načítám data...

Volvo EX90 a 5 věcí, na které se těším

15. listopadu 2022, 11:18 50 komentářů Viola Procházková

Volvo představilo svou budoucí vlajkovou loď a první dojem je velmi působivý. Teď už zbývá jen čekat...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Když se Volvo chystá představit novinku, je předem jasné, že nebude nouze o monumentální vize budoucnosti, ambiciózní plány a v neposlední řadě pastvu pro oči. Nejinak tomu bylo i během celosvětové premiéry novinky EX90, která se živě streamovala ze švédského Stockholmu do celého světa. Mimochodem, potěšilo mne, že tentokrát nepadlo v prezentacích ani slovo o zániku soukromého vlastnictví automobilů. Živě si vzpomínám na jednu z akcí, kde bylo právě sdílení a “nevlastnění” aut hlavním tématem. Přišlo mi to značně znepokojivé a z úst představitelů automobilky přinejmenším podivné. Tentokrát je situace veselejší – počítá se s tím, že i nadále budeme auta vlastnit a kupovat. Třikrát hurá!

Novinka s názvem EX90, označená za novou vlajkovou loď značky, prozatím nemá nahradit stávající esúvéčko XC90. To čeká na modernizaci, jež bude – podle některých náznaků – poměrně zásadní. Ryze elektrické EX90 bude dalším dílkem do mozaiky více či méně elektrizovaných modelů značky. Méně elektrifikované modely by pak měly z nabídky zmizet do roku 2030, od kterého se počítá již pouze s čistými elektromobily. V dnešní době je ovšem víc než kdykoli dřív krajně ošidné činit jakékoli předpovědi, takže osobně si počkám, až to uvidím na vlastní oči… Koneckonců, leccos se může stát ještě před tím, než první exempláře EX90 vůbec vyjedou na silnice. Dočkáme se jich totiž až v prvním čtvrtletí roku 2024. Ano – dnes vám představujeme auto, na které si reálně sáhnete až za rok a půl. Upřímně doufám, že sáhnutí dopadne, protože EX90 přiveze několik věcí, na které se opravdu těším:

1. Světla, světla, světla!

Na okaté efekty si většinou moc nepotrpím, ale světla mají výjimku. Nadchla mě už pohyblivá světelná show u DS7, ale z předních světel Volva jsem přímo u vytržení. Ve snaze nahradit typický gril, pro elektromobil zcela zbytečný, vznikl designový extra buřt, jaký jsme ještě na žádném autě neviděli. Ledkové 1,3megapixelové lampy se rozsvěcejí nejprve do tradičného protáhlého tvaru Thorova kladiva a pak na vás – no nekecám – mrknou!

Pouštím si video zas a znovu, a nemůžu se rozhodnout, jestli je to creepy, nebo úplně boží. Nejspíš obojí. Skoro by se nabízela okřídlená hláška: “To muselo dát práce – a přitom taková blbost.” Jenomže tohle bude na lidi fungovat, vsadím se, o co chcete. Ta světla budou pro spoustu zákazníků důvod, proč o autu začnou uvažovat. 

2. 600 kilometrů

Řeč je samozřejmě o dojezdu, jaký nám EX90 v tuto chvíli slibuje. Jak toho chce pětisetkoňové a téměř třítunové SUV dosáhnout? V první řadě baterií s kapacitou 111 kWh, kterou je možné v režimu DC nabíjet výkonem až 250 kW. To je působivá hodnota a nezbývá než doufat, že stejné schopnosti brzy prokáží i zdejší dobíjecí stanice.

Dalším parametrem, na němž závisí výsledná spotřeba auta, je aerodynamika. Koeficient aerodynamického odporu v hodnotě 0,29 na první pohled možná nevypadá světoborně, ale když zvážíme, že jde o sedmimístné SUV, najednou je to docela pěkné číslo. Úplně stejně se můžeme koukat na průměrnou spotřebu podle WLTP, která činí 20,7 kWh na sto kilometrů. Každopádně se šesti sty kilometry dojezdu už se dá fungovat téměř bez omezení. I během cesty do Chorvatska musíte někdy udělat pauzu na oběd, kafe a wecko. 

3. Bezpečnost zase o krok dál

Můžeme si stěžovat na čínské vlastnictví, můžeme kritizovat exaltovanou sebeprezentaci i některé konkrétní kroky, například omezení maximální rychlosti. Nemůžeme však Volvu upřít, že na poli bezpečnosti se stále drží, když už ne daleko před ostatními, tak stále na špici. Až EX90 vyrazí na silnice, bude jedním z mála aut, která k systémům aktivní bezpečnosti přidávají použití lidaru. Právě lidar, tedy využití laserového paprsku k detekci nejen vzdálenosti překážky, ale i jejího tvaru, velikosti, rychlosti a směru pohybu, se v autech zatím objevuje zcela výjimečně, “inteligenci” asistentů přitom posunuje dost významným způsobem kupředu. V širokém záběru poskytuje podrobný obraz situace před autem do vzdálenosti až 250 metrů. Po celém obvodu auta rozeseté kamery s krátkým i dlouhým dosahem, ultrazvukové senzory a radary jsou pro Volvo samozřejmostí už dnes. 

Více než působivý seznam čidel, jimiž auto komunikuje s okolím, mě však zaujal narativ, který se od dřívější filosofické omáčky trochu liší. Reakční doba asistentů, která je nesrovnatelně kratší než ta naše, je zde proto, aby řidič dostal upozornění v dostatečném předstihu a dokázal situaci korigovat sám. V konečném důsledku je tedy cílem asistentů nesahat člověku do řízení. A to se mi líbí. Možná si řeknete, že to není nic nového pod sluncem, a skutečně není. Nový je však způsob komunikace, který opět vrací autonomii do rukou člověka.

4. Ještě lepší koncertní síň

Volvácký soundsystém Bowers & Wilkins je už dneska jedním z nejlepších, jaké v autech můžete potkat. EX90 půjde ještě dál – poprvé nabídne funkci Dolby Atmos, tedy speciální technologii prostorového zvuku. Celkem má v kabině pětadvacet více či méně skrytých reproduktorů, včetně těch integrovaných v hlavových opěrkách. Odborníci B&W ladili zvuk tak, aby měl stejnou kvalitu na všech pasažérských pozicích. Na tohle se těším možná úplně nejvíc ze všeho.

5. Luxus z odpadků

Použití ekologických, udržitelných, recyklovaných a čertvíjakých dalších materiálů je dnes povinnou designérskou etudou pro každé nové auto. Pro Volvo to platí snad ještě víc než pro ostatní a EX90 bude přímo přehlídkou materiálových inovací. Tenhle bod ale zařazuju do výčtu věcí, na které se těším, i trochu ze škodolibosti. Nemůžu se totiž dočkat umělé kůže, která slibuje, že bude působit stejně přepychovým dojmem jako ta pravá. Nevím, nevím, Nordico v modelu C40 mě zatím stoprocentně nepřesvědčilo. Na kůži jsem pes a ta umělá mi nesmí přes práh. To už bych spíš sáhla po textilním čalounění s podílem vlny, samozřejmě získávané od biofarmářů. Mimochodem, pokud vás zajímá osud stromů použitých na dřevěné obložení, jsou udržitelně pěstované právě za tímto účelem.

Celé auto poveze 48 kg recyklovaných plastů a materiálů na biologické bázi. K tomu bude obsahovat 15 % recyklované oceli. Moc se o tom nemluví, ale právě ocel, respektive její výroba, činí asi 35 % celkové uhlíkové stopy auta. Zde se tedy v automobilovém průmyslu nachází hodně prostoru pro zlepšení. Celkový ekologický profil nám malinko kazí jen skutečnost, že se Volva EX90 budou pro celý region EMEA vyrábět ve Spojených státech, jejich cesta do Evropy se tedy zřejmě neobejde bez čoudících lodí. 

 

Co zaujalo na nové EX90 vás? 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ja
jazet
15. listopadu 2022, 11:50
4

Nejdříve jsem to četl jako dojezd 2600 km :) .

reagovat
HeavySmoker
15. listopadu 2022, 12:05
2

"počítá se s tím, že i nadále budeme auta vlastnit a kupovat" - To bezpochyby budem, ale nie tie od Volva. EX90 na mňa pôsobí až príliš sterilne, ak si predstavím nejakú šedú totalitnú sci-fi dystópiu, celkom mi to na jej cesty zapadá. Radšej si počkám na Polestar 5.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
15. listopadu 2022, 12:15
13

Přední světla mají tvar kladiva a ta zadní mají zase tvar srpu.

reagovat
Jakub Pospíšil
15. listopadu 2022, 13:49
10

Full commie packet to dostane ve verzi poleSTAR.

Opelfahrt
15. listopadu 2022, 18:37
2

A s omezenou maximálkou na 110 km/h.

ge
geralt
15. listopadu 2022, 13:32
2

bohužel nic...

reagovat
beastar
15. listopadu 2022, 14:22
6

Hlavně že se na středový tunel vejde velký portrét velkého kormidelníka Mao. A medailonek se soudruhem Si hnedle na zrcátko. Ty sedadla vypadají jako když jsou z dodávek pytloviny kdy AČLR kopala zákopy ve válce s nacisty. Design krom světel se moc nezměnil oproti současné produkci. Jinými slovy není se na co těšit. Dojezd hlavně na papíře aneb slibem nezarmoutíš.

reagovat
blud
15. listopadu 2022, 14:51
14

Sterilita u volva je asi nebetyčná. Tenhle model to očividně posune na jinou, vyšší úroveň. Ten interiér snad dělali "designéři" tesly, nebo ekonomické oddělení. Možná má absence čehokoli nerozptylovat posádky od sledování té velké televize u řidiče. Ekologie jistě zajásá nad použitím úžasných 48 kg recyklovaných materiálů z celkových 2,7 tuny auta. A dojezd? Z říše snů, kde se teplota pohybuje v ideálu, nefouká a furt se jede z kopce. Nenechte se vysmát, tohle volvo není pro lidi.

reagovat
Initial C
15. listopadu 2022, 14:57
0

Konecne akceptovatelny volant!

reagovat
ro
rock
15. listopadu 2022, 15:17
10

Nejenom že se stal standardem nezabudovaný, trčící tablet uprostřed; ona se ta móda rozlezla už i na přístrojový štít. To fakt nenůžou vestavět tak, aby to působilo jako integrální součást interiéru a ne jako aftermarket z ali?

reagovat
sheogh
16. listopadu 2022, 16:51
1

To me sere posledni roky u vseho, presne, vypada to jako samodomo

fortress
15. listopadu 2022, 21:18
1

Nic

reagovat
high_fish
15. listopadu 2022, 21:29
0

Za co, soudruzi?

reagovat
PB
16. listopadu 2022, 00:14
3

Pamatujete si to bily auto ve filmu Equilibrium? Tak to je presne ono - budoucnost techno totality od svedsko-cinskych soudruhu.

reagovat
Fr
Frodo
16. listopadu 2022, 06:54
1

Tohle má zaujmout někoho, kdo je fanda do aut? Tahle studená lednička? Já vidím jen smutek a depresi.
Už jsem to zmiňoval jednou, ale teď už je vážně na čase vymazat ten váš nesmyslný slogan: Autíčkář- Vaše každodenní dávka benzinu. Bohužel.

reagovat
briza
16. listopadu 2022, 09:58
11

Pominu fakt, že je ta věc extrémně hnusná a nepraktická(za lesklé dotykové plochy na volantu skutečně tleskánek), tak pokud by vlastnění auta mělo mít podobné parametry, tzn. že bude z Číny a elektropíčovina, můžou si ho výrobci klidně strčit do glutea. Naštěstí pozici Volva, alespoň za mě, přebral Lexus, v němž to mají ještě stále v hlavě v pořádku.

reagovat
M1chal
16. listopadu 2022, 12:12
2

čo ma zaujalo?
2818kg prázdne auto
sterilný interiér
čiže nič pozitívne

reagovat
bitner
16. listopadu 2022, 14:35
4

Vlastne docela zavidim vsem, kteri se jeste dokazou na neco noveho kolem aut tesit.

reagovat
VK
VK
17. listopadu 2022, 10:16
-3

- auta s hliníkovou konstrukcí a lehkých materiálů (NIO to právě uvádí na trh - a pak že to nejde, s pozdravem Beastovi)
- ticho při jízdě a odpich na sešlápnutí akcelerátoru
- náklady na palivo na polovině, třetině, zlomku nynějších 4 korun/kilometr při panujících cenách paliv.

Ještě celkem na co těšit se je.

beastar
17. listopadu 2022, 11:10
2

VK: Já nikde nepsal že to nejde. Dávat za příklad Čínskou firmu, co vyrábí autonomní krámy. A prodává je zejména na domácím trhu s rozdílnými procesy, než třeba v EU. Mimochodem prudce uměle nadhodnocený trh úrovně SSSR. Jediný co možná dělají dobře je že se podílí na F-e šampionátu.

Ticho při jízdě mám i v x let starém Maserati. Odpovídající reakci na sešlápnutí pedálu. Tu mám taky. A nejen já. Dnešní auta jezdí všechna v zásadě dobře.

Při panujících cenách paliv se hlavně přestává vyplácet jezdit na elektřinu. Navíc je to irelevantní poznámka. Co je drahé pro jednoho nemusí být pro druhého. Naopak zatím co běžná paliva kolísají cenově ale spíš stagnují. Zdražení elektřiny je nadále nevyhnutelné.

Design příšerný. Váha auta směšně vysoká. Dojezd akorát tak na papíře. Chápu že tvoje výkřiky o tom jak je automat nejlepší už nejsou v kurzu.

Tak teď si se zamiloval do EV. Nicméně doporučuji zkusit týden dva s tím jezdit. Tak jako já a pak psát tato obecně vyvrácená moudrá.

Čest.

HeavySmoker
17. listopadu 2022, 12:32
4

VK: Autá kompletne celé z hliníka Jaguár robí už pomaly 20 rokov, Lotus ešte dlhšie, čo to splietaš za haluze? Akurát s EV sa to stane nevyhnutnosť, aby nevážili 3 tony ale len "o niečo" viac než ICE. Čo je jeden z dôvodov prečo low-end EV s parametrami ICE príde s vydaním Half Life 3.

af
afro-r1
17. listopadu 2022, 16:27
0

Zatim spis tenkostenne vysokopevnostni plechy. Nebo hybridni sestavy. Ony ty narazove testy jsou take stale prisnejsi,

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
17. listopadu 2022, 22:08
2

VK: Myslím, že vím, co přesně hledáš: https://www.cd.cz/default.htm

beastar
17. listopadu 2022, 22:17
1

Ty dvacet let starý luxusní vagony z Rakouska asi z hliníku nebudou:)

af
afro-r1
18. listopadu 2022, 09:22
0

Presne tak. Panter, Pendolino a Elefant z hliniku, Viaggio Komfort z oceli.

riderhenry
16. listopadu 2022, 16:06
0

Po zkušenostech s některými modely Volva aktuální nabídky, které jsou po svém faceliftu objektivně horšími auty za více peněz, tak se na EX90 určitě těšit nebudu. I kdyby to bylo spalovací auto, vypadalo normálně a mělo funkční interiér, což se zjevně ani náznakem nekoná. Oblíbenost Volva u redaktorů plně respektuji, ale moc jsem to nikdy nepochopil, když jsem ta auta následně sám vyzkoušel.

Ale jo, bezpečné to bude pravděpodobně nejvíce minimálně v rámci kategorie, možná "úplně na celém světě". V tomhle zase má Volvo opravdu zatím čistý štít a ostatní (Subaru a spol.) jenom spoustu marketingových keců.

reagovat
PB
17. listopadu 2022, 02:00
1

Subaru ma bozi EyeSight, jedinej jejich problem je, ze nedavaji do aut motor. Jinak, nemaj redaktori referencni elektroVolvo? :) to cloveku ten ideologicky spravny pohled ujasni:))

riderhenry
17. listopadu 2022, 13:49
-1

No jakoby snad Volva motor měla... Samozřejmě nejsou jediní, kdo je schopný dát do podobného auta čtyřválec, ale většinou si člověk může připlatit ještě za větší motory. Ale to už je ohrané téma.

K tomu EyeSight - já s tímto nemůžu souhlasit. Subaru prostě jede marketingově téma bezpečnosti. Srovnávat Subaru, které akorát vzalo do marketingového (a možná nadprůměrně fungujícího - nemůžu soudit) balíčku systémy, které jsou na trhu dávno dostupné, s Volvem, které kromě inovací na poli aktivní bezpečnosti (kdy zkrátka často jejich auta mají systémy, které konkurence uvede až v dalších generacích) především svoje auta staví od začátku tak, aby byla bezpečná, nějak nedokážu. Tzn. ne aby uspěla v nárazových testech, ale aby v nich přežila posádka. Jsme zvyklý, že většina lidí toto nevnímá a myslí si, že když Mercedes má 5* NCAP, tak bude stejně bezpečný, jako to Volvo. Bohužel se to objevuje už u novinářů (ono to není asi tak jednoduché vyprostit se ze světa brožurek a prezentací).

HeavySmoker
17. listopadu 2022, 14:47
1

riderhenry: Dovolil by som si nesúhlasiť. Aktívne bezpečnostné systémy od Volva sú o generáciu za nemcami, aspoň v prémií. Volvo marketingovo tlačilo napr. PilotAssist, ktorý drží na diaľnici auto v strede do 130km/h. BMW má to isté, ale funguje do 210 (testované za vás). Kopec falošných poplachov pri detekcií prekážok a celková nedotiahnutosť (trhanie volantom, dupanie na brzdy). Ak si človek potom prečíta NCAP report, tak tiež nič nadpriemerné nenájde (ani podpriemerné, proste štandard triedy, aspoň pre autá ktoré som zvažoval S90/S60). Samozrejme je lepšie než Subaru, veď je to aj drahšie auto s vyšším podielom vysokopevnostnej ocele. Môžem sa opýtať v čom vnímaš ich náskok proti podobnej konkurencií, nie historicky ale dnes? Je niečo čo Volvo teraz má, a v BMW to nedostanem ani za príplatok?

riderhenry
17. listopadu 2022, 16:05
-1

HeavySmoker: Pilot asist vnímám spíše jako komfortní funkci, než bezpečnostní. Ale máš pravdu - samotného mě V90 CC po faceliftu dost dostala, jak (ne)fungovali asistenti a auto třeba řidiče neupozornilo, že vypíná pilot asist asi díky vyšší rychlosti a prostě najednou jelo mimo pruh bez jakéhokoliv upozornění - jen se změnila barva ikony... Pak se mi (stejně jako 5er BMW) zastavilo se škubnutím a probuzením dětí při parkování na trávě, protože auto identifikovalo překážku, takže full brakes kvůli stéblu trávy... Jestli existuje někdo, kdo tyhle asistenty běžně nevypíná, tak souhlasím s tím, že minimálně BMW je v tomhle dál, pravděpodobně i ostatní Němci a možná i zbytek "prémie". Nechám na posouzení každého, do jaké míry jsou pro něj důležité - mě spíše obtěžují a vypínám je. K té bezpečnosti skutečné, tedy pasivní. Přiznávám, že jsem fanda BMW jak starších, tak nových. U Volva tu značku respektuji především díky modelům předchozích generacích, kdy jsem ta auta bral jako takové nejlepší volby pro běžné lidi, kteří chtějí dobré rodinné auto. A to platí i dnes, na trhu mladších ojetin. Ale ani u nových generací nedám dopustit na bezpečnost. Schválně si vyhledej na YT videa ze small overlap testů IIHS a zkus najít jinou značku, u které všechna auta dostala nejlepší hodnocení nárazu (včetně dnes už 30leté první XC90!!!). A hlavně je dobré vnímat způsob, jakým se auto při nárazu chová. Volvo snad vždy ""odhodí" přední kolo, které se sveze po karoserii, a auto pokračuje dál = minimum energie působí na posádku. Tohle není náhoda. Zatímco u Audi/M-B/BMW/Lexusu atd. to je jednou průměr, jednou super, jindy katastrofa. Pointa je, že tento crashtest se objevil relativně nedávno a tak na něj auta nebyla "konstruovaná" (viz ta první XC90). A tak se dalo trochu více orientovat v tom, kdo auto staví na crashtest a kdo na skutečné nehody (small-overlap vychází ze statisticky nejčastější varianty nárazu - s malým překrytím obou aut). Testy NCAP jsou naprosto neobjektivní především díky tomu, že dávají nesmyslnou váhu asistentů. Viz kauza Dacie, která měla nárazové testy srovnatelné s Oplem Mokka a dalšími auty (neříkám, že skvělé, ale žádné drama taky ne), ale díky výbavě proběhlo internetem, že v tom autě budou umírat lidé po tunách, protože to má málo hvězd...

Rád jsem lidem také posílal video "Volvo XC70-Volvo's excellent safety proved in the crash" - není to úplně vědecké, ale zase je tam to drama...

Téma bezpečnosti je celé složité v tom, že jsou určitá zažitá klišé, které přiživují všechny strany příběhu - novináři, média, "znalci" v hospodách... Je to podobné, jako když dnes lidem člověk propaguje protisměrné autosedačky, které zkrátka JSOU bezpečnější (tuším o 80 %), než posměrné sedačky. Ale kolik lidí k tomu dospěje samo? Kolik lidí se rozhodne "špatně", i když tyto informace mají? Přitom nejde o peníze, ani nic jiného. Kolik lidí dnes a denně špatně poutá děti a/nebo sedačky? Já za svých 6 let "rodičovské aktivity" našel jen jedinou rodinu, která by tohle zvládala správně. Mimochodem, schválně jaké autosedačky nabízí Volvo v rámci originálního příslušenství...

HeavySmoker
17. listopadu 2022, 16:58
1

Keď som vyberal auto (pre manželku, kde mi bolo okrem bezpečnosti všetko u prdele), šiel som tiež po dátach Institute for Highway Safety (IIHS) ktorá robí aj tie zmienené testy. Majú tam rozpísaný počet smrteľných nehôd podľa výrobcu a modelu. Volvo tam v niektorých kategóriach figuruje a je zhruba v strede (lepšie si počínalo celé DE trio aj Lexus). Naopak vo svojom segmente (non-premium, midsize) Subaru suverénne prvé takže zjavne tam robia v rámci rozpočtu nadpriemernú robotu. Nič proti, Volvá sú bezpečné autá, ale nedokážem ich vnímať ako suverénneho víťaza. Naopak, aj IIHS dalo lepšie známky pre BMW než Volvo (S90 vs 5er) aj s tým overlapom. Značka ktorá si na tom postaví marketing by mala podávať lepší výkon, ideálne najlepší v triede. To čo reálne vidím je priemer, aj to slabší.

riderhenry
17. listopadu 2022, 19:37
0

IIHS hodnotí daleko více věcí, než jenom "fyzickou bezpečnost" posádky. V nárazech je Volvo jednoznačně top značka. Ale chce to chtít hledat, ne pořád brát jako argument nějaké hodnocení, kde hrají roli světla (ne že by to nebylo podstatné, ale...), nebo jak jsou dobře značené ISOFIX na sedačkách... ADAC taky při testech dětských sedaček dá nejbezpečnějším (protisměrným) sedačkám špatné hodnocení, protože mají horší kvalitu plastů, a vyhraje to sedačka, ve které se každému dítěti do 4 let zlomí vaz při nárazu určitou rychlosti... Bohužel, svět takhle nefunguje, stále se musíme nejlépe rozhodovat sami a nespoléhat na ostatní.

Btw. Volvo nemám a ani ho neplánuji kupovat, naopak jsem měl BMW a teď plebejský VW...

ransom
16. listopadu 2022, 18:33
5

Jako startup nějaké malé středoevropské firmy by to vypadalo dobře. Jako Volvo nikoli.
To pozérství s recykláty je každopádně pitomé.

reagovat
Pólin
16. listopadu 2022, 20:59
4

Osobní auto pro 5, nebo 7 lidí a váží 2,7tuny. To má být eko? A těch trapných 50kg recyklatu...kdyby to auto bylo upřímne a konzistentni, tak bude čalouněné kůži z velrybích předkožek...je to rozezranost nejvyššího levelu, ale hraje si to na zachránce planety. Třeba RangeRovery mají podobné parametry, ale alespoň nevytahuji hlasky o šetrnosti, recyklaci a světlých zítřcích. Jsou to prostě hovadsky velké krámy, které žerou jak Halina, ale alespoň se za to nestydí...

reagovat
PB
17. listopadu 2022, 02:03
1

Jo, je to spis osobni lokomotiva... To je ta ekologie woe :))

Ha
Habakukk
17. listopadu 2022, 13:34
1

Materiál sedaček vypadá jako z nějakého lowcost kompaktu, ale asi bude super ekologický.

reagovat
af
afro-r1
17. listopadu 2022, 16:24
-1

Kuzi z kravy lepsi vyhodit, nez vyuzit v aute... :-)
Spis pujde o dobry pocit vegetarianskych zakazniku. Spousta z nich je navic eko blaznu, tak se to tak nejak spoji dohromady,

Ha
Habakukk
18. listopadu 2022, 09:32
0

Chápu odpor ke kůži, ale takové velurové sedačky jsou také fajn a vkusné. Toto mě připadá jak nějaká levná plastová látka.

af
afro-r1
18. listopadu 2022, 10:55
0

To uz je takova mantra ekonabozenstvi - bez utrap a sebemrskacstvi neni cesta k zachrane planety ta spravna.
Jinak samozrejme existuje treba alcantara. coz je velice prijemna alternativa kuze, ale to by bylo vegetarianske win-win, to se nepocita.

A cisty vytrideny plast je takove modifikovane uhli. Takze ekologicky spalit v modetni teplarne a z usetrene ropy/uhli si vytvorit plast novy, nedegradovany.

Wa
Wakantanka
17. listopadu 2022, 16:22
-4

Ehm, čo tak čítam v poslednej dobe komentáre pod nejakým EV autom tak nevychádzam z údivu pri konzistentnosti niektorých prispievateľov. Tesla, Volvo? Fujtajbl hnus sterilný spotrebič, svedkovia Elonovi apod. Nejaký VinFast ...mno dajme tomu šancu, strýček Pho má náš obdiv atď. Čím to je? Ak spotrebič tak spotrebič jedno či americký, Švédsko čínsky alebo vietnamský nie?

reagovat
beastar
17. listopadu 2022, 22:15
5

Já ti to osvětlím. Ono se to má tak. Tesla se svým agresivním marketingem a osobou guru zakladatele Elona dost přejedla. A to i lidem kteří jim dřív kdoví proč drželi palce. O tom, co je Musk za psychopata s narcistní poruchou se můžeme sice přít. Jenže tuhle svou ctižádost a weird feel přenesl právě i do Tesly. Jeho velkolepé sliby atd. Čím víc právě vzniká konkurence tím víc je vidět co je Tesla zač. Prostě ne každý musíme obdivovat emerykn drymin jednoho chytrýho jihoafrickýho kluka. Kterej už půlku světa pěkně sere. A v současný chvíli se docela divím, že nevypadl z okna. Nebo se omylem nestřelil lukem do hlavy při snídani. A navíc těch let kdy to prostě byla nekvalitní předražená hnida. Dodnes to není ideál. Těch lží kolem toho. Nehod s jejich auty. A naprosto debilní architektura interiéru. Prostě se nedivím, že to tady schytala občas. Btw tahle auta dostávají čoud často i v US. A dokonce v hyperkorektních diskusích si občas někdo posteskne. Občas ten krám někdo zapálí. No hlavně že fans chrochtají blahem... No problem. Hlavně nám ostatním to necpěte. A bacha na baterky.

Volvo. Nejen že soudružská internacionála jede na plný koule. Na těch autech je to i vidět. Švédská společnost se pravda trochu probrala. Automobilka však ne. Mě stačí vidět jejich manažery a mám dost. Číňan si to dobře ohlídá. Hloupý europrogresivní neokomanči to ještě kupují. Protože to se vyplatí však sedadla jsou z odpadků. Design mají stejný posledních pár let. Reálně se snaží dělat něco eko a cool z něčeho co eko a cool není asi tak deset let. Opět stejný už i fanoušci a často velký volvaři na to serou. Bezmála tři tuny těžký něco. To nevážila ani pancéřová minulá A8 v benzínu. Žrát to bude jako hovado na to nemusíš být odborník na EV. Takže 600km dojezd leda ve větrném tunelu. Ve městě to zabere místa jak nákladní Tatra. Kde je ten pokrok kterým se ohání? Bezpečný je dnes reálně skoro všechno. Když nemáš na silnici smůlu. Sterilní to je. Bez nápadu. Jestli chceš vidět nápad... Neříkám že vkus... Koukni co dělá DS, Alfa, nebo Pagani;) Tohle je jen další smutná krabice pro ekomaminky z předměstí. Ne náhodou v nových Volvech a Teslach potkávám často podobný typ řidičů. Totální ignorantský jelita který řídit neumí a ani se to nehodlají učit. Říkám subjektivně.

Takže když přijde nějaký Vinfast. Uvědomím si že když bolševika tak raději z Vietnamu. Co nechce ovládnout svět a nechová se jako světový fašista no.1. Navíc je to přirozená konkurence těmhle Muskům a jiným. Kde jejich neskonalý obdiv kysne když je vidět že úplně obyčejný miliardář z Vietnamu. Umí to stejný a za kratší dobu. Navíc nikdo to tady popkulturně netlačí jako nějakou modlu. Ta auta mají relativně šanci. Nikdo to tady pokud vím neobdivoval bezmezně. A pro Volvo je blbá zpráva že i Vinfast a jeho design okopírovaný z Evropy je zajímavější, než tahle zoufalost nahoře.

Takže mimo jiné jde i o to, co ty značky dnes mají za image. Co představují. Možná se z toho dá politika vynechat. Pak ti zbude dalších x argumentů jako odpověď na tvůj dotaz.

HeavySmoker
18. listopadu 2022, 09:22
5

Beast to zhrnul pekne, ešte by som dodal že Tesla aj Volvo opakovanie horovali za budúcnosť kde nevlastníš auto, všetko bude sharing a hlavne autonónmne, lebo človek je hrozne nebezpečný. Defacto obe značky útočia na náš koníček, často jedinú radosť čo ešte v živote máme :) Takže automobilka ktorá robí autá a stará sa o seba je instantne sympatickejšia.

StreetPro
18. listopadu 2022, 13:32
1

Muskovi těžko odpářeme fakt, že si dokázal představit auto na baterky, vyrobit jej A prodat masám. Nebýt něj/Tesly, dost možná by teď místní eko-pomatenci obdivovali "Golf E-2022" s dojezdem 132 km, váhou 1857kg a prostorem pro 3 dospělé + jednoho afgánce, protože víc nikdo ve vedení VW nepotřebuje.

MB
MBMB
18. listopadu 2022, 16:19
1

Vinfast dosud prodal nějakých 2500 kusů EV. Je to stále začínající ztrátová automobilka, která ještě musí proinvestovat hodně peněz a profitabilní plánují být až za několik let. Na hodnocení, jestli zvládli to samé co Tesla, je ještě hodně brzy. Zatím jsou jen plány a jestli se to povede, je ve hvězdách. A i pokud se to nakonec rozjede po rozměrů a profitability Tesly, tak udělat to 10 let po ní, kdy jsou násobně levnější baterie a kdy je obecně už ten vlak rozjetý, je výrazně jednodušší, teď už to dělá spousta nových firem. Tesla to udělala jako první téměř na zelené louce i včetně vlastních nabíječek, protože prostě žádné jiné nebyly.

Wa
Wakantanka
18. listopadu 2022, 19:11
-1

Beaste čiste technicky mne ako kupcovi môže byť u zadele či je Musk taký alebo hentaký, či napísal, povedal to či ono. Ak idem kupovať EV riešim to či dostanem to svoje value for money. Nejakú pridanú hodnotu oproti historickému odkazu iných automobiliek nedostanem. Proste spotrebič nech je to Tesla, VinFast či Lucid alebo Volvo prípadne číňan ktorému neviem ani prísť na meno. Inak ohľadom tých vyhlásení a sľubov od vedení iných automobiliek by sa dal napísať román na pokračovanie. Istým pánom Piechom počnúc a trebárs pánom účtovníkom z Fiatu končiac. Proste marketing tam i tam a sľubom nezarmútiš :)

beastar
19. listopadu 2022, 22:52
2

Wakatanka: Tak to potom gratulace, velká. Protože pro velkou část zákazníků dokonce i kupujících ojeté auto. Je vlastně image značky, nějaký marketing kolem, tradice a tak dost kruciální prvek toho, než přijde value for money. Nemyslím si a hlavně vidím kolem, že by toto EV jakoukoliv cestou měnilo. Spíše naopak. První Tesla byla hlavně póza. Prostě vyjádření jistého statutu a příslušnosti ke kastě. Tohle je samozřejmě u aut se spalovacím motorem též. Přidává se k tomu ještě jakási tradice a historie. Což EV z podstaty věci nemá. Proto se zatím nejvíc do popředí dostávají projekty s výstředními postavičkami kolem. Nebo samozvanými vizionáři. Jak kdo chce. Já vím ten člověk staví rakety ( teda jeho lidi on na to hlavně umí sehnat prachy) To ovšem neznamená že není kokotem. A samozřejmě to neznamená že podobný lidí nedělají reklamu čas od času i jiným výrobcům.

Vnouček pana Porscheho toho taky napovídal. Podle mě ale udělal VW great again. Samozřejmě se spoustou přešlapu. Dnes jsou v prdeli jak sláva Lancie. Ty účetní z Fiatu moc nechápu jak myslíš? To se většinou zákazníka nedotýká přímo. Možná znám některý od vidění:D Slibem nezarmoutíš ano, to sem tu nedávno psal i já. Čili princip chápeš toho, co píšu obecně. Zákazníka zajímá celé dění kolem té které věci. A ti co tvrdí nejčastěji že value for money je jako jejich volba numero uno. Tak jsou nejčastěji ti, co nejvíc lavírují než koupi i blbou mikrovlnku. Prostě chceš mít pocit, že si na to vyzrál. Musk to ví, Ferdinand to věděl a každej další boss to ví. Včetně soudruhů ve Vinfast.

Wa
Wakantanka
20. listopadu 2022, 16:50
1

Pan učetní bol myslený ten kanadský talian čo Fiatu kúpil Chrysler a poslal k vode Lanciu, len si neviem spomenúť na meno :) Ja si proste myslím, že EV sa už nekupuje srdcom a potencionálnych majiteľov vôbec nezaujímajú prehlásenia ich CEO. Humbuk okolo robia všetci a práve EV nemajú na čo nadviazať, ani z histórie, ani z motor športu, proste spotrebič.

StreetPro
21. listopadu 2022, 10:54
-1

On je Musk a jeho firmy tak moc pred ostatnimi prave proto, ze ON sam je neskutecna bedna a dric v jednom. Kdyz se jeden podiva do historie, nejde si nevsimnout, ze udelat "inovacni diru do sveta" muze jen chytrej A pracovitej clovek, kdyz nepocitam inovace typu "vyhladme pulku sveta, protoze jsem diktator".
Ono je to logicky, protoze kdyz rozumim vsemu do detailu a navic si dokazu predstavit (neexistujici vec) kam se chci dostat a jak dlouho to realne zabere, muzu udelat precizni plan. Na to pak najmout schopne manazery, kteri dotlaci lidi k vysledkum v pozadovanem case. A kdyz tomu sefuje jeden clovek, ktery ma moznost potlacit okamzite "no-sayers" (at uz vyhazovem nebo motivaci), dostava se SpaceX nebo Tesla za 10 let tam, kde NASA nebo GM potrebovalo 50let+, o poctu lidi a penez nemluve.
Jinak je mi vcelku jedno co kde kdy Musk rekne, jen popisuju, ze tohle je duvod, proc to funguje a proc stagnuji statni korporace.

Opelfahrt
21. listopadu 2022, 12:38
0

Neměl ten účetní být Sergio Marchionne?

martin_100
19. listopadu 2022, 16:29
0

Nezaujalo. Je to hnusný, vybydlený, neútulný a celkově to připomíná čekárnu na pohotovosti....zubní.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem