načítám data...

Mercedes-Benz E300de: Pan Jedinečný

Klasika všech klasik se tentokrát vydala proti proudu. A ultrakonzervativní kombík není tím, čím se zdá být.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Elegantní éčko se stříbrným lakováním a klasickým černobéžovým interiérem. Pod kapotou čtyřválcový naftový dvoulitr, poháněná zadní náprava, na palubě hromada nejmodernější techniky. Co je na něm tak výjimečného?

Momentálně jde o jediný hybrid s dieselovým motorem, jaký na trhu najdete. Zatímco kombinaci benzínu s elektrikou má v portfoliu kdekdo, spolupráci Rudolfa Diesela a Nikoly Tesly se automobilky vyhýbají. Krátce s ní koketovaly koncerny PSA a Volkswagen, občas se objevuje i v podobě konceptů na autosalonech. Teď samozřejmě nemluvíme o mild-hybridech, to je jiná. Malý elektromotor jako podpůrná jednotka se utěšeně šíří napříč všemi segmenty, v tomto případě však nejde o auta, která jsou schopna pohybu pouze na elektřinu. Skutečný dieselový hybrid, dokonce plug-in, nabízí opravdu jen jediný model – Mercedes-Benz třídy E. Nebudu se teď pouštět do úvah nad důvody tohoto fenoménu, nejspíš to bude mít co do činění s tím, že široká obliba dieselů existuje pouze v Evropě a stavět unikátní koncepci jen pro trh sešněrovaný těmi nejpřísnějšími regulacemi je zkrátka neperspektivní snaha. Zastavět do jednoho auta diesel a elektromotor je taky dražší. K čemu tedy může být takový hybridní diesel dobrý? 

Dva v jednom

Umím si představit, že mám garáž se zásuvkou a každý den jezdím do práce přes půl Prahy. V ideálním případě mám zásuvku i u parkovacího stání v práci. Při splnění těchto podmínek můžu odjezdit celý pracovní týden bez spálení jediné krůpěje zkapalněných dinosaurů. Akumulátor s kapacitou 13,5 kWh se z běžné zásuvky nabije asi za 5 hodin, z wallboxu asi hodinu a půl, v městském provozu pak auto dojede na elektřinu zhruba 30 kilometrů. 

 

O víkendu budu chtít jet na výlet nebo na chalupu, třeba 150 km z velké části po dálnici. Hlavní roli přebírá motor spalovací a elektřina se stahuje do pozice podpůrné síly. Auto se mění na klasické naftové éčko, tedy vůz pro dlouhé a rychlé přesuny jako stvořený. Naftový čtyřválec sice nemá konejšivý projev víceválcových motorů, jde však o nejmodernější diesel z kuchyně Mercedesu, menší, lehčí, úspornější a s pěkným výsledkem z hodnocení Green NCAP. Na dálnici, kde se z řady benzinových hybridů stávají hlučné a užrané bestie, hybridní éčko jede zkrátka jako naftový kombík, jen o pár metráků těžší než běžná spalovací varianta. Čtyřválec se zvenčí ozývá dieselovým klapáním a rovněž při prudší akceleraci si jeho činnosti všimnete, ale díky skvěle odhlučněné kabině je dunění vzdálené, při stabilní rychlosti téměř neslyšné. 

V jednom autu tak máme dva úplně odlišné styly fungování. Ty se dají samozřejmě i všelijak kombinovat. Tlačítkem vedle řadicí páky lze volit mezi čtyřmi režimy. Hybridní režim nechá výběr ideálního pohonu na automatice, pak tu máme čistě elektrický režim (dokáže auto samostatně pohánět až do rychlosti 130 km/hod), dále Energy save, který používá elektřinu jen k rozjezdům a jinak ji šetří na později, a konečně Charge – mód, v němž spalovací motor za jízdy pomáhá dobíjet baterii. To je užitečná funkce v momentu, kdy se třeba po dálnici blížíte k městu, v němž budete potřebovat ryze elektrický pohon. A tím se dostáváme k situacím, které jsou pro pořízení auta nejsilnější motivací…

Nejde jenom o peníze

První z nich v naší české kotlince zatím neřešíme, ale dříve či později řešit začneme. Jsou to nízkoemisní či bezemisní zóny. I u nás ale oceníte, že se auto díky tabulkovým emisím pod 50 g CO2 kvalifikuje na nositele registrační značky začínající písmeny EL. V Praze to znamená volné parkování na modrých i fialových zónách, od příštího roku přibyde další drobný bonus – užívání dálnice bez dálniční známky. Dobře, pár stovek za dálniční známku asi zákazníka trojcípé hvězdy nevytrhne, bezuzdné parkování ve velkoměstě ale musí potěšit každého. Po týdnu tohoto režimu musím říct, že je to boží věc, a to patřím k lidem, kteří se ohledně parkování jen tak něčeho nezaleknou ani s obyčejným autem. 

Pokud bychom šli čistě po ekonomice provozu, hybridní éčko zas tak výjimečné není. Není samozřejmě extra drahé, ale není ani extra levné. Budete-li motor drtit vysoko nad dálničním limitem, objeví se na palubním počítači nijak oslnivé číslo, viz výše na obrázku. Jedno kompletní dobití baterie vyjde při průměrné sazbě za kWh asi na 60 korun, do práce a zpět tedy budete jezdit za 2 Kč na kilometr. S úsporným dieselem se na podobnou hodnotu dostanete taky. Hybridní ústrojí je ale velmi chytré a prakticky neustále hledá způsoby, jak energii šetřit a doplňovat. Pokud zrovna nestojíte na plynu, auto si umí samo dobrzdit motorem, když se přibližujete k vozu před sebou, když vjíždíte do zatáčky, dokonce když se blížíte k dopravní značce na začátku obce. To proto, abyste nemuseli šlápnout na brzdu.

Obecně ale musíte nad režimem jízdy přemýšlet a celková ekonomika provozu vychytané hybridy od Toyoty či Lexusu nakonec netrumfne. Jenže to zkrátka není, oč tu běží. Hybridní éčko si těžko někdo koupí jen proto, že chce ušetřit za palivo (zde by se nabízela i otázka, proč by si člověk, který řeší každý haléř na ujetý kilometr, vůbec kupoval Mercedes). Koupí si ho někdo, kdo se občas potřebuje pohybovat výlučně na elektřinu a zároveň nechce být na dlouhých trasách limitován hledáním nabíječek a čekáním na doplnění šťávy. Touto optikou jde o dokonalou kombinaci, která snadno obhájí ne zrovna nízkou cenu.

(Ne)obyčejný Mercedes

Život s hybridním éčkem přitom bude stejně příjemný jako s “obyčejným”. Na první pohled je od sebe ani nerozeznáte. Kromě nenápadného znáčku EQ power vypadá auto stejně jako jeho spalovací příbuzný. Po otevření kufru si všimnete ještě schůdku, pod nímž je schována baterie. Ten sice ukousne část zavazadlového prostoru, ale můžete se na něj dívat i pozitivně – do vzniklých prohlubní (menší vzadu a větší vepředu) se dají uložit drobné předměty, které pak za jízdy nelítají po celé ploše kufru. Popravdě nechápu stesky některých kolegů, že je to škaredé a těch pár chybějících krychlových centimetrů zaručeně způsobí nemalé problémy při balení na dovolenou. Netuším, proč by mě měl esteticky urážet schod v kufru, a jestli dostanu do kufru o jednu tašku víc nebo míň, mi taky žíly netrhá. V rámci rozhodování, zda koupit, nebo nekoupit, by mě tahle věc zajímala asi tak na posledním místě.  

Když potom odhlédneme od “alternativního” pohonu, dostanete auto, které se v ničem neliší od standardní E-klasse. To znamená, že na něm budete horko těžko hledat kompromisy. Podvozek je ladný a sebejistý zároveň.  Automat řadí, jak by nebyl. Kabina s dokonalými sedačkami a prvotřídními materiály (černé dřevo s drsnou přirozenou strukturou si zaslouží samostatnou pochvalu) poskytuje příjemné místo k životu a okamžitě po usednutí cítíte, jak vám klesá krevní tlak. Displeje se skvělým rozlišením, grafikou i barvami můžou mnozí konkurenti jen tiše závidět a optické trackpady na volantu prostě miluju. Pak jsou tu samozřejmě jízdní asistenty, kterým v podání Mercedesu není co vytknout. Adaptivní tempomat reagující na dopravní značky, lane assist, dokonce samostatná změna jízdního pruhu, to všechno s nenásilným až něžným projevem, který řidiče nebuzeruje, ale zdvořile upozorňuje. Takhle se má chovat prémiový vůz.

Verdikt

Rozhodně to není hybrid do každé rodiny. Naftové éčko s elektromotorem je určeno lidem s poměrně specifickými potřebami, ty však naplní jako žádné jiné auto v současné nabídce. Městské pojížďky v elektrickém módu vám dopřejí konejšivé cestování v naprosté tichosti, na dálnici na to můžete bez obav dupnout a nestarat se o vzdálenost další nabíječky. Jinak je to zkrátka Mercedes, skvěle postavené auto, ve kterém je radost vydat se na cestu. 

 

Technické údaje

Motor: vznětový čtyřválec 1 950 cm3 + elektromotor
Výkon: spalovací motor 194 koní (143 kW) 
            elektormotor 122 koní (90 kW) 
            celkový výkon soustavy 316 koní (233 kW) 
Točivý moment soustavy 700 Nm 
Převodovka: automatická 9G-TRONIC
Maximální rychlost: 250 km/h 
Zrychlení 0-100 km/h: 6 s 
Kombinovaná spotřeba (udávaná): 1,6 l/100 km
Základní cena s hybridním pohonem: 1 871 870 Kč Kč
Cena testovaného vozu: 2 055 025 Kč

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Em
Emasopust
19. prosince 2019, 17:40
1

Škoda že tu není fotka toho schodu

reagovat
Jakub Pospíšil
19. prosince 2019, 19:44
3

Co není, může být :)

BubaaCZek
19. prosince 2019, 18:58
1

To je dobry clanek. Libi se mi popis te techniky i zpusoby pouziti. Pro nasi rodinu by to smysl melo. Akorat to stoji dvakrat tolik, nez by mi bylo mile.

reagovat
beastar
19. prosince 2019, 20:18
1

Parádní test. Parádní text. Hezky naspecifikovany auto. A kvůli té použité technice sem rád, že se to tady objevilo. Myslím že to má smysl. Objeví se to i v dalších modelech. Jen teda cena je taková jaka je za éčko v náloži.

reagovat
ro
rock
19. prosince 2019, 20:19
0

Hmm, a zas ta přístrojovka. To nikdo designérovi neřekl, že to do té jinak krásné kabiny vůbec nepasuje, že je to jak pěst na oko? Proč si nedali práci s tím, aby to nějak sladili s okolím, když už tam teda dneska ty omalovánky musí být?
Slováci mají pro popis něčeho takového dokonalý výraz, řeknou, že "je to grc". U nás nevím... "Je to sračka" by mohlo být dostatečně výstižné.

reagovat
beastar
20. prosince 2019, 03:42
1

Spíš blitka... Když už. Mě to teda nijak nepohoršuje. Prostě to tak vymysleli jako celek. Krása vypadá jinak, ale v praxi to funguje...

PE
PEdr.0
19. prosince 2019, 23:14
0

To tvrzení s jediným hybrid dieselem není pravda. Bacha na to.

reagovat
Viola Procházková
20. prosince 2019, 00:08
0

Klidne to rozved, rada si rozsirim obzory.

beastar
20. prosince 2019, 03:45
0

Ještě bude GLE a tuším GLS v kombinaci s tim šestiválcem. O ničem jiným DIESel hybridnim nevim...

Ko
Kouzelník
20. prosince 2019, 06:14
0

Volvo XC 90 a Hyundai Tuscon (asi i nějaká podobná Kia) je s naftovým mild hybridem. S plug je Mercedes asi jediný.

Mi
Michal Lenc
20. prosince 2019, 09:49
0

Volvo V60 se dělalo ve variantě naftový plug-in hybrid. Nechtěl jsem to sem psát včera, protože jsem myslel že se Lukáš pochlubí sám, že si jej koupil. Viz https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_V60#V60_Plug-in_Hybrid

Mi
Michal Lenc
20. prosince 2019, 09:52
0

Btw, k té spotřebě na elektriku, pokud jej v garáži píchnete do zásuvky na noční proud, rázem vás bude km stát korunu.

Ja
Jacob13
20. prosince 2019, 10:19
1

Dělalo se třeba i Audi jako diesel hybrid (dokonce plugin). Aktuálně se však opravdu dělá jen tohle Éčko (SUV teprve přijdou), protože všichni, krom Mercedesu, zjistili že dělat hybrid na naftu je blbost.

ma
martinw
20. prosince 2019, 10:41
1

@Kouzelnik: mild hybridy do toho vubec nepocitejme, to ze je nekde silnejsi starter a minibaterie na rozjed to je dobre tak akorat pro marketing... s full hybridem nebo plugin hybridem to nelze srovnavat.

PE
PEdr.0
20. prosince 2019, 23:27
-1

Ano. Minimálně Volvo už to dělá.

ja
jardeur
20. prosince 2019, 09:54
-1

ještě jsem nezažil u mercedesu radost z jízdy,,,,jak popisuje autorka ))) a to jsem i nějakou tu novou třeba e500 měl. a skvěle postavené?? nikdy jsem nebyl s ničím tak často v autorizovaném servisu jako s Mercedesem..a nikdy jsem nezažil větší aroganci než v Mercedesu... a cbybí mi v testu údaj zda to utáhne střelnici , či létající labutě )))))

reagovat
krab
20. prosince 2019, 10:44
0

Dobře napsanej test. Tenhle typ pohonu by mohl do budoucna fungovat, i když i tak to trochu pokulhává na pár věcech. Na samostatný nájezd na elektriku pár desítek kilometrů je to příliš komplikovaná technika. Možná, že bychom časem mohli viděl i v osobních autech velmi efektivní motory přímo na CNG anebo LNG. Takové se rozvíjejí trochu teď poslední roky v nákladní dopravě a pro autobusy (MAN anebo Volvo). Ale možná tenhle typ pohonu zůstane jen tam, těžko říct...

Důvod proč bude vznikat víc a víc hybridů tohoto typu je jasný a jediný: pokuty za emise nad 95 g/km CO2. Když si vezmeme třídu E, tak jejich průměr je v tuhle chvíli kolem 140-150 g/km a potřebují prodat modely, které to sníží. Proto pro 2020 každý výrobce vyrukoval s elektromobilem, když ne, bude nucen auta celkově zdražit. A k tomu stejně tak nebo tak dojde...

E300de má 42 g/km CO2 a současně není čisté elektro, které je na dlouhé cesty nepoužitelné. Takže to je trochu vin-vin situace, jenomže zákazník to musí zaplatit. Letos je E220d (stejný motor jen bez elektro) o půl milionu levnější a nabídne hospodárnost i solidní přiměřenou dynamiku. Vyloženě ideální motorizace E400d ( 250kw) stále stojí o 140 tisíc míň než hybrid. Logicky ideální volba navíc může být i jako 4matic a 300 de se jako 4 matic nenabízí. (aspoň v CZ konfigurátoru).

Jinak můj týdenní jízdní režim : práce, nákupy, pojížďky, tady bych asi 300de využil efektivně. Doma bych si ho na noc vždycky strkal do zásuvky a drtivou část dne jezdil jen na elektriku. Třeba si to auto, když bude příležitost a schválně vyzkouším měřit přesně reálnou spotřebu.

Co mě znepokojuje je fakt, že všichni vědí, že se to navýšení ceny ekonomicky nevyplatí. Čili plug in hybrid anebo elektro si koupí jen firma/jedinec pro kterého to businesově dělá dobré PR anebo těm technologiím věří a je fanoušek. Takoví často kupují hlavně Tesly. A aby se jich prodalo víc, buď přijdou dotace ( což je absurdní - z jedný kapsy se vyberou pokuty a přelejou se hned do druhý nebo dokonce jakoby zpět do tý samý formou dotací). Ale to nebude fungovat dlouho, takže já se bohužel obávám, že vše směřuje k výraznýmu zdražení nových automobilů v příštích letech.

PS: táta si před časem tohle éčko koupil benzinový a je s ním zatím naprosto spokojený až nadšený

reagovat
ro
rock
20. prosince 2019, 11:57
0

"...si koupí jen firma pro kterou to..." znamená volný vjezd do center měst. Zvlášť ten hybrid znamená volnou propustku včetně všech obvyklých výhod (parkování, užívání autobusových pruhů atp.), aniž by kdy uživatel musel vybalit nabíjecí kabely z originálního obalu. Dobrej výjeb, za který je ovšem potřeba zaplatit. Ale pro někoho je to navýšení ceny vůči získaným výhodám třeba fér deal.

krab
20. prosince 2019, 12:11
0

Přesně tak... vlastně to jsem chtěl hlavně podotknout, jsem to nerozepsal. Koupíš si to, protože ti to z legislativního hlediska dává smysl. Zóny, vjezd do center měst, bez poplatku za dálnici nebo za zácpu jako mají v Londýně atd...
Včera večer jsem koukal zrovna na Harry's garage a měl k testu RR Sport P400e nebo jak se ten plug in jmenuje a perfektně to rozebral a tak příjemně a neutrálně vysvětlil jak to funguje, jak to nefunguje a co musíš dělat aby se ten plug in hybrid skutečně dokázat deklarovaným spotřebám přiblížit.

ma
martinw
20. prosince 2019, 13:07
0

Tím volným vjezdem moc nemachrujme, pluginy budou první které o výhodu přijdou, následně přijdou o výhodu I EV vozy - těch aut bude prostě moc na to aby se mohly volně prohánět na zónách... a nikdo neřekne kdy se tak stane, ještě rok zpátky se tvrdilo že Toyota hybridy sou v praze OK a najednou zpřísnění podmínek a nazdar konec výhodám...

Adam Forman
20. prosince 2019, 16:32
1

Tak plug-in a elektromobil řeší hlavně lokální emise, víme? Tam kde je hodně aut na málo prostoru, tak prostě nemůže všecičko čoudit jak jedničková ofce v dýzlu... Řešení jsou na snadě: 1) Snižovat násilně emise všech aut (Tomu tuším říkáš komunistická lobby) 2) Omezit čoudivým autům vjezd na místa, kde by jich bylo hodně pomocí bezemisních zón (zase komunisti) a nebo konečně omezovat auta a prosazovat MHD (tuplovani komunisti). Každopádně jak tě tak čtu, jsme v loji (a hodilo by se oprášit Kapitál).
BTW LNG v autech je fakt blbost, sorry.

VK
VK
20. prosince 2019, 20:16
2

Kabe, nesouhlasím tak úplně. Na vině tu bude spíš vepřová cenová politika evropských značek a zejména D3 (aka tak hybridu se vám zachtělo, holenkové, jo? tak to si přitlačíte; netýká se ani zdaleka jenom tohoto) ve spojitosti s neschopností/neochotou přicházet s promyšlenými konstrukčními řešeními. Jinými slovy, modus operandi posledních dvaceti let, vyrábět krámy s jednou vyvinutými a velmi konzervativně pozměňovanými technologiemi, stavět na tom základu načinčaný krám a za všechno si nechat pořádně zaplatit. Tady opět, vezme se E220 a jak to leží a běží se k tomu elektro část prostě přidá. I tak je půl milion za to hybridní elektro navíc renonc, zhruba na úrovni desetitisícových příplatků za elektrické ovládání předních židlí nebo jiný lak než bílý/černý u nejmenované prémiové značky.

Taková Toyota, Honda se celkem slušně připojuje, má hybridy prakticky ve stejné cenové relaci, jako ekvivalentní diesel a max. o sto-dvě sta tisíc našich peněz dražší, než základní benzín. Rozdíl mezi IS/ES/Camry s hybridem cenově někde uprostřed pomyslného rozstřelu na jedné a hybridy od Volva a Mercedesu jako nejdražší konec nabídkového pole na straně druhé, nemůže být víc do očí bijící. Navíc inženýrsky řešené, jak by to logika vyžadovala, zvětšení komplikovanosti konstrukce kompenzovat zjednodušením jinde, tam kde to asistence elektropohonu dovolí. Ponechat výkonové špičky, nepříznivé režimy chodu vč. rozjezdu, ten nepříjemný fakt, že funkce spalovacího motoru se nesrovnává s nulovými otáčkami, dynamiku atd. na elektromotoru. A spalovák nainstalovat jednodušší, optimalizovaný na efektivitu a nízké emise, radikálně zjednodušit převodové ústrojí. Což všechno v Toyotě je, spalovák nepřímovstřik bez turba, v Atkinsonově cyklu, převodovka jednoduchým planetovým soukolím, nebo u Hondy jenom lamelová spojka připojující spalovací motor až při dostatečné rychlosti. V Evropě umí vzít konvenční pohon jak je, se vší do té doby vývojem nasbíranou komplikovaností a kdynout k němu elektromotory a baterky navíc.

Udělat hybrid cenově únosný a spolehlivostí dnešní konvenční systémy překonávající jde, Japonci to předvádějí v přímém přenosu. Že to v Evropě místní značky neumí nebo nechtějí umět, je jejich problém, ne tak úplně vlastnost hybridu. Je to škoda, Japonci vsadili na benzínový hybrid, což je ve výsledku způsob, jak dostat z benziňáku dieselovou spotřebu, líp ne. Hybrid s dieselem je způsob, jak spotřebu/produkci CO2 stlačit ještě o poznání dolů. Což zrovna teď bude rozhodující pro samotné přežití aut jako takových.

krab
20. prosince 2019, 21:04
0

VK: dík za zajímavý doplnění a vlastně dobrou myšlenku. Já v tomhle ohledu příliš zkušeností s hybridy fakt nemám. Nejvíc s Toyotou. U poslední 180k hybridní verze pro Corollu jsem nacestoval přes 1000 km , jednu dlouhou cestu na pár dní. A asi máš pravdu. To řešení je komplexní, není to jen o tom, že se vezme konvenční spalovací motor a přidá elektromotor.

U systému Toyota mi ale nesedne ta převodovka. A druhá věc co je problém u Toyota hybridu je hodně kompromisní dynamika při dálničním ježdění. I tenhle poslední nejsilnější hybrid není ideál. Dálniční 130-160 km/h , relativně i snaha o maximální plynulost a neplýtvání energií stejně znamená spotřebu lehce nad 8 litrů. A pak je tam specifickej problém pro Německo - omezená rychlost elektronicky na 180 km/h. To je málo. Ve městě a v rychlostech do 100 km/h a plynulým provozu je to ovšem pecka. A popojíždění je vychytaná věc. V aglomeracích a jejich okolí to bude fungovat, ale takový to běžný kombo i s dálničním přesunem na víc než jen pár desítek km, to ten hybrid prostě moc neumí.

Ten plug in zase bude použitelný tehdy, když maximálně využíváš příležitosti k dobíjení. Každopádně tahle diesel/hybrid technologie mě láká k vyzkoušení. Můj předpoklad ale je jak jsem psal nahoře, že bych oželel komfort jízdy jen na elektriku ve městě a koupil si to éčko s tím nejsilnějším šestiválcovým dieselem. Myslím si prostě, že ten diesel hybrid vytvořili hlavně účelově proto, aby nějak honem měli čím snížit průměrné emise palety modelů, které nabízejí. Takže z pohledu zákazníka to jakoby příliš atraktivní není. Ale nevím... třeba se můžu domluvit a to auto si taky půjčit když bude volný a na pár dní ho strčím tátovi ať s ním pojezdí a srovnáme se stejným autem na benzín, který má jako soukromé.

ma
martinw
20. prosince 2019, 22:58
0

Zas svět kde je vše optimalizované nadoraz je peklo, aby to nedopadlo tak že budete mít doma jedno auto do města a druhé na dalnici to není účel té CO2 šarády :D Zrovna v naší zemi je dynamika hybridních Toyot v rychlostech nad 150kmh prostě okrajový problém :) a pokud bych měl volit jediné auto na ježdění tak u Toika není cenově harakiri a technicky je to promyšlené řešení (jak tu psal VK výše). Plugin nebo elektro by mě lákaly, ale zatím je to drahý úzký trh plný slibů - uvidíme jaká bude realita. Nejvtipnější je, že nejmenší CO2 stopu mají stejně ti co na 'nové hračky' nemají prachy a pečují o své náctileté kousky různě po vesnicích.

krab
20. prosince 2019, 23:30
0

Konečně to někdo napsal: přesně tak. Díky tomu, že pečujeme o náctileté kousky, čtyřkolové (někdy i tří a dvou) hrdiny minulosti jsme daleko větší ekologové než všichni ti nabubřelí kravaťáci v Teslách. To jsou přímo bohatí kapitalisti v komunistických autech :-D

Já se těším až konečně na jaře vyjedu s opraveným MGB a budu s ním jezdit tentokrát při všech možných příležitostech. Za to, že jsem nerecykloval, nekoupil novou věc s baterkami z lithia, za to by mě přeci měla Greta podrbat za ouškem a mít mě ráda...

PS: ropy je pod pouštním pískem ještě hafo

Lukáš Naske
20. prosince 2019, 10:45
9

Tak já se tedy vložím do diskuse s mým Volvo V60 D6 rv2014. To znamená vpředu - 2.4 nafta 158kW, 440 Nm vzadu 11,2kWH baterie (využitelných 9,4) 50kW, 200 Nm. Celkový výkon v režimu Power tedy 208 kW (283 koní) a 640 Nm. Čistě na ele udává volvo 50km, ujedu max 40. Auto má najeto 193.000 km. Udávaná spotřeba výrobce 1,8 litru na 100 km. Zatím to vypadá, že jezdím asi i pod ní. Je to úžasný auto, který však potřebuje specifického majitele. Podmínkou je vytápěná garáž aby jsem baterie nevystavoval teplotním výkyvům a vzdálenost do práce max 20km. V tu chvíli jezdím pracovní týden opravdu bez kapky nafty a přitom o víkendu se nemusím omezovat. Chci připravit nějaký menší článek se zkušenostmi, ale nevím jestli by to zdejší Autičkáři (benzinový nadšenci) ocenili. Přece jen zatím u lidí převládá názor, že elektřina do auta je zásadně fuj.... :)

reagovat
Adam Forman
20. prosince 2019, 11:31
5

Tak už jenom moji maličkost by postřehy z provozu zajímaly. Kriticky nepředpojatá recenze se zkušenostmi cílovky je přesně to, co kupci potřebují. A o petrolhedského Autíčkáře se neboj. Stačí vypsat anketu a tvrdé jádro se vyšťaví v komentech pod ní ;-)

ma
martinw
20. prosince 2019, 13:09
0

take by mě to zajímalo, hybridy mají smysl

sp
spooon
20. prosince 2019, 15:04
0

Taky sem pro článek.

Já furt váhání, jestli je hybrid k něčemu nebo jen prázdný plácání. Jak píše luki, pro trasu do 20km do práce je to ideal, kdy člověk opravdu většinu času odjezdí na Elektro a jen na delší výlety použije spalovák. Ale pak si říkám, že většinu času se spalovák jen zbytečně veze a přidává hmotnost, která se promítne i do menšího dojezdu na Elektro. Jestli opravdu není lepší čistý elektro s baterií na reálných 100km na podobný couračky a k tomu druhý normální auto se spalovákem na ten zbytek tras. Ale pak do toho začne kecat možnost/nemožnost dvou aut, celková cena a asi dalších milion věcí. Pro mě by ti ale bylo jediný smysluplný využití obou koncepcí. Teď taky nemám jedno auto na všechno, ale Focuse pro rodinu, tranzita na náklad a roadstera na víkend.

krab
20. prosince 2019, 15:25
-1

Já bych se taky těšil na článek. Protože to je vždycky zajímavější postřeh rovnou majitele než novinářská recenze. Můj názor na celou elektromobilitu jsem tu sice už víckrát ventiloval, ale ten nemá nic proti té technice, to je spíš názor politický. Jsem zastáncem toho dneska už snad jakoby obecně nepopulárního konzervativního názoru, že je celá hysterie kolem ekologie, globálního oteplování atd. jen velmi chytře zneužitý nástroj v rukou novodobých komunistů. Jen se ještě nenazývají pravými jmény a vydávají se za liberály či zelené. Dneska už se ale svými plány v EU dávno nestydí a my všichni víme, co chtějí a co jsou zač.

Ale rád si právě čtu o nových technologiích, pár hybridů jsem vyzkoušel, rallye s elektroautem jsem jel atd.. je dobrý vidět na vlastní oči kam se svět řítí. Zaplaťbůh si "zatím" i tady v EU můžu jezdit velmi svobodně čím chci. Ono to tak doufejme i zůstane, i když jsou bohužel vidět dost jasně černé scénáře.

Adam Forman
20. prosince 2019, 16:26
1

(začátek vtipu) Hele, my neo-komunisti s tím nesmyslem o elektrice nemáme nic společného! (konec vtipu)
Ne každý s kým nesouhlasíš je komunista...

krab
20. prosince 2019, 16:52
0

Jen se Adame nedělej... já tě mám dávno odhalenýho. (začátek vtipu) Umíš azbuku? Umíš. Tak jsi k tomu všemu navíc i Putinův agent!(konec vtipu).

beastar
20. prosince 2019, 18:46
0

A tak jako Adam je názorově takovej neo-bolševik čili prostě pravověrný mladý nadějný levičák on je to dneska trend. Já mu to vlastně docela i věřím kolikrát ty jeho poznámky. On vlastně tak nějak politicky musí tu elektromobilitu, dotace na dotace a hladový děti v Afirice podporovat. Protože je to přece veřejný zájem! A kdyby veřejnost nechtěla tak je nazvem pravičákama a později reakcionářema. ,D Čili když ten jistě pravicově smýšlející pán s tím vozem ze země neokomunismu zaslíbené (automobilky komunisty přímo vlastněnou) napíše nějaký ten postřeh také si to rád přečtu.

krab
20. prosince 2019, 19:45
0

Ale i tak ho mam rád kluka... Adam je iealista.
A vůbec debata o tom kdo je komunista je pod článkem o merglovi za 2 mega je taky vtipná věc :)

beastar
20. prosince 2019, 19:52
0

:D To je kontrast no. Jenom protože je v tom maličkej elektromotůrek jinak těžce buržoazní výbava a vlastně i pohon. Mě taky nevadí jenom se s nim v určitých věcech nikdy neshodnu. Což když vynecháme politická témata je vlastně taky v pořádku. Kdyby každěj měl Zondu a vkus, tak by tady potom byla nuda. A takovou tu nudu to si užiju dosyta jinde. Třeba v divadle a showroomu Audi...

Adam Forman
21. prosince 2019, 06:55
0

Samý kryptofašistycký buržoazní škvár tady...



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem