Snad v každé debatě točící se kolem moderních automobilů se najde alespoň jeden zarputilý jedinec, který tvrdí, že stará auta byla prostě lepší. Hlavními argumenty takového radikála bývá příliš komplikovaná palubní elektronika, přehršel jízdních asistentů a mechanická složitost maloobjemových přeplňovaných motorů. Nakonec si takový člověk povzdechne nad tím, že by nejraději řídil jednoduchý a poctivý starý sedan. Pokud tedy máte podobně smýšlejícího přítele, jistě mu uděláte radost nasdílením dnešního testu, protože testované Mitsubishi ASX je z konstrukčního hlediska velice konzervativní a splňuje všechny požadavky pravověrného petrolheada.
Začněme motorem: Pod kapotou testovaného vozu se nachází atmosférická šestnáctistovka s výkonem 86 kW (117 koní), schopná nabídnout 154 Nm krouticího momentu ve 4000 otáčkách. Průběh výkonu pak vylepšuje systém proměnného časování sacích ventilů MIVEC. Petrolhead tak může být šťastný, jelikož dostává vytouženou špičku výkonu, díky technologii vyvinuté značkou Alfa Romeo v jejích nejlepších letech. Suchá fakta si ale můžete přečíst kdekoliv jinde, takže honem k tomu, jak si motor poradí s 1,3 tuny těžkým vozem. Pro člověka zvyklého na současný trend downsizingu může být setkání se starosvětskou atmosférou trochu šok, naopak Autíčkář-klasik bude nadšen.
Do 4 000 ot./min se předvídatelně nic moc neděje, načež v druhé polovině otáčkoměru přichází charakteristická vlna zrychlení. Není to úplně tsunami, spíš takový decentní příliv. Motor do otáček nespěchá a pokusy o razantní zrychlení končí jen efektnějším směňováním paliva za hluk. Dynamiku jízdy diktuje zejména velmi konzervativní pětistupňová převodovka. Pět stupňů je – jak vám každý, kdo automobilům rozumí potvrdí – ideální počet převodů, který umožní řidiči intuitivně řadit. Pomíjím nyní samozřejmě extremistické jádro petrolheadů, které za ideál označuje již stupně čtyři. Skříň od Mitsubishi má typické delší převody a v městském provozu umožňuje řidiči často podřazovat až na jedničku. Nevýhoda ospalejší dynamiky je vyvážena rozumným převodem pro dálniční rychlost, kdy auto na pětku v indikovaných 130 km/h točí lehce přes 3000 ot/min.
Dalším příjemným překvapením pro znalce starých dobrých časů je podvozek. Vepředu se sice nachází klasický McPherson, zato vzadu je svatý grál všech pomlouvačů trojkové Octavie, totiž víceprvkové zavěšení. Ortodoxní nadšence pak potěší tužší podvozek prostý zbytečné elektroniky, jenž zdatně odrazuje zvýšenou karoserii od náklonů v zatáčkách. Nářky na předvídatelnou a zejména nudnou nedotáčivost vyslyšel japonský výrobce bezezbytku a tak učinil chování zadní nápravy hravě nervózním. Ona hravost se naplno projevuje zejména v kombinaci se sportovně malým volantem, který pravda poněkud postrádá cit kolem středové polohy. Závodně naladěný jedinec si pak jistě dokáže s vozem důsledně vyhrát a příležitostné odskakování na nerovnostech a vrtění zadkem při odstavení plynu vykouzlí nejeden úsměv na druhdy zamračené tváři člověka, který sleduje svět hořící v plamenech euro-regulí.
Tlumiče svou pohotovostí sekundují tvrdším pružinám a dokáží potlačit naklánění jak od přesouvání hmotnosti v zatáčkách, tak od akcelerace či prudkého brzdění. Vlastně i ty brzdy si zaslouží čestnou zmínku, jelikož jsou ostré jak břitva. Stačí letmý pohyb kotníkem pravé nohy a řidič i s celou posádkou visí v pásech jako při dobrzďování před šikanou ve Spa. Dynamická jízda pak není soudobé a nudné zrychlování kdykoliv si řidič zamane. Kdepak, ostré tempo si musíte zasloužit. Včas podřazovat, neustále držet atmosférický motor v otáčkách a šetřit s brzdami. Alfou i omegou rychlé jízdy v ASX je totiž plynulost, což jak každý petrolhead uzná, je jedině správně.
Interiér vozu připomíná nejslavnější éry působení značky v rallye, a to nejen zpracováním a materiály, ale i ergonomií. Pokud vám vadí současný trend ovládat vše z jediného upatlaného tabletu uprostřed palubní desky, zde vám japonský výrobce dopřeje potřebný balzám na duši. Infotainment skutečně slouží jen k ovládání audiosystému a na všechny funkce je někde schovaný samostatný čudlík. Palubní počítač se přepíná za levou páčkou pod volantem, vyhřívání sedaček hluboko před řadící pákou a tempomat má své místo na volantu. Spíš než o výtku jde ale o úhel pohledu. Můj oblíbený petrolhead mi vysvětlil, jak je hloupé, když musíte jednotlivé funkce lovit na upatlané obrazovce a vlastně nevíte, jestli se vám příslušné softwarové tlačítko podařilo stisknout, když dotyková obrazovka neposkytuje žádnou zpětnou vazbu. Naštěstí rozměrné knoflíky na palubě ASX nejen že mají dlouhou dráhu stisknutí, ale jejich plastové kliknutí doprovází hlasité „PÍP“ z hlubin palubní desky, takže řidič vždy bezpečně ví, že je příslušná funkce skutečně aktivována.
Na rallye éru navazuje i tón výfuku. Do 2 000 otáček je vůz zcela tichý a přiznám se, že jsem mnohdy nedokázal poznat, jestli je vůbec nastartovaný. Nad 2 000 se ozve koncovka výfuku, který dopřeje celé osádce nefalšovaný zvuk závodního Lanceru Evolution. Sportovní zvuk si pak vzhledem k projevu atmosférického motoru, který to nejlepší předvádí u 4 000 ot/min, můžete dopřát, kdykoliv potřebujete zrychlit. Intenzivní řidičský dojem podporuje i zvuková izolace, se kterou se zbytečně neplýtvalo. Konečně každý automobilový nadšenec vám na požádání ochotně odrecituje slavné motto Colina Chapmana totiž „výkonnější vůz je rychlejší na rovinkách, lehčí vůz je rychlejší všude“. S lehkostí se tedy na modelu ASX nešetřilo ani v dalších oblastech. Přední blatníky jsou plastové, v motoru nezaclánějí žádné zbytečné kusy zakrývající hadičky a dráty, z kufru zmizela plnohodnotná rezerva a konečně pozornost pilota nerozptylují ani otravné asistenční systémy.
Verdikt
Pokud se vám současný vývoj osobních automobilů nelíbí a rádi vzpomínáte na časy, kdy stačilo do auta nasednout, nastartovat a odjet, pak je ASX v testované výbavě a motorizaci pro vás naprosto ideální vůz. Na zadní lavici je dostatek místa, stejně jako v kufru. Technika je jednoduchá, veskrze konzervativní a zcela prostá otravné moderní technologie. Dříve byla hlavní prodejní filozofií modelu ASX nízká cena, ale ta postupem času na konkurenci dotáhla. Testovaný exemplář měl ve standardní výbavě couvací kameru a bluetooth handsfree. Za příplatek pak byla v konfiguraci mimo jiné zvolena sada ozdobných prahových lišt (4 721 Kč), metalíza (15 000 Kč), třístupňové vyhřívání sedaček (vypnuto, low, high – 5 798 Kč) a sada plastových lemů blatníků (14 036 Kč). Pokud jsem v konfigurátoru dobře klikal, vychází aktuální ceníková cena testovaného vozu na 498 322 Kč. Zda je to cena adekvátní, pak bude záležet především na tom, jak moc toužíte po automobilu podle osvědčené receptury z dob, kdy se ještě auta dělala správně.
Technické údaje
Motor: atmosférický zážehový čtyřválec 1 590 cm3
Výkon: 117 koní (86 kW) v 6 000 ot./min
Točivý moment: 154 Nm v 4 000 ot./min
Převodovka: pětistupňová manuální
Maximální rychlost: 183 km/h
0-100 km/h: 11,5 s
Průměrná spotřeba (udávaná): 5,7 l/100 km
Cena s danou motorizací: od 424 850 Kč
Habakukk
13. 6. 2018, 08:14 1 reagovatBenzín jedině s 2WD a pokud 4WD tak automat a nafta. Když bych chtěl 4WD tak už je lepší se podávat u Jeepu s ten jejich Renegade.
martinw
13. 6. 2018, 08:30 0No jen kvuli 4WD neni hned potreba Jeep (mas treba Suzuki S-Cross nebo Vitaru, Opel Mokka, Dustera), u ASX se mi libi ta vsednost/nenapadnost - na parkovisti se ztrati mezi ostatnimi, ale Jeep a navic tak stylovej, toho si kazdej vsimne (coz muze byt vyhodou I nevyhodou zalezi jak to beres) a fakt jich jezdi malo nepamatuju si kdy sem naposledy Renegade videl :)
Habakukk
13. 6. 2018, 08:38 0Tak v zemi Škodovek je problém potkat něco jiného. Na Slovensku Renegade potkáván poměrně dost. Mě spíš překvapila nemožnost volby motoru a převodovky pro 4WD s tím, že ceníková cena pro čtryřkolku je nějakých 660t Kč a jen v naftě.
martinw
13. 6. 2018, 08:43 0jo aha 660t no slusny tak tu uz klidne mazda cx-3 awd a tam clovek bude mit radost z rizeni, jen to je fakt maly SUV :)
rock
13. 6. 2018, 09:22 0No, oficiálně je to dokonce bez 150 Kč 700 t.
Habakukk
13. 6. 2018, 10:08 0Máš pravdu blbě jsem se díval. To auto je prostě v provedení 4WD neprodejné.
rock
13. 6. 2018, 10:23 0Vidím to stejně. Že je to jednoduchý až na kost je hezký, ale ta cena 4WD je fakt dost optimistická. Čtyřkolek v cenách okolo 500 t +- 10% je hned několik, dokonce i o třídu větší Honda CRV je pod 600 t.
Aby to mělo smysl, tak snad jenom ty základní verze pod půl mega, ale to už je pak otázkou, jestli si nekoupit Dustera.
Habakukk
13. 6. 2018, 11:52 0Tak mě by si ASX líbilo se zde testovanou 1,6 v provedení 4x4, že to nebude trhač asfaltu nevadí. Prostě kdyby zde testovaná verze za 424t měla příplatek 60t za 4x4 tak je to zajímavá volba pro toho kdo neholduje Dusteru.
cPetan
13. 6. 2018, 08:27 0 reagovatNaši po tutom také pokukovali, ale nakonec se mamině zalíbila Mazda CX-3, tak udělali kompromis a mají Mazdu ????
Jimi
13. 6. 2018, 09:43 5 reagovatKlasického petrolheada by ani nenapadlo hledat tenhle typ auta. Tohle je přesně stvořené pro postarší generaci, která před tím měla něco na způsob Colta nebo Lancera, a potřebuje něco jednoduché, co zná z předchozích let, logicky vyšší kvůli vystupování z auta a výhledu. Na to skotačení po městě a vesničkách ideální. . Nebo se změnila definice klasického petrolheada a už to má nějaký nový název...
Ta lepší zadní náprava je tam hlavně kvůli tomu, aby to v zatáčkách aspoň normálně jezdilo. Protože i ta obyčejná oktáva jezdí v těch zatáčkách o mnoho lépe, už jenom z důvodu nižšího těžiště. Tenhle typ auta před desítkami let ani nebyl.
sumy
13. 6. 2018, 10:23 01) Mám rád Mitsubishi, leč uznávám že současná produkce je hodně smutná 2) ASX mě tedy vůbec netankuje 3) Každý den jezdím Octou 3, 4x4 2,0TDI(tedy s nezávyslím zadkem) 4) Čas od času utrpím i octu 3 s 1,6TDI a tuhou vzadu.
Ta "lepší" zadní náprava je tam pro to, že je to logický krok u vozu s předpokladem 4x4 a říct, že i klasická oktávka jezdí v zatáčkách líp je naprostej úlet! Nejezdil jsem s jiným autem s tak nevyzpitatelným podvozkem. Horší povrch a zatáčka a lovíš to někde v protisměru (to když to ten hroznej ingot vepředu přepere), nebo se to začne stáčet do zatáčky (to když ten zadek začne odskakovat) Ve spojení s DSG, kdy ani není možnost držet stopu pomocí motoru to auto dokonale nenávidím. Nechci rozpoutávat žádný flame, ale octa 3 (minimálně s naftou) je použitelná leda tak na dálnici v přímce.
Jimi
13. 6. 2018, 10:52 0ve všem souhlas. jo uznávám, ta oktáva není zrovna etalon k porovnání. Ale stačil by klasický losí test a hned by bylo jasné, že ASX i s tou nápravou na tom nebude lépe...
sumy
13. 6. 2018, 11:22 1To asi jo, stejně tak já uznávám, že netuším, proč by kdokoliv zapálený do aut ( natož ryzí petrolhead) měl o ASX byť ve stavu notné opilosti přemýšlet. Prostě taková dražší a kvalitnější Dacia Snadero...
sumy
13. 6. 2018, 11:31 0No nedalo mit o a pohledal jsem... Pravda, je to octa s CNGčkem, ale opravdu ji tam nechválí, spíš naopak..
Scout to už 76 km/h nedá
Habakukk
13. 6. 2018, 12:01 0Zázrak z Boleslavi v provedení CNC i 4x4 má vzadu stejnou nápravu. Co mě říkal kluk s Eonu tak je CNG fakt bomba, vodrovnají během zimy jednu sadu zimních kol jak nic. Při razantním odjezdu ti díky váze nádrží na zadní nápravě to s lehkou 1,4 pořád hrabe. Druhá věc každý den hledají pumpu na CNG.
JLK
13. 6. 2018, 12:16 0Vsadim se ze ani sluzebaky bez CNG na tom s vydrzi kol a vseho ostatniho nebudou nijak sklele.
Habakukk
13. 6. 2018, 12:26 0No předtím jezdili 2.0 TDI a tak fatální problém nebyl. Pak přišel befel z říše, nafta je zlo zelený je plyn. Tak fasují auto na CNG.
bitner
13. 6. 2018, 12:42 0CNG nebrat. Drahe je to (na porizeni), tezke je to na ocas (coz je u predohrabu docela problem), tankovat musis nekam do CSAD, kde te zjebe kdejaky pan vratny. Diky, neni zac.
beastar
13. 6. 2018, 14:50 1Pár vyvracení debilit ohledně cng:
Ve větších městech je pump podle všeho dost. V Eonu asi s tankovanim problém nebude. Mají i vlastní plničky. Na auta není silniční daň takže pro velký fleety ideál. Jezdí to 1/1 takže zase ideál. Je to o cca 7 kč levnější jak nafta.
Oktávky cng jsou těžký vzadu. Hrabe to jak debil to mi taky pár lidí říkalo. Jízdní vlastnosti oc obecně nejsou nic moc. Nevim jak jezdí Asx, ale je to kára pro důchodce tak co od toho čekat.
Bavoraczech
13. 6. 2018, 14:58 0Oktávky 4x4 mají zadní víceprvek taky kvůli prostoru. Přece jen tuhá pohyblivá traverza na místě, kudy vede kardan... no zkrátka obestavět to několika ramínky je mnohem jednodušší, i když méně spolehlivá a cenově dražší varianta.
bitner
13. 6. 2018, 15:06 0Cena (priklad):
https://www.fiat.cz/content/dam/fiat/cz/pricelist/2018/05/0517/cz-199-punto-s8-cee-23-3-2018.pdf
Btw si vsimnete vykonu na LPG a na CNG.
S LPG se taky ve firmach kupodivu neplati silnicni dan. Taky to zahadne jezdi 1/1. O siti cerpacich stanic se snad nebudeme bavit.
beastar
13. 6. 2018, 15:12 1A proč to srovnáváš? Kolik je v nabídce továrních přestaveb na lpg? Srovnání sedí versus nafta, benzín. To už můžeš rovnou řešit výhodnost ethanolu:)) Mimochodem Mercedes E cng, kde mám alternativu s tovární zárukou na lpg? Bitner ty kluku ušatá to tvoje lpg ti ještě do nedávna musela plnit obsluha. Až bude okta lpg z továrny tak se taky dočkáš a budete moc v chrámu eko ježdění obětovat bohům konečně krev nemluvňat
bitner
13. 6. 2018, 15:37 0Okta byvala na LPG i z tovarny. Jinak mas pravdu, ze tech tovarnich prestaveb LPG moc neni. Krome Fiatu to jeste donedavna nabizela jedna nejmenovana lowcost znacka z Rumunska a jinak moc nevim. Btw tam byl priplatek 25 Palackych, coz je sranda. Priplatek za CNG je vzdy minimalne 40, spis vic ve srovnani s benzinovou verzi. Firmam se to vyplati, pokud teda nepocitas nasrane untermanagery, kteri to chteli v dyzlu. Na takove to domaci zvykani bych dnes bral Tipo turboplyn. Neprimovstrik, podle vseho to celkem jede, nikdo to nebude krast a za 380 je to jeste prijatelne.
sumy
13. 6. 2018, 15:45 0Zrovínka u mitsu se dalo objednat přinejmenším do lancera
bitner
13. 6. 2018, 15:47 0Jenze to nebyla tovarni zalezitost. To byla vec dylera a to je uplne jiny sport.
Habakukk
13. 6. 2018, 17:06 1Subaru mělo taky tovární LPG, ale nevím zda to dnes ještě nabízí.
beastar
13. 6. 2018, 17:52 0Subaru mělo Forestera. Novej už nevypadá, že by se nabízel v LPG. Příplatek za CNG verzi je vyšší tj. Okta bývala na lpg i s fabriky, ale to si teda nejsem jistej že to bylo přímo montovaný na lince v továrně jako dnešní cng. A k tomu mitsu zase dalo objednat. Když se zaměříšč na dnešní nabídku lpg z továrny najdeš nic... A když potřebuješ 100 aut pro flotilu? Budeš přestavovat 100x Tipo na elpídží... No nebudeš. Proto od Košíku CZ až po EOn jezdí fšecko právě na CNG buď ve škodofkách anebo v VW... potažmo tajdle ty malý pikapy od FCA.
beastar
13. 6. 2018, 17:54 0Btw jak sem psal jako mini firma. Kdyby se dělalo třeba A6 CNG, anebo Ghibli LPG tak si to klidně koupim ......se zárukou jako oficiální verzi výrobce....různý ty Ecobluemotion a podobný. Protože na denní ježdění je ti úplně u prdele, že to neni dost petrolhedsky kůl.
sumy
13. 6. 2018, 19:32 0Jako jo, je ti jedno, že to není petroleheadsky cool, ale nesmí tě to obtěžovat. A se mi právě stalo... Ještě mi dnes se šibalským úsměvem kolega předal formulář od skodawerke, na vyplnění spokojenosti s vozem... Jen jsem tam nikde nenašel kolonku "máte pocit že je to předražený krám se spoustou skoro fungujících fíčur?" :-/
sumy
13. 6. 2018, 19:40 0To Jimi: ještě k těm nápravám a těžišti. Bohužel, nedohledal jsem losí test pro ASXko, ale i Amarok s tuhou to zvládne v 80km/h, tedy soudit to takhle dle pocitu je irelevantní.
bitner
13. 6. 2018, 20:43 0Z ceniku to vypada, ze se Tipo plynuje primo ve fabrice, ale nevidel jsem, takze nevim jiste. CNG ma oproti LPG jedinou vyhodu - da se ziskavat nezavisle na rope (bioplyn), jinak je to drazsi, tezsi a zatim zdaleka ne tak rozsirene. Ale vyrobci do toho docela jdou, ten Mergl na CNG me prekvapuje.
Habakukk
13. 6. 2018, 21:13 0Jo Fiaty jsou LPG přímo z továrny. Tipo ukazuje množství plynu přímo na budících místo teploty vody.
martinw
13. 6. 2018, 22:07 0uz jsme o 200% mimo originalni tema ale me se proste libi Volvo V70 s tovarni zastavbou na CNG, porad se daj jeste sehnat rozumny zanovni kusy pod
beastar
14. 6. 2018, 11:14 0Jo, jo ta v70 je přesně dobrá originál zástavba přímo z fabriky. Žádný pokoutně dodelavany. Mě zase štve, že to zrušil MB pro éčka. Ještě minulá generace erdgas měla. Obecně je blbý že to nedávaj do větších modelů. Jakoby snad každej kdo má trochu nadprůměrnej příjem chtěl jezdit v naftovym autě.
Bavoraczech
14. 6. 2018, 12:09 0Každý kdo má víc peněz nechce jezdit v naftě. Buď je mu to úplně jedno a nebo chce silnej benál :D
Petrolheadskej cool pohled je trochu pokřivenej. Ono je u toho ukazatele množství LPG taky kouzelné tlačítko a světýlko u písmenka B. A to když se zmáčkne, tak se může benzínová nádrž na okresce pěkně podojit. Ale proč bych to dělal třeba ve městě? Tam mi klidně může na semaforu přes motor bafat propan s butanem :)
beastar
14. 6. 2018, 14:08 0Tak to jsou dvě věci buď jezdim voe EKO, nebo na benál někde na okresce a bavim se. Jinak jo jde to přepnout, ale u většiny aut kde máš alternativu tak benzín nikdo dobrovolně nepřepíná. Jinak teda víc peněz, nadprůměrnej příjem sem asi nemyslel 30 čistýho někde ve válcovně plechů,) Tam chápu že je sen pičo pořádnej turbo benzín nejip 1.8T od VW. Většina manažerskejch limuzín se kupuje v naftě i protože to lidi tak chtěj aby to jako bylo silný ale zase to moc nestálo jakože na tý spotřebě.. Rozumíme si už ,) Je to ale daný i tim, že alternativa typu LPG se továrně třeba do A8 nedostane.
Bavoraczech
15. 6. 2018, 11:43 0Ve válcovně plechů... tos pobavil, tam má 30 čistýho tak možná nějakej vyšší manager :-D.
Je fakt, že běžnýmu člověku asi před očima běhaj dolary když tankuje LPG/CNG. Technikovi je jasný, že teplota hoření LPG je vyšší, ale líp rozprostřená v prostoru válců, takže pro běžný ježdění super, ale když chci motor vytáčet pod zátěží, tak dostávaj ventily štosy... Takže když se jedu bavit a trošku mi záleží na životnosti motoru, tak tam prostě natankuju za 500 Vervy nebo V-Poweru a zábava začíná. to je jako když v tý válcovně plechů chodíš na závodní meníčko za 30,-. To bys do hospody nešel nikdy, protože je to ta msice lepší, ale raději si necháš zajít chuť, abys na sobě ušetřil.
Jo, je fakt, že spoustu lidí, co má TDI ho má hlavně pro ten zátah vocpoda... Jen úplně nechápu velkoobjemový nafty.. jestli to žere 11 nebo 13 už mi třeba nepřijde takovej rozdíl.
beastar
15. 6. 2018, 13:14 0:D Copak vim kolik se bere někde v kolbence? To byl jen laskavý příměr. Mě u velkoobjemový nafty teď dostalo, že jezdim za tu samou spotřebu co ty malometrážní sajrajty s 2x takovym výkonem. Jestli to žere 11, nebo 13 už je vážně jedno to je fakt. Jinak já teda na sobě moc nešetřim a LPG sem v žádným autě (vlastním) neměl. CNG mám prozkoušené a nebylo to nic co by mi vadilo. Mimochodem s tou Vervou a tak ono je hezký si tady takle wodbornicky referovat, ale taky dost záleží v čem jakože ta LPG je instalovaná. Asi píšeme o V6+ tam to potom má smysl. V nějakým strojku co má sotva dva ubohý litříky objemuv atmo rytmo je stejně zábava zapovězená a když to je teda auto na který takovej malej motůrek stačí, tak je to víkendovka a tam snad proboha ani ten frajer s tý válcovny co má teda ok dobře 21 plus stravenky nepotřebuje PLYN!?
Bavoraczech
15. 6. 2018, 14:38 0Tak nějak automaticky jsem počítal, že auto pro zábavu fplynu bude mít... tak nějak tu V6-V8. Ona ta spotřeba Miaty není tak vysoká aby dávalo logický smysl do takového auta instalovat plyn. To beztak žere těch 6 litrů při klidné jízdě...
beastar
15. 6. 2018, 23:08 0Tak někteří dávali lpg i do aut typu Fabia, Logan a tak podobně. Od těch není objemově a výkonem třeba k miatě daleko. Dávat lpg do Mustangu třeba je prasárna a buranství. Tak jaký to zábavný auto si v tom mám představit? Rozdil už bude v tom bez urážky, že pro mě je zábavný auto Gallardo či Evo X a ty vysypeš hned miatu;) Tak se asi neshodnem. Lpg má smysl v 5.7 daily Ramu třeba. Určitě ne v autě na víkendy. A že to jde přepnout je supr, ale je to nakonec jedno a ta montáž na v8,6 taky nestojí korunu že. No nic to je mimo Asx...
Vorlosup
13. 6. 2018, 10:29 1 reagovatAdame super článek! Tohle bych řekl dobře definuje Autíčkáře. Test, kde je nudná plechovka zábavně a s nadsázkou popsaná.
Sausages
13. 6. 2018, 12:38 2 reagovatSuper test Adame. To auto musí být naprosto otřesný krám :D. Opravdu ideální auto pro petrolheady, pro který je každý starý bazmek super kára. Dobrá práce :)
Inženýr
13. 6. 2018, 13:01 2 reagovatChápu tomu tak, že v testu je hodně nadsázky. :) Jinak ASX jako crossover petrolheadův? Na jedné straně ano - je to normální auto, žádná parodie. Na straně druhé není ASX v žádném případě okruhovým strojem (pokud každé auto pro petrolheada takovým být musí). Mně se to třeba líbí, narozdíl od toho SUV co teď nazývají "Eclipse", cílovkou však nejsem. Kdybych (pokud bych) však ASX kupoval, tak výhradně s motorem pro osobáky a ve čtyřkolce, což se jaksi nedá, že?
peca
13. 6. 2018, 13:30 8 reagovatCtu spravne mezi radky, ze je to beznadejne zastaraly kram a ceka se jen na kulku z milosti v podobe nastupce?
beastar
13. 6. 2018, 15:02 0Ne to už bylo zastaralý, když to bylo nový.
beastar
13. 6. 2018, 14:59 0 reagovatV krátkosti sám bych to líp nenapsal;)) A ta barva je jako fakt metalíza? Wut e hel? Mimochodem to auto mi připomnělo mobilní founy Aligator. Uděláme všechno jednoduše a levně a ty co pamatujou časy, kdy to bylo žůžo to stejnak koupí. A ta cena? Jezdit s tim musí bejt ale očistec... Úplně vidim tu sílu toho krouťäku ve stoupáních.
Csaba
13. 6. 2018, 15:05 1 reagovat"Nakonec si takový člověk povzdechne nad tím, že by nejraději řídil jednoduchý a poctivý starý sedan."
Jo, přesně takovýmto, v úvodu zmíněným konzervativcem jsem. :)
Proto mě tak překvapilo že je zde testován model ASX a ne "jednoduchý a poctivý sedan", Lancer :)
Chtít totiž jednoduchý a poctivý sedan, bez všech těch hovadin, blbostí a nesmyslů zmíněných ve druhé větě jdu právě k dealerovi Mitsubishi a koupím si, chvilka překvapení, Lancer, NE ASX! :-)
beastar
13. 6. 2018, 15:14 0Já si myslim, že by si nakonec zase skončil u toho e34 v naftě páč to byla stejně nejlepčí kára fšech dob a nějaký lencr to nemůže překonat.
Habakukk
13. 6. 2018, 15:14 0No vidíš já bych šel pro Tipo sedan.
Csaba
13. 6. 2018, 15:20 0Zase?!? "Sorry jako" ale E34 v naftě jsem jaksi nikdy neměl, měl jsem E39 528i Touring :-)
Vlastně jsem nikdy neměl naftový auto, díky bohu :)
Hm, ale taková E34 540i Touring v "Avus blau metallic" - to by se mi líbilo.
beastar
13. 6. 2018, 15:23 0Jako dobrý 528 sem taky míval. Ale tvl turing? Sorry jako kočárek nevozim a řemeslník taky nejsem;D
Csaba
13. 6. 2018, 15:33 0No, byl jsem mladej a divokej, řemeslník ne, kočárek? Brrr...
Takže to vyhrála verze kombi, ono se v tom, jaksi lépe dělalo "TO", po sklopení zadních sedadel... :)
Pro Habakukka: člověče, asi bych své prachy fakt raději směnil za něco co vyrobil japonec v Japonsku než nějaký Ahmed nebo Simir v Turecku. Nic proti Turkům nemám a nechci je podceňovat, ale jistě jim šlo (jde? půjde?) lépe usekávání hlav nevěřících psů než relativně složité strojírenství :)
beastar
13. 6. 2018, 17:59 0Až teda na to, že v tý výrobě dělá těch japončíků minimum. Jinak to bude s tim Tureckem pravda. Viz kdysi kvalitní X5 z Bursy....
Csaba
13. 6. 2018, 18:04 0Jasně že ne, nejsou blbí, aby stáli někde u pásu jak mongolové. Za ně makaj roboti :)
martinw
13. 6. 2018, 22:09 0Jasne za japonce makaj roboti, ale misto toho drepi v kanclu 12hod denne a pracujou bezne i o vikendech, jako slusny magorstvi ta jejich pracovni kultura :D (pred kterou smekam protoze my v EU jsme zas na druhou stranu pekne lina a vyzrana spolecnost)
-
Komentář upraven 13. 6. 2018, 22:10:08
beastar
14. 6. 2018, 11:19 0Kdyby jenom 12 hodin. Oni kolikrát jedou 19 i 24 hodin. Seppuku běžná věc. Největší počet sebevražd u lidí 20 až 44 let na světě. Vysoký výskyt infarktu s následkem smrti. Spánková deprivace to je ta jejich kultůra práce. Obdivuhodný ale zničujici.
M P
14. 6. 2018, 11:46 1Beztak takhle pracujou jen proto, že jsou strašně neefektivní, a navíc je k tomu žene skutečnost, že kdo v kanclu sedí dlouho, vypadá, že hodně maká. Přesně takhle se dělá v Brně.... a když svou práci stíháš dobře, tak jsi málo vytížený :)