky.. .. schválně se na to podívej. Když budeš hledat Passat za tři kila a když jakýkoliv srovnatelný Volvo.

riderhenry
04. ledna 2023, 19:45
0

Chápu, že jsi zaujatý proti Volvu, ale zrovna bezpečnost fakt srovnatelná s 1er BMW nebude (C30 vs. 1er). Ale nechci se hádat, prostě se neshodneme. Já ty předchozí generace považuji za povedená auta (jak říkáš - pro lidi, co nemají rádi auta, to je celkem přesné). Ze současné nabídky jsem zvažoval ojetou XC90 čistě proto, že jsem potřeboval sedmimístné auto a je o něco levnější, než jinak favorizovaná Q7. Ale že bych to vyloženě chtěl, tak to vůbec. Ostatně mockrát jsem tu diskutoval na téma, že nechápu, jak moc jsou Volva v ČR protěžována (bez urážky i zde).

VW není prémie a ani jsem to tak nemyslel. Ale srovnával jsi provozní náklady, respektive jsi poukázal na to, že sám jsem provozoval BMW a teď VW. Obě auta jezdila/jezdí v nejhorším možném režimu - extrémně krátké trasy, občas delší. TDI už si dvakrát řeklo (od léta) o regeneraci DPF v podobě kontrolky. To pak člověk jede z třeba o hodinu dýl, než čekal... U BMW jsem nechal po 5 letech vyčistit sání, které bylo zakarbonované. Investice cca 10 000 Kč. Jinak to tomu motoru vůbec nic neudělalo, přestože by mělo (přímovstřik má zákonitě strašně trpět na krátké trasy). Já už prostě nevěřím na ty špatné pověsti, protože vidím, jak povrchně si někteří lidé (i novináři) shání informace. Je to pochopitelné. Ale já si na základě toho nechci vybírat auto. Ani ostatním. BMW není nejspolehlivější značka - ani nemůže být. Často nabízí "prémiovou" (složitější) techniku, než některá konkurence. Ale rozhodně se to s tím negativním hodnocením přehání. A bude to tak u všech automobilek, hrozně zjednodušené. Nesnažím se jako fanoušek značky něco protěžovat, jen prodat svoje něklikaleté zkušenosti, které vyvrací zažité fámy. E90 je skvělé daily a naprosto výborné cestovní auto, které bych se s trochou nadsázky nebál vzít na okruh. Ne v tom smyslu, že to je na to stavěné, ale že by mě to bavilo. Což s Mazdou 6 ani Accordem asi úplně ne. Proto mám ty dva protipóly v tomto rozpočtu - zábavné E90, které chce jen víc pozornosti, nikoliv zákonitě víc peněz. A pak to Volvo.

Am
Amarask
29. května 2023, 17:28
0

Zdravím, můžu se zeptat na toho klučinu, co servisuje BMW v Brně? Na svojí 330i E91 se mi blíží STK a potřebuji to dát trochu do kupy :-D

riderhenry
29. května 2023, 22:48
1

Vojta Matoušek, ale ten má asi dost plno. Případně se není ani třeba bát servisu KP Design. Obecně na BMW jsou moc šikovní.

Ha
Habakukk
04. ledna 2023, 10:28
2

No pokud plánuješ 50t za rok tak to smrdí tím vzít nějakou nižší střední s co nejmenším nájezdem a jezdit. Malovat si premii / střední třídu s 250t km na hrbu tak to máš auto na 3-4 roky do kterého stejně narveš ranec za údržbu. Ona obyčejná nižší středná najede podobnou porci km, ale bude začínat na nižším nájezdu tedy ve finále vydrží déle.

reagovat
ro
rock
04. ledna 2023, 10:29
2

Když jsem vybíral s podobným zadáním (s výjimkou automatu), skončil jsem u A4.
Líbí se mi, jsem spokojený, ale není to VELKÝ sedan. Předpokládám, že třeba o BMW 3-er nebo Lexusu IS to bude platit taky. A A6 už bude mimo rozpočet nebo s 300 tkm na hrbu.

Zvažoval jsem tehdy ještě Volvo (které bylo drahé), Mondeo (kde mne iritovala přístrojovka a to je zásadní věc, protože na ni člověk kouká furt) a Insignii (kde jsem na automatu naopak trval, ale ono už to pak nebylo levnější než to Audi. A proč Opel, když za stejné peníze bylo Audi). Z osobních důvodů jsem nezvažoval Mazdu6, která by ale asi stála za zamyšlení.

Ještě bych doplnil, že já sám za sebe bych se u 45 tkm/rok u soukromého auta vyhnul jakýmkoliv nemainstreamovým experimentům.

reagovat
Is
Iskar
04. ledna 2023, 10:59
1

Ja som chcel navrhnúť práve Insigniu, ktorá mi pripadá ako veľmi rozumný pomer ceny, kvality, dostupnosti, jazdných vlastností a spoľahlivosti. A prečo Opel, keď sa za rovnaké peniaze dá kúpiť aj Audi? Na to si už musí každý odpovedať sám, niekomu viac vyhovuje prémiovosť značky, iného zaujímajú servisné náklady a ďalší zasa sleduje úplne odlišné kritériá.

kotzitzaq
04. ledna 2023, 14:24
0

Jako bezpečné a nemainstreamové provedení bych viděl Suzuki Kizashi z posledních let produkce (dokonce jsem teď na jedno takové viděl inzerát s cenou zhruba v budgetu). Ale spotřeba bude okolo devíti a navíc (stejně jako u většiny Subaru) je automat ve formě CVT.

Opelfahrt
04. ledna 2023, 16:01
0

Kizashi dobrý, hodím sem tematické foto svého kousku, co jsem fotil spolu s řemeslnickou legendou devadesátek – Mazdou E2200.
Já mám teda manuál s FWD, ale u CVT AWD bude problém najít kus, který dostával předepsaný servis, protože v převodovce a ve čtyřkolce se má samozřejmě pravidelně měnit olej a to hodně lidí nedělalo, takže CVT pak často zakukala.
Na 45 tisíc ročně bych to taky nedoporučoval, protože to není uvnitř úplně nejtišší auto – chtělo by to vytlumit.

ro
rock
04. ledna 2023, 17:28
2

Iskar:
Je to tak, Insignia je podceňovaný auto. U mne skončila až ve finále :-). Servisní náklady můžou hrát roli, ale těžko to bude míň než kolik mne zatím na odjetých 60 tkm stála ta A4. Přece jenom je to víceméně obyčejný auto spřízněný s Passatem, žádná raketová technika.
Ale máš pravdu, u aut víceméně si podobných už hrají roli drobnosti osobních preferencí...

Trinom
04. ledna 2023, 10:38
1

Z výše zmíněného mi nejrozumnější přijde ten Lexus, případně (nezmíněná) Toyota. Osobně bych se asi nebránil ani věcem jako je Camry nebo Avensis. Něříkám, že se nabídky dají přehrabovat vidlema, ale pár aut na prodej je i u nás, případně určitě toho bude dost i v celoevropském rybníčku jménem Mobile nebo Autoscout.

reagovat
briza
04. ledna 2023, 10:40
1

https://www.sauto.cz/osobni/detail/lexus/ls-460/184022324
Není zač a na tu elektriku se prosimtě vyser.

reagovat
wdave_t
04. ledna 2023, 11:07
0

C32 AMG (W203), pokud stačí velikostně. Mám a nemůžu si vynachválit.

reagovat
esmo
04. ledna 2023, 11:41
0

Dobrej tip, ale jsou kusy za 300k v pohodě? Neutopí v tom člověk pak moc peněz za servis?

wdave_t
04. ledna 2023, 11:47
0

Já jsem koupil v listopadu 21 dokonce za míň, ale to byla docela klika. A je v pěkném stavu, takže servis zatím řeším jen běžný. Jenom teda žere jak prase no. S těžkou nohou mám dlouhodobou spotřebu 15.6 :D

esmo
04. ledna 2023, 11:55
1

To už se při nájezdu 45tis ročně docela prodraží, ale míň bych asi ani nečekal.
Sakra docela jsem zas zatoužil po starým autě :D

beastar
04. ledna 2023, 12:17
2

Tak to tahle generace amg aut žere v každém případě a motorizaci. Naštěstí obvykle jen benzín. Jsou to spolehlivý věci. Jen teda nesmíš natrefit na problémový kus. Já měl E55 a stálo to opravdu hodně nervů a peněz než sem to po roce dal do "šrotu". Ta c32 203 je hodně chválená kupodivu i ve fórech.

krab
04. ledna 2023, 13:24
0

Dawe má tu W203 skutečně v hezkém stavu ... A má kliku , že to vše parádně funguje. Benzin to žere teda fest, ale motory s kompresorem obecně neumí být moc úsporný. Výkon toho šestiválce je ale i dodnes působivá věc, je to poctivejch 260 kW :-D

Samozřejmě na tak vysokej nájezd ročně je to nesmysl, ale to všichni víme. V reálu mě stejně připadá, že člověk, kterej by za prací tolik dojížděl nebude na to denní používání chtít cokoli, co by nebylo už v záruce a ojezdí něco novýho, zánovního, za 4 roky zas vymění za další. Prostě jak to bývá běžný. A ty ojetiny s nájezdem kolem 200 tis km, který takto skončí po někom, kdo to denně využíval k práci a bral to auto tím pádem jako pracovní nástroj pak dojezdí typickej soukromník, co to má pak na podstatně menší porce km ročně , třeba těch 10 - 20 ... Takže vlastně řešíme hodně teoretickou situaci, která si myslím u moc lidí vlastně nenastane

VK
VK
04. ledna 2023, 13:35
0

A nerezaví taková W203 před očima?

krab
04. ledna 2023, 13:44
0

To víš, že to rezne, stejně tak jako takřka všechno ve stáří 15 let + Musí se hodně dobře vybírat, co koupit. Na těchto starých ojetých luxusnějších autech řešíš dneska korozi jako první věc na co se díváš, pak řešíš mechaniku, ta je zpravidla snazší opravit. Na těch autech co jsou dneska těch 5-15 let starý naopak zas primárně řešíš tu techniku, protože leccos je enormně drahý dát do pořádku

wdave_t
04. ledna 2023, 14:18
0

Jo, najít nezrezlou W203 je kumšt, ale když se zadaří, tak to chce hned důkladně umýt podvozek a dutiny, nastříkat to voskem a udržovat to průběžně každý rok nebo dva, speciálně když se s tím jezdí v zimě a nestojí to v suchu. Zárodky koroze řešit včas.

mariov8
06. ledna 2023, 09:41
0

Na takový nájezd, pokud se to má příjemně řídit a servis nemá stát majlant, tak Céčko generace W204. V podstatě cokoliv od 115kW s turbem, ano i ty novější benzíny. Ten nájezd dají všechny jeho motory a jezdí to pěkně. Zadokolku raději jako kombi, má těžší zadek na zimu, nebo hledat 4x4, je docela kvalitní a funkční.

Frankie
04. ledna 2023, 11:44
2

Já bych nejspíš šel do Hondy Accord, kamarád si koupil S type a hodně spokojen. Případně do toho BMW 3.

reagovat
Jimi
04. ledna 2023, 14:09
-1

Taky bych dal Hondu jako tajný typ, pokud nevyhovuje Mazda. Na BMW je potřeba přihodit na servis skoro jednou tolik a chce to servisáka, kterého to baví:) VW B7 se moc nepovedly. Poslední GS, potřeba je ale něco ještě přihodit.

Mechanik
04. ledna 2023, 17:57
-1

Jimi : U BMW přihodit na servis jednou tolik?? Kolik jsi měl Baworáků??

Jimi
05. ledna 2023, 07:38
1

Celkem 2, jeden je ještě doma. Ale to není o nich, to byla ještě stará škola, to bylo v pohodě. Ale info ze servisu, kde se denně řeší novější kousky, jsou tam opravdu jiné částky.

esmo
06. ledna 2023, 09:15
0

Aneb všichni kluci co si koupili pětkové F10 a teď plačou, že do servisu sypou jednou tolik co do starších E60 :D

beastar
06. ledna 2023, 09:43
3

Přechod z E na F je trochu šok. Hlavně pro lidi, co si musí všechno zkusit aby tomu věřili. A bohužel u G30 to není jiné. Sypeš do toho a BMW se neptá zda tě to baví. Ono to potřebuje. To sem u těch starých modelů neznal. To jezdilo do roztrhání těla až člověku kolikrát toho auta bylo líto.

F10 je dobrý úvod do světa prémiových ojetin. Aby někteří věděli proč příště mainstream.

Mechanik
06. ledna 2023, 12:23
1

U F,G to chápu, já myslel že je řeč o výše zmíněné E90, ty si myslím že jsou servisně v pohodě

beastar
04. ledna 2023, 12:10
5

Kdyby byl rozpočet o něco větší. Byl by ideální MB E s nějakým základním cdi. Vyhnout se autům s nájezdem 350 plus. A myslím že problém v nějakém super drahém servisu by nebyl. Když se s tím jezdí komfortně a více méně na spotřebu je to pohodlný a v provozu to stačí. Navíc jde jezdit mimo městský provoz asi za 5,5l což se v době vyšších cen PHM hodí.

Bohužel tři sta na dobrý kus nestačí. A tak se mi líbí bez skrupulí doporučit VW Passat. Přece jen u daily na 45k ročně si opravdu nemá cenu hrát na originalitu ani na pana pitralonheada. Ono totiž zajímavý a spolehlivý auta moc nejsou za tyhle prachy. B7 sice vypadá jak větší Golf. Zase je jich větší výběr a dá se vybírat z kupy motorizací. Kde sice nic není úplně top spolehlivé zase se to pohodlně řeší v realitě Čech. Já bych touhle cestou na daily klidně šel.

Jinak samozřejmě bych mohl doporučit svůj kočár století pátou generaci Quattroporte s V8. Která není ani pěkná, ani nemá dobrou spotřebu a hlavně není levná na servis a spolehlivá. Bohužel tak nízko ceny zatím nejsou. Každopádně minulý rok mě stálo 39,000 km 150,000 CZK plus palivo a nové pneumatiky. A to se přátelé vyplatí. ;)

reagovat
VK
VK
04. ledna 2023, 19:26
0

Rozpočet právě záměrně není vyšší, těch 150 tisíc před deseti lety bylo rovněž podle všeho hluboko pod limitem koupě s rozumnou šancí na spolehlivost už tehdy a kupodivu v tom ohledu s S80 vyšlo. Nedovedu říct, kolik to byla vlastnost typu a kolik štěstí prosté. Zadání na mission impossible (-:

mariov8
06. ledna 2023, 10:09
1

Moje osobní zkušenost je také bohužel taková, že nic lepšího na dálky, i jako ojetina, než mercedes-benz třídy E na trhu neexistuje. Kolem 300 000 - 400 000 si ty auta říkají o velký servis, na to pozor, nestojí pár korun (spíše to bude šestimístná suma), pak je však opět na dalších 300 000 - 400 000km klid. Pro spořivé je tady třída C nebo jako alternativu bych viděl auta od PSA, Citroen C5, nebo Peugeot 508. Jenom podle mých zkušeností komfort Citroenu C5 je sice opravdu velice dobrý, ale to Éčko umělo i zatáčet. Že s Céčkem W204 se dalo blbnout i na zakroucených silnicích je jiná story.

Černá Vovce
04. ledna 2023, 12:18
1

Asi žádný z nabídky. Za 300T, při nájezdu 45tkm ročně, bych chtěl něco pohodlného a šel bych cestou PSA. Tedy buďto 508mu nebo C5ku s nepřůstřelným 2,0 HDI....

reagovat
HandyMan
04. ledna 2023, 14:10
4

Já bych na to šel jinak. Když netrváte na "prémiové" značce, tak třeba za 330 tis. Kč už se dá sehnat jen 6 let staré auto se sotva 100.000 km na hrbu, které dalších 200 000 km při troše servisu v pohodě vydrží, co třeba tohle: https://www.sauto.cz/osobni/detail/renault/talisman/160790636.
Ani u jiných značek "drahých oprav" jako třeba výměna spojek v automatu se tu netřeba do budoucna dát, dnes cca 35 tis. i s prací.

reagovat
Riccardo Martora
04. ledna 2023, 14:24
3

Za mě "Lancia" Thema. Teď je na bazoši jedna pěkná, najeto 130 tisíc a dokonce benzinová za krásných 240 tisíc:
https://auto.bazos.cz/inzerat/161654675/lancia-thema.php

reagovat
VK
VK
04. ledna 2023, 18:55
0

Vida, zrovna tohle patří k tomu ne-mainstreamu, k němuž bych tak pocitově inklinoval. Zásadní otázka, jak moc se taková desetiletá Thema/C300 sype?

Moctezuma
05. ledna 2023, 03:02
1

Moje 5-letá 300ka se zatím nesype. Za rok a půl jsem najel zatím 2000 Km a celkově mám jenom 61k najeto, takže to není signifikantní. V každém případě jsem opravoval ruční/nožní brzdu za 700 Kč, přebrousil kotouče za 180 Kč, vyměnil destičky za litr atd, měnil stabilizační týče za 700 Kč. Koupil pro jistotu kompletní sadu zadní nápravy (16 dílů) za 5900 Kč. Za práci jsem dal 500 Kč - Mexiko :) Ale i v ČR/EU nejsou díly drahé, jelikož je obrovský aftermarket. Tam bude asi dražší práce :) Obecně to auto není na úrovni zpracování BMW či Japonců, ale na druhou stranu náhradní díly tě stojí 30% oproti BMW, takže tě to tak nenasere, když se něco pokazí.

Pro lidi, co chtějí být mimo mainstream, ideální a levná volba :)

Is
Iskar
05. ledna 2023, 10:01
0

Ak má zadávateľ témy pozitívny vzťah k "násťročným" americkým zadokolkám s benzínovým šesťvalcom, možno by ho zaujal aj Cadillac CTS druhej generácie, ale vzhľadom na podmienky zadania by som sa asi predsa len radšej poobzeral po niečom konvenčnejšom. :)

https://auto.bazos.cz/inzerat/161799398/cadillac-cts-luxury-28-v6-155kw-top-stav-a-servis.php

mariov8
06. ledna 2023, 09:54
1

To je technicky staré Éčko (ještě generace W210) od mercedesu, kombinace s americkým V8 nebo i s některým z Evropských dieselů co se tam nabízel by nemusela být na dálkové jízdy marná.

Ha
Habakukk
07. ledna 2023, 09:47
-3

Hodinka do práce není dálková jízda.

Riccardo Martora
10. ledna 2023, 12:06
0

Co se týče spolehlivosti, tak by mohl napovědět tento inzerát - nájezd 380 tisíc a nevypadá, že by to tímto mělo skončit :)
https://auto.bazos.cz/inzerat/162910781/lancia-thema-30-crd-rv2012-mozny-odpocet-dph.php

VK
VK
10. ledna 2023, 12:48
0

Ten motor samotný bude asi bezproblémový. Respektive, udělají se věci jako rozvody, vodní pumpa, výěna alternátoru, vstřiků a je na další stovky tisíc kilometrů vystaráno. Při stáří >10 let bych se spíš obával o trvanlivost toho všeho kolem motoru.

Sa
Sato
04. ledna 2023, 18:49
0

mk4 mondeo, ak este nejake rozumne ostali

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
04. ledna 2023, 19:25
2

Toyota Avensis?

reagovat
Trinom
05. ledna 2023, 12:31
0

To už jsem tu psal taky, ale zůstalo to úplně bez reakce.

VK
VK
06. ledna 2023, 15:12
0

Toho se kolega před čase zbavoval, neboť se po dosažení desetiletého stáří už začala nepříjemně sypat.

RRRampapapa
06. ledna 2023, 20:28
0

Benzín nebo nafta?
Za mě je Avensis hodně o kompromisu ohledně výběru specifické motorizace a to mluvím o benzínech, nafta to nemá vůbec smysl rozebírat. Camry má taky svoje známá specifika. Accord je v tomto případě jistější volba, to stejné Lexus.

Jedno dobré video -

RRRampapapa
06. ledna 2023, 20:29
-1

Ještě jednou - Swiss car guy LS600h TCO

D
D
05. ledna 2023, 11:25
5

Moje prefence by v daném rozpočtu byly následující

1. ACCORD CU1/2 2.4 VTEC, 5AT
2. MAZDA 6 GH POFACE 2.0 DISI, 5AT /2.5l se s AT nedělal/. V tomto cenovém rozpoctu bych se následujíci generaci GJ vyhnul
3. Avensis T27 2.0 valvematic CVT
4. MB C w/s204 1.8 kompressor s tuším 5AT

V daném rozpočtu bych se určité vyhýbal ojetým dieselům obecně, i když roční nájezd k tomu svádí. Pár souvisejicich typů z inzerce:
https://auto.bazos.cz/inzerat/162794499/honda-accord-24i-executive-145-tis-km.php
https://auto.bazos.cz/inzerat/162010224/mazda-6-20-disi-sport-plus-automat.php

https://www.sauto.cz/osobni/detail/mercedes-benz/tridy-c/183775433

https://www.sauto.cz/osobni/detail/toyota/avensis/19064565

S touhle konkretni Avensiskou spis pro ilustraci, je tam podezrele dlouho a asi v tom něco bude.

reagovat
Jimi
05. ledna 2023, 12:40
0

Po zadání požadavků to +/- stejné vyskočilo taky. Na D trhu je to hodně podobné, o malinko víc kousků.
Pravda, Mazda 6 GH 2.5 v automatu byl jen pro US trh (ještě 3.7 V6), občas se tu nějaký dovoz objevil.
Bohužel se možnosti otevírají až kolem půl míče (do 10let, málo km).

VK
VK
06. ledna 2023, 20:03
0

Bohatý výběr nápadů, pěkná diskuze; děkuji redakci obecně a Danielu Borskému speciálně za otištění a tu práci, již si dal s článkem.

Co mě překvapilo: E90 na předních místech doporučeníhodných aut, z více. stran. Abych pravdu řekl, úmyslně jsem se velké německé trojce chtěl spíš vyhýbat, veden úvahou, že prémiovosti odpovídající ceny, respektive na to konto vyhnané ceny budou v důsledku znamenat o poznání starší vozy. Starší o tolik, že to už bonus z titulu opět prémiovosti vyšší kvality a snad nižší poruchovosti nevyrovná. Nota bene, když u G3 je ta vyšší kvalita a odolnost už spíš z oblasti mýtů a vzpomínek na minulé doby.

Co jsem netušil, resp. žil v blahé nevědomosti, jak moc drží cenu výrobky značky Lexus. Že se do 300 tisíc korun nenajde desetiletá GS a tak dále.

Když se to vezme souhrnně, tak se dá v daném cenovém rozmezí sehnat:
11letá E90. 11-15leté IS, GS a LS stáří 15 let. Z mainstreamověšího konce, 8-9leté Passaty, 6-8leté i40 CRDi, vzácně 10leté Accordy. C5 od Citroëna, tím pádem asi i 508, od Toyoty Avensis bych vyřadil rovnou, špatné zkušenosti v prvním případě vlastní, v poslední z blízkého okolí.

Vlastně se úloha redukuje na následující dva body:
1. dokázala by se 11letá E90, případně 11-15leté IS, patnáctileté GS a LS provozovat plus mínus tisícovku kilometrů týdně tak, aby nebyla co měsíc-dva v servisu?
2. Je bonus 2-3 let pro Passat, 3-4 roků pro i40, eventuálně Optimu dost, aby se to dalo čekat od nich?

Co do prvního bodu, asi bych tak nějak pocitově věřil jedenáctileté IS víc, než jedenáctileté E90. Patnáctileté LS zase víc jak stejně staré GS....ovšem dost na to, aby to takové zatížení vydrželo? Nevím.
Stejně tak druhý bod. Mladší auta, v případě korejských podstatně...ale to už jsem zažil i s vlastní citroënovskou C5, tenkrát pětiletou. Proti tehdy jedenáctileté S80 se sypala zhruba stejně. Řeklo by se, nedá se srovnávat, byl v tom 3.0 HDi. Jenže motor dělal potíže ze všeho nejmíň. Mám tendenci tuhle zkušenost přenášet i na ostatní mainstream. V rodině je koneckonců starší Santa Fé a od deseti let stáří a 250 tisíc nájezdu je s motorem jedna potíž za druhou. Co to říká k volbě i40/Optimy?

Čemu bych asi věřil, tak desetiletému Accordu. A když už se přece jen zabrousilo do vod německé trojky, co tak W204?

reagovat
VK
VK
06. ledna 2023, 20:32
0

Abych přidal dva modely, jež ještě nezazněly, tak Genesis. Případně, když už Hyundai, Sonata.

Do toho svého prozatímního shrnutí jsem zapomněl na ameriky, především už zmíněnou Themu a Cadillac...asi bych zařadil pod bod 1. A asi bych i intuitivně věřil víc že E90. Co do spolehlivosti, se servisem může být docela peklo.

MMM
07. ledna 2023, 21:20
1

Měl jsem Lexusů spoustu... desítky.

Než GS300 (ono to moc nejede, ale bohatě stačí-otázka co si kdo představuje pod "nejede")...

...koupil bych LS 430, fungují skvěle, má to V8 bohužel 12,5+ má ale prostor, má to vzduch-spolehlivý (ohledně spolehlivosti je jedno, jestli předface, nebo facelift). V soli ale podvozek zrezne, takže je velmi, velmi těžké sehnat kus bez koroze. Jinak tam neodchází nic vážného (pokud to nejezdilo denně po Praze, kostky, sůl)

Levnější LS460 zadokolka & 600h je zbytečně těžší o AWD a hybridní akumulátory. Jezdí skvěle, ale jsou to auta na dálky, ne moc do města, i když 460 není nijak dlouhá.

Proti 430, je LS460 a 600 prostě bachratější, složitější nápravy (dají se koupit jednotlivé díly ramen z druhovýroby, originál jsou strašně drahé, zase "levné" jsou třeba originál obří brzdy, proti Audi, BMW). U 460&600 umí už odejít tlumení, vzduch, hlavně vzadu... pak se to za jízdy houpe, jako bez tlumičů. U LS430 se nic takového obvykle neděje, je štíhlejší, jednodušší podvozek. LS460 se rozvody nedělají nikdy, má řetěz. LS430 má rozvody gumové. Motory, ani převodovky obvykle neodchází. Je velmi, velmi, velmi těžké najít hezký kus... extrémní množství podvodů v Německu, tady škoda mluvit. Někdy mám pocit, že každá druhá LS400 430 je má ex prodaná. Ceny ale šli nahoru, běžně o 100t a dolu nikdy nepůjdou, pokud nenastane konflikt, nebo uměle vyvolaná "ropná krize"

Proběhl jsem tak 5% článku, zaznamenal jsem Volvo a řekl jsem si štěstí, že fungovalo, než se rozsypalo... u Lexusu se takové věci nedějí.
IS je jak pro koho malé, nebo já jsem rozmazlený. To už bych koupil to poslední hybridní iS300h

Otázka je, kčemu to... jestli image, nebo se hledá spolehlivost. U Toyoty & Lexusu to není o image, člověk musí vědět, proč to chce, ale image v tom není. Spíš spolehlivost, klid, ale ne sportovní pocity... i když LS460 jede skvěle a běžně 260-280km/h někdy využívám.

Existuje taková věc, která stojí víc, ale stojí za to. Je to Toyota Avalon, jenže to už je 2x tolik a za to už je poslední model Camry Hybrid... opět, co chci, výkon, image a neřešit nespolehlivost... což jsme u Porsche... jak se to jmenuje, ten jezevčík.

Jenže moje názory jsou neobjektivní... a roky výroby jsou mi ukradené... hledám spolehlivost... mě platí za servis, já platit nechci a nemám na to čas, poflakovat se po servisech a mrhat Fiat/prachy za lemply... tak jezdíme hodně v Toyotách, Lexusech... prostě co naděláš. Ještě používám velmi rád Prius IV... i když jsem si teď z legrace na slepo, na pět fotek koupil pod stromeček ukrutně drahá tři auta... jediné BMW, které se mi celkem líbí 740i face E38, k tomu LS400 a nejvíc se těším, na starou Kappu v dieselu JTD snad to nebude harakiri. Já to stejně ale do roka prodám :) protože svůj Land Cruiser V8 a Lexus LX ničím běžným nenahradím

MMM
07. ledna 2023, 21:28
0

Ten Avensis je sice obyčejný, ale ta ropná 91kw je celkem OK. Je to prostě obyčejné auto, spotřebič... Lexus, nebo Prius je takový spotřebič Miele. Ještě by stálo za to prozkoumat RX450h... opět dražší, obecně obvykle spolehlivé. Jeď do Lexusu, půjč si tam auto a pochopíš... nebo nepochopíš.

Ca
Camry8
07. ledna 2023, 23:29
0

RX450h má manželka a mohu doporučit, spolehlivost, spotřeba po Praze 9L a opravdu pohodlné. Pomalu vybírám nástupce, ale moc není z čeho vybírat. Pro denní ježdění je ještě pěkné svezení v Toyotě Camry (měl jsem 2007, 2.4L, MT), ale zajímavá je i generace XV50 od 2011. Do nové Camry se nevejdu - sedím moc vysoko. Avensis za mě ne - v poslední generaci už do auta Toyota neinvestovala a např. konektivita je špatná. Jinak jako + je tam zase málo pomahačů co kecají do řízení.

VK
VK
08. ledna 2023, 10:41
0

Velmi zajímavé údaje, od obou. Koroze podvozku, bude vždycky problém, u tak starých vozů. Co bych vážně nečekal, tolik časté podvody s LS. U německé trojky se s tím tak jaksi počítá, u Lexusu jsem byl naivně přesvědčen o opaku.

MMM
08. ledna 2023, 12:39
1

Německých aut je jako betonu ve městě, je všude. Lexus je jako oáza v poušti. V dobrém stavu, je jich jako šafránu.

Musíš vědět, proč LS chceš. Pamatuji, jak jsem svvé první LS kupoval. Nikdy jsem žádné naživo neviděl, natož abych v něm seděl, či jej řídil. Žádné LS se 150.000km nebylo na prodej, dva-tři kusy 1000km daleko, za nesmyslnou cenu, já se staral sám o dvě děti v péč a nešlo nikam odjet a řešit blbosti, jako auto.
Tak jsem na jeden telefon... je v dobrém stavu, jaja jaja jaja gutt :) strčil cizímu chlapovi do odtahovky, už nevím 30.k eur a prý jel pro auto. Všichni koukali, jestli jsem se neposral. Všude kolem hromady prémiových aut (jenže já jich měl hodně za sebou sježděných a každé z nich, bylo servisné peklo... jsem totiž na některé věci dost přísný... poslední kapky bylo několik po sobě jdoucích A8, krám s cikánským odérem MBS a Phaeton 6.0 se kterým jsem chtěl nenápadně zapadnout, mezi němce... jakože deutschewagen... hmm).

Přijelo mi LS460, ani neumělo sjet z odtahovky, baterka KO. Naštěstí jsem operativně, vytáhl baterku z jiného auta a už to vrčelo. Sloužil roky skvěle, vyměnil jsem preventivně nové xenony, koupil obyčejné pneumatiky.

Pokud bych si měl vybírat Lexus LS, šel bych do nejdaržšího, nesehnatelného a posledního 2012-2017 (já ale proto, že jsem ty všechny předchozí měl a místo 2012 jsem šel do Lancriuseru-Lexusu LX). Technicky jsou naprosto všechny Lexusy LS spolehlivé, ta poslední je jen třešnička, kde si ještě vyhráli, než přišlo to nové stvoření, bez V8. Sám ale sportovní vlastnosti neočekávám (i když má páru), jsem rád, že zavřu dveře, je tam hrobové ticho, mám klid od lidí a servisu.

GS... Pokud bych chtěl trochu menší, štíhlejší Lexus, pořídil bych poslední Lexusu GS, před ukončením výroby.. 2015-2020 a klidně hybrid.

Jenže Lexus za 350t.? Raději poctivou starší LS430, než LS460 (nehledal bych vůbec informace tady... je to ztráta času, invence a příjem bludů od lidí, co v kvalitním kusu neseděli nikdy, pokud vůbec někdy nějaký Lexus LS měli... ale tam kde ty auta jezdí... USA, Jap, hlavně Rusko)

VK
VK
10. ledna 2023, 12:00
1

Zajímavé příběhy.
Rozhodně má v tomhle výhodu, koho přímo práce na autech živí.

pr
pro.jiri
06. ledna 2023, 23:56
0

Lancia Thema 3.0 diesel? Robustni stara technika,spolehlivy motor... Je to blbost?

reagovat
reagovat
VK
VK
07. ledna 2023, 20:43
0

Což to, patnáctiletých věcí se najde dost. Ta zásadní otázka zůstává, čemu z toho věřit, že bude ještě alespoň s trochu slušnou spolehlivostí sloužit, navíc poměrně vysoké nájezdy.

ma
man1k
09. ledna 2023, 20:52
0

Toho bych se úplně zásadně nebál. Celkem hezky to rozebírá tady Vaculík - https://www.auto.cz/jake-vybrat-bmw-5-e60-martin-vaculik-radi-kterym-motorum-se-obloukem-vyhnout-139886 Prostě důležitější než jestli pět, deset nebo patnáct let je důležitější aby to mělo rozumnej nájezd, rozumnou servisní historii, u starších aut naopak když to má hodně málo tak to znamená spíš problémy, protože auto je navržený aby jezdilo a stáním degraduje., takže rozumně rozloženej průběh kilometrů. Patnáctiletej bavorák dokáže být ve výsledku spolehlivější volbou než pětiletej podservisovanej korejec.Další výhoda je, že u stařších aut když se tomu obětuje nějakej čas, tak se dá vyhnout problémovým motorizacím, protože se všema je hora zkušeností a dá se načíst co bude držet a co bude zdroj (drahých) problémů. Sám jsem řešil, jestli 5er F serie a nakonec jsem za velmi podobný peníze zvolil E61 530xd 3/2010, protože to výrazně líp jezdí , nekazí se to (druhý E60 530xi s N52b30 z roku 2006 mám 6 let a musím zaklepat) a servisovat se to dá za velmi slušný peníze. E65 měl kamarád 740i, servisně to vychází velmi podobně jako E60 a pokud se vybere kus s JaraXem tak to bude jezdit a jezdit a jezdit. To auto je ve správný motorizaci a pokud je to slušnej kus nesmrtelný. Phaeton, to je jiná písnička, tam nemůžu sloužit se zkušenostma a asi by to byla o dost větší loterie.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem