načítám data...

Ford Mondeo Combi Mk.IV 2.0 TDCi - Jak být nadšen služebním autem snadno a rychle

I ten nejbežnější kombík v nejobyčejnější barvě a motorizaci dokáže připravit nevšední zážitky. Mondeo Mk.IV je v jistých ohledech geniální auto...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Někteří z vás si možná vzpomínají na článek o Škodě Superb z loňského podzimu. Etalon flotilových parků si mne v dieselovém provedení spřaženém s převodovkou DSG příliš nezískal. Osud však nečekaně připravil střídání stráží a pozici rodinného dopravníku na pár měsíců převzalo 4 roky staré Mondeo, jeden z posledních kousků předchozí generace, se 100 tisíci najetými kilometry na budíku. Konkrétně se jedná o Combi ve výbavě Titanium, osazené samozřejmě dvoulitrovým turbodieselem ve slabší variantě se 140 koni. Až na poměrně štědrou úroveň výbavy se jedná o klasický korporátní standard. Stříbrná, kombík, diesel…  šeď, nuda, zmar… Nebo ne? Tenhle test netest Mondea bude trochu netypický – srovnání s aktuální generací Superbu nedává valného smyslu, přesto se mu nebudu vyhýbat. Už jen z důvodu, že může být zajímavé konfrontovat nové auto s (byť zánovní) ojetinou stojící zhruba třetinu.

Po pravdě, přesednout ze zánovního Superbu do auta, jehož první verze přišla na trh už v roce 2008, by nemělo jít zcela bez pohoršení. Mnoho prostoru pro nespokojenost ale kupodivu nenastává. Superb ve výbavě Ambition vás totiž přehnanou kvalitou interiéru zrovna neomráčí. To se vám spíš pod kůži zaryje hrubý vzor polstrování jeho sedadel. A to skutečně není věc, kterou chcete mít zarytou v kůži. Oproti tomu Mondeo láká na sedadla oděná do alcantary a materiály v jeho interiéru nejsou o nic horší než ty obsažené ve Škodovce. Možná dokonce působí lépe. Čtvrtá generace totiž po faceliftu na kvalitě interiéru znatelně přidala. Bohužel se útulně působící sedadlo zastaví asi o 3 centimetry nad linií radosti – jak je u Fordu typické, posez je vyšší a každý průměrně rostlý evropský muž by ony 3 centimetry jistě ocenil.



Sedadla bohužel nejsou tím hlavním negativem Fordu. Jeho věk si nejvíce uvědomíte při obsluze palubního informačního systému Convers+. Jednotlivé podksupiny menu sice obsluhujete pomocí fyzických tlačítek, jeho struktura však nepatří k nejdokonalejším a odezva dotykové obrazovky, pomocí které volíte konkrétní nastavení, je tragická. Virtuální tlačítka jsou malá, což v kombinaci s nepřesnou odezvou ústí v nepozornost k řízení pokaždé, když na obrazovce potřebujete něco zmáčknout. Ani palubní počítač není zrovna ideálem efektivity. Stesk po Superbu se může dostavit také u lidí milujících prostor. Mondeo je velké, avšak královskou porci místa na zadních sedadlech replikovat nedokáže. No a pak tu máme cestování na dálnici. Jeden z nejdůležitějších aspektů manažerských sedanů zlvádal Superb také lépe. Při typických dalničních rychlostech 130 – 160 km/h byl komfortnější a znatelně tišší, na čemž mají podíl i nepříjemně hučící letní pneu Good Year, do kterých jsou obuty 17” mnohopaprsková kola Fordu. Zbývá zasadit poslední hřebíček do rakve. Jednotka 2.0 Duratorq rozhodně není etalonem kultivovanosti. Není příliš radno nutit ji ke spolupráci do nějakých 1600 – 1700 otáček – odmění se zlověstným mručením a znatelnými vibracemi. Vibrací si tak jako tak užijete do syta, protože startování této jednotky je natolik agrární, až připomíná rozjezd šrotovníku na kukuřici. A tady bych mohl skončit. Z pohledu běžného smrtelníka jsme si asi dočasně pohoršili, protože Mondeo je zřejmě horší auto. Tečka. Konec. Sbohem běžní smrtelníci. Mějte rádi své Superby. Ale kupte si raději Insignii, která je v dieselové variantě komplexnějším a příjemnějším autem (ale o tom zase někdy jindy…)



Stádovitý Ford ve stříbrné metalíze začne svou magiku odhalovat až při jízdě. Vše začíná prostým rozjezdem. Taková banalita, řekl by jeden, jenže hned v prvních okamžicích se projevuje, jakou práci si někdo dal s nastavením pedálové skupiny a jejím sladěním s převodovkou. Tady není třeba žádné virtuozity a stepařského umění, Mondeo má tak měkce vypínající spojku a lineární plyn, že změny převodu provede hladce snad i nešikovný učeň autoškoly. Řadící páka přesně zapadá do určených komůrek a Mondeo se elegantně šine dopředu bez známého efektu kývajících hlav pasažérů, tak typického pro naftová auta s rychle nastupující vlnou točivého momentu a kousavou spojkou. Pro někoho možná maličkost, ale to jedno rozjětí, ten pouhý moment, mi hned napoprvé vyplavil starší vzpomínky na Mondeo téhle generace a já se už po pár metrech začal těšit, až mi ta stříbrná krabice zbyde samotná, bez pasažérů a nákladu na nějakém solidním kusu silnice.

Mondeo čtvrté generace používá ještě hydraulický posilovač řízení. Pro běžného řidiče špatná zpráva – je tužší a nedá se obsluhovat malíčkem, jako posilovače koncernu VAG. Jenže já jsem opět nadšen. Volantem se dá cesta krásně čenichat a plyne z něj kopa důvěry. Podvozek čtvrté generace Mondea stavěl svou existenci na kompromisu mezi sportovností a komfortem. Nepoplujete jako na obláčku, ale ani v nejmenším nezažijete diskomfort. Mondeo je lehce tužší, avšak právě jen tolik, aby neobtěžovalo.

 Pravdou je, že nedosahuje plavnosti svého současného následovníka, který kvalitu jízdy zařadil mezi nejvyšší priority a pravdou také je, že běžné nerovnosti tlumí zřejmě o chlup hůře než Superb, na druhou stranu, už žádné bouchání od zadní nápravy. Aneb další plus pro Ford a tvrdý direkt pro Škodu. Jakmile se ale silnice začne kroutit, může se zavěšení přetrhnout, aby zamaskovalo těch 5 metrů délky a těžký turbodiesel nad přední nápravou.

A nyní si tedy pojďme rozebrat, jaké to je, když nastane ten moment a Mondeo člověka nadchne. Oblíbený kus silnice, prázdné auto, neplecha zahájena. Celé kouzlo je obsaženo v ochotě zatáčet. Fyziku ochcat nejde, takže v konečném důsledku je Mondeo s tím dehtovým závažím vpředu samozřejmě nedotáčivé, ale než k tomu momentu dojde, zahrnuje vás řidičskými odměnami. Nasměrujete volant a sumčí tlama začne ňafat po krajnici jako lovecký ohař. Bez setrvačnosti, bez protestů, s lehkostí a dychtivostí sportovního hatchbacku. ESP lze vypnout. Takže na oblíbené testovací lift-off zatáčce s bohatýrskou únikovou zónou a ideální ‘startovací’ vlnou na nájezdu se Mondeo jme mohutně pomáhat zatáčet odlehčenou zádí.

Rychlosti v kulise krásně zapadají. Motor má zcela lineární projev bez kopanců a přílivových vln a ačkoli je jeho charakter nulový, nic nekazí. No a šasi si umí krásně poradit s nástrahami silničářů. Zní to perverzně, ale fakt mě to baví a chci jet dál. Jen tak… V nudném stříbrném kombíku na naftu. Není to samozřejmě čistě sportovní a agresiní jízda, na to tady máme moc délky, moc kompromisů a turbodiesel s pomalými reakcemi, ale kdo by něco takového žádal po rodinném kombíku, který jezdí za 6,5 litru? Už se mi vrátily všechny vzpomínky. Předchozí 2.2 TDCi jezdilo stejně úchvatně. Jen zábavu kazila trochu nepovedená dvojspojka powershift.

Mám kousek od domu zbrusu nový kus rychlostní silnice vinoucí se skrze kopečky a údolí. A tady zapadl poslední dílek do skládačky. Ano, jsem si vědom své nemravnosti a nezodpovědnosti, ale… Prostě se na těch cirka 20 kilometrech ručička otáčkoměru pohybovala okolo čísla 4 při zařazeném čtvrtém a pátém převodovém stupni. Bylo skvělé, jak se ani ve vysokých rychlostech nevytratila stabilita, samozřejmost a přesnost a tahle ‘bonnevislká’ vložka mě naplnila krátkým pocitem štěstí stejně, jako akustický komfort na palubě, který se od běžných dálničních rychlostí přiliš nezměnil.

Bylo to dlouhé povídání o obyčejném autě. Ale nemohl jsem jinak. Je sice fádní a velmi rozšířené, přesto došlo ke vzplanutí. Vypovídá to něco o kvalitě Fordu? Jistě. Avšak také o podivném světě motoristických pisálků a auto nadšenců. Jsem přesvědčen, že Superb, který už nemáme, je pro většinu lidí lepším autem. Větším, prostornějším, novějším a ergonomicky lépe vyřešeným. Ostatně, obě auta dělí cirka sedmiletá vývojová mezera. Když jste však ten podivný nerd, musíte před Fordem v duchu smeknout, jak se mu do kvalitního rodinného kombíku střední třídy podařilo napěchovat takovou porci zábavy a radosti. Nikdy mě to nepřestane těšit. Zanedlouho bych však měl zjistit, jaké to je, když se výhody obou aut zmíněných v tomto článků spojí. V dalekém Japonsku se totiž právě rodí miminko s atmosférickým benzínovým motorem, které by do redakční garáže mělo k dlouhodobému testu přistát někdy v průběhu října…


Stručné technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec 1 998 cm³
Výkon: 140 koní (103 kW) v 3 750/min
Točivý moment: 320 Nm v 1 750/min
Převodovka: šestistupňová manuální
Maximální rychlost: 205 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 9,8 s 
Pohotovostní hmotnost: 1 475 kg 
Průměrná spotřeba (udávaná): 5,3 l/100 km 
Průměrná spotřeba (naměřená): 6,5 l/100 km 
Současná cena (2.0 TDCi facelift): od 150 000 Kč

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Skipper
04. září 2018, 11:21
0

Grarulace, je fajn mt služebák, který zároveň baví. Zároveň si to trochu říká o srovnání se stávajícím Mondeem ????

reagovat
beastar
04. září 2018, 12:17
0

Pane Vavris. Už včera když kdosi napsal do komentáře sem hořel nadšením, co jako Mondeo nabízí tak magického. A hned dneska článeček. Oh my goosh.

A tady moje nadšení končí. Srovnávat Ambition a Titanium ok. Srovnávat to ze supem 3. Ok?! No potvrzuje to jednu věc Superb 2 byl prostě lepší auto a předešly Mondeo taky. Než ty dnešní ekvivalenty paskvilní. Jestli si někdy dřepěl ve dvojce 2.8 či 2.0tdi s manuálem tak víš co myslím.

Tolik ke srovnání. Já sem byl z toho včera tak rozlazenej že sem nad tim přemýšlel. Až sem si jedno takový Mondeo v trochu lepším provedení taky vyndal ze stodoly. Sem zvědav na srovnání s Ghibli... Hlavně co do jízdních vlastností;)

Zeptej se Matěje kdo asi vyhraje... Sem na to vážně zvědavej na tu zábavu. Nedovedu si představit že takováhle nafta v kombíku se sedačkama bez bočního vedení něčim nadchne. A už vůbec ne takovýho pitralonheada jako si ty. Z Corsy opc do pohřebáku. A on se nad tim rozplyne jak pára nad hrncem. O tom že sup 3 neni ideální nepochybuju ani v náznaku, ale o nejakem fun fucktoru v Mondié pochybuju silně.

Tak uvidíme. Já tuhle generaci zatim řídil asi tak 5 km z plácku pod stříšku. Snad mi pár dní za volantem potvrdí co říkáš. Jestli ne je jasný že je to zaplacený vod Fordu;D

reagovat
krab
04. září 2018, 13:40
0

Beastare, já jsem v Mondeu MK IV. taky relativně trochu něco málo najel a můj dojem z něj je, že je to velký, poměrně široký a hlavně pohodlný auto. Tu "nadšeneckou" povahu jsem v tom taky teda neobjevil, ale asi bych s tím musel najet třeba víc. Ale co si myslím oproti právě 2jkovýmu Supu, kterým jezdí rodiče ( Laurin s Klementem 4x4 2.0 TDI DSG) má Mondeo o dost lepší jsou sedačky. Se Supem jsem řídil cestu do UK a zpět a vadí mi na něm dvě věci. Vlastně 3 ... , auto se divně pohupuje a kroutí v zatáčkách a na nerovným povrchu, při rychlejší jízdě členitou silnicí to moc důvěry nedodává. Pak má mizerný opěrky sedaček, vůbec sedačky nic moc a pak mi vadí naladění DSG s TDI. Kupodivu s motory TSI pracuje DSG až na vyjímky ( Octa RS MK3) výborně, s TDI je to takový občas trhaný .. Takže Mondié bych hodnotil jako cestovatelsky pohodlnějí a usedlejší auto. Co mi na něm vadí, že TDCi motor se musí točit aby vůbec nějak jel a musí si uživatel dávat pozor na rozjezdy, bez plynu to nerado a chcípne ... Ale na to si zvykneš.

No na Maserati asi fakt nemají ani jedno ani druhý. Beztak bych si koupil novou Panameru Turbo a tím jsem asi všechna moudra k tématu vyčerpal :-D

Skipper
04. září 2018, 13:41
0

No, jde o to srovnávat srovnatelné. Jasný, Corsa Opc to nebude, ale zase na služebák dobrý. Se čtvrtou generací zkušenosti nemám, ale třetí mě bavila opravdu dost. Asi jsem nenáročný a nezkažený značkama jako Maserati ????

beastar
04. září 2018, 14:01
0

krab: Panamera Turbo je super o tom žádná. Tam se sedačkama kluci vod koncernu prostě nemaji problém. V tom Superbu je opravdu pohodlí hodně špatné. A DSG není rozhodně ideální. Jízdně mi to na tak kompromisní a velký auto připadlo docela fajn. Jestli to Mondeo jezdí alespoň tak nějak je možné že to bude zajímavé. Ale nadšení bych teda nehledal ani v supu ani v mondeu. Vlastně nevim proč by někdo měl chtít takovej krám jako Mondeo, nebo Superb když si může koupit Panameru, nebo QP. Možná by vavris měl ve firmě trochu zatlačit na šéfa co mu to dávají za krámy. No sem na ten zázrak zvědavej. Btw starej Stype mě překvapil i když už nám teda kleknul, ale jízdně to bylo fajn a když se o to někdo stará tak je to docela pohodlný i dneska pěkný auto. A jak je starej? Hodně. Trojka sup je trochu k pláči hlavně teda v nižších výbavách to je prostě velká okyna se vším co k tomu patří...

Skipper: To nevim čim si skažený :D Možná že Jaguar je vlastně jenom značka a nejezdí to moc dobře když tě dojme Mondeo. Jako služebák mi přijde dobrá i Fabie když to platí firma a nenutí v tom jezdit cesťáky do Portugalska a zpět.

Vavris Vavrisovic
04. září 2018, 14:01
1

Já myslel, že bude stačit ta věta o ne úplně sportovní a agresivní jízdě, abyste si to nedávali do kontextu s pravými sportovními auty. ;) A ještě mi tady tahají trojzubce a Panamery... Panebože.

Nicméně, mé zkušenosti s Mk.IV jsou dost odlišné od těch krabových. Vážně si nemůžu pomoct, ale ten kompromis mezi komfortem a agilitou mi přijde trefený skvěle. A vážně mě v tom baví krájet okresku. I když to je na kombikovy způsob :) klíčem je harmonie ovládání, všechno do sebe zapadá, funguje to, nebrání se to...

Mimochodem, na některé úseky to je lepší než OPC, protože to na hrbolu neodskáče do příkopy.
-
Komentář upraven 4. 9. 2018, 14:02:17

krab
04. září 2018, 14:06
0

Ono máš asi pravdu. Spíš to jak popisuješ jízdu v MKIV Mondeu mi víc sedí k Mondeu MK3 a tohle novější je takový konejšivý parník. Přijde mi hodně široký. Ale nemá ty nectnosti dvojkovýho Supa co jsem popsal. Když bych si měl teda vybrat, radši Mondeo. A je fakt, že tím jak se ta karoserie nevlní jako dvojkovej Sup a odpružení je sice hodně takový komfortní, ale sladěný, tak se ve výsledku řídí příjemněji.

ma
martinw
04. září 2018, 14:19
-1

no nic jdu napsat o tom jak je RAV4 sportovní vůz z určitýhoÚhluPohledu...

Vavris Vavrisovic
04. září 2018, 15:05
1

Chápu kam míříš... .zUrčitéhoPohleduSporťák možná RAVka bude, ale bavit se v tom asi nebudeš 8-) A to bylo také sdělením článku, že v té interakci a funkčnosti vidím nadstavbu, která není úplně běžná :-)

beastar
04. září 2018, 15:05
-2

No a jako úplně mimo debatu. Tohle Mondeo je spíš jako konkurence Passata. Není to jako na vážno přímá konkurence Superbu. Takže vlastně ta škůdka je zase vítěz. :D Já to beru s nadhledem kombík asi nikdy nebude sportovní auto to chápe každej soudnej chlápek co někdy řídil auto. Je tedy nad slunce jasné, že jako služebák je nejlepší Panamera Turbo. Ideálně potom co nejnovější ideálně NOVÁ. No přesto se v tom Mondeu chvíli svezu, než to nějakej chudák koupí potom co si přečte tuhle subjektivní recenzi toho kráječe okresek. Mě se líbí jak ty stejný lidi který tady opěvujou takovouhle chválu potom napíšou jak Audi RS6 je krám. Protože to je vlastně jenom rychlý v přímce a bla bla. Přestože 99% to nikdy neřídilo...čest těm co jo. A že je nesmysl vlastně takový auto vyrobit. A pak tady přechvaluješ mondeo v naftě a ještě ojetý. Jako nebejt mainstream jako dobrý, ale za každou cenu... ? To se taky časem přejí.

Vavris Vavrisovic
04. září 2018, 15:22
2

Já tomu asi nerozumím. Vážně nechápu, co tady má co dělat Panamera, Maserati nebo RS6. Jsme v mainstreamové střední. Tvrdím jen, že tenhle kombíkový šuplík je mi velmi sympatický svými podvozkovými schopnostmi a sladěním ovládacích prvků a baví mě, což nepovažuji za standard 8-)

Mimochodem, RS6 jsem tady, pokud si dobře pamatuji, nikdy s nikým neřešil...

Vavris Vavrisovic
04. září 2018, 15:25
1

To s tou konkurencí Passatu a ne Superbu nechápu - všechno stejná třída :-P

beastar
04. září 2018, 15:27
0

Já nemyslím tebe Tomáši. To bylo obecně myšleno. Pamatuju jak to tady rezonovalo. Vojta a jeho telecí prdelky a auta pro sraby:) A pak tě baví Mondeo v naftě. Což dokazuje že na palivu až tolik nezáleží. Neříkám že je špatný! Jen si podle mě nezaslouží takovou chválu. No uvidíme. Jestli mě taky pobaví.

A Panamera? Maserati? To je mimo to je taková moje a krabí vsuvka. Kdy už si z toho musíš udělat trochu srandy. A dost často zjistíš, že ty auta jsou nakonec stejně často dílem kompromisů. Pokud to teda neni supersport.

krab
04. září 2018, 15:43
0

Přesně, Panameru turbo jsem přivezl já, už s ní zase jedu pryč :-D

Děláme si tady z toho srandu. Aspoň je nějaká diskuze tady. Ve světě služebáků střední třídy není žádný král bez kompromisů. Asi už tuším, co se Vavrisovi líbilo na Mondeu, trochu jste mě vyděsili tím Supem MK3, - specielně názorem, že je snad horší než Sup MK2, kterýho rád opravdu nemam. A to jsem před lety dobrovolně sedlal asi rok odkoupenou ex. služebního Supa MK1 1.8T, co tu ve firmě zbyl po nějakém cizinci. A kupodivu 1.8 + tiptronic byla kombinace co mi zdaleka nevadila. Dneska už by asi nenadchl. No a kroutil se teda taky .. pak jsem ho vyměnil za E46 v moc hezkým stavu v jednom bazaru a bylo po "supím" období :)

A když jsme u té střední třídy kombi, tak vám řeknu že ani A4 Avant, obyč TDI čtyřválec s čalouněním "hadr" není na dlouhé cestě nějaký terno. Naopak takový Volvo V60 předchozí generace má parádní sedačky a pokud by se mohlo něco z toho segmentu pochválit, tak tohle bych beze studu pochválil. Ale Mondeo MKIV. by bylo ne moc daleko za ním ...

Skipper
04. září 2018, 17:57
0

beastare, doufám, že se dočkáme recsnte! Mimochodem, co se stalo s S-Typem?

beastar
04. září 2018, 18:23
1

Asi překlep. Motor šáden... ale přiznávám že tak jak sme se k tomu chovali by se asi normální uživatel fakt nechoval... Byl to služebák na tahání pneu a dílů po Praze:))

riderhenry
04. září 2018, 20:39
0

Trochu mi to evokuje moje zkušenosti s Mazdou 6, respektive i 3. Auta super, ale nějak bych do toho nešel. Nechci vůbec ten článek zpochybňovat, navíc poslední Ford, kterého jsem řídil, byl Escort 1991 s atmosférou dieslem... :) Ale pro nadšence mě napadne třeba taková Alfa 159, BMW E91, možná nějaké to Subaru? I když ta pověst u Mondea opravdu hlásí, že je to to nejagilnější šedé auto (které nerezaví tak rychle, jako jinak asi ve všech "zábavných" aspektech lepší "Japonská miminka"...), pořád se mi víc zamlouvají ty ještě trochu víc zábavnější alternativy, která však zároveň lze obhájit v běžném světě a srovnat v použitelnosti s Passatem, Mondeem a spol.

Jimi
04. září 2018, 22:46
1

Mondeo, Passat, Sup... neměl jsem nikdy s nimi tu čest, neumím to posoudit, nebyla to nikdy moje cílová skupina. Když začaly děcka, tak kompromis u mě znamenal E36 nebo E39 v kombíku, benzínu a v automatu kvůli drahé polovičce, aby na tom mohla taky v pohodě jezdit, když je třeba. Motory, podvozek a pohodlí na delších cestách rozhodovalo. Přes to nejel vlak. A časem se mi potvrdilo, že volba se vyplatila. Cenově to bylo na stejno...

Vavris Vavrisovic
05. září 2018, 09:13
0

Rozdíl mezi jízdní špičkou mainstreamu a dieselovým BMW na standardním podvozku se imho přeceňuje. Typická 318 / 320 d E90 taky není zrovna nirvána pro nadšence... Jízdně příjemná jistě ano a výhody dané koncepcí nelze zpochybnit, ale ta diference imho vážně není tak velká... A třeba zrovna u 159 mi přijde, že nejezdí tak hladce jako Mondeo (ovšem mám zkušenost jen s těžkou 2.4 JTD) .

Jimi
05. září 2018, 09:53
0

Diesel jsem nikdy neměl, nedává mi smysl, porovnával jsem to vždy vzhledem k 6-válcům v benzínu, možností automatu, přirozených vlastnostech koncepce, výbav ... a tam toho z mainstreamu moc na výběr nebylo. A v ojetých autech se ty počáteční cenové rozdíly smazávaly. Zkrátka to působilo hodnotněji a víc zajímavě za podobné peníze. Ale to bylo ale tak víc než před 10 lety, teď se šetří na všech frontách, nejvíc to je vidět v prémiích a rozdíly už takové nejsou...

Vavris Vavrisovic
05. září 2018, 10:07
0

Samozřejmě, v těchto vodách není o čem, na to mainstream nemá jak odpovědět

MartinCoupe
05. září 2018, 15:37
-1

Takže Superb, jakožto limuzína má kodrcavej podvozek a otřesný sedačky? K čemu to teda je? Já jsem teď najezdil se služební O3 cca 5tkm, a je to neuvěřitelně řidičsky neuspokojivý auto. Na dálnici do 200km/h (DE) jakš takš, na okresce ultrakrám. Ale zato je bíla... :-)

beastar
05. září 2018, 16:11
1

Originální barva... Ty s tim fakt jezdíš 200 po dálnici ? Ty voe:D Aby se neodlítnul s tou propracovanou aerodynamikou.

MartinCoupe
05. září 2018, 17:27
0

Jasan, bílá s tetováním (polep firmy). Jasan, jezdím s tím co to dá, max 230km/h. Kolem letiště Lipsko/Halle je no limit speed way... V táhlej zatáčkách je to tuhý jako banán :-) Paradoxně čtyřočko mi přišlo lepší... :-D

riderhenry
05. září 2018, 17:42
0

Šestiválce nechávám stranou, ale 320d s M podvozkem by mohla být trochu jinde a stojí to paradoxně stejné peníze. Je tada fakt, že může být dražší servis - záleží, jak moc se to chce komu řešit, a je to obecně menší auto. Ale jako služebák, proč ne.

beastar
05. září 2018, 17:59
0

230 to už je letící rakev. Nevim no já se v tom i 170 bál.

MartinCoupe
05. září 2018, 18:33
0

No, trochu odvahy to vyžaduje, pravda ;-)

ro
rock
04. září 2018, 12:59
1

Hmmm... Mondeo o funfactor přišlo přechodem z Mk.III, proti kterému tohle bylo pocitově jak přesednout do tanku (pocitem z hmotnosti auta a vlastně i výhledem). Kvalita interiéru se možná zlepšila, ale ty stříbrné plasty pořád vypadají jak v bakelitovým autíčku za 20 korun od vietnamců. A Convers+ by byl sám o sobě dostatečný důvod k nekoupení; nejvýznamnější pozici na přístrojovým štítu má informace o audiovstupu a přitom ta samá informace je -dokonce ve stejné grafice- k vidění ještě jednou na středovém displeji. Druhou nejvýznamnější pozici zaujala grafická informace o otevřených dveřích (za jízdy se to tuším proměnilo v autíčko s rozsvícenými světly) - a kvůli tomu ukousli kus otáčkoměru a získali nesouměrnou přístrojovku. Checht... Když jsem to uviděl poprvé, říkal jsem si, že něco takovýho přece nemůže být pravda - a ono to tam bylo pořád, i když jsem do toho auta nasedl podruhé nebo potřetí, nikam to nezmizelo jak by se na zlej sen slušelo.

Tohle bylo auto, který mi řeklo, že jde Ford do kopru.

reagovat
Vavris Vavrisovic
04. září 2018, 15:24
0

Převládající obecný názor tvrdí to co ty, nicméně pro mě je Mk.IV lepší. Jistější, tužší, přesnější a řekl bych že drobet nadšenější. Možná jen štěští na ty 3 a 2 kusy, kterými jsem jezdil.

ro
rock
04. září 2018, 15:44
0

Klidně je možný, že jsem měl smůlu / štěstí na kus. Ale přesednout z MkIV do MkIII bylo jak z E-klasse do motokáry. Měl jsem to potěšení je střídat v rozmezí minut. Můj kus MkIV byl po všech stránkách kultivovanější se vším dobrým (akustická pohoda, utlumení nerovností) i špatným (míň informací o povrchu na volantu i v sedačce, s podstatně bachratějším Mk.IV jsem prostě nedokázal být tak přesný jak s podstatně subtilnějším Mk.III atp), co to přináší.
Navíc jsem měl subjektivní pocit, že se na Mk.IV šetřilo důsledněji než na Mk.III.

Bavoraczech
05. září 2018, 07:28
0

v MK III je interiér otřesnej. Hranatej, nehezkej, lacinej. U MK IV je příjemnejnej a vypadá tak nějak fresh i oproti Supu 2. Sedačky pohodlný, ale první co mě u MK IV zarazilo, jak píšeš... je tam fakt cítit ta hmotnost (která je v malinko menší míře cítit i v E91 a Alfě 159). To v MK III ani E46 a dokonce ani v Alfě 166 nebylo.

Fa
Fandatik
05. září 2018, 10:47
1

Musím souhlasit (ač nerad) že 159 je těžká s každou motorizací. Narozdíl od jmenované 166 a třeba 156.

Mám zkušenosti právě s Mondeem MK2,3 v benzínových V6 a po vyzkoušení MK4 2,2 nafta (asi 150km) jsem byl dost zklamaný, ale je možné že právě palivo bylo tím problémem. Designově to pro mě byla pecka, když jo představili.

Jinak absolutně nechápu proč Schade není schopná nechat vyrobit a dát do aut normální sedačkau. Ať je třeba koupi u Volva to už je jedno. A minimálně 50% mé averze by bylo pryč.

Bavoraczech
05. září 2018, 11:32
0

Já jel jen s 1.8TDCI. To je asi starej litinovej motor, tzakže ještě o to těžší :-). A ano, schade mají většinou otřesný sedačky. Kdyby místo nich dali dřevěnou zahradní lavici, asi bych to na komfortu moc nepoznal. A upřímně řečeno, ani sedačky z Passatu B6/7 na tom nejsou o moc líp.

Fa
Fandatik
06. září 2018, 07:13
1

Tak to je velká slanina celého VW. Ale když vidím všechny ty příplatky, tak proč není možné zvolit sitzny stejně jako barvu? Pokud někdo v extrému najezdí 60tis/rok a má třeba 160cm nebo naopak 2m tak by třeba i do služebního Supa uvítal kvalitní sedačky na svoji postavu. Třeba i za dvě kila by to bylo pro mnoho cesťáků přijatelná cena.

BigBen
04. září 2018, 14:49
3

Máme doma MK IV už sedmým rokem jako rodinný přepravník. Už jsem si několikrát říkal, je to starý, vyměním ho za novější auto. Pořád hledám důvod proč ho vyměnit a zjišťuju, že žádný důvod nenacházím. Pohodlný to je, do Itálie s tím dojedu na jeden zátah a nebolí mě záda. Na to jak je to velká a těžká kráva to jede hodně dobře a svižně. Žere to méně než MK III. Servisní náklady nejsou nijak vysoký. Do kufru naházím všechno co manželka "nutně potřebuje" na dovolenou a nemusím moc přemýšlet jak to tam naskládám. Vlek 1800 kilo to utáhne a ani o tom neví. Jo, a je samozřejmě červený, takže ani nudný šedivý není :-) Příplatkový křídlo na pátých dveřích mám taky, takže sportovní určitě je, o tom není pochyby :-D

reagovat
bitner
04. září 2018, 21:57
0

https://www.sauto.cz/osobni/detail/ford/mondeo/17892772?goFrom=list

Je v tom neco jako motor :-)
Cena je asi prestrelena, ale jako sleeper by to mohlo fungovat. Dokonce je to i spravne dobite :-)

reagovat
Bavoraczech
05. září 2018, 07:34
0

No já ti nevím, těch 240 koníků není takovej zázrak. Sice to jede a běžnou konfekci docela s klidem předjedeš. Kdejakej silnější nafták ti ale bude skoro stačit. A to pro pocit ze zpráskání moc nestačí. Navíc tě předjede i Audina 3.0 TDI nebo Bavorák 330D. S takovým motorem bych to označil spíš za příjemný výkon než za sleepera. Nejel jsem v tom, ale předpokládám, že ten motor nebude ani příliš charakterní, ale kdo ví...

bitner
05. září 2018, 08:54
2

Jasan, taky sem v tom nejel a bude to asi jak pises. V mem pripade by to byl maly krucek pro lidstvo a obrovsky skok pro bitnera :-)

beastar
06. září 2018, 11:51
0

Přesně jakejkoliv starej bmw či audi s vrcholnou naftou ti naloží. A pravděpodobně i všechny modernější hothatche. Dáš si klobouky v malych benzinech a 1.9tdi. Jako auto dobrý proč ne. Sleeper nikoliv.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
05. září 2018, 07:42
1

Je zajímavý, jaká se tu strhla debata kolem jinak vcelku normálního auta. S benzínovou verzí jsem něco málo najezdil a to auto mi přišlo velmi příjemný a skutečně výrazně lepší, než předchůdce. Sám mám rád sporťáky, muscle cars a všechno, co trochu smrdí nějakým adrenalinem na kolech, ale současně nechápu tu obsesi sportovností úplně ve všem, co jezdí. Tohle auto je příjemný, pohodlný, tichý, s dobrym podvozkem. Ale sportovní auta je třeba hledat jinde a tak je to v pořádku. Mně osobně se taky velmi líbilo a žádnou větší sportovnost bych od něj vůbec nechtěl. Za mně je to dobrý auto, ale pro jinou cílovku, než se obvykle schází tady.

reagovat
beastar
05. září 2018, 18:01
-2

Protože je to děsnej kepl a ani když to bylo nový tak to nebylo nic moc. A relativně často se to skloňuje jako supr svezení. A teď s tim přišel ještě člověk kterej celkem jezdí autama a je zaměřen spíše do sportovna. Joo bude to tichý a pohodlný.... ale zábavný? To bych fakt neřekl ani po pátým panáku walkera. Prostě obyčejnej kombík jako dělaj všechny ostatní značky. Možná to tak neodskakuje na nerovnostech jako škodovky a neni to tak chatrný jako tehdejší hyundaie. To ještě nic neznamená.

bi
bigburger
14. prosince 2020, 14:12
-1

Jak řešíte povinné ručení? Zkoušel jste někdo, který srovnávač je opravdu nejlevnější? Já to poslední dobou objednávám na https://www.porovnej24.cz/povinne-ruceni Ale těžko říct, jestli se nechytám na marketing.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem