načítám data...

Volvo odhaluje budoucnost automobilismu. Bude se nám líbit?

Volvo představilo svou vizi budoucnosti. Budoucnosti, která může být právě tak znepokojivá, jako vzrušující.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Automobilka Volvo tu již dnes neměla být. Když se ostatní zabývali zvyšováním výkonu, ve Švédsku pracovali na asistenčních systémech a bezpečnostních výztuhách. Když ostatní začali na všechna auta lepit stále výraznější loga svých sportovních divizí, ve Švédsku zrušili všechny motory větší než dvoulitrový čtyřválec. A když si ostatní mezi sebou přehazovali kapitál ze strany na stranu, aby si zachránili existenci a nezávislost, Švédi přizvali ke stolu čínského investora.

To všechno byly momenty, nad kterými každý autíčkář musel kroutit hlavou. Jenže podívejme se na svět dnes. Malé přeplňované motory najdeme všude stejně jako ony bezpečnostní systémy a asistenty. To, co jsme považovali za cestu do motoristických pekel, je dnes celosvětová realita. A přestože se evropský automobilový trh potýká s mírným poklesem, Volvo roste. Vědí snad ve Švédsku něco, co nám uniká?

Vize Volva pro blízkou i vzdálenější budoucnost, jak nám byla v těchto dnech představena, je poměrně obsáhlá a tak vás nebudu unavovat všemi cíli, které si automobilka stanovila – ať už těmi reálnými, nebo těmi řekněme poněkud ambiciózními. Několik očekávaných změn však stojí za zmínku. Tou úplně první a možná nejdůležitější je proměna celého modelu prodeje a nákupu automobilu. Dosavadní stav všichni známe. Automobil je věc. Je to věc poměrně drahá, vyžaduje svou péči, ale přináší spoustu radosti a svobodu pohybu. 

Volvo však tvrdí, že toto není jediný způsob, jak mít automobil. V budoucnosti nevidí automobil jako věc, ale spíše jako službu. Něco jako předplatné kabelovky nebo průkazku do knihovny. Za pravidelný měsíční poplatek tak nezískáte jen auto, získáte přeplatné mobility. Potřebujete větší auto? Chcete na víkend něco trochu méně usedlého? Potřebujete příští týden auto v jiné zemi nebo na jiném kontinentě? Díky mobilní aplikaci, síti dealerů a systému, který každé vámi používané auto okamžitě přizpůsobí vašim potřebám (oblíbená hudba, nastavení sedadel, radiomapy – prostě všechno), by to nemusel být žádný problém. Stále bude samozřejmě možné si auto prostě koupit, nicméně už to zdaleka nebude možnost jediná.

Druhou oblastí, na kterou Volvo klade důraz, je elektrifikace. Já vím, mor a děs automobilismu. Nicméně jako alternativa – proč ne? Pokud se podaří uspokojivě vyřešit všechny problémy, které dnes stojí elektromobilům v cestě, nemám proti tichému a efektivnímu způsobu pohonu námitek. Kdo někdy zažil okamžitý nástup síly a zrychlení v Tesle nebo Jaguaru I-Pace, ten mě jistě pochopí.

Další vizí Volva je autonomie. A to autonomie úplná. Teď se neděste, nebude to hned a už vůbec to neznamená konec řízení auta. Jen je to další z dílků do skládačky, která má v budoucnu tvořit celkové řešení svobodné mobility. Takový taxík, jen bez otravného a nervózního řidiče, možná alternativa k vnitrostátním letům či vlakům, doprava ode dveří ke dveřím – kamkoli. 

A samozřejmě zazněly i body, které k Volvu zkrátka patří. Pod hesly udržitelnost a bezpečnost tu však nehledejte nějaká praštěná politická prohlášení. Jsou to věci, které se skutečně dějí. A není to jen honba za nízkými emisemi, automobilka například sleduje i to, zda se její dodavatelé po celém světě chovají eticky. Volvo celou tuto svou filozofii nazývá slovem ‘omtanke’, které pochází ze švédštiny a nelze nejen vyslovit, ale ani pořádně přeložit. Mělo by znamenat něco jako ohleduplnost a kooperaci.

A tady vidím asi největší hrozbu pro celý plán Volva. V kooperaci. Aby totiž bylo možné změnit takto automobilový svět, aby bylo místo aut možné v budoucnu nakupovat mobilitu jako komplexní službu, bude potřeba hodně kooperace. A to především kooperace mezi výrobci, technologickými společnostmi a dealerskou sítí. Všechna ta sdílená a autonomní auta musí někdo spravovat, musí spolu komunikovat, elektromobily budou vyžadovat zcela novou infrastrukturu a především – musí se změnit i uvažování zákazníků. Mít k dispozici auto kdykoli a kdekoli, nemuset řešit parkování, servis ani nic dalšího – to je lákavá představa. Ale dokážeme se pro ni vzdát svého vlastnictví? V ulicích tak bude 5x méně aut, která jen stojí a překáží, ta auta nebudou čistě technicky nikomu chybět, auto, které právě nejede, je vlastně úplně k ničemu – ale dokážeme se jich vzdát?

To není sprint, to je běh na pořádně dlouhou trať. Ale osobně věřím, že v tom kus pravdy je. Stále tu bude možnost vlastnit a řídit auto, stále můžeme mít ve své garáži japonský benzínový roadster, jehož jméno tu v Autíčkáři nahlas nevyslovujeme, pro víkendové projížďky, ale na cestu do přeplněného města, do práce či za nákupy? 

Podívejme se na to z trochu jiné perspektivy. Naši otcové lpěli na své hudbě. Ať už to byly desky nebo ‘cédéčka’, rock’n’roll nebo klasika, vždy to byla pečlivě uspořádaná sbírka v oprašovaných obalech, seřazená podle jmen nebo oblíbenosti. Byla to jejich chlouba. Jejich vlastní vyjádření osobnosti vystavené v obývacím pokoji všem na odiv. A my? Máme Spotify. Hudbu si pustíme kdykoli a kdekoli, máme prakticky nekonečný výběr interpretů a žánrů. Jen už to není ta naše sbírka. Nemůžeme už se posadit před knihovnu a kochat se svým účtem na Spotify (a jestli to děláte, věřte mi, je to fakt divný).

A stejné to bude s auty. Nebo aspoň s některými auty, s těmi pro každý den, těmi, co nám zajišťují mobilitu. Dokážeme se vzdát svého vlastnictví? Osobně si myslím, že ne. Že my ještě ne. Ale naše děti? Naši vnuci? Ti bezpochyby ano. Jejich svět bude jiný. A otevře jim nové obzory. 

A to je zřejmě ono posleství, které nám teď Volvo dává. Je to hudba vzdálené budoucnosti, přestože mnohé kroky se dějí už dnes. Automobilka se svou divizí Polestar pracuje na elektromobilech, bezplatným uvolněním svého know-how bezpečnosti celému světu chce navázat spolupráci napříč obory i značkami, značka M rozjíždí první pilotní projekty sdílení aut Volvo přímo podporované technologiemi v samotném autě. V nejbližších dnech nás čeká představení plně elektrického modelu XC40. 

Jaká bude budoucnost, nevím. A nevědí to ani stratégové z Volva. Ale je dobré nad tím přemýšlet. Svět našich potomků může být různý, ale jedno nebude docela určitě. Nebude stejný jako ten náš.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jaromír
04. října 2019, 07:57
2

Ono to dává smysl i ekonomicky. Do svého coupé žebřík nenacpu. Ale už párkrát jsem využil běžné komerční autopůjčovny, třeba na den dva, pro stěhování, pro nákup v ikei... "běžné" auto bych momentálně zbytečně už pár let živil. A i přes velkou srdeční záležitost musím říct, že auto fakticky nepotřebuju vlastnit vůbec.

reagovat
Stanley
04. října 2019, 08:48
2

Já to mám jednoduché. Dokud budu moct provozovat auta, co mě baví a mám je rád, chci je vlastnit. Až budou auta jen pro užitek, chci si objednávat sdílený autonomní povoz skrze aplikaci v telefonu.

No a Spotify... jsem už mnoho let platícím zákazníkem. Jenže poté, co nedávno cíleně zprasili abecední seznam uložených umělců a vnutili daleko složitější a nekompletní řešení (samozřejmě označené za výhodu), jsem v obecné rovině pochopil, že nejenže produkt/službu už nevlastním, ale provozovatelé si se mnou v takto postaveném systému můžou dělat co chtějí. Což chtějí a dělají.
Takže Spotify je už dnes jen placený zdroj případných novinek a doma, jako správný tatík, se rozrůstá fyzická diskografie z vinylů, CD a minidisků.

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
04. října 2019, 18:14
2

Vinyl frčí jako nikdy ;)

Stanley
07. října 2019, 08:49
1

Já jsem gramce vlastně nikdy nepřestal používat a doma se vždycky nějaký točí snad už od mých šestnácti. Zbývá jen doufat, že vinyly nepostihne stejná nemoc dynamické komprese, jako veškerou ostatní vydávanou hudbu. Ale možná už se to stalo...

ro
rock
04. října 2019, 09:45
1

Hele, ten carsharing... "Mít k dispozici auto kdykoli a kdekoli"... to nebude fungovat, dokud nebude funkční ÚPLNÁ AUTONOMIE. To se prostě nedá oddělit. Protože bez ní - to se jako probudím, vidím, že prší a chci do práce jet autem a kde ho seženu? Pojedu si pro něj na druhej konec města do výdejny? Nebo z venkova do nejbližího města? To už snad můžu jet rovnou do té práce, ne? Nebo mi ho někdo na zavolání přiveze? A to bude ekonomicky přijatelný, platit čas toho dotyčnýho? Dyť si na to, aby mi ráno vezl malýho hatchbacka odněkud z města, řekněme 30 km vzdálenýho, přistavil mi ho před vchod, o hodinu později si ho vyzvedl před bránou fabriky, o 8 hodin později mi ho k té fabrice přivezl zpátky, vyzvedl si ho u mne doma, místo něj mi tam přistavil Berlingo, protože odpoledne jedu se psem na cvičák a večer si pak odvezl i to Berlingo ... na to si za ten den v práci nevydělám...

Takže mám doma sbírku cca 2 tis CD (převedl jsem si je teda i do FLACů, abych nebyl až takovej zpátečník) a nejsem závislý na tom, jestli mi Spotify ze dne na den nezkrachuje nebo nezvedne předplatný na dvojnásobek nebo nezruší účet.
Stejně tak dávám přednost tomu, když mi moje auto (auta), vybraný na míru mým potřebám, stojí doma a mně zůstane ta volnost rozhodnout se, kdy a jak ho použiju...

reagovat
beastar
04. října 2019, 11:26
0

Hlavně Volvo carshare ti asi nenabídne kapsle Berlingo. A dokud v tom bude nutné mít živé pracovníky. Tak to nemůže reálně a dobře fungovat. Musí to být push one button style. Stiskneš a přijede automatická pračka na kolech. Otevře dveře svěříš ji svůj život budeš doufat, že pojede tam kam si zadal. Nesrazíte po cestě jiné pračky.

Vtip je, že když vidíš sny jak by to celé mělo fungovat. Začne to připomínat tramvaj, vlak a metro. Tedy věci který jsou úspěšné už leta. Autobus. Prostě mhd. Jediná svoboda co v tom je... Zůstane ti. Zmáčknout sám tlačítko objednat:)

VK
VK
04. října 2019, 10:18
1

Cokoli si musím objednávat, s tím mám celkem zásadní problém. I k holiči chodím do těch vůčihledně ubývajících oficín, kde se člověk může posadit, přijde na řadu a hotovo. Objednávání byl jeden z hlavních důvodů, proč jsem přestal chodit dávat krev. Se sdílenými auty - termín sdílená je vytírání zraku pro trochu modifikovanou půjčovnu - budu se muset objednávat. Navíc mobilní aplikací.

reagovat
sheogh
04. října 2019, 10:27
1

Ono me to smysl dava - rad vlastnim pekny technologicky vyrobky, nejen auta. Urcite bych chtel i v budoucnu vlastnit nejaky pekny, zajimavy (a patrne stary) auto pro radost na vikend apod. A kdyby existovalo neco jako Car-as-a-service, tak si nebudu nicit svou hracku denne po meste a pojdu tou "kapsli" do prace. Furt to bude lepsi, nez MHD...

Ono ve finale neco jako i30, Fabia apod ani vlastnit, zivit a satit nechci, protoze bych si k tomu stejne nevypestoval zadnej vztah... Neco jako luxusni burger z vyzralyho masa, na kterym si clovek pochutna vs. nutny zlo z mekdonaldu, kdyz je clovek hladovej po opici :-)

reagovat
beastar
04. října 2019, 11:19
7

Co se elektomobility týká raději to nebudu znovu rozepisovat. A zrychlení Tesly mě fakt ničím neohromuje. Je to jen jedna z vlastností. Mrtvé větve pohonu slepě podporované jak komumisty, tak euro-koministy. Palivem jsou dotace, regulace a nesvoboda. To by měl panečku Chruščov radost. Od Volva mě tento cíl nepřekvapil. Švédsko matka neokomunismu, upjatého levičáctví do morku kostí.

Mít auto k dispozici kdekoliv a kdykoliv? Ušlechtilé. Ovšem na tomhle už dnes pracují společnosti jako Yandex, MyTaxi, Bolt, Uber a tak podobně. V Usa na podobné službě pracuje už snad rok BMW a partneři. A jak už tady píšou kluci. Do budoucna tenhle bod závisí na plné autonomii kapslí. A stejně v hodně městech už potom můžu jet tramvají ne? Do té doby je to jenom obdoba taxi. Nic špatného, ale ani převratného. Případně expresní autopůjčovna. Do budoucna tomuto zůstane jediná výhoda soukromí. Takže třeba ranní sex s partnerkou stihneme v pohodlí kapsle Volvo po cestě na mítink... Volala grande, grande.

Bezpečnost a etika. To je asi v pořádku. Nicméně tyhle ušlechtilé věci dneska hlásá každá korporace. Fair trade ne dětské práci a tak. Potom si sedneš do auta a víš, že bez dětí a vykořisťování chudších regionů by sis to auto koupit nemohl. Bohužel. Přesun Superbu do TR to ukazuje v plné kráse:) Zrovna Volvo s investicemi od soudruhů by mě zajímalo jak nějakou etiku kontroluje.

reagovat
bitner
04. října 2019, 14:28
1

Nojo, ale uz vidim ty stiznosti na neeticke chovani, ze je prece humac vlezt do kapsle, v ktere se pred 5 minutama nekdo pelesil! Takze kamery pratele!

J.K.
04. října 2019, 16:06
-1

Ach jo, Beastare. nechci se hádat, ale tenhle Tvůj příspěvek je čistá demagogie.

Zrychlení Tě nebere? Myslíš to zrychlení, které se v automobilismu řeší od jeho zrodu? Pokud nebere Tebe, věz, že jsi téměř sám. A no jasně, že u elektroaut je vysoké zrychlení jednou z vlastností. Kdyby to nebylo jejich vlastností, tak by to asi neuměla že?

O to, že elektroauta tak, jak je propaguje Tesla, jsou slepou větví vývoje, se s Tebou nepřu. Ale podporované komunisty? To jsi mě hodně rozesmál. Kolik Ti je let, že trpíš takovou zaslepenou nevraživostí k minulému režimu, že Ti ovlivňuje zdravý úsudek? A kde jsi k tak silnému antikomunismu přišel? Doporučím Ti cestovat (ideálně po severských státech) a studovat (ideálně historii SSSR). Přijdeš na to, že stalinismus v SSSR nemá se Švédskou demokracií nic společného. Výrazy jako eurokomunisté a neokomunismus máš z Institutu Václava Klause nebo Parlamentních listů?

Druhým odstavcem jsi chtěl napsat, že Volvo nechce přinést nic nového? Aha? A proč to tady tedy už není? Proč už tady společnosti jako Uber dávno neposkytují autonomní ekologickou taxislužbu dostupnou stejně jako MHD? Proč si čtvrtina Prahy a polovina jejího okolí ráno sedá za volant a staví svůj vůz do kolony? Soudruzi z Volva nepracují na ničem novém :-D

O jaké dopravě sníš, Beastare?

Já třeba o tom, aby mé děti mohly před domem nastoupit do dopravního prostředku a byly bezpečně ekologicky odvezeny do svých škol. Ano, sním o dostupných "školních autobusech". A jedna cesta, která k nim nyní vede, jsou právě ty Volvo autonomní kapsle. Ale to je asi komunismus. Jediné správné - pravicové - je, aby nám manželka dovezla děti do školy sama, viď?

Sob95
04. října 2019, 16:26
1

Školní autobusy tu nebudou jen tak fungovat, když do každé střední školy přijíždí žáci z celého regionu, ze všech směrů. To by jich bylo několik a pochybuji, že byste to byl ochoten platit. :-)) Do základky jsem chodil v doprovodu bratra do nějaké třetí třídy. On pak nastoupil na střední a já to už dochodil sám. A to bych řekl, že to bylo divočejší než dnes a nikdy mi nikdo nenabízel bombóny. Jen nebyl takový provoz.
Jinak co se týče odvozu dětí do školek. U nás to fungovalo už před 20 lety. Přijela pro mě a mé vrstevníky dodávka na sídliště, kde nás vyzvedl vychovatel a jeli sme do ústavu. :- ))

Jakub Pospíšil
04. října 2019, 16:31
13

J.K.: Já jsem ve Švédsku strávil hodně času, dohromady skoro rok. Dobře, neříkejme tomu komunismus, ale takový skupinový socialismus a snaha o vyšší dobro je tam prostoupena lidmi opravdu dost a občas je to teda extrémně otravné. Místy jsem se tam cítil jak v Demolition Manovi. Všichni tam chtějí, aby se děly "dobré věci" a pokud náhodou se tohoto chtění neúčastníš, tak se z veselého "Hej", kterým tě sousedi častovali stane brzy jen přezíravý pohled, hřebíky na příjezdové cestě a udání berňáku dvakrát do měsíce. Když se pokusíš o přímou konfrontaci ("tak co vás na mě tak strašně štve?"), tak jsou odpovědí jen špatně zahrané nechápavé pohledy. Narovinu ti nikdo nic neřekne, nikdo ti nevynadá. Ale když přijdeš do krámu, tak ztichne družný hovor, když se rozdávají letáky o vesnické burze, tak se k tobě omylem nedostane. A to vůbec nezačínám o tamní provázanosti církve, sociální politiky a povinného dobra... Švédsko je nádherná země, Volva jsou skvělá auta, mezi švédy mám dost kamarádů, ale jsem neskutečně rád za to, že žiju tady u nás a ne na "povinně dobrodiném a šťastném" severu.

-
Komentář upraven 4. 10. 2019, 16:45:19

krab
04. října 2019, 21:06
3

Kubo, to jsem přečetl se zatajeným dechem. Ale kamarádka ženy tam strávila čas (ve Švédsku) a vlastně vypozorovala to samý. Plus je Stockholm a další velká města plná Švédů, kteří jsou Švédi asi jako my jsme Svahilci :)

Tenhle experiment, který se prosazuje víc a víc hlasitou názorovou menšinou napříč Evropou nemá rozhodně happy ending. Chybí nám dostatek zdravě konzervativní křesťanské pravice. Na Margaret Thatcherovou, na Ronalda Reagana, na ty si ještě v budoucnu hodně vzpomeneme. A do toho čínský Volvo, který dodá švédům ještě trocha ze svého mistrného špehovacího know how... ( to už pochopitelně žertuju).

Beastar to napsal dobře. A lidi jako Jindra na to snad přijdou časem taky a doufejme, že se militantní zelení nakonec vlády na naší malou Evropou opravdu nechopí, jinak s námi bude ámen.

beastar
04. října 2019, 21:28
1

J.K: Cestuju bych řekl dost. Možná víc, než ty. To je jedno. Severské státy a jejich demokracie to si mě pobavil. Hádat se nebudeme neboj. Argumentuješ hloupě a si prostě levičácký pomatenec. Ok proč ne každý máme svůj názor. Historie SSSR mě úplně nebaví. Nicméně něco jako komunismu blízký režim panuje v Číně. A prvotní investice do Volva jdou odkud... Skrze Čínskou firmu. Tedy polostátní. Nemám čas ani náladu dopisovat si tady s hipíky tvého typu.

Tesla. Bezvadný mo má to zrychlení... A co dál? V porovnání se stejně drahou konkurencí? Hlavně mi už nic nepiš. Klidně si s tebou podebatuju o autech, ale jinak opravdu ne. A už vůbec ne o sobě a moji osobě. A parlamentní listy a Klause... Aha tvohe rozumy a světaznalost... Od estébáka nebo Grebeníčka? Ježiši....jakej humanitní neužitečnej obor si studoval na vejšce aby si mohl nosit triko Che Guevarou co nejdyl?

beastar
04. října 2019, 21:39
1

Kubo: Díky za osvětu i lidem jako je pan snílek nad tebou. Který jak to tak vypadá pobýval v ráji zvaném Skandinávie toliko let aby fundovaně zhodnotil, že o socialismus a společenský experiment se nejedná... Češi a jejich představa demokracie občas pobaví. Tady ta autonomie a elektro dotace z těžce pravicové EU budou fungovat skvěle:)) Bože ty to vidíš...

J.K.
07. října 2019, 20:03
-2

Tak to máme levicového pomatence, hipíka, studenta humanitního oboru, naslouchače estébáka a Grebeníčka a nosiče trika s Che Guevarou. Něco jsem zapomněl? Sorry, Beastare, ale každý, kdo má jiný názor než Ty, není komunista. A podstata demokracie není v tom, že se vše děje, jak chceš Ty. Demokracie je vláda většiny. A pokud Švédská většina nechce neoliberální kapitalismus, ale režim postavený na hodnotách svobody, spravedlnosti a solidarity, tak ho má. A že Ty s tím nesouhlasíš? To neznamená, že oni jsou komunisté.
Ale proč mě tenhle primitivní antikomunismus, který se dostal až sem na můj oblíbený web, tak štve, nejsi Ty. Je to proto, že zásadně blokuje mnoho potřebných rozhodnutí a činů. Například stavbu dálnic. Stačí, aby si jedna bába postavila hlavu a deset milionů občanů nepostaví nic, protože vyvlastnění by byl komunismus. Takže až zase budeš někdy stát na D1 v koloně, tak věz, že na tom máš i Ty svou vinu rozšiřováním těchto demagogií, protože dostavba dálnice mezi Mohelnicí a Hradcem se bez vynuceného odkoupení pod hrozbou vyvlastnění neobejde.

J.K.
07. října 2019, 20:50
0

Jakub Pospíšil: Naprosto souhlasím. A klidně to nazvěme socialismem. Demokratickým socialismem. A že bych tam taky nechtěl žít? No samozřejmě. Proto žiji zde. Ale důvodem není samotný režim, ale hlavně lidé - takoví, jak je popisuješ. I když jsi dle mého použil teda sakra velké zjednodušení, podstatu to vystihuje. Ale s podobným práskačstvím jsem se setkal ve Švýcarsku, Rakousku i Británii, takže u mě to svádění na režim neuspěje.

Co tvrdím je, že ve Švédsku je větší demokracie, než v tom našem absurdistánu, kde ať volíš, koho volíš, vládnou oligarchové. Než v zemi, kde vládne výsledek Klausova neoliberalismu po vzoru Thatcherové: Babiš z vlády, Kellner z hradu, Křetínský z ODS, atd. Ale nadávat budeme na komunismus. Třicet let po revoluci.

Přál bych si, aby demokracie v Česku odrážela charakter Čechů a Češek tak, jak odráží režim ve Švédsku charakter Švédů a Švédek, protože věřím, že tenhle kapitalismus si nezasloužíme stejně, jako jsme si nezasloužili komunismus.

krab
07. října 2019, 20:55
4

J.K. Sice to adresuješ Beastarovi, ale já ti řeknu svůj názor. Když tu řešíme politický teorie. První věc je, že ať už se probírá cokoliv, má to tu naštěstí úroveň. A jsme k sobě tolerantní, i když se názorově často neshodneme. Chodí sem různí lidi.

Demokracie je skutečně o tom, že jsou nějaké volby a v těch všichni můžou hlasovat. A většina rozhodne. Jenže všechno není tak jednoduchý. První věc je, že každý není stejně chytrý a každý nemá přístup ke stejným informacem. A vždycky bude fungovat něco, co nazvu manipulace. Proto je dobře, aby ten, kdo už nějaké volby demokraticky vyhraje musel hrát podle nějakých předem daných pravidel a ten mandát neměl nafurt. A existuje něco jako lidská práva a vyspělá společnost (pokud je opravdu vyspělá) vždy nadřadí práva a svobody jednotlivce, před obecně prospěšným zájemem. Proč? Protože z obecně prospěšného zájmu ( např. vyvlastnění pozemků kvůli dostavbě dálnice) se totiž může stát heslo pod kterým bude chtít někdo ovládat lidi a to už demokracie není. Takže ano, pokud se nevyřeší férový odprodej nějakého pozemku, jako třeba v Jinočanech nebo někde u té Mohelnice, tak se prostě nic nepostaví. Ten problém stejně většinou bejvá v neschopnosti se domluvit. Vyvlastňování do demokracie fakt nepatří. A nepatří do ní ani nadřazenost například ekologických zájmů (protože cítím, že ti jde o tohle) nad individiuálními svobodami člověka. Zkrátka v demokracii věci nefungují tak, že někdo určí, že "auta smrdí a tak je zakážeme", ale že se hlasuje. A proto my tu používáme ty narážky na "komunismus" , neokomunismus nebo fašismus, atd... Protože ti tohle všechno dělali. Řekli, že třeba zeď kolem Berlína bude dobrá pro vaši bezpečnost a tak ji postavili. Nehlasovalo se... A dneska takto hřímají ekologisté. Zahyneme, když do xx let neuděláme to či ono. A tak musíme zakázat tohle nebo tamto. To s demokracií nemá nic společného. To je zastrašování, ohýbání reality v svůj prospěch, ovlivňování mas ve prospěch nějakého cíle původně relativně malé skupiny lidí. A to je právě všechno hrozně špatně. Dneska žijeme ve společnosti, kdy ti každý druhý novinář o autech píše nebo říká naučené fráze typu "elektromobilita je ta cesta, kam to směřuje". Někdo přidá ještě něco jako "nevyhnutelně". Jak to můžou vědět? Nemůžou to vědět. Je to důsledek manipulace.

A proto mě lidi jako ty extra znepokojují. Už jsem viděl i hesla typu "musíme zničit kapitalismus, abychom byly uhlíkově neutrální" nebo tak něco. No to je přece jak z Marxe , Englese i Lenina dohromady. Jsem strašně smutný z toho, že někteří mladší (dvacátníci) na tenhle starej bolševickej trik skočili a jako užiteční idioti by s úsměvem na tváři likvidovali naší západní kulturu.

Možná nejsme k přírodě nejohleduplnější, jistě existuje spousta věcí a nápadů jak se můžeme starat o planetu líp, ale nikdy to nesmí být nadřazený individuálním svobodám člověka. Prostě to tak nejde. To je jako když budeš mít továrnu, tak nakonec zkušenost ukázala, že když je tam pár lidí co si říkají odbory a jako majiteli továrny ti pijou krev, ve výsledku je to fajn, protože pomáhají vyvážit určitý společenský poměry. Čili kapitalismus z doby Charlese Dickense ( který mimochodem vesele provozuje komunistická Čína - jaký paradox) je špatně, to už zkušenost ukázala. Ale aby byl odborář nadřízeným ředitele továrny? To by byl teprv průser. A to je zase příklad třeba z toho našeho socialismu, který před 30 lety naštěstí zmizel.

Takže asi tak... Omlouvám se ostatním, že to není příspěvek o autech , ale na J.K. jsem reagovat chtěl, protože si myslim, že to má smysl a navíc J.K. bude inteligentní chlap, takže diskuze s ním asi nějaká bude i možná.

krab
07. října 2019, 21:12
3

PS: já reagoval na to co jsi napsal nahoře, ne to úplně poslední.

K tomu poslednímu bych snad jedině: OK, pochopitelně politická kultura má u nás hodně much, to je jasný a nástup populismu a oligarchie je samozřejmě znepokojující. Ale zrovna tak je velký problém ten západní zelený neokomunismus. Mě stačilo poslouchat jeden rozhovor s Hansem Timmermansem ( uvedu jako příklad toho extrémnějšího z toho co z levičáků v Unii sedí) a bylo mi s toho fakt smutno. Švédové mají výhodu, že už byly desítky a desítky let hodně bohatou zemí. Oni si ten jejich utopický socialismus tak nějak měli z čeho platit. Jsou to jiný podmínky a taky je vidět, že to není ta cesta, že to není dobře.

Já poslední dobou říkám, že Evropě i Americe dneska chybí dostatek pravicového konzervativismu. Otázka jestli si na něj časem zase vzpomeneme nebo až ve chvíli nějaký větší krize společnosti.

Franz Kafka
08. října 2019, 00:17
4

krab: Já myslím že máš naprostou pravdu. Sice si to popsal jako pro děti ve školce, ale proč ne. Pro některé je to zjevně potřeba. Naše politická scéna je pokřivená zejména tím obdobím před 30 léty. V čele i v zákulisí jsou pořád ti stejní lidé, kteří celý ten pseudokomunismus pamatují. Někteří ho i pomáhali vybudovat. Obecně si myslím, že směr jakým se ubírá EU je velmi levicový. Mnoho věcí se nadřazuje blahu jednotlivce a podává se jako obecný zájem to dobro. To je přesně to co popisuje pan redaktor Pospíšil ve svém příspěvku. Ve Švédsku na to dojeli již dávno. Ano sponzorovali si své socialistické těžce levicové výhody jako bohatá země. Dostali se ovšem někam tam kam slunce nesvítí.

Průvodní jevy jsou místy obrovská kriminalita, vysoké daně, poměrně zvláštní uvažování občanů kde se nějaký trochu odlišný názor společensky příliš netoleruje. Možná to tady chybně nazýváme a doufám, že i v nadsázce jako neokomunismus. Já v tom co se tam děje, zejména Norsko vidím i rysy jistého nacionálního socialismu ve stylu třetí říše. Ovšem logicky vše je uzpůsobeno době 21.století a dnešním myšlenkám a hlavně době obrazovek, kamer a populismu. Zajímavé je že to tady rezonuje jako téma na webu který žije auty.

Bohužel na tom se ukazuje, že nám podprahově začíná tahle podivná levicová lobby už ovlivňovat kde, co. Od kouření tabáku po ježdění osobními ( !! ) vozy. Ne nejsem odpůrce Evropské integrace ani tupý průměrný amík, co všechno žere z plastu, tankuje jen nekvalitní benzín a na planetu sere. Jen mám prostě vlastní názory a hlavu. Taky vlastní podnikání. Tudíž opravdu nepodléhám těm manipulacím které někteří mistrně vytváří.

Tesla mi nevadí beru to jako milý pokus jak prorazit ve světě automobilismu v nové době. Ono nakonec přestože je Elon dobrodruh, tak on za to že na elektromobilitu v EU jsou dotaze a výhody nemůže. Jaká jsou zrychlení TESLA modelů by měla řešit hlavně přímá konkurence v podobě věcí od BMW, PORSCHE a tak podobně. Cenově je totiž Tesla pořád někde v těchto vodách. Elektromobil se rovná dobré zrychlení ono dobře jede i malá i3 že ano. Zbytek věcí má TESLA tak jak se dá čekat. Jako nová relativně malá automobilka. Tudíž těžký průměr. Kdyby mě snad někdo chtěl obvinit z toho, že sem v tom nejel. Tak jeden MODEL S 85D sem nedávno odprodával skrze Sauto. Pokud téměř 4 roky staré auto pořád musím prodávat za 1,500,000 Kč... tak je asi jasné o jaké kategorii vozidel se bavíme. To znamená, že s nějakou tupou zelenou politikou to absolutně nesouvisí.

fr
frite
08. října 2019, 04:24
-6

Kubo. Já tu tvou zkušenost že Švédská nějak nechápu. Prijedeš do cizí země co má svoje pravidla a vzorce, nechceš na ně přistoupit a divíš se že se tom dostaneš na okraj společnost?
Vlastně jdi ukázkové naplnil definic termínu neprizpusobivy imigrant.

Jakub Pospíšil
08. října 2019, 09:14
4

Původně jsem na to chtěl fundovaně odpovídat, ale to je fakt na dlouhé povídání, které by většině lidí stejně nic nepřineslo. Já bych se rozepsal, naštval a pak byl celý den trudomyslný a to mi za to nestojí.
Ale musím říct, že Franzův "pan redaktor Pospíšil" mě po ránu pobavil :)
-
Komentář upraven 8. 10. 2019, 09:37:12

Adam Forman
08. října 2019, 10:03
2

Hehe, Krab tu vzpomíná železnou lady a chybí mu konzervativní pravice (Přitom zrovna konzervativní politici moderní Británii zrovna nepomáhají.), Bíst nazívá každého komunistou a fluktuace plusů a mínusů u komentářů naznačuje politicky velmi neutrální prostředí Autíčkáře :-D Mám z vás kluci radost, že se dokážete takhle na úrovni bavit a neposlat se někam. Já ovšem politiku nechápu, já od pana redaktora Pospíšila dostal nálepku "Honk if you like socialism!" a hrdě ji vylepil na svůj Roën...

bitner
08. října 2019, 10:31
4

Ale jo, celkem to tady ujde. Vsak taky nadavat si do levicaku/pravicaku je uz dnes uplne mimo. Dnesni demokracie spociva v tom, ze po volbach musite sehnat 101 spolehlivych hlasovacich automatu a muzete si schvalit skoro cokoliv. No a kdyz jich sezenete 120, muzete demokraticky zrusit celou demokracii.
Bavil jsem se se svym ucitelem anglictiny (rodak z Manchesteru) o Lady a vicemene ji povazoval za ciste zlo. Zije tady a kdyz jsem se ho zeptal, jestli se chce nekdy vratit, tak se na me vydesene podival. Ta predstava ho uplne vyvedla z miry.
Nedavno jsem jednomu Nemci vysvetloval, ze u nas drzi vladu pana velkokapitalisty komunisti. Zacal mrkat ocima a smat se. Takze asi tolik k te pravici a levici. Jsou jenom normalni lidi a psychopati.
Btw., kdyz bude na vyber, dam se k Nemcum...

krab
08. října 2019, 11:15
2

Je fakt, že jsem to vážně popsal jak dětem do mateřský školky... Ale jo, proto mám ten Autíčkář rád, že můžeš napsat názor a neposíláme za něj do hajzlu ostře, sprostě ani nijak jinak. Takže si potom může v klidu i na živo v hospodě nebo u ruskejch gazíků pokecat Krab ( kterej by se s putinovou říší rozhodně nemazlil) i Adam ( který má ty rusáky přeci jenom tak nějak rád). Jako je pravda, že zelený fanatici mě skutečně vaděj, zrovna tak vegani, hipstři, buzíci, fašouni , anarchisti, komunisti. No dobře, vegani, hipstři a buzíci asi ne, to jsem přehnal :) Ale taky nejsem tajnej nebo veřejnej ctitel VKL Mladšího, kdybyste si to náhodou začali myslet... Mám ho myslím prokouknutýho jako přeci jen dosti populistu, navíc s ne úplně kosher tatínkem v pozadí.

Británii a Brexit - to je tak složitý už dneska, že se v tom procesu málokdo vlastně už vyzná. Kdybych chtěl parafrázovat Jakešův projev z Červeného Hrádku o Perestrojce. Občas čtu anglický noviny, sleduju, ale ne úplně všemu už vážně rozumim. Mám pocit, že za to rozhodně nemůže konzervativní pravice. Za Brexit může z části populismus ( lidi hlasoval "vote leave", protože podlehli populistický masáži) ale taky z úplně stejný druhý části za to může EU samotná. Ale EU chyby nepřiznává, protože si do jejiho čela my lidi volíme prostě špatné reprezentanty. Nevím jak se to stalo, že se EU stala tak moc levicovou. A vůbec nevím jak se stalo, že je v Evropě tolik levicových sympatií. Ale jako jsem pro EU. Ale ve smyslu, lepší být v EU ať je jaká je, než u Putina v impériu, kam bychom se tutově jinak zase dostali. Mělo by to jistě jinou formu než jakou od roku 48-89 ale nesvoboda by tu postupně vznikla. Tím jsem si jistej.

A to že tu máme pana velkokapitalistu, který vládne s hlasy komunistů? To je sice hrozný, ale on pan velkokapitalista k nim nemá přeci vůbec daleko. Vždyť v jejich režimu vyrostl. Ten má k Moskvě blíž, než si vůbec dovedeme představit. Jen heslo socialismus vyměnil za pár populistických a ono to hromadně zafungovalo. Nakonec každý dost možná pátý, co chodí číst i sem autíčkáře ho volil. To je prostě statisticky daná věc...

No nic, abych to uzavřel, lepší články o německém úpravci z 80. let a krásné Lotus Calibra než nějaké cancy o tom jak nás čeká zářná budoucnost v přepravních kapslích na elektriku. Protože tahle témata akorát tak vyvolávají v mnohých z nás vztek a přesně tenhle typ debat.

PS: na tu rozvitou odpověď panovi co si říká Frite jsem se Kubo docela vlastně i těšil :) Vůbec netušim ani co bych mu na to odpověděl já. Ale možná si jen dělal prdel.


beastar
08. října 2019, 11:40
0

Asi takhle. Nemá cenuvza mě dál reagovat. Jen snad pane redaktore Formane. Já nikoho přímo komunistou nenazývám. Když už tak hipíkem a levičákem. A rozdíl mezi socialismem a komunismem znám a chápu. Používám a nejsem sám tyto výrazy vždy trochu v nadsázce. Souhlasím s tim co tam z velký části píše Petr i Francisco. Dokonce i Bitner:)

EU hazarduje a je tak levicová. Protože když u nás v ostbloku ten socialismus byl na Západě byl jen populární mezi mladými:)) A ti jsou dneska starý a ve funkcích. Však co dělala za mlada paní kancléřka... A lidi samozřejmě chtějí z většiny aby se o ne někdo staral. Komunismus nebyl ale každým dnem se mi zdá, že ta hovada v komisi a parláči EU ho chtějí vytvořit. Stůj co stůj. Samozřejmě tak jak to bývá takový kde jsme si my rovni. Ale oni jsou rovnější. Levici rád nemám ani naší ani jinou. Pravicové radikály taky ne. Mám rád svobodu a lidi, co se umí postarat o sebe.

A jinak v Rusku je ten nejtvrdší kapitalismus bez demomracie. Jak z doby Dickense. Doufám že tam pan redaktor Forman jezdí alespoň tak často jako já a zná tolik Rusů... Aby jeho obrázek byl úplný;)

J.K.
18. října 2019, 13:57
-1

Krabe, díky za názor, ale tebe hrozně podvedli ☹

Sníš o demokracii, ale popisuješ oligarchii. Volný kapitalistický trh nevede k vyšší konkurenci, kde jeden soupeří s druhým dle daných pravidel a mají z toho užitek všichni. Volný trh vede k tomu, že velcí požírají menší až zůstane jeden, který vládne všem – k oligarchii, kde nejsou stejná pravidla pro všechny, ale pravidla nastavena výhodně pro ty nejbohatší = nejmocnější. Začal jsi jazykem pro nejmenší a tak budu ve stejném duchu pokračovat – doporučuji hru Monopoly, která byla vymyšlena jako simulace volného trhu. Na začátku hry budeš, přeneseně řečeno v ČR v roce 1990, kde měl každý relativně prd a tím podobné šance. Uprostřed hry budeš v přítomnosti. Od teď už se jen dohrává, protože všechny statky jsou už rozděleny a pokud se nestane něco nepředpokládaného, bohatší už budou jen bohatší a chudší budou už jen chudší, protože zdrojem jejich příjmu není nápad nebo jejich schopnosti – ale majetek, který dosud nashromáždili. Bohužel realita je ještě smutnější než hra, protože v Monopolech se alespoň hraje podle stále stejných pravidel jako na začátku, ale v realitě jsou pravidla upravována už v průběhu a stále víc a víc na ruku nejmocnějším. Máš dojem, že to, že nejbohatším Čechem je lichvář Petr Kellner a zároveň u nás žije 900 000 lidí v exekuci je náhoda? Není. Petr Kellner si přes politiky upravil pravidla (rozuměj zákony) tak, aby se mu dobře vydělávalo. Takzvaná exekuční mafie není spolek utrženců ze řetězu – je to prostředek Petr Kellnera a jemu podobných, jak se dostat ke svým přestřeleným pohledávkám. S Andrejem je to stejné. Zákony si upravil sobě na míru. Zatímco jinde v Evropě se dotace na metr čtvereční v zemědělství s navyšující se velikostí obhospodařované půdy snižují, čímž se vyplatí podnikat v zemědělství jen malým firmám, tak u nás žádné takové omezení není. Proto zde máme jednoho oligarchu, který na tom vybudoval svůj výnosný chemický business a nekontrolovaně nám každý rok více ničí krajinu. Sám sobě je totiž výrobcem i odběratelem a jeho pozice na trhu je neotřesitelná. Svou hru „v Monopolech“ už vyhrál. My ostatní prohráli.

Zmiňuješ lidská práva, ale píšeš jen o majetku. A přitom právo vlastnit majetek není žádným neotřesitelným lidským právem, ale jen společenským konsenzem. Řečí pro nejmenší to funguje tak, že pokud jeden „prohlásí“, že je něco jeho, tak to platí, jen pokud to ostatní akceptují. Pokud se ostatní dohodnou, že to jeho není, tak to jeho nebude. Naplno to pocítíš při vlastnictví nemovitosti, kdy rozhoduje o tom, že nějakou vlastníš, jen zápis v katastru – společenská dohoda. Pokud by byly záznamy přepsány, tak nevlastníš nic. Viz Cimrmanovský vtip o dole, který je dírou v zemi, kterou Ti nikdo nemůže vzít. Zklamu Tě, ale už nyní je Ti na majetek saháno – jsou to daně a jsou to zákony, které Ti znemožňují vlastnit třeba rakety, tvrdé drogy nebo řeky. Byl jsi někdy v lese? A byl ten les tvůj? Nebyl? Prozradím, že to, že můžeš neomezeně vstupovat do lesů je proto, že na to je zákon, který zakazuje pozemky tohoto typu oplocovat. Je to zákon výhodný pro všechny až na vlastníky lesů. Dle toho, co píšeš výše, další zásah do lidských práv majitele.
Zpět k dostavbě dálnic. Žiješ asi v nějakém ideálním světě, kde všichni chápou obecný zájem a chtějí se dohodnout na jeho uskutečnění. Realita ale je, že pozemky skoupili sobečtí spekulanti a nyní nás vydírají. Nikdo netvrdí, že nemají za pozemky dostat průměrnou tržní cenu + odškodné, ale nechat se vydírat? Proč? Protože jinak by to byl komunismus? Obracíš se na západ, ale na západě je běžné, že vlastníci jsou k prodeji svých pozemků nuceni. Jinak bys nepostavil nic. Jistě se shodneme, že práva jednoho končí tam, kde začínají práva druhého. A že tu hranici vnímáme každý jinak, to nesouvisí s inteligencí, ale s politickým přesvědčením. Ale zastávání se blokování výstavby liniových staveb nemá s demokracií nic společného. To mluvíš jako největší oligarcha, který bude vždy bojovat za nedotknutelnost majetku, aby se náhodou jednou někdo nedotkl toho jeho. Také bych rád žil v Tvém ideálním světě, kde se všichni chtějí dohodnout, Krabe, ale co když v něm nežiji. Jaké tedy navrhuješ řešení dostavby dálnice Mohelnice – Hradec Králové?

J.K.
18. října 2019, 14:00
-1

Krabe, i s tou ekologií tě podvedli ☹

Ohrožení planety člověkem je vědou doložený fakt. To zaprvé. Žádné Grétiny kecičky. Realita. Pokud máš děti, neteř nebo synovce, a nejsi sobeckej zmrd, tak chceš, abychom jim předali svět lepší (nebo alespoň stejný), než jsme měli my, a je to jeden z důvodů, proč žiješ, jak žiješ. Předávat svět lepší, než jsme měli my, se nám ale nedaří. Už naši předci totiž drancovali planetu, jak to šlo, a nestarali se, co s ní bude po nich. A dělal to komunistický východ stejně jako kapitalistický západ. A obě strany to dělají dodnes – až na nějaké ty poplašné zprávy se to nijak nemění. Nebo se tvůj život nějak za poslední roky „ekologicky“ změnil? Kapitalismus totiž k tématu klimatické změny přistoupil tak jako vždy – chce na něm jen co nejvíce vydělat. Jsme na Autíčkáři, takže co se nás před lety dotklo jako první? Přidávání biosložky do paliv. Je to ekologické? No ani náhodou. Vydělal na tom někdo? Brutálně. Pokračujeme v tom i když víme, že je to hovadina? Ano. Protože je to nějaký demokratický konsenzus? Ne. Je to jen proto, že nám vládne Andrej, který na tom vydělává. To je příklad kapitalismu – ne demokracie. Nezaměňuj prosím tyto dva pojmy. Mají často protichůdný význam.

Často kritizuješ elektroauta. Že je to nějaký důsledek euroekologické lobby či co. To je směšné, Krabe. Automobilový průmysl potřebuje ke svému uživení stále nové módní vlny, aby akceleroval prodeje. Je tak nenažraný, že mu nestačí, aby si lidé koupili jedno dvě auta za život, jak tomu bylo dřív. Potřebuje, aby lidé utrácely za nové vozy ideálně každé čtyři roky stejně jako (daňovými odpočty motivované) firmy a využívá k tomu inovace a marketing. Na začátku tohoto století automobilový průmysl narazil na strop, kdy se ukázalo, že ani módní vlna SUV v Evropě nestačí ke splnění plánů, a tak nadšeně skočil na cestu Elona Muska. Je to ekologické? Ne. Vydělá automobilový průmysl na výměně aut se spalovacím motorem za hybridy nebo čistě elektrické vozy? Brutálně. Jak to prosadit? Silou přes vůči síle kapitálu slabé vlády. Žádný rozumný ekologický aktivista nevzývá Teslu ani nic podobného jako řešení klimatické změny. A že jsi četl, že automobilky bojují proti emisním normám? To tě podveli, Krabe.

Jedno mě ale fakt zajímá. Jaké je dle tvého řešení klimatické krize? Jaké je řešení ze strany pravicového konzervatismu o kterém píšeš?

krab
18. října 2019, 18:59
2

Ty jo, to je docela masakr, tyhle dva komentáře. Vůbec nevím jestli má smysl reagovat, případně jakou zvolit tóninu. Když bych chtěl bejt ošklivej, podotknu, že ten tvůj rudej ksicht v tý profilový fotce nese jistou symboliku... A vyloženě politická veřejná debata na autíčkáři je něco, co asi moc nikdo nechceme číst.

Ve zkratce a bez urážek , mínusů, plusů, to je jedno:
A) nastiňuješ principy komunismu : dotknutelné soukromé vlastnictví ( tím, že se většina rozhodně, že něco nevlastníš z důvodu, že je to pro blaho všech)
B) šíříš poplašné zprávy ohledně jakési klimatické krize.

K tomu prvnímu říkám "nasrat" a k tomu druhýmu úplně to stejný. Schválně to píšu takto bez obalu ať se to líbí nebo ne.
Protože Komunismus už jsme tu měli. Tobě se zjevně líbí jeho utopistická podoba, což se líbilo vždycky všem jeho podporovatelům, dneska si akorát část komunistů říká zelení, pár z nich bohužel i piráti nebo podobně ....

Žádná klimatická krize neexistuje. Je to propagandistický výmysl. Na planetě není hůř než bylo... Člověk za svého vývoje skutečně dost ekosystémů dokázal zničit, ale leccos se obnovilo, některé se vytvořily nové. Civilizace skutečně končívaly ve válkách a úpadku často důsledkem přírodních katastrof anebo změny podnebí. A to se děje a bude dít na planetě neustále. To, že je teď častěji na určitých místech sucho a teplo a jinde zase vlhko a zima není žádná "klimatická krize" Navíc proti tomu ani bojovat nejde, dá se jen přizpůsobit. A nedá se přizpůsobit tím, že v nějakém bláznovství rozbijeme kapitalismus a blahobyt v nejvyspělejších zemích světa. A o to se přesně snaží bohužel ta Greta (když už jsi ji zmínil) a ti co za celým tímhle pseudo ekologickým hnutím stojí. No a já tomuhle říkám "nasrat" a budu vždycky hlasovat proti. A doufám, že většinová společnost vyspělé Evropy a Ameriky se nepřikloní jinam. I z toho důvodu se mi dělá mdlo z proměn ve společnosti třeba těch skandinávských zemí, co se tady zmiňovalo.

A toho Babiše nebo Kellnera do toho netahej. Kombinuješ to divně. To, že je Babiš lump, s tím souhlasím, to že má Kellner určitý aktivity podnikání, který by se daly nazvat možná až lichvou, s tím bych asi taky uměl souhlasit, ale s ostatním to nesouvisí. Nejsem jejich sympatizant. Ale rozhodně nejsem sympatizant těch ideologií, který jsi v těch dvou příspěvcích vysvětlil. Sorry, ale přesně tyhle lidi vážně nemám rád. Protože pokud by jich jednou bylo opravdu hodně, způsobí v naší civilizaci neskutečný zlo.

M P
18. října 2019, 23:25
2

Tak, tady už chybí jen jedno. Dobeš...

Fa
Fandatik
19. října 2019, 01:28
3

Tak teď nevím zda se mám smát nebo brečet.
Když vynechám lehké nepravdy ve smyslu, že
1) komunismus jsme tu měli. Byl to vždy určitý typ socialismu.
2) demokracie není vládou většiny, ale vládou lidu
Atd.

Jak významně nyní člověk ovlivňuje klima a zda je to i nadále udržitelné řešit nebudu, ale zásadním problémem je přehlížení jasných a dokázaných vztahů mezi ekonomií a tzv ekologií (přenášení významu slov do úplně jiné roviny je další problém, neboť ekologie je věda studující vztahy mezi organismy a prostředím).
A opravdu není řešení chránit klima tím, že se bude vymáhat maximální účinnost strojů, pod hrozbou drakonických pokut. Případně jezdit o tom žvanit ze socialistického Švédska na půdu OSN v New Yorku v karbonové skořápce vybavené dieselovým motorem a nutností několikrát přeletět Atlantik jako zajištění celé akce jednou postiženou kravkou. Takže FuckU Greta, mimochodem už přeplula zpět do Švédska nebo je stále v USA? Snad nepoletí letadlem?
V enviromentální ekonomií je již spoustu desetiletí znám tzv. Jevonsův paradox, kdy zvyšování účinnosti využívání zdroje se zvyšuje spotřeba tohoto zdroje, kvůli vyšší poptávce. Tento jev byl dále několikrát smysluplně zpracován.
Takže je tu jediné řešení, začít maličkostmi od jednotlivců.

A třeba se i zamyslet, že vegany, hipstery atd. milovaná avokádo muselo cestovat přes půl zeměkoule narozdíl od jabka z nějakého velkosadu.

A zpět k článku.
Volvo vlastně přišlo na to, že je výhodnější si zavolat šlapku, když mám chuť
kuchařku, když mám hlad
uklízečku, když mám nepořádek

ale tohle se mezi chlapama po hospodách vypráví už desítky let, že je to levnější než si kvůli tomu tahat do baráku jednu ženskou, která jednotlivé činnosti nevykoná v čas, který potřebujeme, navíc většinou hůř a ještě za celkově větší peníze.

Good Job, Volvo.

Frite: co není zakázáno je povoleno. To není o žádném nepřizpůsobení.

beastar
19. října 2019, 10:12
4

To se takhle vzbudim ve své pravicové domácnosti. A vykoukne na mě tahle debata na webu o autech. To mě podrž. Zaměnit náš ČSSR socialismus za komunismus se stává často. V hněvu a rozrušení. Tzn. Kraba chápu a jak to dál popisuje je vidět, že rozdíl chápe. Zbytečně do něj reješ Fandatik. Spíš co mě udivuje jak někteří celý život mají názory jak ve druhém ročníku VŠ. Bože opravdu někdo věří, že ekologie a ochrana přírody nesleduje žádné trendy. Nemá svoje lobbisty? Je to dnes regulérní byznys stejně jako záchrana ekonomických běženců v mořích. A další ušlechtilé cíle.

Moderní dnešní civilizace možná plundruje zdroje rychleji, než tomu bylo kdysi. Jinak souhlasím vs tim, co tvrdí Krab. Změny ty bývali vždy. My se můžeme planetě jen přizpůsobit. Ne nic měnit. A pokud chtějí velcí bojovníci za klima něco měnit ať začnou u sebe. Nedávno sem podobnou k×ndu ťuknul předkem auta. Prostě proto, že mě v zájmu svého přesvědčení chtěla omezovat v mém. Opět si tupý levicoví pseudokomuniste pletou svobodu a anarchii. Rádi by ve jménu vyššího dobra zabavovali a kdyby to šlo vraždilo.

Opět se ma jejich stranu přiklání neúspěšní, nuzni a hloupý nýmandi. Co by chtěla někoho poučovat a ovládat. To už tady bylo podobné Gréty a kázání. Planeta když bude chtít tak si s námi poradí stejně jako s pány dinosaury. Změny tu byly a budou námi i bez nás. Levičáci a skandinávští socialisté ať si začnou lézt po stromech klidně. Ale ať nám to necpou jako jedinou pravdu. A pseudukomanči oplývající humanitou ať řeší hlad v Africe, válku v Sýrii, práva žen v Omanu, Venezuelu a ne stupidity typu klima. Což je neřešitelný jev z pohledu masy lidí. Hysterie kolem toho zakrývá jiné problémy. Cokoliv si vydupat nátlakem je špatně. V rámci demokratické společnosti... Se jim žije dobře, ale nejraději by zase staré pořádky. Radikálně levicový mor.

krab
19. října 2019, 21:15
0

No, Matěj Podhorský to trefil dokonale. Ještě, že tuhle diskuzi nějak "minul" maestro sám, Bebeš Vojtěch :-D
Jinak asi už to dál nebudu rozebírat. Ono by se toho dalo napsat spousta, dovysvětlit, nakonec já si i myslím, že Jindra (J.K.) je inteligentní tvor a chytrej kluk, takže i hospodská debata by nakonec dopadla důstojně, ale je evidentní, že nejsme oba v té úplně stejné partě.

PS: Beastar, děkuji, že jsi se mě zastal kolego

PS2: Hra Monopoly v režii pana J.K. by mohla být stejná jako ta běžná verze, jen by se přidalo kamsi jedno černé políčko s názvem "šlápl jsi do komunismu". A to by znamenalo, že tvůj nahamoněný majetek najednou propadá vůli lidu, čili si ho rovným dílem rozeberou spoluhráči. Ale tahle katastrofa by se ti mohl stát jen tehdy, pokud bys byl aktuálně hráčem s nejvyšším majetkem ze všech. Pokud bys byl "chudší" políčko by neznamenalo nic. Takhle by se krásně ve hře Monopoly dalo demonstrovat, že za komunismu (socialismu, klidně si nazvěte) nemá smysl motivovat se pro úspěch a vítězství, ale stačí se schovat v davu průměrných...

Fa
Fandatik
19. října 2019, 22:13
2

Nemyslím, že by to bylo zbytečné/přehnané rejpání. Snad to tak Krab ani brát nebude. Bohužel se v 90tým nezačalo s procesem souzení zločinců z řad ÚV, STB a dalších složek vedení státu a tresty smrti. A z toho pak plyne výše sepsané komenty. :-(

krab
19. října 2019, 22:38
1

Ne, vůbec, já to nijak tak neberu. Jen jsem si možná říkal, co by nám řekla ze záhrobí taková Milada Horáková o tom jestli ti co jí zavraždili byly komunisti nebo socialisti anebo zda to vlastně není úplně jedno a to samý...

Pravda, v 90. letech se tyhle lidi hromadně pardonovali. Zrovna tak uniklo trestu v 50. letech v Německu mnoho fašistů. Je to těžký, ale spravedlnost nepřijde vždycky a všude férově tak jak by měla. Jestli bylo tohle dobře nebo špatně úplně jasně nevím. Taky mě sere jak mnoho komunistů nedostalo tresty, který si zasloužili. A sere mě, že KSČ ( dnes KSČM) nebyla postavena mimo zákon. Jenže kdyby byla, oni by se stejně asi jen přejmenovali. Důležitější je spíš připomínat a nebát se říkat otevřeně kdekoli to jde jaké to byly svině a vysvětlovat těm mladším, co o tom už nic nevědí, co a proč bylo v té době špatně. Aby se nám tu nerodili noví mladí idealističtí komunisti.

Fa
Fandatik
19. října 2019, 23:16
1

Krabe: Amen
Ono ani Heliodor Píka, skauti popraveni při akci Jezerka, Josef Bryks, a takhle bychom mohli jmenovat velice dlouho, se z toho zrůdného režimu moc neradovali.

Jasně, že by převlékli kabáty a šli jinam. Nových soudců taky nebylo hned kde brát. Ale ty nejhorší (tvůrci toho systému) měli být popraveni. Jenže co chceš po státě, kde 30% oprávněných voličů jsou schopni zvolit za premiéra STBáckou sviní? Fotbal si nechá vládnout další STBáckou sviní.

Člověk by myslel, že se z toho dokážeme poučit. A cizinci zprostředkovaně. Ale ...

Nimrod
20. října 2019, 05:54
1

ale no tak, buďte realisti. rozhodně nejsem z těch, kteří by se snažili ponižovat činnost disidentů, ale opravdu si tu někdo myslí, že k sametové revoluci došlo díky nim? to bylo normální předání moci, protože ti debilní komunisti/socialisti byly ekonomicky v hajzlu (což je vskutku obdivuhodné, když si člověk uvědomí, že 40 let předtím nejen u nás ukradli co šlo a vydrželo jim to jen 40 let a to ještě v nic moc podmínkách. na druhou stranu co by jeden od těch zkurvenejch sviní chtěl, když do čela čehokoli dosadili člověka, který neuměl do pěti počítat...). tak jak pak chcete popravovat někoho, s kým jste se domluvili na předání opratí? to byste museli být bezpáteřní svině, jako byli oni. navíc hromada lidí, ať u v politice nebo třeba ve výše zmíněných soudech, fungovala dál, protože tu nebyl nikdo, kdo by mohl dělat tu práci místo nich. holt to nemělo s revolucí nic společného, ale já jsem rád, protože kdo ví, jak by to nakonec dopadlo. ale také bych byl raději, kdyby se komunistická strana postavila mimo zákon, když už nic jiného, ale na to je teď pozdě

beastar
20. října 2019, 10:42
0

Taková krásná debata. Jako vystřížená z nějakého webu o politice. Není nutný k tomu víc psát. Rudocha stejně nepřesvědčí nic. Oni trpí silnou představou o své neomylnosti a výjimečnosti. Takže to není o debatě. Smutný je že menšina těchto hovad má vždy silný hlas. To je stejný jako s muslimem. Na 1000 000 slušných, milých lidí připadá jedno pologramotne hovado s ak47 a koránem a to je nejvíc slyšet. Tak je to i s rudochem. Případně rudochem zabarvenym do zelena. Na moderní noty. Zakázat komanč stranu? To by byla tehdy jen voda na jejich mlýn. Založili by si něco jiného. Případně ti mladší by se vrátili v měkčí podobě pod názvem... Třeba piráti, nebo zelení... U nas část lidí trpí bludem jak bylo krásně. A že stát se má starat. Naší rodinu už stát potěšil, když pradedovy zabavil fabriku ve Strašnicích. Respektive stát řízeny socialisty pseudokomunisty. Tzn. Komouse a podobné opravdu rád nemám. A je jedno jestli to je komouš Číňan, Čech... Naivní Ital, neno Carla Raketová co jezdí na lodi s Nigérijcema co sem jedou prodávat koks. Všechno stejná banda. Dotace, podpora, sdílet znamená ukrast a všichni máme právo se mít dobře a tak podobně. Ne nemáme a nikdy jsme neměli. Každej jak umí. Jak hlásali kdysi naši vůdci z ksč... Náboženství opium lidstva. Tak dnes bych to stejné přirovnal k jejich radikalnimu socialismu. Všude kde vládli to skončilo katastrofou. A ti mladí poblouzneni chudáci dnes pro změnu začali mluvit o klimatu. Teď budeme omezovat a vyvlastňovat kvůli planetě... A zakazovat lítat. Flusnul bych jí do ksichtu puberťacce s jejím jak jste se opovážili... Základní škola a chytrá je jak rádio. A k podobným zjevum se dnes váže aktivní radikální levičák. Už to není Fučík ale Greta.

A kdyby vrazi z vólštrýtu snad.... Tak opustime frezy a pozvedneme zbraně. Ještě že ty dnešní čegevarové s dredama a vousama uzvednou maximálně kelímek s pivem na Szegédu u bedny...

bitner
20. října 2019, 21:22
0

Mam silnej pocit, ze uz tady vsechno bylo. Ameriku uz neobjevime, soudruzi. Minimalne Vikingove a Krystof uz to udelali za nas a hlavne pred nama. All books have been read and no new ideas in the house. To zas rikal Bono Vox v ´91. Zeme se toci a lidi se masakrujou Kurde a stejne jich furt pribejva.
Jinak to podobenstvi o devce, kucharce a uklizecce je zenialni. Ja su ten debil, co ma manzelku. A auto. A pomaham v kuchyni vole.

J.K.
21. října 2019, 13:48
-2

Krabe, měl by sis říkat pštros, protože jediné, co děláš, je, že před klimatickou krizí strkáš hlavu do písku.

Taky řešení :-D Ale pak k tomu nemám co napsat.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Glob%C3%A1ln%C3%AD_oteplov%C3%A1n%C3%AD

Jsem ochoten se bavit o tom, co všechno způsobuje klimaticku změnu a co ji zmírňuje. Jsem ochoten se bavit o tom, jak proti ní bojovat a jak zmírnit její dopady. Ale diskutovat o tom, že globální oteplování neprobíhá? To fakt ne, Pštrose.

To už radši ten Beastar, který má očividně koupený dům na ostrově v Indonésii a přemýšlí už jen o tom, jak tam pak dostane svůj vozový park. Holt ryzí pravičák = co bude s ostatními, je mu ukradený. O sebe se postaral.

krab
21. října 2019, 14:01
0

Co k tomu dodat. Beastar to ve víkendovým příspěvku shrnul úplně ideálně.
A já jsem Pštros, J.K se jistě zase chystá v pátek za školu na nějakou eko demonstraci.

Tenhle web byl o autech. Asi už bych změnil téma. Například dneska jsem si půjčil na omezenou dobu dvacetiletý Chevy Suburban s Vortec V8 a nestěžuju si třeba :-D Pohodlná kára. Vypouští nějaký to CO2, to kdyby náhodou vědci přišli na to, že nám naopak brzo hrozí doba ledová. Když se podíváš na ten graf, vidíš jak to od 2017 najedou začíná klesat, ta globální teplota.

PS: fakt lidi neblázněte, tak žhavý to s tím GO nebude. V 70. letech se tvrdilo, že bude doba ledová, v 80. že budujeme socialistický mír, v 90. říkal Al Gore, že už do pár let zmizí led ze severního pólu... A jak to je doopravdy. Led nezmizel, doba ledová nepřišla a socialismu jsme se naštěstí zbavili.

J.K.
21. října 2019, 16:02
-2

Kéž bys měl pravdu, Pštrose ;-) Moc bych si to přál!

Já si mám v pátek konečně po generálce převodovky vyzvednout svou zelenou XK8, cos viděl na Kafe a káry, tak se těším, že o víkendu taky spálím nějaký ten stooktanový benzín... (Oba víme, že na globální klima to nemá prakticky žádný vliv.)

Služební naftový Hyundai už mi leze na mozek, jak je to řízení bez emocí.

Fa
Fandatik
21. října 2019, 19:19
2

Jako grafy krásný, to zase jo. Ale nějak v nich nemůžu najít zmínku jaký vliv na tyto výkyvy má člověk a jeho produkty. Případně nějaký důkaz.

krab
21. října 2019, 20:34
1

Fandatik: musíš věřit... Víš, mě ten tvůj komentář hned asocioval tu klasickou scénku jak se Bohuše v Kurvahošigutntag ptá ta manželka jeho právníka (Mirka Donutila) jestli když teda věří v Boha tak na to má nějakej důkaz :-D

J.K. , OK tak když jseš ten týpek s tím pěkným zeleným XK8 Jagem, tak zahajuji přechodný politický smír. (respektive už se na nic radši ptát nebudu)

VK
VK
21. října 2019, 20:47
0

Popírání globálního oteplování je v principu to samé - dokonce vedeno těmi samými prostředky a z části i těmi samými skupinami - jako ještě před nedávnem popírání vlivu kouření na zdravotní stav. Včetně ignorování, napadaní, relativizace desítky let ověřených studií. V poslední době je vidět jeden zajímavý posun, už se opouští popíraní klimatické změny jako takové - je asi už příliš očividná - přesouvá se k rozporování vlivu člověka na změny. Je to vidět i tady v diskuzi.

Mít rád auta neznamená muset popírat problém, v němž čím dál hlouběji vězíme. Je koneckonců celá třída opatření, jak celkovou produkci CO2 snižovat, nemusí to být nutně elektrifikace a/nebo zákaz aut. Spíš by zrovna od nás, resp těch co mají rádi auta, bylo racionální, místo močení proti větru naopak zatáhnout za úder, jak v boxerské taktice. Přihlásit se k boji za klima - a směřovat jej mimo automobily, možnosti jsou. Od přesměřování vlny zákazů z osobáků k náklaďákům/kamionům - zejména pro autíčkáře je to spojení příjemného s užitečným, po výrobu uhlovodíkových paliv z přebytků solární a větrné energie, které nutně budou vznikat, masivně a bude se muset řešit, kde je skladovat, tohle je metoda P2G, takže se mohou spalováky přibližovat emisní neutralitě.

Fa
Fandatik
22. října 2019, 00:31
2

Koukám, že jsme horší než popírači holokaustu. Měli bychom se rovnou někde hlásit? Třeba v Domečku na Hradčanech? Pro vykonání trestu smrti.
Tak každý kdo má alespoň 6 tříd základky si pamatuje, že klima na planetě se liší. To snad nikdo nepopírá. Nebo snad mám věřit tomu, že třeba Sahara (původně velice úrodná oblast - prý) je dnes pouští díky člověku? Dokonce je možnost, že se Sahara zase touto úrodnou zemi stane, díky precesnímu cyklu. Teda pokud už toto neovládali naši předci.
Stala se určitě spousta chyb v testování vlivu nových chemických sloučenin na lidi. DDT, Tetraethylolovo, super bezpečný Freon (poslední dva vynalezl Midgley). Které jsou dnes zakázané. Možná používáme horší a zatím o tom nevíme. Obrovské množství plastů v oceánech (teda pokud to není pouze konspirace ekoteroristů). To jsou věci, které se mají řešit. Nesmyslné zásahy do krajiny, atd.
Tyhle zelený paka nevidí přes les strom. A neumí poznat priority. Natož pak základy ekonomie, aby zjistili, že svým bojem udělají více škody než užitku.

A i kdyby byla jednou metoda P2G dostatečně účinná k průmyslovému využití. Stejně jako různé pokusy s uchováním elektrické energie tlakem kapaliny, kyvadly, atd. Tak to bude mít hlavní efekt, jen opětovné zlevnění a tudíž zvýšení spotřeby.

Nimrod
22. října 2019, 06:25
1

a co když co2 hraje druhotnou roli a hlavním problémem (klimatické změny) je odzeleňování krajiny a špatné hospodaření zemědělců a lesníků, a celý problém (pro nás) tkví v tom, že co2 je o moc lepší bič na lidi a tudíž ekonomicky výhodnější?

krab
22. října 2019, 08:11
-1

Ono to tak do velký míry právě bude jak píše Nimrod. Totiž já taky nejsem striktní popírač toho, že se na planetě mění aktuálně podnební podmínky. Ale přímo nesnáším ty účelové alarmisty. Ono je to tak se vším. Nemám rád extrémisty ve všech směrech. Když si něco na téma krajina, ekologie, podnebí, počasí atd. poslechnu tak mě zajímá třeba co říká Václav Cílek, nebo třeba se mi líbí co říká pan Daniel Pitek atd.. To jsou lidi se zdravým selským rozumem a nemelou jen nějaká úderná hesla.

Já plně věřím, že odlesněním krajiny, odvedením vody člověk skutečně bude umět lokálně vyrobit z úrodné krajiny poušť. Tohle se v historii už mnohokrát stalo. Ale neumíme ovlivnit ty velké věci. Tady je pánem prostě sluníčko a jeho záření. Meteorit může být taky sice malým obyčejným šutrem, ale rozhodne o našem přežití nebo záhubě, když se "rozhodne" bourat s naší planetou. To samé i velká sopka. Jak proti tomu chcete bojovat, leda v "béčkovým" scifi filmu...

Takže já právě odmítám tyhle nové zelené doktríny protože bojují ukázkově s větrnými mlýny, zatímco za opravdu lepší prostředí lokálně se zasazuje vlastně jen pár jedinců, třeba tím, že se rozhodli hospodařit na svých pozemcích líp než nějaké babišovo družstvo plné žlutý řepky v lánu od nevidim do nevidim. To je třeba to zásadní co do střední evropy nepatří - rozhlehlá pole. A dost to přispívá teď poslednách 5 let k suchu, které je kombinací suššího charakteru počasí, který se zkrátka opakuje a špatným hospodařením s vodou i s tou půdou. Jenže aktivisti prostě fungují stylem "zabij bobra zachráníš strom". Proto je fakt nemám rád.

PS: a ani opravdu nevěřím tomu, že se planeta bude dramaticky rychle oteplovat, jak se obecně vžilo. Spíš nám hrozí, že se zase jednou pobijeme v nějakým velkým konfliktu, protože je nás na planetě čím dál tím víc. A my jako představitelé a nositelé civilizace silně hloupneme, ztratili jsme obranný reflex a přestáváme být přirozenou autoritou, inspirací pro ten početnější chudší rozvojový svět.) To je nějaký CO2 problém úplně miniaturní proti tomu...

ma
martinw
04. října 2019, 14:18
0

Čekaní na svatý grál a sliby korporací... no pěkně děkuju.

reagovat
bitner
04. října 2019, 14:26
0

Více píce republice!

reagovat
Bavoraczech
04. října 2019, 14:52
1

Nikdo mě zatím nenutí auto nemít. Tak proč si nenechat toho oldtimera nebo youngtimera na víkendy a na běžné pojížďky si třeba nepůjčit něco jako Electrolupo nebo Picantolectric? Vždyť třeba výhod kufru kombíku využiju tak max. 2x za týden, pohodlný sedan 2x za měsíca dodávku bych ocenil 2x za rok... A ten zbytek můžu jezdit třeba Fiatem Elektro500...

reagovat
Skipper
04. října 2019, 15:48
2

Má to hlavu i patu. A pokud by se služba rozvíjela jako nenucená alternativa, tak proč ne? Jen je otázka, jak by se vyřešili všechny problémy se sdílením aut. Doprava na místo, čištění, dobíjení...

reagovat
ro
rock
04. října 2019, 16:29
0

Ono má teda sdílení aut (i sdílení autonomních kapslí) ještě jeden drobnej problém: VŠICHNI potřebují tu dopravu mezi šestou a devátou ráno, mezi třetí a osmou odpoledne a o víkendech. Mimo špičku bude 80 % těch kapslí stát (mimochodem kde? A jak dlouho bude trvat, než se ke mně z těch shromaždišť -které bych čekal někde na periferii- dostane?), zahálet - a nevydělávat. No a ve špičce bude v podstatě jedno, jestli bude v koloně stát autonomní kapsle, nebo manuálně řízené auto. Kapsle řeší jenom problém parkování, ale ne problém nedostatečné propustnosti center.

reagovat
ro
rock
04. října 2019, 16:31
0

...naopak ta propustnost dostane ještě za uši, pokud rodič vyrazí kapslí do práce A SOUČASNĚ dítě kapslí do školy. V té chvíli máme v provozu dva povozy místo jednoho (protože mamataxi by nejdřív odvezlo ratolest do školy a až pak rodiče do práce a autokilometry by se rozložily v čase).

Nimrod
04. října 2019, 16:41
0

...a k tomu bude stát to třetí auto na víkendy :-)

fortress
05. října 2019, 21:31
0

Další socanskej nesmysl. U nás to zkoušeli s růžovejma kolama. Půlka zničená a druhá rozkradená.

reagovat
Csaba
06. října 2019, 10:10
1

Pro J.K. (+ pár poznámek k článku)
Beastar jasně píše že jej neohromuje zrychlení Tesly, NE zrychlení jako takové, obecné.
A má v tom pravdu, mě rovněž nijak neohromí - argumentovat zrychlením Tesly je totiž poněkud liché když ho porovnáme se zrychlením aut které jsou jejími výkonovými a cenovými konkurenty.
Osobně by mě velice zajímalo jak by dopadl MNOHOKRÁT OPAKOVANÝ souboj ve sprintu na 100 km/h Modelu S vs. S 63/65 AMG, S8, 760i, tj, zda by autům se spalovacím motorem došel benzín dříve, než by tomu autíčku na baterky došla šťáva :)
Beastar rovněž jasně píše že to zrychlení "jen JEN jedna z vlastností" a každý průměrně inteligentní běloch (a nemusí být ani dospělý) pochopí co tím myslí.
Ty si ale vybereš dvě jeho věty, u obou z nich VYTRHNEŠ Z KONTEXTU to co hodláš zkritizovat a pak se plamenným projevem realizuješ.
Buď nedokážeš pochopit psaný text, nebo mu nerozumíš, nebo - a to je ta nejhorší varianta - záměrně překroutíš význam a smysl textu. Všechny varianty jsou smutné a výsledkem je co? No, demagogie.

Debatu o politice, politologii/sociologii s Tebou tady také nepovedu, o tom Autíčkář není, nicméně jsem, samozřejmě, na straně Beastara.

Relativně ekologická (lepší se to, ne že ne) hromadná doprava dětí do škol v současné ČR existuje a nemyslím si že by k současným (například) autobusům MHD měly přibýt ještě další, určené speciálně dětem. Bylo by to kontraproduktivní, řekl bych.

reagovat
Csaba
06. října 2019, 10:21
1

A aby pro každé jedno-dvě děti přijela nějaká kapsle /tj 15 ks pro 30 dětí) namísto toho aby těch 30 dětí postupně, po jednotlivých zastávkách postupně nastoupilo do prostředků MHD? Absurdita toho je zjevná.

J.K.
07. října 2019, 22:06
-1

Csaba: Nemyslíš, že tím, jak se tady Beastara zastáváš, ho de facto jen shazuješ? Beastar se umí velmi dobře ohradit sám. A vlastně tím shazuješ i mě, protože já bych se do nikoho, kdo by pak potřeboval pomoc někoho dalšího, ani v internetové diskuzi neopřel. Nebo ses přišel jen přidat k Beastarovi, Krabovi a dalším, abys ukázal, že patříš do stejné party? Ať tak či onak, takto se hrdinství nekoná. Ani na dětském hřišti, ani na netu.

Co se týká zrychlení Tesly. Doporučuji se v ní nejprve projet. Do té doby jsou Tvé řeči platné asi jako handrkování ve třídě, zda je lepší Countach, F40 nebo Vector. Co si myslím, je, že kdyby byla Tesla se svým brutálním linearním zrychlením a těžištěm skoro v podlaze před lety nejprve představena v karoserii pro dva jako předražený supersport pro pár vyvolených, tak budeme všichni remcat, že to nemá zvuk, ale posadíme se na prdel. A jen proto, že emise, ekologie, omezení, EU, atd., tak ani to zrychlení neuznáváme. Najednou nás to nezajímá. Místo toho vymýšlíme doslova debilní srovnání jako souboj ve sprintu na 100 km. To je relevantní asi jako remcání na to, že Chiron vyprázdní svou nádrž i za 9 minut od těch, co nikdy mít nebudou ani na to si podobné auto půjčit.

S politickou debatou na Autíčkáři Tě taky zklamu. Téma, které nastolil Hamster, politické je. Reakce Beastara politická je. Má reakce politická také je. Pokud chceš protestovat, začni u Hamstera, pokračuj u Beastara a pak se stav.

Csaba
07. října 2019, 22:49
0

Ne, nemyslím.
Neshazuji Beastara, vysvětluji Ti že jsi nepochopil (nebo nechtěl pochopit) co on o Tesle napsal.
Nepochopil v tom lepším případě, v tom horším prostě jen překroutil, vytrhl z kontextu.
Shazovat Tebe nemusím, to zvládáš výborně sám.
Ne, nepřišel jsem se přidat, v partě milovníků aut a automobilizmu už jsem desítky let.
Ten zbytečný a ubohý nesmysl o hrdinství je právě to čím se (opětovně) shazuješ.
Nemusím se v Tesle projíždět (ani v dalších autech které jsem zmínil), podání výkonu bude možná jiné než u aut s normálním motorem ale výsledný čas (například 0-100) bude velmi velmi podobný, ne-li stejný. Nemluvě o tom že ty 3 auta se spalovacím motorem tam budou na tu stovku zrychlovat klidně hodinu, dávno poté co Tesla bude vybitá stát kdesi v koutě.
Mě je vcelku jedno co si myslíš o mých řečech, ale že by "byly platné..." je jen Tvůj další sebezesměšňující blábol.
Můžu Tě ujistit že já se z žádného auta na elektřinu na prdel neposadím, natož z Tesly, nehledě na to s jakou karosérií by ji představili.
Ujasni si o čem meleš - v jedné větě zrychlení neuznáváš, v druhé je to podle Tebe debilita... - to je potom těžké...
Že pro Tebe akcelerace z nuly na kilo relevantní není je Tvůj pohled na věc, pro mě smysluplný údaj je.
Ne, nechci protestovat a své rady kam a v jakém pořadí se mám stavit si strč víš kam.

J.K.
07. října 2019, 23:22
-1

:-D Tak to sorry. Jsem fakt nemyslel, že chceš srovnávat zrychlení z nuly na 100km/h. Domníval jsem se, že je to překlep - že jsi chtěl srovnávat Teslu ve sprintu na vzdálenost 100km. Zrychlení z 0 na 100km/h není třeba přímo porovnávat - to stačí změřit. Na to jsou stopky. Tesla Model S P100D Ludicrous+ zrychlí na 100km/h za 2,276 s. Ostatní verze si snad umíš dohledat. Howgh. Teď už si jdi urážet zase někoho jiného :-*

tazzz
06. října 2019, 17:53
2

Švédi jsou holt jiní a mají dobrosérství už vetknutou v DNA.Sny o sdílení aut, autonomní dopravě a absolutní bezpečnosti jsou jejich přirozeností a ti co tam s tím nesouhlasí raději mlčí.Doufám, že ještě hodně dlouho se bude jednat jen o sny.

reagovat
Ju
Junior
20. října 2019, 02:00
1

Hele normálně jsem slusnej, snažím se domluvit a celkově jsem daleko víc "člověk" než třeba moji východní přátelé a obchodní partneři
Ale sorry. Teď jsem si od JK přečetl, že právo vlastnit není neotresitelne a chytil dost nerva.
Drž píču ty bolševickej kokote. Pokud si chceš provozovat svoje všechno všech, dělej si to se svýma sockoidnima komouskyma kámošema a neser se do lidi, co za měsíc zaplatí na daních víc než ty a tvoji eko kámoši za rok v hrubým vyděláte. Za svůj posranej život si můžeš jen a jen ty sám, tak se nevymlouvej na Kelnera, kterej má btw ceskej trh úplně v píči, a začni se sebou něco dělat ty nulo utrapena.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem