načítám data...

Maserati Ghibli S Q4 Gran Lusso: Divoká romance po italsku

11. srpna 2018, 17:15 49 komentářů M P Recenze & testy

Legendární výrobce Maserati chce oslovit více zákazníků a posloužit k tomu má i model Ghibli. Vyzkoušeli jsme modernizované provedení s vrcholným motorem. Obstojí v našem náročném testu?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Tento test musím nutně uvést osobní vzpomínkou na jedno setkání s Maserati Quattroporte. Nebylo to setkání první, zanechalo ve mě však nejsilnější dojem. Mohlo to být asi 10 let zpět. Jednoho víkendového dopoledne na snadno zaměnitelném sídlišti ve městě, které bylo, a stále je, ošklivé zcela nezaměnitelně. Nevábný vzhled okolí taktně pomáhala skrýt hustá vlhká mlha. Když tu najednou se z dálky ozval zvuk původu tak kultivovaného a ušlechtilého, až mě šokovalo, jak se do toho místa nehodil. Za krátký okamžik prořízly závoje mlhy namodralé paprsky xenonových světlometů a jako přízrak se zjevil nádherný sedan. Byl stříbrný. Bylo to Maserati Quattroporte páté generace. Zůstal jsem stát jako zkamenělý a tiše zíral na tu nádheru, vkusně podbarvenou uchu lahodícími tóny italského osmiválce. Tento nádherný přízrak zmizel tak rychle, jak se zjevil a zůstala po něm jen slábnoucí ozvěna a silná stopa na mé duši. Slíbil jsem si, že tento vůz budu jednou řídit.

A teď tu stojím, v ruce svírám těžký kovový klíček od tmavě modrého sedanu a prohlížím si jeho krásné tvary. Maserati se změnila. Už není jen Quattroporte a Gran Turismo, existuje i menší sedan a dokonce i SUV dostalo výsadu nosit na své přídi emblém s trojzubcem. A výsada to skutečně je, protože ačkoli i Maserati míří vstříc novým trhům plným potenciálních zákazníků, takové předohnané malé MPV nebo kompaktní hatchback byste v jejich nabídce hledali marně. Maserati prostě není pro každého. 

Ten překvapivě hmotný klíček nebyl od Quattroporte, nýbrž patřil modelu Ghibli, tomu menšímu ze sedanů. V žádném případě jej však nemůžeme považovat za malý, bezmála pět metrů délky jej totiž řadí do segmentu E, kde najdeme třeba BMW řady 5. Tento segment je doslova napěchován vozy s vytříbenou technikou, bravurními jízdními vlastnostmi a také vozy překypujícími komfortem. Jenomže, a to si řekněme na rovinu a hned, vedle Maserati působí všechny tyto vozy tak nějak všedně. Neříkám, že by mě třeba nová M5 nelákala nebo nechávala chladným, to vůbec ne, dokonce se za některými vozy této třídy občas i otočím, jenomže jsou zkrátka všude. Takový éčkový Mercedes nejčastěji potkáte osazený čtyřválcovým dieselem a nemůžu si pomoct, ale to auto je prostě taxík. A taxíkem navždy zůstane. Viděli jste ale někdy taxík od Maserati? Možná ano, ale jak často? Jednou? V Monaku?

Navíc, ať jsou třídní konkurenti sebelepší, seberychlejší, či snad dokonce levnější, žádný z nich nedokáže probudit onu deset let starou a stále stejně intenzivní vzpomínku na italský přízrak nořící se z mlhy. A o tom celé Maserati je. Líbí se vám jeho vzhled? Milujete jeho zvuk? Tak běžte, utraťte za něj všechny peníze, i ty, které nemáte, a buďte šťastni. Kupujete-li auta s pomocí konfigurátoru, řešíte-li splátky, Maserati vás neosloví. Není pro vás. Dost možná si na něj totiž ani nevzpomenete. Jasně, Ghibli si můžete pořídit i na operák, ale pravé kouzlo Maserati spočívá mimo jiné v tom, že si jej přizpůsobíte svému vkusu. Možnosti tu jsou, a není jich zrovna málo.

Ghibli to po představení své třetí generace nemělo zrovna snadné. Bylo mu vytýkáno leccos, kvalita zpracování, tuhost karoserie či skutečnost, že některé součástky jsou sdílené s vozy koncernu FCA, do kterého Maserati patří. Ghibli o tom však nevědělo, a zákazníkům to bylo jedno, protože se z něj stal nejprodávanější model automobilky. Lidé mají často odlišný názor než novináři, a snad je tomu tak dobře.

Aktuální provedení Ghibli, což je mimochodem prastaré označení pro severoafrický vítr, vypadá stejně, ačkoli model prodělal facelift. Ten byl však převážně technického rázu, podle Maserati se změnilo až 70% auta. Tahle čísla nikomu nic neřeknou a já nemám zkušenost  s modelem před faceliftem. Podívejme se tedy na Ghibli pohledem člověka, který do Maserati usedá poprvé.

Když Ghibli spatříte poprvé, jednoznačně v něm poznáte rukopis Maserati. Někomu se možná líbit nemusí, připomeňme si však, že takové Quattroporte páté generace v době svého uvedení považoval za krásné opravdu málokdo. Buď se vám líbí, nebo ne. Nic mezi tím. Jistotou však zůstává, že se za vámi otočí téměř každý, budete středem pozornosti úplně všude. Při bližším pohledu navíc začnete objevovat zajímavé detaily. Boční profil je velmi ušlechtilý, elegantní linie probíhají po celé délce auta, zadní část karoserie má výrazné charakterstické boky, s nimiž kontrastuje nízká příď s obrovskou maskou nesoucí velké logo v podobě trojzubce. Pozoruhodným detailem jsou naznačené průduchy na blatnících, nebo velké brzdové třmeny v konstrastním barevném provedení. Body k dobru se automaticky přičítají za přítomnost bezrámových dveří. Z vnějšího pohledu prostě nemáte pocit, že byste koupí toho menšího sedanu nějak ztráceli, Ghibli se jednoznačně hlásí ke své rodině. Mimochodem, ty čtyři výfuky na zádi jsou pravé, žádná šidítka, a jsou tam z dobrého důvodu. O tom ale později.

Po velkolepé pastvě pro oči, jakou exteriér vozu bezesporu je, otevřete ony bezrámové dveře a plni očekávání se přesunete do interiéru. Usadíte se a obejmete volant a nasajete první dojmy. Zjistíte, že sedačky jsou bohatě dimenzované s dostatečně dlouhým sedákem a už na první dojem působí velmi pohodlně. Stále se však nemůžete ubránit pocitu, že kabina vozu hraje vnějšku tak trochu druhé housle. Ovšem pozor, zde je důležité pamatovat na to, že si Maserati můžete přizpůsobit svému vkusu, nebo lépe řečeno, to lidé z Maserati vám auto vašemu vkusu přiblíží. Snažně vás tedy prosím, neexistuje-li nějaký zásadní důvod, proč musíte mít Ghibli s interiérem černé barvy, volte jakoukoli jinou. Červenou, hnědou, tabákovou (protože béžová je pro dědky), nebo třeba modrou. Pak se teprve kouzlo Maserati projeví v celé kráse. Svůj podíl na tom mají i různé druhy prošívání kůže sedadel, mezi nimiž můžete vybírat.

Jistě se ptáte, jak je to s tou příbuzností s ostatními, méně exkluzivními vozy, z koncernu FCA. Jistou příbuznost tu najdete. Ovladač světel pochází z amerických vozů Dodge. Sdružený ovladač směrovek a stěračů jsem snad už také někde viděl, a to je prosím vše. Fungují ty ovladače tak, jak čekáte? Ano. Mělo by to někomu vadit? Ano, hledačům senzací snad ano, zákazník Maserati má však hodnoty jiné. Jen tak na okraj, zde tolikrát zmiňované Quattroporte páté generace mělo rádio původem z Peugeotu. Mění to nějak skutečnost, že jej považuju za jedno z nejvíc sexy aut, která kdy kdo vyrobil a na seznamu mých vysněných automobilů je v první pětici? Ani náhodou.

Nalijme si ale čistého vína, co říkáte třeba na takové Brunello? Rozhraní informačního a zábavního systému pochází také z koncernu FCA, znalec v něm odhalí systém uConnect. Opět na tom nevidím nic špatného, funguje to výborně. Snad jen rozlišení parkovací kamery by mohlo být lepší, to uznávám. Diskutabilní je také, a nebyl jsem v tomto ohledu sám, přítomnost palubních hodin nad obrazovkou infotainmentu. Což o to, samotné hodiny jsou krásné, ale mají jakousi koženou stříšku, na kterou jsem si nedokázal zvyknout. Je to jistě otázka vkusu, leč větší Quattroporte má hodiny z mého pohledu umístěny mnohem lépe.

Maserati je ovšem o dojmech a pocitech. Honza již v testu Levante došel k závěru, že racionální měřítka zde neobstojí, a já s jeho názorem souhlasím. Dobrou zprávou však zůstává, že Ghibli vám zprostředkuje mnoho silných emocí nejen svým vzhledem, ale také jízdou a vším, co s ní souvisí. 

Pod kapotou testovaného vozu sídlí třílitrový šestiválec plněný dvěma turbodmychadly, což je samo o sobě důvodem k radosti. Čtyřválec byste hledali v nabídce totiž marně. Můžete mít šestiválec, na naftu nebo na benzín. Když navíc máte k dispozici výkon 430 koní, slibované zrychlení na stovku pod pět sekund, podvědomě se vám na tváři objeví úsměv. Ten bohužel okamžitě zamrzá v momentě, kdy zjistíte, že testovaný exemplář má najeto asi 500 km, takže se žádné vytáčení do omezovače konat nebude. Což však nutně nevadí, přeplňovaný motor překypuje silou v celém spektru otáček. A postrádá jakýkoli turbolag. Ve výsledku tak Ghibli, navzdory své ne zcela nepatrné hmotnosti, upaluje zdatně kupředu, kdykoli se rozhodnete. Osmikvalt ZF prošel tovární kůrou ladění, což znamená, že řadí ještě rychleji, aniž by však ztratil něco ze svých kvalit. Chyběla mi akorát pádla řazení, což však řeší příplatek, testovaná verze GranLusso je v základu nemá. Většinu času jsem totiž trávil v manuálním režimu, což mělo jeden prostý důvod, totiž zvuk.

Nejprve si však povězme něco o původu motoru. Zlí jazykové tvrdí, že je to vlastně jenom starý známý Pentastar od Chrysleru, že to není žádná exkluzivní mechanika. Ne tak docela. Základní design bloku motoru má s Pentastarem leccos společného, ovšem vnitřnosti a další agregáty už jsou sdíleny s osmiválci Ferrari a vůbec celý vývoj probíhá pod dohledem Ferrari, pokud ne přímo v jejich továrně, kde se odehrává finální montáž. Nabízela by se jistá podobnost s motorem Alfy Romeo QV, leč ten má úhel rozevření válců 90°, a ne 60°jako v případě Maserati. Zbytek je velmi podobný. 

Zmínil jsem zvuk. Vytříbený zvuk je nedílnou součástí osobnosti Maserati, a nejinak je tomu v případě Ghibli. Zcela otevřeně přiznám, že jsem zatím asi neřídil lépe znějící auto. Naladit motor koncepce V6 tak, aby v nízkých otáčkách nezněl jako zemědělský stroj a ve vyšších jako upravené Camaro pro americké vidláky, to dá hodně práce. S potěšením mohu konstatovat, že Maserati se to povedlo. Někdo si dal opravdu hodně práce a ty výrazné výfuky na zádi vyluzují zvuky tak charakterní, až jeden nevěří, že tento motor není atmosferický osmiválec. Ghibli je navenek poměrné hlučné, každý vám to však rád odpustí, protože poslouchat jej je radost. Každé přeřazení doprovází hlasité odplivnutí do výfuku, jehož charakter se mění podle otáček a zatížení, takže někdy se dočkáte takového tygřího mňouknutí, někdy zase přeřazení doprovází zvuk podobný výstřelu z děla. Uberete plyn a výfuk opět nelení. Garantuji vám, že vás to bude bavit. Já se za necelý týden docela dobře naučil, kdy a jak dosáhnu kterého zvuku a neskutečně jsem se bavil. Ve výsledku letíte krajinou se staženými okny a už samotný zvuk vás naplňuje radostí. Sportovní mód hlasitost a projevy výfuku zdvojnásobí, je tedy jasné, že 90% času jsem jezdil v něm. Ani eko mód, u Maserati zvaný ICE (Increased Control & Efficiency) pak neznamená, že výfuk utichne. Tohle se velmi povedlo a mně nezbývá než smeknout. Čirou náhodou bylo také empiricky zjištěno, že v civilním tempu zní projíždějící Maserati mnohem lépe, než třeba takové Ferrari 488.

Co když ale zkusíme Ghibli prověřit na silnici? Výrobce uvádí, že se Ghibli nejlépe cítí na dálnicích a rychlých okreskách, začněme tedy tam. Cestování po dálnici s Ghibli je radost. Může za to jednak skvělé odhlučnení, které zvládá i velmi široké zadní pneumatiky a dokonce i bezrámová okna jsou odhlučněna na jedničku. Jízda v rámci rychlostních limitů pak nabízí jedno překvapení, Ghibli je totiž schopno cestovat za devět litrů na sto. Díky osmdesátilitrové nádrži tak máte k dispozici celkem slušný dojezd. 

Pro zachování skvělého cestovního komfortu se však vyhýbejte těm rozbitým úsekům, které naše dálnice, zejména D1, nabízí. Tam bohužel poznáte, že sportovní sedan by sice byl rád komfortní, protože většinu času se díky adaptivním tlumičům Skyhook jen tak pohupuje, leč na dvacetipalcová kola narážející na výtluky a propadlé betonové panely zcela vyzrát nedokáže. Totéž pak znamenají hlubší příčné nerovnosti a rozbitá městská dlažba, jinak dokonalý cestovní komfort zkrátka podobné nerovnosti narušují.

Rychlé okresky se slušným povrchem jsou však tím prostředím, kde Ghibli exceluje. Nejvíce času jsem jezdil ve sportovním režimu, jak motoru, tak odpružení, a na občasné drncání jsem si zkrátka zvyknul. Když totiž jezdíte po městě, kterému říkají Brno, nezachrání vás ani Rolls Royce. V otevřené krajině, kde se okresky vinou po vrstevnicích, vidíte hezky daleko do každé zatáčky, máte k dispozici kvalitní povrch silnice a atmosféru horkého léta dokresluje zlátnoucí obilí, se z vás rázem stává italský elegán a z Maserati pozemní stíhačka. Příjemně rychlé a přímé řízení vám pomáhá zatáčky spojovat do jedné elegantní křivky, díky výkonnému motoru Maserati zkracuje rovinky na neznatelné úseky v čase a pohon všech kol poskytuje jistotu za všech okolností. Zadní náprava pomáhá autu zatáček, ale vyprovokovat přetáčivost je takřka nemožné, protože přední kola se do hry zapojují s opravdovou vervou. Současně ale můžete zapomenout na nedotáčivost, pokud neuděláte vyloženou hloupost. Nakonec zjistíte, že výsledkem je velmi elegantně působící a plynulá jízda, ve skutečnosti zároveň jízda až neslušně rychlá.

Leckdo by mohl chtít Ghibli vytknout, že nepůsobí tak výbušně, jak by parametry slibovaly. Něco na tom asi bude, avšak to neznamená, že by bylo pomalé. To není ani omylem, jen vám rychlost servíruje plynule a s glancem italovi vlastním. Klíčem je plynulost a důrazný, přesto však rytmický jízdní styl. Když se naladíte na stejnou vlnu, odměnou vám bude velmi rychlý let krajinou, doprovázený působivým soundtrackem. Představte si k modrému sedanu letícímu mezi zlatavými lány obilí ještě nějaké to dramatické nebe a epická scéna jako vystřižená z filmu je na světě. Patříte-li mezi emotivní jedince s dávkou bůjné představivosti, každá jízda s Maserati pro vás bude takovým zážitkem.

A jen tak mezi námi, ona i jízda takříkajíc na půl plynu je i tak rychlejší, než by bylo společensky přijatelné. 

Závěr

Maserati Ghibli je nádherný italský sedan překypující charakterem a emocemi. Pokud se vám líbí, běžte si jej koupit, zcela jistě si jej zamilujete. Takto nějak by mohl znít verdikt a bylo by řečeno vše. Mezi nejsilnější stránky Ghibli totiž patří právě design a styl, jízdní výkony, zvuk a takové to nepopsatelné cosi, které vám nedovolí dotyčné auto vyhnat z hlavy. Podíváme-li se na Ghibli trochu střízlivěji, zjistíme, že má jisté rezervy, zejména s ohledem na cenu. Mělo by být o chlup pohodlnější, o něco lehčí, karoserie by snesla ještě o pár procent tuhosti navíc. Věčným rýpalům pak mohou působit vrásky ony ovladače či infotainment koncernového původu. Maserati si však těžko bude pořizovat někdo, kdo si večer sedne k nabídkám všech automobilek a podle parametrů objektivně srovnává různé modely. Maserati musíte chtít, musíte jej pochopit, akceptovat, přijmout za své. Se všemi italskými auty je to stejné, ať jsou drahá nebo ne. Fungují srovnatelně jako ostatní auta, dopraví vás do cíle cesty, potud je vše tak, jak čekáte. Italská auta však nádavkem váš život obdaří něčím, co se těžko popisuje. Mají svůj nezaměnitelný charakter, svou osobnost, dokáží vám zprostředkovat emoce a všechno podávají s jistým dramatem, který je například německým autům zcela cizí. Ta jsou drtivě rychlá, neskutečně schopná, fyzicky vás ohromí, zamáčknou, rozšlapou. Maserati ne, to hraje na jiné struny. Citlivá duše se smyslem pro vášeň to pochopí. Možná to zní jako klišé a docela vám rozumím, pokud to však nechápete, mám pro vás špatnou zprávu. Italská auta nejsou pro vás, tím méně Maserati.

Technické údaje

Motor: přeplňovaný zážehový vidlicový šestiválec 2.979 m 3 
Výkon: 430 koní/ 316 kW 
Točivý moment: 550 Nm 
Převodovka: automatická osmistupňová
Maximální rychlost: 284 km/h
Zrychlení  z 0 na 100 km/h: 4,8 s 
Průměrná spotřeba (udávaná): 10,5 l/100 km
Cena (Ghibli S Q4 Gran Lusso): od 2.737.825 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

beastar
11. srpna 2018, 19:00
0

Přesně tak, zvuk a osobitost. Určitá výjímečnost. Potom lze odpustit i ty technické a koncernové nedokonalosti. Největší slabina oproti vrchlným 5er a ostatním zůstává relativně vysoká cena. Jenže jízdně je to v současnosti TOP.

reagovat
Ju
Junior
12. srpna 2018, 01:05
0

Jak se umí dealeři Maserati snažit? Konkrétní výbavy asi porovnávat nemám čas, ale výkonově autě v testu odpovídá až 550i, která začíná o půl míče níž, ale zase BMW má už tak nějak pověst že bez příplatků je to Favorit a u tý 550i to bude platit taky. Takže při rozumné slevové a výbavové politice to najednou není až takovej masakr...
Pak je ještě otázka zůstatkové ceny, ale o té nedokážu fundovaně žvanit, nějak nemám data.

beastar
12. srpna 2018, 12:15
0

Ono se tam snažit není úplně snadný. Flotila aut k půjčení je proti Bmw desetinová. Tak je logický že dáš Lusso páč výbava. A sofistikovanej skyhook. Jde se na tom Ghibli stejně jako na pětce dostat jinam. Taky nemusí bejt 4x4 že:)

Jak dojde na zůstatkovy hodnoty obávám se, že konkurence je srovnatelná. Ne li lepší. V prvním roce sešup. Prvních 4 roky strmě dolu. No a uvidíme kdy a na čem se to zastaví. Pro mě je to spotřební Maserati první v historii tak uvidíme kam až to půjde.

Ju
Junior
12. srpna 2018, 12:52
0

Tak jsem to nemyslel. Snahou dealera v tomhle kontextu myslím rozdíl mezi ceníkovou a fakturační cenou.

Bavoraczech
13. srpna 2018, 09:49
0

Tak určitě je tam oproti konkurentům určitá nevýhoda v tom, že BMW, Audi, Mercedes jsou značky profláklé průkopnickou výbavou a neprůstřelnou spolehlivostí, kdežto Maserati je Ital každým coulem a profláklý je přesným opakem. A těch lidí, co hledají emoce a svezení je málo. Většinu zákazníků řízení moc nezajímá. A pokud trochu ano, pak jdou většinou automaticky k BMW. Jak u běžných spotřebitelů. Chci malý auto, koupim Fabii nebo Polo. Chci větší auto, koupim Oktávku, Rapida, Golfa... Jít si koupit třeba Hondu Civic nebo nedejbože Fiat Tipo, to už chce notnou dávku rebelství :-)

sheogh
11. srpna 2018, 20:28
1

Nadhera! Hned bych se svezl :-)

reagovat
Jimi
11. srpna 2018, 22:09
0

Konečně pořádná kára v testu. To spojení pentastaru s Ferrari překvapilo, co ale klidně může dobře fungovat. Ta cena je ale trochu brutál. Myslím, že ještě tlačítka ovládání oken jsou koncern, ale taky bych to neřešil. K té 9-ti litrové spotřebě bych se asi dlouho přemlouval... :D

reagovat
Bavoraczech
13. srpna 2018, 09:50
0

Jako by u "Koncernu" nebyly společné prvky mezi VW, Audi, Škodou :)

Jimi
13. srpna 2018, 13:52
0

Mě překvapilo, že to řeší De Muro, jako kdyby to nefungovalo... akorát to vzali 1:1 bez úpravy vnější krytky nebo tlačítka. Na Veyronu je taky spousta dílu VW pod vyfrézovanými krytkami z hliníku a nikdo to neřeší...

bitner
11. srpna 2018, 22:23
0

Jo, takova ta vec, na kterou se nesetri. Na tohle se vydelava.

reagovat
Bavoraczech
13. srpna 2018, 10:10
0

To je člověku i blbý to předělávat na LPG :)

bitner
13. srpna 2018, 10:16
0

Nojo. Vznikl by anihilacni pohon a to auto uz by nikdy nikdo nevidel.

KS
11. srpna 2018, 23:08
0

Krásný test, ušlechtile napsáno, přesně jak se k Maserati patří. U sedanu se skutečně už na praktičnost nehledí a člověk se plně může nechat pohltit emocemi, kór když třeba přesedl z dehtového Fíkusu. :-) Ano, pár chyb(ek) Ghibli má a kdyby se jich zbavilo, nářky na cenu by ztratily opodstatnění. Dokonce by, podle mě, zde mohli Italové chtít více, protože Maserati považuji za něco víc, než prémii.

První Mase, které mi učarovalo, bylo MC12. Taky mám velmi rád Ferrari, zejména ta s V8. A jelikož bych se rád opájel zvukem italské V8 a ne pouze svátečně (jako prý James May se svou 458), volbou je poslední Maserati s manuálem. Krotit 4.2 litru objemu (a téměř 400k) přes fofrpáku je to pravé. (taky nemusím HDM a robotizované převodovky jsou náročné na servis)

reagovat
go
goes
12. srpna 2018, 00:56
9

Ja budu zase patrit za kacire, ale...

Podobne jako mnoho jinych testu Ghibliho i z tohoto jde dost citit to, ze je to pro autora velmi vyjimecna zkusenost s podobnymi vozy a tim je hodne ovlivneno. Pak z toho vyjde dost UAU test, ktery diky tomu nadseni neukaze onu realitu. Navic se to ani neslusi. Je to prece Maserati, to nemuze byt spatne a navic cokoli spatneho se zahodi s tim, ze to neni podstatne.

Za ty vice nez tri roky a 70tkm s Ghiblim a par tisic s Ghiblim po FL vidim spoustu veci jinak (obe verze S Q4).

Vezmu to poporade, nez to shrnu :)

Individualizace - zde opravdu neni co individualizovat, tech par veci vybavy co lze ma opravdu extremne daleko k programu, ktere nabizi nemecka D3 konkurence (audi, bmw, mb). U nich lze mit opravdu individualni vuz, Ghibli v podstate ne, protoze vyber barvy karoserie, calouneni a dekoru neberu za nic, co by clovek nemel treba i u Octavie. Pravy individualni program zde neni.

Sdileni s koncernem FCA - uprimne je to asi jedno. Kdyby palubni system byl k svetu, necht je klidne z Dacie, nicmene je dost otresny. Pravda po FL je to asi nejvetsi pokrok kupredu a to nejhorsi odpadlo, ale porad je to ovladani dost... no takove osobite. Nicmene kvalita jako takova je v pohode, tam neni co vytknout.

To jsou ty blbosti a ted k veci :)

Motor - jako fajn. Tri litry, sest valcu a 430 koni. Bohuzel je to nejslabsi agregat z konkurence. Ostatni maji o dva valce vice a o 20-50 koni vice a vyrazne lepsi dynamiku. Na to, ze Mase ma byt jeste nad D3, tak je v tomto ohledu za nimi. Samotny motor je fajn, dole zabere, nahore skonci. LInearita bez spicky. Nicmene je fikce psat o tom, ze by absentovaly turbo diry. Do 2500 otacek jsou pomerne silne a nad to zalezi hodne na tom, jak ma clovek roztoceny motor, pokud ho chce roztacet z klidu, je tam lag jako krava. Nicmene ve spojeni s ZF prevodovkou je vysledek hodne dobry, ale hraje ctvrte housle (chybi valce, chybi vykon..)

Zvuk - to je asi nejvetsi omyl. Motor zadny zvuk nema (obrazne), cele kouzlo je ve vyfuku. Je to asi jako u Mustangu GT pred a po FL. Oba motory jsou stejne, jen po FL pridali vyfuk s klapkou a je to "uplne jine auto". Cele kouzlo je proste ve vyfuku, takze pokud chce nekdo Mase zvuk u jine znacky, tak to zase takovy problem na trhu neni. Nicmene ano, zvuk je famozni a dokaze zbudit cele sidliste, kdyz se nastartuje na sport studeny motor s typickym italskym "syticem"

Duneni - nevyhoDou toho vyfuku je ovsem v tom, ze to auto je hlucne nebo extra hlucne a navic extremne duni. Pokud nekdo nadava na stare 1,9 TDI dizly, tak zde by si uzil. Nejhorsi je, ze to duneni je extremni okolo 2000 otacek a to je pasmo, kde ma clovek dalnichc 130-150. Takze cesta Praha-Brno je tedy pekne utrpeni a usi zalehnou po chvili. Proste na velke cestovani to z pohledu akusticke pohody neni, byt samotny aerodynamicky hluk apod. je minimalni.

Spotreba - v testu se pise o 9ti litrech. Uprimne za 70 tkm se mi ani jednu nepodarilo zajet nadrz pod 10 Litru. I kdyz jsem jednou zkousel jet celou nadrz 90-100 po okreskach a dalnicich, tak na konci bylo 10,5. Jet za 9 delsi usek je z meho pohledu nerealne.

Podvozek - za mne asi to nejlepsi na auto. Je to asi nejlepe odladeny podvozek beznych vozu, ktery stoji na velkych kolech (ja 21"). Tak funkcni podvozek jsem proste jeste nezazil a to i na nasich tankodromech.

Jizda - alfou a omegou je velka vaha (s Q4 vazi pres 2 tuny, tedy o 150 kilo vice jako treba 8mi valcova S6...) s tim, ze ani rozlozeni neni 50:50 ale o cca 5% mimo. Nicmene ma to tezky cumak a to hodne. Auto je silne nedotacive a pokud se clovek docka alespon mirne neutrality je rad. Gibli i pod plynem jde rado cumakem ven a jizda okreskami je proste utrpenim, protoze to neni zabava, ale neustaly boj, jak to auto srovnat a jak vykrouzit zatacku. Verze bez 4kolky je v tom mirne lepsi, ale ten cumak je stejne tak tezky, byt celkovy dojem o je mirne lepsi.

Za mne je to fajn auto, ale... kdyby toto auto postavilo Audi, BMW nebo Mercedes, tak se na nej snese neskutecna vlna negativnich reakci. Jenze u Maserati se to nejak odpousti s tim, ze to je prece Ital a ten prece na to ci ono nejezdi a podsatna je ta jizda. Jenze ani ta jizda neni nijak extra zabavna a uprimne nemecke stroje jsou do znacne miry zabavnejsi, byt uznavam, nemaji tu zvukovou kulisu a ano, Maserati zni lip.

Faktem taky je, ze ty prodeje nejsou nic moc. Po puvodnim boomu doslo k poklesu. Ono hodne lidi to zkusilo misto D3, jenze zjistilo, ze zatimco D3 funguje tak, jak clovek ocekava, zde to neni. A ten pocit z trojzubce a jakehosi splneneho snu se taky nekona. Tudiz krom jednoho majitele neznam nikoho, kdo by pokracoval, ale jde zpet k D3...

Nicmen i presto, k tomu mam takove prirovnani. Nemecke auta jsou jako skvela manezlka. Vyborne se stara o domacnost, vari, pere, zehli, vzdy je uklizeno, vzdy tepla vecere. Navic je porad jeste pekna a i ten sex neni uplne spatny. Italske auto je naopak jako milenka. Je pekna, ale desne utraci. Nic neudela, s nicim nepomuze, neni na ni spolehnuti. Ve finale ani v te posteli za moc nestoji. Ale presto se spouta chlapu rozvede a jde za milenkou... a hned jak to udelaji, tak si rvou vlasy.

Takze za mne, pokud ma nekdo moznost, necht do toho jde, sice bude hodne nadavat, sice ho pozavodi kde kdo, sice si moc neuzije, ale ono to nejak iracionalne funguje.

reagovat
Ju
Junior
12. srpna 2018, 01:11
0

předposlední odstavec mi připomenul nedávnou situaci, kdy jsme s kamarádama rozumovali na podobné téma. Že prostě jsou holky jako Ferrari, každej závidí, dobře to vypadá, člověk si správně zajezdí, ale vlastně nakonec to stojí ranec peněz, je to úděsně nepraktický a člověk si ze samýho strachu ani moc srandy neužije. A pak je tady oktávka v naftě a kombíku, která prostě funguje, je praktická, sice s ní před kámošema nezamachruješ, ale máš klid a pohodu.

Přítelkyně zaslechla, tichou domácnost odvrátilo k přirovnání k M3 :)

beastar
12. srpna 2018, 12:29
1

Hezký shrnutí. Tu posvátnou auru mezi novinářema bych označil za reálnou. Zvuk je ve výfuku no tak to sem myslel, že dneska lidi chápou tak nějak automaticky. Ono bez výfuku se zvuk auta obecně ladí fakt špatně:)

Dunění. Jezdil si s dieselem? Vůbec nevím o čem je řeč. Jinak souhlasím asi se vším. Je vidět že se celý komentář zakládá na zkušenosti(bohužel) Já mám zase pocit že Audi a d3 se taky leccos odpouští páč to je přece ta prémie a ta dělá věci bezchybně. Poslední dobou mě začínaj lidi srát. Nejdřív Hamilton neumí řídit svojí Zondu a teď tohle.

Jezdí to fakt skvěle. Vypadá to skvěle. Výbavu to nějakou má. Zvuk jde z toho auta dobrej. Jasně je to drahý. To konkurence taky. Prodeje novejch aut klesly. Ok:D

Přesto to na konci doporučíš. Něco na tom bude. Já bych tomu dal přednost před slavnym triem vždycky. I kdyby to všude strhali jako největší nouzy. Mám rád odlišný věci a nemám rád uniformu a všechny znaky britskoneomarxistickýho zatuchlýho levičáctví. A to představuje mimo jiný černá audina fplny;))

go
goes
12. srpna 2018, 12:38
2

Jeste jedna dulezita vec. Zenske to auto totalne ignoruji. Zatimco chlapi tleskaji, davaji palec na krizivatce apod. Pro zenske je to jen bezny sedan. Takze pokud chce nekdi babolap udela deset roku stare kabrio od bmw lepsi praci :)

beastar
12. srpna 2018, 12:46
0

Jo to je pravda. On to úplně není typ auta na balení buchet. To udělá lepší práci i zatraceně levná 996...

Bavoraczech
13. srpna 2018, 10:09
0

S tím výfukem na tom určitě něco bude. Mně by se Mase líbilo jako víkendovka. Když chceš, tak tomu dáš napít a vychutnáš si to. Dovedu si ale představit, že na dlouhé cesty je to přehnaný (nevím, jestli se dá volit režim comfort se ztišením nebo tak). Občas proháním Alfí Busso a tam se mi naladění výfuku líbí moc. Když jedeš na pohodu, tak o motoru prakticky nevíš. Když se chceš pobavit, tak podřadíš, šlápneš na to a slyšíš malý Maserati :). Jednou jsme musel kousek popojet bez koncového tlumiče výfuku... a byla to zábava. Ale delší cestu s tím bych si bez špuntů do uší představit nedokázal :-)

M P
13. srpna 2018, 12:36
3

Není to vůbec přehnaný, já teda dálnice jezdil v tom I.C.E. módu, ekvivalent eco režimů jinde, a nebylo si na co stěžovat. Audio fajn, odhlučnení příjemný, jak aerodynamicky, tak valivý hluk od těch zadních salámů, všechno s mírou. Holt to má každý hozený jinak no...

Jen teda nesouhlasím s tím, že to hodnocení je založené na tom, že to byla vyjímečná příležitost a proto je ten test psaný tak. Kdysi jsme se tady o měřitelné objektivitě vs subjektivním vnímání docela hodně bavili a prostě když to auto na člověka nějak působí, není důvod psát něco jiného.

beastar
13. srpna 2018, 13:08
1

Nikdy nebudou dva, tři testy a hodnocení úplně stejný. Neni to krasobruslení. Co se hluku týká taky to nechápu jako kde to má dunět. Třeba to ale tak vnímá. Já mám proti tomu autu z testu docela holotu a navíc úplně jinej motor:) Když je auto nějak špatný a nepůsobí dobře, tak i když se předtim svezeš v čemkoliv nemůžeš hodnotit positivně. Mimochodem takhle psala drtivá většina novinářů a nejen těch v ČR. Takže minimálně má to auto svoje kouzlo. Přestože má i hromadu negativ. To je taky docela dobře popsáno. I když spoustu těch věcí jako řidič fakt neřešíš tak detailně. Třeba ty tlačítka.... mě baví že fungujou stejně tak uConnect :))

beastar
13. srpna 2018, 13:11
0

Psaní o milenkách a manželkách už mě osobně unavuje. Když je někdo tak nadšenej z Německý produkce ať si jde pro RS6 Avant a má vystaráno. Případně BMW s nějakým silnějším motorem. Vůbec bych to nesrovnával nějak head to head. Každej to dělá trochu jinak a je na každym jaký filozofii dá přednost. Každopádně mám zkušenost z obojím a ani jedno neni špatný jen to musí zapadat do momentálního rozpoložení řidiče.

M P
13. srpna 2018, 13:13
0

Jako asi tak... bavíme se o autech a ne o ženách. Jestli mezi tyhle dvě témata dává takřka rovnítko, je mi docela líto jeho partnerky :D

go
goes
13. srpna 2018, 13:19
0

Ja doufam ze pouziti metafory je jeste povoleno aniz se diskuze sklouzne do nejaky skrytych napadani.

Auto duni a to hodne. Vyfuk ma jen dva mody normal a sport. Vyfuk je bud hlucny nebo hodne hlucny. Kdyz srovam napr mustang s klapkou nebo bmw tak ty jsou tiche hlucne a moc hlucne.

Ice kod na tom nic nezmeni. Tam se meni logika razeni a reakci na plyn a pod. ne vyfuk.

Pokud to nekomu nevadi pak fajn. Znam i lidi kterym nepripadalo ze 1,9 tdi duni. Proc ne.

beastar
13. srpna 2018, 13:26
0

Nic osobního. Já bych tady od toho auta hlavně nečekal úplnej a absolutní klídek na palubě. A to v žádný specifikaci. Narozdíl třeba od aut který by primárně měly cílit na luxus. A8/7/S a třeba QP nebo XJ. JInak ok Mustang i třeba M5 je mnohem tišší. Potom je třeba si vybrat co se mi zamlouvá. Patřím k lidem co 1.9 tdi moc neznaj. Znám 2.0 Tdi a tam se VW převedlo a ten motor byl docela klidnej a měl i rozumnej zvuk v rámci kategorie a ceny.

Bavoraczech
13. srpna 2018, 14:44
0

Srovnávat ženský a auta... Jako bys u Maserati řekl, že je sice krásná, ale strašně žere a hodně řve, no ale podvozek má excelentní... jen ta konektivita je srovnatelná s jejíma míň pěknejma sestřenkama :D.
Jelikož jsem se nějakou dobu pohyboval i mezi HIFIsty, dovedu si představit spíš subjektivní srovnání tam. Co si budeme povídat, zkreslení zvuku z DVD, prohnanýho přes kvalitní tranzistorovej zesilovač a "německy" laděný bedny je nižší a objektivně čistší, ale najde se hodně lidí, co poslouchá LPčka přes lampovej zesilovač na britských bednách, protože to zní "měkčeji". to je sice příjemný, ale objektivně je zvuk méně přesný a víc zkreslený.

XT
XTad
12. srpna 2018, 13:46
1

"Naladit motor koncepce V6 tak, aby v nízkých otáčkách nezněl jako zemědělský stroj a ve vyšších jako upravené Camaro pro americké vidláky, to dá hodně práce"

wat

reagovat
wdave_t
12. srpna 2018, 16:09
0

Taky jsem absolutně nepochopil WTF.

PeterLuk
12. srpna 2018, 17:18
0

Snáď jedno z najkrajších nových áut. Obzvlášť v tejto farbe. Asi ťažko čakať od Talianov dokonale vyladené auto... ale narozdiel od mnohých iných talianskych aut, tu stále taliansky dizajn funguje. A minimálne u mňa by tie negatíva totálne vynahradil...

reagovat
FamArt
12. srpna 2018, 18:04
0

Musím súhlasiť s dvomi vecami. Ten tzv D3 je tiež hodne preceňovaný. Najmä u Audi mám pocit, že kopec vecí nedotiahnu do konca , ale nejak to nevadí lebo Audi je prémia aj keby nebola..možno to u mňa spôsobuje nechuť k tejto značke a malinko zámerné vyhľadávannie chýb (aby som sa z toho vyliečil, jednu som si dotrepal domov :)). Na druhej strane, D3 dokáže veľa vecí nadpriemerne a ako celok je, ako už bolo spomenuté, skvelý parťák.
Skôr by ma zaujímalo, či sa medzi D3 a Maserati, nájde kompromis. Ktorý by bol prémijovejší či jedinečnejší, aj keď možno menej "exotický".

go
goes
12. srpna 2018, 18:47
-2

Co konkretne neni u Audi dotazene?

Jinak v obecne rovine nic moc mezi D3 a Mase neni. Pseudoauta typu Lexus nebo Genesis nejde brat vazne a nikdo jiny tu proste neni.

FamArt
12. srpna 2018, 19:33
0

Tak z hlavy napríklad panty na dverách neviem teraz v ktorých všetkých modeloch som si to všimol, buďto sa dvere stále zatvárajú dnu alebo preskočí pant a celou váhou majú tendenciu drbnúť do vedľa stojaceho auta alebo steny. Chod a poloha brzdového pedála, smiešne preposilované a náhle veľmi tuhé riadenie, niektoré ovládače či prepínače ...celkovo mám z BMW/ Mercedes lepší pocit, že sa viac kladie dôraz na detaily a funkčnosť maličkostí než len na dizajn a prvotný dojem.

go
goes
12. srpna 2018, 21:48
0

Tocim Audi (a6,w7) s bmw (740,55i...) casto ale ztechhto veci jsem si nevsiml a ani nemam pocit ze by bylo bmw nejake lepsi. Ale tak sto lidi sto chuti. Ja bych nedal bmw design zase

Bavoraczech
13. srpna 2018, 10:23
1

Tak je to o standardu. Když bych srovnával některou z nižších výbav, tak sednu do Audi a pomyslím si něco o lepší Oktávce, sednu do BMW a celý to vypadá tak nějak dotaženější, kvalitnější a pak sednu do Mercedesu a řeknu si, že takhle už by mohlo konečně vypadat luxusní auto. A směrem k vyšším výbavám se ty diference zmenšují. Přesto na mě vždy působil interiér Mercedesu a BMW vždy luxusnějším dojmem než u Audi ve zhruba stejné cenové relaci.

beastar
13. srpna 2018, 12:16
0

Každý si představuje luxus jinak. A nedotažený interiéry jsou fakt hodně věc názoru. Mě se taky nelíbí koncernový díly v Porsche. Audi sází víc na jednoduchost a v nižší výbavě to v lidech pak vyvolá pocit lepší okyny. Bmw dokáže být luxusní na první dobrou. V 760i sem nemíval pocit nedotaženosti ani ničeho negativního. Zato Mercedes... Kde jsou ty časy. Vynech s klasse a víc luxusu najdeš možná v Talismanu:))

M P
13. srpna 2018, 12:32
1

U mě je to všechno tak nějak o dojmech a pocitech, než o měřitelných parametrech a tabulkových hodnotách, co někdo vyhledává... jinými slovy, můžeš si v rádobyluxusní uniformní restauraci dát průměrný víno, ale v hezký skleničce, s hezkým servisem a těma blbostma okolo, a někdo bude spokojenej. Nebo si jako já můžeš dát někde v italské vesničce úžasné víno v obyčejné sklenici, sedět na plastové židli u stolku s igelitovým ubrusem, a stejně si to budeš pamatovat ještě na smrtelný posteli, nebo to víno bylo to nejlepší, cos kdy pil.

beastar
13. srpna 2018, 13:16
2

V těch restauracích je to nakonec spíš o tom jak ti uvaří. Špagety v Benátkách za 2.500,- si pamatuju dodnes a to byly o dost hnusnejší jak v průměrné Pražské pizzerii. Možná i Go Home dělá lepší. Jinak ok ne všechno je měřitelné penězi a objektivní hodnotou. Tu rádobyluxusní restauraci dneska otevírá hodně často Mercedes. Luxusní Michelinský posezení dělá třeba Bentley. Meserati je fajn v tom, že je to jako když si Gordon Ramsey udělá BBQ s kamarádama ve Villa d'Este parádně si u toho zařáděj se šlapkama zapijou to rádlerem, ale ten kulinářskej zážitek tam pořád je.

go
goes
13. srpna 2018, 13:16
0

To ano. Problem je pokud nekdo vesnickou tavernu predstavuje jako luxusni podnik apod. Uprimne ghibli neni zadne extra auto o kterem nekdo sni. Je to sedan vyssi stredni s kapku vyssim vykonem. Pochopim podobne emoce treba u Grandcabria. A cele ty emoce ghibliho jsou postaveny na tom logu. Uz kdyz si clovek jde pro to auto aniz v nem sedel tak je kolem nem aura a ta je dana tim logem. A uz to logo a zeme puvodu odpousti to co jinde neni myslitelne.
A ve finale v cem je ghibli dobre? Realne v nicem. Je tezke. Je nedotacive. Neni ani extra rychle. Ani komfortni. Ani luxusni. Ani nema kopec vybavy. Ale diky tomu logu je to kazdemu jedno a to je proste ujete.

M P
13. srpna 2018, 13:22
0

Nepochopeno, ale vůbec :) nikde jsem nepsal, že si vesnickou tavernu představuju jako luxus, ale to je jedno. Smím se teda jen zeptat, on vás tím Ghibli někdo nutí jezdit? Mám pocit že se vám moc nelíbí a přesto píšete, že už ho máte dlouho.

go
goes
13. srpna 2018, 13:28
0

Ano zrejme nepochopeno ale to je jedno. Ja v nem chci jezdit presto jake je. Jenze ja ho popisu realne jake je a k tomu pridam ze presto ze takove je tak ho chci. A to jsem psal uz v tom prvnim prispevku.
Sle nebudu psat jak je tiche. Agilni. Ze jej lze individualizovat apod protoze takove proste neni.

beastar
13. srpna 2018, 13:30
0

:D Díky tomu logu je to všem jedno. O kolika autech by se to dalo napsat. Respektive dneska když budu chtít tak si na každým autě něco najdu.

A ve finale v cem je ghibli dobre? Realne v nicem. Je tezke. Je nedotacive. Neni ani extra rychle. Ani komfortni. Ani luxusni. Ani nema kopec vybavy. Ale diky tomu logu je to kazdemu jedno a to je proste ujete.

Za Ghibli bych dosadil třeba A6.... nebo Céčko...nebo cokoliv z poslední doby od AMG kde kdyby nebylo 1000 a jeden asistent tak vyletíš přes les do nebe jak Sputnik. Když se ti to auto takhle hrubě nelíbí proč si jezdil hned dvěma? Buď prodáváš ve Scuderii a naštval tě služebák, nebo to nechápu ... ,D

go
goes
13. srpna 2018, 13:39
0

Druhe po fl bylo jen pujcene jelikoz semneveril ze se neco zasadne zmenilo. A krom oalubniho systemu zadne rozdily co by staly za rec.

Nedivej se na me hodnoceni nejak spatne. Ty minusy si clovek najde vsude. Jen proste ctu jak je auto zabavne. Fajn. Jenze vazi 2030 kg. Audi s6 s v8 vasi o 140 kg mene. Vazeno na vaze zadne cisla na netu. Sakra proc je take tezke? Rozlozeni hmotnosti je zaporne a auto jede na cumak. Uprimne nejvice to pripomina jizdu s audi s aktivnim zadnim difem. Divne na mase co :)

Ale i presto sem rad ze ho mam. Jo do prahy 130 tempomat za 12,5. Duni jak krava. V zatackach leti ven. A co :)

beastar
13. srpna 2018, 13:44
0

Ok. Já si o S6 v žádné generaci nedělám od jisté doby přehnané iluze. Ona dokonce ani ta RS6 kromě raketový rychlosti v přímce nenabídne nic moc extra. Jo ještě velkej kufr. Kolem dvou tun má dneska všechno. S tvrzením že se nejedná o vyloženě zábavné auto souhlas. O tom to fakt není. Nebo neni zábavný ve smyslu maximální ovladatelnost na okreskách a tak dále....

Jan Machač
13. srpna 2018, 18:37
0

Já teda nechci přilejvat oheň, ale tohle auto mi nedotáčivý nepřišlo. Možná jsem tele, ale na mne působilo spíš jako zadohrab, ano, těžký zadohrab, ale přesto zadohrab. A plynem se dalo krásně přemluvit.

Navíc umí i donut, tak já nevim...

Ale jel jsem s tim jenom chvilku. Osobně nechápu, co se na tom Matějovi líbí, ale on je celej takovej divnej, chodí často k holiči, pořád voní a nosí čistý oblečení... ;-) ale jako nedotáčivý bych ten cirkus na kolečkách zrovna neoznačil.
-
Komentář upraven 13. 8. 2018, 18:38:35

go
goes
13. srpna 2018, 18:55
0

Ono q4 funguje jen do cca 100 kmh pak prestava fungovat a je to ryzi awd a charakter se mirne meni nicmene nemuzu ted najit jedno video z jednoho ceskeho tesku. Tam kluci jeli pod plynem a bylo krasne videt jak zadek nema snahu se pretocit a cumak jde proste ven jak u fwd. Ale to je jedno

Jan Machač
13. srpna 2018, 19:39
0

Jako tohle ti natočím i s CTS ;-)

go
goes
13. srpna 2018, 21:01
0

Ano a stejne tak znam ridice co jen s pouziti. Pedalu brdzy spojky a plynu bez rucky uki s fwd krouzit krasne pretacive smyky.

Jan Machač
14. srpna 2018, 08:45
0

Přesně. A pak jsou naštvaní, že nové C3 nejde vypnout stabilizace, protože ten její podvozek k tomu přímo vybízí...

ToMyx
14. srpna 2018, 10:12
0

Matěji, krásně srdcem napsaný test. Tyhle já můžu a je to vlastně důvod, proč jsem začal brát Autíčkář.cz za svůj..
Minulý týden jsem měl tu možnost za jedním Mase jet celou Evropskou až k D7 a nebylo to vůbec špatné. Dokonce jsem stáhl okna, abych si poslechl. Asi chápu co na tom trojzubci jeho majitelé vidí. Přemýšlel jsem jak ho vystihnout. To auto má tak elegantní koule, že až uši přecházejí:-) Design a zvuk mě opil, přiznávám se.
Ještě co se týká zvuku z výfuku/ dunění, pokud bych chtěl tohle auto a dunělo by mi, zavítal bych na Slovensko do AMA a bylo by vyřešeno :-)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem