načítám data...

Bazarový snílek: Co jsem si tentokrát nekoupil (a proč)

Už je to tak, pořídil jsem si nové auto. O tom vám ale dneska nic neřeknu, místo toho se podíváme na to, jaká k němu vedla cesta.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

V Autíčkářově garáži došlo k dalšímu střídání. Moje kabriovolvo má nového majitele a já jsem si pořídil náhradu. O té ale dnešní článek nebude. Podíváme se místo toho na auta, která se dostala do nejužšího výběru náhrady Volva C70 a posvítíme si na to, proč jsem si je nakonec nepřivezl domů.

Nutno říci, že jsem vlastně sám nevěděl, co za auto hledám. Narozdíl od tazatelů z naší rubriky “ptejte se” jsem na svoje nové víkendové auto neměl řadu požadavků, ale chtěl jsem jen, ať je alespoň trochu zajímavé a líbí se mi vzhledově. S takovým zadáním není divu, že se do užšího výběru dostala auta, co spolu mnohdy nemají nic společného a dohromady tvoří pestrou a nesourodou směsici.

 

Chevrolet Caprice Classic 

Obrovský hnědý hranatý kombík s dřevěnou tapetou na dveřích (seriozně – je to nábytková tapeta, ne “oficiální” polep, navíc decentně praská a trhá se) mi v inzerci učaroval od pohledu hezkým stavem a zajímavou cenou. Naživo působila tahle loď ještě o trochu větší než na fotkách, v interiéru naopak překvapil celkem skromný prostor. Auto prošlo někdy kdysi dávno poněkud svéráznější mexickou renovací, lak není původní (to byla zlatá metalíza, její zbytky jsou vidět ještě v motorovém prostoru a za různými záhyby), místy je tam více kytu, než by se mi líbilo, sem tam prasklá lišta. Celkově ale nic hrozného a vlastně se to k charakteru “babiččina kombíku” docela hodí.

Motorově je Caprice super. Za studena si po nahození ani trochu nezačoudil a snad jedinou výtku si zaslouží svíčky, které už mají věk a čas od času nezajiskří tak, jak by měly. Ale co na tom, dalších sedm válců to jistí. Je vidět, že Chevroleta měl někdo v minulosti moc rád a staral se o něj. Barvou natřené komponenty podvozku, aftermarket brblavý výfuk a docela vkusně nabastlené lepší rádio dávají tušit, že si auto někdo stavěl “pro sebe” a ne na kšeft. Což je dobré znamení. Jak se chová za jízdy jsem bohužel kvůli propadlým značkám vyzkoušet nemohl. Za tu cenu je to ale myslím si docela dobrý deal.

Proč jsem ho nakonec nevzal? Vlastně to má tři důvody. Ten první je, že i přes americkou velkolepost je to pořád jen hranatý kombík. A takové auto už mám. Ten druhý je fakt, že Caprice už je prostě moc velký. Nevešel by se mi do garáže a parkovat s ním na přeplněných vinohradských ulicích by bylo za trest. A navíc by mi ho kolemparkující obouchali. No a ten třetí důvod je spotřeba – ta by mi totiž nedovolila používat obří Chevy jako daily car a tak by nakonec strávil většinu času v (nové – do stávající se nevejde) garáži. A na to ho je škoda.

 

Volvo S90 Executive

Mám rád hranatá Volva z devadesátek. Dávalo by tak teoreticky smysl si koupit to nejlepší, co v té době v Göteborgu vyráběli. A to tahle tmavomodrá S90 splňuje skoro do puntíku. Je zbytečně velká, z podélně umístěného řadového šestiválce doluje překvapivě skromnou porci výkonu a dokonce je vybavena zhýrale luxusním béžovým interiérem. Chybějící tlačítko výhřevu sedačky řidiče a pár šrámů sice naznačují, že by mohla trpět i nějakými těmi stařeckými nemocemi, ale za příznivou cenu to vypadá opravdu skvělý deal. 

Jenže udržet stárnoucí sedan v chodu není úplně nejlevnější. Podvozek je koncepčně sice poměrně jednoduchý, ale jeho repase je překvapivě drahá. Motor je navíc nechvalně proslavený praskáním bloku. Dalším strašákem je koroze. A pak jsou tu spousty malých bolístek jako stávkující klimatizace, poruchové audio a elektronika, nesehnatelné drobnosti a pro Volva z téhle doby tak typické všudypřítomné vrzání. A když se končeně poštěstí to všechno opravit, výsledkem je to, že máte…sedan Volvo. 

Proč jsem ho nakonec nevzal? Kdyby to auto bylo o pár let mladší, byl by to skvělý daily car. Jako víkendovka mi ale nedává smysl.

 

Dodge Dart

Zelenou krabičku se šestiválcem Slant Six mi “dohodil” František. Musím se přiznat, že na první pohled mě tohle kupé moc nezaujalo, ale když jsem si pořádně prohlédl patinovanou (a ano, místy i prorezlou) karoserii a dohledal si informace o nezničitelné řadové šestce od Moparu, našel jsem v malém Dartu zalíbení. Vidina vlastnictví omšelého auta, které nikdo nezná, ale trochu připomíná klasický muscle car se mi docela zamlouvala. Moje představa byla jasná – vyvařit díry v karoserii, přečalounit přední lavici (ano, ta věc je šestimístná – dvě lavice za sebou), na podlahu položit koberec se silnicemi a užívat si svého soukromého restomodu.

Na prohlídku auta jsme vyrazili Dusterem, což bylo dobrodružství samo o sobě. Dart se mi docela zamlouval, ale našly se i nějaké ty drobné chybičky. Celkově mě ale překvapilo, že auto mělo prakticky nový podvozek a brzdy. Vadou na kráse bylo naopak neoriginální řazení od Hurstu na podlaze. Do cruiser kupé přeci patří automat. Ale i s pákou pohybující se v dogleg kulise bych se nakonec asi smířil.

Proč jsem ho nakonec nevzal? Ke koupi Darta jsem se rozhoupával moc dlouho a nakonec se objevil rozhodnější kupec, který prostě přijel, zaplatil a odjel. A já měl smůlu

 

Fiat 124 Sport Coupé CC (1972-1976)

K plebejskému sporťáku od Fiatu mám trochu sentimentální vztah. Sice si ho nepamatuju, ale jako dítě jsem ve sklepě postupně našel několik dílů z tohoto auta a dodnes z něj mám doma přístrojovku. Kdysi ho měl můj táta a mě vždycky tak trochu mrzelo, že jsem se jím nikdy neprojel. Takže když jsem na jednom z automobilyprodávajících serverů objevil inzerát na tento vůz, samozřejmě mě to zaujalo a začal jsem pátrat, zda by to nakonec nebylo ideální řešení “víkendové mobility”. 

Jenže nakonec se ze všech inezrovaných kousků vyklubala naleštěná bída a kusy před náročnou renovací. Náklady na “hotové” auto (za předpokladu, že bych ho koupil v ČR) se nakonec vždycky vyšplhaly kamsi ke čtvrt milionu a při vší úctě k ve své době jistě zajímavému a rychlému autu – to je za nepříliš hezké kupé, které má ve většině případů něco kolem 90 koní dost vysoká cena. 

Proč jsem ho nakonec nevzal? Protože jsem se chtěl vyhnout dovozu ze zahraničí a na domácím trhu žádný slušný nepředražený kousek bohužel nebyl. Za čtvrt milionu už bych si přeci jen vybíral jiné auto. Třeba Alfu Spider. 

 

Chevrolet Camaro targa (případně Firebird)

O svém novém autě jsem se samozřejmě pravidelně radil v redakčním chatu a svá moudra zde nezřídkakdy sděloval i Jeník Machač. Ten se mě snažil obrátit na svou víru vyznávající trojici Zadní náhon-třistakoní-samosvor a jako ideálního představitele téhle kategorie nahodil Camaro, případně “fajráka”. S čímž bych neměl problém. Hranaté verze z osmdesátek vypadají docela pěkně, navíc mívají Targu a skoro by se chtělo říct, že na nich není moc chyb. Takže jsem si vyhlídnul hezký červený fajrák na leštěných Mangelsech. S targou a mrkačkama, zkrátka ideální auto. A pak jsem dostal dlouhou přednášku od docenta Machače a prorektora Čáslavského, kterak si to nemám kupovat, protože to je šestiválec. 

A protože mě kluci nechtěli nechat ve štychu, začali hledat alternativy. Bohužel s osmiválcem byly v mém finančním limitu jen devadesátkové kusy, které jsou kromobyčejně ošklivé – vypadají zpředu jako ancistrus a zezadu jako Mazda MX-3. Pátrání po ideálním kupé ale nakonec doneslo nečekaný výsledek. Tmavozelené ancistromazdacamaro si totiž nakonec koupil Jeník pro sebe místo jeho nepříliš hezkého Cadillacu. Je to zkrátka milý kluk, umí vybrat správnou koncepci, ale ten vzhled mu pořád dělá trochu problémy. 

Proč jsem ho nakonec nevzal? Protože ho nasál Jeník Machačů. 

 

Ford Capri

Dost možná byste tu čekali spíš Mustanga, ale moje představy o ideálním “koni” jsou natolik konkrétní, že si na jeho pořízení budu muset počkat do dob, kdy moje bankovní konto bude o jednu nulu na konci tučnější. Ona totiž výroční žlutá Cobra z roku 2000 v kabriu je poměrně ceněné a nedostatkové zboží.

Capri se mi vždycky líbilo a na rozdíl od zlých jazyků jsem ho nevnímal jako chudšího příbuzného Mustanga, ale jako pěkné anglické kupé, které má ve vizáži trochu toho bristolského chuligánství. Kdybych si ho koupil, asi bych si k němu pořídil šedivou bekovku a za volantem poslouchal The O'Reillys and the Paddyhats, protože to působí tak nějak správně. A lákala mě i dostupnost náhradních dílů a fakt, že jde vlastně o obyčejné auto, kterých je všude spousta a s nějakým slabším motorem bude za pár šušní. Že? 

No – tak nebude. Během posledních cca pěti let vystřelily ceny Capri kamsi do výšin, kde je nehodlám akceptovat. Vyrobilo se jich sice bezmála dva miliony kusů, ale podle cen na inzerci to spíš vypadá, že každý kus je exemplář nedozírné hodnoty. A to nemluvím o tom, že nemalá část prodávaných kousků jsou navíc v devadesátkách nevkusně otuzené exempláře oplácané tunou kytu a laminátu. Nebohý Ford zkrátka naplno doplácí na to, že v dobách komunismu šlo u nás o auto, které každý chtěl. A teď se k němu někteří s nostalgií vrací a jsou ochotni za něj dát opravdu hodně peněz. 

Proč jsem ho nakonec nevzal? Protože se z Capri stal učebnicový příklad “youngtimerové manie”. Bez ohledu na stav a motorizaci je prostě z principu drahý, inzeráty se hemží slovy “legenda” a “klasika” a většina prodávajících jsou spekulanti a překupníci.


Tak to byla šestice aut, která jsem si nekoupil. V některém z příštích článků se podíváme na to, co že mi to nakonec zaparkovalo v garáži. Zatím jen lehce naznačím, že jsem pravděpodobně onemocněl syndromem Autíčkářovy redakce, který se poměrně zásadně projevil třeba na Vavrisovi, Hamsterovi nebo Radkovi. Ale nepředbíhejme, až přijde čas, rád vám svůj úlovek detailně představím.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. února 2020, 10:27
1

Hezkej výběr zajímavých a neokoukaných aut. Tak snad to nakonec nebude jen další MX-5. :-)

reagovat
beastar
27. února 2020, 16:30
4

Není je to něco mnohem zajímavějšího. Naštěstí. Vůbec MX5 je tady na Autíčkáři obecně na ústupu. Dělají mi radost kluci teď:D

Caddy
27. února 2020, 10:33
0

to je ale hezky vyber... na Caprice jsem koukaval casto, ale vzdy me odradil ten cernohnedy interier a dalsi bastly, byt zaklad byl asi udelany dobre...je to skoda...

reagovat
sumy
27. února 2020, 10:50
2

Dodnes si rvu vlasy, že jsem cca před 15-18 lety nevzal Datsuna Z 240 z pozůstalosti s US papirama. Byl za pár korun. To byla zrovna ta debilni doba, kdy auta 8+ let takřka nešly přihlásit. Natož US :-/ A já ještě neměl barák, abych si ho kam měl dát.

reagovat
krab
27. února 2020, 11:07
0

Zajímavej výběr a fandil bych Fiátku. Ale obávám se, musel bys pro něj do ciziny a i za těch 250 to nebude snadný najít opravdu hezký kus.

Anebo dojet do Anglie pro Miníka s růžovou střechou :-D https://www.carandclassic.co.uk/car/C1122406

reagovat
Pólin
27. února 2020, 12:29
0

ten Fiat se mi taky zamlouvá...je ale pravda, že je to s cenama už přepálené. Ale co naplat...je to filmová hvězda:D
Jinak výběr parádní a třeba ten Dart je vyloženě parádní...

Vapno92
27. února 2020, 11:08
7

Ako som už veľakrát spomínal - to Capri je učebnicový príklad z toho, prečo zo slov "youngtimer" a "klasika" použitých v určitom kontexte grciam atómové hríby... Obzvlášť vtedy, ak niekto predáva za bratru 18k€ auto, ktoré má reálne hodnotu niekde okolo 1,5k € ...

reagovat
krab
27. února 2020, 15:16
-1

Asi narážíš na předražené šroty před renovací, naceněné úplně mimo. Takový inzeráty občas skutečně najdeš, ale myslím, že dneska obecně už člověk, který jde kupovat klasický auto ví co chce a orientuje se v cenách i umí reálně posoudit kolik za jaký stav zaplatit.

Ford Capri nebyl za 1500 euro ani kdysi dávno... Leda auto na kompletní renovaci. Podíval jsem se do inzerce schválně , český i mobile a těch aut je na trhu málo. Ale za 10-15 tis euro se dá stále najít zajímavý kousek v odpovídajícím stavu. Je jasný, že by se nám líbilo koupit pěkný plně funkční Capri za pár korun, ale to zkrátka a dobře nejde.

sheogh
27. února 2020, 16:04
0

Zrovna u toho Capri - je na nem neco, co ospravedlnuje cenu (vyborny jizdni vlastnosti, jina zajimavost), nebo je to jen dusledek mechaniky "nabidka/poptavka" v spekulantskem duchu? Protoze vyrobili toho fakt celkem dost, vzacnost to nebude (az na nektery okrajovy varianty)...

krab
27. února 2020, 16:18
0

Já bych řekl, že kombinace mechaniky "nabídka/poptávka" a popularity/nostalgie. K tomu se už přidá i dneska vzácnější výskyt, protože těch aut se na trhu příliš nenabízí.

Ale ono je potřeba to vidět v souvislostech. Prostě celý ten trh se posouvá. Před 10 lety se dalo vybírat relativně dobře nějaký veterán/klasiku/youngtimer i v ceně do 100 tisíc. Obecně. Bylo pár aut, který se za ty prachy dali sehnat relativně pěkný. Teď se to posunulo, že jde v týhle kategorii pořád něco sehnat, ale až na výjimky se musí sáhnout po novějších autech, takže 90. léta. Je to logický.

Aktuálně si ale myslím, že se trh povětšinou pozastavil, ceny mnohých klasických aut už jsou tak nějak na tý hranici co už poptávající nechce akceptovat. Taková ta představa - kup si Capri dneska, za pár kdoví jestli budou nebo budou 2x dražší, ta se mi zdá pominula.

Já bych si třeba Ford Capri spíš asi dneska už nekoupil. Ale úplně chápu proč to leckdo chce. Jednu dobu mě taky dost zajímaly. Auto z Profesionálů , úspěšně jezdilo okruhový závody atd... takový ty důvody proč bys to chtěl mít v garáži se najdou.

Já si myslim, že Kuba chtěl něco zajímavýho, neobvyklýho, v čem se i celkem sveze, ale klasicky za to nechtěl utratit příliš :-D No a co koupil, na to budeme všichni jistě zvědaví...

sheogh
27. února 2020, 16:39
0

Jojo, to je jasny, nijak nerikam, ze to auto je spatny, naopak, uz jen proto, jak bylo uspesny spatny asi nebude. I tu nostalgii chapu a znam, takze i tu motivaci to chtit. Sam bych si klidne nejaky stary auto pro radost koupil, kdyby bylo zazemi. Jen me prekvapila ta "bezna" cena u celkem masovyho (byt staryho a sympatickyho) auta..

A zvedavej teda jsem, ne ze ne :-D Kdyby to dotahli do konce tenkrat, tak bych rekll ze urcite koupil Volvo YCC :-D :-D

Ale mam obavu, ze to bude neco ze zeme vychazejiciho slunce... Kuba vymenil poradnej sveedskej gauc "nahore-bez" za nejakej "asian midget car" :-D To totiz v tim vyberu nahore neni.... Zase, klasicky pravidlo detektivek rika, ze vrah se vzdycky objevi uz v prvni ctvrtine... nebo to bylo jinak? :-D

Bigg.I
27. února 2020, 17:28
0

Ctu knizku od Steve Saxty "Cars You Have Always Promised Yourself" kde je vyvoji vsech generaci Capri venovano cca 130 stran. Hodne super informaci, muzu doporucit.
To auto vypada hezky, vyssi verze s vykonem nad 100 koni muzou byt prijemny svezeni. Top raritni verze jako Turbo z Nemecka nebo Tickforda ci RS2600 jsou cenama naprosto mimo.
Zas ale aby chtel nekdo za Capriho 1.6 OHC, co ma vykon 75 koni chtel ctvrt mega... to je proste dle meho nadhodnocena hruza.

Je hrozny co jmeno auta nebo snad nostalgie dokaze udelat. Ja doufam, ze lidi nezacnou skupovat ty Granady... furt se daji sehnat vybavene kusy vsech generaci za normalni penize a v dobrem stavu :).


sp
spooon
27. února 2020, 18:10
1

Granady říkáš, jo? :-D

Bigg.I
27. února 2020, 18:44
0

Mam takovou predstavu si udelat doma sbirku Fordich sedanu... mam Sierru, jedneho dalsiho staryho Forda, coz nechcu ted napsat (protoze su debil a nestiham vypisovat svoje blogy).. a dalsi stupinek bude Granada, za 5000 Euro se daji sehnat top ghie v super stavu, doufam, ze to tak jeste zustane nejakou dobu

Jakub Pospíšil
27. února 2020, 19:25
1

Že by sis pořídil Oriona?

krab
27. února 2020, 20:10
0

Bigg : taky už máme Sirku :) ... teď by to už jen chtělo Cossie RS500

Bigg.I
27. února 2020, 21:13
0

Krab: krásná, ta byla snad okolo 60 000 kč v jednom autobazaru ne? Je to snad Pinto dvolitr a jinak úplný holátko. Pak su zvědavej, jak na tebe zapůsobí!
Jakub: Buď sleduješ můj profil, nebo nevím... taky tomohlo být Scorpio :D. Ale pravda, je to Orion.. a v celkem fajn konfiguraci... Jenže ve stavu, že to bude zas na renovační blog :D. Teď ještě uhodnout generaci !

krab
27. února 2020, 21:19
0

No, je pěkná ... dal jsem pár "keců" o o tom do blogu. No, ona stála původně nějak za 60, ale uzrálo to a pak se dalo koupit levněji. Jako nějaký lakování na ní už proběhlo v minulosti, ale všechno je pěkně udělaný, v motorovým prostoru jako nová. Interiér jak novej. Na budíkách svítí 93 tisíc, ale může to bejt taky 193 i 293, i když spíš to bude těch 93 anebo 193 ... protože to fakt není opoužívaný. A jezdí moc příjemně.

On si jí koupil táta, protože se to prodávalo blízko kde bydlí a nějak to zmerčil a tak si udělal radost. Ale si jí můžu pochopitelně půjčit na nějakou akci, takže se těším až se projedu pořádně taky. Jinak Scorpio vím, že renovují přímo u Fordu. Jak měl Kubajz půjčený ten Escort, tak budou mít i Scorpio. Tak zkusím udělat časem takové nostalgické srovnání a setkání těch aut. Orion by se vlastně taky hodil. Ale ty jsi až někde z Ostravska, že?

Bigg.I
27. února 2020, 21:56
0

Já su od Zlínska.. Kroměříž - Brno. Ten Orion potřebuje renovaci no... Koupil jsem ho vlastně náhodou za směšný peníz. Teď jen čekám na lepší počasí. Pokud by byl nějaký testík nebo něco, rád s ním pak i přijedu někam. Nicméně nedokážu odhadnout, kdy bude hotovej (chtěl bych letos na konci léta... ale to je zbožný přání).

Vapno92
28. února 2020, 07:12
0

Krab: Áno, možno som sa kus zle vyjadril. Proti Capri nemám nič a to auto nebolo nikdy vyložne lacné, ale v článku poslúžilo ako učebnicový príklad.
Ja narážam na to, že slovo Youngtimer sa čím ďalej, tým častejšie používa v spojení s obyčajnými pekáčmi typu Felicia (!!!), Escort, Peugeot 405, či u nás obligátnou Škodou 1xx.742 Blahé paměti, bez toho, aby sa jednalo napríklad o Feliciu Golden Prague, Escort RS Cossworth, Peugeot 405 Mi16 či Škodu 135GLi, serie ma, ako si niekto myslí, že obyčajné autá ako Felicia 135LXi, Escort 1.8D, 405 1.6 8V či M-ková Škoda 120 majú vďaka ich zachovalému stavu hodnotu rádovo stoviek tisíc kč / desiatky tisíc euro a slovami "youngtimer", "investičná príležitosť", "poctivá klasika" či dokonca "VETERÁN" sa to pri nich len hemží...

krab
28. února 2020, 10:13
1

Vapno : zcela ti v tomhle rozumím. A je to problém. I když na vyspělejších trzích s auty než je ten náš domácí, ta diferenciace funguje myslím férově. Vezmu příklad třeba tu Sierru, kterou táta nedávno z nostalgie koupil. Je to model 2.0 CL, takřka bez příplatkové výbavy, jen s šíbrem navíc a rádiem. Na trhu měla hodnotu řekněme do 50 tisíc korun ( 2000 euro) , protože víc by za ní nikdo momentálně nebyl ochotný dát. Stav řekněme 2. To znamená už nebývale hezký, ale není to stav, kdy by se to auto mohlo vystavovat jako rarita s minimem km a jasnou kompletně dochovanou historií. Ale je to natolik pěkný stav, že se bude jen udržovat a jezdit. Což se málokdy na prodej vidí. A je to tedy youngtimer anebo co to je? Autu je 33 let, takže mezi ně patří. Je něčím zajímavé? Příliš ne, protože to bylo ve své době tuctové mainstreamové auto. Takže má svou hodnotu tím, že už jich prostě moc není a fanoušek do Fordu anebo kdokoli, kdo zavzpomíná na dobu přelomu 80/90. let si takový rád projede, protože ho to vrátí do mládí anebo přímo do dětství jako třeba mě.

Kdyby to auto bylo ve srovnatelným stavu a byla to XR4i 3dveřová, má hodnotu reálně asi 5x vyšší. Kdyby to byla přímo Cosworth, má hodnotu 15x vyšší. Přitom když ta auta byla nová, tak tohle naše CL 2.0i stálo zhruba necelou polovinu toho co by vyšel RS Cosworth.


Takže to rozdělení je jasný. I u těch Capri. Obyčejné Capri 1.3 XL třeba vyjde na podstatně míň než Capri 3000 GT , zrovna tak obyčejná MK3 Capri 1.6 Pinto vyjde taky tak na půlku toho, co MK3 2.8 Injection.

Já myslím, že je to ve výsledku asi OK. Uznávám, že třeba právě tu základní 1.6 spíš moc nechceš a i tak je relativně drahá. Ale zas když to kupce najde, tak ta cena ve výsledku tomu trhu odpovídá.

Ale chápu tu averzi. Já jsem taky strašně dlouho nechápal ( a nechápu to dodnes pořádně) proč někdo utrácí vysoké desetitisíce za auta typu Škody 742 anebo obyčejné verze Favoritů... To samý se v duchu vysmívám tomu, když si někdo udělá intzerát na třeba Peugeot 205 GLD a vydává to za "legendu" v textu inzerátu. Je potřeba zapojit vždycky soudnost. A ne každý ji má. A taky ne každý z kupujících. Ve výsledku - je to volnej trh. Ať si každý nacení jak uzná za vhodné a každý ať koupí za to co je ochoten dát a je to. Když někomu udělá radost zachovalá bílá 120 tka a dá za ní 80 tisíc, tak ať dá. Ve výsledku o nic nejde.

je
jerry
29. února 2020, 12:32
0

Často hraje roli nostalgie z mladých let. Já už něco pamatuju a proto chápu to Capri. Dodnes ho mám před očima na okruhu v Brně, kam jsem jezdil s tátou. Ale jako ty Š 120 a podobně vůbec nechápu. Tahle auta byla už v době vzniku z nouze ctnost. Nebylo to hezké, nejelo to a ten randál uvnitř. Najezdil jsem s tím přes 100 tis. km. Ale Capri, 124 Coupé nebo Spider apod. To byli pro nás nedostupné legendy. A proti dnešním autům elegáni.

Breakthru
02. března 2020, 22:03
1

Biggu, co je u tebe slušná cena za slušnou Granadu?

Bigg.I
03. března 2020, 11:08
0

100 - 150 tisic
za ty penize bych chtel neponiceny interier a zadnou velkou korozi, vybava GL ci Ghia, motor V6 kolin
Sedan

Nasel jsem momentalne asi 5 kusu na prodej co spadaji do teto kategorie, nektere nadprumerne vybavene a krasne, mit garaz, tak jedu hned ted pro jednu z nich

Irwinek
27. února 2020, 12:25
0

No když na tu S 90 koukáš takhle, nemá cenu o ní uvažovat. Ale to taky nemá cenu koukat s tímhle rozpočtem na cokoli.
Já provozuju staršího bráchu ( 960 ) s v podstatě minimálními náklady už přes 10 let a většinu napsaných věcí bych Ti poměrně snadno vyvrátil. Někde jsi ale uváděl rozhovor s Nimrodem, takže to nebudu rozebírat, každopádně je to škoda.
A byť by to byl stále jen sedan Volvo, tolik se jich zas nevyrobilo a na severu začínaj slušně stoupat na ceně.

reagovat
Nimrod
27. února 2020, 15:14
0

první vada je ta, že to není executive. kdyby to byla executive, koukal bych na to obecně jinak
ten motor prostě nemohu nikomu s klidnym svědomim doporučit. dneska maj skoro všechny spotřebu oleje, kterou by mohly závidět i "nový" twinsparky od alfy, přitom víš sám, že to nikdo nechce řešit bez sundání hlavy. a pak je otázka, kdy to vzdá těsnění pod hlavou... konverze na motor z s80 je nákladná a fakt to nejde bez úprav
na zadní nápravu jsem napsal jen rozpočet na díly. řešil to před časem kamarád
a jak se to má s korozí víš sám. některý ještě děravý nejsou, ale většina děravých je...

Irwinek
27. února 2020, 15:57
0

Tak se hned necerti , preci vis, ze ne vzdy s Tebou souhlasim :-)
Zacina byt overenym typem, ze motory ze severu na to praskani netrpi, nejakou roli v tom bude hrat tepelne namahani, ale cert vi
Ta executive Te nejak bere :-) heico pry delalo par jeste lepsich verzi - no upravce, nenechaji kamen na kameni
A s tim olejem taky nemas tak docela pravdu, nekdo to resi hustsim, nekdo prisadami, a mne se to ted celkem usadilo na 3/4 l, stacilo omezit brzdeni motorem. Kdybych jezdil jen ja, asi by to jeste kleslo.

Nimrod
27. února 2020, 19:30
0

jestli to vyznělo příliš útočně či jak, tak nemělo, jen suché konstatování mého názoru :-)
heleď nevím. také jsem zaznamenal komentáře, že na severu jezdí i oturbený verze a v cajku. ale nevím, netuším a navíc je otázka, v jakym je ten motor celkově stavu
executive je prostě nestandardní verze, originál volvo. má pro mě vyšší hodnotu jak klasika a to poměrně o dost. vezmi si, že 960 II se mi vlastně nelíbí, ale executive jo. už jen snad z toho je vidět, jak moc na mě těch pár centimetrů navíc působí :-)
bez brždění motorem bych nemohl skoro žít :-) ale je to zajímavý, že zrovna tohle má na to vliv. netušíš proč? jinak ten motor, který byl původně v jirkovo executive, žral prý víc jak 5 litrů na tisíc kilometrů

St
StepanB
28. února 2020, 09:24
0

To už je v exministerské káře motor z mého auta?

Nimrod
28. února 2020, 17:47
0

nene, tam je jiný, z jiný executive, která šla na díly u předchozího majitele. tvůj je v záloze, stejně jako teď další, ale to je už z s80. jirka se s tím nemaže :-)

Irwinek
28. února 2020, 18:35
0

Mě to taky není moc po srsti, jsem na brždění motorem zvyklý, ale prý když jde do válce palivo, zvýší se protitlak a nejde do něj tolik oleje a fakt to funguje, i když je fakt, že já se přes litr na 1000 nedostal.
Podle mne ta executive musí mít ještě o něco horší jízdní vlastnosti, než klasika. to auto je prostě na tu dýlku úzký, Sice Ti s dýlkou naroste trošku hmotnost a změněj se pákový poměry, ale i tak. Zas je ale pravdou, že s tímhle už Tě k ostřejší jízdě asi jen tak něco nevyprovokuje :-D

Nimrod
28. února 2020, 18:45
0

zajímavý :-)
právě že tě už vůbec neprovokuje, nikdy. furt piánko, pohoda, klídek... fakt je těch několik centimetrů navíc neuvěřitelně znát

Irwinek
28. února 2020, 19:43
0

No to já dám občas motoru napít nejen na dálnici :-D

Nimrod
28. února 2020, 19:45
0

jen se neboj, nejsi sám :-) ale kdybys měl executive, tak věřím tomu, že by tě to ani nenapadlo

Irwinek
28. února 2020, 20:33
0

HAHAHA, Volvo 760 GLE Long, Mercedes 300 SEL Long ( 1967 ) - kdepak, vyzkoušet se to musí :-D

PachezZ
27. února 2020, 12:43
1

jooo to sem takhle asi 15 let zpět nekoupil porsche 944 bratru za 60 protože mělo interiér naházenej v kufru a já chtěl první auto na ježdění, ne na dodělání...

reagovat
Inženýr
27. února 2020, 21:53
0

Z toho vůbec nemusíš být smutný.

Poslední co bych chtěl od prvního (a vůbec jakéhokoliv daily) auta je potřeba na tom něco zásadního dělat.

BubaaCZek
27. února 2020, 14:41
1

Tak obvykle bych si tipnul, co jsi tak pisatel koupil. V tvem pripade Kubajz, nemam nejmensi tuseni, protoze to muze byt totalne cokoli :D

reagovat
BubaaCZek
27. února 2020, 14:42
0

Jedine co mi tak pasuje bude nejaky Saab Aero bez strechy nebo podobna ptakovina.

Adam Forman
02. března 2020, 18:36
0

Podceňuješ Kubajze. Jeho výběr je opravdu těžko předpokládatelný :-D

beastar
27. února 2020, 16:33
0

Já bych nasál Camaro přestože relativně hnusné. To ostatní to je pro mě taková přehlídka obludek za nesmyslný ceny. Ok možná Dart by byl fajn jen ne v téhle zoufale nudné barvě.

reagovat
je
jerry
29. února 2020, 12:34
0

Ty hele, ceny nesmysl, ale obludky? I Capri?

beastar
29. února 2020, 13:22
0

Pohádku o Capri tu pěkně rozepsal Krab a hned má mínus:) Jako to auto rozhodně není zajímavý v základních verzích. Jestli ty si ochotný uvažovat o nic, moc plebejském Fordu za 350 000+ Kč tak mě by to ani ve snu nenapadlo. RS2600 za milion... a tak dále. Vyrobeno na dva miliony aut. Když vezmu v potaz že je to vlastně Cortina. A filozofií a pohledem dneška je to taková ještě plebejštější MIata.........Co na tom mám jako obdivovat?

je
jerry
29. února 2020, 18:19
0

Ale vždyť jo. Současné peníze bych za to také nedal, ale že by to nebylo designově povedené auto? Tedy jsou to dva pohledy. Mezi dnešní uniformitou je pohled na Capri osvěžením.

beastar
29. února 2020, 20:15
0

Ale jo dnes těžko říct. Samozřejmě že tehdy to byla bomba. Prostě vezmeme relativně spolehlivou odzkoušenou techniku a filozofii Mustangu. Zkusíme to v Evropě. Úplná pecka to auto není, ale prodáno bylo skoro 2mio aut. Takže v určitým smyslu to lidi mít rádi museli. Navíc Ford už dneska takový auto neudělá. I když poslední Mustang na podobným uvažování staví taky ...a má prodeje... teď sem si vzpomněl na Horkýžeslíže s tím obratem o prodejích..

No nic jako designově asi dobrý ale ceny aut v dobrém stavu jsou vtip.

Za
Zazaa
01. března 2020, 18:19
1

Ceny malicko ujizdej do nesmyslna ... sem poridil nakonec V6 Capri se zadni napravou z Lotusu v laminatove kastli s napisama TVR ... vyslo to vlastne levnejc, druhe nepotkad a sem spokojenej :-D

beastar
01. března 2020, 18:31
0

To zní nakonec jako docela dobrej obchod:D Zadní náprava z Lotusu a nápisama TVR to máš vlastně 3 legendy z Británie v jednom.

krab
01. března 2020, 20:03
0

To TVR je fakt zajímavý. Nakonec kdysi jsem nad tím taky přemejšlel a zjistil, že paradoxcně nejlevnější cesta ke Capri s 3.0 V6 Essex motorem je koupit Reliant Scimitar SE5. A tam je navíc myslím zadní náprava s Triumphu TR6 :-D

PS: Já bych na ty ceny tak nežehral, prostě to je jak to je. To bysme mohli v jednom kuse nadávat na ceny starých 911. Nakonec Géčko, 2.7 G modell i 3.0 Supercarrera, to nejsou auta, který by by byly tehdy dramaticky rychlejší. A vyjdou tak na 2 až 3 ty Capri... Takže ono to je furt asi v pohodě. Jen musí při prodeji být každý soudný a nacenit si svoje auto skutečně podle reality trhu a nebýt nemístně mimo. Na druhou stranu, když nacení blbě, neprodá....

Za
Zazaa
01. března 2020, 22:33
0

Beastar kazdy auto z britanie tehle let je legenda ... ze se dozilo dneska ::-) a k te skladacce... kdyz se podivas po produkci 70 a 80 let tak je prdel jak se nektete komponenty vyskytuji napric celou UK produkci od nejobycejnejsich znacek oo AstonMartin :-)

beastar
01. března 2020, 23:25
0

Zazaa: To je pravda. Ona to pro ně nebyla úplně nejšťastnější doba. Vlastně to bylo ale trochu celosvětový. Je pravda, že dneska je to teda úplně to stejný a spousta věcí je napříč segmenty od hodna až po lambo. Takže vlastně na tom tvým autě to není zase taková hrůza. To je fakt že je to legenda... protože UK production:D

Máří
27. února 2020, 18:46
0

Nevim jestli mi nekdo z redakce cte myslenky, ale uz asi tretim clankem jste se mi trefili do uvah o porizeni budouciho povozu. A ted k clanku - prave abych si za par let nerikal tu stejnou otazku "proc sem neco davno neporidil", pokukuju par mesicu po nejake te stare hranate plechovce na teple jarni dny. Zrovna tento vikend se jdu podivat na neco z 90s, zbytecnyho a v te dobe ikonickyho. Zaroven prave kvuli moznosti ze vse muze/bude stavkovat, hledam auta v co nejvetsim socialu, at me neco nevypece (svihadla rulez). Vic nereknu, at mi to nekdo nevyfoukne :)
-
Komentář upraven 27. 2. 2020, 19:18:48

reagovat
martin_100
27. února 2020, 20:41
2

Jo jo favorit ti bude dělat radost :-)

Máří
27. února 2020, 22:40
4

Fankla by mi nikdo nevyfouk, maximalne Krpalek. Kazdej ma jiny sny z 90., ale ja du do neceho jako w202, e34 apod. V zakladnich vybavach, ve slusnym stavu, nestojej ranec :)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem