man1k
Jméno | Martin Havle |
---|---|
Bydliště | Praha 10 |
Registrace | před 5.2 rok. |
Poslední aktivita | před 8.1 dny |
Komentářů u článků | 16 |
Pozitivních komentářů u článků | 1 |
Negativních komentářů u článků | 1 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Tohle na mě vyskočilo a splňuje to zadání -
Čínňan do toho dost šlape, jeětě generace dvě a nevim co budou klasický automobilky dělat.Oris já teda předpokládám že takový auto se chvilku hledá, ne že vemu inzerci tady a teď a běžím. My cca 2 roky zpátky koupili 130i se 150k na budíkách v super stavu za 229 tisíc káčé, teď je to sice vejš, ale pořád se podle mě dá. A nikde není napsaný, že u tohodle konkrétního kousku bys neusmlouval nějakou slevičku.
Já teda jezdim po Praze E60 530xi n52b30 v automatu a nedám na to dopustit. A s jedničkou 130i mám po Praze zkušenost a nuda to teda opravudu není.
Bmw e87, ideálně 130i. V mini S 3 gen jsem po praze par dni jezdil a kazdou chvili zaply esp, za me tragedie.1er je mala, rychla, zabavna a zaroven podvozek je prevzatej z e90, takze v ramci tridy malejch aut o galaxie jinde. Jedinej problem je to sehnat v dobrym stavu, ale s 300 by to melo pri trose vule jit.
IDrive sice není dokonalej, ale když ho srovnám se soudobým mercedesem (měl jsem GL), kde se část auta nastavovala v navigaci a druhá část pomocí několikaúrovňového menu na miniaturním displeji mezi budíkama tlačítkama na volantu, tak Idrive vede na celý čáře. V Mercedesu jsem nebyl schopnej přijít na to co se jak nastavuje ani po dvou letech soužití.
Toho bych se úplně zásadně nebál. Celkem hezky to rozebírá tady Vaculík - https://www.auto.cz/jake-vybrat-bmw-5-e60-martin-vaculik-radi-kterym-motorum-se-obloukem-vyhnout-139886 Prostě důležitější než jestli pět, deset nebo patnáct let je důležitější aby to mělo rozumnej nájezd, rozumnou servisní historii, u starších aut naopak když to má hodně málo tak to znamená spíš problémy, protože auto je navržený aby jezdilo a stáním degraduje., takže rozumně rozloženej průběh kilometrů. Patnáctiletej bavorák dokáže být ve výsledku spolehlivější volbou než pětiletej podservisovanej korejec.Další výhoda je, že u stařších aut když se tomu obětuje nějakej čas, tak se dá vyhnout problémovým motorizacím, protože se všema je hora zkušeností a dá se načíst co bude držet a co bude zdroj (drahých) problémů. Sám jsem řešil, jestli 5er F serie a nakonec jsem za velmi podobný peníze zvolil E61 530xd 3/2010, protože to výrazně líp jezdí , nekazí se to (druhý E60 530xi s N52b30 z roku 2006 mám 6 let a musím zaklepat) a servisovat se to dá za velmi slušný peníze. E65 měl kamarád 740i, servisně to vychází velmi podobně jako E60 a pokud se vybere kus s JaraXem tak to bude jezdit a jezdit a jezdit. To auto je ve správný motorizaci a pokud je to slušnej kus nesmrtelný. Phaeton, to je jiná písnička, tam nemůžu sloužit se zkušenostma a asi by to byla o dost větší loterie.
VW Phaeton - https://www.sauto.cz/osobni/detail/volkswagen/phaeton/164873081
BMW E60/E65
https://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/rada-7/168758101
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=358618387&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelGroupId=22&makeModelVariant1.modelId=22&maxFirstRegistrationDate=2010-12-31&maxMileage=150000&minFirstRegistrationDate=2008-01-01&pageNumber=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&fnai=next&searchId=6fd84664-13cb-4964-eb8a-9624de51675c&ref=srp
Čau lidi. Hlava mi nebere, že tu už padlo xkrát SLK, ale nikdo nezmínil Chrysler Crossfire v manuálu. Jasně, není to okruhovej speciál, ale má to správnou hnanou nápravu a atmosférickej šestiválec, kterej s tím umí zacvíčit. Design, pokud ho dokážete zkousnout (a nepotřebujete, je zvenku pořád fresh. Zevnitř je to sice horší, ale na to to nejezdí. V tomhle budgetu se dá sehnat naprostá voňavka, navíc máte jistotu, že jich nebudete potkávat tisíce. Servis je trochu horší záležitost, ale to auto je postavený na solidním základu mercedesu, takže to něco vydrží a celkem dost dílů to sdílí s mercedesem. Pak je taky třeba říct, že další prodej nemusí bejt úplně jednoduchej, ale to platí obecně u každýho roadsteru, pokud nenastavíte cenu aspoň trochu agresivně, holt octavii v dieselu prostě otočíte snáz než dvoumístnej benzíňák bez střechy.
Mě na první dobrou napadlo BMW X1 / Mercedes GLK.
X1 v 6hrnku - https://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/x1/17868211?goFrom=list nebo https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=276125837&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=PETROL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=6&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&searchId=7f536bea-d7c2-bda8-af48-2b7cc7c3dc0f
GLK padlo na benzínu bohužel, všechno diesely (a mobile.de neposkytlo uspokojující odpověď vzlhedem k cenám)
A6 C6 - my měli 3.0 TDi, manželka s tím byla spokojená a obecně k tomu autu mi to přišlo jako tak akorát motor. Svižný to bylo, cokoliv silnějšího by mi přišlo zbytečný, protože ta kastle v kombinaci s řízením s nulovou zpětnou vazbou je nečitelná, takže jet s tím pilu je stejně o život. Teď žena sedlá 5,5 V8 a ze začátku trochu brblala, že mu to trvá, než to zatáhne, ale během měsíce si zvykla na průběh výkonový křivky a už je s tím OK.
Jo a k tomu obložení - mám tmavě hnědý dřevo a to vypadá celkem obstojně - http://s3.bimmerfile.com.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2012/03/IMG_85781.jpg
Nicméně pokud to někomu trhá žíly, může si to vždycky přecvakat třeba do piano black (hliníkovej dekor je fakt fuj podle mě)- http://www.ezauto.lv/uploads/cars/10773_IMG_3945_original.jpg?1394055082
E65 myšleno ve srovnání s E61, prostě s dvěma dětma potřebuješ naložit kočár a tašky. Co se interiéru týče, mě tam nic nevrže, mám rok 2006 a pohoda. Možná je to daný relativně nízkým nájezdem (160k km), ale zatím to vidím tak, že to auto se mnou ještě pár let pobude.
Co se GL vs R týče - GL/ML s Rkem sdílí platformu. Sdílí to mraky komponent, tj sypat/nesypat by se to mělo tak nějak obdobně. My máme momentálně jedno dítě, druhý na cestě a dva ridgebacky. Tím pádem potřebujeme co nejdelší kufr, protože na psy moc tašek nedáš. Jediný dvě alternativy nám z toho vylezly Rko 500L nebo GL 500 (a pak vehikly typu Escalade, Chevy Tahoe, Navigator. ale to servisovat v ČR fakt nechceě), pak už jen minivany. Obecně u všech ostatních aut je problém, že kufr maj sice litrově velkej, ale hlubokej, ne dlouhej. U R klasse vnímám jako hlavní problém, že jich je na trhu zoufale málo (navíc 500 naprostý minimum) a narazit na dobrej kus je ořišek. Hnusný to auto objektivně je, na druhou stranu viz výše. Když ale chceš dlouhej kufr nebo aspoň trochu plnohodnotnejch 7 míst, nemáš v rámci tříd moc alternativ, i když se oprostíš od prémie.
A málem bych zapomněl - Zajímavej tip může bejt Porsche Cayenne. První generace je fakt ošklivá, ale díky tomu jsou ceny proklatě nízko. A kdo by nechtěl mít na zádi nápis Turbo S - https://www.sauto.cz/osobni/detail/porsche/cayenne/18007645?goFrom=list
Tenhle článek mě donutil se dokonce zaregistrovat, protože s většinou aut z výběru mám osobní zkušenost.
E60/E61 - mám 530xi ve velmi solidní výbavě několik tel, zloběj mě obecně 2 věci - kontrolka airbagu ("dečka" u spolujezdce) a v létě přehřívající se BT modul v kufru. Z hlediska spolehlivosti po několika letech provozu jinak naprosto v pohodě, jen spotřebka (oleje, filtry, zadní ramena). Řidičsky super auto, je to hodně o motorizaci, ale umí pobavit. Co se vnitřku týče, interiér je strašně odvislej od výbavy - v základu je to auto po letech fakt nehezký, ale když najdeš kus se sportovním volantem, velkým idrivem a hlavně komfortníma sedačkama (žádný lepší sedačky jsem v autě nezažil - jediná jejich nevýhoda je, že oproti ostatním sedačkám ubíraj hodně místa na nohy vzadu, ale to tě ještě pár let trápit s malýma dětma nemusí), tak dokáže i dneska vypadat dobře.
A6 C6 - měl jsem 2 roky paralelně s E60. Spolehlivý, ale řidičsky nuda a šeď, zpětná vazba od řízení nula, auto do limitu stabilní, pak se bez varování urve a čau, takže na velký sportování to fakt není.
E65/W221/4E - tady mám zkušenostjen s E65 740i - argument otáčení se k dětem je z cesty, problém je jinde, a to v prostornosti. Má kamarád s jedním dítětem a tak tak se vejdou, protože kočárek si vezme v kufru svoje a končí to tak, že maj věci rozstrkaný po kabině, pro dvě děti, nedejbože s dvojkočárem. to je konečná.
R klasse 500 - dlouhou dobu můj favorit, protože to je největší auto, který ještě jezdí jako auto a ne jako dodávka. Nakonec jsem skončil u GL 500 (měl jsem v merku oboje, našel jsem dobrej kus), sedí se vysoko, ale s Airmaticem je to překvapivě celkem agilna jede to jako lokomotiva (na 320 CDI u obou radši zapomeň z důvodu dynamiky). Obecně je to strašně nedoceněný auto, který je až na pravidelný investice do Airmaticu (vydrží cca 150k km) spolehlivý.
R63 AMG - doporučuju si projet na YT. Je to unicorn, moc se jich nevyrobilo, je to větší rarita než Ferrari F40. Problém je (ne zcela překvapivě) spolehlivost motoru - není to motor, kterej by vydžel stovky tisíc km a když odejde, novej stojí cca milion (jakože 1 000 000 Kč).
Sečteno a podrtženo, bral bych E61 po FL, v zajímavý motorizaci skvěle poslouži a bude si už držet hezky cenu, protože F10 se bmw fakt moc nepovedla, navíc přišla o atmosferický motorizace.
Poslední komentáře
- xMeda, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Porovnavat ojetinu s novym autem je nesmysl. To i dnes se da rict,... - xMeda, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Central byl opravdu bezne volitelna vybava i pro tuzemske Blackline... - Mechanik, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Měli jsme v rodině od novoty Formana Prima, pak moje první... - Mechanik, Ručičkové stopky, řev motorů a štěstí...
Moc pěkný, tak gratuluji k zážitku. Ta zelená 603, to je pecka - rock, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Jo jo :-) - Jaromír Soukup, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
No, a není tam? 😂 - rock, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Jinak mám za to, že ještě víc top model Formanu byl možná... - rock, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
"devítka s pěti nulami se stihla objevit na číselníku" To... - beastar, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Centrální zamykání mohl mít Black line i Silver line z výroby.... - Tomshon, Fiat Punto: Příběh hlučného fiátka
Letos fiátek vzal za své. Čest jeho památce. 😢 - Jaromír Soukup, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Fakt? Tak to jsem nevěděl, já myslel, že to dostala až Felicia.... - cPetan, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Krásný kousek, jen teda to centrální zamykání by Silver... - S.h.I.t., Ručičkové stopky, řev motorů a štěstí...
Roadbookovky jsou super :) . Mam je strasne rad na motorce, kde se to jezdi... - Jyrki, Tato auta zrají jako víno: Modely...
to ze je jednicka krabicoidni, to je jasne, ale je to nejkrasnejsi... - beastar, Z Alfy Romeo Milano je Alfa Romeo Junior...
Celý problém je v tom že Milano je v Itálii. A Junior ne. A jelikož...
Poslední inzeráty
2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem
2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem
1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem
2016 rok výroby
150 koní výkon
1 997 ccm objem
Rušné diskuse
- Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
46 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů - Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů netřeba oplakávat
22 komentářů