
Candy
Jméno | Tomáš Čanda |
---|---|
Bydliště | Kladno |
Registrace | před 4.7 rok. |
Poslední aktivita | před 3.6 rok. |
Komentářů u článků | 24 |
Pozitivních komentářů u článků | 11 |
Negativních komentářů u článků | 1 |
Možnosti | napsat zprávu |
Informace Lovec automobilových zážitků, těžař 80. & 90. let, člověk s autentickými názory. Něco jako dinosaurus, ale těšící se výbornému zdraví. |
Posledních 50 komentářů

Z těch aut je Mercedes W211 nejelegantnější a teoreticky nejlepší volbou, ale vzor spolehlivosti to není. Modely před FL nechvalně proslavily elektrohydraulické brzdy SBC, úniky oleje z automatů a následná selhání skříní, airmatic na zadní nápravě není doživotní. Takže pokud W211ku, tak po FL model a pokud možno s průkaznou servisní historií, ať člověk ví, co ho teprve čeká za opravy. PS: automat GM jsem měl v E83, najel jsem s ním 200 tis km, pravidelně měnil olej, nedával tomu kickdowny z místa a ejhle, automat řadil jak víno. Takže není voják jako voják :-)

Věřím, že auta jako je tohle vlastní dost inteligentní a pro stará auta zapálení lidé, kteří by svůj historický vůz takto zprznit NIKDY nenechali. Takže kluci z oddělení Heritage sice dobře zamachrovali, aby jako AM vypadal, že nevraždí polární medvědy, ale ve skutečnosti zůstane u jednoho kusu. Maximálně nějaký zazobaný pokrokový prosťáček, co volí zelené, si tohle nechá udělat, aby byl cool ve své latte-raw soc. bublince.

Na věty typu: "Nechápu, kdo si tohle auto může koupit", bych odpověděl, že lidi, kteří si kupují Fábie by samozřejmě nepohrdli Mercedesem, ale hold jejich finanční možnosti nespadají do kategorie trojcípé hvězdy. A když už si koupit malé nudné auto, tak proč si nedopřát trochu té dětinské radosti a neodlišit se verzí MC (ne o Maserati teď fakt nemluvím). Ty dvojnásobné ceny příplatkové výbavy jsou ostuda, o tom žádná. Jestli by byla nějaká malá Mazda, Toyota .... a bůhví co byly lepší, to záleží na úhlu pohledu. Všichni v týhle třídě (snad kromě Corsy, tam se ještě dá nebo nedávno dal objednat N/A čtyřvál) dělají výhradně tříválce a nedělejme si iluze, že podvozky a řízení se nastavují ve fabrice tak, aby vyhovovaly automobilovým nadšencům. Ostatně, účelem těchto aut je, jak zní v článku, pohyb po městě a blízkém okolí. Zrovna teď jedné známé Fóbii MC v kombajnu doporučuji, pro její vzhled a simply clever uživatelskou přívětivost.

Dle ACEA (Evropská asociace výrobců automobilů) je dnes v EU asi 100.000 dobíjecích stanic pro auta na baterky. Podle konzervativních odhadů jich do roku 2025 budou zapotřebí miliony! Tempo, s jakým se staví je nedostatečné. Je sice hezký, že dneska automobilky pod tíhou EU dělají elektromobily a budou jich muset dělat víc a víc, ale jak přinutit zákazníky, aby si je kupovali, když
a) cena elektromobilů je absurdní (jen se mrkněte na ceník Leafu a protočí se vám panenky)
b) dojezd je směšný
c) dobíjení zoufale pomalé a chybí dobíjecí infrastruktura
d) výběr elektromobilů je aktuálně zoufale malý (ale to se zlepší)
nebýt úlev ze strany státu/měst a výhod pro elektromobily, pak by je už vůbec nikdo nekupoval (viz příklad Norska).
A to nebavíme o tom, že jakýkoliv masivnější nástup elektromobilů by znamenal velký problém pro výrobu elektřiny, kdyby se dneska rozdávali elektromobily zadarmo (ve jménu emisního šílenství), tak nejen že by je nebylo kde nabíjet, ale nebylo by je hlavně čím nabíjet.
Takže ve výsledku elektromobily mají/budou mít negativní dopad na
a) životní prostředí (výroba / recyklace baterií)
b) potřebu výroby většího množství elektřiny (všechnu elektřinu asi nevyrobíme z větru a sluníčka že?)
c) cenu elektřiny
d) zaměstnanost (dodavatelé komponent pro automobilový průmysl budou vyrábět rapidně méně dílů, protože na elektromobily jich není tolik potřeba jako na auta se spal. motorem).

Na "Téčku" mně vždy vyrazí dech ta cena. Za 1,9 mega by měl člověk solidního Passata a Golfa GTI, pokud bychom zůstali u VW. Téčko dobrý, taky jsem měl tu čest s T6, řídí se to parádně, mezi dodávkami nejlepší interiér (spolu M-B V), ale vysmahnout za vybavenou krabici bezmála dva míče, tak bych ronil slzy.

Souhlas s článkem a jen dodám, že je to celé nakonec otázkou priorit. Jsou lidi, a není jich úplně málo, kteří řeší všechno možné (rozměry, kufr, výbavu, spotřebu, cenu) ale jízdní vlastnosti resp. to, jak by se auto mělo řídit, to vůbec neřeší. A právě tito řídící "neřidiči" si kupují tahle "nijaká" auta.

Levorg je sice čtyřkolka (ale ne čtyřkolka s aktivním středovým difem a lá STI), ale výkon teda nic moc, převodovka CVT, stabilizace nejde stejně vypnout (jen protiprokluz) a ruční brzdu to taky nemá. To auto nezatracuji, ale...
Volil ze dvou možností a) pokud něco novějšího, co se dá za ty peníze sehnat ještě v záruce tak O3 RS nebo Leon Cupra, obě v kombíku, obě možnost v manuálu, poměr výkon/spotřeba řekl bych hodně slušný, podvozkově povedený, Leon se špérou, uvnitř maximálně příjemný a praktický auta b) něco malinko starší, ale o level vejš - audi S4 avant, protože je to správný quattro, může být jak v manuálu tak v automatu (pozdější verze snad jen v automatu), a opět auto se kterým se dá denně jezdit a když přijde na věc, tak i solidní svezení. c) benzínovej Focus ST kombi, ale tam je mínus ten interiér no

Pojmenovat tenhle nesmysl, který není ani limuzínou, ani SUV ani ničím konkrétním, řadou 6 slovy Š E S T! je zločin a střílením do vlastních řad. BMW tímto skutkem opět prokázalo, že fakticky zcela rezignovalo na svou tradici a historii. Marketingové kecy ať si nechaj pro koledníky na Velikonoce. Tolik k pojmenování. Auto samotné asi špatné nebude, ale jeho smysl a tak trochu i účinek se v záplavě vlastních SUV vytrácí. Jako proč bych si měl koupit tohle auto a né X5 nebo pětku sedan či Touring. A pokud jde o ten neustále proklamovaný vnitřní prostor, tak já nevím jestli lidi v autě jako tančí nebo hrají ochotnické divadlo. Mou odpovědí na luxus a prostor je řada 7.

Motory dva. Oba benzínové, oba spíše slabé. Místo převodovky přehazovačka Shimano. Manuál k dipozici není (protože Eye Sight). Ruční brzda pryč, místo ní parkovací brzda. ESP vypnout jde nebo jen protiprokluz? Pohodlné a hlavně bezpečné auto ano, ale že by brnkalo na struny jízdního/řidičského vyžití? To jsem v klidu.

My se touhle zprávou sice bavíme, ale pro Škodu je to vlastně pragmatickej krok, protože Nürburgring táhne. Až bude pro zákazníky zajímavý, aby auto řídil růžovej slon a jel po dvou kolech, tak automobilky začnou shánět růžový slony a učit je jezdit po dvou kolech. A tím, že se každá zprávička z Ringu rozmazává jak nutela po rohliku, tak se hlavy pomazané v automobilkách jen utvrzují v tom, jak dobrý nápad to vlastně byl.

Paralela s japonskými auty se přímo nabízí, leč není zcela na místě. A jako příklad uvádět Toyotu 2000 GT, Mazdu Cosmo či hakosuku GT-R? Víš kolik těch aut se vyrobilo a víš, jak drahé byly už tenkrát? Aniž bych chtěl hanit i30N či Stingera, tak faktem zůstává, že jsou to masová auta ... jako třeba ten 205 GTI, jenže a tady bude pravděpodobně ten kámen úrazu - za 30 let nebude i30N a Stinger a vlastně žádné současné auto provozuschopné, protože zkapou na elektronice a mechanickému oušusu. Pokud se někomu nerozpadne 205 GTI na prach, tak mu dávám větší pravděpodobnost, že mu za 30 let bude stále vrčet. i30 za 30 let nezrezne, ale mechanicky a z pohledu software (a jeho neaktualizací) a vůbec elektroniky to bude neprovozuschopné auto. Ale třeba nás to nemusí trápit, tou dobou už bude stejně zakázané řídit, natož provozovat auto se spalovacím motorem.

Jako hejsek, co vyrostl v 90. letech a pamatuje Eclipse, mně samozřejmě vadí, že tohle je Eclipse resp. nechápu, proč z nekonečna jmen si Mitsubishi vybralo zrovna tohle. To je jako kdyby Ford pojmenoval další generaci S-maxu jako Escort. Nicméně na druhou stranu souhlasím, že je to jen jméno. Důležité je, jak auto funguje. Dle testu nefunguje vůbec, ani na silnici a ani mimo ni. Současná nabídka Mitusbishi by mohla být inspirací k hodně ponurému divadelnímu představení. Souhlas s Krabem - jediné auto od nich, které dává smysl a mně se dokonce líbí je pick up L200.

Na štábní Pragu V3S si nikdo nevzpomněl?

Jedna technická poznámka: XDS+ je přítomen i v RS 245, a spolupracuje s VAQ.

TG jsem viděl naposledy, když ještě trojice protagonistů neměla šedivé vlasy. GT jsem neviděl ani jeden díl, tudíž osud pořadu neprožívám. Sleduji lidi, co s auty jezdí a ne hrají fotbal.

Matěji, vytrhl jsi dvě věty z odstavce, kde jsem toho napsal víc. Ten celý odstavec zněl následovně: "O současné F1 si nemyslím dvakrát nic hezkého a světové autosalony mají své dny slávy rovněž dávno za sebou. Fakta? Každé nové auto je již před premiérou odhaleno na internetu, takže na výstavě už vlastně není čím překvapit. Navíc, automobilky v posledních letech neustále remcají, že účast na autosalonech je stojí moc peněz a přestává se vyplácet. Teď místo sličných hostesek budou u aut pózovat našprtání produktoví specialisté. Wow. Jestli tohle je pro někoho podnět na nákup vstupenek do Ženevy, tak přeji hezký zážitek z výstavy."
Přeloženo do češtiny: autosalony už nejsou co bývaly, automobilky to vědí, některé značky se už ani autosalonů nezúčastňují, téměř všechny novinky jsou oficiálně odprezentovány dávno před autosalonem a teď jako poslední tečka už tam nebudou ani ty holky.
A tohle celé jsem zakončil větou, že jako lákadlo k nákupu vstupenek to nevidím. Mluvím však za sebe. Nikomu nezakuzuji se do Ženevy vydat.

S oblibou si pokládám otázku - až budu chtít Renault Scénic, tak si pro něj půjdu k Renaultu a nikoliv k BMW (kde mě navíc vyjde o několik set tisíc dráž). I kdyby Active Tourer měl být tím nejlepším MPV, tak pořád zůstane nejhorším BMW.

Před 100 lety se benzín kupoval v lékárnách a lidi, co měli auto by se dali spočítat na prstech ... jedné ruky.

Knightrider - když si koupíš něco jako Citigo s benzínovým motorem, tak ten referát otázek, co jsi tady vypsal můžeš hodit do koše a jít s čistou hlavou spát. V tuhle chvíli si elektromobil koupí buď totální fanoušek do hitech co neřeší cenu nebo obyvatel země, kde jsou takový dotace a úlevy pro e-auta, že to začne dávat smysl.


Neobvyklá barevná kombinace, připisuji plusové body! Vzpomínám si na tu dobu, když tohle auto vyjelo. Mercedes strhnul lavinu zájmu o prémiová SUV svým ML, ale až BMW dokázalo vyrobit SUV se skvělými jízdními vlastnostmi na silnici (v kontextu tehdejší doby). Byl jsem na premiéře X5 v ČR, vozili nás po nějakém sranda terénu a všichni jsme z toho byli paf. Úplně jiné BMW, velké, majestátné a ve čtyřkole (byť BMW dělalo 4X4 od 80. let). A na zvuk V8 si vzpomínám dodnes. Každej, kdo měl tehdy prachy tohle auto chtěl vč. těch co měli sedmičky! Krásná doba. Taková, kdy takové to povrchní předvádění se mělo nějakou úroveň :-)

996 jistě bude mít jednou větší cenu než má dnes, ale pohleďme současnosti do očí: GT3 je už extrémně drahá, Turbo v posledních letech cenově znatelně poskočilo. Zbývají tak verze Carrery - předfacelifty jsou hodně ojetý, poruchový a špatně se hledá dobrý kus. Facelift dává smysl tak C4S s manuálem, ale kolik jich je? A když je hezká, tak dost drahá. Takže 996 nikomu nevymlouvám, ale dobré kusy nejsou levné a navíc, lidi, kteří měli zkušenost s 997 a novějšími modely, by si 996 nikdy nekoupili, protože to auto je ve všech ohledech prostě horším autem.
Z4M jsem pro klienta hledal vloni. Extrémně malý výběr, ostatně moc jich nevyrobili, zachovalých kusů s historií je málo, ale drahé jsou všechny, ale to byly i vždycky. Tady bych řekl, že tohle auto je tak nějak cenově konstantní.

Bohužel, ač bych to komukoliv přál, tak se obávám, že dostat EVO na projížďku bude sakra oříšek. Dvojka vůbec, ta dnes stojí miliardu :-) tu jen tak nikdo nepůjčí a jedna jednička o které vím, že s ní majitel poměrně hodně jezdil a navštěvoval srazy, tak mám info z kuloárů, že je prodaná a už se hřeje v nějaký teplý garáži. Ale je to výzva, pokusím prozvonit pár čísel. Jinak Krabovi nabízím, že můžeme dát dohromady nějaký oldschool srovnání, když každý dáme dohromady nějaký zajímavý auta.

Jestli se autor nebude zlobit, tak si dovolím upřesnit nějaké informace, které v článku zazněly. Všechna auta, které MB postavil na startovní rošt závodu hvězd nebyla zlatá, bylo několik černých. Ostatně, 2.3-16 se vyráběla pouze v těchto dvou barvách. Ta zlatá je spíše stříbrná, resp. kouřově stříbrná (viz název Rauch Silber/Smoke Silver). Původní plány na účast v motorsportu se týkaly jen rally, ale vzhledem k tomu, že si MB uvědomil nástup éry pohonu 4x4, tak nakonec auto továrně do automobilových soutěží nenasadil a zpočátku jej nenasadil ani na okruhy, to byla zásluha soukromníků. Verzí Evo I a II se vyrobilo každé 502 ks, ale do prodeje šlo vždy 500 (ostatně na řadící páce mají pořadové číslo XXX/500). Ty dvě auta navíc byly prototypy. Jinak verze EVO nebyly vyrobeny na počest úspěchů v DTM, ale kvůli homologaci dílů (dle pravidel pro sk. A musela závodní auta vycházet ze sériových, proto BMW, MB i Ford "evolucionalizovaly" své modely). Jinak gratulky ke svezení v krásném a zajímavém autě.
Poslední komentáře
- kotzitzaq, Po stopách Dacie 1300 a rumunské národní...
Předpokládám, že Zlokočka vychází z vlastní zkušenosti... - Justdoit, Autíčkář se ptá: levné ale stylové...
Opravdu se tu hádáte o tom která Alfa se víc sere? Není... - RedX, Autíčkář se ptá: levné ale stylové...
Nehledě na auto, mladý řidič by si měl sám hradit servis... - martin_100, Autíčkář se ptá: levné ale stylové...
Hele naučit se musí. Nevim jak tady ale vym okolí sme jezdil... - bkralik, Po stopách Dacie 1300 a rumunské národní...
No, já se teda můžu připojit na stranu Zlokočky. My jsme... - Beran, Autíčkář se ptá: levné ale stylové...
Ze v cine umi vyrobit produkt srovnatelnym s prumernym evropskym... - StreetPro, Po stopách Dacie 1300 a rumunské národní...
Nechci se vás dotknout, ale byla jste lately v RO? Projel jsem... - Sato, Autíčkář se ptá: levné ale stylové...
Ked to tu tak citam tak si pripadam ako dost idiot, ze som sa stazoval... - vojtacz, Autíčkář se ptá: levné ale stylové...
Já teda myslím, tomu Stilu dost křivdíto. Měl jsem 2003... - beastar, Autíčkář se ptá: levné ale stylové...
Je pravda, že obecně na tom venkově je to bez auta těžší.... - beastar, Autíčkář se ptá: levné ale stylové...
Koukám že mě se tam dostala ac chyba Říjen je Riken. A ano oni obecně... - rock, Autíčkář se ptá: levné ale stylové...
Z tohodle výběru bych sáhl po Cooperu. A absolutně v sedmým... - rock, Autíčkář se ptá: levné ale stylové...
Když jsem coby vidlácký vesničan začal jezdit do Brna na průmku... - briza, Autíčkář se ptá: levné ale stylové...
Na ty Rikeny toho slyším poměrně dost pozitivního. Ostatně... - Jakub Pospíšil, Autíčkář se ptá: levné ale stylové...
Nexen Winguard byly nehlasitější zimáky, jaké jsem kdy měl....
Poslední inzeráty
1993 rok výroby
109 koní výkon
2 996 ccm objem
1997 rok výroby
255 koní výkon
5 733 ccm objem
1951 rok výroby
137 koní výkon
4 965 ccm objem
1990 rok výroby
245 koní výkon
5 700 ccm objem
Rušné diskuse
- Škoda Octavia iV: Auto, které dává smysl
90 komentářů - Ptejte se: Malé auto do města a okolí
78 komentářů - Ptejte se: Když nevíš, co chceš …
76 komentářů - Autíčkář se ptá: levné ale stylové auto pro potomka
66 komentářů - Kam se poděla normální auta?
56 komentářů - Na Eibenthal! aneb Autíčkářovy chaotické zápisky z Gumbalkánu
45 komentářů - Škoda Octavia RS: Rychlá nebo Sportovní?
44 komentářů - Soužití na silnici
39 komentářů