načítám data...

Prémiové kombi za 100 tisíc. Je to dobrý nápad?

Koupit ojeté luxusní kombi za zlomek původní hodnoty nevypadá jako nejlepší nápad. Dá se vůbec něco použitelného najít?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Zdravím redakci Autíčkáře,  
 
Obracím se na Vás s žádostí o radu, jaký vůz byste vybrali vy? Momentálně mám Octavii II 1.9 TDi 77 kW 2007 a přestává mě bavit její "spolehlivost", nemluvě o nedostatečném výkonu a prakticky žádné výbavě. 
Rozpočet na budoucí auto je kolem 100-120 tisíc Kč s tím, že ještě bude další 1/3 rozpočtu připravená na servis a podobně.  
Momentálně je můj favorit Mercedes W211 E320 CDI kombi, kolem roku 2004/5 (předfacelift), s 5Q automatem a R6. (Facelift už má 7Q a V6). 
Moje požadavky jsou nafta, roční nájezd je kolem 30tis a město tak 30%, spíš delší trasy. Určitě automat, protože bydlím v Praze a to kvedlání mě už leze na nervy. Maximální pohodlí a komfort + výbava, jako vyhřívané sesle, PDC, třeba i navigace, digi dual klima, xenony a podobné pič*vinky. :) 
Nesmí to být menší než ta Octavia, kterou mám teď. 
Určitě velké kombi, 4 lidi s plným kufrem, spaní na srazech atd, občas dost věcí nebo veliké věci na převoz, dovolená, hory. 
Minimálně 4 válce, spíš 6, už jsem měl E34 525 TDS a spokojenost, jen na daily už to moc nebylo. 


 
Uvažoval jsem nad jinými vozy, ale BMW E39 touring je prostě ošklivá a GM automaty nejsou etalon spolehlivosti. E61 je prostě průser. X5 E70 by ještě šla, ale je mimo cenový rozpočet. 
Audi A6 nafty z roků <2004 byly nic moc a novější pochybuju v této cenové relaci. A4 B6 je hezká, ale přijde mi malá. 
Koncern jako VW/Škoda/Seat úplně nevím, možná Superb II, ale DSG je prý nic extra. 
Francouze a Korejce nechci. 
Nevím, co nějaké Japonsko, Amerika, případně jiná Evropa. 
Ford zase tolik neznám, ale co měli kamarádi nebo servisáci z práce a podobně, tak moc chválu na ta Mondea nepěli. 
 
Napadl mě i benzín + LPG, ale tím si zaberu podstatnou část kufru, kde si potom nelehnu, méně věcí se tam vejde, atd a nádrž místo rezervy nechci, protože u všech aut jsem už rezervu potřeboval, měl a použil, tudíž i v tom následujícím musí rezerva být.  
Tak jsem zvědav, jestli Vás nebo ostatní členy Autíčkáře napadne něco jiného/podobného, případně potvrzení/vyvrácení Mercedesu (a proč). 
 
Díky za případné odpovědi, zdraví Lukáš. 

Ahoj Lukáši, 

Musím říct, že mě tvůj dotaz poměrně zaujal, jen nevím, jestli mu tak docela rozumím. Ty se chceš zbavit desetileté Octavie z především z důvodu nespolehlivosti, ale chceš ji nahradit ještě o pět let starším Mercedesem z nejnižší cenové hladiny? Inu proti gustu… Nicméně osobně bych asi nečekal, že za servis Mercedesu nějak zvlášť ušetříš oproti té Škodovce. Je dobře, že si necháváš třetinu rozpočtu na prvotní po nákupní servis, protože je slušná šance, že padne celý. Výměna rozvodů, oleje v automatu (pětikvalt je na včasnou výměnu velmi náchylný) jsou samozřejmosti. Vzduchový podvozek Airmatic (tomu se s klidem můžeš vyhnout, i klasické pružiny zajistí dostatečný komfort) a elektronicky řízené brzdy SBC dokážou také potrápit. A je třeba počítat i s tím, že v této cenové hladině, budou mít daná auta za sebou již poměrně těžký život. Nájezd v rozmezí 300 až 400 tisíc km je prakticky jistota a pokud většinu těch kilometrů najelo auto po nekvalitních českých silnicích, bude jistě potřeba investice i do podvozkových dílů. Přední náprava je sice bytelná, ale naše tankodromy ji dají zabrat. Občas se na hodně použitých vozech objevují vůle v řízení a celé auto pak podivně plave na silnici. Co se náhradních dílů tyče, není to žádná velká tragédie. Klasický spotřebák je cenově dostupný, tam se není čeho bát. Trochu horší to pak bude se specifickými díly, ale s tím jistě počítáš. A také pozor na korozi. Přestože W211 je na tom podstatně lépe než předchůdce, pořád umí nehezky zreznout. A hlavně rezne zevnitř ven, takže se to často nepodaří podchytit včas a pak je z toho jenom zbytečné mrzení. 

Jinak proti autu jako takovému velkých námitek nemám. W211 je vcelku povedené auto, i když já bych spíše preferoval verzi po FL, kde už jsou vychytané mušky a dětské nemoci. Ale také jsou cenově výš. Co do velikosti kufru a místa uvnitř, těžko budeš hledat prostornější auto. Nicméně, zkusíme se podívat i na jiné možnosti. 

Jako první mě napadá Audi A6 C6 s třílitrovým naftovým šestiválcem. A6 je opravdu bytelné a dobře postavené auto. Má skvělý interiér, který i po půl milionu kilometrů může vypadat jako nový. Uvnitř nabídne také dostatek místa a jako bonus poskytne i velice dobrý pohon všech kol. Cenově se do tvého rozpočtu vejdou ročníky 2004 a 2005 nejčastěji. Třílitrové TDI potěší svou silou, a zároveň velice rozumnou spotřebou. Horší je to s údržbou. Téměř každý servisní úkon si žádá vytažení motoru z auta, což se může nehezky prodražit. Obyčejná výměna rozvodů, rovná se motor ven. Jinak platí to, co pro Mercedes výše. Také Audiny budou mít vysoký kilometrový nájezd a s tím spojené opotřebení běžných věcí. Přední náprava je sice odolnější než u předchozí C5, která ji měla snad z másla, ale české silnice dají zabrat. Plusem je rozhodně antikorozní ochrana, na které si u Audi dali záležet. Osobně bych dal přednost právě A6 před W211, ale to je čistě o osobních preferencích. 

Další možností by mohlo být Volvo V70 druhé generace. Severský design stárne jen pomalu a V70 je pořád důstojné auto. Stejně tak potěší i konzervativní interiér, který je prost zbytečných výstřelků. Prostornost je také více než dobrá. Doporučil bych koukat po charakterním dieselovém pětiválci, který potěší svým projevem. Spolehlivý je dostatečně, silný jakbysmet. Je potřeba dát si pozor na vstřikovače a stav turba, ale to platí pro každý modernější diesel. Pozlobit mohou automatické převodovky, protože Volvo se chlubilo doživotní náplní, což je samozřejmě blbost. Auta, u kterých se převodový olej neměnil, budou mít buď novou skříň, nebo její repas bude potřeba co nevidět. Volvo V70 by nicméně mohla být zajímavá alternativa k německým konkurentům. 

Pokud bys slevil z požadavku na prémiovou značku, pak se velmi doporučeníhodným vozem jeví Honda Accord 7G, alias pohřebák. Nenabídne tak líbivý interiér jako prémioví konkurenti, ale je odolný a velmi prostorný. Kufr je pak přímo obří. Accord potěší i velmi příjemným jízdním projevem a naftový motor 2.2 i-CDTi je často označován, za jeden z nejspolehlivějších moderních nafťáků. Nadchne velmi příznivou spotřebou a dynamicky rozhodně nestrádá. Být na tvém místě, patrně bych šel cestou právě Hondy Accord, protože za daný rozpočet je větší šance najít fungující kus. A zbyde ti i větší rezerva na servisní úkony. 

Ať už se rozhodneš pro cokoli, doporučuji být obzvláště obezřetný. Nákup prémiového kombi za 5 % jeho původní hodnoty nebude snadný úkol. Najít rozumně funkční kus se rovná hledání pověstné jehly v kupce sena a je lepší připravit se psychicky na to, že údržba takového auta nebude úplně snadná.  Takže mi nezbývá než ti popřát šťastnou ruku při výběru. 

Myslíte si, že je dobrý nápad kupovat 15 let prémiové kombi za zlomek jeho původní ceny? Co byste vybrali vy? Máte zajímavý tip, na který jsme zapomněli? Podělte se o názor v diskuzi.  

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Caddy
15. ledna 2019, 18:11
6

E39 je "oskliva"? Ja vim, ze design je subjektivni vec, ale to mi zrovna prijde jako auto, ktere nemuze nikoho urazet, naprosto nadcasove, elegantni, bez vystrelku a posledni fakt dobre udelane BMW :) Mercedes je taky super, nejspis i lepsi, ale v tom vzhledu mi prijde, ze prave dost pokulhava :)

reagovat
Fuller
15. ledna 2019, 19:22
0

Sedan vypadá relativně pěkně, ale touring se mi prostě fakt nelíbí, minimálně né v sérii. A najít pěknou je horší, než najít pěkné W211, s chybama na tom budou asi podobně, nicméně mezi nima jsem spíš víc pro W211, byť jsem bavorista. :)

Caddy
16. ledna 2019, 18:35
0

ja zase primarne vubec nemam rad kombiky a libi se mi jen americke stare koraby... E39 je snad jedine moderni evropske auto, kde se mi kombik libi zhruba stejne jako sedan a byl bych ochotny jej akceptovat :) Zajimave ty cesty vkusu :)

Candy
15. ledna 2019, 18:27
1

Z těch aut je Mercedes W211 nejelegantnější a teoreticky nejlepší volbou, ale vzor spolehlivosti to není. Modely před FL nechvalně proslavily elektrohydraulické brzdy SBC, úniky oleje z automatů a následná selhání skříní, airmatic na zadní nápravě není doživotní. Takže pokud W211ku, tak po FL model a pokud možno s průkaznou servisní historií, ať člověk ví, co ho teprve čeká za opravy. PS: automat GM jsem měl v E83, najel jsem s ním 200 tis km, pravidelně měnil olej, nedával tomu kickdowny z místa a ejhle, automat řadil jak víno. Takže není voják jako voják :-)

reagovat
Fuller
15. ledna 2019, 19:24
0

O SBC vím, pokud se podaří najít servisovaný kus a historií, tak potom to Mercedes mění v rámci "záruky" zdarma i dnes, zjišťoval jsem.
O únicích, ani selháních jsem nevěděl. Od šéfa z bývale práce (kde se jezdí jen Mercedesy už 25 let) vím, že 5Q je lepší, než 7Q, prý co říkal ze svých zkušeností. Airmatic obecně, buď po servisu, nebo vůbec.
A na R6 jsem slyšel také více chvály, než V6, no nevím. :O
A no, GM nemusí být špatné, jenže to by se k tomu předchozí majitelé musely starat, ale to je u všech aut.

Csaba
15. ledna 2019, 18:30
2

"Myslíte si, že je dobrý nápad kupovat 15 let staré luxusní kombi za zlomek jeho původní ceny?"

Inu, pokud je člověk bohat, má málo starostí, přemíru volného času (na ježdění po vrakovištích a bazarech, případně čekání na tel. ze servisu) a jaksi "roupama neví co by", tak ano, určitě je to "dobrý" nápad. :)

Nebo - pokud je člověk bohat, spotřeba je pro něj nepodstatná, více si cení pohodlí, komfortu, kvality zpracování, auta jej baví a má k nim vztah - ano, potom je to dobrý nápad. Platí ale to bohat, ne mající k dispozici max. 100 000 Kč :)

Pokud je ale požadavkem "Určitě velké kombi, 4 lidi s plným kufrem, spaní na srazech atd, občas dost věcí nebo veliké věci na převoz, dovolená, hory." a má-li to být mnohem spolehlivější než současná O2 TDI, potom je to dobrý nápad rovněž, ovšem s podmínkou že ta púvodně zvažovaná stotisícikoruna se zdvojnásobí (na nákup auta dané kategorie které by alespoň teoreticky mohlo být spolehlivější) a na účtě je ještě jedna, na servis po koupi a pro strýčka Příhodu, kterýžto se dřívě nebo později u vrat garáže jistojistě objeví :-)

A závěrem naprostý souhlas s Caddym, E39 Touring je elegantní. vyvážené a nadčasově působící krásné kombi! :)

reagovat
Zd
Zdeny60
16. ledna 2019, 21:19
-1

Pokud je člověk bohat, nebdue si kupovat 15 let starou paštiku, ale koupí si nový vůz. Ti, kdo u toho navíc ještě přemýšlejí, si ho vezmou na O.L.

Fa
Fandatik
16. ledna 2019, 22:24
0

Tak pokud si představuješ bohat, že po kapsách nosíš milióny keš pak možná jo. Jinak se podívej na statistiky fleet prodejů i u vyšší střední je to markantní rozdíl.
Pokud jsi srozuměn s cenou servisu jako by bylo nový +3y (více servisu, ale levněji) a nevadí ti zastaralý design. Pak není důvod proč ne. Jenže když se třeba přestane dařit tak hold auto půjde z baráku za něco levnějšího. Ale nezůstanou ti jako ovci oči při pláč, že máš další dva roky platit leasing na Supa. A žrát chleba s margarínem. Jen proto, že jsi chtěl machrovat před babkou z vedlejšího vchodu u bytu kde jsi v nájmu.
A ten komfort je i přes deset let stále větší u toho MB.
Je to o prioritách.

Sklenk@
15. ledna 2019, 18:39
0

Co si pamatuji, tak zrovna o Accordu v naftě jsem nedávno viděl na YouTube video od Topspeed.sk / nebo přímo od garáž.sk ??? / kde varovali před obrovskou rizikovostí a servisních nákladech ojetých naftovými accordů

reagovat
ToMyx
15. ledna 2019, 19:41
0

Ty vysoké náklady na servis jsou hlavně u kusů, které měly DPF spojené s katalyzátorem a cena dílu byla na začátku až 170tkč. Jinak bych naopak diesely od Hondy bez DPF označil za nadprůměrně spolehlivé. Sám jsem o verzi s rakví chvíli přemýšlel, tak jsem hledal rozumy a zkušenosti. Dokonce jsem jel 2x s taxi accordem. 1x sedan a 1x kombi a oba měli nad 500tkm a spokojení s benzínovou charakteristikou dieselu. To mi přijde jako docela dobrá vizitka.

Ju
Junior
15. ledna 2019, 18:42
0

A tak co. Koupí to a když se to bude až moc srát, nebo dojdou prachy, tak to bouchne o pár desítek tisíc levnějc a bude už poučen,
Jenom poznámka: čumím na web, jak levný už jsou C6 a C7. Jsem měl C6 zaškulkovanou jako káru za 200-300k a ono prd.

reagovat
Testeuros
15. ledna 2019, 19:28
0

Tak časy, kdy A6 (cé-čtyřka neboli jedna z nejlepších voleb pokud dotyčný hledá nejen levnou čtyřkolku bez ohledu na věk) platila za blbuvzdorné auto jsou už dávno pryč. Hlavně v téhle cenové hladině jsou motorizace, které nejsou tak odolné jako v případě C5 (krom 2.7 a 2.5TDI), natož u C4 (tam asi nenajdete skutečně špatnou motorizací, ale stále platí nutnost údržby)... pak se není čemu divit (taky vliv stáří) že jdou dolů..

Ju
Junior
15. ledna 2019, 20:24
0

no ale i ty C7. Mazec.

ma
martinw
15. ledna 2019, 19:28
0

Jako neznalec mě napadl Lexus, jaký dělal auta např. toto https://www.sauto.cz/osobni/detail/lexus/is-220d/17906810?goFrom=list

reagovat
Fuller
15. ledna 2019, 19:34
0

Není to kombík, to je nutnost, kočárek atd.

ToMyx
16. ledna 2019, 13:44
2

Pozor na ten motor. 2,2 dcat 130 kw vypadá pěkně jen na papíře. Je to nejcitlivější naftový motor toyoty na kvalitu mazutu.

Fuller
15. ledna 2019, 19:32
0

S O II jsem řešil poslední 3/4 roku problém každých 14 dní. A to jsme ji měli doma od nova, takže servis, zacházení atd, měla víc než slušné, přesto mě došla trpělivost.
Jinak ten dotaz byl, protože jsem zrovna narazil na konkrétní kus, kterej už na internetu samozřejmě není, kde byla historie, nový kompresor i měchy, nové SBC a převodovka s novým hydroměničem. Výbava byla "maximální", nájezd 290, ale byl to vážně pěknej kousek za dobrej peníz. Jen jsem o tom "zase tolik" nevěděl a zajímaly mě i alternativy. Volvo proč ne, ale nic o něm nevim, na Hondu jsem uplně zapomněl. A Audi já nerad. :D
Takže nebylo to jen o prémiovosti, psal jsem v dotazu, že se nebráním jiným vozům.
Nicméně to jsem spoustu věcí zvážil a přehodnotil a nejspíš se vydám cestou nového auta na operák, kdy odpadnou jakékoliv náklady, servis atd. A bude to asi Škodovka.

reagovat
Mi
Michal Lenc
15. ledna 2019, 20:55
0

Takže odvolávám co jsem odvolal, slibuji co jsem slíbil?

Fuller
15. ledna 2019, 21:19
0

Spíš jsem si říkal, že narazim i na věci jako V6 míst R6, pětiválec lepší (nebo čtyřválec), pofacelift nebo naopak. Do každý ojetiny bude člověk sypat, s tim se počítá. Ale třeba do toho bavoráku jsem stejný věci kupoval za dost méně peněz, než do octávky, že třeba měl při nájezdu 385t origo turbo/čerpadlo a další věci. Podotýkám, že beru origo díly do všech aut.
Ta nabídka operáku se objevila až po novém roce, předtím jsem nad ní nepřemýšlel, protože jsem neměl možnost se dostat na uplně jinou měsíční částku za nový auto, než jaký jsou v běžném ceníku.

Breakthru
15. ledna 2019, 20:54
0

zrovna Mondeo MKIV 2.0 TDCI se dá za ty prachy z roku 2008 sehnat a jsou to spolehlivý auta....Jak s automatem ale nevím.Moc jsem se s něma nesetkával, ale budou na tom stejně jako každej jinej....
sednout a jezdit za ty love nebude žádný auto...

reagovat
krab
15. ledna 2019, 22:12
11

Padlo tady, že to nakonec bude Škodovka na operák ... ( pravděpodobně Octavia) Jestli to bude hodně dobrá nabídka, tak pro nájezd 30 tis ročně to bude stát řekněme 10 tis měsíčně včetně pojištění. To znamená, že 120 ročně , 240 za 2 roky, ty smlouvy bývají typicky teď na 3 roky a 90 tis km (+ 10 tis km zdarma) = 360 tisíc včetně DPH. ( orientačně to tak za 2.0 TDI DSG Combi bude stát) Nevím zda se do toho vejdou pneumatiky a servis, takže řekněme, že za 3 roky bude pronájem stát 400-450 tisíc.

A teď proti tomu stojí ojetina za 120 , čili ceny ročního pronájmu. Dejme tomu, že si vybereš Alfu Romeo 159 SW 2.4 JTDm , která bude mít 200 tis km najeto a vybereš udržovaný kus. ( hlavní je neunáhlit se s tím exemplářem, co koupíš) Pojištění včetně havarjka na to vyjde na 10 tis ročně (pokud máš plné bonusy) , první základní servis s trochou rezervy na opravu něčeho co už předchozí majitel neudělal bude 20 tisíc. Takže máme 150 tisíc utracených a jeden rok se bude jezdit. Spotřební materiál + servis za ten rok bude na tu Alfu stát dalších 20 a následující rok například 30 a poslední z těch 3 let se může stát nějaká větší oprava, sejdou se třeba brzdy, rozvody, pneumatiky atd, tak vyjde na 50 . K tomu ještě 20 připočítat pojistku na ty zbývající dva roky. Takže to máme celkem nějakých 270 tisíc. za 3 roky a 100 tisíc km. Když to zaokrouhlím, je to 300 tisíc. Ta Alfa bude mít zbytkovou cenu například 80 tísíc kč, čili 220 byly reálné náklady. Plus ještě bych připočetl náklady na rozdíl ve spotřebách, protože pětiválcová Alfa Romeo o 200 koních bude brát zhruba o čtvrtinu víc než ta Octavia. Což bude dělat na tom nájezdu něco jako 30 tisíc kč. Takže 250 celkem ...

Tím pádem je operák o něco jako 150-200 tisíc dražší než nákup 10 leté ojetiny za předpokladu, že se vybere dobrý kus.
Vlastně můžete jezdit hezkou Alfou Romeo a užít si s rodinkou 3 fajnový letní dovolený, každej rok jednu a nebo platit pronájem za neosobitou Oktávku, kde vám leasingovka nechá maximálně tak vybrat z několika barev a na konci abyste se modlil, ať vám nedopočítají přílišný penále za poškození auta při vrácení.

Tohle je každýho rozhodnutí, co je špatně nebo dobře fakt těžko říct, to je na každým. Já vždycky kupoval ojetiny :)

reagovat
Kuře
15. ledna 2019, 23:37
0

Krabe, kruci, jak to sakra víš že po těch Alfách koukám?:)

VK
VK
16. ledna 2019, 00:36
1

No jo, jenže jak se to dělá, vybrat si dobrý kus?

Kuře
16. ledna 2019, 00:44
3

Že prodávající většinou napíše něco jako "bez investic" nebo tak...

Adam Forman
16. ledna 2019, 06:32
6

Dobrý kus se pozná tak, že je v inzerátu napsáno "Po německým dúchodcy, který s tím jesdil jenom v nedělu do koztela". Případně pomáhá hledat frázi "Cena je pevná, vím co prodávám, překupníci nevolat!!!"

Inženýr
16. ledna 2019, 08:14
1

VK: Tak pokud je tam napsáno "TOP stav", je logické že nic nemůže být výš než-li stav nejvyšší. To dá rozum, ne? :)

JN
JNK
16. ledna 2019, 12:53
3

Tenhle komentář mě donutil se zaregistrovat. :) Přesně si totiž popsal můj případ. :) Koupil jsem před 3 roky 159 (2008 po fl, 1.9 jtdm 110 kW) za 130 tisíc, cca za 100 jsem v servise. Taky jsem teď přemýšlel o operáku, ale jelikož mi byla nabídnuta služební ovce za necelý 3 tis. měsíčně, tak jsem se rozhodl 159 za 100 prodat a koupit manželce něco menšího. Auto je pěkný, ale ani tak o ní za 100 nemá nikdo zájem. Takže zůstane manželce. :) A já si jí budu občas půjčovat, abych si spravil chuť z tý koncernový uber nudy. :D Alfám zdar!

Na
Napuram
16. ledna 2019, 15:47
0

Krabáku, Ty jsi prostě frajer!

krab
16. ledna 2019, 16:01
1

:) to jsou takový ty moje počty "mužskou matematikou" : ona občas dovede vypočítat, že si vlastně můžeš dovolit i ojetý Maserati na splátky ( ovšem u , "doplňte svou oblíbenou postavu dle vašeho náboženství" nedělejte to!)

Koukám s Alfou jsem se docela trefil. Ve skutečnosti to téma vede k trochu smutnýmu zjištění, že směřujeme k tomu se chovat silně neekologicky, střídat nová auta co dva/tři roky , mít je v pronájmu, generovat automobilový odpad, přičemž k naší planetě zdá se, je daleko šetrnější si opravovat a udržovat při životě ty naše staré plechové miláčky. :)

Vojta
16. ledna 2019, 21:00
0

VK: Dobrý kus se kupuje snadno... prostě se odjede z ČR do Itálie a koupí se něco obouchaného s doloženou historií tam. Mám po prvním italském majiteli 159, 166 i Stilo... a proti těm šrotům co jsou k mání u nás je to nesrovnatelně lepší.

JN
JNK
17. ledna 2019, 07:10
0

Jj, taky mám 159 z Itálie, sice je trochu obouchaná a muselo se tam ehm pár věcí vyměnit, ale kastle není sežraná jako ty vůně z říše...

Arutoro .357
15. ledna 2019, 23:19
1

Přátelé, nezapomněli jste na Saab 9-5? Levnější už nebude, spousta jich je s automatem a i na naftu tyhle letadla lítají.

reagovat
Paul.Try
16. ledna 2019, 06:54
3

Tak s tímhle rozpočtem by se asi dala sehnat slušná 9-5 "Brejle" . S 1.9 Fiatem nemusí být špatná volba. Automat Aisin/Warner... A cenově je to fakt zajímavé. A servisní zázemí v Praze je OK a i cenově dostupné

vi
vita
16. ledna 2019, 01:45
0

Asi jeden z nejsložitějších dotazů s nejjednodušší odpovědí. NEEXISTUJE.
Pane, to je, jako byste hledal do firmy obchodního ředitele za plat 15.000 brutto. Výsledek si asi každý dovede představit.
Kdybyste aspoň najel 5.000 ročně, dá se vymyslet, ale vy na svůj nájezd hledáte evidentně dělníka. Toho už máte.
Auta co jste vyjmenoval nejsou na 30.000 ročně ,ale sociálně slabým na ježdění na úřad pro dávky nebo na díly.
Moje rada zní: nevymýšlejte pičoviny a luxus, na to nemáte. Za ty love hoďte ovci,co máte, technicky do cajku a nevymýšlejte blbosti.

Editace redakce: A moje rada zní: Vynechme z komentářů rasové a etnické profilování.
-
Komentář upraven 16. 1. 2019, 07:17:32

reagovat
beastar
16. ledna 2019, 03:31
1

No jestli je to dobrý nápad?:) Tak to se výjímečně shodnu s kolegou s maďarsky znějícím nickem nahoře (Csaba) Prostě tak jak to napsal to více méně vždycky nakonec je. Takže abych odpověděl na dotaz v nadpisu. Ono v podstatě žádné ojeté auto není dobrý nápad. Leč stále je kupujeme.

Vzhledem k tomu, že se z toho vyloupla pravděpodobně škodná na operák. Což si myslim je nakonec docela dobrý nápad. Tak jen krátce. Z toho co nabízí Dan. V Accordu sem nejel ani sem ho neměl nedokážu si to moc představit v jakým asi jsou kusy do kila stavu. Každopádně prostorem je to pořád dostavník a pořád to i docela vypadá.

E39 sem měl celkem tři kousky. 2x benzín 1xnafta. A no bylo to v době kdy to auto bylo ještě tak nějak IN. Každopádně dneska to je všechno o slušným kusu. Ale i tak se do toho něco nasype a pravděpodobně už to nikdy, tak jak by jako pravý BMW mělo jezdit nebude. Co naplat furt je to velký. A nevypadá úplně zle. Jenže jako kus s dostatkem výbavy a v supr stavu do kila to bude dost hoňka sehnat.

V70 asi dobrý. Jen teda ten kamionovej interiér každýmu asi nesedne. A ta pětiválcová nafta ta přede. Pokud teda nemá 5x stočíno o dvě kila. Prostorově mi to přijde dobrý i vzadu nikdo vyloženě netrpí. Což teda mi pocitově přijdě pětka od BMW vzadu menší. Osobně sem to nikdy nevlastnil, ale kamarád s tim jezdil služebně asi 7 let a nikdy neřešil žádný problémy, kdy by auto bylo odstavené, nebo nepojízdné. Je to trochu usedlé, ale tak jako kombík.

a6C6 s třílitrem. Kombi není moc pěkný, ale je dostatečně velký. Interiér špička i co do výdrže. Zbytek. Nebudu se vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že budu psát blog o tom verglu kterej máme místo Stypu. Každopádně do kila good luck s tim servisem po nákupu :))

Co mě napadlo Xtype v kombíku. Alespoň to vypadá jinak a neni to úplně mainstream. Jinak by stačilo úplně obyčejný Mondeo a taky... Prostě ani ten Mercedes W211 nebude za ty prachy s tim věkem bez chyb. Bude tam x drobností špatně a nefunkčních. X věcí drahých co se nevyplatí opravit, ale auto stejně jezdí. A žádný z těch aut nebude na servis nijak výrazně levnější jak OII. Buď stejně nebo hůř. Zase budou samozřejmě pohodlnější a rychlejší.

Operák třeba na okynu je fajn. Jen nesmíš během operáku přesednout s té trojky oktávky do A6, 5er, Eklasse nebo V70 :))) Hned by bylo jasný proč se za takový auto v novotě trochu připlácí.

reagovat
Breakthru
16. ledna 2019, 19:46
0

Víš kolik zoufalejch majitelů k nám jezdí a brečí?
Koupí si vylítanou bídu, aby nebyli jak ovce v nějkým středním proudu, tak musí mít Báwo, Mergla nebo nějakou Audi šesto bo vosum.Když pominu přeouvání, tak stačí aby se tam něco posralo....i blbý brzdy, servis atd. semtam překvapí, nemluvě o větších opravách na podvozku, dále na motoru a nedejbože automatu...
V týhle cenový relaci, kde pod dvě kila nebude mít snad žádný, bych byl trošku u země :)

Inženýr
16. ledna 2019, 09:09
1

Já myslel, že mám halucinace kvůli té flašce vína co jsem si včera spontánně drcnul, ale ono to někdo myslí vážně.

Tak v první řadě - Mercedes W211, kór tady na Autíčkáři, jako doporučeníhodná ojetina za 100 tisíc? Co třeba Renault Laguna druhé generace? Bude levnější na pořízení i údržbu, a prý stejně spolehlivá jako spomínané Éčko. Z prémie mě pak jako další dobrá alternativa napadá Jaguar X-Type, samozřejmě v automatu. Pokud by nevadilo nějaké SUV, tak třeba starší Land Rover Freelander by taky mohl stát za to..

Teď vážně. Přestože to nevypadá, že tazatel na značce Mercedes trvá, doporučil bych spíše Céčko W203 ve verzi 200 Kompressor. Osobně bych bral manuál, ale ten automat prý není špatný. Pokud je podmínkou diesel, tak bych se podíval třeba na 270 CDI. Co jsem slyšel od majitele první generace třídy ML, tak ten motor byl jednou z mála věcí co v jeho autě fungovalo jakž takž dobře.

BMW 5 E39 se nelíbí? To je škoda, protože je to podle mně dost dobré auto, obzvlášť v porovnání s jakoukoliv generací Éčka.

Audi A6 C6 bych se v této cenové relaci v kombinaci s dieselem raději vyhnul.

Neberte to nějak špatně, ale vraťme se nohama zpátky na zem. Za ty peníze se dá tazateli opravdu doporučit jedině kombík střední třídy a v benzínu. Pokud se už bavíme o německé trojce, tak jednoznačně Audi A4 B6, BMW 3 E46 nebo Mercedes C W203. Pokud si tazatel myslí, že mu benzín sežere peněženku (nadstandardní výbava v Éčku ovšem nikoliv), tak bych akorát doporučil vyhnout se motoru 2.5 TDI (jakékoliv verze) v případě Audi. V případě ostatních aut bych si spolehlivost dieselů zkusil dohledat a vybral něco s nejmenším předpokladem problémů.

Že je to malé uvnitř? No, bude to trochu menší než třeba W211, ale bude to jezdit - a levněji. "Pič*vinky" - to v případě těchto aut nemusím komentovat, ale všichni víme že tady bude platit "méně je více".

reagovat
VK
VK
16. ledna 2019, 10:09
0

Na benzínu je proti dieselu spolehlivějšího co přesně?

vi
vita
16. ledna 2019, 11:02
-1

Treba ze v pripade atmosfery chybi magicky ctyrlistek v podobe turbo/vstriky/cerpadlo/DPF?
Tipuju, ze tyhle ctyry veci, ktere podlehaji opotrebeni a rady odchazeji, budou drazsi nez cely ojety medved...

Fa
Fandatik
16. ledna 2019, 11:04
0

Pokud mu nyní stačí velikostně okyna, tak bych souhlasil s Cčkem. Ale nevidím důvod nejít na horní hranici a najít W204 (mám pro ně slabost), klidně jen se čtyřválcem. Co se týče výbavy, určitě bude lepší než OII v holobytu.

Mimochodem W211 asi před půl rokem přibyla do vozového parku na dlouhé cesty. 12/2007 v perfektním stavu (k věku) za 140. Jen prostě se musíš smířit, že budeš hledat i více než půl roku (a stejně nemusíš najít). A určitě nehledat konkrétní model a barvu. Prostě co přijde to přijde. A ani na značku bych moc nehleděl. A ještě počítej s tím že to budou nižší desítky návštěv různých hochštaplerů (což taky není zadarmo peníze/čas), který ti budou do telefonu sprostě lhát. A když pak uvidíš ten pelech, budeš mít co dělat se udržet a neumlátit ho heverem.

Jinak naprostý souhlas s Krabem. AR 159 zejména v tom pětihrnku by mohlo být řešení. A pokud ten OL nebudeš mít na firmu tak bych do něj nešel.

VK
VK
16. ledna 2019, 11:40
0

Jo, to je pořád v případě atmosféry chybí magický čtyřlístek atd. Atmosféra se nepřímovstřikem se dá v poslední době najít prosím pěkně kde?

Turbo a vstřiky repasovat...bude to něco stát, to jistě, ale udělá se to a je klid, dalších 200 tisíc se jezdí.

beastar
16. ledna 2019, 14:30
0

Možná všechny 4 dohromady budou dražší. Jenže teda nevim o nikom kdo by to někdy dělal najednou. A část těch aut o kterých je řeč dpf nemá;) Navíc turbo repas dneska sranda, dpf taktéž. Jo vstřiky vopruz ale taky to jde . Na spoustě aut tohohle věku je x věci už udělaných jinak by to nejezdilo. A6 bude mít 2 až 4 kila minimálně Medvědy to stejný:))

Sedrik
16. ledna 2019, 14:51
0

Mno, třeba až do roku výroby 2011 v E91/E61 v podobě N52B25.... Což jsou oba velký kombi.
Ale není to k původnímu dotazu - náklady budou větší (spotřeba) - jen jsem se chytil otázky VK.

beastar
16. ledna 2019, 15:07
0

Já nevim no. Tyhle pohádky o vstřikách atd. Jako samozřejmě se to děje. A dělá. Kolik lidí v Čr to ale opravdu potká. Takový auto jako tyhle z článku. To koupíš na 2 roky max 3 a potom čau. A dá sehnat nafta ne po čehunovy kde to třeba švýcarský jugoši servisujou o něco poctivěji. Obecně je taková debata nic moc. Chtělo by to konkrétní kusy...

VK
VK
16. ledna 2019, 22:53
0

Ještě se na to dá dívat obráceně. Vlastně pánbůh zaplať za součástky, kde je dopředu známa omezená životnost - prostě se plánovaně vymění/opraví a jede se dál. Hroutí se někdo snad a jede tirády o strašlivé servisní náročnosti, že musí po 100-200 tisících vyměnit rozvodový řemen? Co bych za to dal, kdyby ke každé významné konstrukční skupině byla známá životnost a tehdy a tehdy to odejde. To by se pak mohlo s klidem fungovat na resursy, v klídku při plánovaných servisech a auto by bylo v podstatě věčné

SEMRY
16. ledna 2019, 11:08
4

No to je dobře dotaz. Vypadá to že jsem sám ale W211 je velmi spolehlivé a odolné auto pokud dostane to do má. Já provozuju sedan s astronomickým nájezdem. Takže co k tomu můžu říct:
1. Servisně pokud nekoupíš střep, bych to viděl někde kolem 50k ročně, když to nebudeš chtít ojebávat.
2. Motor najede milion, nemám o to obavy (zaměřil bych se jen na kvalitu nafty)
3. Některé věci můžou bejt unavenější (ložiska diferák, zadní měchy třeba) a můžou vyžadovat odborný servis.
4. SBC bych se nebál, HOLD je super, lze mít i funkci SBC Stau.
5. Jízdní komfort je nepřekonatelný, stejně tak denní praktičnost, schopnost tahat težký vlek, nebudeš z toho chtít vystoupit. Neumí to ale sportovní jízdu. Podvozek je nadprůměrně odolný.
5. Převodovka dá 3/4 milionu pokud se mění olej bez oprav.
6. Sháněl bych už spíš facelift.
7. Neposral bych se z toho.

reagovat
beastar
16. ledna 2019, 14:34
0

Ono tak nějak podobně to platí i pro e39 a c6. A posereš se z toho jenom když koupíš nejlevnější pelech a to zaručeně.

VK
VK
16. ledna 2019, 11:26
0

Z trochu jinačího konce, před nějakými čtyřmi lety jsme byli na Madeiře, dvakrát cesta taxíkem mercedesem. Jednou W211, jednou W212, u obou jsem se ze zájmu podíval na tachometr - obě něco přes 800 tisíc km. Z čehož jsem si udělal závěr, že jak W211, tak W212 800 tisíc až milion mechanicky natočit vydrží. A případnými opravami v mezičase to nebude zas taková tragédie, jinak by šel taxikář od toho. Zase ale jaká je pravděpodobnost, že za sto tisíc korun to nebude mít těch 800 tisíc už za sebou.

reagovat
SEMRY
16. ledna 2019, 12:22
3

Jistě, bohužel v Čechách to znamená koupím si auto a pak už nic. Tady se žije v domnění že ujedu-li ročně 50 tis km, platím jen palivo.

Vo
Vondry
16. ledna 2019, 12:36
3

Mozna se je to velky krok stranou smerem k MPV. Ale z vlastni zkusenosti mohu doporucit Mazdu 5 prvni generace. Hodne mista, 105 kw dvoulitr slape jak hodinky, tam je treba asi hlidat v podstate jen zda byli vymeneny podlozky pod vstrikovaci. Podvozek z Mondea. Ja mam teda manual 6Q, ale jsou caste i automaty. Se slusnym kusem se dnes pohybujes 80/90tisic. Kocary se do kufru vejdou dva kdyz nechas slozenou treti radu sedadel. A v praze s ditetem nejvice ocenis soupacky. Spotreba mezi 7-7.5. Ale jak rikam, je to velky ukrok, ale jinak celkem splnuje pozadavky.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem