načítám data...

Dacia Lodgy Stepway 1.6 sCe: Hrníček od peří

Dacia Lodgy naložená vší výbavou je poněkud nezvyklý úkaz. Jaký je vybavený vůz pro šetřílky?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Redakční komunista, motorizovaný masochista, ale i trpitel či pako. Mí kolegové prostě nesdílejí nadšení pro všechno užitkové a levné. Jezdí si Arteony, kupují Lancie či Volva v různých stádiích rozpadu a obecně mají tendence dopřávat si automobilového luxusu. Ale vždyť to přeci není vůbec sranda! A navíc opulentní pojízdné stodoly postrádají efektivitu levného auta, které na minimálním prostoru za co nejnižší cenu nabízí maximum a často ještě o chlup víc. Jinak abych poodhalil něco ze zákulisí Autíčkáře, testovačky se přidělují stylem 'kdo dřív přijde…'. Kolikrát otevřu redakční chat a medvěd je již naporcován a na mě nezbyla ani hromádka chlupů. A někdy jsem rovnou u zdroje a zaberu si povoz zajímavý a záviděníhodný. Když se v kalendáři objevila Dacia Lodgy, zel redakční chat prázdnotou a já si ji tedy mohl ihned ulovit. Dokonce mi v tom nikdo nechtěl zabránit a ani později se neozval jediný povzdech protestů. Zvláštní. Tedy ona tam vlastně nebyla Lodgy, ale Dokker. A pak se z ní vyklubal užitkový Dokker Van. No a nakonec mi přistavili Lodgy Stepway 'fplný' a 'na hlínách'. C'est la vie…

Pokud jste na našich stránkách ještě nenarazili na test Dusteru, důrazně jej doporučuji pročíst, už jen abyste správně pochopili můj vztah k Dacii. Ve zkratce považuji nový Duster za automobil s objektivně nejlepším poměrem cena/užitek. Umí ode všeho trochu, je levný, odolný, s přimhouřením očí nad podvozkovými komponenty i slušně vyrobený, zkrátka je efektivní. Žádné jiné auto totiž běžný obyvatel české kotliny nemůže opravdu potřebovat. Kdybych řídil centrálně plánované hospodářství, dávám Dustery na příděl. Po pozitivní zkušenosti s Dusterem jsem se tedy na Dokker, či Lodgy, velice těšil. Konečně Češi Dacie milují. Opusťte Prahu a ihned získáte dojem, že jste v Rumunsku (no dobře, nejsem zrovna fanoušek rurální krajiny). Náš venkov, kromě pobíhajících slepic a všudypřítomných traktorů, je přímo poset nejrůznějšími modely francouzsko-rumunské kolaborace. Zejména Loganů MCV potkávám mimo město více než Octavií. Dokonce i mé okolí se těšilo, až si to Lodgy bude moci konečně osahat. Jestliže něco čecháčka charakterizuje, pak je to jistě snaha získat co nejvíc a přitom zaplatit co nejmíň. Zároveň je to ale i jistá nedůvěřivost či snad dojem, že se nás někdo snaží napálit. A tak pracující lidé hledí na Dacii se zvláštní kombinací zálusku a podezíravosti.

Já tedy na Lodgy hleděl trochu nešťastně, jelikož zamýšlená postel, kterou by užitkový Dokker Van jistě zhltnul bez potíží, musela zůstat v Praze. Co se dá dělat, nebude to poprvé, co mi Dacia zhatí plány. Zvenku je Lodgy prostě nafouknutý kombík. Karoserie se řídí těmi nejlepšími trendy vozů MPV z prvních let nového milénia a snad jen paket verze Stepway trochu zachraňuje nepoměr maličkých koleček vůči obrovské mase karoserie. Kdo čte naše blogy, jistě vzpomene na nářky, že moderní automobily mají okna nízká jako tankové průzory a boky přeplácané nesmyslnými prolisy. Tak tady by nějaký ten prolis bodnul. Jenže Lodgy není o vzhledu. Má nabídnout maximum prostoru na daném půdorysu a vnějšek tuto snahu přímo křičí do světa. Po bližším ohledání se začínají přiznávat detaily typické pro pověstné 'katování kostů'. Širší spáry mezi panely karoserie, jednoduché tvary klik, zámek dveří umístěný samostatně, ale i takové retro jako zamačkávací čudlíkový zámek na pátých dveřích nebo název modelu vylepený po jednotlivých písmenech. Ale co, má to být levné auto, tak nemůžeme čekat zlacené emblémy či klavírové lišty.

Interiér je strohý, byť testovaná verze měla příplatkový infotainment. Ten znám moc dobře, jelikož byl ve vůbec první testovačce, kterou jsem pod hlavičkou Autíčkáře osedlal, totiž jedničkovém Dusteru. Vůbec celý interiér připomíná sraz ze střední školy. Jestliže jste v uplynulých dvaceti letech jeli alespoň nějakým Renaultem, většinu ovládacích prvků poznáte. Třeba takový dvojkový Megane je tu snad kompletně i s displejem palubního počítače. Všechny ovládací prvky jsou tudíž snadno čitelné, jejich funkce je na první pohled či dotyk jasná a mají výraznou haptickou odezvu. Jednoznačně víte, kdy jste přepnuli páčku či ovladač, jelikož vše je doprovázeno robustním plastovým 'kliknutím'. Podložené výhrady bych měl však k sedačkám. Jejich míra ergonomie a sportovního vedení těla připomíná Kangoo, což osobně považuji za velmi vhodné, avšak bohatě prošívaný potah bych jako vyloženě odolný neoznačil. Vzhledem k těžkému životu, který jistě většinu Dacií čeká, bych ocenil něco jednoduššího a odolnějšího mechanickému poškození. Naštěstí se množiny potenciálních kupců Dacií a lidí, co bez potahů sedadel neotočí klíčkem, z velké části překrývají. Pokud patříte k těm, kteří považují zvuk zavření dveří za měřítko kvality, budete jistě nadšeni. Dveře jsem často zavíral nadvakrát. Asi jsem měkkota, nebo možná zvyklý na bezrámová okna, se kterými není radno třískat.

Testovaný exemplář měl pod kapotou atmosférickou šestnáctistovku, která v modelové řadě hrdinně odolává zubu času i uslintaným dásním emisních euro-norem. Točivá jednotka poskytuje své maximum ve středním pásmu otáček a nechává vzpomenout na staré dobré časy, kdy pod kapotami nebyly fény. Vlastně mi celý řidičský zážitek velmi připomíná Mitsubishi ASX. Bojíte-li se tedy komplikovaných přeplňovaných motorů, můžete se strojovnou sCe klidně spát. Svůj díl na tom má i odezva plynu, která aktivně přispívá k ekonomice provozu. Rád bych vám na tomto místě napsal, jak si mě Lodgy nakonec získala a jak jsem ocenil možnost přepravit sedm pasažérů za minimální náklady, ale faktem je, že jsem za volantem strávil necelých 300 km. To proto, že jsem ze Slatiňan, které jsou nějakých 130 km od dealera v Praze. Rychlá matematika jistě odhalí, že je s mým testem Dacie něco špatně. Že bych testování odbyl? Fotografie by tomu nasvědčovaly. Že bych byl zmlsaný luxusními vozy a rumunským přínosem masové dopravě opovrhnul? Tady to trochu pokulhává, vzhledem k tomu, jak se poslední rok snažím sehnat testovací Buchanku. Na vině byla závada v elektroinstalaci vozu. Lodgymu pod volantem zkratovala páčka přepínání světel (což je na fórech Dacie překvapivě častý úkaz), a tak jsem po zajímavém večerním pokusu dojet přes půl republiky jen na mlhová světla odevzdal Dacii do servisu. Opravena byla v pátek a v neděli stála zpět před dealerem.

Nazvěme to shodou nešťastných náhod. Celý týden ohavně pršelo. Mé plány byly rozbity stejně jako Lodgy a já ze slibného týdne měl jen cestu na otočku do Prahy. Bohužel ani po prvním krátkém rande mě Lodgy nepřesvědčilo, abych si jeho číslo uložil. Testovací verze 'fplný' prostě svoji cenovku nedokázala obhájit a kontrast, jaký model Lodgy představuje vůči veskrze povedenému Dusteru, mě opravdu zaskočil. Tak snad budu mít příležitost si svůj dojem někdy opravit, nebo alespoň nezopakovat.

 

Technické údaje

Motor: atmosférický zážehový čtyřválec 1 598 cm3
Výkon: 75 kW (102 k) v 5 500 ot./min
Točivý moment: 156 Nm v  4 000 ot./min
Převodovka: manuální pětistupňová
Provozní hmotnost: 1 261 kg 
Maximální rychlost udávaná výrobce (ozkoušená): N/A (156 km/h)
Zrychlení 0-100 km/h udávané výrobcem (odzkoušené): N/A (ano)
Průměrná spotřeba udávaná (v testu): 6,8 l (7,2)/100 km
Cena testované verze Stepway SCe (Výbava Ctrl+A): 382 000 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ma
martinw
25. března 2019, 16:17
1

Tři řady sedaček je v téhle kategorii zasadní výhoda, věřím že hodně rodin si to koupí právě kvůli megakufru (nehrajme na normovaný objem a nacpem to až po střechu) a těm třem řadám.

reagovat
sheogh
25. března 2019, 16:57
0

Krasne napsano Adame, jako vzdy ;-)

Predpokladam, ze to ma dost kratky kvalty, tzn dalnice radsi ne... Tipuju podle kombinace fakt malyho kroutaku a velke prepravni kapacity...

reagovat
beastar
25. března 2019, 17:13
0

Tohle tak na stavbu pro dělníky a na dojíždění pro materiál. Jako rodinný auto bych to nechtěl ani náhodou. A výbavu všechno mi dejte bych snad ani nepotřeboval. Cena dobrá a vše ostatní se podřizuje jí. Ano velká užitková hodnota, kufr, 3 řady beru. Je v tom pořád ozvěna? Kdokoliv kdo nehledá a nepotřebuje ty 3 positiva co ta pixla nabízí půjde do bazaru. Pro násobně lepší auto za možná i nižší cenu. Jinak testovačka co se rozbije v testu to nevim jestli se mám smát nebo brečet. Každopádně napsaný je to i přes tu nedostatečnost auta citlivě a s rozumem.
-
Komentář upraven 25. 3. 2019, 17:14:10

reagovat
M
25. března 2019, 17:22
0

Podla mna su ludia (a rozumiem im), ktori proste chcu mat auto (ason jedno z aut) nove. A ak ho chce pouzit proste ako dopravny prostriedok, tak Dacia je urcite dobry pomer cena/vykon/objem/zaruka, takze ak ma niekto k tomu niekto budget 300k, tak mu to z toho vide...ako je to aj na cestach poznat ;)
-
Komentář upraven 25. 3. 2019, 17:36:32

ma
martinw
25. března 2019, 17:24
0

Ani smát ani brečet, normálně vzít do ruky nářadí a začít opravovat sám. To je taky výhodou low cost povozu :)

beastar
25. března 2019, 17:39
0

Já jich teda zase až tolik nepotkávám. Ne víc jak ostatních značek. Samo mimo VW a zelený sousedy. Jakože mě by to ani s budgetem 300k fakt nevyšlo. Alespoň jedno auto nové celkem chápu. Ale jak sem psal když pominu ty 3 positiva, tak se dají za 382 000 (když budem mluvit o fullu ať to neni vybavený jak z roku 95) pořídit násobně lepší auta i s tou zárukou.

TIPO HATCHBACK ITALIA EXTRA
1.4 95 k 359 900 Kč
RAPID SPACEBACK SCOUTLINE
1,0 TSI 81 kW 6-stup. mech. 379 900 Kč
OPEL ASTRA ST SMILE 1.6CDTi + ZP ZDARMA
389 000 Kč
RENAULT CLIO ADVANTAGE
271 000 Kč
LADA VESTA CROSS 1.6 (záruka) jen teda asi ten servis nebude nějaká bomba u nás
374 900 Kč bez dph 309 .... ,D

ro
rock
25. března 2019, 17:59
0

Jenom ze zvědavosti: je ta Vesta reálně lepší? Mně volba Lodgy vs Vesta takhle zpoza monitoru přijde jak z bláta do ... ještě většího bláta.

M
25. března 2019, 19:45
0

@beaster: loggy, dokker, mcv vidim po Prahe dost casto, sameho ma to prekvapilo. Netvrdim, ze ich je viac, ako inych, ale ze ich je viac, ako by z odporu a zosmiesnovaniu clovek cakal. Vidiet ich castesie ako Subaru ;) A jasne, ze za rovnake peniaze je obvykle jazdene auto zaujimavejsie. Ale nie je to nove. Tie alternativy (az na Ladu), beriem, akurat su vo vnutri mensie
@rock: za oboma je renault :) Do Lady by som tiez nesiel, max do Nivy, ak by som mal les :)
-
Komentář upraven 25. 3. 2019, 19:50:16

beastar
25. března 2019, 21:08
0

Jo však v pohodě. Já nezpochybňuju že to má svou cílovku. Jak sem psal. Na stavbu, ke skladu, drobný rozvozy atd. Ideální kup. Jako rodinný auto si umím představit lepší varianty. Řekněme luxusnější:) Pokud nemáš netypicky velkou rodinu.

Já to zas tak moc nevidím. Vzpomínám na jednu od Messengeru:)
-
Komentář upraven 25. 3. 2019, 21:38:54

Co
Core
25. března 2019, 21:29
1

Asi jako nejvetsi plus dacii celkove bych napsal ze ty auta moc cenove nepadají a motory jsou jednoduche a docela vyzkousene,shanel jsem do firmy neco levneho a nakonec jsem skoncil u dacie a pokud clovek umi odepsat dph tak se ojetou vubec nevyplati kupovat protoze stoji podobne jako nova bez dph,docela me to prekvapilo a na pristup chci slevu v showroome muzete rovnou zapomenout,nic nedavaj a na auta se ceka,mel jsem i noveho opla nebo hejndaje a nevidím mezi těmito znackami na showroomu vubec zadny rozdil.takze za me dacia na praci ok a na takoveto domaci zvykani taky.

Adam Forman
26. března 2019, 06:32
0

@rock No tak vybírat mezi Lodgy a Vestou je opravdu tvrdý oříšek. S Vestou mám zatím jen krátké zkušenosti. Musím přiznat, že kvalitou zpracování a rozšířeností servisní sítě (a zkušených majitelů obecně) by mě spíš přesvědčil ten Lodgy.

Ha
Habakukk
26. března 2019, 09:08
0

No na stavbu pro makáče si pořídím Doblo v naftě bude také za stejné peníze jen bez třetí řady, ale zase budu mít dveře, že tam dám paletu a celkově to auto zvládne tvrdší zacházení.

beastar
26. března 2019, 13:59
0

Když Doblo tak už bych šel do Cng kde náklady na km budou ještě o padesátník níž. Ta vyšší nákupka je za rok okamžitě zpět.

Ha
Habakukk
26. března 2019, 14:07
0

No bral jsem to pro jednoduchost toho, že nafta bude stále nejoblíbenější. Jako bonus je provedení stále bez močoviny.

beastar
26. března 2019, 14:26
0

Jinak zajímavá poznámka. Tohle pravda nenaloží paletu. A vzadu vrata se otvírají blbě. Nejde k tomu najet ještěrem. To je taky limitující občas.

beastar
27. března 2019, 14:08
0

Seznam jsou levičáci a populisti to bude kampaň a účelovka od Dacie k tomu. Mimochodem z menší výšky se vždy padá pomaleji pane jádro.

Ny
Nyte
07. dubna 2019, 22:26
0

Vůbec bych to nesrovnával s Vestou a podobně. V rodině máme starší velké MPV, které pohodlně odveze celou rodinu i s babičkami nebo po pětiminutové úpravě přestěhuje domácnost. Úplně chápu rodinu se třemi či více dětmi, která už nechce sypat do oprav ojetiny po německém důchodci, a jako jediná varianta jí vyjde Lodgy.

beastar
08. dubna 2019, 04:18
0

Za a. Nikdo to nesrovnavá. Hned v tom mém komentáři tam píšu. Když pominu ta 3 positiva. Jedno z nich je samozřejmě více míst. Což mmj Vesta nenabídne.

Za b. Sám pišeš máme starší mpv. A nedivil bych se že nekdo koupí Lodgy. Otázka je proč jste jej tedy nekoupily? Aha? Že by starší Espace udělal větší parádu a pohodlí?

Za c. Tohle není auto, který pohodlně odveze rodinu. A 3 děti dáš i do třeba Tipa v kombíku. Lodgy je nepohodlný, je v něm hluk. To je auto na stavbu. Maximálně pro řemeslníka. Při nejhorším low cost taxi. Kdo v tom někdy jel ví svoje.

Takže takovej super kauf to neni. V určitých případech to může dávat smysl.

Adam Forman
08. dubna 2019, 06:26
0

Zrovna pro tu rodinu si dokážu představit první 5008 s moc povedeným HDM. Bude stát stejně a ještě udělá nějakou tu parádu. Lodgy je opravdu nejlevnější způsob jak dát do daní nové auto pro sedm dospělých. Mimochodem právě schopnost převézt v poslední řadě dospělého je vlastně v této třídě docela vyjímečná.
Jo a na nakládání ještěrkou je tu Dokker, a Logan MCV takže bych to Lodgy úplně nezazlíval :-)

beastar
08. dubna 2019, 15:17
0

Jo Dokker koupil známej do zahradnictví. A jako firemní pickup to je prej parádní. Levný a nezdolný. Tak Lodgy v jistym smyslu ano. Jen to prostě pro většinu lidí nebude volba numero uno. V případě rodinného vozu číslo 1. Snad jen pokud ty prostředky nejsou. Chci nový a zároveň je náš jak psů.

ransom
25. března 2019, 17:50
2

Měl jsem dobrého známého. Jako křesťan si pořídil šest spratků a kromě nich vozil ještě spratky dalších bratrů a sester. A stavěl dům a rozvážel materiál dalším potřebným. Takže si tenkrát před čtyřiceti lety na to všechno pořídil osmimístnou dvanáctsettrojku. Pro mě tak vznikla kategorie "Christian Car". No a tohle je právě takový Christian Car. Auto, jaké by nejspíš vzali na milost i Amišové.
Kamarád si Lodgy koupil někdy před pěti roky. Podniká v telekomunikacích, takže v tom místo vřeštících, smradících a nešvařících ablégrů vozí jeden až dva kubíky materiálu plus nářadí a ještě za tím tahá přívěs. Potkávám ho obden a pokaždé se utvrdím v závěru, že odpornější je opravdu snad už jen Multipla...

reagovat
Romus
25. března 2019, 20:58
1

Dokker 1,6 s klimou, tažným, zahrádkou na žebříky, zadním park senzorem a předplaceným servisem na 5 let 100 000km = +-250k bez DPH - ideální auto pro řemeslníky, dělníky atd. prodají toho prej hromady.

reagovat
bo
bohatytata.cz
25. března 2019, 21:17
-2

Myslím, že nová auta jsou drahá, i když se jedná třeba o Dacii.

-
Komentář upraven 25. 3. 2019, 21:50:35

reagovat
bitner
25. března 2019, 22:23
1

No je skoda, ze se to posralo zrovna v testu, asi osud.
S jednou (Sandero) jezdi zena do kolbenky, s druhou (Logan sedan) jezdim do druhe kolbenky ja a staci nam to. Obe na LPG. Kupovano nove, ted na jednom 100, na druhem 65. Na Loganovi odeslo nejake cidlo na servu, na Sanderu nic. Od te doby, co u zeleneho souseda prestali delat Filcku, je to idealni volba pro obycejne blbce.

reagovat
Kuře
26. března 2019, 01:06
1

Ne není;)

M
26. března 2019, 05:47
1


Metelesku blesku! :-)

custom1
26. března 2019, 07:30
2

@bitner: Já to vidím podobně. Levné a nenáročné auto pro lidi, které moc nezajímají auta, ale chtějí jezdit. Dacii beru jako ideální přibližovadlo za málo peněz.
Ale není to pro autíčkáře a už vůbec ne pro petrolheady ;)

bitner
26. března 2019, 08:48
4

Pro autare to fakt neni. Je to krabice, ktera me odveze kdy chci, kam chci, neprsi tam na me, nefouka tam na me, v zime i v lete se tam daji udrzet teploty, ktere zajisti preziti posadky i na cestach delsich jak 100 km.
Kdybych mel vic jak tech 100 km jezdit denne, tak se podivam po necem jinem. Ovsem to bych musel mesicne vydelavat minimalne 50, 60 cista ruka, aby si to na sebe vydelalo.

custom1
26. března 2019, 09:01
0

Účel to splní a to je hlavní.

beastar
26. března 2019, 14:04
0

Líbí se mi Duster. Ten bych si i uměl představit doma za určitých okolností. Ostatní modely jsou opravdu přepravní kapsle. Sandero v plný už dokonce vypadá i jako dospělý auto. Chápu že jako přepravní kapsle do práce je to ok.

I když bych do toho nešel. Jako Autíčkář raději ojetinu. Btw nač je třeba mít 50-60 měsíčně nechápu:D Kdo myslíš že to tady z nás v čistým má? Jestli 50% čtenářstva tak píšu vysoký číslo.

Kdyby to takhle viděl každej máme všichni doma ojetej Logan;D

custom1
26. března 2019, 14:18
2

Jak říkáš, za určitých okolností...
Kdybych měl možnost mít některé z vysněných aut, klidně bych denně jezdil Dacií. Asi by mi bylo jedno jakou. Musím říct, že se mi Dacie líbí, protože mají funkční design bez zbytečných výstřelků a působí na mě tak nějak devadesátkově (rozhodně se mi líbí víc než mnohá západní a výrazně dražší auta).
Ale protože mám věci nastavené jinak, mám jen jedno auto. A kromě toho, že je to daily-driver, je to i auto pro "zábavu", a proto je to ojetina.
Dokážu si však představit mít na denní ježdění Dacii Duster a na víkendy Plymouth Duster ;)

bitner
26. března 2019, 15:40
2

Beast: to neni nejake dogma pro vsechny. Mam nejak nastavene priority a dalsi level nad Dacijou je pro me nejaky Bawor 5. Vsechny ty Rapidy, Focusy, Golfy bych vynechal. Jsem asi divny, ale pripada mi to vsechno stejne, jenom 2x tak drahe. V Rumunsku maji bakelit nejlevnejsi, takze tak. Ale mozna mam proste zkreslene predstavy.

beastar
26. března 2019, 16:03
1

Já ti to neberu pane Bitner:) Jenom teda upřímně zcela Focus i Golf jsou prostě kvalitou někde jinde, než je jakákoliv Dacie. A to bych řekl v každém detailu. Jinak jako to že kupuješ Dacie. To je úplně v pohodě přístup. Prostě ti to dává ty věci který potřebuješ a neřešíš, že za stejný prachy může bejt ojetá e60 fkombíku. fplný v ropě a možná s eMpaketem. OK.

custom1: Takových lidí pár znám. Jeden známej jezdí denně dvojkovou oktávkou. Doma má v garáži uschovaného Astona DB 7. Je to jen o prioritách.... V tomhle případě to platí dvojnásob. Jinak tu věc skloubit daily a něco co tě aspoň trochu baví, řešim už leta. A je to daleko těžší než si koupit nějakou pitomost do garáže jakože pro prdel....

custom1
26. března 2019, 16:26
0

Já znám spoustu takových lidí (většinou veteránisti). Někdy je srandovní, jak se na srazech naparujou u svých cadillaků a pak je přes týden potkáš v nějaké rachotině :))) Ale chápu to, veteránem přece denně jezdit nebudou a třeba nenašli vhodnou ameriku na denní ježdění.
Skloubit daily a zábavné auto je těžké a vždy je to o kompromisu. Buď to auto bude více daily a méně zábavné nebo naopak. Záleží pak na člověku, co je ochotný obětovat a na kterou stranu se víc přikloní.

beastar
26. března 2019, 16:55
0

Přesně. Zábavné je, že dokud to sám neřešíš tak to nechápeš. Typicky mladý kluci, co se divěj jak jako můžem jezdit v těch trapnejch těžkejch sedanech pro dědky. No vole protože 700 po dálnici prostě nechceš strávit v BMW Z3. Taky si sebou občas něco vezeš. Kufr, díly, rodinu a tak. Jak píšeš je to těžký. A je to o tom co dokážeš ještě obětovat. A taky je daily a daily že. A jako zrovna ta DB7 už taky neni auto kterým by si chtěl jezdit někde kolem Prahy denně. Zrovna jak ty starý ameriky. Proto jako beru i to, že ti borec kterej fakt auta žere skončí v Dacii.

custom1
27. března 2019, 07:10
0

Zrovna včera jsem nad tím přemýšlel. Jaké auto bych si vybral, aby to byl daily-driver a zároveň by ukojil moji touhu po zábavném voze. V případě ameriky by se to mohlo zdát docela jednoduché, přesto jsem nepřišel na jednoznačnou odpověď, vždy tam bylo nějaké "ale". A co teprve ti, co mají rádi sporťáky? Ti to mají ještě horší. Tohle zadání je mnohem těžší, než mít určitý obnos a možnost výběru více aut, protože v tom případě je to Dacia + zábavné auto :)

beastar
27. března 2019, 13:28
0

To je skoro filozofická úvaha. A složitá. Mě se tady nabízí věci typu Lexus IS Fsport. Bmw 240, nebo třeba S4. Jenže tak snadný to není a hlavně se pohybuje člověk dost nad milion u nových. A zase moc ojetý to taky nechceš. Protože servis a jezdiš moc km. A jsme u toho....

custom1
27. března 2019, 13:35
0

Ono je to hodně individuální a dost se to odvíjí od možností, které člověk má, ale vždycky je tam nějaký kompromis.

beastar
27. března 2019, 13:56
0

Jasně. Ale prostě koupil by si na takový to ježdění co jezdiš teď. Třeba lehce jetyho Mustanga? Bavilo by tě to živit a jezdit s tim do práce a na nákup?::-D

custom1
27. března 2019, 14:12
0

U mě je to docela jednoduché. Určitě bych si zase koupil ameriku, už kvůli toho, co jsme řešili jinde (vím, kde servisovat, shánět díly atd.), ale i tady by byl kompromis, a sice, že by to byla nějaká slabší motorizace, aby mě to nesežralo. Takže klidně Mustanga, ale s V6 ;)

bitner
27. března 2019, 19:54
0

Loganek stal 225. Takze jsem se zasnil:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/rada-5/17945276?goFrom=list
Inzerat je pomerne srandovni, ale BMW5 je v tehle cenove relaci 10+ let stare, jak jsem tak nejak tipoval.

Csaba
27. března 2019, 20:19
2

Tak za tohoto bramboráka by mohli chtít klidně i mnohem, mnohem víc a skoro bych i řekl že je to dokonalé "investiční" auto, viz "vedlejší debata". Já ty prachy mít, klidně bych jim dal i 500t., možná i milion :)
A proč? No, protože (dle popisu vozu) je to "2.5i V6", tj, JEDINÉ BENZÍNOVÉ BMW S VIDLICOVÝM ŠESTIVÁLCEM NA SVĚTĚ a jako takové má jistě hodnotu přímo vesmírnou! :-) :-) :-)
Fascinuje mě jak někdo (natož někdo kdo se tím živí) může nevědět že BMW je proslavené svými řadovými šestkami a že ho nenapadne ani otevřít kapotu (případně sundat plastový kryt) a zamyslet se nad tím co vidí. Tak trochu idealisticky? si říkám že už jen jeden jediný pohled by měl komukoli (kdo základní věci neví) ukázat že nejde o vidlicový ale řadový šestiválec.
Mě ten inzerát říká hlavně to že u takového prodejce bych si nenechal ani zdarma dofouknout pneumatiku, natož cokoli jiného. :)

Možná můj příspěvek někomu přijde příliš příkrý, ale tohle je dle mého amatérizmus nejhrubšího zrna, jedna velká ostuda a trapnost.

custom1
28. března 2019, 07:33
0

@Csaba: Označovat řadové šestiválce V6 je poměrně častý nešvar. Nedávno se tak ztrapnil jeden uživatel US cars fóra, kdy o autě s mopařím Slant-sixem (řadová šestka naležato 30°) prohlásil: "Pokud se nepletu, je v tom V6."
A inzerátů, že je na prodej BMW s V6 je taky spousta, stejně jako takových, kdy někdo nabízí E30 Coupé, což je taky špatně, protože ve skutečnosti je to dvoudveřový sedan.
Jinak u toho inzerátu mě pobavil ten olej jako dárek a "budete 1. majitel v ČR". Akorát už neuvádí, že to před tím mělo pět italů :D
Ale jinak auto pěkné, líbí se mi barva, kola i interiér. Jen bych radši automat, no... :)

riderhenry
25. března 2019, 23:35
0

Když opomenu odpočty DPH, kde je to asi vcelku jasné, tak nevidím v tom autě smysl opravdu vůbec žádný. Chápu, že někdo má rád pocit jistoty a auto bez záruky je pro něj něco, co by mu neumožnilo do konce života spát... Ale když si můžu koupit pětileté auto, které bude stále tak ještě pět let ve všem napřed, stát ještě třeba i o něco méně a nabízet zase takovou tu trochu jinou jistotu, jako že vám třeba nebude při nehodě v autě lítat třetí řada sedadel i s dětmi... Tak mi to vychází jako poměrně jednoduchá rovnice. A to nechci ani moc použít ten hodící se argument s rozbitým autem v testu, nebo že to hnije a tak... A do toho Duster a jeho message do světa, že je to vlastně cool auto. OK, postavíme auto co nejlevněji a pak zainvestujeme do marketingu a zkusíme z toho udělat "musthave" cool produkt, který jakože vůbec není navržený pro myslivce... Za mě určitě ne a dost mě děsí, jak tenhle koncept může sklízet úspěchy i v docela rozvinutých zemích.

reagovat
David Střítežský
26. března 2019, 11:55
3

Zrychlení 0-100 km/h - ano

reagovat
kuc_t
26. března 2019, 15:06
1

Dacia - 3. místo v počtu registrací od nového roku, hned za Skodou a VW. Tak to asi nebudou zas tak hrozny auta :)

reagovat
M
26. března 2019, 15:28
0

asi ano a stale viac. europa:

ro
rock
26. března 2019, 15:43
1

kuc_t dnes v 15:06
"Dacia - 3. místo v počtu registrací od nového roku, hned za Skodou a VW. Tak to asi nebudou zas tak hrozny auta :)"

Tvrzení o kvalitě podložit prodejností je argumentační klam...

beastar
26. března 2019, 16:06
0

Přesně tak. To neni o kvalitě nebo spolehlivosti. Možná tak dobrý jako argument.... v poměru cena/výkon je Dacie dobrá. Mimochodem dobře víme, že v tomhle jsme opravdu specifický národ:)) Golf, Clio, Polo co víc dodat.... To jsou přesně ty auta který excelujou v tom co právě nabízí ty dachny. Jen teda v Německu je Golf dostupnej většině u nás už je to pro část lidí NĚCO a proto je tady ta Dacie.

bitner
28. března 2019, 10:41
0

Brzo to bude jedno, co jak stoji nove. Europarlament (to je takova ta freak show placena z dani) nedavno navrhl naproste silenosti, ktere teda trochu osekali: https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/doprava/omezovac-rychlosti-a-vice-elektromobilu-evropa-nastavila-nov/r~290edca450b611e9ad610cc47ab5f122/?utm_source=centrumHP&utm_medium=newsbox&utm_content=default&utm_term=position-1&utm_campaign=Aktualne
Abych to zkratil: Za ty 3 roky pro me nove auto nebude tema kvuli temhle idiotskym picovinam.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem