načítám data...

Mazda 6 2.0 G145 Wagon - Nekonvenčně konvenční

Obyčejný kombík s obyčejným atmosférickým motorem, manuální převodovkou a staromódně naladěným podvozkem. Co je na tom výjimečného? Možná vlastně úplně všechno.

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Mazda 6 2.0 G145 Wagon - Nekonvenčně konvenční

Já to vezmu trošku více zeširoka a ke třešničce dojdu až nakonec, abyste viděli všechny reklamy. Mazda jde totiž na věci tak nějak netradičně tradičně. Nejvíce to vynikne na motorech. Testovaná šestka měla dvoulitrový atmosférický čtyřválec o výkonu 145 koní s maximem točivého momentu ve 4000 otáčkách za minutu. To je v době přeplňovaných pidimotorů s točivým momentem placatým jako solné pláně dost anachronismus. Běžný konzument bude pochybovat o ekonomičnosti a nebude rozumět tomu, proč by neměl mít ten "točák vocpoda", vždyť je to přece lepší, když to tak hezky kope do ledvin. A nalejme si čistého vína, tyhle argumenty nejsou nesmyslné. Moderní turbomotory opravdu mohou působit uvolněně, mají sílu kdekoli a nemusí se tolik řadit. Jenže tenhle čtyřválec má kompresní poměr 14:1. To je hodnota, která se ještě před deseti lety objevovala jen v motorsportu a potřebovali jste závodní vysokooktanový benzín, aby se vám nezačaly všechny ty přesně vyrobené součástky dobývat z bloku ven. Japonští inženýři se prostě rozhodli, že nepoužijí zkratku v podobě turba a na zeď si asi vyvěsili staré heslo "Ešte raz a ťažšiu trasu!". Přesně v duchu tvrdohlavých horalů se rozhodli, že to bude fungovat a basta. Dali si práci s úpravou spalovacího prostoru, nově navrhli tvar pístů, vyladili délky výfukového potrubí a vyřešili i problém pomalého zahřívání katalyzátoru. Výsledkem je motor, který má naprosto skvělou reakci na plyn, je úsporný a netrpí astronomickým nárůstem spotřeby když na něj začnete šlapat.

Testovaný kus jsme přebírali v momentě, kdy dojezd byl vyšší než nájezd, takže se motor ještě usazoval, ale i tak mi naprosto vyrazilo dech, když se mi po testosteronovém průletu trasy mezi Rýmařovem a Jablonným nad Orlicí na palubním počítači objevilo sedm a půl. Cestou přes Beskydy z Valašského Meziříčí do Ostravy jsem jen tak nějak následoval normální provoz a jel za pět a půl. To jsou čísla, kterým jsem se zdráhal uvěřit. Jenže jsou to čísla reálná. Vzpoměl jsem si na litrový turbomotor v Astře, který si bral více. Zejména v momentě, kdy si s ním člověk hrál a jen se neploužil. Tenhle atmosférický dvoulitr je prostě efektivita sama a to bez kompromisů v odezvě na plyn. Je pravda, že o dvacet koní silnější verze bude mít šarmantnější a japonštější špičku, ale i tahle střední cesta rozhodně není nezajímavá. A dovolím si ještě jeden odhad; Bude líp fungovat s automatem, protože se nebude po podřazení nafukovat turbo.

Ale to není vše. K motoru ještě dostanete podvozek, který je pohodlný, zvládá záplaty českých cest s grácií, ale bez toho, aby působil měkce, nebo nečitelně. Je jako baletka utíkající po špičkách. Máte pocit, že tlumení je dostatečně rychlé, aby kola zapadla do všech těch děr, ale nad tím vším je ještě jedna úroveň, která se jen něžně pohupuje nad vším tím chaosem a jen si dává pozor, aby byla karoserie stabilní. Je to jako by auto kromě klasického podvozku držela ještě nějaká velká, klidná, něžná bytost a za brumlání poznámek typu "ale to bychom se zhoupli, to utlumíme" či "a tady by nám to šlo na doraz, tady se trošičku nadneseme", jen dávala pozor na ty větší věci. Vím, že existují tlumiče mající jinou reakci na různé rychlosti, progresivní pružiny a chytře umístěné čepy zavěšení, vím že se s tím dá kouzlit, ale tohle je vyšší dívčí a nechtějte po mně vysvětlit, jak se to dělá.

A to pořád není všechno. Řízení je přímo telepatické. Ne v tom smyslu, že by samo řídilo, ale že jsem se několikrát našel na dálnici a uvažoval, proč to samo tak hezky drží uprostřed pruhu. Není to žádná elektronika, žádné umělé mozky, vynervované sítě a radary. Je to "jen" kolečko spojené s kolečky takovým způsobem, že člověk vůbec toto spojení nevnímá. Není to komunikativní řízení Citroënu AX bez posilovače, ale je krásně vyvážené, přesné a sice nekřičí, ale k řidiči promlouvá. A jak funguje G-Vectoring? Nevím. Nevšiml jsem si ničeho jiného, než že to jako celek je tak nějak super. Řízení sekunduje krásně mechanická převodovka, která ze startu sice trošku drhla, ale při vracení už byla skvělá, takže pokud se ještě trošičku usadí, bude naprostou delikatesou mezi fofrklacky.

A to ještě pořád není vše. Interier je vkusný, bez nějaké přehnané snahy o originalitu, vše tak hezky ladí, budíky jsou etalonem střízlivosti a sedačky skvělé. Ovládací prvky klimatizace a vlastně všechny mačkátka, tahátka a točítka mají skvelou odezvu, ona kolečka klimatizace kupříkladu krásně mechanicky cvakají. Všude je dost místa a kufr má celkem tři roletky, což může být otravné při jejich přenastavování, ale oceňuji siťku proti slintajícím psíkům. A pak. Podívejte se na to auto zvenku. Ano, maska je trošku moc veliká, ale má kolem sebe krásné chromové lemování, postoj auta je skvělý a zase žádná urputná snaha o originalitu, jen linie, které vypadají rychle i když auto stojí. Celé to pro mne funguje ne proto, že bych se z toho skákal metr dvacet a hulákal do světa, jak je to nové, neotřelé a jak originální nápady designér měl, funguje to pro mne proto, že jsem si sedl na zadek a koukal na ten červený kombík a říkal si, proč se dělají originální auta a ne auta klasicky pěkná. Tohle je přirozeně hezká ženská, ne buchtička v růžových kozačkách s vyholenou půlkou hlavy. A to mám rád jak kozačky, tak divný účesy. Je to prostě asi rodinnej typ.

Ale musím být objektivní, takže chyby: Radiomapa (toť má náhrada slova Infotainment) je sice ovladatelná otočným mačkátko-joytickem, ale je to celé takové trošku neohrabané a z nějakého důvodu trošku nepřehledné. Ne grafikou, ta je zcela OK, ale nějak jsem se ztrácel v systému co je kde a co pod čím a kam se dostanu kterým tlačítkem. Možná je to o zvyku. A nikde není dedikované tlačítko play/pause. Nikde. Musíte si vylovit tu správnou obrazovku, točítkem najet na menu a stisknout. Podivné. A start-stop mi nadělil jednu nepříjemnou chvilku na rušné křižovatce, když jsem byl rychlejší než startér a auto chcíplo. No ale to jde vypnout a všichni tak nějak víme, proč to tam je, že. Jenže tohle všechno se dá víc než pohodlně přežít.

Onou slibovanou třešničkou pak je pocit, který ve mně tenhle "obyčejný červený předohnaný kombík" zanechal. Je to auto, které tím, jak skvěle mechanicky funguje, vyčaruje úsměv na tváři a pohodu v duši i v těch nejhorších momentech. Šel jsem skrz modré zóny deštěm odjet za nepříjemnou prací, našel za stěračem pokutový lístek, nastartoval jsem červený kombík a po asi dvoustech metrech měl takovou radost, takový pocit uspokojení z krásné práce a sladěnosti, z mechanické vytříbenosti, že jsem na všechny svoje negativní pocity zapomněl. Není to sporťák. Netrhá asfalt a neumí pohazovat zadkem pod plynem. Je to jednoduše velice dobře fungující auto bez zkratek, bez volby rychlých řešení. Je to MX-5 pro dva lidi, tři děti, psa a stan. Skvěle se řídí a stejně jako MX-5 má výkonu jen tak akorát.

Byl jsem smutný, když jsem šestku vracel. Je to jedno z nejlepších aut, co se mi kdy dostala do ruky. Ne tím, že by bylo extrémní, ale tím, jak dělá obyčejné věci neobyčejně dobře.


Gratuluji všem v Mazdě.

Testovaný model: Mazda 6 Wagon Skyactiv-G Attraction, 710 900 Kč

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

PeterLuk
30. března 2017, 07:45
0

Pekný test, nové Mazdy mám rád. Prečo by som mal dať predtým prednosť Passatu? Atmosférický benzínový dvojliter, manuálna prevodovka, takéto autá už človek nájde skôr v bazároch neź v showroomoch.

reagovat
Polar Bear
30. března 2017, 08:27
0

Protože spotřeba (turbodehet), protože povinné ručení (malý objem), protože se spoustou hi-tech featur je řízení snadnější (hej, vůbec nic proti takovému Nissanu GT-R :P ), automat, protože řazení ve městě je každodenní otrava, tudíž pidimotor s turbem a krouťákem plochým jak číňanka je více user friendly. To dělá tyto auta atraktivními pro masy a to vytlačuje auta starší koncepce z nabídek automobilek a jejich R&D. Aby člověk nemusel si kupovat tyto bezpohlavní spotřebáky, musí být dnes trochu nadšenec do aut. Viz Miata maniaci, BRZ maniaci, Knightrider :D, mazlíci od Porsche.. Já mám to štěstí, že už nemusím řešit finance na benzín, takže jsem si mohl pořídit auto s MOTOREM, kde mám krouťák, kde mám výkon a kde nemám ani naftu ani turbo. Automatiku jsem chtěl, protože je to vozítko do města a nechci se na těch milionech nových semaforů v Šalingradu uklechtat xmrti. Akorát parkování je tak trochu opruz a většinou zabírám o něco více než jedno místo. Ale to takový S-klasse taky. Tak nějak jsem už nalomený si pořídit nějakého mechanického mazla na blbnutí. Japonci takových kupodivu nabízí asi nejvíc. Pokud mi teda úplně nehrábne a nesáhnu po něčem jako je Charger nebo Vette. A nebo se nezblázním dokonale a nekoupím si motorku (to asi nehrozí, už jsem trochu starý na učení se jak se nezabít na Kawě 1400 ZZR :) ).

H_F
30. března 2017, 11:59
0

spotreba je u turbodehtu pouze papirova
po meste jezdim s novym 1.6tdi passatem bluemotion za 7.5 a uprimne, je to rehole
hlavne pomalejsi vyjezdy ze zatacek, kdyz kopat tam jednicku je velmi neprijemne, a na dvojku to bud nejede, nebo clovek smazi spojku

jinak vette ve finale prijde na provoz na velmi podobne penize jako treba evo/sti, a to vcetne spotreby, takze bych se toho nebal, o nejakem hrabani (v hlave) nemuze byt rec, na dany vykon a schopnosti to je naopak extremne ekonomicke vozidlo

ad motorky, neni potreba, hlavne bez zkusenosti, hned sedlat tezkotonazni neohrabanou (a pekelne hnusnou) kravu, jako je 1400zzr, ktera je do mestskeho provozu btw. uplne nevhodna

Polar Bear
30. března 2017, 15:15
0

Taky jsem už zaslechl, že CRDI nedosahují takové spotřeby jako PD. Ale s dehtem nejezdím ani jako služebákem, takže nemám srovnání.
Tím hrábnutím jsem myslel, že už mám doma jednu V8 infekci. Kdybych si pořídil další v nějaké zábavnější edici, asi bych se stal závislákem :)
1400ZZR je pro mě spíše sňatek z rozumu než něco, co bych si vybral mít spousty možností. Zkusil jsem si ducárnu, jak bych se na ni vešel (nějaká tuěím 1200 nebo 1300 supersport asi dva roky stará) a hodně přečuhuju přes štítek. Supersporty jsou pravděpodobně stejně mimo hru. ZZR je crossover mezi cestovkou a supersportem a právě tím, že je velká jak kráva se na ni vlezu. Jinak nevím, jestli je to jen můj pocit, laděný výfuk či co, ale ta italská potvora zní úplně jinak a mnohem líp než japonky.. Ale nejsem znalec motorek, takže se mi to možná jen zdá.. A asi taky tím, že nejsem znalec a spíš hledám něco zábavného (čti: nejsem zatím nadšenec do motorek), asi na motorku nepatřím.

H_F
30. března 2017, 15:34
0

to je tim, ze je dukarna dvouvalec, (kdezto vetsina japoncu 4 valec) zni daleko lip
je zvlastni, ze pres zzr si taky neprecuhoval, ma mrnavej stitek
jestli pres vetsinu motorek precuhujes, zkus neco od bmw
pro vetsi postavy na castecnej mestskej provoz s necim co nekouse a zaroven ale umi jet kurva rychle je ideal bmw k 1200 r (nebo kapot. verze S)


v8 neni nikdy dost) co od takovy hracky cekas? resp. jakej japponskej mazl ti padl do oka

Pólin
30. března 2017, 08:09
1

Přesně můj vkus...nepotřebuju hromadu divadla okolo, všechny nejmodernější serepetičky. Prostě potřebuju, ať to rodinné auto funguje a ať se dobře řídí. Jinak vývoj těchto motorů je tak japonský jak jen to jde. Nevymyslí nic nového, převratného. Udělají to tak, že už existující věci dovedou k dokonalosti. Palec nahoru.

reagovat
H_F
30. března 2017, 12:05
0

jak nevymysli nic noveho
jako se zakladnim konceptem neprisli, to uz davno je, ale wankel privedli do temer provozovatelneho stavu, momentalne pracuji diky dalsi generaci prave jedni z nej motoraru zrovna u mazdy
navic treba HCCI, coz je relativne prevratna technologie, sice opet neni puvodne vymyslena japoncema, ale tez budou jedni z prvnich, kteri s tim pridjou v seriovem provedeni prave u mazdy, ktera by s uvedenim mela predbehnout nissan

Pólin
30. března 2017, 12:48
0

Přesně jsi potvrdil moje slova...nic převratného nevymyslí, ale už vymyšlené věci dovádí k dokonalosti. To nebylo myšleno nijak pejorativně...mě je to taky hrozně blízké a sympatické... sám mám Subaru a jsem z něj nadšený. Ale zase- není tam nic převratného a ve své době extra moderního, ale celé to prostě skvěle funguje, nekazí se to a je to perfektně nastavené. Všechna čest Japoncům

H_F
30. března 2017, 13:41
0

rekl bych, ze napriklad s aktivnimi diferencialy prisli prvni japonci, atessa uz v r. 1989, nejak me nenapada zadne vozy predtim (napr. psd v porsche 928 az r. 1990), spolu s ayc ktere je od r. 96 (94) myslim prvnim aktivnim systemem pro prenos tociveho momentu jsou dodnes v podstate neprekonane
subaru prislo s prvnim elektronickym variatorem ecvt
japonci prisli s prvnimi produkcnimi hybridy i autama na vodik
vim ze to neni prvenstvi, ale implementace spolehlivych vysokootackovych motoru do beznych aut napriklad u hondy je pro me tez invence hodna zminky
zasadne ovlivnili spolehlivost aut invenci startovat motor neprimo a naopak prime filtrace motoroveho oleje
etc.

Pólin
30. března 2017, 14:54
0

Prvni e diferencialy melo Porsche uz v roce 86(959). Subaru dela evariatory poslednich par let. Audi je melo uz snad nekdy cca 2004. Prvni hybrid zkonstruoval Porsche uz nekdy v 19. Stoleti. Mozna ty vodikove clanky uvedli jako prvni;) Ale znova rikam: nijak to nesnizuje jejich obrovsky prispevek automobilovemu oboru. Vsechny automobilky pouzivaji 5s, kaizen atd...

H_F
30. března 2017, 15:39
0

vida, na 959 sem uplne zapomnel, ac je to dreamcar meho mladi
s ecvt prislo subarko myslim uz v roce 84 v aut. prumyslu jako prvni, nicmene je fakt, ze originalni vynalez to taky neni, protoze to vlastne vymyslel uz leonardo da vinci)

MV
MV.
30. března 2017, 13:32
0

Věřím že je to fajn auto, ale vadí mi jedna dost zásadní věc - Přednárazový bezpečnostní system (SBS , s radarem pro rozmezí rychlostí na okreskách, dalnicích) je k dispozici až v maximální výbavě Revolution Top. Podobně hloupou strageii má i Hyundai. U koncernových značek si lze ten front-assist nakonfigurovat a např. Toyota montuje už do všech svých vozů low-cost verzi přednárazového systemu což je sympaticke.

reagovat
Ev
Evlo
30. března 2017, 15:11
0

To si ty mazdi dvojlitry musi sedat? Jsem zkousel novou miatu co mela 67km a proste jsem to po 100m otocil a vratil, ze je to hrozne. Tak jestli se to casem zlepsi. Teda ono oproti 1.5 je tam spatn esnad vse, nejen motor, ale treba s nebilstain podvozkem by o tom slo uvazovat, pokud se ten motor nejak uklidni po par stovkach km.

reagovat
BobAsh
30. března 2017, 15:24
1

Všechno si musí sedat, i Mustang se 120 km nejezdil tak jak by měl. Auta pod tisíc nájezdu by se testovat ideálně neměly.

Cc
Cchonza
30. března 2017, 21:14
0

Nedokazu si predstavit ci b muselo vyt s ND 2.0 abygh ji dobrovolne vracel. Uz jsem s ni najezdil nejake kilometry a je to pecka od prvnihi metru. A co se tyce podvozku tak bych japoncum libal ruce...

Ev
Evlo
31. března 2017, 09:23
0

Asi si predtim proste nejezdil s 1.5.

Ha
HaBaKuK
30. března 2017, 18:59
0

Máme doma přesně tuhle mazdu od prosince a oproti předchozí OIII s 1,2 TSI si užívám absenci turbokopanců do ledvin, super zpracování interiéru (konečně na mě nikde nic nepadá), nežere to olej, necejtim každou díru na silnici, prostě nebe a dudy... za mě koncern simply never... :)

reagovat
ra
rainero
30. března 2017, 20:34
0

V niektorých testoch som zachytil, že Mazda v honbe za odľahčením pôsobí dosť "papierovo" Mal niekto taký pocit?

reagovat
Jenyk
30. března 2017, 21:48
0

Jo. V nove Octavii. V Mazde 6 jsem ten pocit nemel.

krab
30. března 2017, 22:11
0

Já Mazdám vždycky fandil. Kupodivu jsem zjistil zkoumáním, kolikrát se tato značka u mě vyskytovala, tak to bylo rovnou v pěti různých exemplářích, z toho 2x MX5 :) Ty nové jsou asi doopravdy dobré, rád to někdy vyzkouším. Pravdou je, že atmosferický benzínový motor je atmosferický benzínový motor :) Ale, i to má v moderním autě určité limity. Šestka není už vyloženě lehká, čili 145koní s tím musí mít dost práce.... Na druhou stranu, kdo si tu ode mne něco občas čtete, asi tušíte, že dehet bych rovněž neoslavoval....

reagovat
Sa
Safa
30. března 2017, 22:27
0

Mazda je skvělá automobilka. Svezl jsem se v nové i předchozí šestce, v předchozí trojce i v CX-5, před lety v RX-8, sám denně sedím v MX-5 NC, takže nějakou zkušenost mám. A to jsem byl ještě před lety zapřisáhlý subarista a Impreza WRX STi byl můj kult (čímž nechci říct, že už mě subaru nebaví, fandím mu stejně jako Mazdě a obecně i dalším japoncům). U mazdy si aktuálně přeju tři věci: 1. ať se dál drží atmosférických motorů, 2. ať brzy vypálí do světa nové auto s tím jejich nedávno patentovaným upgradovaným wankelem (auto s wankelem = jeden z mých snů) a 3. ať konečně konečně udělá skutečný (třeba i malosériový) model z těch svých úžasných konceptů a jednokusovek (zejména pak RX Vision, nebo LM55 či Furai). Howgh.

krab
30. března 2017, 22:45
0

Mě se touhle nekonvencí právě Mazda hodně líbí! Němci jdou vždycky (většinou) na jistotu a taky to má nakonec úspěch, ale ty novátorské počiny Mazdy a Citroenu, to je to co je potřeba v automobilovém světě zachovat.
Apropó, co si myslíš o RX8? Dneska zrovna jsem jí potkal na silnici. Mě se to auto líbí čím dál víc. NC už bych nechtěl, ale možná zkusit na čas koupit a vlastnit RX8, kvůli Wankelu, specifickýmu (nádhernýmu designu) se mi docela chce. A navíc ty auta jsou levná. A pokud u nás v ČR někdo umí úspěšně repasovat tyto dvourotorový motory, možná to může být láska na dlouho...

Sa
Safa
30. března 2017, 22:56
0

Zrovna včera jsem viděl jednu červenou RX-8 u Karlínského náměstí, no zajuchal jsem si. Byl u toho kolega, kterého auta vůbec neberou, ale když viděl mé nadšení, tak mě nechal mu deset minut vysvětlovat základy o wankelu a ani neprotestoval - naopak si myslím, že se možná doma koukl na wiki a přečetl si o tom. :o)
Jo, já pořád sním o tom, že se wankely vrátí a budou mít mnohem delší životnost. Je to úžasný nápad, jen ho konečně dovést k dokonalosti. Do RX-8 bych asi nešel, bál bych se. Ale třeba ten RX Vision, kdyby ho jednou vyrobili a já zázračně zbohatnul, tak by nebylo o čem debatovat - prostě bych ho chtěl za každou cenu - a jelikož jsem blázen, tak jako jarn-podzimní daily.
Btw. takhle vypadal trojrotor, než Top Gearu jeden jediný vyrobený exemplář shořel... :(
Poslechni si ten zvuk, no není to boží?

Franz Kafka
31. března 2017, 09:36
0

Němci jdou akorát lidem na ruku. Zákazníci to kupují a nikdo je nenutí. Mimochodem rozdíl mezi VW a třeba Mercedesem je značný. Takhle paušalizovat by neměl ani Krab. Jestli Porsche dělá špatná, nebo horší auta než Mazda bych se taky dost dohadoval. Co je vtipné, že všichni melete jak kafemlýnky o tom jak Němci či koncern. Přitom vždycky všechno srovnáváte s nimi takže vlastně v Evropě vyšší karta není. To jen tak k zamyšlení. Jinak 6 je povedená a vzhledově pěkná. Mazda auta umí teda některá. Měl jsem Xedosku 6 a ta byla na dobu vzniku taky výborná. Miatu to neřeším každý ví jak to funguje, nebo nefunguje. Co mě udivuje když ty Němci neumí ty auta stavět proč 90% taxi aut v Praze je Škoda\VW a ne třeba Mazda? Nebo firemní flotily? Půjčovny? Já zapomněl vlastně zapoměl ten zlo koncern má reklamu;)) To ostatní nemají. Mimochodem už tenhle článek je dobrá reklamu na Mazdu. Jestli to dobře chápu tak to auto je neprůstřelné a nemá slabiny? Z testu to tak vypadá. Potom není co řešit. Nebudu hodnotit konkurenci Škodovka to teď naposledy dojebala. Mazda dělá jen dobrá auta? Co třeba takový "pokrokový" Tribute? Nebo neskutečně hnusná 323.

krab
31. března 2017, 09:48
0

Franzi, počkej, já jsem nic nepaušalizoval. Možná to tak vyznělo... Já jsem vyjádřil názor ..........Mě se touhle nekonvencí právě Mazda hodně líbí! Němci jdou vždycky (většinou) na jistotu a taky to má nakonec úspěch, ale ty novátorské počiny Mazdy a Citroenu, to je to co je potřeba v automobilovém světě zachovat.....

A tím vlastně říkám, že je právě mnoho německých aut natolik objektivně dobrých, že se špatně hledají důvody proč si koupit něco jiného. Myslím, že redakce má Mazdy ráda, možná že test šestky je trošku příliš pozitivní aby to fakt bylo tak skvělé, ale měl jsem z toho radost, protože tý Mazdě taky fandim. Na druhou stranu třeba kdybych měl volnou ruku výběru služebáka v hodnotě do 750tisíc zvolil bych sám nakonec třeba něco úplně jinýho. Osobní zkušenost s touto Mazdou zatím nemám.

Franz Kafka
31. března 2017, 18:50
0

To bylo ráno. Přehlídl jsem slova a taky to má nakonec úspěch. Mě to vyznělo jako, že není co řešit. To dává smysl je totiž velmi těžké se v téhle kategorii rozhodnout. Jinak zcela určitě tahle 6 bude dobrá. Těch pozitivních testů má za sebou hodně. Osobní zkušenosti já asi ani nenaberu nicméně ta recenze tady je až extrémně růžová. Skoro nevěřím, že to auto může být tak dobré. Co malý zavazadlový prostor??:))

riderhenry
30. března 2017, 22:27
0

Perfektní článek, krásně vystihuje celé auto. Nebo možná spíš celou značku. Řídil jsem už mockrát "trojku" se stejným motorem, "šestku" s nejsilnějším dieslem (docela zklamání z motoru a hlavně automatu, ale bylo to asi především špatně zajeté auto, co řídila od pořízení starší paní...) a nejsilnějším benzínem (to mě zase naopak naprosto dostalo a po nocích jsem jezdil po vysočině a užíval si okresky, zatímco doma smutně čekala MX-5... :) ) a přesně jak zaznělo v článku - je to prostě jen o 20 let novější nafouklá MX-5. Mazda je dnes snad jediná značka (asi ještě s Volvem a jeho bezpečností), které opravdu věřím její zaměření na určitý směr a ne snahu zalíbit se všem za každou cenu. Škoda jen, že nejsou MPS modely...

reagovat
BobAsh
31. března 2017, 00:58
1

Naftovou 6 (jinak naprosto identickou jako tahle) v automatu máme v testu teď a je výborná. Jediný argument proti její koupi je existence G145/G165, jinak je to pořád skvělá věc.

Jenyk
31. března 2017, 20:48
0

Už u dieselu vyřešili problém s ventilovými vahadly?

milic
31. března 2017, 20:24
0

Už jsem tenhle příspěvek dával pod test CX5, tenkrát se ale moc názorů nesešlo, tak teď to snad bude lepší :-)
Stále více mě začíná štvát špatné odhlučnění mého povozu, proto jsem začal řešit co s tím. Zda ho prostě prodat a koupit něco jiného nebo zda ho nechat odhlučnit. Narazil jsem přitom na nejmenovanou brněnskou firmu A..., které se zabývá i dodatečným odhlučňováním vozidel na vcelku profesionální úrovni. Na svých stránkách mají zajímavou galerii vozidel, u kterých realizovali odhlučnění. Co mě padlo do oka je velký počet vozidel Mazda 6 aktuální generace, u kterých odhlučnění provedli. Evidentně spousta majitelů, tohoto jinak jistě skvělého auta, neváhá vůz, který je ještě v záruce, nechat "odmašlit" a instalovat odhlučnění za ca 20 tis. Dovolím si ocitovat z popisu instalace u jednoho vozidla: " Tento model auta je u nás na montážní dílně často, jelikož si zákazníci stěžují na vyšší hlučnost u tohoto modelu, kde de facto žádné tovární tlumení z výroby není. Pro dokonalý komfort jízdy jsme tlumili zavazadlový prostor, celou podlahu, dveře, zadní víko kufru, plastové podběhy a přední kapotu. Rozdíl před a po vytlumení doporučujeme zažít. " Je zajímavé, že v testech M6 na tomto webu /4x ...?/, se redaktoři k hluku příliš nevyjadřují. Možná FL něco vylepšil.

reagovat
Franz Kafka
31. března 2017, 22:06
0

Díky za tvůj názor. Tak přece jen je zde nějaká slabina. Vůbec ne překvapivě. Ano velmi se zde tento vůz vychvaluje a i přestože je jistě skvělý určitě se něco najde. Tak alespoň první vlaštovka v podobě vyšší hlučnosti. Zajímavé je i to, že v žádném testu nejen zde se tato vlastnost neobjevuje. Nicméně dnes mi tento článek lemuje reklama na Renault Megane Grandtour což bude asi objektivně mnohem větší krám a Octavia zjevně taky. Pořád to tedy zůstane rozumnou volbou.

VK
VK
01. dubna 2017, 03:45
0

Pak samozřejmě koroze, přinejmenším poslední generace na ni trpí. A, což z Mazdy automaticky dělá okrajovou volbu, nemožnost flotilových slev; jsme holt chudý národ a tři nová auta ze čtyř kupují firmy.

Ha
HaBaKuK
01. dubna 2017, 19:35
0

Ona aktuální M6 už prodělala dva menší facelifty a každým tímhle faceliftem se odhlučnění zlepšilo. jednou tuším pridáním další řady těsnění do dveří a podruhé tlustšími skly, takže věřím tomu, že bude rozdíl v m6 z roku 2013 a z roku 2017...

Ha
HaBaKuK
01. dubna 2017, 19:36
0

Já mám třeba kousek z roku 2016 a oproti předchozí OIII mi přijde hluk vevnitř srovnatelný.

milic
01. dubna 2017, 20:36
0

Jo, ale M6 by měla, jako auto střední třídy, být prostě lepší než OIII.

Ha
HaBaKuK
03. dubna 2017, 13:51
0

Však taky lepší je, a jenom o trochu dražší... :)

Jan Machač
05. dubna 2017, 11:54
0

Je fakt, že šestka je trošku hlučnější, ale nevybočuje tím nijak extra z řady. Znatelné jsou zvuky od kol, ale ani na dálnici s hlučným povrchem nám naše pitoreskní měření hlučnosti nevylezlo mimo naprosto standardní hodnoty. Tiché auto to není, ale nějak extra hlučné taky ne.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Vision EAGLE ESI 3.3 6V 1995
Chrysler Vision EAGLE ESI 3.3 6V

1995 rok výroby
121 koní výkon
3 299 ccm objem

Chevrolet Camaro Chevrolet CAMARO 3.6 V6 241kw  2013
Chevrolet Camaro Chevrolet CAMARO 3.6 V6 241kw

2013 rok výroby
328 koní výkon
3 600 ccm objem

Mercedes-Benz Třídy C c280 1995
Mercedes-Benz Třídy C c280

1995 rok výroby
193 koní výkon
2 799 ccm objem

Chevrolet Camaro SS Convertible 2011
Chevrolet Camaro SS Convertible

2011 rok výroby
432 koní výkon
6 162 ccm objem

GMC Savana 1500 5.3 Vortec AWD 2003
GMC Savana 1500 5.3 Vortec AWD

2003 rok výroby
310 koní výkon
5 ccm objem