načítám data...

Kam se poděla normální auta?

Automobilový svět se staví na hlavu. Výrobci se předhánějí, kdo postaví originálnější a fantastičtější vůz, až se tím nejvzácnějším kusem na trhu stává staré dobré obyčejné auto.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Není tomu tak dávno, kdy jsem na všech motoristických internetech čítal stále dokolečka to stejné – všechna moderní auta jsou si podobná, je to nuda a šeď, kéž by se vrátily časy, kdy se po silnicích proháněly ty slavné bouráky minulosti, co kus, to originál..

Já k tomuto názoru měl tenkrát silné výhrady. Když si člověk vedle sebe postavil vozy z jedné konkrétní éry, musel uznat, že tam vždy byla celá řada společných prvků – zkrátka každá doba měla svou módu a svůj styl, který se více či méně propisoval prakticky do všech soudobých aut.

Foto: BMW

A ještě jeden důvod k nesouhlasu s obecnou tezí se mi honil hlavou – před těmi dejme tomu deseti lety byl totiž svět aut pestrý jako nikdy. Všichni věřili ve světlé zítřky a nekonečný růst a tak popustili uzdu fantazii. Modelové řady jednotlivých značek se rychle rozrůstaly. K obligátním sedanům, kombíkům a hatchbackům rychle přibývaly nové kategorie. Jen relativně nový segment SUV dostal tolik podskupin, že se v tom i kovaní odborníci začínali ztrácet. 

Svět aut zkrátka – mnohdy motoristickými nadšenci nepozorovaně – prožíval zlaté časy. Mohli jste si vybrat jakékoli auto jste chtěli. Kombík lehce posunutý do outdoorového stylu? Sportovní offroad? SUV kabrio? Dvoudveřové MPV? Cokoli, stačí jen říci, všechno bylo. Sympatická byla i nabídka různých továrních úprav a verzí. Své vyladěné modely začaly nabízet i značky, od kterých bychom to dříve nečekali. 

Foto: Renault

Prostě každý si mohl vybrat přesně dle svého vkusu cokoli od úplně nejobyčejnějšího automobilu po vůz se silnou a nepřehlédnutelnou osobností. A byla to povedená auta. Své BMW jste si mohli vyšperkovat díky M-packetu nebo sáhnout rovnou po plnotučném M modelu. A obdobu téhož nabízela prakticky každá automobilka. A tady začal klíčit problém, o kterém bych tu dnes chtěl mluvit.

Aby se totiž skutečně rychlé a superrychlé Audi či BMW odlišovalo od svých méně sportovních sourozenců, bylo potřeba jej udělat ještě agresivnější a ještě nápadnější. To je pochopitelné, pokud chci za stejný model, jen trochu jiné provedení, i násobně vyšší sumu, musím zákazníka přesvědčit, že rozdíl mezi těmi provedeními je skutečně propastný, tomu naprosto rozumím. Rozumím tomu, ale zároveň to odmítám.

Foto: Alfa Romeo

Mezi petrolheady jsem si svou karmu pokazil svými kacířskými postoji už tolikrát, že v zásadě nemám co ztratit. A tak to sem tedy napíšu. Současná auta jsou hrozná a nejhorší jsou právě ty vrcholné modely. BMW M2, Audi RS6, Alfa Romeo Giulia GTAm – všechna ta auta jsou přehlídkou vulgárního nevkusu, jaký ještě dekádu či dvě zpátky měli v portfoliu snad jen různí malí úpravci a tuningové dílničky.

Foto: Audi

Místo elegantních sleeperů, jakými byla třeba rychlá BMW na přelomu milénia, tak teď máme neforemné obludy. I tehdy nadšenci poznali, že co stojí před nimi, není obyčejný berlínský taxík, ale divizí AMG odladěná bestie, pro ostatní to však byl prostě jen mercedes. A v tom bylo to kouzlo. Takové auto bylo určeno člověku, který ví, co chce. A ví, co s skrývá uvnitř. Dnes už ale nemusíte být znalec, každé takové auto to na vás řve už z dálky.

Přitom vrcholné modely jsou v tomto závodě nevkusu vlastně tak trochu nevinně. K užívání obřích difuzorů a absurdně rozšířených blatníků je totiž donutily ony obyčejné verze daných modelů. A to právě tím, že obyčejné přestaly být. Na obyčejné auto totiž už dnes prakticky nenarazíte. Každý jeden automobil musí mít v současnosti svůj výraz, musí něco proklamovat, něčím se vymezovat. 

Foto: Hyundai

Mnohé značky už obyčejná auta zcela vyřadily z repertoáru. Můžete mít outdoorový crossover, aby vaše okolí vidělo, jaký jste dobrodruh. Nebo sportovní verzi, protože vy jste přece mladý a nespoutaný. Nebo raději bláznivě barevné limitované provedení, které se skvěle hodí k vašemu volnomyšlenkářskému já?

A teď mě prosím nechápejte špatně – já rozhodně nemám nic proti pestrosti. Právě naopak, já bych uměl tyto originální automobilové kreace ocenit, kdyby však v průběhu přetahování se o pozornost nezmizela normálnost. Bez základu v podobě obyčejného auta není na čem stavět výjimečnost. Co bylo špatně na obyčejném autě? Proč už si nemohu koupit normální hatchback či kombi? Proč musím místo usedlého sedanu sáhnout po cool čtyřdveřovém kupé, místo městského hatchbacku po oplastovaném malém crossoveru a místo kombíku bych si měl jít pro sedmimístné SUV nebo ideálně rovnou pro obytnou dodávku? Ani to obyčejné SUV už mi nechtějí dopřát, měl bych raději zvolit SUV kupé, jestli nechci vypadat nudně…

Foto: Volkswagen

Jistěže většina majitelů nevyužívá potenciál svého vozu naplno, to není nic nového. Spousta majitelů aut si ten daný vůz vybrala proto, že třeba díky pohonu všech kol vyjede i k horské chatě zapadané v závěji. Co na tom, že nikdy k žádné takové chatě jet nepotřebovali, stačilo jim vědomí, že to jde. Ale nová auta taková nejsou. Valná většina crossoverů a SUV ani nemá pohon všech kol, všechno je to jen kašírka, jen lež, jen deklarace životního postoje. Co když nechci deklarovat svůj životní postoj? Co když chci prostě jen auto? 

Foto: Citroën

Jsem jen já přecitlivělý nebo i vám na dnešním trhu s automobily začíná něco chybět? Opravdu už nepotřebujeme obyčejná auta? Co nám výrobci nabídnou, až nás i přebujelý vzhled dnešních vrcholných modelů omrzí? Napište mi své postřehy, názory a vize do komentářů.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

to
tomaass2
06. srpna 2022, 01:27
11

Také mám pocit, že všechno musí být dynamické, svalnaté, sportovní (= prskat do výfuku),, dobrodružné, ale tak nějak kvůli optimalizaci výrobních nákladů všechno v jednom :)

reagovat
ja
jazet
06. srpna 2022, 07:06
11

Já mám rád sedany střední, vyšší střední třídy, bohužel jsem asi v menšině, protože kromě prémie už jsou prakticky mrtvé.

reagovat
Mechanik
06. srpna 2022, 08:19
0

Souhlas, taky mám rád sedany a fakt je to, že současná nabídka je vlastně žádná, nemám si z čeho moc vybrat :-\

Mrkef
06. srpna 2022, 08:32
0

Protože prémie defacto vytlačila všechny ostatní z této třídy v Evropě + ostatní výrobci navíc modely nahradily třídou SUV

Mechanik
06. srpna 2022, 08:24
0

Decentní mi stále přijde N, GTI ale i RSko
Naopak nechápu Hondu a Toyotu, SUVéčko od nich vypadá agresivně jak okruhový speciál

reagovat
je
jerry
06. srpna 2022, 08:38
0

Ano, jednoduchá elegance byla nahrazena pouťovým kýčem. Proč? To by bylo na podrobný sociologický výzkum. Možná vliv procovského vkusu z východní Evropy a Asie.

reagovat
Pochtli
06. srpna 2022, 09:14
0

Bizarnost křivek je nejvíc patrná u SUV - přece to nebude vypadat jak nudná krabice. Pak to stejně zazdí úzkými zadními světly (úplně na blití jsou ledky přes celou šířku auta) a horou všelijak tvarovaných plechů a plastů.
Další komedie již zmíněná - všechno musí vypadat sportovně či agresivně a nejlépe jako o třídu dvě dražší sourozenec.

reagovat
JOE37
06. srpna 2022, 09:28
5

Z velké části za to může "nový" trh, jakým je Čína. Ve snaze zalíbit se zákazníkům z národa, který na místo kvality upřednostňuje výstřednost, se tradiční evropští i asiiští výrobci, pustili do souboje o to, kdo více ohromí svým designem. A po pár letech z toho máme výsledek v podobě "pouťových" designů, které v převážné většině nemají s praktickým fungováním nic společného a jsou jen tzv. na oko. To bylo dříve nemyslitelné.

reagovat
fr
frite
06. srpna 2022, 10:32
0

No, když beru pouze ze střední třídy - zmizela Insignia, C5, i40, Honda Accord, Nisssan Primera, Kia Optima... A to jsem určetě spoustu zapomenul..

beastar
06. srpna 2022, 10:41
1

i40, Optima byli prodejní propadáky nejen v Evropě. Těch věcí proč tomu tak bylo je opravdu hodně.

Primera a Accord to je skutečně škoda. Vzhledem k tomu, že Primera ve svých začátcích byla skutečně skvělý auto.

Vzhledem ke vzniku DS. Je jasný že C5 skončila.

fr
frite
06. srpna 2022, 10:56
0

No, zrovna ten konec C5 jsem nepochopil. DS se přeci jen profiluje na jinou klientelu než Citroen, navíc ani konkurenta či náhradu za C5 nenabízí. To by VW mohl zaříznout Passata protože přece mají v koncernu A4.
Pro mě to byla ze strany Citroenu nepochopitelná marketingová fušeřina opustit bez náhrady celý jeden segment a celou sortu zákazníků.. Aby se do něj po letech zkoušeli vrátit zpátky.

beastar
06. srpna 2022, 11:02
1

U toho VW a Passatu si blízko pravdě, bohužel. Ono šlo trochu o to, že C5 prostě představovalo v portfoliu to luxusní auto. O superlimuzíně c6 to nikdy nebylo. DS podle mě mělo jít zákazníkům naproti. Právě v tom smyslu nabídnout techniku a slušnou výbavu s nějakou přidanou hodnotou.

A ano je pravda, že to bylo unáhlené. Když právě tu techniku dneska vidím... V podání ds9 je to trochu smutné.

Frankie
06. srpna 2022, 11:50
4

Prostě se to neprodávalo tak, jak si představovali. Proto zarizli pro Evropu Accord, Avensis, Kizashi, Primeru. Toyota má ještě Čakry, ale jak často ji vidíme? Zůstala zatím ještě Mazda 6 a i 3, u Toyoty pak Corolla. Evropští výrobci, no tam už jen dohoriva Passat, má ještě k tomu Arteon, či jak se to píše a Peugeot 508. Zapocetl bych do toho i lifta Superb. Pak už si prémie Volvo a prémie.
Ta Škodovka je v celku zajímavá v tom, že dělá fakt spíše jednoduchá neagresivní auta. A málo kdo ji za to chválí, spíše se na to nadává. Hezky paradox.
Ještě je z čeho vybrat, což časem už být nemusí.

XT
XTad
06. srpna 2022, 14:04
1

Na Cinu bych to uplne nesvadel, je to jeden z poslednich trhu, kde se porad jeste prodavaji normalni sedany. To, ze marketakum evropskych automobilek vyslo v pruzkumech, ze Cinani chteji obrovske masky a podivna svetla je jedna vec, ale casto je to tak, ze Cina dostane elegantni sedan a pro nas zbyde jenom roztlemeny crossover.

Plati to i pro cinske znacky, ktere maji mnohdy evropstejsi design nez nase auta. (neni divu, kdyz Cinani koupili evropske designery), protoze Cinane porad jeste chteji, aby auto vypadalo "evropsky" (evropske zbozi tam plati za drazsi, vyspelejsi, luxusnejsi), zatimco Evropani se snazi krecovite trefovat do cinskeho vkusu.

V Cine taky *porad jeste* frci MPV, protoze bohati Cinane si zvykli pouzivat dodavku od buicku jako "pozemni tryskac", ale samozrejme tam existuje rada rodinneji zamerenych verzi od ruznych vyrobcu.

Ale mozna taky brzo zacnou vsichni jezdit v elektrickych crossoverech.

Naopak v Evrope vzdycky lidi chteli spis hatchbacky a kombiky, ktere byly povazovany za neco hodnotnejsiho a modernejsiho nez obycejny sedan. I prvni passat byl spis podivny hatchback, nez klasicky triprostorovy sedan a tehdy se podobnych kreaci ve stredni tride nabizela spousta. O francouzich ani nemluve. Proste v Evrope "normalni" auta nikdy moc uspesna nebyla. Dodnes clovek obcas slysi "kratka" a "dlouha" oktavka, i kdyz jsou obe dlouhe stejne, ale proste "dlouha" je vzdycky lepsi, drazsi atd. A i ta je povazovana za "nudnou", RS se malo odlisuje od bezne verze a neni distatecne sportovni, temperamentni atd. Vysledkem je stav popsany v clanku.

V kazdem pripade na SUV ma automobilka nejvyssi marzi, takze jich chce logicky prodavat co nejvice a zakaznici tomu jdou naproti, protoze hatchbacky nas od jejich rozmachu v 70. letech uz taky omrzely.

Opelfahrt
16. srpna 2022, 00:45
0

U té oktávky jsem si vybavil, jak se vždycky mediálně řešila výše příplatku za kombi oproti liftbacku. A že se to lidem zdálo hodně. A opravdu to byla na tu dobu a ceny dost pálka. To konkurence mívala ten cenový rozdíl mezi 4/5 dveř. karoserií a kombíkem menší, někdy doslova minimální.

Autíčkový Jelen
06. srpna 2022, 10:04
1

S článkem souhlasím částečně, rozdělil bych to asi takto na 3 body.

Co se týče normálních aut, tak ta stále v nabídce jsou. Souhlasím s tendencí uvedenou v článku, tedy, že tato auta postupně mizí, ale zároveň mi to zatim nepřijde nijak hrozné. Až na Mondeo, talisman (který zas tak úspěšný u nás nebyl) a Fabia Combi si člověk může stále může dojít u většiny mainstream i prémiových automobilek pro několik klasických karosářských variant v různých velikostech (hatchback, kombi, liftback). Mozna to ale změní generační obměna, která přijde u hodně modelů (i30, ceed, Superb, Megane,...) A pak by to mohlo být už horší, teď je to ale ještě vcelku v pohodě podle mě.

Design leckterých mainstream modelů je doopravdy přehnaný, jak zde již někdo uvedl, škoda že se vytratila určitá čistota designu a dnešní i normální modely (zvláště SUV) leckdy musí vypadat co nejagresivněji to jde.

S tou agresivnosti designu nejrychlejších verzí německé prémie bych byl trochu opatrný, spíš je to tam model od modelu a specifikace od specifikace. Stále se to dá nakonfigurovat tak aby to nešlo úplně hned poznat. Rozhodně je ale dnes možné nakonfigurovat to více "na prasáka", ale to už je pak věcí jednotlivých zákazníků.

reagovat
Cp
Cpt. Slow
15. srpna 2022, 22:29
0

Ačkoliv to z řidičského hlediska nedává smysl, Fabii Combi jsem vyloženě obrečel. Skvělé levné, obyčejné, praktické auto. Teď místo toho můžeme koupit... nic. Nemůžeme místo ní koupit nic.

fr
frite
06. srpna 2022, 10:26
3

To mi povídejte...
Příští měsíc mám vybírat nového služebáka. Co pět let beru kombi střední třídy. A co tam máme aktuálně - Superb, Passat a.. a nic. Teda teště 508, která je krásná, jezdí pěkně ale prostorem nemá ani na octávku. A MAzdu 6 která se cenově prémii blíží, ale budiž. Jinak už jen prémie - a na tu už přece jen není budget, a když s odřenýma ušima ano, tak to morálně nepřežijou zákazníci, že k nim obchoďák jezdí v mercedesu, přestože CLA shooting brake je na ceně superbu. Ten by zkousli, mergla ne.
Kdo chce větší kombi z mainsteamu a nechce koncern VW (jako já), asi musí brát SUV.
Což je paradoxní když automobilky žehrají jak je drtí emisní limity a pak nabízí stodoly s aerodynamikou cihly.

reagovat
Mrkef
06. srpna 2022, 10:36
0

Tak záleží, čím jsi jezdil doteď?

beastar
06. srpna 2022, 10:37
1

Ehm jenom dotaz. Co vozíš v tom kufru tak často? Nebo na zadních sedadlech? Českou demenci o zákaznících co nezkousnou ten nejvíc obyčejný Mercedes nechme stranou.. Navíc cla sb je velikostně spíše menší jak 508. Bývali časi kdy kombi střední třídy moc nikdo nevyráběl... A už vůbec to nebyl takový obr jako Superb. Před dvaceti lety by si vybíral tak možná mezi oktávkou a Francouzi... V tom podobném budgetu... takže žádnou hrůzu v tom nevidím. :D

fr
frite
06. srpna 2022, 10:48
0

Opravdu je CLA menši? Možná máš pravdu, ale 508 jsem zkoušel a jak mě jako auto nadchla, tak ta velikost kabiny byla stopka.
Předchozí auta byla C5 kombi a aktuálně Insignia.
A velké auto chci protože jezdíme s ženou na divočejší dovolené kde přespáváme v autě každý den jinde a i když pro služební účely většinu roku by stačilo auto běžné velikosti, tak cca měsic v roce vyjíždím narvaný po střechu a to kolik ráno naložím mě limituje v tom kolik ten den udělám. Takže by auto stačilo i menší, ale to období se mi prodlouží adekvátně chybějícímu prostoru..

beastar
06. srpna 2022, 10:57
0

Jasně proto sem se ptal. To dává smysl když v tom jezdíš na dovolený tohoto typu. Cla je malý a zavazadelník fakt nepotěší. Nekoukal sem na čísla ale 508 platí za ten líbivý design.

Jako v tomhle použití opravdu dává smysl co největší auto. Bohužel C5 byla obří, pravdou je že takhle velké kombíky se v EU nikdy nedělali tak že by byl výběr. Když vynecháš prémii. Insignia byla dobrý auto a příjemná alternativa k supu. Mezitím škodovka Superba výrazně dotáhla. Čili bych šel do něj. Design je pěkný, kufr obří. A jakmile vyjedete na dovču na jih či západ máš rázem i originální auto.

fr
frite
06. srpna 2022, 11:11
2

Jako... já vím že Sup není špatné auto a pro moje využití poslouží dobře. Ale co na 99 % nepřekousnu je ta jeho tuctovost. Je jich všude plno a já mám rád v životě pestrost a odlišnost. A navíc mi ho nejčastěji doporučují lidi co ví o autech úplný prd, a o ničem jiném než o škodovce by stejně v životě neuvažovali, i kdyby to byl sebevětší krám. A taky se na své auto občas zálibně podívám, a to by mi kvůli všednosti superbu asi nešlo. Ale dík, vím že to myslíš dobře...

Mrkef
06. srpna 2022, 11:53
0

Když hodíš Supa do Sportlinu a k němu individuální lakování, tak nemusí být tak tuctový

fr
frite
06. srpna 2022, 12:35
1

To sice jo, ale:
1)Musíš přihodit 65 tis za Sportline a 25 tis za lak
2) Jsou tam prvky které se mi vyloženě nelíbí - převážně černá kola a černé střešní nosiče
3) Jsou tam prvky pro mé potřeby vyloženě nepřijatelné -snížený podvozek a 18" kola
4) těch laků na výber zase moc není a zrovna taková Dragon skin která by se mi líbila už se zase stala tuctovkou.
5) pořád to bude superb, kterých jsou tu tisíce a který lidé fasují v rámci fiemní Car policy.
A když máme ve firmě právo individuálního výběru, tak bych si před sebou neobhájil že beru tu nejtuctovější volbu v rámci našich reálií...
Prostě jsem oběť své zpovykanosti.... vím to...

Frankie
06. srpna 2022, 22:39
1

Hm, no to nemáš jednoduché. Výběrová Mazda 6? Volvo, pokud by se vlezlo do rozpočtu? Asi bych úplně nezavrhnul i Leon, i když to není střední. Podobné holt Megane. Jinak koncern či prémie. Já bych prostě vzal toho Supa. A případně si pořídil pro radost něco na soukromno.

da
darkus
10. srpna 2022, 21:18
0

Co Outback?

beastar
06. srpna 2022, 10:30
4

Myslím že tvrzení o tom, že obyčejná auta nejsou. To je trochu přehnané. Obyčejných, řekněme běžných aut se pořád dělá hodně. Hatchback případně combi jde koupit.

Fakt je že kategorie sedan střední třídy, případně mpv umírá. Tito jsou pak nahrazeni crossovery. Ty jsou většinou hnusné. Jenže zákazník to kupuje.

Sportovní verze jsou vážně extrém. Zejména potom u prémie. Třeba takový Audi je opravdu přehnaný. Barvičky, obří kola, hromada plastů. Když srovnám první uhlazenou generaci RS6 a tu dnešní je to vskutku tristní.

Obyčejný auta...

reagovat
riderhenry
06. srpna 2022, 10:56
3

S tím extrémem u sportovních verzí naprosto souhlasím. Hlavně mi přijde, že už to musí být často na úkor funkčnosti (velikost/váha kol apod.), ale snad se pletu. Když se člověk podívá třeba na desetiletou a aktuální Audi S4, tak se musí pousmát kam se to dostalo. Zrovna Audi vypadají spíš často jako realizované představy nějakého 15letého hráče Need for Speed.

Trinom
08. srpna 2022, 20:04
0

Jenže ti 15-letí hráči NFS za ty roky už dospěli a aktivně to kupují.

beastar
09. srpna 2022, 11:09
0

Někteří to bohužel aktivně navrhují:))

krab
06. srpna 2022, 10:44
3

Každá doba má prostě něco svýho ... taky jak píše Beastar přede mnou, obyčejná auta střízlivýho designu jsou. A vybrat se dá .. jak píšete, že tu mnozí máte rádi sedany, tak na trhu je elegantní Giulia, docela usedlá, ale fajnová Camry atd.. To že se prodávají líp SUV a crossovery je věc vkusu zákazníka, respektive že se na tu nabídku rád "chytí" a koupí to tak proč ne. Já taky třeba nechápu módu těch menších crossoverů, takový ty auta jako Hyundai Kona, Ford Puma, VW T-Roc , Škoda Kamiq, přijde mi to jako nejdivnější kategorie. Ani do terénu, ani pro rodinu, ani k nějakýmu sportovnějšímu svezení...

Auta designu jako M2 se mi zrovna naopak líbí, je to trochu retrodesign, ty rozšířené lemy blatníků jsou boží, uvidíme jak bude vypadat ta nová ze současný dvojky, ta je designově zvláštnější, ale M2 se ještě nepředstavila tak uvidíme. Leccos uznávám je přeplácaný... Mě se dlouhou dobu líbí Alpine A110 , je to sice retro, ale na základě nádhernýho designu 60. let. A to je další věc... asi už neumíme vymyslet fakt krásná auta, protože ta nejhezčí fakt vznikla už v 50-60. letech , možná to prostě překonat ani nejde

reagovat
ratan groch
06. srpna 2022, 12:20
3

Ano, presne ako pises.Da sa vybrat obycajne auto, Fabie a biele Ocatvie podla mna nie su ziadna dizajnova diskoteka.

A co sa tyka tych vrcholovych modelov, tak si povedzme otvorene, ze pokial nebyvate vo velkom meste tak ich nestretnete az tak vela.Predvcerom som videl novu M4 competizione a ano bola vystredna, ale bola krasna. Pekne som si ju poobzeral z kazdej strany a sice mala vyzyvavy dizajn aj tak bola krasna. A s oranzovymi sedackami.

Myslim, ze velku vacsinu ludi nemusi zaujimat ako vyzera vrcholovy model, lebo to nie je ich problem. A myslim, ze ti, ktori si ju kupuju az tak strasne netrpia ako sa to clanok a aj diskusia snazia naznacit.

Este stale je to ok :)

StreetPro
06. srpna 2022, 12:54
2

Možná by stačilo vzít ty úspěšné modely z minulosti (design/tvar) a osadit je současnou technikou/výbavou… Asi není nutné rozebírat designové výblitky tohoto typu, kdy nejsem schopný rozhodnout, co je větší zlo…

Frankie
06. srpna 2022, 12:38
5

Jinak to že se nějak vyvíjí tvary, typy aut, že si hrají každé na sporťák, auto pro aktivní život, kudrlinky, to dokážu akceptovat jelikož je ta dáno asi směsi marketingu, celospolečenského vlivu, globalizace a bůh ví čeho. Hlavně ale nejde primárně o nějaké nařízení.
Co je blbé, že se na základě nařízení o emisích CO2 přestaly vyrábět, dovážet, nebo je jich omezené množství určitá auta, jako malé spalovaky, osobní dodávky, ale i ta Japonská auta. A to je si myslím víc špatně než toto co je popisováno.

reagovat
fortress
06. srpna 2022, 13:07
-2

Hroznej blábol.

reagovat
Ha
Habakukk
06. srpna 2022, 13:20
0

No pokud někdo chce obyčejné auto je tady Volvo, žádné terno to není, ale všechny jeho sedany mají relativně normální design.

reagovat
Mrkef
06. srpna 2022, 14:36
0

Zadní partie 90ky v sedanu jsou fakt odporný

Ha
Habakukk
06. srpna 2022, 17:17
2

Jj souhlas v červené se to aspoň trochu ztratí.

riderhenry
06. srpna 2022, 20:11
0

S90/V90 určitě není designově auto pro každého, ale rozhodně je to řekněme hodnotný design a na rozdíl od některých výstředností, které se mají (asi) zalíbit asijskému trhu (viz obrovské masky/ledvinky) to má nějakou designovou kvalitu, přestože to je asi méně líbivé pro většinu populace, než třeba většinou usedlý design koncernových aut.

Irwinek
06. srpna 2022, 23:57
6

Co se komu nelíbí na zadku S90?

Ha
Habakukk
07. srpna 2022, 11:32
1

Není S90 jako S90 :-)

Mrkef
07. srpna 2022, 13:46
0

Hele na fotkách mi to tak nějak nevadí, ale na živo je to úplně něco jiného. Fotograf ví :D

Irwinek
07. srpna 2022, 14:53
-2

Mi prostě nesedí, že si zrovna Volvo označí novou, úplně odlišnou řadu stejně :-( Ta auta nemají, kromě označení nic společného, takže pro mne existuje jen jedno Volvo S90/V90 :-)
Ale jinak mi ten zadek moc nevadí, i když si myslím, že na S60 je proporčně vyváženější.

Mrkef
07. srpna 2022, 16:38
1

S60 se mi naopak velice líbí, jak S60 tak V60

riderhenry
08. srpna 2022, 20:53
1

Mně sedí design jak S/V60, tak S/V90 k oběma kategoriím naprosto dokonale. Jinak S/V90 je naprosto logické označení, nehledě na historii. Ostatně tohle označení Volvo nepoužilo tak dlouho, že bych v tom problém neviděl. Obzvlášť ne v době, kdy existují SUV Puma a Mustang, nebo co to je vlastně za kočkopsy...

PanHAJZL
06. srpna 2022, 15:11
1

Bohužel, vše je dobou a dnešní společností. Lidi nemají životní a duševní hodnoty, do televizí a mobilů je jim podsouváno, že si musí furt na něco hrát, aby byli "cool". A tak si furt na něco hrajeme a samozřejmě se to přenáši do aut...jakože sporťák, jakože teréňák, jakože...a tak je z toho tato hromada blitek...což se dá přirovnat i k této dnešní společnosti...

reagovat
bitner
06. srpna 2022, 21:29
-1

Hm, normální auto...
Vezmu si klidně TypeRa v neonove růžové, když to bude mít :
1) Aspoň 1.6 neprimovstrik, 4 valec
2) jediný trvale nevypnutelný asistent bude ABS
3) manuál

reagovat
Michal88
07. srpna 2022, 11:26
3

Ještě bych pochopil kolotočářský design, to je věc, se kterou se furt dá něco dělat, při nejhorším i po koupi auta. To, že je oteklost, rádobyagresivita a nevkus dneska in je věc druhá.

Spíš co mě sejří, tak ta sračkoidní mechanika/elektrika. To je věc, se kterou se nedá dělat zhola nic a pomalu ani přehnanou údržbou nad rámec rozpočtu, aby auto něco vydrželo. A tam na výběr prostě není.

reagovat
12MM
07. srpna 2022, 19:44
2

Já myslím, že lékem na tohle všechno je Audi A6 4G FL, tj. 2016-2018, ideálně Allroad verze 235kw. Podle mého vkusu to je vrcholný sen autíčkáře v roli manžela, táty a tak trochu požitkáře.

reagovat
riderhenry
07. srpna 2022, 21:26
0

Hele asi docela i ano, ale pořád bych váhal mezi úžasnou 540i, která je i úžasným řidičským autem, když se to po ni chce. Akorát ani do jednoho auta se pravděpodobně nevejde většina dětských sedaček v konfiguraci 3 ks v zadní řadě, což je pro mě zatím limitní...

beastar
07. srpna 2022, 23:23
2

Já myslím že za sedm pade bez DPH táta petrolhead umí vykouzlit lepší věci. A trochu lepší výkon. I když menší praktičnost. Na tři autosedačky jsou ideální dvě Ghibli.

riderhenry
07. srpna 2022, 23:47
0

No lhal bych, kdybych tvrdil, že jsem na ně nekoukal, ale asi bych si to už ani sám neobhájil. Nejhorší je, že přítelkyně by byla asi hodně ráda. Mám to těžký :D

12MM
08. srpna 2022, 22:32
-1

Souhlasím s 540, to je úžasná alternativa. Podle mne nebudou 3 dětské sedačky problém, prostřední bez isofixu.

A6 4G je pro mne jako antická socha - ze všech úhlů dokonalé, prosté jakýchkoli výstřelků a samoúčelnosti, majestátní proporcemi, vyzařuje auru schopnosti, kvality a elegance, nabyté vrcholnou technikou i dnešními měřítky, 100% zpracování, z celku, části i detailu je vidět maximální nasazení týmu, opravdový zájem o tvorbu a inženýrský um. Věc, která reálně zastará nejspíše jen v pojetí EU přístupu k osobní přepravě, tohle auto samo o sobě zastarat nikdy nemůže. Péče o techniku, zpracování, detail a výkon je z toho cítit v každém směru. Podle mého názoru to je automotive vrchol mechaniky v digitální éře, nyní jako párletý vůz maximum možného pro člověka, co není ochoten obětovat svůj život dolování cash. Jen usedneš, cítíš zvláštní pocit uspokojení a klidu. To auto tě ničím neobtěžuje, dělá jen to co chceš v těžko uvěřitelné kvalitě, a když nechceš, stačí prstem stisknout to správné tlačítko... Četl jsem, že podle Winterkoma byl Allroad A6 4G nejlepší Audi, jaké kdy postavili. Věřímu tomu, mám ho rok a stále jsem se nenabažil... Tak to jsem se zasnil i k tématu článku, protože s ním naprosto souhlasím. Ještě že nad námi bdí duch Autíčkář, který na každý autosplín nabízí to správné řešení :-)

riderhenry
09. srpna 2022, 00:03
0

V 5er jsou 3 sedačky problém. Respektive já nejsem ochotný svolit z protisměrného sezení dětí, dokud to jenom jde, a to jsem tam prostě nenacpal, i když chybělo pár centimetrů. Ale už jenom mít sedačku nacpanou na dveře není asi optimální...

To nadšení pro A6 je krásné. Já už (bohužel) auta vnímám jako hromadu techniky, která má nějaký poločas rozkladu. Snad to je stále více, než lednice, ale řekněme těch 20 let a už se to 99 % majitelů nebude chtít dál řešit a provozovat. A tak i z takové skvělé A6 bude jenom šrot. Ale to je samozřejmě o přístupu a majiteli. Viz pán, co najezdil ve svém Volvu snad tři milióny kilometrů, aby ho nakonec i to auto přežilo. Ale hledat v tom racionalitu nebo ekonomičnost asi nemůžeme. Pravda je, že EU nám k tomu možná dost pomůže a takových případů bude jen přibývat, s nástupem "pokroku"...

Btw. já byl asi hodně podobně nadšený z BMW 330i E90. Ano, auto velice nedokonalé ve spoustě směrech, ale ve smyslu kombinace 100% použitelnosti, pohodlí, slušné bezpečnosti a opravdové zábavy za volantem jsem zkrátka nejezdil v lepším autě (bereme-li v potaz i cenu a provozní náklady auta).

Moctezuma
09. srpna 2022, 02:50
0

Pěkný článek. Jestli chceš ještě obyčejné auto, musíš zamířit do Latinské Ameriky (Asií či Afriku tak neznám). Teď jsem se vrátil z Bogoty a čuměl, jaké auta tam jezdí.. Nejvíce, včetně taxi - Chevrolet Spark, Kia Picanto, Renault Duster + dalších x no name čínských nových vraků. China to dělá chytře. Ten, kdo má trochu peněz, tak jezdi v Toyote Land Cruiser Prado. Stále se tam prodává Land Cruiser 79 jako nový. Škodovka se v Kolumbií už prakticky neprodává.

Klasický trh pro normální lidi, který odráží ekonomickou situaci v zemi.

Benzín stojí 14 Kč a na ekologií každý kašle. V LA to nikdy nebude jiné...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem