načítám data...

Dacia Duster 1.5 dCi: Jediné auto, které kdy budete potřebovat

Potřebujete auto do města, čtyřkolku k chatě na Vysočinu nebo jen chcete vypadat drsně? Odpovědí na všechno je Duster!

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Někdo říká, že nenávidí drahá auta a že v minulém životě organizoval stávky vykořisťovaných dělníků… Nebojte, nenajali jsme si testovacího jezdce, úvodní věta je vlastně tak trochu o mě. V redakci platím za notorického šetřílka, asketu a odpůrce luxusních automobilů. Pravda je však mnohem méně radikální: U auta totiž hledám co nejpříznivější poměr ceny a předváděných schopností. Nelákají mě nabubřelá SUV a vlastně bych dal vale i prémiovému řidičskému sedanu. Naopak taková Toyota GT86 nebo Mazda MX-5 mi vzhledem k nabízeným schopnostem přijdou jako férové nabídky. Dává to smysl? Ne? No dobrá, raději zpět k Dusteru: Snad uvěříte, že jsem se na test nového modelu skutečně těšil. Už jeho předchůdce mě chytil za srdce, byť jsem testoval polotučnou dvoukolku s přeplňovanou benzínovou dvanáctistovkou pod kapotou. Nyní se mi do spárů dostala naftová jedna-pětka, kterou mimo jiné najdete i pod kapotou některých mercedesů, ale především jsem se konečně mohl těšit z pohonu 4x4, pro který je Dacia tolik vyzdvihována.

Dovolte, abych začal na poměry Autíčkáře trochu nezvykle a porovnal pár objektivních skutečností, totiž rozdíly mezi současnou a předchozí generací: Platforma, sahající historií automobilky Renault až k modelu Clio II, zůstala zachována, stejně jako nabídka motorů a nadaný systém pohonu všech čtyř kol. Nezměnila se ani cenová politika, totiž nabídnout co nejvíce auta za co nejméně peněz.  Na první pohled by se mohlo zdát, že zůstala i stejná karoserie, nebo alespoň její rám. Letmý pohled však mate a výrobce se dušuje, že ani jediný panel nezůstal stejný. Jen co začnete nedůvěřivě mhouřit oči, všechny ty malé rozdíly vyplavou na povrch. Blatníky jsou ještě více vytažené, mřížka a světla pozbyla pár vrásek. Nejvíce patrné jsou změny za posledním sloupkem, kde trochu otylá záď prodělala liposukci a stala se z ní roztomilá… No dobře, tak se trošku zklidním, chci říct, že Duster je jako Jennifer Aniston nebo Keanu Reeves známá, přesto svěží.

Exteriér snad pouze rozvíjí nastolený řád, zato interiér je celý nový a hlavně současnější. Slabinou předchozího modelu byly povrzávající, nepříliš dobře slícované tvrdé plasty a nešťastná ergonomie dotykové obrazovky. Novinka již má všechny ty knoflíky na správném místě a obrazovka infotainmentu (nebo pokud jste se rozhodli ignorovat skutečné významy některých slov – radiomapy) již nevyžaduje shrbit se a odpoutat zrak na cenné minuty od dění na silnici. Na tomto místě by se slušelo napsat, že všechny funkce lze pohodlně ovládat i v rukavicích. To je totiž takové novinářské cliché jak se nedotknout automobilky a přesto se o ovladačích v interiéru vyjádřit jako o něčem, co snad pochází ze zeměmědělské techniky. Duster by jistě šel ovládat v rukavicích a  možná i hákem, pokud zrovna pronásledujete Petra Pana. Hlavní je, že během jízdy stačí sáhnout někam do prostoru a máte vysokou pravděpodobnost, že trefíte přesně to tlačítko, které jste chtěli.

A že jich na palubě nové Dacie najdete. Testovaný kus měl příplatkovou automatickou klimatizaci, tempomat s funkcí omezovače, ovladač režimů čtyřkolky, asistent sledování mrtvého úhlu, asistent sjíždění z kopce, vyhřívaná sedadla, parkovací kameru a dokonce i dvě tlačítka ovlivňující jízdní režimy na asfaltu. Kdo by to byl v dobách prvního Loganu čekal, a přesto může být i rumunská variace na Clio docela slušně vybavená. Ale teď zpět k Autíčkáři a zavedeným postupům tlumočení zcela zbytečných informací: Začnu u elektroniky a hned zkraje odhalím nejzábavnější způsob provozování navigace. Pokud opravdu hodně nemáte rádi své spolucestující, najděte v možnostech trasy položku ‚nezpevněné cesty‘. Ještě žádná navigace se mě nesnažila protáhnout dvacet let zarostlou lesní cestou nebo skrz polní cestu, která je sjízdná snad jen v období sklízení řepy a to ještě na laně za T815.

Pokud jste fanoušky geniální hry Spintires, Dacia převede vaše sny v realitu. Ještě jedna zábavná poznámka se týká navigace: Její hlas jde přepínat do různých jazyků, i když její rozhraní zůstává v češtině. Celou cestu po Praze jsem se tak mohl kochat z maďarského „fórdůj jóbro“, i když si doteď nejsem jistý, co to znamená. Pokud by mě náhodou zastavili policisté, kterak na mě v Dacii maďarsky křičí navigace, nejspíše by byli nadmíru shovívaví. Jinak je příplatkový infotainment jednoduchý, jako sáčkový čaj. Chcete někam jet? Klikněte na navigaci, zdejte adresu a jedete. Žádné inovativní rozhraní, žádná efektní grafika. Krabička uprostřed palubní desky se za svoji nízkou cenu nestydí, ba naopak hrdě hlásí „podívej, jak jsem levná a přitom umím všechno co boháči“.

Konečně se dostávám k mechanice, která zlatý ingot pohání vpřed. Pod kapotou jsem objevil naftovou jedna-pětku, která příjemně překvapuje jak zásobou krouticího momentu, tak kultivovaným chodem. Oproti německým vznětovým jednotkám má trochu mrtvou spodní čtvrtinu, zato má zlatý střed a náznaky rošťáctví a ochoty šplhat do otáček, přičemž uvadnutí nepřichází tak brzy a razantně, jako u konkurence. Za detailnější popis stojí i převodovka. Šestistupňový manuál má trochu nevyzpytatelné dráhy posledních dvou stupňů a přiznám se, že párkrát jsem se neodvážil odhadnout, zda jsem zařadil trojku nebo pětku, i když reálně jsem se trefil pokaždé.

První rychlostní stupeň je tu jako náhrada redukce a tak se v městském provozu rychle naučíte rozjíždět na dvojku. Pak máte vlastně celkem standardně odstupňovaný pětikvalt, až na to, že jednička je vlastně dvojka, takže si můžete gratulovat k závodní dog-leg kulise. Dynamika v osídlené oblasti je přesně to, co byste na přelomu osmdesátých a devadesátých let čekali od ostřejšího hot-hatche. Vlastně je Duster nečekaně urbanisticky nadaný společník. Má zvýšený a pohodlný podvozek, který vás ani po celodenním poskakování přes tramvajové pásy a věčně vyfrézované silnice neunaví, extrémně krátká jednička umožní ploužit se kolonou bez zastavování, na palubě je ve všech směrech dost místa a elektrický posilovač, byť ztratil zpětnou vazbu hydrauliky, je vstřícnější ke karpálním tunelům kancelářských krys.

Jenže jezdit s Dacií jenom po městě by byla věčná škoda. Dávám vale uzavírce a přejezdem deset metrů širokého travnatého násypu opouštím frontu na úpal za zmateného „přepočítávám“. Okreskami pádím se suverénní jistotou vstříc opuštěné motokrosové dráze. Tahle věc se terénu nebojí!  Po cestě vyzvedávám kamaráda v první generaci Subaru Forester a dokonce se mi i podaří získat souhlas majitele pozemku. Dacia je o něco málo vyšší než japonský doprovod a nájezdové úhly jsou velkorysejší, přesto mám nevýhodu řidiče, který musí vůz vrátit v pořádku. První hromádka hlíny a malý terénní zlom rozptyluje mé obavy. „Máš tam osm cenťáku místa, jeď!“ křičí na mě spotter a vyprošťovací tým v jedné osobě a já nabývám sebejistoty. Hlubší koleje i křížení zvládá vůz sebejistě a tak vyhlížím výzvy. Stoupání do 22° velmi jemného sypkého písku vypadá jako zajímavý test. Uzamykám čtyřkolku, a pomalu se plazím k horizontu. Zůstávám viset někde v půlce a rychle docházím k závěru, že čtyři válce nestačí, když šneček netlačí.

V terénu povětný německý zátah ‚vodcpoda‘ citelně schází. Vyšší rychlostí, doprovázen syčením turba, stoupání překonám bez náznaku obtíží. Spřátelené Subaru je na tom díky lepšímu poměru redukce a ploché křivce atmosférické jednotky výrazně lépe, zato na rozdíl ode mě na hraně kopce pokládá střední díl výfuku do čerstvé trávy. Rychle obhlížím, co je nejnižší bod Dusteru. Je jím snížený výstupek na nosníku vedle středového tlumiče. Super, takže to nerozbiju. Na vlnkách, které zlomyslně korespondují s rozvorem, se mi dokonce daří položit Duster na prahy, ale mocné turbo a tvrdohlavá čtyřkolka mě v úzkých nenechávají. Zato Subaru už položilo svůj výfuk snad na každý drn v okolí. Raději toho necháme. Začínáme být čím dál tím odvážnější, což nevyhnutelně skončí v lepším případě na laně, v horším na řetězech za traktorem. Před rokem jsem na těchto místech dováděl s Nivou a až na opravdu velmi ostré zlomy, kde je jediným limitem rozvor pětidvéřové karoserie, zvládám s klidem tytéž překážky. Jen by mě na rozdíl od Lady skutečně mrzelo, kdybych něco rozbil.

Verdikt

Kvůli horšímu zpracování a antikorozní ochraně si předchozí model vysloužil nálepku spotřebního vozu, který zemědělská firma během pěti let dojezdí. I když s ochranou některých dílů podvozku a výfuku by si výrobce mohl dát ještě více záležet, troufám si říct, že novinka si zařazení do stejné škatulky nezaslouží. Zpracování vnějšku a především vnitřku totiž poskočilo o dekády dopředu a začíná být srovnatelné s násobně dražšími vozy. Přitom ceny zůstaly na stejné úrovni. Ve shodných výbavách je nový model jen o jednotky tisíc dražší, než odcházející, přitom má některé prvky výbavy navíc. Jestliže byl předek prodejním úspěchem, prorokuji novince minimálně stejně dobré přijetí. Je to spíše evoluce, než revoluce ale už jen krátké svezení odhalí, že výrobce o něco vylepšil úplně každý aspekt. Konečně je Dacia Duster tím jediným vozem, který kdy budete v životě potřebovat. V naší kotlině překoná veškerý terén, na který lze v každodenním soužití narazit, je přiměřeně mrštná a umí vzbudit úsměv nečekanou rychlostí na louce, či polňačce. Když odhlédneme od deformované ekonomické situace české střední třídy, pak je i skutečně dostupná a úsporná na provoz. Pokud je pro vás, stejně jako pro mě, funkce důležitější než forma, je nová Dacia Duster odpovědí na každou otázku.

Technické údaje

Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec 1 461 cm3
Výkon: 107 koní/80 kW v 4 000 ot./min
Točivý moment: 260 Nm v 1 750  ot./min
Převodovka: šestistupňová manuální
Maximální rychlost: 169 km/h
Akcelerace z 0 na 100 km/h:  13,57 s 
Průměrná kombinovaná spotřeba (udávaná) v testu: (4,7 l/100 km ) 6,4 l/100 km
Základní cena 1,5 dCi 4x4: 421 900 Kč
Cena testovaného vozu s příplatky: 487 600 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

bitner
05. května 2018, 09:11
1

:-D
Rikam to uz x let, ze odpovedi je vzdycky Dacia.
Za fotky v repce andrejce udelujem 100 bodov!

reagovat
Irwinek
05. května 2018, 09:25
0

No nemáme metalízu, liťáky a super maďarsky nadávající navigaci, takže se nelze divit, že po vyzkoušení jsme všichni technici dustera přenechali kolegyni, které je jedno, čím jede, protože miluje motorky.

reagovat
krab
05. května 2018, 09:45
3

Abych volně navázal na Adamův vtipný název článku .... doufám, že ten den nikdy nenastane :-D

reagovat
Csaba
05. května 2018, 09:50
0

495600 Kč mi (teoreticky, na www stránkách Dacie) vyšla cena auta co nejvíc podobného testované verzi 1.5 DCi 80kW 4x4 Prestige.
Tak mám pocit že česká střední třída (s deformovanou ekon. situací nebo ne) touto cesto asi nepůjde, resp. v Dusteru nikam nepojede :)
Osobně by mi asi stačila verze 1.6i Prestige 4x2 (s několika příplatkovými prvky) +/- za 350t., jen bych si to auto asi už musel nechat do smrti abych nemusel řešit následný prodej (a ztrátu hodnoty) :)

reagovat
Irwinek
05. května 2018, 11:22
-3

Dle uvedeného je po třech letech provozu ztráta hodnoty dačky cca 80 000 kč, připočteme - li k tomu skutečnost nejporuchovějšího auta ( musím tedy řešit náhradní auto, pokud už ne cenu opravy - záruka ),
pro srovnání - škoda ztráta rovněž cca 80 000, procentuelní poruchovost - zanedbatelná
nějak nechápu, proč jsi to sem dal :-( a to neberu v potaz to, že zdrojem je zrovna AAA.

bitner
05. května 2018, 11:28
2

Hm, uznavam, ze tohle nema smysl. Psat sem neco o procentech, duvodech toho, proc to u te slavne TUV vychazi tak jak to vychazi, ze je poruchovost a poruchovost, ze ty AAA maji nejvetsi cisla prodanych/koupenych aut, at uz si o tom spolku myslime co chceme... Je to fakt zbytecne.

Irwinek
05. května 2018, 12:44
0

:-D chytrej kluk a teď hurá na sluníčko :-D

Franz Kafka
05. května 2018, 15:49
0

Je to všechno jedno. To auto drží pohromadě asi 3 roky potom je na odpis. Kilometrový průběh max. 50.000 km rok. Je to prostě low cost se vším, co k tomu patří. A samozřejmě trochu rezne zejména vespod. Převodovka je tragická a jízda v tom ze všeho nejvíc připomíná Renault Thalia. Ale dobře v průměrné výbavě a se štěstím že motor vše vydrží je to jako nové celkem provozovatelné. Chce se toho zavčas zbavit. A jinak jsou samozřejmě lepší čtyřkolky ovšem většinou dražší. Prostě boduje stále hlavně cenou. Verze z článku se do provozu dostane fakt jen jako novinářské auto.

bitner
05. května 2018, 17:04
0

"V ponuke aj Logan sedan 2013 1.2.LPG km 510 000 za 3000, - Nove STK a EK na oboch aj plyn, legalne v TP."
;-)

Irwinek
05. května 2018, 19:55
0

Sorry, to auto smrdí na dálku - volant, pedály, ovladače směrových světel, sedačky,..... prohlídni si ho pořádně!
Zkusím Ti vyfotit služební Logan cca 2 roky starý, s jedním řidičem, velmi pečlivým řidičem a cca 75 000 km. Znaky z ovladačů jsou prakticky neznatelné, atd atd. Ty, na kterých se řidiči střídají, vypadají hůř.

bitner
05. května 2018, 21:10
0

Tak interier bude totalne dojebany, o tom neni sporu. V sanderu se mi oloupal volant po 50 000. Na druhou stranu saltrpaka je furt jak nova. Btw. Sandero i Logan slouzi jako dobytcak pro decka. A tipni si: vubec me to nesere.

Irwinek
05. května 2018, 21:24
0

No právě, ale na fotkách toho auta z odkazu je vše nové, krásně čisté, znatelné, zkrátka nepoužité.
Já Ti to neberu, auto tohohle typu má především sloužit, od toho tady je :-D Ale to je taky vše, co se od toho dá čekat, a já bych od auta za půl míče tak nějak očekával víc :-D

bitner
06. května 2018, 14:16
3

Ten nafoceny Logan ma obaleny volant v cemsi - protoze ty volanty proste nic nevydrzi. Potahy jsou tam taky - to je videt, ze to neni origosh calouneni. Co se tyka toho znaceni - nevim, mozna ma ten peclivy ridic agresivni pot. Na Sanderu s 90 000 (coz je teda nic ve srovnani s 6 kilama) mam taky veskere oznaceni na ovladacich jak nove. Navic, proc by pak nekdo priznaval, ze to ma 600, kdyz by si dal praci s takovyma detailama. Podivej se na svetla - ta jsou zasla jak prase.
Ale to je jedno. Dacia je traktor, s tim souhlasim, ale nesouhlasim s tim, ze to nic nevydrzi a po 3 letech je to dobre leda do srotu. Neni to pravda.

beastar
06. května 2018, 17:06
0

Pane Bitner. Nechtěl sem to hrotit. Dacia je lowcost šrot. A tedy Duster za půl miloše nebude asi cesta. A jestli to má tajdle František na firmě opravdu ty auta nic nevydrží. Střídání řidičů a tvrdý přístup ke sluzebáku zřejmě i v terénu udělá svoje. Do toho longlife a nepotřebnost auta už po těch 3 letech udělá svoje. Není to jako když si ty mazlíš svoje elpídží voňavky doma pro rodinu a sebe.

K tomu co si sem postnul. Každý auto najede i milion. Jdou dělat repase, lecos vyměnit. Je to o přístupu. Taky jsou Lady Kalina co jsou rozpadli ve 120000 a smrděj jak zdechlina. Pak máš kousky po milionu který jsou provozuschopný a docela pěkný.

To neni důkaz ničeho. Mě stačil dlouhodobej test Dusteru v Autobildu a x testů který vyvracej tvou obhajobu. Prostě ty auta jsou levný a jejich kvalita tomu odpovídá. To neznamená že jsou blbý. Mě to přijde reliable, ale kus za půl miloše bych si neobstaral. Jako dělník je to slušná volba.

bitner
06. května 2018, 20:23
0

Tezko rict, historie tech tago limuzin by me opravdu zajimala. A asi to je fakt rukama, protoze jsem uz par aut mel a byl to samej plevel. Vzdycky sem to daval pryc, protoze to slo do sracek kvuli veku (15 - 20 let). Ale nikdy nic fatalniho, jenom me ten metuzalem uz proste sral. Je to zvlastni, protoze si moc neumim predstavit, jak hur uz bych se k tem autum mohl chovat (pokud teda pominu uplne prasarny, jako ze bych nemenil olej, radil bez spojky, prejizdel vytluky jak bezmozek a pod.). Stoji celorocne pred panelakem, mycku to vidi tak 2x za rok pri nejake te prilezitosti, jinak to musi oprset.
Konklůžn je asi takovy, ze jezdim v tom na co mam, co me nesere a jakmile me to srat zacne, tak to vymenim za nove. Ale kdybych mel vic prachu, tak bych to videl na nejaky Megane RS, o tom zadna. Dacia je to jedine, co potrebujete, ale neni to to jedine, co chcete.

VK
VK
06. května 2018, 22:05
0

Akorát jsou k tomu potřeba ocelová záda.

Vojtáno
07. května 2018, 11:35
0

3500€ za Logana s 607000 km?! Se po*ral v kině? Za 3500 Kč bych s tím možná rok pojezdil, ale toto :D

beastar
07. května 2018, 12:25
0

Tam neni chyba ve měně:)) Já teď viděl Thálii za dvojku v korunách i s stk a me. Voll a top auzštatung. Takže Logan za kilo by mě taky asi nechal v klidu. Znáš to fanoušci dačije si za kvalitu rádi připlatí ,D

ratan groch
05. května 2018, 12:56
0

Adam, vyborny clanok. Najma zrozumitelne a zaujimave popisy jazdy mimo spevnenych ciest. To auto je spredu dokonca pekne, akokolvek je to subjektivna kategoria.
Avsak tvrdit, ze je to jedine auto, ktore kedy budem potrebovat mi znie dost post apokalipticky. Netvrdim, ze to auto nedokaze to vsetko co si popisal, ale pri jazdeni urcite existuje aj kategoria osobna spokojnost. Toto auto splni poziadavku transportu z miesta na miesto, ale doba stravena presunom by ma nenaplnala spokojnostou. Mozno je to tym, ze si sa samodefinoval ako "setrilek". ktory si v hlave preratava po kazdom odjazdenom kilometri kolko to zase "nandal" tym hlupakom na predrazenych autach.
Mna naplna spokojnostou High Execution vybava v M pack a fakt, ze kazdy kilometer jazdy idem v krasnej veci, ktora bola zhotovena z lasky k strojom a estetike.
A prave tu je podstata mojej skepsy k nazvu clanku. Urcite by som to prezil v Dacii a zrejme viac nepotrebujem, ale chcem ostat zit vo svete, kde toto bude moznost a nie nutnost.
Tak ci onak, chcem co najviac takychto clankov na autickarovi, nech sa dozviem aj o veciach, ktore by mi inak pretekali pomedzi prsty.

reagovat
Ju
Junior
05. května 2018, 20:17
2

Já si Dačku Dustera dovedu představit koupit třeba k nám na chatu. Je to v lese, ale terén, kterej zvládne i Fabie. No ale přecijen, ten Duster si tam bude jistější a míň strachu o plasty. Hodíš do toho co chceš,, zajedeš si pro sud piva, hodíš do toho zasraný oblečení, otřískáváš to bez výčitek. To jsou věci, který si "městskej" člověk, ani nedokáže představit, ale na tý vesnici je oceníš. Jenže když vezmeš do ruky kalkulačku a máš autíčka trošku rád, pořídíš nakonec jetej Landcruiser, kterej to všechno zvládne ještě líp a než do něj to půl mega vytečeš, dřív ti spadne chata :)

Rok na střední jsem měl Tucsona první generace, kterej už byl každýmu u prdele (vyřazen z firmy). V kufru jsem nonstop vozil gril i s uhlím a alobalem a šest dvoulitrovek koly. V pátek jenom zajet do krámu, koupit chlast dle výběru a nějaký maso, šup někde sjet z cesty na louku a už se pařilo. Teda, mělo to jenom 4 místa, ale 7 lidí se tam vešlo. Vyjet si za město na kopec na špeka, žádnej problém. Zajet někam do lesa se spolužačkou, žádnej problém. V tu chvíli mi rozhodně sloužil líp než trojka v paketu :)

ratan groch
05. května 2018, 21:18
0

Nebyt poslednej vety, tak po pravde velmi neviem, preco reagujes na mna. Ale medzi nami dievcatami, do tvojho auta nastupi tvoja spoluziacka, do mojho hocikto.
Hlavne dakujem, ze hned prvou vetou podporujes moj prispevok. Vies si "Dacku" predstavit napr. na chatu. Teda nie ako jedine auto, ale dalsie.
Ad Dacia
Mam k Dacii velky respekt. Ja si pamatam, este ked tu jazdievali tie socialisticke. Uz ako dieta som citil, ze s tymi autami nieco nie je v poriadku. A tu zrazu pride Renault a urobi jedno z najuspesnejsich zmrtvychvstani znacky
Dnes je to respektovana znacka vo vstupnom leveli aut, ktoru si ziadny konkurent nedovoli prehliadnut. Kazdym rokom sa zvysuje tolerancia laickej verejnosti k akceptacii znacky. Nieco ako Lidl medzi potravinovymi retazcami.

Ju
Junior
05. května 2018, 21:58
1

Neumím se vyjádřit, moje chyba. Směřoval jsem trošku jinam. Když seš (tipnu si) právník, kterej koupí CLko, aby měl v čem jet na golf, vidíš svět jinak než lidé, pro které může být Duster jediným autem. Ti totiž daleko víc ocení, že s tím můžou třískat, protože je to levný, že s tím zajedou skoro kamkoliv kam potřebujou, protože je to trošku vyšší (...). Takovým by trojka v paketu byla úplně na hovno :D

Můj osobní komentář už rozvíjel myšlenku, že i 18 yo spratek si se starým otřískaným krámem může užít víc srandy než s masérskou novotou. Ikdyž, tátovo Panamera mě v tý době brala taky...:)

beastar
06. května 2018, 17:15
0

No hale na takovou zábavu sem měl starý eMLo. A na podobné věci je ten Duster skvělá volba. Tahat s tim kde co. Lítat do lesů, vozit věci na stavbu, chatu. A nebo jet do okresního města do Hornbachu a stavit se v Kauflandu. Může to fungovat jako rodinná kára dobře. A nebude to zase míň spolehlivý jak třeba Megáne kterej už potok a mokrou louku nemusí dát.

Ja jen říkám že v prezentovaný výbavě to reálne nikdo neobjedná. A potom je to prostě blíž Nivě, než Touaregu. Což není špatné. Pro lesníky, zemědělce, stavaře, živnostníka i vesničky ideál. Do Prahy jako rodinný auto bych to asi nechtěl. Jsou lepší možnosti.

Ju
Junior
06. května 2018, 19:25
0

Otcovo známej, co se napakoval na kdečem a teď už akorát bydlí na statku, pije lahváče a užívá důchodu, doporučuje GrandCherokee z přelomu tisíciletí. Jako hlavní výhodu uvádí, že když jde "s chlapama na pivo", nechá auto na kraji vesnice, ztříská se jak dobytek, k autu se ale doplazí a dojede po poli těch pár kiláků k sobě :)

beastar
07. května 2018, 07:53
1

:D Hale zrovna u tohoto typu osob je pravda GCh. dost populární kára. Ještě to ma ten správnej redneck styl.

tazzz
05. května 2018, 13:06
0

Duster je kapitola sama o sobě a dlouhodobě nemá ve své cenové relaci konkurenci.Otázkou je, jestli tomu tak zůstane, pokud se vydá cestou ostatních automobilek a bude mermomocí strkat do tohoto auta navigaci a ostatní nesmysly, o které potenciální kupec vesměs nestojí a které výrazně zvýší jeho cenu.Nevím, kolik za tu navigací chtějí, ale určitě nebude lepší než Garmin nebo Mio, které vyjde do 3.000 CZK a např. systém umožňující obrázek auta a náklonu terénu taky nebude nejlevnější a ve finále je naprosto k ničemu.

reagovat
Franz Kafka
05. května 2018, 15:43
1

Nó jak už je tady psáno. Mám ji na firmě už druhou. Překvapivě funguje v praxi skvěle. Jen teda taková věc z testu stojí asi přes půl milionu a to už ne každý bude chtít. Jak není přítomná výrazná metalíza a 4x4 s navigací už to taková hitparáda není. Jako rodinný auto bych to nechtěl a na silnici to taky žádný přeborník není.

reagovat
beastar
06. května 2018, 17:17
0

Mě teda nepřijde že by to jezdilo hůř jak třeba Fabie. Za ty prachy co stojí základ.

Jimi
05. května 2018, 15:55
0

Pokud někdo byl v Rumunsku, tak ví, že to auto dává velký smysl. Tady, pokud si nepotrpíte na kvalitu plastů v interiéru, tak jako asi nejlevnější nabídka nového auta v segmentu na trhu to stačí. Ale protože nevyznávám terénní jízdu po městě a na polňačkách, tak to asi nIkdy nebudu řešit...

reagovat
Ronoath
05. května 2018, 17:34
1

Klasicky otázka preferencí. Jako nástupce Fordu Fusion, Felicie a podobných vozů to už dnes může být onen jediný vůz, který člověk potřebuje. Řekl bych, že tahle evoluce výše zmiňované dorostla, předchozí se k nim jen blížila.

Byť nejsem cílová skupina tohodle auta.

reagovat
PepaSFI
06. května 2018, 10:36
0

znám lidi co to už pár let mají a maximální spokojenost. Důchodci co ještě nedávno dost intenzivně zemědělčili, tahali za tím vozejk s trávou pro dobytek, jezdili na pole k technice, pokud vím dodnes bez problémů. Jo, je možné že bude větší výskyt problémových kusů ale to se stává u každé značky a když vás to potká, je celkem jedno jestli jste jeden z tisíce nebo jeden ze sta.

Ale já s tím autem mám problém Ono se mi to nelíbí. Já nikdy na vzhled moc nedal. Dokonce naopak, nevadí mi divný auta,s Multiplou nemám problém, měl jsem dva Trabanty, nešílím z brejlatý Octavie. Ale tohle se mi opravdu hodně nelíbí. Připadá mi to takový přebachratělý, přeplácaný, jakoby se designer ožral a vsadil kolik se dá na autě udělat boulí.

reagovat
Irwinek
07. května 2018, 08:29
0

Nepotřebuju nový Duster, potřebuju se jen naučit řídit :-D



reagovat
sheogh
09. května 2018, 15:51
1

Zajimavy, jak tu jsou videt prevazne dva extramy - jedna skupina tomu nemuze prijit na jmeno s tim, ze je to plecka, druha (vcetne Adama) je nadsena :-)

Za me je to auto pro nekoho, kdo nema rad auta, a potrebuje jen transport z bodu A do bodu B a bydli v stredoceskem kraji. Za pul mega to urcite neni laciny auto.

reagovat
Lišák
10. května 2018, 12:11
-1

Ahoj Adame, výborná recenze. Nejlepší je tato pasáž: Pokud opravdu hodně nemáte rádi své spolucestující, najděte v možnostech trasy položku ‚nezpevněné cesty‘. Ještě žádná navigace se mě nesnažila protáhnout dvacet let zarostlou lesní cestou nebo skrz polní cestu, která je sjízdná snad jen v období sklízení řepy a to ještě na laně za T815.Pokud jste fanoušky geniální hry Spintires, Dacia převede vaše sny v realitu. Ha Ha :D

reagovat
ro
rock
12. května 2018, 10:16
0

No nevím. Za mne... základ 4x4 s klimatizací (jedinej prvek výbavy, o který v autě doopravdy stojím) STARÝHO Dustera začínal na 340 t a to je zajímavý, protože takhle levnou čtyřkolku téhle velikosti jinde prostě nenabídli, a to ani vzdáleně. Prostě byl v cenové třídě, kde neměl absolutně žádnou konkurenci.
Ale teď - no, možná ještě doplní ceníky, ale teď je to od >420 t (za ropáčka. V benzínu čtyřkolku nenabízejí vůbec) a to už bych přemýšlel třeba o Vitaře, která je možná o malinko menší a o malinko dražší, ale důvěry ve mně budí mnohem víc a je i společensky přijatelnější.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
12. května 2018, 23:22
-3

Prosím, hlavně si nekupujte žádné Renaulty ani Dacie od RPZ(tečka)cz. Pravděpodobně prodávají pěkné křápy, protože jim musím vytrvale v komentářích pod články dělat reklamu, na nic lepšího jim asi nezbývají finance.
-
Komentář upraven 14. 7. 2019, 21:57:09

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

GMC Yukon  2023
GMC Yukon

2023 rok výroby
5 koní výkon
0 ccm objem

Ford Mustang Roush 2013
Ford Mustang Roush

2013 rok výroby
310 koní výkon
3 700 ccm objem

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD 2007
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD

2007 rok výroby
214 koní výkon
3 000 ccm objem

Dodge Challenger R/T 1970
Dodge Challenger R/T

1970 rok výroby
415 koní výkon
7 206 ccm objem