načítám data...

Ptejte se: Rodinné auto za 400 tisíc

Rozšiřování rodiny je vždy krásná věc, občas však přináší i povinnost v podobě výběru nového vozu. Jaké možnosti skýtá 400 tisícový rozpočet?

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Ptejte se: Rodinné auto za 400 tisíc

Vážená redakce, vážení autíčkáři,

je to téměř na den přesně rok, co jste mi radili při výběru auta pro moji drahou polovičku. Myslel jsem, že dám na Vaši radu a v letošním roce koupím Audi A3 1.4 TFSI s automatem. Nicméně nás potkalo velké štěstí (!) a v létě budeme mít první dítě. :-) Priority se změnily a nyní jsem se dostal opět do pozice, kdy potřebuji radu pro výběr rodinného SUV nebo MPV. Prosím pěkně o podobně věcnou, přínosnou reakci, kterou jste mi dali před rokem. 
Mezi mé priority patří benzínový motor (nejlépe atmosférický) s výkonem alespoň 90 kW, manuální převodovkou, nemusí to být 4x4. Velký vnitřní prostor. Cena do 400 tisíc. Stáří vozu maximálně 10 let. Jako laika by mě zajímalo, zda byste mi doporučili rozvodový řetěz nebo spíše řemen? Nepřímé vstřikování nebo přímé?

Za rok najezdím mezi 10 - 12 tisíci km. Po městě a krátké vzdálenosti jezdíme minimálně. Po několikadenním brouzdání po nabídkách mi vykrystalizovali tito kandidáti:

1. Mazda CX-5 2.0 Skyactive-G
2. Ford Kuga 1.5 EcoBoost (případně 2.5 Duratec)
3. Ford Grand C-Max 1.6Ti-VCT
4. Ford S-Max 2.5 Duratec
5. BMW 2 Active nebo Gran Tourer 218i
U Mazdy a Kugy se mi zamlouvá zvýšená karoserie (ne pro jízdu po poli, ale pro manipulaci s dítětem, kočárem, nákupem). U Maxů se mi zase líbí plnohodnotné 3 zadní sedačky. U C-Maxe mi přijde, že by mohly být hodně šikovné zadní šoupací dveře. U BMW se mi líbí interiér. A jak z toho ven? Prosím tedy o radu, které auto byste mi doporučili? Jak je to se spolehlivostí vyjmenovaných motorizací? Co náklady na servis? Jak jsou na tom kandidáti s velikostí vnitřního prostoru? V neposlední řadě bych ocenil i kapku vzrušení z řízení.

S přáním všeho dobrého.

Váš čtenář
Bronislav

Foto: Ford Motor Company

Ahoj Bronislave,

Předně gratuluji ke šťastné zprávě a přeji hodně zdraví a štěstí. A samozřejmě ti rádi pomůžeme s výběrem nového rodinného vozu. Vybrat ten správný automobil, který bude vyhovovat všem představám, je složitější, než se může na první pohled zdát. První přírůstek do rodiny znamená velkou změnu v dosavadním fungování a těžko se dopředu odhaduje, co všechno bude potřeba, aby auto zvládalo. Já osobně první dítě odvozil ve starším Peugeotu, který byl něco mezi kombíkem a MPV a přestože se tohle auto netěší v automobilové komunitě zrovna nejlepší pověsti, já jsem byl velmi spokojen, protože využití vnitřního prostoru tady Francouzi zvládli na výbornou. A je opravdu super vlastnost, když člověk nemusí při každém nalodění rozebírat celý kočárek na prvočinitele a hrát tetris se zavazadlovým prostorem. Mně pouze stačilo vzít celý nerozložený kočár a vsunout ho do kufru. Tuhle schopnost jsem oceňoval opravdu více než velmi. Pojďme se však podívat na tvé kandidáty.

Foto: Mazda Motor Europe

Jako první si vezmu na paškál SUV. Mazda CX-5 je velmi povedené auto. Jako každá Mazda hezky jezdí (byť o nějakém řidičském zážitku se příliš mluvit nedá), je pohodlná a pro jedno dítko dostatečně prostorná. Dvoulitrový Skyactiv je též doporučeníhodný motor, který nabídne přijatelnou spotřebu a příjemnou spotřebu. Jeho projev typicky atmosférický, to nejlepší najde řidič až ve vyšších otáčkách, což je fajn pro nadšeného řidiče, ale běžný uživatel by možná uvítal víc síly v dostupnějších sférách otáčkoměru. Pokud ti však nevadí práce s řadící pákou, pak to bude v pohodě. Spolehlivost bývá relativně bezproblémová, problémy s funkčností vykazuje snad jen původní infotaiment, který se moc nepovedl. Pokud máš citlivé uši, možná by ti mohl vadit trochu vyšší hluk, který se ozývá při rychlejší jízdě. Akustický komfort se zlepšil až u novějších modelů. Co se vnitřního prostoru týče, nečekej žádnou extra variabilitu, ale místa je dostatek. Vyšší světlá výška usnadňuje usazování dítka, ale pozor na užší zadní dveře, ty trochu omezují při nakládání. Osobně cé iks pětku považuji za dobrou volbu a v tomhle rozpočtu, co máš k dispozici, najdeš jistě i pěkný kus s rozumným nájezdem.

Foto: Ford Motor Company

O Fordu Kuga se dá říct víceméně to samé jako o Mazdě. Dostatek vnitřního prostoru (bavím se o druhé generaci, ta první je naopak poměrně stísněná vevnitř), velmi příjemné jízdní vlastnosti a fajnový motor. 1.5 EB působí možná i živějším dojmem než dvoulitr v Mazdě. Ford je také o chlup tišší než CX-5, což může být na delších cestách bod k dobru. Osobně mám u Fordu problém akorát se ztvárněním interiéru, který se mi příliš nelibí a působí trochu lacině, ale každý má jiné chutě. Každopádně obě dvě SUV jistě poslouží tvým potřebám docela dobře. Rozhodně obě dvě vyzkoušej, abys zjistil, které ti padne do ruky lépe.

Foto: Ford Motor Company

Pak tu máme dvě MPV od Fordu. S-Max je bezkonkurenční, co do vnitřního prostoru. Je to takový osobní autobus. Pro tříčlennou rodinu je toho prostoru možná až zbytečně moc. Navzdory větším rozměrům však jezdí stále až nečekaně dobře, rozhodně tak nezklame ani náročného řidiče. Potíž muže nastat s motorem. Přeplňovaný dvouapůllitr neseženeš do deseti let stáří. Pro modelový rok 2011 byl nahrazen čtyřválcovým dvoulitrem o dvou výkonových variantách. A byl spojen výhradně s dvouspojkovým automatem PowerShift, který nebyl úplně povedený. Proto bych spíš doporučil menší 1,6 Ecoboost, který postačí dynamicky a skýtá méně potenciálních problémů. Problém u S-Maxe může být cena. Jedná se totiž o poměrně žádoucí automobil na poli ojetin, což samozřejmě žene ceny nahoru. Za 400 tisíc bude menší výběr než u zbývajících kandidátů, budou starší a s vyšším nájezdem. Byť mám osobně S-Max v oblibě, asi bych se tímto směrem v tvé situaci nevydával.

fo 

Grand C-Max může být naopak vhodnější volbou. Jeho variabilita interiéru je příkladná, posuvné dveře jsou geniální vynález. Atmosférická šestnáctistovka Ti-VCT je dobrá volba, v této generaci i docela spolehlivá. Pozor si člověk musí dát akorát na svíčky a zapalovací modul, což jsou věci vyžadující péči. Dynamicky se jedná o spíše průměrný motor, ale na běžné cestování postačí. Za 400 tisíc navíc dosáhneš na mladý a velmi málo jetý kousek, klidně i se silnější 1,5 Ecoboost. Ford Grand C-Max by mohl být tou správným tipem na rodinný dostavník.

Foto: BMW AG

BMW 2 Active/Grand Tourer je zajímavá volba. Při jeho představení se na jeho adresu snesla velká dávka kritiky, protože se prý zpronevěřilo tradicím značky, osobně si však myslím, že ona kritika nebyla tak docela zasloužená. Dvojkové BMW je velmi dobré MPV. Skvěle jezdí, má šikovně vymyšlený interiér (obzvláště verze Grand), který kvalitou rozhodně převyšuje ostatní možnosti, které jsi zmínil. Tříválcový motor možná neohromí svým výkonem či kultivovaností, ale rozhodně to nění žádná tragédie. Prostě normální motor. Problém může být s cenou. Za 400 tisíc dostaneš spíš starší a hůře vybavené kusy, ten výběr nebude tak široký jako u ostatních. Navíc bude složitější sehnat větší verzi. Nicméně pokud bys sehnal nějaký pěkný vůz, nemusí to být špatná volba. Jen musíš počítat s tím, že provozní náklady budou o něco vyšší, mluvíme pořád o BMW.

Foto: Opel

Tvůj výběr vozů se mi docela líbí a klidně bych vybíral z nich, pokud však chceš rozšířit seznam kandidátů, rozhodně bych mrknul na poslední Opel Zafira, který se také dá sehnat v této cenové relaci. S benzínovou 1,4t se jedná o pohodové auto, které nabídne chytře vymyšlený interiér. Nabízí se i Renault Scénic/Grand Scénic, tam se ovšem bude složitěji vybírat motor. 1.4 TCe bude nejspíš o něco dražší a levnější 1.2 TCe se zase netěší dobré pověsti. Podobný problém může nastat u VW Touran, který má pod kapotou 1.4 TSI, což je pohonná jednotka, o které se vyprávějí nehezké příběhy. Mezi SUV se nabízí Honda CR-V, což je auto, které dlouhodobě patří mezi nejoblíbenější vozy své třídy nebo třeba Nissan Qashqai. Výběr je široký a ve výsledku bude záležet na tom, jak které auto ti sedne do ruky. Vyber si dva, tři modely, které tě oslovují nejvíc a jdi si je vyzkoušet, protože není nad osobní zkušenost. Tvůj výběr je dobrý a vyloženě špatné auto není ani jedno z výše jmenovaných.

Foto: wheelsage.org

Co se nějakých obecných rad týče, je to složité. Logika velí, že rozvodový řetěz by měl být odolnější než řemen, ale poslední letá se ukazuje, že ani tohle nemusí být univerzální pravda. Za posledních deset, patnáct let najdeme spoustu motorů, které měly velké problémy s rozvody, navzdory použití řetězu. Podobné je to i se vstřikováním. Obecně by asi mělo být spolehlivější to nepřímé, ale pravda to též být nemusí. Tady platí snad jen to, že by se přímovstřikový motor neměl trápit jen a pouze jízdou ve městě a na krátkých trasách. Každopádně vždy záleží na konkrétním voze a jeho předešlé údržbě, to je hlavní ukazatel, který je důležitý. Snad jsme ti trochu poradili a držíme palce při výběru.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Avex
21. dubna 2021, 04:38
-2

Co takhle třeba Volvo V60? Pořád má moderní design, ale hlavně je ze všech kandidátů nejbezpečnější.

https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/v60/19038096

Další mě napadá Mercedes E-Class, Audi A4, F30 BMW (tam ale člověk musí umět vybrat) no a v neposlední řadě Passat nebo Golf kombi - i když tam asi o zážitku z řízení mluvit nemůžeme...

reagovat
ma
martinw
21. dubna 2021, 08:22
0

Radeji bych sazel na hmotnost tj. S-Maxe nebo CR-V nez na maly kombik v60 co se tyka bezpecnosti. Nezapominejte ze na silnicich ted bezne jezdi auta co maji 2 tuny. To mensi kombik od Volva nerozdycha tak snadno.

Avex
21. dubna 2021, 09:01
2

Pravda, ale pro jedno dítě zase fakt není potřeba MPV.

Jimi
21. dubna 2021, 07:26
1

Manželce slouží Mazda 5. Dělalo se to až do 2018. Posuvní zadní dveře (i el.), 2L 150koní, i v automatu. Až 7 míst. Jízdně dost slušný podvozek (technicky mazda 3). Celkově nenáročné svezení. Občas je k sehnání i US verze, tam byl 2,5L. Děti, pes, IKEA, dovolená a tak.

reagovat
Ha
Habakukk
21. dubna 2021, 07:56
12

Jedno děcko, žádný děcko nech si A3. Větší budeš potřebovat až u druhého sviště.

reagovat
lu
lumix
21. dubna 2021, 08:28
0

To si taky myslím, s jedním jsme to zvládali v 3dv. Golfu V.

Ha
Habakukk
21. dubna 2021, 09:03
1

Pro jedno děcko potřeba kočár což do A3 dá, kabelu prasečin a víc není potřeba. Budeš potřebovat peníze někde jinde než utrácením za zbytečnou věc.

mariov8
21. dubna 2021, 09:15
0

Přesně tak, první dítě se vozilo v pohodě v Citroenu C4, druhé už vyžadovalo C5 a nakonec jsem pořídil starší mercedes E kombi. Teď jezdím Vitem, ale důvody jsou jiné, než že bych pokračoval v rozmnožování svých genů takovým tempem. Jedno dítě je opravdu žádné dítě, jo, jako rodiče to prožíváte až moc, ale jako auto fakt stačí velký HB s velkým kufrem. Kočár je strašný rároh a do Focusu nebo Fábie to nedáš, ale C4 nebo Rapid ho spolkne i s dětskou taškou a batožinou rodičů. Nemám po ruce A3, pokud se tam kočár vejde (nemusí se vejít), tohle bych neřešil!

Ha
Habakukk
21. dubna 2021, 09:25
0

Tak kočár vybereš podle kufru auta ne auto podle kočáru. Obecně od nižší střední není problém v tom aby se kočár nevlezl.

Ha
Hansoff
21. dubna 2021, 09:25
0

Do Focusu dávám kočáry 2. Hlubokou korbu s podvozkem a vedle sporťák tříkolku. I 2 dětské sedačky a podsedák uprostřed nakonec nejsou problém.

HeavySmoker
21. dubna 2021, 09:34
2

Z textu som to pochopil tak, že A3-ka bola len v pláne a autor dotazu žiadne auto ešte nekúpil. Na jedno dieťa MPV netreba, ale ak to bude slúžiť pár rokov a plánujú ďalšie deti, tak prečo nie. Na rodinu do 2 detí sa dá doporučiť takmer čokoľvek, v okolí mám rodiny s BMW 3 F30 sedan alebo krátkou Fábiou a poskladajú sa do toho. Do toho BMW sa kupoval kočiar metódou "tam je auto, predajte mi to čo sa tam dá naložiť" a kupodivu to vyšlo.

mariov8
22. dubna 2021, 08:59
0

Keď maminka takto spolupracuje, je to v pohode. Ale keď som viděl kufor Focusu a Citroenu C4, hneď som vedel že Focus asi nie, malá C3 mala vaečší kufor. Samozrejme kombíky alebo večšie sedany ponúkajú už iné možnosti.

Sa
Sato
21. dubna 2021, 08:24
14

Jeremy Clarskon: mpv je signál svetu, že ste si splnili svoje reprodukčné povinnosti a už len čakáte na smrť. (voľná parafráza).

reagovat
lu
lumix
21. dubna 2021, 08:26
-4

A ma pravdu sohlasim a toho se držím.

Calif
22. dubna 2021, 03:58
0

Dvě děti i s kočárem jsem vozil v BMW e38....
Je to spíš o pohodlí, do auta s vysokou střechou a pátými dveřmi se ty věci prostě lépe dávají. O děti tak nejde, sedačky se vejdou snad do každého auta, ale jde o podélný prostor mezi sedadly, až povyrostou aby ti pořád nečutali nožkama do opěradla....

Ch
Cháron
21. dubna 2021, 08:40
0

Vozíme dvě děti v malém liftbacku. Naložíme i sourozenecký kočár. O MPV uvažujeme od příštího roku, kdy by měly být 3. U 1 dítěte to považuji za úplnou zbytečnost, která leze do peněz (které s dítětem zmizí raz dva úplně jinam).

reagovat
Skipper
21. dubna 2021, 09:47
0

Dítěcjako takové je objemově poměrně malé... Ve Feldě i v Miníkovi to se dvěma byla naprostá pohoda. Dokonce i s dvojkočárkem. Důležitý je tedy spíše spravný výběr kočárku, který musí býtvopravdu skladný a pak nejsi limitovan výběrem auta. A když už, tak se nedržet při zemi. Před par lety bych výběr auta viděl podobně jako Ty. Dnes už vím, že spravná cesta je osmiválcový Range Rover...

reagovat
Ha
Habakukk
21. dubna 2021, 11:21
0

Pravda L322 s TDV8 za 400t Kč bude bezpečná volba pro mladé robě https://www.sauto.cz/osobni/detail/land-rover/range-rover/19080572?goFrom=list

Skipper
21. dubna 2021, 16:32
0

Tady je i ta barva interiéru vysoce praktická! :D

Ha
Habakukk
21. dubna 2021, 18:27
1

Až na výplně dveří velmi dobrá barva. Hlavně kůže je na údržbu po dětech k nezaplacení.

krab
21. dubna 2021, 09:49
0

My tohle téma taky řešili, ale nakonec jsem zvolil nižší rozpočet než těch 400... nicméně 400 je velice rozumná cifra na opravdu pěkné rodinné auto. Upřímně řečeno - vyber to podle tvojí paní. Pokud si přeje jezdit v SUV nebraň se tomu, pokud jí naopak víc oslovuje menší auto, bude vám v pohodě stačit něco jako Mazda 3 nebo Focus Combi. MPV mi přijde možná až moc utilitární, ale o to praktičtější, takže taky bych se nad tím vůbec neošklíbal. Takový Renault Espace poslední verze, to bude pořád skvělý svezení. Nebo ten zmíněný S-max, taky výborný auto.

Z SUV bych se přikláněl k X3 3.0 benzin (N52) , označení 28i , s tím mám nějakou týdenní zkušenost a je to moc příjemný auto s parádním atmosférickým šestiválcem jako bonus. Jinak bych se taky alternativně podíval na Jeep Grand Cherokee 3.6 v nějaké té co nejnovější verzi, která se do rozpočtu vleze.

Naftový auto bych vyloučil, ojetina bude mít typicky moc najeto a zbydou s ní spíš víc startosti. Pokud je nájezd 10-12 tis ročně, tak spotřeba takřka nehraje roli.

reagovat
HeavySmoker
21. dubna 2021, 10:24
4

Motory N52 v rodinných autách boli ukončené pred dekádou, autor dotazu loví v trochu iných vodách. Jeden kúsok s týmto motorom mám v garáži, urobil som rozvody, piestne krúžky, celkové pretesnenie kvôli únikom oleja a výsledná čiastka ako sa zánovné Clio. Sú skupiny ľudí ktorým je to jedno (ja, ty) a stojí im to za to, ale pre tých ostatných tá Mazda z článku bude lepšie riešenie.

Skipper
21. dubna 2021, 09:54
0

K rozvodům - pozor na B38 od BMW. Osobní zkušenost, vytahaný řetěz ve 47000 km, auto v nouzáku, bez výkonu. Oprava ne zrovna levná. Neautorizovaný servis nacenil na 30 000 Kč, autorizák na rovných 100.

reagovat
So
Solii
21. dubna 2021, 11:01
-3

Mě by zajímalo, proč je stále tak adorovaná Mazda CX-5. Za mě je to hlučný, s dvoulitrem slabý, automat nic moc, plasty jak v Dacii. A hlavně tak ukrutně mrňavý vevnitř, opravdu, vyšší osoby máme problém se vůbec vejít za volant. Za mě, pokud chce někdo opravdu rodinný auto, tak S-max a klidně diesel, právě do roku 15, ty jsou za mě lepší, než ty nový. Benzinovejch jich je málo a ten dvoulitr se ještě relativně nesere a dá opravovat. A ano, ve všech zmíněných autech jsem opravdu jel. Nebo počkat až děti povyrostou, jedno dítě se opravdu vejde pohodlně i do Golfa....

reagovat
So
Solii
21. dubna 2021, 11:06
-3

Jo a jak chválím S-maxe nebo Mondeo, tak haním Kugu, ta mi přijde mizerná, C-maxe už vůbec nikdy....Jsem línej to rezepsat, ale prostě ne!

Hr
Hruskap
21. dubna 2021, 11:23
-2

Nechápu v tomhle případě preferenci manuální převodovky. Tazatel píše převážně kratší trasy, takže nestálé kvedlání v autě, se kterým se majitel místo hlídání dítěte, nepůjde svést pro radost, by mě štvalo. Chápu, že asi hlavní roli hraje servisní náročnost a nevím, jak jsou na tom se spolehlivostí ve zníměných autem, ale pro mě naokpak by do takového auta byla preference automatu.

reagovat
Csaba
21. dubna 2021, 19:30
0

Tazatel píše: "Po městě a krátké vzdálenosti jezdíme minimálně."
:)

CZmisak
22. dubna 2021, 08:07
0

Což je v podstatě jedno, ten automat v takovém konzumním autě je super všude.

Irwinek
21. dubna 2021, 11:44
0

Kup si pořádný sedan, s normálním kufrem ( cca 500 l ) a odvezeš v tom kočár ( mám na mysli pořádný, hluboký , ne nějaké vajíčko ), skládací postel, přebalovací pult,..... a ještě budete všichni v bezpečí. :-D

reagovat
Be
Beran
21. dubna 2021, 12:16
2

Jak uz psali ostatni. U prvniho ditete bych neplasil a pokud je stavajici auto dostatecne tak bych s nakupem pockal. Krome ostatnimi uvedenoho i kvuli cenam ojetin. Zavrene hranice zvysuji jejich ceny a snizuji vyber. A i pokud by jsi chtel "nove v CR" tak te to ovlivni. Pokud je tematem bezpecnost tak cca oct 2, focus 3, golf 5 a obdobna mainstreamova auta z tehle doby a novejsi uz se pasivni bezpecnosti blizi dnesnim novym autum. Rozdil jsou primarne asistenti. Nejvic se statisticky umira na okreskach a silnicich 1. tridy, pokud planujes prevazne dalnice tak muzes byt klidnejsi.
A pokud stejne budes kupovat. Tak musis vedet, kde budes servisovat. Tim se ti omezi vyber znacek pokud to budou autorizaky. A pokud budes servisovat "v garazi" tak se zeptej mechanika co ti poradi a mas ve vyberu jasno.
Ta cena 400 tis. je blba. Na nove nedosahnes a souktomnici tocivaji auta bezproblemova auta az kolem "magickych 180tis km". To je doba kdy odchazi drazsi polozky (turbo, rozvody, tlumice, spojka, dily naprav, milion drobnosti). Je potreba vyresit dutiny a pocinajici korozi at to za par let neni trikrat drazsi.
Nalozenych atmosferickych 90 kW se bude na dalnici trapit a na okreskach poradne nepredjedes. Kor pri vyssi stavbe MPV.
Z hlediska bezpecnosti je pri srazce auto vs. auto vyhoda vyssi hmotnosti. Ale pokud jdes proti stromu, betonovemu propustku... tak ta vyssi hmotnost je pruser.
Obecne velke tezsi MPV bude mit drazsi dily, vetsi a drazsi gumy, drazsi pojistku, v autorizaku vyssi hodinovou sazbu.
Trend MPV klesa a tomu odpovida i nabidka ojetin. Podle poctu planovanych deti bych koukal po mensim/vetsim kombiku.
Ohledne vybavy:
-predni a zadni pipaky, dite v aute muze byt hodne rusivy element. Da se to dodelat, ale draho.
-isofix na predni sedacce. Bezpecnejsi je dite vzadu, ale idealy se obcas potkaji s realitou.
-na zadnich sedackach (idealne i spolujezdec) toptether. Detskou sedacku musis jistit i proti preklopeni, takze isofix+nozicka nebo isofix+toptether. U vetsich sedacek nez vajicka to dost omezuje vyber.
-bacha na soprt sedadla vpredu, kvuli uzkym bocnicim do nich blbe pasuje siroke bezpecne posmerne sedacky
-vzal bych neco s kouli. S detma se dost znamych vratilo/zacalo s cyklistikou. A nosic kol na kouli je fajn. A dodelavat ho muze byt raketa.
-bez prosklene strechy, tezka hmota nahore vyrazne zhorsi jizdni vlastnosti.
-pokud planujes vic deti at to ma dost velke uzitecne zatizeni
-pokud si planujes nechat auto dele, tak bez zbytecnych komfortnich prvku uvnitr i vne. Casem budou odchazet ty uvnitr. A ty vne jsou po nehode raketa. A 10let stare auto miva dost smutne parametry havarijka.
-pokud to bude stat na ulici tak neco nezajimeveho, popr dodelat zabezpeceni

A at poradim. Ja mit potrebu MPV, tenhle rozpocet a pobliz VW servis tak vezmu caddy nebou touran s rozumne draze servisovatelnym motorem. Nudna volba s nizkym poklesem ceny a rychlym prodejem pri nespokojenosti. Zvazil bych jeste nejake zanovni berlingo 1,6 hdi nebo zanovni doker/lodgy a u obou pracoval s variantou mezi 100 a 120 tis. km z domu.
Nebo koupit sobe a zene kazdemu roomster/fab 2 combi za 200tis/kus. Kdyz ma jedno problem, tak se da jet druhym.

reagovat
Be
Beran
21. dubna 2021, 12:22
0

A pokud ty nebo zena nejste chromi na zada. A auto bude obcas na delsi trasy. Tak bych vyssi karoserii neresil. Dvoulete dite uz si nastoupi samo.

A pocitej, ze deti dokazou zdevastovat interier a exterier rychle a efektivne. Pokud to nechces resit pevnou otcovskou (a materskou rukou) tak se budes divat na dalsi a dalsi sramy. Tak at nevyberes lestenku a nejsi vecne nasrany. Deti to nemysli zle. Jenom si hrajou, zkoumaji a nedokazou domyslet nasledky svych cinu.

Be
Beran
21. dubna 2021, 13:32
0

Tak se musim opravit. Koukal jsem do ceniku a na skladovky. A kolem 400 uz je nove berlingo nebo tourneo courier.
Takze bych kouknul do ceniku a skladovek. Dal bych rec s dealerama, zjistil co umi za slevy na aute+pojistkach pri finacovani. Hodne pocital. A pak uvazoval o funglovce s kompromisama ve vybave a motoru.

mariov8
22. dubna 2021, 09:11
0

Na nový vůz typu Berlingo bude potřeba malinko přitlačit, ale řekl bych, že to je dosažitelné. Caddy aby trochu vypadalo a jelo je cenově v nedohlednu, to pod 700 000 - 800 000,- nebude. To Berlingo je hodně vidět kolem a v nějaké prostřední výbavě s dieselem 96kW to už je slušné rodinné auto co něco uveze a není brzdou provozu. Ale ta cena bude u nového tak 400 000,- bez DPH. Kdo někdy nakládal kočár do auta bez jeho skládání, rád pomine poněkud krabicoidní dizajn těchto vozidel... navíc, to pobere až tři dětské autosedačky vedle sebe... investice do budoucna. :-)

Be
Beran
22. dubna 2021, 09:43
0

Taky me to prekvapilo,ale skladovky s 1,2 turbo benzinem zacinaji pod 400 s DPH. Ale bude to o kompromisech a proritach barva/vybava/motor.
To VW jsem myslel ojetinu.

ro
rock
22. dubna 2021, 11:39
1

Vím, že tazatel chce něco úplně jiného, tak je to bezpředmětný, ale za 400 t může odjet v novém, docela přijatelně vybaveném (a do 450 t velmi hezky vybaveném) Hyundai i30 kombi 88 kW. A nemusel by hrát ruskou ruletu s ojetinou, přičemž pro rodinu s jedním dítětem mi to přijde jako naprosto přiměřené.

re
reznaluki
02. května 2021, 00:14
0

Tak berlingo jsem si pořídil právě kvůli dítěti. Vím že rodiče mě i bratra odvozili v Dacii 1300, ale to byla jiná doba a výlet autem byl celorodinnym svátkem. Takovou frekvenci jízd s dítětem jako mám já jsme v dětství určitě neměli. A proč berlingo? Mým předchozím vozem byl Peugeot 307, v nádherné modré metalíze. Auto jsem mel již dvanáct let a vůz již vykazoval jisté známky opotřebení. Navíc a to je to co mě utvrdilo v koupi velkého auta byla neschopnost vozu pojmout mou drahou polovičkou vybraný koč do kufru. Vozil jsem podvozek v kufru a korbu u spolujezdce. Jinak bylo auto velmi prostorné. A teď k berlingu. Auto mám ve výbavě social editon. Tato zahrnuje El. Okna, El. Zrcátka, man. klimatizací, hloupý tempomat, rádio s bluetooth a šesti repro. Pak ještě spoustu užitečných i méně užitečných EU vymoženosti. Mam ho v 74kw naftě. Prostě jsem nechtěl tříválec. Nemám parkovací ani jiné senzory okolo auta. Parkuji už od zmíněné Dacie 1300 pouze na zrcátka. Auto je v bílé akční barvě bird shit. Autem jezdím skoro dva roky a za mne maximální spokojenost. Vím že jsem hodně sfotrovatěl ale mi se to auto líbí z venku i uvnitř a vozí mne bezpečně a pohodlně. Určitě bych při vědomí že na trhu je toto auto v mé cenové relaci neřešil ojetinu. Kočár i všechny dětské propriety mám uložené v kufru a ještě mám plno místa na další harampadi:-))

Oh!Gust
21. dubna 2021, 13:38
1

Toyota Verso by mohla ako rodinné auto fungovať uspokojivo, spĺňa väčšinu zadaných požiadaviek. Teda snáď okrem vzrušenia za volantom. :D

https://www.sauto.cz/osobni/detail/toyota/verso/19115523

reagovat
Frankie
21. dubna 2021, 15:53
1

To zadání je fakt široké a chce si to vyzkoušet, ujasnit priority vč. toho, jak to vidíte s počtem děti do budoucna a i s dalším využíváním ohledně aktivit. Do seznamu se dá směle přihodit Toyota Verso nebo RAV4. Nebo i trochu exotický Fiat Freemont. MPV bude variabilnejsi, SUV je více cool a agilnejsi v případném terénu. A pokud by byla 4x4, tak to bude plus v zimě, při cestách na lyže apod. Vždy Radim vybrat tak 2 až 3 typy dle fotek a recenzi. A pak si do těch aut posedat, projet, řádně prohlídnout. No a nakonec hledat ten správný kousek.

reagovat
PB
22. dubna 2021, 07:02
-1

subaru outback

reagovat
Ha
Habakukk
22. dubna 2021, 10:29
0

Jo toto by byla neotřelá volba. Já bych o ní velmi uvažoval.

PB
26. dubna 2021, 00:31
0

Sakra, sem ti asi omylem dal minus... omlouvam se. Outback je v podstate nejoblibenejsi rodinne suv ve statech. Vedi proc.

af
afro-r1
22. dubna 2021, 12:50
0

Takovy klasicky syndrom - pro jedno dite aspon Sharana, pro dve uz minimalne Transportera a pro tri uz autobus s koloubem...
A pritom by neco a la Oktavka stacilo vetsine lidi.

reagovat
Opelfahrt
22. dubna 2021, 13:28
1

On chce hlavně zvýšený vozidlo, aby se mu líp manipulovalo s děckem. Nevím, ale strkat děcko přes širokej práh zadních dveří a ještě spíš vodorovně přes okraj sedačky, mi přijde namáhavější než u normálního auta. Jak začne děcko chodit, nastupuje už částečně samo. U téhle třídy aut jsou taky krátký = úzký zadní dveře, málo místa vzadu (teda hlavně u té Mazdy), pak ještě riziko zasvinění kalhot o práh (zrovna tohle nedávno zmiňoval Vaculík u videotestu CX-3). Pohodlí vzadu u těchto aut je taky horší než u normálního kombíku střední třídy. Z vlastní zkušenosti – část rodiny byla na blití v autě náchylná a když jsme jeli náhradním Rapidem LB, bylo to dost poznat, zatímco v sedanu střední třídy ten problém nebýval.
Taky z tohoto důvodu bych koupil normální kombík střední třídy, stačil by Passat 1.4 TSI 110 kW, dá se sehnat i s LED světlama, třízónovou klimou, laminovanýma sklama, nedávat tam víc než sedmnáctky a má komfortní rodinný auto, který mu udělá super službu. Případně Mondeo, Insignia, Mazda 6. Nebo třeba Superb – v tom jsem nejel, ale určitě je v pohodě taky.

K těm SUV. K nám do školky jezdila jedna Vietnamka s Audi Q7. Při její výšce to mělo dobrej smysl, a sice ten, že při nakládání a vykládání děcka prostě sama vlezla celá dovnitř do auta, tam si naštelovala děcko a v byla klidu.

-
Komentář upraven 22. 4. 2021, 13:31:23

St
Staromil
23. dubna 2021, 18:19
0

Mnoho zde bylo řečeno, není moc co dodat...tak jen snad, že když jsem si přečetl výběr tazatele a pak četl postupně článek, říkal jsem si, že bych přidal do výběru, když MPV, tak Opel Zafira....a najednou...byla tam. Je to fakt dobře vyřešené auto, ač jízdně ho vyzkoušené nemám ( jen zevrubně prohlédnuté...). K výběru bych jako mazďák také přidal už zmíněnou Mazdu 5, pokud by volba současně s MPV upřednostňovala posuvné dveře (i elektricky). V tom případě by hóóódně peněz ještě asi zbylo ( např. https://www.tipcars.com/mazda-5/mpv/benzin/mazda-5-2-0i-7-mist-d-klima-xenon-kuze-35645513.html, nebo https://www.autoscout24.cz/nabidky/mazda-5-center-line-benzin-modra-74bbfd50-197e-4840-8468-72ad2f5d86d2?cldtidx=13&cldtsrc=listPage&searchId=1458972012 ). Ale faktem je, že pro 1 dítě, jsou obě fakt velká.
Když SUV, což není z mnou preferovaných kategorií, tak určitě není chybou CX5 a možná i trochu lepší bude ta asi méně "šmrncovní", ale velmi praktická Honda CR-V. Ani u jendoho zde nemá moc cenu rozvádět, že jsou to se správnou volbou motoru fakt bezproblémově sloužící auta, ač je znám pouze ze svezení a popovídání s majiteli, kteří svým autům samozřejmě fandí...:-)))... MPV bude asi zatím zbytečné, ale vzhledem k trendům vždy levnější, než ta větší z SUV.
No, a já bych asi volil pro rodinu s 1-2 potomky, jak už také zaznělo, nějaké kombi...kde tedy musí "Ivánek ohnout svůj hřbet" trochu více, je to prostě nižší...

reagovat
st
stirling
26. dubna 2021, 12:35
0

Teraz riesim nieco podobne. 2ke bmw by som vynechal, su dost drahe a padaju dost na cene,plus servis a udrzba je dost draha. Rozhodoval by som sa na tvojom mieste medzi Zafirou,S Max,Touran,Grand c4 picasso a Scenicom.
Touran je najdrahsi, ja byt tebou skusim tu Zafiru,S max alebo C4 Picasso(to bude najlacnejsie) . Staci jedna jazda a uvidis co ti sadne, S Max ma dost cudny interier, Picasso ma zase vsetko dotykove a Zafira je Opel. Kazde ma svoje plusy,minusy .

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Jeep Cherokee XJ 4.0 Limited 1990
Jeep Cherokee XJ 4.0 Limited

1990 rok výroby
169 koní výkon
3 956 ccm objem

Lincoln Town Car  1985
Lincoln Town Car

1985 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem

Chrysler Cordoba  1979
Chrysler Cordoba

1979 rok výroby
150 koní výkon
5 898 ccm objem

Chevrolet Corvette C3 L-82 1979
Chevrolet Corvette C3 L-82

1979 rok výroby
225 koní výkon
5 700 ccm objem

Pontiac Firebird  1995
Pontiac Firebird

1995 rok výroby
150 koní výkon
3 353 ccm objem