načítám data...

Autíčkář se ptá: Jakou největší hloupost o autech jste slyšeli?

Znáte ten pocit, když zjistíte, že jste zabředli do debaty o autech s člověkem, který se považuje za experta, ale ve skutečnosti je úplně mimo? Často se ‚dozvíte‘ věci, ze kterých nevíte, jestli se smát, nebo plakat. Co jste slyšeli nejhoršího?

Zobrazit galerii

Život motoristického nadšence je někdy těžký. Auta totiž patří mezi věci, o kterých si každý ‚správný chlap‘ myslí, že jim rozumí a často si o nich rád povídá. A když vyjde najevo, že se v autech vyznáte, nebo nedejbože je na nich postavena vaše obživa, často neuniknete dost podivným konverzacím. Mimo sociální bublinu automobilových gurmánů a motoristických požitkářů existuje celá džungle plná podivných lidí s ještě podivnějšími názory a přesvědčeními. 

Někteří z nás, zvláště pak pokud jsou některého z ‚menšinových automobilních vyznání‘ – ať už tu mluvíme o nadšencích do starých amerik, švédských aut nebo třeba Jaguarů – nakonec tuto situaci vyřeší tak, že se s lidmi mimo svou sociální bublinu nadšenců prostě přestanou o autech bavit. Nebo jen tiše odkývají, že „Oktáfka f tédéíčku je prostě nejlepší“, souhlasí s tím, že provozovat americké (britské, japonské…) auto je k vzteku, protože se na něj nedají sehnat náhradní díly, a že „audina v quattru je samozřejmě rychlejší“ (než cokoliv), protože quattro přidává rychlost. A potom rychle změní téma na pivo, fotbal nebo nesmrtelnost chrousta.

Ale občas se takové debatě nevyhnete. A potom zjišťujete pozoruhodné věci o autě vašeho debatního protějšku, o automobilismu jako takovém a leckdy dokonce i o svém vlastním autě. O ‚vlažném hatchbacku‘ se dozvíte, že to je závodní speciál vyrobený v omezené sérii pro rallye, o laděné koncovce výfuku že přidává 50 koní a o Rychle a zběsile zase že je to realistický film, včetně motoru 13B pod kapotou Supry. Nebo se dokonce dozvíte, že vaše auto žere 25 litrů na 100 kilometrů – protože vás protějšek jezdí s dvoulitrem za 10 litrů, vy máte pětilitr a 2,5 x 10 = 25…

Jaká je nejvtipnější a nejnesmyslnější věc, kterou jste kdy o autech slyšeli? Pochlubte se v komentářích!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ku
Kuba330i
22. února 2016, 07:25
0

asi bývalý spolužák, když prohlásil že turbo je připojený na baterku a cpe do motoru víc benzínu...

reagovat
Woyta
22. února 2016, 07:49
0

Zas tolik se nesekl. Dneska se hodne rozsirujou elektricka turba.

Ku
Kuba330i
22. února 2016, 13:24
0

jo, ale to je tak 7 let nazpátek, to bylo ještě vcelku scifi :)

PepaSFI
22. února 2016, 18:26
0

tenkrát byly v módě turbonátory, možná se to na nějakém tuňynkšopu ještě vyskytuje. Takový turbo samotoč. Kus troubele s vrtulkou uvnitř, nasadilo se to na sání a už to frčelo. Mělo to fungovat tak že jako tím tahem vzduchu v sání se to vrtulisko roztočí a pak, když se ubere plyn a ten proud vzduchu přestane, tak se to setrvačností točí dál jak turbo a tlačí. Kdo neuhodne co je na tom špatně, má u mě tuňynkovou nálepku na zadní sklo ve tvaru kosočtverce.
Teď jsem se díval, fakt se to pořád prodává a na spoustě míst. Stačí použít vyhledávač.

M P
22. února 2016, 18:32
0

Turbonátor náhodou zní super, to přece stačí na dědinou chvilku držet plný plyn, vrtulu roztočit, a pak už jedeš bez plynu! Mimochodem, může ta nálepka být ve fiatí barvě Volare Blue?:D

Ku
Kuba330i
22. února 2016, 19:17
0

Neblbni, už takhle musím měnit diferák, ještě nalepit hustodémonskou samolepku, ukroutím si poloosy :/

Vt
Vtec
22. února 2016, 07:50
0

Není to určitě největší hloupost, ale za to nejaktuálnější.
Zrovna teď o víkendu v hospodě se mě jal místní TDi fanklub přesvědčovat, že jejich nejnovější přírustek, a to VW Golf mk. 4 1,9 TDi " s čipem vole", je schopný se rozjet až k těžko uvěřitelné metě 250 km/h podle GPS (bez proměřování tachometru).
Po řadě mých nechápavých pohledů mi přidali další hodnotnou informaci, že "vole to má šestku, vole", a tak jsem byl zahnán do kouta.
Žádná z mých argumentací nepadla na úrodnou půdu, a to ani jakýsi zákládní nástřel potřebného výkonu přes odporové rovnice. Inu TDi je někde svatý grál a člověk je za idiota pokaždý, když si dovolí vyvinout nějakou formu odporu :).

reagovat
Pe
Pe3k
22. února 2016, 09:05
0

S fyzikou opatrně. Taky byste mohl být prohlášen za kacíře a upálen na hranici. :D

Vt
Vtec
22. února 2016, 10:03
0

Svatá pravda !
Dokonce mi bylo řečeno, že ta moje pos*aná matika (prostě to jsou čísla, takže fyzika = matika) nejde uplatnit na všechno a že u nich to chodí jinak :).

GanGreen
22. února 2016, 10:29
0

U Tdi je vzdycky vsechno jonak... Jedno doma mam, tak vim o cem mluvim... Kolem jednoho Tdi, se prej podle vedecky studie, toci celej vesmir, je to jeste stara neznicitelna 66kw strojovna. Takze se to hned tak nezastavi ;-)

bobo23
22. února 2016, 15:51
0

Nejdřív drobná korekce. Mělo být samozřejmě Z fáčka :-)

A teď k tématu. Ono se není co divit. Sice "blbých" 68 koní v nejsilnější verzi, ale taky jen 950 kilo mínus to, co urezlo. :-)

Da
David
22. února 2016, 07:51
0

Asi se pohybuji mezi vcelku rozumnými lidmi, tak jsem se ještě žádnou extrémní bizarnost nedozvěděl... Ale vždy jsem se musel pousmát, když kamarád vyprávěl heroické příběhy o svém Favoritu, ve kterém "to do kopce rozvalil, kopnul tam za čtyři a ve 160ti předjížděl nějakýho nagelovanýho idiota v á-čtyřce"
A se spotřebou jsem si jako majitel Octavie 2.0i užil taky dostatek řečí o tom, jak mi to musí žrát i trávu kolem silnice.... :)

reagovat
Pochtli
22. února 2016, 08:33
1

Na to zas pozor, kdoví co v tom mohl mít za motor. Jednou jsem stopl týpka s favoritem, tak jsem si říkal, že to bude cesta nadlouho a on s tím opravdu jel i 150 ;)

Vavris Vavrisovic
22. února 2016, 08:44
0

Nestopli jsme toho samého? :D Stalo se mi během studií to samé - předFL fakan v té hnusné vyblité šedozelené nijaké barvě neměl se 150 nejmenší problém. Týpek říkal, že má cca 100 koní a že rád škádlí ostatní řidiče :-)

Da
David
22. února 2016, 08:47
0

Vím jistojistě, že v tom měl klasickou 1,3 40kW.... jediná úprava, kterou měl, byla našroubovaná koncovka výfuku.... Nejsem znalec, ale myslím, že ta moc výkonu nepřidá (jasně, některým i 20kW... :D )

M P
22. února 2016, 09:58
0

Tak ono se moc neví, že český rychlostní rekord 200 km/h byl poprvé zneuctěn, totiž pardon, překonán právě Formanem. Fialový, ve verzi Solitaire, s koženým vnitřkem a palubním počítačem. Akorát v něm byla 1.6 škodovácké konstrukce no:D

me
memphis
22. února 2016, 10:12
0

Tady si dovolím nesouhlasit, 203km/h jela už v roce Škoda Sport, kterou o něco málo později překonala Tatra T607 Monopost.

M P
22. února 2016, 10:29
0

Jo, tak to budeš asi vědět líp. Já jsem o tom slyšel ve spojení s, a to jsem měl možná dodat, takovou rychlostí na veřejné silnici. Každopádně i kdyby to rekord nebyl, představa Formana překonávajícího rychlost 200km/h je více než strašidelná:D

Pochtli
22. února 2016, 11:58
0

Vavris: Tohle bylo fialový fáčko jezdící v jižních Čechách..

bobo23
22. února 2016, 12:49
0

Je pravda, že stačilo s fáčka s motorem 1.3 50 kw vyházet pár blbostí (jako zadní sedačky, tapecy, palubku atd.) a nevěřil jsem vlastním očím, jak to pádilo. :-)

Je
JeepCH88
22. února 2016, 13:59
0

No já jel s Fáčkem (rok výroby 88, výrobní číslo asi 2500, každý šroub je tam jiný, některá čidla na motoru jsou ještě z předchozích škodovek a motor má ještě karburátor....) taky ve 160 předjížděl...takže opravdu to možný je a nebylo to na dálnici, nezrychloval jsem na tu rychlost půl hodiny nebo tak něco:D......a co tak musím říct že hlavně v městkých rychlostech umí být překvapivě rychlý, kdyby to auto mělo trochu lepší kvalitu zpracování tak by to bylo super. Ale když to srovnám s Jeepem ze stejnýho roku tak je to tragedie, i když konstrukčně je spoustu věcí stejných v tomhle ta škodovka zas o tolik pozadu není

JayK91
22. února 2016, 19:01
0

Vavris - v Ostravě (a nejspíš i po celé ČR) ty vyblitozelený favority použivala PČR jako noznačené služební vozy (v 90. letech samozřejmě) a ty měly upravený výkon - je tedy dost možné že ses svezl jedním z bývalých policejních služebáků :)) (jeden jsme měli doma, když ještě sloužil) :))

ya
yaroush
23. února 2016, 04:42
0

Když to fáčko řádnou dobu rozjíždíš a, tak pádí po rovnině v serii 150. Z kopce o fous víc...
A nejvyděšenější řidič byl v Maserati, co jel cca 120 v pravém pruhu a já jsem ho předletěl :D
Samozřejmě mi to pak vrátil ale ten výraz ve tváři byl k nezaplacení :D

Kr
Kryton2X4B_523P
04. března 2016, 22:18
0

No tady bych se starýho dobrýho Fakana taky zastal. Osobně jsem s ním měl tu čest hezkých pár let (zachovalý kousek po dědovi 136LS, v plný palbě - zadní stěrač a přední mlhovky ;-)) a ta potvora si nechala líbit skoro všechno. To, že s tím někdo předjíždí ve 150 na čtyřku je klidně možný, protože na pětku už to většinou fakt nešlo. Sám si pamatuju jak mě ten červenej zmetek překvapil, když jsem jen tak z legrace vyprášil na křižovatce frajírka v otuzeným Peugeotu 406. To, že mi v tu chvíli ručička otáčkoměru olízla číslo sedm a dvojku už tam fakt nemělo smysl dávat je už trochu vedlejší. Holt karburátor měl svoje výhody, ale i spoustu nevýhod, jako třeba, že ke konci životnosti mi to žralo 19/l na sto :D

Fe
Ferenc
07. března 2016, 20:50
0

To teda fakt nevím, hoši, se kterejma Fáčkama jste jezdili, ale jednou jsem měl vypůjčený od dědy. 136tku, 46kw.
Jel jsem po nějaký státovce strašně dlouho, protože tam děda neměl dálniční známku.
Asi 30km mě štval náklaďák, co jel přede mnou. Proti jezdila auta, takže ho nešlo předjet. Zrovna jsme byli na konci nějaký vesnice (oba jsme jeli cca 50) a naproti nic nejelo.
Vrazil jsem tam dvojku a hned za cedulí jsem to zmáčknul. Spoléhal jsem na to, že frajer v náklaďáku nebude svině a přidá až ho předjedu. JAKÝ HOVNO! Typek to vosolil taky a jednu chvíli jsme jeli stejně rychle :D naštěstí při 80ti přestal přidávat. Favorit vytočenej do mrtě, Já smrt v očích, stál jsem na plynu. No jsem tady, takže jsem ho nakonec předjel, ale pak už jsem si předjíždění s tímhle autem hodně rozmýšlel.
Nutno podotknout, že to bylo do mírného kopce.

bobo23
08. března 2016, 14:45
0

Ano, předjíždění s fáčkem bylo třeba plánovat, ale pomalý nebyl. Člověk si sice řekne blbých 68 koní v nejsilnější verzi, ale taky jenom 950 kilo mínus to co urezlo. :-)

ge
gerosimo
16. dubna 2016, 18:58
0

Taky do soudku. Asi v roce 1990 jsem si koupil škodu 110 po bouraným žiguliku. Abych měl čím jet na dovču. Žigul tahal do kopce, Š110 po rovině a čuměl jsem na dálnici to jelo 130 naložený v pěti. Jasně, že mě mlíkaři dojeli. Nic jsem neplatil. Jenže pak mi to nechtělo chytnout, roztlačili jsme to. A zase pěkně 130 až za brno. V putice tomu nevěřili jeden to vzal do garáže na proměření. T 9 11 13 tlaky 8,5

ge
gerosimo
16. dubna 2016, 19:24
0

Dokončení/ tak to bude snížená hlava. Ještě se mu nezdálo, že to šlo rychle do otáček no prý rychlá vačka.. Ne týden a auto fuč. Poliši ho našli, ale bez motoru .kouplil jaem si simku chryslera 1300 a ta jezdila 180. Spokojenej. Ještě k tlakům R má mít 9,5 a favorit až 14. Tohle bylo jen 110L.

Irwinek
22. února 2016, 08:02
0

No BMW řady 5 má 5 válců a Tatra 613 má 6 válců, to určují ty čísla vepředu :-D
na obranu řečníka je ale potřeba uvést, že mu bylo 5 let :-D

reagovat
Kr
Kraken
22. února 2016, 20:31
0

Tatra 613 má 8 válců :)

Irwinek
22. února 2016, 22:45
0

Nene, ve předu je přeci šestka, takže 6 :-D
Zkoukni nenápadně, o čem je ten článek :-D

Mi
Mili
22. února 2016, 08:36
0

Nejvíce mě asi pobavil spolužák na střední, když sebejistě hlásal svou teorii, že vznětové a spalovací motory se rozdělují podle objemu :D jakože 1.8 je jen benzin, 1.9 je vždycky nafta, dvoulitr 2.0 je jen benzin atd..
Dlouho jsem se takhle nepobavil :)

reagovat
Mi
Michal
25. února 2016, 08:23
0

Je blbost to vydávat za zákon, ale u aut vyrobených před 5-10 lety mi taky přišlo, že nafty mají spíše lichá čísla objemu (Jako 1.3jtd, 1.5dci, 1.7cdti, 1.9jtd) Kdežto benzín mívá spíše sudé (všechny ty 1.2, 1.4, 1.6, 1.8, 2.0) Ale musela by se udělat nějaká statistika, jestli to tak opravdu je, nebo je to jenom klam.

Pólin
22. února 2016, 08:53
0

Jeden mistr na střední škole nám (studentům) tvrdil, že si na svém trabantu vyrobil přeplňování ze starého fénu své manželky. Nevěřili jsme mu, tak nám to ukázal a opravdu: měl ho tam :D A ještě měl v interiéru spínač, kterým tu bestii pouštěl z řetězu...

reagovat
Berzelius
22. února 2016, 11:59
0

Tak to náš mistr na učňáku měl dokonce dvojtý přeplňování v té první hranaté ibize ,rok cca.90.A též se dmul píchou jak že to jede.Ty dva fény jsem viděl ale jak to jede ne....se asi krotil před učněma :-)

Pólin
22. února 2016, 12:23
0

tak to jsi určitě chodil do školy do Zábřeha, což?

PepaSFI
22. února 2016, 18:37
0

estli si z vás jen nedělal prdélky. V Trabantu se totiž taková fénovitá věc opravdu mohla vyskytovat. Jen to nebylo "turbo" ale přídavný ventilátor topení. Trabant totiž nemá v topení ventilátor, vzduch bere od chladícího a tak na volnoběh prakticky přestane topit, takže se dal sehnat přídavný elektrický. Montoval se na bok motoru vedle převodovky. Ještě byla lepší varianta, nezávislé topení. Takový poněkud monstrózní fén, to bylo namontované nad motorem. Ještě ho mám schovanej.

Berzelius
23. února 2016, 12:24
0

Pólin: JJ chodil, von celkem ten mistr byl kolík jak sviňa.

Vt
Vtec
22. února 2016, 10:00
0

Svatá pravda !
Dokonce mi bylo řečeno, že ta moje pos*aná matika (prostě to jsou čísla, takže fyzika = matika) nejde uplatnit na všechno a že u nich to chodí jinak :).

reagovat
Br
Breakthru
22. února 2016, 10:12
0

Kolegovi z práce, když mě vezl, tak se mu zastavilo auto....Asi tak po pátým motání motoru auto naskočilo, ale závada byla hned jasná.Udělal se podtlak v nádrži, když natankoval plnou...2.5 CRDI, prosím:)
Další nesmysl byl, když mě jeden přesvědčoval o tom, že mu klimatizace spíná i nenaplněná.To se může stát, kdyby bylo vadný čidlo, tak dejme tomu, ale dostalo mě to, jak prý funguje:)...nějaký dvě trubky vůbec nejsou podstatný, druhá sahara spíná jen tehdy, když to vaří.Ne kvůli klimakompresoru, protože před ní je stejně vodní chladič, takže na klimu by se stejně neuchladil.A se řemenicí se prý spíná tak, že z klimakopresoru vyjedou tři velký kotvy, který se zaseknou do tý řemenice...:D chtěl bych vidět resp. slyšet spínání tohodle systému třeba při 4000RPM :D:D

reagovat
Al
Aleš
22. února 2016, 10:23
0

Par roku zpatky byl popularni jakysi ten vodikovy zvysovac vykonu. Uz si presne nevybavuju co to melo byt, jaksi sa mela vozit nadrz svodu, do ktera sa pustal proud a vznikajici vodik sa odvadel do sani. Melo to klasicky zmensovat spottebu a zvysovat vykon. Tak ma tehfy o tom presvedcoval kamarad :-)

reagovat
pe
petrklm
22. února 2016, 10:57
0

Kamarád mě před lety přesvědčoval, že je důležitý u motorky mít správně nafouknutý gumy. Potom je prej možný jet i do zatáčky stejnou rychlostí, jako po rovině... no, byl z toho kvalitní držkopád :-). A přitom žádný pako, má diplom ze strojárny.

reagovat
Zargothrax86
22. února 2016, 11:24
0

Asi když mi můj strejda řekl, že long life oleje ničí motor a vydrží mnohem méně, než klasický olej :D

reagovat
Ma
Matúš
22. února 2016, 11:54
0


Údajne že Shell V-Power zvýšil výkon Peugeoťáckej 1.4i 8V... Majteľ auta si zvýšenie výkonu overil tak, že porovnával otáčky pri 100km/h. Na klasický benzín to točilo 3000 otáčok. Shell V-power zvýšil výkon, takže motoru stačilo na dosiahnutie 100km/h len 2700 otáčok, čo znamená o 10% vyšší výkon...

Ad
Adam
22. února 2016, 12:34
0

Smutný je, že tohle je v podstatě pravda. Ta řídká longlife sračka maže hůř už jako nová, než klasickej olej s 10000km na hřbetu..

PepaSFI
22. února 2016, 15:05
0

bohužel je to pravda ikdyž ne tak jednoznačně. To že ničí motor platí obecně pro bezpopelné oleje které jsou nutné pro motor s filtrem částic. Nechci zabřednout do detailů abych neplácal blbosti protože si to všecko nepamatuju. Stručně řečeno, ty "lepší" oleje můžou být horší. Když si někdo "lepší olej" nalije do staršího auta, může se paradoxně stát že to třeba odnesou zdvihátka ventilů a vačka. Starší motor má prostě třecí plochy na zdvihátkách a horší olej starší specifikace to v pohodě maže. Ale olej jiné třídy, modernější, bezpopelný pro motory s filtrem částic to zničí. Proto mají tyhle motory například ve zdvihátkách rolny místo třecích ploch protože ten olej opravdu maže hůř.
A to že vydrží méně taky platí. On je longlife jen za určitých provozních podmínek. Jezdi štreky 300 km, stálou rychlostí a není problém. Ale když s tím budeš kvrdlat po městě, furt studený, málo najedeš, stejně ti v něm po roce zdegradujou aditiva.

Ja
Jarda
22. února 2016, 16:33
0

Platí že motor má dostávat takový olej na který je dělaný. Ten problém s "lepším olejem" do staršího auta je kolikrát v tom že ten "lepší" je řidší a dělaný na úplně jiné vůle součástek. Longlife je zase něco jiného, tam je to o aditivaci a za jak dlouho se ty aditiva vyčerpají, může to být po deseti stejně jako po čtyřiceti tisících kilometrech, záleží v jakém režimu bude motor provozovaný. A ano, je to hodně složitá problematika, docela bych na autíčkáři uvítal nějaký populárně naučný článek o olejích, který by to shrnul.

bi
bitner
22. února 2016, 11:35
0

Me asi nejvic dostalo, kdyz mi jeden kolega tvrdil, ze kdyz jede na LPG, tak ma pri stejne rychlosti a kvaltu vyssi otacky, nez na benzin. Dalo mi fakt hodne prace ho presvedcit, ze to neni mozne :-)

reagovat
Se
Sedrik
22. února 2016, 11:45
0

Mám kolegyni v práci, které jednu dobu nezbývalo nic jiného, než mě občas poslouchat, jak žvaním o autech (byli jsme v kanceláři jen dva :)) Kupodivu to u ní vedlo k tomu, že se začala po autech trošku dívat a například mě udělala obrovskou radost, když jednou přišla do práce a říká: "včera jsem potkala Fiat 500 Abarth! To je ten s tím škorpionem, že?"
Nirvána

Ale teď k tomu, proč to píšu - ona si v poslední době z mých proslovů vězme jen něco a asi před měsícem mi vykládala, jak jela se svým přítelem po dálnici v UK a předjížděl je Civic 8g. Jak určitě víte, má trojúhelníkové koncovky výfuku. Kolegyně chtěla na přítele udělat dojem (její přítel je petrolhead) a říká: "hele, to je auto s takovým tím trojúhelníkovým motorem! A to poznáš podle toho, že má výfuky ve tvaru trojúhelníku" :)

Prostě jsem jí jednou vykládal o Mazdě RX-8 a o tom, jak jsou v interieru a exteriéru odkazy na Wankel a tohle z toho vypadlo :)

reagovat
St
Stefan
22. února 2016, 12:30
0

Tak to je dobrý, Honda a wankel. =D

reagovat
Ja
JakubHQV
22. února 2016, 12:42
0

Jednou jsem byl svědkem vysoce odborné hospodské debaty jestli funguje ABS i když nemá řidič zapnutej bezpečnostní pás :-D

reagovat
da
danklapy
22. února 2016, 12:47
0

Jeden můj známý se se mnou skoro do krve hádal, že to prý v karburátoru "bouchá" :D. PS: Navíc je to studovaný autotronik, takže by měl mít aspoň základní znalosti kde co v motoru bouchá :D

reagovat
ya
yaroush
23. února 2016, 04:46
0

Mě to tam občas střelí :D

bobo23
22. února 2016, 12:55
0

Tak blbostí jsem slyšel spoustu. Od zarytých stoupenců vozidel vybavených motorem TDI (jako, že to žere jen dvě na sto), ale i od lidí, kteří se tvářili normálně. Jeden můj kamarád měl hypotézu, že rychlé pohyby volantem můžou způsobit zvýšení otáček motoru. Bohužel tuto hypotézu nedokázal nikdy nijak vysvětlit, a to ani nějaký základní princip.

Ale největší blbost ve svém životě, jsem slyšel od tvou tuningářů na benzínce, kde jsem si dopřával svou denní dávku kafe, když porovnávali své závodní stroje (brutálně zprasená Š 120 a o trochu míň zprasený Escort MKIII). Dozvěděl jsem se tehdy, že znak 16v vyvedený na zádi Escortu znamená počet válců. :-)

reagovat
martin_100
25. února 2016, 22:20
0

No s tim volantem a otáčkama .... Pokud je to auto s kalsickym servem ve kterym už je místo oleje bláto (jako to mam já) a má vstřikování tak skutečně při stání na volnověb může rychlý cukání s volantem zatížit servopumpu a nepatrně se zvýší otáčky. Ale je to jen taková drobná vlnka kdy se otáčky o pár desítek zvednou na půl vtežiny... aspoň tak to občas sleduju u škopka.
To už se mi spíš stávalo u feliny že když sem při stání rychle kopal do brzdy že podtlak způsobil bordel v sání a feličita si nachvilku houpla otáčkama nahoru.

bobo23
25. února 2016, 23:45
0

To ano. I mé Suzuki to dělá. Ale kamarád vlastnil felinu bez serva a svou hypotézu se rozhodl uvést do praxe na dálnici při přejíždění z pruhů do pruhů, což nebyl dvakrát příjemný zážitek. :-)

martin_100
27. února 2016, 15:43
1

:-D aha tak to felicie houpala otáčkama ze strachu :-D

Ča
Ča Snač Aj
22. února 2016, 13:12
0

O ABS, že nejde poznat kdy zasahuje a to jako u žádného auta :D. A že když ho nemáš tak si hrozně nebezpečný a auto ti v podstatě nebrzdí :D

reagovat
To
Tomáš
22. února 2016, 14:38
0

Hlouposti jsou všechny základní zdůvodnění, se kterými obhajují majitelé pořízení svých SUV (sportovně-užitková vozidla). Tedy že: a) je bezpečné b) je z něho líp vidět c) lépe se nastupuje/vystupuje d) je prostornější e) má jízdní vlastnosti sportovního auta (má to přece v názvu,ne?) a nakonec to nejlepší f) je pohodlnější. Těžko vyvracet tyhle mýty a báchorky, pokud chybí osobní a dlouhodobá zkušenost. Poté co máme ve firmě Nissan Navara a BMW X5 už je jasno. Takže vážení - přesný opak je pravdou! PŘESNÝ OPAK. Esúvéčka mají nebezpečné (opak sportovnosti) jízdní vlastnosti. Je z nich blbě vidět, třeba u přechodů pro chodce. Nástup a výstup je velmi nedůstojný. Místa ve vnitř není o nic víc než v rodinném kombi. A je to tvrdý jak broky + předchozí průšvihy z těchto vozidel dělají velmi nepohodlnou směsici. To pak po přesednutí do "oktáfky f kombajnu" zažívám řidičský freedom a komfortní balzám. A takhle bych mohl pokračovat ještě dlouho.

reagovat
Nedy
22. února 2016, 18:37
0

Ač jinak souhlasím s tím, co píšeš, to nastupování a vystupování není úplně pravda. Nevím, jak Navara, ale zrovna X5 je v tom docela dobrý. Jde o to, že člověk nesedá dolů, ale sedačka je takříkajíc v úrovni zadku. Starší lidé, nebo třeba po operaci nohou to dost oceňují. Nicméně stejně dobře fungují MPV...

PepaSFI
22. února 2016, 18:57
0

to je nepochopení pojmu. Sportovně užitkové neznamená že je na sportovní jízdu. To si snad nikdo nemůže myslet že poměrně velké auto na zvýčeném (no dobře, o trošku) podvozku a (původně, kdysi) baňatých gumách, je nějaký sporťák. Přesnější výklad by asi byl "užitečné pro sport". nacpeš do toho výbavu a jedeš za sportem.
Ten výhled je individuální, to nejde paušalizovat. A pokud jde o nastupování, to přesně mi vadí u Octavie. Vždycky si připadám že mi někdo vzal sesli. V kupé nebo roadsteru chápu ale proč mám v rodinném kombíku sedat jak do lavoru?

BobAsh
22. února 2016, 21:30
0

Prohlásit jakékoliv moderní SUV (Navara není SUV, ale pracovní pickup) za "nebezpečné" je dosti odvážné. Zrovna taková X5 je ovladatelností lepší než kdejaký kombík... Stejně tak nastupování a vystupování je u nižších SUV/crossoverů (tedy ne něco jako G-klasse 4x4 na druhou) pro starší lidi pohodlnější. A výhled je taky dost individuální...

Se
Sedrik
22. února 2016, 22:36
0

Můj kamarád byl jednou svědkem nehody Octávie a nějakého SUV a když jsme pak seděli v hospodě, prohlásil: "když jsem to viděl, mít děti, tak je do školy taky raději vozím v Range Roveru"
Takže bezpečnost (aspoň ta pasivní) si myslím, že hraje pro SUV.

Honza P
22. února 2016, 23:06
0

a, b, c platí

To
Tomáš
23. února 2016, 09:11
0

BobAsh: připomenu tvá slova ve článku Proč soudím lidi podle aut "pokud si koupíte víc než dvoutunové monstrum (X6), které jezdí o něco hůř než (levnější) BMW řady 5, místa je v něm sotva jako v (ještě levnějším) BMW řady čtyři, váží jako (mnohem větší) BMW řady 7 a stojí víc než (jinak úplně stejné, ale mnohem praktičtější) BMW X5, je poměrně pravděpodobné, že jste pitomec.

Výstup/nástup v SUV: Dodávky typu Transit mají posed jen o několik centimetrů vyšší než SUV. A výrobce pro ulehčení nesnází s nasedáním vybavil kabinu bohatě dimenzovanými schůdky.

Bezpečnost: To "můj kamarád" byl zase svědkem, když X5 při odbočování v křižovatce zavadila o obrubník a o sekundu později si již bezpečně a neochvějně hověla na střeše.

Yatka
22. února 2016, 15:05
0

Málem jsem se udusila kafem, když mě tudle jeden přesvědčoval, že má ochcáfka největší kufr. Ono by na tom nebylo ani tak moc k smíchu, kdybych tehdy s tím kafem nestála ležérně opřená o můj Volvo 850 vagón.

reagovat
pa
patricius
22. února 2016, 15:21
0

..mňa napadla jedna taká blbosť aj podla uvodnej fotky článku, a to keď si dá niekto športový filter za 10€ z benzínky hned vedla motora kde mu saje horuci vzduch a tvrdí že mu to pridalo minimálne 10 koní :D. Potom klasické báchorky typu velký objem vela žere, vtedy stačí ukázať sprintmonitor.de a je všetko jasné. Naposledy sme takto diskutovli o Dodge-i Charger SRT8 kde je bežná priemerka okolo 9-10, a pritom má 300koní, TDi-čkar sa hádam že to žere minimálne 20 :D

reagovat
Kr
Kristián Rýzek
22. února 2016, 15:52
0

Spolužiak povedal že na suzuki sx4 musím vyčistiť karburátor :D

reagovat
Ja
Jarda
22. února 2016, 16:41
0

Absolutní přesvědčení některých lidí že čím menší otáčky, tím menší spotřeba.

reagovat
BigBang
21. dubna 2016, 18:28
0

Ono to není až tak nepravda. U zářehovejch motorů s klapkou je spotřeba nižší při vyšším kvaltu a nižších otáčkách než s nižším kvaltem a vyššíma otáčkama. Na pohyb vpřed potřebuješ nějakej výkon, v nízkejch otáčkách ho máš k dispozici málo, a tak šlapeš hodně na plyn - otevíráš hodně klapku = menší škrcení = větší účinnost. Na nižší kvalt máš se vysokejch otáčkách k dispozici výkonu hromadu, ale ty ho tolik nepotřebuješ, a tak máš přivřenou klapku = velký škrcení = horší účinnost...

Ja
Jarda
21. dubna 2016, 19:10
0

To je pravda, měl jsem to trochu rozepsat. Existuje ale nějaké optimum otáček pod kterými se tebou zmíněná výhoda smazává a převáží jiné nevýhody a spotřeba roste.
Myslel jsem to jako hate na notorické podtáčeče, kterých pár znám a jsou schopni do nekonečna tvrdit že to přece žere míň když to dusí po městě čtyřicítkou na šestku a chudák motor se klepe a duní jak se mu to nelíbí...

BigBang
26. dubna 2016, 19:14
0

Tak jasně, jen jsem to chtěl uvést na pravou míru ;)

PepaSFI
22. února 2016, 18:13
0

vzhledem k tomu kolik se tady vyskytuje nenormálních aut, tak mi přijde skoro zbytečný popisovat co tak různě mohl slyšet člověk jezdící Trabantem, případně Fiatem nejnižší kategorie. Takže z trošku jiného soudku. Kdysi se k nám na taliánský web do diskuse vetřel prodejce zázračných tablet do benzinu. Znáte to, průjem prohání, zácpu zastavuje..... no nakecal tam hromadu pitomostí. Na jejich webu měli několikastránkovou "vědeckou studii" poskládanou ze spousty odborných termínů, který ovšem naprosto nedávaly smysl. Škoda že jsem si to nezkopíroval, byly tam takový srandovní věci jako "plošný moment setrvač" nebo že je to udělaný zaručeně bez ropných látek a obsahuje výhradně minerální oleje. No začala mě ta debata bavit, začal jsem se ptát k čemuže je ten setrvač a tak podobně, šmejd přestal odpovídat a druhý den už tu pitomost smazali.

reagovat
Ku
Kuba330i
22. února 2016, 19:21
0

Italiancars.org? něco takovýho si tam matně pamatuju

PepaSFI
22. února 2016, 19:33
0

jo jo, to už je dávno. Tam se občas děly věci :-)

Wa
Waclosh
23. února 2016, 01:17
0

Že jízda na pětku na dálnici je nebezpečná, že se řidička nechce zabít, a tak se pokračovalo 125 km/h na přetočenou čtyřku (felicia 1.3).

Že šestistupňovou převodovku mají jen sebevrazi a dárci orgánů.

Že rádce pro řazení na přístrojovce má vždy blahodárný vliv na spotřebu a zároveň životnost motoru.

Že turbo je jen u dieselu, kdežto u benzínu jen kompresor, maximálně turbodmychadlo. Ale turbo fakt ne, to nejde. Rozumíš, technicky to nejde.

Že oktáfka ftdi 4x4 má stálej pohon všech kol.

Že grand cherokee je ortodoxnější offroad než patrol a landcruiser protože tradice.

Že bmw dělá odjakživa dobrý V6 benzíny. Že je to od první M3, kde ale byla jen dvouapůlka.

Že čryřválec je jediná naprosto vyvážená konstrukce, všechno ostatní musí mít vyvažovací hřídele...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
22. února 2016, 19:41
0

Ja, jakozto milovnik a vlastnik pouze americkych aut neustale posloucham kecy na to, jak to strasne zere, jak jsou na to neuveritelne drahy a nesehnatelny dily, jak to nebrzdi a nezataci, protoze kazdej prece vi, ze v Americe se jezdi jen rovne a max sedesatkou. A kdyz jim reknu, ze jsem tam narozdil od nich byl a videl realnej provoz uplne jinak, tak je to blbost je to proste tak, jak oni rikaji, protoze to vi nejlip. Na otazku k brzdam, jestli si mysli, ze Amici nejak vyrazne touzi po nebrzdicich autech, odpoved obvykle neprijde vubec, ale ta spotreba je jasna. Jestlize to ma vosum valcu a objem pet litru, tak to proste zakonite nemuze zrat min jak 25 litru na sto. To da prece rozum. Frantovi od vedle ten jeho dvoulitr zere i dvanact, tak copak teprve takovejhle kram.

reagovat
Trinom
24. února 2016, 18:24
0

No jo, jenže to s tím nezatáčením a nebržděním je dané historicky. Nejde o to, že by to auto fyzicky nezatáčelo, ale že není tak mrštné, jako evropská konkurence. Totéž platilo, že ameriky jsou línější na brzdách, což bylo způsobené malými koutouči často kombinovanými s malými bubny vzadu. Prostě tam nebyla dost velká činná plocha. Naštěstí je tohle už dávno pryč.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
26. února 2016, 20:27
0

No nevim. Moje Corvette je dvacet let starej suplik a presto brzdi a zataci mnohem lip, nez kdejaky moderni auto.

Trinom
26. února 2016, 22:08
0

Jenže Corvette je sporťák, což je trošku nefér. Řeč byla především o normálních autech, který jsi tehdy mohl potkat na každým rohu.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. února 2016, 15:58
0

Tak ono obecne velky a tezky auto bude vzdycky odtazitejsi a min bezprostredni na rizeni, nez maly kompaktni auticko s musi vahou.

Su
Sumy
22. února 2016, 21:28
1

Tak 6-7 let zpatky jsem pro rodinku poridil Mitsu Spacewagon v posledni generaci s 2,4GDI. Soused koukal kdyz se to privez a hned zahlasil:"GDI, ty vole, ty japonci umi, nafta a vono to seveli jak benzin"

reagovat
ya
yaroush
23. února 2016, 04:54
0

To slýchám pořád :D je to sranda :D Mám Wagóna :D

ya
yaroush
23. února 2016, 04:27
0

Jeden borec mi tvrdil, že dělá automechanika, a že kolo s diskem z Land Roveru váží 60 kg :D

reagovat
Kr
Krocan
23. února 2016, 05:23
0

Třeba myslel šlapací kolo Ukrajina a disk byl Imricha Bugára.
Jinak si myslím, že ty kované TéDéÍčkáře nám seslal sám automobilový Pánbů, protože se vždycky hodí, když je na světě někdo o malilinkatý kousíček srandovnější, než jsme mi sami.

M P
23. února 2016, 10:14
0

Tak kolik může vážit kolo od náklaďáku? Myslím jako velký tahač s návěsem. 70 kg? Pamatuju si, že jsem nebyl schopný to zvednout, když to bylo položené, což ale není míra, to by mohlo být klidně i 30 kg:D

Kr
Krocan
23. února 2016, 16:14
0

Přesná váha se dá vygooglit, ale tak nějak těch 70 kilo by to mohlo být. Pneumatiky z auta si vykoulím po třímetrovém prknu na necelý metr vysokou korbu sám a balóny z tandemu mi musí někdo pomoci. Jinak dnes už jsou docela běžná litá kola a ani nejsou drahá. Akorát je sranda, že historicky nedávno byl průměr ráfků 20" nebo 22,5" jasný identifikátor kol pro náklaďáky, dneska to mívají i osobáky za půldarma.

jo
johan
23. února 2016, 10:02
0

kamaratovy rodicia kupovali peugeota, od dilera, predvadzacku dovezenu z francuzska s motorom preorientovanym z benzinu na naftu.

reagovat
Pe
Petr
23. února 2016, 19:11
0

Už jsem se dozvěděl spousty super věcí, když se kamarád přijel předvést s MB W203 270 CDI a řekl, že je to Vé šestka s kompresorem, že policejní passaty mají V6 s dvěma turbama, Evolution IX jezdí na rally za 7 litrů na sto a asi nejvíc mě pobavila přítelkyně, když se chtěla předvést a prohlásila, že se jí nejvíc ten Superb po "liftingu".

reagovat
M P
23. února 2016, 19:28
0

Tak Superb po liftingu by mě asi zrovna neurazil, dyť je to hezký:D

Iv
Ives22
24. února 2016, 09:22
0

Jako fanda značky BMW nejčastější blud co slyším je: ,,Ty máš BMW? To musi žrát jak kráva". Vysvětluju si to ale tak že když ještě po revoluci spousta lidí pořád ještě jezdila v "Fáčku" tak se knim dostali zvesti o těch 2 litrových BMW z německa, který prostě logicky žraly víc.
Druhá hovadina co slyším dost často je :,,Ten servis tě musí sežrat" Jako ano kdybych měl nové Bmw možná... :-D

reagovat
Ni
Nimra
24. února 2016, 16:08
0

Kdysi jsem stopnul maníka, který mi s vážnou tváří tvrdil, že když v autě bouchne airbag, tak se předtím jeho krytka (na volantu nebo na přístrojovce před spolujezdcem) buďto odsune stranou nebo otevře a zajede dovnitř za nafouknutý bag. Že prý žádná perforace a žádné roztrhnutí. Tenkrát ještě nebyly airbag u spolujezdce uložené v přístrojovce beze spáry.

A z doslechu znám historku o ženské, která přijela do servisu s trabantem, že potřebuje seštělovat venitly (nebyl to trabant s 1.1 I od VW).

reagovat
adam7c3
24. února 2016, 20:53
0

Při prodeji Camara Z28, r.v. 94, se mi potenciální kupec snažil namluvit, že katalyzátor hned za svodama na straně řidiče není katalyzátor, ale filtr pevných částic, protože to prý ty V8 musí mít, jinak by neprošly emisema.

reagovat
martin_100
25. února 2016, 22:34
0

Minulej tejden sem před barákem potkal známýho ... fajn kluk má VW T2 westfálku ale o autech ví pramálo.... (já vim zas prd o elektrice) ... nějak se stočila řeč na mýho škopka stojícího opodál. Inu dozvěděl sem se že to přece nemůže mít motor vepředu a hnanej zadek že to přece dělají jen BMW a Mergl a že "levný" auta měly hnanej zadek jen když měly motor vzadu.
Naštěstí je to rozumnej člověk tak si to nechal vysvětlit.

reagovat
martin_100
25. února 2016, 22:37
0

BTW kdysi dávno známej dlouze meditoval nad tim jak je možný že když za chodu motoru otevře víčko na ventildeklu že tam cáká volej... jak se tam zespoda z vany může vůbec dostat a jestli to nemá rozbitý.

Wi
Winie
26. února 2016, 14:18
0

Bohužel už sem ve fázi, kdy se snažím podobným debatám s nezasvěcenými vyhnout hodně velkým obloukem, nebo se snažím pouze odkývat často velmi přihlouplé názory.

Zarážející ovšem je kolik mýtu a polopravd koluje i mezi nadšenci i profesionály. Obzvlášť o nárůstech výkonu a kvalitě dílů.
Například na honda clubu oblíbené tvrzení že padělky jsou vlastně díly ze stejné továrny, jen s bez té nekřesťanské marže. To pak už jen nevíte, zda je ten člověk hlupák, ignorant, neprostě idiot.

reagovat
Ma
Masorad
21. března 2016, 16:14
0

Oni tim mozna mysleli mozna ne uplne padelky, ale mozna jenom dily z druhovyroby od stejne tovarny, kde tohle presne muze (ale nemusi) platit.

Ja
Jarda
28. února 2016, 11:52
0

Že jak si nový auto zajedeš, tak bude jezdit.. Když na něj budeš šlapat, bude jezdit jako z praku a když ho budeš šetřit, bude líný jako prase..

reagovat
PepaSFI
28. února 2016, 12:35
0

tohle je do jisté míry pravda. U dnešních, prakticky bezzáběhových aut se to už asi moc neprojeví ale dřív to platilo. Ty díly byly opravdu bez přehánění co kus to originál a při záběhu si na sebe musely zvyknout. Pak záleželo na přístupu řidiče jestli se to zaběhlo nebo opotřebovalo. Bohužel někteří trpěli iluzí že opatrná jízda při záběhu znamená netočit to, řadili nesmysly a týrali motor v nemožně nízkých otáčkách. Často se jim povedlo opotřebovat to během pár tisíc kilometrů do stavu kdy to opravdu nejelo. Taky v tom určitě měla své místo psychika. Ten kdo takhle jezdil, nejspíš už nikdy nedokázal to auto prohnat. Kde to platí pořád, to jsou brzdy. Opatrně používané brzdy nebrzdí. Povrch kotoučů musí mít nějakou přirozenou drsnost aby to fungovalo. Opatrným šimráním se to leští a pak to nezabírá. Obvykle stačí párkrát ostře zabrzdit a je znát jak se to lepší.

Da
Dad
20. března 2016, 00:34
0

Rychlost zabiji

reagovat
Ar
Arcane
29. března 2016, 23:01
0

Jeden blbeček tvrdil, že má Mercedes S klasse kombi...

reagovat
Le
LeeXX666
26. listopadu 2017, 23:36
0

hochu budes se divit ale 20 kusu se vyrobilo

Ta
Tarl
31. března 2016, 12:19
0

Jednou mi jeden starej chlap v hospodě povídal, že motory do V mají na každé straně jinak dlouhé ojnice, aby ten motor mohl pořádně houpnout.

reagovat
St
Stanik
10. května 2016, 10:00
0

Me jednou jedna tunerka rekla at si dam sportovni filtr a svicky do sveho G4 1.9sdi ze pak se se mnou bude bavit :))

reagovat
Ma
MartyML
30. září 2016, 11:50
0

Já jsem nemohl za boha jednomu známému vysvětlit, že se zařazeným kvaltem kdykoliv sundá nohu z plynu, tak to nespaluje žádný pohonnný hmoty. Došli jsme k tomu tak, že z jednoho hustého kopce vyřadil a dupal jen na brzdy. On měl logiku takovou, že přece když se točí motor, musí tam probíhat spalování, jinak by se to zastavilo přeci a že na volnoběh to nic nežere, protože se motor netočí :-)

No a pak další prohranou diskuzi jsem měl s majitele A6 4x4, kdy majitel zaritě tvrdil, že ta čtyřkolka vždycky lépe rzdí, než jen předokolka. Vždyť je to 4x4 neeee.

reagovat
Ri
Riky75
28. listopadu 2017, 10:23
1

Největší kravinu řekla bohužel moje žena; když mě vezla jednou do práce. Všiml jsem si, že v pravém zpětném zrcátku vidím dobře dozadu , což je neklamný znak špatného seřízení. Když jsem na to pani řidičku upozornil, řekla mi: Né , moje zrcátko je dobře seřizený, tamto je Tvoje , já mám svoje tady ! Asi tak.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem