načítám data...

Pět aut pomalejších než rodinné Volvo

10. července 2020, 07:22 89 komentářů Honza Hamster Křeček TopX

Se zavedením omezovače maximální rychlosti na 180 km/h začala být nová Volva vnímaná jako pomalá auta. To však zdá se není tak úplně přesné.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Před nedávnem uveřejnil jeden z tuzemských on-line magazínů článek, ve kterém přinesl výčet dostupných aut, jež hodnotou maximální rychlosti porazí kterékoli nové Volvo. To je pochopitelně dáno omezovačem, který Volvo nastavilo na poměrně skromných 180 km/h, což je skutečně hodnota, které dosáhne kdejaká Fabia. Teoreticky….

V našem jednoduchost a přímočarost milujícím světě byla tato informace rychle zjednodušena do jedné věty, tedy že kdejaká Fabia je rychlejší než nové Volvo. A výsledkem jsou tedy různá fantastická prohlášení, že i s levným malým autem ujedete mnohonásobně dražšímu Volvu. Skoro by se mohlo zdát, že pořídit si nové Volvo je něco jako životní prohra. Jenže tady nám to celé začíná tak nějak kulhat. 

Foto: Autíčkář.cz

Ponechme teď stranou fakt, že závodit s rodinným Volvem je tak trochu pitomost už od samého začátku, připusťme tedy, že by se některý z majitelů nového Volva mohl cítit ponížen. Ale je vůbec něco takového reálné?

Nevím, jaké zkušenosti máte vy, ale já tedy nikdy s nikým v maximální rychlosti nesoutěžil. A teď rozhodně nechci tvrdit, že jsem ten nejslušnější ze slušných a od prvního dne, co jsem nositelem řidičského oprávnění, jsem Mirek Dušín silničního provozu. Rád se svezu trochu dynamicky a občas mám i tendence dětinsky porovnávat výkon svého stroje s jinými stejně smýšlejícími účastníky provozu. Ale maximální rychlost? 

I kdyby tu nebylo nemalé riziko, že budu při této kratochvíli přistižen, následkem čehož již nositelem řidičského oprávnění nebudu, nedává to absolutně žádný smysl. Je to nebezpečné a v provozu, jaký panuje na našich dálnicích, dokonce nereálné. Než totiž nějakou tu Fabii skutečně rozvášníte na rychlosti okolo dvoustovky, chvíli to trvá. A mezitím už vás zase brzdí provoz, takže Volvo, které sice té dvoustovky nedosáhne, ale na 180 se dostane podstatně rychleji, bude již dávno pryč. 

Foto: Autíčkář.cz

Maximální rychlost aut mě obecně nechává poměrně chladným, její platnost zůstává spíše v hospodských rozepřích či při přebíjecí karetní hře. To ale neznamená, že neexistují způsoby, jak si trochu zablbnout. Asi tím nejklasičtějším je sprint ze semaforu. Světelná křižovatka se téměř neliší od startovací rampy a když se vedle sebe na semaforu sejdou dvě benzínové hlavy, je klidné sobotní odpoledne a nikde nikdo, tu nastává bitva strojů. A jak si tady povede nové Volvo, které – jak už víme – předjede i Fabie? Bude jeho majitel definitivně zostuzen?

Možná vás to překvapí, ale není to až taková ostuda. Dokonce existují auta, která jsou ještě pomalejší, než ono Volvo. Ačkoli jsme pro srovnání mohli sáhnout po Polestarem laděném sportovním sedanu, rozhodli jsme se jinak. A srovnávat tedy budeme obyčejný kombík V60, takové to nejklasičtější Volvo – vpředu starostlivá máma, uprostřed dvě děti, v kufru pes.

 

Mazda MX-5

Foto: Mazda

Odpověď je jak známo vždycky Miata. A platí to i pro otázku, jaké auto bude zahanbeno rodinným Volvem. Akcelerace z nuly na sto kilometrů v hodině za 8,3 vteřiny rodinnému kombíku s omezovačem na 180 km/h může být leda tak k smíchu. Na udržitelnost a ekologii orientovaný (aspoň tak to všichni petrolheadi s notnou dávkou opovržení tvrdí) rodinný plug-in hybrid dá stovku pod pět vteřin. S prstem v nose…

Ale to nebylo úplně fér. Miata je malý radostný roadster, který se ani nesnaží tvářit nějak fantasticky rychle. To auto je o jízdních zážitcích i v nízkých rychlostech, o jednoduchosti a přímočarosti. Tohle sem nepatří. Na závody od semaforu k semaforu jsou vhodná jiná auta.

 

Jaguar F-Type

Foto: Jaguar

Chce to výkon. Slaboučká Miata není jediným způsobem pohybu s větrem ve vlasech. Jaguar F-Type P300 představuje klasický sportovní dvoumístný vůz s motorem o výkonu 300 koní vpředu a pohonem zadních kol. Učiněná silniční střela. Tohle je jiná káva. Také doba potřebná pro zrychlení z nuly na sto se výrazně zkrátila, konkrétně na 5,7 vteřiny. To je už opravdu rychlé. 

Ale nestačí to. Pokud jste si pořídili tento přikrčený naježený Jaguar, musíte si dávat pozor, koho na semaforech chcete vyzvat na souboj. Pro děti ve Volvu by to mohl být zážitek, pro vás trochu zklamání.


 

Volkswagen Golf GTI TCR

Foto: Volkswagen

Jasně, co by to bylo článek o street racerech bez Golfa. Tuningem poškozené kousky s klapotem pod kapotou nechme stranou, ale co taková legenda jako GTI? U nového modelu si na ni ještě musíme počkat, tak si prozatím vystačíme s tím starým. VW Golf GTI ve verzi TCR, tedy to nejrychlejší GTI všech dob, dá stovku za 5,6 vteřiny. To je opravdu hezké číslo, i výše zmíněný Jaguar zůstává pozadu. Ale o pořádný kus vpředu se na řidiče Golfa směje labrador z kufru rodinného švédského kombíku. Bohužel. Ani Golf se nezdá být vhodným nástrojem pro tento úkol.

 

BMW Z4 

Foto: BMW

Je na čase nasadit silnější kalibr. BMW ve spolupráci s Toyotou připravilo dvojici skvělých aut. Japonci tomu svému říkají Toyota Supra, v Mnichově dali novince jméno BMW Z4. Základní provedení s výkonem 200 koní nebudeme do naší hry ani zatahovat a rovnou sáhneme po verzi 30i o výkonu téměř 260 koní. Na stovku to tohle žihadlo vytáhne za 5,4 sekundny. 5,4 sekundy je opravdu krátká doba. Za 5,4 sekundy nestihnu ani říci Volvo V60 Inscription T8 AWD Recharge. 

Zato Volvo V60 Inscription T8 AWD Recharge za tu dobu dokáže zrychlit na stovku a ještě mu zbyde čas na vyslovení BMW Z4. Leckterému majiteli takového BMW by tento fakt mohl působit jisté mrzení, proto si dobře rozmyslete, jakou motorizaci pro svou Z4 zvolit.

 

Porsche 718 Cayman T 

Foto: Porsche

Jak jsme se při marné snaze dostihnout rodinné kombi Volvo, kterému ujede kdejaká Fabia, dostali do kabiny fungl nového Porsche? To je dobrá otázka. 300 koní vystřelí tohle lehounké a skvěle vyvážené autíčko s motorem uprostřed na stovku za 5,1 vteřiny. Zatlačení do sedačky už tu začíná být skutečně návykové, stejně jako zvuk Porsche. Bohužel ale, stále to nestačí. Tady už je to těsné. Mít Porsche rychlou převodovkou PDK, dokonce by dosáhlo v souboji s obyčejným rodinným kombi remízy. Zda je to úspěch, to už nechám na vás…

 

Ferrari Testarossa

Foto: Scuderia Praha

Ano, tohle už je trochu úlet, nasadit do boje s kombíkem dvanáctiválcové Ferrari. A ještě takovou legendu, jakou je právě Testarossa. Na druhou stranu to ale není Ferrari nové, jeho cena se sice stále drží hodně vysoko, ale s přimhouřením obou očí bychom snad tento souboj mohli připustit. Mám pro vás ale nemilou zprávu. Jestli nechcete dojít ponížení a chcete mít své Ferrari stále ještě rádi, Testarossu si nekupujte. 5,7 vteřiny je prostě moc. Pokud chcete uspět v pouličních válkách, zbavte se Ferrari a sežeňte si Volvo V60. Vaše šance rapidně vzroste.

Chce tedy Autíčkář tvrdit, že Volvo je rychlejší než Porsche či Ferrari? Nikoli, právě naopak. Chtěl bych spíše poukázat na absurditu některých prohlášení a mediálních zkratek ve jménu boje o clickbait. Volvo V60 stále zůstává především bezpečným a komfortním rodinným přepravníkem a ani hodnota maximální rychlosti, ani čas potřebný ke zrychlení z klidu na sto kilometrů v hodině nejsou těmi podstatnými údaji. To auto narozdíl od výše zmíněných není stavěné pro nějaké sportování a zážitek z jeho řízení tkví v úplně jiných hodnotách.

Foto: Volvo

Maximální rychlost velice je málo využitelná a v případě aut zaměřených na pohodlné klidné cestování je 180 km/h naprosto dostačujících. Omezení maximální rychlosti zároveň nemusí znamenat, že auto je pomalé. Jak jsme se dnes přesvědčili, ve zrychlení takové auto může deklasovat i výrazně sportovněji střižené kousky. Přitom právě akcelerace je disciplína, kterou lze i v reálných podmínkách využít. Nejen při dětinském porovnávání sil na semaforech, ale i při najíždění na dálnici či předjíždění.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

lu
lumix
10. července 2020, 07:55
2

Je pravda, většina tu rychlost nevyužije, mnohem zajímavější je zrychlení a pružnost a čert vem maximálních 180. Já to ovšem vnímám jako další omezení, prostě se mi to nelíbí, že mi někdo diktuje jak rychle to může jet. Jenže většině lidí co do Volvo koupi je to jedno, důležitější je výbava, a velikost auta a že je na dálnici předejde Fabie, no a co? Mám li si vybrat jet 1000km na dovolenou, tak raději v omezeném Volvu nebo Octavii RS vyberu si Volvo. Jenže mam li si vybrat nové auto v této cenové relaci, tak si Volvo nekoupím, ano kvůli omezené maximální rychlosti a taky kvůli tomu že za tu cenu tam bude pořád jen čtyřválec.

reagovat
fortress
10. července 2020, 08:37
2

Pro mě je SJW lolvo esence toho co nesnáším. Splnit nesmyslné bruselské limity a ještě vlezdoprdelkovitě překonat. Omezení rychlosti - jistě! Příprava na alkoholtester - jistě! Nabonzovat řidiče že jel o 10km nad limit - všechno bude! Ve volvu už se těší na autonomní dopravu jezdících šatních skříní kde svůj hranatý design natočí kolmo k silnici a cestou do práce k vám nabere pár "nepriviligovaných" aby bylo auto využito.

reagovat
J.K.
10. července 2020, 08:44
9

Mě hrozně baví ty stále opakované řeči o svobodě a omezeních. Tak pro všechny voliče ODS a TOP 09: Nabídka poptávka voé! Svoboda je tady přesně v tom, že Volvo může nabízet omezovač, jaký chce. Ty jsi jen zákazník, tak si ho nekupuj, pokud se ti to nelíbí. Trh ti nabídne alternativu.

A není to žádný ideologický naschvál čínských komunistů, ale pragmatické rozhodnutí na základě technických možností. Navrhovat a ručit za bezpečnost vozu, který jede přes 200km/h je nemožné. Fyzikální zákony neukecáš. Jediné Volvo má teď jasně danou rychlost, na kterou své systémy navrhuje. Na jakou rychlost navrhují bezpečnostní prvky BWM, Audi či třeba Jaguar nikdo neví. U Volva je jasné, že do 180km/h se na jejich funkčnost dá spolehnout a to není špatný pocit.

reagovat
Štěpán
10. července 2020, 08:55
1

velmi dobře formulováno.

Ca
Cartman
10. července 2020, 09:49
-1

Je to ideologicka zalezitost. Volvo si pred lety vysnilo, ze v jejich autech uz nikdy nikdo neumre. To je jejich ideologie a tomu podrizuji vyvoj. Ja je za to taky nemam rad, je to presne v tom hura stylu Evropske komise a ruznych jinych magoru: zakazme to i kdyby to melo zachranit jen jeden zivot(viz v posledni dobe zbrane, olovo, hluk motorek, diesel auta, uhli...). A co kdyz by vyssi rychlost mohla zachranit lidsky zivot? Co kdyz pojedu po nemecke dalnici do nemocnice 180 km/h a nestihnu to! A dvoustovkou bych to stihnul. Nesnasim tohle zakazovani a omezovani ve jmenu vyssiho dobra. Za me spravne by bylo kdyby rekli: Nase vozy jsou nastaveny a odzkouseny do 180km/h a proto doporucujeme doplnit vybavu o bezplatny omezovac. A rozhodnuti bude na me.

MB
MBMB
10. července 2020, 10:06
5

Člověk se může rozhodnout pro jiné auto. V tom to je podle mě obsaženo. Volvo si naopak jako soukromá firma svobodně rozhoduje o tom, jaká auta chce nabízet lidem. Evidentně věří tomu, že skutečně omezí ta úmrtí. S tím pak budou operovat v reklamách a marketingových materiálech a doufají, že na tom ve výsledku vydělají. Tak se z vlastní vůle rozhodli a čas ukáže.

Vavris Vavrisovic
10. července 2020, 10:21
8

Byl by to dobrý příspěvek, nemít ten druhý odstavec. To o Audi, BMW, Jaguarech a spol. je čirý argumentační faul pramenící z dobrého PR Volva. Jsem si docela jistý, že průměrný bezmozek hravě dokáže přelstít všechny strážné anděly Volva a krásně se zabít třeba ve 150 - případů, kdy se auto roztočilo navzdory zaplým stabilizacím jsem viděl na vlastní oči několik. Protože přesně jak píšeš, fyzikální zákony neokecáš. Tudíž, těžko říct, jak si vyložit pojem "spolehnout"

Stejně tak implikace "ostatní nic nedeklarují = okolo 200 je nemožné navrhovat bezpečné chování vozu" je ničím nepodložený výkřik. Těžko si představit, že si v BMW řeknou "Hele, u té nové M5 to už nad 200 netestujte, tam to nemá smysl.." Ostatně stačí si na youtube vyhledat nějakou kompilaci z Flugplatz nebo Schwedenkreuz, která názorně ukáže, kolika lidem andělíčci účinně zachránili prdel i ve velmi vyoských rychlostech...

J.K.
10. července 2020, 10:24
0

Cartman: Jo to by byl marketingový slogan: "Bezpečnost jako příplatková výbava!" Zákazníci jim budou trhat ruce :-D

J.K.
10. července 2020, 10:56
0

Vavris: Nikde netvrdím, že BMW, Audi či Jaguár mají nefunkční bezpečnostní prvky ve 200km/h. Tvrdím, že někde ta hranice, kde už to netestují, je, ale zákazníci netuší kde. U Volva je nyní jasno a to si myslím, že je dobře. Je to velmi chytré i z důvodu nákladů. Pokud, jak píšeš, BMW své vozy staví na rychlosti třeba i přes 200km/h, Volvo vůči nim opravdu velmi ušetří, protože náklady na bezpečnost s narůstající rychlostí rostou exponenciálně. A o to více se může soustředit na bezpečnostní prvky funkční do rychlosti 180 km/h a tím zvyšovat obraz Volv jako nejbezpečnějších vozů.

Netvrdím, že se nikdo ve Volvu nezabije. Ani, že nehodu ve 200 km/h nelze přežít v jiném voze než Volvo. Můj strejda může vyprávět, když v podobné rychlosti zrušil Opel Vectra a vystoupil sám. Tvrdím, že to, jak to má Volvo vymyšlené, dává smysl.
-
Komentář upraven 10. 7. 2020, 11:12:32

Ca
Cartman
10. července 2020, 11:13
-2

Pokud myslis, ze rychlost je to nejdulezitejsi co se tyce bezpecnosti, tak to prosim nerikej moc nahlas. At tady vsichni za par let nejezdime autama omezenyma na 110. :-)

krab
10. července 2020, 11:43
0

Přemejšlím, zda se vůbec do diskuze zapojovat. Po sérii hezkých článků - Scorpio, Defender, koukám tu je zase trochu jakési demagogie. No nic. Jen podotknu, že souhlasím s tím co se snažil sdělit Cartman. Sdílím stejný názor.

beastar
10. července 2020, 11:59
1

Hm. Tak za prve testuji to uplne vsichni. Cili ze se vi jak se to bude chovat v celem spektru dosazitelne rychlosti vi uplne vsichni vyrobci. Materialu k nastudovani i nazornych ukazek je dost. Rychlost rovna bezpeci je hloupost. A navic od 160 plus vzhledem k lidskemu telu a to ze fyziku neokecas se sance na preziti snizuji v cemkoliv. Jediny s cim souhlasim je ze Volvo si do toho muze instalovat co chce. Kdyz to zakaznik koupi.

J.K. ma nazor ze Volvo je asi dal a lepsi v oblasti bezpecnosti ve vyssich rychlostech. Celkove je jeho nazor ciste jeho pohled. Ten zbytek co popisuje jsou jen domnenky, co prameni z neznalosti oboru. Ja myslim ze duvody omezovace jsou zcela jinde. Nebavi me tyhle debaty takze vic psat nebudu:) Kazdopadne opet se ukazaje ze na nektere ovecky stale plati dobre cilena reklama a marketingova prohlaseni.
-
Komentář upraven 10. 7. 2020, 13:31:24

Vavris Vavrisovic
10. července 2020, 12:13
4

Krabe, kde tady vidíš demagogii? Já tady zatím viděl jen článek s osobním názorem a pod ním diskuzi rozumných lidí.

krab
10. července 2020, 12:37
1

Jak to vysvětlit ... na mě ten článek působí takovým zbytečně provokativním stylem, kde je podprahová myšlenka: mám nesmírně rád co dělá Volvo a líbí se mi ty ideologie, podle kterých dělají jejich marketing. Mě se naopak zase idea toho co razí poslední roky Volvo nelíbí, ačkoli jsou jejich auta designově moc hezká. Jak to říct - diskuze samozřejmě je rozumná, v pohodě, to vidím, taky nechci přilívat olej do ohně, ale zase je to téma co emocionálně působí nelibě na nás, blázny do aut, kteří nechceme už další omezování ať už čehokoli pod záštitou absolutní bezpečnosti. A to vidím jakoby jako tu demagogii. Jak tam nahoře hned napsal Cartman: Je to ideologická záležitost a dodám, že vytváří precedens. A proto na nějaké omezení rychlosti u Volva reagují nelibě i lidi, kteří Volva vůbec nekupují. Bojí se, že s tím za rok, za dva přijde někdo další a pak to budou řešit v europarlamentu jako další nařízení pro automobilový průmysl. Když Volvo zavedlo 180 dobrovolně samo od sebe, tak to radši zaveďme od teď všichni povinně.... A to že je Volvo kombi z nuly na 100 stejně rychlý jako např. ten Cayman T, ježiši, vždyť je to snad jedno. To bysme takhle mohli říct, že Tesla je značka, vyrábějící nejrychlejší auta na světě. To jsou takový úsměvný srovnávání, hlavně zbytečný. Nikdo si nepůjde kupovat sportovní Porsche, aby to na semaforech nandal Volvu nebo elektrický Tesle...

Vavris Vavrisovic
10. července 2020, 12:58
3

Demagogie je působivé a klamné řečnické vystupování, využívané k získání vlivu, politické podpory nebo moci, zejména mezi lidmi neschopnými kriticky myslet. Místo věcného zdůvodňování působí hlavně na předsudky a emoce posluchačů, k čemuž slouží polopravdy, překroucené argumenty, logické klamy, falešné sliby, vyvolávání strachu a podobně.

Nepleť si demagogii a opačný názor či preference Krabe.

krab
10. července 2020, 13:09
-2

Přeci si tu nebudeme hrát na slovíčkaření. Že já jsem zase k tomu něco psal... radši budu příště zticha. Přece víš jak to myslím, slovo demagogie / demagog. To se používá občas i přeneseně, když čteš nějakej názor silně v opozici s tím co si myslíš - tak řekneš " ty vole, to je ale demagog" (když to chceš říct nějak jakoby slušně)

Ca
Cartman
10. července 2020, 13:11
3

Presne! Naprosty souhlas! Ja blazen do aut nejsem ani polovicni jak nekteri tady, jsem vic uzivatel, ale na tohle musime dat bacha. Opravdu to vytvari precedens. Nerad bych se dozil doby, ze nake kokot rekne: v ramci snizeni emisi, zvyseni bezpecnosti omezme rychlost aut plosne. Pak projedete trasu Praha - Ostrava tam a zpatky po hnusne dalnici bude to trvat hromadu hodin a doma otevrete datovou schranku a tam budou, 4 - 5 pokut za to, ze ste vytocil motor v obydlene oblasti, prejel jste delici caru bez pouziti blinkru atd. Vsechno z nake chytre krabicky v aute. A jedine co budete moct udelat, je sklapnout podpatky a zaplatit. Nerikam, ze mame kvuli tomu jit zitra stavet barikady, ale shodnout se na tom, ze to neni v poradku na serveru o autech by bylo hezke. Je mi jasne, ze na Novinky.cz v diskusi pod takovym clankem by se vseci shodli, ze Volva a vsechny auta od Octavie vys je treba omezit na 90kmh.

beastar
10. července 2020, 13:47
5

Matěj: Alespoň ty si mě rozesmál. Samozřejmě máš pravdu. Ono já Kraba chápu jak to myslí, protože prostě vím jak to má a co sleduje. Když sem ale přijde člověk který neví co já nemá šanci to rozklíčovat. Každopádně debata kolem toho je úplně zbytečná. Mě jediný co donutilo k tomu něco psát byl J.K. který do toho zase začal podprahově tahat politiku a hromadu domněnek který evidentně nemá ověřený, protože nepíše pravdu a o téma se normálně nezajímá. Jinak by věděl že Mercedes, BMW, ale třeba FCA jako celek je na tom v oblasti testování a standradů bezpečnosti úplně stejně jako Volvo. Akorát marketingově prosazovat třeba Alfu Romeo na základě bezpečnosti se moc nehodí. Kdežto neemocionální, chladná značka typu VOLVO si logicky vybírá bezpečnost.
----

Obecně ten článek je "zbytečný" asi jako můj poslední blog. Je to prostě téma který zajímá autora a to že Honza má pro Volvo slabost to už víme opravdu dlouho jak z testů, tak dalších článků. Já bych mu tu radost nechal. Přece jen vlastně to docela chápu... chovám díky osobní zkušenosti teď taky naprosto nekritický obdiv k jedné značce:D A k omezovači na 180... víte mě jenom překvapuje že elektronicky omezená rychlost na 250 u některých aut která by uměla 320 nikomu nevadí. Potom taky kamiony v Evropě jezdí maximálně 90 přitom by mohli a uměli jet i 130 s tím návěsem... Jako dokud je to na základě rozhodnutí značky (soukromníka i když s rudým kapitálem za zády) a zákazník ví do čeho jde je vše v pořádku. Precedens to může a nemusí být toho bych se zatím nebál... Volvo není leader trhu ani v Evropě natož světově hodnota značky je taky velice pochybná. Takže by jeho rozhodnutí někdo hromadně následoval nedává moc smysl.
-----------
Největší blábol> který neznámo proč lidi lajkujou jak šílený> asi mají tady sraz novinkáři...
"""""""""""""Na jakou rychlost navrhují bezpečnostní prvky BWM, Audi či třeba Jaguar nikdo neví. U Volva je jasné, že do 180km/h se na jejich funkčnost dá spolehnout a to není špatný pocit.""""""""""""""
Dá spolehnout? Co to jako je za slovní obrat. Na softwate trimmeru a MCAS Boeingu 737 MAX se taky dalo spolehnout hned bych to šel říct těm 346 chudákům, co na to spoléhali. To že ti někdo něco nějak otestuje (mimochodem na 90% věcí jsou přesně předepsané vývojové postupy) neznamená že to neselže. Takže to je věta úplně do větru. Chápu že fandové Volva si na to vsadí. To jen tak na okraj. Nechci diskutovat vím svoje... a myslím že to je taky moje právo,)

Ca
Cartman
10. července 2020, 13:52
0

Ale tady prece nejde o tu svedskou krabici. Ale o tu myslenku omezovani maximalky pod pochybnou zaminkou a jak je ta myslenka strasne lehce prijimana.

krab
10. července 2020, 13:55
1

Náhodou, za tím názorem si stojím, spíš jsem chtěl dovysvětlit, co jsem myslel tím "demagogie" , beru to. Měl jsem napsat jiný slovo, ale smysl toho jakej názor sdílím je předpokládám všem jasný. Nemám rád omezení, jsem svým založením dost to, čemu říkají "libertarián" a nevoní mi přílišná politická korektnost ani posedlost tou bezpečností, zelenou ideologií v tom jak se dnes běžně prezentuje atd...

Volvo v takovýhle kontextu vždycky spolehlivě vzbudí vášně, je v tom politickej kontext, dá se argumentovat všemožně, třeba tím japonskem atd... ale prostě dost lidí to nese nelibě. Další věcí je, že obecně někteří nesou nelibě a nechápavě, když na webu o autech někdo obhajuje jakási omezení, třeba zrovna rychlosti.

To je jako kdybys psal na motorkáři.cz článek o tom jak by měli být na každý silnici zvláštní pruhy pro cyklisty...

beastar
10. července 2020, 14:11
0

Na motorkářích teď spolehlivě vzbudí vášně obhajování snižování hlukových limitů pro motorky. Jako já nevím je to možná trochu kontroverzní v auto magazínu podprahově horovat za Vmax 180. Nicméně i když se politicky shodnu rozhodně spíš s Krabem a Cartmanem, tak je mi to vlastně jedno. Volvo sem nikdy nekupoval a ani se na to nechystám. A vlastně mi ta značka ani nic neříká a mám jen opravdu málo modelů který mě kdy oslovily. Obecně sem tady už jednou psal názor na Švédy a tamnější zřízení. Potvrzený panem redaktorem Pospíšilem který tam nějaký čas strávil. Kombinace ochranitelského socialismu s lidskou tváří Švédů a kapitál rudých kapitalistů a nebo co to tam teď předvádí přináší prostě nová řešení.

Mě jediný co vadí jsou ty nepravdy které nahoře píše senzačně J.K. přitom se jedná o totální nesmysl. A samozřejmě to srovnání jak je Volvo z 0-100 rychlí a tak. Je kravina, ale pro potřeby článku je to omluvitelný a lidi mají takový hovna rádi. Jakože how ŠKODA 120 can beat Ferrari ... check it. Přitom to je v překladu kastle ŠKODY 120 s biturbo dvoulitrem a nápravama z R5 dá sériovou 355 která je ráda, že je ráda a váží o půl tuny víc, než te splašenej rám se znáčkem Škoda.

J.K.
10. července 2020, 14:23
-6

Cartham: Nikde netvrdím, že je rychlost nejdůležitější, co se týče bezpečnosti. Tvrdím, že cena vývoje každého prvku aktivní i pasivní bezpečnosti exponenciálně roste s narůstající rychlosti, pro kterou je prvek určen. Prosím čti, co píšu a ne co ti ego našeptává. Jelikož se Volvo nyní snaží své vozy dimenzovat na rychlost 180 km/h, šlo by zcela proti sobě, kdyby bylo možné jezdit jejich vozy rychleji. To je jako kdyby třeba Mercedes prodával své vozy s pneumatikami určenými do 180km/h jen s doporučením "Nejezděte rychleji". To udělat prostě nemohou. Musí nazout do 274km/h, protože jejich vozy mají omezovač až na 250km/h.
-
Komentář upraven 10. 7. 2020, 14:29:58

J.K.
10. července 2020, 16:20
-7

Beastar: Jsou dny, kdy tvé příspěvky dávají smysl a dny, kdy od tebe čtu jen bla bla bla. Dnes je ten druhý případ. Jsi se špatně vyspal nebo se ti z článku a mého příspěvku jen zarudlo před očima? Piš si co chceš, ale osočovat druhého z nepravd a blábolů bez argumentů jsem myslel, že je pod tvou úroveň. Napsal jsem "Na jakou rychlost navrhují bezpečnostní prvky BWM, Audi či třeba Jaguar nikdo neví." Tak například: Pokud pojedu Audi A6 po dálnici 250km/h, bude fungovat automatické brzdění před překážkou, nebo mě, když usnu, ten výdobytek techniky pošle do pomalu jedoucího kamionu? Víš to, Beastare, nebo nevíš? A ví to uživatel? A co při vyšších rychlostech? Kdy ten asistent přestane fungovat? Zatímco Volvo se jednou zaručí za 180 km/h, tak ty budeš jen dokola omílat, že všichni testují na maximální rychlost.

Nikde netvrdím, že je Volvo bezpečnější než vozy ostatních značek. To sis zase přimyslel. Tvrdím, že to mají finančně, technicky a marketingově dobře promyšlené. Dvakrát čti, jednou piš.

beastar
10. července 2020, 20:44
2

J.K.: Ty kluku jeden ja myslel, ze na me nebudes reagovat. Btw. Clanek mi v podstate nevadi a dokonce ani Volvo. Vcelku ani tvuj puvodni prispevek, kde si vyjadril vlastni nazor. Vadi mi ta druha cast, kde si napsal hloupost a ted kopes vsude okolo. Ja nic o tom, ze obhajujes vyssi bezpecnost Volva nepsal.

Tak a ty tvoje otaznicky. Napsal sem ze o tom nechci diskutovat. Hlavne proto, ze o tom prokazatelne nic nevis a jen slepe konzumujes ten dobre promysleny marketing. Vím to naprosto presne jak, kdy a kde se to musi testovat. Do jakych rychlosti a kolikrat. Vtip je v tom, ze zarucit se za to nemuzes a docela me zajima jak bude Volvo resit pripadne zaloby v USA. To ale predbiham. Mimochodem uzivatel to muze zjistit casto mimo jine v manualu. Technicky je Volvo v tomto smeru srovnatelne s konkurenci, nic vic. Zjisti si neco o asistentech co pouziva Audi a jak je na tom A8 kuprikladu. Financne nevim jak to maji Cinan zaplati kde, co. Marketing maji super no. Ty a Honza jste pripady ze to funguje na jednicku. Vic ti tu psat nebudu nemelo by to cenu. Vim o tom proste dost a evidentne vic, nez ty. Evidentne o danem tematu nemas paru. Takze pro dnesek si mimo. Nevadi jen by to chtelo trochu sebereflexe. Tu ja mam. A nejednou sem to tady prokazal. Jediny bla bla a ze nectes cizi prispevky cely si prokazal ty. A muj priklad s Boeingem byl na tebe asi moc slozity;) Vis to ze tu pisu bez diakritiky z telefonu a nespisovne neznamena ze sem retard z pomocny s iq tykve. To si uvedom nez na me zase zacnes rozjizdet ten svuj pseudo intelekt, nebo jak to nazvat.

J.K.
10. července 2020, 22:12
-4

Beastar: Nevím, co myslíš tím kopáním kolem sebe. Obecně je tím myšleno urážení lidí kolem sebe od osoby, která je argumenty zatlačena do kouta. Jediný, kdo tady na někoho útočí jsi zde ty. O tom, že toho máš načteno víc o testování aut než já se nepřu a klidně to zde veřejně uznám. To ale neznamená, že o tom nevím nic a už vůbec to nemění nic na platnosti mého argumentu obhajujícího přístup Volva. Na otázku, jak je to u A6 jsi mi neodpověděl, protože to nevíš pane ó veliký Beastare, co zde v diskuzích sám o sobě už několikrát prohlásil, že je plný sebereflexe. Takové mám nejradši. Ještě napiš, že jsi skromnej a uvědomělej.

O mě víš taky úplný kulový. Všechny kolem si jen házíš do škatulek, co máš v hlavě, a pak je posuzuješ podle těch škatulek, kam sis je zařadil viz tvůj blog a celé tvé vystupování tady. Volvo mi je úplně ukradený. Já jsem obchodník a zajímá mě jejich marketing a prodejní strategie. Tos nevěděl viď? Proto Volvo uznávám. Na jejich auta kašlu. Nikdy jsem v žádném ani neseděl.

PS.: Začni žít Beastare. Trávíš tady podezřele hodně času na to, jak tvrdíš, že jsi zaneprázdněnej.
-
Komentář upraven 10. 7. 2020, 22:13:13

MB
MBMB
11. července 2020, 01:26
2

Co lze mnohdy dohledat, je maximální nastavitelná rychlost na adaptivním tempomatu. U Volva jde do 200 km/h, nejnovější BMW mají 210 km/h, to samé koncernová auta. Někteří výrobci mají 180 km/h. Podle všeho by tedy auto už nedokázalo včas spolehlivě rozpoznat překážku v příslušném pruhu a adekvátně zpomalit nad těmito rychlostmi. Většina systémů upozornění na vyjetí z jízdního pruhu pak má většinou 180 km/h. Volvo uvádí 200 km/h na silnicích s dobře viditelným značením. U systémů, které samy zatáčí a drží auto uprostřed pruhu, je to ještě méně. Volvo uvádí 140 km/h, Tesla autopilot má 145 km/h.

Z toho si lze udělat nějakou rámcovou představu, jak různé systémy fungují v rozmezí rychlostí. Pak je zde riziko, že to nebude úplně dokonale třeba v dešti, případně že může dojít přímo k poruše. Volvo si jako rozumnou míru rizika vyhodnotilo 180 km/h, což je pořád dost slušná cestovní rychlost.

Ča
Ča Snač Aj
11. července 2020, 07:38
3

MBMB: asi tak. Ono se na nic z těch pomocníků nejde spoléhat na 100%. Krásně to ukázala ta Tesla co to na Tajwanu narvala do prevraceneho kamionu. Bílý návěs na pozadí čistého nebe a auto ho nevidí, jedno kolik jede..

Lukáš Naske
10. července 2020, 09:38
4

Díky za pěkný článek. Taky jsem moc nepochopil, proč to někdo bere jako konec „autosvěta“. Vmax 180 km/h je hodnota, se kterou bych mohl žít a od koupě by mě neodradila. Je ale pravda, že alespoň na těch 200 km/h to mohli nechat – je tam prostě ta dvojka na začátku a mělo by to možná psychologicky efekt.

Zrychlení plug-in hybridu je samozřejmě paráda a i já se svou starší generací ho často využívám. Problém je, že se mnou nikdo nechce závodit – asi nikoho ani nenapadne, že bych chtěl dát sprint s šedivým kombíkem od Volva. Trochu mě to mrzí, protože moje zrychlení za 6.1s už by mohlo na spoustu aut stačit. :)

A k porovnání – jsou to sice fajn spoťáky, ale motají se kolem 300 koní, na rozdíl od 405 koňového Volva. Zkuste tam přihodit něco s podobným výkonem, ať je to porovnání spravedlivější. Takže pro srovnání – Volvo zrychluje o dvě desetinky lépe, než třeba Mercedes C 45AMG W205 (390 koní) a jen o jednu desetinu hůře, než Mercedes AMG GT 53 4Matic, a to už je pořádný sporťák o výkonu 460 koní…

reagovat
Vavris Vavrisovic
10. července 2020, 10:31
6

Nejdřív jsem si říkal, proč proboha dělat takové porovnání, k čemu to jako má být?. Závěr to vysvětlil a je rozumný.

Nicméně nemůžu se ubránit dojmu, že článků na téma "Vysvětlíme vám, jak jsou Volva super" je nějak moc. :-P Vlastně by mělo být Volvo oficiálně novým maskotem webu - Miata už hnije v zapomnění.

reagovat
Jan Machač
10. července 2020, 10:47
3

Kdyby aspoň ty úplatky dávali ve větších bankovkách. Jako mít ložnici vytapetovanou tisícovkama je sice frajeřina, ale kam mám dát ten zbytek?

Jakub Pospíšil
10. července 2020, 10:48
1

Papírek jako papírek, Jeníku. Časem shoří.

Honza Hamster Křeček
10. července 2020, 10:59
1

Specialne kvuli tobe sem do clanku propasoval Miatu a tohle ma byt vdek? Achjo, je to marny.... :-D

Ha
Habakukk
10. července 2020, 11:39
1

Vavris Vavrisovic: Mám z toho úplně stejný pocit. Nějak mě pořád v pozadí bliká hele Máme rádi Volvo, voni nám půjčují auto a tak to těm nechápavím ještě vysvětlím. No za mě zbytečné každý snad chápe když to má 300koní, že to jede jak střelená svině a prostě to má el. top speed na 180km/h to je vše.

Vavris Vavrisovic
10. července 2020, 13:00
0

Zrovna mě podezřívat, že bych v této ekonomikou zapomenuté branži čekal úplatky?

David Střítežský
10. července 2020, 13:23
6

Vavris je akorat kyselej, ze dostal klepec od UPu GTI, tak by si to ted rad vybil na nebohych Volvech ! :D

Vavris Vavrisovic
10. července 2020, 13:37
4

Přesně... nechceš roadster? levně?

David Střítežský
10. července 2020, 13:41
0

výměna za Compact ?
oproti Miatě je lepší hlavně v tom ... že ho můžeš hodit na střechu

Vavris Vavrisovic
10. července 2020, 13:43
1

No počkej... Miatu můžeš pomocí hození na střechu snížit...
...i řidič se dá snížit tímhle způsobem.
-
Komentář upraven 10. 7. 2020, 13:43:32

JohnyLBC
10. července 2020, 23:16
0

Vavris: já myslím že maskotem webu nemá být ani Volvo, ani Miata... ale nějaká pořádná holobytová dodávka v naftě ????

eLzyx
10. července 2020, 12:09
2

Maximální rychlost aut mě obecně nechává poměrně chladným, její platnost zůstává spíše v hospodských rozepřích či při přebíjecí karetní hře a proto o tom píši článek :-)
Nicméně - v pondělí jsem najezdil 350km v Německu. Kde to šlo, tak jsem jel 200+, leckde i 250. Ano, Volvem. Koupit si nové, tak jsem zklamán, cesta by mne nebavila, furt bych musel uhýbat rychlíkům. Naštěstí už existuje odblokování Vmax, takže následujících 20 let budu mít ještě čím jezdit. Hurá.

reagovat
beastar
10. července 2020, 13:53
0

Přesně tak. Cesta jak se vyhnout strašákovy omezené rychlosti na 180 je nekoupit si nové Volvo. Nehledě na to že jezdit 180+ běžně po EU dneska fakt nejde. Ve většině zemí si dneska rád že si užiješ dálniční limit 110-130 dle státu. Navíc ano Vmax je věc která je dobrá da katalogu, kartiček a jako reklama. Nejrychlejší auto světa a podobné blábolíky.

MB
MBMB
11. července 2020, 02:05
2

To je pěkné, ale i kdyby člověk jel těch 350 km v kuse rychlostí 250 km/h, tak by ušetřil "jen" půl hodiny oproti 180 km/h. To už je sice slušná porce, ale reálně se člověku nepovede jet hodinu a půl v kuse 250 km/h. Většinu času ta auta pojednou podobně a tím, že to člověk párkrát na chvíli rozjede na 250 km/h, skoro ničeho nedosáhne. Leda v noci na nějaké specifické trase v Německu, kde nejsou rychlostní omezení, jinak ani náhodou.
Čili možná je dobré oživení jinak nudné jízdy po dálnici, ale reálný přínos pro rychlost cestování to moc nemá. V ostatních státech už je to úplně jedno. U nás nad 180 km/h člověk přijde o řidičák, čili jet takhle rychle nějaký delší úsek je neúměrné riziko, i kdyby to provoz dovolil.

Mi
Michal Lenc
10. července 2020, 12:10
10

Chtěl bych reagovat na následující odstavec:
"Ponechme teď stranou fakt, že závodit s rodinným Volvem je tak trochu pitomost už od samého začátku,..."

A dovolím si reagovat článkem, z mého oblíbeného magazínu:
https://www.autickar.cz/blog/clanek/stripky-z-historie-volva-letici-cihla/395/

reagovat
Mi
Michal Lenc
10. července 2020, 12:12
11

Bez obrázku to není ono.

PeterLuk
10. července 2020, 12:35
6

Takže čoskoro "aj vo vašom kine" takto? :)

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
11. července 2020, 07:42
3

A sličnou děvu v závěru snímku okouzlí složením obýváku h Ikei, který celý film vozí v kufru. Prostě sexy, co dodat.

Irwinek
10. července 2020, 12:40
3

Vaše starosti na mé staré Volvo :-)
mám maximálku 210, dnes mi dovezly nové Dunlopky pro V max 300. Proč jsem si je kupoval, když tolik mé Volvo ani konstrukčně nikdy nedá? Protože v rozměru , který mám , byly o 400/kus levnější než ty H do 210 :-) Myslím, že za svůj cca 5 letý život i těch 180 zažijí jen párkrát, pokud vůbec :-)

reagovat
beastar
10. července 2020, 13:57
1

Tobě to nejede 300? Tak to nechápu jak s tim můžeš fungovat. Já jezdim 300 na pneu do 300 každý den a zatím spokojenost. Stáli jedna bratru 2,800 s daní. Vobčas to i pískne trošku. Víš co ale bude sranda... V Německu na neomezený dojíždět ty pašáky v těch nových kombících Volvo a vědět, že ve 180 je hotovo... A ciao drsnej vikingu:D

Jakub Pospíšil
10. července 2020, 14:31
0

Mi je to taky buřt. V70 TDI s D5252T je z výroby zpřevodovaný na Švédsko čili 110 km/h točí ideální otáčky, 130 je fakt morálně maximální rychlost, kterou lze dlouhodobě udržovat. Jednou jsem s tím jel 150 a už to nikdy neudělám. Chudák auto.

Irwinek
11. července 2020, 20:30
0

beastar : no faktem je, že až začnu ve 1/4 století starém volvu problikávat v rychlém pruhu nejnovější " švédské " výrobky a oni budou muset uhnout, budu mít v hubě banán od ucha k uchu :-)
sice by mi na to stačilo to H, ale teprve s tím " TVRDÝM Y " to bude mít tu správnou štávu :-D

beastar
11. července 2020, 20:53
1

Jo ja myslim ze nova generace volvistu rychle pochopi ze obcas to pro ne v tom levym fakt nebude. A co teprve az budou muset uhybat lidove spelunce s kosoctvercem. Zatims tim maji tezky problem jenom oktavkari v chipu a ereso menedzr expresmani.

Irwinek
12. července 2020, 15:56
1

beastar : myslím,že jsme oba dostali mínus od stejného člověka - asi mu v pátek doručili nové volvo :-D

Ja
Jacob13
10. července 2020, 12:42
2

Zajímalo by mě, proč zrovna omezovač u Volva budí takové vášně. Volvo jasně řeklo, že jsou pro ně důležité asistenční systémy a nejsou schopni garantovat jejich funkčnost ve vysokých rychlostech, proto omezovač. To mi přijde jako vcelku otevřený přístup k věci bez vytáček. Proč není takové haló třeba kolem Toyoty, potažmo Lexusu? Tam je omezovač na 180 z důvodu samotné konstrukce, a to mi připadá jako větší fail. Nebo třeba Japonsko, kde musí mít omezovač na 180 každé auto, včetně supersportů z důvodu legislativy. Proč tam nikdo nekřičí, že jim stát pošlapává osobní svobodu? Ale když se soukromá firma rozhodne, že omezí svá auta, tak je oheň na střeše. A vůbec, předpokládám, že většina z nás, jako automobilových fanoušků by si nikdy žádné nové Volvo nekoupila, tak proč řešit problematiku omezovače rychlosti u něčeho, co se mě nikdy nebude týkat? Samé otázky, málo odpovědí

reagovat
eLzyx
10. července 2020, 13:12
5

1. protože nejspíše kecají, důvod bude jinde
2. protože Volva nebyla nikdy pomalá auta
3. protože tahle plíživá salámová metoda už nepůjde nikdy vzít zpátky. A je jedno jestli ji zavedla legislativa, nebo se domluví výrobci
4. protože bych si rád jednou koupil nové Volvo (no dobře, nové asi ne, ale dvouleté ano)
5. protože i kdybych si to nové auto nemohl koupit, tak si chci koupit ojetinu od Volva, která tohle pitomé omezení nebude mít.

Ca
Cartman
10. července 2020, 13:20
0

Vasne jsou proto, ze se nas to muze tykat velice rychle. viz vyse

beastar
10. července 2020, 14:15
1

A vy se netěšíte? Však 180 před pár lety byla normální. Třeba ve fáčku to byla až ezoterický zážitek:D Z kopce. To je ten vývoj víš jak.

Chase
10. července 2020, 14:42
3

Jakob13: Článek je tak trochu o ničem, stejně jako ten na který reaguje (proč má vůbec někdo ještě potřebu reagovat na asi neproflaknutější bulvár v automotive v ČR vážně nechápu). Co mě ale zaujalo více je následná debata...

"A vůbec, předpokládám, že většina z nás, jako automobilových fanoušků by si nikdy žádné nové Volvo nekoupila, tak proč řešit problematiku omezovače rychlosti u něčeho, co se mě nikdy nebude týkat?"

To jako vážně? Ten kdo si koupí nové Volvo je automaticky vyřazen z kategorie automobilových fanoušků? Ono už to není auto? Takovou S60 engineered by Polestar bych si koupil z fleku a klidně i modelový rok 2021, který přináší onen zmíněný omezovač (prý... Švédsko tvrdí, že Polestarem napadená auta ho mít nebudou, české zastoupení tvrdí, že bude na všem).

Každopádně stále se tady bavíme o jedné položce v softu, se kterou si během velmi krátké doby vytře většina SW úpravců pozadí a prostě vyrobí zakázkový unlock... Mimochodem, některá Volva z Itálie měla omezovač na 190km/h už v roce 1999, tak proč najednou ta šílená panika?

Ca
Cartman
10. července 2020, 15:06
1

Jenze to nemusi byt tak jednoduchy. Samozrejme zruseni omezovace se nabizi. Ale co kdyz ti umelci budou to auto dimenzovat opravdu jen na tu rychlost 180. Pak vypnes omezovac a ve dvoustovce ti neco vyskoci z motoru. Za jizdy. Pak nekdo spocita kolik se tou dimenzaci usetrilo v nakladech na auto. chytnou se toho ostatni vyrobci a mame to vsude. Pak nekdo spocita, ze kdyz to budem dimenzovat na 130 tak usetrime este vic ( sak naco potrebujes jezdit rychlec, 130 je max. na dalnici skoro vsude v Evrope, v USA este min): a za par let tu muzem jezdit bezpohlavnima mrdkama delanema z preklizky (nebo duroplastu).

Ča
Ča Snač Aj
11. července 2020, 07:45
0

Je fakt, že tohle otevírá dveře úplně novému levelu value engineeringu..

Chase
11. července 2020, 13:30
2

Cartman: až na to, že to jaksi moc ojebat nejde. Stavět auto na Vmax 180 je absolutní nesmysl, protože nemáš na čem ušetřit. Motor dokáže stejných otáček dosáhnout jak na vyšší, tak na nižší kvalt, takže poddimenzovaný jej není možné. To stejné je zbytek pohonného ústrojí. Brzdy jsou dimenzované na výkon a váhu. Vmax je opět až podružná informace. Jediné co ti nejspíš nebude nad tuto rychlost po unlocku fungovat budou elektroničtí pomocníci jako třeba autopit.
BTW: co tak vím, aktuálně už je u minimálně jedné firmy v ČR tento upravený soft dostupný...

Moses
10. července 2020, 13:22
4

To mi pripomenulo jednu staru reklamu...

reagovat
Ca
Cartman
10. července 2020, 13:31
6

Ano, pred par lety byla sila a rychlost povazovana za bespecnostni prvek. Co se doprdele stalo?

Ha
Habakukk
10. července 2020, 14:01
-3

Jak reklama na Saab s extra výkone souvisí s tím, že rychlost je považována za bezpečnostní prvek. Mě ta reklama evokuje to, že nový Saab 9-3 se 132kW naftou je sakra silák proto tam je ten silniční vlak.

beastar
10. července 2020, 14:02
0

Tak zase úplně nic moc. Záleží jak kde. Na druhé straně je zase debata o tom proč se úplně se vším jezdí na ring (Kodiaq atd) A proč se neustále výrobci hypersportů tahají od jednotky km na Vmax, kdyby to lidi úplně nezajímalo tak Agera dělá 200 a většině majitelů by to mělo stačit:)

Ca
Cartman
10. července 2020, 14:12
0

to Habakukk: to neznamena, ze Saab ma silu jak silnicni vlak. Ale, ze ma silu a rychlost bezpecne predjet silnicni vlak :-) (sila navic, kdyz ji potrebujes)

Ha
Habakukk
10. července 2020, 14:24
-1

Cartman: No to je o úhlu pohledu co si ze zdělení každý odnese. Já pokud se dívám na naftový kombík a výrobce píše o extra síle při pohledu na silniční vlak tak vnímám tažnou sílu. Protože spojovat 1,9 naftu a rychlost je takové no úsměvné ale marketing je mocný a podsune nám kde co.
beastar: Proč se s kde čím jezdí na ring no řekl bych BBC - TopGear který tam začal vozit kde jaký nesmysl no a v marketingových odděleních to začalo šrotovat proč tam neprohnat naše absolutně průměrné SUV.

JohnyLBC
10. července 2020, 23:22
4

Já u té reklamy na SAAB taky vidím dlouhý silniční vlak, který tě překvapí svojí reálnu délkou, kterou jsi neviděl/nečekal a musíš to předjet co nejrychleji :)

JohnyLBC
11. července 2020, 14:02
0

No taky možnost :-D

je
jerry
10. července 2020, 13:34
3

V historii automobilky udělalo Volvo plno pěkných aut. Ale nějak si myslím, že se z něj dělá moc velká modla. A v Německu na dálnici by mě to omezení 180 km/h fakt štvalo. Protože někdy potřebuješ třeba jen krátkodobě přiložit pod kotel a tady nikde nic. Ale je to můj osobní názor a to auto bych si kvůli tomu nekoupil.

reagovat
fortress
10. července 2020, 14:19
0

Jinak by mě ještě zajímalo zda to co automobilka tvrdí ohledně 0-100 je skutečně realita a máte to ověřeno. Na internetu vidím spíš časy okolo 5,8. To by pak článek už byl úplnej nesmysl. Tím spíše že například porsche udává dost "konzervativní časy" a realita je lepší.

reagovat
Sa
Sato
10. července 2020, 23:01
2

Niekto tu spominal japonsko, to je ale prave pekny odstrasujuci priklad, nie argument!

Btw nikomu tu cinsky majitel volva nevadi tak nejako z principu?

reagovat
Ha
Habakukk
11. července 2020, 05:50
0

Pán na hradě říká, že Číňan je fajn a máme je mít rádi, tak asi tak. On si Číňan za chvilku koupí i Mergl tak vono je to buřt.

Ca
Cartman
11. července 2020, 07:24
-2

Ale to neni jedno! Kdyz to tady cinan skoupi tak sme v riti. Mrkni jak dopadli ti chudaci v hong kongu. Potom nejen, ze budes muset kupovat jejich vyrobky, ale je i nekriticky obdivovat! A Autíčkář bude plny oslavnych clanku jak tady na to volvo

Chase
11. července 2020, 13:33
-1

Tvl pánové... Realita je taková, že 90% toho co dnes používáte se vyrábí právě v Číně. On to totiž nikdo jinej žánry prachy co zbytek světa nabízí vyrábět nechce. A že Čínský podnikatel koupil Volvo, díky bohu, protože jinak by dopadlo úplně stejně jako Saab...

beastar
11. července 2020, 14:26
0

Honk Kong je úplně jiná písnička. Historicky. Je to Britská tehdejší "chyba" ale taková byla doba. Jít si navzájem globálně na ruku. A Čína byla ekonomicky poloviční, než dnes. A vojensky to taky nebylo ještě ono. A že se tam toho vyrábí velké množství? Njn čínský dělník (nekonečně mnoho) a celkové skoro až feudální zřízení umožňuje kde, co. Nicméně je to asi stejný jako nadávat na Poláky, že vyrábí takový a makový salámy a obecně potraviny... Německý řetězec zadá vstupní požadavky. Polská firma je naplní.

Co souhlasim s Cartmanem. Prodávat bezhlavě průmyslové a strategické podniky Číňanům je poměrně vysoké riziko. Stačí už to, že jejich investiční banky operují v Evropě jak žraloci (všude na světě) Zrovna u Volva bylo ale nebezpečí 0. Tam to bylo zachránit značku mimo jiné i pro Švédsko, nebo nazdar jako Saab jak píše Chase. To že potom Číňan není hloupý a dokázal narozdíl od Fordu značku rozvinout a vtisknout jí nový směr to už je byznys a jak už nám Číňani i Indové dokázali tohle prostupuje rasy, náboženství i politiku když to umíš je jedno kdo a odkud si. Samozřejmě obecně je na vládách jednotlivých států jak budou přistupovat k Čínským investicím. Některé země v Africe už skrze firmy a státní byznys patří defakto Číňanům... ale to je Afrika doufejme, že naši trubci v EUP a EB atp budou opatrnější.
-
Komentář upraven 11. 7. 2020, 14:26:53

Ca
Cartman
11. července 2020, 14:50
-3

Panove jsem rad jak se tu ta diskuse rozjela a hlavne jsem rad, ze sem se mohl vykecat a ze se mnou obcas i souhlasite. Zazili jsme pekne casy revoluci, 90.leta byla sranda a porad je to dost dobry. Za sebe ted citim silici trendy jak to tady pekne posrat. Ale utesuje me, ze je mezi nami spousta optimistu, kteri to vidi jinak, lepe nez ja. Tak nam preju at si uzivame auta, svobodu a blahobyt jako dosud. At se ty moje orwellovske vize nenaplni.

Sa
Sato
11. července 2020, 15:03
0

Trubci opatrnejsi nebudou. Kedze 99% ludi nevidi ziadny rozdiel medzi jablkom vyrobenym v cine a huawai vyrobenym v cine tak to ani nikomu vadit nebude.

Vavris Vavrisovic
11. července 2020, 16:29
7

Cartman: Žiješ v Česku. V jedné z nejsvobodnějších zemích světa. Z nějakých trendů si vůbec nemusíš dělat těžkou hlavu. Možná jsme občas trochu hujeři, ale reálná snaha o dodržování a vymáhání norem je slabá. Na STK nakonec projdeš s kde čím. Rychlost tady sice měří, ale málo a na opakujících se místech... Není nic co by nakonec nějak nešlo... V něčí řiti žijeme jako národ už nějakých 700 let a stejně nám to moc nevadí... Neviděl bych to černě...

beastar
11. července 2020, 20:21
2

Vavris: Vlastne si to vystihnul. Ono u nas jakoby nejaky slozitosti a tezkosti existuji, ale realne se na nich moc nelpi. At uz to je stk ci pocitacove piratstvi stat je k nam v tomto dost shovivavy. Casto staci mit znamyho a jde to. Nakonec i ty emise... jsou ehm hodne benevolentni. Svoboda slova furt je. Muzem si nadavat do komousu, nacku a ok. I k tomu genderu a rasismu se u nas vztahuji pro cizince nepochopitelne veci.

Ale... Euronormy a plosna buzerace dolehne nakonec i sem. To vime. A tak to mysli Cartman. Jinak obecne ano at uz to byl Nemecky spolek, RU, nebo ted Eu vzdy tu byla slusna zivotni uroven a velmi liberalni spolecnost. Tu chvilku, co to byla samostatna Republika jsme si taky uzili. Snad nam ten klid nejen s autama vydrzi dalsich sto let.

Ca
Cartman
11. července 2020, 21:00
0

Amen

PB
12. července 2020, 04:46
1

Ani nahodou doopravdy nejde o tu rychlost (jen novinari delaji z hovna kulicku). Jde o nejotravnejsi svedskou vlastnost: inklinaci k socialnimu inzenyrstvi. A to me jako potencialniho zakaznika proste odpuzuje. Nechci za sve penize budovat utopicke svetle zitrky podle mineni kdejakeho cinskeho, nebo svedskeho soudruha. Samozrejme, v podstate nejezdim vic nez tacho zhruba 160, coz vlastne bude ve vsech pripadech opravdovych tak 140, mozna sto pade - ani v tom glorifikovanem Nemecku. Ale proste... "from China with love". A pritom ty jejich interiery jsou tak uzasny:))

reagovat
Fa
Fandatik
12. července 2020, 11:19
0

Jak už zmínil Beaster, vyhlášení Vize 2020 (že v novém Volvu neumře člověk nebo tak nějak), prvních pár smrťáků v USA a Volvo se na urovnávání žalob nedoplatí.

reagovat
beastar
12. července 2020, 13:17
1

Víš co hlavně obecně tyhle vize cokoliv. Snížíme, zvýšíme, uděláme, postavíme... To mi vždycky připomene akorát socialistický závazek anebo pětiletky. Prostě plánované cokoliv je hloupost. Docela by mě zajímalo, co plánovali třeba CSR firmy pár let před válkou. Nebo třeba LEGO před tím než mu podruhé kompletně vyhořela fabrika. Jako je to v podstatě hlavně součást marketingu který VOLVO praktikuje. Nedá se to brát vážně... A velmi to souvisí s tím, co popisuje PB příspěvek nad tebou.

To přesně vystihuje problém který mám i já. O tu Vmax jde vlastně až v poslední řadě a bezpečný je dneska všechno v ceně VOLVA.

Fa
Fandatik
12. července 2020, 14:08
0

Přesně :-DD já si poprvé při té Vizi 2020 představil, klasické "Poručíme větru, dešťi" a "s Volvem, padla bída na zem (fanoušků aut)".

Asi se musíme smířit s tím, že auto už prostě není status symbol. A třeba to dá prostor pro něco nového.

beastar
12. července 2020, 14:14
1

Jako je pravda, že za posledních 20 let se role auta ve veřejném prostoru a společnosti dosti změnila. Ohromit autem jako to šlo po revoluci to už je dneska téměř nemožné. Pokud nemáš opravdu něco unikátního za kopec prachů. Takže rozumim tomu že je čím dál těžší k tomu plánovat i marketing a propagace modelů.

Ono taky to plánování a tyhle kecy působí špatně na nás v té části světa kde s tímhle máme špatné zkušenosti. V Severní Americe to bude působit spíš sympaticky a asiati si na pořádek a cíle taky více, méně potrpí a mít Evropské auto, tam pořád něco znamená asi jako u nás kdysi znamenalo mít BMW! A kousek před tím západní auto obecně.

Fa
Fandatik
12. července 2020, 14:38
0

Je to o myšlení lidí. A automobilkám to vlastně vyhovuje. Když jsou třeba podsvícené obří ledvinky víc hype než drobný nápis V12 na boku. Ale to jsme řešili už i jinde.

Plánovat se musí ve všech časových výhledech. Ale tohle vše mi až moc připomíná centrálně plánované hospodářství. Uhlíková neutralita do 2050, Vize2020, atd., v tom máš pravdu.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac deVille Coupe 1958 málo kusů  1958
Cadillac deVille Coupe 1958 málo kusů

1958 rok výroby
326 koní výkon
6 400 ccm objem

Chevrolet G20 Chevy VAN 1989
Chevrolet G20 Chevy VAN

1989 rok výroby
170 koní výkon
5 732 ccm objem

Chevrolet Silverado C1500 Anaheim Industries 1992
Chevrolet Silverado C1500 Anaheim Industries

1992 rok výroby
170 koní výkon
5 732 ccm objem

Ford F250 XLT LARIAT 1990
Ford F250 XLT LARIAT

1990 rok výroby
180 koní výkon
7 500 ccm objem