načítám data...

Subaru Levorg 1.6 GT Trend Lineartronic: „Béerzetko“ v kombíku aneb Octavia WRX

Až vyrostu, bude ze mě Levorg. To by si určitě přálo každé z dvojčat Subaru BRZ. Počkejte, není ta adorace sportovnosti kombíku ze souhvězdí Plejád vážně přehnaná?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Před delším časem jsem se bavil v práci u oběda s kolegou o autech. Povídá: „Hele Krabe, ty jsi takový ten blázen přes ty auta, jaké kombi bys mi doporučil?“. Nakonec tyhle dotazy dostávám docela často. Jenže Matěj, ten kolega pokračoval a říká. „ Asi si mám koupit něco jako Oktávku ve čtyřkolce, ale víš jaké auto se mi opravdu líbí? Subaru Levorg.“ A to jsem vyloženě pookřál, protože se snad stalo poprvé, kdy nebude třeba trávit deset minut času vysvětlováním, či snahou o podsunutí dotyčnému úvahu na téma – existují i jiná auta než Octavia kombi. Proti ní se velmi špatně bojuje, protože v reálu je to totiž velmi dobré auto a většině lidem bude vyhovovat.

Dlouho jsme hledali, a když se konečně nyní objevil jeden rok a půl starý Levorg v základní výbavě Trend v nabídce společnosti Mototechna, neváhal jsem jej vypůjčit. A spolu s Matějem jsme si ho pořádně vyzkoušeli. Škoda, že nebyl sníh, ale jakmile napadne, mám slíbeného Levorga na projížďku a focení znovu. Svatý Petře, prosím, prosím – přečti si můj článek a v lednu nás překvap! Jaký tedy Levorg doopravdy je?

Subaru znamená podvozek a nízké těžiště – malé detaily, které rozhodují

Nejlepší je netestovat auta izolovaně, ale v kontextu jejich konkurentů. Jelikož, devět z deseti dotazů na rodinný kombík sklouzává v naší zemi směrem k boleslavskému výrobku, vezmu si jako etalon Octavii 1.8 TSI 4x4. Aktuální verzi velmi dobře znám, nakonec mi občas slouží ke služebním cestám v práci a to právě i v benzínové motorizaci 1.8 TSI. A ta by se nám jako konkurence k Levorgu s převodovkou DSG a pohonem všech kol přímo nabízela. Test předokolky 1.8 TSI Style jsem udělal někdy na jaře ještě jako blog. Když jsem si ho dnes přečetl znovu, musím sebekriticky uznat, že jsem se motal víc kolem auta, než natvrdo naservíroval jaká je. Základní myšlenka ale byla: To auto by bylo o mnoho lepší, kdyby…. Těch kdyby tam není spousta, ale směřují k nastavení podvozku a řízení. Auto mě nebaví řídit, přitom jeho základ je velmi dobrý a kvalitní. A teď sedím v Levorgu, nastavím si sedadlo a volant do příjemné, přirozené řidičské pozice a vyrážím přes Prahu domů. Možná mě jízdní pozice trošku zklamala, jelikož jsem až moc myslel na to, že Levorg je takové Subaru BRZ kombi. To on není. To těžiště není tak nízko, jenže první dojem se rychle tříbí. Volantem se otáčí poměrně lehce, ale velice přirozeně. Stejně taková je reakce na plyn a brzdu a to bez ohledu na bezstupňovou převodovku. Ta u mnohých tlumí ten ryzí, sportovní dojem. Ale k tomu se ještě dostanu. Levorg i přes jeho bohatou soudobou výbavu včetně radiomapy (mě nakazili, kolegové) je auto z devadesátek. A vy víte, že to myslím jako kompliment.

První auto, na které jsem si za volantem Levorgu vzpomněl, byl Nissan Primera GT (P10). To byl v zásadě nudný sedan, který ovšem s rychlostí ožil a čím jste s ním jeli rychleji, tím víc se musel řídit. A byl na předokolku enormně neutrální, dokonce přetáčivý na počkání. Levorg je permanentní čtyřkolka, ale navzdory tomu působí velmi lehce a neutrálně. Odpružení je přesně takové, jaké jsem si přál, aby měla všechna rodinná auta. Nechybí mu to poslední doladění, které právě vývojovému týmu musí trvat stovky hodin a hromady peněz. A ty prostředky finanční oddělení Subaru nějakým zázrakem vývojovému týmu zajistí. U Subaru stále vedení společnosti věří svým konstruktérům. Cestou z práce domů mám několik zatáček a zajímavých úseků, speciálně, když se trasa prodlouží. A to se s Levorgem bude asi kolegovi Matějovi stávat často. Zrovna jako se to stává i majitelům sportovních kupátek BRZ. Hledají ty záminky k tomu někam jet a když se jede třeba do Českých Budějovic, proč to nevzít třeba přes Lnáře. A tak jsem si tu cestu domů trošičku prodloužil. Bohužel, ne až tolik. Alespoň jsem vyzkoušel své oblíbené silničky v okolí domova. A na ně jsem vzal před nedávným časem i Octavii kombi. 

Přesně v těch několika zvlněných zatáčkách u obce Kuchař se Octavia nejistě rozkývá, nebo spíš lehoulince zhoupne. A já přes lehký odpor volantu nemám dobrý přehled o tom, zda se mi náhodou předek neposune půl metru mimo mojí zvolenou stopu. Levorg vlny v silnici vyžehlí a s jistotou zatočí. Dozajista to neocení každý, ale já si rád všímám detailů a jistotu v ovládání auta, pokud už jedete malinko blíž k limitům přilnavosti, kladu na první místo. A takový je Levorg. S Octavií hledám brzy dálnici, s Levorgem silničky na karlštejnsku.

Lineartronic – chtěl bych řadit ručně a navíc ta nevypínatelná stabilizace!

Redakční kolega Dan se mě ptal. „Krabe, co ta bezstupňová převodovka? Není to opruz s tím jezdit?“ Já jsem na převodovku s kuželovými kotouči a pásem, tím pádem „nekonečným“ množstvím převodů zvyklý už z našeho malého Yarise. Je to převodovka, na kterou je nutné si umět zvyknout. Každá automatická převodovka má do jisté míry své negativní vlastnosti. Robotizovaný manuál dost opotřebovává spojku, hlavně při couvání do kopce. Dvou spojkový systém zase umí být při rozjezdech trhanější tu a tam ve spojení především s turbodiesely. Moderní hydroměničový automat je zase velmi drahý, ale je z těch samočinných převodovek ta nejlepší pro cestovní automobil. Nicméně systémy bezstupňové, ať už je nazveme CVT, či Lineartronic jako u Subaru jsou asi ty, na které je potřeba si nejvíc zvykat. Umí být totiž velmi hladké a efektivní, pokud pracujete zhruba s polovinou dostupného výkonu a  na plyn nešlapete jako do zelí.

Jenže převodovka Subaru má v rukávu elektronické eso. Auto má přednastavené dvě palivové mapy, a ač nevypínatelnou, tak velmi chytře nastavenou stabilizaci. No, těším se na tu zasněženou silnici a vyzkouším to. Nejedna bába totiž vyprávěla, že se s Levorgem dají vykroužit docela efektní přetáčivé smyky na výjezdech ze zatáček. Vypnout lze pouze kontrola trakce, což je logicky potřebné. V podstatě stačí přepínač SI drive, z nichž písmenko I znamená „inteligent“ a S je logicky ten sportovní mód. Na sportovní režim má přeplňovaný boxer 1.6 připravený už dopředu zvýšený volnoběh a reakce plynu je celkem rychlá.

Motor umí, prakticky bez turbodíry, dodat svých sto sedmdesát koní ihned a akcelerace bez ztráty adheze díky opravdu vyspělému pohonu všech kol, je vážně efektivní. A to si můžu vybrat, zda nechat řazení v “S” módu plně automatu, či řadit sám z virtuálních šesti rychlostních stupňů. Nový Levorg jich má dokonce sedm. Auto si hezky zaklekne na kola s největší aktuální přilnavostí a žene ho kupředu v kýženém směru vstříc další zatáčce. Ne, není to rychlé jako STI, možná ani rychlé jako VW Golf.. Jenže já Levorgu dokážu prominout fakt, že není tím ultimativním rychlým kombíkem o třech stech padesáti koních. To auto dává jasný signál, že podvozek by ty koně zvládnul. Ovšem nefrustrovalo mě po celé ty dva dny, které jsem s ním jezdil, že je nemá. Není to vyloženě sportovní auto a nemá jím být.

Verdikt

A jaký tedy Levorg je? Prostorností zapadá do průměru třídy, bohatou výbavu má dnes téměř každé auto v této kategorii a ani sofistikovaností radiomapy nijak neoslní. Dokonce, pokud patříte k těm řidičům, kterým stačí dobré auto k přemísťování denních potřeb, tak vám ho ani doporučovat nebudu. Za dané peníze, tedy 750 tisíc za nové můžete totiž vybírat z opravdu rozsáhlé řady rodinných aut. Napadá mě například takový Peugeot 508 nebo Ford Mondeo. Tahle auta budou svou užitkovostí dál, jsou prostornější a vhodnější k cestě třeba na dalekou dovolenou. Pak je tady ta Škoda Octavia. Ve verzi 1.8 TSI Style 4x4 za ní zaplatíte 739 tisíc, čili bude stát stejně jako Levorg. Ve srovnatelné výbavě dokonce ještě víc. Nebudu vám jí vymlouvat. Je to komplexní a velmi povedené auto. Jenže pokud rádi řídíte… A už víte, kam mířím. Levorg nemá v tuhle chvíli na trhu konkurenci. Stačí k tomu trocha toho naladění podvozku, nižší těžiště a dobré vyvážení všech komponentů. A docílit takového sladění komponentů je v dnešním automobilovém světě vážně obtížný úkol. Myslím, že díky tomu automobily Subaru jen tak někdo nepřekoná v souboru vlastností zvaných – radost z řízení. A já doufám, že i Matěj bude mít ze svého Levorga radost dlouhou dobu.

Technické údaje:

Subaru Levorg GT 1.6 Trendline Lineartronic (MY 2016)

Motor: zážehový plochý čtyřválec, přímý vstřik paliva Hitachi, přeplňování turbodmychadlem
vpředu podélně, DOHC, 4 ventily na válec, kód : FB16
Zdvihový objem:  1600 cm3  ( 78.8 mm x 82mm), komprese: 11.0:1
Maximální výkon: 170 k/125kw při 4700 – 5600 otáčkách/min
Točivý moment 250 N.m při 1800 – 4800 otáčkách/min
Převodovka automatická typu CVT
Pohon všech kol – Subaru symmetrical AWD, nezávislé zavěšení kol, vpředu Mc Pherson, vzadu dvojité lichoběžníky, vinuté pružiny a stabilizátory
Brzdy: ventilované, kotoučové, ABS 
Pneumatiky: 215/50 R17
Rozměry: 4690x1780x1490
pohotovostní hmotnost 1606 kg
Maximální rychlost  210 km/h
zrychlení 0-100 km/h  8.9 sekund
Spotřeba 8.5 l/100 km – naměřená

Cena vozu: 724000 kč ( základní cena), cena testovaného, ročního MY 2016 : 590000 kč

A kdyby jste mi nevěřili, že s Levorgem se vážně moc příjemně svezete, přidávám krátké video přímo od Stiga. Tedy bývalého Stiga – Bena Collinse. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Inženýr
27. prosince 2017, 08:36
4

Subaru Levorg se mi líbí právě díky tomu, že je řidičským kombi v jádru, a né nudnou krabicí kde je potřeba za "sportovnost" připlácet. Dal jsem to do uvozovek z toho důvodu, že jako tzv. sportovnost si nepředstavuji znáčky a uměle přitvrzený podvozek, ale právě mix těch vlastností, které i z praktického kombíku udělají jízdně zajímavé auto. Jak jsem pochopil z testu, Subaru odvedlo dobrou práci. Těší mně, že kolega dal přednost Levorgu před jinak dobrou, ale jízdně nepříliš zajímavou Oktávkou.

reagovat
VK
VK
27. prosince 2017, 10:09
-6

Samozřejmě Oktávka WRX. Pro neuatíčkáře proto, že je to Oktávka, pro autíčkáře proto, že se v Levorgu nedá onanovat s fofrklackem.

reagovat
Snowman000
27. prosince 2017, 10:53
5

Nebyt tam ten lineartronic...

reagovat
VK
VK
27. prosince 2017, 10:59
-7

A už se slítají...

Snowman000
27. prosince 2017, 11:30
2

Myslim, ze ja mam pravo na to :D

Mam doma benzinove XV s manualom a jednoducho Levorg s manualom by bola dokonala nahrada a nepochopim preco tam nie je k dispozicii...

Inženýr
27. prosince 2017, 11:42
2

VK, to, že ti manuál nesmí domů už jaksi víme. Nikdo ti ten automat nebere, ale proč máš furt problém s tím, že někdo preferuje manuál? Zdržují tě v provozu řidiči s manuálem? Nemáš na výběr? Co vím, tak jezdíš třídou S, předpokládám některou z generací kde manuál již dávno není v nabídce. Tak v čem je ten problém? To víš, abychom tu kapitolu uzavřeli.

saage
27. prosince 2017, 11:46
3

VK v posledních dvou měsících jen trollí všechny články, kde se objeví "manuál". Nevím jestli ti to dělá dobře, ale je to už trapný.

krab
27. prosince 2017, 12:02
0

taky jsem si toho všimnul. Někdo rád trollí o automatu a jiný by nás zase v jiných článcích nechal jezdit výchovně ve Škodě 100 abychom se naučili řídit :) To byla perla zase někde asi o dva články níž ...

Subaru má prostě toho Levorga takto, jen s jednou převodovkou. Jako, trochu škoda to je, protože ten podvozek má fakt zajímavý potenciál, ale přesto mě ten automat nevadil.

Saage - ale jak píšeš, tvůj táta Subarista by ho možná už dneska měl, být tam manuál, protože se mu nechce na automat zvykat a takových by se našlo víc. Jenže se obávám, že prostě pro malý trh to pro Subaru je nerentabilní vývoj do toho jít. Třeba nový kombík, nový Levorg časem manuál mít bude. Ale zatím je trend opačný...

Koukal jsem na stránky Subaru po světě schválně + u nás a vidím, že jediný model co lze s manuálem koupit je : XV 2.0 / WRX STI a BRZ.

Nová Impreza ( a to mě překvapilo) má všechny varianty taky s CVT - lineartronic převodovkou

Snowman000
27. prosince 2017, 12:15
0

Tak ono celkovo kombinacia benzin, manual a 4x4 je uz strasne nedostatkova (jedine snad A4 a 3er) a nemyslim, si ze dopyt tam nebude, obzvlast v casoch kedy z dieselu sa stava nechcene palivo. Subaru malo jedinecnu sancu si myslim a zbytocne si strelilo do nohy, obzvlast ked ich klientela je trosku staromilecka. A ano nevypinatelna stabilizacia je tiez trosku nepochopitelna, obzvlast ked po vytiahnuti poistiek to ide tak kraaaaasne :)

saage
27. prosince 2017, 12:15
0

Já proti automatu nic taky nemám, Sám ho mám v autě :-) Ale mám rád možnost volby. Nevím ale nakolik je to pro Subaru finančně náročné ho vyrobit no... Jinak hezkej test, už se těším na doplnění na sněhu.

GanGreen
27. prosince 2017, 12:46
5

VK nema problem s manualem, on ma problem proste jen tim ze jeho kecy nikoho nezajimaj, tak aspon vzdycky zacne vysirat kolem prevodovky aby si ho aspon nekdo vsimnul...

krab
27. prosince 2017, 12:57
0

Saage - dík, já se těším na to co mi do "skládačky" vlastností Levorgu chybí zažít, a to jízda na sněhu. Upřímně v minulosti bylo málo aut, u kterých nám borcům ( chápej - machrům šumarchrům z minulého zamyšlení) vyhovuje nevypínatelná stabilizace. Paradoxně teď testuju jedno Hyundai a tam nezasahuje, i když bych dávno čekal, že se to stane. A určitě tam někde je... A takové nastavení mi nevadí. U Levorgu, min. podle Rasťa Chvály a Kuby Rejlka je stabilizace velmi chytře nastavená a nechá auto sklouznout, přetočit na výjezdu v akceleračním smyku. Kontrolu trakce si vypneš. Pohlídá ti ale nedotáčivost předku, což bude ve výsledku jedině dobrá vlastnost.

Já myslim a nechci dávat plané sliby, ale jestli se svezu s tímhle Levorgem znovu na sněhu a majitel mě nechá si trošku pohrát, tak to asi vydá opět na celý článek :)

Ad. výběr : Ti Asiaté to prostě neřeší, těch variant k výběru je málo. Přitom málokdo si může dovolit mít BRZ na víkendy a radost a Levorg na denní ježdění v rodinném a pracovním módu. Intuitivně bychom potřebovali Levorg GT-S 2.0 ( ten australský s 260 konmi) a manuální převodovku. To by bylo auto, které Subaru v nabídce nemá a kdysí mívávalo. To bylo Legacy Spec B 3.0 H6. Levorg by byl dokonce delikátní kombinací lehkosti a řiditelnosti staré Imprezy WRX a prostornosti toho Legacy. Ale prostě ... nemáme ho v nabídce no...

Pólin
27. prosince 2017, 13:01
2

S tim VK je zo presne tak... kdyz je nekdo tak nudny a nezajimavy, ze na nej nikdo nereaguje, tak pak zacne, ty co ho ignoruji, rypat a negovat.... a to prosim neni z me hlavy, ale z chytre psychologicke knizky:) jinak u subaru se da s manualem a atmo dvoulitrem koupit jeste Forester a ten je taky moc fajn...jen uz to holt bude mit vyse teziste atd...:/

beastar
27. prosince 2017, 13:02
0

To že není dostupná manuální převodovka by mi tak nevadilo. I když v kontrastu třeba k té oktávce to je smutné. Jenže proč to auto je zase tak hnusné? Jasné věc názoru, ale designově blitkóznější auto aby jeden pohledal v téhle kategorii. Ať si každý řadí jak chce. Zase na druhou stranu většina automatů dnes řadí stejně lépe jak řidiči.

Jinak k obsahu. Tomu že je to Brz v kombíku fakt nevěřím:) Sorry. Možná je to o něco lepší auto, než ta oktávka. Sportovnější kombík sice dnes dává smysl, ale každý si pod tím představí to svoje. Navíc cenovka mi taky nepřijde příliš veselá. Respektive v našich končinách základ nikdo nezvolí. Auto bude a má podobný osud jako Giulia. Koupě pro pár nadšenců a lidi, co to budou brát jako pokus o změnu.

Jo a co mi trhá uši je ten debilní název. Naposledy mě takhle vadilo snad Pajero. Levorg je jak nějaká rasa slizu ze Star Treku. Pro Evropu to snad raději mělo být třeba XV2.

VK
VK
27. prosince 2017, 13:24
-7

Ono to hejtování automatu v 99,5 % článků a bez výjimky v každém komentáři, si o nějaký to trollení říká. Jako chápu historické důvody, kdy automaty až do poslední dejme tomu desítky let nebyly skoro vůbec, jednoduše nebyly k dispozici. Chápu i psychologické důvody, každý se tu právě z toho důvodu naučil řídit s manuálem, jeho první, druhé, xté auto bylo rovněž s manuálem - takže to umí a nic jiného si představit nedokáže a už vůbec si nechce zvykat mimo hluboko vyjeté koleje. Přičemž v obráceném gardu by to bylo to samé, jenže tohle se nedá si už tak dobře uvědomit.. Jsme takoví všichni, málo kdo je (si) to ochoten připustit. Ovšem že se z toho dělá skoro kult a každý kdo o sobě prohlašuje, že jezdí "pro zábavu" málem přísahá na svatý fofrklacek...

Inženýr
27. prosince 2017, 13:46
5

VK, nevšiml jsem si tady na Autíčkáři žádný hejt na automat. Nepamatuji si, aby tady někdo psal o "onanování nad voličem automatu". Byl bych rád, kdybys uvedl alespoň jeden příklad. Ono to totiž vyznívá tak, že kdo chce manuál, tak podle tebe "onanuje nad fofrklackem" a nevyznává ten (podle tebe) jediný správný způsob řazení. Já nejsem fanatickým zastáncem manuálu, a v těch zácpách ve velkoměstě se mi někdy opravdu chce pořídit vůz s automatem. Přesto to neudělám, a ano, je to kvůli radosti z jízdy. Ty dopravní zácpy nějak dám, ale pak si můžu zařadit co chci a kdy chci. Hodně lidí to má stejně, a s tím nic nenaděláš. Ano, manuál a "zábava" za volantem jdou u hodně lidí k sobě. Rychlost řazení s tím nemá nic společného.

gr
greg
27. prosince 2017, 14:12
3

Podľa VK zjavne keď napíšeš že by si si vybral manuál tak hejtuješ automat. Názory ako 5 ročné decko :)

beastar
27. prosince 2017, 14:25
1

Já hejtuju tyhle debaty;) Ať si každý řadí čím chce. Navíc teda CVT je vážně super automat a třeba v Muranu v kombinaci s 3.5v6 mi manuál fakt nechybí. Stejně tak v q50. Je to taky o autě. Už sem to psal. Zábava a manuál nutně dohromady být nemusí. V autech jako Miata či Cooper je ale manuál tak nějak lepší. V A8 si zase raději odpočineš. Co na tom kdo nechápe?

Inženýr
27. prosince 2017, 14:49
0

Beastar, je jasné, že "zábava" za volantem neznamená totéž pro každého z nás. Myslím si však to, že "řidičské" auto je právě o řízení, a nikoliv o vezení se. Ten manuál do těch řidičských aut tak nějak patří. Ono jezdit Escalade po highwayi, nebo po ulicích NY s cigárem v hubě může být ohromný požitek, a tam by byl automat vysloveně žádoucí, ale taková situace se většinou nepovažuje za radost z jízdy, nýbrž za nutnou přepravu dálnicí/velkoměstem. Jako jasně, sto lidí sto chutí.

Ju
Junior
27. prosince 2017, 15:46
2

VK: Protože jsi na nadšeneckém webu. U nadšenců se tak nějak předpokládá, že "umí" řídit a, alespoň já, jsem ještě nepoznal automat, který by řadil lépe než šikovný řidič s manuálem. Takové ty niance, kdy si z kopce necháš vyšší kvalt, když dojedeš do pomalu jedoucí kolony na vytočenou 4, dáš tam 6 (aby to moc neřvalo) , počkáš než přejedou auta a pak s meziplynem za 4 a předjíždíš a spoustu další situací, které žádný automat nenapodobí, protože se nestíhá tak rychle přizpůsobovat změnám stylu jízdy. O čistotě řazení ani nemluvím.

A ano, jsou auta, která si nadšenec nekoupí (jako zmiňovaná A8) a u nich rozumný člověk nebude manuál vyžadovat. Stejně tak je ohromná skupina řidičů, kteří se chtějí pouze přepravovat, řízení je nezajímá a ti zvolí automat i tam, kde by nadšenec volil manuál (v širší rodině mi jezdí jedna 911 GTS v automatu). Ale pokud Subaru dalo do prodeje benzínové kombi na super podvozku, člověk by očekával i tu manuální převodovku a ne zkurvený variátor ze skůtru...Protože ten, kdo chce kombi podobné velikosti a není zrovna fanda, si koupí 2.0TDI O3 a na nějaké Subaru se vysere...

beastar
27. prosince 2017, 15:47
0

Ono hlavně pro většinu lidí je něco jako zábava za volantem naprosto neuchopitelný pojem. Takže podle mě je úplně jedno na jakou část auto to vztahujeme. Dávat něco dohromady s tím, že to znamená řidičské auto a rovná se to pobavení na silnici není taky moc žádoucí. Jde prostě o to, že v roadsteru si většina lidí z podstaty věci automat nevybere. Zatímco v nějakém autě primárně určeném pro přepravu na delší trasy si zase hodně lidí zvolí automat. Jezdit denně po městě s manuálem totiž není moc príma. Levorg rozhodně není primárně typem vozu, kde by si měl dostávat ze zařízení záchváty extáze proto asi dostal automatickou převodovku. Jinak osobně jezdím jak s automatem, tak s manuálem a rozhodně to nesouvisí přímo s nějakou řidičkostí a nebo zábavou:) Dnešní automaty jsou skvělé a dokážou být tak dobré, řidičské, zábavné, sportovní auto (jak kdo chce) na dobré úrovni. Na druhou stranu manuál ve Fiatu Tipo ti z toho sporťák na okruhy a "zábavnou" jízdu stejně neudělá.

Navíc i u automatu máš volbu manuální volby R.stupně např. pádly. Takže argument dám si tam co chci proto manuál taky není moc zajímavý. Špatný automat dokáže skvělé auto zabít příklad Maserati QP s MDS převodovkou taky se tady o tom hodně napsalo. Takže myslím, že výrobci vědí co dělají a většinou výber je tak nějaké pro každého (skoro u všech aut) Tak nechápu ten údiv, že rodinná krabice z Asie nemá v roce 2018 manuál tady v EU.

Ju
Junior
27. prosince 2017, 15:55
0

Ta manuální volba stupňů se mi neosvědčila. 535d F10, 8ZF, při brždění a odřazování pomocí pádel, netrefila meziplyn, auto se úplně rozhodilo a kdyby jelo něco v protisměru, mohla to být moje druhá totálka. :)

Snowman000
27. prosince 2017, 16:17
0

Vsetky tie automaty su ale tlacene este z jedneho dovodu a tym su CO2/spotreba...tam sa da nakrasne nastrkat 7,8 -10 mrte dlhych prevodov, prihodi sa k tomu SW, ktory motor nevytoci vyssie ako 1200ot. a je z toho krasna normovana hovadina, ktora s realitou nema nic spolocne. A s prichodom WLTP tych manualov este ubudne...ak niekto chce Leon Cupra alebo Golf R s manualom ma sancu do leta...

Ju
Junior
27. prosince 2017, 16:19
0

Sněhuláku nestraš mě. Na Rko jsem si brousil zuby v případě, že mi BMW už nebude za 2 roky schopno dodat R6 s manuálem. Nemůžeš mi tam schovat nějakou hezkou skladovku? :D

Snowman000
27. prosince 2017, 16:48
0

Ja ti to R kludne tie 2 roky zabehnem...bude ako nove :D
A teraz neprehanam ale v comkolvek nad 150k sa s manualom mozeme rozlucit (jedina vynimka by este mala ostat Golf GTI)...

Ju
Junior
27. prosince 2017, 16:57
0

A co dělá jednička? Zaslechl jsem něco o chycené zadní nápravě :/

Inženýr
27. prosince 2017, 19:05
0

Beastar, o to právě jde. V autech na přepravu, hlavně když jezdíš v zácpách, je automat určitě lepší volbou. Roadstery, a vůbec auta, kde se klade důraz na samotné řízení, jsou nejčastěji kupována s manuálem. Proč asi? V každém případě se shodnem na tom, že každý vnímá tu "zábavu" jinak. Já vůbec nechci paušalizovat, ale pokud někdo považuje výhradně automat za to jediné a správné, tak je potřeba to uvést na pravou míru - je to větší nesmysl, než tvrzení "auto pro radost = auto s manuálem".

Máme auta praktická, nepraktická, šerední, Zondu a pak prostě auta, kde jde fakt o to řízení samotné. Co se týče takových aut, uznej že pro většinu lidí je lepší je řídit s manuálem.

VK
VK
27. prosince 2017, 19:31
-1

A právě o to mi jde, ten zde převládající názor auto pro radost = auto s manuálem, nic jiného nelze připustit. Znít tu všeobecný konsensus někde na pozici Beastra, není problém. Jenže tak to není, že pak kvedlací fanatici strašně rozhořčeně reagují, ochutnavše vlastní medicínu (já mám pravdu a mimo to nic neexistuje), je takové humorné a zároveň typické dokreslení ;) On málo kdo dokáže překročit svůj stín - klobouk dolů před Beastrem, zrovna od toho bych to nečekal. Nebo šéfredaktorem, který se odvážil v jednom svém příspěvku výjimečně nehladit svoje čtenářstvo po srsti, dopustiv se tvrzení, že sem tam manuál má smysl i v řidičských a sportovních autech.

VK
VK
27. prosince 2017, 19:32
0

...že sem tam automat má smysl i v řidičských a sportovních autech.

Samozřejmě.

Inženýr
27. prosince 2017, 19:46
5

VK, kde vidíš ten převládající názor? :) Já osobně bych taky volil automat, jak jsem již několikrát napsal - do daily auta, pro přepravu z bodu A do bodu B. Stejně však raději přetrpím ty dopravní zácpy a pak si "zajezdím", protože pro mně(!) platí manuál = řízení stroje. Stejně tak to má hodně jiných nadšených řidičů. Prozatím však nehleďme na počty. I kdybys byl posledním vyznavačem automatu na světě, tak bych nechodil prudit do komentářů ve smyslu "ten VK fakt nemůže žít bez toho P-R-D" nesmyslu, případně "VK onanuje nad designem J-gate" apod. A proto tak "rád" reaguji na tvé příspěvky. Nejsem fanatickým zastáncem způsobu řazení, typu karoserie nebo paliva (nesmí to ovšem být diesel ;D).

Pólin
27. prosince 2017, 11:28
0

Tohle auto se me zamlouva hrozne moc, ale moc nechapu, proc to tad neprodavaji s manualem a 2.0 atmosferou...pokud Vim, tak obe tyto komponenty v jinych svych strojich Subaru ma... asi to ma co delat a tim, ze fakt prichazi doba, kdy lidi chteji hlavne automaty i v mensich autech... nicmene musim rict, ze i pres tyhle, z meho pohledu, nedostatky, na nej mam do budoucna policeno...

reagovat
saage
27. prosince 2017, 11:41
1

Přesně, taky nechápu proč nedají aspoň na výběr. Můj táta ho chtěl, slyšel všude samou chválu, ale je ze staré školy, a nechce se mu začít učit s automatem.

krab
27. prosince 2017, 11:50
0

Proč nemá Levorg manuální převodovku asi bude koukám časté téma diskuze. A je to logický. Taky mě to napadlo. Já o něm doufám, napíšu ještě znovu, pokud se mi vážně povede svézt na sněhu a zkusím ještě doplnit, co by naše Autíčkáře zajímalo. :)

Proč převodovka CVT? Je to globální auto, Subaru ho nikde s manuálem nenabízí a udělat tu specifikaci čistě takto pro Evropu by bylo finančně komplikovaný. Levorg dokonce původně ani do EU dovážet nechtěli. Navíc to řadí vážně dobře. není to WRX STI, ten variátorovej automat se k tomu dokonce fakt hodí.

Proč není s atmo dvoulitrem FA-20? V reálu bys v Levorgu tento motor nechtěl. Už v BRZ/GT86 má trochu horší střed a tohle auto váží o 400kg víc. To by nefungovalo hezky, bylo by líné a žralo by to. Pro optimalizaci toho mrtvého středu ( kolem 3500 ot) , pokud by se použilo to přímé-nepřímé vstřikování od Toyoty by se musel upravit, asi by měl zase slabší max. výkon a v reálu je jednotka FB16 vážně daleko lepší. Ten motor je povedený. Nemá žádný extra sportovní zvukový projev ( proto jsem se ani o tom nerozepisoval) , ale je efektivní, bez turbodíry, krásně zabírá.

Co by se líbilo mě : Kdyby přišla na EU trh australská varianta Levorg 2.0 GT-S. Ta má motor FA20 s turbem, má 197kw / 260k a 350 N.m točivý moment. Stojí o 5tisíc AUD víc než 1.6 GT-S. Což by teoreticky u nás mohlo být v ceníku Subaru někde těsně pod milion korun. Možná by nám to vysvětlil někdo z importérů Subaru do Evropy proč tu není, ale míst na trhu by si myslím najít mohl. Podotýkám, že ten je spřažený taky s převodovkou Lineartronic.

Inženýr
27. prosince 2017, 12:06
0

Ta australská verze vypadá lákavě, a určitě bych ji dal přednost před 1.6, ale myslím si, že právě v EU by si to téměř nikdo nekoupil. Japonci neprodávají (potencionálně) ztrátové modely, případně je úplně stahují z EU trhu.

Pólin
27. prosince 2017, 13:08
0

No s tema automatama je to asi proto, ze podleVasi konkurence (auto7, nebo tak neco) pry Subaru prodava snad 92% aut s automatem ve svete a v Japonsku je to snad az 97%. Nedivim se, ze ty manualy asi tak nejak nechavaji dojizdet a pak uz beztak nove ani nebudou...

VK
VK
27. prosince 2017, 13:29
-6

Hmmmm, takže co je potom pravděpodobnější. Ve světě/Japonsku milovníci aut a sportovní jízdy vymřeli, ti praví vyznavači zábavy za volantem zbyli ve střední Evropě, se speciálním zřetelem ke Kardašově Městci - nebo manuál holt není nutnou podmínkou zábavného řízení?

Inženýr
27. prosince 2017, 13:56
0

VK, to myslíš vážně? :)

VK
VK
27. prosince 2017, 15:30
0

Takže to, že jsou jinak ve zbytku světa žádána auta pro zábavu s automatem (kdyby nebyla žádána, nejsou vyráběna, kdyby nebyla převážně žádána, Subaru vám to kvedlací zařízení bude milerád dál vyrábět, dá celkem rozum) znamená, že takový Japonec nebo Američan si zábavu za volantem neužívá?

Ju
Junior
27. prosince 2017, 15:49
0

Krabe: Když jsem měl vážný zájem o nové BRZ, ptal jsem se u Freye na "Musí to bejt Levorg, musí to mít manuál, musí to mít malinko víc koní a peníze v určitých mezích nebudeme řešit". Tátu začali nudit velké černé sedany (a jejich ztráta hodnoty) a Levorg se mu líbil. Prodejce na mě koukal jak na blba a vysvětlil mi, že kdo chce výkon, má si koupit STI a nevymejšlet blbosti. Wow :-D

beastar
27. prosince 2017, 15:54
0

Jiný kraj jiný mrav mistře:) Zábava s auty pro američana je něco jiného, než běžná jízda oni si na těch silnicích v rovině tam moc neužijí. Proto všechny ty jejich drag race a podobné typy "zábavy". Pro běžné ježdění je tam automat logická volba. Japonsko je zase trochu jinde a tvrdit, že tam jako všichni milují automat je samozřejmě pitomost. Jinak u nás ve střední Evropě je vztah k autum logicky zakořeněn. My když jsme tady dělali auta tak v Japonsku ještě jezdili koně a hlavní zábava byla origami víme. Amíci jsou na tom trochu jinak tam zase automat byla nezbytnost už před 60 lety. Koho by taky bavilo jet 800km v kuse na pětku 110 km/h a myslet na to že za hodinu budu řadit 4...

Ju
Junior
27. prosince 2017, 16:00
0

+ v Americe poměrně brzo začali mít vůbec techniku, se kterou se automat dal používat. On ten V8 sedmilitr prostě táhne, ať je napojenej na jak chceš blbou převodovku. Když si představím, co v té době jezdil v Evropě, nebyla jiná volba.

Inženýr
27. prosince 2017, 16:04
0

VK, a co terpv Alfa Romeo 4C? :D Asi se shodnem na tom, že je to víc "zábavné" auto, než tady Levorg. Podle tvé logiky z toho vyplývá to, že všichni řidiči, kteří rádi řadí přímo si vlastně neuvědomují, o jakou zábavu přichází.. Myslím, že není potřeba vytahovat seznam "funcarů", které si můžeš pořídit s manuálem (a věř mi, že manuál by to stejně vyhrál), protože o to, co se prodává/neprodává tady vůbec nejde. :)

beastar
27. prosince 2017, 19:08
0

No hale nesouhlasim s tou jeho bachorkou:) Stejně jako jde dnes v první řadě o to, co se prodává a potažmo prodá. Výrobci to vědí a podle toho jednají ať jde o auto nebo tavený sýr. Nicméně to je jedno ohledně převodovek je jasné, že nějaký kecy kolem nemaj cenu. Obě mají svou cenu a význam ve světle toho do jakého auta to pustí s s jakým motorem.

Inženýr
27. prosince 2017, 19:16
1

Beastar, jasně že výrobcům jde o to, aby prodali co nejvíc. :) Já to myslel tak, že i kdyby nastala situace, že se manuál už v novém autě nedá koupit vůbec, tak to nezmění můj názor ohledně manuálu jako nutnosti pro čistě řidičské auto.

Ju
Junior
27. prosince 2017, 15:10
0

8.5? To už začíná znít rozumně. Jak jste s tím jezdil, pane Krabe? Měli jsme to půjčený na den a jeli na výlet. Já tam za 12, matka z mátky za 9. A to je máti velmi, ale velmi úsporný šofér. Teď má Mazdu 3 G165 a jezdí meziměsto pod 5.

reagovat
krab
27. prosince 2017, 18:53
0

No dobrá ... odhalil jsi mne. Já jezdil za ca. 10.5 , ale za 8.5 to půjde celkem v pohodě. Stačí mít v režimu pohodovější mimo město a v klidu za to budeš jezdit. Za 7 to taky půjde ale to už bude s velkým sebezapřením :)

Inženýr
27. prosince 2017, 19:10
0

Tohle je u Subaru bohužel tradice. O to víc mě zaráží to, že (relativně) malá spotřeba se nedá vydolovat ani z oturbené 1.6..

Ju
Junior
28. prosince 2017, 17:27
0

Oturbená 1.6 holt není motor na aktivnější jízdu. A to CVT tomu taky nepřidá. Navíc stálé 4x4...Já chápu, kde se ta spotřeba bere. Ale za 10l/100km bych si představoval víc než 170 koníků :/

Standa
28. prosince 2017, 09:29
0

Mám odježdíno 10let s pradědečkem tohohle auta (Legacy II kombi) a vždycky mě bavila kombinace manuálu s klasickou trvalou čtyřkolkou. Obzvlášť na sněhu ten zadek krásně plynule přechází do širší stopy. Jen člověk nesmí přehnat rychlost nájezdu do zatáčky, pak stačí ubrat plyn a zadek dokáže ustřelit opravdu rychle. Párkrát jsem se celkem zapotil při nekorektní rychlosti. To samý auto s automatem se chovalo kultivovaněji, protože tam se zadek připínal přes viskospojku. Takže nějaké obezličky stylu ESP považuju za celkem vhodné. Levorg se mi líbí a skousnul bych asi i tu převodovku, ale nějak nechápu tu hmotnost (250kg navíc proti Legacy II s dvoulitrem). Tu spotřebu pak beru jako celkem odpovídající.

reagovat
Stanley
28. prosince 2017, 10:17
6

Otázka na redakci: Autíčkář se rozrůstá, což je opodstatnitelné, a tím logicky přibývá i diskutujících. Pozitivní z hlediska návštěvnosti, negativní z hlediska zahnojení. A tak se ptám: bude někdy možné v nastavení individuálně blokovat některé uživatele, např. VK? Chápu význam celosvětového problému manuál vs. automat, nicméně vadí mi, když někdo toto téma využívá coby způsob k vyřešení své celoživotní nudy a skrze tuto náhradu křičí o své bolesti v každé druhé diskuzi.

reagovat
krab
28. prosince 2017, 13:57
0

Stanley - nepočítalo se s tím tak nějak, že by někdo chtěl individuálně blokovat trolla v nastavení, ale technicky to asi půjde. Naštěstí jich moc nemáme. Kdokoli nový, nebo výletník ze Seznamu se pro zadávání nových komentářů musí registrovat. Já jsem rád vlastně za to, že lidi komentují, taky je to pro nás redaktory zpětná vazba, jestli to co píšeme je pro vás zajímavé, pěkné a nebo stojí za prd...

Co ale už funguje - VIP členství. Já vím, stojí to nějakou tu kačku ( myslím velmi přiměřeně) a můžeš si tu číst vše alespoň bez reklam + mít pár dalších výhod.

Po
Pospis
28. prosince 2017, 10:54
1

Hmmmmm..... klasická debata na internetové diskuzi, je jako výhra na paralympiádě. I když zastánce druhého tábora utlučeš "argumenty" a "zvítězíš". Nemůžeš se zbavit dojmu, že si tak trochu postižený(kripl).

reagovat
beastar
28. prosince 2017, 15:35
-2

Já z toho usoudil že ty asi často nezvítězíš. Je to smutné někdy se stav dám ti bonbob a točenou malinovku za to jak si mě svým příspěvkem do diskuze kulturně obohatil. Nebudeš ty inženýr ze Sýrie co aspiruje na Nobela?;)

Po
Pospis
28. prosince 2017, 15:59
0

=> be a Star: "inženýr ze Sýrie" je můj mladší bratr oni si nás pletou.... No zpátky k tématu, za mě, Levorg s CVT je lepší volba než Oktávka v manuálu. :-) co Levorgu chybí: kompresor, ještě dva válce, Recaro sedačky, ještě 4000 otáček k omezovači.

beastar
28. prosince 2017, 17:03
0

To je pravda. Zvlášť to že je lepší jak oktávka v manuálu. Ta je totiž tristní zejména pro lidi co si chtějí jízdu alespoň trochu užít.

Po
Pospis
28. prosince 2017, 20:03
0

=> be a Star: A víš co je nejhorší: Prodal jsem Integru(po dvou letech) a asi si koupím Oktávku v kombíku....
Jsem prostě ztracenej případ.

beastar
28. prosince 2017, 20:33
0

Hmm otázka je proč.... Proč oktávku a jakou (3?) a proč si prodal Integru... Proč nemít 2 auta a víc a tak podobně. Já mám Superba (i ...a nejen) a v pohodě jako fanda do tdi a škodovek se fakt necejtim...

Ka
Kalvi
28. prosince 2017, 22:24
0

Levorga mám rád, převodovka nevadí, jen bych si tam prostě dokázal představit i silnější motor.

reagovat
Po
Pospis
30. prosince 2017, 12:18
0

Klavi a nad čipem jsi neuvažoval? Potenciál tam přeci je.....

jb
jbily
04. ledna 2018, 17:25
0

Levorga používáme jako rodinné auto od května 2017, nejslabší výbava Trend, dovezeno s najetými 8000km za hodně dobrou cenu z Německa, nyní 18000km.
Z 90% jej využívá manželka.
Moje dojmy - vše, co se píše o ovladatelnosti auta, výborném podvozku, ... je prostě pravda. V kloboukovém a dámském pojetí je jízda velmi klidná, auto se chová přesně, jistě, vypočitatelně, a CVT je (po zahřátí) super. Za studena to moc autu nesvědčí.
Když občas řídím já, jsem velmi často limitován nevolností dětských pasažérů na zadních sedadlech. Auto se projevuje (především v režimu S) velmi agilně a pocitově tak, jako by mělo daleko větší výkon, kdo chce harašit s převody, vyřádí se pádly pod volantem.
Několikrát nedávno vyzkoušeno 4x4 na sněhu, což je paráda.
Spotřeba - žena průměr 8,5l, já kolem 9l (-9,5l), v případě dálniční jízdy vysoko nad naše CZ limity +/-12l.
Perfektní volant a celkově posez a výhled z auta, je to prostě auto pro řidiče.
Nedodělky, vady, hrůzy:
- infotaiment - 3 displaye, většinou o ničem, především rádio nic moc ovládání, rádio bez kloudné konektivity (mirrorlink apod., Subaru Starlink v podstatě k ničemu neslouží, krom pár přibyvších šedin při pokusu z toho něco dostat), naštěstí bez navigace, která prý taky nestojí za mnoho, repro dost pod průměrem
- užitná hodnota kufru je daleko za např. srovnatelnou Octavií, vrcholem hrůzy je roletka kufru, která je konstrukčně snad z raných 90tých let. Na druhou stranu je dost místa i pod podlahou kufru.
- v interieru dost nešikovně řešený pás pro prostřední sedadlo vzadu (schovaný ve střeše), zamrzí absence tunelu na lyže v zadní sedačce.
- oproti koncernovým autům je výrazně větší hluk od podběhů, obzvláště teď na posypem ošetřených vozovkách je to dost rachot
- svícení zpátečky je velmi slabé a moc to v kombinaci s věčně špinavou zadní kamerou nefunguje
Ano, jsou to hovadiny, k "dokonalosti" chybí málo...
Překvapila mne velmi příjemná cena za servisní prohlídku v autorizovaném servisu (oleje, filtry, čištění brzd, ...), která byla daleko menší, než u mého roadsteru, jehož jméno se tu nesmí vyslovovat.
Suma sumárum - jsme spokojeni, bydlíme na kopci, kde 4x4 během zim využijeme dosyta. Jízdní vlastnosti a ovladatelnost auta jsou skvělé, auto je to krásné, neokoukané a dost hodně lidí se na něj na parkovištích ptá a okukuje. :) Jsem zvědav, jak se bude projevovat v čase v rámci spotřebáku. Neradno s ním závodit, ten výkon, byť pro někoho malý, je k dispozici v podstatě okamžitě. :)

reagovat
ToMyx
15. ledna 2018, 10:22
0

jbily: Vlastní zkušenosti majitelů jsou to nejcennější. Díky! Pokud bych musel pořídit dalšího kombi až doslouží současné, Levorg bude určitě v hledáčku.

Fl
Fleggy
28. ledna 2018, 10:17
0

Předesílám, že nejsem žádný závodník (5 křížků na krku), ale dokážu ocenit kouzlo klikatých okresek. Mám Levorga od prosince 2015 (najeto skoro 90000km) a musím souhlasit s jbily - speciálně akcelerace se studeným motorem/CVT v zimě je, abych tak řekl, "hrozná". Buď jste tvrďák a točíte to, nebo nechcete jít s promrzlým motorem přes 3tis otáček a pak zrychlujete jako chromý hlemýžď. Musí se to pár minut přetrpět, dokud olej nemá aspoň 30 stupňů. Ve městě to obvykle není problém, ale když vyjíždíte rovnou na hlavní cestu hned u konce obce, tak (mně) to dost vadí.
Co bych ale nevtrdil, že displeje jsou o ničem. Možnosti nastavení zobrazovaných informací mi osobně připadají dost bohaté a hlavně jsem rád za teplotu oleje.
Podběhy jsem si nechal odhlučnit v brněnském AHIFI za 5tis. a subjektivně se mi to zdá dobré (možná jen placebo efekt).
I když má Levorg k dokonalosti daleko, tak si ho za pár let asi zase koupím :)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem