načítám data...

Dacia Duster TCE100: Dále, než všichni ostatní

Zlí jazykové tvrdí, že je levná a plná kompromisů. Dnes si ale vysvětlíme, že se jedná o geniální vůz pro každého.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

K testování Dusteru jsem se nijak zvlášť nehrnul, nebýt redakčního kolegy Adama, pravděpodobně bych o tento nevšední zážitek přišel. Soustavně mě ale přesvědčoval, že se mi proletářské SUV bude líbit a že prý to není zdaleka tak strašné, jak se občas vyjadřují někteří buržoazní zhýčkanci a navíc bývají novinářské Dacie “v náloži”. Nechal jsem se tedy ukolébat těmito lákavými sliby a na týden se stal řidičem Dusteru v příplatkové (13 900 Kč) metalíze nazvané “oranžová Atacama”. A Adamovi nakonec musím dát za pravdu – Dacia je skutečně velmi pokrokové vozidlo plné neočekávaných vychytávek. Jen trochu jinak, než bych čekal.

Dříve, než jsem vůz vůbec uviděl, dostal jsem do ruky přístupovou kartu. Ta je prakticky stejná jako u Renaultu, akorát vyrobena z robustnějších (a zároveň levnějších!) plastů a nese logo rumunské značky. Nutno říci, že funguje spolehlivě a na bezklíčový vstup se zvyká rychle. Vstkutku moudře je vymyšlena signalizace zamknutí a odemknutí – ta probíhá klaksonem, který má u Dacie celkem pronikavý zvuk. Díky tomu všichni okolostojící vidí, kdo že si moudře pořídil tento levný, leč vysoce kvalitní automobil. Ono zatroubení vás velmi rychle naučí hrdosti na to, že jste řidičem Dacie.


Dacia Duster nabídne kromě přední části i část zadní!

Nicméně – zpátky ke kartě. Z té jsem měl zkrátka pocit, jako z upřímnějšího, leč levnějšího produktu od Renaultu a trochu jsem čekal, že v podobném duchu se ponese i auto samotné. Jak jsem se ale mýlil. Po otevření dveří (překvapivě stále “nebezpečnostním” typem kliky) mě praštila do nosu plastovo-lepidlová směsice vůní, kterou jsem naposledy nasál z interiéru prvního Loganu. Tady se zkrátka Dacia drží tradic. Palubní deska se ve světle pouličních lamp leskla rozličnými odstíny neměkčených plastů a kontrastovala s černí látkových potahů. Kontrasty a jednoduchost – to je zkrátka nadčastový design, který nezestárne.

Opravdové překvapení jsem zažil ve chvíli, kdy jsem se vyhoupl za volant a usadil své rachitické pozadí do sedadla. Něco takového jsem ještě nikdy nezažil. Po tom, co mé sedací kosti zaduněly o povrch sedačky se mi bezprostředně vybavila jednací židle Imperia, a obratem jsem si díky tomu vzpomněl na úkoly, které jsem dostal přiděleny na poslední pracovní poradě. Tento pokrokový systém asociačního úkolníčku jsem zatím v jiném voze nepotkal. Dokonce ani první Octavia v základu neměla natolik vycizelovaný systém tvrdosti sedadel, aby se s Dusterem mohla měřit.


Všimněte si, že displej uprostřed dokáže zobrazit i velmi praktické hodiny!

S židlí řidiče se pojí ještě jedna vlastnost, která může na první pohled působit nepříjemně, a to celkem neotřelé hledání řidičské pozice. Ačkoli se zde volant i sedačka posouvá ve dvou osách, stejně mi přišlo, že je palubní deska velmi “vpředu”, tudíž bylo třeba sedět poněkud záchodově. Stehna osob s delšíma nohama tak nespočívají na sedáku a po delší jízdě je tato poloha poněkud nepříjemná. Díky tomuto promyšlenému pozicování interiéru jsem si s Dusterem dopřával pravidelné přestávky v jízdě na protažení a občerstvení, což je dle Besipu prý vhodné pro maximální bezpečnost jízdy. 

Cesty mi zpříjemňovala plná výbava. K dispozici jsem měl jednozonovou klimu, elektrická okénka a zrcátka, sedadla vyhřívaná v jedné úrovni a dokonce i infotainment. Narozdíl od teoretického konkurenta vozu, UAZu Patriot, se Dacia nevydala cestou implementace tabletu s Androidem, ale vyvinula vlastni systém. Rozmanitá grafika se sestává s obdélníků, obdélníčků a barev a na domovské obrazovce máme k dispozici hned šestici (!) tlačítek. To je o šest více, než ve vozech, které infotainment nemají. Pod jednotlivými tlačítky se skrývá pětice funkcí: rádio, přehrávač médií (která nejsou rádio), telefon, Eco Pro (vysvětlíme si později) a GPS. Šesté patří obligátnímu nastavení. 

Podvojná menu jsou jednoduchá a v zásadě v nich nic není, což způsobuje, že se řidič zbytečně nevrtá v radiomapě a místo toho se věnuje řízení. To je velmi správný přístup. Jediná položka, kde se dá na chvíli “ztratit” je rádce pro ekologickou a ekonomickou jízdu. Ten kromě hodnocení stylu řízení nabízí i několik praktických tipů, které zároveň slouží jako zábavný rébus pro spolujezdce. Například koučovací pokyn pro předvídání vyžaduje už slušnou dávku představivosti. Inu, posuďte sami. Umí tohle vaše BMW? Pochybuji…


Už jsme to skoro vyluštili, jen ten svítící červ nám nějak nejde do hlavy. Ale do konce záruky na to jistě přijdeme!

V interieru je k dispozici pětice míst k sezení přístupná čtveřicí dveří a dokonce i zavazadlový prostor, do nějž lze v celé ploše nakládat věci (jak je názorně ukázáno i v galerii). Nechybí ani rozličné úložné schránky, některé z nich jsou ale chytře navržené tak, aby do nich nebylo možné odložit mnoho věcí a vůz se tak zbytečně neplnil “bordelem”. Příkladná je zvláště trojice odkladacích prostor na fotografii níže – tyto považuji za etalon debordelizačního schránkování a nebojím se říci, že z nich je cítit vliv Marie Kondō a jejího umění pořádku. Tomu říkám inovace. I kolega Hamster nad tímto přístupem uznale pokýval hlavou a konstatoval, že kdyby vůz disponoval mnoha přihrádkami, lákalo by to lid k hromadění zbytečného majetku namísto budování zářné budoucnosti.


Přihrádky jsou základem praktičnosti. Zleva: Na TicTacy, na párátko (pouze když vozidlo nejede) a na jednu větší třešeň.

A jak se s Dusterem jezdí? Testovaný vůz byl vybaven nejslabším motorem z nabídky, benzínovým tříválcem o objemu 999 ccm a výkonu rovných sto koní (což je hodnota nejen dostačující, ale navíc skvěle zapamatovatelná). Spřažen je s pětistupňovou převodovkou a pohání pouze přední kola. Kvalty jsou nasázeny poměrně hustě za sebe, což značí, že se vůz výborně hodí na klidnou jízdu v bezpečně nízkých rychlostech. Však v dálničním maximu točí motor 3500 ot/min a dává drnčivým zvukem starostlivě vědět řidiči, že smrtelné nebezpečí zakázaných rychlostí je nepříjemně blízko. 

Volant jde snadno, posilovač posiluje s maximální účnností bez ohledu na rychlost, takže řidiče šikovně izoluje od dění pod koly. I to je velmi  v pořádku – koho by zajímal štěrk a asfalt? Nebo snad dokonce sníh? Naopak řadící páka klade decentní odpor i v případě, kdy spojku sešlápneme na podlahu. I to má své opodstatnění – jde vlastně o velmi důmyslný systém, který brání zařazení zpátečky za jízdy. Ta totiž není vybavena (zbytečnou) pojistkou. Cesta řadící páky mezi kvalty je ale natolik dlouhá a klikatá, že si řidič vždy stihne včas uvědomit, že jede ve voze, který nedisponuje šestkou.


Nejen, že Duster disponuje čtveřicí dveří, ale dokonce jsou všechny čtyři vybaveny prosklenými okny!

Radost udělá Duster i všem, kteří touží po vyrovnaném státním rozpočtu. Ačkoli tabulková hodnota průměrné kombinované spotřeby tvrdí cosi o 5,6 litrech na sto kilometrů, není se třeba obávat. Po testovacím týdnu nakonec hodnota spotřeby stagnuje kdesi nad devíti litry. Státní pokladna tak o váš příspěvek ze spotřební daně ochuzena nebude. A když už jsme u těch peněz – narozdíl od roku 2010, kdy se představila první generace, se Duster už vyrovná konkurenci i cenou. Testovaný kousek vyšel na 402.800,- Kč. 

 

Verdikt

Duster je vozem budoucnosti. Nepotřebuje elektronické asistenty ani luxusní výbavu, aby svému řidiči na silnici sděloval nejrůznější důležité informace a pravdy. Potěší zkrátka každého. Kolega Adam kdysi prohlásil, že je to jediné auto, které kdy budete potřebovat. A měl pravdu. Dacia jezdí dopředu, dozadu, má patery dveře, sedadla, dokáže zatáčet, brzdit, svítit a dokonce si můžete vybrat i barvu. Tak vzhůru do budoucnosti!

Druhý pohled z řady proletariátu

Když se v kalendáři objevila hned trojice testovacích Dacií, zaplesalo mé srdce radostí. Tolik vozů, které budu smět prohánět. Upřímně jsem se na testování těšil, avšak generalita byla toho názoru, že je-li Duster skutečně tak povedený, jak neoblomně tvrdím, musí jej vyzkoušet i někdo jiný. Jelikož jediní redaktoři, kteří před lákavou vidinou recenze nestihli prchnout, byli Zlokočka a Kubajz, volba byla jasná. S nástupem podzimních bahnivých podmínek a zazimováním většiny vyprošťovacích vozidel (čti traktorů) musela Zlo-čiči z kola ven, jelikož ji nejspíš na jaře ještě budeme potřebovat k organizaci trackdayů. Kuba se jako vždy roztržitě hrabal v internetech a po rychlém briefingu o postradatelnosti služebně mladších redaktorů si přidělení vozu ani nevšiml.

S odstupem musím říct, že volba to byla výborná. Kubajz, do své motoristické kariéry vybavený především encyklopedickou znalostí severských automobilů, skutečně poznal, že sedadla jsou tvrdší než v zubařském Volvu. Dokonce si i všiml, že před ním se děje na dálnici podivný hluk. Ačkoliv teorii o státním rozpočtu a akustické signalizaci limitů deformačních zón a pasivní bezpečnosti vůbec obdivuji, důvod krátkého zpřevodování je třeba hledat jinde. Dacia má vysoký a tuhý podvozek, velká kola a prodává se i se čtyřkolkou. Přesně tak, převodovka zde prvním stupněm supluje redukci, což je krok skutečně geniální a šetří klientům Dacie peníze a zjednodušuje konstrukci hnací soustavy. Stejně tak onen odkládací prostor pro větší třešeň má původ ve čtyřkolce. Tam je totiž obyčejně volič pohonu AWD. Mohla tam být záslepka, ale Dacie tam dala schránku na větší třešeň. Není zač, řidiči.

Z předchozího je zjevné, že v testované konfiguraci, totiž s přeplňovaným benzínem, v plné výbavě a s pouze přední poháněnou nápravou nedává Duster moc smysl. Ačkoliv si nemyslím, že každý Duster nutně musí mít čtyřkolku, jsem zcela přesvědčený, že Dacie je tím lepší, čím méně má na palubě výbavy. Vyniknou tak terénní přednosti, nízké pořizovací náklady a jistý pocit nahraditelnosti. Nebude vám totiž tak líto auto poslat do křoví, nebo prohnat štěrkovou cestou, když stálo pár korun a má základní ohavně-bílý lak.

Hlavní zaměření Dusteru je levné, odolné a schopné auto, které není problém používat každý den, ať už na polní, nebo na městské cestě. Jde vlastně o takový mix Octavie první generace a Patrolu GR. Váš názor na něj tedy bude záviset především na sadě očekávání, se kterými k vozu přistupujete. První kilometry jsem si na svoje ŘP připsal v atmosférickém vznětovém Transitu naloženém po střechu a za volantem téměř rozpadlého Terrana, trmáceje se po brigádách a stavbách. Mám tedy nutně jiný pohled na auta než Kubajz, uvyklý konejšivému obýváku z Ikey, uhánějícímu v levém pruhu dálnice. Znamená to, že se Kubajz mýlí? Kdepak. Naschvál napište na chodník velkou šestku. Ten kdo půjde proti vám, bude tvrdit, že jde o devítku a bude ochotný se o tom do krve pohádat, přesvědčen, že má pravdu. (Otázka k večernímu filosofování – když hodím Dustera na boudu, bude objem jeho motoru 666 ccm? – Kubajs) Stejně tak se já i Jakub díváme na stejný vůz a každý podepisujeme jiný ortel. Tak nějak máme totiž pravdu oba.

 

Technické údaje

Motor: přeplňovaný zážehový tříválec 999 ccm
Výkon: 74 kW (100 koní) 
Točivý moment: 160 Nm 
Převodovka: pětistupňová manuální
Maximální rychlost: 168 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 12,5 s 
Provozní hmotnost: 1266 kg 
Průměrná spotřeba dle výrobce: 5,6 l/100 km kombinovaná
Průměrná spotřeba v testu: 9,4 l/100 km kombinovaná
Cena testovaného vozu: 402.800,- Kč


Na střešních hagusech je chytře uveden název vozu. To aby si kolemjedoucí mohli do notýsku zaznamenat, co že bude jejich příštím vozem.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Sa
Sato
17. listopadu 2019, 09:44
0

Pekne, vtipne. Prevodovka... to akoze sa pozabudnem narvem tam 6ku ktora je ale spiatocka, pustm spojku a prevodovka odide do vecnych lovist?

reagovat
Blix
18. listopadu 2019, 07:35
6

Pokroková zvuková signalizace za jízdy řazené zpátečky ti dá vědět že děláš něco špatně.

(u většiny aut stejně nejde dát z 5 ale jen z N)

ransom
17. listopadu 2019, 09:58
0

Řekl bych, že ta akustická signalizace člověka spolehlivě odradí od zbytečného ježdění v noci.
Pěkně napsáno. Jen bych si dovolil drobnou korekturu slovníku: "Toliko" znamená "Pouze".

reagovat
ro
rock
17. listopadu 2019, 10:00
0

Jenom ze zvědavosti: dokázal by někdo tohodle Dustera za > 400 t porovnat se základní Vitarou nebo Mitsu ASX? Má Duster i nějaké jiné plus než 2 cm světlé výšky navíc (které stejně 9/10 potenciálních kupců Dustera nikdy nevyužije)?

reagovat
Adam Forman
17. listopadu 2019, 15:27
4

Tak zrovna ASX není lepší vůbec v ničem. Hrozivě zmatený a pomalý infotainment, ohavný interiér a 1,6 MIVEC má s autem hodně práce. Naopak Vitara je auto vyloženě povedené, toliko můj skromný názor.

Pochtli
17. listopadu 2019, 23:01
0

Pokud si naklikám maximální výbavu Dusteru oproti max. výbavě Vitary s dnešními vrcholnými motory, je cenový rozdíl moc malý na to, abych šel do Dusteru. Do práce je dobrý, jako soukromý auto "v plné" fakt ne, konkurence je silná. Navíc stále neprověřená benzínová turbomotorizace, která se může ještě stát stejnou noční můrou jako 1.2TCE.

PS: Litrový motor a průměrná spotřeba 9,4l? Kolik proboha žere ta jejich 1.3?? S Vitarou 1.4 jezdím zásadně ve "sport" režimu s těžkou nohou a průměrná spotřeba jen 7,2l.

Mrkef
18. listopadu 2019, 09:39
0

Pochtli napiš rovnou prostě, že jsi udělal s Vitarou super kauf. Max výbava u těchto vozidel bude mít maximálně import pro novináře. Jinak spotřeba je dost individuální, já jezdím eco s 2.0 za 11l....

Pochtli
18. listopadu 2019, 11:28
0

Jen z toho mělo vypadnout, že se vyplatí přihodit trochu peněz navíc, ne nějaké chlubení. Max. výbava u Suzuki je zrovna docela pravděpodobná, pokud nutně chcete nějakou část výbavy, protože mají 3 výbavové stupně bez možnosti individualizace.
A není dvoulitr jako dvoulitr - atmo/turbo? 4-5-6válec? S atmo 4válcem jsem jezdil pod devět.

Cu
Curdin
18. listopadu 2019, 12:27
1

Tak jestli si dobre pamatuju tak lpg "tece" jak voda dolu. Takze pokud nekdo zaparkuje s unikajicim lpg klidne i nekde nahore tak to klidne muze doteci dolu a tam udelat paseku.

Cu
Curdin
18. listopadu 2019, 12:28
0

Zase spatne. To melo byt k lpg. Sorry.

Ny
Nyte
19. listopadu 2019, 11:26
0

Pochtli: Noční můrou jako 1.2 se stát nemůže, nemá přímý vstřik.

bitner
17. listopadu 2019, 10:04
3

Punk´s not dead volove.
Duster Comfort 1,0 LPG - 344.
Logan Arctica 1,0 LPG - 266.
A bankeri nebudou mit co zrat.

reagovat
ro
rock
17. listopadu 2019, 11:08
1

Jo. A ve městě nezaparkuju, páč mne nepustí do garážových domů nebp podzemních garáží.

bitner
17. listopadu 2019, 14:20
0

Pod zem ne, nahoru snad jo, ne?

Adam Forman
17. listopadu 2019, 15:27
1

Jedině na střechu...

ro
rock
17. listopadu 2019, 16:32
0

Provozovatelé ten zákaz preventivně cpou kamkoliv... Občas se legálně nedá vyjet ani na tu střechu, protože zákaz je hned u vjezdu.

Opelfahrt
17. listopadu 2019, 17:16
1

Zrovna v Brně v centru jsou dva velké parkovací domy, kam plyn může. Podzemní u Janáčkova divadla, kde mají odvětrávání, a nadzemní Domini, kde plynaři parkují na střeše. Snažil jsem se jednou zjišťovat, kde jinde je ve velkých městech možnost parkování v garážích pro plyn, ale nic jsem nenašel. Pak jsem od nápadu koupit auto s plynem upustil, tak nevím.

Adam Forman
17. listopadu 2019, 17:27
0

Pokud si dobře vzpomínám, OC Černý most umožňuje parkovat CNG vozům na střeše...

Bavoraczech
18. listopadu 2019, 07:17
3

Ještě že u nás v Sudetech si můžu s LPG parkovat prakticky kde se mi zlíbí. A dokonce mám i ten správný zelený a sluníčkářský pocit, když autem na LPG projíždím šumavskou krajinou a díky tomu neumírají lišky ani ptáci...

Ti
Tino
19. listopadu 2019, 15:10
0

A patří “zákaz LPG” značka mezi schválené? Používají se, ale tady jsem ji nenašel http://www.dopravni-znaceni.eu/znacky/zakazove-dopravni-znacky/

krab
17. listopadu 2019, 18:44
3

Test vtipnej, klasika autíčkáře... Vždycky když vidím něco o Dacii Duster, ať už od slavného tria starého Topgearu anebo od někoho dalšího, říkám si, že si to musím vyzkoušet. Často tu zastaralou věc od Renaultu vyráběnou v Rumunsku redaktoři chválí. A i na silnicích je vídám, takže to fakt skutečně někdo kupuje.

Cena je jasnej argument. Ale prozatím bych stále tvrdil, "díky nechci, vystačím si s čímkoli ojetým v ceně jedné Dacie". A budu mít hromadu aut na výběr...

reagovat
Pochtli
18. listopadu 2019, 09:42
3

Myslím, že dáčka je ideální dostupné auto se zárukou pro níže příjmové, co se nepěkně spálili u ojetin a už je fakt nebaví řešit průsery s tím či oním v servisech.

krab
18. listopadu 2019, 09:54
0

Ano, to je vlastně trefně shrnuto. A přesně důvod úspěchu Dusteru i jiných Dacií.
Nedávno jsem měl doma na nějakých pár dní 7 letý ojetý Tiguan 2.0 TDI 4motion. Historie důvěryhodná, velmi hezká výbava i stav, stav km kolem 120 ti, nejspíš poctivých. Cenovka asi necelých 300

Auto ve srovnání s takovou Dacií daleko lepší, to je bez debat, to se ani nemusí zkoušet. Ale když si koupíš takový Tiguan tak první věc je potřeba udělat větší servis, olej /filtry / olej DSG / olej Haldex + nějaké drobnosti, destičky nové už to chtělo atd... Prostě dáš 30. A jezdíš a doufáš, že to bude rozumně fungovat. Což bude, ale nějaké peníze za servis do toho už postupně budou padat.

A to je přesně ten moment, kdy níže příjmové skupiny začnou mít problém. První oprava za 20-50 tisíc kč jim pak zkazí plány třeba na letní dovolenou. Jo, chápu to...

Akorát já bych v tom low costu raději vybral třeba roční 2WD Vitaru. Anebo klidně Mitsubishi ASX, i když bývá kritizované, ani netuším za co. Jsou to japonská auta, mají aspoň nějaký brand, se kterým se dá identifikovat. Pro mě brand "Dacia" přijde strašný. Vždycky si představím naši bílou 1310TX co měl táta v první půlce 90. let (protože na nic lepšího nebylo), furt se to sralo a po letech jsme ji prodali nějakému Rumunovi.

Ale to jsem já, konzervativec. Evidentně lidi po Evropě vůbec se značkou Dacia problém nemají a kupují to jak housky na krámě.

M P
18. listopadu 2019, 10:08
0

Za co je ASX kritizované? Možná za to, že je to příšerně zastaralá s*ačka

krab
18. listopadu 2019, 10:12
0

Nevim, ale když si najdeš od Dalibora Žáka u nás jeden test ASX, tak ten to hrozně zhejtoval ... ASX má můj soused a je s tím spokojenej. Ale měl předtím jedničkovou Oktávku, kterou dojel do mrtě. V tom ASX jsem koukal má i pohon všech kol a kožený sedačky, nevypadá to tak blbě právě...

M P
18. listopadu 2019, 10:31
0

Hele ono se ASX nelíbilo ani Adamovi, a ten je zvyklý na jiné stroje :D

Pochtli
18. listopadu 2019, 11:33
0

U starého ASX byl problém dosti zásadní - 4x4 jen s naftou. U nového jsem koukal zas 4x4 nejde bez automatu.

Fa
Fandatik
18. listopadu 2019, 20:31
8

Sorry jako, ale to jsou kecy, že nízkopříjmové skupiny si koupí Dachnu za 400k. Ty jezdí ve šrotech za jednu výplatu (nic proti těm autům nemám). Na pár km z centra k obchoďáku není nic lepšího.
Tohle si koupí jen kolenovrti, který by měli na normální auto. Ale s Dachnou mají pocit, že ojebali autoprůmysl :-D

krab
18. listopadu 2019, 20:52
3

Jako je fakt, že tohle by sedělo na toho mýho souseda :-D To klidně tady napsat můžu, tady to určitě nečte...
Dřív jezdil Sanderem jako "parádním" autem na neděli, jinak dojíždí na prach zrezlou Oktávku na LPG... A teď si teda s velkou slávou koupil Mitsu ASX. Občas si vozí z práce nějaký palety, ty řeže na kousky a pálí to v krbovkách aby ušetřil za plyn. A to tu máme všichni nový moderní zateplený domy, který jsou vyloženě energeticky úsporný. Takže vážně kolenovrt...

Ale jinak nevim no... jako 400 je za Dacii fakt moc. Ale spíš ty Dacie za 300 a míň, to už má právě ta skupina těch co si nemůžou příliš vyskakovat a panicky se bojí koupit si další ojetý auto, protože se s nějakým v minulosti už spálili. Hele to se mi zdá dost realistický. To je to co psal tady Pochtli.

beastar
18. listopadu 2019, 21:02
2

Přesně. Ono totiž když fakt nemáš dukát. Dávají smysl auta jako Golf IV, Oktava I, Megáne II atp. Čili přesně do pade. Rozhodně si nepůjdeš koupit Dusteravv plný za 4 kila. Navíc jako na leasing.

Pochtli
19. listopadu 2019, 09:46
0

Jasně, ti co mají fakt hluboko do kapsy, budou jezdit šroty za pár desítek tisíc do konce života.
Novou dáčku si koupí někdo, kdo by jinak hledal nějakou lepší ojetinu kolem 150-200t. A většinou to není holobyt, když už se to kupuje s vidinou 10+ let vlastnictví.

beastar
17. listopadu 2019, 20:13
3

U testu sem se usmíval tak jako pod vousy. Trochu víc tíhnu k názoru Kuby. Nicméně určitě v jistém smyslu z pohledu Adama. Taky ano. Levná čtyřkolka si najde svoje kupce. Třeba na venkově kolem koní, lesů, povodí atd. To stejný jako služebák na stavby.

Prostě když chceš levný auto na práci. Co umí projet víc jak Megáne a odveze stejně jak Golf. Jako rodinný auto bych to nechtěl. Proč? Z pohledu české rodinny... Za 420 000 kč mám ročního Superba se zárukou a najetymi možná 35000km. A to je ve všech aspektech lepší auto... Brzo takhle budou i Karoqi a ta dále. Záměrně píšu o Škodě protože tak to u nás je.

reagovat
Slower
18. listopadu 2019, 10:40
1

Neber to nijak rypave, jsem jen zvedavy - kde s k takovym Superbum da prijit? Na ruznych internetech jsem je videl spis za 500 000 Kc a vic.

beastar
18. listopadu 2019, 16:11
1

https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/superb/18511446

No třeba takhle. Ok ma jako exfleet víc najeto. Zase je tam v pohodě odpočet pro živnostníky třeba. A si tam za 360. Jinak to jde prostě skrze dealerstvo sehnat. Asi nikdo nečeká, že tady napíšu celý know how se škodovkou v Čr že;)

https://www.autozdovozu.cz/nabidka-vozu/skoda-superb-2-0-tdi-dsg-110kw-ambition-bi-xenon-tempomat-3533.html

Ale jak říkám tj Superb narychlo z netu. A to nemluvim o tom, že i trojka okyna je lepší auto. Včera na Garáži článek od Žáka o trojce... Jako auto pro příklad trojka, černá, polokůže, dvoulitr diesel, kombi a ve velkozlodějně za to chtějí 3 kila. A jenom fanda Dacie a hlupec si může myslet, že Duster je lepší kup. To je auto tak jakože chceme nový auto do firmy na max 3 roky a pak s tim pryč. Nebo pro důchodce co ani na tu škodofku nemá... A najede 15 000 ročně. O levný auta se moc nezajímam. Nicméně Dacie ze samí podstaty věcí nemůže být skvělá. Prostě jen průměrná a jednoduše postavená.

Sob95
18. listopadu 2019, 17:18
0

Jen nevím jestli člověk co jsi jde pro Dustera, by skousl Škodovku. :D Navíc je to SUV vs kombi. Servisní náklady budou asi také o něco vyšší. Ale chápu co tím myslíš, vezl jsem se v tom jednou a jako soukromé auto bych to nechtěl.

beastar
18. listopadu 2019, 19:07
0

Šlo mi čistě o ceny. Jasné Superb kombi/lift je úplně jiná cilovka i auto. Jen mi šlo o to jak je to absurdní. Ročních škodovek se všude valí halda. A když to beru na úvěr... Můžu si fakt dopřát boleslav bez kompromisu. A prostě s nástupem teď nové OC a porizovanim fl. Supu. Ceny těch posledních rok až dva starých škodovek klesnou.... Proč píšu o škodovce? U nás je to lidový auto pro všechno stejně jako Renault ve Fr či VW vedle v D. A bohužel přestože nová výrazně dražší je i ta oktavie ve všem lepší... Jak Duster. Dokonce i to 4x4 pseudo, nebo Scouta můžeš pořídit. Stojím si za tim, co píšu o každé Dacii. Tj auto pro specifickou klientelu. Už to tady zaznělo.

Fa
Fandatik
18. listopadu 2019, 20:20
0

Navíc, co jsem zaslechl tak domluvit na novotu slevu (a její absolutní hodnotu) u Dachny a jinde je výrazně rozdílné. A ani ten Duster nevyjde na TCO pro FO líp než nějaká olítanka za 200 (+ 200 rezerva na servis). Sice to bude starší, ale zase lepší auto :-D

beastar
18. listopadu 2019, 20:42
0

To je přesně ono. Kdyby jsme to brali do detailu. Tak nějaká dvojka oktávka v něčem jako lepším. Poslouží líp. A ať to nevypadá, že jen škodovka.

Tak jako ono už i ojeté dvouletá Giulia to trumfne. Do 550 000 se vejdeš u max 2 roky starého kusu. A máš hezčí a originální auto. Lepší výbavu a stejně na hovno zpracování:D Za třeba necely pětikilo jde koupit roční Kuga když máš kliku bude i 4x4.

Takže co má společnýho Dacie a Ferrari. Oboje musíš prostě chtít a mít na to prachy. Jinak to nedává smysl mít.

Adam Forman
29. listopadu 2019, 06:53
1

V mém okolí si lidi Dustery často kupují. Požadavky jsou pořád ty samé: SUV, čtyřkolka, jednoduchý motor, vyhřívané sesle, co nejlevnější nové auto. Pak si pro nic jiného než atmo Duster (turba se teď všichni bojí) nedojedeš. Navíc tady na venkově mají k 'brandu' (jak by řekl Krab) dobrý vztah, zásadní rozdíl oproti majetným pražanům.
Kupodivu zcela ignorují moje rady k pořízení Nivy, ale aspoň ten duster. Ono když přesedáš z dvacetiletý Octavie 1 TDi, tak je Duster bomba, máho taky soused a chválí to (ze stejných důvodů) takže vesnické Dustery jsou něco jako infekce :-)
On to člověk z města těžko docení, že je občas potřeba dovézt seno koním, granule prasatům, manželku do obchoďáku a nacpat kufr 220 krabicemi zlevněných bramborových knedlíků z Kauflandu... Prostě venkov, no ;-)

sheogh
18. listopadu 2019, 08:46
0

Me by dost zajimala ta robustnost, ktera tu nekolikrat zaznela. Ja mam prave obavy, ze to je naopak, a ze to ztezi prezije zaruku, pokud se s tim bude denne jezdit (tim spis, pokud to bude zahrnovat nejakou tu jizdu mimo....)... Alespon Logan na me tak pusobil.... Ve 35kkm v tom vsechno hrkalo a vrzalo..

reagovat
Jakub Pospíšil
18. listopadu 2019, 09:47
0

Já to vnímal tak, že to bude zcela jistě hrkat a vrzat, ale stále pojede i po tom, co tím srazím srnu, netrefím dveře od garáže a podobně. Ono tam nic moc není, takže šance, že se něco rozbije a povede to k úplnému zastavení auta je stlačena na minimum.

sheogh
18. listopadu 2019, 12:59
0

Jasne no, to dava celkem smysl... Z toho popisu me prijde, ze se od doby prvniho loganu nic moc nezmenilo - tam by ten popis sedel taky, vcetne te "presne" radicky :-)

Jakub Pospíšil
18. listopadu 2019, 13:00
0

Ano, první logan MCV v úplném základu s benzínovou 1,4 jsem kus řídil. Bylo to velmi podobné, akorát místo rádia byla schránka na drobnosti.

sheogh
18. listopadu 2019, 13:04
0

Jom tak presne s nim jsem mel tu cest, akorat na tyden (nahr. vozidlo). Predpokladam, ze te spotreby jsi dosahl tim, ze jsi se snazil jet akespon tak, aby jsi neusnum tzn s nejakou dynamikou, coz nejspis znamenalo pouzivani plyn. pedalu stylem on/off ...

Jakub Pospíšil
18. listopadu 2019, 13:06
0

Ano. Ten pedál o moc více poloh neměl. Místy je ale nedostatek výkonu fakt nebezpečný, typicky v případě, že je potřeba zrychlit ze stovky na třeba sto třicet. Na pětku automobil netáhne a čtyřka se tváří přetočeně a taky netáhne. Labužnický zážitek.

bitner
18. listopadu 2019, 13:18
0

Panove, s timhle se jezdi tzv. na srdce. Pri predjizdení je nutne mit v hlave spocitany loadsheet a idealne mit najety profil trati.

sheogh
18. listopadu 2019, 13:59
0

Ne, s takovym autem se proste nepredjizdi :-))) S tim se jede 60 mimo a 40 ve meste, jak casto vidam :-)

Ja mel stejnej problem jeste s Oct. 2 1.6TDi a Megane 1.5dCi - spotreba kolem 9l/100 a nervy v kyblu... Ten Megane mel alespon sedacky...

Prave to s tim predjizdenim, pripojovakem apod. hodne lidi nechape - vzdycky argumentujou "no a? ja jezdim podle predpisu, nezavodim" ...

I kdyz zazitek pri padu Mondea do nouzaku pri predjizdeni do kopce asi maloco prekona :-D

ro
rock
18. listopadu 2019, 14:30
0

To bych fleknul. Mně Mondeo umělo za jízdy zdechnout. Ne často, možná jednou za 20 tkm, ale na vystrašení to stačilo. Když v 80 přeřadíš ze IV na V, a najednou ztěžkne řízení a na přístrojovce se rozsvítí barevná hudba...
btw vlastně stačilo nastartovat (když to bylo na rovině a nebál jsem se zamknutí volantu, tak klidně i za jízdy) a na další rok byl pokoj :-)

Pajinex
18. listopadu 2019, 20:04
2

K tomu parkování s LPG v podzemí. Sám prodejce mi řekl, ať tam žlutou značku nelepím a klidně v podzemí parkuju (Tipo SW 1,4TJet tovární LandiRenzo). Nečiním tak příliš často, ale občas si to dovolím. Už z předchozí Fabie mi ani v průběhu nájezdu 200 tis. km nic ze systému nikdy neunikalo. Tipo je hlavně v rychlosti přepínání a komfortu ovládání (nemusím přepínat na benzín při vypínání motoru) o dost dál. Na druhou stranu chápu riziko co by, kdyby, ale kašlu na to, systém by únik detekoval a zavřel ventil. Že bych si kvůli tomu nekoupil auto na plyn, tak by mě ani nenapadlo.. Tipo po roce 40 000 km a počet závad zatím 0 a kupodivu nic nevrže.

reagovat
Bavoraczech
19. listopadu 2019, 08:35
0

Zajímavý, že je to jakože nesmyslnej krám, ale těch Dusterů už potkávám skoro jako Fabií. Podle prodejce je to 2. nejprodávanější SUV a snad 5.-6. nejprodávanější auto v Evropě.

reagovat
ro
rock
19. listopadu 2019, 09:43
0

Od prodejce je to lehký (ale jenom docela lehký, ono je to hodně vyrovnaný a pořadí se dost přelívá) přikrášlení; Duster se prodává opravdu jak teplý rohlíky, ale přinejmenším Tiguanů a Qashqaiů se letos prodalo víc. A některý zdroje posouvají před Dustera ještě Captur, se kterým je Duster +- nastejno.
Ale i tak je to skvělý 3. (4.) místo mězi SUV v Evropě a cca 13. celkově.

btw "skoro jak Fabií": Dusterů v Evropě za 1-9/2019 okolo 172 t., Fabií cca 133 t...

Bavoraczech
19. listopadu 2019, 09:52
0

hmm, takže si to přikrášlil 2x, ale to nevadí. I tak ho plno novinářů obvykle hodnotí velmi dobře. Však technika prý pochází z Kaškaje/Kadžaru a jedná se víceméně o lacinější variantu těchto dvou. A ta čísla jsou vážně dobrá. Ono to bylo takové to, jestli si koupím Rapida s levnoplastovým interiérem, a nebo většího a praktičtějšího Rumuna s levnoplastovým interiérem za podobnou cenu...

beastar
19. listopadu 2019, 10:02
0

6/2019 EU
VW Golf 206.000 ks
Segment Fabie vedlo Clio následované Polem. S 185.500 ks. Fabia byla 10. S prodeji pod 100k. V prodejích celkově podle výrobců je Dacia na krásném 14. místě. Prodeje v případě Dacie nic neříkají. Je to low cost v módním balení s docela dobrou terénní průchodností. V rámci suv/crosso. Takže jsou místa a lidé, kde to smysl dává.

ro
rock
19. listopadu 2019, 10:13
0

"...Segment Fabie vedlo Clio následované Polem..."

Duster mne až tak neuráží. Horší je, že za těma dvěma jmenovanými v segmentu Fabie bylo ještě za 1-8/2019 na třetím místě ve třídě Sandero. V září ho nějakou zuřivou prodejní akcí přespurtovaly Corsa, C3 a Fiesta, ale ty rozdíly jsou v jednotkách tisíců a může se to kdykoliv změnit.

beastar
19. listopadu 2019, 12:17
0

Jo jo když sem to študoval Sandero sem viděl i v tom letním žebříčku vysoko. Jako jo ono na tom něco je. Důchodci a škrti jsou v každém státě. A takovej Helmut z účtárny si to na starý koleno rád koupí. Prodeje v Německu jsou úlet. Nevim jak Corsa. Ale C3 měla Citroen days nebo jak tomu říkaj. A Ford hromadu skladovek. Tzn. Asi cenový akce...

Cu
Curdin
19. listopadu 2019, 14:28
0

Tak on ten duster je postavenej na platforme clia. Myslim ze to ma snad dveře identický se sanderem. Takze jsou to vlastne nafoukly blatniky kolem normalniho malyho auta. Ze spoda je vsechno exponovany, nic neni chraneny. U 4x4 je tam el.magnet spojka. Takze bych z toho zadnyho hiluxe nebo patrola nedelal.... o vikendu na chatu jo, ale na praci jsou jiny auta.

Zd
Zdeny60
19. listopadu 2019, 15:09
-3

Tak jsme pojedli vtipné kaše a přečetli si rádoby ironický test, pardon - chi říct paskvil. Nemohu se nevyjádřit k obsahu testu. nedověděl jsem se zcela nic, co by pro mě mělo jakoukoliv byť i nepatrnou informační hodnotu. Vlastně jo, dočetl. Že to je šmejd, což jsem vyčetl mezi řádky. Že to žere jako prokopnutý. Že to má tvrdý sedačky a tvrdý plasty a 6 čudlů na dipsleji. Ale tím to vadne. Nikde není například zmínka o tom, že Dacia má perfektní antikorozní ochranu, a nebo že patří mezi nadprůměrně trvanlivá a odolná auta. A že se neztratí v lese nebo na poli, či jinde v terénu. O tom, že jezdí za 9? tomu věřím - a když budu chtít a trochu se snažit, pojede i za 12. Tohle dokáže každej hňup. Ale taky by bylo slušné napsat, že s ní lze jet i pod 5,8/100 - což mámě ověřeno v praxi a to prosím pěkně - nejme žádnou brzdou provozu. Snad jediná relevenatní inforace je ta, že Dacia je auto, které je nutno považovat jako auto, kterému bude život krušný - pracant, nikoliv S-klasse pro dálniční cestování. Také by bylom záhodno napsat, které moderní auto denška snese LPG, než s emu rozteče hlava? Hmmm??? No kolik jih jako nových prodejci nabízí??? pokud mě pamět neklame, dnes už ani jeden. A tady vidím právě LPG jako trhák pro české chalupáře, myslivce, rybáře, modeláře a další zájmové skupiny, které potřebují jet levně (a to Dacia dovede), přitom velmi spolehliově (stačí mrknout na zahraniční auto-weby) a odolně. prostě článkě je ve stylu "kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde" ! A než upachtěnou navoněnou bídu ve smyslu Rapid či dokonce Fabia - to 100x Dacia Duster. Myslete si, co chcete. PS: jezdím v SUbaru, Infiniti a do města MOndeo. Duster nemám, ale nad verzí LPG se vážně zamýšlím místo Mondea.

reagovat
Jakub Pospíšil
19. listopadu 2019, 16:49
0

Nechám stranou všechny ostatní věci, i když s nima nesouhlasím, ale nedá mi spát jedna věc - fakt je ve hře výměna Mondea (jakékoli generace) za Duster? Vždyť to auto je fakt o vagon horší úplně ve všem.

Bavoraczech
20. listopadu 2019, 06:57
1

Upřímně řečeno, i když levným autům spíš fandím a raději bych si koupil Dustera než Fabii... myslím si, že zrovna antikorozní úprava není u Dacie tou silnou stránkou. První co bych udělal jako její majitel je to, že bych ji dovezl mechanikovi ať mi ošetří dutiny, podběhy a exponovaná místa podlahy kvalitním nátěrem. Pak si myslím, že by mohla kastle vydržet.

bitner
20. listopadu 2019, 08:49
2

Zdeny60: Ja uz sem to vzdal. Souhlasim, ze informacni hodnota textu je 0.
Pak ti tady nabizi misto funglovky s relativne primitivnim neprimovstrikovym benzinem ojetinu s modernim "Ten Dym Ignoruj" pohonem.
Mondeo jakekoliv generace (takze treba 20 let stare) je "ve vsem lepsi." Tak urcite.
Docela by me zajimalo, kolik aut tady klukum jeste v Rencku po tomto vysmechu pujci k testu.
K prodejum: zkuste si nekde najit statistiky prodeju soukromym osobam, zadne firmy, operaky apod. Ono totiz kdyz uz jdu utratit svoje nekolikrat zdanene dukaty a nemam moznost to vzit bez DPH, tak uz musim sakra premyslet, za co je teda dam. Zustatkova cena nejlepsi ze vsech znacek.
Sandero mame 8 let, Logana 4 roky, jezdime s tim do prace, s deckama, pouzivame to jako nakupni tasku a muzu rict, ze ta auta fakt snesou hodne.
Zaver: delejte si ze me srandu, ze v tom jezdim, ja to unesu. Ale to auto si to nezaslouzi. Je to dnes uz jedna z mala uprimnych veci, ktera se da koupit. A tim to u me vyhrava na cele care pred vsema navonenyma bidama za trojnasobek.

Vavris Vavrisovic
20. listopadu 2019, 09:26
2

Řekl bych, že v textu je málo zdůrazněno, že kritika je zaměřena zejména na tuto konkrétní specifikaci. Opravdu mě těžko napadají důvody, proč si za 400 koupit tohoto mrzkého Dustera a nikoli prakticky v každém ohledu (snad vyjma prostornosti) lepší Vitaru.
-
Komentář upraven 20. 11. 2019, 09:27:04

Jakub Pospíšil
20. listopadu 2019, 09:29
1

Přijde mi, že vlastnictví Dacie místy přerůstá (jen u některých nutno říci) do takového specifického stylu života. Trochu pozérství stylem "koukněte, jak jsem prokouknul automobilové lobby". Bohužel to na mě občas působí až fanaticky. Každé zboží má svého kupce a jsou místa, kde některé Dacie dávají smysl. Ne tahle konkrétní. Třeba včera jsem se svezl Dokkerem a asi tomu nemám co vytknout. Je to novodobá Felicia VanPlus. Taková auta jsou potřeba a je dobře, že vznikají. Dělat z nich ale něco víc oproti běžné produkci, to se mi teda příčí.
A pořád se nemohu zbavit dojmu, že většina ojetin odvede lepší práci, ale to je prostě individuální.

A v takových nějakých intencích vznikl i ten článek. Tento Duster mně osobně přišel jako krám, u kterého žádat 400 tisíc je nebetyčná drzost, ne onen "upřímný přístup", za který je Dacia často chválena.

-
Komentář upraven 20. 11. 2019, 09:36:27

krab
20. listopadu 2019, 09:54
0

Kluci, otevřu ráno autíčkáře a koukám, že frekventovaně diskutovaný téma je Dacie s litrovým motorem... Kam jsme se to dostali!
Já třeba včera potkal na parkovišti Maserati 4200 GT, tak jsem si ho s chutí obhlédl.

Alpine má relativně málo komentářů, přitom tak povedený článek o autě, které se tu na stránkách objeví tak málo často...

beastar
20. listopadu 2019, 10:24
1

Já se tu bavím. Ono totiž je fakt, že i to 20 let staré Mondeo když bude v dobrém stavu. Nápravy, motor atd. Tak je lepší auto právě. A koroduje úplně stejně. Zůstatkovou hodnotu nemusím řešit. A pořizovací cena i s jooo opravou zůstane tak 60 000 kč. Odveze to hromadu věcí. V kombíku je to furt obr. A údržba Mondea? Easy. Benzíny relativně dobré všechny. Mužu mít i šestivál. Nafty horší, ale jen co do údržby. Tak jako kde mám výhodu Dustera za 400?

Dovedu si představit že ty levnější Dustery fakt dávají smysl jako služební auta. Takový to povodí Vltavy, Lesy, někde to mívají u MP. Nebo teda když bydlím někde na vesnici mám grunt atd. Ale jak píše správně Kuba. Nedělal bych z toho něco extra. Nebo čím sem to vyhrál. Má to všechny mínusy jako jiná low cost dnešní auta. Navíc designově je to hrozný. Materiály nekvalitní. Ruským autům se kde, kdo směje, ale dachna je co? Pořád jenom levný Renault. Na podvozku ze žvýkaček;) A jako jo pro jistou část lidí je lpg plus... Ale zase těch je pár. Firmy šli do Cng od VW a Fiatu předtím Opelu a Iveca:) Ty motory v tom jsou výsměch z hlediska dynamiky. A že je to spolehlivý inu dobře. Fakt se najde magor co si kupuje domů Dacii na desetiletý cyklus?

A k panu Bitnerovy a jeho popisu TDi. Na tom je opravdu vidět, že poslední generaci těch motorů v životě neřídil a neví. Moderní diesel nejen od VW je pane trošku jinde, než rotačka a sdi před lety. A co by taková Dacie dala za to kdyby takový motory mohla do těch rakví montovat. O tom že třeba ojetej Sup do dvou let stáří. Má automatickou klimu, infotaiment s carplayem, mnohem větší kufr i místo, kvalitnější materiály, reálné je sehnat si kus s výbavou alá vyšší střední atd. O tom raději nepsat:) Zase dachna za 400 blbost. Právě pro ty obyčejný lidi, co si neodečtou to dph atd.

bitner
20. listopadu 2019, 10:26
1

Jeste teda trochu zakejham :-) Ja sem nic neprokouknul, ja jenom nemam penize. A jezdit do konce zivota v zasranych 15+ let starych vracich se mi fakt nechce. Uzil jsem si to dosyta a rad to prenecham tem chytrejsim.
Jiste, tenhle Duster smysl nema, ale ktere novinarske auto smysl ma? I tech 350 je pro me hodne, takze Dustera si mozna poridim az na duchod. Takze tak: vsechno nebo skoro vsechno je lepsi jak Dacia (beru nova auta), ale ono je to v rozumnych konfiguracích taky podstatne drazsi.

Jakub Pospíšil
20. listopadu 2019, 10:33
1

Zakopaný pes bude asi v té konfiguraci. A teda v sedačkách - ty byly fakt tvrdší, než kancelářská židle. S těma ojetinama - 15 let staré auto pro každý den je trochu opruz (ačkoli já mám dvacetileté a vlastně mi v ničem nevadí), ale třeba dvouletá ojetá kia má pořád pět let záruky a bude prostě kvalitativně jinde. Ale chápu - pořád není nová.

bitner
20. listopadu 2019, 10:34
0

Jel sem OIII 2,0 TDI 110 kW s manualem a tam me to vylozene sralo. Jelo to pekne, ale nedokazal jsem najit nejake normalni otacky. Bud to dunelo jak prase, nebo sem mel pocit, ze to tocim zbytecne moc. Nevim. Pak jsem jednou projel OIII 4x4 s tim samym motorem, taky manual a bylo to super. Takze nevim, v cem to je. Uzivatelsky parada v te 4x4, ale pak je otazkou servis versus poskakovani po dedinach a meste. Krome klimatizace a radia s usb nic dalsiho nepotrebuju, ale chapu, ze v tomhle su divny.

bitner
20. listopadu 2019, 10:39
0

Sedacky v Dusteru neposoudim, neb jsem v nem nesedel. Sam pises, ze v Dokkeru je to jine, coz je zvlastni. Jinak totiz cpou do vsech kastli to same.

Jakub Pospíšil
20. listopadu 2019, 10:41
0

Vůbec ne, o tu výbavu nejde. Já mám v daily autě taky jen klimu, rádio a elektrická okénka. U Dacie mě mrzelo zpracování, některé věci byly vyloženě odbyté. A znovu - být to v autě za 250, které by třeba nemělo příplatkovou metalízu, stálo na plecháčích a mělo jednodinové rádio, tak to asi přejdu. Ale tady už to nešlo.

beastar
20. listopadu 2019, 10:42
2

Nechápu co je drahýho na Fiatu Tipo, nebo skladovým focusu. Stejně tak i Astra, nebo o parník lepší Megane jsou jako roční za pár korun. A máš hezký, nový auto defakto. A to nemluvim o novým Cliu. Ten krám už tak vyrostl že bude umět fungovat jako rodinný auto. Včera sem to prolejzal... Tak na co bych kupoval Dacii. Když to máš stejně na splátky. Kdy mi dává dachna smysl. Cash zaplacená. V základní výbavě a lpg. Tam tu konkurenci nemá. A typická chyba dačijníku pane Bitner. Kdo ti nutí 15 let staré vraky? Já mluvím o maximálně dvouletých autech. Nedávno jsme tady měli A4 dvouletou a měla poctivě najeto 35 000 km. A ehm za 400 by si se vešel a v tom autě ještě byla cítit novota. Dacia dělá primárně auta pro rozvojové trhy:)) A shodou náhod to koupí i Evropan.... Protože má pocit, jak s tim vymrdal. Tak nakonec i Š120 se prodávala na západě že;) Vždy se někdo najde. Já to beru tak, že nejsem tak bohatý abych si mohl kupovat levné věci. A v rámci společenské vrstvy ve které se pohybuju sem taky chudej věř mi...

bitner
20. listopadu 2019, 10:51
0

No ja to na splatky neberu (teda Logana sem vzal 50/50 s preplatkem 2250 Kc, pac sem napred musel vybrat stavebko, at jsem taky uprimny). Pred Sanderem jsem prave vzal 1,5 roku stareho Logana MCV a zjistil, ze nejsu pica prvni den. Slo to pryc za 2 mesice s provarem 40 000 a tak nejak me to poznamenalo no.

beastar
20. listopadu 2019, 11:07
0

To se neuraz. Mě přijde, že moc neumíš koupit funkční ojetinu:) Já si to bral taky vlastně rok a kousek starý. Bavíme se o opačným cenovým vesmíru. A to auto přestože relativně italský...funguje. Já ti to neberu jakoby Dacii. Pokud se ti ty auta líbí. Kupuj je. Já se ohrazuju proti tomu dělat z toho super kauf a pomalu něco víc.

Jsou to levný auta. A tak taky fungujou. Nic víc.

krab
20. listopadu 2019, 11:12
0

Bitnere, ty jsi ale podle mě tak nějak fanoušek tý značky nebo Renaultu obecně, že? Protože jinak si to neumím moc vysvětlit. Máš rád auta, aktivně chodíš sem, ale kupuješ si Dacie, a občas si povzdychneš, že je vlastně škoda, že není na lepší. Já už jsem teda od studentskejch let vždycky měl nějaký auto trochu aspoň neobyčejný a měl jsem na to houby peníze... Ale snažil jsem se prostě pracovat, něco si vydělat aby na to auto prostě bylo... A jezdil jsem ve starejch ojetejch keplech. A měl jsem je rád, dalo se to uživit. Nestálo to moc.

Nevím, možná jsi teda spíš děsný šetřílek a nedovedeš si představit ideu jezdit třebas v ojetém bavoráku s šestiválcem. A přitom, kdybys to udělal, koupil si třeba (příklad) hezkou E46 330i , bude 15 let stará sice, vyjde tě s prvotním servisem na 200-250, ale budeš mít krásný auto. Anebo koupíš třeba Mercedes CLS 500. Bude mít taky 15 let na hrbu, ale když vybereš šikovně, bude to nádherný auto. A bude stát jen 3 kila... Aut s původní cenovkou pomalu desetinásobnou. Budeš mít radost pokaždý ho nastartuješ. Takhle sedneš do Logana nebo Sandera... Nevim, já tohle dost dobře neumim pochopit. Pochopitelně ty náklady jsou u těch Dacií směšný, ale mi neříkej, že nevyděláš dvacet ročně navíc na benzín a něco na servis...

Ale jako svým způsobem chápu, že když lidi nemají auta v rámci životních priorit a jsou povahou extrémně šetrní, tak holt k těm Daciím sklouznou.

beastar
20. listopadu 2019, 11:27
0

Krab: Tak přesně si to napsal. Taky to nechápu. Přesně tenhle přístup. Ten závěr. Ano pokud někdo auta neřeší klidně do té Dacie jde. Tady snad ale takový lidi nejsou.

bitner
20. listopadu 2019, 11:43
0

Neurazim se, protoze je to absolutni pravda. Ojetinu bych uz sam koupit nesel, to uz bych tam radsi poslal manzelku. Ta by nakoupila lip jak ja. 100%.
A nemyslete si, nekdy sam sebe pekne seru.
Ve 40 bude snad, kdyz to vsechno klapne, z krku hypoteka. Tak uvidime.

Bavoraczech
20. listopadu 2019, 14:08
0

to se až tak špatně nemáš, když máš za pár let hypotéku z krku :-D.
Krabíku, ty mě trošku provokuješ, protože když by jednou třeba ta Alfa šla z domu, tak mám zálusk na další vraždu - ojetý CLS500 :-D. Ale ženská mi pořád říká, že to je jen obyčejnej Mergl, ale ta Alfa má styl a švih. Takže na něj musím zapomenout a musím si nechat Alfu.
Trošku se mi ta Dacie asociovala s mým bývalým daily Fiatem Palio weekend, jakožto nejnižším low-endem před 20 lety. Přijel jsem do servisu, kde mě znali s Alfou a mechanik co měl přezouvat gumy mi říká.... Jak v tom dokážete jezdit když víte jak se jezdí v té Alfě? :D

krab
20. listopadu 2019, 14:25
0

To je fakt... nám tam taky ještě dost let zbývá... ve 40ti to splacený jistě nebude. Ale úrok byl nízkej, fixační doba dlouhá, myslím není moc ani kam spěchat. Ty banky ty tvoje prachy stejně ani nechtěj... jsou radši, když máš u nich pořád trochu rozumně něco půjčeno.

CLS500 (W219) jsem zmínil namátkou. Asi jako vtipně protiváhu k Sanderu :-D Víš jak...
Pravda je, že je to můj oblíbenej Mercedes. Zkoušel jsem už různý mercedesy. Díky tomu, že známý právě z těch áček, který tam dělá PR manažera, tak je současně obrovskej fanda mercedesu. Takže když se objeví nějaký zajímavý, tak mi ho vždycky rád půjčí. A já jsem ty mercedesy začal mít docela rád, i když to navenek nevypadá. Moje ženská mi to ale taky zakázala, takže jsme na tom stejně...

Ono vždycky jde o stav konkrétního exempláře, kór v tomhle stáří. Loni tam bylo právě fakt pěkný stříbrný CLS a rovnou pětikilo, myslím z roku 2005. Dělalo se do 2006 nebo 7 , si najdi ten článek, vyhledávač ti to najde, bylo to na garáži. Tyhle 500 jsou s motorem M113 a ten platí za to robustní a spolehlivé. Je to na vzduchu a má úplně jinak nastavené řízení než třeba éčko. Z mercedesů z tý doby (asi mimo SL) bych já osobně považoval CLK W219 za pro mě konkrétně nejpříjemnější variantu. Mýmu vkusu to vyloženě sedlo, kór v nenápadný barvě, nic neříká, že je tam V8, ale ty nastartuješ a víš, že je to supr... Není to trhač asfaltu, ale nenucený rychlý gétéčko. Ale má docela přesný řízení a ve sportu i poměrně tuhej podvozek... už nevim přesně co jsem tehdy napsal teda, ale mám ho v paměti doteď, že se mi fakt líbil. Akorát ty první ročníky mají ty nešťastné senzotronic brzdy, kde se kazí ta pumpa atd... Ale myslím, že snad ročník 2006 už to nemá. Oni to pak nějak vyřadili. To byly u mercedesu takový dva trochu nešťastný pokusy ( z toho co jsem se teda různě dočetl/dozvěděl) : první bylo ABC , active body control na Skládách a CLkách a pak tyhle Sensotronic brzdy. Nápady dobrý, opravy poruch bohužel drahé. Za to toho airmaticu bych se příliš nebál. To servisovatelný bude a nebude to tak krvavý.

ganmiki
20. listopadu 2019, 15:53
0

Nic ve zlém ať si každý jezdí v čem chce, já se jen musím pozastavit respektive pousmát nad tím patnáct let starým vrakem, tohle čtu nebo slyším docela často, nevím kde se to bere v této době, ano před 20 lety v tom byl velký kus pravdy, konečně když jsem si někdy od roku 1993 začal kupovat první auta tak to byly právě cca 15 let starý Lady, Dacie a Škody a ano vzpomínám, že to z mého dnešního pohledu byly vraky a za neskutečnou cenu, v poměru k výplatě, ale dnes? Já osobně tento nízor nezastávám, tedy tím neříkám, že nějaký 15 let starý auta nemůžou být vraky, to jistě můžou, dokonce klidně i pětiletý auta, ale rozhodně vnímám ten kvalitativní posun a auta zavedených automobilek z přelomu tisícletí rozhodně vydrží při dobrém zacházení a údržbě mnohem víc než tehdy ty socialistický výtvory. Nakonec mě vždycky pobaví, když přijedu na STK a tam technici obdivují tu mojí starou vránu v jakém je stavu, což se mi stávalo jak s Volvem 740 ( vlastnil jsem ho jako 17 - 23 letý auto ) i Primerou ( 12 - 20 let, ještě mám ), jsem zvědav co řeknou příští rok napodzim na 20 letou E39. :)

beastar
20. listopadu 2019, 17:21
0

Jo, jo názor o 15 starých vracích taky slýchám často. Je to důsledek mediální masáže a jednotlivých průzkumu, kde se dovídáme jak jsme na tom jako ČR děsně. Jak máme starý vozový park a je třeba s tím něco dělat. Protože 15 let stará auta jsou nebezpečná a bla bla bla. Ono dneska už je to spíš tak, že v těch starých autech většina lidí jezdí protože jsou prostě v poměru cena výkon dobrá. Ne protože by nutně museli. Vyloučené lokality vynechme z tehle uvahy. Sám vidím u hodně lidí obrat ve smyslu.... Už nebudu jezdit ojetinou. Protože nevim nová 5er je super a image a víš co.

Pak tihle stejný lidi takzvaně mimo kamery. Vzpomínají jak joooo to jak když jsem měl e36,e39, vokouna, první X5 to byly časy. To dneska ty plastový mikrovlny na kolech to už není ono. Tak zaplať pán bůh za to, že část těhle lidí je rozumná a vedle novýho auta mají třeba Z3, různě staré miaty, starší Jaguary a tak dále alespoň na to soukromí na ty výlety a tak. A když jsme u těch Mercedesů znám dost lidí, co by si mohli dovolit lízovat za milion auto. Raději si ale vozí prdel třeba 12 let starým ML, nebo třeba 15 let starou Sklasse. Vidíme to i tady ...starší Lexus a tak podobně. Přesně proto co píše...ganmiki. Tyhle auta nabízí mnohdy stejně i víc jak ta nová za nesrovnatelně snesitelnější celkové náklady.

A mimochodem i já bych raději jezdij v takové staré "mrdce" jako je na fotce za bratru relativně pár drobných vzhledem k původní ceně auta. Než prostě v novém low costu.... Ano budou tam nějaký náklady na servis, gumy jsou dražší... ale mám 430 koní, maximální pohodlí a klid, zrychlení jak sviň, všechno.... A je jedno jestli s tim jezdim dálky, nebo do práce. Prostě pro mě by zase nový auto za tyhle prachy nedávalo smysl. A když sem prachy moc neměl tak sem taky jezdil v BMW na tu dobu relativně novým. A dalo se to....

krab
20. listopadu 2019, 17:35
0

Jak říkáte... Nakonec jezdím 20 let starým autem ( Poršák Sally) a tuhle jsem dokonce přemýšlel, že bych ho snad radši vyměnil za starší verzi, ne logicky koupil novější...

Bavoraczech
21. listopadu 2019, 07:28
0

Když mně se prostě ta zatracovaná 996 líbí nejvíc zvenku i zevnitř. Je to prostě auto z dob mého dětství, které bylo na mnoha plakátech z autočasopisů a společně s Ferrari 575, Lamborghini Diablem nebo třeba Dodge Viper patří k těm 90 kovým snovým kárám. Starší verze jsou možná víc puristické, vzduchem chlazené, spolehlivější... ale mají ještě hnusnej 70/80kovej interiér a tak celkově. A ty nový jsou určitě o něco dál co se týká technologií, ale pro mě už ztrácí takové to kouzlo dětského snu :D.
Můj názor ale moc neber, já si libuju v samýcgh divnokárách jako je E39, vokoun, Alfa 164, 166, Jaguar S-Type, starý Vulva... prostě samý ty nesmysly co nemaj ještě žádný ty asistenty, zabudovaný selfie kamery a svítící proužky :D

Bavoraczech
21. listopadu 2019, 07:32
0

A ještě jako největší excentrik bych si klidně dovedl představit mít nějakou tu stařešinku (jako že něco mám) a k tomu na daily Dachnu ve dvojkole s jednašvestkou třeba... ale potřeboval bych tam příplatkovou metlu protože v tý základní modrý nebo bílý je to jak nafouknutej trabant :D

ganmiki
21. listopadu 2019, 07:32
0

to beastar: k těm nákladům na servis jenom osobní zkušenost, neříkám že jsem nějaký průměrný vzorek populace a věřím že je to i o štěstí/smůle při nákupu ojetiny, dále na tom zda má člověk přístup k nějakýmu rozumnýmu servisu a taky jestli si umí něco udělat sám, nebo jezdí do servisu i na výměnu žárovky, ale já měl za posledních 15 let dvě daily, 7 let Volvo 740 a 8 let WP11, u obou jsem si vedl/vedu si online servisní knížku a věškeré náklady včetně pořizovacích cen vyjma povinnýho ručení a benzínu mi za těch 15 let vycházejí na cca 360 tis. ( je to o chlup méně ) což je 2 tis. měsíčně, popravdě mě nenapadá jaký nový auto jsem si měl jako variantu před 15 lety koupit abych byl dnes na podobných nákladech, já nejsem žádnej ortodox do motorsportu a právě poměr cena/užitek je pro mě dost podstatnej

krab
21. listopadu 2019, 08:19
0

Bavoraczech: já to mám podobně. s tím porsche... on totiž jeden můj dobrý kamarád jednu klasickou Carreru 3.2 z roku 84 prodává. Tak jsme mu jí byly nafotit a celý jedno dopoledne jsem si s ní jezdil a fotili jsme (teda fotograf). A všimnul jsem si, že mi to auto nesmírně sedí celkově po zážitkové stránce. Přitom ten motor tak hezky nejede nahoře jako ten můj modernější s variocamem a podvozek je daleko víc "911", prostě to auto se musí vést zatáčkou správně jako všechny stará auta s motorem vzadu. Čím novější, tím míň je tam poznat ten klasický efekt motoru za zadní nápravou. Taky má ta nová daleko preciznější vedení zadní nápravy, když to porovnáš. Ale jako celek je ta stará klasika pro mě osobně o kapku lepší. Jenže ty ceny.... a má chudá peněženka. A hlavně nejhorší je, že já bych to svoje nebyl teď asi už ochotnej prodat, takže bych ideálně potřeboval obě. Což je ale dost nesmysl...

Jinak ty Alfy z doby 90.s ty mám taky rád.Vždycky jsem nějak chtěl mít GTV. Když jsem vybíral před lety, koupil jsem ale Z3 Coupe. Takže se GTV odsunulo na neurčito... třeba jednou :)

Bavoraczech
21. listopadu 2019, 09:55
0

Jestli myslíš tu 90s GTV předokolku, tak ty byly 5 let zpátky za 20 v dvoulitru a okolo 50-60 s V6. Dneska bych do toho za těch 150-200 tis nešel, ale mít tehdy rozum, tak jsem měl jednu doma. Jenže já v tu dobu asi moc řešil spotřebu a pořád jsem koukal po nafťákách. Tehdy byly nafťáci in a cokoliv nad 1.6 benzína bylo levný protože plno lidí ještě řešilo hlavně spotřebu. A pak se to najednou nějak otočilo.

Pochtli
22. listopadu 2019, 09:51
1

Beastar, Krab...: Po zkušenosti s "etalonem spolehlivosti" (tehdy 11letý avensis 2.0, pořizovaný v německém autorizáku, po prohlídce mechanikem a stejně to byl neskutečný střep) už bych 10+ letou ojetinu domů na častější ježdění už nikdy nekoupil. A je hodně lidí, co prostě loterii s ojetinami už fakt nechtějí řešit, navíc v době, kdy je na spadnutí ekobuzerace (poplatky, vjezdy) či jsou v nabídce většinou auta s turbomotory (jak se asi k autu chová člověk, co ho má na rok dva, že).
S jakou chutí jsem se letos zbavil tří střepů s jejich průměrným věkem 18 let, už mě nebavilo řešit čím dál častější problémy některého z nich. Takže Bitnera a spol. plně chápu, že raději koupí levné nové auto s vizí 5+ let a chovají se k tomu od počátku tak, aby vydrželo co nejdéle.
PS: Hlavně se bavím tím, jak někomu, kdo by chtěl SUV v podobě Dustera, se tu v diskuzi nabízí nějaké sedany/kombíky..

Adam Forman
29. listopadu 2019, 07:14
1

Ad "Dacia nerezne", fotky z úplně nový testovačky:

CZmisak
29. listopadu 2019, 07:35
0

Fungl novej Duster focenej před půl rokem. Ten svár byl shnilej na tolik, že by ho člověk rýsovací jehlou proškrábl skrz. Kvalita lakování je tam taky vidět moc pěkně, oloupaný je to celý. Jak to asi bude vypadat po dvou zimách...

Bavoraczech
29. listopadu 2019, 08:34
0

Takže jak jsem psal, k ceně připočíst cca 8-10 tis za kompletní ošetření dutin, podběhů a podlahy :D

Pochtli
29. listopadu 2019, 11:31
0

Kvalita protikorozní ochrany je doslova ohromující - Ruster už z továrny :oD

Fa
Fandatik
29. listopadu 2019, 17:38
0

Hele já bych zase to CLS nechtěl. Je to furt jen Éčko za stejný peníz jako Sko.

Pochtli, Bitner: celou dobu tu kluci uvádějí maximálně dvouročky v záruce. Pokud vezmeš nějaký úplně čerstvý kus. Tak si zkrátíš záruku třeba jen o půl roku. A pokud nebudeš měnit hned po skončení záruky, tak budeš jezdit po uplynutí záruky tak jako tak. Asi nejen já v případě potřeby SUV koupím cca 10 let starý ML w164 klidně za dvě kila a další dvě nechám na servis. A pokud ti situace umožní, svez se s takovým autem. Je ve všem lepší.

Jedinou výhodu nového vidím v možnosti přesné specifikace auta jak chci já (teda díky všem těm výbavovým balíčkům, to není úplně pravda) a pak si jen počkáš. Já teď budu na svůj vysněný kus čekat třeba rok a možná nekoupím nikdy. A to nemám problém si dovézt auto odkudkoliv z EU (včetně Švajzu), ale stejně raději zaplatím trochu víc, za auto které je již v Čechách.

ransom
21. listopadu 2019, 11:47
0

Beastare, já se tedy osmělím: Ze všech těch lepších aut co jsi jmenoval, tak kromě Kugy už ani jedno NENÍ svou koncepcí alternativou k Dusteru. Proč jsi místo Superba nenabídnul nenáviděného Kodiaqa?

Jedna vhodná alternativa mi třeba stojí před barákem. Dvojkový Outlander 2,4MIVEC, předokolka. Za pár drobných auto malinko větší, nesrovnatelně pohodlnější, výkonnější, i o troškuu praktičtější. V běžném denním provozu jezdím za devět až deset litrů benzínu stejně jako Dachna v testu. (Dovedu samozřejmě právě tak pod osm jako přes dvacet).
Podobných by se jistě našlo víc.

reagovat
beastar
21. listopadu 2019, 11:56
1

Protože sem nad tím přemýšlel ve smyslu jdu si pro rodinné auto na 5 a více let. Nechci platit drahý servis ani v zarukách. Nechci vyčnívat z davu. A ruku na srdce. Má někdo pocit, že na chatu nejde dojet Fiatem Tipo. Prostě myšlenka byla taková že 400 000 už je dost. A že roční auto od zavedeného mainstreamu udělá lepší službu jak rádoby lidová dachna.

Čili alternativu ti chválim. Stejně jako bych ti pochválil Vitaru. Dvouletej superb, nebo třeba tu Kugu. Vlastně cokoliv jen trochu zajetýho od Opelu. Dacia pro soukromé kupce nenabizi v podstatě nic. Teda nic navíc.

ransom
21. listopadu 2019, 12:13
0

Sakra, já se těšil, že tě s Kodiaqem naštvu a ty nic.

beastar
21. listopadu 2019, 12:37
1

Kodiaq je sráč nemám to auto rád. Nicméně pro spoustu lidí dává jako momentální trend na kolech smysl.

Adam Forman
29. listopadu 2019, 07:12
0

Já bych jen doplnil, že Superb není alternativou k Dusteru ani náhodou. Dost do toho montuješ svoje potřeby. Jsem si jistý, že velkých městech se prodá míň Dusterů než na venkově. Na chatu Superbem po dešti nedojedeš, většina chat tady na Urale (Vysožina, Žďárské vrchy) je pro běžná auta dost nepřístupná. Navíc lidi co tu v nejchudším kraji mají na nové auto jsou většinou staříci, co v roce 72 dostali služební byt a v roce 90 ho odkoupili za 3000. Všichni kdo barák nebo byt museli koupit jen doufají, že splatí hypotéku než umřou. Pak je spolehlivý SUV se schopnostma v terénu a posazem při kterým nepraskne kloubní náhrada jasnou volbou :-)

beastar
29. listopadu 2019, 11:27
0

Adame ale jo. Ovšem není chata jako chata. A všude není Vysočina;D Už sem to psal nahoře. Cílem bylo srovnání absurdní ceny s čímkoliv. Co by bylo vhodné pro rodinný použití. To že u vás to kupují důchodci tj dost možný. A Superb byl jenom jako varianta že už skoro za ty 4kila taky je a vlastně skoro i v záruce. Nebojim se že by se 4x4 nevyjel po lesní cestě bez závějí. Když kde všude vyjede Audi čtyřkolkové... Kde všude projela a vyjela ta obří krabice GL. Jakože opravdu mimo cesty. Opravdu mimo asfalt. Ve sněhu na silničních gumach.

Jinak jasný lidi v určitým věku a fin. situaci k te Dacii mají blízko. Fakt je ten že přímo v Praze jich úplně moc nepotkam. A mám strašnej problém to potkat i v Německu... Jezdí jich pár. Asi jsou tam jiný důchodci jak v Havlbrodu;D

Pochtli
29. listopadu 2019, 11:36
1

Beastar: Pořád zapomínáš na to hlavní - nájezdové úhly, světlou výšku a délku auta. Duster bude podle mě vždy v terénu obratnější než tebou jmenované superb/audi a spol. Takže sem furt nedávej úplně jinou kategorii, než na jakou cílí kupci dustera, tj. crossover/suv.

Fa
Fandatik
29. listopadu 2019, 17:57
1

A ještě druhá věc, jak by se hnulo porovnání cen, kdyby i ta Dachna byla půlroční?

A k těm terénním vlastnostem. Kolik lidí si nechá zakrýt podvozek, když teda mají ty chaty v Himáláji? Nebo to snad je standardem? bez jako úplný základ, když chci sjet mimo silnici. Prostě je to klasický crossovery maximálně na polní cestu (pro lepší pocit řidiče). Nevěřím, že by 99,9% řidičů jezdilo někam, kam se nedostanu v normální 4x4. Jinak Jimny startuje na 423k. Nějaká předváděčka bude za chvíli ve výbavě pod 4 kila taky. A stále připomínám, že Krab se za Dustera dostal na konfigurátoru nad 523k.

Adam Forman
02. prosince 2019, 07:35
3

@Fandatik Tak tedy konkrétní příklad. Chatová oblast na úpatí Žďárských vrchů, přímo na ostře se svažujícím břehu Chrudimky, vytékající z Křižanovické přehrady. Původně trampská osada, kdysi stěží dostupná pěšky vznikla dříve, než se ČSSR rozhodla vybudovat vodní dílo. Stěží himaláje a k chatkám vede dokonce štěrková cesta.
Superbem tam ale prostě dojet nejde. Ani Octavií, ani třeba Kangoo, který nemá zvýšenou světlou výšku. Důvodem jsou odvodňovací strouhy, které spolknou celé kolo. Duster je vysoký, takže si poradí. Stejně se dá pokračovat, otravných zákoutí má náš malý státeček dostatek. Třeba cesty, kterými musí jezdit myslivci skutečně na Superb nejsou. Ad. Jimny: Porovnáváš nesrovnatelné. Místem na zadních sedadlech a v kufru počínaje a chováváním na silnici a dálnici konče.
99,9% řidičů skutečně mimo asfalt nejezdí, zato polovina majitelů Dusteru ano. Uklouzané cesty v době orání, dva kanystry bio-nafty v kufru, nářadí na zadní lavici a traktor rozbitý na kraji pole. Chci tě vidět, jak tam dojedeš v 'normálním' autě (a zakrytovaný podvozek taky nepotřebuješ).
Pak samozřejmě zbývá druhá polovina majitelů Dusteru, která je v důchodu nebo má malé děti. Pak se zvýšený posaz a nízká cena hrají prim i když by jim stačil jiný crossover, schopnost dojet kamkoliv je prostě příjemný bonus. Nadruhou stranu, stačí jim pak dvoukolka a pak se rozhodně nepohybujeme nad 400k.
Konečně, nejspíš tě to překvapí, ale Dacie Duster si u nás překvapivě výborně drží cenu. Je po nich potávka a čecháček má uvažování nastavené na 'výhodné koupě' a 'předváděčky'. Jediné levné Dustery jsou zabité služebáky z JZD.
@beastar Cena není absurdní. Najdi levnější nový (ne ojetý, ne zajetý, ne 'prakticky nový', ale skutečně s ceníkovkou) zvýšený vůz s opravdu shopným 4x4.
Chápu, že měšťákům se to obtížně vysvětluje, ale jsem nucen opakovat, co si většinou vyhrazuji pro vyhlašování výsledků voleb: Česká republika není jen Praha a většina Čechů má v nejbližším okolí alespoň někoho, kdo řídí traktor nebo chová slepice (ne že by byly pro Duster podmínkou).

Pochtli
02. prosince 2019, 09:45
1

Adame, pěkně napsané, jen se obávám, že ojetinkáři z města to stejně nepochopí.. Stačí zajet do nějakých kopcovitých kotěhůlek "mimo civilizaci" a tam je duster na každém kroku, protože lidi se do práce nějak dostat musí a většinou je to dřív, než se k nim prohrabe nějaký silničář kvůli oslizlé silnici/ledovce/sněhu. A prostě nové je nové, ne nějaká desetiletá vrána se sebelepší "historií".

kk
kkt
20. dubna 2020, 16:32
-4

Hezky si tu masírujete ega, ale hlavně si pak nechte od svých manželek ZAKAZOVAT třeba koupi auta, jak to tu jeden mistr psal :-) To mě vždy skoro smíchy rozpláče, jak strašní chlapáci v 15letejch bávech, audinách a merglech, co by nikdy nesedli do takový rumunský sračky, jdou poprosit manželku, jestli si můžou natankovat :-) No prostě někdo potřebuje ten nástavec na pinďoura, i když je třeba 15 let starej, propocenej a proprděnej od kdoví koho, na volantu jsou za ta léta namatlaný holubi, co si předchozí majitelé z dlouhé chvíle na semaforech tahali z nosu. No každému po jeho chuti že...

Jakub Pospíšil
20. dubna 2020, 16:56
2

Páni. Projít si celý proces registrace jen proto, abych napsal něco, co je úplně mimo kontext u půl roku starého článku. Tomu se říká zápálení pro věc.

A zrovna u Kraba se točit na větě, že mu manželka cosi zakázala... Budiž to živoucím příkladem, že kde není pochopení kontextu, tam to ani silná slova nezachrání.

K vlastnictví litrového Dustera samozřejmě gratuluji a přeji mnoho šťastných kilometrů.

-
Komentář upraven 20. 4. 2020, 17:00:06

beastar
20. dubna 2020, 17:09
1

To je blázen. Ja zase chci videt tu 15 let starou Audi za 400 000 jako stoji ten stroj z clanku. Zapaleny fanda Dacie se pozna. Ma prehled o tom, co stoji jine znacky. Jezdi spokojene v dachne. Je ale schopen zavidet auta prémie za zeniten v hodnote tak 50 000. Asi protoze nevi za 400 ma zanovni Audi po prvnim majiteli kde to voni novotou protote to ma najeto 40 000... Skoda se vic vyjadrovat. Jen jako vzorek typicky mindrakem trpiciho Čecha dokonaly. Proc jen se ten Duster nejlip prodava na mene vyspelich trzich. No nic jeste ze je to pul roku:))

krab
20. dubna 2020, 18:40
0

V tomhle vlákně jsem kupodivu ani nic nepsal ... Tady se ovšem dá použít poučka z Garáže: na blbé komentáře lépe neodpovídat. A nick "kkt" je taky docela legrační .... Nevím, co nám chtěl dotyčný sdělit.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem