načítám data...

Ptejte se: Sháníme nové Uber auto

22. července 2019, 20:16 87 komentářů Daniel Borský Ptejte se

Sháníme velmi levné, dostatečně prostorné a zároveň spolehlivé auto pro přepravu osob. Jaké jsou možnosti?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Ahoj vespolek, 

Zdravím celou redakci, jsem pravidelným čtenářem vašeho webu, takže vám chci poděkovat za vaši tvorbu. A teď k mému problému. Jakožto pravidelný čtenář rubriky ptejte se vím, že většinou řešíte zábavná auta, auta pro radost či jiné netradiční otázky. Můj dotaz je jiný, takže ani nevím, jestli se vám na něj bude chtít odpovídat, ale i tak to zkusím. Řeším ryze praktickou otázku, jaké pracovní auto? Jezdím jako řidič pro Uber a sháním nové auto na svou živnost. Stávající Dacia Lodgy dosloužila a já potřebuji něco nového. Podmínky jsou následující: 

-Musí to být zcela nové auto, žádná předváděčka nebo tak něco, prostě první majitel
-Karoserie sedan, kombi či MPV. Hatchback ani SUV nechci 
-Mělo by být pohodlné, sportovní podvozek cestující uvnitř neocení 
-Kufr neřeším, akorát se musí vejít cestovní zavazadla 
-Prostor vzadu takový, aby se vešli dva dospělí a nebyli tam nasáčkovaní jak sardinky 
-Motor je mi jedno, může být i slabý, protože z 99 % se auto bude pohybovat po městě 
-Důležitá je spolehlivost, když auto stojí, přicházím o peníze. Mělo by vydržet tak aspoň 5 let 
-Značku neřeším, je mi to jedno s výjimkou Dacie, tu už nechci 
-Největším problémem bude tlak na cenu. Ta by měla být co nejnižší to půjde, odmítám dát více než 350 tisíc 

Budu rád, pokud se rozhodnete na můj dotaz odpovědět a pokud ne, nic se neděje, číst vás budu stále. Díky za pomoc. 

Mirek 

Ahoj Mirku, 

Děkujeme za projevenou přízeň, a protože si své čtenáře hýčkáme, tím spíše ty pravidelné, rádi na tvůj dotaz odpovíme. Nemám tolik praktických zkušeností s povoláním řidiče osobní přepravy, nejblíže k taxikaření jsem se dostával kdysi dávno, když jsem brigádničil jako řidič na jedné mezinárodní konferenci. Jenže to jsme na týden nafasovali Superby a o nic se nestarali, takže to má k regulérnímu taxikaření dost daleko. Ostatně Superb považuji za naprosto ideální taxi auto, ale na něj tvůj rozpočet rozhodně stačit nebude. Mohl bych však v této odpovědi zúročit mnoho zkušeností ze zadního sedadla taxíku, které jsem načerpal jakožto občasný pasažér. 

Jako správný automobilový fanatik si samozřejmě všímám a vnímám, jakým taxíkem se zrovna vezu. Z pozice pasažéra jsou pro mě nejdůležitějšími atributy pohodlí, vnitřní prostor a stav daného auta. Jestli není rozvrzaný, v jakém stavu má podvozek, brzdy apod. Jenže spojit všechny tyhle věci do auta s relativně skromným rozpočtem, to nebude zrovna jednoduchý úkol. Nicméně výzvy jsou od toho, aby se překonávaly, takže zkusíme něco vymyslet. 

Prvním autem, které mě automaticky napadlo, při čtení tvé otázky, je Fiat Tipo. Tenhle kompaktní sedan, je na taxikaření jako dělaný. Doporučuje 11 z 10 tureckých taxikářů. Tipo s tříprostorovou karoserií boduje v oblasti vnitřního prostoru, kdy nabízí opravdu dostatek místa na nohy a pokud pravidelně nevozíš basketbalisty, nebude si nikdo stěžovat ani na místo nad hlavou. Interiér svým zpracováním také rozhodně neurazí. Na městské použití by mohla stačit i základní atmosférická jednačtyřka FIRE, která nabídne skromných 95 koní. Potěší však jednoduchou a prověřenou konstrukcí, protože v ní nejsou věci jako filtr pevných částic nebo přímé vstřikování. Spotřeba se dá držet v městském režimu někde mezi 6 – 7 litry, takže nic hrozného. Zdaleka nejlákavější věcí je však cena. Někteří dealeři Fiatu doprodávají akční verzi Italia, přičemž dokázali u takových vozů srazit cenovku až někam na hranici 290 tisíc, a to už je lákavé. Výbava sice není kdovíjak široká, ale na základní fungování plně dostačuje. Pokud bys chtěl jinou pohonnou jednotku, tak Fiat aktuálně nabízí ještě dva diesely, menší jednatrojka o stejném výkonu jak zážehový agregát a větší jednašestka se 120 koníky. Jenže jsou samozřejmě citelně dražší, sehnat se dají okolo těch 350 tisíc, takže si musíš sám spočítat, na kolik by se ti vyšší investice vyplatila či nevyplatila. Osobně však benzinové Tipo považuji za poměrně vhodný vůz na tvé použití. 

Další možností, která kombinuje hodně auta za málo peněz, jsou francouzská dvojčata Peugeot 301 a Citroen C-Elysee. Opět se nejedná o poslední výkřik techniky, ale to by nemuselo být na škodu v tvém případě. Obě dvě auta jsou silně orientovaná na komfort, jejich podvozek si svou houpavostí nezadá s většími francouzskými sedany let minulých. V nabídce aktuálně najdeme dva motory. Doprodejový tříválec 1.2 PureTech o výkonu 82 koní a povedenou stokoňovou 1.5 HDi. Rozdíl mezi benzínem a naftou je asi 50 tisíc, což není málo. Na druhou stranu to HDi koupíš asi za 320 tisíc, a to je slušné. Navíc tahle malá nafta je vážně dobrá. Pokud tě zaujali francoužští sourozenci, pak si budeš muset asi pospíšit, protože jejich životní cyklus se mílovými kroky blíží ke konci. 

Okolo třísettisícové hranice můžeš samozřejmě najít i česko-španělskou dvojici Rapid/Toledo. Tihle koncernoví bratři sice nenabídnou takový komfort jízdy jako výše zmíněné vozy, na druhou stranu pod jejich kapotou bude pracovat nejdynamičtější motor. Litrový tříválec bude i v té slabší verzi svižnější než atmosférické motory konkurence. Největší problém u Rapidu, potažmo Toleda, vidím ve vnitřní šířce interiéru. Dva dospělí se na zadních sedačkách nebudou cítit zrovna dvakrát pohodlně. 

To je asi všechno, pokud se bavíme o nejlevnějších kompaktních sedanech na trhu. Sedanů jako takových je sice poměrně hodně, ale obvykle by sis na ně musel připravit částku od 350 tisíc výš. A kompaktní kombíky, kvůli vysoké oblibě na našem trhu, začínají většinou také o něco výše, než je tvůj rozpočet. Nejširší nabídku v této cenové relaci má samozřejmě Dacia, ale když nechceš, tak nebudu nutit. Čistě teoreticky by ti mohly vyhovovat i malé MPV jako doprodejový Hyundai ix20 a Fiat 500L, která nabízejí poměrně zajímavá kouzla s prostorem na malém půdorysu a zároveň se vejdou do rozpočtu. Ale to by sis musel vyzkoušet sám, jestli ti to prostorově vyhovuje či ne. Každopádně přeji šťastnou ruku při výběru a ať jsou tví klienti spokojení.  

Jaké větší auto byste vybrali vy, v této nejnižší cenové kategorii? Máte jiný tip na ideální taxikářské vozidlo? Dejte vědět v diskuzi. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

bitner
22. července 2019, 21:37
1

Docela by me zajimal duvod, pro Dacia ne a jiny levny kram ano.
Jinak bych bral to Tipo 1,4 a dal to do plynu.

reagovat
Bavoraczech
24. července 2019, 07:17
1

jo ta 1.4 by měla fungovat spolehlivě a na LPG by opravdu hodně ušetřila. Vzhledem k tomu, že kufr neřeší, tak by se tam ta LPG bomba taky vešla...

Jokke
22. července 2019, 22:34
0

Tipo v pohode, ale pokud se oprostime ze Hyundai fujky tak ta ix20 je podle me ted neprekonatelna. Zaklad 1.6 manual s dobrou vybavou za 280, do 350 se to vejde i s tou vyssi vybavou a snad i s automatem, coz se do mesta hodi. A motor asi taky nebude extra kazitko. Je to paprdovsky az spis duchodcovsky auto, ale to zde asi prilis roli hrat nebude.

reagovat
Skipper
22. července 2019, 22:49
10

Hyundai klidně, ale pro boha ne ix20! Každá další tahle příšernost na cestách je zlo!

Zajda
22. července 2019, 23:03
0

Pro tohle použití je potřeba oprostit se od citů. Je to přesně šité na míru zadání. Po záruce Hnůjdaj servisovat necheš, ale IX20 si drží vysoké zůstatkové ceny, takže je potřeba zavčas prodat.
Velký interiér i kufr, malý půdorys, lehké ovládání.
Vevnitř to není zdaleka takový bakelit jako Dacia.
Má to tedy až teatrálně špatné tlumení zadní nápravy, ale problém je spíš na rozbité okresce.

Skipper
23. července 2019, 06:33
1

Tedy kdyby pro mě přijel řidič Uberu ix20, tak se na to můžu příště... :D

sheogh
23. července 2019, 13:17
0

S timto musim souhlasit, ix20 je fakt hnus. Ale proc ne i30? Je jen o neco drazsi a o level vys. Jinak asi to Tipo no. Na Uber dobry. Videl jsem to u kamarada na zvedaku a asi bych do toho uplne nesel, jako do soukr. vozidla :-/

Zajda
23. července 2019, 21:16
0

A co jsi na tom zvedáku objevil závažného?:)

Opelfahrt
23. července 2019, 23:01
1

Souhlas, k modelu ix20 mám podobný odpor, ale i kdybych neměl, prostě to není auto vhodné na taxislužbu, ani na levnou taxislužbu. Vzadu jsem neseděl, ale musí to být dost nepohodlné, nehledě na nehezký tvar auta a vysoké spodní okraje zadních oken. Taxík by měl trochu vypadat jako auto a měl by mít normální prostor pro zavazadla, ne jako hatchback.

Trinom
24. července 2019, 07:16
0

Zrovna ty jedna šestky od Hyundai nejsou žádná sláva. Několik lidí je kolem mě mělo a nikomu ten motor nevydržel víc jak 120k km. Všem to zakukalo na klice.

Skipper
24. července 2019, 10:06
1

A vidíš, jednu ix20 ma kolegova manželka a přesně to stejný. Motor na generálku.

Trinom
25. července 2019, 07:41
0

A jako bonus je fakt, že ložiska nejdou sehnat ani standardní, natož větší pro broušenou kliku. Smutné.

Skipper
25. července 2019, 10:27
0

Naopak, je jen dobře, že se tyhle příšernosti samy vyeliminují a nebudou na silnicích moc dlouho strašit.

Zajda
25. července 2019, 11:17
0

Hele technicky to klidně může být provar, vzhledově auto pro důchodce a řídit to je pro autičkáře ubíjející záležitost. Ale opravdu nezpochybňuj prostornost na základě dojmů, když jsi v tom nikdy neseděl. Máme ji v příbuzenstvu a využití prostoru je excelentní. Je to malé velké auto. Nevím jaký udávají objem kufru, ale požadavek když se to vybíralo byl aby se vlezlo několik kytar v obalu na sebe na šířku, což v málokterém autě nižší střední jde.

Skipper
25. července 2019, 11:40
0

Nic to nemění na tom, že kdyby v tom pro mně přijel řidič Uberu, tak se na to příště zvysoka...

Zajda
22. července 2019, 22:38
5

Atmosférické Tipo bude mít ve městě jednu extrémní výhodu - nezvykle krátké zpřevodování, v každé situaci bude co řadit, dojíždění na křižovatky, kruháče, retardéry půjde kulturně na dvojku. Litrové TSI je pravý opak, všude do jedničky nebo vibrace, pálení spojky při rozjezdech z místa.

reagovat
Skipper
22. července 2019, 23:02
0

Pokud může být kombi, napadlo mi Clio Grandtour. Cenově se v pohodě vleze a nevypadá to jako lowcost. Otázka je prostor vzadu, s tím nemám zkušenosti.

reagovat
Zajda
22. července 2019, 23:07
3

Do Clia se vzadu nevlezou ani děti.
Více místa je ve Fabii nebo Swiftu.
Ještě mě napadá Suzuki Baleno 1,2 (jelikož Swift má překvapivě prostorný interiér ale přecejen malinký kufr a je to uskákaný knedlíček).
Ten motor 1,2 je v lehounkém autě (Baleno pod tunu, Swift 900 kg) reálně úspornější než diesly. Kombinace do 5 litrů naprosto s přehledem.

Safa
22. července 2019, 23:18
2

A tady, milí přátelé, vidíte, že Miata výjimečně není odpověď na všechno. :o)

reagovat
Fa
Fandatik
22. července 2019, 23:25
1

Ani dvě Miaty to nevyřeší ???
:-)))

CZmisak
24. července 2019, 15:24
0

Ale zase Uber s miatou, kdo to má.. :-D

Martin61
22. července 2019, 23:24
0

Možná by v nějaké akci šla sehnat očesaná Toyota Corolla, nemám ponětí jak je to s místem vzadu ale benzínová 1,6 se 135 poníky nevypadá zle. Osobně bych v téhle kategorii nevymýšlel a koupil buď tu zapovězenou Dacii - dávali tam tuším starou 1,4 clio - a nebo ten fiat

reagovat
ToMyx
23. července 2019, 09:51
0

Corolla s 1,6 za 350? Pokud se nejednalo o předváděčku, potom by to byl kauf století. Corolla má vzadu místa hodně, tedy na svou třídu. Porovnával jsem to s Avensisem a tam jsem téměř nepoznal rozdíl. Ideální volbu bych vidět Corolla s 1,6 a automatem, ale to už by za tu cenu nebylo nové.

krab
23. července 2019, 12:52
1

Corolla je teď v akci oficiálně za 389. Tak pak už jde asi o to jakou cenu si ještě jde šikovně vyhádat u dealera. Počítám, že moc už dál dolů to asi nepůjde... S Corollou jezdím skoro vždycky letos, když mám pracovní cestu. Naše smluvní půjčovna nám je vozí nejčastěji. Ale i jiný značky. Ale když přivezou Corollu 1.6 nikdy mi to nevadí a vždycky jsem byl spokojenej. Naposledy byla s automatem a to bylo vůbec ideální.

ToMyx
23. července 2019, 13:50
1

Přesně tak Krabe, právě předposlední Corolla sedan s 1.6 a matem ně tak mile komplexně překvapila. Vzadu dost místa pro 2, kufr to má na sedan taky super a ten motor je na to auto v pohodě na normální jízdu. Prostě uberwágn jak vyšitej :-)

Fa
Fandatik
22. července 2019, 23:24
0

Pokud půjdu pouze dle budgetu, tak by se možná vešel Megan GrandCoupe. (Což by hned po Tipu byla moje volba). A třeba se někde valí pozapomenutý Lancer Sportsedan.

Ale asi se nedá předpokládat že to bude platit keš z igelitky, takže oběhnout a získat konkrétní finanční nabídky. A pak není ceníková cena to hlavní. A třeba jako UberDriver bych propočítal i možnost OL.

Hodně šťastných km.

reagovat
Vencos
23. července 2019, 01:27
0

Kouknul jsem na ceny. Za 250 tisíc bych koupil Peugeot 301/Citroen. To je ušetřený kilo. Kdybych nechtel usetrit kilo, dal bych 370 za Corollu. Kdybych mel fakt strom 350, tak Ceed v kombiku. Jako úplně nejvíc nejvhodnější se mi ale jeví Mégane v sedanu. Tim bych chtěl denn| vozit cizaky na letiště a rozvážet do levnejch hotelů na petiferii. To je cca 320 tisic. Ale nevim, jestli se Rendliky neserou... Jako spravnej posera bych si koupil asi korejskej sráč Ceed/i30 (pokud bych nedoplatil sto korun za Corollu)

reagovat
beastar
23. července 2019, 02:48
0

Docela nízký rozpočet na funglovku. Já bych na tohle při těchto požadavkách koupil Fabiatic kombi (Škoda Fabia Combi) Za 320 se bude dát koupit nějaká skladovka v Ambitionu v bílý. Snadnej servis lidi furt viděj škodovku jako něco eXtra. Prostoru je v tom dost a kufr je dostatečnej. Docela to funguje a zůstatková hodnota bude šlušná. Tady fakt není místo na nějaký sympatie k něčemu...

reagovat
Vojtáno
23. července 2019, 12:04
1

Ano, ale na zadních sedadlech opravdu nechceš jet (ani) z letiště na Čerňák do hostelu.. Třeba já měřím cca 180 a když mám řidičovu sedačku podle sebe, tak vzadu je místa velice málo a stejně velký člověk už má co dělat, aby se usadil.. Kufr je super, o tom žádná.

D
D
23. července 2019, 06:39
3

Predpokladam, ze potrebujete, co nejmene problemovy vuz, protoze cekani na odtah a nahradni vozidlo od dealera znamena mnoho nakladu usle prilezitosti. Uz to tady padlo. Zkusil bych vyjednat co nejvetsi slevu ma vybehovy model Corolla/Auris, pak by se dalo priblizit tem 350t. Pripadne ten Lancer, ale ty uz asi nove nebudou. Rapid by nebyla spatna volba ale s 1.2 tsi, ktere nove uz taky nejsou. 1.0 tsi je do mesta nevhodne, popojizdi se s tim vazne mizerne a je predpoklad, ze ani s DSG to nebude lepsi, kdyz ho nedokazou odladit ani v 3x drzazsim Kodiaku plus dalsi problematicka soucastka, ktera se pri jezdeni po meste brzy vysype. Tipo s HDM automatem by taky nemusela byt spatna volba, snad uz neplati Fix It Again Tony.

Btw. Jsem tu jediny, koho zajimaji zkusenosti ridice Uberu s vozidlem levnejsi provenience, co do trvanlivosti a proc uz znovu ne Dacia? Rika si to o nejaky blog:). Jsem hold zvedavy:)

reagovat
Ha
Habakukk
23. července 2019, 07:15
7

No odpověď je jasná Tipo sedan se základním 1,4FIRE záruka 5let nebo 200.000km a nemáš co řešit nevypadá to jako chudé příbuzné. V nějaké limitované edici se budeš pohybovat kolem 320t Kč i u kombíků.

reagovat
krab
23. července 2019, 09:30
1

Já to nejdřív čtu "Sháníme nové Über Auto" a divil jsem se co tam dělá ten Fiat Tipo... :-D

reagovat
ro
rock
23. července 2019, 09:32
0

V rámci výběru bych se zkusil aspoň projet v Hyundai i30. Nejzákladnější základ :-) má vlastně víceméně všechno, co je v práci potřeba a nepůsobí na mne (i coby zákazníka) tak lowcostově jak třeba 301 / C-Elysee.

reagovat
ToMyx
23. července 2019, 10:28
0

Souhlas! Pokud jde o pracovní vehikl, není prostor pro emoce. V nabídce Hund Ei je základní základ od 320kKč. Vyšší verze trikolor za 330 a pak to jde výš. Všechno jsou to samozřejmě krabice s tím jejich tupým motorem 1,4. Ale za ty prachy krevety nebudou :-)
Sázel jsem, že něco nabídne i Kia, ale tam neběží web. Tam to bude určo podobné.

Pak bych se nebál ani Fiatu Tipo nebo Fábky, ale ideálně Auris/ Corollu s 1,6 benzínem za co nejnižší cenu, která bude asi i tak lehce vyšší než limit.

ma
martinw
23. července 2019, 12:01
0

emoce jsou jedna vec ale co sedacky a poloha za volantem, bez moznosti vyzkouseni alespon na vikend bych to nekoupil.

ToMyx
23. července 2019, 12:17
0

Korejci na víkend nepůjčují? Kámoš nedávno koupil Corollu sedan (předposlední) a na víkend mu jí půjčili, ale možná to byla jen dobrá vůle dealera, nevím.

SEMRY
23. července 2019, 10:03
2

Ne že bych ti do toho chtěl kecat, ale nové auto na Uber není moc byznys. Taky bys měl zvážit že seš v tom furt tak aby si z toho nebyl vyřízenej: Já používám W211 E200cdi Taxi. Pohodlné, prostorné a velmi odolné. Co se týče výběru auta, zajímá mě hlavně amortizace, ta tam ideálně nesmí bejt, zbytek je mi dost jedno.

reagovat
Ronoath
23. července 2019, 10:32
3

Při koupi nového auta jsem zvažoval Tipo a 301 / Elysée - a vyhrálo Tipo. Vypadá podstatně méně low-cost a vzadu je více místa. Připadá mi to jako nejlepší varianta.

reagovat
krab
23. července 2019, 10:48
0

Já si už kolikrát říkal, jestli by se pro Prahu nevyplatila nová služba "Uber - Drive Tastefully" (vypůjčit si krásný motto od Petrolicious)

Pak by stálo za to koupit třeba Maserati Quattroporte, Alfu Romeo 164, Mercedes W126, Jaguar XJ, Volvo S90, BMW 750i atd.. Služba by byla pochopitelně dražší než normální Uber, ale třeba by se to chytlo :-D

Jinak za 350 na Ubera? Tam je problém, že oni ti nějak limitují stáří toho auta se kterým to chceš jezdit myslím. Ale kdyby ne, tak ojetá S 320 CDI (W220) pořád nemá konkurenci v poměru cena/pohodlí. Ale to by člověk musel natrefit na dobrý kus a dlouho vybírat, protože drtivá většina z nich už toho zažila přeci jen příliš :-D

reagovat
ma
martinw
23. července 2019, 11:14
5

Mě hlavně přijde že se na Uberu nedá rozumně vydělat peníze...

ToMyx
23. července 2019, 12:19
0

Nedávno jsem se s nějakým Uberistou bavil a říkal mi, že auto nesmí být starší 8 let, což není nic strašného. Ale také tvrdil, že si po Pze vydělá kolem 65 měsíčně. Otázka je, jestli nejezdil 20h/ den :-D

wdave_t
23. července 2019, 12:34
0

Ta pravá otázka je kolik mu zbyde po nákladech

krab
23. července 2019, 12:50
0

Já si vždycky myslel, že Uber je super nápad pro lidi, co si chtějí přivydělat po práci a mají na to ten čas a chtějí ho obětovat právě tomuhle, nebo překlenout nějaký období mezi výpovědí a novým kontraktem, nebo jako přivýdělek k nějakýmu jinýmu třeba sezónnímu podnikání atd... Počítám, že "fulltime" se tomu příliš těch uber jezdců nevěnuje. Ale možná se pletu

Rien
23. července 2019, 13:04
1

Je to takovy moderni otroctvi
-
Komentář upraven 23. 7. 2019, 13:05:38

beastar
23. července 2019, 13:29
0

Je to mrdka, ale za relativně normální hodiny si vydělají. Viděl sem čísla v nějaký jejich oficiále s hlavičkou té jejich monstemerikn srágory. Týdně 50 hodin se rovná cca 25.000 Kč v hrubým. Mínus náklady a seš na to o čem se tady bavíte. Tzn. dělají 40,000 až 80,000 Kč před zdaněním ale to tady nemusíme řešit, protože vyjma firem co mají nad 100 zaměstnanců tady řádně neplatí daně nikdo. Čili je to normální státem neoposvěcená živnost.... Nevyužívám to ale přišel sem s tim do styku, když po mě před cca. dvěma lety chtěl někdo mírnixtírnix nějaký auta.

bitner
23. července 2019, 14:27
0

Takze jezdi 200 hodin tydne? Nebo jak si mam ta cisla dat dohromady? Pises, ze za 50 tydne maji 25 000 hrubeho a pak ze vydelaji az 80000. Nebo to myslis tak, ze tech 25 000 je za tyden?

Rien
23. července 2019, 14:38
0

Jo, 25000 za tejden. Ale stejne je to moc, to je 500 na hodinu a to by muselo hodne jezdit, aby to bylo v prumeru. Jeste z toho odecist palivo, udrzbu, provizi (u uberu nevim kolik to je, ale co si tak pamatuju, tak malo to uplne nebylo) a moc ti toho nezbyde.

bitner
23. července 2019, 14:45
0

Nedejboze zapocitat do toho amortizaci... Pak za vsechno muze Dacia :-)

beastar
23. července 2019, 14:49
0

Jenom aby jste to dobře pochopili když už o tom píšeme tady. Já to nijak neobhajuju ani mě to celkem nezajímá. Prostě emerickej korporát no tak kolik si může brát provize. 20%? Ale těch 25.000 týdně ok 500 hodina je po odečtení provize velkýmu Účku. To znamená.

25.000 týden
----------------------
mínus>
- PHM
- vozidlo (leasing, operák, půjčovna, případně TCO/amortizace)
----
to se bavíme o 50 hodinách za týden. Víc nevim, ale jistě si každý bystřejší dopočítá jak je to když to je víc jak těch 50h týdne (200 month)To znamená že se bavíme o nějakým hrubým kilu což rozhodně není vyloženě otročina. Když budu hodně přísnej...

Tak 90.000 měsíc.
Palivo bude tak 12.000 a auto podle typu a nějakýho opotřebení tak maximálně 20.000 za měsíc. A to asi nebude Dacie. Pořád se pohybujeme někde 58.000,- před daní. Plátce DPH tady asi nikdo nebude ostatně ani UBER (NL firma v EU) nebude. Když frajer má vlastní s.r.o. schová to jako my všichni aby to prostě bylo třeba 50,000 čistá ruka. Jako my všichni a kdo napíše, že to tak nedělá je lhář a čekám, že mi zašle fklidu IČO abych mu tam poslal BABSTAPO. Když to bude poctivěj ičař. tak tam je na nějakých cca 40,000,-. Takže to bude asi ten důvod proč to pořád někdo dělá. Ono totiž místní korporátčíci vám jistě dosvědčí, že těch 200 hodin tam taky dřepí a těch 40 možná mají, možná ne. Akorát maji dovolenou a víc benefitů.

bitner: A z toho my vyplynulo, že se tady jedná o nějakých 50 až 80 v čistým. V závislosti na tom kolik v tom odsedíš času.
Stejně tak bych tady mohl vypisovat jak probííhá "otročina" na letišti Praha s jejich taxi jak můžou jezdit Maybachy u Generála v Hybernský a tak dále. Jenže mě tohle téma nezajímá. Btw. Kde myslíte že ty auta berou.... takže kde se to dovím.... V zeleným domečku, na centrále BMW, v Mercédesu v Renaultu (i trucks) Tam všude mám špehy a někde i rodinu :D

bitner
23. července 2019, 14:58
0

40 cistyho je celkem OK. Sice delas hlavne v noci a o vikendech, ale pokud to tak vyjde, tak asi proc ne.

ToMyx
23. července 2019, 17:17
0

Díky za detaily bíste! Paleček za tu námahu.

Rien
23. července 2019, 17:22
0

500 na hodinu, v prumeru za celej den a pred provizi, udela mozna tak o vikendu v noci nebo kdyz ma velky stesti i pres tejden. Standard to rozhodne nebude

krab
23. července 2019, 18:07
0

Pánové, když to tak pročítám, ty Bístovy kalkulace, tak si říkám, že jestli jsou ty cifry v eurech, tak bych se snad i na tu žurnalistiku vyprdnul a šel si pěkně v Praze taxikařit :)

Fa
Fandatik
23. července 2019, 20:07
0

Bíste: na mě klidně BurešStapo pošli. Mám vše křišťálově čistý. Ehm, tedy když ti dám správné IČ.

sheogh
24. července 2019, 10:14
2

Krabe, oni neco takovyho uz nabizi - varianta Uber Black je vetsinou luxusnejsi (ale ne teda klasicka, jak pises ty) kara, treba Sklasse. Ale tam pro tebe prijede normal taxi a stoji to o dost vic, nez klasickej Uber Pop.

V zurichu to fungovalo vyborne, jezdilo hodne lidi. Casto treba jen po ceste z prace apod. si zapinali appku a byli k dispozici, takze treba na cesty z/do prace parada.

Ju
Junior
25. července 2019, 20:29
0

pokud nejedeš uplně ve špičce, tak se většinou poštěstí jet "blackem" za cenu pop :-)

briza
23. července 2019, 11:14
-5

Fujtajxl, tak nelegální uber lopaty dorazily už i sem. Kup si za bůra Feličitu fplynu. Do toho jejich limitu 20 let stáří se vejde a aspoň tě pak nebude srát, až tě zastaví taxitým a dá ti na to botu a kilo kauci.

reagovat
SEMRY
23. července 2019, 11:46
0

Přesně nebo 1.9D?

briza
23. července 2019, 12:18
0

Dehet už má posilovač, to je pro ně moc fency.

Fa
Fandatik
23. července 2019, 20:09
0

Co je na Uber nelegální? Já s nima v Praze jezdím normálně. A no stress.

briza
23. července 2019, 21:16
-1

Nelegální je na nich to, že prostě a jednoduše nesplňují zákonem dané podmínky pro provozování taxislužby. Nic víc, nic míň.

Fa
Fandatik
23. července 2019, 22:33
4

O tom zda je Uber taxislužba (koncesovaná živnost), dle živnostenského zákona není definitivně rozhodnuto. Ani v ČR, natož v EU a USA (kde nedávno Uber dosáhl Pyrhova vítězství).
A taxikáři jako jste vy, je hlavní důvod proč jezdím Uberem/Taxify(Bolt).

Řešení tzv. sdílené ekonomiky je na zákonodárcích a odborné veřejnosti. Nikoliv na pár tupcích na obecních úřadech.

ToMyx
24. července 2019, 08:49
0

Nechci se vměšovat, ale není náhodou od minulého roku podmínka při ježdění pro UBER mít koncesi vyřízenou? Ono se to všechno hýbe kupředu...

Fa
Fandatik
24. července 2019, 09:22
-1

Neznám dopodrobna situaci v ČR. Ale zatím není nikde jasně definováno jakou službu Uber představuje.
Navíc těch možností samotný Uber nabízí víc, takže se překrývají. A pokud je nějaká prozatímní dohoda mezi Uberem a Magistrátem, nejedná se o legislativní řešení
Ale primárně jde o následující tři:
Spolujízda (příjmy z příležitostných činností)
Smluvní přeprava
Taxislužba
Byla to reakce na ubrečený výkřik taxikáře.

briza
24. července 2019, 11:52
3

Já někde píšu, že jsem taxikář? Kde? To mi nemůže svinstvo vadit čistě jen kvůli tomu, že je to svinstvo? S tvojí pokroucenou logikou, Fandatíku, bych mohl napsat, že tu předvádíš ubrečený výkřiky uberáka, který si před sebou jen potřebuje obhájit, že není zloděj. Mimochodem o tom, že uber je taxislužba, už je dávno jasno. Ostatně kvůli tomu taky loni podepisovali jakési memorandum, v němž se zavázali, že všichni řidiči a jejich auta budou splňovat podmínky pro provoz taxi. Že si s ním klasicky opět vytírají zadek, to je věc druhá. Aktuálně se řeší nová podoba zákona, která má sjednotit podmínky, což v konečném důsledku znamená pouze přistoupení na hru uberu a jeho legalizaci. Jen se chlapci jaksi nemůžou shodnout, takže už to několikrát letělo ze stolu. Nicméně do doby, než vstoupí v platnost nový zákon, platí pořád ten současný a jeho optikou jsou řidiči uberu prostě nelegální přepravci, což ostatně potvrzují i kontroly z magistrátu.

briza
24. července 2019, 12:05
1

Jinak, jen abychom si rozuměli, na uberu je skvělý ten globální dosah, kdy člověku stačí jedna aplikace a může po světě jezdit bez toho, aniž by se musel bát, že narazí na idioty typu Pařížská, Karlovky atd.
Ten princip samotný se mi líbí a pokud je v dané zemi legální, nemám problém ho použít, stejně jako bych ten problém neměl tady, respektive pokud bych ho měl, tak vyloženě kvůli "kvalitě" místních "řidičů". Ale dokud bude trvat současný stav, budu prostě využívat dopravce, kteří splňují to, co splňovat mají.

Fa
Fandatik
24. července 2019, 15:36
0

Aktuálně Uber "snad" (nevím jestli už nabylo PM nebo v jakém stadiu se spor přesně nachází) vyhrál u římského soudu a domohl se zrušení zákazu u jedné ze svých služeb.
Je potřeba rozlišit, zda je Uber opravdu taxislužba.
Tedy zda je veřejnou službou. Osobně si myslím, že ne.
Za 1) není veřejný (sice získat a začít používat aplikaci a tím i přepravu není složité, ale nemůže ho použit každý)
2) přeprava z místa A do B je známa předem, včetně ceny.
Na druhou stranu, pokud je Uber pouze platforma měla by být výše ceny pouze na dohodě mezi přepravcem a klientem (toto se nyní řeší v USA).

Dle § 21b zákona č. 111/1994 Sb. o silniční dopravě, je provozovatel příležitostné osobní silniční dopravy povinen zajistit, aby jím používané osobní automobily nebyly označeny způsobem zaměnitelným s vozidly taxislužby a aby jím poskytované přepravní služby nebyly nabízeny způsobem s taxislužbou zaměnitelným.
Přijímání zakázek u tohoto druhu dopravy je možné výhradně cestou objednávky přepravní služby předem (písemně, telefonicky, faxem, elektronicky) v sídle nebo provozovně právnické osoby, nebo v místě trvalého pobytu provozovatele fyzické osoby. Pro účely tohoto ustanovení se za provozovnu nepovažuje vozidlo příležitostné osobní dopravy.
Provozovatel je povinen objednávku přepravní služby předem zaznamenat do evidenční knihy objednávek a zajistit, aby kopie záznamu objednávky byla umístěna ve vozidle, kterým se přeprava vykonává.

Necháme to řešit soudy. Ale výkřiky o nelegálnosti jsou přinejmenším sporné.

Rien
24. července 2019, 19:50
5

Nechapu, jak nekdo muze uber nazvat sdilenou ekonomikou. Sdilena ekonomika je treba blabla car, uber je proste to samy jako liftago nebo jakejkoliv dispecink, akorat nedodrzuje pravidla

Fa
Fandatik
24. července 2019, 22:07
0

Tak naposledy. Dal jsem tady část zákona, který se vztahuje k rozdílu mezi taxislužbou a příležitostnou osobní přepravou. Prosím nejdřív najděte důvod, proč by měl být Uber taxislužba.

Samozřejmě je jasné, že zákonodárce (ani po všech novelách) nemůže odhadnout směr technického vývoje a možností jak budou využity. Ale soudy by neměly spekulovat jaký byl asi původní záměr zákonodárců.

Tady je teď politická zvůle zasáhnout proti Uberu, AirbnB (právě AirbnB jsem řešil, Uber se mi k tomu svezl, tak nemám úplný přehled) a soudy, zejména nižších stupňů jdou politikům na ruku.
A obchodní model Uberu nenaplňuje ani znaky tzv. obcházení zákona.

Na úpravu zákona bylo dost času. A nic.
A pokud bych to ještě vyšperkoval, tak by Uber mohl přesunout sídlo někam na Marshall Islands, Vanuatu, atd. Jen by spustil aplikaci a možná callcentrum v Indii. A co pak? Mohl by každý Uberdrajvovat i v té nejzapadlejší prdeli.
Pak by jsi vezl někoho z rodiny třeba do Mnichova na letiště. Následně si tam pár hodin Uberovat za ojra a hurá domů. :-D.

Rien
24. července 2019, 23:05
1

Od roku 2013 zadna takova prilezitostna osobni doprava neexistuje. Smluvni preprava se novelou sloucila pod taxisluzbu. Stejne by me zajimalo, co je na ukrajinci, kterej v tom sedi 24/7 a jezdi v naky flotile (kde z toho co vyjede dostane tak tretinu, a to mozna prehanim), sdilena ekonomika.

Rien
24. července 2019, 23:14
1

Od ty doby jsou treba hotelovy auta prihlaseny jako vozidlo taxi bez taxametru, ale musi jezdit za predem danou pevnou cenu. Coz uber ani jedno proste nemuze splnovat. Jako sam nechapu, proc se to jeste nejak legislativne poradne nevyresilo. At to zlegalizujou uplne, ale to by pak museli zmirnit podminky pro vsechny. To se jim asi nechce.

briza
26. července 2019, 10:55
1

Znáš ten příměr ke kachně,ne? Když to kváká a plave jako kachna... Ostatně stačí porovnat Liftago a uber,respektive princip jejich fungování.Kde je rozdíl?Snad jedině v tom, že uber může být násobně dražší a u Liftaga si můžu vybrat z vícera řidičů, přičemž mám ale jistotu, že bude minimálně umět česky a nepojede tupě podle navigace v aplikaci, očima přisátý na obrazovce. Ohledně té klasické "smluvky" je to tak,jak říká Rien. Jinak pokud jde o soud, poslední se týkal toho, že uberu byla opětovně,formou předběžného opatření, zakázána činnost na území Brna. Od té doby je ticho po pěšině, což jaksi o něčem vypovídá už samo o sobě. Ostatně bylo jasně deklarováno, že pro případný další soud bude jako precedens brát rozhodnutí Evropského soudního dvora, který řešil spor taxikářů ze Španělska a uberu, přičemž rozhodl, že uber naplňuje všechny znaky taxislužby a členským státům zároveň vydal doporučení,aby k němu tak přistupovali a regulovali ho dle platné legislativy. Čili, prostě a jednoduše,dokud nevstoupí v platnost nový zákon,respektive jeho novela, musí se uber řídit zákonem současným, tečka. Že se tak neděje,to je jen jedním z dalších úkazů Burešstánu,v němž žijeme. Navíc uberu to může být šumák,v zákoně není odpovědnost zprostředkovatele, takže veškeré postihy padají na řidiče, kterých mají dostatek a další Ivani a Volodymirové se hrnou.

beastar
26. července 2019, 11:48
0

Hale být váma tak tuhle debatu ukončím. Děláte ze sebe hlupáky jen každý trochu jinak. Fakt tady nebudu obhajovat ani jednu z jmenovaných služeb. Nicméně co sem si zjistil... Je vidět že ani jeden z vás asi není přímo z oboru:)) A každý jeden z vás opakuje naučené fráze. Zkuste se zeptat lidí, co tomu rozumí jak je to teď v současnosti. A těmi lidmi nemyslím borce z Moravy co si říká Pražský taxikář od Lifttaga když vás veze domů Břízo...ani pražský řidič Uber z Lvova Voloďa Fandatik. Tím myslím odborníky.

Jo a samozřejmě nepopírám že dle současných pravidel a zákonů velká část řidičů Uberu funguje nelegálně. Zase ale zákon je fakt piece of shit a v 21. Století papírové objednávky a tak dále... To už je na vládě aby se s tím popasovala. A taky na městu!

Fa
Fandatik
26. července 2019, 19:12
0

Hele, mě je to fakt buřt. Pro mě je priorita vývoj kolem AirBnB. Asi jsem v rychlosti vytáhl starou právní úpravu.
Každopádně živnost:
Silniční motorová doprava - vnitrostátní příležitostná osobní, snad ještě existuje. A vymezení by mělo být v podobném znění, které jsem zmínil.
Principem je, že Uber je platforma. Tedy pokud chtějí někoho stíhat, trestat měl by to být neoprávněně podnikající řidič, v případě prokázání. I když soud EU rozhodl ve prospěch Francie, že Uber není digitální služba.
Stejně jako nikdo neobviní z TČ (třeba vraždy) nůž, případně prodejce v loveckých potřebách, ale vždy osobu pachatele.
Pro mě (i pro ústavu) naštěstí platí, že co není zakázáno, je dovoleno. A budu se opakovat, ale nejzákladnější hledisko by mělo být:
1) může si na ulici mávnout na drožkáře kdokoliv a navigovat ho k cíli = taxi
2) musím předem zadat cestu z místa A do B a následně odsouhlasit pevně danou cenu + být uzavřená skupina. Není taxislužba
(takhle by mohli samozřejmě podnikat i taxislužby v případě objednání telefonem s nějakou formou podepsaných pravidel).
A tím to pro mě definitivně hasne.

Csaba
23. července 2019, 17:35
-2

Našel bych si nějakou normální práci a starosti tohoto typu bych neměl :-)

reagovat
Bavoraczech
24. července 2019, 07:39
3

Zkusil bych sehnat toho Lancera, případně Corollu. Když by to nešlo nebo to bylo moc drahý, tak Fiaty držej. Jestli mají nějaké problémy tak s korozí. to tě ale do 10 let stáří vůbec trápit nebude. Co je ale o Fiatech obecně známo je, že mají obvykle skvělé sedačky. Dobře tvarované, tak akorát tuhé a i na delších cestách pohodlné. Narozdíl třeba od domácí stáje. Citroeni/Peugeoti sice taky, ale sedáky jsou dost měkké. Pro pasažéry na pár km to bude fajn, pro tebe jako řidiče co v tom stráví půl dne to bude na večerní návštěvu masérského salonu (ostatně u domácí stáje by to bylo na návštěvu chiropraktika).
Ono když koupíš laciný Tipo tak ti zbyde na tu LPG zástavbu... a při tvým nájezdu se to zaplatí za chvíli...

reagovat
Ha
Habakukk
24. července 2019, 11:19
0

Existuje nějaký zásadní důvod proč vybírat Lancera je tu několikrát zmíněn a je nechápu proč. Jakou má zásadně přidanou hodnotu proti Corolle, Tipu nebo I30?

Bavoraczech
24. července 2019, 11:38
0

V základu atmosferická 1.6 MIVEC...

Ha
Habakukk
24. července 2019, 12:16
0

No, ale základní atmosféru má jak Corolla tak Fiat. Lancer je v provedení hatchback pekelně vohavný auto a stejně už se nedá koupit nové tak je to vlastně pasé.

Bavoraczech
24. července 2019, 12:21
0

Fiat má jen slabší 1.4, Lancer sedan a Corolla mají 1.6. Proto to píšu...

Ha
Habakukk
24. července 2019, 12:46
0

No, ale nejlevnější Corolla je za 360t Kč za to mám u fiatu už Tjet. Tak je otázka za to do města za těch 40t Kč stojí pokud bereme jako směrodatný ukazatel počet koní.

Riccardo Martora
24. července 2019, 11:18
0

Jinak v této cenové relaci lze sehnat aj fungl nový Fiat 500L nebo Fiat Qubo, obě se stejným motorem 1.4 90k jak má Tipo. Co se týče prostoru, tak Tipo překonávaj. A za mě 500L na drckání po městě ideální.

reagovat
Ha
Habakukk
24. července 2019, 11:22
0

No ale 500L má tragické sedačky proti Tipu sedět v tom 6 hodin a víc tak vystupuješ rozlámané jako prase. Další věc 500L je dražší než Tipo.

Zajda
24. července 2019, 14:34
0

Překonávají? Vždyť zadní sedadla 500L jsou naprostá nouzová. V Tipu jsem nejel ale v té přifouklé pětistovce se ani dva průměrní chlapi za sebe neposadí bez objímání sedačky nohama.

Ha
Habakukk
24. července 2019, 15:03
0

No tak to není pravda. Sednou si tam pohodlně 2 lidi za sebe. Měl jsi si posunout zadní sedačku dozadu podélně je tam místa dost. Další věc 500L je postavena na menší platformě než Tipo.

Zajda
24. července 2019, 15:59
0

O posuvu zadní sedačky jsem nevěděl, takže máš možná pravdu, kdo ví v jaké byla pozici :-)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem