reklama
načítám data...

Články | Radek Chlud

Odborník na levné plečky, rallye i nejrůznější podivnosti. A kromě toho také jeden z dvorních fotografů redakce. Obvykle ho najdete kdesi kolem Zlína za volantem rozpadajícího se Hondo-Roveru (alias Honveru).

Geniální kličky v předpisech motorsportu: Vol. 1

Pro kreativní výklad pravidel nemusíme chodit daleko. Kromě Ústavy České republiky jsou i jiná psaná pravidla, která v sobě skýtají možnosti, jak si je vyložit po svém.

Mazda 787B: Rotační demagog

Wankelův motor. Nádherný zvuk a neskutečný projev. Mazda 787B má v dnešní době rozhodně více popularity, než tomu bylo v 90. letech. Oprávněně?

Skupina S: Za hranicí legrace

Říká se, že WRC je pro chlapce a skupina B, že byla pro chlapy. Tak pro koho měla být skupina S?

Renault Clio Williams: Dospělácký sen

Zlato-modrá kombinace barev ověřená historií. Zvěsti o nejlepším hothatchi, který byl kdy vyroben. Řidičské umění Jeana Ragnottiho. Sečteno, podtrženo – tak vznikla posedlost.

Nissan Juke 1.6 DIG-T - Neberte se vážně

Máte rádi nadhled, nadsázku, myslíte pozitivně a jste nenapravitelný sangvinik? Tak to vám u Nissanu vyrobilil automobilové dvojče.

Jaguar F-Pace 2.0d AWD: První velká kočka

V loňském roce Jaguar rovnýma nohama skočil do milovaného i zatracovaného segmentu SUV. Dopadl na všechny čtyři? A udržel si přitom kočičí silnou osobnost?

Nejheroičtější okamžiky v dějinách motorsportu #2

Každá činnost, ve které se bojuje o čas, má své hrdiny. Hrdiny, které od úpěnlivé snahy dosáhnout vítězství neodradí ani nepřízeň osudu.

Kdy začínáme mít rádi své auto?

Láska může propuknout k jakémukoliv stroji. Dokonce i k tomu, který všichni ostatní zatracují. Otázkou jen zůstává, kdy tento moment nastane.

Nejheroičtější okamžiky v dějinách motorsportu

Každá činnost, ve které se bojuje o čas, má své hrdiny. Hrdiny, které od úpěnlivé snahy dosáhnout vítězství neodradí ani nepřízeň osudu.

Opel Meriva 1.4 Turbo LPG: Auto, jak má být

Může praktický rodinný vůz okouzlit pravověrného autíčkáře? Dokáže MPV nabídnout více než velkou přepravní kapacitu? Matěj asi bude mít výčitky svědomí.

The Grand Tour: O velkých penězích, promarněné šanci a ztrátě iluzí

Nesmrtelná trojice láme rekordy sledovanosti a baví tak bezmála celý svět. Tak proč mě ne? Jsem už starý, nebo pořad ztratil původní kouzlo?

Po Japonci v Praze zbylo pouze jedno hodně široké Porsche

Porsche. Poslední, které bylo chlazené pouze vzduchem. Japonec a nemyslitelně široké pneumatiky. Slavný tuner pracující pod značkou RWB přijel tvořit do Čech.

Proč nerad řídím v zimě a proč rád neřídím nikdy?

Od prvního sednutí za volant chceme jet rychleji. Místo krve nám začne v žilách kolovat adrenalin a až po chvíli si uvědomíme, co se právě mohlo stát.

Čím jezdí novinář: Garáž Jeremyho Clarksona

Která vozidla dokázala prapůvodci všeho petrolheadstva učarovat natolik, že si je musel pořídit do vlastní garáže?

Pravidla a úskalí přeplňování 1. část - Kde se vzalo Turbo?

Snad už od dob, co lidé sedlali koně, chtěli, aby jezdili co nejrychleji. Bohužel, koně více žrádla nezrychlí, jenže auto ano.

Rover 400: Je to Honda, nebo Rover?

Nic netrvá věčně, tedy ani vlastnictví slavného Mitsubishi Colt. Nastal čas pohnout se dál. Jenže kam?

Neobvyklé automobilové testy: Moose test

Rychlý úhybný manévr. Proces, který by každé auto mělo bezpečně zvládat. Ale co když nezvládá?

Reliant Rialto - Žirafový express na třech

Proslavil jej Mr. Bean, Top Gear a kolostřešní kombinace. Kromě jednoho kola tomuto vozu nechybí vůbec nic, a to je s žirafou jeden z mála důvodu, proč ho musíte mít.

Autíčkář se ptá: Co za volantem vás dokáže vytočit nejvíce?

Denně se setkáme na silnici s mnoha skupinami řidičů. Díky tomu je velká pravděpodobnost, že potkáme jedince, kvůli kterým bychom byli ochotní jít do kriminálu. Znáte je?

Souboj titánů: Turbo vs. Kompresor

20. října 2016, 22:32 23 komentářů Radek Chlud Novinky

Turbo nebo kompresor? Která z těchto variant přinese více kilowatt, a která zase větší požitek z kýženého výkonu?

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Expedition 2007 7 miest na diely  2007
Ford Expedition 2007 7 miest na diely

2007 rok výroby
200 koní výkon
5 400 ccm objem

Nissan Primera KOMBI 1998
Nissan Primera KOMBI

1998 rok výroby
130 koní výkon
1 998 ccm objem

Buick Century  1954
Buick Century

1954 rok výroby
150 koní výkon
5 200 ccm objem