načítám data...

Ptejte se: Levná zadokolka, co není BMW

09. března 2020, 23:00 67 komentářů Daniel Borský Ptejte se

Levná zadokolka, která bude fungovat a dobře jezdit. To je takový tajný sen mnoha automobilových nadšenců. Existuje vůbec něco takového, když vynecháme BMW?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Zdravím, chtěl bych se na redakci obrátit s dotazem na výběr dostupného vozu (do cca 120k ) které se podle mě už dneska skoro nevidí : Zadní náhon, benzín, manuál, alespoň 4 místa, karoserie jiná než SUV a značka jiná než BMW.  
Nemusí to být auto přímo na drift, stačí normální vůz. Vlastním Mercedes-Benz 190E 2.0 (W201) a ježděním s ním mi přirostl zadní náhon k srdci. Byl to i můj první vůz, tudíž jsem se s pohonem zadních kol sžil. Líbí se dynamika jízdy se zadním náhonem a jeho chování v zatáčkách, o možnosti blbnutí na sněhu, štěrku, parkovištích ani nemluvě. :) Každopádně 190 už je veterán který se dnes hodí spíše na srazy než na denní ježdění, tudíž bych se rád podíval po jiné dostupné ojetině, která by mi mohla dopřát zážitek z jízdy se zadním náhonem. Přemýšlel jsem o vozech jako Mercedes-Benz W202 nebo W203, ale u W203 mám strach z elektroniky a W202 se mi nějak nedaří vidět k prodeji v dobrém stavu. Podobný problém s dostupností je i u Lexusu a další vůz už mě napadá snad jen Opel Omega, který mě bohužel zrovna neoslovil. Takže bych se rád zeptal redakce, jestli vůbec existuje nějaký dostupný zadohrab. Vím, že každého už při čtení nadpisu napadlo BMW, jenže já s mým bratrem už dlouho vedeme boj Mercedes vs. BMW, takže nechci přejít do vedlejšího tábora. Moc se těším na odpověď a děkuji za váš čas. 
Josef 

Ahoj Josefe, 

Děkujeme za dotaz a rádi ti zkusíme pomoci s vyřešením tvého rébusu. Otázku, kterou cenově dostupnou zadokolku pořídit, dostáváme opravdu často. Asi se není čemu divit, aut s klasickou koncepcí motoru vpředu a pohonu zadních kol každým rokem ubývá, a pokud člověk vyloženě odmítá cokoli z produkce BMW, pak je jeho výběr ještě omezenější. Přesto však není třeba házet flintu do žita, vždycky se dá něco vybrat. A protože tě pojí vztah k Mercedesu, začněme s ním. 

Mercedes W202 je zajímavé auto, po kterém občas ve volných chvilkách koukám i já sám v lokální inzerci. A jako náhrada 190E by to byla naprosto logická volba. Problém však nastává v samotném výběru. Není moc velký. Běžně se v nabídkách ojetin nacházejí vyšší jednotky a maximálně nižší desítky kusů. A to ještě dobrá polovina z nich, jsou vozy, které měly očividně velmi těžký život (že by tahání labutí?) a jsou hodně za zenitem, skoro bych tak řekl ve stádiu klinické smrti. Najít slušný kousek v dobrém stavu a s použitelným motorem se skoro rovná zázraku. Kdybys hledal starou vránu, kterou bys chtěl například jako výcvikové vozidlo pro studium driftu, u kterého by byl předpoklad brzkého výletu do pole, asi bych ti W202 klidně doporučil, ale jako daily auto? No nevím, to asi bude jednodušší porozhlédnout se jinde. 

Dalším autem, které se přímo nabízí, je opět Céčko, tentokrát novější W203. Sám píšeš, že nad touhle možností uvažuješ, ale trochu se bojíš, co elektronika. Myslím, že tě mohu uklidnit, elektronika tě trápit nemusí, protože dřív to auto zrezne. Mercedes měl na počátku nového milénia opravdu velké problémy s korozí u svých modelů a tahle W203 nebyla výjimkou, ba naopak. Menší zlepšení nastalo po faceliftu, ale pořád to není žádná velká sláva. Každopádně pokud budeš vybírat z W203, vezmi co nejmladší půjde. Co se motorů týče, není tam žádný vyloženě špatný agregát, a to jak mezi zážehovými, tak i mezi vznětovými motory, takže vybírat můžeš přesně podle vlastní potřeby. “Dvěstětrojka” je o něco tužší než předchůdce a navzdory jednodušší přední nápravě mnohem zajímavěji jezdí než starší sourozenec. Pokud se ti podaří sehnat kousek, který není napadený kovomorkou (a výběr těchto Céček je opravdu široký), pak bys mohl být spokojený a W203 se tak jeví jako ideální kandidát na tvé nové auto a nemusíš ani přecházet do vedlejšího tábora. 

Jestli však toužíš vyzkoušet i něco jiného, než je trojcípá hvězda, pak se před tebou otevírají jisté možnosti. Nakousl jsi Lexus, a to je správný směr. První generace modelu IS je obecně považována za japonskou alternativu k trojkovému BMW. Pohon zadních kol, řadový šestiválec, to jsou velmi slušné ingredience pro výrobu jízdně nadaného sedanu střední třídy. A Lexusu se to povedlo, IS je opravdu velice zajímavé a moc dobré vozidlo. Je sice trochu klaustrofobické uvnitř a místem příliš neplýtvá, ale jezdí se s ním opravdu skvěle. Problém je v omezené nabídce. Lexusů IS200 se moc neprodalo a ten kdo jej má, většinou nechce prodat. Proto je nabídka ojetin opravdu velmi úzká. Pokud však narazíš na zachovalý kus, který ti bude vyhovovat svým vzezřením, doporučuji neváhat a brát. Je to vskutku zajímavá a neotřelá volba, která ti bude sloužit vážně moc dobře. 

Jenže tady už nám použitelné, a především cenově dostupné zadokolky, začínají docházet. Máme tu filmovou hvězdu z Ameriky a také automobil denní (s)potřeby mého kolegy Jeníka, Cadillac CTS. Není to sice kdovíjak sofistikovaný stroj, ale nabízí kombinaci šestiválce a RWD. A Jeník si tenhle Cadillac, který si střihnul roli v kultovním Matrixu, docela oblíbil, což znamená, že to nemůže být úplně špatné auto. Vzhledem k tomu, že v dávné minulosti bylo CTS předmětem výhry v “kole štěstí”, čas od času se na inzerci objeví překvapivě zachovalý kus, který dlouhá léta odpočíval v garáži. Je to sice většinou výbava holobyt se základním motorem, ale podle hesla “co v autě není, nemůže se pokazit,” to nemusí být nutně na škodu. 

Za 120 tisíc koupíš také Jaguar S-Type. To je auto, na které se názory veřejnosti až neuvěřitelně rozcházejí. Někdo mu nemůže přijít na jméno a jiný na něj nedá dopustit. Pravda je tak někde mezi. Není to sice vzor kvality a spolehlivosti, ale vynahrazuje to svým šarmem a jízdním talentem. Rozhodně doporučuji vyhnout se naftě, která nemá zrovna nejlepší reference. Každopadně ani já nevím, jestli S-Type doporučit, či spíš ne. I přesto, že se mi opravdu líbí, tak má pár mušek, které by mi lezly na nervy. Aspoň už teď víš o jeho existenci a můžeš se na něj podívat blíž, jestli tě náhodou nezaujme. Okolo 120 tisíc se dají pořídit také Chryslery 300C, ale to se bavíme o cenovém dnu, ve kterém asi nebude snadné najít použitelný kus. Tím mi však mé nápady končí. Přeji ti šťastnou ruku při výběru, budeš ji potřebovat. A dej určitě vědět, cos nakonec vybral. 

Jaká by byla vaše volba? Zapomněli jsme na nějakou levnou zadokolku? Diskuze je vaše. 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Bigg.I
10. března 2020, 06:58
0

Ford Scorpio - klaun
Pak ruzny ameriky

reagovat
Trinom
10. března 2020, 08:03
0

Klauni jsou fajn, bohužel už jich většina zrezla nebo skončila na vrakovišti. Krom toho od roku tuším 97 jich byla většina s 2,3 a automatem. To taky není úplně ideální na blbnutí dveřmi napřed, nemluvě o absenci samosvoru.

Bigg.I
10. března 2020, 08:20
0

Sezenes aj Cosworth BOB... Sice automat, ale na youtube je spousta videi, jak to tam nekdo prohání bokem... Mnam

Trinom
10. března 2020, 09:09
-1

BOB nechceš ani zadarmo. Protože rozvody. Musí se měnit často a už je nikdo nedělá.

Bigg.I
10. března 2020, 09:39
0

To jsem netusil, ale ona ta 2.3 udela taky paradu :)

Trinom
11. března 2020, 09:11
0

Udělá, pokud na ní uděláš pár úprav.
-
Komentář upraven 11. 3. 2020, 09:14:23

krab
10. března 2020, 07:29
0

Já bych si nechal 190tku... nadčasový a parádně jezdící auto.

Ne, vážněji. Z těch možností bych hledal Lexus IS200, to taky jezdí moc pěkně. Jen to objevit...

reagovat
Ha
Habakukk
10. března 2020, 07:40
0

Vzít 120t Kč a opravit 190 tedy pokud za to svým provedením stojí.

Daniel Borský
10. března 2020, 07:50
2

To je trochu zklamání krabe, já čekal, že doporučíš něco jako Mazdu RX-8 :)

Trinom
10. března 2020, 08:04
0

Je fakt, že v cenovém limitu by jich mohl mít zhruba 5 z UK :-D

krab
10. března 2020, 12:58
0

Vidíš, mě ta RX8 nějak kupodivu nenapadla... :-D
Za určitejch okolností ani to není úplná kravina. Záleží k jakým účelům by to auto mělo být. Každopádně stará 190 tka pak bude funguvat jako spolehlivý záložní auto, když zrovna RX nebude vrčet oběma rotačními písty...

wdave_t
10. března 2020, 17:02
2

To by mě zajímalo za jakých okolností není dailení RX-8 kravina. Třeba když jezdíš do práce po přehledný klikatý lesní cestě, ze který občas zabloudíš na závodní okruh, kterej je po cestě a zároveň sis během corona paniky nakoupil moc oleje, kterej pak chceš spotřebovat :D

krab
10. března 2020, 17:37
0

Jako úplná kravina to bejt nemusí... Když budeš mít přesně trasu do práce z práce po nějaký zajímavější silnici, když nemáš takřka žádnou vyloženě jen krátkou cestu (do 10 minut vrčení motoru) tak s říkám proč by ne. Koupíš hezký kus docela levně, sice teda 120 je spíš asi na hranici, kdy to už ono není možná ono a to auto úplně v pořádku asi spíš nebude... ale zas kdo chce RX8 prodat doopravdy, tak jako toho kupce taky nenajde za tejden... Spotřeba je vysoká, výkon až zas tak oslnivý taky ne, ale víš co, jakoby nesmál bych se v duchu nikomu, kdo to zkusí. Mě to jednu dobu taky děsně lákalo...

Ale jako jasně, z objektivního hlediska to kravina je, to máš pravdu.

Romus
10. března 2020, 17:59
0

Jako daily za 120k není RX-8 dobrá volba :-D možná až bude benzín za 20,- :-D

Sedrik
10. března 2020, 09:48
0

Co nějaké hranaté Volvo?

reagovat
Jakub Pospíšil
10. března 2020, 09:57
0

To bude stejný případ jako 190E - už je to moc starý. Mimoto bez úprav to moc sportovní není až na pár verzí, které se prakticky nedají sehnat a když už jsou, tak stojí úplný nesmysl. Teoreticky by mi dávalo smysl koupit nějaké vyžilé volvo 244 a nabastlit do něj svor, ale všechna navrhovaná auta budou stejně mnohem lepší. Ne stylovější, tam Volvo vede, ale lepší určitě.

Sedrik
10. března 2020, 14:47
0

Pravda.

Je smutný, že když vyhodíš BMW, tak toho v poptávaných mantinelech opravdu moc nezbyde..

CerVus
10. března 2020, 15:03
0

Hlavně si tím vyřadí v podstatě to nejlepší co se za dané peníze dá koupit a v našich končinách servisovat.

krab
10. března 2020, 15:09
4

Hlavně víte co... Kdyby si navýšil rozpočet na aspoň třičtvrtě mega, tak si může koupit slušný Porsche a je vysmátej :-D

CerVus
10. března 2020, 15:14
0

Já to myslím dobře. Za ty peníze se dá sehnat slušná e46 320i, možná i 325i. Dílů na to je tu plno, opraví to každý automechanik, auto je to hezčí (subjektivní) a jízdně "údajně" zajímavější než IS200 (nemůžu soudit jel jsem jen v IS250).

krab
10. března 2020, 15:18
0

Já si to myslim taky, bez ironie a vtipů. Jde o to, že máš diametrálně větší výběr než v případě toho Lexusu. S ním jsem jednou jel jen kolem komína. Líbil se mi... ale v reálu nevím.

Taky bych si tipnul na trojkovou řadu (E46) a zde vybíral mezi 320-328i , do kolem 100-120 se dá sehnat skutečně pěkný auto.

Sedrik
10. března 2020, 15:37
2

Já, jako dlouholetý uživatel výrobků modrobílé "vrtule" s vámi vřele souhlasím. Chápu zadavatelovo rozpoložení, ale jedním ze znaků dospělého jedince je schopnost uznat svůj omyl.

A je omylem si myslet, že v dané cenové kategorii s požadavky, jaké autor dotazu má, nalezne lepší auto, než je starší BMW. V jeho situaci bych zatnul zuby, narovnal záda s výrazem nepřesvědčeného Tomáše vyrazil a zakoupil E46. Po několika letech ježdění bych pak alespoň mohl s klidným srdcem (a na základě skutečných osobních zážitků) svědomitě prohlásit: 1) Brácha, měl jsi pravdu, BMW dělá super auta, nebo 2) Brácha, jseš pitomec, můj mergl byl mnohem lepší auto, než tenhle vergl.

Romus
10. března 2020, 18:08
0

Souhlas, má posledních pár let na smysluplné provozování E46 jako daily, za 3-4 roky běžné verze nebudou a lepší budou stát nesmysl, což už vlastně stojí teď...

Lišák
10. března 2020, 09:59
-1

Díky za pěkný článek. Osobně bych šel za ty peníze do Cadillacu CTS 3.6 V6 Sport Luxury MT (257 PS). Zrychlení (0-100): 7,0 s, maximální rychlost: 241 km/h. Na mobile je jeden v Holandsku za 3950,- EUR. Poměr cena/výkon je myslím bez konkurence.

reagovat
Kuře
10. března 2020, 10:24
1

Tady ale narazis na problém s tím Holandskem... drtivá většina lidí nebude mít odvahu jet pro auto do Německa, cokoli o kousek dál se jim bude zdát ještě horší...
Já neříkám že jsou to opodstatněné obavy, ale že to tak je... většina lidí si pro auto do zahraničí na vlastní pěst prostě nepojede...

ratan groch
10. března 2020, 11:28
7

Kure, to nemoze byt pravda, aby Cech povedal, ze sa boji do zahranicia. Americania co leteli na mesiac doteraz zatajuju, ze nasli balvan na ktorom bol napisane, "Byl jsem tady, Láďa". V skutocnosti vtedy volali na zakladnu so slovami "Houston, we have a problem". Potom sa im to podarilo nejako zafixlovat, ze to vzniklo inokedy.

Z Brna do Eidhovenu lieta nejaka lacna spolocnost za 1000 kc, Holandsko je len trochu vacsie ako postova znamka, auto si tam moze ist obzriet lacnejsie ako rozozratym 8 valcom z Jablonca do Znojma.
Ak by sa mu auto pacilo a dohodli sa, tak mu to spediter stiahne az domov do 10000Kc.
Ani s jazykom nemoze mat problemy. Co som videl reklamy na ceskych programoch, tak na dorozumievane s celym svetom vam staci "par lahvi ceskeho piva".

Takze zbytocne sa obavas.

Ad Josef:
Ak sa skutocne pytas a nie je to domaca uloha z redakcie, tak co ti tak moze vadit na BMW? Je to etalon tvojej poziadavky a kazde ine auto je vlastne trochu kompromis k tomu najlepsiemu a to je BMW.

sumy
10. března 2020, 18:30
1

@se tam groch: Třeba by se v něm cítil hloupě. Nevadí mi vyjít mezi lidi ve vorvanejch montérkách, nevadí mi že mám pajero zedreny, že kastle vypadá jako vrak. Ale třeba v octavce, nebo sefovo X5 se prostě necítím ve své kůži a prostě bych to nechtěl. Nic racionálního bych za tím nehledal.
PS: Taky bych BMW nechtěl... Tedy od roku 90 a výš ;-)

beastar
10. března 2020, 18:54
0

Sorry, co je hloupého na oktávce kterou jezdí polovina národa. A X5 taky nechápu:) Hloupě bych se cítil v jiných keplech.

sumy
10. března 2020, 20:11
3

Beastare, chápu, špatně jsem to napsal. Vysvětlím jinak. Je naprostým společenským standardem mít triko v lososove barvě, ale já v růžový chodit nebudu. Prostě se v tom necítím dobře a asi bych musel chodit kanálama.

Ha
Habakukk
10. března 2020, 22:24
0

No lososové triko potkávám jenom v místní Pizzerii kde se schází místní rádoby business elita. Jinak to opravdu není žádný standard. Tedy pokud se chceš vymezovat proti proudu proč ne, ale nestavěj ostatní kdo pozice hloupých ovcí.

beastar
10. března 2020, 22:39
1

Já mám Lososový triko Ralph Lauren a myslím že mi sedí. Stejně tak mám pruhovaný trika Lacoste, nebo třeba triko Levis v bílé. I nějaký barevný Armani exchange by byli. Jak to s tím souvisí? V X5 můžeš klidně jezdit v triku New Yorker a budeš furt fraja:)

sumy
11. března 2020, 06:52
2

Habakuk: Někde tvrdím něco o hloupých ovcich? Vždyť i v samotném závěru píšu, že za tím netřeba hledat cokoli racionálního.
Ale snad si rozumíme. Prostě jsou věci, který mi nesedí ač k tomu není racionální důvod.
Beastar: to je ono, ja nejsem frajer a nemám rád opulentní věci.
Ale kluci, fakt v tom nehledejte logiku.
Okolo litani taky všichni blázní a musí mít co nejrychlejší mašinu co chodi alespon 240km/h s glass kokpitem, autopilotem atd. A já přesto nejraději lítám na hajtrach, ktery by se při překročení 120km/h rozlozily na druhotny suroviny.


beastar
14. března 2020, 15:02
0

Sumíku ale neříkej že glass cockpit není pecka? :D Jinak tě vlastně docela chápu. Jen jakoby není úplně dobré dávat styl oblékání do souvislosti s technikou kterou řídí. Znám mnoho lidí kteří mají obleky případně outfity za sto a více tisíc a jezdí čím? Obyčejnou A6, nebo neobyčejným Superbem:D Pak znám borce co bez žabek, vytahanýho trika Lahar a šórtek nedá ránu a běžně na tebe leze z Maserati Gran Turismo.

Pravdou je že v jisté společnosti je obrandovaný polo tričko něco jako poznávací znamení. Je to hroznej úlet a sám si z toho dělám v reálu prdel. Ale je to tak že triko aspoň vod Ralpha, hodinky (MUSÍ být velké a hodně vidět) jeans moderní top značka, nějaké lepší boty NEEE tenisky (ani drahý a nebo jedině spešl edišn) pokud je slušníčko tak brýle (někdy i když není) mám Raybany ale to sem spíš jako za oldschool pankáče. Když je náhodou zima je dobrej decentní svetr, ale nějaká křiklavější barva ideálně to co zrovna letí... mám třeba lososovej od Bosse ten by se ti líbil :D......... ježiš to je skoro na nějakej vtipnej blog tahle ta demence ...

sumy
16. března 2020, 13:12
0

No a jsme tam. Jsou to prostě ta očekávání od... Jeste pred par lety: Golf=ksiltovka dozadu atd... A stejně tak třeba můj otec, uznávaný to pražský advokát tráví svůj již poklidný pracovní důchod ve třech spojených unimobunkach na jednom nejmenovanem jihočeském letišti a nějčastěji je ke spatření v otrhanych mansestrakach s bundou Skanska, kterak si v hospodě 4. cenové čte nějakou tu knihu historického faktu. A stejně tak se i já cítím lépe v udržovaném autě v hodnotě 1/6 měsíčního platu, než v něčem za 3 + násobek. Zvlášť když je to klasicky "spotřebák"
No a glasscocpit? Ano, objektivně přínos pro bezpečnost, ale stejně raději koukám na klasicky klepajicí se ručičky. Protože mě nezajímá co konkretne ukazují, stačí periferně sem tam mrknout, jestli jsou tam co mají být a fertig. Netrápí mě odlesky slunce, natož selhání elektriky. A že se v italském letounu značky Tecnam toto děje naprosto bezne :-) Uz mi v tom selhala vysilacka, el. vztlakove klapky, indikace vyvazeni a jednou i zapalovani. Pravda, i budiky dobijeni a mazání mi hazely
ručičkama, kdyz jsem zaklicoval vysilacku. To vse na 3 ruznych kusech :-) Proste ital.

beastar
16. března 2020, 13:28
0

Ty veci o kterych pises by mi vadili u auta natoz u letadla:) Takze vice mene moc nechapu proc neco takovyho provozovat. A jako pro bezpecnost a i to lip funguje. Jako otec je v duchodu muze si uz delat, co chce i kdyby byl exprezident. To uz je neco jineho.

sumy
16. března 2020, 13:54
0

Otec to tak praktikuje cely zivot ;-) Pro bezpecnost, lip to funguje, umi to spostu věcí. Ale když na to přijde, tak lidí ztuhnou, když si zmačknou blbej cudlik a najednou vidí třeba jen motorový hodnoty a začnou tam klikat do televize. To jsem osobne zazil. 20 minut ladil Garmina v Dynamicu a ja ho zatim vodil z pravy sedacky :-) V tohle jsem asi ani nevim jak se tomu teď moderně
říká, takovej ten magor, co raději postaru bude cucet do papirovy mapy a na kompas a vario... zbytek už buď cítíš zadkem, nebo u motorovejch hodnot poznáš když se zastaví vrtule :-)
Lítám pro radost, ne jako profi. Vlastně sním o éru s otevřenou kabinou. To je to, co jsi tuším i ty sam zmiňoval, že jezdit veteránem není tvůj šálek čaje. A to je ono. Někomu to sedí, někomu ne. Někdo nechápe, co je divného na tom jezdit v BMW, jiný se tomu bude vyhýbat. Stejně tak předpokládám naprostá většina si bude klepat na čelo, že trávím dovolenou s celou rodinou kodrcanim se nepohodlným, starým autem po zalivanym Balkánu... A my to zrovna milujeme.

Rush
10. března 2020, 11:14
0

V tomhle vláknu asi výjimečně za S-typa kopat nebudu... Na zábavný slajdy na štěrku je to už trochu velkej tanker - váží prostě o 200kg víc než zmiňovaná W203 a o 600-700kg víc než tvoje 190. :-) Koroze ho netrápí obvykle, zato podvozek, pokud není úplně perfektní, tak plave jak parník a pak už to zábava není. Osmiválce pouze v automatu. Opel Omega i přes facelifty nebude o moc soudobější svezení než ta 190. :-) Chtělo by to něco velikostně a hmotnostně blíž k tomu Céčku nebo BMW3, což mi splňuje asi nejlíp to IS.

reagovat
beastar
10. března 2020, 18:52
1

Tak jako co jiného chceš rozumně řešit. Když to má být zadohrab. S trochou toho výkonu a daily:) MB, Lex, BMW... Taky máme asi rozpočet takže konečná. Škoda že tady obvyklou volbu zkušeného petrolheada neprotlačim leda že by přesedlal na čtyřkolku. Nějaký dojetý Quattro v čemkoliv kromě A8. Ne naftu, ne slabý motorizace. A takovej úklid sněhu ještě že zadokolkou nikdy nezažil. To máš parkoviště v mžiku odklizené:)) Njn tak džég ani koncern mít nebude. Měl by šetřit na Ghibli podle mě.

STANLI
10. března 2020, 11:16
0

190ku schovat v garáži a hýčkat si ji :)
Omega bude asi podobný případ jako 190, na Daily moc staré... Co w209? Nevím Teda jak jsou na tom cenově...... Ale jinak bych šel fakt asi cestou IS200...

reagovat
cP
cPetan
10. března 2020, 11:28
9

E46 v kompostu a tvrdit, že je to tak ošklivý až to ani BMW není :-D ale zábavy by s tím bylo dost

reagovat
Kuře
10. března 2020, 11:40
0

Góóól:)))

Rush
10. března 2020, 12:41
0

To zní jako plán! :-) Mě furt neni jasný, jak ten kompost navrhovali... ten mezigenerační posun, že u e36 udělali hnusnej zadek, tak to posunuli dál v další etapě u e46 i zprzněním předku... :-) Pokus o hatch dejme tomu chápu, ale ty mračítka fakt ne...

Jakub Pospíšil
10. března 2020, 13:13
8

Já si myslím, že to s kompostem bylo nějak takhle:
rok 1993, Mnichovské vývojové středisko:
>"Hele, chlapi, pohlaváři rozhodli, že prý musíme vyrobit hatchback."
>"To je blbost, to přece dělat nechceme."
>"Klid, mám to promyšlený. Prostě ho uděláme tak hnusnej, že ho nebude nikdo kupovat a oni to časem zrušej."

rok 2000, Mnichovské vývojové středisko:
>"Tak minule to s tím plánem kolem kompaktu moc nevyšlo, musíme ho udělat ještě hnusnější."
o pár dní později
>"Výborně, tohle je fakt humus, to už snad konečně zlomí téhle abominaci vaz."

Rush
10. března 2020, 13:21
0

Patrně ano, ještě by se dalo odtušit, že vývoj probíhal během Oktoberfestu. Těmhle generacím hatch nesluší. Paradoxně třeba E30 si jako 3dv hatch umím představit, ale trh si to nežádal.

Navíc tuto tvoji logiku lze aplikovat i na vznik první X3... :-)

David Střítežský
10. března 2020, 15:10
2

Přesně! Je to spiknutí, žádnej Compact není, je to jen přeznačkovaná Astra G !
cPetan - nelez mi do zeli laskave :D


cP
cPetan
10. března 2020, 16:27
0

Nelezu, mám 36 :-D ale tu bych už jako daily nedoporučoval

dn
dnpa
12. března 2020, 15:34
0

Tedy, jednoznačně asi nejdu s mainstreamem, ale mně se obecně BMW nelíbí (tím neříkám, že jsou to špatná auta, jen se mi prostě nelíbí). Ale zrovna tenhle kompakt mi připadá docela hezkej. :-) To je jedno z mála (smrtelníkům dostupných BMW), o kterém bych byl ochoten přemýšlet. :-)

Ho
Honza123
10. března 2020, 14:26
1

Zadani by splnovaly i prvni dve generace CLK, rozsiri to vyber a korozi se jde vyhnout koupi auta z Italie..

reagovat
Jo
Johnoo
12. března 2020, 10:47
1

Také mi přijde CLK w208/9 by mohlo splňovat zadání. Píše tam že nepotřebuje auto na drift. Chce benzín manuál, zadokolku a 4 mista a provozuje starého medvěda, takže už má zkušenost se značkou a ví kde ho servisovat, tak proč v tom nepokračovat. Podíval bych se na klubové stránky. Je to tam plne nzerátů od lidi, který tou značkou žijou. A za mě za pěkným clk se spíš otočím než za E46, ty stojí na každém rohu jako vraky. Toto stojí šest pětek , je k tomu historie , 3.2 manuál, ale na daily bude lepší novější generace.

Vencos
10. března 2020, 16:04
0

RWD, 120 táců, hmm, tobzavání amerikou????

reagovat
CerVus
10. března 2020, 16:07
0

Tady máme ale úzké cesty, malá parkovací stání a občas i nějakou tu zatáčku.

Vencos
10. března 2020, 16:16
1

To je poměrně zásadně předpojatý. Do Prahy se vejde autobus, náklaďak, dodávka, cokoliv a kdekoliv jinde je to o to větší pohodička. A pak jsou třeba káry, ktery jsoubdost běžný. Třeba 300C/Dodge Magnum. Ty už za ty prachy jsou a zasadni problemy, jako s levnejma Jaguarama s tim nebejvaj. No, tojevono. 300C.

Hele, Magnum za kilo:
https://auto.bazos.cz/inzerat/116138031/dodge-magnum-35.php

CerVus
10. března 2020, 16:48
0

To jsem řekl kolegovi z Ameriky na dotaz proč u nás nemáme jejich auta. Ale ten poslední bod vzal s humorem. Aby ne, když měl doma volvo.

reagovat
wdave_t
10. března 2020, 16:57
0

Ten požadavek na manuál vyřazuje mraky aut, včetně tohodle.

Vencos
11. března 2020, 00:20
0

Well, to jsem nejak vypustil

sheogh
10. března 2020, 18:04
0

Ja bych taky, jako nekteri tady, doporucil CLK. Treba toto vypada moc pekne https://www.sauto.cz/osobni/detail/mercedes-benz/clk/18561107

Skoda, ze neni o kus vetsi rozpocet, toto je paradni svezeni https://www.sportovnivozy.cz/112954-jaguar-xj40 (ja to jeste s manualem nevidel :-) )
-
Komentář upraven 10. 3. 2020, 18:10:38

reagovat
beastar
10. března 2020, 18:21
0

Já nevím:D Proč mám doporučovat auto, který skoro neexistuje. Zadokolka, manuál a celkově do kila dvaceti. A neee BMW. Nejlepší zadokolka manuální do kila dvaceti ever. Trochu problém. Buď nejsou manuální převodovky. Nebo nejsou neshnilý zadokolky. Buď to překousnout že ten druhej bíemdabljů borec má pravdu...

A nebo jak tady kluci radí. Koupit compacta e46 a všude tvrdit jaká je to děsná mrdka ten bavorák. Ale že je s tím sranda... Compare against Astra mě dostalo:))

reagovat
lu
lumix
10. března 2020, 18:41
0

Měl jsem stejný problém vloni, nechtěl profláknutout e46, nakonec jsem skončil u E46 328i. Stálá mě 110.000 a dalších cca 50-60.000,- mě stál hlavně podvozek. Vyměnil jsem během 14 měsíců už kde co a teď to konečně jezdí tak jak by asi mělo.

reagovat
lu
lumix
10. března 2020, 18:42
0

Je to tedy taková jen víkendová záležitost.

RRRampapapa
11. března 2020, 11:40
1

Pokud tazatel neměří nad ~185 cm a pohodlně se poskládá do IS, tak je to dobrá volba. Ohledně vnitřního prostoru si nemá s e46 co vyčítat, ale má horší ergonomii - rozsah nastavení sedačky a volantu. Jinak je to toyota v dobrém i ve zlém, tzn lichoběžník (a nejen on) na lexusu přežije 3x mchperson na e46, ale výbava je tak nějak o generaci pozadu (např. tempomat jen s automatem) a motor na první dojem nic moc (hlavně dole). Naopak manuální převodovka je za mě super, krátce odstupňovaná a přesnost řazení je lepší než e46. Díky pošahanému marketingu se IS300 s manuálem prodávalo jen ve státech a těch pár kusů, co je v evropě si lidi nechají sakra zaplatit. To je pak lepší jít do novější IS250, hodně jeté kusy se už začínají objevovat okolo 120 tisíc (naftu nebrat). E46 je mnohem snáz dostupnější (pochopitelně i co se ND týká), výběr motorizací je jiný svět. Ale spotřebák na lexus je naprosto v klidu řešitelný, plechařina/karosařina už je horší a člověk snáz sežene z allegro apod., tam je to podobné jako s jinými "exotickými" auty.

Diskuze je zábavná, tazatel (ať už jsou jeho důvodky jakékoliv) nechce BMW a dle mnohých jiná volba neexistuje. Lidi se vyjadřují k autům, co v lepším případě viděli na parkovišti a když hodně, tak v tom jednou jeli. :)

reagovat
Breakthru
12. března 2020, 17:16
1

Za mě Lexus, ale nenarazil jsem na žádnej , co by za to stálo...
Nicméně asi půl roku sháním popravdě nedostupný auto. Zatím jsem objevil asi tři kusy v Evropě...jedno ve Španělsku, v Německu a Polsku...semtam Skandinávie, Pobaltí, Švýcarsko, takže nesmysl...
Lincoln LS V8, nejspíš předfacelift. Starnu a chcu automat a něco od FoMoCo....a je to trošku i zvláštnost. Je jich jak šafránu a konstrukcí jde o zajimavej počin.....

reagovat
Breakthru
12. března 2020, 17:21
0

Zase odkliknu, ikdyz ještě píšu. Ale byla i V6 verze v kombinaci s manuálem....

Patricius81
27. března 2020, 07:38
0

Jen bych ještě doplnil, že Mercedes W203 facelift, to znamená od roku 2004, měli antikorozní ochranu perfektní. Před tím to byla ale těžká bída. Když tak doporučuji pro více info skupinu na FB
Mercedes Benz C & Clk club CZ
Občas je tam na prodej pěkný kousek za slušné ceny

reagovat
Lu
Lukáš F.
08. dubna 2020, 20:52
1

Levné auto se zadním náhonem, a zatím nikdo nezmínil VAZ? :)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem