Jméno | Tomík Tomík |
---|---|
Bydliště | Příbram |
Registrace | před 5.7 rok. |
Poslední aktivita | před 5.7 rok. |
Komentářů u článků | 5 |
Pozitivních komentářů u článků | 0 |
Negativních komentářů u článků | 0 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Nepoužíval bych "typické České uvažování" jako něco hanlivého. Je to celosvětové a takzvaná civilizační choroba, stačí se podívat na americké návody k používání :-D "Taky by šlo napsat "typické americké uvažování" atd. ;-)
Osobně jsem alergický na slovní spojení "Typicky české" jako by to bylo tipycké výhradně jen pro nás, ač tomu tak nejní. ;)
A ano samozřejmně, při řízení je třeba používat rozum, zákon, předpisy znát je samozřejmostí, ale při jízdě se řídit rozumem a základní lidskou slušností. Vycházet si vstříc. Je to samozřejmost.
Jenže tuhle neznalost a bezohlednost vidíš každý den na silnici, kdy má každou chvíly někdo pocit výhradního práva k jízdě.
PepaSFI:
(5) Řidič nesmí předjíždět
e) dává-li řidič vpředu jedoucího vozidla znamení o změně směru jízdy vlevo a není-li možné předjetí vpravo podle odstavce 1 nebo předjetí v dalším volném jízdním pruhu vyznačeném na vozovce v tomtéž směru jízdy,
(a pač to tu nejde podtrhnout tak to zopakuji: "nebo předjetí v dalším volném jízdním pruhu vyznačeném na vozovce v tomtéž směru jízdy")
Čili i na víceproudé silnici platí totéž pravidlo, pokud dává vozidlo znamení o změně směru jízdy a ty nemůžeš použít jiný volný jízdní pruh v témže směru jízdy nesmíš jej předjíždět.
Důvod změny jízdního pruhu je bezpředmětný, tebe jako řidiče v levém vůbec nemusí zajímat důvod proč vozidlo vyjíždí z pravého pruhu do levého. Pro tebe je směrodatný fakt, že dává znamení o změně směru jízdy.
RadekZak: pokud předjíždíš pomalu jedoucí kolonu a jedno z vozidel dá znamení o změně směru jízdy vlevo, pokud jej v daném okamžiku realně nepředjíždíš musíš jej pustit.
Z pohledu zákona předjíždíš vždy jen jedno vozidlo, nikoliv celou kolonu.
(vyjma toho předjížděním kolony teoreticky omezuješ všechny kteří by se z té kolony rádi dostali, ale nemohou neboť se frajírek na konci rozhodl že předjede celou kolonu a nikdo jej nesmí ohrozit ani "OMEZIT" takže poslušně čekají až se daný uráčí to předjet přičemž nic nezaručuje, že další dojíždějící zahájí předjíždění taky a ty v té koloně za tatrou co jede 70 setrváš od Dobříše do Prahy, protože nesmíš omezit ani ohrozit ten proud vozidel jedoucí v levém, přičemž nikoho nezajímá že už 30km dáváš znamení o změně směru jízdy. protože na dálnici tohle "neplatí"
Hlavu pánové, hlavu používat. ;)
Tak polopatě.
Píšeš, že je třeba rozumnět zákonu jako celku a nevytrhávat paragrafy ze souvislostí.
Přesto argumentuješ jediným paragrafem a ignoruješ ostatní.
Pokud chceš porozumět v celkové souvislosti, musíš vycházet ze všech paragrafů, které se dané situace týkají.
Čili:
Nesmíš ohrozit ani omezit řidiče jedoucí v pruhu do kterého chceš přejet
Nesmíš předjíždět vozidlo, které dává znamení o změně směru jízdy v levo
Jezdí se v pravém jízdním pruhu, při více pruzích v jednom směru mimo obec lze užít ostatní pruhy k předjíždění, objíždění nebo odbočování.
A další o použití směrovách světel
atd.
Co to tedy v důsledku pro tebe jako řidiče znamená?
1) Potřebuješ-li změnit jízdní pruh nesmíš omezit ani ohrozit vozidlo v daném pruhu jedoucí.
to znamená, že nesmíš vytlačit vozidlo na svodidla nebo příkopu, ani jej donutit k prudkému brždění. Tohle platí v daném okamžiku, kdy tě vozidlo realně předjíždí. Né když je půl kilometru daleko.
2) pokud dojíždíš vozidlo, které dává znamení o změně směru jízdy vlevo nesmíš jej v daném okamžiku předjíždět, čili musíš zvolnit a umožnit mu bezpečné zařazení.
Takto v důsledku.
Byl bych rád pro příště, když už si dáváš tu práci s hledáním paragrafů, aby jsi u toho zapojil i hlavu či nezkoušel na mě něco hrát.
Nicméně je to to co jsem psal prvně. Řidiči neznají dopravní předpisy. Možná tak jeden který je tu v tomto vlákně kupodivu nejvíce prezentován a podle toho se striktně řídí a pak to na těch silnicích tak vypadá.
Nechce se mě hledat přesně ten konkrétně napsaný, Tak tohle by Vám mohlo snad stačit:
Předpis č. 361/2000 Sb.
HLAVA II - PROVOZ NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
Díl 3 Pravidla provozu na pozemních komunikacích
Oddíl 1
Jízda vozidly
§ 17 Předjíždění
(5) Řidič nesmí předjíždět
e) dává-li řidič vpředu jedoucího vozidla znamení o změně směru jízdy vlevo a není-li možné předjetí vpravo podle odstavce 1 nebo předjetí v dalším volném jízdním pruhu vyznačeném na vozovce v tomtéž směru jízdy,
a pro jistotu
Hlava II: Provoz na pozemních komunikacích
Díl 3: Pravidla provozu na pozemních komunikacích
§ 11 Směr a způsob jízdy
(1) Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji vozovky, pokud není stanoveno jinak.
§ 12 Jízda v jízdních pruzích
(1) Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.
Ten konkrétní je lépe napsaný ale špatně se hledá, měl jsem ho v záložkách na starém notebooku ale vzal za své i s HDD :(
Nicméně bo jsem na tohle hledání liný tak tyhle výše vypsané předpisy jsou vpodstatě to samé.
Konečně článek, který nazývá věci pravými jmény a nehází špínu na omezenou rychlost, omezení a další věci.
Za vše si můžou řidiči sami, neumí jezdit plynule natož v koloně. Bezohlednost vůči ostatním řidičům to je to co na našich silnicích vládne. O to víc si pak vážíme řidičů, kteří si uvědomují a chovají se slušně vůči ostatním.
Dalším neduhem jest neznalost předpisů, vykládání si předpisů po svém či jejich ignorace.
Příkladem budiš již v článku zmíněná dálnice. Kolik z řidičů ví, že když má vozidlo v pravém jízdním pruhu zapnutou levou směrovku, že jej nesmí předjíždět. omezit ani ohrozit? Že musí snížit rychlost a umožnit mu jízdu?
1 z 50 nebo jsem i tak stále moc naivní?
Je pak otázkou času kdy řidič například kamionu dojde trpělivost a prostě to tam na hulváta pošle. A je špatný opravdu on? nebo těch 30 řidičů co tento předpis neznají, nebo je nezajímá a bezohledně s pocitem že mají "výhradní přednost pro užívání levého pruhu" jej tam drží?
Předjíždění v místech připojovacích pruhů už beru spíš jak čistou bezohlednost. Když vidím, že se chce někdo připojit a musí téměř zastavit, protože někdo má potřebu zrovna v těchto místech předjíždět.
Ostatně včera jsem byl svědkem vysokého rizika vziku nehody v Praze na D0. přičemž viníkem byl jeden jedinný řidič osobního vozu. Levý plný osobních, pravý plný nákladních a osobních, dojeli jsme k připojovacímu pruhu, Vždy nechávám v těchto místech dost místa aby se mohli řidiči z připojovacího v klidu zařadit. jenže řidič černého čehosi z připojovacího hned na začátku přes plnou to řízl předemně, takže jsem musel brzdit, on přidal plyn, jenže této situace si již nevšiml řidič nákladního v připojovacím, který se v tuto chvíly začal zařazovat protože ještě vtěřinu předtím tam měl odemně volno, takže se v pruhu potkal s černým který se lekl a přelít do levého kde musel řidič ostře na brzdy aby do něj nevrazil.
Poslední komentáře
- jerry, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Kdy se to zlomilo? Kdy ty požadavky zabily nová auta? První... - VK, u blogu Stirlingove autá
Ta sedma je na vzduchu? - James, u blogu Strasti s Volvem a lidskou blbostí....
Povylepšený T-Jet je na MiTo na normální ježdění velmi... - afro-r1, Opel Combo přichází s faceliftem...
Pri odkupu od GM jsem trochu doufal, ze by mohl Stelantis udelat... - afro-r1, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Myslis kolik novych aut neni deformovano pozadavky ochrany chodcu,... - jerry, Tato auta zrají jako víno: Modely...
BMW 635 Csi. Kolik je dnes tak krásných aut? - jerry, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Octavia 3 RS liftback v modré race je dodnes pěkné auto. - riderhenry, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Ona vlastně odcházející XC90 byla taková labutí píseň... - M1chal, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
S elektrickými barličkami a dvojlitrovým 4 hrncom pod kapotou?... - Honza Hamster Křeček, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Nechtěl sem dávat do článku vlastní vůz, ale nemůžu,... - sheogh, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Docela by me zajimalo chovani toho AWD na snehu - HeavySmoker, Opel Combo přichází s faceliftem...
Minimálne v cenníku majú obe prevedenia aj so spaľovákom,... - Ronoath, Opel Combo přichází s faceliftem...
Konečně ta dodávka zas vypadá normálně! Tleskám Opelu,... - XTad, Škoda vstupuje do hry Gran Turismo...
Hlavni kouzlo Gran Turisma vzdycky spocivalo v tom, ze se tam mohlo... - S.h.I.t., Opel Combo přichází s faceliftem...
Ve spalovaku to ma homologaci jako osobak, nebo je to zase "jen"...
Poslední inzeráty
2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem
2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem
1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem
1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?
39 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
28 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů