načítám data...

Ptejte se: Luxusní GT jako nový služebák

11. července 2018, 07:47 89 komentářů Daniel Borský Ptejte se

Typickým služebním vozem u nás bývá Škoda Octavia, případně Superb. Co ale vybrat, pokud se nechcete smířit s něčím obyčejným a máte na nákup dostatek peněz?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Ahoj, 
Rozhodl jsem se, že si potřebuji udělat radost, a protože se změnila rodinná situace, přišel čas na výběr nového auta. 
V garáži zůstane turbená MX5 jako hračka a Mazda 3 mé přítelkyně jako její daily. A protože se díky M3 obejdu bez velkého kufru, moje BMW 3 může jít z domu. A nastává dilema, co za něj… 
Požadavky: auto bude sloužit převážně na služební cesty (ráno 200 km po dálnici do Brna, večer zpátky (možná s malou zajížďkou)), s minimem zavazadel a v 1 osobě. Musí to byt dostatečně spolehlivé, bezpečné a rozumně komfortní, ale zároveň bych chtěl, abych stejné auto nevídal neustále kolem sebe. Stačí dvoumístné, spotřeba mě úplně nezajímá, ale TCO do jisté míry ano (nechci vydělávat jenom na auto). Celkový roční nájezd cca 15000, celoroční provoz… 
Moje nápady: Nová MX5 ND (RF)/použité Toyobaru - zdaleka nejlevnější, levný provoz, ale přece jenom to není úplně GT a jednu MX5ku už mám… 
Použité BMW 135i/235/240i – jedničkové bávo mám fakt rad, mel jsem ho a naprosto vyhovovalo. Asi furt rozumný provoz, ale chybí tomu ono něco extra… 
Použitý Jaguar F-type/Porsche Cayman/Aston Martin Vantage - to je cca maximum, které jsem do auta ochoten vrazit. A protože jsou to už docela drahá auta, netuším, jak strašné bude financovat servis (moje ochota konci někde kolem 3.5kc/km + benzin :)). 
Něco úplně jiného, co mě nenapadlo? Rozpočet cca do 40k EUR, ale když to bude levné, zlobit se nebudu. 

Ahoj, 

Děkujeme za zajímavý dotaz, s podobnými problémy pomáháme opravdu rádi. Mít možnost pořídit si jako auto na služební cesty charakterní GT je skoro až záviděníhodná situace. My ti však závidět nebudeme a místo toho ti radši zkusíme poradit. Nejprve na tvoje návrhy. Přemýšlíš nad Mazdou MX-5 ND či Toyobaru. Tahle dvě auta bývají brána jako univerzální rada, když někdo shání sportovní auto pro každý den. Nízká pořizovací cena, levný provoz, rozumná spotřeba. A dá se s nimi docela dobře žít i ve městě. Jenže se trochu obávám, že ve tvém případě nedává ani jedno tohle auto vůbec smysl. V Subaru BRZ jsem se poměrně nedávno svezl a pokud by profil tvých cest tvořila z velké části zakroucená okreska, poradil bych ti neváhat a jít hned pro něj. Jenže ty mluvíš o 200 km cestě do Brna po dálnici. Přemýšlím, jestli k takovému účelu existuje horší auto než Toyobaru. Na té dálnici ti bude chybět výkon, bude tě štvát nastavení podvozku, aerodynamický hluk a prakticky úplně všechno, na co si vzpomeneš. Snad jen ta spotřeba obstojí. Ne vážně, na dálnici se Toyobaru nehodí a nechtěl bych tak trápit ani auto, natožpak sebe. Podobně problémy se pojí také s Mazdou MX-5. Její použitelnost na tomto typu cest není valná. Samozřejmě, že to nějak jde, ale podstupovat to dobrovolně je jistá forma masochismu. A to jsem ještě nezmínil ten nejpádnější argument proti. Ty už jednu MX-5 v garáži máš (a ta tvá navíc asi i slušně pojede, ne?), k čemu tedy pořizovat stejné auto? Toyobaru a Miatu bych asi vyřadil z výběru.

Použité BMW jedničkové (potažmo dvojkové) řady se šestiválcem pod kapotou zní mnohem rozumněji. Velký a charakterní motor ti bude dělat radost, nebude se trápit na dálnici a když se rozhodneš jet tou sice delší, ale o to zakroucenější cestou, pak se budeš náramně bavit. Jo, tohle auto, by mohlo být ideální volbou. Přesto se nemohu ubránit dojmu, že primárně jde pořád spíše o hračku na okresky než o cestovní GT. I přesto, že na té dálnici obstojí, asi bych se koukal jiným směrem. Ještě navíc, když je tvůj rozpočet tak velkorysý a dovoluje nákup opravdu zajímavých povozů. 

Další trojice, nad kterou uvažuješ, je už o poznání zajímavější. Jaguar F-Type považuji osobně za mistrovské dílo. Krásný design, kouzelné motory a nezaměnitelný britský šarm, to všechno z něj dělá opravdu neodolatelné auto. Jízdně je taktéž skvělé a jsem si jist, že bys rozhodně nebyl zklamaný. Totéž se ovšem dá říct i o Porsche Cayman. Někteří kolegové novináři o něm hovoří jako o nejlepším malém sporťáku vůbec. Přestože jeho zaměření je trochu jiné než být cestovním GT, poslouží i na té dálnici a cesta zpátky s menší zajížďkou bude skvostná. A Aston Martin? To je kategorie sama pro sebe. Kousek moderního umění na kolech. Proti takovému návrhu snad nemůže žádný automobilový nadšenec vůbec nic namítat. To bychom ti schválili s okamžitou platností. Jenže, jak jistě tušíš, všechno má svůj háček. 

V tomto případě jsou oním háčkem provozní náklady. Sám říkáš, že bys nerad vydělával jen na provoz auta a tvoje ochota výdeje peněz končí někde u 3,5,- na kilometr bez paliva. Servis přitom není největším strašákem, tam by ses u všech výše jmenovaných měl vejít do 30 tisíc za servisní prohlídku, pokud budeš mít štěstí na spolehlivý kousek, který nebude vyžadovat nějaké nestandardní opravy. Horší je to s pojistkou. Tam je třeba počítat s částkou okolo 100 tisíc ročně (v případě, že nemáš někoho, kdo umí s pojistkami kouzlit) za havarijko, což dělá při tvém nájezdu více jak 6,-/km. Jasně, můžeš jezdit i bez něj, ale nevím, jestli by se mi chtělo riskovat u auta za 40tis Euro, že do mě nacouvá někdo při parkování vocas, co nesundal kouli a já pak budu muset shánět náhradu za prasklý nárazník na Astonu. A celoroční provoz na D1 také není zcela bez rizika, že? 

A co bychom ti měli poradit jiného? Velmi lákavě se jeví Ford Mustang, který je pro takové cestování jako stvořený. Provozní náklady budou snesitelné, neb za svůj finanční obnos dostaneš prakticky nové auto, takže problémy vyřeší záruka. A také moc hezky jezdí, tím spíš s osmiválcem pod kapotou. Jen se člověk musí smířit s trochu lacinějším interiérem a faktem, že logo na volantu není od prémiové automobilky (pokud ti na tom záleží). A poslední volbou, co mě napadá, je starší Audi RS5. Audi nebývají přeborníci v zábavnosti, ale jako cestovní GT poslouží skvěle. Nabídne kvalitní a pohodlný interiér, na delší cesty jako stvořený. A ten vysokootáčkový osmiválec je prudce návyková záležitost, kterou jednou okusíš a nechceš jinak. Otázkou zůstává jen servisní náročnost, ale jinak by to nemusela být špatná volba. Až něco vybereš, dej vědět, moc nás zajímá, jakým směrem se nakonec budeš ubírat. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

peca
11. července 2018, 08:15
2

Ja bych bral na takove cestovani Dodge Challenger s V8. Je to pohodlne, silne, paradne vypada a hlavne ten zvuk!

reagovat
ma
martinw
11. července 2018, 08:27
0

Pokud se bavime o dojizdeni po D1 zaridil bych do vyberu podminky : vzduchove odpruzeni a asistent pro jizdu v kolonach.
S luxusními vozy nemám zkušenost, ale proč Vás nenapadl třeba Mercedes E coupe ? Nejezdí jich tu moc, bude tam pohodlí na tu dálnici určitě větší než v např. v tom mustangu a cenou by se vešlo pod 40tis. pokud se bavíme o ročním vozu.
-
Komentář upraven 11. 7. 2018, 08:33:04

reagovat
SEMRY
11. července 2018, 09:36
0

Přésně, E500 coupe, Airmatic, plná palba pohoda.

Bavoraczech
11. července 2018, 11:20
0

E320 CDI :-P

Daniel Borský
11. července 2018, 11:36
1

Mercedes mě samozřejmě napadl, ale nakonec jsem ho zavrhl jako možnost. E Coupé v aktuální generaci se bude velmi složitě shánět do 40 tis Euro. A minulá generace, která, pokud si dobře pamatuji, byla postavená na céčku airmatic mít nemohla a její jízdní komfort byl trochu diskutabilní.
-
Komentář upraven 11. 7. 2018, 11:36:42

Inženýr
13. července 2018, 16:30
0

Daniel Borský: Minulé Éčko bylo vůbec od Mercedesu? Pár kilometrů jsem s tím najel ať už jako řidič, spolujezdec, nebo zákazník taxi, a kdyby mi někdo řekl že to vzniklo kooperací s Renaultem - uvěřil bych. Dvojkovému Supu se to rovnat nemohlo ani vnitřním prostorem a pohodlím, ani kvalitou interiéru.

SEMRY
15. července 2018, 12:43
0

Za to srovnání se Superbídou si dej 10 otčenášů, W212 je solidně postavenej Mercedes. Že tam museli naroubovat kulatej ksicht je věc druhá, protože zákazníci dnes nadčasový desingn neocení.
W212 E500 coupe předface tak kolem 0,5 mil. Najede to nesmysl. Komfort mi nidky příšerný nepřipadal a Sup nebude pohodlnější.

ReVolte
11. července 2018, 09:22
1

F-type by byla paráda, ale sehnat ho za 40k€ je vcelku obtížná záležitost. Za mě je v článku ještě málo návrhů, určitě se dají najít další zajímavá GT v tomto rozsahu :)
Za mě bych pokukoval po AF Giulii QV sice s penězma na hraně, ale určitě to má smysl. Nebo Maserati Ghibli, pokud se člověk podívá k západním sousedům, tak by se něco dalo najít.

PS: Lexus nikoho nelákal? :)

reagovat
Raspby
11. července 2018, 09:34
1

Přidávám se asi k těm Mercedesům Coupé - ať už novější C/E Coupé, nebo i starší CLK nebo CL - těm bude na dálnici opravdu dobře. Připadně ještě třeba BMW 6. Aston je jiná liga, ale bude hodně finančně náročnej jak již bylo zmíněno. Ameriky jsou taky možnost (ať už Mustang nebo Camaro či Challenger) pokud by nevadil ne zcela prémiový interiér. A ano - Lexus je také zajímavá volba :)
-
Komentář upraven 11. 7. 2018, 09:34:48

reagovat
ho
honziss
11. července 2018, 10:18
0

Ja jsem pro 140/240i. Odjezdil jsem za 3 roky 160 000 km v naftovy F20 a je to primerene pohodlny, na dalnici stabilni, na zakrouceny silnici zabavny auto. Navic je v nem paradni posed a neni problem ujet 500km bez zastaveni. Jako dalsi alternativu bych volil Giulii...

reagovat
krab
11. července 2018, 10:32
3

40 tis Euro / 15 tis ročně / celoroční provoz / delší trasy ( určitě ne každý den) jinak by nájezd nebyl 15 tis :)

Vychází mi jedno auto, který prakticky splní vše : Porsche 911 Carrera ( 996.1 a 996.2 - verzi bych nechal na zájemci co mu sedne) : případně 997.1 (ale pozor na nejlevnější kusy a s rozpočtem 40 tis Euro to nebude lehké najít ten dobrý, přitom výhoda je čistě vzhled předku + modernější interiér)

Dobrá, může se stát, že motor M96 , hlavně tento 3.6 bude potřebovat GO. A rozebíral jsem to tu v pár servisních dílech. Jenže když se to stane, ano utratí se peníze, bude to trochu pohroma, po opravě bude vše perfektní a auto bude fungovat snad pak již natrvalo. A je to nestárnoucí klasika. Nerezne, netrpí na poruchy elektroniky atd. Je pohodlná pro cestování a je to současně opravdové sportovní auto.

reagovat
Mr.Mechano
11. července 2018, 13:19
0

co velikost interiéru 996 vs. 997? hodně dávno (11 let cca) jsme tu 997 na pár týdnů měli, překvapila mě příjemně jak je velká (195 cm měřím), v 996 jsem nedávno jen seděl a přišla mi fakt malá, ale to strašnej časovej rozdíl, tak nevím :D
911 není úplně GT, ale zase ne vytřásací sporťák, na ty účely ideální, blbý je to s cenou, to je fakt mazec (i proto mám jiného favorita viz příspěvek níž), navíc by to chtělo 997 fl s PDK a to je víc jak 1M už, v tom, se kterým jsem jezdil byl Tiptronic a nic moc teda (že to GT automat, to je bez diskuze, ne? ;) )

krab
11. července 2018, 13:57
1

hodně záleží na preferencích a představách toho konkrétního člověka. Někdo považuje 911 za ryzí sporťák a GT právě vůz typu BMW 6er , který je proti specielně 996 velké jako autobus :)

Automaty : ano, u Porsche je možná škoda koupit verzi s Tiptronicem, i když s tou převodovkou nebývají problémy a prý řadí dobře. Zase, je to pro určitou klientelu. Pro jinou je to absolutní "no-go" stejně jako daleko sofistikovanější PDK systém.

Cena : no je to "Neunelfer" ... co se dá dělat. A má to svůj důvod proč není levná :)

997 vs 996 není obrovskej skok ve velikosti auta. Spíš 997 má interiér který už nepřipomíná ty staré 911 více méně vůbec, nebo je zkrátka daleko modernější. Ten v 996 je taková víc plastová verze zakulacené přistrojovky těch tradičních modelů. ten interiér má málokdo esteticky rád, ale záleží na výbavě konkrétního kusu. Ono když je tam příplatkové obšití kůží, alkantarový strop atd atd... ono to pak taky vypadá zcela jinak. To všechno tehdy stálo mraky peněz. I dneska, kdo si chce doladit interiér dodatečně pořád platí za tyhle věci fakt hodně. Ale sortiment k mání je.

Čtenář a tazatel Ptejte se si stejně nakonec vybere sám :) By bylo zajímavý zjistit co to bude.

ma
martinw
11. července 2018, 14:42
0

Tazatel to sepsal hezky, kdyby napsal budu jezdit 3x měsíčně do Brna tak ho každej pošle do ...půjčovny nebo k taxikářovi :)

mv
mvrlik
12. července 2018, 09:30
0

Hele Krabe, jaka je podle tebe vyhoda 911 oproti Caymanu, pokud nepotrebuju parodii na zadni sedadla? C. koupim za stejne penize asi o dost mladsi...

krab
12. července 2018, 10:13
0

To je dobrá otázka ... Mechanicky je 987 Cayman prakticky totožný s 911 (997.1) Motor u modelu 996 ( čili M96 kód) je technicky, konstrukčně pořád stejný, řekněme do roku 2008, akorát od 2005 se jmenuje M97. Není úplně stejný, s hromadou updatů a drobnějších úprav a změn jak šel čas. Od 2009 se přešlo na přímovstřikové motory, ty už jsou dost jiné, nebo resp. těch změn je tam už daleko víc.

Cayman ( pokud se budeme bavit o modelu S s 3.4 verzí motoru M97) , takový tě vyjde na podobné peníze jako 911 996.2 (facelift) s motorem M96 3.6 l. Jsou podobně těžká auta, 911 má o nějakých 30k +- víc, což není extra citelná věc, alel co je zásadní rozdíl je pocit z jízdy. Cayman je konstrukčně Boxster s pevnou střechou, čili má lepší tuhost karoserie než Boxster. Motor je u něj uložený obráceně než v 911, čili motor za zády a převodovka s diferenciálem za ním. Čili motor má svoji hmotnost před zadní nápravou. 911 má hmotnost motoru za zadní nápravou a má kratš rozvor náprav. Řídí se prostě jinak.

Objektivně vzato se Cayman považuje za čistší, vyváženější svezení ( díky koncepci) a 911 za takovou trochu řidičskou lahůdku, řekněme atyp pro lidi, kteří prostě motor vzadu chtějí mít a mají radost, že takovou věc prostě řídí a zvládnou.

Já když hledal a vybíral , uvažoval jsem podobně : Cayman nebo 911. 911 bude starší za peníze Caymana a Cayman bude i lepší na řízení. Nakonec díky nabídce od kamaráda přišla 911 a ta klasická koncepce se mi zalíbila. Takže jí mám rád.

Pro konzervativce je tu ještě další aspekt. 911 je zkrátka auto, které je tu s námi 50 let a asi dalších 50 let bude dál. A ponese stejnou základní siluetu karoserie. Cayman je sporovní auto, který Porsche bude dál vyrábět, ale ten tvar bude ladit a obměňovat podle módy a bude zkoušet na co zákazníci uslyší.

SEMRY
15. července 2018, 12:47
0

To se mu při tomhle nájedu kousne, na to se dá spolehnout a taky neuslyší ani telefon, protože je to všechno hlučný. Já bych tim třeba jezdil, ale 996 se blbě sedí, ne teda uplně blbě ale nic moc to nejni, místo tam neni vůbec.

Zapomněl jsem zmínit CL. To je ten pravý stroj.

Be
Beaumont
11. července 2018, 11:13
1

Navrhuji Alfu Giulii Veloce, 280 koni, 4x4, za ty penize bude nova nebo skoro nova, urcite jeste spoustu let v zaruce. Fantasticky podvozek, kupodivu i slusne pohodli. Jediny problem: povinny automat...

reagovat
Bavoraczech
11. července 2018, 11:23
0

Nebo počkat na nové GTV? :-)

mv
mvrlik
12. července 2018, 09:42
0

Gulia je super, jenom si oproti 3kovemu bavu s nicim moc nepomuzu. A na Quadrifolio nestaci rozpocet...

Bavoraczech
11. července 2018, 11:20
0

Tak první, co mě z nadpisu napadlo byl nějaký Mustang / Camaro. Myslím, že jednoduchost/spolehlivost vynahradí o něco menší technickou vyspělost podvozku a lacinější interiér. Přesto myslím, že pro jízdu na dálnici bude taková amerika dostatečně pohodlná a charakterní.

reagovat
Sedrik
11. července 2018, 12:06
0

Vzhledem k tomu, že jsem se teď vrátil z cesty dlouhé 1600 km, průměrnou rychlostí 91 km a spotřebou 8,9 nemůžu nedoporučit motor N55B30
V mém případě je ve 4 (což je velké auto na okresky, ale skvělé auto na širší silnice a dálnice) výkon 300 koní+ a hlavně krouťák mě nikdy neomrzí. S adaptivním tempomatem a superrychlou 8 rychlostní převodovkou je to zábavné, velké, pohodlné auto.
Není to srdcovka (jako by byl asi F-type, nebo Cayman), ale za volant se pokaždé těším a auto se mi moc líbí. Takže podle mě win-win.
Náklady jsou snesitelné a se svým rozpočtem seženeš auto i v Premium selection (s 2 letou zárukou od BMW).

reagovat
beastar
11. července 2018, 12:13
2

Maserati Grantutismo případně Ghibli. Na tenhle nájezd, benzín v8. 400 koní, krásný interiér. Zajímavý neokoukaný design a rozhodně jich nejezdí moc. Bude to ale na hraně s penězi. Zbývají jen první starší kousky. A jak známo kvalita těch aut ve zpracování a elektronice končí někde se zárukou na nové.

Jak píše Krab. Tak 911 mi přijde taky jako logická volba. Super svezení. Snesitelné náklady a slušná spolehlivost. Status nej sporťáku a prostě Porsche chceš ať si kdokoliv. Jen ten servis může potrestat naivky. A taky úplně nevim jestli bych s tim chtěl převážně d1, ale to asi s ničím z výběru.

Zajímavý by mohlo být i Bentley Continental Gt. V první generaci. Jediný čeho bych se asi bál je ten obří motor a jeho servisní náročnost. Tak snad Peugeot RCZ ;D

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
11. července 2018, 12:47
3

Byl jsi rychlejsi. RCZ mě napadlo jako první možnost při čtení zadani... Rozumné tco a nemusí to být líto jo trápit na D1. Ale vzhled není pro každého.. :)

David Střítežský
11. července 2018, 12:21
2

Mi přijde trochu, jestli by nebylo na místě zvážit třeba .... Maserati fdehtu na operák ? Kdyby se tu jen tak našel někdo kdo by o tom věděl víc nebo napsal článek nebo měl osobní zkušenost :D

A ta Kia Stinger jak na ni kdejakej Autíčkář slintá (na operák?) je automaticky ze hry, když se tu házi značkama jako Aston a Porsche, co ?


reagovat
ma
martinw
11. července 2018, 12:40
0

jojo kdybyste o někom veděli at sem napise :D Stinger nemusí být ze hry jen bude patřit asi mezi vozy které ztratí výrazně ze své ceny jako ojetina a taky bych si to projel na té D1 jak to žehlí na tom staveništi.

beastar
11. července 2018, 13:17
4

Hale u nás na vsi to jeden namachrovanej blbeček má. Samozřejmě na operák a v bílý víš co jak jinak taky. Nechápu jak se mu to může vyplatit kdyby si to rači koupil keš a potom řešil jak se toho zbavit. Fakt nevěřte tomu tyhle drahý auta vod eksotyckejch značek jedině za hotovsóna a musí to bejt aspoň 15 let starý pak s tim nejsou problémy a je to hodně petrohetský jakože. No moch byh ho chytit někdy v hospě až si tam pudu se žbánkem (páč kdo by taky to drahý pivo za 28 !! kupoval a ještě lemtal f knajpě) a zeptat se ho esli by mi neřek kolik se za takovou italskou šunku platí.

David Střítežský
11. července 2018, 13:50
0

martinw: a neresi se prave vsechny problemy tim operakem ? (ztrata hodnoty, litani po D1), malej najezd, chvilu s tim poskaces to staveniste a zachvilu to posles pryc, treba to ten blbecek od bístara z knajpy osvetli
... navic pise ze ma oturbenou mx-5, tak se drzim toho, ze by chtel neco co je vic GT nez sport (a Kia ma GT v nazvu! ) nebo aj ta Julie od (alfy) Romea?
pres vsechny predsudky, bych skocil za tema Kyjákama do salónu to aspon votestovat - pro jistotu s falesnym knirkem aby me nikdo nepoznal

Bavoraczech
11. července 2018, 14:18
1

15 let starý italský "petrolheadský" sedan na dálnice jak dělaný s tou analogovou V6 nebo s dehtovým pětihrnkem... Mě to připomíná, že už jsem od Bísta dlouho nelyšel příběh o staré milánské paní... To je furt jak se britská kočička podívala do servisu, ale o Italce dlouho nic :D

Mr.Mechano
11. července 2018, 12:52
2

BMW 6, buď starší generace E63, 650i, krásnej zvuk V8, 367k, výbava je fantastická i na dnešek, vybrat pěknej kus Indivual a ještě ti hodně moc peněz zbude, spotřeba po dálnici 10l, nebo novější F13 640i, bohužel jen R6 motor, V8 v nové 650i je extrémně nespolehlivý :( tohle jsou luxusní GT, je na těch autech sakra znát kolik stály nový, níž bych nešel, jízdní vlastnosti famózní... mám 645Ci kabrio, takže z vlastní zkušenosti
Mercedes měl CL myslím, Jaguar XK, Maserati GrandTurismo - tam se asi ještě s penězma vejdeš, to Porsche 997 a Aston Martin už by byly na krev :(

reagovat
Me
Mendoza1
11. července 2018, 13:20
0

Já bych volil:
Audi A7 - líbí se mi ten tvar, vysouvací křídlo, parádní interiér
Něco od AMG - nevím, jestli by byl úplně vhodný AMG 45, ale co třeba C63?
Mercedes SL - ten tvar mě i po letech dostává, nikdy jsem v něm nejel, ale předpokládám, že Mercedes má komfort ve své DNA

reagovat
beastar
11. července 2018, 13:39
1

Jo C63 coupé by mohlo být zajímavé přece jen na dálnici to jede víc než je třeba. Těch a7 už je na silnicích docela hodně....

Mo
Mooney
11. července 2018, 13:31
1

Ještě chvíli šetřit tak bych si počkal na Alpine :) :) :)

reagovat
Franz Kafka
11. července 2018, 13:33
2

911 takovou na kterou stačí rozpočet. A enjoy. Nejlepší sportovní auto použitelné i jako GT na světě. Pokud máš na provoz což bych řekl, že ano, nevidím jinou cestu. 15 000 km je tak akorát aby se s tím dalo jezdit bez výčitek. Akorát ta cesta domů často nebude po té dálnici, ale nějakou tajnou zkratkou.

reagovat
st
stirling
12. července 2018, 11:48
1

Neni 996 uz na take najazdy stare auto . Ja viem ze sa tu tlaci 911 a chapem aj preco, ale 996 uz ma nieco zasebou a servis by mohol byt dost narocny. 997 ako pise Krab na hrane s budgetom.

Vt
Vtec
11. července 2018, 13:46
5

Nejlepší návrhy se asi už vystříleli, ale zkusím něco, co se na cestách jen tak nepotká, a přece jen by se to do podmínek vejít mohlo.
Nissan 370Z Nismo.
Cenový limit splňuje, provoz drahý nebude a lze použít jak na okresky, tak na dálniční cestování.

reagovat
ToMyx
11. července 2018, 16:53
0

Jen tam šoupnout hned olejovej chladič ať se to na dálnici moc nehřeje a hotovka:-) Ještě jsem v Nismu nejel, ale docela by mě zajímalo jak moc velký rozdíl je v podvozku oproti normálu. Jedno z mála aut co bych snesl v bílý :-)

Ju
Junior
11. července 2018, 17:21
0

Mergl na vzduchu. Není o čem.

reagovat
KD
KDB
11. července 2018, 19:42
0

Vzduch neznamená automaticky pohodlí......

beastar
11. července 2018, 20:48
0

Nic na našich cestách neznamená automaticky pohodlí. D1 je prasečina i v eskád€ na vzduchu.

Jimi
11. července 2018, 20:56
1

V levým to není až tak zlý... jednou za čas to přežiju i na 20-ítkách... :D

Mira
11. července 2018, 19:32
-1

Jednoznačně Tesla Model S, pokud jezdíš dálnice do 400 km vzdálenosti a máš na konci kde to odstavit na dobití. Po dvou letech a 50 tis km jsem ji prodal kvůli nákladům na servis, který odpovídají kategorii velkýho auta, který jsem nehodlal akceptovat. Ale vím, že si ji zase jednou přesně za účelem zdolávání dálnic koupim. Místo toho jsem pořídil Fisker Karma a taky super svezení, už mám 20 tisíc bez závady nalítáno. Ale je to trochu masochizmus a srdcařina, nejsou na to díly, takže to nemohu s čistým svědomím doporučit. Z konvenčních auťáků bych si uměl vybral leda nějakou ameriku, moderní Cadillacy by asi mohly bejt dobrý auta, ale tam záleží jak jsi na tom s rozpočtem na palivo. BMW, Mergly, Poršáky, Jaguáry, to je taková konfekce, má to každej a chce to každej, to mě nezajímá a tak zde nebudu doporučovat nic. Maserati by se mi moc líbilo, ale netuším, jestli už jsou to dneska spolehlivá auta, nebo ne.

reagovat
Mira
11. července 2018, 19:56
-1

Ještě bych zapomněl - Mazda RX-8. Výhody - je levná, a každých 50 tisíc km uděláš za 75 tisíc repasi wankelu a máš zase na 2 roky spolehlivý auto. Tj. 1.50,- kč/km, což je celkem ok, jen člověk musí přenýst přes srdce, že se to prostě jednou za cca. 50 tisíc děje. Nevýhody - spotřeba, tady už je pak V8 ekonomická alternativa. A jednou za 50 tisíc budeš potřebovat na 14 dní náhradní auto :-) A pak jsem ještě dlouho koukal pro Breře, ale motor napříč a malá šance, že koupíš opečovávaný auto do kterýho majitel poctivě lil Selenii mě odradila. Obě auta jsou ale pro tebe asi už starý pekáče.

beastar
11. července 2018, 19:56
0

Fisker zajímavý. Jinak ten model S bych klidně dneska zařadil do kategorie každej to chce a nějaký i jezdí asi jako Jaguary u nás v Čr.

No k tomu Maserati. Mám zkušenost 80s, 90s i dnešek. Je to pořád stejný;) Ale 15000 by to mělo zdolat s jistotou sobě vlastní. Tedy jen s jistým mechanickým opotřebením.

Mira
11. července 2018, 20:02
0

Jo, pravda, Model S je hypsterama, geekama a podobnou verbeží vyhledávaný auto, a i když s tím jezdíš byť z jiných důvodů, tak do tý kategorie tak nějak spadneš taky. Což je na houby, ale tak asi stejný jako si koupit báwo a bejt buran, nebo Miatu a bejt homosexuál :-) Člověku nesmí vadit povrchní škatulkování debilama, no.

Maserati mě mrzí, 15 tisíc je málo. Neznám komunitu kolem toho, ale asi to nebude levný spravovat, a umim si představit, že na to asi moc dílů v druhovýrobě nebude. Tesla měla 157 EUR na hodinu v oficiálním servisu, a pokud by se Maserati mělo blížit, tak to je na prd vysypat každej rok kilo jen abys stárnoucí hodnotu ztrácející pekáč udržel na silnici.

BigBen
12. července 2018, 09:26
0

Mě by zajímaly ty servisní náklady Tesly S po 50 tisících. Co se tam vysypalo nebo co bylo třeba řešit a za kolik?

mv
mvrlik
12. července 2018, 09:36
0

Model S ale asi do 1m nekoupim... I kdyz na kratke couracky mozna pribude Fiat 500e, kdyz uz mam garaz a kde nabijet :)

Mira
12. července 2018, 21:13
1

2x klika, kompresor podvozku, 1x motor, radiátor chlazení baterie, teklo střechou. Vše šlo na záruku, ale množství drahých závad mě vystrašilo a po záruce jsem to radši dal pryč. Navíc 3jka na krku, jaguary už dodávají a další 400+ km auta přijdou do roku, takže jsem měl před sebou další výraznou ztrátu hodnoty, což vzhledem k tomu, že jsem do Tesly schoval peníze na bydlení, si nešlo dovolit. Posledním hřebíčkem byla nucená výměna kotoučů a desek, jinak by padla záruka,, který byly ale zdravý jak jen brzdy můžou být (koukal jsem 14 dní před když jsem přezouval), nutnost koupit si nový gumy, jinak mě propadne záruka (na český poměry byly ty gumy dobrý, ale rakouskej technik na takových nesmí províst testovací jízdu). No a pak mě chtěli vzít záruku za instalovanej antiradar, kterýho si ale na dvou předchozích servisech nevšimli. Na mé náklady mi ho demontovali, neměl jsem na výběr, záručních závad bylo tolik, že jsem radši zaplatil demontáž od nich. Nutno říct, že jsem měl jednu z prvních Tesel a kamarádi co maj 2016 a novější jsou v 80ti tisících bez závad. O tom, že ty první maj svoje mouchy se ví, důležitý je koupit si co nejnovější auto, což udělám, až padnou. Taky mě možná zkazil chuť přístup Vídeňskýho servisu.

Jinak Modely S jsou v německu za 900, nějaký olítaný taxíky z Holandska se daj koupit i za 800. Tak až spadnou novější čtyřkolky na tuhle hranici, tak do toho jdu znova, to auto je k nezaplacení.

CerVus
11. července 2018, 20:25
1

A co takový genesis coupe. Po faceliftu je to pěkné auto, mívají málo namotáno a motorově vůbec neztrácí. Když to v Americe testovali proti mustangu, camaru a challengeru tak to byl vítěz jak jízdními vlastnostmi tak kvalitou.

reagovat
krab
11. července 2018, 20:31
2

... ještě jsem zapomněl dodat, že vlastně nejlépe tazatel udělá, když prodá turbomiatu, nechá jen hatchback od Mazdy a koupí Lotus Elise. A do toho Brna může jezdit vlakem nebo žlutým autobusem, to taková hrůza nebude :-D ( protože autem to nic zvlášť extra záživnýho není)

reagovat
mv
mvrlik
12. července 2018, 09:32
0

:) To nejde, kdyby to bylo jenom Brno, tak asi jo, ale ja spis objizdim male prdele po ceste... A tam je to sockou na prd...

Jimi
11. července 2018, 20:38
2

V tý S5 V8 v manuálu odchází často spojka i převodovka, nakonec to levné není. Napadl mě Lexus IS F, nenápadná šikovná V8, tady ji asi nepotkáš. Hledám něco podobného, ale jak jsem koukal na diskusi, ty auta na tyhle podmínky za menší peníze bohužel na trhu už pomalu nejsou...

reagovat
ToMyx
12. července 2018, 11:32
0

Připojuju se do party doporučující Lexus IS F. Nic jsem od toho kromě "jiných řešení" a brumlavého V8 nečekal, ale svezení mě dostalo.
In/ext design není pro každého, ale mně seděl. Navíc, dokud to auto neslyšíte, je i vcelku nenápadné až na ty dvojité koncovky vzadu..
Jen je jich málo, takže málo zkušeností, referencí a ceny trochu výše, ale zase ne o moc :-)

Jimi
13. července 2018, 20:01
0

Jinak pod 40t € je už i RC 350 F, zadokolka, atmo, je to nové, jezdit to umí a taky to tu moc nejezdí...

Inženýr
11. července 2018, 20:46
2

Po přečtení dotazu mě hned napadlo, že tazatel je divnej. Po přečtení diskuze mám zase pocit, že divnej jsem já. Tak jak to je?

Na titulním obrázku je Aston Martin. Chce tazatel Astona nebo nikoliv? Pokud ano, ať si ho koupí. Snesitelné je ještě to 911 a třeba F-Type.

Ghibli? Ba dokonce Mergly? Co rovnou nějaké SUV?

Ale BMW 1/2? Asi špatně vidím, ale pán už má BMW 3. Co třeba Oktávii?

Jestli chci něco opravdu hezkého a mohu si to dovolit, nějaké BMW nebo jeho rezavý brácha mě zrovna bude zajímat.. Nic ve zlém, ale mám pocit že pán jednoduše neví co chce. Na jeho místě bych si nechal tu trojku.

reagovat
beastar
11. července 2018, 20:55
1

A co třeba Zondu? Já bych mu ji doporučil, ale trochu nevychází rozpočet;) Báj d vej co je špatnýho na Ghibli? Viděl si na co to chce... Jezdit hlavně dálnici no teda d1...

Inženýr
11. července 2018, 21:02
0

Samotný titulek hlásí "Luxusní GT", a Ghibli je větší sedan. OK, proč taky ne. Na cestování po D1 to stejně bude lepší než Vantage a taky je to Maserati - žádná tuctovka. Ale co tam dělá BMW a další němčourský mainstream (vyjma 911)? To už opravdu ta Oktávie ani Superb nebudou k zahození..

Kuře
12. července 2018, 00:29
0

Inženýre souhlas, taky jsem si říkal, že snad ani nebudu dávat tip, když tazatel neví co chce jak to máme pak vědět my....

A proto: Ford Escort Mk3 RS2000 Cosworth:)

mv
mvrlik
12. července 2018, 09:29
0

Diky panove za rady. Tazatel vcelku vi, co by chtel (F-Type), jenom nevi, zda to chce zivit... Takze se snazi najit zabavne alternativy :)

beastar
12. července 2018, 12:13
0

Inu mám to podobně. Jen ted těch 15.000 najedu asi 3x a různorodý cesty. Výsledek je nikdy to nechceš živit. Vždy to člověka trochu štve. Tak se alespoň těším z toho, že mě to baví a nepotkávám stejný auto za den 500x. Navíc mám v životě asi 3 diesel. Zhruba ze 40 aut je vidět, že nejsem úplně fanda do nafty. Přesto mi to nevadí mám rychlý sedany rád.

Kdyby tomu osud chtěl jinak, tak teď jezdim v džegu bez střechy. Mimochodem Ftype vynikající, krásný auto. Takže jestli ho fakt chceš na celou diskuzi zapomeň. Sjeď pro něj někam ven a těš se z něj. Vyplatí se to.

Ni
Ninjaherb
12. července 2018, 17:29
2

@Inženýr
Mě teda dává smysl, že tazatel jenom popsal použití auta a preference a nechal zbytek na Danovi, ať něco vymyslí. Článek "Dotaz: Chci F-Type. Odpověď: Kup si F-Type" a v komentáři diskuze nad dostupnýma barvama, to by asi nebylo čtenářsky úplně zajímavý.

beastar
12. července 2018, 17:33
0

:D To by nebylo zajímavý, ale zase na druhou stranu by to bylo jasný.

CerVus
13. července 2018, 10:58
1

Jako mě také napadlo, že ten výběr aut je šílený. Jediné co mají společného je pohon vzadu.

Inženýr
13. července 2018, 16:18
0

Takto, pokud někdo má BMW 3 a vyhovuje mu, nevidím důvod se toho auta zbavovat a kupovat si BMW 1/2. Po přečtení diskuze jsem se však nestačil divit a dokonce jsem někde viděl Mercedes A45 AMG.. Jak píše tazatel, auto s kufrem už má - Mazda 3, a auto na "blbnutí" taky - MX-5. Proto mi z toho vychází právě nějaké hezké GT. Když je rozpočet a mluvíme o Astonech, nevidím důvod se na ně nepodívat blíž.

Tady se ovšem dostáváme do situace typu "ojeté Quattroporte nebo nová Giulia", jak to nedávno řešil myslím Franz Kafka. A my víme jak to dopadlo.

Proto bych se taky přiklonil k tomu F-Typu. Není to Aston, ale je to "skoro Aston", který bude mladší a na údržbu levnější. A taky je to cool jak má být.

MartinCoupe
11. července 2018, 21:29
0

Za mě Toyota Prius :-)

reagovat
briza
12. července 2018, 06:54
0

Panamera neasi.

reagovat
beastar
12. července 2018, 12:14
0

Servis neasi.

Bavoraczech
13. července 2018, 10:39
0

To bude podobný jak Ghibli nebo možná Quattroporte, ne?

beastar
13. července 2018, 12:00
0

4dveře jsou nesmysl na ježdění i pro fakt zazobany maníky. No bude to někde mezi asi. Jenže taková Panamera na kterou stačí rozpočet bude krám řekl bych, že vyjde levněji 996.

briza
13. července 2018, 22:22
0

Jakože 911 nebo Ventyč uservisuje a Panameru ne? Jinak za kostku už myslím dokáže pořídit něco solidního.

beastar
14. července 2018, 15:07
0

Ok. Ventydž je peklo. 996 je v karéře menší oheň jak panaméra. Hlavně se to sype jak indický čaje. Jo právě. Nemá cenu se hnát do téhle skupiny. Ftype vypadá nejrozumnější, co se tady probírá.

BigBen
12. července 2018, 09:32
2

S ohledem na aktuální stav D1 v létě i v zimě bych to viděl na Range Rover Sport. Podvozek vyžehlí D1 tankodrom, v zimě lze hromadnou nehodu objet po poli. Pokud nájezd má být 15000 km za rok, to znamená méně než jedna cesta týdně, zbyde i čas na případné opravy mezi jednotlivýma jízdama...

reagovat
Inženýr
13. července 2018, 16:23
0

Doufám, že máš na mysli alespoň tu nejnovější generaci. V opačném případě škoda prstů o něčem takovém psát - raději nový Kodiaq.

st
stirling
12. července 2018, 11:46
0

Inak vyborna volba je XKR 5.0 do 40k vystaci na super zachovale s nizkym najazdom. 500 koni ,vyborny dizajn.

reagovat
Sh
Shock
13. července 2018, 08:14
2

Nissan GTR? :)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem