načítám data...

Bazarový snílek: Alternativa k MHD

Pražská hromadná doprava bezpochyby patří mezi ty lepší. Má však své limity. Co dělat, když nestačí? No přeci koupit další auto...

zobrazit celou galeriiFoto: Foto: Dopravní podnik Praha

V uplynulých měsicích jsem tu několikrát předestřel myšlenku nákupu nového rodinného vozu, který měl vystřídat stávájící naftový kombík, který ne, že by nefugoval (140 tisíc km na hrbu je vlastně ještě dost málo), ale tak nějak nepasuje do stávajícího provozního režimu, který zahrnuje 90% cest po Praze. Na to vážně dieselový kombík s manuálem není to pravé ořechové. Takže předpoklad byl, že se porozhlédnu po nějakém tom benzínovém či lépe hybridním SUV. Pár šikovných věcí jsem našel, na něco se byl dokonce podívat. Nic mě sice nechytlo z srdce tak, že bych to nezbytně nutně musel hned mít, ale asi bych dokázal něco vybrat. Jenže pak zasáhla “vyšší moc,” která rozhodla, že letos budou muset finanční toky odcházet docela jiným směrem, do jiného projektu než je auto. Ok, to je život. Naftový kombíček bude sloužit dál. Vlastně se nic moc neděje. Aspoň to jsem si tak nějak myslel.

Po té, co jsem dobrovolně redukoval počet testovacích zápůjček, abych si bral jen věci, které mě doopravdy zajímají, se mi stala taková nemilá věc. Kombíkem jezdí převážně žena, jiné auto v současnosti doma není, takže jsem zkusil fungovat v rámci MHD. Prý je to nejlepší způsob dopravy po městě, říkají někteří. No, pokud bydlíte přímo na metru, tak asi jo. To však bohužel není úplně můj případ. Já se k metru musím dopravit autobusem zhruba nějakých 15 minut. Modelová situace mého běžného dne vypadá asi následovně. Jedno dítko do dám do školky v místě bydliště. Pak ze severního okraje Prahy 8 musím odvézt druhé dítko na Pankrác. Odtamtud do práce ve Strašnicích. A odpoledne to samé zpět, bez započítání zájmových kroužků. Všeho všudy to vychazí na více než 3 hodiny denně jenom v MHD. Pro srovnání, autem to vychází asi tak na půlku. Asi umím prokrastinovat zajímavějším způsobem, než-li v nacpané hromadné dopravě. Proto bylo rodinnou radou rozhodnuto o nákupu tzv. záložního vozu, který bude sloužit právě v ty dny, kdy prostě a jednoduše není zbytí. Vzhledem k tomu, že to opravdu nebude každodenní sluha, mohu s klidem vybrat i nějakou tu kravinu, co nedává příliš smysl, protože je to fakt jedno. Hlavně když to bude sem tam jezdit, vejdu se do toho s dětmi a nebude to moc drahé. Inu, zabrousil jsem do inzerce a jal se zjišťovat, co by se mi tak mohlo zalíbit. Vzhledem k tomu, že striktní požadavky na konkrétní vlastnosti v tomto případě nejsou veskrze žádné, mohu přeci jen popustit uzdu své obvykle velmi konzervativní představivosti. Chcete se podívat, o čem všem jsem ochoten uvažovat a trochu mě politovat či se mi rovnou vysmát. Tak teď budete mít možnost.

Hyundai Genesis

Věděli jste, že klasický sedan vyšší střední, jen deset let starý, s velkým šestiválcem pod kapotou, pohonem všech kol a výbavou, za kterou by se nemusely stydět ani dnešní auta se dá sehnat už přibližně za čtvrt mega? Když překnousnete logo Hyundai, resp. Genesis, které v tomto případě bůhví proč přípomíná Bentley, může to být i realita. Genesis byl jednou z prvních testovaček, se kterými jsem v rámci Autíčkáře měl tu čest a vlastně na to vzpomínám stále docela v dobrém. Pamatuji si na velmi schopný pohon všech kol. Vzpomínám na fantasticky znějící audio. Pohodlné sedačky i podvozek. A taky na ten šestiválec, co sice moc nejel, ale za to dost žral. Ale co, to u auta, které najede “pár” kilometrů ročně to asi není tak úplně podstatné. A že to úplně nekoresponduje s vaší představou auta, jakožto náhrady MHD? Já říkal, že nechám pracovat svou fantazii. Proč by člověk nemohl přesednout z přeplněného vagónu metra do odvétravané sedačky potažené měkkou kůží? Vyměnit bezdrátová sluchátka na uších za audio Lexicon taky není špatný obchod. Jo, tohle by nemuselo být úplně špatné záložní auto. V podstatě největším argumentem, proč se tomu vyhnout je, jak jistě tušíte, servis. Genesis je sice obecně braný jako nadprůměrně spolehlivé vozidlo, ale servisovat to často nechtějí ani autorizované servisy, natožpak nějaký menší mimo oficiální síť. Neznáme, nechceme, nemáme díly. To je prostě úděl aut, která nepotkáte na každém rohu.

Abarth 500

Na rovinu, když je řeč o autě do města, může být něco lepšího než legendární pětistovka od Fiatu? No, může. Pětikilo se štírem ve znaku. Je to maličký, je to hbitý, má to živý motor, kterému v jadrném projevu ještě často pomáhá ten uřvaný výfuk Record Monza. Nevýhody jsou též nasnadě. Je to příšerně tvrdý, je to fakt malý (nicméně děti se nouzově vejdou). Ano, je to úplně něco jiného, než ten pětimetrový sedan o odstavec výš, ale nemohu si pomoct, pro malý fiátek mám prostě slabost. Navíc se dají sehnat už okolo dvousettisícové hranice, pokud se bavíme o verzi se 118 kW. Tak jak je tedy možné, že ještě neparkuje v mé pomyslné garáži? Na to existuje jednoduchá odpověď. Já bych totiž velmi rád automat. A je pravda, že i s ním se tento štírek dá sehnat. Ale soužití s tím robotizovaným manuálem, který byl v nabídce, je natolik komplikované a problematické, že bych se obával o své duševní zdraví. Tím spíš, když se bavíme o převážně městských jízdách. Škoda no, myslím, že jinak bych si s malým Abarthem jistě rozuměl.

Alfa Romeo Brera

Dalším členem tohoto zcela nesourodého přehledu bude pravé italské kupé, skvěle jezdící a především vášnivé. No dobře, spíš než kupé je to prachsprostý třídvéřový hatch. O tom, nakolik je to italské by se možná také u některých motorizací dalo polemizovat. Skvěle jezdící dáme pěkně hezky do uvozovek. A vášeň? To už je na chuti každého z vás. Já ji tam však cítím a možná z toho důvodu po Breře čas od času zatoužím, než z toho nápadu zase vystřízlivým. Anebo je to tím, že jsem ještě nikdy žádnou Alfu nevlastnil a někde vzadu v hlavě mi hlodá červíček, že bych to měl změnit a tuhle ikonickou automobilku někdy vyzkoušet na vlastní kůži (a peněženku). Ostatně je to asi celkem fuk, jaké důvody si člověk vymyslí, důležité je, že mám pro Breru jistou slabost. Ano, také si dodnes pamatuju to zklamání, kdy se z výjímečného konceptu, na kterém bylo všchno správně, stal produkční vůz, na kterém nebylo správně skoro nic. To však již odvál čas. Nemohu si pomoct, ale Brera se mi líbí. Jasně, je trochu obtloustlá, ale to neřeším. Stačí jeden pohled na přední partie a jsem ztracen. Od nákupu mě snad vždy odradí jen motorová paleta, ze které se opravdu složitě vybírá. A to jsem prosím člověk, kterému je úplně jedno, jestli lije do nádrže benzín nebo naftu. Na druhou stranu, ceny Brery klesají i hlouběji pod dvousettisícovou hranici a tam už leccos dá odpustit. Že bychom se někdy přeci jen shledali?

Americká V8 

Od té doby, co můj dobrý kamarád a bývalý redakční kolega Matěj zakoupil pro své potřeby jeden nejklasičtějších amerických vozů vůbec a já pořád poslouchám jak je to boží, ve mně do jisté míry uzrává myšlenka, že bych si vlastně někdy mohl pořidít také ten americký osmiválec. Absolutně netuším v čem by měl být. Nějaké staré SUV? Pracovní pick-up? Nebo snad v obřím sedanu? Fakt netuším. Víte, já Ameriku nikdy neměl a ani po ní nijak zvlášť netoužil. Vždycky mi to přislo jako natolik vzdálené mým potřebám, že jsem prostě nejevil zájem. Nicméně loni jsem si vyzkoušel rovnou dvě moderní Ameriky a zanechalo to ve mne hluboké vzpomínky. Že bych do toho přeci jen dospěl? Je to možné. Pak by možná nastával ten pravý čas, si něco takového pořídit i domů. Co myslíte? Potřebuji americký osmihrnek?

Tak co říkáte takovému lehce bláznivému mišmaši? Luxusní sedan, malý štírek do města a italské kupé, co není kupé. Anebo snad rovnou ten velký osmiválec? Které auto myslíte, že by nejlépe zastalo roli záložního auta? Abych byl zcela upřímný, to se v danou chvíli nedozvíme. Tento článek začal vznikat zhruba před čtrnácti dny a za tu dobu se toho hodně událo a mnohé změnilo. Long story short. Dal jsem se do řeči s jedním kamarádem, ten si postěžoval, že mu na dvoře stojí jedno auto navíc, které teď vůbec nevyužívá a nejraději by ho poslal do světa. Tak jsem se zeptal, kolik si za to tak představuje a pak jsme si plácli. No, takže teď mi doma dělá společnost auto, o kterém bych si nemyslel, že někdy budu vlastnit a hlavně je zase naprosto jiné, než výše zmínený soubor vozů. Co konkrétně to je, na to si budete muset ještě malý moment počkat. Brzy vám jej představím v některém z dalších článků. Pokud byste však byli hodně zvědaví, nechal jsem vám v tomto článku malou nápovědu.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

František Čáslavský
06. února 2024, 09:23
4

Městský vůz? Ale zajisté, ozvalo se u Lincolnu. Děti se vejdou, mrtvoly do kufru taky. A V8 to taky má...

S tím robotem od Fiatu to není až tak strašný, s jedním čas od času jezdím a je to zatím dost bezproblémová věc. Ale jasně, hydroměnič lepší.

reagovat
Ra
Ragnarok
06. února 2024, 09:39
1

Myslím, že JAKÉKOLIV AUTO je lepší než MHD. Jezdit dobrovolně sockou a ještě k tomu s dětmi, to je už je čirý masochismus. Kdybych to musel podstupovat, budu tak nevrlej, že mi manželka koupí to auto sama. Jinak, když je řeč o ideálním autě do města, používám nejraději starý Jeep Grand Cherokee, samozřejmě benzin/automat. Z výše zmíněných- myslím, že ten Genesis by byl fajn a to Hyundai moc nemusím.

reagovat
Vo
Vondry
06. února 2024, 09:40
0

Jeden z hlavnich duvodu proc jsem si poridil Clubmana v S verzi. Servisne je to pry sen kazdeho mechanika, ale ta radost s tim jezdit. Ta to vyvazi a clubman zajisti, ze i dve deti v sedackach tam dam i s manzelkou (ktera to teda nese nelibe :D) a dva psi kdyz je nutnost. Protoze Superb co mame jako druhe auto zatim potrebuje o dost vic servisu i kdyz je o pet let mladsi.

reagovat
Frankie
06. února 2024, 11:09
2

Šel bych do stirka, nebo podobného malého živého auta, co by bylo schopno udělat radost na křižovatkách, v městských uličkách a I na okreskach. Abarth, Mini, nějaké GTi, ST apod. Nebo Bawo 1 v sestihrnku

reagovat
Sa
Sato
06. února 2024, 11:22
1

Mini myslim je jedno z mala naozaj malych aut co ma normalny automat, jeden cas som po Sku 5D v automate seriozne pozeral, ale je to dost drahe obecne.

Pri pohlade na genesis na napada genesis coupe, v automate sa tiež robili (klasika ZF).

Dalej:
- Giulietta QV TCT
- Clio RS mk4
- Nejaky strasne moc dozity punkovy Prius,
- Avantime

reagovat
Riccardo Martora
06. února 2024, 12:14
3

Já bych spíš doporučil do města Alfu MiTo, ideálně s oturbenou 1.4. Jde sehnat i v automatu do sta tisíc. Je to takový kompromis mezi Abarthem 500 (stejný motor) a Brerou (Alfa že jo... :) )
https://auto.bazos.cz/inzerat/180894118/alfa-romeo-mito.php

Sa
Sato
06. února 2024, 13:30
0

Zaujimavy napad, velkostne to pouzitelnejsie ako 500ka, ale stale male sikovne na parkovanie. Btw to je ta ista prevodovka co v abarthe?

Riccardo Martora
06. února 2024, 13:40
0

Není, v Abarthu je Aisin, v MiTu TCT. Ta stejná, jak v Giuliettě.

James
06. února 2024, 20:09
2

Mito = naleštěnější Punto s přiblblýmy bezrámovými skly u dveří.
V Mitu reálně normálně mohou jezdit dospělí i vzadu a má to i aspoň malej kufr, narozdíl od 500. Konkrétně T-Jet je skvělej, ale bacha na man. převodovku u něj. Má to slušně širokej interiér vepředu oproti třeba Polu, celkem slušný sedačky, 4pístová Bremba potěší, celková kvalita je víceméně dobrá.
Nicméně 500 je krásně kraťoučký na manévry do města, lehký a Abarth prostě bude vždycky nějak bavit a trochu těšit tou ztřeštěností. I když už téměř nemá kufr a je to auto jen pro dva

Is
Iskar
07. února 2024, 13:51
1

Fejkový luxus a taliansky temperament v podobe nalešteného dvojčaťa Fiatu, kompromis medzi rodinným využitím a športovým jazdením, dĺžka niekde medzi triapolmetrovým Abarthom 500 a päťmetrovým Genesis - čo takto Lancia Delta 1.8 Di TurboJet?

https://www.sauto.cz/osobni/detail/lancia/delta/200810842

Sa
Sato
07. února 2024, 15:03
0

To vyzera ako fakt pekny kus auta za 200tis

ransom
06. února 2024, 11:44
5

Do Prahy? Světle hnědej Favorit.

reagovat
ro
rock
06. února 2024, 14:01
4

Do města? A (mě ta zmiňovaná místa fakt nic neříkají, stejně by autor mohl psát o čtvrtích v New Orleans - neumím si pod tím nic představit) přejede to auto čas od času koleje nebo úsek ulice z kamenných kostek?
Protože jestli jo, automaticky bych vyloučil Abartha a pravděpodobně i Breru. Dobrovolně bych ze sebe ve městě nenechal vytloukat duši něčím, co má byť jen nádech sportovního podvozku.
Ze mne z nadhozené party jednoznačně Genesis. Zvlášť pokud to v místech, kde se autor pohybuje, není až tak tragický s parkováním. Což asi není, jinak by ho pětimetrový vozítko ani nenapadlo. Hodina a půl denně už je dost na to, abych se postaral, že ji trávím v klidu a pohodlí.

reagovat
M P
06. února 2024, 14:03
1

Počkej na sezonu, povozíš se Pantherem a uvidíš :) abarth chválím, taky bych chtěl, ale holt V8 byla v nabídce levnější

reagovat
liška
06. února 2024, 14:08
0

S přimhouřením obou očí je v tomhle ta americká V8 :D https://auto.bazos.cz/inzerat/178707690/jaguar-xk8-40i-v8-zakoupeno-nove-v-cr.php

reagovat
Hr
Hruskap
06. února 2024, 16:23
1

Na toho jsem koukal. Nejsou tyhle levný 4.0 servisní nesmysl, když připočtu problém s nikasilem?

James
06. února 2024, 19:50
0

Rozhodně jsou.
Nicméně ty novější uz nikasil neměly, a taky měly lépe vyřešené samo-se-potkávající rozvody (tedy přesněji jejich napínáky)

liška
06. února 2024, 20:51
0

Nikasil byl problem na US trzich, tady jednak pise ze byl koupen novy v cr a druhak pokud jezdi do ted, tak uz ho nikasil nejspis neohrozi. Jen pohlidat zda jsou vymeneny plastovy napinaky rozvodu a obcas tam asi bude nejakej snadno resitelnej gremlin v elektrice.

Pólin
07. února 2024, 08:11
0

co já vím, tak nikasil byl problém všude, kde se jezdilo na nekvalitní benzín, což klidně v 90s mohla být i ČR. Velice jednoduše řečeno je to o obsahu síry v palivu. Když jí bylo více, tak se prý měla usazovat v motoru a tam se z ní stávala kyselina sírová, která "žrala" nikasilové vložky válců... Tomuhle se prý dalo předejít tím, že člověk postivě tankoval kvalitní paliva: tady v ČR as 100 oktan s aditivy... ale jestli to jezdí do teď, tak bych se toho asi taky nebál... možná bych si před koupí poměřil tlaky na válcích

Be
Bernard L.
06. února 2024, 15:17
4

Zdravím ze své cesty MHD z práce domu :-D

Ale vážně, já mám taky podobný problém (jen teda bez dětí), kdy domovem jsem 15 minut od metra (navíc s vlastním garážovým stáním) a práce je z metra ještě dalších 20 minut tramvají. Celková doba cesty MHD je v jednom směru 45 minut. Avšak autem jsem rychlejší jen před 6 ráno a po 20 hodině večer (prostě i těch 10 minut metrem z Muzea na sever nažene strašně moc). V případě cesty mezi 8 - 19 hodinou se cesta autem rozrůstá téměř na dvojnásobek cesty MHD.
Asi bych hovořil jinak s dětma, ale i jen malý podíl cesty kolejovou dopravou v Praze ušetří strašně moc času. Docela se divím, že že někdo se dokáže přes ucpané ulice dostat výrazně rychleji.

reagovat
Be
Bernard L.
06. února 2024, 15:30
0

A pak k té otázce jaké auto.
Je tu teda moje obsese "mám-li na to, tak kupovat vždy nové auto", tak do Prahy bych (i na vození dětí) volil asi funglovku za cenu Hyundai Genesis. Chtěl-li bych si kvrdlat, tak asi Suzuki Swift 4×4. Pokud bych fakt chtěl v komfortu a bez problémů, oprostil bych se od požadavku nového auta (opakuji, že mám své parkovací stání, tedy kde nabíjet) tak asi Mazdu MX-30 (co je do města lepšího než baterkáč) a Mazdy vždycky jezdili pěkně.

Pajinex
06. února 2024, 17:54
2

Řešil jsem obdobné, byť v rámci okresního města. Mám služební OIV v dehtu, což na kroužek, trénink, nákup aj. není i z hlediska rozměrů úplně ok povoz. Takže vyhrál čirou náhodou Jazz. Poslední ročník bez baterie, start stopu a dalších zbytných záležitostí. Vejdu se do něj, sto koní s ním docela cvičí a tuším, že s aktuálně 65 tis. km se čtyřvál s nepřímým vstřikem jen tak neposere. A "bezturbenec" se spotřebou klidně i pod pět mě docela baví. Bez předního kola se před zadní sedačky vejde i gravel. p.s. A olejový interval si smažu sám jen s pomocí tlačítek na volantu.

reagovat
James
06. února 2024, 19:53
2

Kdyby si někdo chtěl koupit Jazz za půlku, s obřím kufrem a celkově ošklivější, jmenuje se City :)

kotzitzaq
06. února 2024, 19:35
1

Já jezdil téměř daily do kanceláře, akorát ze Strašnic vyrážím. S ohledem na modrý zóny předpokládám, že v práci je parkování vyřešeno, ale i tak bych volil nějakou malou nákupní tašku. Parkovat při pojížďkách cestou do/z práce malý auto je vždy praktičtější. Takže v podstatě to, co zaznělo - MiTo, F500, Mini, nejsem si jist, jak fungovala dvojspojka v Renaultu Clio RS (a jak prkenný je jeho podvozek), Polo GTI, nějaká svižnější Fiesta apod. Sám jsem stejně přesednul na motorku a nakonec změnil práci, abych žádnou kancelář neměl :-)

reagovat
VK
VK
06. února 2024, 21:03
8

BMW i3 a vybrat si dividendu mizivých servisních nákladů. Navíc z hliníku, takže nereziví a jako elektro zevnitř větší, jak zvenku. Zadní náhon jako bonusový bonbónek.

reagovat
Be
Bernard L.
07. února 2024, 10:23
0

U toho je problém, že musí "parkovat u zásuvky", což se v současné době ne všem lidem v Praze či Brně úplně daří. Co si pamatuju, tak i3 je super, ale strašně uskákané (což nevím zda je do Českýmch měst fajn, stejně jako např. to Cinquecento), nahoře navrhuji MX-30 od Mazdy (ale tou jsem nikdy nejel, tak možná proto.

VK
VK
07. února 2024, 13:11
1

Když se jezdí málo, tak ani to nemusí.

Be
Bernard L.
07. února 2024, 13:28
1

Budu přemýšlet "do textu"

U Tesly či Enyaqu možná, ale u i3 (i s 120 Ah), MX-30, CityGo, e-Up mne to připadá jako zbytečná "životní komplikace". Ty auta jsou skvělá, ale prostě když za den natočíte dejme tomu 2×25 km, tak v zimě s tím dáte reálně do 200 km (protože 2 denně roztápíte studené auto) a tedy každé 4 dny nabíjet (dobře spíše, jednou za pracovní týden).
A vezmu-li cenu nabíjení "venku", tak nebudu-li brát Lidl, tak je relativně drahé (ale ano, jednou za týden jedu nakoupit potraviny, tak proč ne do Lidlu - vlastně skvělý bussines plán Lidlu, když tam klienti budou nabíjet, tak tam i nakoupí ;-).

Tak ano, za určitých podmínek nemusí být ani malobaterkáč komplikací, nemá-li vlastní zásuvku. Ale je pravda, že to by člověk musel být už nadšenec jak já, aby za cenu fajn auto jedl už jen salám Pikok, zuby si čistil pastou First Nice a toaletní papír jen Grand Finale. :-D

Ale ano, při změně přemýšlení by to i šlo. Ale i já bych (bez vlastní zásvuky) od toho odrazoval a to mám ty baterkáče fakt rád.

VK
VK
07. února 2024, 14:48
1

Malobaterkáč se zase nenabíjí dlouho.

cP
cPetan
08. února 2024, 07:27
2

Jak nejsem příznivce elektro, tak i3 mi začíná dávat čím dál větší smysl. To to ještě vypadalo s elektroauty vážně, snaha o co nejmenší hmotnost, jízdní odpory a podobně. Né jak dnes, kdy všechno váží 3t a obouvá gumy o šířce 285 :-D

bkralik
08. února 2024, 08:52
2

Je škoda, že autor neprozradil jestli bydlí v baráku/řadovce s parkovacím stáním a nebo jenom v paneláku/činžáku. Severní okraj Prahy 8 nabízí realisticky oboje. Protože pokud by bydlel v něčem se zásuvkou, tak bych o ničem jiném než elektru vůbec nepřemýšlel :)

ro
rock
08. února 2024, 09:06
-1

No, u těch levných i3, co jsou v bazarech, prodávající píšou něco o dojezdu 120 km. Když jsem se koukal do mapy, tak jestli by chtěl pan autor mít 100% jistotu, že dojede, tak je to v zimě na dobíjení každý den, zbytek roku snad obden. To už bych považoval za obtěžující, i když mám doma zásuvku -víceméně- na dosah.
A ty dražší s větším akumulátorem zase tak docela nespadají do cenové skupiny, o které autor přemýšlí.

bkralik
08. února 2024, 09:15
0

rock: překvapivě nabíjet každej den doma na wallboxu obtěžující není - přijedeš, cvakneš kabel z wallboxu a za tři sekundy jdeš pryč. Je to uplně stejně rychlé jako večer cvaknout kabel do telefonu :). Ale ano, je nutná ta podmínka mít barák s parkovacím místem...

ro
rock
08. února 2024, 10:16
0

Mě obtěžuje i to cvaknutí kabelu do telefonu. Nedělám to. V práci odložím mobil do stojánku s bezdrátovou nabíječkou a doma nenabíjím.

Samozřejmě že to jde (je-li místo, což není pravidlem ani u rodinných domů). Ale čím starší zástavba, tím větší pravděpodobnost, že si to vyžádá nějaký rozsáhlejší zásah do elektroinstalace a poleze to do peněz.

MB
MBMB
08. února 2024, 15:27
2

Lepší by to samozřejmě bylo i bez toho zasouvání kabelu, nicméně ona to není alternativa k tomu nedělat nic, ale k tomu jezdit tankovat. Což je ještě horší.
Nicméně v obecné rovině celkem souhlas s tím, že v této cenové kategorii je elektromobil poměrně okrajová záležitost, kdy to znamená stáří nějakých 10 let a dojezd maximálně 150 km, protože nic lepšího tehdy nebylo. Takže všechny okolnosti si musí dost dobře sednout, aby to byla optimální volba.
Zároveň trh s ojetými BEV v ČR téměř neexistuje a to, co existuje, je dost drahé. Lepší je se ohlédnout za hranicemi, což je komplikace navíc.

bkralik
09. února 2024, 11:02
1

MBMB: Levný elektroauta jsou málo, no. Sem tam se občas vyskytne nějaká i3 s větší baterkou za tři kila, sem tam se vyskytne levnější Kia Soul. Ale na druhou stranu - ono to přijde. Už teď mě fakt překvapuje, že TM3 se objevují hodně za 700kkč...

MB
MBMB
09. února 2024, 12:22
0

Časem to přijde, ale holt se zpožděním za západní Evropou, kde už se dá celkem rozumně vybírat a i ceny jsou jinde.
Co se TM3 týče, nezávidím těm, co to kupovali před pár lety, musí na tom mít velké ztráty. Když nová teď začíná lehce nad milion, tak ty 5 let staré před faceliftem holt musí stát adekvátně k tomu. A má to samozřejmě vliv i na zbytek trhu. Takže relativně dobrá zpráva naopak pro ty, co se teprve kupovat chystají. A bude to klesat dál. Být early adopter holt vždy něco stojí, s tím se musí počítat.

sheogh
07. února 2024, 08:33
4

V dnesni dobe by byla spolecensky zodpovedna rada "no prece jizdni kolo!" :-))))
Jinak za me neco s odolnym podvozkem s delsima zdvihama, protoze Praha je (co se povrchu tyce) neobycejne hnusna (a to jsem z brna) a i poskoku z pujcovny me byva lito

reagovat
M P
07. února 2024, 09:49
3

WRC v šotolinovém setupu, nebo rovnou trophy truck pro výlety do středočeského kraje :D

kotzitzaq
08. února 2024, 07:14
1

Když si pročítám doporučení, tak se už nedivím oblibě SUV a crossoverů. Po Praze se pohybuji denně (obvykle ničím terénním - silniční motorka, nebo bestseller z Jungbunzlau, případně manželčina Corolla, která má přední nárazník proklatě nízko) a nikdy jsem nepocítil potřebu něčeho nazdvihaného. Asi jsem už v životě projel moc špatných cest, ale Praha mi přijde naprosto v pohodě.

sheogh
09. února 2024, 12:08
1

M P jjj, ctes me myslenky :-))))))

No zrovna ty crossovery to moc nesplnujou.. Co jsem jel novou RAVkou(spolujezdec), Kugou a T-crossem tak me to prislo naopak zbytecne tvrdy, cekal jsem trosku mekci svezeni... prave tu oblibu vubec nechapu

M P
09. února 2024, 13:00
0

No vzdyt ano, to byl pokus o vtip :) ale stredocesky kraj je misty fakt velky spatny

James
07. února 2024, 09:00
0

Je to jak píšete.
Ono nikasil mělo kde co (já ho mám v motorce třeba), ale nevím o tom, že by s ním u všeho byl problém.

Já jsem se před časem rozhodoval jestli půjdu do tohohle novějšího AJ-V8, nebo ještě do staršího AJ16S. Vyhrál u mě starší AJ16S, i když jsou pořizovací náklady v zásadě stejné a novější AJ-V8 má samozřejmě papírově lákavější parametry. Upřednostnil jsem ale tradičnější a o něco jednodušší konstrukci R6, roli pro mě třeba hrálo že AJ16 má sání, ventilový dekl atd. ještě správně z hliníku (dokonce z hořčíku), kdežto u AJ-V8 už je vše jen trochu myslitelné odfláknuto z plastu, rozvodový řetěz je ještě duplex, elektroniky je podstatně méně... ani to samozřejmě není dokonalé, u AJ16 se kazí horní napínák řetězu, ale zase není to pro něj fatální a výměna je mnohem snazší než u AJ-V8. Některé specifické díly jsou problém... Ale AJ16 je pro mě skoro 50 let prověřená konstrukce (motor XK) s důrazem na solidnost, kdežto AJ-V8 jsem viděl spíš jako kasičku s kurvítky.
Ani jedno bych si ale nepořídil na spolehlivé denní ježdění.

reagovat
James
07. února 2024, 09:03
0

Pardon, to měla být reakce na lišku s Pólinem výše.

mariov8
07. února 2024, 09:20
2

Já bych vyloučil ty 2/3 dvéřové varianty, pořád manipulovat se sedačkama abych dostal děti dovnitř a ven? Ne! A jestli to nutně nemusí být malé auto, ten Genesis nebo nějaká V8 nemusí být špatná alternativa.
Také bych pro ježdění po Praze a okolí vyloučil vše, co se snaží tvářit sportovně a používá na to absurdní rozměr kol a podvozek chovající se jako by tam nebylo pružení.
Také bych koukal po něčem s měničem, teď jezdím dvouspojkou a půjde z domu. Ve svahu to na milimetrové manévrování nebo na hladké popojíždění v kolonách fakt není. Nebo možná pro nějakou maminku co je rád a že vůbec jede, ale pro mne jsou ty ospalé reakce a jeden jediný způsob rozjíždění (plyn může být v jakékoliv poloze, až po usazení spojek to na něj začne brát zřetel) na nervy.

reagovat
beastar
07. února 2024, 11:50
3

Vzhledem k tomu že bydlíš a jezdit budeš nejčastěji v Praze. Tak jedinečná možnost je fakt ten Abarth. Já sem přemýšlel kupodivu stejně v rámci Curychu. Kde ještě je ta vychytávka že přes třicet kilometrů v hodině tu nejedeme nikdo nikdy. Ač jsem vlastníkem hybridního SUV. I velkého sedanu. A dokonce i sportovních kupé ( obě jezdí kupodivu) Tak jako nejlepší hned po MHD. Se mi osvědčilo půjčené Twingo RS. Několikrát sem to měl v rámci města tu čest používat. A první co vidíš hned že tyhle věci do města zkrátka primárně patří. Parkování... krása. Manévrování paráda. Vyškolení rádoby masáků ve starých naftových verglech pohádka.

Navíc není to tak malé jak se zdá. Ano problém je kombinace plné obsazení lidmi a zároveň něco převážet. Od toho tu jsou jiná auta. A to máš takže samá pozitiva. Kdybych neměl plnou garáž a ještě auta na ulici před domem. Už sem dávno takový malý hbitý stroj pořídil. Takže Abarth 500 nebo Twingo RS to by pro mě byla jasná volba. Možná i to Polo gti bych přežil dočasně..

reagovat
Sa
Sato
09. února 2024, 11:05
0

V Curychu je plosne 30ka a všade kamery alebo je tam tak hustá doprava?

beastar
10. února 2024, 10:40
0

Samozřejmě doprava hustá je. I když podle mě daleko méně než ve velkých městech typu Brusel, Paříž, München, Torino... a vlastně i Praha. Centrum je problém hlavně kvůli parkování. Spíš je hodně dobrá a logicky vymyšlená MHD takže většinu času není pro auto důvod. Ovšem znáš to, ne vždycky je tramvaj a bus to nejlepší. Já nevím jak to popsat prostě to malý a relativně rychlý auto má výhody. Který jsou neviditelný když to nezkusíš. Ono to Brno je srovnatelně velký asi s horší MHD a možná i infrastrukturou. To někdy zkus jezdit týden něčím supermini a uvidíš co myslím:))

PB
07. února 2024, 12:08
0

Stary Subaru Legacy s automatem.

reagovat
ja
jazet
07. února 2024, 15:17
2

Lamborghini Countach

reagovat
RRRampapapa
08. února 2024, 19:52
1

Co jsem tu četl, tak spíše LM002

XT
XTad
07. února 2024, 18:52
0

Vzhledem k tomu, ze problem je jiz vyresen, tak je mozna zbytecne sem psat, nicmene uvaha je to zajimava a jiste ji resi vice lidi, takze - do Prahy kvuli parkovani k obrubniku, retarderum, kostkam, kolejim, kanalum atd. je vhodnejsi SUV. Kvuli hustemu provozu radeji nejake vetsi, ktere umozni prepravit vice lidi najednou v ramci spolujizdy. Auto je hudebni nastroj, proc tedy trapit kolemjdouci bzukotem ctyrvalce a neoblazit jejich smysly poradnym motorem. Na kratke trasy je vhodnejsi benzin. Kdyz uz byl v clanku nadhozen ten Genesis, tak co treba Kia Sorento 3.3 V6? https://www.sauto.cz/osobni/detail/kia/sorento/195752281
Je to sice primovstrik, delalo se i MPI, ale to myslim budou vetsinou auta z Ruska nebo blizkeho vychodu. Americka auta zase byvaji bourana, ale i tak pripadny stret s tramvaji ustoji lepe, nez nejaky abarth.

reagovat
jz
jzk
09. února 2024, 19:06
1

Do města ideální Lexus CT200h . Automat, hybrid, docela "luxusní", dostatečně velké ale ne obrovské takže se s tím dá i slušně parkovat a není to tak nové a do očí bijící aby to přitahovalo nějakou nežádoucí pozornost.

reagovat
ReVolte
11. února 2024, 14:25
0

Jakákoliv sportovní "blbost" je do Prahy peklo. Myšlenka mít aspoň jednou Alfu je hezká a tam bych asi byl spoko s Brerou 1.8Tbi. Ale z hlediska pragmatismu prostě Prius..... Případně DS, protože blbost, ale pohodlná :)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Continental  1960
Lincoln Continental

1960 rok výroby
315 koní výkon
7 000 ccm objem

Chevrolet Corvette C3 5.7 V8 | 25th Anniversary 1978
Chevrolet Corvette C3 5.7 V8 | 25th Anniversary

1978 rok výroby
350 koní výkon
5 733 ccm objem

Ford Econoline | Club Wagon | 5.8 V8 1995
Ford Econoline | Club Wagon | 5.8 V8

1995 rok výroby
210 koní výkon
5 735 ccm objem

Buick Apollo Enclave 2008
Buick Apollo Enclave

2008 rok výroby
220 koní výkon
0 ccm objem