reklama
načítám data...

Automobilové perly aneb co se můžete dozvědět na internetech

Internet je kouzelná věc. Můžeme díky němu slyšet hlas spousty lidí, se kterými bychom se nikdy nepotkali. Občas to bývá otravné, ale dnes vás to zaručeně pobaví...

zobrazit celou galeriiAutíčkářův hejt, Napsali jinde: Automobilové perly aneb co se můžete dozvědět na internetech

Víte jak vypadá peklo pro vědce? Zavřou je do malé místnosti s člověkem, který si jednou něco přečetl na internetu o jejich oboru bádání a bude je na věky poučovat. Na internetu se totiž často nejvíce nahlas projevují ti, kteří by měli spíše mlčet a poslouchat ostatní. My jsme po kousíčkách střádali různé střípky z nejrůznějších koutů internetu, až vznikl následující soubor citátů, které jsou pro každého nadšeného autíčkáře minimálně stejně zásadní, jako projet se v Porsche 911. Nejlepší hlášky z internetu právě startují. Krom přehlídky lidské blbosti, ale přidáme i pár perliček, jejichž autoři jsou jen ryze vtipní.

Část první: Odborníci na řízení a jeho pokročilé techniky

Průzkumy tvrdí, že většina lidí přeceňuje své řidičské schopnosti. Následující jedinci k přeceňování přidávají i značnou dávku bujné fantazie…  

V diskuzi o vhodném autě na zimní radovánky a logickému doporučování zadokolek či čtyřkolek, jeden člověk konečně odhalil pravdu a napsal:

reklama

"Kdyz neumíte driftovat s předokolkou,tak si bohužel musite pořídit zadokolku…"

Po vlně dotazů, posměšků a poznámek, že tahání za ruční brzdu v předokolce není žádné driftování, se dotyčný nedal a podělil se o své know how pro udržení vozidel s předním náhonem v driftu…

"Nemůžu mluvit za ostatní, ale se svojí FWD Mazdou ti obkroužím kruhovej objezd třeba 4x driftem, aniž bych sáhl na rukáv. Jak? Najedu (popisuju kruháč) na kruháč, podřadím za 2, stočím kola a přidávám plyn plus si hraju se spojkou. Líp to asi nepopíšu."

Dále tady máme jednoho zástupce machra obecného. Silné řeči nemusí člověk na internetu hledat dlouho, ale následující příspěvek nalézající se ve vláknu o jízdních vlastnostech Subaru WRX STI byl přímo úchvatný. Pamatujte si – nejrychlejším autem je Ford Puma!

“…STIček už jsem předjel několik, není to žádný zázrak. Myslí si, jak jsou nepřekonatelní, ale jdou předjet úplně lehce. Posledního jsem dal na brzdách vnějškem zatáčky ve 180 a jen čuměl….    …mám Ford Puma….”

Část druhá: Tuning

Tuning není koníček, je to životní styl – tak praví otřepaný citát. A já bych doplnil, že je také bezednou studnicí neopakovatelných hlášek a jedinečných teorií…

Začneme z lehka vtipnou dávkou ironie v jednom rozhovoru:

“…jak byly v německu 80. let moderní takové ty šílené Rieger nebo Catana bodykity na Opely a jiné vergly… nedělal někdo nějakou umírněnější tovární variantu?

Jo, v Itálii nějací jantaři dělali něco podobného, jmenovalo se to Testarossa…”

reklama

Je čas přejít na těžší kalibr. Očekávané nárůsty výkonů při úpravách motoru jsou vždy ošemetné téma. Jeden pán měl však ve všem jasno – matematika prvního stupně ZŠ přece nemůže kecat a úpravy lze jednoduše sčítat!

“Všechny ty věci mají certifikát a grafy z brzdy a je to tak jak píšu. Sání přidává 15 koní, výfuky 32 a chip 25. Opakuji i pro slepé že všechno má garanci výrobce že to ten výkon přidá. Takže skutečně mám teď v autě 332 koní a ne 260 a vy si tu můžete blábolit co chcete..”

Když nějaké auto pořádně otuníte, je tím nejlepším pokračováním vzít ho na cesty a ukázat, co v něm je. Jako jeden zapálený majitel Hondy Civic, který je přesvědčen, že termodynamické zákony lze občůrat otáčkami.

“Já taky se Sívou stíhal M3. To je všechno v těch otáčkách, který ostatní rádi kritizujou a jak mám třeba to sání a posunuty omezovač tak to dělá divy. Borec v M3 už řadil a já měl další dva tisíce k dobru na to abych ho dojížděl. Na každý kvalt to tak bylo, on už řadil a já furt zrychloval a na papíře může bejt výkon jakej chce…”

Debaty o velikosti kol patří také k evergreenu. Sváry mezi zastánci malých funkčních a velkých efektních kol často obohacují svět o nové poznatky. Jeden pán třeba přisuzuje setrvačnosti přímo perpetuemobilovské vlastnosti.

“…to je ale presne naopak nez pises protoze velke kola ti auto zrychli a bude s nima lip zrychlovat. Velke kola prave tim ze jsou tezsi se pak rychleji a dyl otaci a zrychluji tim cele auto. Ta hmotnost co se ti toci daleko lip pohne s celym autem motor se nemusi tolik namahat a proste to diky kolum samo zrychluje. Bavil sem se o tom s jednim zavodnikem do vrchu co ma taky 19ky na aute…”

Část třetí: Auta a automobilky

Zbývá odhalit hlášky, které se týkají samotných automobilek nebo jednotlivých modelů aut. Lid v tom má totiž vždy nejvíce jasno a někdy z osobních zkušeností vznikne skvělé přirovnání. Jako se to povedlo jedné osobě při popisu Peugeotu 508 RXH Hybrid.

“To auto je takovej hnusnej, vzteklej, prašivej pes co ho maj v zadním rohu v útulku a nikdo si ho nechce vzít.
Až se ti ho nakonec sželí a on tě pokouše, sežere ti boty, nachčije na koberec, nablije na křeslo, posere rohožku a cestou na první vycházku zkolabuje a u veterináře zaplatíš 20 tisíc.”

Pak tu máme jedno všeobjímající moudro, které krásně shrnuje snad všechny podivné představy ortodoxních automobilových fanoušků o ‘samaritánství’ v automobilovém průmyslu. A dokonce si ty zlé velké automobilky, které nevyrábějí zábavná auta, dovolí prodat auto každému, kdo za něj zaplatí.

“ Co se týče následujících let, tak to vidím skoro tak, že nejzábavnější auta začnou dělat menší automobilky… Protože ty velké automobilky, které se ženou za co největšími prodejními úspěchy, jdou tvrdě po prodejnosti a je jim jedno, jestli jsou klienti autaři, nebo čistě lidi s masitou peněženkou – prodají to tomu kdo zaplatí”

Když někdo začne zapálenému Alfistovi kydat hnůj na italský zázrak, může ho to rozohnit až k argumentačnímu veletoči, kterým možná překvapil i sám sebe. Aneb, ten pocit, kdy chcete podpořit spolehlivost svého auta a nechtěně napíšete, že to konkurenční vlastně potřebuje jen běžnou údržbu, kdežto to vaše…

“Jasně ty debilku, volcwagny jsou nejlepší. Jsi mel Alfu jednou a zničil si ji tak nemudruj. Je to jen o přistupu a péči o auto. Prostě to se chce jen starat a pak jezdi Alfy stejně spolehlivě jako každé další auto a motory jedou daleko líp než ty sračky od fauve. Akorat  panaček je na tom německém zazraku zvyklý asi jen co 15  tisic měnit olej a už ho nenapadne aby si prividelně skontroloval rozvody, těsnění nebo ventily. Pak se divi že mu to kleklo a nadava na Alfy.”

Se zajímavou teorií přišel jeden čtenář konkurenčního magazínu. Dle něj je konkurenceschopnost automobilky nepřímo úměrná počtu aut, která vyrobí. Tedy čím více aut prodá, tím horší jsou…  Však si to přečtěte sami…

“To si právě nemyslím. Čím víc automobilka vyrobí aut, tím míň jí záleží na tom, co si o nich zákazníci myslí. Prostě je jim to v tom velkém počtu jedno a klidně můžou na trh chrlit **** jako to dělá náš známý koncern. Tím že si to každý bez uvážení koupí a automaticky to všichni berou do firem, tak vyrábějí podřadné plečky a jsou čím dál méně konkurenceschopné normálním poctivým autům, když se vyráběly v menších počtech a automobilky si musely svých zákazníků vážit.”

Bonus: Bříza

Vážimě si všech našich čtenářů, ale nyní si jeden zaslouží vyzdvihnutí na piedestal. Uživatel s nickem ‘briza’ je totiž skvělý glosátor a pod články tady na Autíčkáři už mnohokrát přilepil příspěvek, který takříkajíc ‘všechny rozsekal’. Připomeňme si tedy alespoň trojici z jeho nedávných perel. A Břízo, piš prosím dál!

Začněme krátkou poezií, jež se objevila pod článkem ‘Nejlepší auto pro důchodce?’

“Každý správný senior, chce Fabii Junior.”

Aston Martin představil nový hypersport Valkyrie. Ten se však brizovi moc nezamlouvá. Posuďte sami.
 

“Nelíbí. Připadá mi to, jak kdyby se Zonda, na řádně divoký párty, vyspala s katamaránem, otěhotněla a poté navíc zjistila, že jsou příbuzní, což plodu samozřejmě moc nepřidá. Ale jezdit to asi bude pekelně. “ 

V článku o novém služebním vozidle Emanuela Macrona vznesl Dominik na závěr dotaz na čtenáře, zda by si dokázali představit lepší auto než DS7 Crossback. Briza má odpověď:

“…možná by ani nebyl od věci nějakej veterán, aby mu to ladilo s ženou :)”

 

Víc oči víc vidí, takže teď je řada na vás – věříme, že nám taky přispějete do diskuze nějakou perlou, kterou jste při toulkách internetem zahlédli. My budem dále střádat a za nějaký čas vydáme druhou edici.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

sheogh
19. října 2017, 11:02
3

“…možná by ani nebyl od věci nějakej veterán, aby mu to ladilo s ženou :)”

Tak tohle je masakr :-D :-D

reagovat
Petr 'Krab' Jeřábek
19. října 2017, 12:00
2

Bříza je fakt borec. Škoda, že ho osobně neznám :)

Přídávám jednu na kterou si pamatuju : podotýkám : někde u editorialu jak jsem si pojezdil s BMW M3 E46

Já (v textu) : ....Tuhle trasu přes Mníšek Pod Brdy, Sedlčany a Milevsko mám obzvlášť rád...
Bříza: (v komentáři) V testu bych prosil vynechat zmínky o Vidlefsku. Jakožto táborský rodák a patriot, chovám vůči tamním obyvatelům čirou nenávist. Děkuji a ruce líbám :)

To mě taky děsně rozesmálo :)

beastar
19. října 2017, 15:00
0

Tak jeho doporučení Macronovy mám taky v top3 to sem se smál ještě hodinu potom. Jak to dobře vystihnul.

Picklenose
20. října 2017, 11:22
0

S tím Milevskem má ale svatou pravdu, ale on ho aspoň nemá v okresu! :D

Chosé
19. října 2017, 11:30
0

Tak to je naprosto boží, málem jsem v průběhu čtení vyprskl kafe na monitor. :D

reagovat
JLK
19. října 2017, 11:49
0

Cist tyhle hlasky je sranda, ale diskutovat s nekym, kdo je dokaze generovat by se v ramci zachovani dusevniho zdravi nemelo =D Kdyby mi nekdo rekl ze tezka kola svoji setrvacnosti budou zrychlovat auto...

sumy
19. října 2017, 11:59
0

Tak to bych musel s nandanejma 35¨ pneu na pajeru naklepat i M bavoráky všech generací. 1 kolo vážilo i sráfkem víc jak 40kg :-) Jako pravda, už při 100km/h jsem měl pocit, že to mastim alespoň 200. Jak dle hluku, tak dle ovladatelnosti. A i brzdná dráha těm 200 km/h odpovídala.

Chosé
19. října 2017, 15:06
0

Občas se do nějaké diskuze na těch internetech dostanu a to je kolikrát až pláči. Potkat toho člověka osobně, tak se mu vysměju do obličeje a počůrám nohu.

Beny
19. října 2017, 11:59
7

Jo, dneska si na kruháči šlápnu na spojku, to bude odvaz... :-)

reagovat
GanGreen
19. října 2017, 14:57
3

To ti bude k ničemu, protože s tou spojkou si musíš pohrát :-D

beastar
19. října 2017, 15:02
0

Taky si to dám! Superb v kombíku a ropě bude podle mě hodně slušný drift car si s tím pohraju. Ještě onboard kameru abych si to zaznamenal.

GanGreen
19. října 2017, 15:07
0

Vem sebou prosiiim jeste nekoho at to natoci i z venku :-D

beastar
19. října 2017, 15:12
0

To je fakt. Teda nevím jestli to obkroužím bez ručky 4x jo. Asi si půjčim tak 5 gopro a dám to po autě. A s tou spojkou se v kombinaci manuál a 2l nafta hraje skvěle. A ten zvuk, ten zvuk!

sheogh
19. října 2017, 17:13
3

Ja v aute spojkovej pedal nemam. S cim dalsim si tam muzu pohrat, abych byl stejne hustej? :-D :-D

GanGreen
19. října 2017, 17:29
4

S piňďourem pod volantem :-D :-D

beastar
19. října 2017, 20:27
0

Kup si k tomu právě auto který spojku má aby si byl konečně řidič a petrolhead. Kdo si neumí pohrát se spojkou ten jakoby nebyl. Se teda říká...

Ha
Hansoff
19. října 2017, 12:09
4

Jeden garážový úpravce mi vysvětloval, že sportovní filtr přidá 5 koní a on že má 10, protože namontoval 2...

reagovat
Th
TheKubajs
19. října 2017, 14:59
2

To samozřejmě funguje, ale jen když se ty filtry zapojej do série. Paralelně se nenavyšuje výkon, ale snižuje spotřeba. Je to stejný princip jako u baterií a voltů/ampérhodin.

JLK
19. října 2017, 15:27
0

Hele a nemas to nahodou obracene? Ja jsem vzdy mel za to ze paralelizace je na navyseni vykonu.

PB
PB-free
19. října 2017, 15:33
3

Jojo to je pravda a ja ty filtry ani nevyndavam z obalu aby se nezasraly a neztratily ten vykon :)

Ba
Bavoraczech
20. října 2017, 13:31
0

Paralelně na proud, teda na výkon... a sériově to bude lepší na spotřebu. Správný elektrotechnik ale ví, že filtr vyhlazuje výkonové špičky, takže čím víc máš filtrů, tím hladší je průběh výkonové křivky X-D

nixx
19. října 2017, 12:19
1

Rozhodně chybí, že každá samolepka přidává minimálně 1kW (podle velikosti až 5kW)

reagovat
Th
TheKubajs
19. října 2017, 12:26
1

A nalepovací písmenka RS a TDI přidávají prý dokonce 10kW

Safa
19. října 2017, 12:37
0

Kolik asi tak přidávají rychlé pruhy? Tuhle jsem je viděl na Loganu. :o)
Briza je každopádně borec. Mimochodem, znám ho i z diskuzí na Mobilenet.cz, tam jsou některé jeho komenty taky hodně luxusní...

nixx
19. října 2017, 14:15
0

No tak jako potom kdybys vzal starou 44kW fabii, nalepil si na ni 2,7 TDi nálepku (to je +96kW) + m paket barevná mřížka + s line samolepky na bokach + rychle pruhy tak máš skoro Ferari, ale pohodlnější

JLK
19. října 2017, 14:46
1

nixx: nezapomen na velka kola, pomoci motoru ve zrychleni se vzdy hodi!

nixx
19. října 2017, 15:10
0

No a ještě bych ji seřezal pružiny, aby tahala břicho po zemi ... tím pádem bude mít prakticky nulový odpor vzduchu

nixx
19. října 2017, 15:14
0

ještě místo výfuku okapovou rouru a bude ;)

JLK
19. října 2017, 15:15
0

a navic se to nebude v zatackach vubec naklanet, jen se opre vnejsim prahem o asfalt a krasne vykrouzi.

beastar
19. října 2017, 15:16
0

Není nad samolepky tuning, racing to sem nedávno viděl na Transporteru. Potahy v autě s nápisem sport. A aby byl ten přítlak tak to chce pořádně velké křídlo třeba hrablo z traktoru. Potom to je nalepený u země a nehne se to. Zatáčky ve 280 nejsou problém i když máš na tacho max 250 km/h.

nixx
19. října 2017, 15:21
0

Hm, to už bych se bál že to auto půjde na zadní když šlápneš na plyn :D A to dokonce s náhonem na předek

beastar
19. října 2017, 15:35
0

To je fakt tak to chce ještě zvýšit přítlak vpředu. No a nebo s tím pak jezdit wheelie drag. S predokolkou kdo to může říct co.

ly
lycman
20. října 2017, 10:32
0

Panové, připomněli jste mi tuzing.com. :) až mi nostalgicky ukápla slza...

Ba
Bavoraczech
20. října 2017, 13:37
0

Každý správný majitel 318D musí mít nutně M-packet nebo alespoň 2 "M" znáčky zvenku a jeden na palubní desce :)

Th
TheKubajs
19. října 2017, 12:31
4

Také se přidám se svou troškou do mlýna. Před asi měsícem jsem se dozvěděl, že jsem se zachoval skutečně hloupě při koupi pětiválce. Narozdíl od čtyřválce má totiž lichý počet válců a tak nezabírá pravidelně, ale "kulhá". Po chvíli argumentace jsem se dozvěděl, že to je vlastně to samé, jako tříválec a ten nemá taky nikdo rád.

Takže jsem se chtěl zeptat, jestli někdo nevíte, jak vyndat z Volváckého pětiválce jeden válec, aby nekulhal. Předem díky za rady.

reagovat
JLK
19. října 2017, 13:07
0

Vsak odpojis jednu svicku a ono ti to hned pojede krasne rovnomerne na 4. Divim se ze toto vylepseni nedelali rovnou z vyroby, navic by usetrili za tu svicku.

Chase
19. října 2017, 13:14
0

No tak v tom případě jsem taky hlupák, protože zrovna dávám do C70 ještě vetší petiválec, než byl původně... tak aby nekulhal o to víc :D :D

Th
TheKubajs
19. října 2017, 14:55
0

Toho bych se bál. Možná kdybys tam raději dal 1,9TDi z oktávky, Tak si tu jízdu užiješ víc. A bude to žrát tři na sto.
Ono to celé totiž dává smysl. Čtyři kola - čtyři válce. Tam je jasná přímá úměrnost. Ale má snad auto pět kol? Tak proč pět válců? Beztak je to jen trik výrobců jak zvýšit cenu.

GanGreen
19. října 2017, 15:02
0

Rezerva si taky svuj valec zaslouzi...

Th
TheKubajs
19. října 2017, 15:36
0

No jasně. A proto mají některé rezervy na sobě tu samolepku MAX 80 km/h. Protože u čtyřválce na ně nezbývá válec. Tak je to jasné.

Safa
19. října 2017, 12:42
0

Nedávno jsem potkal jednoho z exkolegů, který vzývá kult "čipnutá vochcávka v dehtu na hlínách". A ten se mi snažil vysvětlit, že po tom čipu točí 6500. Podotkl jsem cosi o tom, kolikrát to udělal a zda má motor stále v autě. Urazil se... :o)

reagovat
JLK
19. října 2017, 13:10
2

Jeden znamy taky vytocil naftu ze mu dosla ciselka na otackomeru. Stacilo na dalnici misto petky zaradit trojku. Takhle se delaji zavodaky!

Vojta
19. října 2017, 12:43
12

Alfisti - záruka kvalitní diskuze.

reagovat
GanGreen
19. října 2017, 15:05
0

Alfisti jsou hrozna sebranka, obcas se i stydim :-D :-D :-D :-D

beastar
19. října 2017, 20:25
0

Tak mě to vždy vytáhne. Ty vole kluku nešťastná to budeš říkat až tě budou tahat z pole:)) A váha na předku jinak ztratíš adhezi to je taky perlička. Takže lehký auta nemají šanci. No tak to už chápu proč je nejlepší kára RS6 s dvěma tunama:)) To nás ten Kafka vypráská s tím šedivým pomníkem všechny. Teda kromě Alfistů samozřejmě.

GanGreen
19. října 2017, 21:05
0

Uz se tesim az ji dam do kupy a vsechny si vas povodim :-D

Vi
Vikis
20. října 2017, 12:06
0

Tak já na to kašlu.. chtěl jsem si mx-5 jednou koupit... tak si teda koupim kamión co bude mít 500, a nebo když už tak už 700 koní, to pak musí bejt v zatáčce neskutečná střela, když se teda neposeru a nezačnu brzdit... :D

zimbic
20. října 2017, 14:51
0

Asi miatu přestavím na předohrab a přidám závaží, aby mi to v zatáčce pořádně sedělo :D

GanGreen
20. října 2017, 15:42
0

Si kup rovnou Barchetu :-D

Pólin
19. října 2017, 12:49
1

největší mazec bylo, když nám mistr na střední ukazoval svůj trabant přeplňovaný fénem na vlasy...opravdu ho tam měl nastrčený do sání.... a myslel to úplně vážně...

reagovat
Tomb
19. října 2017, 13:40
0

Tak to byl ale dost frajer! Jestli měl dlouhou prodlužovačku...

Beny
19. října 2017, 14:01
0

Přeplňovat cvajtakt není vůbec blbá myšlenka. Napadlo mě to už na střední když jsme ho probírali a dozvěděl jsem se že má špatný plnění... Akorát bych na to nepoužil fén, ale proti gustu...

sumy
19. října 2017, 19:21
0

Ex kolega na trabiku zkoušel. Použil modelářskou turbínu.Pri první akceleraci mu ji to vcuclo :-) A to jí měl přesně osazenou a vlepenou kovovým epoxidem.

PepaSFI
19. října 2017, 19:58
0

no tak to měl něco hodně blbě nebo je to jen legenda. Zas tak moc to nesaje. Ovšem hlavní háček je v tom že to nefunguje. Tedy aspoň u klasického dvoutaktu. I kdyby se povedlo něčím zvýšit tlak do sání tak s tím v první řadě nebude souhlasit karburátor protože ten pracuje na principu podtlaku a hlavně, stejně by přebytek směsi vylítl výfukem. Přeplňované dvoutakty samozřejmě existují, ale jejich konstrukce je jiná.

Tomáš Trýska
19. října 2017, 20:29
1

No, pokud by ta turbínka byla až za karbcem, tak by to fungovat mohlo.

Beny
19. října 2017, 20:35
0

Ale no tak. Konstrukčně jinej je jedině přeplňovanej dvoutaktní diesel. Karburátor a přeplňování bych k sobě moc nemotal, i když jsou vidělní kreace kde turbo nasává rovnou směs. Vstřikování to zvládne, řízení motoru je stejný jako u čtyřtaktu. Jinak k vidění je na tubku spousta videí, hledat jako turbocharged (nebo supercharged) two stroke.

Beny
19. října 2017, 20:36
1

Trinom mě předběhl. :-)

Tomáš Trýska
19. října 2017, 20:48
1

Jen pro doplnění, pokud by ta turbína měla být před karburátorem, tak ten by musel být stavěn jako "blow through". Pak by to šlo taky.

Beny
19. října 2017, 20:52
0

To už jsem radši ani nechtěl zmiňovat, ale budiž příkladem Renault 5 Turbo. Určitě by se toho našlo mnohem víc, asi nejspíš amerika ale o tu jsem se vždycky zajímal dost okrajově.

Vojta
19. října 2017, 21:58
0

Třeba "oblíbené" Biturbo se dělalo s karbcem :) Radost se ten motor snažit provozovat... :D

sumy
20. října 2017, 09:31
0

Legenda to nejni. Postupně mi ukazoval každodenní fotodokumentaci postupu. Měl to až za karbíkem usazený přímo v sání. Ještě si liboval, jak mu to krásně průměrově pásne. Problém je v tom, že tahle sranda vzduch urychlí, ale nestalčí-tedy je to k prdu. To jsem mu říkal od samého začátku. Bernouliho rovnice je neúprosná. Ale co, byl když nejsem průkopníkem slepých cest já, tak mě to i baví :-)

PepaSFI
20. října 2017, 17:39
0

pokud to bylo za karbecem, pak by to šlo, akorát teda nevím jak by ta turbínka snášela benzinovou mlhu, pulzování podtlaku a jestli by to spíš nebyl restriktor. A stejně by se to neobešlo bez spousty dalších úprav, dvoutakt prostě jednoduše přeplnit nejde, vyletí to vejfukem. Buď musí mít výfukové ventily což má dvoutaktní diesel, nebo by se musel dobře udělat výfuk, laděný rezonanční kužel aby to vracelo, což teda vůbec není jednoduchý. Ale to můžeš udělat i bez turbonesmyslu, plus pár dalších osvědčených věcí které pro trabanta vymysleli v dávných dobách, jako úprava spalovacích prostorů, vybroušení kanálů, poladění karbu a možná by to i dnes pár lidem pokazilo spaní.

Beny
20. října 2017, 17:59
0

Tak něco z principu funkce vylítne vždycky, ale od toho se právě používá jak rezonanční vejfuck, tak přívěra.

PepaSFI
20. října 2017, 18:08
0

a protože Trabant nic takového nemá, veškerá snaha o přeplňování bude mít za následek jen velkou spotřebu a hodně špinavý výfuk.

Beny
20. října 2017, 18:15
1

A dost možná hořící bakelit. :-D

Knightrider
19. října 2017, 14:12
0

Jednou jsme jeli s partou Amerik na sraz a paní Knightriderová mně brzdila, ať zpomalím, protože jednomu z kamarádů jel Lincoln jen na sedm válců. Tak jsem zpomalil, prohnala se kolem Octávka a já povídám: "no vidíš a tomuhle chudákovi to jede jen na čytři." :-D

reagovat
beastar
19. října 2017, 15:09
0

Musím uznat, že tady obecně bývá diskuze v klidu. Co čtu občas jinde mě vždy utvrdí, že kreténi mají v sobě sonar jako netopýři a tak se slétají. Tam kde jejich slova padají na úrodnou půdu. A jak tady hodně lidí naznačuje da best jsou kluby značek. Nejen Alfa a Bmw. Tuzeři to je kapitola sama pro sebe...

reagovat
jo
johan
19. října 2017, 15:36
9

tiez mam jednu perlu z vw clubu :D

reagovat
Th
TheKubajs
19. října 2017, 15:56
0

Tak tohle je paráda. Ještě jak to hrdě vystavil :D

Vojta Nekvapil
20. října 2017, 17:44
0

Kocouce se obcas barvi respektive chromujou ale to se dela jen u show and shine aut ktera nejezdi a jen soitezi v tuningu.

Safa
19. října 2017, 15:44
2

Jinak aby to nezaniklo, díky za super téma a následnou diskuzi k němu, Vavrisi. Dobrá práce!!!

reagovat
Th
TheKubajs
19. října 2017, 15:55
0

Já si dovolím několik obrázků z mých oblíbených "českých automobilových meme". Myslím,
že se to k tomuhle tématu docela hodí.
(https://www.facebook.com/pg/automobilovameme/photos/?ref=page_internal)
Dost často se u toho fakt dobře bavím, diskuze jsou také výživné.
K tématu "tuningu": https://puu.sh/y1UBc/5f5906cf03.png
K tématu "předjel jsem tohle a tamto": https://puu.sh/y1UDo/716dba99d1.png
Trochu té "bazarnické klasiky": https://puu.sh/y1URD/b2f6ff9662.png
Něco "ze života": https://puu.sh/y1UU2/9289615266.png
A rýpnutí do kultu TDi: https://puu.sh/y1UWs/e0635fdaa3.png

reagovat
Vojta Nekvapil
19. října 2017, 19:43
1

No ja jsem s Daewoo Tico taky uspesne nahanel Subaru. :) Jen by se hodilo rici par drobnosti. 1) Bylo to na klikate silnicce z kopce kterou dobre znam. 2) Subaru ridil nejakej klucina s cerstvym ridicakem. Takze klucina projizdel pomalu zatacky a kratke rovinky neroztocili turbo aby mi utekl. No a mala fialova krabice za zadnim naraznikem mnoho jistoty taky neprida. Podobne jsem to zazil z druhe strany kdyz jsem s moji S13 nahanel AE86. Jo lehky auta v zatackach fungujou.

reagovat
GanGreen
19. října 2017, 20:00
0

Alfisti by ti zas vysvetlili ze v zatacce potrebujes poradnou vahu :-D

beastar
19. října 2017, 20:19
0

Jo přesně hlavně na předku a při brzdění. Hodně pomůžou i velký kola z kopce a do zatáček pořádný nastavený prahy. Potom dáš kdykoliv i Gallardo ( v Praze na kostkách přes zpomalovák)

Flanker
20. října 2017, 09:38
1

A co teprv sudý počet válců. :)

Jejich Jasnost
19. října 2017, 20:47
0

Doporučuji pro zlepseni nalady zkouknout "recenzi" na Subaru WRX nebo Focus ST od Muscle vs Tuner, stačí dát hledat - Shit Subaru WRX Owners Say. Krasne popisuje stickers a jine features na aute.

reagovat
Irwinek
19. října 2017, 21:33
0

No, tady kousek vedle v ulici bydlí chlápek, a ten se sériovou fábií předjíždí Porsche, Lambo a taky Dodge Challenger :-D
a víte, co je na tom nejlepší?
On nekecá, ta auta jsou od zážitkáčů a maj elektronicky omezenou rychlost na 90, aby se jim klienti cestou na letiště nezabili :-D

reagovat
beastar
19. října 2017, 22:54
0

Ehm cože? Kde to žiješ v Alabamě, nebo v kterým kantonu švajcu? O omezený rychlosti na autech s dream rentu a půjčoven sem totiž v životě neslyšel. Který dement by si to pak půjčil? Co to je za rent? Jo a jestli je to pravda tak mají mít vzadu na autě povinně nálepku 90 km/h jako mají třeba busy a jiný věci s omezovačem. To ať mi někdy vyfotí... Každopádně znám dost lidí co tohle půjčuje a teda všude to jezdí normoš s kaucí kilo+ nebo směnkou a ať se makovci klidně zabijou i po cestě na nádro;)

Irwinek
20. října 2017, 07:50
0

Kdepak, člověče, čechy střední jsou domovem mým :-D
Oni jim to pak odblokují, jde jen o ten první krok a já si myslím, že to nějaký smysl má. Když někdo hamptne na porsche tak, jak je zvyklej z ochcávky, tak to prostě skončí špatně :-) není to omezeno tak, že by to omezilo rychlost na 90, jako maj auta ve 250, ale omezuje to otáčky - něco na principu zhasínajících diod otáčkoměru v závislosti na ohřívání motoru po startu v BMW.
A dokonce jsem slyšel ( ale nevím, jak je to důvěryhodný zdroj ), že se zájemce ptali, zda to chce napřed omezit nebo ne.

beastar
20. října 2017, 14:42
1

Aha no tak to jo. Tomu už rozumím. V první moment ,než si zvykneš na auto a jedeš někam normálně to má určitě smysl. Ja myslel ,že si někdo jede byznys se sporťákama co jezdí 90 elektronicky omezenych a někdo mu za to ještě platí:)) To už by mohli rovnou půjčovat tahače.

peca
20. října 2017, 08:06
1

Kdo nezna Miguela a jeho vlakno, nevi co jsou to automobilove perly. Jen skoda, ze uz je to dost promazane.

http://www.tuning-forum.org/viewtopic.php?f=116&t=103089&sid=0d2717cb988705197bf217caaf7e7835&start=840

reagovat
Th
TheKubajs
20. října 2017, 11:18
1

Právě jsem na tom ztratil dvě hodiny života, ale pobavil jsem se výtečně.

briza
20. října 2017, 10:23
2

No ty vole! :D Jen bych doplnil, že Bříza má aktuálně 130 kilo, takže nezávidím tomu, kdo ho zvedal na piedestal...

reagovat
beastar
20. října 2017, 16:35
3

Alespoň tě ta váha zrychluje a líp brzdíš no ne.

briza
22. října 2017, 12:12
0

No, ne :)

Ba
Bavoraczech
20. října 2017, 13:15
3

"Velke kola prave tim ze jsou tezsi se pak rychleji a dyl otaci a zrychluji tim cele auto." Odpo volám do pneuservisu, jestli by tam pro mě neměli olověný disky...

reagovat
Flanker
20. října 2017, 19:38
0

Taky mám pro vás pár "perel", možná trochu jiných, které ovšem nejsou výhradně z internetů, ale jde především o obsah.

Začnu zlehka mou stížností na až směšně miniaturní interiéry současných aut (jmenovitě BMW F30), načež mi můj známý odpověděl, že to je kvůli sportovnímu charakteru dnešních aut. Lidi mají rádi sportovní interiéry, a v jeho autě je to stejný (VW Tiguan 2.0 TDI).

Další perla je od jednoho kamaráda, který se mimochodem v autech celkem vyzná. Ten mi tvrdil, že nové sedmičky od BMW (tehdy Banglova sedmička po faceliftu) mají jako doplňkovou výbavu katapult pro řidiče. Prostě když ten systém vyhodnotí, že se blíží srážka, vystřelí řidiče přes šíbr. Nejednalo se o žert. :)

Tady to bude trochu ostřejší. Spolužák, ještě na druhém stupni základky mi tvrdil, že Škodu založil jistý "Embečko/Embečka", proto se podle něj jmenují některé modely - embéčky.

Menší perla taky před školou - jeden kámoš si pochvaloval tehdy jejich nový Peugeot 307 SW. Prej supr kára, a má to dýzl. HDI - hladký diesel intervius, to jsou dobrý motory.

A na závěr něco z internetu. Chlapík se na stránce typu otázky-odpovědi ptal na to, kdy má vyměnit kapalinu, jelikož mu to už teče.  Přidal tam fotku zamlženého světlomětu...
Podle profilu se nejednalo o žádného šaška, ale o pána ve středních letech, v saku a brýlích jezdícím ve stříbrné Astře H.

Zeptal jsem se kamaráda, který se vyzná a najezdí asi 100 tisíc ročně, jelikož jsem byl otázkou zaskočen. Pro maximální jistotu se má kapalina ve světlech měnit každých 10 tisíc KM.

A jak často měníte světelnou kapalinu vy? :)

reagovat
Sh
Shock
24. října 2017, 07:46
0

Borec s velkými koly, mě opravdu pobavil. Asi půjdu obout aspoň 20tky :D

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Pontiac Bonneville  1963
Pontiac Bonneville

1963 rok výroby
303 koní výkon
6 400 ccm objem

BMW Řada 7 740i 1995
BMW Řada 7 740i

1995 rok výroby
286 koní výkon
4 000 ccm objem

Fiat 126 Maluch 1987
Fiat 126 Maluch

1987 rok výroby
4500 koní výkon
652 ccm objem

Dodge Ram 4.7 v8 2008
Dodge Ram 4.7 v8

2008 rok výroby
300 koní výkon
5 ccm objem

Mazda MX-5 Wankel (180 kW) - RARITA 2015
Mazda MX-5 Wankel (180 kW) - RARITA

2015 rok výroby
245 koní výkon
1 300 ccm objem