reklama
načítám data...

Ptejte se: Rodinný kombík se sportovním charakterem

Máte dvě děti, ale čas od času se rádi hezky svezete? Pak potřebujete jízdně schopné kombi, které se neztratí v žádné situaci.

zobrazit celou galeriiPtejte se: Ptejte se: Rodinný kombík se sportovním charakterem

Ahoj Autíčkáři, 

Už téměř dva roky vybírám nové auto, ale pořád nevím, co si koupit. Začíná to být urgentní – v lednu budu dvojnásobným otcem, a z motoristické stránky na to pořád nejsem připravený… :( 

Pro rodinu potřebuju kombi. Naftu už taky nechci, takže benzín. Zlenivěl jsem u automatu, takže chci zase automat. Nechci nic menšího než 4válec. 

Pod tím jsou pak další podmínky, jako že v autě nechci žádný filtr pevných částic, koncernové 7stupňové DSG a vůbec cokoliv, co se ukázalo jako nepříliš spolehlivé. Přeci jen bych chtěl, aby mi auto zase alespoň 8 let vydrželo bez větších investic. Na druhou stranu bych se nebránil pohonu 4x4. 

reklama

Chci, aby auto bylo příjemně komfortní, ale aby se s ním dalo jet i sportovněji. Zatáčky dveřma napřed ale projíždět nepotřebuju – úplně mi vyhovuje, pokud auto drží stopu. :) 

Z "fíčur" chci mít natáčecí světlomety, parkovací kameru a vyhřívaná přední sedadla. 

S cenou se chci vejít do 730 tisíc. 

Nájezd mám 15-20 kkm ročně, spíše na kratších vzdálenostech. Spotřebu příliš neřeším. Pokud mám trochu víc času, tak raději jedu po okreskách než po dálnici. Nepotřebuju 300+ koní a uhánět po rovině, raději aby byla trochu zábava v zatáčkách… Ale zase pokud jsem na dálnici, tak při 130 kmh dle GPS bych se rád slyšel se ženou. 

Aniž byste byli ovlivněni mou volbou, co vás jako první napadlo za auto? Mně z toho vždycky vypadne jedno auto, ale nechce se mi věřit, že na trhu není více možností na výběr. Je ale možné, že je srdce při rozhodování silnější než mozek… :D Proto se obracím na někoho nestranného… :) 

Děkuji, s pozdravem,

Tom K. 

 

reklama

Ahoj Tome,

Děkujeme za dotaz a rovnou ti můžeme říct, že takovému zadaní odpovídá přesně jeden kombík na trhu. Pokud ti vyloženě nevadí, jak funguje bezestupňová převodovka Lineartronic, pak jedinou volbou, odpovídající tvým požadavkům, je Subaru Levorg. Nic jiného s podobným zaměřením asi nenajdeš. Levorg je navíc velmi povedené auto, takže rozhodně neuděláš chybu, pokud se pro něj rozhodneš. Abychom však využili zbývající čas a řádky, zkusíme se poohlédnout, jako obvykle, i po nějaké té alternativě, byť dopředu říkám, že budeme muset slevit minimálně z jednoho požadavku. 

Tím, že odmítáš koncernovou dvouspojkovou převodovku DSG, v podstatě zavrhuješ jedinou jakous takous konkurenci Levorgu. Seat Leon X-perience s dynamicky nadprůměrnou pohonnou jednotkou 1.8 TSI seženeš už za zhruba 700 tisíc a jedná se také o vcelku povedený kombík, jenž můžeme doporučit. Je však spojen s se šestistupňovým DSG a to je věc, kterou ve svých podmínkách zavrhuješ. A pokud ti to bylo málo, sem tam se dá objevit nějaká zapomenutá skladovka, co má na víku kufru nápis Cupra, a to je pak ještě jiné svezení, ale samozřejmě přetrvá problém s DSG. 

Vybírat v dnešní době nové auto není tak jednoduché, jak by se mohlo na první pohled zdát. Vzhledem k přechodu na nové emisní normy se dělají poměrně velké úpravy pohonných jednotek a spousta automobilek nestihla homologaci v termínu a z toho důvodu vídáme v cenících a katalozích velmi osekané nabídky motorů a převodovek. Časem se to jistě posune k normálu, ale zatím je výběr poněkud omezený.

Pokud bychom však měli zkusit najít nějakou další alternativu pro rodinný kombík, asi největší překážkou širšímu výběru je pohon všech kol. Ten totiž nenabízí zdaleka každý (zdravíme do Francie) a když už ano, pak jej často pojí jen s naftovým motorem. Což je třeba případ i jinak povedené Mazdy6, velkého Fordu Mondeo, či nové Insignie, což je auto, které se nám velmi zamlouvá napříč redakcí. Pokud bys dokázal oželet pohon všech kol, pak se ti rozšíří nabídka velmi výrazně. Jak Mazda, tak i Ford s Opelem nabídnou více prostoru, než umí Levorg a to se při převážení dvou dětí rozhodně hodí. Jízdně taky nezklamou. S Mazdou si užiješ nejvíc zábavy a Ford s Opelem zase hrají na komfortní notu. 

Podvědomě však cítím, že tě to stejně nejvíc táhne k tomu Subaru. Pokud sis jej vyzkoušel a vyhovuje ti a trváš na každém ze svých požadavků, pak ti jej určitě nebudeme rozmlouvat a jdi pro něj. Myslím, že budeš spokojený. 

Vavrisův dodatek:

Dá se říct, že s odpovědí od Dana souhlasím od A do Z, jen rozvni dál některé detaily. Tvému zadání beze zbytku vyhovuje pouze Levorg, největší bolestí z mého pohledu bude asi převodovka CVT, jejíž specifický projev nevyhovuje každému a pro mě osobně by třeba DSG bylo lepší volbou. Na druhou stranu, vypadá to, že by Subaru skutečně ělo být trefou do černého.

Pokud by z nějakého důvodu ve tvém výběru zcela převážila touha být sportovní a rychlý, je třeba se povznést nad to proklaté DSG, které by se při vhodném servisu v novém autě za 8 let rozhodně pokazit nemělo a rovnou schramstnout Cupru – poměr cena/rychlost/výkon nabízí nepřekonatelný. Dvoulitrové TSI navíc umí být v umímrněném režimu docela úsporné.

Píšeš “nebránil bych se pohonu 4x4” , což se dá přeložit i jako: “s pohonem pouze jedné nápravy bych se asi dokázal smířit”. Právě požadavek na 4x4 je největším katem alternativ, nabídka kombíku s pohonem předních kol už je značně širší. Takžke opět zopakuji Mazdu 6 – zákazníci již netrpělivě objednávají faceliftované provedení a to znamená, že s trochou snahy bys mohl za 730 tisíc ulovit nějakou předfaceliftovou skladovou 2.5i . Dvoulitr přeci jen v Mazdě 6 nepůsobí dynamicky úplě přesvědčivě.

No a doplnil bych ještě alternativu, která v článku nezazněla – Renault Mégane Grandtour  GT. Upřímně řečeno s ním nemám osobní zkušenost a jeho recenze se nenesou v jednoznačném duchu, musel bys jej vyzkoušet. Jeho výhodou však je cena – ze všeho co zde bylo zmíněno je suverénně nejlevnější a bude ti stačit méně než 600 tisíc.

Napadá vás ještě nějaká jiná alternativa? Vybírali byste v podobné situaci stejně? Podělte se o svůj názor v diskuzi. 

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pólin
20. srpna 2018, 08:30
0

Ten Levorg je cool. Přiznávám, že mě to hrozně láká i když to má malý turbomotor a tu CVT. Moje kriteria totiž vždycky byla, že chci manuál a atmosféru... ale dneska abych tak vybíral z aut minimálně deset let starých...

reagovat
ma
martinw
20. srpna 2018, 08:53
0

Pro svoji radost bych klidně taky řídil starší vůz alá 'manual a atmosféra', ale na misku vah si položme účel rodinnýho auta - já u Levorga vidím hlavně ten EyeSight jako velkýho pomocníka (přečtěte si o tom víc, to není takovej ten low cost asistent kterýho hned vypnete protože plaší, EyeSight se vyrovná asistentům v prémiové třidě vozidel a adaptivní tempomat je velmi příjemně naladěn) a ctyřkolka proč ne v zimě to bude vice pohodová jízda.

Pólin
20. srpna 2018, 11:56
1

Však právě- to je ono. Pro radost to člověk snese, ale na denní ježdění už tak staré auto nechceš... Ideálně aby tak někdo začal vyrábět staré nové auto...ale počkat, ona to vlastně dělá Mazda s trojkou a šestkou :D

KS
20. srpna 2018, 09:02
0

Já bych zase nesnesl Lineartronic a pokud má auto dobrý manuál ve spojení se zážehovým motorem, je radost tam sázet kvalty. Za sebe bych bral, jakožto levnější variantu - Focus 1.5EB (ještě starší se čtyřválcem), dražší - Leon ST Cupru taky s manuálem. Suchá dvouspojka je spolehlivá tak do 100tkm (v případě malého provozu ve městě a zácpách i víc), mokré DSG by mělo vydržet min. 160tkm, což by při předpokládaném nájezdu stačilo... (chudák následný kupec, but who cares?)

Ale při zmíněných preferencích bych vzal Mazdu 6 2.5 - pořádný objem se solidním výkonem, velmi dobrý automat, solidní spotřeba, kufr těžce nadstandardní... Vzhledem k trochu těžšímu předku by mohla být i slušná trakce.

reagovat
wdave_t
20. srpna 2018, 10:02
0

Já bych se vyprdnul na nový a koupil starší BMW 530xi nebo Volvo V70 R AWD :)

reagovat
ho
honziss
20. srpna 2018, 10:17
1

S levorgem MY18 jsem se svezl a myslim ze uplne sedi na tohle zadani. CVT je v kombinaci s 1.6T v pohode, jediny co, tak na dalnici trochu vic zere. Jinak je to velky pohodlny auto s dobrym podvozkem i rizenim.

reagovat
krab
20. srpna 2018, 10:39
1

Taky mi to přijde jako že odpověď je Levorg. Bych ho asi na 75% vybral taky.
Ostatní možnost : Mazda 6 2.5i jak tu zaznělo, Ještě Mini Countryman ( teoreticky) ,

Pak je teda otázka jak moc kombík to musí být. Většinou stačí na drtivou většinu potřeb hatch s normálním kufrem řekněme 400l +- , takže by se dalo v rozpočtu uvažovat nad Golfem GTI ( já vím, vím.. DSG nechceš) a pak ještě Hyundai i30N ( vím, není to automat, v rozpočtu by se dal koupit, je to Hyundai, zůstatková hodnota bude asi horší, ale je s ním sranda)

Prostě ale zadání odpovídá ten Levorg a bude taky dávat vyloženě nejvíc smysl.

reagovat
re
redmex
20. srpna 2018, 10:52
1

Osobne riesim velmi podobnu otazku, s podobnym rozpoctom akurat ma netrapi 4x4 a staci mi aj mensi kufor (aj ked kombi sa stale hodi).
Otazko je ako velmi je podmienkou 4x4. Ak ano, tak asi nie je ina moznost ako Levorg, aj ked do limitu sa snad vojde len uplny zaklad a ten vykon nie je vlastne tiez ziadna slava. A vlastne je tu ten Lineartronik :)

Mazda 6 sa ponuka ako alternativa, s 2.5 ma aj vykonu porovnatelne a menicovy automat je fajn.
Mojou alternativou je este Peugeot 308 GT SW. Ak sa clovek dokaze rozumne usadit, tak v rozpocte ma 225 koni, 8 stupnovy automat a slusnu vybavu. Jazdne tiez nie je celkom marny a s dobrym utlmenim a 8st. automatom je to aj fajn dialkovy prepravnik :)
Na druhej strane sam vaham, ci radsej neist do Hyundaiu i30 N vo verzii fastback az pride koncom roka. Kufor by stacil a jazdne je o level vyssie, len by som sa ho bal pozicat zene :D

reagovat
Tomáš "Vavris" Vavrečka
20. srpna 2018, 12:15
0

308 GT - jak jsme na něj mohli zapomennout? :-)

st
stirling
21. srpna 2018, 10:08
-2

je Chcel spolahlive auto, 308 je fajn ale ta oturbena 1,6 benzinova je velmi nespolahliva....

Kuře
20. srpna 2018, 12:21
0

Já si docela myslím, že Tom čtyřkolku jako požadavek nedával, jen ze se jí nebrání, tak bych se na ní rovnou vyprdl...

Taky bych se zamyslel, nakolik je vážně potřeba úplná funglovka, rok stará skladovka nebude velký rozdíl a otevře to spoustu dveří.. .

Třeba by se možná ještě objevil někde Focus ST minulé generace, i kdyz nevím, jak je na tom s autilomatem, pokud ho vůbec měl, nevim...

Á nebo taky, ač je to risk to sem napsat, já si na to troufnu, Octávu RS. Ono to fakt není blbý auto...

reagovat
je
jerry
20. srpna 2018, 13:12
0

Požadavek "Nechci nic menšího než 4-válec", to je ukázka tragédie dnešní doby. Ale spíš než Subaru bych bral taky Mazdu 6.

beastar
20. srpna 2018, 13:46
3

Nevim jestli to má bejt novy. V novym autě je škoda vozit děti. 580 koní, benzín, čtyřkolka a ve 130 klid stejně jako ve 250. Spotřebu neřeším a musí to vydržet...

Nesmysl přijíždí! Do 8 kil se vejdete...

reagovat
krab
20. srpna 2018, 14:07
1

Teoreticky máš recht... :) A to ještě může mít podobnou věc od benzu ... C63 AMG T
Jenže to má háček. Nevíme jak to auto bude financovat, na ojetá auta tohoto typu doporučuji mít cash + mít v přijmech příjemné rezervy, zkrátka aby pak jednu sezónu výměna kotoučů a destiček s velkým servisem nepřipravila rodinku o letní dovolenou :-D

Takže ono se to tady prostě doporučovat nedalo. Na druhou stranu, když tu RS6 dneska koupíš šikovně, za 5 let bude mít furt stejnou cenu, pokud si jí budeš hledět a nenajíždět na tom hafo kiláků. (pravděpodobně)

Kdežto nějaké to vzpomínané Peugeot 308 GT SW, Levorg, Mazda 6 Combi , bude za pět let mít zbytkovou hodnotu 3kila , Peugeot ani to ne...

Jimi
20. srpna 2018, 14:14
0

Taky bych asi ty prachy nevrazil hned do nového auta, ten výběr i s tou zábavou se trochu rozšíří. Důležitá je tmavší kůže, když se to občas poblinká... :D

re
redmex
20. srpna 2018, 14:19
0

Každý to má inak, ale zmysel kúpi nového auta je práve v tom, že sa pár rokov nestarám a nehrozí, že ostanem niekde nepojazdný resp. miniem nepredvídateľne veľké peniaze na servis.
Tomu nesvedčí ani nejaká S4, ktorá by nebola príliš stará, nie to ešte RS6 :)

Aj keď niečo 3 ročné, čo si už odbilo veľkú časť straty hodnoty a ešte 5x neobišlo svet tie podmienky ešte splní výmenou za nemožnosť konfigurácie a fakt, že už je to jazdené.

beastar
20. srpna 2018, 14:28
0

Tak RS6 mají nájezd tak do 150,000 km přesně podle servisek. Málokdo je takovej borec že v tom objížděl Evropou denně. Já bych se audiny na téhle poslední rozumné platformě fakt nebál. Co znám těch 5 lidí (jasně vtípek) co se toho u nás nebáli, tak si to všichni hrozně chválí. Jasně spotřebák je na to mnohem dražší, než na nějaký běžnější auta. Jenže ač sem postnul audinu je tady i ta C63 jak píše Petr. Vtipný je že s tim celkem v klidu jde jezdit za 12, máš tam koně takže nic neni problém. Ehm se vší úctou výbava je srovnatelná s novým Levorgem i Mazdou 6 v top specs. A za pár let to zase prodáš za 800 možná za víc. Jasně že je to racionálně nesmysl. Prostě když mi někdo napíše kombík co trochu jede automaticky mi to vyběhne na mysl. Sám bych se toho možná nebál jenže já sem lakomej takže jako daily by mě sralo těch 12l té n98.

Jimi
20. srpna 2018, 14:42
1

osobně bych to řešil za ten obnos: rodina- Town&Country 3.6 od 2011 a domácí krizi bych řešil dalším, třeba WRX, ST nebo MPS podle vkusu. Poruchovosti bych se nebál...

Fa
Fandatik
20. srpna 2018, 13:57
0

Mazda za poslední rok udělala něco s automatem? Měl jsem z Car Staru na tři dny CX5 (prý je ve všech vozech stejná) a byla to snad nejhorší převodovka co jsem zažil. Při rozjezdu vždy cukla, jak kdyby mě kopnul Roberto Carlos do řiti a línější než můj pes. Jinak 6ka v manuálu s 2,5 byla příjemnou společnicí.

Za ty peníze bych zkusil pohledat Talisman, s 200 koňmi se dá již trochu sportovat. Bude už bohatě vybavený, atd.

reagovat
beastar
20. srpna 2018, 14:31
1

Dobrej nápad. Talisman nejpodceňovanější auto všech dob. Přitom je to pěkný prostorný a se správným motorem i docela pohyblivý. Navíc se mi líbí že se konečně naučily lícovat interiéry a dávat lepší plasty jak ty z kterejch se normálně dělá obal na okurky.

ri
riderhenry
20. srpna 2018, 14:30
0

Podobně, jako beastera, mě myšlenky odvály trochu jinam, a dokonce nejsem ochotný se svého nápadu vzdát bez boje... Jelikož jsem v podstatě v hodně podobné situaci a tak si s různými potencionálními auty často představuji život, mám už za těch pár let docela jasno - BMW E60 550i. Už jsem zažil přechod z atmosferického čtyřválce na šestiválec a díky tomu vím, že bych se opravdu nespokojil s Mazdou 6 2.5i, i když se mi líbila velice (jenže to jsem za ni nechtěl utratit takové peníze...). Nemluvě o tom, že je stále asi 90% šance, že auto začne hnít dřív, než se ho člověk stačí zbavit (viz už dnes první reference u ojetin současné generace). Subaru jsem sám hodně zvažoval, ale CVT... To bych nedal. Renault nikdy (s výjimkou (spíš starších) RS modelů a asi Twinga :D ) - holt předsudky... Hothatch(combi) bych nechtěl - věřím, že jsou to super auta, ale s výjimkou nějakého druhého auta do rodiny nebo na zimu mě ta představa nikdy nelákala - pořád v tom prostě vidím ten základ, který se autu neodpáře sebelepším podvozkem nebo motorem (to hlavně k pocitu z interiéru, pohodlí atd.).

Proč E60? Chápu, že image nemá kdo ví jakou a v sociálnějších specifikacích působí hodně špatně, nicméně technika je to zajímavá (mluvíme-li o autech bez přímého vstřikování a NOx filtrů - i proto 550i), auto je v rámci kategorie velice spolehlivé a i přes designově zastaralý interiér nabízí hodně pohodlí (často odvětrávané sedačky, dvojitá okna...) a dynamiku. Reálná spotřeba 11 - 13 litrů na výkon a váhu motoru taky super, obrovský kufr, cenově hodně velká rezerva... Nečekám, že bych někoho přesvědčil, ale jelikož jsou nová auta buď nudná už z principu, nebo je zabije nějaká norma nebo zprasek z továrny (viz. nové oturbené osmiválce BMW, kde se mění motor většinou s každou druhou výměnou oleje...). Je to prostě depresivní, člověk už si musí koupit 12 let starý cigánský povoz, aby měl z auta alespoň trochu fajn pocit...

https://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/rada-5/17917227?goFrom=list

reagovat
beastar
20. srpna 2018, 14:38
0

Přesně můj pocit. Mimochodem ta 550i krásně pasuje k té RS6. To by byla daily garáž jak z partesu:D RS6 manželce, 550i pro sebe a C63 na vejlety. Souhlasim když chceš dneska něco rozumnýho fakt musíš utratit hodně velkou sumu. Rozhodně přes 1 mio . Tyhle káry jsou dneska prostě až obskurně starý. Jenže a to zcela upřímně co tomu chybí? Za mě vůbec nic. Jede to, jsou to vybavený vehikly všim možným i nemožným. Uservisovat to je dřina ale hlavně když musíš často řešit oleje a tak dále.. Tzn velkej nájezd. Vzhledem k tomu že hodně lidí bere jako velkej nájezd 20 000... no tak co i na ty předražený kotouče s deskama se dá vyzrát.

ma
martinw
20. srpna 2018, 14:58
2

To je jak scénář z filmu rychle a zběsile, ještě si tam udělejte vstřikovaní N2O pro vyšší výkon. Fakt je nejlepší kára na monotónní dojíždění do kolbenky a do školky něco starýho megaluxusního a bez záruky ? Když se auto rozsype na silnici manželce víc než dvakrát tak jste skončili chlapci a dostane rozkaz vymyslet něco spolehlivějšího a děti tenhle rok nepojedem k moři musí nám udělat generálku motoru hehe... :)

ri
riderhenry
20. srpna 2018, 14:58
0

Jak říkáš. Trvalo mi dlouho, než jsem k tomu došel, ale až po osobní zkušenosti, kdy 10 let stará "prémie" funguje jak komfortem, tak dynamikou lépe, než dnešní auta za dvojnásobek, přitom působila (než okusila České silnice...) po 200 000 km jako nové auto, už opravdu k nějakým start-stop autům se schovanými výfuku za nárazníkem a nepoužitelně odstupňovanou převodovkou, aby se spotřeba vešla do EU tabulky, nechovám moc velkou toleranci. Když tomu člověk je ochotný obětovat nějakou tu hodinu dvě ročně navíc, najde si servisáka, který mu za 1/2 cenu auto bude servisovat často i kvalitněji, než autorizák, a najednou je nevýhoda s ojetinou, která bude poruchovější, finančně zase jinde... Jediné, co mě na nových autech láká, jsou servisní balíčky. Dnes už se asi těžce vyplatí (viz narážka na ty foukané V8...).

Lepší to asi nebude - už tu máme první generace ojetin "zoptimalizovaných" aut a je to docela zábava. Fakt nezávidím lidem, co nejsou ochotni koupit desetileté auto právě kvůli věku (tohle jsem zrovna řešil s kamarádem - namísto desetileté S80 T5 v krásném stavu s nájezdem 80k pořídil Kiu Ceed starou 4 roky za 200k). Zase mě přemáhá ta deprese :D

ri
riderhenry
20. srpna 2018, 15:01
1

martinw: To naprosto chápu, byť neznám moc podobných příběhů, kdy auto někde někoho "nechá" a je to desetiletá dobře udržovaná ojetina. Defekty nepočítám... Samozřejmě ta pravděpodobnost bude růst s nájezdem a věkem asi geometrickou řadou... Taky bych strašně rád vybral podobné auto s tou zárukou, když on to ale už nikdy nevyrábí.

Fa
Fandatik
20. srpna 2018, 17:05
0

Dnešní hothatch (navíc v kombi) dorostlo do velikosti střední třídy z před dvaceti lety. Takže už bych nad ním jako jediným autem pro rodinu neohrnoval nos.

Možná není úplně optimální volit nejvyšší motorizací (RS, S, 550i) ale už střední benzín bude mít svůj potenciál zábavy. A když jsem si v hlavě projel všechny neplánovaně zastávky tak jich zase tolik není.

Kdysi jsem si potvrdil pravidlo pro Fordy (Fix IT Repair Dailly/ Fordem tam, vlakem zpět) Sirka (legendární termostat stačilo vyndat) nechala ve štychu při výletě za holkama na Seč. AR 145 ztratila výkon, tak jsem ji odstavil (špatně opravená bouračka - moje) a Gallant V6 (při rozvodech mi servisák nevyměnil vodní pumpu automaticky) a toď asi vše. Během nějakých 20ti let.
V dnešní době naopak o pádech do nouzáků, slýchám víc než je zdrávo.

beastar
20. srpna 2018, 17:54
0

Na F&F mi nešahejte:)) Ne vážně kolik si viděl rs6 odstavených u krajnice či na odtahovce? Manželky to nikde neponechává. A ani manžely golddiggery přece jen Hrdlička by mohl vyprávět.

550 taktéž to jsou spolehlivý auta. Samozřejmě při správný údržbě. Mě se líbí jak tady každej mele o novinkách, ale před pár lety se bralo 10 let starý auto pomalu jako úspěch. Nesmis tak propadat moderním lobby kecum a fl každý 2 roky. Já jezdim teď nový jen kvůli nájezdu a zárukám. On ten tazatel asi nenajede denně takovou palici. Jinak by fakt i tu spotřebu řešit začal:)) Objektivně v čem je horší 4f a e60 než mazda 6 s nějakou 2.5? Stejně ti ten servis bez okolku napálí u dealera. Pokud si ho teda nepřelatíš předem. Zadání neni vyloženě přesný, ale novej Levorg je předvídatelná šeď. Fakt to neni wrx sti v kombíku;) Takže jo neni to racionální to co píšem, ale co jako je? Nový auto? No jaký? Za kolik? Jak financovat? Co s nim potom? Napsat novou Mazdu tim to teprve začíná. U ojetiny jasný... Cash nebo leas co nejnižší a prachy řádově 30% hodnoty na servis. Ty kecy o tom že to někde někoho nechá jsou pohádka. Za posledních 15let jediný dvě auta mě nechali někde 3200 gt a 156 2.0 jts.... Ale to je talie to se tak nebere;))

Fa
Fandatik
20. srpna 2018, 18:29
0

Beaster: a neměli náhodou ty RS6ky karbon keramické brzdy? Tam to pak je raketa. Ani ty převodovky tam nebudou věčně. Atd. A celkově ty auta dostali kapky. Když za to někdo vysolil raketu, tak nejezdil jen do Kauflandu a kostela. Nějaký obyčejnější foukaný třílitr by měl být víc než dostačující.

ri
riderhenry
20. srpna 2018, 18:53
0

Proto jsem nepsal M5 (ekvivalent RS6), i když by se cenově vešel a nemám v zásadě nic proti tomu (byť ta V10 není úplně motor na ekonomiku po všech stránkách :D ). Ale V8 dá člověku prostě trochu jiný feeling než "obyčejnější foukaný třílitr", který je minimálně u BMW méně spolehlivý než ta V8, o které se tu bavíme. Audi nastudovanou nemám, ale u BMW víceméně platí, že spolehlivost končí u E90 (a to spíše do faceliftu/LCI) a E60. Třeba 5er F10 byla vyloženě průser po všech stránkách a moc není důvod nechávat se strhnout nějakým optimismem u novějších generací. Takže bych to otočil tak, že je paradoxně reálně větší pravděpodobnost (u 5er), že novější a klidně řádově méně ojeté auto nechá majitele stát u krajnice, zatím co kolotočářova E60 si ještě párkrát tu zeměkouli projede, možná jen s vymláceným podvozkem...

Fa
Fandatik
20. srpna 2018, 19:33
0

Riderhenry: jenže mě se E90 nelíbí. To už se můžeme vrátit rovnou k 300C s hemi.

ri
riderhenry
20. srpna 2018, 19:55
0

Fandatik: E90 nezmiňuji. U ní je podobně jako u E60 hodně důležité, jak je naspecifikovaná, a to jak interiér, tak exteriér. E91 je pro většinu lidí poměrně malé auto na rodinné kombi, E60 naopak kufrem dost vyčnívá a má navíc ten osmiválec, což je pro mě tak trochu pointa proč to auto chtít (...už nebudou).

Fa
Fandatik
20. srpna 2018, 20:11
0

Sorry, měl jsem na mysli E60. Prostě 5er.

kuc_t
21. srpna 2018, 11:15
0

E60 = sedan, E61 = touring

Ju
Junior
21. srpna 2018, 21:58
0

550i E60 a RS6 4F je trošku jiná hra, nákupně i servisně.
Pán píše, že po dálnici jezdí 130 a radši má zatáčky, RS6 zní potom jako trošku overkill.
Ohledně těch nákladů->Je potřeba vzít do úvahy, že starší RS6 a nová Mazda 6 není stejný hřiště Lepší srovnání je stará RS6 a nová RS6 (=kterou mi kterejkoliv dealer s radostí leasne, takže mi ten mega v cashi stačí v obou případech) a následně náklady na servis starého kusu vs. amortizace a povinné servisní prohlídky nového kusu. Za pět let sečíst, podtrhnout a hýn sa ukáže. :-)

Tomáš Čanda
20. srpna 2018, 16:45
0

Levorg je sice čtyřkolka (ale ne čtyřkolka s aktivním středovým difem a lá STI), ale výkon teda nic moc, převodovka CVT, stabilizace nejde stejně vypnout (jen protiprokluz) a ruční brzdu to taky nemá. To auto nezatracuji, ale...
Volil ze dvou možností a) pokud něco novějšího, co se dá za ty peníze sehnat ještě v záruce tak O3 RS nebo Leon Cupra, obě v kombíku, obě možnost v manuálu, poměr výkon/spotřeba řekl bych hodně slušný, podvozkově povedený, Leon se špérou, uvnitř maximálně příjemný a praktický auta b) něco malinko starší, ale o level vejš - audi S4 avant, protože je to správný quattro, může být jak v manuálu tak v automatu (pozdější verze snad jen v automatu), a opět auto se kterým se dá denně jezdit a když přijde na věc, tak i solidní svezení. c) benzínovej Focus ST kombi, ale tam je mínus ten interiér no

reagovat
Fa
Fandatik
20. srpna 2018, 17:13
0

Těžko volit Schade nebo Leon, když v podmínkách je normální automat.

Ji
Jiří Blach
20. srpna 2018, 16:55
2

Rok staré skladové Volva V60 T5 AWD se prodávají za pusu teď, přijde nová generace, tak minulých se zbavují, jinak Levorg nebo Mazda 6

reagovat
jb
jbily
20. srpna 2018, 17:37
0

Levorga máme doma, jezdí s ním z 90% žena, já zřídkakdy jen na rodinné výlety. Auto asi mohu doporučit - po 1,5 letech a po najetí cca 35tis. km.
To, že to není trhač asfaltu, je samozřejmě pravda, brzdou provozu však určitě není, obzvláště na zakroucené silnici. Umí to jezdit krásně plynule, do zatáček se brzdit moc nemusí :) - podvozek je opravdu super, limitem jsou většinou pasažéři na zadních sedačkách a stav jejich trávicích ústrojí... K lepšímu (především pružnému) zrychlení holt k tomu pár desítek koní chybí a limituje několikrát výše zmiňovaná CVT. Průměrná spotřeba (smíšený provoz, dost dálnice) za celou dobu provozu - 8,5l/100km, já s tím jezdím tak za 10... Z užitkového pohledu - kufr plochý a menší než konkurenti ve stejné třídě od VW, na týdenní lyžovačku (s boxem na střeše) jsme se ale vešli, chce to trošku invenci v balení...
+ design, podvozek, 4x4, akurátní velikost
- malá nádrž vs. spotřeba při přesunech na větší vzdálenosti, infotaiment, a pak několik malých detailů :)

reagovat
beastar
20. srpna 2018, 18:05
-1

Všechno pěkný ta spotřeba deset mě pobavila. Jezdim za 6.5 při hodně vysokym zatížení s třílitrem a 275 koněma. To je na celý věci úsměvný jinak všechno věřim. Při typickym průměrnym nájezdy 20k rok vydrží dnešní auta v pohodě.

jb
jbily
20. srpna 2018, 18:46
0

Ano, ta spotřeba prostě tak je, možná s tím někdo jezdí za míň, ale pokud je většina trasy dálnice, tempomat +/-140km/h, tak to bere cca 8-9l. Když jsem se hodně snažil, tak i za těch 7 se dá, ale ne pro dodržování dálničního tempa.
Já mám ve svým autě 280ps, benzín, Q4 a pod 9 (spíš 10) to taky moc nejde... ale pravda dodržovat rychlostní limity jde taky ztuha... no a to pružné zrychlení je úplně, ale úplně jinde... :) Jenom konstatuji...

MB
MBMB
22. srpna 2018, 16:34
0

Jak CVT omezuje zrychlení?

Kl
Klepid
20. srpna 2018, 21:53
0

Řešil jsem velmi podobné zadání a rozhodoval se ve finále mezi zmiňovaným Seatem XP 1,8 a Levorgem. Rozhodl motor. Při testovací jízdě v Levorgu už ve větším stoupání cítíte, že mu chybí.... No co teprve plně naložený. Odborné testy plnou zátěž moc neřeší. Podvozek má super. Cupra je jiná liga výkonově. XP byl pro mne univerzálnější a jsem s ním spokojen. Jediná věc mne mrzí, že se dala ještě lépe odladit spolupráce DSG a motoru.

reagovat
S.
S.h.I.t.
21. srpna 2018, 14:37
0

RS6 byvaji po smrti ve 100tis km. Vetsinou ale proto, ze je maji jen na tachu a realne uz 3x a s tomu odpovidajicin (ne)servisem...

Sa
Sausages
21. srpna 2018, 07:05
1

Koukám že tady je to samý vtipálek. Prý starou RS6 nebo E60. Super volba když si to pan chce nechat nějakých 8 let a po tu dobu to má být spolehlivé. Udržovat 15 let starou RS6 totiž bude jistě jednoduchý, tím spíš když bývají před smrtí už někde u 100 tisíc km. A další sranda budou věci jako pojistka. Havarijní na Audi bude kolik, 150 tisíc ročně? Za takovou sumu bude mít pojištěný Levorg celých pět let.

reagovat
beastar
21. srpna 2018, 10:45
0

Stáří s údržbou zase tak hodně nesouvisí když znáš slovo servis. Jasně že na 8 let to je dost sporný. A jasně že to je z nadhledu. Protože tady máš skoro vždycky nereálný přání co jako koupit. Tady když se nad tim zamyslíš plus vezmeš v potaz nechci dsg.

Tak co ti zbude. Tak akorát ten Levorg a možná 6tka. Za ty prachy co tam taky píše. Docela nuda kdyby tady napsalo 10 lidí pod sebe... Jojo Levorg je super. Kolik let provozuješ rs6 že máš takovej přehled? A tebe někdo tlačí do havárky? :) A 150 to neni je to polovina plus, mínus pojišťovna. Před smrtí už u 100 000? Na takovou kktinu si přišel kde? Z racionálního hlediska je to samozřejmě nesmysl. Píšeš tady ale taky totální hovadiny. A mám pocit že rs6 si viděl jenom když tě předjížděla....

beastar
21. srpna 2018, 10:49
0

Z 51 aut co mám možnost tady u sebe vidět rv 2004 až 2010 mají všechny 120 až 245 000 najeto a po smrti neni ani jedna. Si se asi spletl o tři nuly.

kuc_t
21. srpna 2018, 11:08
0

Možná to bude znít kacířsky ale co Golf variant R32 ? Nevím podrobnosti ani cenu, ale třeba by zaujal

reagovat
KS
21. srpna 2018, 13:53
0

O takovým autě jsem ještě neslyšel, ale že by? :-D Leda Passat Variant R36, ale ty už mají taky své roky... A DSGčka v nich můžou být v posledním tažení, což na atraktivitě nepřidá.

kuc_t
21. srpna 2018, 14:11
0

Sorry není to už R32 jako u MK4,MK5 ale pouze Rko .. viz. odkaz http://www.auto.cz/test-volkswagen-golf-r-variant-kombi-mnoha-tvari-90894

ed
edík
21. srpna 2018, 11:23
0

asi je to pravda.

reagovat
beastar
21. srpna 2018, 14:27
0

už to tak bude.

Zd
Zdeny60
22. srpna 2018, 13:16
0

Za mě - jasně vede Levorg. Jakožto majitel 3 Subaru jsem byl z Levorga přímo nadšený. Podvozek, řízení a dokonce ani CVT mi nevadilo. Tohle je jiná liga CVT, než byly první kusy před X lety v Outbacku. Jinka se divím, že nikod nepřišel s nápadem to "hustě načipovat" turbo motor tak v čem je problém?? ze 121kW uděláš lehce 150 a to bude jinči frčák. A motor to přežije, z toho bych strach fakt neměl. Levorg převyšuje vešekré zménené vozy - zejména kladiva typu e60, RS, a další, protože jednak jeho servis bude za pakatel prpti těmto a hlavně, jako u rodinnýho auta by mě by mi vadilo jezdit za 125+N98 kmáří nohou. levorg jezdí od 6-10 a to se u rodinnýhop auta počítá. jinka vše levnější - gumy, HAVPOV, nový auto = záruka, atd. prsotě jasná volba Levorg. Nehledě na to, že není problém potkávat nahnilou e60...

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Škoda Octavia RS 2003
Škoda Octavia RS

2003 rok výroby
180 koní výkon
132 ccm objem

MG ZS 180 2003
MG ZS 180

2003 rok výroby
180 koní výkon
2 498 ccm objem

Chevrolet Caprice Sedan 1990
Chevrolet Caprice Sedan

1990 rok výroby
172 koní výkon
5 001 ccm objem

Ford LTD  1972
Ford LTD

1972 rok výroby
215 koní výkon
6 ccm objem

Dodge Magnum 3.5 SXT 2006
Dodge Magnum 3.5 SXT

2006 rok výroby
254 koní výkon
3 518 ccm objem