12MM
Jméno | Michal Mládek |
---|---|
Bydliště | Hradec Králové |
Registrace | před 3.8 rok. |
Poslední aktivita | před 13.3 měs. |
Komentářů u článků | 10 |
Pozitivních komentářů u článků | 5 |
Negativních komentářů u článků | 2 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
:-) to CD umí i DVD např. s koncerty a filmy, což je proti Android Auto se zablokovaným pohyblivým obsahem docela jiný level. Kromě toho se mi zpracování opravdu dost líbí. ;-)
Za mne je vrcholem průnik analogové doby a přiměřené digitalizace v podobě A6-A7 4G (2012-2018). Doslova nádherné analogové budíky se snoubí s velkým plně grafickým displejem mezi nimi schopným zobrazovat navigaci, velká zasouvací nedotyková obrazovka kombinovaná s dedikovanými tlačítky pro všechno, touchpad, centrální ovladač, všechno na očích a po ruce. Precizní zpracování a chod všech tlačítek, spousta možností dekorů pro individualizaci. Harmonie tvarů a materiálů kam se podíváš, každá jízda je svátek.
To auto je docela pěkný. Jen ten snímek s hodnotou průměrné spotřeby mi přijde u každého takového vozu jako zjevení, vždyť takové hodnoty mám na meziměstě dnes a denně na mém 235kw bitdi v pozici instantního předjížděče a při troše snahy i o víc než litr méně na prázdných okreskách ... o tunu těžší stálá 4x4 s 255 pneu. Tomu se říká ekologie :-(
Zase musím poděkovat. Jen je velká škoda, že o tomto vizionáři automobilismu dnešní veřejnost neví prakticky nic, a tak mohly vzniknout všechny ty hanlivé urban legends o "citrónech". V každém případě, pan Citroen byl velký borec.
Myslím, že pokud se týká emočních preferencí, měl by každý v hodnocení zůstat sám u sebe. Generalizovat vlastní pocity na objektivní pravdu nemůže podle mého názoru dopadnout nikdy dobře. Já jsem např. k Citroenu a PSA koncernu před 22 lety přišel tak, že jsem prostě chtěl Xantii Break Exclusive, a bylo mi úplně jedno, jaká značka ji vyrobila.
Moc děkuju za krásný článek, nedělní siesta byla o to příjemnější... Těším se na pokračování, značka nás těsně provází více než 20let.
Já bych proti tomu plavání namontoval nějaké přítlak budící aero prvky, neboť zjevně se u standardních variant jedná o přizvedávání podvozku vlivem proudění vzduchu při vyšších rychlostech. Vedlejším efektem těch aero úprav jistě bude zásadní omezení maximální rychlosti, takže k dotčenému nežádoucímu efektu už zaručeně docházet nebude :-)
Souhlasím s 540, to je úžasná alternativa. Podle mne nebudou 3 dětské sedačky problém, prostřední bez isofixu.
A6 4G je pro mne jako antická socha - ze všech úhlů dokonalé, prosté jakýchkoli výstřelků a samoúčelnosti, majestátní proporcemi, vyzařuje auru schopnosti, kvality a elegance, nabyté vrcholnou technikou i dnešními měřítky, 100% zpracování, z celku, části i detailu je vidět maximální nasazení týmu, opravdový zájem o tvorbu a inženýrský um. Věc, která reálně zastará nejspíše jen v pojetí EU přístupu k osobní přepravě, tohle auto samo o sobě zastarat nikdy nemůže. Péče o techniku, zpracování, detail a výkon je z toho cítit v každém směru. Podle mého názoru to je automotive vrchol mechaniky v digitální éře, nyní jako párletý vůz maximum možného pro člověka, co není ochoten obětovat svůj život dolování cash. Jen usedneš, cítíš zvláštní pocit uspokojení a klidu. To auto tě ničím neobtěžuje, dělá jen to co chceš v těžko uvěřitelné kvalitě, a když nechceš, stačí prstem stisknout to správné tlačítko... Četl jsem, že podle Winterkoma byl Allroad A6 4G nejlepší Audi, jaké kdy postavili. Věřímu tomu, mám ho rok a stále jsem se nenabažil... Tak to jsem se zasnil i k tématu článku, protože s ním naprosto souhlasím. Ještě že nad námi bdí duch Autíčkář, který na každý autosplín nabízí to správné řešení :-)
Já myslím, že lékem na tohle všechno je Audi A6 4G FL, tj. 2016-2018, ideálně Allroad verze 235kw. Podle mého vkusu to je vrcholný sen autíčkáře v roli manžela, táty a tak trochu požitkáře.
Ahoj a díky za fajn článek. Snad mohu také něco napsat o mém vztahu ke značce.
Od 2001 do 2021 jsem pracovně jezdil jen velké hydraulické Citroeny. Ke značce jsem přišel tak, že jsem se zaláskoval do vínově perleťové pofaceliftové Xantie Break v plné výbavě včetně kůže, klimy atp. Přesedal jsem do ní ze služební Octavie1 1,9Tdi 66kw SLX, Xantia byla jako z jiného vesmíru. A už to bylo. Model 1999, tříletá z Německa, 2.0 Hdi 103kw, úžasný stroj. S touhle plechovou láskou první svobodné dobrodružství s vlastním autem a přítelkyní na Hvar, pro mne naprosto nezapomenutelný zážitek. Ujel jsem s ní skoro 200tis km. V tacho nájezdu 150tis km servisní krize, potom do 295tis jen olej a filtry... Koupil ji mechanik v Citroen servisu, kam jsem jezdil a hned ji načipoval...
Následovala C5 I Break, 2,2Hdi, tříletá z Rakouska, plná výbava, tentokrát kůže světlý interiér. Ještě lepší hydractiv, Xenony, ještě více prostoru, ještě více skla, více kultivovanosti a ... tempomat. S tím prostorem a bez tunelu vzadu nejlepší auto na sex :-) Ujeli jsme přes 100tis km do prodeje. O tolik kritozovaném FAPu v tomto Engine of the year 2001 jsem vůbec nevěděl... VAG dál bouchal své TDI PD a tvrdil, že emise umí i tak :-)
Pak poprvé nové auto - C5III 2,7Hdi Berlina v plné výbavě, kolem řádila finanční krize a my vlakem s manželkou do Flensburgu a zpátky v novém... Nezapomenutelná chvíle a pocity opojení, z toho že se to stalo i z vozu. Robustnost, výkon, sametový motor a sametový Aisin, ticho, křesla jako v obýváku, navigace, vše v elektrice atd. atd. Hydractiv 3+ zdaleka nejdál proti předchozím vozům, tuhost karoserie a víceprvkové nápravy. Mega skok proti předchozím konstrukcím. Užili jsme spolu skvělých 220tis km a najednou prázdno. Co dál? DS5 - to ne, s technikou C4 jsem níže nechtěl, a C6 byla tak moc barokní, tak málo ridičská a technicky vlastně stejná jako C5... Ulevilo se mi až s uvědoměním si, že po revizi C5III ve 2010 dostala 3.0Hdi a nad mou výbavou byl ještě Criollo paket hnědovínové celokůže a JBL. Ta kůže byla na celých dveřích, palubce, středovém panelu, zezadu na sedačkách, zkrátka všude, na stropě semiš... Třílitr s úpravou ŘJ na parametry stejného motoru v Jagu hrál úplně jinou ligu než 2,7Hdi, i když i tu jsem také měl upravenou... Tak tenhle příběh jsem psal do letošního léta, kdy jsem se i s touhle třílitrovou kráskou rozloučil.
Bylo to krásných 20let. Za tu dobu jsem byl bez servisně bez auta v součtu do 14dnů. Je fakt, že jsem puňťa, auto mám vždy naposlouchané a nacítěné a jsem docela náročný řidič. Takže postup podle servisního plánu, oleje na půlce intervalu a preventivní výměny věcí s opotřebením na limitu. Pravidelné výměny oleje v převodovce, i když je náplň doživotní dle tvrzení značky. Značková paliva a aditivace. Ale i klidná noha v režimu zahřívání při výjezdu a naopak dochlazování motoru v cíli. Fakticky mne vypekla jen Xantia, kde začalo kapat LDS čerpadlo umístěné nad klínovým řemenem a ten olej řemen naleptal tak, že se vytahal až za jízdy spadl. Což znamenalo, že auto nebrzdilo, nezatáčelo a nepodvozkovalo, toto vše měla Xantia na stejném hydraulickém okruhu. Závada naštěstí v Praze, takže nenáročné na odtah. Jinak mi za ty vysoké stovky tisíc kilometrů na těchto čtyřech hydraulických Citroenech nic náhle neodešlo. Díky Citroenu jsem získal i řadu kamarádů a přátelství nejlepšího evropského mechanika Citroen pro rok tuším 2017 nebo těsně kolem, Pavla Sibery (bývalý mistr rallye u Škoda Motorsport).
Ale všeho dočasu. Citroen nás všechny navnadil překrásným přenádherným úžasným a skvostným Metropolisem a spoustou konceptů, aby pak letos představil C5-X, podivný čínský výrobek s max 1,6 elektrifikovaným motorem. DS mi přijdou jako kabelky od Versace, nevidím v nich hodnotu pro prakticky smýšlejícího chlapa. A tak, jako i v jiných případech, mi osud zařídil další z dvacetiletých period, které jednou skončí. Na Citroen jako můj vůz došlo letos, a tak jsem v létě začal psát jiný příběh.
Za ty roky jsem ale moc vděčný. S Citroenem jsem totiž nikdy neváhal, co bude dál, všechno přišlo tak přirozeně, nové auto vždy navazovalo na předchozí zkušenost a ještě ji rozšířilo. Protože jsem každý další Citroen chtěl a věděl jsem přesně, jak má vypadat a co má umět, nikdy jsem na něj nemohl nadávat, v každém okamžiku byl Citroen srdcem MOJE AUTO. Také proto jsem nikdy nedělal kompromisy ve výbavě a bez nápisu Exclusive z továrny to prostě nešlo. Pak jsem ta auta měl rád jaká jsou a pokud se jim něco dělo, tak jsme je jeli dát do pořádku, aby je nic netrápilo. Ani na chvíli jsem na ně nenadavál, ani na chvíli jsem si vztah k nim nepokazil. Naopak, do vitríny přibyly modely CX, DS, Traction Avant a legendární HY.
Byl to velký kus života a byly to moje holky, Xantia i Pětky.
Poslední komentáře
- Tosh, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
A kolik by tak mělo žrát auto, které váží 2,3 tuny a má 300 koní? - M1chal, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Tá spotreba je...hrozná. Dizajnovo to auto naozaj nestarne,... - FidoBlack , u blogu ZAV KP Sosnová aneb jak jsme...
To vymýšlím i tak a to poháry žádný nejsou:D - high_fish, Tato auta zrají jako víno: Modely...
W209 je CLK, ne SLK... - mazany_lisak, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Civic ufo se vyrábělo v Anglii a bylo primárně pro evropský... - Raspby, u blogu ZAV KP Sosnová aneb jak jsme...
Tak 5 za závod se vším všudy to je sranda :) Ale když se člověku... - FidoBlack , u blogu ZAV KP Sosnová aneb jak jsme...
Díky, bylo to hlavně poprvé po sedmi letech co jsem si měl... - Frankie, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Je tolik fakt krásných a zajímavých aut, který by stálo... - Raspby, u blogu ZAV KP Sosnová aneb jak jsme...
Gratulace k zážitku...je to návykové co? :) Já si amatérské... - afro-r1, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Ja mam leckdy spis pocit, ze design zustava stale rozporuplny,... - Opelfahrt, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Povedený design a zvlášť tenhle vzor litých kol je prostě... - krab, Tato auta zrají jako víno: Modely...
S tím výběrem docela souhlasím, navíc u toho BMW bych spíš... - Luban, Tato auta zrají jako víno: Modely...
👍nadčasový bourák👌 - rock, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Úplný souhlas. Do dneška to působí jak přízrak, naprosto... - Riccardo Martora, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Lancia Delta třetí generace. Z vlastní zkušenosti můžu...
Poslední inzeráty
1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem
1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem
2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem
1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?
39 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů - Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
23 komentářů