logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Bazarový snílek

Bazarový snílek: Vzpomínky na vyšší střední

Hledáte příjemné auto na každodenní ježdění a obligátní oktávka vám přijde příliš tvrdá a nudná? Máme řešení.

Luxusní výbava, šest válců, prostorný interiér a reprezentativní vzhled, to vše za cenu citelně přívětivější, než produkce německých luxusních výrobců. Auta vyšší střední třídy od “plebejských” značek nás provezla osmdesátkami a  devadesátkami a pak tiše zmizela. A nevím jak vám, ale mně se po nich dost stýská. Chápu, že trh a zákazníci chtěli zkrátka něco jiného, ale kdo by byl býval čekal, že posledním mohykánem kategorie nakonec zůstane domácí Superb.

Skutečnost, že auta vyšší střední dneska nikdo nechce má ale i pozitivní důsledek. Ojetiny, které nám z téhle kategorie zbyly, se dají pořídit za překvapivě nízké ceny. A díky bohaté výbavě a zajímavým motorům se neztratí ani v dnešním provozu. Jasně, z hlediska spolehlivosti a dostupnosti dílů to není vždycky úplná paráda, ale za zvuk šestiválce a houpavé pohodlí ty ruce umaštěné od oleje občas stojí, nebo ne?

Ponořil jsem se tedy do vod inzerce a vylovil pár zajímavých představitelů téhle téměř vymizelé automobilové třídy. Zamkněte si peněženky, některé inzeráty způsobují nebezpečné nakupovací pnutí.

 

Renault 25 

Začneme ve Francii. Původně jsem tu měl mít odkaz na šestiválcový Safrane, ale dřív, než jsem stihl dopsat článek, vůz pravděpodobně změnil majitele. Nevadí, starší model se mi stejně líbí víc, hlavně v interiéru, kde připomíná typickou osmdesátkovou vesmírnou loď. Dvacet pětkou jsem naposledy jel ve svých asi šesti letech, měli jsme ji doma. Stříbrnou se šedivým interiérem a “mluvícím” palubním počítačem. Ještě že nemám volnou garáž, protože jinak bych musel doma vysvětlovat, co doma dělá ten francouzský krám. 

 

Citroen XM 

A abychom si odbyli seriál “Kubajs nostalgicky vzpomíná na auta, kterými jezdil jako děcko” hned zezačátku, máme tu ještě Citroen XM. Šestiválcový samozřejmě. A opět mám pocit, že říct si za takhle pěkné auto tak málo peněz je skoro až škoda. XM bylo ve své době zjevením, pokrokový systém hydropneumatického odpružení našel co do pohodlí a komfortu přemožitele až v mnohem novější C6, která zároveň rodokmen hydraulických Citroenů definitivně uzavřela. Takhle pohodlné auto už zkrátka nikdy nikdo nevyrobí a jen to by stačilo jako pádný argument pro koupi. Je tu ale mnohem víc skvělých věcí. Řízeni Diravi s promněnlivou tuhostí, které se vždy automaticky vrací na středovou polohu, skvělá kožená křesla pohodlnější než většina sedacích souprav v českých obývácích, nebo druhé zadní sklo, které i v karoserii liftback zajišťuje tepelný komfort sedanu. A nestárnoucí klínovitý tvar připomínající osmdesátkové snění o létajících autech. 

 

Peugeot 605

Francouzské okénko uzavřeme Peugeotem. A já vím, není to šestiválec, ale přijde mi fér připomenout, že právě přelom osmdesátých a devadesátých let byl dobou, kdy se pomalu rodil kult TDI. Dva-jednička z produkce Peugeotu byla takový ten správně starosvětský agrární nafťák s turbodírou jako blázen a chodem za studena  připomínajícím něco mezi Transitem a Avií. 605 byla takovou umírněnější alternativou pro ty, na které bylo XM moc extravagantní a báli se hydropneumatiky. Nabídla na poměry Peugeotu nebývale pěkně zpracovaný vnitřek a houpavé jízdní vlastnosti v poměrně nenápadném balení – neznalý člověk si ji klidně mohl splést s menším Peugeotem 405. Jako inkognito luxus, když nechcete dráždit sousedy, je to naprosto ideální volba. 

 

Opel Omega

V úvodu jsem už naznačil, že na klasické “němce” v dnešním výběru nenarazíte, ale vynechat Omegu by byla velká chyba. Německá šestiválcová zadokolka co není BMW ani Mercedes to měla na domácím trhu sice poměrně těžké, ale všude jinde zákazníci ocenili značnou finanční úsporu a fakt, že si dali v Opelu na svém posledním zadohrabu opravdu záležet. Šestiválec od GM propůjčoval vozu poměrně příjemnou dynamiku a soustavné vylepšování a facelifty nakonec udržely Omegu v produkci až do nového milenia. Prodávaný kousek je jeden z posledních vyrobených kusů a z dnešního výběru jde asi o nejsoudobější a nejsnáze provozovatelnou volbu. Jen těžko hledám důvody, proč si z Omegy neudělat nové daily. 

 

Ford Scorpio

Chápu, že ne každému vyhovuje rozhoupaný luxus a široká sedadla. I pro vás tu ale mám alternativu, dokonce velmi lákavou. Slovíčko Cosworth potěší skoro každého petrolheada a ačkoli nejde o legendární Sierru (ta by stála tak pětinásobek), Scorpio stojí stranou snad až skoro neprávem. Za devadesát tu dostanete hned dvě auta (jedno na díly, což se určitě hodí), navíc taky dřevěné obložení a frajerský ekvalizér. Od pohledu je jasné, že do stavu A1 pár úkonů schází, ale víte co? Mně se Scorpio líbí právě takhle ošuntělé. Poladil bych mechanické věci, jezdil něčím, co vypadá jako starý zednický pelech a občas způsobil mrzení někomu s ojetym BMW. To bych si věru uměl představit. 

 

Alfa Romeo 164

Skutečnou sportovnost, byť s předním náhonem, je ale třeba hledat v Itálii. Alfa Romeo 164 v moc hezkém stavu, červeno-šedá bicolore, navíc s legendárním Bussem s leštěnými chromovanými kolénky – to je zkrátka auto z plakátu. Líbí se mi naprosto jednoduchá koncovka jediného výfuku čnějící skromě pod zadním nárazníkem, to v dnešní době, kdy mívají i tříválce falešné laufy že do nich jde strčit pěst, působí opravdu svěže. Stejně jako nenápadná plná kola a vysoká bočnice pneumatik. Nejsem přehnaným staromilcem, ale při pohledu na Alfu se, jak dneska koneckonců už poněkolikáté, nemůžu ubránit dojmu, že dobře už bylo.  

 

Lancia Thema

Ačkoli je červená Alfa nádherná, já osobně bych se vypravil do Itálie raději pro na stejné platformě vzniknuvší Lancii. Sice tu nedostanu krásně znějící Busso, ale zelenkavé velurové sedačky verze Limited mi osobně udělají snad ještě větší radost, stejně jako bohatá výbava a krásné dřevěné obložení. Thema sice není taková klasika, ale právě její určitá nenápadnost spojená s nostalgií plynoucí ze skutečnosti, že Lancie byla první auto, které jsem si koupil za cenu vyšší než pár tisícovek, u mě vyhrávají na plné čáře.

 

Volvo 960

Šestiválce do V jsou fajn, ale co takhle nějaká ta řadovka? Ale jistě, ozvalo se z pomyslného kouzelného sluchátka a z inzerce vykouklo Volvo 960. Hranatý sedan důstojných rozměrů sice neuchvátil designem ani přehršlem luxusní výbavy, ani s tou sportovností to nebylo kdovíjak žhavé, ale na to se přeci u Volva nikdy nehrálo. Tady šlo hlavně o pohodlí a klid a na palubě a v tom 960 exceluje i po letech. Interiér sice možná trochu připomíná kamion, ale na druhou stranu se o tomhle autě občas říká, že je to tank. A na tank je to furt útulné až až. 

 

Mitsubishi Sigma

Můj výběr byl až příliš evropský a proto jsem se obrátil do redakčního chatu s prosbou o radu, jestli je vlastně, kromě obligátní Toyoty Camry, ještě nějaké auto vyšší střední z Japonska, které stojí za zmínku. U Mitsubishi jsem si totiž vzpomněl jen na Galanta, který je sice docela hezký, ale přeci jen trochu malý. Naštěstí mi ale Dan Borský připomněl Sigmu a světe div se, i ta se, ačkoli trochu vybydlená, v naší inzerci najde. Tři litry, šest válců, dřevo i velur tu máme, takže nemám výhrad a plusové body přičítám za elektrický šíbr. 

 

Nissan Maxima

Pokud bych měl ale přeci jen hledat něco z Japonska, co není Camry, asi bych sáhnul po Maximě. Dost možná to je proto, že zdálky onu Camry dost připomíná, dokonce i interiérem, nebo designem kol. Ale kdo by se za to na Nissan zlobil, zkrátka poznali, co je dobré. Maxima se vyznačovala velmi slušnou výdrží a zrovna téhle inzerované bych nízký nájezd podle toho krásného stavu klidně věřil, takže pokud s ní nepotkáte strom, nebo jiné auto, má pravděpodobně ještě většinu života před sebou. Devadesátkově slušivá vínová vám navíc bude krásně ladit k saku.

 

Honda Legend

Honda Legend s podélně umístěným šestiválcem může vzbuzovat naděje na pohon zadní nápravy, ale nenechte se mýlit, tři-dvojka roztáčí přední kola. Složitost tohoto řešení vlastně předznamenává celkovou technickou záludnost celého Legenda. To auto je sice fakt skvělé, pohodlné, hezky se řídí, ale servisně je to opravdu peklo. Všechno je jiné, díly se shánějí dost těžko a nemalá část servisních úkonů začíná vyndáním motoru. Jenže pak se podíváte na siluetu nápadně připomínající legendární Lexus LS400 a rázem je vše odpuštěno. Alespoň do první závady. 

 

Toyota Camry

A na závěr mi nezbývá, než zmínit to jediné, několikrát už nakousnuté, auto z dnešního výběru, které dává doopravdy smysl. Devadesátková Camry se šestiválcem rozhodně není tak zajímavá jako Legend, pohodlná jako XM, futuristická jako Renault 25, sportovní jako Cossie, nebo podmanivá jako Alfa, ale je neskutečně spolehlivá. Kombinace béžové karoserie a hnědého interiéru podtrhuje společně s šedivými sedadly kreativní přístup designérů k pojetí vozu vyšší střední a ukazuje, že na nějaké blbiny nebyl v rámci spolehlivosti čas. Ale měl-li bych si z dnešního výběru koupit nějaké auto proto, že bych ho potřeboval, nikoli proto, že bych chtěl, šel bych si právě pro Camry. 

 

Tím končí dnešní snění nad vyšší střední třídou. Co byste si z téhle bohaté palety vozů vybrali vy? Stýská se vám po plebejském luxusu? Anebo považujete šestiválec z výbavu za zbytečně okázalou machrovinku, které vyhynutí právem náleží? Napiště nám do komentářů.  

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

Karel TB
09. 10. 2022, 21:56 0 reagovat

Ačkoliv jsem Alfista, tak mě potěšila ta Sigma...pokud vím, tak má bezrámové dveře a velmi sofistikovaný pohon i podvozek...

Jakub Pospíšil
09. 10. 2022, 23:24 1

Ano, Sigma sdílela dost dílů s Mitsubishi 3000GT, což je na jednu stranu super a na druhou, ze servisního hlediska, moc ne.

Frankie
09. 10. 2022, 21:59 0 reagovat

Kdysi jsem tímto směrem uvažoval, ale spíše k mladším kousků z dob Vel Satis, Opel Signum a dala by se zařadit i poslední Croma. Je fakt, že v Evropě už táta kategorie skoro neexistuje a skončila s Panteonem, C6, a možná pár dalšími pokusy?

Bavoraczech
10. 10. 2022, 12:05 0

poslední Cromu nechceš. Hodně jsem o ní uvažoval, ale dost mě zklamala antikorozní ochranou, zpracováním interiéru... Zkrátka i Francouz je v tomto dál a kupodivu stejně tak sesterská Alfa 159, která už ale spadá jen do střední třídy.
Když to jsou povětšinou takové hezké youngtimery... Já jen teď nevím, jestli bych si raději vybral Alfu nebo Omegu... škoda, že nikdo nedělal nic mezi... Tedy vlastně dělal. Říkali tomu E39...

Iskar
10. 10. 2022, 13:01 1

Bavoraczech: A nešlo náhodou o búraný kus? Na Crome jazdím už takmer tri roky a s hrdzou nemám žiadny problém...

Čo sa týka interiéru, nemám až tak s čím porovnávať, ale treba počítať s tým, že Fiat Croma sa považuje za auto strednej triedy, nie vyššej strednej ako trebárs Renault Vel Satis, takže na palubovke netreba očakávať koreňové drevo, ale skôr jeho plastovú imitáciu (podľa môjho názoru však Croma vyzerá vo vnútri aj po rokoch celkom slušne, sedačky sú mimoriadne pohodlné a kvalita dielenského spracovania nie je síce excelentná, ale nie je to ani žiadny prepadák).

Bavoraczech
13. 10. 2022, 17:06 0

Osobně jsem ji chtěl koupit, viděl jsem 3. Jedna nic moc, ok. Druhá TOP a prý absolutně bez koroze, ale u zadních kol dole puchýře na prahu a treti dovoz Italie bez koroze a v podstate stejne. Kdyz jsem v tom jel, tak ok, pohodlne to je, slicovani palubni desky daleko horsi nez u Alfy 159, a to vsechny 3 exemplare. No, pořídil jsem za menší peníze Peugeot 407, kde anopak několik kusů za sebou nevykazovalo korozi žádnou. Z pohledu slícování interiéru to také není premiant, ale je to o hodně lepší. Co se týče pohodlí, těžko srovnávat, S Fiatem jsme najel pár kilometrů, ale na Peugeota 407 si co se týká pohodlí vážně nestěžuju. Oproti Cromě tam bude nevýhoda v objemu kufru, ale zas ta feature se samostatným otervíráním okna kufru mi to vynahradí :).

Iskar
14. 10. 2022, 12:19 0

Ja som tiež vyberal z troch - jedna bola z Holandska a nevyzerala príliš dobre, ale ďalšie dve z Nemecka boli vo veľmi slušnom stave (a dokonca aj obhliadajúci mechanik sa vyjadril k exempláru, ktorý som si nakoniec kúpil, že už dávno nevidel ojazdené auto v danom veku s takým čistým podvozkom).

Palubná doska určite nie je bezchybne zmontovaná, sem-tam sa z nej ozývajú nejaké zvuky a jednotlivé komponenty nedržia dokonale pohromade, avšak pre moje potreby je to celkom postačujúce. A v Peugeote 407 som sa síce nikdy neviezol, ale samozrejme som rád, že nakoniec sme si obidvaja vybrali také autá, ktoré nám vyhovujú. :)

Bavoraczech
17. 10. 2022, 14:23 0

Mne by treba vic vyhovoval Ford Mondeo / S-Max, ale téměř všechny jsou alespoň lehce napadené kovomorkou. To se dá u auta do 20 000 odpustit, ale u auta za 50-100 už to řešit nechci... Nebo alespoň ne nějak akutně.

afro-r1
09. 10. 2022, 23:40 0 reagovat

Tato kategorie se dnes pretransformovala do nejakych tech vetsich SUV jako 5008 a podobnych.
Jinak na aute byva docela poznat, jestli je vyssi stredni pro automobilku vstupni branou nebo vrcholem nabidky.

Kuře
09. 10. 2022, 23:46 2 reagovat

Mi trošku přijde, Kubajz, že si malinko nevěděl kdy přestat...

U těch prvních Francouzů si říkám... své fanoušky to má, asi oprávněné....pak ta Omega. Reálně vím o chlapovi co shání něco na daily, má 2 kila a nic moderního, Opla mu přepošlu. Scorpio, ačkoli to není žádná Cossie, teď vážně, mám to koupit?
Alfa... je to Alfa s Bussem, to chceš, ikdyž je hnusná.
Lancie... ok, why not...
Ještě s primhouřením obou očí to Volvo, je to sice nuda, ale hipsteři, ok...
Ale to Mitsu? A ten Legend? Za mě to sou teda strašný pelechy. Reálně v mých očích nic neobhájí ceny kolem kila. Mac do padesáti... nemůžu si pomoct... ikdyz se mi jich pár fakt líbí....

Iskar
10. 10. 2022, 00:47 0 reagovat

Dúfam, že tento článok si prečíta aj užívateľ roscow, ktorému som pred niekoľkými dňami dával do pozornosti Opel Omega ako daily car - odporúčanie redaktora má predsa len väčšiu váhu ako názor okoloidúceho. :)

A keď sa tu už bavime o zaujímavých vozidlách vyššej strednej triedy z prelomu tisícročia s benzínovým šesťvalcom pod kapotou, dovolím si doplniť do zoznamu aj tento exemplár:

https://auto.bazos.cz/inzerat/158111343/rover-75-rv-2001-20l-benzin-110-kw.php

lucnikonik
10. 10. 2022, 01:55 1 reagovat

K té R25 - koukám jak neuvěřitelně vyskočily na ceně - tenhle kousek vypadá jako šedivá myš (ta bleděmodrá metla), až na to, že je to fakt druhá nejvyšší výbava (Baccara měla navíc jen kožený interiér a omezenou paletu barev, jinak je to víceméně stejný) - jediné, co tam nevidím, je tempomat (nemá tlačítka na volantu, Baccara ho měla myslím v základu)

akorát mě trochu zaráží rok výroby 1990 a dofuky sedeček, protože dofuky se začly dávat až 1991 (měl jsem Baccaru 1990 s tímhle motorem a špajzem a ta dofuky neměla)

co jsem koukal na další, tak kterýkoli z 3 frantíků by mi byl líto ho používat jako daily - ty auta nejsou, speciálně R25ky, občas se objeví hezká Baccara v inzerci, ale cenovky jsou naprostej nesmysl - před asi 5 lety prodávali na mobile Baccaru, najeto tuším kolem 150 tisíc a cena k jednání přes 10 tisíc euro ... - u nás se tyhle auta dávaly před 10-12 lety za přepis :-( resp. hezký kusy do 20-30 tisíc, dneska jsou ceny jinde i "díky" tomu, že ty auta téměř zmizely :-(

PB
10. 10. 2022, 02:43 4 reagovat

Prehlidka luxusnich pasti:) Ceny naprosto neuveritelny, za ty prachy to dost postrada kouzlo:D. Ja dostal svoji R25 zadarmo....

Bavoraczech
10. 10. 2022, 12:45 0

Jenže měl jsi někdy 607? Já jo. Bylo to auto, kterýho jsem se zbavil nejrychleji ze všech a proč? Protože je to v podstatě přepracovaná 605. Pohodlím neoslní, jízdními vlastnostmi nijak mile nepřekvapí. Možná s V6, ale na to podle mě nemá podvozkově. A za 100+? Vůbec nechápu kdo to koupí, když se za to dá pořídit vymazlená 407 nebo jetější C5, které jsou ve všem (kromě celkové délky) nejméně o level jinde.

Vavris Vavrisovic
10. 10. 2022, 15:03 0

Aha :D Já v tom kdysi jel na zadních sedadlech... ale to mi bylo tak 15

Opelfahrt
10. 10. 2022, 21:52 0

Ten druhej inzerát z okolí Brna je vtipnej. Pán píše: „jsem první majitel, podívejte se, za co jsem před 20 lety utratil 1,5 milionu a ujel s tím jen 182 tisíc km. VIP espézetka v ceně.“
No, hlavně, že ušetřil na palivu, když si za ty love objednal motor 2,1 TD.

Vavris Vavrisovic
10. 10. 2022, 07:14 1 reagovat

A bývalý místní diskutér MGRR má taky něco v nabídce :-)
https://auto.bazos.cz/inzerat/158024267/peugeot-605-20turbo-benzin-facelift-1998.php

beastar
11. 10. 2022, 11:06 0

To jsou ty španělský dovozy. To propagoval i tady. Každopádně když na to má místo, schopnosti a baví ho to. Proč ne. Auta vozí docela pěkný.

Jokke
10. 10. 2022, 07:43 2 reagovat

Za me teda hezkej vyber. Jeste bych mozna pridal trochu novejsi Mazdu Xedos 9? https://auto.bazos.cz/inzerat/158575061/mazda-xedos-9-2003-po-faceliftu.php
Nebo dokonce v plynu ale s dost nevkusnejma laufama: https://auto.bazos.cz/inzerat/158701019/mazda-xedos-9-lpg.php

Irwinek
10. 10. 2022, 08:26 1 reagovat

Volvo 9xx sice není sportovní auto, ale šestiválce táhnou jak zběsilé. Pokud se nepotkáš s utaženou italskou verzí se 115 kW, tak už 125 kW nabízí slušný zátah, 132 kW peláší jak zběsilé. Paradoxně nejsilnější verze 150 kW působí poněkud letargicky, ale to je dáno tím, že na rozdíl od méně výkonných se prodával pouze s automatem. Nesportovnímu naklánění karoserie v zatáčkách lze zabránit jinými tlumiči a většími koly a hlavně repasí multilinku vzadu. Kupodivu při těchto změnách nepřichází cestující o pohodlí. Nakonec se ale stejně vrátíš k sérii, auto se konejšivě valí silnicemi a Ty si , oddělen od venkovních starostí, užíváš :-D

krab
10. 10. 2022, 08:37 4 reagovat

Ty jo, tady bych si zavzpomínal na tu Maximu QX. Měl jsem třílitra ročník 1996 s manuální převodovkou v takový šedozelený metalíze. Někde by se ze starýho notebooku možná ještě bude moct najít fotka. To byla kára ... navíc tenkrát (myslím, že jsem jí měl v roce 2004-2005) jsem studoval, do toho už si i vydělával, takže nějaké peníze byly, ale bydlení ještě klasika u Rodičů, tak co se vydělalo se mohlo projezdit. Byl jsem s Maximou v Anglii na půl roku a bylo to fakt vynikající auto. Z devadesátkovejch sedanů byla Maxima QX podle mě snad nejobratnější na řízení, hned vedle E39 5er, která přišla u mě pak potom. Taky jsem se k ní z nostalgie vrátil...

Ale od těch let jsem Maximu QX už pak neřídil, poté co jsem jí prodal tak vlastně nevím jestli byla vážně tak dobrá na řízení anebo jsem si to zidealizoval.

Jinak všechny sedany vyšší střední z 90' let jsou dneska zajímavý, hlavně pokukuju po těch Peugeotech 605, z odstupem času krásný design, prostě časy, kdy Peugeot navrhovali vždy u Pininfariny.

HeavySmoker
10. 10. 2022, 10:05 6 reagovat

Vyrastal som v 90tkách a tak mám na tieto prízraky doby celkom nostalgické spomienky a robí mi úprimnú radosť ked to vidím niekde naživo. Ale po prihliadnutí na cenu neviem či je to Bazárový snílek alebo užšia nominácia na Zlatú vranu. Väčšina tých pelechov nemá šancu prejsť ani cez STK, ako daily je to úplne k ničomu a ako víkendovka tiež. Ak by mi to niekto chcel dať za fľašku rumu, tak ju asi aj tak radšej vypijem, lebo z tej by ma hlava bolela len raz.

beastar
10. 10. 2022, 10:39 8 reagovat

Teď už na tohle prostě není doba. Panoptikum šrotu za ceny jakoby počínající klasiky, asi. Dobře Omega, Maxima a zřejmě Camry. Přes všechnu svou zastaralost a spousty nedostatků by asi dokázali být daily. Všechno ostatní normální kupce klidně i autům nakloněné nemůže a nemá jak oslovit.

Největší absurdity Sigma, Alfa a Scorpio. To nikdo nechtěl už dřív ani za ceny jako 9,999 CZK. Snad pro lidi, co chtějí něco na dojetí a zdriftovat to do sraček.

Daleko uživatelsky zajímavější by bylo třeba. Pět aut dneška, kde se snoubí dobrý ročník, únosná cena, únosný servis a alespoň trochu x faktoru. To už dá práci tohle je takový jako vypsat tehdejší velký sedany který nejsou prémie...
Tvé nápady mám rád Kubo. Tohle je bohužel dobrý tak na Garáž, nebo Autoforum.

rock
10. 10. 2022, 12:11 1

"Panoptikum šrotu za ceny jakoby počínající klasiky"
:-) pobavils.
Asi bych nic neměl proti 605, páč je levná. Pokud je ve slušném stavu. pokud by to mělo přelézt 100 tKč, hledal bych spíš 607, novější a designově podstatně dramatičtější.
Možná by byla použitelná Camry, ale je neskutečně nudná. Což je víceméně definice rodinné Toyoty obecně.
Zbytek mi přijde jako výsměch, i za poloviční ceny by mi některé přišly drahé.

Bavoraczech
10. 10. 2022, 12:50 3

Já to napíšu znovu. 607 je šrot. V podstatě zakulacená verze 605 nabitá nespolehlivou elektronikou a mdlými motorizacemi kromě V6. To prostě nechceš, věř mi. Já to měl když bych si měl vybrat mezi 605 a 607, tak volím 605. A když bych si měl vybrat mezi 605 a Alfou, tak beru Alfu... nebo možná Omegu :)

rock
10. 10. 2022, 13:26 1

Ale fuj, takhle mi brát iluze :-)...
Tak to potom z té nabídky nechci vlastně nic. Ach jo...

Ale stejně nic z toho není na denní ježdění a na projížďku jednou za měsíc... ha, už to mám. Je to ještě větší šílenost, než výběr v článku, ale alepoň je to hezký
https://www.sauto.cz/osobni/detail/jaguar/xj/18104303
btw v nabídce je za podobný peníze i 4,0 V8 bez LPG

Vavris Vavrisovic
10. 10. 2022, 15:10 2

S tou Alfou si dovolím nesouhlasit. 164 krásně uzrála. Frantíci jsou taky takové zajímavé specifické kuriozity. (teda takhle od stolu, nejel jsem krom Omegy a Maximy v ničem... Ale jako daily to smysl rozhodně nedává :D

ad nadhozený topic. V rámci vymýšlení pičovin jsem našel Genesis Coupe V6 za 260 a napadlo mě, že (teď dostanu bídu) v LPG a s tažným na nosič na kola by to bylo zajímavé daily se super poměrem cena / ročník / výkon. Akorát vůbec netuším, jestli se to dá rozumně provozovat nebo tam člověk shoří na nějakých normálních komponentech... :D

sheogh
10. 10. 2022, 17:41 1

Ten Jaguar alespon dobre jezdi, ma fakt dobrej podvozek (kdyz je dobrej) a ctyrlitr neco vydrzi, ale treba zrovna ta zminovana 607 me zpusobila averzi na automaticky prevodovky, nez jsem dostal do ruky 5q tiptronic, kterej to zas vylecil :-).

Zabava s nicim z toho vyberu asi nebude, pokud nepovazujeme za zabavu hrabacku prednima, Omega na draceni nema vykon, a rohlik od ucha k uchu z plavne jizdy v "korabu" z toho asi taky nevydolujes (mozna z toho Citrona, tomu bych dal sanci). Nejspis to bude rozvrzany a vsechno gumovy zterely. Strop bych videl kolem 50-60k, uricte ne pres 100. Tim nerikam, ze ty auta byly puvodne spatny, klidne bych v tom jezdil, ale po 20+ letech, co jsou venku, bude potreba fakt dost vybirat.

Bavoraczech
13. 10. 2022, 17:13 0

Pod pojmem "zábava" si asi každý představí něco jiného. Jestli je to hrabat zadníma, tak asi jedině Omega. Sám mám Alfu s 3.0 V6 a hrabačky předníma jako zábavu neberu. Jenže to auto samo o sobě má jakousi duši, takže nasedneš, projedeš si okresku překvapivě čistěji než bys od takhle velkého auta čekal, a jako podkres máš vážně hezký soundtrack, tedy pokud se nebojíš to točit nad 3000 ot. Není to nějaká velká divočina, ale třeba velmi příjemně strávený čas při svižném cruisingu,
Někdo řekne, že všechny předohraby jsou na nic... Tak si vezmi třeba Alfu s V6 a postav ji proti Volvu s T5. Parametrově prakticky stejná auta, ale zážitek úplně jiný.

mariov8
10. 10. 2022, 11:50 0 reagovat

Kde ty časy jsou. Je ale potřeba si říct, že rozměry a výkony těchto aut vyšší střední třídy dnes má nebo i překonává třída střední. V 90tkách vyšší střední kolem 4,75m a motory tak kolem 110 až 190 koní v průměru. Já bych ten seznam docela seškrtal, a nedělal ho jenom jako seznam... Protože některé ty kusy jsou (a některé byly i v době uvedení na trh) buď pro velké nadšence nebo jenom nadšence té které konkrétní značky. Ale to již tady napsal beastar. Takové Scorpio si pamatuji jako synonymum pro průser. A dostupnost dílů na staré Japonce je někdy tristní, ale nechám se opravit. Mně se líbí, Volvo, R25 (ale musí být zajímavý i motor), XM nevím (a to jsem Citroeny jezdil a 605 málem i koupil), Omega (a tady možná by k auta spíše šla ta benzínová 2,2 a automat nebo ta šestiválcová 2,5DT) a Italové (Lancia by musela být Turbo a A164 V6 Busso). Nicméně si musíme říct na rovinu, že bych si na takovéhle sebemrskačství nakonec za ty prachy raději zkusil vyčíhat pěkný mercedes. Když vidím ty ceny u těchto aut...

S.h.I.t.
10. 10. 2022, 15:05 10

Ja mam taky neblahy pocit, ze vetsina tech aut ma zjevne chybu v cene - vetsine totiz prebyva na konci jedna nula. Tomu zbytku mozna pri trose dobru vule prebyva jednicka na zacatku...

PB
11. 10. 2022, 03:51 4 reagovat

Je treba uznat, ze tyhle predrazeny mr*ky ve me vzbuzuji jistou nostalgii... zhruba jako u starsich soudruhu napriklad ziguliky, nebo debilni skoda 130... nedavno jsem zjistil, ze to skodovkovy peklo, ze kteryho tatik udelal kurnik pro kaceny byla exportni verze, pry 400 kusu... vcera videno k prodeji za dveste litru. No, ani se nedivim, ze to v zahranici nikdo nekoupil, jako kurnik to dnes slouzi mnohem lepe, nez jako auto tenkrat.

Vzit tech hypotetickych sto-stopade co chteji sasci vyse za ty svoje terakem kasirovany vraky, muzu mit (velmi strucne vybrano), uplne jiny level auta. Daily a s potencialem "joungtajmra":
Lego H6: https://auto.bazos.cz/inzerat/158845531/prodam-subaru-legacy-h6-30.php Pecka auto. Jen z toho omlatit ten tesko tuzing
https://auto.bazos.cz/inzerat/158723035/subaru-legacy-sedan-30-r-180kw-executive.php ... za 75 klacku? pohoda...
A japonskej pohrebak na psy za kilecko.. https://auto.bazos.cz/inzerat/158729946/honda-accord-24-140kw-2003-executive.php
... a cokoli z toho bude jonungtajmr za nejakych deset let. :)


Initial C
12. 10. 2022, 06:26 0

Hmm, Legacy, co jsem kdysi na Zelandu moc chtel, ale rozpocet byl jen na 1988 Accorda. Koukam, ze v DE jsou lehce pres 150 i mene jete kousky, jako tenhle v bile kuzi. https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-vůz/Subaru-Legacy-Kombi-3.0-R-TÜV-NEU-WEBASTO/vhc:car,pgn:3,pgs:10,srt:mileage,sro:asc,ms1:23500_10_/pg:vipcar/352529025.html

StreetPro
11. 10. 2022, 12:32 0 reagovat

O Themě zrovna píšu blog, never more :-)

James
11. 10. 2022, 12:32 0 reagovat

Pro tuhle éru ve které jsem vyrůstal mám docela slabost.

Je to o tom co se komu líbí + co od toho očekává.

Já jsem relativně nedávno nastoupil do toho Citroena XM, konkrétně V6 manuál předfacelift. Přesně v takové barvě a specifikaci, jakou jsem vždycky chtěl.
Ano něco to docela stálo, pořád je co vychytávat, nikdy to nebude dokonalé a jako daily by to dobrá volba asi nebyla. Ale s tím vším jsem do toho šel od začátku.
Pořád se s tím trochu ještě seznamuju, třeba o tom teď někdy napíšu blog sem
Co mě na tom těší?
# osmdesát.-devadesátky prostě
# celý interiér přesně tak jak je
# design, který si nejde s ničím splést (neznalí někdy s Xantií)
# nevšední technika a řešení v duchu značky
# druhé takové člověk nepotká denně
# všichni ti co si přijdou povídat "jé, to jsem kdysi strašně chtěl, ale neměl jsem na to"
# víceméně kvalitně postavené auto
# funguje to

Mohl bych mít místo toho za méně peněz nějaké objektivně (uživatelsky) lepší auto? Nepochybně

ratan groch
11. 10. 2022, 13:04 4 reagovat

Ja by som si z toho nevybral nic. Naopak by som este pridal moju Hondu Accord VI Coupe s trojlitrovym sestvalcovym automatom.
Pojde totiz z domu von, lebo na nej nejazdim. Chodievam s nou len raz rocne na nejaky dlhsi vylet. Tohto roku bola este 10 dni na Balkane, dosla az do Tirany.
Bola sa so mnou pozriet aj na Ukrajinu a Bielorusko, sle aj k Cernobylu a predtym cez pobaltie az do Petrohradu (mimochodom cez cesky Kralovec sme sli:)
Stihla byt aj ukradnuta a vratena, prezila nahanacku s policiou (podla policajtov sli 170kmh po Bratislave a nechytili ju, ha ha ha).
Ale je to skoda drzat cely rok kvoli dvom tyzdnom vyletu a tak ju niekomu posuniem. Celkom by ma zaujimalo ako dlho to potrva, kedze viem veci iba nakupovat a neviem predavat.
Ale raz hadam ten den pride a dufam, ze bude este niekoho zabavat :)

Michal88
11. 10. 2022, 17:09 0 reagovat

Asi jsem hnidopich, ale s tímhle motorem už DIRAVI nebylo. :) Diravi bylo jen u PRV motorů do 1997. Od 97 s V6 ES9J už Diravi ne-e. :)

A že tak málo... Když jsem v létě prodával V6 12V s diravi a automatem (Deep Blue), udělanou, na CZ papírech se zaplaceným ekovýpalným, za podobnou cenu, tak za 3 měsíce se ozvali 3 lidi. Nikdo se ale ani nepřijel podívat. Tak jsem ji stáhnul, našel pro ni místo a zatím prodávat není v plánu.

Článek jinak pěkný, R25 by se mi líbila Bacarra... :) A 2.1 byla lepší varianta v XM i 605 oproti 2.5TD. A na to, co jich bylo vyrobeno, už jich moc není, všechno je to utahaný... Ale snad furt lepší, než 2.5...

Vojtáno
13. 10. 2022, 16:43 0 reagovat

Tu Camrynu asi půjdu koupit.. Zamiloval jsem se!
Jinak u té Maximy(mi- jaké je správné i/y :D) z vlastní dlouhodobé zkušenosti kdy jsem ji měl (po FL) tak spotěreba s velice ale velice lehkou nohou na dálku lehce pod deset a po městě 14-15 bez ohledu na to jak člověk jezdil. Ale jinak geniální auto a skoda moc, že šlo tenkrát pod magnet..:(

rock
13. 10. 2022, 17:40 0

No, můžeš napsat " u toho Nissanu Maxima" pokud si nejseš jistý, případně pokud máš pocit, že to "z" prostě vypadá blbě :-)
Ale jinak tak, jak to máš, tvrdé.

Peťas
14. 10. 2022, 22:00 0 reagovat

Slusny vyber. Jeste je tak vsechny dostat na jedno misto v jeden cas. To by uz byla slusna vystava, nebo sraz?

martin_100
19. 10. 2022, 09:04 0 reagovat

Škopka mk1 před face jsem měl a byl jsem nadmíru spokojenej. Takže bych ho volil znova.

beastar
19. 10. 2022, 09:19 1

Co je škopek? Scorpio?:D

martin_100
19. 10. 2022, 11:15 0

Anoprosím.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte