reklama
načítám data...

Jak se žije s velkým kabrioletem

11. května 2018, 11:28 33 komentářů TheKubajs

Už bezmála měsíc jsem hrdým vlastníkem Volva C70 v kabrioletu. Jak se s ním jezdí? Je lepší než Miata?

zobrazit celou galeriiJakub  Pospíšil: Jak se žije s velkým kabrioletem

Tak dlouho jsem hledal ideální Miatu, až jsem ji našel, chtělo by se mi napsat. Ale nalijme si čistého vína – ačkoli jsem si chvíli, zmámen místními ódami na reznoucí malé roztomilé autíčko myslel, že potřebuju tenhle japonský zázrak, pravda byla někde jinde. Od začátku jsem hledal něco pohodlného na výlety bez střechy. Což Miata tak úplně není, alespoň ne ve své první evoluci.

Po tom, co jsem absolvoval svoji první delší cestu v Miatě (cca 2 hodinky jízdy), zjistil jsem, že můj sen o dlouhých výletech v tomhle mrkacím miniautíčku má pár zásadních trhlin. Například to, že mám kolena. Ty se mi totiž při řízení Mazdy nepodařilo nikam uspokojivě naskládat. Střídání brzdového a plynového pedálu jsem tedy prováděl jogínským vytočením kotníku. Na dvacetiminutové cestě to v zásadě nebyl problém, ale po hodině jízdy jsem už zcela vážně přemýšlel o tom, zda je opravdu nutné brzdit na červenou a zda to nemám raději projet a ušetřit si další vyvracení kotníku. Samozřejmě – trochu přeháním, ale o pohodlí se nedalo mluvit. Navíc jedním z častých využití kabrioletu by byly i cesty na liberecko za rodinou a zrovna Miata 1,6 není ideálním dálničním strojem. 

A právě ve chvíli, kdy jsem se smířil s tím, že letos už kabriolet nekoupím se objevila nabídka, která se neodmítá. Suveréně nejlevnější Volvo C70 nejen u nás, ale i v Německu. Levnější kusy se daly sehnat pouze s volantem na “špatné” straně. A shodou okolností ho prodával můj “dvorní” mechanik. Vzal jsem si tedy volno v práci, nastartoval své Volvo V70 a vyrazil na výlet.

reklama

Jakmile jsem ho poprvé uviděl, bylo jasno. Tady už nebylo cesty zpět. Obouchaný, zašlý, ale jinak zdravý exemplář osazený nejslabším (tzn. nejekonomičtějším) motorem (2,0T 120kW) a pětistupňovým automatem. Existuje snad na rozvážné výletování bez střechy něco lepšího? Poslední slovo pak měla moje žena, která po krátké projížďce prohlásila, že si ho koupíme. Nuže, jelikož jsem vzorný manžel, tak jsem se nehádal.

A jak se s ním teda jezdí? Příjemně, ale nečekejte žádný sportovní zážitek. Pětiválcový dvoulitr s nízkotlakým turbem je pro normální provoz naprosto dostačující, mnohem dříve, než na nedostatek výkonu narážím na limity plavně naladěného podvozku. Tím ale nechci říct, že je Volvo nějaká brzda v provozu. Stačí trochu prošlápnout plynový pedál, automat si podřadí a celý tenhle koráb (mimochodem, to auto mi fakt připomíná nějakou jachtu) vyletí za velmi příjemného zvukového doprovodu ochotně dopředu. 

Při běžném cruisingu automat točí do 2500rpm, poté sametově řadí další kvalt. Výběr rychlostních stupňů se dá docela dobře ovlivňovat prací s plynovým pedálem, převodovka se navíc “učí” podle řidiče, takže počáteční neshody na téma jak moc točit motor jsme si brzy ujasnili. Celé tohle hnací ústrojí si vezme nějakých 8,5 litru kombinovaně, což není úplně zlé. V dálničních 130 km/h točí motor na pětku kolem 2500rpm. Akceptovatelné.

Interiér je příjemný, sedačky velmi pohodlné. Vzhledem k tomu, že jako druhé auto mám Volvo V70 stejné generace, po přední dveře se interiér liší skutečně jen v detailech (tlačítko ovládání střechy, kontrolka ROPS – rollover protection system neboli vystřelovací rollbar – a tlačítko na stáhnutí všech čtyř oken najednou. Celkově je interiér příjemný, pohodlný a účelný. Z výbavy jmenujme namátkou automatickou dvouzonovou klimu, vyhřívané sedačky, vše v elektrice, nebo například tempomat.

Za předními sedadly se ovšem situace dramaticky mění. Karoserie nabývá nebývale kulatých tvarů, zčásti zapomíná na typický designový jazyk Volva (hrany a…hrany) a směřuje ke krásné “jachtovité” zádi. Ani v interiéru nezůstalo z výchozího modelu (S70) téměř nic. Dvě zadní sedadla jsou oddělena vysokým středovým tunelem, jsou pěkně tvarovaná a pohodlná a narozdíl od některých jiných čtyřmístných kabrioletů jsou obsaditelná normálními lidmi, kteří mají například nohy. Sám za sebe se vejdu v pohodě. Jedinou vadou na kráse zadních sedadel je vítr. V rychostech nad 90km/h se příjemná jízda v kabrioletu mění v hlasité vzdorování protivětru, nad 120km/h už je příjemnější se ohnout pod opěradlo přední sedačky. Takže výlety s kamarády ve čtyřech lidech jsou realizovatelné, ale s rozumem a ideálně po nějakých pomalejších cestách.

Elektricky ovládaná plátěná střecha výborně těsní a po jejím nasazení (trvá cca 30 sekund, je nutné zastavit a zatáhnout ruční brzdu) se automobil změní v tiché a útulné kupé. Střecha je velmi kvalitně provedena, má několikero různých vrstev a na mém voze se těší velmi pěknému stavu. Hned po koupi jsem ji dopřál pořádnou očistnou lázeň a impregnaci a teď už mi jen dělá radost. Narozdíl od některých jiných kabrioletů do vozu s nasazenou střechou nikde nefouká a jízda s ní je prakticky stejná, jako v klasickém uzavřeném autě. Jediný mínus bod si Volvo odváží za horší výhled zadním (skleněným) oknem, které je malé a poměrně vysoko.

Mě teď čeká nějaká ta karosařina, trochu lakování, trochu leštění – auto není zrovna leštěnka, ale základ je dobrý a to se počítá. A ta radost z jízdy s větrem ve vlasech – to je něco, co se těžko popisuje, ale je to fakt návykové. Zrovna teď je Volvo už třetí den v servisu (výměna blatníku a olejů) a mě se po něm už docela stýská.

Je tedy C70 ideální kabriolet? Jak pro koho. Není to auto na vyblbnutí, jeho údržba nebude z nejlevnějších, ale odvděčí se plavnou a pohodlnou jízdou. Vzhled je samozřejmě subjektivná záležitost, ale osobně považuji C70 za velmi pěkné auto, které vypadá dobře i s nasazenou střechou (což v téhle branži zdaleka není pravidlem). Je lepší než Miata? Asi ne. A není ani horší. Je zkrátka úplně jiný. Ačkoli na první pohled jsou to oba kabriolety, na ten druhý musím říct, že těžko najdu dvě rozdílnější auta.
Já za sebe můžu říct jen to, že jsem pro sebe našel ten nejlepší kabriolet na světě. A to se počítá.

Zajímá vás něco víc? Ptejte se v komentářích.


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

marcocz1
11. května 2018, 12:58
0

Chyba. Miata je skvěle pohodlná i na dlouhé cesty. Fernie to zvládá krásně. Ale co musím ocenit - zadní sedačky. Není nic lepšího, než sedět vepředu, mít vyhřívaný zadek, vítr ve vlasech..a vzadu nadávající přítelkyni/manželku, že na ně moc fouká. 10/10

reagovat
beastar
11. května 2018, 13:46
0

To je v něčem jiným... Fernie neni řidič. Fernie je bůh.

zimbic
11. května 2018, 13:54
0

Taky provozuju celoročně pyjátu na OEM podvozu, dá se s tím v pohodě žít, ale že by se dalo mluvit o pohodlí na dlouhé cestování to se fakt říct nedá :D

TheKubajs
11. května 2018, 14:01
0

Fernie je kyborg.
Ono by všechno tak nějak šlo překousnout, tvrdší podvozek i míň místa, ale ty kolena se tam prostě nevejdou. Jasně, existují úpravy které to (částečně) vyřeší, ale já chtěl sednout a jezdit a ne shánět sedačky z Lotusu a podobně.
-
Komentář upraven 11. 5. 2018, 14:01:38

František Čáslavský
11. května 2018, 14:03
1

Tvrzení, že jsem bůh, se mi líbí mnohem víc. Co kdybych byl kyborg a někdo mě hacknul? To by se mi vůbec nelíbilo. K Beastarovi si píšu malé plus :)

BigBen
11. května 2018, 16:30
0

TheKubajz: s tím málem místa v Miatě ti úplně rozumím. Minulý týden jsem se svezl v aktuálním modelu MX5. Leze se tam jak do tanku, leží se tam jak ve formuli. Málo místa na nohy a to je fakt peklo. Nákladáky ti smrdí přímo do nosu a když jsem pak přesedl do svýho auta, tak jsem zjistil že mám MAXI auto :-)

beastar
11. května 2018, 17:51
0

Fakt je ten že analogového boha ani zlý komunistický hekr z říše Kimíka neohrozí. Ale teda lepší k bohum je Zonda. Přestože je stejne super pohodlná a komfortní jak miata.

František Čáslavský
13. května 2018, 13:40
0

V tom případě je ale dost na hovno :D Já jen rád trpím :D

marcocz1
14. května 2018, 14:23
0

Myslím, že se všichni tedy shodneme, že Fernie je bůh se zálibou v BDSM praktikách, které rád provozuje se svým povozem. Chudák Hanka..

beastar
11. května 2018, 13:46
0

Kubo dvě rady:

Bacha na stín a na motorkáře;) Jinak nakonec si sehnal zachovalý auto. Tak přeju fajn sízn.

reagovat
TheKubajs
11. května 2018, 13:57
0

Stín chápu, ale za fotku s random miatou to stálo, ale čím jsou motorkáři větší problém pro kabrio, než pro normální auto?
-
Komentář upraven 11. 5. 2018, 14:02:49

beastar
11. května 2018, 17:47
1

No motorkari jsou fajn chlapy. V neděli mě jeden udělal parakotoul přes kapotu a fl v oblasti blatniku a nárazníku. Naštěstí přežil. Nevim jestli to zařídilo kabrio možná si mě splet s bazénem.

TheKubajs
12. května 2018, 11:31
0

To je slušný. Tak třeba se chtěl taky svízt, když máš tak hodobožový kábro. Trochu jsem doufal, že se ukážeš na kávě a vozech, chtěl jsem ho okouknout. Jaguary jsou fajn.

beastar
12. května 2018, 12:36
0

Já sem chtěl. A doufal sem že na prázdný silnici bude bezpečno. Ukázalo se to jako velký omyl za necelý kilo.

Nimrod
11. května 2018, 14:16
0

kupovat si kabrio na plánované cesty i po dálnici mi přijde trošku vtipné :-) ale jinak paráda, ať ti dělá radost

reagovat
TheKubajs
11. května 2018, 15:41
0

Je to neobvyklý, ale zrovna D10 nemá žádnou zajímavou nedálniční alternativu.

Nimrod
11. května 2018, 17:12
0

škoda. já dálnice oběcně nemusim, ty okresky jsou podstatně hezčí i na tom plavném volvím podvozku :-)

Knightrider
11. května 2018, 15:57
0

Pro sebe si vybral urcite skvele. Zitra je v Jaromeri v pevnosti Josefov sraz kabrioletu, tak do toho s manzelkou sednete a prijedte. :-)

reagovat
TheKubajs
11. května 2018, 16:29
0

Nemůžu, zrovna je v servisu na olejích, filtrech a dalších radostech. Původně jsem chtěl, ale nakonec se uvolnil termín na servis, tak jsem neváhal.

Knightrider
11. května 2018, 17:40
0

Tak to je skoda. :-)

JirkaŘ
11. května 2018, 20:43
1

Že je C70 velká prostorem mohu potvrdit. Mám tu čest servisovat,garážovat a i občas se povozit tímhle skvostem techniky od ... Však on se určitě ozve. ???? Když si pohodlně nachystám sedačku řidiče pro sebe (185 cm), tak na zadních sedačkách mohou docela pohodlně jet moji dva synové, kteří měří 195 a 202 cm. Místo pro hlavu mají i když je střecha natažená. Opravdu luxusní prostor ! A co se týče oprav a údržby, podařilo se vychytat skoro všechny mouchy a chyby ke spokojenosti kamaráda - majitele.

reagovat
Petr 'Krab' Jeřábek
11. května 2018, 22:45
1

Kubajzi, vybral si dobře. Pro některé (třeba mě) je i ta miata vyměklá a pohodlná, protože Caterham je ve všem jinde a lepší pro jízdu kdekoli kromě dálnice.

Volvo C70 je o něčem jiným. Je o eleganci, je to klasika a já si říkám, že na důchod si taky pořídím kabriolet od Aston Martinu :-D

reagovat
TheKubajs
12. května 2018, 11:30
0

Tak u tebe to je jasný, Krabe. Tam už není otázka, jestli si ten Cat pořídíš, ale zda to bude letos a jakou bude mít barvu.
Já jsem si nepohodlí za jízdy užil na střední, když jsem jezdil každý den 40km buď na fichtlu, nebo v rozpadlých plečkách. Od té doby si vážím svého komfortu :)

Ten aston je fajn nápad. Já to u sebe na důchod asi ale vidím na něco, jako je tvůj Seb.

Irwinek
12. května 2018, 21:09
0

No přiznám se, že po C 70 leč Coupe pokukuju už dlouho, zatím mne od ní drží jen ten FWD :-( Někomu to možná bude připadat jako klišé, ale já si jich, coby služebních, užiju dost a vím, že mi při mém stylu jízdy zatím RWD vyhovuje víc.
Jinak pohodlí, prostor, v případě řízeného vozu i neskutečná zvuková pohoda - práce chlapců z jedné, dnes už bohužel neexistující firmičky ( dělali mi Drobka - Nakamichi atd atd ), slušný zátah pětiválce - úžasný povoz :-D

C70C
13. května 2018, 21:12
0

Kamaráde, ty v tom pěkně lítáš :-) ale podobně to vnímám já. C70 dělá z obyčejných daily driverů tak nějak nadbytečnost, zvlášť díky tomu, že snad jediné omezení, na které jsem byl schopný přijít je to, že na dlouhé cesty je třeba balit do měkkých tašek, aby se do kufru vešlo vše..

reagovat
TheKubajs
14. května 2018, 10:29
0

U mě je ještě trochu omezení ta spotřeba. Ono 8,5 nebo 4,5 je docela rozdíl, takže na takové ty "nutné" cesty po dálnici 100km tam a zpět používám raději pořád lokomotivu (V70 TDi).

Nimrod
14. května 2018, 13:50
0

to fakt umíš jezdit s v70 za 4,5? já měl dlouhodobou asi 5,7... teď mám 10,4 a je to teda trošku znát :-)

TheKubajs
14. května 2018, 14:42
0

Jop, daří se. Po městě je to teda obráceně (5,4), ale na krátké pocuky po Praze diesel netrápím a jezdím buď služebákem, nebo MHD.
Ten motor mi všichni mechanici chválí, že je prej fakt pěknej, zachovalej a dobře seřízenej, tak z něj mám radost. Snad mu to vydrží nejmíň dalších 270000.

Nimrod
14. května 2018, 16:04
0

to je slušná eko rally :-)

TheKubajs
14. května 2018, 16:14
0

Tak mě to docela baví. Byl bych asi ideální klientela pro prius a jeho rostoucí kytičku (viz obrázek) a podobné eko vychytávky. A taky mě baví styl jízdy "královský řidič rollse" - čili žádné prudké rozjezdy a brždění, ať se vrchnosti na zadních sedačkách nerozlije odpolední čaj. To mě baví fakt hodně - dokonce jsem koukal na dost videí pro různé VIP řidiče, kde se učí jak zabrzdit bez takového toho dojezdového "cuknutí" a podobně. A ono to má na tu spotřebu dost vliv.

Nimrod
14. května 2018, 16:39
0

no, dokud není semafor, tak na brzdu moc nešlapu, ale třeba můj motor prakticky neviděl jízdu při otáčkách pod 1500, nad 3000 začal mít konečně i jakž takž poslouchatelný zvuk a tak :-) nicméně ten průměr, co tak sleduju, je do my'98 kolem 7 litrů, my'99 a '00 kolem těch šesti. takže se lehce divím, žes to dokázal tak moc stáhnout. jen teda pro zajímavost, palubní optimista mi uměl napsat i pod 4 litry... bohužel ale jen když mi chcalo čerpadlo :-)

TheKubajs
14. května 2018, 17:09
0

Palubní optimista ve volvu je zábavná fíčura suplující generátor náhodných čísel. Ne, zas tak špatný to není, ale průměr mi ukazuje 3,9 a to je lež jako věž. A ten dojezd je taky hodnota, na kterou bych úplně nespoléhal.

Nimrod
14. května 2018, 20:14
0

po repasi čerpadla mi ukazoval o 0,2l méně, než byla reálná. to mi nepřijde až tak mimo. dojezd mi přišel úplně zbytečnej, stejně vždycky tankuju do plna a nuluju počítadlo...