načítám data...

PlechCup v roce 2020: Nová pravidla závodu levných speciálů

Pravidla průběhu prestižního automobilového svátku PlechCup

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Jak jistě víte, Autíčkář přechází z čistě punkového fungování na organizovaně punkové fungování. V rámci tohoto bolestného procesu je třeba dát formální rámec prestižní, světovými médii ostentativně ignorované soutěži samohybných konvolutů automobilových dílů, známé jednoduše jako PlechCup.

Pravidla jsme se pro letošní rok rozhodli maximálně zjednodušit. Částečně za to mohou vyšší požadavky na bezpečnost ze strany Autodromu, částečně naše touha vyrovnaných šancích pro všechny a po bezproblémové organizaci. Takže pozorně čtěte, rozšiřujte po svých známých a těšte se na novou sezónu!

 

Struktura soutěže PlechCup 2020

Vedení závodu

Vedoucí osobou soutěže PlechCup 2020 je Adam Forman, oficiální titul Car PlechCupu. Car PlechCupu má poslední slovo ve všech aspektech soutěže. Rozhodnutí Cara PlechCupu má konečnou platnost a není proti němu odvolání. Car PlechCupu má právo především:

Přikázat úpravy na závodním voze
Zakázat účast závodnímu vozu či závodníkovi
Neschválit vůz pro závod v rámci technické přejímky
Vykázat vůz či závodníka z prostoru závodního okruhu
Upravovat pravidla pro závod a jeho hodnocení, např. vzhledem k povětrnostním podmínkám


Toto je Adam. Adam je Car. Adam nemá rád rychlou jízdu, radši se brodí bahnem. Adam má vždycky pravdu.

Nerespektování rozhodnutí Cara PlechCupu může mít za následek vyloučení závodníka či vozu ze závodu či z celé soutěže.

Závodníci

Závodníci se musí registrovat u organizátora závodu minimálně hodinu před startem závodu. Registrace i závod jsou zdarma.
Je přípustná registrace více závodníků se společným vozem, avšak z organizačních důvodů má
vedení závodu právo některé závodníky odmítnout.

Závodníci jsou povinni chovat se dle zásad fair play, nesnažit se pro sebe získávat neopodstatněné výhody a respektovat pravidla i rozhodnutí Cara PlechCupu.


Toto jsou závodníci. Ilustrační foto z předloňského podzimu.

Závodní vůz

Závodní vůz pro soutěž PlechCup musí dodržovat především tato pravidla:

Pořizovací cena vozu ani jeho hodnota nesmí přesáhnout 15 000 korun českých. Do ceny nejsou započítány náklady na bezpečnostní prvky, které nemají vliv na výkon/rychlost vozu (bezpečnostní klec, hasicí přístroj, vícebodové bezpečnostní pásy, závodní sedačka apod.). Dále do pořizovací ceny není započítán základní servis, provozní kapaliny a odvedená práce. Pořizovací cena nemůže být ponižována následným prodejem dílů z vozu.

Do ceny vozu se naopak započítávají všechny úpravy, které značným a podstatným způsobem zrychlují vůz – tzn. zvyšují výkon vozu či zlepšují jízdní vlastnosti na trati. Jedná se zejména o: Pneumatiky, vetší brzdy, sportovní podvozek, výfukové systémy, převodovky, diferenciály a mnoho dalšího. Stejně jako v ostatních případech, osoba Cara má vyhrazeno právo na finální verdikt.

Vůz musí být kompletní. Automobilu zařazenému do soutěže PlechCup nesmí chybět žádná podstatná část, zejména ne karosářské díly a podstatné strukturální díly. Nahrazení dílů jinými neoriginálními je dovoleno. Přípustná je demontáž některých dílů interiéru, pokud tato nemá vliv na bezpečnost.


Například tento vůz…no, spíše zbytky vozu, pravidla pro účast na Plechcupu NESPLŇUJE!

Vůz musí obut do pneumatik homologovaných pro provoz na pozemních komunikacích. Nerozhoduje přitom rozměr ani stav pneumatik, pokud nepředstavuje bezprostřední riziko pro závodníky a ostatní účastníky Autíčkářova Trackdaye nebo pro závodní trať.

Vůz musí být v dobrém technickém stavu. Vůz svým technickým stavem odpovídá pravidlům okruhu a neohrožuje ostatní účastníky závodu, trať ani životní prostředí. Zejména nesmí z vozu unikat provozní kapaliny, nesmí ohrožovat své okolí ostrými hranami a musí být sestaven tak, aby nevznikaly důvodné pochyby o jeho bezpečnosti. Všechny součásti vozu musí být pevně připevněny tak, aby nehrozilo jejich uvolnění.

Vůz byl schválen pro závod organizátorem soutěže PlechCup. Každý vůz musí před každým závodem projít technickou přejímkou, v rámci které Car PlechCupu schválí jeho účast v závodu. Car PlechCupu si vyhrazuje právo nevpustit do závodu vůz dle vlastního uvážení.

Majitel vozu zařazeného do soutěže PlechCup je povinen prodat jej redakci Autíčkáře za částku 20 000 korun českých, projeví-li redakce o vůz zájem.

 

Závod

Závod se jede na čas. Závodníci odjedou 4 kola, z nichž 3 jsou měřená. Po odmávnutí startu závodník vyráží na trať a odjíždí jedno kompletní kolo jako zahřívací. Následující tři kola jsou měřená.
Po projetí okolo časomíry (na startovní rovince) po posledním měřeném kole závodník dojíždí k výjezdu z trati a trať opouští.
V rámci jedné jízdy jsou na trati až tři závodníci najednou, na trať jsou pouštěni v náležitých rozestupech.
Každý závodník má v rámci jednoho dne nárok pouze na jednu soutěžní jízdu, o případném opakování soutěžní jízdy může ve výjimečných nezaviněných případech rozhodout pouze Car PlechCupu.

Hodnocení

Vítězí řidič s nejlepším zajetým časem. Počítá se nejlepší z naměřených časů. Na konci roku, na posledním Autíčkářově TD, je pak vyhlášen celkový vítěz Autíčkářova PlechCupu. Takový jedinec získá hodnotné ceny, silně zoxidovaný pohár a obdiv několika kolemjdoucích.


Zoxidované poháry, foto z výroby, která podléhá nejpřísnějším bezpečnostním normám.

Kromě úspěšného času je v každém díle seriálu PC hodnocena a vyhlášena cena za Úžasný dojem (dále také ÚD). Získá ji ten, kdo svým řidičským uměním, specificky vyzdobeným vozem, nápaditým technickým řešením nebo/a jakýmkoliv jiným dojmem zaujme odbornou porotu. 
Držitel ÚDu jest považován za jezdce přinejmenším stejně důležitého, jakými jsou vítězové časového hodnocení. 

Vyhlášení vítězů

Vyhlášení vítězů závodu proběhne po ukončení závodu a po čase nezbytně nutném k vyhodnocení výsledků. Vyhlášení celkových výsledků proběhne v rámci vyhlášení výsledků posledního závodu série v roce 2020.

 

Těšíme se na viděnou!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Beny
14. února 2020, 12:14
3

ÚD pobavil. Těším se na následný flame. :-)

reagovat
Megaschiza
14. února 2020, 12:15
0

vypada ze se toho hodne zmeni, fto zrejme dojezdily a luzne polovraky/rozprodeje to maji taky za sebou. docela me zarazilo to ze musis pristoupit na odprodej vozu asi vtip ze?

reagovat
Goldies
14. února 2020, 12:22
7

To není vtip, je to taková pojistka proti ojebávačům :-) dle pravidel na tom v podstatě vyděláš. Ale nemyslím si, že by někdo dobrovolně koupil vrak za 20.000,-

Radek Chlud
14. února 2020, 12:30
0

"Vraky" by nevadily zas až tak nám, ale těžko se vysvětlují lidem, kteří nám okruh pronajímají :)

beastar
14. února 2020, 12:31
1

Goldies voe Car Plechcupu řekne tak uděláš.... A všichni víme, že členové redakce běžně nosí po kapsách dvacet kolíků aby si kupovali auta na každém rohu (ok každém druhém)

beastar
14. února 2020, 13:20
0

Matěj: To jo. Hlavně když si domyslím co za luxusní auta se účastní pc. Právě sem projevil zájem vyhodit 20000 do kanálu. Logicky je že je to obrana proti tomu aby si tam nepřivezl Zondu s kupní smlouvou na 15,000,-. A netvrdil, že je to auta za 15 bez úprav.Když neuposlechneš:D Právně nemůže nikdo nic.

To pravidlo je k ničemu. Když je tam car a technická přejímka. Prostě drahý auto neprojde t.p.

gramo
14. února 2020, 15:10
0

Pravda, s carem a technickou přejímkou už je to trochu nadbytečné pravidlo, ale zase je (teoretická) šance, že redakce koupí nějaký zajímavý křáp a bude mít o čem psát, když zrovna nedostanou na zápujčku nějakou Dacii.

Postih za odmítnutí prodeje může vymyslet Car na místě, třeba účastníka nepustit do závodu nebo ho diskvalifikovat, pokud už závod proběhl. Ovšem co se stane, když majitel vůz prodá? Tím se ukáže, že hodnota vozu převyšuje 15000Kč a vůz tedy soutěžil v rozporu s pravidly a Car má máslo na hlavě, že vůz do soutěže pustil.

Adam Forman
14. února 2020, 16:35
4

5000 je toliko kompenzací za emoční ztrátu prodejem vzniklou a nemůže tudíž zvyšovat hodnotu závodícího vozidla. Howgh

Kuře
14. února 2020, 19:06
3

Třeba až mi začne srát MG tak s tím půjdu jakože na plechcup.
Dostanu dvacku a nebudu se muset srát půlroku s prodejem auta, který nikdo nechce:)))

beastar
14. února 2020, 12:30
1

Proč takhle zábavný nejsou občas i normální články. Třeba o nějaký Dacii nebo tak. ÚD dobrý a hodně se to teda přiblížilo normálnímu závodění akorát s levnými auty:)

reagovat
Trinom
14. února 2020, 14:15
-8

Takže jestli koukám dobře, tak jste z Plechcupu vzali všechno dobré, to jste zakázali a povolili jen to špatné. Gratuluji. Myšlenka PlechCupu stála na amerických Lemons, kde právě věci, které byly dovolené, dávaly smysl. Takhle se z Plechcupu stane naprosto nezajímavý nudný seriál. Počítejte s tím, že se účast drastickým způsobem propadne, pokud nebude existovat druhá kategorie pro stavby a vehikly, co nevyhoví kategorii první.

reagovat
Jakub Pospíšil
14. února 2020, 14:19
2

Děkujeme za gratulaci Trinome, vážíme si tvého uznání. Užij si víkend.

Adam Forman
14. února 2020, 14:27
1

Pokud slíbíš, že pojedeš fakt na 100%, nějaký ty bezpečnostní výjimky ti rád udělím. Jen budeš muset za dozoru notáře podepsat pár papírů před závodem...

Ja
Jacob13
14. února 2020, 14:36
9

Já třeba nová a přesná pravidla kvituju a velmi přemýšlím o účasti. Konečně se zakázali nesmyslné stavby a závodní pole bude ferovejsi než dřív. Rozprodej dílu za účelem sníženi ceny jsem považoval skoro až za podvod.

Jan Machač
14. února 2020, 14:43
1

Trinome, višjak... Do něčeho nás tlačí okruh, do něčeho jiného naše snaha hrát si jako malý děcka a do něčeho úplně jinýho lidé, kteří chtějí prostě a jednoduše závodit jakoby "doopravdy"... Trvalo nám asi dva měsíce, než jsme se přestali hádat jak psi ;-)

Radek Chlud
14. února 2020, 15:05
1

Trinom: imho si myslim, že to bude přesně naopak. Pravdila jsou daná, nikdo se nemůže cítit znevýhodněný a podvedený vynalézavostí ostatních jak balancovat na hraně předpisů. Pravdila považuji mimo jiné i za cestu jak narovnant konkurenceschopnost všech - zjevně tam málokdo jezdí jen tak se svézt bez ambicí :)
-
Komentář upraven 14. 2. 2020, 15:12:03

Vojta
14. února 2020, 15:13
1

Jako já tu změnu pravidel docela vítám, protože ty Jagyho šroty, AX i Micra už byly dost přes čáru. A jestli si to pamatuju správně, tak u Plechcupu byla myšlenka ta vzít za 15k nějakej levnej šrot z bazoše a zkusit z toho vymáčknout, co se dá... žádnej šampionát šílených konstruktérů. Umím si představit, že to přitáhne víc lidí... přecijen koupit auto za necelou výpletu a vyjet na okruh s něčím, o co se člověk nebojí... to může být pro spoustu začínajících smysluplné.
Jinak zajímalo by mě, jestli nás necháte jezdit se 166 nebo ne :D Je to auto, které jsme dostali zadarmo, kupovali jsme na něj jen kola. Jistej si nejsem u té kompletnosti - na jednu stranu kastle je naprosto kompletní, neshnilá a tak. Má to všechny okna, dveře... dokonce vícebodové pásy a skořepinovou sedačku, takže dle mě, co do bezpečnosti je to srovnatelné, ne-li bezpečnější než série. Osvětlení, stěrače... taková ta základní výbava funguje. Na druhou stranu zbytečnosti, jako rádio, klimatizace, zadní sedačky a dveřní výplně stejně tak čalounění kufru jsou pryč. Je to OK? Není to OK?

Jakub Pospíšil
14. února 2020, 15:14
1

Je to úplně v pohodě. Nechybí jí žádná strukturální část ani kusy karoserie zvenčí. Sedačky a interiér neřešíme, jen řidič by neměl sedět na kýblu.

jagy
14. února 2020, 15:23
-4

Vojta: ajaj, dalsi uplakanek? :D Si trosku protirecis ne? Ty rikas, ze my meli srot a napises, ze je to zavod srot aut z Bazose, tak WTF? :D

Netusim, v cem nase auto bylo srot - nemelo kapotaz, ale podvozek, brzdy, gumy, geometrie vse makalo velmi dobra a staci se podivat na vysledne casy, opravdu je to srot? Srot je rozpadajici se, zrezle auto, co neni schopno jet rovne, ale asi mame kazdy jiny pohled. Presto to splnovalo vsechny pravidla a ani jsme nepotrebovali stavet auto ze dvou UK aut, kde byla cena hezky zamasakovana. Zajimave, ze kdyz jsem se tehda proti tomu ohradil, tak vse bylo OK. A kdyz jsme udelali neco v ramci pravidel, tak najednou je to spatne. :D

Vojta
14. února 2020, 15:31
1

Jako víš jak... mě to je úplně jedno. Já to jedu pro zábavu a s časem dvě minuty nemám problém ;) Ne proto abych dokazoval, že postavím nejrychlejší auto :) Každopádně dovedu pochopit, že pro spoustu lidí je tvé počínání demotivující, byť samozřejmě proti pravidlům to nebylo a proto jsi taky jezdil. Ne snad? Tak vidíš... Každopádně šrot to dozajista byl a nic na tom nezmění ani to, že jsi tam nasázel drahej podvozek a po stránce techniky jsi to měl vyladěný, když to nemělo okna a kusy kastle.

jagy
14. února 2020, 16:01
-2

Jedno ti to neni, protoze neustale brecis. My si nic stavbou nedokazujeme a je to pro nas zabava od stavby az po jezdeni. Nechapu, kde beres tu jistotu tvrdit proc neco delame? Nase pocinani ma byt naopak motivujici se nekam posunovat. Ty jen brecis, ze neco nejde pritom vase Alfa dokaze byt jednoduse a v limitu rychlejsi auto. Jen hledate vymluvy, pomlouvate a snazite se menit pravidla. Srot to neni a nikdy nebyl. Sundanim kapotate neni z auta srot.

PS: o jakem drahem podvozku mluvis? Pouc me, prosim.

zi
zitnyp
14. února 2020, 16:02
1

Jagy: tak jako, ono treba ten podvozek a tyhle performance dily jsou tak trochu "pres", ja chapu, ze je mas, ze te vlastne nic nestojej, ale je to podobny, jako kdybych vzal RXku, vrazil tam nakej motor co jeste jede (protoze ho mam) vrazil tam TEIN (protoze ho mam) a odrezal co slo a rekl, ze to bylo pod 15, protoze jsem tu RXku koupil za 25 a X dilu jsem prodal. Takze me tvoje stavba nevadi, ale ty podvozkovy dily, ktery v realu prodrazuji celou tu stavbu uz trochu jo, ale v pohode :-) Bylo to "v ramci pravidel", dneska uz neni, je potreba se prizpusobit. Chapu kluky, ze nechtej pustit "vrazdy" jako mikra nebo prave tvuj krtkuv dort ;-)

jagy
14. února 2020, 16:14
1

Myslis podvozek co stoji 5k novy a na aute uz byl? :D

Kdokoliv mohl prijit a zeptat se, co na aute je, kolik to stalo, atd. Vsem kdo prisel, tak jsme radi rekli - neni co skryvat. Tyhle pomluvy jsou smutne, ale o ledascem to vypovida. Diky, staci mi a nazor jiz mam.

zi
zitnyp
14. února 2020, 16:32
0

hele netusim co jsi tam mel za podvozek, mel jsi tam nakej stelovak :) ale jak jsem psal, je to vcelku fuk, je uplne jedno jestli to je nova cina za 5k nebo vybehanej starej stelovak, pravidla jsou vcelku jasny. Pravidlum to vyhovovalo.

Vojta
14. února 2020, 16:38
0

Jagy: no jestli si myslíš, že dokáže být jednoduše a v limitu rychlejší, tak nás pouč co děláme blbě. Zatím máš akorát řeči, ale nic užitečnýho a realizovatelnýho z tebe nevypadlo :D Každopádně ukřivděnej seš tu spíš ty. Já na nová pravidla neměl jakýkoliv vliv, jen reaguju na to, co organizátoři vymysleli. Je to jejich věc, co si pustěj na dráhu a jak to budou hodnotit. Že s tím nesouhlasíš je možné, určitě ti to nikdo nebere ale bohužel, svět je krutej a někdy prostě nejsou věci takové, jaké bychom je mít chtěli ;) Můžeš se maximálně přizpůsobit, chceš-li se účastnit...

Trinom
14. února 2020, 17:03
0

Kluci, tlačí vás do toho jen Mýto, nebo všichni? Já jen, že spousta věcí by se dala řešit, Krtkův dort by asi dostal nějaké blatníky, plastovou kapotu a nárazník a třeba by byli všichni spokojení :-)

Honza Hamster Křeček
14. února 2020, 17:47
14

Trinome, nejde až tolik o to, že nás k tomu někdo tlačí (což je sice pravda, ale nemusíme se za to schovávat). Jde o samotný princip PlechCupu, který si tu teď někteří přivlastňují a dokonce si troufnou trvrdit, že to my bysme se měli přizpůsobit. Nebo že bychom měli motivovat ostatní posouvat se dál. Ale kdo rozhodl, že chceme posouvat PlechCup někam jinam?

Ne, je to Autíčkářův PlechCup, my ho pořádáme a my určujeme jeho směřování. Odpočátku to měla být dostupná soutěž - koupit za obnos, který lze postrádat, úplně obyčejný automobil a vyrazit s ním závodit na okruh. Jednoduché, snadné, zábavné a bezpečné.
Pokud se někdo rozhodne si závodní speciál postavit, my mu nebráníme, ale není to původní myšlenka PlechCupu a tak tomu ani nehodláme jít naproti. Pravidla jsou pro všechny stejná, pokud se do nich vejdete, ok.

A dokonce bych řekl, že je to teď víc fér, protože koupit si auto za bazoše za 15.000,- může opravdu skoro každý, zatímco možnost si auto postavit každý určitě nemá.

Trinom
14. února 2020, 18:03
-4

Honzo, možnost koupit auto z Bazoše za 15 byla vždycky, ale dobře víš, co dneska na tom bazoši je, v jakém to je stavu a jak mizerně to pojede. Před 5 lety tam byly věci, jako Skrček, T-Bird a další ne úplně marná auta. Dneska tam je leda prd. Respektive tam jsou krámy, které budou potřebovat značnou námahu na uvedení do spolehlivého stavu, který bude aspoň trošku konkurenceschopný. Takže minimálně garáž se bude hodit. Na druhou stranu říkáte, že nechcete dělat pohár konstruktérů. Tyhle věci jdou nějak proti sobě, nemyslíš?

Honza Hamster Křeček
14. února 2020, 18:11
7

Ne, nemyslím. Pojízdné auto za 15.000,- , se kterym se po okruhu da jezdit, koupit lze. Ano, nebude to takova hitparada jako trilitrovy bmw. Dokonce hrozi, ze to do cile nedojede. Ale o tom PlechCup je.

Trinom
14. února 2020, 18:36
-3

Zapomněl jsem na jednu drobnost, v těch 15 musí být i trochu údržby a třeba i nové gumy, takže to jsme zhruba na 10, co se dá dát za auto. Tam už fakt toho moc není.

Honza Hamster Křeček
14. února 2020, 18:57
12

Valna vetsina lidi prodava auto i s pneumatikama...

Vojta
14. února 2020, 19:07
1

Když oni prostě pořád nechápou, že plechcup není primárně o zajetém čase... ostatně Micra vyhrála na steřelých gumách z Favorita :D Od chvíle, kdy dostala lepší už nevyhrála nikdy... ani nikdy nedojela do cíle :D

Trinom
14. února 2020, 19:43
-4

Nechci ti kazit radost, ale pokud to je časovka, tak jde o čas. V opačném případě tam nepotřebujete časomíru.

Radek Chlud
14. února 2020, 19:46
0

Hele bez velke namahy jsem koupil predloni ekvivalent skrčka s najezdem 89k tis. km a byl jsem druhý majitel. Byl za 15, takze to jde. Treba rakova Puma s 1.7 se nechá taky koupit i pod 15

Radek Chlud
14. února 2020, 19:50
0

Apropo. Vzpomeň si na Bělou, kolik chybělo, aby vaše FTO zvladla zajet mrdka za 4000 kč na nějakých Uniroyalech.

Trinom
14. února 2020, 19:56
0

Jo, vzpomínám si velmi dobře. Oběma nám to šlo, jak psovi pastva, ale furt to stačilo na první dvě místa na bedně ;-)

Radek Chlud
14. února 2020, 20:08
2

Gratuluju :D

Pólin
15. února 2020, 08:32
5

Tady to porad par borcu asi nechape. O PC ctu vsechny clanky od sameho zacatku a myslenka je jasna. Ma to byt sranda zavod srotu, ktere ale nejsou nikomu nebezpecne. Ma to byt jakymsi zpusobem nenucene a pro kazdeho dostupne zavodeni. Takze jak tady kdosi psal, ze se na to zmastene bmw nakoupi plastova kapota, blatniky a bude to ok, tak to je proste mimo. A nevim, jestli to je jen muj dojem, ale redakce proste nepocitala s tim, ze se tady najde par idiotu, kteri v takovem sranda zavodu, kde o nic nejde, budou hledat skuliny v pravidlech, ackoliv ta myslenka je od zacatku jasna. Posrane cechackovstvi a vychcanost v nejcistsi forme...

saage
15. února 2020, 09:44
1

Chapu tady nastvany kluky, kteri se s autem v dilne serou, aby z toho udelali nejakou zavodnicku za par kacek. Nekteri nasli diru v pravidlech, a rozprodejem dilu ty pravidla lehce obesli, ale nikdo jim nic nemohl, maximalne ostatni jak vidim byli nasrani, ze je to lehce nefer.
Za me jednoznacne dobre, ze pro letosek to kluci z plechcupu jasne rozsekli. Bude to ferovejsi zavod, a prilaka to vic hobiku, kteri presne koupi na bazosi vrak, nejakym zpusobem projdou stk, a dorazi na start v dubnu treba po ose. Ostatni, kteri to mysli se zavodenim vazneji, nic nebrani postavit auto na nejaky jiny typ zavodu. ( amatercup, carbonia cup)

krab
15. února 2020, 10:06
4

Jak říkáš. Taky koukám jak se tu zbytečně hádáte...
Akorát je takový blbý, že to vypadá na dva potvrzené termíny a kvůli dvěma hobby závody cíleně kupovat auto mi přijde takový zbytečný. Ale pořád koukám, co by za 15 s technickou aspoň na letošek šlo koupit. A moc variant není. Mě by se líbilo koupit nějakej křáp s technickou, zkusit se přidat do závodu, neupravovat na tom nic ( proč, když je to stejně jen recese ten závod) a jinak s takovou károu zkusit i normálně jezdit... Jenže to co by se mi líbilo je už vždycky přes limit a do limitu se mi zatím nepovedlo objevit něco co by mě zaujalo...

A ještě teda je rozdíl mezi strojem s STK a strojem, kterej si přivezeš jen na plaťáku. Bez technický anebo s pravostranným řízením se dá za 15 koupit leccos, kdežto klasický v ČR přihlášený za 15 s STK.... hmm to jsou většinou fakt jen děsný křápy. Ale třeba se povede a já za 15 nějakou slušnou Alfu Romeo na tom bazoši jednoho dne objevím :-D

Trinom
16. února 2020, 08:38
0

Saage, o jakém obcházení pravidel mluvíš? Rozprodej dílů za účelem snížení ceny byl v pravidlech od prvního dne a s výjimkou MR2, která vznikla ze 2 aut si nevzpomínám, že by tuhle možnost někdo nějak zneužil. Kromě Krtkova dortu, kde je trh s díly obrovský, to většinou skončilo u prodeje litých disků a rádia. Co je na to nefér? Obzvlášť u kol je nefér současný stav. Dám příklad z FTO - auto jsme koupili za 15 a ty 18" kola včetně gum jsme prodali za něco v rozmezí 5-8 kKč (už si přesně nevzpomínám). Za utržené peníze jsme koupili 16" disky, gumy a ještě něco málo zbylo. Podle původních pravidel to bylo OK, podle těch nových už není? C'mon!

Fa
Fandatik
16. února 2020, 20:05
-2

Účast jsem zvažoval už vloni, bohužel to nevyšlo. Sice bych letos první termín nestihl, ale i tak uvažuju nad koupí "speciálu". A po přečtení komentářů nová pravidla chápu ještě míň, takže: Když si dovezu konkrétně tohle auto nebo podobné sám a v ČR to nedám na značky (do Mýta bych přijel s podvalem) tak jsem v limitu 15k? A za 20k to klidně přenechám.

https://www.autoscout24.cz/nabidky/mercedes-benz-c-230-kompressor-sportcoupe-benzin-modra-67ef474d-2ab1-4a6c-89df-44ae5b157237?cldtidx=19

Jakub Pospíšil
16. února 2020, 21:13
0

Jasně, pokud dovezeš na podvalu tohle a nepoteče z toho proudem olej a bude to schopné zabrzdit, tak můžeš bez problémů závodit. Není povinná technická, registrace auta v ČR, ani nic podobného.
-
Komentář upraven 16. 2. 2020, 21:14:33

Spooker
14. února 2020, 15:13
1

Kdy budou termíny?

reagovat
Jan Machač
14. února 2020, 15:17
1

První termín je jasný: 4. 4. 2020 v Mýtě. Pak další potvrzený je 25. 7. v Sosnové.
-
Komentář upraven 14. 2. 2020, 16:35:44

jagy
14. února 2020, 15:16
-1

Souhlas s Trinomem. Z vcelku zajimaveho serialu, ktery byl diky paru autum vtipny a ne uplne pomaly to bude velka nuda. Misto, aby se ostatni zrychlili, zapojili duvtip, neco nastudovali, nekam se posunuli, tak "narovname" prostredi tim, ze zakazeme rychlejsi auta, ktere byly vzdy dle smyslu PlechCupu, potazmo puvodne Lemons.

My uz s nicim nastestni ani jet nechteli, protoze poslouchat, ze nekdo "ojebava" pravidla, "krade", "stavi profi auta" (Ano, venku a po tme, tyden pred zavodem... haha) se nam vazne nechtelo. Zajimave, ze tyhle nazory sly jen od urcitych lidi a ostatni z toho byli nadseni. At uz ostatni ucastnici, divaci nebo lidi, co se svezli.

Kazdy sveho stesti strujce, tak snad to nebude zavod sneku o poctu 5 aut, kdyz si ty zmeny nekdo vybrecel :)

reagovat
Jan Machač
14. února 2020, 15:19
1

Hele já osobně měl vaše stavby moc rád, ale narážíme tady na podmínky okruhu. A slezla ze mne nervozita z toho, že možná někde stavíte něco, čím byste nemohli vyrazit. Naštěstí k tomu nedošlo. Mrzí mě, že si nemůžem dělat o chceme, ale holt takový je život.

jagy
14. února 2020, 15:26
0

Jake jsou podminky okruhu?

Radek Chlud
14. února 2020, 15:28
1

Bohužel jim vadí zejména auta bez částí karoserie.

Jan Machač
14. února 2020, 15:38
0

Jagy: Písemně to nikde není. Ale byli jsme na koberečku u vedení okruhu a něco jsme slíbili... Nad vedením okruhu je totiž i město Vysoké Mýto, autoklub a ty všechny otravují různé opodstatněné a neopodstatněné stížnosti a udání od lidí okolo...

jagy
14. února 2020, 16:02
0

Ok, diky za info. Tento postoj chapu.

Woyta
14. února 2020, 16:57
0

Navrhuji protestni akci. Burnout ve 2 rano pred domy stezovatelu. :D

Trinom
14. února 2020, 17:04
0

Jen k tomu plechcupové speciály nejsou moc vhodné, snad kromě Krtkovo dortu, který má výkonu dost :-D

Adam Forman
14. února 2020, 20:41
7

Hele mě se Mňam dopíči 2 celkem líbilo, ale po piruetách páně Bubáčka to fakt nechci vidět na trati. Navíc ta výměna čidla ABS byla už trochu mimo ducha PC. Že to bude nudné? Že kluci z panelákového sídliště mají stejnou šanci jako mistři vercajku a volantu? No a? Je to zadarmo. Děláme to pro srandu a děláme to tak jak chceme. PC byl vždycky jiný než LeMons. Nejlépe ducha vystihlo závodní Getz, které následující den zamířilo na šroťák :-) Takže nebrečet a listovat Bazošem! Redakční speciál už skoro má sedadlo řidiče!

Jakub Pospíšil
14. února 2020, 22:35
0

technicky vzato to sedadlo má už uplně. jen leží volně na podlaze a při akceleraci se překlápí dozadu, při brždění zas dopředu. je to ideální nástroj na výuku plynulé jízdy.

jagy
14. února 2020, 22:58
4

Coze? Cidlo ABS se tam hodilo az po zavode z daily karu, ktery dorazil pozdeji. E90 bylo nejlevnejsi a nejbezpecnejsi auto vsech zucastnenyhch. Je treba si nastudovat tuhosti kastli a bezpecnost. Stara zrezla vec fakt neni bezpecnejsi.

Woyta
16. února 2020, 03:57
0

No z meho odborneho hlediska tam prohresku proti bezpecnosti bylo vicero. Uriznutim zadku jsi prisel o celou zadni deformacni zonu. A první do ceho narazis je silovy kabel baterie. Nadrz pak chrani jen napravnice .Dale touto upravou byl narusen nosny oblouk strechy. Ten propojuje predni a zadni cast vozu a prenasi velke mnozsvi energie pri narazu. B sloupek to nepodrzi, C sloupek u kombiku nema takovou pevnost jako u sedanu a D sloupek nepritomen. Stejne jako zadni pricnik. Takze pri narazu by se to mohlo zachovat vesele. Ty jekly tomu moc nepomuzou. Staraji se spise o bocni stabilitu. Dale tu nemame okna ani ochrane site misto nich. Igelit nestaci. Ted podle fotek nevim jestli vevnitr vpredu bylo oblozeni dveri a palubka. Jinak to mame hromadu ostrych hran. Ohledne AX by ten seznam byl krapanek delsi. :D U Alfy je zase firewall po odstraneni vseho deravej jak cednik. V pripade pozaru taky slusnej pruser. A tak dale. A vsichni vime, ze pruserem to muze skoncit velmi snadno a velmi rychle.

Vojta
17. února 2020, 12:13
0

Alfa má protipožárku na svém místě ;) Chybí tam jen výměník klimatizace a ventilátor :P

David Střítežský
19. února 2020, 10:56
3

Me se ten punk vehikl taky libil, ale jagy, vis co je jednodussi nez postavit auto ktery vyhraje plechcup ? Usporadat si vlastni, lepsi, rychlejsi, s vlastnima pravidlama - to prece taky muze udelat kazdej, zadna veda ani tajnosti, jsem si docela jistej, ze redakce ti poradi na cokoliv se jich zeptas - stejna argumentace jako s tvym autem ... Akorat spousta lidi na to proste nema cas/naladu/skill - dosad si, co ti vyhovuje

Woyta
20. února 2020, 02:03
0

No když jsme se bavili o možnych alternativních okruzích, tak mi bylo za dedakci řečeno, že mediální podporu máme zajištěnou. Mě třeba docela láká ten plácek co má UAMK v Pardubicích. https://www.uamk.cz/uamk-cr/strediska-uamk-cr/stredisko-pardubice Nejdelší okruh co jde vyznačit má asi 550m Když by se nás dohodlo tak 10 tak by to tereticky mohla bít zajímavá komorní akce. Co vím, tak tam probíhá drift school a ford tam mel trackday. nemame v UAMK nějakého špiona? :)

Radek Chlud
20. února 2020, 08:40
0

Vojta: Už jsme to přeci řešili :) Šířka okruhu je opravdu nedostatečná.

BubaaCZek
15. února 2020, 00:08
2

"Vůz svým technickým stavem odpovídá pravidlům okruhu" - Pravidla autodromu pro zavodady vyzaduji splneni hlukovych limitu, ale uz primo nevyzaduji platnou technickou kontrolu.

Vypichl bych z pravidel autodromu dva body ze seznamu zakazanych:
„gumování pneumatik“ na místě, nebo úmyslného rozjezdu, při kterém dochází k „zapálení“ pneumatiky
„driftování“, kterým se myslí úmyslný průjezd zatáčkou řízeným smykem, tak, že vůz do zatáčky v přetáčivém smyku již najíždí, případně dochází k „zapálení“ pneumatik a to po dobu co nejdelší. Driftováním se nerozumí výjezd ze zatáčky s protočením kol v důsledku ztráty trakce nebo potřeby utáhnutí stopy.

Dobra prace s novymi pravidly plechcupu. To urcite stalo spoustu casu. Jedina vec co me mrzi, ze se explicitne nerozseklo, jestli sportovni brzdove desky jsou v zakladnim servisu nebo jiz v podstatnych upravach. Mozna nas jeho Veličenstvo Car poctí svým názorem?

reagovat
Radek Chlud
15. února 2020, 00:44
0

Mimo Cara bych se k deskám vyjádřil tak, že pokud nekdo chce a ma na to budget v ramci 15k a chce se mu dávat na sériové kotouče ostré desky, ať to klidně udělá. Rozdíl bude tak i onak zanedbatelný.

BubaaCZek
15. února 2020, 01:11
0

Otazka zni A NEBO B. Ty jsi krasne rekl oboje :D
Rekl jsi: Vliv je nepodstatny, ale v zakladnim servisu, ktery se nezapocitava, to byt nema.

Ja vidim moznosti takto:
A = vliv ostrych desek je nepodstatny, cena se do 15k nezapocitava, tzn kategorie zakladni servis
B = vliv ostrych desek podstatny, cena se zapocitava do 15k, tzn kategorie podstatne upravy

Trinom
15. února 2020, 08:35
-2

Ostřejší desky na sériovém kotouči nepřinesou až takovou výhodu ve formě brzdného účinku, ale především v tom, že tak rychle neuvadnou. V časovce na 3 kola ti nestihnou uvadnout ani ty sériové.
Osobně pochybuji, že by si někdo na plečku za 15 nechal vyrábět zakázkové závodní desky (za podobnou sumu peněz), které by mohly opravdu nějak pomoct. Pokud jsem se díval dobře, tak všichni používali nanejvýš jen dražší obyč desky (za vyšší stokoruny), co jdou koupit v autodílech a tam platí to, co jsem psal výš.
-
Komentář upraven 15. 2. 2020, 08:37:34

Adam Forman
15. února 2020, 08:46
0

Z pravidel:

Do ceny vozu se naopak započítávají všechny úpravy, které značným a podstatným způsobem zrychlují vůz – tzn. zvyšují výkon vozu či zlepšují jízdní vlastnosti na trati. Jedná se zejména o: Pneumatiky, vetší brzdy, sportovní podvozek, výfukové systémy, převodovky, diferenciály a mnoho dalšího.

Ekvivalent sériových destiček projde jako servis. EBC Red Stuff apod. již zvyšuje hodnotu vozu.

Vavris Vavrisovic
15. února 2020, 08:54
2

Trinom: Naopak, sportovní desky přinesou výhodu především ve zvýšeném brzdném účinku. To jak rychle to zvadne záleží především na kotouči, brzdovce, schopnposti se chladit... Dost ale pochybuji, že by se desky daly rozumně kontrolovat v rámci technické přejímky, takže to stejně bude záležet hlavně na cti účastníka.

Vojta
15. února 2020, 11:46
0

Jak píše Vavris... desky pomůžou zejména tomu, jak moc to brzdí. Pokud jsou sériové kotouče malé, holt se to brzo přehřeje a tam ani "sportovní" kotouč nepomůže. Na Alfě máme sériové 330mm (tuším) kotouče a čtyřpístky Brembo... Z praxe se ukazuje, že kotouče nemá cenu hrotit, protože drážkované akorát rychleji požerou desky a jsou hlučné, ale efekt ve výrdrži a brzdném účinku je minimální až žádný. Takže... nejlevnější Meyle kotouče a je to.

sp
spooon
15. února 2020, 12:32
0

desky na seriový velikosti kotouče bych neřešil. Ano, trochu se zlepší brzdný účinek, ale stejně jsou pak limitem pneu. Naopak s čím nemužu souhlasit je výdrž. Protože lepší desky naopak snesou o hodně větší teploty, tedy je není nutno tak často chladit. A vydrží o dost déle, protože serie se relativně snadno přehřeje a pak ubývá před očima.

Trinom
16. února 2020, 09:03
0

Vavrisi, vždyť na ty plečky nikdo z jmenovaných výrobců desky nedělá. Možná na tu Alfu něco bude, ale pokud ti většina pleček bude jezdit na kotoučích o průměru 240-280 mm, tak můžeš být klidný, že závodní desky prostě mít nebude. Ano, vím že některé firmy dělají zakázkové desky, ale je to drahota.

Woyta
17. února 2020, 13:04
0

Pouzivam taky obycejne bezne dostupne desky ale zkuste se na podivat po trackdayi na jejich stav. Nepocitaji s takovou tepelnou zátěží a jejich hrany se drolí. Nejhorší to je u aut s pevnými nechlazenými kotouči.

Vojta
17. února 2020, 16:49
0

Zrovna Ferodo dělá DSka snad úplně na všechno. I na věci typu Fiat Doblo, protože prostě těch brzdových systémů zas tolik není. Třeba Alfy mají většinově klasický Brembo systém, takže tam pasují desky z Eva a jiných podobných věcí. No a tím, že to je naprosto obvyklá deska, tak občas je klika, že seženeš sadu za směšný peníze. Třeba DS2500 na 164 tehdy Jagy nabízel asi za 5500,- ale já je vyšmejdil na internetu za 1400,- :D A to si piš, že to strašlivě pomohlo tomu, jak to brzdí. Přecijen tam ty brzdy jsou z výroby dost na hraně, kotouč je jen 293mm, což na 1300kg těžkej sedan s 200HP není úplně adekvátní.

Vavris Vavrisovic
15. února 2020, 08:50
7

Je to vážně sranda... Vždycky to dopadne stejně. I kdyby se jednalo o sebevíc recesistickou závodní sérii, vždy to někdo začne brát jako nejdůležitější věc na světě a cítit se ublíženě nebo poškozeně. Bavíme se tady o jakémsi retardovaném poměřování sil úplně vyjetých pleček o ceny (byť vkusné) ze starého železa. Vítězství v ní opravdu z nikoho neudělá Otta nebo Kimiho... Nenaroste vám ocas, ani to nepřinese přizeň žen a mezinárodní prestiž.

Ale stejně se vždycky někdo najde... A tak se staří dědci na amatérských závodech do kopce hádají jak malé holky, anebo rada MX-5 cupu čelí obrovskému shitstormu o nespravedlnosti pravidel jen proto, že se jí podařilo najít sponzora a přinést ceny svou hodnotou (při vší úctě) zcela neadekvátní významu a dosahu těchto podniků...

Výsledná pravidla PlechCupu jsou myslím nastavena rozumně. Osobně bych přidal požadavek na minimální hodnotu treadwearu - penumatiky jsou rozdílová komponenta a homologaci mohou mít i prořezávané slicky. A nebylo by zlé zavést bodování a celkové hodnocení. Ale od toho jsou tady organizátoři. Pokud někomu pravidla nevyhovují, může si najít jiné závodění nebo rozjet vlastní konkurenci PlechCupu ;)

Před

reagovat
Vojta
15. února 2020, 11:50
0

S treadwearem je to celkem problém... on není nějak vyloženě definovaný a každý výrobce si to značí sám, jak chce. Jsou i pneumatiky, kde uveden není... Je to sice určité vodítko, ale srovnávat podle toho pneumatiky různých výrobců je přinejmenším sporné. Každopádně jinak ale souhlas :)

jaymz
15. února 2020, 09:32
-2

“...Rozdíl ostrých desek je zanedbatelný...”

“...ostřejší desky na sériovém kotouči nepřinesou až takovou výhodu ve formě brzdného účinku...”

Tak mam dojem, ze jste panove asi na slusnych deskach nikdy nejeli. To pak docela i dava smysl, ze chcete “zavodit” v pastikach za 15 tis a kdokoliv kdo maximalne vyuzije pravidel je tridni nepritel. Tohle těžko napíše autíčkář, ale spíše autíčKár...

reagovat
Radek Chlud
15. února 2020, 10:41
0

Ano, vytrhávat veci z kontextu, to by nám Kárům šlo :) Jestli pro někoho má smysl na tři kola v Mýtě řešit Ferodo DS3000, ať řeší, ale k čemu to na sériovém kotouči pro 13 palcová kola bude ? Z vlastní zkušenosti vim, že se v takovém případě sstejně usmaží dřív kotouč a nebo brzdovka. Takže ten reálný důvod, který mi uniká, je ?

Vavris Vavrisovic
15. února 2020, 10:57
1

To máš nějakou divnou zkušenost Ráďo :-P Ale je pravda, že na těch miniokruzich bude přínos destiček zanedbatelný. Navíc je závislý na použití kvalitních pneu.
-
Komentář upraven 15. 2. 2020, 10:59:10

Radek Chlud
15. února 2020, 10:59
0

Don't get me wrong, but: "Trinom: Naopak, sportovní desky přinesou výhodu především ve zvýšeném brzdném účinku. To jak rychle to zvadne záleží především na kotouči, brzdovce, schopnposti se chladit..."

jaymz
15. února 2020, 11:00
0

Prosím co si představuješ jako nesériový kotouč?
Případně ten usmažený kotouč? Obyčejná brzdovka tři kola taky zvládne...v peklostroji za 15k obvzlášť.
Třeba se tady dozvím něco nového, díky.

Radek Chlud
15. února 2020, 11:14
1

Pod pojmem sériový kotouč si představuji OEM kotouč (nevrtaný, bez drážek a ano tyto podmínky splňují vlastně i EBC nebo nějaké Brembo), a pod pojmem usmažený kotouč si představuji zvadlé brzdy.
Ad brzdovka: Nevydrží. Necucám si to z prstu, vloni se mi to stalo...
-
Komentář upraven 15. 2. 2020, 11:15:15

bkralik
15. února 2020, 12:04
1

Radek: To si sakra piš, že má cenu i na tři kola řešit DS3000. Micra se seriovejma destičkama a kotoučema nebrzdila nic moc a když jsme nechali upéct custom DS3000, tak se to skoro stavělo na přední a kutálelo přes boudu. Ano, ve výsledku se pak ukázalo že to auto má tuhost gumového medvídka ponechaného na slunci a skončilo to mojí kolizí s pneumatikou, ale ten brzdnej účinek byl propastně jinej a mělo to sakra smysl...

Radek Chlud
15. února 2020, 12:14
0

Evidentně máme každý jinou zkušenost :D třeba budu za rok mluvit jinak :)

Beny
15. února 2020, 13:55
1

Rozdíl v deskách je propastnej, kdo tvrdí něco jinýho, nechápu jak k tomu došel. Jezdím Goldfreny a vadnutí neznám, limit při brždění není otázkou brzd, ale pneumatik. Kotouče obyč ATE.

BubaaCZek
15. února 2020, 15:31
0

Na Cali vymenit obyc za zlute EBC neudelalo rozdil v brzdnem ucinku. Aspon jsem si teda nevsiml. Ucel to ale splnilo v tom, ze to najednou neprestalo brzdit po 6ti ostrych kolech. Stale to brzdilo, i kdyz jsem musel ven, protoze se neprehraly pneu (o dve tri kola pozdeji :D)
Byt to na mne, desky jsou to v bezpecnostni/zakladni vybave. Prijde mi subjektivne lepsi, kdyz je znat, ze to postupne prestava zatacet a zacina klouzat na pneu, nez zjistit ze uz nedobrzdim rovinku...

Vojta
15. února 2020, 23:08
0

Je to nejspíš o použitých deskách. Osobně mi přijde, že Ferodo DS2k5 i 3k udělají velký rozdíl, ale pro změnu zase u EBC Yellowstuff jsem ten dojem neměl. Feroda zatím fakt kamkoliv jsem dal, ten rozdíl byl naprosto diametrální a člověk si musel zvykat na to, že má brzdit jinak :)

Trinom
16. února 2020, 08:59
0

Kluci, teď mi ukažte, na kterou z plechcupových kar jdou zmiňované desky sehnat. Skromně si tipnu, že jen na nějaké BMW, zbytek pojede nanejvýš na dražší sérii. Ostatně tam mířila i moje poznámka výše. Na plečky nikdo fakt ostré desky nedělá.

Beny
16. února 2020, 10:05
0

Koupíš naprosto na cokoliv. Stačí mít starou desku a znát tloušťku obložení, nebo si to nakreslit.

Trinom
16. února 2020, 10:21
0

Já vím, že to jde nechat vyrobit, ale rozhodně to nekoupíš v autodílech a rozhodně to není levný (s ohledem na celkový limit plechcupu).

Beny
16. února 2020, 10:32
1

S ohledem na limit určitě ne. Z druhý strany, je to za stejnou cenu jako Hawky nebo Feroda. A pořád v tu chvíli nemáš vyřešený gumy, bez kterejch takovýhle desky ztrácejí význam.

bkralik
16. února 2020, 11:07
0

Není to tak drahý, jak si myslíte - Ferodo vyrobí na přání téměř jakoukoliv desku, jen pokud ji nikdy nedělali, tak chtějí dodat staré plechy. A stojí to cca do 5kkč, což mi nepřijde jako něco echt drahého...

Beny
16. února 2020, 11:19
0

Na celý auto? To je hezká cena. Já nechával dělat Goldfreny na MX-5 a bylo to na celý auto cca sedmička.

bkralik
17. února 2020, 09:25
0

Beny: Na jednu nápravu, samozřejmě :-). Jestli si sehnal custom desky za sedmičku na celé auto, tak to není špatná cena...

Goldies
15. února 2020, 19:26
5

Jen se zeptám, občanky se budou trhat kdy?

reagovat
Adam Forman
16. února 2020, 19:22
2

Uvidíme, upozorňuji, že Car je pro případy individuálních diskuzí vybaven mačetou vyrobenou sfetovaným masajcem z pera listové pružiny....

JZ
Jan Zavrtálek
17. února 2020, 11:59
3

Chtěl bych redakci poděkovat a změna pravidel v této podobě více než vítám, konečně mi dává smysl se tohohle úletu zúčastnit. Myslím, že to pozvedne ducha celé série a do budoucna z toho bude něco jako Finská Folkrace :)

reagovat
Lu
LukasGTi
19. března 2020, 12:56
1

Po přečtení celé diskuze mi to nedá, a i já, i když trochu pozdě, musím přidat svůj nezaujatý názor do mlýna.

Lidé, je třeba si uvědomit, že i taková "sranda akce z recese" je pořád vnímána jako závod, a tak jsou úvahy o tom, jak býti v rámci dodržení veškerých pravidel nejrychlejší - zcela namístě. Taková už je přirozená lidská povaha, někdo tomu říká vynalézavost, a jiný zase vyčůranost. Pokud mám nápad, jak při dodržení předpisů zrychlit svůj speciál, nevidím jediný důvod proč by jej měli ostatní kritizovat za to, že využil svůj um a důvtip při snaze o to být nejrychlejším. A opět podotýkám, že ač jde vyloženě zřejmě o "srandamač", pořád je to závodění. Pakliže nechcete, aby se někdo snažil o to být nejlepší - vyhrát, navrhuji nezveřejňovat výsledné časy a pořadí. Pak bude vítězem každý, kdo projede cílem.

A teď si přiznejte, koho z Vás by takové ježdění bavilo. Troufnu si tipnout, že velkou většinu ne. Pravidla jsou jasně stanovena, každý z potencionálních závodníků je musí dodržet, a pakliže se najde někdo, komu se podaří najít skulinu v předpisech a bude tak vítězit, není to on, kdo pochybil, ale při vší úctě, měli jsme příliš benevolentní regule.

Nová pravidla jsem nestudoval, takže nevím, k jakému zpřísnění došlo, tak prosím berte můj příspěvek s rezervou.

Dále přidávám pár odkazů na zajímavou techniku do 15k.

[url]https://auto.bazos.cz/inzerat/117388935/mazda.php[/url]
Pokud bude v pojízdném a provozuschopném stavu, za 6 tyček 6 válců z japanu ? Why not.

[url]https://auto.bazos.cz/inzerat/117206599/golf-ii-18-gt.php[/url]
Platí to samé jako v prvním případě, pokud bude pojídné tak tu máme skoro závodní skoro GTi. Vysoký street cred zaručen.

[url]https://auto.bazos.cz/inzerat/117127119/honda-accord-22i-vtec.php[/url]
Opět japonec, zřejmě bude jako ementál. Ale pokud dobře jezdí, a vtecuje ? H22 ? Případně mě někdo s motorem opravte.

[url]https://auto.bazos.cz/inzerat/116887801/opel-omega-30-v6-automat.php[/url]
Škoda toho automatu. Protáčení odlehčeného zadního kola v každé prudší zatáčce při pokusu o powerslide zajištěno.

[url]https://auto.bazos.cz/inzerat/116718883/mitsubishi-eclipse-1g.php[/url]
Další kandidát ze země vycházejícího slunce.

[url]https://auto.bazos.cz/inzerat/116382680/opel-tigra-14-dva-kusy.php[/url]
Sice jen 1.4, ale za to nízka hmotnost jistě podpořena značnou korozí, a k tomu pojízdný soubor náhradních dílů.

A na závěr můj tajný tip...
[url]https://auto.bazos.cz/inzerat/116644273/106-sport.php[/url]
Za bůra auto, za 8k nové pneu (semislick?), a za 2k vyměnit olej a filtry. Vše nepotřebné vyházet. Jsme někde na 800kg. A 55kw v tu chvíli bude nebezpečně ohrožovat mnohem větší obsahy.

reagovat
Robin Pet
01. července 2020, 15:59
3

Omlouvám se, že otevírám staré vlákno, ale mám dotaz, kterej budu směrovat i na Violu a/nebo Adama, nicméně zajímá mě názor ostatních. Budu si kupovat další MR2, abych si kromě časovek na okruzích (stávající MR2 díky úpravám už do Plechcupu nepatří), zajezdil kontaktní autokros. Auto chci nechat v podstatě standardní (kromě vyházení v podstatě všeho co jde), ale přijde do něj rám. Rám je podle pravidel plechcupu bezpečnostní věc, která se do pořizovací ceny nepočítá. Ale fakticky je to zároveň věc, která je poměrně dost nákladná a v případě odkupu auta by mi bylo jedno celý auto, ale ne rám. Tzn. můj dotaz zní, pokud by se Autíčkář rozhod, že si auto odkoupí, můžu si z něj vyškubnout rám, kterej se do ceny nepočítá? Přijde mi to fér. Jak to vidí ostatní?

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem