reklama
načítám data...

Auto které se dobře řídí? O to nikdo nestojí...

..raději jeden Hyundai... aneb jak jsem opět jednou objevil mamutí propast mezi pocity automobilového pisálka a běžného člověka z lidu.

zobrazit celou galeriiEditorial: Auto které se dobře řídí? O to nikdo nestojí...

Zase za to může auto se stylizovaným H vzdorujícím (nebo podléhajícím?) vichřici. Píšu o těch vozech z Koreje nějak moc často, ale myšlenku pro dnešní editorial mi nezměrnou silou vnukla věc, kterou nazývají i40. Je to nakonfigurováno jako typický korporátní kombík. Kousek výbavy, stříbrná, diesel. A už mnoho let s tím Hyundai bojuje proti  konkurenci ve střední třídě, což se mu ve vyspělé Evropě totálně nedaří…  Kromě Česka. Ale to odbočuji.

Model i40 mi plnou silou připomenul, jaké byly po zhruba 3 generace téměř všechny moderní Hyundai a jak zvláštně bipolárně mohou lidé jejich vlastnosti vnímat. Ať už se jednalo o i20, i30, i40 nebo třeba ix35, všechny ty maringotky s rozmáchlými liniemi, které prý mají být dynamické, na mě působily jako automobilový ekvivalent trepanace lebky. Nasedli jste a po několika kilometrech jste byli úplně vymazaní. Mozek byl restartován a při bootování zůstal navždy uvězněn v DOSovské konfigurační tabulce. Takhle… Žádná komponenta v těch věcech není sama o sobě špatná. Vše funguje. Ale také to je zoufale nijaké, neuchopitelné, rozbředlé a prázdné. Řídit i40 je stejně ovlažující jako míchat těsto na knedlíky. Přísahám, že ujet v tom pár tisíc kilometrů, stane se ze mě nemluvící bytost ve vegetativním stavu, která bude jen tupě kroutit volantem, šlapat po pedálech a hýbat s páčkami. Jenže k mému překvapení to běžný Franta uživatel vnímá jinak…  k čemuž se postupně dostanu, ale ještě mi dejte chvilku.

Nedávno jsem se zde rozplýval nad dieselovým Fordem Mondeo. A stále si za tím stojím. Mondeo dělá na poměry naftových krabic vše tak, aby přineslo řidiči aspoň jiskřičku vzrušení do nudných pracvních cest. Společným jmenovatelem všech pozitivních dojmů je pro mě harmonie ovládacích prvků. Fordy v tomto ohledu byly vždy skvělé. Jednotlivé komponenty auta spolu “mluvily”, nebo si spíš rozuměly. Řízení, převodovka, chod pedálů, odezva od podvozku. Vše do sebe zapadalo s precizností hodinového strojku a vyvolávalo krom dobrého dojmu i jednoznačné určení auta. Mondeo chce řidiče zapojit do děje. A proto má lehce tužší posilovač, náznak chlapáckého odporu v přesné kulise řazení, spojku a převodovku, které si rozumí nejen při běžném přesunu, ale také když autu přiložíte trochu briket a vše dokresluje zavěšení. Ochotné k rychlým změnám směru, poskytující dobrou odezvu. Jako celek to prostě dává smysl. Je to jednoznačně zaměřené a vzbuzuje dojem, že konstruktéři velmi dobře věděli čeho chtějí dosáhnout. 

reklama

Z opačné strany spektra mohu zmínit třeba klasická (a vlastně i moderní) Volva. Ta zase hrají na ležérní a uvolněnou notu, ale opět nedávají nejmenších pochyb o tom, co chtěl tvůrce vytvořit. Komplexní auto, které dává smysl. No a pak tu máme Hjondé. Hjondé, které sice nemá žádnou komponentu zlou, ale o nějaké harmonii nemůže být ani řeč. Jakožto automobilový nerd vnímám ony nuance a zcela mě vytáčí, jak se Hyundai snažil být neutrální (v nstupujících generacích se to trochu lepší) a proto má vše naladěno tak, aby to pokud možno vyhovělo každému. Tedy to má naladěno ‘nijak’. Nelze cítit návaznost a spolupráci mezi jednotlivými podskupinami. Řízení je rychlé, aby vyvolávalo dojem agility, ale totálně lehké a mrtvé, aby snad někoho neobtěžovalo. Řádící páka i pedály mají každý svůj vlastní vesmír. Podvozek se snaží působit schopně svou stáčivostí, ale zároveň komfortně měkčím nastavením (které při překonávání větší příčné nerovnosti vyústí v jedno hlasité BUM). Celé dohromady je to tak hnilobně měkké, lehké a nijaké, že mě to doslova uráží a býval bych byl bytostně přesvědčen, že to tak musí mít každý, kdo má alespoň jakési srovnání…



…jenže to tak není. Už jsem se o tom přesvědčil v minulosti a dieselová i40 opět tuto pravdu potvrdila. Běžný člověk, který čte automobilové weby leda proto, aby zjistil, kolik ta krabička na kolech stojí, kolik žere a co má za výbavu, je většinou přeposilovanými a neharmonickými komponentami v Hyundai unešen. Přijde mu, že auto se ovládá lehce a samo. Nevyžaduje interakci a spolupráci. A líbí se mu. Nevnímá a nepociťuje tu ekvivalenci s dobrou kávou, o které psal kdysi Vojtěch. A ani náznakem nepozoruje, že ve volantu, řadící páce, pedálech nebo reakcích motoru chybí nějaký společný jmenovatel a harmonie. Vlastně mu nepřijde normální, že by tam někdo něco takového chtěl hledat a už vůbec nechápe, proč by se mu kvůli toho mělo auto lépe řídit. Stačí, že je vše přeposilované a předstírá, že to umí všechno.

A já se trochu obávám, že bych měl přestat psát o normálních autech…


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ma
martinw
21. října 2018, 20:15
3

Ale kolik aut takový člověk doopravdy řídil a zvažoval než koupí dejme tomu i40 nebo něco z TDI-koncernu ? Většina řidičů neměla příležitost vidět, že něco někde funguje lépe a zábavněji a nemusí to stát majlant...

reagovat
ri
riderhenry
21. října 2018, 20:33
4

Fajn článek, dost vystihuje můj pohled na věc, který se výrazně potvrdil, když jsem se snažil pomoct s výběrem auta kamarádovi, který naprosto nepolíbený chtěl co nejlepší rodinné auto. Nedošlo nakonec na Hyundai, ale Kiu s apostrofem... Do teď jsem nepochopil tu logiku, proč koupit poslední modelový rok Ceedu první generace za necelých 200 000 Kč s tím, že to sice nemá ani vzadu okna v elektrice (vyloženě "rodinná" konfigurace, když vozíte novorozeně ve vajíčku na zadní sedačce...), ale je tam ještě 1 rok záruka (kdo ví na co všechno a jestli vůbec, že...).

Za mě to vidím ale trochu fatálněji. Není to o tom, že by ta auta byla nijaká, ona nejsou v ničem dobrá. Je to něco jako dva dny starý suchý chleba. Žít se na tom dá, ale nikdo po tom netouží. Ve finále to nejsou auta pro všechny, ale spíš pro nikoho. Nevěřím, že by každý jeden majitel Hyndaie ve skutečnosti neocenil víc kvalitu některé z vyprofilovaných konkurencí, jen prostě neměl tu možnost nebo se doposud netrefil do té své značky. Jen je ten problém v tom, že lidi nevidí rozdíly a v téhle kategorii zákazníků převládá vybírání podle ceníků a vlastně je pro ně zásadní to, že něco je o 30 000 Kč levnější ve "stejné" konfiguraci, než Octavie (cokoliv...).

Provozovali jsme delší dobu 2 Getze a ta auta byla fajn. Sice byla ve všem podprůměrná, ale zacílení bylo jasné - ať je to levné, což oproti konkurenci bylo a všichni to tak brali. Na nic si nikdo nehrál. Po 5 letech začaly hnít, ale jinak jednoduchá auta... Známý Getz používá jako auto do lesa. Podobně Accent - ve své době zajímavá volba pro někoho, kdo měl omezený rozpočet, ale z nějakého důvodu nechtěl ojetinu. Za mě v pořádku. Pak to ale přišlo a Hjundé si najednou řeklo, že bude prostě nejlepší, i když není. První i30 katastrofa, novináři se tehdy mohli upsat, jak jsou to dokonalá auta pro průměrného Čecha, a tak jsem je doporučil k nákupu, protože to prostě jako služebák dávalo od stolu smysl. Nikdy jsme ve firmě neměli horší auta (jak jízdně, tak poruchovostí - ani jedna už nejezdí, všechna soudobá auta jsou v pořádku v provozu). A pak si stačí jen vzpomenout na jejich super oslepující modré podsvícení budíků a přístrojovky, které snad používají dodnes? Stejně tak i20. Dokud jsem nenajezdil pár tisíc km ve Fábii II 1.2 TSI, tak jsem i20 celkem bral. Fábie je ale prostě ve všem lepší a argument s cenou už přestal platit (respektive byl zanedbatelný snad pro každého ekonomicky gramotného člověka).

A pak si člověk občas přečte článek, jak jsou i30/Ceedy super ojetiny... Depresivní.

reagovat
Tomáš Čanda
21. října 2018, 21:14
0

Souhlas s článkem a jen dodám, že je to celé nakonec otázkou priorit. Jsou lidi, a není jich úplně málo, kteří řeší všechno možné (rozměry, kufr, výbavu, spotřebu, cenu) ale jízdní vlastnosti resp. to, jak by se auto mělo řídit, to vůbec neřeší. A právě tito řídící "neřidiči" si kupují tahle "nijaká" auta.

reagovat
Jimi
21. října 2018, 22:07
2

považuji to za lenost zjistit si komplet info o všech možnostech, co chci kupovat. Z téhle nudné šedi už nic vyloženě špatně nejezdí, je to trochu o dojmech a osobních preferencích. Nikomu nic nebrání si udělat zkušební jízdu možného kandidáta. Je jich dost, není to malosériovka ani supersport. Ale za mě, proč řídit nudné auta jenom pro pocit ušetřené kačky...

reagovat
beastar
22. října 2018, 01:02
1

Tak v první řadě se mě líbí jak lidi s pohledem na automobilový svět jako zde pan Vavris upustily od plivání na koncern VW. Zcela lehce přešli na útoky vůči ještě snažšímu cíly z Koreje. Ano minimálně u nás je to tak, že Hjondé převzalo otěže po škodofkách co se týče kontextu jakože hodně auta a výbavy za nějakou jakoby zajímavou cenu. Na tom stojí prodeje. Proboha je to korejská produkce. Trochu tohle, trochu tamto a máme tady auto pro každý den. Kdo od toho čeká více je trochu naivka.

Na tom já osobně nevidím nic špatného. To neznamená že těm autům fandím. Je to prostě tak, protože běžný zákazník v téhle cenové relaci to tak chce. Jinak s obsahem sdělení, že i40 není příliš nápadité ani výrazné auto souhlasím. Tříca zrovna tak. V mém okolí na to i ti "běžní" řidiči v podstatě jen plivou. Asi specifická sociální bublina. Takže to těžko můžu hodnotit objektivně.

K tomu logu. Není to ve větru,D Symbolizuje to na jedné straně automobilku ta jedna nožička a podanou ruku k zákazníkovy (druhá nožička) vzájemnou provázanost a náklonost. Úctu. Taková krásná asijácká pohádka v jednou našikmenym háčku... To jenom pro upřesnění...

reagovat
ma
martinw
22. října 2018, 07:21
0

Třeba se VW bude konfrontovat, jen se čeká až bude zhomologovano :)) ...maximálně udělat reportáž kolik tisíc vozů v těch Milovicích stojí a čeká na schválení a když konfigurátor už pres rok nenabízí všechny modely a kombinace k čemu teda je?

beastar
22. října 2018, 10:36
0

Jo to nevim jak to mají:)) Každopádně je mi to jedno. Jen mi přijde to plakání takový přitroublí.

krab
22. října 2018, 09:08
2

Dobrý! A je to zkrátka jak to píšeš. Realita. Na druhou stranu lidi, kteří v těchhle autech jezdí moc nechápou o čem vlastně ten editorial je. A nepochopí ho pravděpodobně ani leckdo z marketingu té značky. Budou si buď myslet, že autor je vůl nebo, že nadržuješ koncernu, přestože tam o něm není ani zmínka :)

Když řídím Hyundai, mám podobné pocity. Lidi tohle ale buď fakt neřeší vůbec, protože je značky aut a auta obecně nezajímají anebo často Hyundai neřídí čistě kvůli tomu, o jakou značku se jedná. Prostě by to toho nesedli, protože je to Hyundai. Další tábor obdobných jedinců jsou ti VAG hejtři, kteří by nesedli do Octavie, Golfu, Superbu ... . To už je takovej domácí ( ale vlastně evropskej kolorit).

Zkrátka pro nás, kteří rádi řídíme a potřebujeme tu harmonii ovládacích celků má nakonec křivý háčko variantu "N" a ta úplně navzdory všem legendám, mýtům a krutým pravdám o obyčejných modelech značky Hyundai funguje objektivně skvěle.

Jenže přesvědč svého šéfa, aby ti místo naftové i40 povolil objednat i30N jako nové služební auto! :-D

-
Komentář upraven 22. 10. 2018, 09:10:08

reagovat
Zlo Kočka
22. října 2018, 09:31
3

Krabe, lidi, kteří v těchto autech jezdí, si tenhle článek přečtou maximálně omylem. Vavrisovu depresi sice naprosto chápu, ale stejné by bylo brečet, že lidi čtou místo Dostojevského Blesk a Rytmus života, místo architekta si zaplatí domek z katalogu a hadry nakupujou v háemku, místo aby si je nechali ušít u krejčího. Nudný Hyundai dává perfektní smysl pro někoho, kdo chce "prostě auto". Odezva od podvozku? Kulisa řazení? Co to je? To je jako by člověk koupil gatě v Lidlu a nadával, že nemají sesazený vzor.

Matěj Podhorský
22. října 2018, 10:08
2

Moment ale, hadry z lidlu nejsou uplně zlý :D

krab
22. října 2018, 10:12
1

Přesně, dokud nepoznáš jinej podnik, jsou i obědy v naší kantýně v práci velmi delikatesní :-D

beastar
22. října 2018, 10:39
0

Hadry z lídla jsou něco co sem nikdy nepochopil. Každopádně hezky to vystihla Zlokočka. Plakat nad tim jaký je hyundai, nebo neni nemá smysl. Dělají to tak aby to někdo kupoval. Zrovna jako ten Blesk. Já taky nechápu jak někdo může žrát jogurty Clever a minule sem viděl chlápka jak má celý plato. Asi akce.

krab
22. října 2018, 10:47
5

Někdy je to Beastare těžký posoudit. tyhle "Clever" jogurty apod. typicky bývají úplně normální výrobky zavedenejch značek, jen prostě v obalu ušitým pro ten a ten řetězec. Lídl tak má všechno skoro označený. Něco kupodivu bývá ve velmi dobrý kvalitně. O lecčems zase naopak dost pochybuju. Stejně nám to po pravdě neřeknou jak to je. I s tím oblečením z lidlu. Pár sportovních triček od nich mám a pohoda.. žádný fialový bradavice z toho nemam ani mi nevyrašila zelená plíseň :)

Ale Hyundai a svět aut. Já si dělám v souvislosti s tou značkou jen jednu legraci z toho a to, že oni se prezentují extrémně sebevědomě a jako něco fakt ultrasuper. Což nejsou, že... Povídání jednoho "manažera" té značky, tak jak to mají naučené jsem zažil, odkýval a raději nikdy více... :)

Zlo Kočka
22. října 2018, 10:54
2

Matěj: Některý hadry z Lidlu velmi oblibuju (džíny dokonce už jinde nekupuju, protože Lidl je šije akorát na mě :). Ale nikdy by mě nenapadlo si stěžovat, že jejich šev občas není tak rovný jako u Ganta.

ro
rock
22. října 2018, 10:58
4

Lídl do tohodle srovnání nepatří; jasně, třeba funkční prádlo od Craftu je zřetelně lepší než hadry z Lídlu - ale stojí troj-, pěti- nebo taky desetinásobek. Ve své cenové kategorii Lídl tak úplně konkurenci nemá, protože v té cenové kategorii nic jinýho neexistuje. V autech ekvivalent základního Dustera.
Hyundaie ve své cenové kategorii konkurenci mají a o to je smutnější, že je přesto tolik lidí koupí...

ToMyx
22. října 2018, 11:02
0

Jojo, přebalování zboží je dnes běžná věc. Mléko od Madety přebalené do albertího obalu a za třetinu běžné ceny, hold je to druh investice do vlastní kvality, pokud se to tak dá říct. Otázka je, jak dlouho to vydrží bez šizení, pokud se to už neděje...

Plnně s souhlasím a Zlo Kočka to vystihla moc pěkně a trefně. Je tu stále ta velká hromada lidí, kteří se o jízdu zajímají jen do té míry jak rychlé je to na dálnici v přímce s cihlou na plynu. Velká většina dnešních zájemců o nové auto jsou tabulkoví teoretici. Od stolu je to přece nejrychlejší a vím to hned :-) Ti vyspělejší si přečtou test, mrknou na video a mají prostě jasno. Jen je mi pak divné, že mají vehementní potřebu obhajovat svou volbu v hospě a v diskuzích na netu, ale to je tak asi se vším, uděšlat ze sebe blbce a přiznat chybu se přece nenosí.

Vyrůstal jsem v dobách, kdy skvělý výsledek znamenal navštívit specialistu. Kvůli sportu, který jsem provozoval, jsem potřeboval cca každý druhý měsíc šikovného krejčího, protože dokázal přemýšlet a přizpůsobit výsledek požadavkům zadavatele a tím byl ve finále levnější než "konfekce". Krása byla v tom, že pokud byl zadavatel úplná lopata, krejčí byl schopen se opřít o léta zkušeností a rovnou sdělit, že to či ono je hloupost. To mi dnes dost chybí. Takové to jednoduché a zdravě asertivní nebát a říct na plnou hubu, že něco hold neumím nebo nechápu nebo to je prostě jinak a kdo vidí jen to co chce vidět, má smůlu a je naivní :-)

Ze situace v automotive je vidět jak krásně funguje marketing a luxus ve smyslu: "Nevím co chci, ale chci to hned". Takže raději tabulku, místo osobní zkušenosti. Raději nápis sport na kufru i když se jedná o rodinné auto bez jakýchkoli sportovních vloh. Ale hlavně ať je vidět, že na to mám :-D
-
Komentář upraven 22. 10. 2018, 11:15:26

Adam Forman
22. října 2018, 11:25
-2

Mě se líbí spíš názor Rocka. Ještě dodám, že lidi jsou masa tupá a je třeba je vzdělávat. Dokopat je, aby se projeli Fordem nebo Mazdou. Kdyby ti zákazníci trochu víc porovnávali a míň řešili co stojí v ulici (proboha mámo, vždyť my tam s Mazdou budem za blbce!), zjistili by, že jim vlastně Háčko vůbec nesedí. Pak každý masový zbloudilec do Vavrisova článku může nalézt alespoň paprsek osvícení. Přístup "dej lidem co chtějí a hlavně nikomu nic nenutit" skončí zbořením Státní opery ve prospěch fotbalového stadionu. Parkoviště před ním pak bude hyundaiů plné.

Matěj Podhorský
22. října 2018, 11:42
2

"Ještě dodám, že lidi jsou masa tupá a je třeba je vzdělávat. Dokopat je, aby se projeli Fordem nebo Mazdou." - krásné. Jsem moc rád, že to s námi myslíš tak dobře :D Přesně tyhle debaty nemám rád, a tohle tvrzení taktéž, protože nutně narazíme na problém, a totiž ten, kdo nebo co tě opravňuje tohle o lidech říkat? :)

krab
22. října 2018, 11:44
2

Adame, na jednu stranu jo, na druhou vidím, že my (když se teda budeme titulovat tím - automobiloví novináři) vidíme leccos taky zkresleně. Teď jsem se zrovna o tom přesvědčil v debatě se známým. A pozor, to je nadšenec do aut a veteránista. Přišla řeč na to, že vybíral nové služební auto. Měl šťědrý rozpočet a do finální dvojky se mohlo dostat naftové Volvo XC60 nebo domácí bestseller v nejlepší výbavě - Škoda Kodiaq. A povídal mi : nevěřil bys, ale nakonec jsem si vybral Kodiaqa. Myslel jsem si, že pokud vyberu Volvo, budu mít i ze služebního auta o píď větší radost. Tak jsem si obě auta vyzkoušel, probral varianty, výbavy atd atd. Pak narazil na rozpočet, který mi dal na výběr : Škoda bez omezení výbavy prakticky nebo Volvo, kde budu muset x prvků, které bych chtěl oželet. Protože je dražší pochopitelně. Nakonec zjistil, že Volvo je menší, stísněnější a ten Kodiaq chytře prostorově uspořádaný a vlastně mi bude vyhovovat nejvíc. A to ještě perlička : původně jsem vlastně chtěl velký kombík, protože mi tolik vysoká auta nesednou.

Takže nakonec racionálně zvolíš pro běžný život to, co my jako automobiloví novináři trochu shazujeme a snažíme se lidem podvědomě cpát do hlav ty alternativy - Mazdy, Volva, Alfy, Fordy atd..

Ti lidi to prostě většinou v reálu nechtějí a ty značky těchhle bestsellerů to prostě mají sakra chytře vymyšlené, aby zákazník přišel právě k nim. A můžeme se zlobit, ale tak to prostě je. Ty prodejní výsledky to ukazujou.

ma
martinw
22. října 2018, 12:00
7

Za lepší výbavou šel bych světa kraj,
mobil spáruješ - sedačky polechtaj.
Takhle to ve Volvu nedělaj.

:D

Zlo Kočka
22. října 2018, 13:40
7

Ale no tak, Adame, auta srovnávat s Národním divadlem. Tady se bavíme o spotřebním zboží. Proč by se navíc o autech měli vzdělávat lidi, které ta věc vůbec nezajímá? Mě zas nezajímaj bicykly. Úplně mi stačí, že na něm lze někam dojet. Jestli to má odpružený vidlice nebo kotoučový brzdy, je mi egal, a jsem moc ráda, že se nikdo nesnaží mě v tomto směru osvítit. Jestli někdo chce utratit svoje peníze za i40 a bude pak sám se sebou spokojen, budiž mu to přáno. (Samozřejmě je trapný, když pak takovej člověk někde sám osvětu provádí a řve, že ostatní auta jsou mrdky.)

Adam Forman
22. října 2018, 13:48
0

Jestli je člověk co se projel Mazdou nebo Fordem spokojený s i40, pak je to pro něj jedině dobře. Ví proč je spokojený. Já navazuji na to, že by ti 'nadšenci' nejraději jen četli o svých háčkách a nechápou co na těch Fordech vidíme. Nemám rád, když potkám jedince co mi tvrdí, že je jeho (např.) i30 nejlepší auto na světě, ale proč, to už není schopný pojmenovat. Přitom kdyby se projel Fordem, dost možná koupí Focus. Překvapivě dost lidí kupuje auto aniž by se svezli v konkurenci (nebo mám divné okolí?). Kultura je stejně spotřební jako auta a kdyby fotbaloví fanoušci zkusili operu, třeba by je taky bavila. Nebo by aspoň měli jiný argument než že "opera je pro teplouše".

Zlo Kočka
22. října 2018, 13:54
0

Proti tomu asi nemám co namítnout :)

krab
22. října 2018, 14:13
2

Chceš-li poznat co je dřina, kup si kolo Ukrajina :-D S osvětou u bicyklů nemám problém.
Stejně kdo se kdy sveze v Mazdě MX-5 už nechce nic jiného!

beastar
22. října 2018, 14:13
8

Tak jinak. A pro koho je opera ? Potažmo Hyundai... Ford Focus je stejná spotřební mrdina jako tříca od Háček. Nechápu o čem se tady chcete bavit. Jedinej rozumnej člověk je zase podle názorů ženská. Tím že Ádo píšeš takhle stavíš se na úplně stejnou úroveň jako naftový jehovisti a ti jež ve svém okolí považuješ za tupce.

Mo
Monte
22. října 2018, 14:22
3

Já bych to radeji opet prirovnal k té kávě. Myslím že hyundai/skoda je jako rozpustný kafe nebo turek. Takova zabehla tradice kterou vsichni jedou aniz by se snazili cokoliv menit. Proc taky... neni to melta, je to “kafe”. Je to rychly, levny a muzes si to delat doma. Tak proc resit pressa, capuccina a lattecka kdyz uz ten nejlepsi pomer cena/vykon/namaha uz mame jasne vyresenej. Lidem kteri to takhle maji, jde pomoct maximalne edici Gold Barista Editon Fairtrade - tihle si pak aspon koupi Skoda Heinline RS, nebo Hjundé Fastback Bullit edition... Nemá to řešení. Bud prestat rozdavat ridicaky kazdymu jelitu co se nechce zlepsovat, nebo vsechny jelita naucit ze rozpustny kafe neni “top”. On kdyby to nikdo nekupoval, tak to nikdo ani prodavat dlouho nebude, natoz pak vyrabet ve velkym...

bitner
22. října 2018, 17:54
0

Mno jo, jako zastupce tupe masy se taky musim vyjadrit vy namistrovani pozeri :-) Chcu: petkoveho bawora s nejakym silnejsim benalem a manualem pochopitelne (tupa masa zdravi pana VK). Mam na to: 115 tisicu s tim, ze dalsich 115 splasim do roka a do dne. Jakpak takove auto asi vypada? Kolipa ma najeto? Jak je asi stare? Jake budou asi TOC pri rocnim naletu 20 kkm? Ma tuto smysl? Jake budou premie? Nizsi Halik, kurva nizsi.
Takze ve vysledku seru na vsechny Focusy, Mazdicky, Tipa a koupim to NEJ(levnejsi) plevelne auto, jake existuje.
TLDR verze: Taky chcu do nejake sekty, ale su takovy skrt, ze jim nic nedam!

ro
rock
23. října 2018, 09:46
0

No, ale to máš budget 1/4 mega a s tím už do nejlevnějších plevelných (i když teda jde o to, co si pod tím pojmem kdo představuje) nemusíš; to už se dá pořídit společensky přijatelná ojetina někde na úrovni 6-8 let staré 3-er nebo A4; Mondea můžeš přehazovat vidlema a nějaká Mazda šestka se taky najde. Jasně, není to nová M5, ale parády to nadělá dost a jezdit se s tím bude docela příjemně.

bitner
23. října 2018, 10:19
0

Cos napsal dava smysl. A mozna by to bylo lepsi rozhodnuti, to uz ale nezjistim. Nejvic by me to asi tahlo k BMW, protoze si rikam, ze kdyz uz neco lepsiho, tak at to aspon hrabe zadkem. Asi bych se taky musel ucit ridit.

Stanley
22. října 2018, 10:20
4

Když to vezmu sám u sebe, cosi jako auto s "charakterem" jsem začal vnímat ne úplně dobrovolně. Moje první auto bylo samo oktávka 1.9 TDi (tehdy jednohlasně doporučená všemi okolo). Myslel jsem si, jak super auto to bylo. Pak mi ji ukradli a já jsem si čistě z důvodu rozšíření názorů koupil opak oktávky, tedy to, co jsem nechtěl - malý benzín, tzn. Focus první generace. A ten mi teprve ukázal, co to zhruba může znamenat charakter a zábava za volantem.
Nebýt té krádeže oktávky, byl tehdy mým snem Passat 2.0 TDi kombi 103kW, který bych si po čase i koupil. A nikdy bych nezjistil, o co všechno přicházím ve vyprahlém užitkovém voze. No a tipuju, že tak to má většina řidičů užitkových vozů.

reagovat
VK
VK
22. října 2018, 12:11
0

Ale to je taky pořád ten úporný mýtus, že se auto dobře řídí jedině s posilovacím náčiním místo volantu a když se tam musí pořád manipulovat jakousi pákou a vytrčovat levou nohu.

reagovat
Zlo Kočka
22. října 2018, 13:41
2

Mluvíš mi z duše :)

Tomáš Trýska
23. října 2018, 08:06
3

Mám to taky tak. Funkční posilovač a 2 otáčky od dorazu k dorazu jsou ideál. Chování auta čtu zadkem, ne prackama.

beastar
23. října 2018, 14:51
0

No ono by to pak šlo proti tvrzení. Kdo řídil miatu nechce nic jinýho. Řídil sem ji. Nemám ji a nechci ji. Neříkám že nepovedenej posilovač a pomalej automat v autě chci. Ale pravdou je že když to nějak rozumně funguje. Proč ne.

VK
VK
23. října 2018, 15:10
0

Díky předsedo za zastání.

Jedna z mála jízd, kdy jsem se jel projet jenom tak, kvůli tomu pocitu, bylo po čtrnácti dnech trápení s půjčeným Sharanem, neboť tenkrát S80 byla nemocná - dobře hodinu jsem si silničkami k Veverské Bítýšce a dál neskutečně užíval, že lze volant otáčet dvěma prsty.

Inženýr
23. října 2018, 16:58
1

Za sebe mohu říct jenom to, že manuál (a co nejvíce manuálně ovládaných věcí) k řízení patří. Automat vám prostě nedá ten pocit řízení stroje. Taky však nemám rád když někdo pokládá "sportovní" karoserii, zadní náhon a IMHO trapné driftování za tu jedinou správnou kombinaci.

beastar
23. října 2018, 17:41
0

Inženýr... Tak jako ono to nejde takhle obecně říct. Teda jde ale nebude to dost dobře pravda. Podívej se jakým stylem řadí třeba formule:D Je to manuál? No v podstatě není. Jak řadí velká spousta supersportů? Manuálně? No možná před 30 lety. Takže ano do určité kombinace manuál patří. Třeba fakt ta miata v automatu a další roadstery jsou jako zrozený k ručnímu kvedlání. Zase na druhou stranu v Mercedesu kterým tahám přívěs fakt už nikdy manuál nechci. Protože co? Protože nejsem nějakej fíra v praci voe abych řadil za hodinu 1543x nahoru a dolu.

Takže bý kérfůl s tim vyjadřováním že manuál k řízení patří.......JAK ČEHO.

Inženýr
23. října 2018, 20:02
3

Beastar: Samozřejmě. Pro někoho může být řidičským zážitkem třeba proplouvání městem v Hamsterovic miláčkovi třídy S. Proč taky ne?

Já když si vzpomenu na můj oblíbený Lexus vyšší střední z roku 98, tak to auto byla jedna báseň. To byla jachta, a přitom to na silnici drželo jako přibitý. Manuál? V žádném případě! S tím bys v klidu a pohodě projel celý svět na jeden zátah.

Na druhou stranu nemám rád když nějdo opovrhuje manuálem jakože dnes jsme jako "v tvenyfŕst senčry" a manuál je přežitek doby. Blbost. Já osobně bych udrncaný okruhový sporťák s automatem nebral ani zadarmo. Ono to řazení k tomu vysloveně "blbnutí" za volantem prostě patří.

VK
VK
23. října 2018, 22:12
0

Zatím tu v převaze celkem s železnou pravidelností zní opovržení k automatu a každému, kdo si dovolí tvrdit, že něčemu jako řidičskému zážitku není na závadu.

beastar
23. října 2018, 23:26
0

Prostě záleží v čem to máš..A jako upřímně řadit ručně v nějakým 400 hp autě není tak snadný. To by si měl z kénikséggu vědět;) Někdy je automat fakt lepší. Jindy manuál tj fakt.

BubaaCZek
24. října 2018, 07:33
0

Mel jsem tu cest ridit Passat CC 3.6 FSI a byl jsem vazne rad, ze je to v automatu. Na tu dobu to byla max raketa, mas s tim plne ruce prace uz tak a rikali jsme si, ze ten manual by tam byl na zavadu

beastar
24. října 2018, 14:37
0

Bubáku to je přesně vidět, že víš co myslim. A ano ještě sem zapomněl dodat. Výkonný a rozměrný auto. Prostě ten manuál tam úplně nechceš. A o co jde? Když už to máš v ruce dneska má každý lepší auto pádla. Tak si to tam můžeš mačkat.... Stejně je to jedno a líp jak ten automat a rychleji to tam prostě nedáš. Takže manuál je dobrej, ale fakt tak pro srandu v autech který jsou to úzpůsobený. Lehký sporťáky, okruhový kraviny, vejletnický kábria.

Skipper
22. října 2018, 20:34
0

Já Tě Vavrisi chápu, ale taky dovedu pochopit kupce podobného Hyundaie. Proć? Protože s jedním potenciálním kupcem jsem strávil détství. Můj táta po rodinném žiguli pořídil Kiu Sephiu SLX - tady základní výbava. A to auto má v podstatě stejné vlastnosti, jako ta Tvoje i40. Bylo to mdlé, přeposilované a měkké. Shodou okolností to bylo auto, ve kterém jsem se učil řídit. A můj táta s ním byl navýsost spokojen. Proč? Jednoduše to jezdilo, nesralo se to, moc to nežralo a to mu stačilo. Pro normální lidi je prostě auto prostě dopravní prostředek, néco jako doma mikrovlnka. Nehledají v řízení zábavu, nebo nedej bože požitek. Je jim to vcleku jedno. (já mám třeba podobný vztah k jízdě na kole). A pro ty je Hyundai jako dělané. Jo a mimochodem, po Sephii si taťka poďidil Ceeda. Řídil jsem to, neurazí, nenadchne - prostě konfekce. Takže brećet nad tím je tak trochu nesmysl. Naopak, buď rád, źe ve světě jsou i auta pro nás, pro lidi, které ŕízení a auta baví.
A kdoví, možná někde existují i nějací fandové mikrovlnek a diví se, že my ostatní můžeme pouźívat nějaký obyčejný model bez milionu přídavných funkcí.

reagovat
Tr
Trewis
22. října 2018, 21:07
0

Ve služebním Ceedu jsem nakroutil přes 120tis km a co mě tam rozčilovalo, byla nedotaženost palubních systémů. Nevím zda to po modelovém roce 2013 vylepšili ale mě pilo krev:

- naladění ABS, stačilo projet výmol nebo nerovnost při brzdění a auto výrazně zmenšilo brzdný účinek. Vyloženě mě klinkla hlava dozadu a trvalo pár sekund než auto začalo znova brzdit. To se mě s jinými auty nikdo tak výrazně nestalo.
- tempomat, při rychlosti 50-60km/hod auto neustále drobně měnilo rychlost, při větší už to nebylo tak výrazné
- přední světla mizerná účinnost. Obě v záruce měnili problikávalo denni svícení
- automatická brzda při rozjezdu. Stačilo trochu ledu v kopci a ručka nepustila když auto nebylo schopno překonat definovaný odpor. Stačilo hodit brzdu na první zoubek a bylo to deaktivované
- drobnost ale člověk by to nečekal. Víčko nádrže nemá mechanický zámek/odskok, když je auto odemknuté víčko prostě rukou odklopíte. Zajistí se jen centrálem.

Jinak motor 1.6nafta 130?hp jezdila celkem dobře a motor dle mého názoru měl příjemný nástup. Ale jinak prostě spotřebka ale s ohledem na výše uvedené bych radši klidně Focuse, který bude určitě lépe vyladěný.

Jimi
22. října 2018, 21:20
1

Buďme rádi, že existují tyhle masovky, jinak by ty naše srdcovky nebyly tak výjimečné... :D

Tomáš "Vavris" Vavrečka
22. října 2018, 22:58
0

Měl jsem v tom článku víc vyzdvihnout Volvo a min Mondeo. Nešlo mi o nějakou zábavu za volantem jako spíš celkové zaměření auta a sladění jeho komponent. A proto mi bylo zvláštní, že se ten disharmonický Hyu překvapivě lidem jeví jako velmi příjemný.

Budu muset mezi dotyčnými udělat osvětu asi i tím Volvem, jestli to je vážně jen lehkým ovládáním Hyundai a Volvo se bude líbit taky anebo v tom je cosi víc...

Skipper
23. října 2018, 07:09
0

Jenže zapomínáš na jeden detail a tím je cena. Na nové Volvo t/reba můj táta prostě nemá a i kdyby měl, tak za auto ty peníze nevyhodí. A ojetý by nechtěl ani za svět.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
23. října 2018, 07:43
0

Cenu bych do toho netahal vůbec, nechci srovnávat. Jen mě zajímá původ těch pozitivních dojmů z aut, která jsou pro zasvěcené tak zoufale nijaká.

Tomáš Trýska
23. října 2018, 08:12
0

Trewisi, za mechanický zámek nádrže (nemluvě o zámku na víčku) bych střílel. To je ten největší nesmysl. Odemykání s centrálem mi přijde nejlepší, odskok budiž. Auta, co mají zámek nechávám trvale odemčená a nasrat. Nikdo to nekrade, nezkoumá, tak co.

re
redmex
23. října 2018, 10:39
0

Vavris: Ono ale o cenu ide až na prvom mieste. Inak by sme tu všetci jazdili v nejakom Audi R8 alebo BMW M5 ak je potrebných viac miest :)
Od Hyundai som pojazdil iba i30N a ta ma ohromne nadchla (a Fastback N vyzerá naozaj dobre), ale viem si veľmi dobre predstaviť prečo si nejaké i40 kúpiť. Samozrejme cena by bola hlavnou motiváciu.
S príchodom syna proste treba miesto v kufri. Súčasne výrazne klesne nájazd - rýchlosť - zábava na ceste a stúpne faktor bezpečnosti. Ak dostanem i40, čo je síce na nič auto, ale stále stredná trieda v cene lepšie vybaveného Golfa / Focusu (Mazda 3 nemá kombi), tak stále mám auto, ktoré je dobre vybavené a postavené ako stredná trieda. Je tichšie, má vačšie kolesá, lepšie tlmí nerovnosti a ponúka výbavu čo nižšia stredná nevie.
Áno osobne to nekúpim, lebo sa mi nepáči a vlastne neoslovuje, ale plne to chápem. Ono hráme sa tu na to, že Mazda 3 / 6, Focus a pod. jazdia lepšie, ale stále je to len hľadanie menšieho zla. Ani jedno nejazdí dobre, stačí porovnať s AR Guliou alebo rovno s jazdeným Caymanom S. Že to porovnanie nedáva zmysel? Ono ani o trochu lepšie jazdiace auto pre toho, kto ho vlastne neche :D

PS. Otec vyberal nové auto za 9 ročného Superba 2. Mohol si kúpiť v zásade čokoľvek z konfekcie (prémie) a nakoniec sa výber zúžil na Superba 3 L&K a Volvo S90. S90 T6 Polestar jazdil naozaj dobre, komfort bol tiež fajn, výbava úplne inde ako Sup a aj tak nakoniec vybral toho Superba s dieslom, lebo by benzín veľa žral (jazdí 10k ročne) a zle sa predá (ehm, aj tak si ho nechá zase 8 rokov) a vlastne sa tešil ako ušetril. A nejaké jazdné vlastnosti ani neriešil a že v tejto cenovej kategórii išlo vybrať schopné auto. :)

Mo
Monte
23. října 2018, 12:14
0

A to je presne ono: kazdej vzdycky dela jako vzdycky. Proc misto supa kupovat neco jinyho? Nic proti, ten trojkovej se mi zrovna vzhledove i libi, ale pokud mluvis o bezpecnosti: Neni nahodou nejvetsi bezpecnostni prvek to ze vim co se mi deje s kolama kteryma zatacim? Osobne bych vymenil veskery elektronicky asistenty za zpetnou vazbu. Najezdil sem dost kilometru s peugeotem 206 - kde nebyla zadna, coz treba v kombinaci s ledovkou v zatacce, dokazalo pekne opotit. Jasne, das kontra, vratis zpet, ale protoze citis hovno vratis bud malo nebo moc, tak akorat se trefit chce dost cviku a neni to proste prirozenej pohyb. Takze misto elegantniho prujezdu bokem nakonci plapolas jak faborek ze strany na stranu. Jasne, tohle do znacne miry resi elektronika, ale pritom je to porad ridic kterej musi instinktivne vyresit situaci kdyz elektronice dojde na necekanou situaci prednastaveny protokol...

Jimi
23. října 2018, 14:04
0

redmex: přijde mi trochu ujeté řešit spotřebu při 10k km ročně, když jsem schopný dát na nové auto přes meloun... jinak ta S90 T6 (1.5- 1.6M kč) je klidně až 2x dražší oproti Supu TDI (0.7- 1.1M kč). Tam bych spíše viděl ten problém, proč ne volvo...

beastar
23. října 2018, 14:48
0

Řešit spotřebu při 10 000 km je divné. Ale rozhodnout se pro Superba ve zde popsané situaci bude přirozeně v pohodě. Když pominu proč na 10k ročně tak velké auto v naftě. S90 je mnohem dražší. A opravdu ve většině měřitelných rozměrů a výběrových prvků mu o raketu levnější Sup stačí. A dát cza auto přes míč a to výrazně nebo pod je velký rozdíl. I když paradoxně na tyhle potřeby a nájezdy by posloužil i Rapid fplný za 400, nebo nějakej Focus, Háčko, Kia možná Seat, šestka mazda. Zrovna rozhodnutí mezi velkým Volvem a velkou škodofkou mi přijde xtrém

Tomáš "Vavris" Vavrečka
23. října 2018, 16:58
0

Redmex: v reálném světě ano. Ale mě v článku zajímalo jen to, proč když posadim do Hyundai souseda, manželku nebo kamaráda, kteří jezdí v různých a různé drahých autech, tak se jim řízení Hyundaie zamlouvá...

Ka
Karl Bader
23. října 2018, 15:14
0

Fakt je ten Hnújdaj tak děsnej ? Já jen, že když jsem onehdá řídil Volvo S80, mělo jen o trochu horší jízdní vlastnosti než Wartburg a rozhodně se mi neřídilo příjemně. A jestli je Hnújdaj ještě horší.....

reagovat
Pochtli
25. října 2018, 15:51
0

Řekl bych, že hyundai prostě nabízí pro obyčejný lid dobrou kombinaci designu, výbavy a ceny. Odveze je to z bodu A do bodu B a nic víc od toho ani neočekávají.

reagovat
Klouczech
25. října 2018, 16:27
0

Dobrej titulek ;)

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Škoda Octavia RS 2003
Škoda Octavia RS

2003 rok výroby
180 koní výkon
132 ccm objem

MG ZS 180 2003
MG ZS 180

2003 rok výroby
180 koní výkon
2 498 ccm objem

Chevrolet Caprice Sedan 1990
Chevrolet Caprice Sedan

1990 rok výroby
172 koní výkon
5 001 ccm objem

Ford LTD  1972
Ford LTD

1972 rok výroby
215 koní výkon
6 ccm objem

Dodge Magnum 3.5 SXT 2006
Dodge Magnum 3.5 SXT

2006 rok výroby
254 koní výkon
3 518 ccm objem