načítám data...

D1 je peklo, ale nemůžeme si za to sami?

30. července 2018, 07:22 132 komentářů M P Editorial

Naše nejdelší, nejlepší a největší dálnice už se tu dlouho neprobírala. Což je ale škoda, protože námětů poskytuje prakticky nekonečně. Dnes to změníme.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Vím, že obvykle dělám advokáta našich silnic, co se kultury ježdění týká. Situaci u nás zkrátka nevidím tak černě, což je možná dáno tím, že nejezdím bůhvíjak často někam daleko, možná to opravdu není tak zlé, jak se říká. 

V poslední době se ovšem častěji vyskytuji na dálnici D1 a musím říct, že je to častěji, než by mi bylo milé. A co tam obvykle vídám se mi ani trochu nelíbí. Nevím, jestli je to tím, že už se nejdelší schody na světě opravují tak dlouho, a lidem už z toho prostě kape na karbid, nebo tím, že je v posledních několika měsících poněkud horko, ale jezdit po D1 je prostě za trest.

V prvé řadě bych se ale rád vymezil proti všem těm nadřidičům, kteří tvrdí, jakým jsou rychlostní omezení v zúženích zločinem proti všemu. Nejsou. Je tam prostě málo místa, spousta lidí se bojí jet v úzkém prostoru vedle kamionu i padesátkou ve městě, navíc svodidla občas nepříjemně trčí do pruhu a nikdo je nenarovná. A když už na dálnici náhodou někdo pracuje, nižší rychlost okolního provozu pro ně znamená menší nebezpečí. Navíc jestli neudržíte konstatní rychlost bez toho, abyste se museli soustředit na rychloměr, následně nedáváte pozor a nabouráte, je to váš problém. Jasně, otázkou je, kam jdou peníze z úsekových měření a kdo na tom bohatne a tak dále, ale to je na jiný článek.

Ony tedy ty omezené zóny znamenají větší bezpečí pouze teoreticky. Nezřídka se stane, že na začátku zúžení to nějaký kamion přepálí s rychlostí, nebo se nevejde a lehne přes svodidla právě do míst, kde probíhají práce, onehdy se zase dva umělci ťuknou daleko v zúžení a připraví tak hezký den všem těm nešťastníkům, kteří jedou za nimi. 

Přitom, jeden by řekl, že když je vzájemná rychlost vozidel nízká, skoro nulová, nemůže se nic stát, prostě si to hezky plynule bok po boku projedeme, kdo nemá odvahu jet vedle kamionu, zařadí se za něj, a nic se neděje, za 10 kilometrů tohle vzájemné sbližování končí a naše cesty se opět rozejdou.

Jenomže právě plynulost je to, co ježdění na D1 tragicky chybí. Nevím, zda je to příčina, nebo následek, faktem ale je, že jízda jako na gumě je na D1 všudypřítomná.

Cestou do Prahy při vracení testovacího Maserati Ghibli jsem na to všechno vyzrál. Prostě jsem ve výchozím bodě zadal do navigace nejkratší trasu, zhruba zkontroloval, kudy to vede, zjistil, že podle výpočtu pojedu asi 4 hodiny a vyrazil jsem. Mohl jsem si to dovolit, a je mi jasné, že představa čtyřhodinové cesty na trase Brno – Praha je pro většinu lidí dost děsivá, já ale nelitoval ani minutu. 

Pravda, několikrát jsem se dostal na místa, kde jsem nikdy nebyl, a projížděl vesnice, kde vypůjčené modré a velmi hlučné Maserati budilo spíš pobouření a děs ve tvářích nebohých vesničanů, na druhou stranu jsem třeba potkal Lamborghini v místě, kde bych ho nečekal. Co na tom, že to byl traktor. 

Navíc jízda pustou krajinou v silném a neobvyklém voze, za volantem osamělý mladý muž a občasná zastávka na cigaretu, připadal jsem si zkrátka jako ve filmu. Nemusel jsem ani porušovat rychlostní limity, silnice byly defacto liduprázdné, a tak cesta hezky ubíhala a já ještě nasával poslední dojmy z krátkého románku s italskou kráskou s úchvatnými boky. Pokud můžete, dělejte to také tak. Jezděte atraktivními vozy takovými silnicemi, abyste si to užili.

Zpátky ovšem na D1. O té se rozhodně nedá říct, že by byla liduprázdná. A idylické cestování na ní budete hledat opravdu těžko, snad někdy kolem třetí hodiny ráno to půjde, ale zaručit vám to nemůžu.

Příklad věci, kterou chápu opravdu těžko, je kolona bez příčiny. Určitě se vám to stalo. Jedete,a v dálce vidíte, že provoz stojí, možná už o tom dokonce víte z dopravního hlášení, informačních tabulí, nebo aplikace Waze. Řeknete si, že to bude asi před zúžením, nebo si postesknete, že tam je nějaká nehoda, a doufáte, že to nebude dlouho trvat. Pak stojíte jako idiot v koloně.

Jenomže najednou se kolona rozjede, a jak se rozjíždí stále víc, zjistíte, že na silnici nic nebylo. Žádná nehoda, žádné zúžení, prostě dopravní zácpa jen tak, bez zdánlivé příčiny. Možná znáte tohle video, ilustruje vznik takové situace docela názorně. V podstatě stačí malá neplynulost, narušení toku provozu, který ve výsledku vygeneruje docela slušnou zácpu. Přitom je řešení docela snadné. A ne, nejsou to autonomní auta, ne nutně.

Prostě sakra stačí, abychom se vzájemně nelepili na zadky. Teď myslím auta. Podívejte se někdy kolem sebe, jak lidé jezdí. Nejsem nějaký bojovník za bezpečnou vzdálenost, ovšem jestli mě něco dokáže fakt rozhodit, je to expert, který se mi lepí za zádí auta příliš blízko. Ostatně když jedete někdy po dálnici, sledujte, jak často se lidem rozsvěcí brzdová světla. Příliš často na to, že jsou na dálnici. Když si necháte víc místa, máte víc času reagovat i na drobné zpomalení vozu před vámi, můžete bez stresu sledovat dokonce i zrcátka (teď se někdo možná dozvěděl novinku, ale dálnici je to přínosné) a nemusíte na brzdy skákat jako kokot vždycky, když se autu před vámi rozsvítí brzdovky. 

Bohužel to zní příliš snadno na to, aby to fungovalo v praxi. Když si necháte hodně místa na okresce, někdo vás předjede a mezeru vyplní. Pokud je dálnici více pruhů stane se vám to taky. Je to otrava, je to frustrující, ale musíme holt začít každý sám u sebe. Jinak někdo přijde a ta autonomní auta vám vecpe silou, protože prostě neumíte jezdit na dálnici dost bezpečně a plynule. 

A jaké jsou vaše zkušenosti s ježděním na D1 a ostatních českých dálnicích? Necháváte si místo, nebo zálibně obdivujete zádě jiných vozů z malé vzdálenosti? Podělte se v diskuzi.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Goldies
30. července 2018, 07:36
0

Amen! Plynulost, to je to co strasne chybi... praci mam kousek od sjezdu z D1 (Ricany/Ostrovacice) takze si opravdu uzivam kazdy den. Navic mam ted opravdu vykone auto (44kw), takze se na me ve zuzeni lepi ridici pomerne casto a to se opravdu snazim byt v rychlem pruhu jen po dobu nezbytne nutnou :-D

Ale je to jak rikas, nechas si bezpecny odstup a uz se ti tam bud nekdo nacpe, nebo za tebou jedouci ridic zacne vyzname gestikulovat, blikat a nakonec podjede z prave strany... a to fakt nastve...

reagovat
Jimi
30. července 2018, 08:34
0

3-ka v citigu 44kw točí až do cca 140km/h a citelně zrychluje, 160 to dá taky, nevidím v tom problém, proč by se měli lepit... ale daily na dálnici by to chtělo něco výkonnějšího... :D

Goldies
30. července 2018, 21:49
1

Moc moderni :-D

VK
VK
30. července 2018, 07:43
-2

Hlavní zdroj neplynulosti jsou - zlobte se jak chcete - předjíždějící se kamiony. Se všemi důsledky.

reagovat
ma
martinw
30. července 2018, 07:53
0

I kdyby se kamiony nepředjížděly, vždycky se najde část osobních vozů které Vám prostě rychleji nepojedou a chtějí předjet - tohle vidím denně na D4 kde je sice málo kamiónů ale vždycky to zazdí nějaký 'strýc ve stare rachotě', který začne předjíždět s Vmax 110kmh. Ve výsledku je při středně hustém provozu možnost :
č.1 : držet basu v pomalém pruhu s kamióny a klidnými řidiči okolo ~ 100kmh
č 2 : brzda/plyn v rychlém pruhu 110 - 140kmh a akceptovat riziko nedodržení bezpečné vzdálenosti

a pokud právě stojíte na D1 posílám písničku :


-
Komentář upraven 30. 7. 2018, 08:01:45

beastar
30. července 2018, 17:43
3

Já mám třetí metodu 180 v levym když to jde. Do tý doby než za tebe přijede Superb a lepí se v těch 180... Naposledy mi psal sniž rychlost!!!!! Kluci už to maj vymakaný. Kamiony mě serou, ale co tak zpomalíš za nim na 20 sekund na 90 a jedeš dál. Horší jsou vmax 110 dementi(hezky) co se nacpou do levýho a jedou a jedou a jedou. Nezájem že je za nima štrudl. To jsou takový ty školiči. Teď v tom vedru se to zhoršilo. Nedávno jsme si s takovým pánem velmi příjemně povídali na benzínce, kde jsme se potkali. On se mě ještě šel zeptat co prej mám za problém. Slušně jsem odvětil, že č%#@ky jako je on.

Typickej řidič víkenďák road cancer. Já jedu a maximálka je 130... Začínám mít raději lidi co jezděj rychle a rozhodně, než dobytek tohoto typu. Poznávací znamení levná autokamera na předním skle a na autě nálepka... Nějaká chytrá třeba jestli tohle prečteš si moc blízko.

Ju
Junior
30. července 2018, 19:27
0

dítě v autě vole. Jak to vidím, mám chuť si na všechny auta navařit rám a Je suis Trpiš kurva. Stejně z toho nic jinýho nevyroste.

Ju
Junior
30. července 2018, 19:29
2

a chápu to správně, že tě za 180 neosolili, ale jenom dali výstrahu? Jakou kombinaci máš na RZ? Tohle se mi nestává...

MartinCoupe
30. července 2018, 20:52
0

Beastare, jseš básník on the road. Já bohužel na takovýhle upřímnosti nemám postavu :-)

beastar
30. července 2018, 23:43
0

No neni to jenom o postavě;) On taky nebyl úplně ve formě. Junior přesně tak za 180 na d5 jenom výstraha. Jeli zamnou tak kilák, dva. Řikám tak jeď kreténe viď. Vidim ty majáky tam:) My zatuh úsměv. A tahle zpráva. Nemám kombinaci mám značku pro idioty za 10.000.

MartinCoupe
31. července 2018, 08:21
0

Jasan :-) Tak to by me zajimalo, co tam mas napsany

sheogh
31. července 2018, 10:47
0

Oni uz mozna nekteri dostali rozum - v podleni dobe jsem takhle mijel 2x ten jejich vystrojenej Transporter v podobne rychlosti, a vubec nic. Ani dopis neposlali. A znacku mam "random", zadny vesely text... Tipuju, ze Beastar ma na znacce neco jako 1AC AB11 :-D :-D

Jojo, budto to je ten "strec ve tare rachote", nebo rodinnej vylet v nejakem MPV - typek se sotva drzi volantu, jede v levym 110 a "ostatni si me prece objedou"

MartinCoupe
31. července 2018, 10:57
0

Rekl bych, ze tam ma 666 Beast PHA :-) Jo, rodinka ve starym vypelesenym MPC, to sedi

beastar
31. července 2018, 12:00
0

Sorry takovej bourák nejsem:D A acab by ti možná ani nedali. Je tam nazev firmy a cislo nic extra jako satan66 atp. Každopádně mě přijde, že se snazej bejt rozumný. Myslim že tě berou jen když je akce anebo když fakt jedeš jak hovado. 180-200 a blikáš a troubíš a si agresivní.

sheogh
31. července 2018, 13:10
0

Taky bych rekl, ze by to neproslo :-) Nazev firmy je v pohode, to me prijde jako celkem smysluplny vyuziti te "custom "znacky... obcas taky vidavam pana s matne modrou X6 a znackou LUCIFER1 ... to je minimalne usmevny :-D

beastar
31. července 2018, 13:21
0

Jo, jo já jako sem docela extravagantní člověk, ale tenhle typ značek fakt nemusim. Jakože Boss, Satan, Demon, King a podobně. Nevadí mi věci odkazujici k autu a třeba ty firemní názvy mi přijdou v pohodě. U mě to je zbytečnost ale větší firmy když pak maji XY 1,2,3 tak to působí jako doplněk dobře a lepší jak mít na autech třeba celopolep. Minimálně si toho lidi všímají. Potkávám Mercedes a ten má na spz jenom 777 vypadá to hnusně.

MartinCoupe
31. července 2018, 14:50
0

V nemecku v Benteleru meli manazeri na sluzebakach vedle PB jejich koncove 4 cisli... To mi prijde dobry.

MartinCoupe
31. července 2018, 14:50
0

Mysleno telefonni cislo :-)

Ju
Junior
31. července 2018, 15:25
0

Lucifer je dokonce X6M :)

beastar
31. července 2018, 15:33
0

X6M koukám že lucifer je slavnej. To je přesně to co já nechci.

MartinCoupe
31. července 2018, 19:54
0

Lucifer je gut!

Jimi
30. července 2018, 08:18
0

Škoda, že už začátku ta dálnice nebyla navrhovaná jako min. 3-proudá. Min. trasa Praha-Brno. A paralelní severní výstavba dálnice spí. Nebo napojení na Rakouské dálnice taky nic moc...Rakušani to mají dotažené až k nám...je směšné, že za skoro 30let- předtím se můžeme vymlouvat na socík- se postavilo jenom pár stovek km dálnic. Holt korupce stát-firmy funguje. A potom musíme řešit zácpy, zúžené pruhy, ... tovar se taky na druhou stranu vozí jenom kamiony tam a zpátky. taky jsem teď objevoval nové trasy a krásy moravy a vysočiny, když jsem do mé trasy nezahrnul stojící D1...

reagovat
MartinCoupe
30. července 2018, 10:19
2

Holt Čukrostán. A hlavně, že se pořád řeší, kdo byl před 30ti lety u komoušů a tak...

beastar
30. července 2018, 17:35
0

Základní zaklínadlo. Za všechno můžou komunisti. A nebejt 40 let komunismu. To že se za 30 let udělalo práce jako jinde za 10 to už se neřeší. To asi taky komunisti.

Ju
Junior
30. července 2018, 19:28
0

Kdo byl před 30 lety u komušů není problém. Kdo byl aktivní u komoušů je problém.

Jimi
30. července 2018, 21:54
0

MartinCoupe
31. července 2018, 09:12
-2

Me ani nezajima, jak byl kdo aktivni. Me zajima, jak maka ted. Howg

Ha
Hansoff
30. července 2018, 09:55
0

D1 jezdím každý den a je to čistá radost. Ráno kolem 5. se to dá, ale odpoledne mezi 3. a 4. to začíná správná sranda. A nejlepší na tom je, že objet to teď přes všechny ostatní uzavírky není kudy.

reagovat
tomyks
30. července 2018, 10:17
2

Když pominu to hledisko bezpečnosti, všimnul jsem si, že je úplně jedno zda bezpečnou vzdálenost dodržujete, nebo ne. I kdybych se opíral o nárazník auta přede mnou, stejně si předjížnějící vozidlo vynutí udělat místo. Nezbývá nic, než s tím počítat.
Naprosto souhlasím s vynecháním D1. Letos jsem podnikl malý výlet v Z4, což mně přimělo objíždět všechny rychlostní silnice a nestačil jsem se divit jak krásné okesky a krajinu v naší zemi máme. Trasa Jeseník -> Šumava utekla vážně rychle. Provoz v pátek odpoledne a v sobotu byl zanedbatelný, místy nulový. Neděle už byla horší. Kvalita silnic parádní. Po dálnici jsem absolvoval jen úsek Tábor -> Veselí a měl jsem pocit, že těch pár nekonečných km trvá snad týden. Na zpáteční cestě jsem musel kousek přes Brno a to bylo za trest. Za Brnem už zase směr Uherské Hradiště a tradá užívat si jízdu. Ani po 12 hodinách za volantem jsem nebyl unavený a jako bonus mělo BMW Z4 super spotřebu :)
Prostě nejezděte po D1 a nespěchejte. Nemá to cenu.

reagovat
BigBen
30. července 2018, 15:44
0

Taky raději vynechávám D1 pokud to je, při plánování cesty na dovolenou zcela učitě.

MartinCoupe
30. července 2018, 10:19
5

Napsal jsi to krásně, jezděte atraktivními vozy a svět bude hned veselejší!

reagovat
PepaSFI
30. července 2018, 10:23
5

přesně můj názor! Lepení dělá 99 procent všech nepříjemností na silnici. Když nemáte před sebou dost místa, sami sobě ubíráte prostor na plynulost a pohodlí. Jeden zpomalí, druhý už musí na brzdy, třetí už dupe brzdu jak v kresleným filmu a čtvrtý do nich bouchne a semele je všecky. To samý platí i opačně, při rozjíždění z křižovatek. Pokud nemáte dost místa, nemůžete se plynule rozjet, nemáte prostor na tolerování změn rychlosti. na každou drobnou změnu musíte reagovat prudce, čímž se z malé změny stává velká a výsledek je že kolona se cuká jak epileptická Lochneska. A to samý platí pro předjíždění. Zrychlení z nálepu nefunguje, to si myslí jen naftoví jehovisti a podle toho to vypadá. A to platí i pro to předjíždění kamionů. Tím myslím v situaci osobáku. Když dojíždím kamiony co se předjíždí, z dálky si plynule zpomalím. Ono to zas tak dlouho obvykle netrvá, pak si zas plynule zrychlím. Když se na něj nalepím a budu nervačit, nic tím nevyřeším, jen mi každá sekunda bude připadat dlouhá. Při dobrým načasování ani to zpomalení nemusí být moc výrazné. Stačí se dívat, nemít hranici světa na špičce svého nosu.

reagovat
Sh
Shaddam
30. července 2018, 16:48
0

Chtěl jsem taky napsat nějaký postřehy z cest, ale už jsi to udělal za mě. Pod všechno se podepíšu, jen ta zmínka o nafťákach se mě osobně jemně dotkla... :)

PepaSFI
30. července 2018, 19:28
3

bohužel, ono to tak obvykle bývá. Typicky starší Octavia nebo Golf se zadkem černým jak raketa Falcon. Každej naftovej jehovista přece ví že TDI zrychluje hustokrutě páč táhne vodspoda. Takže nalepit, ještě blíž, ještě blíž, vykouknout, ještě víc nalepit, vybočit, zatlápnout plyn do podlahy, ideálně na šestku, aha ta rovinka končí a proti jede kamion. Saze lítají a najednou je to tady! Vyběhaný turbo konečně nabralo dost tlaku a konečně to zrychluje. Pak se to dostane do normálních otáček a nastane nirvána, Jenže ten kamion už je fakt blízko takže honem zpátky do svýho, tak půl metru před předjížděného a hned ubrat, asi aby se nepokazila spotřeba.

Ju
Junior
30. července 2018, 19:32
0

Po zakončení předjížděcího manévru mimo dálnici jdu prakticky vždycky na brzdy, protože si trotl předjížděný neumí držet pořádnej odstup a na plynulé zařazení (třeba že tam chvíli nechám ten roztočenej kvalt, aby auto plynule zpomalilo a pak až zařadím/nacvakám zpátky šestku/osmičku). Takže sorry, jestli se ti tohle děje nějak pravidelně, problém sedí v tvém autě...

http://dfens-cz.com/pane-mullere-nedelejte-ze-me-vola/

PepaSFI
31. července 2018, 06:25
0

jestli to dobře chápu tak předjedeš a hned zpomalíš? A jak mám rozumět poznámce o trotlovi co neumí držet odstup? Chápu dobře že předjíždíš v situaci kdy stejně nemůžeš pokračovat dál vyšší rychlostí? V situaci kdy se nemůžeš v pohodě zařadit protože tam není místo? Tak proč předjíždíš? Obávám se že jsme se právě dobrali k podstatě věci.

Ha
Hansoff
31. července 2018, 06:55
0

Když tohle čtu, tak jsem si vzpomněl na cestu ze Znojma z vinobraní. Je to už pár let, ale jeli jsme na Třebíč v souvislém proudu aut, kam až oko dohlédlo. Průměrná rychlost byla kolem 80, ale i tak se našlo pár bláznů, co předjížděli auto za autem. Vykouknout, zatopit pod kotlem, dupnout na brzdu a zařadit se o zpátky o 1 až 2 auta dál. Možná byli v Třebíči o 5 minut dřív, ale ten adrenalin...

Ju
Junior
31. července 2018, 15:33
0

čichám čichám potrefenou husu.

K podstatě věci jsme se dobrali už dávno, ve tvém prvním postu. Málokdy máš prostor předjet 4+ aut táhnoucích se devadesátkou, ani na I. třídách se to často nevidí. Ale pokud řidiči nejsou trotlové, drží si v těch 90 rozumný odstup, takže si vklidu předjedeš jednoho-dva, už v půlce předjíždění pustíš plyn, takže auto klidně brzdí motorem, zařadíš se a čekáš co dál. Ovšem když si dementi visí pár metrů za nárazníkem (=tam kde ta díra prostě není, tam se necpu, nenechám se zabít autem v protisměru) to holt musíš natvrdo poslat mezi ně a jít na brzdy. Když mu totiž dáš prostor reagovat jak jsi vedle něj,, okamžitě tě zavře, asi mindráky z mládí.

Teď mě nedávno pobavil nějakej mladej kluk v rakouský Q7 na dálnici. Jel 120 v levým, nalít jsem si do pravýho že ho předjedu, on mě zavřel proti kamionu, reálně jsme v tu chvíli jeli třeba 170, tak jsem musel brzdit, vrátit se za něj, on si předjel kamion už zase 120 a pak mě pustil. Když jsme se míjeli, tak na mě s tou svojí kočkou tak významně koukali. Chudák holka.

Netuším kde jezdíte, ale předjíždění není žádnej kouzelnej manévr co se dělá jednou za čas. Jedu a dojíždím. Občas jedno auto, občas 3 ve vláčku. Kde je mezera, tam se nacpu a reálně mě nejvíc obtěžuje fakt, že lidi ten bezpečnej odstup nedodržujou. Ať si těch 75 mimo obec klidně jedou, to mi nevadí.

Ju
Junior
31. července 2018, 15:36
0

jooo a abysme se pochopili, když už jsme tady všichni tak de iure. Když si budeš držet 2s odstup (kterej doporučovali v autoškole nám), tak nemáš žádnej problém, protože to už je díra jako kráva. :)

PepaSFI
31. července 2018, 18:52
2

člověče ty mě bavíš, to je encyklopedie, tam je snad úplně všecko. Jen pro lepší přehled, aby bylo jasno, tam je úplně všechno špatně. Děláš všechno pro to aby v provozu byl príma chaos, všichni se úplně zbytečně nervovali a ještě máš neotřesitelnou jistotu že je to tak správně. Vypadá to na další potvrzení mé teorie že vibrace TDI motoru poškozují mozek a vyvolávají poruchy chování. Asi nemá smysl to rozepisovat, mnozí jistě chápou a kdo nechce, stejně nepochopí.

Ju
Junior
31. července 2018, 22:43
2

to je jasný, vyvibroval mi mozek levým uchem.
kdo (ne)úmyslně brání předjíždění, spadá pro mě do kategorie pasivně agresivních vychovávačů. Nehodlám se zdržovat a ztrácet čas kvůli demenci ostatních. Asociální? Možná. Ale stejně jako na podjíždění, jsou k tomuhle potřeba prasata dvě ;)

krab
30. července 2018, 10:37
6

Jak říkáš, no ...
1. nejezděte po D1
2. nelepte se nikomu na prdel a taky se nikoho nesnažte nesmyslně "vyškolit"
3. Užijte si jízdu v Maserati

:)

reagovat
beastar
30. července 2018, 15:36
0

A ten třetí bod je podmínka, nebo mě může jízda v Maserati taky někdy něčim srát?

Ju
Junior
30. července 2018, 19:35
0

jestli je bílý, na lízačku a v dieslu, tak to není maserati, ale dodávka PPL. :(

beastar
30. července 2018, 22:26
0

Hmm aha 60% aut je v dieselu a v základní barvě;D Chapu lepší je takový auto s logem VW. Příště si dám bacha a vemu si červenou abych byl nejvíc hustej borec. Jo a v benzínu, protože v naftě maj auta jen kreteni. Aneb jak urazit 60% řidičů.

Ju
Junior
30. července 2018, 22:35
0

toe jasný. Bejt to třílitr audinka fčerný metle, nic bych si nedovolil, pán velkomožný

beastar
30. července 2018, 23:48
0

Jojo to je fakt. Sakra se snad nepoučim. Tak příště Pašíka na hlínách fplný s R paketem. A nějaký to 2.0 tfsi snad udělaj do tý dobry biturbo. Černý okna a spz ... 777BOND. A kartičku pro invalidy....

Ju
Junior
31. července 2018, 00:02
0

průkaz poloboha nemáš?

ma
martinw
31. července 2018, 07:26
0

průkaz polobohja ..to máš na mysli parkovaní na modrých zónách po praze za 30 litrů ročně ? To určo má.

MartinCoupe
31. července 2018, 08:24
0

Maserati bude Maserati, i kdyby ti na nej pujcila tchyne. Diesely taky nemusim, ale ten trilitr Motomory bych minimalne prubnul

Ju
Junior
31. července 2018, 08:27
0

martinw: ne.

beastar
31. července 2018, 12:03
1

Myslí stranickou kartičku ANO a vjezdovou kartu do PSČr za oknem. :))

Ju
Junior
31. července 2018, 15:37
0

To nemám ani já :(

Av
Avatar 158
01. srpna 2018, 13:39
0

Stanley, presne tak.

Stanley
30. července 2018, 10:51
1

To lepení na zadek je takový národní sport, milujeme to. Když se po okreskách vrací v neděli odpoledne chataři do měst, vytváří takovou krásnou světlohru střídavě blikajících červených diodek. To když se jich šine 5 - 10 těsně za sebou a všichni za pomoci přibržďování kontinuálně a pečlivě udržují svůj hrozen, který vytvořili už kdesi nahoře v Jeseníkách.
A ty dálnice... přesun na nedávnou šumavskou dovolenou byl proveden výhradně po okreskách. Cesta o hodinu delší, ale zážitek jak poznávací, tak řidičský.

reagovat
Ev
Evlo
30. července 2018, 13:02
-2

A co? Zjistil jsi, ze vpravo to jede stejne jako vlevo, kdyz jsi rychlejsi a nikomu to nevadilo?

Asid
29. září 2018, 05:29
0

Jj... jak jsi psal lepení je takovej českej národní spor. Jinde to moc není. A je to jednoduše zapříčiněný tím obdobím komunismu. Takový to když někdo chtěl machrovat že má lepší. V Rakousku to moc nezažiješ... tam jedou všichni v max 5 let starejch autech, 300 Hp všichni a klidně jedou 90...

sheogh
30. července 2018, 11:20
1

Pekne jsi to napsal, a mas naprostou pravdu. Posledni cca 2 roky jsem jezdil kazdy mesic trasu Zurich -> Brno a zpet, a vzdycky nejvic ubijejici, unavna a neprijemna byla ta cast pres CR. Lepeni se, a hlavne neopousteni levyho pruhu je opravdu frustrujici. Beru to, ze na nekolika usecich D1 se v pravym proste jet neda, pokud clovek nesedi aspon v Hiluxu a v takovych mistech taky jedu levym, ale sleduju, co je za mnou, uhybam, a neplouzim se 110kmh.

Nedavno jsem se pri ceste z Prahy dokonce uchylil k prasecine a podjel frontu blbecku pravym pruhem, protoze P. pruh poloprazdny a v L snura asi 20 aut nalepenych na sobe jak dementi, rychlost cca 120. Nepochopim, asi mam malou predstavivost.

Ty okresky nejsou o nic lepsi.. Po ceste z Brna do H.K. pres Svitavy (obzvlast v sobotu) se vas pokousi porad nekdo zabit - predjizdeni v zatackach, proti horizontu. Posledni dobou si vsimam, ze jsou lidi lini uz i tocit tim volantem, proste si tu zatacku narovna a hotovo...

reagovat
ma
martinw
30. července 2018, 11:34
0

Jo to predjizdeni do protismeru je o nervy, 3 auta vedle sebe nou problem. Od ty doby co mam vetsi auto sem si vsiml ze uz se mnou ti nedockavci v protismeru tak nevyjebavaji, ale stejne sou situace kdy musi clovek za caru... :/
1) nejezdete
2) nejezdete malym autem jen velkym
3) jezdete jen velkym a luxusnim autem
-
Komentář upraven 30. 7. 2018, 11:34:56

Ev
Evlo
30. července 2018, 13:02
-3

A co? Zjistil jsi, ze vpravo to jede stejne jako vlevo, kdyz jsi rychlejsi a nikomu to nevadilo?

sumy
30. července 2018, 12:56
0

Jezdím D1 z 34km až do Prahy každý den, zhruba 10 let. To že lidi jezdí jako polohovada... S tím asi nic nenadelame, dokud bude řidičák "právo pro každého"
Co mě však v točí do Bělá je, když se člověk 15minut šine kolonu jenom proto, že se všichni musí podívat na nehodu v protisměru... A co mě hodně vytocilo dnes... Přijedu k dálnici a tam zavřený sjezd... Jako by byl problém tam dát s předstihem ceduli, že od tehdy do tehdy bude úsek uzavrenej.
Jinak, ač bych to nikdy nečekal, cestou z Ukrajiny se mi i po ucpaný dálnici stýskalo. Vypekla mě pojišťovna (Kooperativa-tu reklamu si zaslouží) a musel jsem naloženym offem táhnout druhý naložený off 1300km. Krajina na okreskách krásná, ale Tatry a Jeseníky bych si klidně odpustil. Těch cca 6,5t bylo na jeden motor vážně dost. A těch 1300km jsme jeli 3 a kus dne.

reagovat
Ev
Evlo
30. července 2018, 12:58
-1

Nastavim si tempomat na kilo a vypnu v miste kdam jedu, klid, pohoda, obcas se take dalnici vyhnu, prooze je proste nudana. Kdyz predjizdim kamion a nekdo se na me nalepi a hrozne blika, ze jako si dovoluji predjizdet pomalejsi vozdilo, tak lidne tempomat vypnu a zaridim se za kamion, pohoda.

reagovat
Ju
Junior
30. července 2018, 19:37
1

nesliboval si, že už budeš jezdit jenom tágem?

La
Lada
30. července 2018, 13:19
0

Muj nazor je asi takovy, podle me rychlostni kamery jsou na draka nic neresi. Jakmile skonci tak to vsichni hned rozpali. Bohate by stacilo kdyby vsichni dodrzovali zakony, a to jak ridici osobnich tak ridici nakladnich aut. ZIP system, nezastavovat v levem pruhu, ale v odstavnem, bezpecna vzdalenost mezi auty je asi tezko ovlivnitelna, ale kdyz uz jedu za prdeli druheho auta tak bych mel pocitat se vsim. Dalnice je nyni v podstate jak mestky okruh a jezdi se tam podle toho, bohuzel. Nekonecne zacpy jsou totiz jen ve velkych mestech nikoli na dalnici nekde na Vysocine a mnozi ridici i z velkych mest v tom neumi jezdit. Ja mam svoje reseni jezdim mimo spicku, po 20 hod, nebo pred 6 ranni a je to jaktakz v pohode a klidu, i kdyz kamiony jsou fakt hrozne.

reagovat
Ju
Junior
30. července 2018, 19:39
0

jooo, to je největší vtípek. Chytnout někde mimo dálnici/ I. třídu nějakýho pražáka, co se tam jebe 70, protože něco jako kopečky a zatáčky viděl naposled když jel na dovolenou loni a na Jižní spojce na to neměl kde trénovat :D

beastar
30. července 2018, 14:00
3

GranSport, 316 kW, Blu Emozione, čtyřkolka, černý interiér a dřevěný dekor?

D1 je neverendiíng story a jízdní styl Čechů to je jako všechno v tomhle národě 50/50. Půlka národa jsou skvělý řidiči, co i když řídí polorozpadlej Escort jedou bezvadně. A druhá půlka jsou tupouni a omezenci a i když takovýho zabedněnce posadíš do poslední poloautonomní A8, tak je schopnej to narvat do auta před sebou a ještě tomu vepředu jít vynadat.

reagovat
M P
30. července 2018, 14:14
0

GranLusso

beastar
30. července 2018, 15:35
0

Aha ok :)

M P
30. července 2018, 16:14
0

Už brzy :)

beastar
30. července 2018, 17:34
0

Nepřekvapivě mě docela zajímá názor hvězdy automobilové žurnalistiky:) Jako z českejch klučíků z toho zatim všichni byly nadšený. Budeš taky na webu? Jakože co na Ghibli říká Matěj Podhorský z Autíčkáře.... Ostatní tam jsou in da hól of fejm;)

M P
30. července 2018, 19:53
0

Jsem si dal fotku toho Ghibli na facebook a tam se strhla diskuze teda...A já prozradím, že se mně to líbilo a to tak, že dost. Ale počkej si na test :)

beastar
30. července 2018, 23:50
0

Copak facebook to je zlo.

MartinCoupe
31. července 2018, 19:57
0

Maserati je moje oblibena znacka. Tim das proste najevo, ze jses mimo Meinstream... Kdysi jsem uvazoval o Biturbu, ale vymekl jsem... :-)

beastar
01. srpna 2018, 12:40
0

Ja měl prve ojety. A když to máš je servis noční můra. Pak to chces prodat zjistis ze určitý modely maji minimální cenu. Nakonec to prodáš v rodině takzvane za pytel brambor. Jen aby ty investice do toho byly k něčemu. Je to těžký s tim.

sheogh
01. srpna 2018, 18:27
0

Ja chtel moc 3200GT, za me jedno z nej GT... A pak jsem si zacal cist vsechno mozny na netu a nenasel snad jedinej pozitivni komentar co se kvality a servisu tyce :-( skoda no.... Ale mit to jako daily tak salinkartu k tomu, jak to vypadalo

Irwinek
30. července 2018, 14:40
0

No ještě jste v těch stížnostech zapomněli na velmi specifickou kategorii - šetřiči. Když pojedu 90, tak mi to vezme jen ..L/100 km, když takhle pojedu každý den celý měsíc, ušetřím ...
jezdím střídavě po hradecký a liberecký dálnici mezi 5:30 a 6:30 , naprosto pravidelně na té liberecké trefuju spousty aut, kde sedí vždy jen krotič volantu a drží si tam tu devadesátku. když dojede kamion, prostě to v té 90 - tce pošle vedle a jede dál
je zajímavé, že to většinou nejsou majitelé starších aut, ale ochcávky, fabie, nebo jiná auta z poslední dekády. Dědu v Ladě 1500, nebo v traboši pochopím, ale co nutí čtyřicátníka a mnohdy i mladší jezdit novým autem po dálnici jako debil? Když chci spořit, jedu busem, vlakem - to ušetřím nejvíc a ještě se nebudu v Praze vztekat s parkováním. Nebo mají všichni parkovací místa zajištěná?
Na dovču a delší výlety zásadně po okrskách :-D něco vidím, pak si dohledám,co to je, a mám další typ na výlet a nebo tam rovnou zastavím :-D

reagovat
tomyks
31. července 2018, 00:49
0

Kdyz ma nekdo na vyber cestovat do prace denne skoro 3 hodiny verejnou dopravou, nebo hodinu autem, co si vybere? Mimochodem muj pripad. Hold to bolsevici ani kapitalisti na me trase s verejnou dopravou neporesili, zato postavili dalnicni usek. Mozna pro nekoho nepodstatne, ale jsem zvykly zahrat motor nez to napalim na tech 140, coz je takova optimalni vyzkousena rychlost, abychom se tak nejak plynule pohybovali. Takze pokud potkate nekoho kdo jen lechta plyn pri 110/h tak to jsem ja a zahrivam motor :) Mimochodem jeste jeden takovy nesvar, co me v posledni dobe dosti rozciluje, je braneni v predjizdeni. Zejmena tedy na tech dalnicich. Zvlaste kdyz teda nekomu jedoucimu v pripojovaku udelam misto prejetim do leveho, tak se dotycny nejspis domniva, ze ho vyzyvam na souboj. Ono vubec to pripojovani nam moc nejde. Jsou takovi,
co uz v sedesatce opousteji pripojovaci pruh jen co se objevi prerusovana cara a nasledne predjizdeji toho co se pripojil jeste pomaleji, aby potom ti, co leti v levem 130 mohli obcas provetrat brzdy a klakson. Stejne tak sleduju, jak je pro nektere zivotne dulezite za vsech okolnosti uvolnit ten pravy pruh vsem chudakum co se neumi plynule pripojit. Ze nekdo jede v levem treba vyrazne rychleji je jim pri tom uplne fuk a pak stejna situace. Brzdy, klakson. To mi jednou kolega v praci povida, jaka jsem svine a ze jsem mu neuhnul na te dalnici u pripojovaku. No myslim si ze 1. jsem na hlavni ja a 2. nehodlam nikoho omezovat v levem pruhu, natoz ohrozovat jen proto, abych nebyl svine. Sorry. Kdyz muzu, pomuzu, ale predevsim jezdim tak, jak to ocekavam od ostatnich.

Jimi
31. července 2018, 08:43
0

speciální sorta lidí ještě v připojovacím pruhu dokonce i zastaví, protože konec čáry a je moc aut v normálním pravém. Ne aby to osolili a plynule se zařadili do mezery klidně i za čárou... zkrátka plynulost ve všech ohledech. a výmluvy, že mám prdítko a že to nejede, neberu. Do stovky to umí slušně každé normální auto.

MartinCoupe
31. července 2018, 10:11
0

Tak zastavivat v připojováku je vůbec specialita

Irwinek
31. července 2018, 11:09
0

tomyks : je mi to naprosto jasné, bydlíš na dálnici, takže ráno nastartuješ, vyjedeš z garáže rovnou na dálnici a pomalou jízdou ( 110 ) zahříváš motor :-D
k předchozímu přivaděči je to skoro 9 km, nějakou okreskou se musíš dostat k němu ( protože jen málokdo bydlí na dálnici, jako Ty ), takže celkem minimálně 10 km - to stačí na zahřátí i větším autům, než je zánovní fábie - vymlouvat se na zahřívání motoru je už v tomto případě blbost, to asi uznáš, a to nemluvím o tom, že ten předchozí přivaděč není ve městě, ale k nejbližší vsi je to na každou stranu cca 3 km. Záměrně pomíjím skutečnost + 20 ° C v 5:30 ráno.
No a 110, to je ucházející rychlost, ale těch 90, to bych vraždil. Když najíždím na dálnici, tak mám od startu za sebou cca 16 km, po ránu jsem taky rád, že existuju, ale služebák je prohřátý za tu jízdu dost a soukr. mazlík s dvojnásobným obsahem taky.

wdave_t
30. července 2018, 17:25
1

Já mám naštěstí kliku, že vždycky když jedu z Prahy za Brněnskými kolegy, tak je tenhle směr v pohodě a to samé při návratu večer. Vždycky akorát škodolibě sleduju tu brutální kolonu v druhém směru :D

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
30. července 2018, 18:37
0

Mně na těchhle diskuzích baví, jak je každej strašně uvědomělej. Všichni ví nejlíp, jak jezdit, aby to bylo plynule a netvořily se kolony, jak zipovat, jak předjíždět, všichni jsou strašně ohleduplní a je úplně jedno, jestli ta diskuze probíhá na Autíčkáři, jiným autařským fóru nebo kdekoliv jinde, kde auta nikoho ani nezajímají. Na piráta silnic nebo blbce za volantem na netu člověk nenarazí. Zajimalo by mně, kam se všichni ti chytří a uvědomělí jedinci poděli, protože na silnicích pak občas potkáváme sorty blbců a pilotů formule Risk. Jestli ono to nebude náhodou trochu jinak a nebude třeba si sáhnout hlavně do vlastního svědomí.

Ona není hlavním problémem ani nepřiměřená rychlost, ani lepení se na prdel, ani nebezpečné předjíždění. Tím problémem je arogance moci. Za volantem je najednou každej mistrem světa nebo přinejmenším mistrem volantu a ten ví přece nejlíp, jak se má jezdit. A proto to taky ukáže všem ostatním. Co na tom, že je to občas o hubu a o těžký zranění. Arogance moci za volantem přemůže i normální zdravej rozum. "A co nedám já, jakožto druhej Schumacher, to za mně zvládne to moje super vychytaný fáro." Jenže ono to takhle v tom reálným světě bohužel nefunguje. Ono to prostě chce za tím volantem taky trochu přemýšlet a toho pána tvorstva nechat radši doma. Ušetří se tím dost nervů a problémů. A pak budeme spokojení všichni. ;-)

reagovat
Ju
Junior
30. července 2018, 19:26
1

já na piráta nenarazil nikde, ani venku. A to najezdím tak 25kkm soukromě (za vzděláním, do hospody a tak) a dalších tak 30 na různých autech ve firmách. A to prosím pěkně to mám občas tak narvaný, že na krajnici uhybám i kamionům, takže se nedá říct, že jsem největší prase široko daleko a low level piráti mě nedojedou. Už dlouho mě nikdo neohrozil rychlou a agresivní jízdou.

Za to mě ohrožujou všichni tihle uvědomělí kreténi. Nedávno mě vezl kolega, jebal se na podtočenou pětku, hlavně nepřekročit a pak bez podřazení (1,6TDI) začal předjíždět na místě, kdy si i s 300k radši počkám.

A hlavně, prosimvás. Když nejedete, tak se na sebe kurva nelepte. Traktor a 3 auta se stíhají dost blbě, ale možnááá, když byste si nechali rozestupy a dalo se mezi váma proskákat, bylo by to hned růžovější a já se nemusel tak rozčilovat :))

Ale co, na internetu je každej hustej.

PepaSFI
30. července 2018, 19:43
3

já to vidím podobně. Těch "pirátů" je celkem málo, spíš jsou to takový ty zbytečný obtížnosti který by nemusely být. Blbý předjíždění, blbý parkování, proč dávat blinkr, proč jet plynule, teď jedu já, všichni z cesty.

Technická poznámka: u TDI se nepodřazuje, je to proti smyslu naftového jehovismu. Kdybys podřadil, v půlce předjíždění bys byl přes otáčky a musel bys řadit. A to už je vyšší jezdecká, umět řadit kdykoliv. Správně musíš zrychlovat z podtočení na nejvyšší rychlost a přitom se modlit ke svatému turbu aby sestoupilo z nebes a dostavila se nirvána, posvátná extáze z hustokrutozátahu.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
30. července 2018, 20:02
1

Pepa SFI: Hele to já neznám. Já měl vždycky jen benzínový osmiválce a s těma se jezdí nějak jinak. :-) Teda vlastně jednou jsem měl jen šestiválec. S kompresorem. ;-)
Junior: Jak jsem psal nahoře. Na netu ví každej nejlíp, jak se má jezdit. ;-)

Ju
Junior
30. července 2018, 20:14
0

Pepa: To je právě ten bullshit o "rozsahu otáček" kterým se spousta majitelů vylítaných bavorských R6 ohání. Mně třeba TDIčko začne táhnout těsně nad 2k RPM (což si může každý dýzlový fanda zkusit tak, že v 1300-1500 otáčkách dupne na plnej knedlík a v jednu chvíli to prostě začne jet, jak VTEC Honda :D) a umře tak 4,5. Takže na trojku jedu +-70 i kolem 150. To na pohyb po okreskách tak nějak stačí :) Jasně, může bejt i líp, ale trága to fakt není.

Ale taky nebavíme o IV Golfu v chipu žejo.

Nawi2203
30. července 2018, 19:41
0

"Jezděte atraktivními vozy takovými silnicemi, abyste si to užili."
Skvělé řečeno! Už druhým rokem na výkendovce nekupuji dálniční známku a objevil jsem tolik krásných silnic (většinou bývalé hlavní tahy).
Jako příklad uvedu Loděnice -> Příbram namísto Strakonické.

reagovat
sheogh
31. července 2018, 10:56
0

Tuhle lokaci neznam, ale alespon tady, v jihomoravskym krasny silnice nejsou, teda pokud bych nejezdil minimalne v F-150 :-(

TT
Tomík Tomík
31. července 2018, 05:31
0

Konečně článek, který nazývá věci pravými jmény a nehází špínu na omezenou rychlost, omezení a další věci.

Za vše si můžou řidiči sami, neumí jezdit plynule natož v koloně. Bezohlednost vůči ostatním řidičům to je to co na našich silnicích vládne. O to víc si pak vážíme řidičů, kteří si uvědomují a chovají se slušně vůči ostatním.
Dalším neduhem jest neznalost předpisů, vykládání si předpisů po svém či jejich ignorace.
Příkladem budiš již v článku zmíněná dálnice. Kolik z řidičů ví, že když má vozidlo v pravém jízdním pruhu zapnutou levou směrovku, že jej nesmí předjíždět. omezit ani ohrozit? Že musí snížit rychlost a umožnit mu jízdu?
1 z 50 nebo jsem i tak stále moc naivní?
Je pak otázkou času kdy řidič například kamionu dojde trpělivost a prostě to tam na hulváta pošle. A je špatný opravdu on? nebo těch 30 řidičů co tento předpis neznají, nebo je nezajímá a bezohledně s pocitem že mají "výhradní přednost pro užívání levého pruhu" jej tam drží?
Předjíždění v místech připojovacích pruhů už beru spíš jak čistou bezohlednost. Když vidím, že se chce někdo připojit a musí téměř zastavit, protože někdo má potřebu zrovna v těchto místech předjíždět.

Ostatně včera jsem byl svědkem vysokého rizika vziku nehody v Praze na D0. přičemž viníkem byl jeden jedinný řidič osobního vozu. Levý plný osobních, pravý plný nákladních a osobních, dojeli jsme k připojovacímu pruhu, Vždy nechávám v těchto místech dost místa aby se mohli řidiči z připojovacího v klidu zařadit. jenže řidič černého čehosi z připojovacího hned na začátku přes plnou to řízl předemně, takže jsem musel brzdit, on přidal plyn, jenže této situace si již nevšiml řidič nákladního v připojovacím, který se v tuto chvíly začal zařazovat protože ještě vtěřinu předtím tam měl odemně volno, takže se v pruhu potkal s černým který se lekl a přelít do levého kde musel řidič ostře na brzdy aby do něj nevrazil.

reagovat
RadekZak
31. července 2018, 07:55
0

Zajímal by mě odkaz na to, že pokud vozidlo v pravém dává znamení o změně směru vlevo má přednost. Zřejmě jsem jedním z těch 49 řidičů, ale v zákoně 361/2000sb je zmíněno "Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí; přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy". Jen se zajímám, z logického hlediska ohledně plynulosti dopravy mi tvrzení, že jakmile dá znamení o změně směru - má přednost nedává smysl, ale asi bych se nedivil, kdyby to tam bylo zmíněno.

Ha
Hansoff
31. července 2018, 07:57
0

" Kolik z řidičů ví, že když má vozidlo v pravém jízdním pruhu zapnutou levou směrovku, že jej nesmí předjíždět. omezit ani ohrozit? Že musí snížit rychlost a umožnit mu jízdu? "
Prosím konkrétní paragraf. Nás v autoškole učili, že: "Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí; přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy.“

Ha
Hansoff
31. července 2018, 08:00
0

Aj, měl jsem komentář rozepsaný dlouho a kolega mě předběhl. Co si vzpomínám, něco podobného platí u autobusu vyjíždějícího ze zastávky, ale na dálnici?

PepaSFI
31. července 2018, 08:47
0

ták a jsme u toho. Svérázné a často konfliktní výklady pravidel. Ne, opravdu žádné takové pravidlo není, ovšem je šoférskou slušností, když vidím že se někdo potřebuje zařadit do pruhu, zbytečně mu v tom nebránit. Ale taky se vyskytuje jedna věc, někdy se stává že na podobnou situaci je snaha aplikovat přednost z prava. Typicky na to narážím v různých sluníčkových výkladech cyklistického běsnění. Když se vám na křižovatce kde chcete odbočit vpravo vedle auta nacpe cyklista, vykládají to tak že na to má právo ať je tam místo nebo ne a automaticky má přednost protože přijíždí zprava. Což je sice nesmysl ale obávám se že vzhledem k všeobecnému podporování cyklistiky na to může někdo šeredně dojet.

TT
Tomík Tomík
31. července 2018, 09:14
0

Nechce se mě hledat přesně ten konkrétně napsaný, Tak tohle by Vám mohlo snad stačit:
Předpis č. 361/2000 Sb.
HLAVA II - PROVOZ NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
Díl 3 Pravidla provozu na pozemních komunikacích
Oddíl 1
Jízda vozidly
§ 17 Předjíždění
(5) Řidič nesmí předjíždět
e) dává-li řidič vpředu jedoucího vozidla znamení o změně směru jízdy vlevo a není-li možné předjetí vpravo podle odstavce 1 nebo předjetí v dalším volném jízdním pruhu vyznačeném na vozovce v tomtéž směru jízdy,

a pro jistotu
Hlava II: Provoz na pozemních komunikacích
Díl 3: Pravidla provozu na pozemních komunikacích
§ 11 Směr a způsob jízdy
(1) Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji vozovky, pokud není stanoveno jinak.
§ 12 Jízda v jízdních pruzích
(1) Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.

Ten konkrétní je lépe napsaný ale špatně se hledá, měl jsem ho v záložkách na starém notebooku ale vzal za své i s HDD :(
Nicméně bo jsem na tohle hledání liný tak tyhle výše vypsané předpisy jsou vpodstatě to samé.

ra
rag
31. července 2018, 09:50
0

To TomikTomik
Stejný zákon, stejný oddíl

§ 12 Jízda v jízdních pruzích

(5) Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí; přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy. Při souběžné jízdě umožní řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu řidičům vozidel do tohoto pruhu přejíždějících z pruhu, který přestal být průběžným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v průběžném pruhu a vozidla do něho přejíždějící mohla řadit střídavě po jednom do jízdního proudu průběžného pruhu. Tam, kde se dva jízdní pruhy sbíhají v jeden, aniž by bylo zřejmé, který z nich je průběžný, nesmí řidič jedoucí v levém jízdním pruhu ohrozit řidiče jedoucího v pravém jízdním pruhu.

Je třeba rozumět zákonu jako celku a nevytrhávat paragrafy ze souvislostí. Jak by pak bylo možné rozumět paragrafu o rychlosti jízdy, když hned první odstavec říká toto:

§ 18 Rychlost jízdy

(1) Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled.

Podle toho mohu jet rychlostí, která splňuje tyto podmínky a již nemusím dbát nařízení jiných odstavců?

TT
Tomík Tomík
31. července 2018, 11:05
0

Tak polopatě.
Píšeš, že je třeba rozumnět zákonu jako celku a nevytrhávat paragrafy ze souvislostí.
Přesto argumentuješ jediným paragrafem a ignoruješ ostatní.
Pokud chceš porozumět v celkové souvislosti, musíš vycházet ze všech paragrafů, které se dané situace týkají.
Čili:
Nesmíš ohrozit ani omezit řidiče jedoucí v pruhu do kterého chceš přejet
Nesmíš předjíždět vozidlo, které dává znamení o změně směru jízdy v levo
Jezdí se v pravém jízdním pruhu, při více pruzích v jednom směru mimo obec lze užít ostatní pruhy k předjíždění, objíždění nebo odbočování.
A další o použití směrovách světel
atd.

Co to tedy v důsledku pro tebe jako řidiče znamená?
1) Potřebuješ-li změnit jízdní pruh nesmíš omezit ani ohrozit vozidlo v daném pruhu jedoucí.
to znamená, že nesmíš vytlačit vozidlo na svodidla nebo příkopu, ani jej donutit k prudkému brždění. Tohle platí v daném okamžiku, kdy tě vozidlo realně předjíždí. Né když je půl kilometru daleko.
2) pokud dojíždíš vozidlo, které dává znamení o změně směru jízdy vlevo nesmíš jej v daném okamžiku předjíždět, čili musíš zvolnit a umožnit mu bezpečné zařazení.

Takto v důsledku.
Byl bych rád pro příště, když už si dáváš tu práci s hledáním paragrafů, aby jsi u toho zapojil i hlavu či nezkoušel na mě něco hrát.


Nicméně je to to co jsem psal prvně. Řidiči neznají dopravní předpisy. Možná tak jeden který je tu v tomto vlákně kupodivu nejvíce prezentován a podle toho se striktně řídí a pak to na těch silnicích tak vypadá.

RadekZak
31. července 2018, 11:17
0

Zde to vysvětlení podle mě hodně závisí na dané situaci - pokud budu já předjíždět v levém jízdním pruhu pomaleji jedoucí kolonu více vozidel z nichž jedno začne blikat vlevo, je to bráno jako jízda v jízdních pruzích a tedy on nesmí omezit ani ohrozit mně. Zatímco pokud jedou 2 auta za sebou a blíží se k pomalejšímu vozidlu a první z nich dá znamení o změně směru, druhý jej nesmí omezit ani ohrozit. Takhle bych to viděl já.

PepaSFI
31. července 2018, 11:18
0

tak te jsem nucen přiznat pomýlení, smíchal jsem si myšlenky z víc příspěvků, předjíždění s jízdou v pruzích, tak to chodí když člověk dělá víc věcí najednou. Samozřejmě při předjíždění platí že nesmím předjíždět toho co dává blinkr vlevo. Ale to platí výhradně pro předjíždění. Neplatí to pro změnu jízdních pruhů, tam žádný takový předpis není. Tam platí úplně jiné, opačné pravidlo, jak už bylo zmíněno. A popravdě řečeno, spousta lidí ty situace nerozlišuje a vím i o místech kde moc není jasné kdy ještě předjíždím a kdy už se řadím do pruhu.

TT
Tomík Tomík
31. července 2018, 11:55
0

PepaSFI:
(5) Řidič nesmí předjíždět
e) dává-li řidič vpředu jedoucího vozidla znamení o změně směru jízdy vlevo a není-li možné předjetí vpravo podle odstavce 1 nebo předjetí v dalším volném jízdním pruhu vyznačeném na vozovce v tomtéž směru jízdy,

(a pač to tu nejde podtrhnout tak to zopakuji: "nebo předjetí v dalším volném jízdním pruhu vyznačeném na vozovce v tomtéž směru jízdy")
Čili i na víceproudé silnici platí totéž pravidlo, pokud dává vozidlo znamení o změně směru jízdy a ty nemůžeš použít jiný volný jízdní pruh v témže směru jízdy nesmíš jej předjíždět.

Důvod změny jízdního pruhu je bezpředmětný, tebe jako řidiče v levém vůbec nemusí zajímat důvod proč vozidlo vyjíždí z pravého pruhu do levého. Pro tebe je směrodatný fakt, že dává znamení o změně směru jízdy.

RadekZak: pokud předjíždíš pomalu jedoucí kolonu a jedno z vozidel dá znamení o změně směru jízdy vlevo, pokud jej v daném okamžiku realně nepředjíždíš musíš jej pustit.
Z pohledu zákona předjíždíš vždy jen jedno vozidlo, nikoliv celou kolonu.

(vyjma toho předjížděním kolony teoreticky omezuješ všechny kteří by se z té kolony rádi dostali, ale nemohou neboť se frajírek na konci rozhodl že předjede celou kolonu a nikdo jej nesmí ohrozit ani "OMEZIT" takže poslušně čekají až se daný uráčí to předjet přičemž nic nezaručuje, že další dojíždějící zahájí předjíždění taky a ty v té koloně za tatrou co jede 70 setrváš od Dobříše do Prahy, protože nesmíš omezit ani ohrozit ten proud vozidel jedoucí v levém, přičemž nikoho nezajímá že už 30km dáváš znamení o změně směru jízdy. protože na dálnici tohle "neplatí"
Hlavu pánové, hlavu používat. ;)

beastar
31. července 2018, 12:14
0

Hlavu? A zákony. Typický Český uvažování. Na každou píčoviny je nutný zákon. Ona stačí jenom obyčejná lidská slušnost a tolerance. Úcta k životu a práci druhých. Předvídat... A sbírat praktický zkušenosti. Neříkám že mi občas nebouchnou saze, ale fakt stačí přemejšlet. Často jsou rádoby slušny znalci zákonů na silnici mnohem větší zlo než si myslí. Roboti za volantem. Přitom stačí používat hlavu. Mě stačí pro obrázek kolik nás ji používá když jede ambulance.... Uhýbat se ta pakáž nenaucí ani kdyby to bylo popsaný na každým sloupu.

PepaSFI
31. července 2018, 12:24
0

a teď si představ že jsou situace kdy si ty myslíš že to je předjíždění ale ono to předjíždění vůbec není a platí pro to úplně jiná pravidla. A pozor, není to žádná výjimečná situace.

beastar
31. července 2018, 12:32
0

Pepíku. Možná ti to bude připadat divný. Takový píčoviny fakt neresim. Na 90% situaci stačí uvažovat jako duševně zdravá bytost. Závažný konflikt s okolními taky šoféry resim tak 3x do roka při 50.000+- nepotřebuju trávit čas nad knížkama a louskat zákony. Taková je realita a doufám, že za volantem myslíš tim co máš na krku. Brát zákony doslovně vždy nelze obvzlášť ty naše nejapné slepence.

beastar
31. července 2018, 12:39
1

A hlavně musíš se adaptovat na provoz a chování aut v něm! To že něco stanovuje zákon je hezký, ale když to v praxi 80% lidí neřeší a nezná tak se musíš adaptovat na situaci. Jestli je totiž něco horší než ovce, tak je to školič inkvizitor. Takovýho debila predemnou zachránili policajti za který se běžel schovat. Potom co mě vybržďoval v prostrednim pruhu aby mi jako ukázal že se mám zařadit mezi kamiony asi.... Podle něj na skoro prázdný silnici. Takový idioty by měli dávat do klecovýho lůžka. A na rovinu říkám zákon, nezákon jedině kopačka na spodní čelist. A dávat bacha aby to bylo max na podmínku;D Snad už to příště pan učitel neudělá. Jinak sem v klidu. Serou mě jenom kreténi. Dost často vedou takový debaty jako je tahle. Tak doufám, že se o to zajímáte čistě ze zvědavosti;) A jezdíte bezpečně.

TT
Tomík Tomík
31. července 2018, 12:55
0

Nepoužíval bych "typické České uvažování" jako něco hanlivého. Je to celosvětové a takzvaná civilizační choroba, stačí se podívat na americké návody k používání :-D "Taky by šlo napsat "typické americké uvažování" atd. ;-)
Osobně jsem alergický na slovní spojení "Typicky české" jako by to bylo tipycké výhradně jen pro nás, ač tomu tak nejní. ;)

A ano samozřejmně, při řízení je třeba používat rozum, zákon, předpisy znát je samozřejmostí, ale při jízdě se řídit rozumem a základní lidskou slušností. Vycházet si vstříc. Je to samozřejmost.

Jenže tuhle neznalost a bezohlednost vidíš každý den na silnici, kdy má každou chvíly někdo pocit výhradního práva k jízdě.

ro
rock
31. července 2018, 13:57
2

to Tomík Tomík:
Jízda na D1 poměrně často (v podstatě vždycky mimo noc) naplňuje situaci popsanou v § 12 (3) zmiňovaného zákona, tedy souvislé proudy. Ty jsou v podstatě definovaný jako situace, kdy "řidič motorového vozidla může jet jen takovou rychlostí, která závisí na rychlosti vozidel jedoucích před ním". No a pokud se pravý pruh se sune devadesátkou a levý jede 130, tak u čehokoliv s mezerami menšími než řekněme 50 m v levém a 70 m v pravém (tedy 2 sekundy bezpečného odstupu) je možné s klidným srdcem tvrdit, že jde o souvislý proud.
No a protože při jízdě v souvislých proudech nejde o předjíždění (viz stejný odstavec), nějakej vyhozenej blinkr toho v pravým pruhu mne absolutně nemusí zajímat - zatímco na něj se vztahující zákaz měnit pruh, pokud by mne tím mohl omezit, ten zůstává v platnosti.

MartinCoupe
01. srpna 2018, 14:12
0

To tě někdo s tím Maserati vybržďoval? Dodržování silničního zákona je super, ale třeby značky se začátkem obce někde v poli 1km před barákama jsou věc druhá...

Chosé
31. července 2018, 08:40
0

Osobně vidím na našem tankodromu největším problémem okupovače levého pruhu. Během pár dní po sobě jsem byl ve Vídni a v Jihlavě. Oba směry jsem jel po dálnici.

V Rakousku vše krásně plynulé, ten, kdo předjede ve 140-150 se zařadí zpět do průběžného pruhu a jede se dál. Trochu plynulosti pomůže i více pruhů, ale to jen v případě, že předjíždí jeden kamion druhý.

Situace se však změní po přejetí do ČR. Tolik s prominutím kreténů, co jezdí v levém pruhu 105-120 a předjíždí tímto způsobem 4-5 aut než se konečně zařadí do průběžného pruhu je příšerně moc. Sem tam člověk potká blbečka, co přes vás skočí ve 100 s tím, že chce do kopce předjet kamion. Za tu přibližně hodinovou cestu jsem zažil jen velmi málo okamžiků, kdy jsem v klidu cestoval cca 140 rychlostí.

reagovat
VK
VK
31. července 2018, 11:01
0

V Rakousku je Rechtsfahrgebot - tak jako u nás - policií ovšem občas sledovaný a sankcionovaný - na rozdíl od nás.

beastar
31. července 2018, 12:18
0

V Rakousku je na některých dálnicích otravných 120. Buzeranti to jsou. A jediný proč je tam větší plynulost provozu je ordnung a o 70% míň kamionů v tom pravým. Tím teda neříkám že není pravda to co Chose píše. 100 +- x minut v levým je klasika.

VK
VK
31. července 2018, 12:35
0

Za implicitní uznání, že kamiony prostě problém jsou děkuji ;)

Stodvacítka bývá v Německu, v Rakousku když tak stovka a sice podle IG-L, svítí to zpravidla pod omezující tabulí, většinou v Tyrolsku, tedy v rámci omezení imisí. A pozor na to, překročit omezení rychlosti podle IG-L je za pokutu řádově vyšší, klidně za tisícovku éček, než běžné překročení rychlosti.

beastar
31. července 2018, 12:43
0

Voralversko je ta prdel co sousedí se Švýcarskem? 120 od Innsbrucku celou dobu. X dní po sobě. Kamiony v počtech jako na d1 zhoršují situaci tj. Když máš 2 nefunkční pruhy a x uzavírek tam kde jsou 3 to jde.

VK
VK
31. července 2018, 15:11
0

Vorarlberg, to je ten kousek od Arlbergu zápdně ;) Co jsem tam zatím jel, od Innsbrucku na západ IG-L stovka jak když utne - asi tam teď bojují proti místně a časově nashromážděným emisím nebo tak něco.

beastar
31. července 2018, 15:36
0

Překlep přesně tak Voralbersko. Jel sem tam jak o tom tady někdo psal blog. Zmiňoval to jako čupr cestu do Ch. Ty vole horší zámrd neznám nikdy víc. 100 na úplně prázdný dálnici. Ty jejich emise.

Ju
Junior
31. července 2018, 22:44
0

já do toho vidlákova kvůli tomu nešel studovat. Sorry, ale jezdit tam kilo po dálnicích, no to by mě jeblo.

JF
Jan Fiala
31. července 2018, 08:48
0

"...Je tam prostě málo místa, spousta lidí se bojí jet v úzkém prostoru vedle kamionu i padesátkou ve městě"

Tito lidé by tedy měli mít dost soudnosti na to, aby do toho levého pruhu buď vůbec nevjížděli a svůj "trest" za bojácnost si "odpykali" za tím stejným kamionem po celou dobu zúžení, nebo aby se dálnici (ideálně i řízení jako takového) vyhnuli, nebo aby se probudili a pochopili, že jejich miniautíčko opravdu není tak obrovské, aby se nevešlo. Vedle kamionu se tam s přehledem vejde dodávka, tím pádem i fábka. Není nad to půlku omezení jet za pakinem, který sice kamion ani nepředjede, a ani se za něj nezařadí a brání tak v předjíždění jiným (zejména tam, kde slavná střídavá jízda není nakázána). Tím nejen sníží propustnost už tak nedostatečnou, dále přesně tento trouba bude spouštěčem toho, že se auta požduchají.

Jinak za příčinu bych neoznačil ani tak malé rozestupy, jako spíš to, že mezi námi je spousta jedinců ducha mdlého, kteří zpomalí/zastaví stejně bezdůvodně jako jejich "kolegové", kteří když objíždí na pokyny regulovčíka nehodu, tak skoro zastaví, aby si ji prohlédli, místo aby plynule zmizeli a nenutili k tomu samému i ty ostatní... V této situaci je to obdobné jako hňupové, co dojedou na prázdný kruháč a aniž by tam byla stopka či někdo jel, bezdůvodně zastaví. To samé je, když se pruhy do omezení rozdělují či stahují do protivky, tak tyto antiřidičské existence místo plynulého projetí zpomalují. Aneb když ze 130 je omezení na 80 a případně v místě přejetí na 60, pitomci typickou českou metodou "papežštější než papež" zpomalí na 40... A pak už je sled událostí dle článku...

Jinak co do odstupů, ty malé jsou, to nepopírám. Pokud jedete v pruhu levém a za vámi je kolona nalepených aut, je chyba na vaší straně, dávno jste měl levý pruh vyklidit. Pokud jedete v pravém těch předepsaných 80 a někdo se lepí, místo aby předjel či si nechal distanc, je nejlepší léčbou lehce (pro ženy či rádoby chlapy vesměs nedoporučováno...) ťuknout do brzdy levačkou, aby auto ještě nebrzdilo a při tom už se rozsvítily světla, nebo jej probliknout zadní mlhovkou. Tím lepič podvědomě sundá nohu z plynu.


reagovat
Ča
Ča Snač Aj
31. července 2018, 13:38
3

Ad zúžení na D1: ten prostor je myslen pro střídavou jízdu a ne na předjíždění na které je opravdu úzký a počet nehod ve zuzenich o tom vcelku vypovídá. Nerozporuju, že se tam vejde i dodávka vedle kamionu. Ale vejde se tam bezpečně? Prostor pro chybu u všech zúčastněných je v takovou chvíli příliš malý a to pak tvoří nehody, které zastaví celou dálnici. Takže ono "pakino" jak píšete v podstatě jede tak jak je to správně. Pokud tak jedou všichni tak ona propustnost je pro všechny větší (na daný úsek se v jeden okamžik vejde více vozidel) než když pár egoistu letí ve zúžení přes kilo a nutí ostatní jim pořád uhýbat a tím zmenšovat a ničit bezpečné rozestupy v pravém pruhu ergo tvořit kolony z ničeho o pár kilometrů dál.

Ju
Junior
31. července 2018, 15:41
0

kde na D1 je úsek střídavé jízdy, kde se nevejde osobák vedle kamionu, nedejbože osobáku (ta střídavka na trojproudu u výjezdu z prahy je mega vtípek)

Ča
Ča Snač Aj
31. července 2018, 19:40
0

Nikde nepisu, že se nevejde, ale, že je to střídavá jízda tudíž to není myšleno pro předjíždění. Auto se tam vejde, ale chybí tam bezpečnostní rezerva pro případ náhlého vybočení o pár centimetrů, ať už z jakéhokoliv důvodu. A můžete být sebelepší řidič, ale když kamion vedle vás bude donucen lehce uhnout třeba, kvůli díře, které se všimne na poslední chvíli nebo cemukoliv, tak s tím nic neudělate. + Jak jsem psal, je to egoistické, pár lidí letí a nutí další zpomalovat a cpat se do jednoho pruhu a tím v konečném důsledku zpomalí celou dálnici. I ten kamion ve zúžení nejede mene jak 80km/h. O třech pruzích jsem nepsal.

MartinCoupe
01. srpna 2018, 14:19
0

Kdysi jsem jel ve svym byvalym A-Klasse na Moravu. Auticko uzoucky, byl jsem leveho pruhu kral. :-)

Fa
Fandatik
31. července 2018, 13:22
4

Článek určitě k zamyšlení, i když s ním nemůžu souhlasit jako s celkem, ale vidím zásadní problém (v diskuzi jsem si reakce na tuto větu nevšiml).
"Je tam prostě málo místa, spousta lidí se bojí jet v úzkém prostoru vedle kamionu i padesátkou ve městě, navíc svodidla občas nepříjemně trčí do pruhu a nikdo je nenarovná."

Ten kdo nezvládne projet mezi kamionem a svodidlem neměl obdržet ŘP. Neb tento řidič je (případně v křížové situaci bude) nebezpečný i při normální jízdě. Neviděl jsem, že by dodávky a jejich řidiči s tím měli problém, narozdíl od řidičů menších vozů.

A v tom já vidím zásadní problém, dnes dostane ŘP, každý kdo má do prdele díru. Pak jedete několik km za špatným řidičem, občas vás dostane do krizovky. Tam pak roste agresivita a snaha dostat se od něj co nejdál.a co nejrychleji.

Kolikrát se vám stalo, že jedete po silnici první třídy +- 80kmh. Před autem třeba 3x osobák a 2x kamion. Osobák neumí předjet kamion a tak je to buď na víc manévrů nebo chytnout dlouhý volný úsek. A nakonec člověk zjistí, že ty kamiony brzdí kokot v osobáku.

reagovat
beastar
31. července 2018, 14:40
1

To je taky pravda. Často jede nějaký skvělý sváteční řidič po okresce takovou rychlostí, že brzdí i ty kamiony. Opět se vytvoří štrůdl a tak se jede podle debila vpředu, co do zatáčky o poloměru pražskýho okruhu jede 10. Jak píšeš agresivita roste. Přichází nebezpečné předjíždění a tak podobně. O tom jak se dneska dávaji řidičáky se toho napsala už tuna. Je jasný že dnes ho dostane v podstatě úplně každej páč bez něj jde dost těžko existovat. Ostatně tak je to skoro všude na světě. I v USA dostane ŘP každej idiot (doslova) To má na to malý vliv. Celkovou situaci ničí netolerance a obecné nedodržování morálních pravidel ( pozor ne nějakýho silničního zákona) to až v druhý řadě.

A že se tam nevejdou. Ok tak mají držet pravý pruh. To se neděje a potom vzniká to o čem se tady píše. Ucpou to. Proč tam jedou? Je nezajímá že to ucpou a vytvoží rizikovou situaci.... Nezájem o druhé. Prostě kreténismus. A dobrého řidiče dělá praxe, proto se tam ti kluci v těch dodávkách narvou. Když najedou 300 až 1000 denně tak to řízení tak nějak do tý krve trochu dostaneš.... Bohužel ne každej řidič v osobáku má takovej trénink. Dohromady s demencí a ignorancí je to smrticí koktejl. A když někdo nadává na kamiony, tak by si za to měl alespoň jednou cvičně sednout. Nikdy sem s tim nejezdil profi, ale papíry na to mám. A tak se snažim chápat jejich předjíždění, vybočování a podobně. Opět některý kreténi tohle nechápou a potom vybržďujou (kamiony) bezduůvodně jedou pomalu a tak podobně. Zase dmnce méně psychycky zdatných řidičů vytvoří nebezpečí. Dokud se jako národ neodnaučíme tyhle rusko/ukrajinský móresy, tak to bude vypadat tak jak nechceme! A nechci tim nijak urážet naše východní sousedy (moje ctěné zákatzníky) oni sami vědí nejlíp jak se tam u nich jezdí :D

VK
VK
31. července 2018, 15:07
0

Ale tak to se k těm kopytům hlásím, prostorovou představivost a valnou část prostorového vidění zcela jednoduše nemám, kde je pravý okraj vozidla prostě dobře neodhadnu. Jezdím hodně, lepší to není. Do levého pruhu ve zúžení se necpu, ledaže by se jelo krokem.
Nejlepší pomůcka zatím je znáček Mercedesu - když přes něj vidím krajnici, vím, že se jí kolem dotýkám.

beastar
31. července 2018, 15:38
2

No jo ale nový modely už ten znak nahoře nemaji.Jak to řešíš? Prejdes na Rollse? :))

ro
rock
31. července 2018, 16:22
2

Když jsem byl malý děcko, koloval vtip:
Chlapík v Mercedesu zastaví babce u cesty, že ji kousek sveze. Jedou a babka se ptá: "Hele, mladej, na co máš tu hvězdičku vpředu?"
"Babi, to je zaměřovač. Když vidím nějakýho nesympatickýho chodce, tak si ho tím zaměřím a přesně ho strefím. Třeba támhleten."
A chlapík protůruje motor, namíří si to na pěšáka, pekelně se soustředí a těsně před chodcem udělá myšku a vyhne se mu. Ozve se ale rána, chlapík koukne do zrcátka a tam zhroucenej pěšák v louži krve.
"Hele, mladej," na to babka "měl by sis to nechat seštelovat. Kdybych neotevřela dveře, tak jsme ho minuli."

VK
VK
31. července 2018, 18:47
0

Asi budu muset Rolls. Možná ještě Bentley, teď nevím.

Mi
Miro
01. srpna 2018, 00:35
0

Jezdim po dalnicich a nejen po D1. Mnoho ridicu ikdyz nezvladne predjet kamion ve zuzeni tak Vas blokuje aby ho NIKDO nepredjel. Zazivam to dnes a denne. Prijedu ve zuzeni za auto ktere jede za kamionem, bliknu aby uhnul a NIC, stale si jede uprostred a neuhne, prijedu za nej a co udela? dupne na brzdu, to aby vam dal vedet kdo je panem na silnici. A kdyz potkate takove rado by ridice na z uzenem useku, kazdeho 4teho tak je to na ojeb. Ja se nebojim, sklopim zrcatka a jedu, ve zuzeni neni potreba bocnich zrcatek sleduje se predek a prostredni zrcatko. SUVcko mam uzsi a 2,2m splnuji. Pro ty co se boji, je dobre pri predjizdeji pridat, auto tahne a drzite stopu, jen pozor na radary, ty si chtej vydelat a nezajima je vase bezpecnost, snizte rychlost za kamionem a pak pridavejte aby jste vyrovnali prumer, rychlosti. A kdyz to nedokazete, jedte za kamionem a nebrzdete ostatni, vy pokutu nedostanete a nebudete ovcema co brzdi provoz.? znam mista kde se muze jet 90km/h. a dve auta se vedle sebe nevejdou ale 90tkou tam muzete frcet. Tak nevim proc by taky na zuzeni nemohla bejt aspon ta 90tka

reagovat
Stanley
01. srpna 2018, 07:41
0

Na dálnicích jezdím málo, ale to samé znám prakticky každodenně i na našich dvouproudých okreskách. Zrovna dnes jsem ale žasl překvapením, kdy mi Dáčia, po celou dobu jedoucí souběžně s náklaďákem, uhnula doprava. To jsem nečekal. Neochota z ní nicméně stříkala na všechny strany, do pravého se sunula asi tak 15 sekund. I tak jsem musel ocenit ten obrovský boj s egem :-)

Mo
Monte
01. srpna 2018, 09:35
0

Způsoby jak přežít na české dálnici jsou podle mě jen dva: Buď to pálit většinu času levým pruhem a pohybovat se zároveň s rychlíkama, nebo se pověsit na kamion a chovat se vyloženě jako kamioňák. Nechci je obhajovat, něktěří z nich sou prasata, ale povětšinou to jsou vyježdění profíci, co umí jet plynule. Což má tu příjemnou vlastnost, že když dám tempomat na 90, nemusím ho pořád štelovat jako ve zůžení kde 80ka osciluje mezi 70-90. Krom toho těch zůžení na dálnici je tolik, že skoro polovinu D1 se jede 80 a na ty druhý půlce se toho až tak moc nedojede. Jízda za kamionem má několik příjemnejch efektů. Člověk jede mnohem klidněji, nemusí se tolik stresovat takže i po dojetí do cíle (o což jde předevšim) je úplně v pohodě. A jako bonus ušetří nějaký to palivo.

Nedávno jsem absolvoval cestu po D1 s naším městským prdítkem a i přes obavy to bylo úplně to nejpohodovější co šlo. Auto je malé a úzké - ideál do zůžení a díky krátké převodovce (90 = 3000) to ani nenutí jet o moc rychlej.

Myslím že by nebylo od věci udělat jeden den akci, kamiony ve všech pruzích celou cestu. Všichni by jeli 90 s tím že se nikam rychleji nedostanou a v rámci tréningu by se učili jak udržet konstatní rychlost a zachovat plynulost provozu. Škoda že by to nefungovalo.

Můj tip na závěr: Autobusy student agency jedou 110 a mají k tomu wifi :)

reagovat
ro
rock
01. srpna 2018, 11:34
2

ad "Můj tip na závěr: Autobusy student agency jedou 110 a mají k tomu wifi :)"

Ale když na to přijde, tak stojí v té samé koloně, jako já :-/

beastar
01. srpna 2018, 12:43
0

Nejlepší lék na zácpu je vlak!

ČD nacionál transportador

MartinCoupe
01. srpna 2018, 18:17
0

Autobus Sudeten Agency, co 110kou predjizdi kamion me taky sere. :-)

luknav
03. srpna 2018, 14:47
0

Tak pod tohle se podepíšu, Monte. .. Možná trochu přikrášlím, ale buď jedu v levym 130+, ať už jsem od těch zlejch lidí pryč - a nebo kamión mód. Ten mám snad asi taky radši, vzhledem k tomu že můj dálniční křižník má jen 51kw a 5q. Nikomu nikde nepřekážím, cesta je klidná a nikdy se mi nestalo, že bych musel nějak prudce reagovat .. Na jednu stranu to je k vsteku, na druhou si odpočineš. ..



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem