načítám data...

Jak jsem si místo Volva C70 koupil Volvo C70

Ano, jak originální. Dlouho jsem vybíral, laboroval, nechával si poradit a pak...si koupil znovu “to samé auto”. Teda ono není stejné, vlastně až na vzhled se liší skoro vším.

zobrazit celou galeriiAutíčkářova garáž: Jak jsem si místo Volva C70 koupil Volvo C70

Je to taková typická redakční nemoc, kupovat si pořád “stejná” auta. Nemoc, kterou jsem se asi stihl za poslední dva roky nakazit. Vzpomeňme třeba na Radka, který vytrvale střídá samá Mitsubishi Colt, Vavrise a jeho Miaty, nebo Honzu Křečka a to, kterak nahradil Lancii s automatem jinou Lancií s automatem – tohle už nebude náhoda. Z psychologického hlediska je to prý celkem normální, člověk je podvědomě prý přitahován k věcem, které jsou mu důvěrně známé. A samozřejmě se nabízí i vysvětlení, že jsme zkrátka všichni objevili ta nejlepší auta a už se nemáme kam dále posouvat. I když – když koukám na ty Radkovi Colty, asi bude pravdivá ta “psychologická” varianta.

Asi by bylo záhodno si nejprve vysvětlit, proč jsem vůbec začal hledat náhradu svého otevřeného Volva. Jak už poměrně jasně napsal Jeník ve své (přeci jen poněkud přehnaně drakonické) recenzi, C70 kabriolet se základním dvoulitrem má poněkud osobitý jízdní projev. Tyto nejlevnější verze velkého kabria se vyznačovaly poměrně vysokým, měkkým a houpavým podvozkem. Zkrátka jako taková ta klasická obyčejná Volva. Na tom by nebylo nic špatného, kdyby ale podobně měkká nebyla i karoserie. Ono totiž vzít už tak nepříliš torzně tuhé kupé, uříznout z něj střechu a tvářit se, že to vyřeší dvě tenké tyčky navařené pod motor, bylo takové typicky švédské řešení.

Typicky švédské v tom smyslu, že u seveřanů mívám zkrátka pocit, že jim jednou za čas rupne v kouli a místo dosavadních osvědčených a dobře fungujících postupů které praktikují celá desetiletí (jako například zpevňování všeho velkou spoustou vysokopevnostních profilů), prostě udělají nějakou úplnou blbost. Tento vzorec chování lze pozorovat napříč celou historií automobilky až do dnešních dní. Tímto zdravím toho jejich frikulínského vizionáře co tvrdí, že snem majitelů Volva (ano, těch, co jsou celosvětově asi druzí nejloajálnější ke své značce) je automobil nevlastnit, ale pouze si ho krátkodobě půjčovat. Tak určitě. To ale odbíhám a mimoto je to téma natolik zajímavé, že se mu asi někdy pověnuji samostatně. 

Takže zpět k mojí bývalé šedivé C70. To auto bylo prostě hrozně měkké, kroutilo se, rezonovalo a radost z řízení v něm moc nefungovala. Bylo fakt super v něm být. Sedět, vézt se, nebe nad hlavou a tak. Ale kombinace nečitelného řízení, houpavého podvozku, letargického automatu a kroutící se karoserie zkrátka způsobovala, že jsem se cítil jako bych řídil spací pytel plný polystyrenových kuliček. 

Tím nechci říct, že by na tom autě samotném bylo něco špatně. Projeli se v něm tři další majitelé cé sedmdesátek a komentovali to vesměs tak, že “na dvoulitr je to ještě dobrý”. Jenže já se s tímhle vysvědčením zkrátka nechtěl spokojit. Potřeboval jsem něco, kde budu mít radost i z řízení a ne jen z “pobytu” v autě. Minule jsem se rozepsal na téma “Které auto jsem si nakonec nekoupil”. A z různorodosti onoho výběru nebylo těžké poznat, že jsem vlastně sám nevěděl, co hledám. Samozřejmě byla ve hře i varianta koupit spoustu zpevňovacích rámů a ty namontovat kolem dokola onoho želatinového vozu, přidat tvrdší podvozek a doufat, že to bude dobrý. Jenže to by znamenalo investici v řádu vyšších desítek tisíc a výsledkem by bylo tak nějak polepené kabrio, které je ale pořád v relativním “holobytu”, se slabým motorem, v nic moc vizuálním stavu. 

To byla další věc – jsem dost pes na takové ty pohledové drobnosti. Vytáčí mě různé chybějící záslepky, nelícující nárazníky, nebo škrábance. A toho všeho byla moje C70 plná. Sloužila totiž jako “městský bojovník” nějaké dámě a zkrátka se to na tom autě fakt podepsalo. A ačkoli jsem měl zpočátku naději, že to vyřeší trocha práce s brusnými pastami, časem mi bylo jasné, že auto je zralé na celolak. A když se k tomu přidalo pár míst, kde nenápadně začínala hlodat koroze, věděl jsem, že tohle auto bude dráždit můj jemnocit pokaždé, když se na něj podívám. A tak to zkrátka nemá být. 

Pátrajíc po různých zpevňovacích vychytávkách jsem ale zjistil, že silné verze C70 se podvozkově od základního dvoulitru dost lišily. Byly nižší, tužší, pocitově prý lépe ovladatelné. Nevěřil jsem, že by to mohlo mít na dojem z jízdy až takový vliv, abych vzal Volvo znovu na milost, ale pak Vavris poslal do redakčního chatu odkaz s inzerátem na jednu pěknou tmavomodrou C70 s dvousetkoňovým 2,4 turbo pětiválcem, v plné výbavě a krásnými dvoudílnými koly BBS. A mě začal hlodat v hlavě červík. A hlodal tam tak dlouho, až jsem si našel výmluvu (Adame, nechceš přivézt do Chrudimi testovačku?) a vyrazil do severovýchodních čech.

No a stačilo pár metrů a bylo mi jasné, že tohle prostě funguje. Nižší podvozek, rozpěra mezi tlumiči a pár dalších úprav, které udělal předchozí majitel, aby bylo auto co nejpevnější a nejčitelnější, se projevily víc, než bych se odvážil odhadovat. K tomu se přidal manuál, sportovně tvarovaný originální volant, hezký stav a tmavomodrá metalíza, co na sluníčku hází zelené odlesky a já byl zaháčkovaný.

Pak už to šlo ráz na ráz. Nějaké to papírování, šedivé Volvo si koupil nový majitel, kterému měkčí projev vrásky nedělá a netrvalo dlouho a s Jeníkem jsme za volantem tmavomodrého Vita znovu razili směr severovýchod. Teda za volantem jsem byl já – Jeník celou cestu testoval spánkem pohodlí zadní lavice. Zpátky už jsme jeli každý po vlastní ose a já si někde cestou po hradecké dálnici tak nějak zenově uvědomil, že tohle je to, co jsem hledal. Je to zkrátka “moje” Volvo, ale takové, jak bych si ho vysnil. S pevnější karoserií, čitelnějším podvozkem, příplatkovým Dolby audiem, koly BBS, modré a s “bondovskou” obrazovkou navigace (která má nejaktuálnější mapy z roku 2002, takže její jediný úkol je vypadat cool).

Zatím to tedy vypadá na happy end. Pořád se bavíme o bezmála dvacetiletém autě, které může kdykoli překvapit nějakou fatální závadou, takže si udržuji určitou míru skepse. Postupně se objevují takové ty malé mušky, které je třeba vychytat, ale tak je to nakonec s každým autem. A kdo ví, jak to bude dál. Ještě teď si mlhavě vzpomínám, jak jsem se před dvěma lety rozplýval nad tím, že jsem právě našel “dokonalé auto”. Letošní sezónu (pokud nám po karanténě ještě nějaká vůbec zbyde) ale, zdá se, zase strávím v kabrioletu učitele zeměpisu.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
29. března 2020, 10:35
-1

Moc hezký kubo. Tohle Volvo se mi fakt už líbí.
Hezka barva, interiér, pětiválec nechybí, paráda.

Elegantnější seveřan bez střechy už je snad jedině Saab 900 Aero Cabriolet ( ten klasický)

reagovat
Kuře
29. března 2020, 12:25
0

No, když jsem kdysi a kdesi četl zmínku, že chceš Volvo vyměnit za něco "osmiválcovitějšího" tak jsem tajně doufal, že si překonal ten hloupej problém s tou Cobrou a vzal na milost toho starého stanga, ale... No co no, Kubajz a Volvo se asi prostě nedá jen tak lehce oddělit:D

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
29. března 2020, 12:28
0

Tak takovýhle rozuzlení bych vážně nečekal. Ale když ti vyhovuje, tak proč ne. :-)
Chci se zeptat na pár věcí. Zvažuju nějakej levnej postrk na posunování se po Praze. Myslel jsem, že mi bude stačit Fabie nebo Octavie, ale po vyzkoušení různých verzí jsem došel k závěru, že jsem se pro tyhle sráče nenarodil. Bude to chtít něco víc "dementního". Ty parkuješ na ulici Kubo? Co ta hadrová střecha, jak to zvládá? A za kolik jezdí ten tvůj pětiválec? Čistě informativně. ;-)

reagovat
Jakub Pospíšil
29. března 2020, 12:48
0

Na ulici parkuju jen "pevné" auto, kabrio mám v garáži.
Ale soused má kabrio new beetla a už asi 4 roky s tím stojí venku a žádný problém. Chce to jen pravidelnou impregnaci.
Pětiválec a spotřeba. Počítej, že kabriolet (jak dvoulitr automat, tak tenhle) slouží jako zábavné auto. Takže žádná lehká noha.
S automatem a slabším dvoulitrem se spotřeba pohybovala kolem dvanácti, tohle jezdí tak za 9. Pětiválcové daily V70 TDi to umí za 4,5 :)

-
Komentář upraven 29. 3. 2020, 13:22:16

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
29. března 2020, 16:38
0

Díky. Takový hodnoty jsem tak nějak čekal. :-)

Ho
Honza123
29. března 2020, 12:45
0

V cem presne by se mel lisit ten podvozek? Mam najeto par set km s 2,4T (2003, automat) a par tisic s 2,0T (2005, manual) a podvozkove mi prijdou uplne stejne..

Jinak tahle C70 byla za hodne zajimavou cenu, cekal jsem, ze tam bude nejaky zadrhel (navic byla na prodej behem neceleho roku uz od druheho majitele), tak jestli je vsechno ok, tak je to vyhodna koupe..

reagovat
Jakub Pospíšil
29. března 2020, 12:51
0

Měl jsem ty auta vedle sebe v garáži, tak jsem to viděl side by side. Ta silnější má takový nízký soudkový tlumiče oproti klasickým dlouhým na kabriu. Taky jsou tam jiná spodní uchycení ramen a pár dalších věcí.
-
Komentář upraven 29. 3. 2020, 13:00:45

Ho
Honza123
29. března 2020, 13:10
0

To je zajimave, podle katalogu dilu jsou ramena i tlumice stejne od 2,0T az po T5.. Mozna byly nejake rozdily podle roku vyroby, nebo by na aute mohly byt nivo tlumice kvuli taznemu..

Jakub Pospíšil
29. března 2020, 13:17
0

Taky mě to překvapilo, ale nakonec mi i Chase potvrdil, že italské dvoulitry prý byly takové vysoké nakopnuté kozy. Nivomaty tam nejsou, to tažné tam je kvůli stojanu na kola.

Tomáš Trýska
29. března 2020, 15:51
9

co se nám tou RZ snaží někdo naznačit?

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
29. března 2020, 16:40
1

Však neboj, seženem ti na Kubu číslo. :-D

Jakub Pospíšil
29. března 2020, 17:10
2

Jistěže.
gay (angl.){příd. jm.} - výrazný {příd. jm. m.}, jásavý {příd. jm. m.}, veselý {příd. jm. m.}, zábavný {příd. jm. m.}
Podle mě je to celkem výstižné :)


-
Komentář upraven 29. 3. 2020, 17:11:00

krab
29. března 2020, 19:07
2

Ajo, to jsem jsi vůbec nevšimnul :-D Tak ta SPZ má možná ještě potenciál zpeněžit. Miatista za to určitě zaplatí majlant...

beastar
30. března 2020, 00:28
0

Diť je to 6AY ne? (blondýna víš jak)

beastar
30. března 2020, 00:27
0

Kubo super. Držim palečky. Já jak je známo Volvo rád nemám a nikdy sem mu na chuť nepřišel až na pár střípků z historie mě ničím neuchvátilo. Každopádně tohle se mi docela zamlouvá. Vypadá to dobře má to solidní výkon a hezkou výbavu. Já mám tyhle dobový plný výbavy moc rád. NAVI libová. Těžko bych si představil zajímavější dvacetiletou káru za nějaký rozumný peníze.

reagovat
wdave_t
30. března 2020, 09:30
1

Podle mě super. Zjistils, že auto vyhovuje a tak sis místo base modelu koupil top, tak to má bejt! :)

Stará C70 mi vždycky přišla cool. Ne že by ta druhá generace nebyla pěkná, ale já nemůžu z toho jak to všude jezdí v ropě. Je celkem otravný (zvlášť u toho nejsilnějšího modelu), že hrabe jen předníma.
-
Komentář upraven 30. 3. 2020, 13:49:59

reagovat
Nimrod
30. března 2020, 10:35
0

přidávám se k překvapeným, tohle jsem také nečekal :-) tak ať ti dělá radost alespoň tak dlouho jako předchozí
dost podobnou má kamarád, ale tuším, že tam má 2,4 atmo

reagovat
Caddy
30. března 2020, 16:02
0

Takze si to shrneme...
+ hezci barva
+ vyssi vykon

- tvrdsi, mene pohodlne
- manual

Cerny vnitrek mela, myslim, obe.

hm, to je tak pul napul :-D

Ale ne, krasny auto, kazda C70 je nadherna a libi se mi stale vice, takze gratuluji :)

reagovat
Csaba
30. března 2020, 17:01
1

Mít to automat je to 10 bodů z 10, z mého pohledu. Přijde mi že k autu bez střechy (pohodové projížďky za hezkého počasí) patří "tak nějak automaticky" :) Ale je to samozřejmě o osobních preferencích a hledání stejně specifikované verze ještě s AT by jistě zabralo x dalších týdnů/měsíců.

Jakub Pospíšil
30. března 2020, 17:32
0

Já jsem automat úmyslně nehledal kvůli servisní náročnosti. Tady prostě fakt není spolehlivý, vyžaduje důsledné dodržování servisního plánu a šetrného řidiče a to se u dvacet let starých aut těžko zpětně dohledává. Předchozí sedmdesátka ho měla, bylo to docela příjemné, ale nic, co bych úplně "žral".
Tvrdší podvozek je tu fakt potřeba. Já mám hrozně rád pohodlná houpavá auta, fakt jo, ale v kombinaci s kroutivou karoserií to auto nešlo na rozbitějších cestách pořádně ovládat.
-
Komentář upraven 30. 3. 2020, 17:33:06

Caddy
30. března 2020, 18:58
0

Csaba: vsak presne tak... auto bez automatu bych si nekoupil normalne, u cabria to ale plati trojnasob :) A u luxusneji a usedleji ladeneho "vetsiho" cabria jeste vice :) To nejen, ze je opruz radit, ale i to vypada tak nejak nepatricne :) Asi jako manual v S-klasse :))



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Toyota Celica Sti 1993
Toyota Celica Sti

1993 rok výroby
105 koní výkon
1 587 ccm objem

Oldsmobile Cutlass Cruiser SL 1989 1989
Oldsmobile Cutlass Cruiser SL 1989

1989 rok výroby
147 koní výkon
3 340 ccm objem

Mazda MX-5  2005
Mazda MX-5

2005 rok výroby
124 koní výkon
1 798 ccm objem

Chevrolet Express 5.3V8, 4x4, Flexfuel, 5 míst 2010
Chevrolet Express 5.3V8, 4x4, Flexfuel, 5 míst

2010 rok výroby
216 koní výkon
5 300 ccm objem

Subaru Outback 3.0R H6 MY2004 2004
Subaru Outback 3.0R H6 MY2004

2004 rok výroby
250 koní výkon
3 000 ccm objem