načítám data...

Hodně prostoru za málo peněz

Čtenář Martin shání náhradu za dosluhující Astru. Potřebuje opravdu prostorný vůz, který ho nesežere na provozních nákladech a nebude stát moc peněz. Co doporučíme?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Zdravím všechny autorádce, 

Pravidelně sleduji Váš web a hltám každý nový článek. Vaše rady, tipy a názory se dosti často trefí do mého přesvědčení a vkusu! Moc celé redakci fandím! (Zvláště články od ZloKočky jsou boží!) 

Proto jsem se rozhodl obrátit se na Vás s dotazem na radu ohledně koupě auta pro manželku. Její Astra H s benzínovou 1.4 66 kW již volá po výměně za něco novějšího, zachovalejšího, většího, úspornějšího, vyššího, svižnějšího, praktičtějšího, a hlavně prý hezčího (jak jinak ????). Nejlépe nějaká úsporná nafta, protože roční nájezd atakuje 40 000 km v poměru zhruba 50/50 město-dálnice. Ráda by něco praktického, protože pracuje jako učitelka tance na ZUŠ, a tak často vozí v autě spoustu rekvizit, krabice s kostýmy, pomůcky k výuce, občas i aparaturu a do budoucna do auta chce nacpat i dítě, kočárek, tašky s nákupem, kabelku a někam, nejspíše pod sedačky, i mě. Protože je menšího vzrůstu, chtěla by auto, ze kterého je opravdu dobře vidět a pak aby auto jelo, když na to šlápne. Po vyslechnutí všeho, co by to auto mělo, nebo nemělo umět, jsem pochopil že u ní neuspěju s tipem na jeden nejmenovaný japonský automobil pro dva.  A tak se obracím na Vás všechny s prosbou o radu. Jejím vysněným autem je Seat Ateca nebo VW Tiguan, ale na ně bohužel náš rozpočet zhruba do 150 000 nestačí. Máme možnost koupit Kiu Venga 1.4 CRDI 66 kW, ale podle mého názoru je tento motůrek malý. Na druhou stranu prý splňuje všechny její “důležité” požadavky na vzhled a praktičnost. Napadl mě ještě Ford C-max a taky Suzuki SX4, ale ty se jí vzhledově prý extra nelíbí. A tak se tedy obracím na všechny s prosbou o radu, na co se případně kouknout jiného co by uspokojilo její touhy a moji peněženku. Díky moc za rady! 
Děkuji a přeji pěkný den 
Martin
 

Ahoj Martine, 

Děkujeme za pochvalu a přízeň a slibujeme, že ani v roce 2019 nesundáme nohu z plynu a budeme se snažit připravovat pro vás ještě lepší magazín než doposud. A teď již k tvému dotazu. 

Chápu vaši potřebu nového vozu. S tím vším, co je potřeba nacpat do auta se divím, že vaše Astra nepraskla dosud ve švech. Zmiňuješ, že by se líbila Kia Venga či Suzuki SX4. Nic proti gustu, ale obávám se, že těmito dvěma zástupci si zrovna dvakrát nepolepšíte co do vnitřní prostornosti oproti té Astře. Venga je sice extrémně prostorná na svou kategorii, těží především ze své nadprůměrné šířky. Pořád se však bavíme o autě velikosti Fabie, takže v podélném směru se nedají očekávat zázraky. Naftová jednačtyřka sice odvede svou službu, ale především na dálnici a při větším zatížení ji brzy dojde dech. Cestování po dálnici tak nebude zrovna dvakrát komfortní. A pokud si dobře pamatuji (už to bude aspoň 8 let co jsem naposledy jel Vengou) ani podvozek neoplývá zrovna zázračným komfortem. Trochu se bojím, aby to nebyl krok zpět z Astry. Suzuki SX4 je na tom velmi podobně co do prostoru. Bude o něco menší než Venga uvnitř, ale zase o něco lépe jezdí. A majitelé SX4 si vesměs pochvalují i nadprůměrnou spolehlivost. Nicméně osobně bych asi nechtěl na výše popsané účely používat zrovna tyhle dva vozy. Ten Ford C-Max už zní zajímavěji. 

Kategorie středně velkých MPV je přesně ta automobilová třída, do které bych koukal být vámi. Ford C-Max je typickým zástupcem a jedná se jistě o doporučeníhodné vozidlo. Vnitřní prostornost a variabilita je výborná i při zachování rozumných vnějších rozměrů. C-Max disponoval také širokou paletou motorů, takže bude z čeho vybírat. Obecně bych se asi trochu zdráhal doporučovat v této cenové hladině ojetou naftu, ale 40 tisíc kilometrů ročně je už docela hodně, tady už by se ta úspora na palivu mohla vyplatit i za cenu o něco vyšších nákladů na údržbu oproti jednoduššímu benzínu. V úvahu připadají dva diesely, menší 1.6 TDCi, která potěší svou úsporností, ale občas mívá problémy se spolehlivostí nebo větší 2.0 TDCi, která bývá o něco odolnější, ale zase neumí být tak úsporná. Bude to chtít asi trochu víc hledání a vybrat opravdu zachovalý kus a neskočit po prvním autě co se kde objeví. 

Alternativou k C-Maxu je pak Mazda5. Ta nabídne ještě o něco víc prostoru a podobnou variabilitu (vyjímání sedaček, posouvání a všemožné hrátky s prostorem co vás jen napadnou). Opravdu velkým bonusem jsou pak zadní posuvné dveře. Kdo jednou vyzkoušel už nechce jinak. Otázkou zůstávají motory. Devízou Mazdy jsou zážehové agregáty, jak základní 1.8, tak i větší 2.0 jsou bezproblémové pohonné jednotky, které nadchnou svou konstrukční jednoduchostí a z toho pramenící nadprůměrnou spolehlivostí. Naftový dvoulitr je sice výkonově víc než dostatečný a zároveň citelně úspornější než oba benzíny (tím spíš při dálničním provozu), ale občas vykazuje jisté známky opotřebení, opět to tak chce pečlivě vybírat. Rozhodně doporučím zaměřit se na auta těsně před koncem produkce (ročníky 09/10), protože mají trochu lepší ochranu proti korozi, obvyklý to problém pro Mazdy. Teoreticky by se dala sehnat i druhá generace, ta ovšem vyměnila naftový dvoulitr za jednašestku a nenabídne nic moc navíc oproti předchůdci. 

Pokud se vám z uživatelského hlediska zamlouvá současný Opel, mohu doporučit také druhou generaci Opelu Zafira. Ta je postavená na základech vaší Astry, ale nabídne znatelně víc prostoru v každém směru. Ideálem asi bude naftová 1.7 CDTi, která je docela mechanicky odolná. Trápí ji snad jen standardně montovaný filtr pevných částic a občas se objeví vadná regulace turbodmychadla. Ale jinak se nejedná o vyloženě problémový motor. 

Výběr je tedy široký a rozhodně je o čem přemýšlet. Osobně bych asi zavrhnul Vengu i SX4 a porozhlédnul se právě v kompaktních MPV. Tahle auta nabízejí opravdu velkou užitnou hodnotu na přijatelných vnějších rozměrech a zároveň potěší i rozumné náklady na údržbu. Je to takový rozumný kompromis, když člověk potřebuje opravdu velký životní prostor. 

Co byste Martinovi poradili vy? Zapomněli jsme na nějaký vhodný vůz? Podělte se o svůj názor v diskuzi. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jakub Pospíšil
07. ledna 2019, 13:59
1

Možná bych vzal na milost i nějaký ten "pick up", Třeba Citroen Berlingo/Peugeot Partner, Fiat Doblo, nebo Opel Combo. Sice nejsou moc krásné, ale nabízí vesměs slušné naftové motory a spoustu místa. A díky vyššímu posezu je z nich dobře vidět.

reagovat
M P
07. ledna 2019, 15:30
2

a řídí se to přesně tak, jak atraktivně to vypadá :)
Mě trochu mrzí požadavek, že praktické rodinné auto do 150 musí vypadat hezky... jakože, vraťme se zpět na zem :) No a multipla by byla uplně megatrefa, ale zas,... víme

Jakub Pospíšil
07. ledna 2019, 15:49
1

Multipla je ale genialni!
-
Komentář upraven 7. 1. 2019, 15:50:08

M P
07. ledna 2019, 15:54
0

Je no, ale když se nelíbí C-Max tak multipla tim tuplem nebude...

beastar
07. ledna 2019, 16:05
0

Ehm chlapci? Matěji kolik rozvodů máš za sebou? Kuba je zjevně mladý pán tzn. nepochopí, že koupit manželce, přítelkyni něco jako je Multipla zavání brzkým rozchodem.

Jakub Pospíšil
07. ledna 2019, 16:06
1

Jenže ono to je opravdu geniální auto. Jen teda hnusné, no...

M P
07. ledna 2019, 16:10
7

Beastar: jeden tyvole :D A kvůli autu to teda nebylo. Nebo jo? Paní si stěžovala, že ji vůbec neposlouchám, ale nějak jsem nedával pozor, co bylo vlastně důvodem :D

beastar
07. ledna 2019, 16:15
3

Noo hale jestli to nebylo náhodou takhle. Jednoho všedního večera doma u Podhorských v kcuhyni při přípravě veggie salátu...

Miláčku víš já sem přemýšlela.
Aha no povídej zlato. (pohrdavě s pomyšlením, že jde zase o nějakou píčovinu)
No jak to říct...
No normálně vůbec se toho neboj...
Chtěla bych auto víš kam všechno naskládám, dám tam malýho Máťu. A vůbec aby holky prostě tak trochu viděli, že jako ten cash tam nechybí. A že seš jako dobrej manžel víš jak.
Jooo no to mi teda jdeš na smeč! To existuje jen jediná varianta! Fiíat Multipla. Víš nějaká neshnilá....Je to praktický a vůbec!
Google> zadává odkaz
Následuje WTF moment, nadávky a žádost o rozvod.
-
Komentář upraven 7. 1. 2019, 16:16:06

M P
07. ledna 2019, 16:18
1

WOW!
Skoro tak to bylo, ale obešlo se to bez nadávek a Multiply :D

beastar
07. ledna 2019, 16:22
0

Ono Mazdou 5 to taky moc nevyžehlíš:D To mě tak napadá že ta tady ještě v tom panoptiku hrůzy nezazněla. Kdo najde nějakou sexy fotku MPV na netu je borec. Takový auta přitahujou akorát laktující matky v rozpuku.

beastar
07. ledna 2019, 16:24
1

Fakt by ta modelka mohla mít míň obelečení a víc se snažit a stejně pořád NIC.

M P
07. ledna 2019, 16:25
1

Hele na to, že rok 2019 má zatím jenom 7 dní, byl doposud na WTF momenty bohatší, než jsem zvyklý. Ale tohle je teda jeden z nejvíc WTF momentů letoška :D a to je co říct

beastar
07. ledna 2019, 16:26
0

Myslíš tuhle debatu nebo rozvod po přípravě těstovinovýho salátu s pažitkou ... ? :D

M P
07. ledna 2019, 16:28
0

Debata :D

Btw těstovinový salát s pažitkou? Tak ty si představuješ veggie stravu? :D to by musela bejt aspoň quinoa, nějaký klíčky etc etc. Ale to je docela fajn náhodou

beastar
07. ledna 2019, 16:32
0

To mě vede k otázce. Co máš proti těstovinovýmu salátu s pažitkou. Veggie to je a žrát se to dá stejně jako quinoa. Jako chápu že to nemá takovej zvuk a styl. Vlastně je to taková veganská Multipla.

M P
07. ledna 2019, 16:42
0

Já si jen nedokážu představit, jak to vypadá, to je celý. Veganská multipla :D OMG

ro
rock
07. ledna 2019, 16:45
0

Bejt ženská, tak bych proti tomuhle MPV až tak neprotestoval...
Akorát by teda mohl být problém s jeho pořízením.

Kuře
07. ledna 2019, 16:53
0

Za sto pade by to problém být mohl, to máš recht:)

beastar
07. ledna 2019, 16:58
0

Matěji vypadá to prostě. Zhruba takhle. K těm mpv. Kdyby to vypadalo takhle tak by neprostestovalo víc lidí.

Rien
11. ledna 2019, 00:36
1

jako sorry, ale jestli se ji libi kia venga, tak ji multiplou asi opravdu neurazis

ma
martinw
07. ledna 2019, 14:30
2

Napadla me lowcost verze v podobne Toyoty Verso, da se to tam naskladat dobre do vysky ale zas to neni auto s vyssim podvozkem...

reagovat
Kuře
07. ledna 2019, 15:29
1

Za těhlech podmínek mi přijde C-Max jako jasná volba. A s tím naftovým dvoulitrem se dá jet pohodlně do sedmi litrů, jeli jsme s ním na výkend trasu Londýn Manchaster a zpět, plus popojížďky po městě, ve čtyrech chlapech, a spotřeba nakonci byla tuším šest a půl nebo tak něco... Prostor taky bez problémů a jízda téměř jako ve Focusu, čili taky v pořádku. Snad jen odhlučnění mám pocit mohlo být lepší..

Z ostatních kandidátů jsem řídil jen Zafiru, ale to jen první generace. Moc dobrý pocit sem z ní tenkrat neměl, ale novější generace už na tom bude dost jinak...
Ještě mě napadlo koukmout na Škodu Roomster, vevnitř je to fakt prostorný a levnej provoz to taky umí. Jen je to nuda...

reagovat
Oh!Gust
07. ledna 2019, 16:48
0

Potvrdzujem C-Max, 2.0 tdci je doma už siedmy rok a s Kuřetem (snáď správne) súhlasím :D dynamika je dostačujúca, miesta vnútri dosť. A že je v ňom trošku hluk, to si uvedomujem väčšinou len v rýchlosti 100+.
Len tej palubnej dosky je pred človekom priveľa, ale to už v takýchto autách býva.

ro
rock
07. ledna 2019, 15:40
0

C-Max radíte hezky, ale jestli byl už v zadání sestřelen jako nepřijatelný, tak je to rada dost na houby...

reagovat
beastar
07. ledna 2019, 15:50
-1

Já nechci aby to znělo nějak namyšleně, ale já bych svojí ženskou do mpv typu Cmax nikdy neposadil. Je to hnusný a vůbec to nepohladí ženské ego. Paní učí tanec není to profi matka s třema dětma po 40 letech věku(můj odhad) Takže co s tím. Někdo to napsat musí. Ty věci, co popisuje že vozí bych poskládal do Ghibli jak nic:)) A to není etalon obřího prostoru.

Můj favorit by byla 520d v kombíku. Do 150 jde sehnat zachovalejší kus. Já bengldesign nemusim. Nicméně je to pořád slušný auto. Bmw x3 taktéž. A suv prostě jako ženská chceš! Ne že ne. A je ti jedno, že je to r.v 05 třeba. Možná by nebylo špatný Háčko. Tucson nebo Santa. Jo ok abych nezaopoměl překážkou může být ročník vozu. Nicméně co je dál 2008 Cmax nebo 2005 BMW :))
-
Komentář upraven 7. 1. 2019, 16:04:14

reagovat
Kuře
07. ledna 2019, 16:28
1

Starý BMW za málo... tyhle rady tu kdysi dával krab, ne? To si to tu po něm převzal?:)

beastar
07. ledna 2019, 16:35
4

Kdysi. Ty to píšeš jak kdyby to bylo v roce 1982:D Ok bylo to minulej rok. A mimochodem docela se pleteš. Krab by napsal že ideál bude e60 M5 s tim že těch 150 bude dobrá akontace. Je to velký má to docela zvuk a celkem to jede. Provozní náklady nejsou vysoké, když jezdíš nějak rozumně. A hlavně stojí to za ten požitek za volantem.

Kuře
07. ledna 2019, 16:39
1

Já myslím že by je spíš posílal na mobil.de pro nějakou e39:)

beastar
07. ledna 2019, 16:59
1

To je taky možný ona ta e60 už nemá to kouzlo. Je to zbytečně přetechnizovaný. e39 a za 150 už bude jako hodně pěkná. S nějakým tím eko benzínkem. Přece jen proč ne benzín stojí méně jak nafta teď:)

krab
07. ledna 2019, 17:18
2

Krab to vidí, Krab to slyší :-D Já to vidím takhle : problém je rozpočet vs. nájezd 40 tis ročně. Ona to ta stará Astra H s obyčejným, docela málo zničitelným motorem asi nějak doteď dávala pár let, ale asi je už blízko smrti ( resp. nedává smysl do takovýho šuplíku cpát větší peníze za opravy)
E60 touring by byl fajn, i ta X3, ale kamarád X3 2.5i za podobný prachy loni koupil, že bude na lyžařskou sezónu a pak se prodá. Jako jo, posloužila, ale první návštěva servisu a chorobopis na dvě áčtyřky :-D A to nevybral mizerný kus. Dokonce tu byl na Autíčkáři. A jezdí hezky. ... Na 40 tis ročně je to OK, ale musí si ten člověk ( manžel) vyčlenit rozpočet na opravy. Prostě se s tim musí smířit...

Takže ale co paní učitelce z hudební školy vybereme? Zdánlivě je to kravina ( poruchovost) , ale za ty prachy se dá vybrat dobrej kousek Renautu Espace. Já s ním tejden jezdil, nic z něj neupadlo, naopak - do puntíku to auto splňuje to, co tam tazatel požadoval.

Takže : Espace 2.0 DCi (07-10) cca. a na ten rok bych si kromě paliva a pojisky vyčlenil tak 50 na opravy a servis ( v reálu to nemusí být tolik ročně, ale spíš bude protože i pneu se sjedou atd...)

PS: každý ojetý auto zhruba toho stáří 10 let při nájezdu 40 tis ročně spolyká peníze na údržbě a servisu. Bez starostí by měla jedině nový Sandero bez klimy a to by jistě poradil Bitner :)

beastar
07. ledna 2019, 18:09
0

No jo to je přesně jak píšeš. Ono za 150 to bude chtít servis všechno s takovým nájezdem. 40,000 km už je prostě dost. Jasně no já když přivezl teď tu starou A6 na první servis aby to vůbec jezdilo, tak ta diagnostika taky zčervenala, že by dát to dohromady stálo asi tak 50,000 :D To samozřejmě do takovýho sráče (s prominutim) nikdo nedá. Tam ale často bývají věci bez kterých to normálně jede a všechno dělá. Z oblasti komfortu a fičur. Když dáš dohromady u těch starých rádoby luxusních kočárů podvozek a nekoupíš už totálně vylágrovanej motor před smrtí bude to jezdit další kilo jak nic. Je to potom jenom o nějakým osobním nadšení. Typu nechci jezdit v autě co vypadá jako degenerovaná krabice od bot. Nebo naopak nechci starý "světský" suv atd....

Breakthru
07. ledna 2019, 18:26
0

Ty bys jí doporučil Espace?Co ti ta ženská udělal? :D

bitner
07. ledna 2019, 22:00
4

Krab: Covece asi ani ne. 40 kilo za rok, to je masakr. Btw. je si tazatel jisty ze tohle opravdu nahrka? Ja v tom sedim denne 20 km do kolbenky a 20 km zpet, vikendy nakupy, babicky, vylety, v lete dovolena po vlastni ose (sice jenom CR, ale loni jsem takhle dal na Sumave dvojku) a furt to neni ani celych 20 za rok. Pisu si to s tankovanim, takze mam prehled. Otazka je, jestli teda neni levnejsi vzit neco noveho na uver. Daciu nee, neco trochu lepsiho, pokud je tech 40 realnych. Protoze krasne, prostorne, silne a pohodlne auto na 40000 rocne za 150... no to bych chtel videt.

beastar
08. ledna 2019, 15:50
0

Bitner pro představu. Už mám zasebou i 1000 za den:))) Takže tvých 20 do práce to je jiná liga. Na vejlet taky nejedeš běžně 300... Fakt věř mi. Jezdit pracovně a rekreačně je něco úplně jinýho.

bitner
08. ledna 2019, 21:27
0

Jo to beru. Tim spis to chce fakt pohodlne auto. Jednou jsem dal asi 850 v jednom dni sluzebni Octavou Mk. II 1,9 TDI a myslel jsem, ze mi jebne. Zada v hajzlu, v hlave mi bzucelo jeste druhy den.

Kuře
08. ledna 2019, 22:31
0

Není to tak dlouho co jsem drandil 800km v 18 let starém focusu, a dobrý:)

ToMyx
07. ledna 2019, 15:52
3

Chápu, že jeden z požadavků bylo "vyššího", ale jinak mi to přijde jako šité na Mondeo nebo jiný kombík střední třídy. A za 150 to nebude dělat snad ani ostudu :-) Pokud už by to musela být větší krabice, pak Zafira i Toyota Verso, Peugeot 5008, Renault grand scenic... Ale nedokážu se upbránit dojmu, že větší kombi střední třídy nabídne víc za míň než mpv... Otázka je, co se manželce líbí:-)

reagovat
Ha
Hansoff
08. ledna 2019, 07:23
1

Tohle jsem řešil loni na jaře. Pokoušel jsem se porovnat C-Max a FF kombi. Vyhrálo to kombi, do C-Maxu se 2 kočáry jen tak nevejdou.

ToMyx
08. ledna 2019, 09:15
0

Myslím, žes to řešil i tady, gratuluju, žes vyhrál :-) Já nevím, mně ty vysoký krabice prostě nevoní, jediné co mě alespoň designem celkem zaujalo byl pažout 5008, teda když už auto pro manželku. Ale i tak bych se zuby nehty bránil a snažil se přemluvit do klasického kombajnu.

ro
rock
07. ledna 2019, 16:18
0

Jestli Astra H nevadila, akorát je potřeba ji obnovit a trochu zvětšit, tak proč ne Astra J kombi? Vysloveně škaredý to není, do limitu se s trochou štěstí vejde a paní si nebude muset zvykat na od základu jiný auto... Focus kombi by byl taky fajn.

Ani jedno teda není zvýšený, ale je to opravdu kritérium, přes který nejede vlak? Protože SUV, co se dají koupit za 150, jsou tak leda korejci a možná Qashqai a tím to víceméně hasne.

reagovat
Kuře
07. ledna 2019, 16:25
0

To není pravda, Duster by se sehnal skoro nový, SaangYong určitě nějakej taky... a to sou jó prďácký auta:)

beastar
07. ledna 2019, 16:29
0

Jo, jo přesně tak dneska koupíš i BMW, Mercedes, nebo třeba Mazdu SUV. Když tě nelimituje ročník si i se 150,000 král. Jinak k věci. Astra J ok. Jel si v tom někdy? :) Já jo. A jak to napsat slušněji. Jede to docela dobře, ale raději bych se usadil do 20 let starýho bavoráku, než do jakékoliv Astry J. Paní byla zvyklá na Astru ok. Řekl bych že si ráda od Opelu na pár let (vždycky) odpočine. To jsou ale jenom takový domněnky tak to nechme.

ro
rock
07. ledna 2019, 16:43
0

Na Dustery jsem zapomněl, to je pravda, ale s těma Ssangama už bych byl opatrnější. U nás jich jezdí dohromady asi pět a půl, výběr v bazarech veškerý žádný. Musel by asi kupovat za hranicemi.

K tomu ročníku: (nemám naprosto v úmyslu se hádat, páč o tom vím kulový, jenom se ptám, když už jsi to nakousl): udrží laik bez vlastní dílny dvacet let starýho Mercedesa nebo BMW v provozu se stejnou spolehlivostí jak 6 let starýho Opela?

Kuře
07. ledna 2019, 16:43
0

Náhodou opl jsou dobrý auta... teda... já řídil jen třicet let starou omegu s třílitrem a francouzkou dodávku, ale dobrý to bylo:)

beastar
07. ledna 2019, 16:54
0

rock: Zajímavá otázka. Když na té Astře nebudeš řešit takové věci jako naprosto nespolihlivý systém sledování tlaku v pneu. Horší interiér co se tak nějak samovolně rozpadá. Nebudeš řešit velmi častou výměnnu brzdových destiček. Případně následně kotoučů. Protože to auto je prostě zoufale poddimenzovaný ve všech ohledech. Ano na tu supr cenu se nějak dostat musí. Tak to bude docela spolehlivý auto. Tímhle způsobem je spolehlivý ale i třeba Clio combi. Nebo dvojka oktávka.:))

Vezmu konkrétně třeba X3 2.0d bude stará 15 let. Když jí odpustíš některý vrtochy (jako té Astře) máš sice méně moderní vzhled. Zase máš trendy SUV. A kvalitnější interiér, pocit že řídíš BMW. A ano pokud máš normální garáž servis v okolí nebude to na údržbu o mnoho dražší jak Astra. A to mluvíme o nájezdu klidně těch 40k. Akorát to samozřejmě není o tom nechat si to auto 10 let. Spíš tak max.3.

tazzz
07. ledna 2019, 16:55
4

Kromě již zmiňovaných aut je tu ještě Toyota Rav, což je prototyp auta pro ženy.Bohužel za ty prachy by to byl tak ročník 2005.

reagovat
Breakthru
07. ledna 2019, 17:52
0

U C-Maxe bylo na výběr ze tří naft..chybí tam 1.8 TDCI....jednoduchej řepák, kterej i u poslední verze nemá DPF...Bohužel stejně jak 1.6 TDCI nabízí jen pětikvalt...
Ta 1.6 není tak nepolehlivá, jak se všude uvádí.Chce to pravidelnej servis a majitel se musí připravit, že si tam min. za životnost dá EGR ventil, DPF - to nemá cenu jakkoliv oživovat.Jen nový je řešení.Naštěstí Ford má jedny z nejlevnějších DPF a na trhu je dost náhrad různejch kvalit....oba motory s filtrem pevnejch částic maj Eolys, ten se doplńuje jednou za nějakejch 60 000km.A 1.6 má i docela drahej paliváč....Jinak u 1.6 a 2.0 jsou rozvody poměrně levná záležitost.
Ten dvoulitr je slušnej držák a 300k nájezd vydrží bez větších investic....
Ta 1.8 je jednodušší, ale je tam úzskalí právě v rozvodech.Někdy kolem roku 2008 se to lámalo, kdy byla změna na rozvodech.Původně byl totiž řetěz klika-čerpadlo a pak byl nahrazenej mokrým řemenem, kterej se mění.Vršek od čerpadla na vačku zůstal stejnej....Dost aut pomřelo na to, že v servisu naznali, že tam je řetěz a udělala se jen horní část rozvodů, ten malej řemen a pak došlo k potkání motoru, což tady je většinou fatální.Písty díky svý konstrukci a ventilům na rovno jsou taky KO a často bejvá přeražená i vačka....PLus s výměnou rozvodů se mají dělat i ventilový vůle.Nemá to hydra, ale podložky...
Jinak bych doporučil nějaký to Titanium nebo třeba v zahraničí rozšířenou verzi Ecosport, ale tu jsme zatím viděl jen s 1.6 TDCI....
Podvozkově super, i po stránce životnosti.....
Pokud jde o korozi, tak nerezne tak moc jako první generace Focusu, tady už se polepšili.Jen bych doporučil namontovat dopředu zástěrky, kvůli ochraně přední části prahů...
Jinak uživatelsky super, většinou si lidi tyhle auta chválijou....Vyhnul bych se jen modelům s el. ruční brzdou a Ford je jedna z mála značek, u jejichž modelů se inteligentně mění žárovky ve světlech :)

reagovat
Ho
HonzaT
07. ledna 2019, 19:34
1

Jako majitel Mazdy 5 bych chtěl říct, že zadní šoupačky jsou opravdu návykový, zejména v kombinaci bezklíčové otevírání a elektricky poháněné šoupačky. Stačí klíč někde v kapse, volnej jeden prst a auto si odemknete a otevřete.
Jen bych opravil ten údaj o vyjímatelných sedačkách - jako jo, jde to, ale musí se vycvakat krycí plastíky, povolit čtyři šrouby a pak jeden silnej, kterej tu sedačku co má bratru 30kg vymanévruje ven. Když jsem viděl kamaráda, jak jednoduše vycvakl a vynesl sedačky ze Sharana, tak jsem záviděl.
Ale jinak je to pohodlný auto a silnější dvoulitr mi po přesednutí z Corsy s 33kW přijde jako raketa :)

reagovat
Ka
Kavis
07. ledna 2019, 20:21
0

Co Chevrolet Orlando? Je to vlastne prevlecena zafira a je levnejsi.

reagovat
BubaaCZek
07. ledna 2019, 20:39
2

Nezapomneli panove na Picasso? Do 150 se krasne vejde a pro tanecnici je krasna stylovka. Jestli to neco vydrzi nebo ne nemam tucha :) Urcite se ale bude libit.

reagovat
Miha
07. ledna 2019, 20:48
3

A co Honda FR-V? Jako žádná krasavice to není, ale to žádné MPV a všechny ostatní požadavky splní s přehledem. S naftovou dva dvojkou pojede hezky a spolehlivosti bych se u Hondy nebál.

reagovat
Inženýr
07. ledna 2019, 21:18
0

Tak vidím, že jsi mě předjel. :) FR-V mě hned napadla, ale jaký kus se dá sehnat za 150 tisíc? Co vím tak Hondy patří mezi dražší ojetiny i u nás, a tohle je spíše jedna z těch novějších Hond.

Miha
07. ledna 2019, 21:36
0

Protože to je obludka a skoro nikdo jí ani nezná, tak moc drahá není. Většina kusů na českém trhu je do sta tisíc a ta co jsem postoval je za 140. (https://www.sauto.cz/osobni/detail/honda/fr-v/18025408?goFrom=list)

ratan groch
08. ledna 2019, 00:28
0

To auto je u zeny bez sance.
A ak nahodou bude treba menit filter pevnych castic, tak v tom ma Honda dost krute ceny. Novy na CR-V stoji absurdnych 170.000 czk. Nechce sa mi hladat kolko na F-RV, ale za "hubicku" to nebude.

tomyks
08. ledna 2019, 06:53
0

FR-V před faceliftem s původním motorem s označením i-ctdi by neměla mít filtr pevných částic.

Miha
08. ledna 2019, 08:11
0

Verze i-ctdi je ještě bez filtru - motory s DPF mají označení i-dtec.
Když jsem naposledy zjišťoval cenu nového filtru na Accorda, tak byl za 60. Občas mají japonci zvláštní nápady a spojení dpf s katalyzátorem do jednoho kusu je jedním z nich. U 1.6, která se používá v civicu a posledním cr-v, by už měly být oba díly rozdělené a levnější

Inženýr
07. ledna 2019, 21:15
3

Tazatel sice neuvádí (maximální) požadované stáří auta, ale jestli to má být modernější než Astra H, tak za 150 bych to nějak růžově neviděl. C-Max je taková volba z rozumu, a pokud by se v tomto rozpočtu dal najít hezký kousek, tak nevidím problém. Problém ovšem vidí paní manželka tazatele - auto se ji zjevně ne moc líbí, a vzhled je pro ženy často až příliš důležitý. Osobně bych zkusil přijít na to, nakolik je ten vzhled problém (podle mně je C-Max OK, snad jen trochu nuda).

Suzuki SX-4 prý není zrovna nejvhodnější auto na dálnice. Podle majitelů se kterými jsem měl tu možnost mluvit je to dobré auto, ale na dálnici se necítí nejlíp.

Z alternativ bych se podíval na Hondu FR-V, což by mohla být zajímavá volba právě z hlediska designu. Proporce má sice jako, no jako nevelké MPV, ale jinak by to mělo splňovat všechny požadavky + není to zrovna běžné MPV a třeba to tazatelé ocení. FR-V na tom určitě bude v pořádku i jízdně, i když samozřejmě v rámci možností.

U Hondy ještě zůstanu. Co třeba CR-V druhé generace? Je to SUV s vyšším posazem a mechanickou čtyřkolkou (i když nestálou), a je to auto které vypadá jako offroad, má prostorný a variabilní interiér jako MPV, a žere jako "normální" auto i s dvoulitrovým benzínem. Pokud je zájem o diesel, tak o 2.2 jsem slyšel jen samé chvály. V rámci podobně starých SUV se taky jízdně jedná určitě o nadprůměr. Pokud by se našla verze po faceliftu v dobré výbavě, tak by to mohla být trefa do černého.

reagovat
ratan groch
08. ledna 2019, 00:32
0

sakra, dal som to o koment vyssie. Viem, ze sa da filter pevnych castic aj renovovat, ale ak by sa nahodou nedal, tak do CR-V stoji 170 000 ceskych. pri rozpocte 150 000 by to bol uz podstatny vydavok :)

Pochtli
08. ledna 2019, 12:41
0

Na dálnici jsem s SX-4 problém žádný moc neměl, na co konkrétně si stěžovali?
Jinak by to byla dobrá volba (jen v benzínu, naftu nebrat), jen ten kufr při nesložených sedačkách žádný zázrak. Pak už leda to sandero, to má kufr o něco málo větší.

tomyks
08. ledna 2019, 12:56
0

Já teda nejsem ani malého vzrůstu a výhled z SX4 byl pro mně dost na prd. Skrz dvojité sloupky jsem neviděl chodce a i s předností v křižovatkách jsem měl problém. Bude záležet taky na pozici sedačky, ale ani moje paní z toho nebyla na větvi.

Inženýr
08. ledna 2019, 13:16
0

Pochtli: Jednalo se o verze sedan (což může být cokoliv, jako jiné menší sedany), a stěžovali si na nepříliš dobrou stabilitu ve vyšších rychlostech. Prý že to nějak "plave". Osobně nemám zkušenost a nemohu posoudit.

Pochtli
09. ledna 2019, 15:03
0

Souhlas, největší neduhy Sx4 jsou blbý výhled přes A sloupek (tak nějak jsem zavlnil hlavou a viděl jsem situaci okolo auta v pohodě) a ten kufr. Jezdil jsem s tím jako se vším - co to šlo a v pohodě jak v zatáčkách, tak i na dálnici ( vyloženě trhac asfaltu 1.5 to nebyla, 1.6 je prý lepší)..

ja
jarak
07. ledna 2019, 22:12
0

Co nejaka amerika? Nejaky spolehlivy sestivalec na lpg? V tyhle cene a pri najezdu 40k by to mohlo chvili vydrzet.

reagovat
briza
08. ledna 2019, 00:53
2

A co třeba taková Altea XL? Pořád to vypadá celkem slušně a facelift začíná někde na 120tis.,přičemž už to má i docela fajn interiér a navíc mají skoro všechny i pěknou výbavu. Ale pořád je nafta za kilopade s nájezdem 40 za rok docela hrana. V MPV kategorii má přitom spousta aut tovární CNG. Co mě tak v rychlosti napadá C-Max, Zafira, Multipla, C4 Picasso, Touran/Caddy atd. A např. C-Max a VW má dvoulitrovou atmosféru, C4 má 1.8 a Multipla 1.6
Provoz to bude mít ještě levnější, než nafta a zároveň míň věcí do kterých se může člověk potenciálně vysypat. Mimochodem ta Altea měla zas tovární LPG.

reagovat
Bavoraczech
08. ledna 2019, 06:46
0

Tak si to tak shrňme... Astra H je "stará" a dosluhuje a máte max 150 tisíc na jiné auto. Za ty peníze ale o moc novější auto neseženete. Dala by se doporučit Astra J a kvůli prostoru klidně kombík. Pokud je menší půdorys poměrně stěžejní záležitostí, pak je tu šikovně řešený Civic generace "UFO". Srovnatelně velký, ale zadní sedadla se dají vyklopit nahoru a v prostoru zadních sedaček se uvolní hodně prostoru třeba na nějaký reprák apod. Zde bych si dovolil s klidným svědomím doporučit benzínovou 1.8. Je spolehlivá a úsporná skoro jako nafta. C-Maxy hnijou a to dost nadprůměrně. Průšvih je motor 1.6 TDCi s prodlouženým intervalem. S takovým motorem je potřeba jezdit šetrně a zkrátit servisní interval na max 15 000 km (důležitý je i předchozí majitel), pak se odmění nízkou spotřebou. Stejná situace je u Citroenu C4 Picasso. Používá téměř identický motor s Fordem, podvozek je však naladěn pohodlněji než u Fordu. Mně se ale líbí Zafira B 1.9 CDTi s poctivým italským Common Railem. Tu bych doporučil. Pak je tu ještě VW Touran jako volba většiny zájemců o auto téhle kategorie. Sice bych ho nedoporučil, ale je tu.

reagovat
Pe
Peťas
08. ledna 2019, 09:44
0

Ja bych spis poradne popremyslel nad tim zda je skutecne potreba tolik velikosti a prostoru a nestacil by mi Rapid pripadne fabia combi. Rozpocet bych radsi trochu pridal a verim ze se to vrati na provoznich nakladech, ktere predpokladam daleko nizsi (uz jen spotreba) nez u zamyslenych a doporucenych nafouklich bublinach.

reagovat
milic
08. ledna 2019, 10:38
0

Ještě je tu zrůdička Citroen C3 Picasso. Ročník ca 2014, 1,6 Hdi s nájezdem 50-100 tkm se do limitu vejde a s ohledem na očekávaný nájezd by to mohlo být schůdné. Jiná věc je, zda se milostivé paní bude líbit a řidičské zážitky asi nemá smysl rozebírat. Jak už bylo zmíněno kolegy výše, tak 40 tkm ročně + budget 150 moc rozumných možností nedává.

reagovat
Co
Core
08. ledna 2019, 12:28
0

Na tyhle parametry bych asi narouboval 2.gen. zafiry s 1,9 nebo 1,7 ropa,potom 1,6 cng nebo 1,8 benzin.Samozrejme s panorama strechou at z toho taky mají neco deti....Hondu frv bych asi pani nedaval,myslim ze bude dost siroka protoze ma 3 sedacky vedle sebe a to je jak kdyz jedete s karavanem.

reagovat
ro
rock
08. ledna 2019, 12:58
0

FR-V vůbec není široká, mluvíme-li o vnějších rozměrech. Trochu prostoru designéři nahnali relativně svislými okny a zbytek tím, že krajní sedačky holt namáčkli na dveře. Jet v tom je zvláštní pocit. Jednak řidiče míjejí protijedoucí auta z větší blízkosti, než je zvyklej a druhak pokud se zrovna nejede v šesti (nebo ve třech + náklad), tak je to auto spíš opruz; člověk si pořád říká, kolik prostoru je nevyužitýho v té prostřední sedačce. Kdepak, FR-V je fajn opravdu jenom pro šestičlennou rodinku.

Pochtli
08. ledna 2019, 12:36
3

Paní je jak typický český bazarový zákazník - za nic moc peníze by chtěla jednorožce.
Asi bude muset trochu slevit ze svých nároků a vybrat nějaký kompromis - buď kombík (třeba avensis, mondeo, passat, oktávka a spol.) nebo nějakou škatuli jako třeba renault kangoo, dacia dokker (1,5 dci 66 kW nejede zas tak špatně) a spol.

reagovat
Inženýr
08. ledna 2019, 13:20
0

Nebo něco staršího, třeba okolo roku 2005, ale nejlépe v benzínu a s vyhlášenou spolehlivostí. V servisních nákladech tady vedou hlavně japonci, a já bych se starší CR-V nebo Ravky nikterak nebál.

Co
Core
08. ledna 2019, 12:47
0

Anebo jestli pani rada ridi tak ford smax nejlepe 2,5Tbenzin ......

reagovat
ToMyx
08. ledna 2019, 13:06
0

Obávám se, že život 2,5T SMax na 40tkm/ rok asi nebude zásah. Velikostně určitě, jen nálady za benzín budou asi vyšší než tazatel požaduje. Pokud by tam bylo LPG od výrobce, byla by to asi výhra. Skoro bych největší match viděl tu Alteu XL od mistra Břízy ????
-
Komentář upraven 8. 1. 2019, 13:09:42

tomyks
08. ledna 2019, 13:16
0

Jednoduchá, nenáročná, úsporná, z venku malá, uvnitř prostorná (za mně prostornější než ta Astra) a pro ženu ideální Honda Jazz. Auto je to mimořádně praktické a předčí mnoho segmentově větších konkurentů. Motor 1,2 na lehké auto postačuje, popřípadě sáhnout po 1,4. Vzhledem k mladému věku předchozí generace se dá sehnat u dealera po prvním majiteli s historií. Civic Ufo za ty prachy bude starší, ojetější, žere víc, dražší servis a zas o tolik prostornější nebude, až na ten kufr. Komfort v SX4 je o třídu níž. Ta Kia je jako iX20, čili ve srovnání s Jazzem subjektivně menší, ikdyž je to konkurent.

reagovat
Inženýr
08. ledna 2019, 13:22
0

Jazz je super volba, ale myslím že v porovnání třeba s tím C-Maxem je to prostě menší auto.

ro
rock
08. ledna 2019, 14:29
2

Nalítat s Jazzem 40 tkm ročně? Fakt ne. Je to skvělý vozítko -do města a blízkého okolí-, ale tohle by bylo utrpení...

beastar
08. ledna 2019, 15:46
0

Souhlas no. Lidi co jezdí 15 až 20 nemají moc představu co je to žít a pracovat v autě. Jazz neni kancelář.

tomyks
09. ledna 2019, 09:13
0

No jo, ten najezd. Vychazel jsem z toho ze pani doted jezdi Astrou a v hledacku je Kia Venga. S tim pohodlim ale na tom nebudou vsechny ty Astry a Focusy o moc lepe. Tady bych sel potom klidne do starsiho a vetsiho. Bohuzel casto pri nakupu ojetiny slysim, ze zasadni je co nejnovejsi kus zeleza za co nejmensi prachy. Smysl to z pocatku dava, ale kdyz si do rovnice dosadim dalsi pozadavky kupujicich, tak uz to smysl ztraci. Takze kdyz nekomu postavim vedle sebe E-ckovy Mercedes z roku 2005 a Fabii HTP z roku 2010 v zakladu, co si vybere? Samozrejme tu Fabii, protoze je novejsi a s tim prostorem se nakonec nejak smiri.

tazzz
08. ledna 2019, 17:17
0

Ve finále asi bude nejlepší vybrat pár kandidátů (podle mě Toyotu Rav, Seata alhambru nebo alteu a nějakého kombíka), nechat v nich paničku projet, protože jinak nepozná, jestli jí to auto sedne a nechat to na ní.

reagovat
beastar
08. ledna 2019, 17:37
0

Jo taky si myslim. Nakonec ona v tim najede 40k. Tak potom se může stát že jí sedne úplně jiný auto, než je ta nějaká obecná množina co připadá v úvahu. Hodně těch aut co tady jmenujeme bude po přesednutí z tak špatného auta jako háčko Astra balzám. Líbí se mi tady nahoře i ten návrh s tou Hondou FRV to auto za ty peníze nemá vůbec špatný parametry.

ro
rock
08. ledna 2019, 18:53
0

S FR-V jsem měl to pochybný potěšení odjet pár tisíc kilometrů jako spolujezdec a tak možná tisícovku jako řidič. To auto není na pocit útulnosti a pohodlí o nic lepší než ty malý dodávky předělaný na jakože rodinný (Tourneo, Berlingo atp)

Ha
Habakukk
09. ledna 2019, 08:26
0

Tak 150 litrů na velké auto je docela oříšek. Co tak se podívat na Lancia Phedra, Citroen C8, Fiat Ulysse? Dívat se po malé dodávce v osobní verzi se také dá, ale ten základ pracovního auta tam je v pohodlí cítit.

reagovat
Mr
Mr.DAWE
11. ledna 2019, 10:59
0

Pokud má paní Astru a vypadá že je s ní spokojená, tak proč nejít do novější astry combi? Myslím model J s motorem 1,7 CDTi?

reagovat
kuc_t
31. května 2019, 13:37
0

Trošku kacířská myšlenka tady, ale není lepší složit 150t jako akontaci a vzít si třeba logana na leasing? Jezdit starou naftou 40t km/rok už chce mít trošku odvahu a asi budget na opravy :)

reagovat
H_F
31. května 2019, 20:38
0

Opravdu rostorne auto na malem pudorysu s dobrym vyhledem a parkovanim za 150
Multivan t4 111kw
Karavela t5 1.9
Viano 2.2cdi
Myslimze c4 picaso, stejne jakobdvojkova galaxie (ci smax) se napohodu daj

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem