načítám data...

Opel Insignia ST 1.5 turbo: Bitva o krále střední třídy

Bývala to královská kategorie, ta hlavní a nejdůležitější. Dnešní automobilový trh nabyl na objemu a zájem zákazníků se přesouvá ke crossoverům, i přesto tu však zůstává zásadní otázka - kdo je králem střední třídy?

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Opel Insignia ST 1.5 turbo: Bitva o krále střední třídy

Opel Insignia ST už v našem testu byl. Byl to klasický novinářský vůz, silný a napěchovaný výbavou až po střechu. A také adekvátně tomu drahý. Tak to v novinářských flotilách bývá a má to svůj důvod. Často slýchám názor, že je to vlastně hloupost a že se nás automobilky snaží opít rohlíkem, když nám dávají na test auto v podobě, v jaké si jej nikdo nekoupí. Že tedy testujeme nereálná auta a naše verdikty jsou tak vlastně taky nereálné. A že je to celé korupce a špatnost. Není to tak úplně pravda.

Ano, testovací auta jsou naspecifikovaná často tak, jak si je zákazník nepořídí. Výbava obsahuje zkrátka všechno, co obsahovat může. To nám však ve většině případů nebrání auto řádně a objektivně otestovat. Umíme si například docela dobře představit, jak takové auto pojede bez adaptivního tempomatu. A naopak, kdyby v testovacím autě onen tempomat nebyl, nikdy bychom nezjistili, že pracuje špatně a že příplatek za něj nelze nikomu doporučit.

Je tu však i druhá strana mince. Odmyslet si tempomat je snadné, ale jak bude působit auto se základním podvozkem či základním interiérem, to už z vrcholné verze nemusí být úplně snadné vyčíst. Čas od času nám proto některá automobilka zapůjčí auto v nižší výbavě, zkrátka v té, ve které si ho většinový zákazník nakonec objedná. A to je případ i dnes testované Insignie.

Když kolega Honza testoval Insignii, měl k dispozici naftový dvoulitr v autě napěchovaném výbavou. Krásná světlá kůže, digitální přístrojový štít, head-up display, adaptivní tlumiče – však se také výsledná cena dotýkala milionu korun. Dnes budeme skromnější. Testovaný kus není žádná chudinka, žádný základ očesaný pro plakátovou akci ‘Cena již od..’, máme tu rozumný kombík střední třídy v prostřední výbavě Dynamic a s několika příplatkovými prvky. Jak moc se bude lišit od vyšperkovaného kusu?

První pohled není vůbec špatný. Insignia je pohledné velké auto, na tom výbava mnoho nezmění. Červená pastelová barva možná nemá hloubku příplatkové metalízy, ale co naplat, je to červená a Insignii sluší. A nadto se nemusíte bát, že váš kombík zmizí v šedi korporátních parkovišť. Uvnitř je situace obdobná. Jistě, světlá kůže je jiná liga, avšak základ není vůbec špatný. Vklouznete do pohodlného křesla, zapadnou za vámi solidní těžké dveře a obejme vás moderní prostředí. Když říkám, že křesla jsou pohodlná, myslím tím opravdu pohodlná. Taková chci domů! Uvnitř mám pocit, že sem patřím, všechno je tu tak akorát v dosahu, auto mě obklopuje. Cítím se tu vážně dobře.

Radiomapa je posledním hurá Opelu pod bičem koncernu GM a musím říci, že se mi po ní bude stýskat. Má své mouchy, o nich bude ještě řeč, ale když si zvyknete na istá kultúrná špecifiká, budete ji mít rádi, je rychlá a logická. Nové systémy převzaté z Peugeotů se stále nedaří vyladit tak, aby rychlostí odezvy odpovídaly dnešním standardům. Už jsem naznačil ona istá kultúrná špecifiká, tak tedy nebudeme chodit kolem horké kaše a pojďme rovnou na to – radiomapa v Opelu Insignia na vás mluví česky. Překlad je jakýmsi kompilátem češtiny pro samouky a Google překladače. Snad se tvůrce snažil dávkou humoru rozporovat zažitou představu o Opelu jako o usedlém autě.

První past na mě byla nachystána hned při převzetí. Auto stálo na ostrém slunci, ventilaci technici, kteří auto připravovali pro předání, vypnuli, a tak jsem sedl do rozpáleného interiéru, nastartoval motor a sápal se po ovládání klimatizace. A tady čekala první zrada. Základní funkce sice mají klasická fyzická kroutítka, pro pokročilejší nastavení ale musíte do hlubin radiomapy. Uprostřed obrazovky se vám hned rozsvítí klikátko klimatizace nadepsané kouzelným slůvkem ‘zapnout’. Nemačkejte ho!! Tento butonek totiž klimatizaci vypne. Zapnout ji musíte zmáčknutím tlačítka ‘vypnout’. Pochopitelně. Pokud vám to dojde včas. Pokud ne, čest vaší památce….

Záměna slov ‘zapnuto’ a ‘vypnuto’ za ‘zapnout’ a ‘vypnout’ je jen špičkou ledovce zábavného překladu radiomapy. Mým oblíbeným tlačítkem se stalo klikátko označené slůvkem ‘zamítnout’. Patrně tam mělo být ‘zavřít’, protože toto tlačítko se objevovalo pod všemi zprávami a vyskakovacími okny, která na mě radiomapa chrlila. Slovo ‘zamítnout’ však do celé věci vnáší další dávku humoru. Auto hlásí, že se přede mnou odehrávají práce na silnici, jsou tam kolony, nehody, Mordor. A pod tím září tlačítko ‘zamítnout’. Kdyby bylo všechno tak snadné….

Nechápejte mě ale špatně, já mám ten systém vlastně rád. Nejen že nabízí možnosti jako zamítnutí dopravní zácpy, on vlastně funguje velmi dobře. Po pár dnech už kostrbatý překlad ani nevnímáte a celé zařízení pracuje rychle, hladce a intuitivně. A kdyby ne, je tu ještě OnStar, váš osobní přítel na telefonu.

Nechme ale radiomapu radiomapou a pojďme se trochu rozhlédnout. Interiér je kvalitní a pohledný, především je ale prostorný. Sednu si sám za sebe? No to si pište. A u nohou mi ještě může ležet v klubíčku stočený labrador. Místa je všude přebytek, nebál bych se s Insignií podniknout jakkoli dlouhý výlet. I zavazadlový prostor je naprosto dostačující. Testované auto si musí vystačit bez elektrického ovládání víka kufru a tentokrát mi výbava navíc chybí, s těžkým víkem kufru není úplně snadná práce, křehká dívka by z toho asi neměla radost.

Jdeme ale jezdit. Startuji agregát a přeplňovaná patnáctistovka se probouzí k životu. Motor 1.5 vzbuzuje při pohledu na majestátní rozměry Insignie jisté rozpaky, ale s výkonem 121 kW by měl být naprosto adekvátní. A první kilometry to potvrzují. Insignia je s dobře poskládanou manuální převodovkou hbitá, malý motor se sice v nízkých otáčkách tváři trochu ospale, potom se ale ochotně roztáčí a nenuceně postrkuje velký kombík krajinou. Spotřeba přitom zůstává v rozumných mezích, během testování jsem se pohyboval lehce nad osmi litry, což opravdu není špatné.

Další otazník se vznáší nad podvozkem. Vyšperkovaný kus byl osazen adaptivními tlumiči, ty ‘naše’ Insignia za rozumnou cenu pochopitelně nemá. Je stejně dobrá? Bez chytré elektroniky se auto musí spolehnout na staré dobré ‘poctivé železo’ a jeho kompromisní nastavení. Insignia je nastavena na kompromis v tom nejlepším slova smyslu. Je komfortní, houpavě se přenáší přes nerovnosti, přitom ale v zatáčkách nepřešlapuje. Zkrátka žádná nervozita ani v podvozku, ani v řidiči. Není to sportovní auto ani jím nechce být. Cílem Insignie je dopravit vás a vaši rodinu svižně a komfortně tam, kam se potřebujete dostat – a přesně to dělá.

 

Verdikt

 

Opel Insignia patří mezi to nejlepší, co lze ve střední třídě pořídit. Přestože se důraz automobilového trhu tříští mezi rychle vznikající nové kategorie, dobrá pozice v segmentu D má stále svou váhu. A Insignia se mezi konkurencí neztratí. Testovaný vůz nebyl vybaven všemi myslitelnými hračkami, o to více však vynikne kvalitní základ. Drobné prohřešky v překladu nijak neubírají na funkčnosti radiomapy – a já bych je snad ani nechtěl opravovat. Pokaždé, když se mi na displeji rozsvítilo ‘Dopravní zácpa – zamítnout’, vyvolalo mi to na tváři úsměv. Především je však Insignia obrovská a pohodlná. A to je to, co od takového auta chci. Příplatková světla LED, kterými disponoval i testovaný kus, bych v seznamu výbavy určitě zaškrtnul, stojí za to. Jinak ale ve střední výbavě nic podstatného nechybí a auto působí hodnotně.

Střední třída je stále tvrdé konkurenční prostředí. Volkswagen Passat boduje zpracováním, Mazda 6 jízdním projevem, záleží tak na preferencích každého zákazníka. Pokud jde o vnitřní prostor a komfort, byla by mojí volbou právě Insignia.

Technické údaje

Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec 1 490 cm3
Výkon: 165 koní (121 kW) v 5 600 ot./min
Točivý moment: 250 Nm v 2 000 – 4 100 ot./min
Převodovka: manuální šestistupňová
Maximální rychlost: 213 km/h
0-100 km/h: 9,5 s 
Průměrná spotřeba (udávaná): 6,5 l/100 km
Průměrná spotřeba (v testu): 8,3 l/100 km 
Cena (Insignia ST 1.5 turbo 165k Dynamic): 744 900 Kč


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Kuře
17. srpna 2018, 12:33
0

Tuhle kategorii aut sem přestal mít rád hned poté, co Ford posral Mondeo:)))

Né, vážně, velký pomník je podle mě pořád ideální auto pro rodinu a Opel fakt působí dobře...
Á docela mě zajímá ten motor, možná by stálo za to nějak srovnat třeba š 1.5 TSI od VW a 1.5 od Fordu?:)

reagovat
Kuře
17. srpna 2018, 12:40
0

*Velký kombík

Honza 'Hamster' Křeček
17. srpna 2018, 12:59
0

Přímé srovnání se nám nepodařilo, protože se auta v redakční garáži nakonec o týden minula, ale Škoda Karoq 1.5 TSI a Ford Kuga 1.5 EcoBoost už testem prošly a v recenzi Fordu jsem se srovnání i trochu věnoval.

https://www.autickar.cz/clanek/ford-kuga-ecoboost-st-line-rodinny-rychlik/

Breakthru
18. srpna 2018, 10:37
0

A kdy Ford posral Mondeo?

Honza 'Hamster' Křeček
18. srpna 2018, 10:41
0

Z aktuální generace taky nejsem nadšený, působí, jako kdyby byla naladěná spíš pro americký trh.

Breakthru
18. srpna 2018, 10:44
0

ještě než se Mondeo MKV začlo vyrábět a prodávat v Evropě, tak v USA už dva nebo tři roky se tohle auto prodávalo jako Fusion...Je to globální američan, ano...

Kuře
18. srpna 2018, 11:16
0

No, dobřé, že Ford posral Mondeo je možná trošku přísný verdikt, nicméně pro mě, jakožto fanouška značky, a nota bene když vím jak špičková auta byla dvě předešlá mondea, je to současné prostě zklamání.. .

A ano, je to s největší pravděpodobností vína plánu one Ford...

Breakthru
18. srpna 2018, 11:21
0

pořád čtu jak je něco španě, ale ještě jsem nedostal odpověď na to v čem...A proklínanej One Ford je jen název pro něco, co Ford dělá už přes 100let...Ale pořádná fordí globalizace nastala na přelomu 60. a 70. a nic to nepokazilo

beastar
18. srpna 2018, 12:38
0

Poslední Mondeo je za ty prachy docela v pohodě. Už byly horší generace. A asi i lepší. A zazlívat Fordu one mi nedává smysl... Kdo první pořádně začal unifikovat a vyrábět na lince?:)) Aby ty auta mohli dneska obstát jsou takový věci nutnost. Vw jede takovou taktiku taky přes 20 let a prodeje jsou...

Kuře
18. srpna 2018, 13:34
0

Tak to bych nečekal že zrovna já se budu přít o tom že Ford dělá něco spatne:)

Ale stejně š tebou úplně nesouhlasím, konkrétně třeba že zmiňuješ VW, pokud to teda vezmem jako koncern, tak dělá velký změny na autech. Vem si třeba Škodovku a to jejich superlevný (a super hnusný) SUVčko, Kamzíq nebo jak se to jmemuje. To je děkana pro Asijský trhy a v Evropě se ani neobtezujou, protože vědí jak by to sopadlo... Čínská Octavie je taky dost jiná bez Evropská.
Á tyhle kontinentálni rozdíly jsou právě přesně to, co Ford nepobral. Evropský Mondeo je Americkej Fusion jen š malými změnami, je to prostě Americký auto a proto taky dostal od Passatu a dalších nařezáno...

Breakthru
18. srpna 2018, 13:34
1

dnes je v modě MKV prostě hanit.Přitom mi příjde, že design se líbí spoustě lidí a kdo to má, tak si to chválí...
Tuhle globalizaci dneska dělá úplně každej, v tom je ten for....

Breakthru
18. srpna 2018, 13:49
0

ty vole Kuře, nečti ty hovna, co se píšou v těch sračkách na netu.Ozkoušej si ty auta a neoháněj se tím, co napsalo nějaký novinářský netáhlo.Nevidím důvod proč by americký auto měl bejt průser.To jen z Evropanů se v posledních letech stává banda vyjebanců...
V čem se liší čínská kokta od český?Tunou chromu a rozsypaným čajem místo latinky?...

Kuře
18. srpna 2018, 14:06
0

Rozhodně sem nenapsal že Americký auto je průser, to by mě místní Americká komunita rituálně umučila k smrti a ani bych se jim moc nedivil.
A pokud to tak vyznělo, tak sorry.

Ale to, že v dané kategorii je mezi vkusem Amerických a Evropských zákazníků prostě sakra rozdíl, to je prostě fakt a to že Mondeo cílí jednoznačně zaměřené na tu Ameriku taky. Například vevnitř toho auta...

A jo, tunou chromu a čajem, přesně tím.

Honza 'Hamster' Křeček
18. srpna 2018, 22:28
2

Aktuální Mondeo je rozměklý, na zvlněný silnici má tendence se rozhoupat a rozkymácet. Insignia je Buick, takže taky auto pro oba trhy, přesto podle mě funguje lépe. Kuga mě příjemně překvapila, Focus je taky výborný, jen to Mondeo se holt tak úplně nepovedlo....

KS
17. srpna 2018, 14:15
0

Opět pěkné objektivní zhodnocení. Musel to být velmi příjemný týden testování, snad jen parkovat po Praze bych asi nechtěl, že?

V téhle třídě Opel docela boduje, v rámci evropských prodejů Insignie dosáhla, myslím, na 3. místo. A zaslouženě. Snad jenom, kdo chce sportovní projev, měl by se poohlídnout jinde, ale u 5m auta je minimálně diskutabilní tohle hledat. Škoda, že se pro Insignii nenabízí nějaký 2.0 s dynamikou podobnou Superbu s 272k.

reagovat
beastar
17. srpna 2018, 20:08
-2

Hale sorry. Můj názor sem psát raději nechtěl ale. Ta červená je děsivá ale pro hasiče fajn. Má to i konkurence. Já bych 800 za 1.5 nedal. Spotřeba 8.3 není nic moc. Pověst značky... Kdo má horší v posledních letech? Takže kredit Dacie asi tak.

Takže podtrženo sečteno. Jako Astra. Slušný design dobrá výbava v podstatě do ceny. Jako firemní mula skvělý a odlišný auto. Jako dvojka do rodinky pro starou parádička. Zpracování celýho auta značně kulhá, sorry jako. Předpoklad asi tak 150.000 km v pohodě pak to bude horší.

reagovat
bitner
17. srpna 2018, 22:19
0

Hm. A to si vem, ze za 3/4 je Megane RS. Jasne, neni to kombajn, je to o tridu mensi, ale mit ty prachy na auto, tak nic neresim.

Tomáš Vavrečka
17. srpna 2018, 22:31
2

Je to hezké a elegantní. Nerovnosti to překonává s grácií. Zpracování je imho naprosto v pořádku - co se ti nelíbilo? Jako komplex to dává smysl. Společně s Mazdou 6 to je pro mě špička mainstreamové střední třídy.

beastar
17. srpna 2018, 23:09
0

Horší materiál na první pohled. Včetně látek a plastů. Rychlejší opotřebení všeho včetně pedálů. Horší kvalita lakování(ok napříč třídou) Ty sedačky co Honza tak chválí jsou děsný, hlavně působit sportovně. Pohodlí je skutečně jinde. Nerovnosti to překoná krásně. Než přijde první příčná v zatáčce která zarezonuje do celého interiéru i s krásným tupým bouchnutím. Design povedený to jo. Mazda 6 je o parník jinde ve všem co popisuju a zejména v celkovém projevu jízdy. Je vyvazenejsi a agilnější. A taky nemám rád tu jejich užranou a línou 1.5. Vždyť to s tim nejede. Možná tak do 140 když v tom je jen řidič.

Tomáš Vavrečka
17. srpna 2018, 23:18
0

Co v tom případě Sup do verze Style a Pašík do R-line? Tam je látka na sedadlech co dělá mozoly... O Mondeu nemluvě.. Sedačky jsou velmi individuální záležitost. Krátké příčné jsou bolest snad všech... lepší, když rezonuje jedna krátká příčná v zatáčce než když každá příčná bouchá od zadní nápravy jak mrtvý tlumič. M6 je agilnější, ale Insi pohdolnější a uvolněnější... Prostě podle mě Insi za nabízenou cenu lepší volba než Passat, Sup, Talisman... o i40, Avensisech a spol. nemluvě.

Jsem docela zvědavý na 508

beastar
18. srpna 2018, 12:24
0

Talisman je za 800 s 1.6dci v podstatě v plný výbavě. A mínusky to nezmění. S 1.5 v hadru stojí o 150 000 méně. Design má povedený též a pohodlí celkem nabídne. A Superb style? Jako proč? To je výbava pod fullem LaK. Takže spíš ambition s 1.6 za 700. Uznávám že s poplatkama za dovýbavu bude cena stejná.Sup je tvrdej ale větší vzadu pro pasažéry. A je to škodofka to je u nás pozitivní plus. Passat je bezpohlavní a v dvoulitru, automatu stojí skoro stejně jak ins. Jezdí divně tady by to vyhrál Opel i u mě.

i40 je hůř zpracovaná a jezdí jako Superb. Podle všeho. Jenže za 850 máš nejsilnější specifikaci a plnou:) Avensis nevim ale jestli funguje jako předchozí generace, tak to bude něco mezi opelem a škodofkama. Akorát pohodlnější na hupech. Mondeo je s touhle generací docela levný, ale když už tak Vignale jinak to nemá moc smysl.

Pro mě je v poměru cena výkon jasně nejzajímavější Talisman. Za stejný peníze mam a4 s stronicem ve dvoulitru /ok menší auto/ A ona prostě ta konkurence o tolik horší jak Honza i ty skrytě tvrdíte není:) Buď to dožene cenou nebo kvalitou. Případně slevama Škoda... Sic se ins prodává super. Ono takový auta šli vždy. Viz Astra, Laguny, první i30 atp přestože to vlastně nic, moc nenabízí. Typická spotřebka do firmy a na 4 roky domů, než z toho budou levný rozpadly keply v bazarech...Vectra:)

Jenyk
18. srpna 2018, 08:20
0

Radiomapa? O te mistni uchylce vim, ale v textu neni ani slovo o tom jak hraje radio ci jaka je mapa. Co toho nechat? Rusi to, vadi to.

reagovat
Kuře
18. srpna 2018, 13:37
0

Radiomapa je dobrá:)

Gazdiq
19. srpna 2018, 20:50
0

Z benzínov je navyber ešte dvojlitrový turbobenzin, a novo bola ohlasena 200 konova 1.6t

Ja som svo ju 1.5 Dynamic kúpil za 570 tisíc, novu to je menej ako za oktaviu. Takže bez debaty

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler 300C  2005
Chrysler 300C

2005 rok výroby
340 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 2008
Ford Crown Victoria P71

2008 rok výroby
253 koní výkon
4 601 ccm objem

GMC Custom GMC 370 1958
GMC Custom GMC 370

1958 rok výroby
360 koní výkon
6 000 ccm objem

Ford Mondeo 2.0 benzin Ghia 1994
Ford Mondeo 2.0 benzin Ghia

1994 rok výroby
130 koní výkon
2 000 ccm objem

Volkswagen Golf  2011
Volkswagen Golf

2011 rok výroby
77 koní výkon
77 ccm objem