načítám data...

Nekupujte si kabriolet, je to blbost a budete toho litovat

Je tu léto, sluníčko, vedra a s tím přichází i období, kdy leckdo zatouží po otevřeném voze. Dnes si vysvětlíme, proč je to pěkně pitomý nápad, na který byste měli rychle zapomenout.

zobrazit celou galeriiEditorial, TopX: Nekupujte si kabriolet, je to blbost a budete toho litovat

Disclaimer: Autor článku jezdí kabrioletem v sezoně prakticky denně, takže jsou zde uvedené zkušenosti vykoupeny jeho krví, potem a slzami. Článek může obsahovat stopy nadsázky, sarkasmu, ironie, může být některými vnímán jako urážlivý a majitelům kabrioletů, kteří zatím nepřišli o iluze, by mohl přivodit trauma. Z toho důvodu jej, pokud se na to necítíte, raději nečtěte a běžte si třeba zacvičit. Vaše tělo i duše vám poděkují.

Bylo nebylo, asi před třemi roky jsem se rozhodl, že si pořídím ojetý kabriolet. A po anabázi s hledáním a prozření, že Miata je miniaturní podmotorovaný krám, ze kterého čouhám vrchem, jsem si pořídil měkké Volvo s podvozkem, co žil vlastním nezávislým životem. Této chyby jsem pak za volantem švédského parníku dva roky litoval, abych jej letos na jaře vyměnil za prakticky to samé auto. Dobře, to zas ne, tohle je lepší. Nebo si to alespoň snažím vsugerovat. Nicméně tři roky za volantem otevřených aut mě už myslím trochu opravňují k tomu, abych bez obalu shrnul, jaké jsou radosti a strasti provozování střechyprostého vozu.

Teda…chtěl jsem napsat něco o těch radostech, ale pak jsem si uvědomil, že desítku věcí, co mě na kabrioletech nebetyčně štvou dám dohromady mnohem snáz. A taky moc dobře vím, že mnoha škodolibým majitelům aut se skutečnou střechou teď udělám velkou radost. A co bych pro vás neudělal, že… Tak se pohodlně posaďte, tady je deset důvodů, proč je pořízení ojetého kabrioletu prachobyčejná blbost a jeho provozování hraničí s masochismem.

 

Teče do něj

foto: Colin Furze

Ať vám majitelé, jež si nejsou ochotní přiznat pravdu, říkají cokoli, každé ojeté kabrio má svoje slabé místo, kudy do něj teče. Klidně to je jen pár kapek, ale vždycky se najde dírka nebo netěsnost u dveří, která při letní průtrži pustí do interiéru trochu vlhkosti. Zpravidla na rameno řidiče nebo tak něco. A s přibývajícím věkem je těhle míst víc a víc bez ohledu na to, jak moc se o střechu staráte. Pokud parkujete kabriolet venku (což je teda extrémní masochismus), stane se z vozu časem poměrně vlhké místo. A pokud se nebudete pravidelně věnovat impregnaci, bude to jen horší. Čímž se dostáváme k bodu dvě.

 

Údržba střechy je opruz

foto: Hamish and Andy

Minimálně dvakrát ročně si vyhraďte sobotu na rozsáhlou anabázi s vysavačem, kartáči, mýdlem s jelenem, impregnací, hadicí nebo konví a kdovíčím ještě. Musíte být pečliví, protože jinak vám zbyde flekatá střecha která netěsní, ale nesmíte být moc svéřepí, jinak si prodřete plátno. Tak jako tak ale skončíte s varhánkama na prstech, bordelem za nehtama a celí mokří. A pak stačí jednou zaparkovat pod nějakým kvetoucím stromem a celé úsilí přijde vniveč. Ten kus plátna nebo vinylu nad hlavou je prostě hrozně choulostivej a ať se snažíte, jak chcete, stejně se časem vyšisuje, rozdrbe a vám nezbyde nic, než ho nechat vyměnit. Což vyjde na desetitisíce. A aby toho nebylo málo, budete se bát i o jeho bezpečnost.

 

Pořád máte strach ze zlodějů s noži

foto: Wheelsage

Vlastně se to nestává kdovíjak často, ale čas od času se nějaká vyfetlá smažka vloupe do kabria tak, že rozřeže střechu. Co na tom, že řidiči kabrioletů zpravidla v interiéru nic cenného nenechávají, prostě to celé rozřežou a pak ukradnou sluneční brýle. Takže parkování kabria na odlehlých místech provází nepříjemný pocit a strach, zda to dopadne dobře. Alternativně je možné vůz zaparkovat s otevřenou střechou a doufat, že se do něj nebude nějaký pologramotný idiot zkoušet nasoukat a ukrást ho.

 

S nataženou střechou z toho není vidět. 

Řidič kabrioletu s nataženou střechou kouká ven z vozu. 2017, kolorováno.

Zatímco bez střechy se ve voze můžete točit jak holub na báni a užívat si, že přehlédnete celý perimetr bez toho, aby vám zde obstruovaly sloupky karoserie, s nataženou střechou se situace dramaticky mění. Sice tu nepřekáží “B” sloupek, ale jeho “C” kolega zabírá mnohdy celou zadní čtvrtinu vozu. Zadní okno v plátně bývá zpravidla malé, směřuje příliš vzhůru a nezřídkakdy je vyrobené z plastovité slídy, která časem degraduje, praská a ztrácí průhlednost. Couvání s nataženou střechou je tak bez parkovacích senzorů spíše tipovací soutěž než řidičský úkon.  No ale dost bylo peripetií se střechou. Jdeme se podívat na radosti, které lze zažít za jízdy.

 

Fouká tam. Všude a furt.

foto: Top Gear

“Jízda s větrem ve vlasech” je typická fráze, na kterou dojde, kdykoli se někdo snaží vychválit kabriolet. Jenže řekněme si to na rovinu, ten vítr ve vlasech je po chvíli dost otravnej, zvlášť když jsou delší. To se pak různě cuchají, létají do pusy, očí a tak vůbec. Jasně, můžete si pořídit windschott (to je taková ta nevzhledná zástěna na přední sedačky), jezdit s vytaženýma okýnkama, ale stejně počítejte s tím, že v rychlostech nad padesát to v kabriu pěkně fučí. Což v horkých dnech může působit jako výhoda, vítr je osvěžující. Ale když se pak večer po dlouhém výletu v kabriu snažíte rozmasírovat svůj zatuhlý krk a zaléčujete počínající zánět středního ucha, nenajdete pro otevřený vůz mnoho lichotivých výrazů. Na druhou stranu je to ideální nástroj na bližší seznámení s vaším spádovým ORL lékařem. 
Takže to nakonec dopadne tak, že i v parných dnech jezdíte omotaní šálou se zakrytýma ušima. Aby toho nebylo málo, taky není přes vítr pořádně slyšet rádio, takže ho musíte mít nahlas a pak působíte jak nevycválanej floutek s ohulenýma reprákama. A to nemluvím o tom, co všechno už mi uletělo ze zadních sedadel… A ještě jeden postřeh – mnohem horší je to na zadních sedačkách. Takže lidé, co si pořídí čtyřmístné kabrio, aby vzadu vozili děti, nejsou pozorní a cool rodiče, ale případ pro sociálku, jen aby bylo jasno.

 

Svítí tam slunko. Všude a furt.

foto: TireRack.com

Tak jistě, to je přeci jedna z hlavních výhod – letní sluníčko neblokuje žádný kus plechu, ale máte ho za jízdy pěkně nad hlavou. A nad krkem. A pálí…pálí pořád, i když proudící vítr ochlazuje kůži tak, že si to neuvědomujete. Takže bez dostatečné marinace všech částí těla, jež neskrývá oblečení, v opalovacím krému s vysokým faktorem, se z vás stane skutečný redneck. Kdo si z kábra neodnese spálený nos, uši a krk, ten jako by se nesvezl. No a když pak někde trochu zpomalí provoz, stane se z kabrioletu vlastně takový pekáč v troubě s horním ohřevem. Sice si možná nebudete po projížďce jistí, zda máte úžeh, úpal, nebo obojí, ale tak jak tak vám to nebude příjemné.

 

Jste ve spojení s okolím ať chcete, nebo ne 

foto: Archiv

Ano, slyšíte ptáčky, cítíte les a květinová pole…ale taky kravíny, kafilerie, vozy s motorem 1,9 TDI PD, skládky, nebo třeba kamiony, co vezou prasata (zůstat za takovým vozem trčet v zácpě je opravdu zážitek). Taky vám do auta padá sláma z kolemjedoucích traktorů a pokud jste někdy viděli, jaké enormní množství prachu vytvoří kombajn při žních…no, to už si asi každý domyslí. A víte, jak se čas od času na střeše vašeho auta objeví ptačí hovínko, že. Tak tady ta střecha není a ptačí výměšky schytává interiér, případně vaše hlava. Ve městě vám pak kolemjdoucí a kolemjedoucí čumí do auta, když předjíždíte na dálnici autobus, mají vás cestující jako na dlani. Takže nějaké drbání v rozkroku, nebo dloubání v nose nepřichází v úvahu.

 

Je velmi kompromisní (rozuměj – nic nedělá dobře)

foto: George Basdos

Jak si představujete ideální zábavné auto? Mrštné, jisté, čitelný podvozek, nízká hmotnost, tuhá karoserie…tak kabriolet nic z toho nemá. (Ne, ani Miata to nemá a se střechou by to bylo lepší auto, Toyobaru je důkazem…to zas bude hejtu. No nic.) U roadsterů to ještě většinou jde, ale klasická kabria jsou v tomhle utrpení. Často jde o vůz se základem v obyčejném zastřešeném autě, kterému byla odebrána střecha a v rámci zachování alespoň elementární tuhosti karoserie zastavěny nejrůznější vzpěry a výztuhy. Výsledkem bývá vůz s karoserií, která je sice měkká, ale zato pořádně těžká. Když se přidá podvozek, co má tuhle otylou věc v rámci zachování pohodlí udržet na silnici, nepomůže většinou kabrioletu ani silný motor, ani nic dalšího. Můžete se sice snažit sami sebe ukonejšit tím, že máte “pohodový cruiser” a že o rychlost nejde, ale smrt ve vašich očích, když krokem projíždíte vlásenky na rozbité silnici třetí třídy, mluví jinak.

 

Kroutí se a vrže

foto: George Basdos

Jak jsem naznačil v předchozím bodu, ani důmyslné systémy lešení, traverz a vzpěr nezajistí, že se kabriolet nebude kroutit. Což je sice nepříjemnost, ale zas tak by to nevadilo, kdyby kroutící se vanička na kolech nevydávala tolik zvuků. V kabrioletech se totiž nachází překvapivě mnoho emitorů vrzání. Nejvíce to vynikne, když jedete s nasazenou střechou. To utichne zvuk foukajícího větru (alespoň zčásti, ono do kabria dost často fouká i s nasazenou střechou, ale to je zas jiný příběh) a na každém hrbolu se ozve kakofonie nejrůznějších zvuků z celého mechanismu střechy, zámků, dveří, interiérového obložení a spousty dalších dílů. To, že některé devadesátkové kabriolety jsou tak měkké, že při parkování ve svahu u nich neotevřete dveře, je pak jen jakousi úsměvnou kuriozitou. V této oblasti máme mimochodem jako Česká republika jednoho reprezentanta, který je pravděpodobně horkým kandidátem na nejměkčí kabrio všech dob. Je jím novodobá Felicie kabriolet z Metalexu. Její čtvery dveře šly bez problému otevírat opravdu jen v případě, že stála na rovině. A je zaznamenáno několik případů, kdy jí při přejezdu nerovnosti vlivem krutu karoserie prasklo čelní okno.

 

Stigmatizuje

foto: George Basdos

Když v něm jedete sám a jste mladý, jste povoláním syn. Když v něm jedete sám a jste starší, léčíte si krizi středního věku. Když v něm jedete s kamarádem, jste gay. Když v něm s vámi jede žena, je to zlatokopka. Když v něm jedete s kamarády, jste zlatá mládež… Tím, že vás v kabrioletu každý vidí, si vysloužíte spoustu nálepek. Většinou si tyhle věci kolemjdoucí jen myslí, ale občas se rozhodnou je s vámi sdílet a tak na vás pořvávají. Ale to je jedno, stejně je přes vítr neuslyšíte. Nicméně zapomeňte na to, že by si o vás někdo v kabriu pomyslel “páni, to je frajer”, případně “tehle člověk má asi rád auta a řízení”. To nikoho nenapadne. 

 

Tak to bylo krátké zamyšlení na téma kabriolet. Pokud si ho chcete pořídit i po dočtení tohoto článku, tak vám už beztak není pomoci a s chutí do toho. Rozumní lidé nechť si raději udělají radost novým kávovarem nebo pěknou dovolenou.

A ještě jedna poznámka pod čarou. Když se to hezky sejde, je tak akorát teplo, navečer, slunko zapadá, silnice je hladká a v rádiu hrajou pěknou písničku, tak si člověk skoro říká, že za to ty strasti stojej. Racionálně vzato asi ne, ale kabrio je holt o pocitech.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ca
Cartman
04. srpna 2020, 19:05
1

Nejlepsi se me libi ten odstavec stigmatizuje. Vzpomnel jsem si jak sme zamlada jezdili fiatem ritmo kabrio pujcenym od strejdy na prehradu. V kapse na 2 piva, ale v kabriu sme byli bohove :-) krasny clanek

reagovat
Jakub Pospíšil
04. srpna 2020, 19:11
9

Je to tak. V kabriu za padesát tisíc na tebe lidi z fabií koukají jak na zbohatlíka, ale přitom ty jejich pekáče mají násobně vyšší cenu.

St
Stal123
05. srpna 2020, 09:08
1

Já mam za 32 a lidi díky tomu jakej je tam interier koukaj dost závistivě :D

Jy
Jyrki
04. srpna 2020, 20:14
1

Ale jo, je to tak, s temi body nelze nesouhlasit. Pravda, ja jsem zvlastni pripad. Leto? To je pro me cyklistika, kdyz jsou nejumornejsi vedra, vlezu na kolo, pekne ze sedla a uz jedu proti nejakemu tomu kopci. Nebo beru, za zvuku alba Sticky Fingers od Rolling Stones, kabrio. Mozna je to tim, ze nemam pres leto dostatek saunoveho vyziti.
Takze snad jen to, ze do kabria sviti slunce, vzdy, mi vubec, ale vubec nevadi. Navic mi v aute proste vadi klima. Opravdu je pro me prijemne v tom lete byt na vzduchu, misto sezeni v nejake klimatizovane krabici.
A i po vic nez dekade soutizi s kabriem, a ne jednim, mi vyloudi usmev na tvari, kdyz to clovek rozjede aspon kilem a zvedne pracky na ram predniho okna nebo kdyz to nechas udelat nic netusiciho spolujezdce / spolujezdkyni :-)
A ta poznamka pod carou? Tak tohle proste tesat do kamene...

reagovat
lu
lumix
04. srpna 2020, 20:26
0

Chtěl jsem taky Cabrio, ale přesně kvůli těm několika bodům jako jsou fouká tam svítí tam slunce pořád a je to měkké jsem se nakonec kabriolet po několika vyzkoušených nekoupil. Nicméně pokaždé když nějaký kabriolet vidím, tak si říkám měl jsem si ho koupit. Jenže pak zase začne svítit slunko a je mi jasné že by mi to lezlo na nervy, Jezdit v něm s kšiltovkou na hlavě, aby mi to slunce nevadilo.

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
05. srpna 2020, 08:16
1

Já jezdil s kloboukem.. abych si neožehl citlivý krk a odstáté uši ^_^

Megaschiza
04. srpna 2020, 20:44
5

jo serte na to nekupujte cabria je to hrozne gay:D
stastny majitel mr2 mk3 se zastavbou 2zz:D

reagovat
lu
lumix
04. srpna 2020, 21:39
2

Tak ono je kabriolet a kabriolet. Vyladěna mr2 mk3 bude asi něco jiného než Peugeot 206 CC 1,6 hdi nebo Audi 80 s 1,9tdi pod kapotou.

briza
05. srpna 2020, 08:17
8

MR2 je teplá i vyladěná :)

Goldies
05. srpna 2020, 18:45
3

A tak jsme teplý no a co, no a co? No a cooooo? :-D

jendaaa
04. srpna 2020, 21:11
2

Díky za článek, o to víc se těším, až to o víkend zase vytáhnu :)

reagovat
ratan groch
04. srpna 2020, 21:16
-3

Nie som uplne automobilovy fanatik, ale pocul som, ze sa vyrabaju aj kabriolety s pevnou strechou. A to uz asi bude hoax, ale vraj uz su aj take, kde sa da za jazdy strecha zlozit.

Jasne, ze je to nezmysel, to by potom z toho clanku neostalo takmer nic pouzitelne. Lebo keby take, povedzme BMW vymyslelo pevnu sklapaciu strechu, tak mozno by sa nasli ludia, ktori by na prvy moment nerozoznali ci je to coupe alebo kabrio.

Ale vravim, mam to vsetko len z pocutia, takze autorovi vecna slava a potlesk z reproduktora ako na MS v snookri.

p.s.
rad by som videl auto, ktore by mi dokazalo rozcuchat vlasy...

reagovat
Jakub Pospíšil
04. srpna 2020, 21:48
10

Ale no tak, Ratan, nebuďme detailisti. Jasně že kabria s pevnou střechou některé problémy řeší (a přináší zas jiné). Ale o tom ten článek není. On nový Mercedes S s AirScarfem nebude mít většinu těch problémů i když má plátěnou střechu. Je to prostě taková krátká sonda do života majitele starého plátňáku. Potěš se cizím neštěstím a moc se v tom nerýpej :)

Ca
Cartman
04. srpna 2020, 22:22
-1

To Jakub: mozna budes muset ten disclaimer zkopirovat za kazdy odstavec:-)

ratan groch
04. srpna 2020, 22:24
1

Prepac Jakub,
je lenivy august, vsetko je dovolene (bola kedysi taka popova socialisticka pesnicka).
Viem presne o com si clanok pisal a neda sa nez nesuhlasit. Kabriolety by sa mali poziciavat na vikend od kamaratov :)

Slower
04. srpna 2020, 22:13
0

Se vsim musim souhlasit.

Az na jeden bod - do vlasenek na silnici treti tridy bych jel krokem i s coupe, protoze ta vypasena americka vec je proste obri krabice co je siroka nejmin na 2/3 cesty, obcas i na 3/4...

reagovat
fu
furrow
04. srpna 2020, 22:35
0

A tak já nevím....zase bych to neviděl až tak zle. Měl jsem Toyotu MR2 druhé generace, BMW Z 3 a teď mám Ford Streetka. / jde to nějak z kopce co? /.Zamyslím se nad svými pocity...Jelikož nejsem žádný zbohatlík, tak je pravda, že o ta dvě prvně zmíněná auta jsem měl strach, pro mé možnosti jsem za ně dal dost peněz. Kde to zaparkovat, na jak dlouho - snad nějaký vandal neprořízne střechu, nepoškrábe atd...proto taky teď Ford Streetka, který dnes již stojí h...a službu udělá úplně stejnou. Protože, jak si někdo pořídí kabriolet a zažije jízdu v něm, tak pak mu na jaře, létě a podzim začne chybět. A to je můj případ. Pravda je, že pár kapek se vždy po dešti do auta dostane, jak Mr2, Z3, Streetka, všude stejné. Jet celý den na sluníčku, taky žádný med. Ale jízda v podvečer, když už není takový provoz a teplota tak akorát, krása...no co víc psát.

reagovat
fu
furrow
04. srpna 2020, 22:39
0

A s kroucením je na tom nejlépe Streetka, překvapivě. Auto tuhé i na nerovnostech, nic se neklepe, nedrnčí...atd.
A souhra plyn, spojka, brzdy a řazení - nejlepší z těch tří aut. To je radost. Jen to nemá moc výkonu, to auto je těžké na ten motor.

Chase
05. srpna 2020, 00:17
8

Vlastně s tebou souhlasím. Ale všechno se dá přežít za tu trochu individuality a volnosti s větrem na lebce (ve vlasech už nemůžu tvrdit hodně dlouho). Kabrioletů jsem měl v životě několik a aktuálně mi vlastně vyhovuje ten jeden, který mi stojí na Vysočině. Dokonce už do něj ani moc neteče a to, že se kroutí je vlastně jeden z kladů, protože tím zvyžuje křížitelnost náprav. Že do toho bez střechy fouká? To je sranda oproti situaci, kdy proletíš brodem, nebo nedej bože nějakým bahnitým močálem. :D

A konec konců, kdy se stavíš na Vysočinu, ať uděláme ten srovnávací test C70 v kabrioletu? :D

reagovat
beastar
05. srpna 2020, 13:56
1

Tak trochu jine Volvo bez strechy. Jedno z mala, co mam sex appeal:))

kotzitzaq
05. srpna 2020, 07:09
4

Šlo by tesat do kamene....holt se lidi rozlišují na dvě skupiny. Na ty, kteří si myslí, že kabrio je super a na ty, kteří už jej měli. Já jsem z důvodu všech nevýhod kabria přesedlal na léto na motorku - ta umí vše ještě hůře. Ale přesto se hadráka asi nikdy nevzdám.

reagovat
Luki.xy
05. srpna 2020, 08:37
2

Co se stalo? To tě C70 něčím naštvala?

Jasně, kabria s plátěnou střechou z devadesátek pravděpodobně budou trpět vším, co jsi vyjmenoval. Obzvlášť právě konverze z klasického auta Proto jsem to vyřešil první generací SLK, které bylo už od základu konstruované jako roadster a díky pevné střeše řeší skoro všechny popsané neduhy. Neteče do něj, údržbu střechy nepotřebuje, strach z proříznutí nemám a vidět je z toho perfektně. Díky poměrně hodně zkosenému čelnímu sklu do něj ani moc nefouká. Samozřejmě vůně (nebo spíš smrady) z okolí to neodfiltruje a slunce praží co to jde.

I přes všechny nedostatky a kompromisy (a že jich je) si myslím, že by si každý, kdo má rád řízení, měl jízdu kabrioletem alespoň vyzkoušet.

SLK jsem měl přes rok jako daily a jediné auto a musím říct, že to byl můj nejlepší „autorok“. S příchodem dítěte jsem se s ním nedokázal rozloučit a stala se z něj víkendovka. Absolvoval jsem s ním i dovolenou v Chorvatsku, kde mě teda auto celkově dost potrápilo, ale i tak na něj nedám dopustit. O dovolené chystám i krátký blog, tak doufám že vás pobaví. :)

reagovat
St
Stal123
05. srpna 2020, 09:06
4

Kubo díky za článek. Takhle jsem se dlouho nezasmál a zároveň po roce ježdění v Escort kabrio můžu do puntíku potvrdit to co píšeš. Protože je to fakt na hovno celé, ale stejně to miluju a už se nemůžu dočkat až s ním zítra a v pátek zase vyrazím do práce (dnes jsem zlatým Probe). Sice budu ráno sedět v mikině Naketano s tlustým limcem vytaženým až k uším a bekovkou naraženou co nejvíc na hlavě nadávat jak to fouká, ale zároveň mě to bude strašně bavit a o to lepší pak bude odpoledne v tričku a na pohodu. Cabrio for ever a never :D

reagovat
sheogh
05. srpna 2020, 10:10
1

LOL, tak toto, Kubo, pobavilo :-D Jeste jsem slysel od majitele kabria dalsi negativ - ale to bude zerejme zavisly na miste vyskytu, ne vsude jsou dobytci - ze mu do toho nekteri kolemjdouci lidi hazi bordel, vajgly, flusou apod.... Tehda mel VW EOSe

reagovat
Jakub Pospíšil
05. srpna 2020, 10:20
3

To se mi nestalo. Kdyby jo, asi bych fakt zastavil a šel toho člověka přetáhnout klíčem na kola (je příhodně umístěn za přední sedačkou).

sheogh
05. srpna 2020, 12:07
0

Co jsem pochopil, tak to nebylo behem jizdy, ale treba si sel odskocit k bankomatu, vratil se k autu, a tam nejakej bordel, jak sel nekdo kolem (rikal, ze uz tam nasel nekolikrat vajgl, obal od jakyhosi menu z McDonalds a plechovku od piva.), vse centrum Brna.

Jinak s klicem souhlas, jeste tu kdosi u jinyho clanku psal, ze vozi hydraulickou hadici - taky dobra inspirace :-)

bkralik
05. srpna 2020, 12:55
3

Jo, daleko horší je, když zastavíš na semaforech a někdo za tebou si myslí, že si ho brzdil/prudil/nevímco, a jde si to s tebou vyřídit. Obvyklá obrana v "normálních" autech - zamknutí dveří - ti se staženou střechou moc nepomůže. Mně se to stalo jednou (a ne, neprovokoval jsem, jen jsem jel 45 na 50 v levém pruhu protože před náma byla stejně červená), díky bohu že byl krátkej interval a ostatní začli dost rychle troubit...
Když jsem to jednou vyprávěl kamarádům, tak se jednomu zablesklo v očích a k následujícím narozeninám jsem dostal baseballovou pálku k umístění za sedačku :-D

beastar
05. srpna 2020, 13:55
0

Bude to znit zase jak ja, ale ja se nezamknu rovnou taky vystupuju. Vozim jen teleskop kterej sem za svou dvacetiletou karieru nikdy nemusel pouzit:D Cece on do toho stretu jde malokdo pamatuju i borce, co byl o hlavu vetsi a 50 kg tezsi jak ja. A nedoslo vubec na nic krom vysvetleni, ze mu je hovno do toho, ze stavim v odbocovaku na parkoviste kdyz jde kolem me jet.

Jinak kabria mam rad. I takovy hovadiny jako Punto a spol. Mel sem mesic Ftype nez sem si ho znicil a radeji odprodal v ramci dobrych vztahu jednomu z ods. Jezdi s tim obcas v Pze machrovat bez cepice a opalovaku... hero.

bkralik
05. srpna 2020, 15:50
0

Když ty máš (nejspíš) alespoň nějaký svaly, já mám sílu jarního vánku. I kdybych chtěl, tak hrůzu budit neumím :-D

beastar
06. srpna 2020, 01:00
2

Tak hlavně se nebojim dostat a případně vrátit... nebo naopak. Trénuju. Jako nějakej kulturista, nebo 150 kg vážící ovar rozhodně nejsem a taky vim, že to není jako ve filmu, že sundám 15 týpků a pak si dám cappucino.... 1v1 na ulici není o svalech:)) Doporučuju nastudovat trochu psychologie, klidně i dopravní, trochu sebeobranu a když už pálku tak se s ní naučit alespoň pár věcí, než jenom to jak o ní přijít nechat si s ní zlomit rypák a urazit zrcátko... (to myslím jakože v dobrém)

Safa
05. srpna 2020, 13:27
2

Jak píše Kubajz, je to o pocitech. Používám "zakázané" auto už pět let jako daily, vloni jsem dával střechu dolů naposledy 15. prosince, abych ji poprvé znovu sundal už 16. ledna. A to se prostě vyplatí. Pro ty, kteří do toho chtějí jít, každopádně jeden zajímavý postřeh - za těch pět let jsem nebyl nemocný (ani rýmička), a přestože se na můj celoroční "hardcore roofdown style" dívají někteří lidé jako na bláznivinu, tak si troufnu tvrdit, že neznám lepší způsob otužování. Podložené věděcky to nemám, ale stejně... ...každopádně mít něco na hlavě je asi základ, jedno jestli v zimě, nebo v létě...

reagovat
Ev
Evlo
06. srpna 2020, 17:13
0

A používáš topeni?

Va
Vasek7
05. srpna 2020, 13:41
8

Hah, dobrý článek, všechno podepsat a tesat do kamene.
Pár vlastních zkušeností:
-není plátěná střecha jako plátěná střecha, auto rv 2003 má "trochu hluku vevnitř", stejné auto rv 2006 "absolutně všechen hluk vevnitř a bolehlav"
-jel jsem nějakým plátěným cabrio Mustangem rv cca 2015 a bylo to zcela srovnatelné s plechovou střechou v levnějším autě
-člověk se musí odnaučit nadávat v autě, neboť se staženou střechou mu lidi odpovídají, což je nepříjemné pro obě strany
-ex tvrdila, že když ji vezu, tak lidi koukají jen na ni jako spolujezdce a takový tím způsobem "tak co jsi na to sbalil"
-opravdu nemůžete vozit kamarády
-v den kdy si koupíte kabrio si do něj kupte opalovací krém 50+ a už ho nikdy nevyndávejte
-dá se jezdit i v zimě v zimním oblečení když je slunečný den
-dá se jezdit na jaře i na podzim ale hůř se trefuje oblečení. Když to netrefíte, budete obvoďákovi vysvětlovat, jakto že jste dostali nachlazení i úžeh ve stejný den
-ale ze všeho nejlepší tip je jet s kabriem za teplé bezmračné letní noci někde po okreskách kde nejsou světla civilizace. Se správnou hudbou to připomíná let vesmírem. Romantický efekt na spolujezdkyni zaručen!

reagovat
Luki.xy
11. srpna 2020, 10:48
0

výborně popsáno :)

PepaSFI
05. srpna 2020, 18:42
0

já měl jen takový poloviční skorokabrio, starou Pandu s otvírací střechou. Normální skelet i dveře a ve střeše dva shrnovací koženkové dílce. Většinu těch nectností to nemělo, dokonce do toho ani moc neteklo a když se otevřel jen ten díl nad předníma sedadlama, tak tam ani nefoukalo. V zimě jsem to neotvíral aby ta koženka v mrazu nepopraskala ale s prvním sluníčkem, třeba v březnu, nebyl problém. A mělo to i výhody, například nákladní praktičnost. Daly se v tom vézt dlouhý věci, prostě střechou ven, třeba žebřík nebo křovinořez. Jednou jsme jeli s partou kámošů do lesa na takovou lehce akční sci-fi hru. Z otevřený střechy trčely nohy figuríny z výkladu a povykující horda hejhuláků mávala na kolemjdoucí puškou M16.

reagovat
ransom
05. srpna 2020, 20:34
0

Já si myslím, že řidič kabria by měl bejt plešatej, aby mu vítr nerval vlasy. Ale zase ne moc. Aby si kebuli nespálil na sluníčku.

reagovat
Slower
05. srpna 2020, 21:51
0

Jako, ze by mel mit velky kouty? :D

S tim zasadne nesouhlasim - podle me teorie by naopak ridic kabrioletu mel byt pohledny a upraveny. Nikdo se nechce divat na stareho tlusteho a plesateko dedka. To at si radsi koupi neco se strechou a pidi okny (idealne jeste zatmavenymi).

beastar
06. srpna 2020, 01:08
3

Ideální řidič cabria je podle mě řidička ideálně vlasatá. Jenom se nechat povozit.... a trocha těch negativ o kterých píše Kuba najednou jakoby nebyla...

ransom
07. srpna 2020, 09:00
0

Když já jsem tak atraktivní, že bych řidičku při řízení rozptyloval.

Ev
Evlo
06. srpna 2020, 17:09
-4

Aha takže ti Vadi, že máš vrzajici vrak co do něj teče a chceš tím jezdit v provozu co je o 20 jinde, než bys rád, ale prostě realita je realita a až teď ti došlo, no alespoň, že tak

reagovat
Jakub Pospíšil
06. srpna 2020, 17:59
2

A já už se bál, že se Evlo nevyjádří.

Frankie
09. srpna 2020, 17:09
0

To kabrio predsudky a skatulkovani sedi. Jak ja si ho koupil, tak taky priletely. Od toho, to mas na.loveni bab co? Pres leceni krize stredniho veku po vyrok, stara ti nasadila parohy, tak potrebujes auto bez strechy? :-))

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

BMW Řada 5 E39 528i  1999
BMW Řada 5 E39 528i

1999 rok výroby
198 koní výkon
2 793 ccm objem

Cadillac SLS  1997
Cadillac SLS

1997 rok výroby
300 koní výkon
4 500 ccm objem

Lincoln Continental limouzine Bradford Coachworks 1978
Lincoln Continental limouzine Bradford Coachworks

1978 rok výroby
250 koní výkon
7 500 ccm objem

Dodge Charger Policejní verze 5.7 hemi 2012
Dodge Charger Policejní verze 5.7 hemi

2012 rok výroby
400 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Excursion 7.3 V8 TD POWER STROKE 4x4 8mí 2000
Ford Excursion 7.3 V8 TD POWER STROKE 4x4 8mí

2000 rok výroby
279 koní výkon
7 300 ccm objem