reklama
načítám data...

Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI: Američan na evropských silnicích

Jeden svět, jeden Ford. Dost bylo speciálních Fordů pro evropský trh. I my teď jezdíme v typickém americkém sedanu střední třídy. Funguje i na druhé straně velké vody?

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI: Američan na evropských silnicích

Evropská odnož Fordu bývala zvláštní automobilka. A říkám skutečně automobilka, protože až donedávna platilo, že mezi evropským a americkým Fordem byl větší než kupříkladu mezi Opelem a americkými značkami mateřského koncernu General Motors. Již před druhou světovou válkou se pro Evropu začaly vyrábět speciální, menší modely. Po válce se kroky “mateřského” Fordu a jeho evropských odnoží rozdělily ještě více.

Proč mluvím v množném čísle? Protože ještě v 60. letech nebyl jeden evropský Ford, ale dva. Ford Deutschland a Ford UK byly do velké míry samostatné značky, z nichž každá měla do značné míry svou vlastní modelovou řadu. A nešlo jen o přelepování znáčků, jak se tomu děje mezi Opelem a Vauxhallem. Německé Fordy byly nejen vizuálně odlišné, ale používaly svoje vlastní podvozkové platformy a dokonce vlastní motory. V Německu tak byl populární například vidlicový čtyřválec, nazvaný podle místa své výroby Cologne (Kolín), stejně jako jeho větší bratr V6. Britská odnož se držela řadových čtyřválců Kent a později Pinto, ale měla i svoji vlastní V6 jménem Essex.

Z dnešního pohledu to působí až absurdně. Proč by jedna společnost měla v zemích, vzdálených jen pár set kilometrů a vzájemně si podobných podmínkami i ekonomickou situací, vyvíjet dvě zcela samostatné řady automobilů? Proč by měla mít několik motorů o téměř identickém objemu a výkonech, ale zásadně odlišných koncepcích? A proč by to všechno mělo stát na samostatných platformách? Možná to bylo tím, že unifikace automobilového průmyslu se teprve rodila, nebo tím, že konstruktéři Taunusů a Cortin měli ještě v živé paměti dobu, kdy stavěli či řídili Panthery a Churchilly nebo Spitfiry a Messerschmitty.

reklama

Ať to ale bylo čím chtělo, začalo se to v šedesátých letech měnit. Přišly první modely sdílené napříč Evropou. Nejdůležitější z nich byl kompaktní sedan Escort, i když větší stopu v našich myslích možná zanechalo štíhlé a sportovní Capri, které mělo být evropským Mustangem. Byl tu Transit, který pomohl postavit polovinu Evropy. A velký Consul/Granada. Nakonec i jádro produkce evropských Fordů, britská Cortina a německý Taunus, následovaly tohoto trendu. V roce 1971 dorazily na trh v nové generaci, označované TC1. Obě auta se pořád lišila, ale jen při pohledu zvenčí. Cortina měla výraznější tvary “láhve of coly” a ladnější křivky, Taunus byl hranatější a úsečnější, ale oba vozy působily jako zmenšeniny amerických souputníků. V dalších generacích TC2 a TC3 už obě auta vypadala stejně, aby je nakonec nahradila futuristicky vyhlížející “celoevropská” Sierra.

Postupně vymizely i drobné místní odlišnosti, jako přítomnost kolínských V6 v německých autech a dvoulitrů Pinto či třílitrů Essex v těch britských a obě odnože se definitivně spojily v nadnárodní Ford of Europe, který má vedení v Kolíně nad Rýnem, ale stále si zachovává spoustu vývojových a výrobních kapacit v Británii. Jeho produkty tak můžeme považovat za ryze “evropská” auta. Tedy, mohli jsme.

Stejně jako po druhé světové válce postupně konvergovaly požadavky a vkus zákazníků na trzích Británie a Německa, až přestalo dávat smysl vyvíjet pro ně speciální auta, děje se nyní něco podobného s Evropou a Amerikou. Bez dobového kontextu se může zdát, že auta na obou stranách oceánu jsou stále velmi odlišná, ale opak je pravdou. Stačí se jen podívat na dva Fordy střední třídy, které jsem kdysi vlastnil.

 

Prvním exponátem je Ford Cortina MkIII (alias TC1) z roku 1975, kterou jsem si ještě coby středoškolský student pořídil jako nejlevnější dostupnou alternativu ke klasickým amerikám. Nejenže Cortina vypadala tak trochu jako Charger nebo Impala, ona mi ještě v té době – před nějakými 15 lety – připadala jako opravdu velké auto. Částečně klamala karoserií a částečně to na tehdejší dobu, kdy byly ještě silnice plné Felicií a “stodvacítky” byly běžným jevem, byla vlastně i pravda. Cortina měla na délku nějakých 4,3 metru a působila vpravdě mohutně. Dnes vypadá vedle nového Focusu jako skromný skrčenec, i když je pozoruhodné, že se do ní přesto pohodlně vešli 4 lidé.

Druhým exponátem je Ford Torino z roku 1969. I když o pár let starší, je generačně odpovídající oné Cortině – a přesnou paralelu by představovalo Torino další generace, kterým jsem před nějakým časem jezdil pro Radio Dixie. I když můj exemplář byl kabriolet a druhý testovaný kus zase kupé, byly obě založeny na běžném rodinném sedanu střední třídy. Vlastně tak představovaly americký ekvivalent Cortiny a Taunusu, odpovídající jak účelem, tak postavením na trhu. rozdíl byl v tom, že zatímco Cortina měla 4,3 metru délky a motory od 1,3 do 2,0 litru, Torino bylo téměř přesně o metr delší a nabídka motorů sahala od skromného šestiválce 4,1 litru po sedmilitrový osmiválec.

 

To je, co do rozměrů i nabízených výkonů, přibližně takový rozdíl jako mezi dnešním Škodou Rapid a Mercedesem třídy S v prodlouženém provedení. Chvíli o tom přemýšlejte – právě toto srovnání totiž vystihuje rozdíl mezi Amerikou a Evropou začátku 70. let, a to nejen v motorismu.

reklama

A proč zrovna o těchto dvou autech mluvím ve článku, který by se měl zabývat aktuálním Fordem Mondeo? Jak Cortina tak i Torino s ním totiž sdílejí rodovou linii. Vývoj od Cortiny k Mondeu je poměrně jasný – Cortina byla nahrazena Sierrou a ta na začátku 90. let ustoupila prvnímu Mondeu. A stejně tak můžeme dojít od Torina přes LTD II, Fairmont a Taurus až k Fusionu, což je jméno, pod kterým se současné Mondeo prodává na americkém trhu. Jediné auto je tak výsledkem evoluce dvou modelů, které byly tak odlišné jako Cortina a Torino. Nebo Rapid a třída S.

To samozřejmě leccos vypovídá především o vývoji ekonomik obou kontinentů, vkusu jejich zákazníků a nároků, které kladou na auta. Skvěle to vysvětluje logiku za programem One Ford a je to také další skvělá ukázka toho, jak se evropská auta amerikanizovala. Zatímco v 70. letech vypadal i americký sedan střední třídy vedle svého evropského ekvivalentu jako Goliáš vedle Davida, dnes bylo možné z nich udělat jeden model. A výsledek je rozhodně bližší americkým rozměrům. Zatímco Torino s karoserií kombi mělo na začátku 70. let rozvor 114 palců (2 896 mm), dnešní Mondeo/Fusion má 112,2 palce (2 850 mm). Vnější rozměry jsou samozřejmě jiná pohádka, ale zbavte Torino jeho gigantických převisů a bude si s Mondeem velmi podobné. Porovnejte to s pouhými 101 palci (2 565 mm) staré Cortiny…

I když dnešní Mondeo postavíte vedle dalšího zástupce jeho rodové linie, kterého jsem před lety vlastnil – Mondea druhé generace s hranatým designem New Edge – na první pohled vás zarazí, jak obrovské vypadá. V reálu je rozdíl délky jen nějakých 13 centimetrů, ale zdá se, jako by to bylo půl metru. A to nemluvíme o výšce a celkovém dojmu masivnosti. Z nového Mondea zkrátka jeho americký původ přímo čiší.

To je také důvod, proč mnoho kolegů poslední generaci Mondea zatracuje. Zatímco ty předchozí – a zvláště pak moje oblíbená “dvojka” – se držely typicky anglického přístupu ke konstrukci vozu i naladění podvozku, čtyřkové Mondeo je typicky americké. Namísto, střízlivého vzhledu, lehkonohé ovladatelnosti a snahy nabídnout řidičský požitek na úzkých a klikatých silnicích s mizerným povrchem, jakými je typická Británie stejně jako Česko, sází Fusion/Mondeo spíše na okázalost, masivní rozměry a důraz na pohodlí a poklid.

U testovaného vozu to navíc podtrhuje špičková výbava Vignale, která nahrazuje dřívější modely Ghia jako dávka italského šarmu a kvalitní kůže ve vašem zdánlivě obyčejném Fordu. Na evropském trhu by tak Vignale mělo částečně zastávat roli, kterou za oceánem plní luxusnější odnož Fordu, značka Lincoln. To je také důvod, proč na fotkách vidíte kromě Mondea i typického a excelentního zástupce tradičního amerického luxusu – Lincoln Town Car z roku 1995. Cílem samozřejmě nebyl klasický srovnávací test – na ten jsou si obě auta příliš vzdálená a navíc už jsme se příliš utopili ve filosofii. Ale přesto jsem chtěl mít po ruce typické americké luxusní auto. Došel za uplynulé čtvrtstoletí (tato generace Town Caru přišla na trh v roce 1990) pokrok tak daleko, aby euroamerický sedan střední třídy dokázal odvést srovnatelnou službu jako tehdejší luxusní fullsize sedan?

Stručná odpověď je, že do značné míry ano. Ještě mám v živé paměti, jak luxusně působil právě takový Town Car v polovině minulé dekády, když u nás byla právě první, v té době deset let stará Mondea běžnými rodinnými vozy. To, že o pár generací později nabízí evropský “sedan” (ve skutečnosti byl sedan potichu zavržen a na trhu zůstává jen praktičtější liftback) výkony, výbavu i prostor srovnatelný se starým dobrým Lincolnem, je vlastně docela pozoruhodné.

Asi první, o čem by člověk mohl pochybovat, je vnitřní prostor. Přeci jen, Town Car je i proti dnešnímu obřímu Mondeu ještě obrovitější a jeho 5,56 metru zastíní vlastně všechna dnešní auta s výjimkou největších Bentley a Rolls-Royců. Jenomže, jak už bylo u amerických aut té doby zvykem, obrovskou část jeho délky tvoří převisy. Na rozvor zbývají jen necelé tři metry, přesněji 117,4 palce (2 982 mm). V tomto světle už tak není nijak překvapivé, že na délku je prostor v obou vozech srovnatelný. Mondeo sice poněkud zaostává za dnešní špičkou této třídy, jako je Škoda Superb, ale čtyři běžně rostlé dospělé do něj posadíte bez potíží. Nicméně pokud takové věci chcete dělat pravidelně, bude vhodné koupit si méně elegantní, ale praktičtější kombík. Rozmáchlá střecha liftbacku je totiž sice působivá (a ve spojení s oblinami zadních blatníků tak trochu připomíná moji oblíbenou Cortinu), ale ve svém klesajícím oblouku se střetává s vaší kšticí. Něco úplně jiného je samozřejmě prostor v příčném směru, tady je Town Car se svou šířkou a absencí středového panelu jasně vpředu.

Stejně tak by se dalo očekávat, že osmiválec o objemu 4,6 litru bude mít jasný náskok před dvoulitrovým naftovým čtyřválcem pod kapotou Mondea – ve skutečnosti je rozdíl mezi nimi pouhých 30 koní výkonu ve prospěch Lincolnu a 27 Nm naopak ve prospěch Mondea. Town Car je navíc (o něco málo) těžší a Mondeo má šest kvaltů namísto čtyř a v tomto případě také poháněná všechna kola. Výsledek? Přibližně fifty-fifty. Pokud sáhnete po silnějším dieselu o výkonu 210 koní (identickém s Town Carem) a točivém momentu 450 Nm (o 77 víc než Lincoln), budete jasně rychlejší. A ještě větší náskok vám dá benzínový Ecoboost o 240 koních, který však bude patrně o mnoho žíznivější než diesel, který se většinou spokojí se zhruba 7 litry na 100 kilometrů. U Ecoboostu se dá očekávat, že se bude mnohem spíše blížit Town Caru který je schopen pohybovat se v průměru kolem 10 litrů.

Pokud však chcete s Mondeem velkému Lincolnu jednoznačně ujet, budete potřebovat zatáčky. O tom, že v nich je moderní euroamerický sedan jasně lepší než zastaralý sedan na rámu, asi nebylo pochyb od začátku. Přepněte do režimu Sport, který přitvrdí podvozek, a Mondeo se dokáže pohybovat velmi svižným tempem i na moderní poměry. Jeho americká duše ale zajistí, že se do řezání okresek asi nebudete pouštět v rámci víkendového odreagování – Vignale připomíná spíše nedávno testované Volvo nebo některé moderní americké sedany než svého přímého předchůdce. Jezdit rychle umí, ale zábava a agilita předchozích generací padly za oběť globalizaci.

To by ale mělo přinést výhody v oblasti pohodlí, nebo ne? Zde je samozřejmě v těžké výhodě naopak Town Car – jeho měkké tlumiče a 15” pneumatiky s vysokým profilem zaručí, že nerovnosti pod vámi jen proklouznou. Mondeo je ale v nejměkčím režimu svého adaptivního podvozku také měkčí a plavnější, než byste od evropského sedanu čekali. Cítíte dokonce ono typické “pohupování” amerických sedanů. Jen škoda, že k Vignale automaticky dostanete i 19” kola, která jsou sice na pohled velmi přitažlivá, ale také zbavují podvozek velké části jeho schopnosti filtrovat nerovnosti. Pokud můžeme radit, objednejte si ke svému Mondeu ta nejmenší kola, která na něj půjdou namontovat. Potom by mohlo nabídnout opravdovou jízdní pohodu.

Hlavním důvodem, proč si člověk pořizuje Vignale, je však výbava a interiér jako takový. A tady je také očividné, za co platíte. Kůži – která je narozdíl od devadesátkového Lincolnu kvalitní a příjemnější na omak – najdete opravdu všude, včetně palubní desky. Preferovali bychom světlejší variantu, ale i v tmavě hnědé působí elegantně a dává zapomenout, že sedíte vlastně v docela obyčejném Fordu. Tedy, až na středový panel, který dává bezostyšně najevo svou plastovost. I tak je ale srovnání s 22 let starým luxusem jasnou výhrou pro moderní Ford.

Stejné to je i s výbavou. K logice ovládání některých funkcí systému Sync 3 sice lze mít své výhrady, a kupříkladu vyhledávání v telefonním seznamu je občas pekelné, a patrně bych preferoval lépe umístěný displej nebo ovládání “kolečkem” po vzoru prémiových značek, ale pořád jde o jednu z lepších radiomap na trhu. Objednat si můžete i v této třídě ještě nedávno nemyslitelné vyhřívané, odvětrávané a masážní sedačky, které jsou navíc nastavitelné ve více směrech, než dokážete spočítat. Škoda jen příliš úzkého rozsahu nastavení bočního vedení – vůz charakteru amerikanizovaného Mondea by si zasloužil široké a pohodlné sedačky, místo aby vás držel v pevném sevření.

Souboj amerických devadesátek se skoroamerickým 21. stoletím tak vyznívá jednoznačně – i když jsou pořád důvody, proč budete ve skutečnosti chtít osmiválcový, přes pět a půl metru dlouhý sedan s pohonem zadních kol (především to, že má osmiválec a vypadá jako katedrála na kolech), dokázala ho běžná střední třída za posledních 22 let téměř ve všech objektivních kritériích dohnat. Takže milovníci amerických vozů si mohou najít služební auto, které jim konečně sedne…

Verdikt

Mondeo čtvrté generace dává jasně najevo svůj americký původ, což znamená zásadní odklon od toho, co velké Fordy představovaly dříve. Nečekejte lehkonohý sedan, který s vámi protančí svou oblíbenou okresku – namísto toho dostanete americký, rozvážný a komfortní vůz, který vám bude ideálním společníkem při cestách, kdy se jezdí daleko, rovně a v klidu. Je to dobře nebo špatně? To už je na vás. My však máme podezření, že mnohem více dnešních řidičů ocení právě klid a pohodlí než precizní reakce starších Fordů.

A Vignale? Mondeo za milion může na první pohled vypadat jako zvláštní nápad, ale je to skvělá cesta, jak si užít pohodlí a kvalitně zpracovaného interiéru, aniž byste dávali na odiv, kolik jste za váš vůz zaplatili. Takže – proč ne.

Operativní leasing For Mondeo


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

PeterLuk
03. srpna 2017, 23:27
0

Pekný článok. Keď už si spomínal americké autá - chcelo by zas otestovať dajakú starú Ameriku. ;)

Nemôžem si pomôcť, ale mne sa konečne Mondeo páči. Doteraz ho považoval za nudné auto s nudným dizajnom, ale teraz vyzerá naozaj pekne. O to väčšia škoda, že narozdiel od tých starších ich veľa, aspoň u nás, nevidno...

reagovat
Caddy
03. srpna 2017, 23:37
1

Mne to Mondeo prislo trochu divne...jkao jo, na pohled pěkné, interiér OK, masáž sedaček super...ta svíravost bočnic je už horší a najít příjemnou polohu za volantem také není jen tak. Jízdně je to takové normální, tradičně je těžké sžití s plynem a pohodlí nijak žádné, ale to je snad těmi koly. Auto je to pěkné, ale za ty prachy, nevím...a byl jsem rád, když jsem si přesedl do Town Caru :)

reagovat
Kubanuss
04. srpna 2017, 01:27
0

Je to mondeo mk5... facelift mk1 se počítá jako druhá generace. Hranatý mondeo je mk3 a předchozí generace té současné je mk4, stačí použít google obrázky a hned je to jasný :D
btw. Pořád nemam tričko (tak půl roku od zaplacení - nespokojený zákazník)

reagovat
Vojta Dobeš
04. srpna 2017, 03:38
0

V Česku se z nějakého záhadného důvodu bere Mk1 FL jako Mk2, ale většina normálních zdrojů počítá generace jako takové, tedy New Edge je MkII.

Ar
Arnold
04. srpna 2017, 09:13
0

Nechci být za hnidopicha, ale i anglická Wiki mluví o tom, že facelift 1. gen je MK2. Takže to asi nebude jen lokální záležitost pp

Vojta Dobeš
04. srpna 2017, 11:30
0

P.S.: Kubanuss - nevšiml jsem si toho o tom tričku, jdu zjistit co se stalo a napravit.

as
asdfdfs
04. srpna 2017, 19:25
0

MK3 je hranatá verze. Klidně si dejte v googlu hledat obrázky "mondeo mk3" a uvidíte, co celosvětově znamená mondeo MK3. Tak v tom nedělejte chaos :)

bitner
05. srpna 2017, 14:13
0

New edge "hranata" je Mk II. Howgh.

beastar
05. srpna 2017, 14:39
0

Mk3 je hranatý new edge design. Druhá generace je ta kulatá s mločím předkem. Wiki nebo třeba Google... Nebo se zeptat vašeho lokálního mondeáka je v každé ulici..

Caddy
05. srpna 2017, 14:49
0

taky jsem pro, ze new edge je mk III. Vzdyt mezi prvni a druhou je tak zasadni rozdil, ze se to proste za pouhy facelift povazovat neda...uprimne, nikdy by me nad tim ani tak nenapadlo premyslet, az ty komentare tady...to mi spis jako facelift prijde uz ta posledni a predposledni, to je rozhodne spornejsi :-D

Vojta Dobeš
05. srpna 2017, 15:58
0

Caddy: Jestli jde o facelift nebo novou generaci není o tom, jak ti to připadá, ale kolik z toho auta zůstalo beze změny. A v případě Mk1 a Mk1 facelift je to pořád stejný auto, jen s jiným čumákem a světlama. Když se na to podíváš z boku, tak je vidět, že všechny věcí, co se nedají "zamaskovat" a jsou dané konstrukcí skeletu karoserie (tvar dveří, tvar oken, profil střechy) jsou ÚPLNĚ STEJNÉ. Facelift má jiné blatníky, jiná světla a pár detailů - ale třeba dveře bych se vsadil, že půjdou přendat...

Oproti tomu současná a minulá generace nemají společné vůbec nic, ta auta mají jiné rozměry, jiné základní tvary karoserie, všechno. Dokonce stojí na úplně jiné platformě, technicky není současné Mondeo vlastně ani tolik vývoj minulého Mondea jako spíš vývoj Fusionu.

Caddy
05. srpna 2017, 16:22
0

boze, to je hnus v tom liftbacku, priste aspon sedany :)

Jinak je to mozny, ale pri pohledu na jednickovy a dvojkovy Mondeo ta auta na prvni dobrou vypada kazde uplne jinak... :) Zatimco u poslednich dvou musim chvili premyslet, na ktere koukam :)

beastar
05. srpna 2017, 18:10
0

To dole mě rozesmálo "Sprzedajemy" a nezbytné cíbíčko teda alespoň ten prut. Jinak je to jedno.

Vojta Dobeš
05. srpna 2017, 18:39
0

Caddy: To je tím, že ty auta vnímáš podle detailů a ne podle tvaru a proporcí. A je pravda, že "kineticů a současný Mondeo si jsou v některých detailech dost podobný, ale jinak to jsou úplně jiný auta. Jednička a facelift jsou furt stejný auto s jinýma světlama.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
05. srpna 2017, 19:09
0

Souhlas s Caddym. Vetsi facelifty se u Fordu odjakziva oznacovaly jako nove mk. Rozumi tak tomu google, wiki, katalogy nahradnich dilu, fordi komunita, tak bych se toho drzel a nedelal v tom hokej sefredaktore :-)

Vojta Dobeš
05. srpna 2017, 20:30
0

Nejlepší komromis mají na Wikipedii, tam to označují jako "First generation facelift (Mk 2)".

Caddy
05. srpna 2017, 20:46
0

prave, ze posledni dve genrace jsou si podobne i proporcema, tvarem, vsim..dneks ajsme kouka na jendo zezadu a musel jsem ho obejit, abych si byl jisty, ze je to predchozi :) Obe jsou to takova tezkopadna masivni auta podobnych tvaru a zadek se v podstate nezmenil...

MGRR
04. srpna 2017, 02:59
0

1. zmet a houst... tedy za mne a nesmysle dlouhe...
2. melo to byt snad lepe na dva blogy + jeden test auta, je tam hodne hezkych informaci, ale zmatene smichanych
3. Nepobral jsem z toho mnoho
4. Posledni dva odstavce mohli byt klidne na zacatku :) a nemuselo se to tolik okecavat.
= Ford za milion co neumi zatacet a houpe se, to jsem z toho pobral, ale snad to bude treti hodinou ranni :)

reagovat
fr
franc
05. srpna 2017, 09:43
0

mondeo, ktere se houpe a neumi zatacet, ale zaroven ani neni pohodlne
proto zminuje, ze by potrebovalo mala kola

MGRR
04. srpna 2017, 03:10
0

Prosím, nešlo by nepoužít hloupé, nebo ufňukané, snad podprahové.....? """ŠKODA ŽE""" v článku který nemá s tou VW podznačkou nic společného. Všímám si toho v Česku často, snad tam chybí ještě """závidím"""

reagovat
Vojta Dobeš
04. srpna 2017, 03:39
0

Moc nechápu komentář. "Škoda že..." je normální a ustálené slovní spojení, které nemá s jistým mladoboleslavským produktem VW opravdu nic společného. A všechny ty věci jsou opravdu škoda, protože jinak by bylo to Mondeo mnohem lepší auto.

Knightrider
04. srpna 2017, 08:14
1

Mně osobně by mnohem víc zajímal test toho Radkovo "Caddyho" Lincolna.

reagovat
Caddy
04. srpna 2017, 20:19
0

toho si zrovna Ty muzes otestovat, kdy se Ti zlibi :)

Knightrider
05. srpna 2017, 06:18
0

To beru. :-) Mne se tenhle Town Car hrozne libi. Designove je podle mne fakt povedenej. Je to neuveritelne majestatni auto. Myslim, ze jsi udelal dobre, ze jsi ho vymenil za toho Buicka. ;-)

Caddy
05. srpna 2017, 12:53
0

Ja si tak jisty nejsem, furt je to Ford a Buick byl proti tomu oaza bezstarostnosti, byt byl celkove v horsim stavu :) A navic ten muj kus je nejaky divny, nei tak fajn jako jine Town Cary :) Ale stejne nic lepsiho na bezne jezdeni neni...vymenil bych to leda za 91-92 Broughama nebo 95-96 Fleetwooda, ale tech je malo a jina cenova hladina :)

Knightrider
05. srpna 2017, 22:38
0

Ja mam auta od GM radsi, nez Fordy, ale zrovna tenhle Town Car mi prijde vzhledove fakt povedenej. Technika je vec druha, no.

Caddy
06. srpna 2017, 12:53
0

jojo, vzhledove a celkove pojetim je to nejlepsi auto, posledni pekny dailydriver, po tomto uz nic neni... on ma nektere veci i lepe udelane, nez GM, neni to jen jednoznacne minus...urcite ma i lepe zpracovany interier apod., nicmene ze je furt treba neco resit a ze jsou zavady vzdy hodne nestandardni a nahodile se vyskytujici, je taky fakt :)

Knightrider
06. srpna 2017, 13:32
0

Holt je to uz taky stary auto. :-)

C70C
04. srpna 2017, 08:42
1

Upozornění: Následuje hejt na Ford.

nějak mi příjde, že chlapci z fordova marketingového oddělení se chovají asi jako batmanův joker v galerii. Vezmeme umělecká díla a budeme jejich jméno lepit na escorty, sierry, a teď Mondea.
nejdřív Ghia - viz: https://www.google.cz/search?q=carrozzeria+ghia&rlz=1C1AOHY_csCZ708CZ708&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjY_eu9-rzVAhXLPBQKHUbDDkYQsAQIOg&biw=1019&bih=629

a teď naprosto znehodnotí Vignale:
https://www.google.cz/search?rlz=1C1AOHY_csCZ708CZ708&biw=1019&bih=629&tbm=isch&sa=1&q=carrozzeria+vignale&oq=carrozzeria+vignale&gs_l=psy-ab.1.0.0i30k1j0i24k1.525887.527101.0.528876.7.7.0.0.0.0.380.1044.3-3.3.0....0...1.1.64.psy-ab..4.3.1034...0i19k1j0i30i19k1.6V5iC1wh6Hw

Pazoury uřezat a pak je s nima mlátit do hlavy.

reagovat
Br
Breakthru
04. srpna 2017, 20:10
0

Ghiu koupil De Thomaso a Ghia koupila Vignale a to vše De Thomaso prodal Fordu, takže ten si s tím může nakládat tak, jak se mu zachce....A je to skoro už 50 let...

C70C
04. srpna 2017, 21:19
2

Děkuji, to se mi ulevilo, teď když to vím. Teda věděl jsem to i předtim, ale to je fuk. Nic to nemění na tom, že je to totální devalvace automobilovýho umění. Až někdo koupí licenci na jméno Francesca Petrarcy, DaVinciho, Vermiera a rozhodne se v jejich genialitě pokračovat potištěným toaletním papírem, taky to bude v cajku? Rozumím, že z obchodního hlediska ano, ale z uměleckýho?

Honza 'Hamster' Křeček
04. srpna 2017, 22:05
0

Máš na mysli Citroëny Picasso? :-)

Br
Breakthru
04. srpna 2017, 22:12
0

Určitě by to tak nemělo zůstat.Na tvým místě bych to hnal vejš...

beastar
06. srpna 2017, 16:54
0

To jo. Na Bělehrad... Nebo do Štrasburku! Takových případů jsou desítky a říká se tomu jak si správně podotkl byznys. To uznej umění a literatura tedy alespoň klasická není. Možná některá auta tohle dnes už také snesou, ale jsou to pouhé kusy a ne celé značky.

VK
VK
04. srpna 2017, 12:40
0

Ta obrovská jednolitá maska á la Aston Martin...nové Mondeo vypadá jak mihule. Ona je vůbec ta aston martinovská maska u současných typů módní, mají ji snad všechny nově uváděné modely, u šestkové Mazdy, Volva nebo u Jaguárů ji alespoň opticky rozbíjí znak, z Fordu je - holt mihule.

reagovat
Adam
08. srpna 2017, 09:44
0

Nebylo by jednodušší napsat uhoř? Takhle sem si musel hledat, co je to mihule :D

as
asdfdfs
04. srpna 2017, 19:38
0

Připadá mi optická hmota hlavně okolo zadního kola příliš velká, takže to na malých kolech vypadá opravdu blbě a na velkých aspoň nějak jakž-takž. Interiér má design hi-fi věžě z doby, kdy se lidstvo naučilo odlévat plast. Nepřipadá mi elegantní. Myslím, že za pár let bude působit opravdu hnusně. Oproti střízlivému, decentnímu a elegantnímu interiéru z MK3, který i po tolika letech nedělá ostudu, nic moc. Pokud se tohle mondeo postaví vedle passatu B8, tak nemusím moc přemýšlet, ve kterém bych se cítil lépe.

reagovat
Adam
08. srpna 2017, 09:45
0

Přesně tak, Superb v Laurinu je minimálně interiérově na úplně jinym levelu...

Br
Breakthru
04. srpna 2017, 20:24
0

Docela dlouhej článek, ale s těma motorma z UK a DE to není zas tak prostý....Existovalo V4 jak Essex, tak i Cologne.Do konce 50. let byl i Ford France.Svoje deriváty měla i Italie - Ford Anglia Torino a Taunus OSI.To byly ale jen kusovky.Jináč Pinto byl používán jak v Cortině, tak i v Taunusech a to už od TC1.Stejně tak v Capri a Granadě/ Consulu.Pak se to mixovalo podle trhu....
Škoda, že v novým mondeu už není V6 nebo pětivál....

reagovat
Vojta Dobeš
05. srpna 2017, 16:01
0

Kdybych to měl rozebírat do detailů, tak ten článek bude ještě delší než je a nikdo ho nebude číst. S těma motorama jsem to musel zjednodušit, ale pointa je, že byly různý mezi Německem a Anglií (tím, že jsem mluvil o 60. letech, jsem Francii záměrně vynechal).

A Pinto sice v Taunusech bylo (sám jsem Taunuse s 1.6 Pinto měl), ale tuším že jen jako 1.6 - dvoulitr byl v Taunusu Cologne V6, zatímco Cortina měla 2.0 Pinto...

Br
Breakthru
06. srpna 2017, 13:00
0

Jen jsem tě doplnil.Já ten článek četl nadvakrát, protože než jsem se dostal k Mondeu, tak už jsme neměl sílu číst dál, moc dlouhý...Francii a Italii jsem jen tak nadhodil, centrály byly UK a D, to pravda jest....V Taunusech právěže Pinto bylo od 1.3 přes 1.6 až po 2.0 plus k tomu byly V6 2.0 a 2.3.V Crotinach, pokud se nemejlím, bylo jako 1.3 právě Kent, pak Pinta a Essex....Tu MK3 Tinu ti závidím.Je to dodnes můj sen, ale nenarazil jsem na žádnou slušnou.OHV bych nechtěl a pěkná, nezbastlená a nesežraná a kompletní za rozum je máloktérá....Rozhodně Labuť, Knudsen a TC2 musím jednou mít v garáži :)

beastar
04. srpna 2017, 20:37
0

Líbí se mi fotky s tím amíkem a vůbec celkově to vypadá hodně dobře. Mondeo se mi nelíbí ani trochu prostě normální dnešní auto. Verze za milion je pro hodně malou skupinku potencionálních kupců. Design je poplatný dnešní době na živo to auto působí podle mě obyčejnější a ošklivější, než na dobře zpracovaném obrázku...

reagovat
Petr 'Krab' Jeřábek
05. srpna 2017, 10:40
0

Tohle se Vojto povedlo si myslím. One world, one Ford , to je mi hodně povědomá věc... tu z nám i z mého korporátu, se kterým už jsem tak trochu srostlý. :)

Poprvé jsem si změn na Mondeu všiml před pár lety, když jsem v něm cestoval jako pasažér. Bylo to to předchozí. Najednou velké a docela pocitově těžkopádné, zkrátka vážně trochu jako americké auto. Úplně zmizel logický odkaz na druhou generaci na které by normálně měl stavět. Mě to trochu zklamalo, ale zárověň Ford si nemůže dovolit všechno co by si jen hrst evropských zákazníků přála, tak to je takové jaké to je. A možná je Mondeo ještě lepší a pro ještě širší okruh zákazníků.

reagovat
Petr 'Krab' Jeřábek
05. srpna 2017, 10:43
0

oprava " tedy na třetí generaci" :) Totiž to Mondeo o kterém jsem psal je to "new edge" hranaté, jak se dalo koupit i ve verzích ST220. A tou "předchozí" myslím auto z roku řekněme 2010 cca...

VK
VK
05. srpna 2017, 11:04
0

Hmmm, vkrádá se otázka, co že si Ford ještě před deseti lety stavět model podle toho, co by si hrst evropských zákazníků přála, dovolit mohl - a nyní si to dovolit nemůže.

beastar
05. srpna 2017, 13:44
0

No to je poměrně dobrá otázka. Co se změnilo? Mondeo porazilo Passata 1x a to v letech svých new edge krabic. Potom to bylo sice povedené auto, ale v Evropě už nikdy top.

Vojta Dobeš
05. srpna 2017, 16:03
0

krab: Já jsem "kinetic" Mondeem (to minulé, po New Edge) jezdil v několika kusech a byť bylo trochu tlustší a neohrabanější (asi jako Focus MkII proti Focusu MkI), pořád to bylo velmi evropsky naladěné a zábavné auto. Byl to jeden z mála naftových kombíků, které jsem vytáhl na projížďku po okreskách "jen tak".

VK: Nemůže si to dovolit, protože vývoj nových aut je čím dál dražší, trh náročnější a konkurence tvrdší. Prostě už se to nevyplatí.

ro
rock
05. srpna 2017, 16:16
0

Je to tak. Když jsem z mé pofaceliftové Mk3 (new edge) přesedl do ekvivalentu u generaci a 5 let mladší, nestačil jsem se divit, co všechno je jinak (a k horšímu). Od divného posezu a plastově-pouťového interiéru přes tupější řízení až po viditelné známky šetření. A další genetace je -zdá se- v tomhle trendu zase o krok dál.
No nic, ještě zbývá třeba Mazda 6, ta na mne působí jako přirozenější nástupce starého Mondea, než jakým je nové Mondeo.

Vojta Dobeš
05. srpna 2017, 18:40
0

Jo, šestka funguje jako New Edge, jen úplně ve všem líp.

VK
VK
05. srpna 2017, 18:56
0

K tomu, že by byl vývoj stále dražší, je nějaký doklad? Je pravda, že auta jsou čím dál plnější čím dál složitějších systémů, na druhé straně vlivem technického pokroku je výroba a vývoj těch systémů sama o sobě čím dál lacinnější (dobrým příkladem turbo nebo airbag). Jeden efekt vyrovnává druhý. Trh náročnější, konkurence tvrdší...je floskule. Kdyby tomu tak bylo, snaží se výrobci plnit náročnější požadavky zákazníků (třeba to, že je zde určitý segment, jemuž vyhovuje něco jiného, než mainstreamu), vycházet jim vstříc, individualizovat, nikoli one size fits all.



reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Tahoe  1997
Chevrolet Tahoe

1997 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang GT 5.0 (2015) Custom 2015
Ford Mustang GT 5.0 (2015) Custom

2015 rok výroby
309 koní výkon
3 700 ccm objem

Nissan Primera Kombi, 2,2 DI, Wagon, (WP12),  2003
Nissan Primera Kombi, 2,2 DI, Wagon, (WP12),

2003 rok výroby
93 koní výkon
2 ccm objem

Chrysler Sebring 2.7 V6 dovoz ŠVÝCARSKO  2001
Chrysler Sebring 2.7 V6 dovoz ŠVÝCARSKO

2001 rok výroby
200 koní výkon
2 736 ccm objem

Chrysler PT Cruiser Limited Edition 2.0 104 kW LPG 2001
Chrysler PT Cruiser Limited Edition 2.0 104 kW LPG

2001 rok výroby
141 koní výkon
1 999 ccm objem