načítám data...

JménoTomík Tomík
BydlištěPříbram
Registracepřed 16.5 měs.
Poslední aktivitapřed 16.5 měs.
Komentářů u článků5
Pozitivních komentářů u článků0
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

TT
Tomík Tomík
31. července 2018, 12:55
0
D1 je peklo, ale nemůžeme si za to sami?

Nepoužíval bych "typické České uvažování" jako něco hanlivého. Je to celosvětové a takzvaná civilizační choroba, stačí se podívat na americké návody k používání :-D "Taky by šlo napsat "typické americké uvažování" atd. ;-)
Osobně jsem alergický na slovní spojení "Typicky české" jako by to bylo tipycké výhradně jen pro nás, ač tomu tak nejní. ;)

A ano samozřejmně, při řízení je třeba používat rozum, zákon, předpisy znát je samozřejmostí, ale při jízdě se řídit rozumem a základní lidskou slušností. Vycházet si vstříc. Je to samozřejmost.

Jenže tuhle neznalost a bezohlednost vidíš každý den na silnici, kdy má každou chvíly někdo pocit výhradního práva k jízdě.

TT
Tomík Tomík
31. července 2018, 11:55
0
D1 je peklo, ale nemůžeme si za to sami?

PepaSFI:
(5) Řidič nesmí předjíždět
e) dává-li řidič vpředu jedoucího vozidla znamení o změně směru jízdy vlevo a není-li možné předjetí vpravo podle odstavce 1 nebo předjetí v dalším volném jízdním pruhu vyznačeném na vozovce v tomtéž směru jízdy,

(a pač to tu nejde podtrhnout tak to zopakuji: "nebo předjetí v dalším volném jízdním pruhu vyznačeném na vozovce v tomtéž směru jízdy")
Čili i na víceproudé silnici platí totéž pravidlo, pokud dává vozidlo znamení o změně směru jízdy a ty nemůžeš použít jiný volný jízdní pruh v témže směru jízdy nesmíš jej předjíždět.

Důvod změny jízdního pruhu je bezpředmětný, tebe jako řidiče v levém vůbec nemusí zajímat důvod proč vozidlo vyjíždí z pravého pruhu do levého. Pro tebe je směrodatný fakt, že dává znamení o změně směru jízdy.

RadekZak: pokud předjíždíš pomalu jedoucí kolonu a jedno z vozidel dá znamení o změně směru jízdy vlevo, pokud jej v daném okamžiku realně nepředjíždíš musíš jej pustit.
Z pohledu zákona předjíždíš vždy jen jedno vozidlo, nikoliv celou kolonu.

(vyjma toho předjížděním kolony teoreticky omezuješ všechny kteří by se z té kolony rádi dostali, ale nemohou neboť se frajírek na konci rozhodl že předjede celou kolonu a nikdo jej nesmí ohrozit ani "OMEZIT" takže poslušně čekají až se daný uráčí to předjet přičemž nic nezaručuje, že další dojíždějící zahájí předjíždění taky a ty v té koloně za tatrou co jede 70 setrváš od Dobříše do Prahy, protože nesmíš omezit ani ohrozit ten proud vozidel jedoucí v levém, přičemž nikoho nezajímá že už 30km dáváš znamení o změně směru jízdy. protože na dálnici tohle "neplatí"
Hlavu pánové, hlavu používat. ;)

TT
Tomík Tomík
31. července 2018, 11:05
0
D1 je peklo, ale nemůžeme si za to sami?

Tak polopatě.
Píšeš, že je třeba rozumnět zákonu jako celku a nevytrhávat paragrafy ze souvislostí.
Přesto argumentuješ jediným paragrafem a ignoruješ ostatní.
Pokud chceš porozumět v celkové souvislosti, musíš vycházet ze všech paragrafů, které se dané situace týkají.
Čili:
Nesmíš ohrozit ani omezit řidiče jedoucí v pruhu do kterého chceš přejet
Nesmíš předjíždět vozidlo, které dává znamení o změně směru jízdy v levo
Jezdí se v pravém jízdním pruhu, při více pruzích v jednom směru mimo obec lze užít ostatní pruhy k předjíždění, objíždění nebo odbočování.
A další o použití směrovách světel
atd.

Co to tedy v důsledku pro tebe jako řidiče znamená?
1) Potřebuješ-li změnit jízdní pruh nesmíš omezit ani ohrozit vozidlo v daném pruhu jedoucí.
to znamená, že nesmíš vytlačit vozidlo na svodidla nebo příkopu, ani jej donutit k prudkému brždění. Tohle platí v daném okamžiku, kdy tě vozidlo realně předjíždí. Né když je půl kilometru daleko.
2) pokud dojíždíš vozidlo, které dává znamení o změně směru jízdy vlevo nesmíš jej v daném okamžiku předjíždět, čili musíš zvolnit a umožnit mu bezpečné zařazení.

Takto v důsledku.
Byl bych rád pro příště, když už si dáváš tu práci s hledáním paragrafů, aby jsi u toho zapojil i hlavu či nezkoušel na mě něco hrát.


Nicméně je to to co jsem psal prvně. Řidiči neznají dopravní předpisy. Možná tak jeden který je tu v tomto vlákně kupodivu nejvíce prezentován a podle toho se striktně řídí a pak to na těch silnicích tak vypadá.

TT
Tomík Tomík
31. července 2018, 09:14
0
D1 je peklo, ale nemůžeme si za to sami?

Nechce se mě hledat přesně ten konkrétně napsaný, Tak tohle by Vám mohlo snad stačit:
Předpis č. 361/2000 Sb.
HLAVA II - PROVOZ NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
Díl 3 Pravidla provozu na pozemních komunikacích
Oddíl 1
Jízda vozidly
§ 17 Předjíždění
(5) Řidič nesmí předjíždět
e) dává-li řidič vpředu jedoucího vozidla znamení o změně směru jízdy vlevo a není-li možné předjetí vpravo podle odstavce 1 nebo předjetí v dalším volném jízdním pruhu vyznačeném na vozovce v tomtéž směru jízdy,

a pro jistotu
Hlava II: Provoz na pozemních komunikacích
Díl 3: Pravidla provozu na pozemních komunikacích
§ 11 Směr a způsob jízdy
(1) Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji vozovky, pokud není stanoveno jinak.
§ 12 Jízda v jízdních pruzích
(1) Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.

Ten konkrétní je lépe napsaný ale špatně se hledá, měl jsem ho v záložkách na starém notebooku ale vzal za své i s HDD :(
Nicméně bo jsem na tohle hledání liný tak tyhle výše vypsané předpisy jsou vpodstatě to samé.

TT
Tomík Tomík
31. července 2018, 05:31
0
D1 je peklo, ale nemůžeme si za to sami?

Konečně článek, který nazývá věci pravými jmény a nehází špínu na omezenou rychlost, omezení a další věci.

Za vše si můžou řidiči sami, neumí jezdit plynule natož v koloně. Bezohlednost vůči ostatním řidičům to je to co na našich silnicích vládne. O to víc si pak vážíme řidičů, kteří si uvědomují a chovají se slušně vůči ostatním.
Dalším neduhem jest neznalost předpisů, vykládání si předpisů po svém či jejich ignorace.
Příkladem budiš již v článku zmíněná dálnice. Kolik z řidičů ví, že když má vozidlo v pravém jízdním pruhu zapnutou levou směrovku, že jej nesmí předjíždět. omezit ani ohrozit? Že musí snížit rychlost a umožnit mu jízdu?
1 z 50 nebo jsem i tak stále moc naivní?
Je pak otázkou času kdy řidič například kamionu dojde trpělivost a prostě to tam na hulváta pošle. A je špatný opravdu on? nebo těch 30 řidičů co tento předpis neznají, nebo je nezajímá a bezohledně s pocitem že mají "výhradní přednost pro užívání levého pruhu" jej tam drží?
Předjíždění v místech připojovacích pruhů už beru spíš jak čistou bezohlednost. Když vidím, že se chce někdo připojit a musí téměř zastavit, protože někdo má potřebu zrovna v těchto místech předjíždět.

Ostatně včera jsem byl svědkem vysokého rizika vziku nehody v Praze na D0. přičemž viníkem byl jeden jedinný řidič osobního vozu. Levý plný osobních, pravý plný nákladních a osobních, dojeli jsme k připojovacímu pruhu, Vždy nechávám v těchto místech dost místa aby se mohli řidiči z připojovacího v klidu zařadit. jenže řidič černého čehosi z připojovacího hned na začátku přes plnou to řízl předemně, takže jsem musel brzdit, on přidal plyn, jenže této situace si již nevšiml řidič nákladního v připojovacím, který se v tuto chvíly začal zařazovat protože ještě vtěřinu předtím tam měl odemně volno, takže se v pruhu potkal s černým který se lekl a přelít do levého kde musel řidič ostře na brzdy aby do něj nevrazil.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Crown Victoria P71 2008
Ford Crown Victoria P71

2008 rok výroby
253 koní výkon
4 601 ccm objem

GMC Custom GMC 370 1958
GMC Custom GMC 370

1958 rok výroby
360 koní výkon
6 000 ccm objem

Ford Mondeo 2.0 benzin Ghia 1994
Ford Mondeo 2.0 benzin Ghia

1994 rok výroby
130 koní výkon
2 000 ccm objem

Volkswagen Golf  2011
Volkswagen Golf

2011 rok výroby
77 koní výkon
77 ccm objem

Chrysler New Yorker  1973
Chrysler New Yorker

1973 rok výroby
1 koní výkon
7 200 ccm objem