načítám data...

JménoTomík Tomík
BydlištěPříbram
Registracepřed 23.8 měs.
Poslední aktivitapřed 23.8 měs.
Komentářů u článků5
Pozitivních komentářů u článků0
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

TT
Tomík Tomík
31. července 2018, 12:55
0
D1 je peklo, ale nemůžeme si za to sami?

Nepoužíval bych "typické České uvažování" jako něco hanlivého. Je to celosvětové a takzvaná civilizační choroba, stačí se podívat na americké návody k používání :-D "Taky by šlo napsat "typické americké uvažování" atd. ;-)
Osobně jsem alergický na slovní spojení "Typicky české" jako by to bylo tipycké výhradně jen pro nás, ač tomu tak nejní. ;)

A ano samozřejmně, při řízení je třeba používat rozum, zákon, předpisy znát je samozřejmostí, ale při jízdě se řídit rozumem a základní lidskou slušností. Vycházet si vstříc. Je to samozřejmost.

Jenže tuhle neznalost a bezohlednost vidíš každý den na silnici, kdy má každou chvíly někdo pocit výhradního práva k jízdě.

TT
Tomík Tomík
31. července 2018, 11:55
0
D1 je peklo, ale nemůžeme si za to sami?

PepaSFI:
(5) Řidič nesmí předjíždět
e) dává-li řidič vpředu jedoucího vozidla znamení o změně směru jízdy vlevo a není-li možné předjetí vpravo podle odstavce 1 nebo předjetí v dalším volném jízdním pruhu vyznačeném na vozovce v tomtéž směru jízdy,

(a pač to tu nejde podtrhnout tak to zopakuji: "nebo předjetí v dalším volném jízdním pruhu vyznačeném na vozovce v tomtéž směru jízdy")
Čili i na víceproudé silnici platí totéž pravidlo, pokud dává vozidlo znamení o změně směru jízdy a ty nemůžeš použít jiný volný jízdní pruh v témže směru jízdy nesmíš jej předjíždět.

Důvod změny jízdního pruhu je bezpředmětný, tebe jako řidiče v levém vůbec nemusí zajímat důvod proč vozidlo vyjíždí z pravého pruhu do levého. Pro tebe je směrodatný fakt, že dává znamení o změně směru jízdy.

RadekZak: pokud předjíždíš pomalu jedoucí kolonu a jedno z vozidel dá znamení o změně směru jízdy vlevo, pokud jej v daném okamžiku realně nepředjíždíš musíš jej pustit.
Z pohledu zákona předjíždíš vždy jen jedno vozidlo, nikoliv celou kolonu.

(vyjma toho předjížděním kolony teoreticky omezuješ všechny kteří by se z té kolony rádi dostali, ale nemohou neboť se frajírek na konci rozhodl že předjede celou kolonu a nikdo jej nesmí ohrozit ani "OMEZIT" takže poslušně čekají až se daný uráčí to předjet přičemž nic nezaručuje, že další dojíždějící zahájí předjíždění taky a ty v té koloně za tatrou co jede 70 setrváš od Dobříše do Prahy, protože nesmíš omezit ani ohrozit ten proud vozidel jedoucí v levém, přičemž nikoho nezajímá že už 30km dáváš znamení o změně směru jízdy. protože na dálnici tohle "neplatí"
Hlavu pánové, hlavu používat. ;)

TT
Tomík Tomík
31. července 2018, 11:05
0
D1 je peklo, ale nemůžeme si za to sami?

Tak polopatě.
Píšeš, že je třeba rozumnět zákonu jako celku a nevytrhávat paragrafy ze souvislostí.
Přesto argumentuješ jediným paragrafem a ignoruješ ostatní.
Pokud chceš porozumět v celkové souvislosti, musíš vycházet ze všech paragrafů, které se dané situace týkají.
Čili:
Nesmíš ohrozit ani omezit řidiče jedoucí v pruhu do kterého chceš přejet
Nesmíš předjíždět vozidlo, které dává znamení o změně směru jízdy v levo
Jezdí se v pravém jízdním pruhu, při více pruzích v jednom směru mimo obec lze užít ostatní pruhy k předjíždění, objíždění nebo odbočování.
A další o použití směrovách světel
atd.

Co to tedy v důsledku pro tebe jako řidiče znamená?
1) Potřebuješ-li změnit jízdní pruh nesmíš omezit ani ohrozit vozidlo v daném pruhu jedoucí.
to znamená, že nesmíš vytlačit vozidlo na svodidla nebo příkopu, ani jej donutit k prudkému brždění. Tohle platí v daném okamžiku, kdy tě vozidlo realně předjíždí. Né když je půl kilometru daleko.
2) pokud dojíždíš vozidlo, které dává znamení o změně směru jízdy vlevo nesmíš jej v daném okamžiku předjíždět, čili musíš zvolnit a umožnit mu bezpečné zařazení.

Takto v důsledku.
Byl bych rád pro příště, když už si dáváš tu práci s hledáním paragrafů, aby jsi u toho zapojil i hlavu či nezkoušel na mě něco hrát.


Nicméně je to to co jsem psal prvně. Řidiči neznají dopravní předpisy. Možná tak jeden který je tu v tomto vlákně kupodivu nejvíce prezentován a podle toho se striktně řídí a pak to na těch silnicích tak vypadá.

TT
Tomík Tomík
31. července 2018, 09:14
0
D1 je peklo, ale nemůžeme si za to sami?

Nechce se mě hledat přesně ten konkrétně napsaný, Tak tohle by Vám mohlo snad stačit:
Předpis č. 361/2000 Sb.
HLAVA II - PROVOZ NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
Díl 3 Pravidla provozu na pozemních komunikacích
Oddíl 1
Jízda vozidly
§ 17 Předjíždění
(5) Řidič nesmí předjíždět
e) dává-li řidič vpředu jedoucího vozidla znamení o změně směru jízdy vlevo a není-li možné předjetí vpravo podle odstavce 1 nebo předjetí v dalším volném jízdním pruhu vyznačeném na vozovce v tomtéž směru jízdy,

a pro jistotu
Hlava II: Provoz na pozemních komunikacích
Díl 3: Pravidla provozu na pozemních komunikacích
§ 11 Směr a způsob jízdy
(1) Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji vozovky, pokud není stanoveno jinak.
§ 12 Jízda v jízdních pruzích
(1) Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.

Ten konkrétní je lépe napsaný ale špatně se hledá, měl jsem ho v záložkách na starém notebooku ale vzal za své i s HDD :(
Nicméně bo jsem na tohle hledání liný tak tyhle výše vypsané předpisy jsou vpodstatě to samé.

TT
Tomík Tomík
31. července 2018, 05:31
0
D1 je peklo, ale nemůžeme si za to sami?

Konečně článek, který nazývá věci pravými jmény a nehází špínu na omezenou rychlost, omezení a další věci.

Za vše si můžou řidiči sami, neumí jezdit plynule natož v koloně. Bezohlednost vůči ostatním řidičům to je to co na našich silnicích vládne. O to víc si pak vážíme řidičů, kteří si uvědomují a chovají se slušně vůči ostatním.
Dalším neduhem jest neznalost předpisů, vykládání si předpisů po svém či jejich ignorace.
Příkladem budiš již v článku zmíněná dálnice. Kolik z řidičů ví, že když má vozidlo v pravém jízdním pruhu zapnutou levou směrovku, že jej nesmí předjíždět. omezit ani ohrozit? Že musí snížit rychlost a umožnit mu jízdu?
1 z 50 nebo jsem i tak stále moc naivní?
Je pak otázkou času kdy řidič například kamionu dojde trpělivost a prostě to tam na hulváta pošle. A je špatný opravdu on? nebo těch 30 řidičů co tento předpis neznají, nebo je nezajímá a bezohledně s pocitem že mají "výhradní přednost pro užívání levého pruhu" jej tam drží?
Předjíždění v místech připojovacích pruhů už beru spíš jak čistou bezohlednost. Když vidím, že se chce někdo připojit a musí téměř zastavit, protože někdo má potřebu zrovna v těchto místech předjíždět.

Ostatně včera jsem byl svědkem vysokého rizika vziku nehody v Praze na D0. přičemž viníkem byl jeden jedinný řidič osobního vozu. Levý plný osobních, pravý plný nákladních a osobních, dojeli jsme k připojovacímu pruhu, Vždy nechávám v těchto místech dost místa aby se mohli řidiči z připojovacího v klidu zařadit. jenže řidič černého čehosi z připojovacího hned na začátku přes plnou to řízl předemně, takže jsem musel brzdit, on přidal plyn, jenže této situace si již nevšiml řidič nákladního v připojovacím, který se v tuto chvíly začal zařazovat protože ještě vtěřinu předtím tam měl odemně volno, takže se v pruhu potkal s černým který se lekl a přelít do levého kde musel řidič ostře na brzdy aby do něj nevrazil.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Mazda 6 sport dynamic 2.2 mzr cd 120kw 2012
Mazda 6 sport dynamic 2.2 mzr cd 120kw

2012 rok výroby
163 koní výkon
2 200 ccm objem

Microcar M:GO  505ccm2  2011
Microcar M:GO 505ccm2

2011 rok výroby
5 koní výkon
505 ccm objem

Ligier Ostatní IXO 505ccm2 5 ps 2011
Ligier Ostatní IXO 505ccm2 5 ps

2011 rok výroby
5 koní výkon
505 ccm objem

Microcar M:GO lombardini 505 ccm2  2015
Microcar M:GO lombardini 505 ccm2

2015 rok výroby
4 koní výkon
505 ccm objem

Microcar M:GO MICROCAR M.GO 505ccm2 rok 2010 2010
Microcar M:GO MICROCAR M.GO 505ccm2 rok 2010

2010 rok výroby
4 koní výkon
505 ccm objem