reklama
načítám data...

KIA Stinger 2.0 T-GDI: Žák se stává učitelem

Kia dokázala, že umí postavit skvělý kompaktní hatchback, povedený kombík střední třídy i přitažlivé SUV. Zvládne se stejně dobře zhostit i luxusního GT s pohonem zadních kol?

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: KIA Stinger 2.0 T-GDI: Žák se stává učitelem

Konečně je jaro. Sedím na balkóně, v ruce třímám skleničku s lahodnou skotskou whisky Macallan. Nasávám poslední paprsky slunce, než zajde za obzor. Nejvíce si ale užívám pohledu dolů na ulici. Přímo pode mnou totiž stojí zbrusu nová Kia Stinger. Ve křiklavě žluté barvě. Bavím se tím, jak se jednotliví lidé zastavují, přecházejí silnici, aby se podívali z blízka a fotí si kanárkovou Kiu. Kdo by to byl ještě před pár lety řekl, že nějaká Kia bude budit takovou pozornost, viďte? Časy se mění. Jestli model Ceed ukázal před dvanácti lety, že Korejci dokáží vyrobit konkurenceschopný kompaktní hatchback a dali tím najevo, že se s nimi musí počítat, tak tohle je hotová facka do tváře zavedeným evropským automobilkám… 

Kia Stinger je žádaný vůz. Nejen mezi zákazníky, kteří zvládli nakoupit již 30 aut za zhruba 5 měsíců (u nás v ČR), což je poměrně hezký úspěch, ale také mezi novináři, kteří se přetahují o zápůjčky. Z toho důvodu jsme nemohli počítat se standardní týdenní zápůjčkou, nýbrž s trochu zkrácenou. O tom, jak funguje naftová verze, jste si mohli přečíst u nás již v lednu. Kolega Honza z ní byl velmi nadšený, a proto jsme se nemohli dočkat benzínových modelů, které měly v našich očích ještě větší potenciál. Nejsilnější šestiválcovou verzi dostal do svých drápů Vavris a já celý týden poslouchal, jak je to super a že to funguje skvěle. Těšil jsem se jak malý kluk na velikonoční svátky, protože právě tehdy jsem měl mít k dispozici základní přeplňovaný čtyřválec. Kupodivu mi ani nebylo líto, že mě vrcholná verze minula, protože pohon zadních kol, samosvor a 255 koní slibovalo, že tenhle prodloužený víkend bude stát za to. A taky že jo. Nicméně mé vnímání Stingeru se v průběhu testu trochu měnilo, takže vám popíšu každý den zvlášť, protože jedině tak vám dokážu podat jak se mi tohle korejské "žihadlo" vlastně líbilo. 

Velký pátek 

Je sváteční ráno. Dcera mě vytáhla z postele už před osmou hodinou ranní, takže přemýšlím, jak naložit s celým volným dopolednem. Nakonec se domlouváme s ženou, že vyrazíme na snídani někam mimo Prahu. Máme takovou oblíbenou malou kavárnu na Mělníce, takže to znamená, že už samotná cesta tam po okreskách dá první možnost na vyzkoušení schopností Stingera. Pokud vás zajímá otázka praktičnosti, pak vězte, že ani v této oblasti nemá největší Kia na evropském trhu problém. Velké víko kufru napomáhá snadnějšímu naložení kočárku, dětská autosedačka se usadí do auta velmi jednoduše i díky širokým zadním dveřím. Já jsem ovšem nejvíce uchvácen z pozice za volantem. Sedí se opravdu nízko a ten výhled přes dlouhatánskou kapotu je k nezaplacení. Od prvního okamžiku dává tohle auto najevo, že to není jen tak obyčejný sedan (nebo spíš liftback). Pravé GT každým coulem.

reklama

Krásným kovovým tlačítkem probouzím k životu pohonnou jednotku a pomalu se proplétám z našeho hlavního města. Po chvilce se dostávám na středočeské okresky a začínám se sžívat s rozměry vozu. Vzhledem k tomu, jaký poklad se sebou vezu, si ještě neodvažuji hledat limity Stingeru. Přesto začínám pomalu, ale jistě zrychlovat a získávat první dojmy. Ty však, navzdory očekávání, nejsou příliš pozitivní. Motor je takový zvláštně gumový, na přidání plynu reaguje značně letargicky. Ani převodovka, vlastní konstrukce, není z nejrychlejších. To trochu znesnaďnuje předjíždění. Od auta, které má téměř 260 koní, bych čekal rozhodně razantnější zátah a suverénnější přísun výkonu. Začínám trochu pochybovat, jestli počet koní není trochu nadhodnocený.

V praxi to vypadá asi takhle. Sešlapávám pedál plynu až na podlahu, převodovka přemýšlí, jestli bude lepší podřadit na čtyřku nebo rovnou trojku. Nakonec volí čtyřku, aby se vzápětí rozmyslela, že trojka teda bude ve výsledku lepší volba. Motor, i přes podřazení o čtyři kvalty a fakt, že by se měl právě nacházet v oblasti maximálního točivého momentu, reaguje velmi ospale. Poměrně těžký liftback se začíná neochotně sunout pomalu vpřed a já začínám pochybovat, zda-li předjížděcí manévr vůbec stihnu tímhle tempem. V okamžiku, kdy se chystám zařadit zpátky do pruhu a celou anabázi vzdát, se turbený čtyřválec z ničeho nic probudí, jako kdyby jej někdo polil živou vodou a katapultuje nás zběsilou rychlostí kupředu. Míjíme první auto, druhé a nakonec i třetí a bezpečně se zařazujeme před pomaleji jedoucí vláček okolních vozů. Přestože jsem měl pochyby, jestli vůbec zvládneme předjet jedno auto, nakonec jsme předjeli všechny. Nicméně takovýhle projev motoru, ve mně příliš důvěry nevzbuzuje.

Cestou zpátky volíme trasu přes dálnici a tam je Stinger jako ryba ve vodě. Směrová jistota je ohromující, aerodynamický hluk velmi nízký i pří vysoké rychlosti a ani od podvozku není slyšet nežádoucí zvuky. Jako dálniční křižník funguje bezchybně. Trochu rozmrzelý jsem ovšem ze spotřeby. Celé toto naše snídaňové kolečko vyšlo na nějakých 150 kilometrů a palubní počítač ukazuje spotřebu přesahující 11,5 litrů. Vzhledem k tomu, že jsme se víceméně pohybovali v rámci rychlostních limitů, mi to přijde opravdu hodně a čekal bych tak asi o tři litry nižší odběr. Večer se za mnou zastavuje kolega Jeník a Stingera si bere na vyzkoušení. Po dvou hodinách se vrací a společně lamentujeme, nad chladnoucím motorem, že je to trochu nevyužitá šance. Shodujeme se, že podvozek má obrovský potenciál, ale celé snažení zabíjí poněkud zmatené a nevyvážené pohonné ústrojí. Dneska se mi nebude usínat dobře… 

Design. Alfa a omega automobilů. Vzhled je to, co primárně prodává automobily. Kia si je toho dobře vědoma, a proto neponechala nic náhodě. Šefdesignér Kia Peter Schreyer odvedl mistrovskou práci. Stinger má ty správné proporce, které máme tolik rádi. Dlouhá kapota, kabina posunutá vzad a pozvolna klesající záď. Tahle Kia v sobě snoubí důstojnost, sportovního ducha a eleganci. Neudělá vám ostudu na důležitém obchodním jednání a bude vypadat dobře i na parkovišti před golfovým hřištěm. Přesně tak, jak se sluší a patři na velké GT.  Velká pochvala Kii patří také za odvahu s barvami. Dříve testovaná modrá i vínově červená jsou krásné, ale tahle žlutá, to je vyloženě magnet na oči. Dlouho si nepamatuji, že by nějaké auto budilo takovou pozornost. A to i Praze, kde jsou lidé zvyklí na výrazné vozy. Za design rozhodně palec nahoru. 

Bílá sobota 

I dnes mám poměrně brzký budíček, protože rostoucí zuby budí dceru již okolo šesté hodiny. Dneska mi to ovšem pranic nevadí, protože stráví den u prarodičů a já budu většinu dne za volantem. Rychlá snídaně a okolo osmé vysazuji malou u babičky. Sám vyrážím vstříc okreskám. Tentokrát se vydávám směrem na jih. Krátká cesta po dálnici mi potvrzuje včerejší poznatky, že tohle je přirozené prostředí Stingeru. Navzdory tomu však sjíždím u Benešova na místní okresky linoucí se okolo Sázavy. Přepínám volič jízdních režimů do polohy Sport a jsem zvědavý co Stinger dokáže na prázdné silnici. Motor v tomto nastavení ožívá a citelně se zlepšuje reakce na plyn. Přesto však nejsem úplně spokojen, protože dojem jisté gumovosti přetrvává. Po první sérii zatáček získávám čím dál větší jistotu. Otáčím tím zázračným kolečkem ještě o stupeň doprava a aktivuji Sport+. V kapličce přístrojů se objevuje hláška o omezení systému ESC. Tak se převeď chlapče, ukaž co v tobě je. Pádly pod volantem přebírám kontrolu na převodovkou. Přede mnou se otevírá má oblíbená pasáž. Vytočená dvojka se na výjezdu z táhlého oblouku hlásí o přeřazení, pravým pádlem odřazuji na trojku a Stinger dál zuřivě zrychluje. Blížím se do pravotočivé utahovací zatáčky. Jdu ostře na brzdy, podřazuji a posílám čumák žluté Kie k apexu. Ani náznak protestů či nervozity. Auto se ochotně pokládá do zatáčky a dodává mi na sebedůvěře. Citlivě přidávám plyn a cítím, jak mě zadní kola tlačí ze zatáčky, jak pracuje samosvor.

Celé je to neuvěřitelně klidné a poslušné. Krátkou rovinku pohltí jak hladový gepard svou kořist. V široké levotočivé ani není třeba ubrat, auto se jen lehce zhoupne na horizontu a pokračuje dál. Nadcházející sérii vlásenek prolétnu bez sebemenšího zakolísání a jen lapám po dechu: "Co to sakra…? Tohle, že má 1700 kg? To není možné…" Připadá mi to, jako kdybych odhodil, před odbočením na okresky, 300 kg závaží. Ano, tahle cestovní limuzína si svou obratností nezadá s nejlepšími kompaktními hatchbacky. Na žádné dlouhé přemýšlení však není čas. Rychle se blížím k pravotočivému vracáku. Brzdím trochu víc, než je třeba, ostře stáčím volant doprava a těsně před apexem přidávám plný plyn. Stinger se zhoupne, opře se do vnějšího kola a vykouzlí dokonalý a předvídatelný powerslide. "Oujé, tohle je dobrý, fakt dobrý…" Rychlé kontra srovná velký liftback zpátky a já vyrážím vstříc další kombinaci zatáček. S rohlíkem na puse od ucha k uchu. Zas a znovu si užívám poslušnost a hbitost této velké limuzíny. Je libo čistou stopu? Není problém. Máte chuť na hrátky s rozevlátou zádí? Ale jistě, jak je ctěná libost.

reklama

Po chvilce pubertálního bláznění zvolňuji a dávám vydechnout brzdám a pneumatikám. Zastavuji u oblíbené kavárny a nad šálkem výběrové kávy přemýšlím, co se to právě stalo. Veškeré pochyby ze včerejška jsou ty tam. Stinger má fantasticky vyvážený podvozek, který vám dovolí úžasné věci. Dokonce jsem se naučil pracovat i s pohonným ústrojím, které mi včera tak pilo krev. Motor ve sportovním módu ožije, a i když bych si dovedl představit trošku ostřejší mapu, není to vůbec žádná překážka nadšenému dovádění. Stejně tak převodovka funguje v manuálním režimu lépe, i když rychlost řazení není z nejlepších. Celé auto mě neuvěřitelně baví. Cesta zpátky bude mnohem delší, než by mohla být, ale hodlám si užít každý metr asfaltu… 

Slabým místem korejských vozů, býval vždy interiér. Nicméně Stinger cupuje na kousky i tyhle obavy. Začíná to samotný posezem v autě. Sedí se ve středu vozu, volant má skvělý rozsah nastavení a sedačky mě příjemně obepínají, přesně tak je potřeba, ale zároveň aby to nebylo nepohodlné. Architektura vnitřku je jednoduchá, účelná, ale zároveň efektní. Kožený dekor táhnoucí se napříč interiérem je kvalitní, nikde nic nevrže a vypadá to dobře. Radost mi dělají skvěle čitelné analogové budíky. A to říkám jako člověk, který má rád digitální displeje, kde si mohu navolit cokoli de libosti. Kia je klasické GT, kterému sluší klasické řešení. Téměř třímetrový rozvor poskytuje dostatek prostoru uvnitř kabiny. Dokonce i dozadu se posadí dospělý člověk, ani svažující linie střechy není problémem. Trochu víc místa by se šiklo snad jen v zavazadlovém prostoru, ale to už jsem opravdu hnidopich. Stinger si přece nebude nikdo kupovat kvůli litrům v kufru. Také bych asi uvítal, kdyby šlo ovládání infotainmentu obsluhovat pomocí kolečka po vzoru bavoráckého iDrivu, namísto patlání po displeji. Ale to už jsou vážně jen drobnosti. V oblasti interiéru nová vlajková loď Kie rozhodně ostudu neudělá. 

Boží hod Velikonoční a Velikonoční pondělí 

Tyhle dva dny se nesou již v klidnějším duchu a především ve znamení přesunů mezi rodinnými oslavami. Tady oceňuji druhou tvář Stingeru. Tu gentlemanskou. Podvozek umí být velice pohodlný, i přesto že dvoulitr není vybavený adaptivním odpružením, To je vyhrazené jen pro vrcholný šestiválec. Od osmnácti palcových kol se nepřenášejí žádné rázy a korejské GT skvěle izoluje svou posádku od okolního světa. Není to jízda jako na obláčku, jako to umí vozy na vzduchovém podvozku. Cítíte jistou tuhost, ale rozhodně to není nepříjemné. Poprvé také využívám všech jízdních asistentů, které Kia nabízí a ani v této oblasti se nedostavuje žádné zklamání. Adaptivní tempomat funguje výborně a v kombinaci s aktivním hlídáním jízdních pruhů mám občas pocit, že řidiče vůbec nepotřebuje. Skvělá věc pro cestování například po jižní spojce. Ani řízení neobtěžuje přehnanou tuhostí, naopak je celkem lehké, ale přesto velmi dobře vyvážené a přesné. Jediné, co mi trochu dělá starosti je spotřeba, která mi přidávala vrásky už první den. Ani při největší snaze (80 km/h na tempomat a plynulý provoz) neukazuje palubní počítač pod 8,7l. A to je dost. Běžně tak musíte počítat s hodnotou okolo 11l a když na to budete hodně šlapat, radši se na ukazatel spotřeby ani nedívejte. Ale je to jen malá kaňka na jinak úžasném autě. 

Verdikt 

Po rozpačitém začátku, který jsme spolu měli, kdy jsem si říkal, že předchozí nadšené recenze kolegů novinářů jsou výplodem fantazie, si mě Stinger omotal kolem prstu. Nabízí skvělou kombinaci přesně těch správných vlastností, které máme na cestovních GT toliko rádi. Jistě, není dokonalý a chybičky se najdou. Motor by mohl by mít údernější projev a hlavně mu chybí zvuk. Čtyři velké koncovky na zádi slibují na pohled velký audio zážitek, ale realita je opačná a vy slyšíte jen takové utrápené nic. Převodovka si zaslouží také vylepšit. Ale pak si poprvé vyjedete na oblíbenou silnici a všechny starosti jsou pryč. Jízdní projev vozu je natolik opojný, že na všechny nedostatky rychle zapomenete. 

Dlouho jsem také přemýšlel, co je vlastně pro Stinger konkurencí. Na první dobrou mě napadají auta jako Škoda Superb, VW Arteon nebo Ford Mondeo. Středně velké liftbacky mainstreamových značek. Jenže stačí ujet pár kilometrů ve Stingeru a zjistíte, že je úplně jinde. Společné mají jen čtyři kola, volant a typ karoserie, jinak je to zcela jiný sport. Nekonkuruje však ani zavedeným luxusním značkám. Přestože je svým charakterem podobný například BMW 4 GC, ani tohle se nedá považovat za přímou konkurenci. BMW je přece jen o kousek dotaženější v detailech, ale hlavní rozdíl je v ceně. Za BMW dáte víc. Mnohem víc. Jak počítám, tak počítám, jako nejpodobnější vůz mi vychází Alfa Romeo Giulia. A vůbec nevadí, že jedno je liftback a druhé sedan. Alfa nabídne obdobný pocit z jízdy, výrazný design a podobnou cenu. Dokonce i chyby mají skoro stejné. Nedokážu bez přímého srovnání říct, které je objektivně lepší. Bude záležet na čistě osobním dojmu. Já bych asi nakonec sáhnul přece jen po korejské novince, ale třeba moji kolegové Vojta s Honzou by si jistě vybrali Giulii. Ať tak nebo tak, chybu neuděláte ani s jedním. A co se Stingeru týče, já mu dávám velký palec nahoru. Korejci opět překvapili. A tentokrát ve velkém stylu.

Technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec 1998 cm³
Výkon: 255 koní (188 kW) v 6 200 ot./min.
Točivý moment: 353 Nm v 1 400 – 4 000 ot./min
Převodovka: osmistupňová automatická
Maximální rychlost: 240 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 6,0 s 
Průměrná spotřeba (udávaná): 7,9 l/100 km 
Průměrná spotřeba (v testu): 11,4 l/100 km 
Cena s danou motorizací a výbavou: 1 099 980 Kč


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Sh
Shock
09. dubna 2018, 08:07
0

Nečekal bych že to někdy o Kii řekl, ale je to fakt krásný auto, co se vzhledu týče :)

reagovat
Sa
Sausages
09. dubna 2018, 09:04
3

Paráda, skvělý text o dobrém autě. Přesně kvůli tomu čtu Autíčkáře. Díky za zpříjemnění pondělního rána.

reagovat
Jimi
09. dubna 2018, 10:08
3

Stojím si pořád za názorem, že objem nenahradíš. Sice to turbo dožene i přežene, ale něco za něco. A ten zvuk tam určitě chybí. Tohle je už dost velká kára, kde v benzínu 10l spotřeba je normou. Zajímavé, že stejnou spotřebu mají 20 let starší atmo 6-válce, ne sice možno s takovým výkonem, ale charakteru mají na rozdávání, ale to už je bohužel minulost. Ty 2 hrnky navíc stojí určitě za to...a s porovnání s prémií to už je jenom image problém. Možno sem doputuje i zajímavý sedanový brácha G70...

reagovat
beastar
09. dubna 2018, 12:29
0

Souhlasím s tebou v tom, že zvuk to nemá. To je mě zrovna v Kie buřt ne. Když to dá 250 koní z dvoulitru. Podívej se kolik v ty době o který pises dělali takový motory. Navíc to má krouťák, že i sousedi v Boleslavi skřípou zubama. Jinak je to samozřejmě v našem regionu neprodejné i kdyby v tom tepalo ručně stavěné R6 od Alpiny.

Standa
09. dubna 2018, 14:30
1

Myslím, že to hodnocení spotřeby je ještě mírný. Za 9 jsem předloni jezdil s Impalou 3,6l 305HP naloženou 600kg po horách Sierra Nevada a Californii. A to měla jen šestikvaltovej automat.

Sl
Slower
09. dubna 2018, 19:49
0

Presne tak, za 11.4 jezdi i atmosfericke V8. Sam mam prumernou spotrebu 11.5l na V8 Dodge Magnum a to slusnou cast jezdim po meste. U ctyrvalce bych cekal 8-9l.

krab
09. dubna 2018, 13:43
1

Slyším na to auto samou chválu :) I video od toho Rasťa "Chvály" bylo téměř nekritické, o červeném 3.3V6 Turbo. Tam snad jen hodnotil negativně jen pár drobností - reakci na plyn ( což je u nových aut typickej problém).

Snad nebudeme časem muset chodit pro řidičská auta do země zelí Kimči a Gangnam Style :)

Mě se Stinger moc nelíbí (esteticky - hlavně ty falešné záslepky a imitace centrální středové matice kola), ale asi pokud bych si jeden vyzkoušel, zařadím se taky do řady chvalozpěvných canců. Když už i Dan to chválí, tak je to asi vážně dobrý auto ... :)

reagovat
beastar
09. dubna 2018, 15:16
0

No design je takovej prvoplánovej. Jako když popový zpěváci dělaj "hit". Vezmeme tohle a tamto to mělo tady úspěch a dáme to do toho našeho vozejku. Je na výběr ale dost pěkných barev interiér dosahuje kvalit konkurence teda alespoň u novýho auta. Nekoukat na to každej den v zácpě jak to visí v titan size nad PaKulem mám na to taky veskrze jen pozitivní názor. I slušněj výběr motorů. A to že to má horší odezvu na plyn to bych řek je u veškerý konkurence (v ceně) ta stejná písnička. Nejsou dneska lidi, co testujou auta přes 10 let najít na Kie jinou výraznou vadu je důkaz toho, že to dělaji docela slušně. A jako u auta s tímhle motorem (obecně v benzínu s 200hp+) fakt nebudu řešit jestli jezdim za 8, nebo za 12. Taky sem jezdil s R6 za 8 před pár lety, ale nevidim v těhle srovnáních nějaký smysl.

Jimi
09. dubna 2018, 15:16
0

určitě to není bez chybiček, design má taky u mě rezervy, ale kde se některé prémiové značky tu vydřenou historii snaží už tak jen napodobovat- po přitom pořád si nechávají zatím nedostižně vrcholné modely- tak někde níž a ve středu nabídky se to naučili dělat i automobilky, o kterých bych to nikdy neřekl. Je to bída, pro V6 nebo R6 nebo i výš si musíš pomalu dojít za louži nebo obejít půlku zeměkoule, pokud za to nechceš dát 2mi+. Najímají si nebo přebírají komplet technickou základnu s odborníky a není se potom co divit, že vyjedou schopné auta...

beastar
09. dubna 2018, 15:22
0

Je to hodně subjektivní pocit, ale mě to trochu připomíná Audi A5 sportback mixlý s první Panamerou s detailama od BMW. I kdybych měl pravdu tak se jim to povedlo namixovat snesitelně. Ta žlutá z testu je osvěžující. A jasně no motory s více válci a trochu zajímavé ty už v podstatě vymřeli v těch rozumných cenách. Prostě je teď taková doba. Zase když se člověk nad tyhle pohádky pro pamětníky povznese a přejde všechny nedostatky turba a měnšího obsahu. Přijde snadno na to, že ty dnešní malý motory jsou vlastně technický zázraky když s tim musíš splnit tři prdele nesmyslnejch norem a emisní buzerace.

krab
09. dubna 2018, 15:30
0

Pak je zajímavá otázka jestli 370k V6 je v tomhle autě nezbytnost, přeci jen je tam oficiální příplatek 300.000kč oproti té verzi GT-Line 2.0 T GDI ... to se asi dozvíte příště, protože i V6 se testovala :) Je tam navíc dost věcí, pohon všech kol, elektronicky řízené tlumiče, větší Brembo brzdy a další záležitosti navíc ..

Na druhou stranu 1.4 mega za automobil Kia už je tak trochu hůř pochopitelný. Ale tohle si nebudou lidi kupovat pro radost a zábavu, ale jako pracovního koně na delší cesty na ty 3-5 let používání. No a podobně výkonné BMW 440i GC bude stát asi o půlmíč navíc ... to vlastně testoval nedávno Matěj

beastar
09. dubna 2018, 15:41
0

Je to přesně jak říkáš. Já myslím že těch 370k nemá úplně smysl a asi je to i zbytečně hodně jenže to je přesně ten typ auta pro lidi jako jsme my tady. Nebo ono vlastně ne jenže automobilky mají poslední dobou pocit, že být nadšenec do aut znamená mít nejmíň 500 koní v totálně neříditelné krabici se skvělou konektivitou. A z toho se potom vyvíjí tyhle příplatky:D Já bych do toho nešel mě by v tom bohatě to 2.0t stačilo. Jinak na ty ceny koukni dnešní dobou zapomeň na BMW, Audi, Mercedes a prostě si polož otázku jestli za 1,4 dostaneš auto který se ti líbí a vyhovuje ti. Chce se to odprostit od těch úvah o tom znáčku na předku.A navíc jak píšeš podobně vybavená konkurence bude pořád dražší. A lidi to budou kupovat jako osvěžujicí alternativu služební (na firmu) Audiny na 3 až 5 roků. Prostě to auto čeká podobný osud jako Giulii. Alespoň u nás.,

Ju
Junior
09. dubna 2018, 23:27
0

Alfa i Kia si je neoficiálně moc dobře vědoma své pozice na trhu a snaží se, chlapci ušatí, s těma slevičkama čarovat jak jen to jde. To samé např. Genesis od Hyundaie. Sice prodejní taktiku "jebnem tam cenu jak za bávo a pak zacouváme někam k VW" moc nechápu, imo to zbytečně odrazuje kupce, aby se přišli ale spoň podívat, ale ty hlavy pomazané tomu určitě rozumí líp než já. Ledaže by ne.

beastar
10. dubna 2018, 00:15
0

Ono tohle je problém spíš místního zastoupení respektive jeho malého významu v globální politice značky. A tam si myslim, že snad ta Alfa je na tom i líp jak ta Kia jako přímo u nás v republice. Já myslim, že v hodně zemích bude tahle věc dost bodovat. I když Giulia ukázala jak se to nemá dělat. Raketový nástup v Číně vyprodáno za pár sekund online a v USá propadák. Domácí taloška průměr a zbytek EU sice úspěch vzhledem k tomu jaká je pověst ale stejně za půlkou toho co führeři v domě ze slonovinové kosti slibovali. Kia na tom bude podobně jenže narozdíl do alfy má výhodu, že tohle rozhodně není páteřní model značky a ostatní average co nabízej jsou velmi dobrý za slušný peníze i pro Čecha a Slováka s nejnižším platem v sojuzu.

Rien
13. dubna 2018, 16:25
0

Me se vzhledove libi cim dal tim min. Prijde mi to az moc tunersky na takovejhle typ auta

ToMyx
09. dubna 2018, 15:13
0

Auto je to moc pěkné, test taky super, jen tak dál.
Design prodává, to je pravda, ale mrkněte třeba na Alfu, zatím jsem nezaznamenal nějaké enormní nadšení z prodejních čísel.
Obávám se, že prodává nejen design, ale také zvuk značky, její pověst a samozřejmě cena. Fandím Kii ať alespoň trochu zasáhne do českého prodejního rybníčku :-)

reagovat
VK
VK
10. dubna 2018, 23:05
0

Dobré odhlučnění při dálničních rychlostech? Docela mě to od Julie nalomilo.

reagovat
Matěj Podhorský
11. dubna 2018, 10:21
1

To odhlučnění Giulia moc nezvládá, bohužel. Řekneme okolo 140 to ještě jde, ale pak nad 160 se objeví skokový nárůst hlučnosti, naprosto nechápu kde se to tam bere, zda to dělá střešní okno nebo co, ale je to citelné. A dál ještě ke 180 se to zhoršuje. Přitom Giulia chce konkurovat BMW 3, a na německých dálnicích se cestuje rychle, tam tohle bude vadit.

Vo
Vorlosup
12. dubna 2018, 09:26
0

Nestačilo by tomu trošičku pomoct? Já na svém každém daily podlepím plastové podběhy (takovej blázen abych sundával koberec v autě nejsem) a rozdíl je znatelnej.

Matěj Podhorský
12. dubna 2018, 09:58
0

Tohle je aerodynamický hluk, aspoň to, co mě štvalo nejvíc.

Vo
Vorlosup
12. dubna 2018, 10:03
0

Tak v tom případě to asi chce dotáhnout aerodynamický modelační software, když už tunel snad nikdo už ani nepoužívá, kde by ten hluk šel změřit.

Matěj Podhorský
12. dubna 2018, 10:09
0

Ale používají se tunely ;) holt to v Itálii nestihli doladit. S faceliftem se to snad změní.



reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Torino Ford Torino 500 6.6L  1971
Ford Torino Ford Torino 500 6.6L

1971 rok výroby
300 koní výkon
6 600 ccm objem

Ford Mustang Manual / TOP STAV / 1966
Ford Mustang Manual / TOP STAV /

1966 rok výroby
200 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Corvette cabrio 1987
Chevrolet Corvette cabrio

1987 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Hummer H1 HMMWV Humvee 1987
Hummer H1 HMMWV Humvee

1987 rok výroby
150 koní výkon
6 200 ccm objem

Dodge Coronet Red ram 1953
Dodge Coronet Red ram

1953 rok výroby
103 koní výkon
3 900 ccm objem