reklama
načítám data...

Ford Kuga 1.5 Ecoboost ST-Line: Rodinný rychlík

Segment rodinných SUV je nacpaný k prasknutí. Proč bychom si měli vybrat mezi všemi právě Ford Kuga?

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Ford Kuga 1.5 Ecoboost ST-Line: Rodinný rychlík

Nejsem už v Autíčkáři úplným nováčkem. Vlastně už jsem za tu dobu, co se tu vyskytuji, testoval desítky aut a další stovky jsem měl možnost alespoň krátce vyzkoušet. Přesto se tu odehrával takový podivný úkaz, takový nepěkná věc – Fordy se mi vyhýbaly. Možná jsem měl smůlu, možná ze mě ta auta mají strach, možná jsou v tom namočeny temné síly, každopádně dobro nakonec opět zvítězilo a já konečně usedám za volant s modrým oválem. Jupí!

Ale nebojte se, testovací Fordy se mi sice vyhýbaly, ale to neznamená, že tu teď na vás čeká test, ve kterém koukám na Ford jako ,tele na nový vrata’, to ne. Nějaké zkušenosti s Fordy mám a tak nějak tuším, co bych měl od auta čekat. Lehké obavy ve mě probouzí vzpomínka na poněkud vyměklé Modneo, které v mých očích ztratilo onu jiskru minulých generací. Trochu se obávám, aby Kuga nebyla další v pořadí. Na druhou stranu jiné současné Fordy stále disponují špičkově naladěnými podvozky.

Za těchto myšlenek jsem dorazil do Fordu, kde už na mě čekala ,moje’ Kuga. První dojem? Měl jsem vždycky Kugu za takové generické SUV. Takové auto s povinně dynamickými linkami a divoce tvarovanými světly. Stojí přede mnou v rudé metalíze a úpravě ST-line a přestože tu skutečně jsou dynamické linky a divoká světla, design nepůsobí genericky. Je jasně rozpoznatelné, je to zkrátka Ford. Provedení ST-line ještě lehce přidává na agresivitě, ale vlastně proč ne? K typickému postoji auta od Fordu s kabinou posunutou vpřed a přídí výhružně přimáčknutou k zemi se to hodí. Celkově je design Kugy svěží a troufám si trvdit, že bude stárnout velmi pomalu.

reklama

Uvnitř nabývá tvarová divočina úplně jiných rozměrů. Pro tradicionalisty to může být trochu problém, ale nenechte se odradit. Ono to všechno má nějaký smysl. Ovládací prvky jsou seřazeny v logických skupinách a rozmístěny tak, jak velí zdravý rozum. Snad jen dotyková obrazovka je trochu daleko a utopená, takže drobnější řidiči/řidičky se k ní budou muset natahovat. Naopak velmi důmyslným detailem jsou výdechy klimatizace umístěné pod celým modulem nesoucím radiomapu – směřují chladný vzduch směrem k posádce nenásilnou formou – žádné prsty přimrzlé k volantu a vlasy vlající v ledovém orkánu. Už druhý den testu jsem se v autě zabydlel, prvotní šok s divokých tvarů odezněl a dokonce jsem se přistihl při myšlence, že se mi tu vlastně líbí. Volant je skvělý. Je hezký, dobře padne do ruky a má příjemný průměr. Řadicí páka na vyvýšeném místě je zkrátka dobrý nápad a tak bych mohl pokračovat. Dokonce i samotná radiomapa se tu tváří poměrně schopně a použitelně. Ford získává za interiér palec nahoru.

Stiskem startovacího tlačítka probouzím k životu motor. Ten je jedním z důvodů, proč tu dnes Kugu mám. Pod kapotou je totiž zážehový Ecoboost z dnes ostře sledované kategorie o objemu 1,5 litru. Tyto jednotky se totiž snaží dobýt svět. Nebo alespoň Evropu. Svého zástupce v této kubatuře postupně nasazují všichni. S domácím zástupcem v podobě Škody Karoq už jsme měli tu čest a - jak jen to říci uhlazeným jazykem lepší společnosti? … Velké nadšení z tohoto setkání nevzešlo. Jedna-pětku měl pod kapotou i Opel Insignia, jehož test se na Autíčkáři brzy též objeví a jedna-pětku tu máme i dnes. Výkon 110 kW odpovídá jednotce TSI o Volkswagenu, avšak hned zkraje musím říci, že Ecoboost je jiný. Díky bohu. Není to žádný trhač asfaltu, ale svou práci vykonává svědomitě a s řádným nasazením. Kuga je ve své zatím poslední generaci kus auta a od malého motoru nelze v takovém případě očekávat zázraky, přesto jsem za celou dobu testu neměl problém s nedostatkem výkonu.

S čím jsem si trochu nevěděl rady byla spotřeba. U tohoto motoru a tohoto auta totiž mnohem více než kde jinde záleží na stylu jízdy. Při přesunech po středních Čechách jsem nevěřícně zíral na hodnoty na palubním počítači. Pravda, nikam jsem se nehnal, ale ani jsem se neloudal, jel jsem zkrátka spolu s okolním provozem – a na displeji svítilo číslo 4,6 litru. To je na tak velké auto fantastická hodnota. Jenže má to háček. Stačí trochu poškádlit plynový pedál, trochu ,prohrábnout rošt’, jak říkají staří pardálové, a najednou jsme v docela jiném světě a co se spotřeby týče, sky is the limit. Není problém přesáhnout 15 litrů na sto kilometrů, Ecoboost je srdcař a dává do toho vše.

A když už se bavíme o prohrabování roštu, bylo by vhodné zmínit i podvozek. Kuga je rodinné SUV, ale také je to Ford a ten umí naladit i podvozek velkého MPV tak, aby houpavý pohyb rovně vpřed nebyl to jediné, z čeho může mít řidič radost. A s radosti vám můžu oznámit, že Kuga pokračuje v této tradici. Ani přes vyšší těžiště se nezalekne zatáčkových pasáží, zaklekne do oblouku a drží stopu. Možná si říkáte, že to je sice fajn, ale k čemu je to vlastně u rodinného auta dobré? Věřte mi, je to důležité. Nebavíme se tu o nějakém závodění či radostných vyjížďkách s vůní spálených pneumatik, mluvíme tu o normálním rodinném výletu. Chování Kugy je jisté, nemusíte se bát, že přeženete zatáčku, nemusíte být přehnaně opatrní z obavy, že se celé auto rozvlní a rozkymácí, jízda je klidná a pohodová. Stinnou stránkou takových jízdních vlastností u SUV někdy bývá možná až přehnaná tuhost podvozku, který potom hůře filtruje – opět velmi diplomaticky řečeno – drobné nedokonalosti našich silnic. A tady bohužel musím říci, že Kuga je toho typickým příkladem. Rozbité silnice prostě nemá ráda. Není to zásadní problém, auto z vás nevytřese duši, ale zkrátka je cítit každá jedna vada asfaltu.

 

reklama

Verdikt

Ford Kuga 1.5 Ecoboost je pro automobilku v Evropě důležitým modelem. Zastupuje Ford v žádaném segmentu rodinných SUV a zastupuje ji svědomitě. Drží se hodnot, na kterých Ford staví už roky, dynamický vzhled koresponduje s dynamicky nastaveným podvozkem. Příjemným zjištěním je, že ani malý zážehový motor si s poměrně velkým vozem nezoufá. Pevně věřím, že ani nastupující řada tříválcových jednotek Ecoboost nebude dělat Fordu ostudu, ale to už je otázka na jiný test. Kuga umí jezdit i ostře, i když to není příliš rozumné. Podvozek sice stojí při vás a bude vás chránit před kutálením se do lesa, ale stále je to především rodinné SUV a tak je třeba k němu přistupovat. Potom vás Kuga odmění pohodovou a překvapivě úspornou jízdou. Takže pokud hledám středně velké rodinné SUV, měl bych si Ford Kuga vyzkoušet? Zcela určitě ano.

Technické údaje:

Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec 1 499 ccm
Poháněná náprava: přední
Výkon: 110 kW (150 koní) při 5 700 ot./min
Točivý moment : 240 Nm při 1 600 – 4 000 ot./min
Převodovka: manuální šestistupňová 
Maximální rychlost: 195 km/h
0-100 km/h: 9,7 s 
Průměrná spotřeba (udávaná): 6,3 l/100 km
Cena (Kuga ST-Line 1,5 Ecoboost): 783 990 Kč

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ma
martinw
10. srpna 2018, 10:47
1

Chybí mi srovnani proti ostatním konkurentum, proč ano/ne za tu cenu např. Tucson, Sportage, CX-5, RAV4, Karoq ...

reagovat
Kuře
10. srpna 2018, 12:05
0

Pěkný test pěkného auta, díky:)

Á sem taky rád že slysim chválu na interiér, ten se mi od začátku líbil, jen sem si říkal právě jestli to už není moc divoké na úkor ergonomie:)

reagovat
ri
riderhenry
10. srpna 2018, 13:26
0

Interéry Fordu mi vždycky těžce (designově) neseděli, ale tohle na mě působí vyloženě korejsky. Ale asi pořád lepší než ty "stříbrné" středové panely, které bych nepochopil asi ani na LSD.

reagovat
MikeEM
10. srpna 2018, 16:31
0

Souhlas, doteď se mi vůbec nelíbí. A navigace mi přišla příšerná, když jsem měl v německu půjčený poslední Focus ST

Pedro
15. srpna 2018, 11:37
0

Co Ford Focus I v automatu? Když není odpovědí Miata tak FoFo:)

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Renault Clio Sport RS 172 ph1 2000
Renault Clio Sport RS 172 ph1

2000 rok výroby
172 koní výkon
1 998 ccm objem

Citroën Xsara 1.9D 1999
Citroën Xsara 1.9D

1999 rok výroby
1 koní výkon
74 ccm objem

Jaguar XF SV8 2008
Jaguar XF SV8

2008 rok výroby
410 koní výkon
4 196 ccm objem

Volkswagen Golf 3 TD Variant 1996
Volkswagen Golf 3 TD Variant

1996 rok výroby
74 koní výkon
1 820 ccm objem

Citroën C3  2008
Citroën C3

2008 rok výroby
50 koní výkon
1 398 ccm objem