načítám data...

Hyundai i30 N: Jak upéct excelentní hot hatch v 5 krocích

Anebo jak se stát fanouškem korejských aut za tři dny... i30 N převrací věci vzhůru nohama a jestli nemáte rádi Hyundai, snad ani nepokračujte ve čtení.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Jsem v Jablonném nad Orlicí, na menu palubního počítače svítí zvolený jízdní režim Normal a bleděmodrý Hyundai tiše proplouvá ranním šumem města. Jen lehounce praskající výfuk podává svědectví o teroru, který zrovna zažil poslední hezký úsek mé oblíbené silnice I/11 končící právě cedulí značící začátek obce Jablonné, na jejichž krajnicích určitě spočívá několik jemných drobečků z ramenních bloků pneumatik. V hlavě mám už poskládanou celou osnovu testu prvního opravdu sportovního Hyundai v historii a jasno mám i v nadpisu. Bude velmi krátký: “Hyundai i 30N: Antihmota”. Tohle auto totiž je čirá antihmota. Minimálně z hlediska Hyundai, které doposud vyrábělo jízdně dokonale nevýrazná auta. Takže si dávám dohromady, jak článek začnu vědeckým nástinem, kdy přirovnáním k antihmotě přiblíží tu absolutní pocitovou odlišnost eNka od dosavadní produkce korejské automobilky, no a pak už jen vypotím několik odstavců, ve kterých se zteží budu snažit popsat nějaká negativa.

Jenže než se tohle mohlo stát skutečností, uvědomil jsem si, že k eNku jsem se dostal tak trochu s křížkem po funuse. Klasických recenzí i30 N už je na webu hromada a já bych nejspíš jen opakoval už dávno vyřčené odstavce kolegů z jiných magazínů, ve kterých by se různě míchaly slova Biermann, hot hatch, fantastický a čudlík s vlaječkou. Ostatně, Krab  o i30 N  sepsal prakticky vše podstatné už na začátku roku v rychlých prvních dojmech. Takže to uděláme trochu jinak. Budu předpokládat, že o i30 N už jste určitě něco četli a ze svých několikadenních dojmů se jen pokusím poskládat dohromady lego a vyjmenovat ty hlavní důvody, proč jsme z prvního opravdového ostrého hatchbacku z Koreje všichni tak svorně usazení na zadku a jaké jsou hlavní ingredience, které nám v korejském receptu tolik chutnají.

Univerzálnost

Volit si v autě z různých režimů a nastavení už je dnes úplně běžné. Mít a chtít auto na všechno je zkrátka trend. Leč v nemálo případech se jedná jen o taková šidítka, která vymění barvičky na palubních přístrojích a přidají trochu umělého odporu do volantu, popřípadě vám z reproduktorů pustí jakýsi hluk, který někdo v marketingovém oddělení zhodnotil co by dynamický nebo sportovní. A toto vydávají za jiný jízdní režim. Hyundai i30 N je v tomto ohledu pravý chameleon. Rozdíly mezi režimy jsou hluboké jako labutí láska a eNko skutečně dokáže být několika dušemi v jednom těle. Víte, mám na tohle dokonalý testovací přístroj.

Manželka, celý život odkojená neobtěžujícím ovládáním dieselových vozů koncernu VW, nikdy neměla příliš v lásce jakékoli sportovní náznaky auta. Ať už se jednalo o tuhý podvozek, přehnané reakce na plyn nebo větší odpor volantu, vždy na mě vyhrkla cosi o tvrdém a napruženém autě, které se jí nelíbí. Hyundai v režimu normal prošel bez ztráty kytičky. Chová se jako zcela běžný kompaktní hatchback. Má příjemně ‘měkké’ reakce ovládacích prvků, nedrcá (vlastně je komfortnější než mnoho obyčejných kompaktů), neobtěžuje hlukem a nabuzeností. Jenže pak zmáčknete tlačítko s vlaječkou pod pravým ramenem volantu a stane se kouzlo. Najednou řídíte věc, která umí lechtáním pedálu plynu pumpovat s celým autem a podvozek má tuhý jako speciál DTM. A dělá hrozný bordel výfukem…  Být univerzální je vlastně bytostný základ hot hatche. Univerzálnost je jako těsto na pizzu – když je skvělé, můžete z něj vytvořit pizzu mnoha chutí. A i30 N je skvělé těsto.

Uživatelské nastavení

Je čas přisypat další ingredience. Pokud jsem předchozí odstavec začal tepáním do nastavení jízdních režimů, které vlastně nic podstatného nenastavují, nyní se mohu s klidným srdcem opřít i od těch komplexnějších, které mění tuhost podvozku nebo mapu pravého pedálu a nastavení stabilizace. Přepínání režimů vypadá jako čistě volní proces řidiče, ale v jádru tomu tak vlastně není. Jste vydání všanc kolektivnímu rozhodnutí inženýrů v automobilkách, kteří balík změn mezi jednotlivými jízdními režimy přizpůsobují tomu, co většina kupců očekává. Komfortní režimy tak bývají obecně tupé a ty sportovní zase bez výjimky tuhé a ostré. U některých aut to funguje, někdy však nastane situace, že váše ideální volba leží kdesi mezi logickými hradly vývojového diagramu a platí to zejména u sportovních módů. Štve vás tvrdý podvozek nebo hlasitý rádobysportovní hluk? Máte prostě smůlu.

V Hyundai opět přichází na scénu tlačítko s vlaječkou. Jeho druhým stiskem totiž navolíte mód ‘custom’, kde můžete svým požadavkům přizpůsobit 7 oblastí. Když na zahraničních webech vycházely na podzim první recenze i30 N, četl jsem často lkaní na přehnanou ostrost módu N. Vůbec ale tyto breky nechápu, protože stejně budete jezdit na mód N custom, kde si auto nastavíte přesně jak chcete. Pokud to vezmeme přes pizzu, nevyhovuje-li vám nabídka, tady máte možnost namixovat si ji ze surovin dle vlastního výběru. Nerad bych mluvil za všechny, ale já byl zcela spokojen a poskládal si hot hatch podle svých představ.



Jak tedy vypadá? Divoce a zároveň poddajně. Krabova poučka zněla ‘vše na sport+, podvozek normal. S podvozkem jednoznačně souhlasím. O něm bude ještě řeč. Řízení ve sport+ však na můj vkus mělo už příliš umělého odporu – jeho přesnost, vyváženost a dobrou odezvu si dle mého soudu daleko lépe vychutnáte v méně ostrých módech. Zda používat nebo vypnout stabilizaci nebo automatické meziplyny bych nechal na chuti každého soudruha – oba systémy totiž fungují velmi příjemně. Jakožto namyšlený petrolhead jsem samozřejmě většinu času jezdil bez nich, ale tak přesné meziplyny jako je sází eNko na sport+ rozhodně dávat neumím a stabilizace je naladěna natolik benevolentně, že většině řidičů nezkazí zážitek ani když ji nechají aktivovanou. Zbývá motor, diferenciál a výfuk. První dvě položky si zaslouží samostatný odstavec. A výfuk? Klapky jsou vážně výborná věc. Buď můžete být stealth módu, jako ninja se přiřítit k nic netušící okreskové oběti a během mžiku ji zmizet z dohledu anebo se naopak už z tříkilometrové vzdálenosti připomínat salvami při přeřazeních. Nejhlasitější režim by si místo obligátního ‘sport+’ zasloužil spíš název ‘artilerie’. Žádný ze zvuků, které eNko vydává, prý není umělý a za to zvedám všechny palce. Hlavně je však kombinovatelnost taková, že umí odstranit drtivou většinu situací, kdy by někoho mohlo něco štvát. A na i30 N je vážně velmi těžké hledat negativa…

Skvělé reakce motoru

Těsto a konfigurovatelnost dobrot bychom tedy měli. Ale aby výsledek stál opravdu za to, je třeba použít ty nejlepší ingredience a o nich budou následující dvě kapitoly. Tlačítko s vlaječkou opět přichází na scénu. Vím, už to začíná být trapné, ale nemohu si pomoci. To si totiž poprvé nastavíte motor na nejostřejší mapu a pak z vás z ničeho nic začnou lítat prdele a kurvy. Zátah je odpovídající 275 koním, ale reakce na plyn jsou přímo kulervoucí. Když mi auto poprvé začalo cukat pod zadkem jen díky tomu, že jsem podupával na pravý pedál, měl jsem tendenci zastavit, otevřít kapotu a hledat turbo. Vážně, dvoukomorové turbodmychadlo v i30 N má tak minimální prodlevu, že málem přestanete tesknit po atmosférách a začnete podezírat Hyundai, že do testovací i30 N implementoval nějakou formu ALS.

Tato zdánlivá drobnost má samozřejmě celou řadu pozitivních konsekvencí. Dávkování plynu skvělé. Ovladatelnost povýšena nad běžný standard turbomotoru. Pocit, že pravou nohou můžete s autem pumpovat, jako kdyby to byla sportovní atmosféra, k nezaplacení. Naladění motoru je jako Salsa de Chile Morita, díky které bude mít vaše ostrá pizza ten pravý říz, ale nebude vás to bolet.

Baletící podvozek

Tělo chuti však bude tvořit dobré prosciutto a mozzarella. To je podvozek eNka. Moderní hot hatche jsou z většiny o efektivitě. Zabít a zničit. Předvést nelidskou salvu výkonu a příčného zrychlení. Vyrovnat se na okruhu těm širokým a placatým věcem, kterým se říká supersporty. To vše často vede k zážitkové a podvozkové plochosti. Zkrátka to není jako s dvacetiletou Almerou GTI, která vám tančí pod rukama a dává vlídnou a jasnou zpětnou vazbu. Nové hot hatche bývají až přespříliš efektivní a stabilní a vyvádět s nimi nějaké opičárny okolo limitu příliš nejde, protože jistý pud sebezáchovy hlasitě volá, že pokud by se něco pokazilo, neskončilo by to vůbec hezky. Nechci říkat, že by snad eNko připlulo z 90. let, troufám si však tvrdit, že jeho podvozek je závanem starých (a v tomto případě jednoznačně dobrých) časů.

Základem je nevytáhnout paty z režimu normal. Ze sportu jsem se velmi rychle přepnul zpět a sport+ jsem vyzkoušel jen proto, abych zjistil, za kolik milisekund dokáží tlumiče vrátit pružinu zpět do napnutého stavu. Měkké nastavení je však pro okresky dokonalé. Se stoickým klidem žehlí všechny nástrahy silnic nižších tříd, ale hlavně při okreskovém útoku funguje s takovou ‘měkkou’ a ‘kulatou’ grácií, kterou jsem tak moc měl rád na starých francouzských hot hatchích. ENko působí přátelsky a krotce a také takové je.

Řídit jej rychle je velmi snadné, ale také velmi uspokojující a zábavné. Samozřejmě je to stále moderní hot hatch, takže nemůžete čekat návaly jízdního vzrušení při předpisové jízdě a sem tam nastane situace “panebože, já jedu 200!”. Troufám si však trdit, že zábava leží níže, než třeba u Cupry nebo 308 GTI. Převažujícím vjemem je ale jednoznačně ona nenucená a elegantní harmonie podvozku. Nemá drsné okraje, za kterými následuje BUM, nýbrž linii utíná měkce a pozvolna. Krásně (ale zároveň nezáludně) reaguje na odstavení plynu. Veskrze pozitivnímu dojmu pomáhá řízení, které dává spoustu důvěry a je na dnešní poměry vskutku výborné. A kouzelný je i elektronicky řízený mechanický samosvor. Má podobně harmonické chování jako podvozek a většinu času je pouze nezištným sluhou, o kterém vlastně ani nevíte. Ta sametová skříňka s kolečky nejen že není surová, ona takřka nepřenáší žádné parazitní momenty do řízení a její přítomnost si uvědomíte až ve chvíli, kdy auto samozřejmě akceleruje ze zatáčky, jako by na sobě vůbec nemělo zimní pirellky.

V souvislosti s pneumatikami mě napadly dvě protichůdné věci. Jak by tohle auto asi sakra jezdilo na pořádných letních UHP? A pak trochu kacířská myšlenka, zda vlastně měkčí a méně adhezní zimní pneumatiky nejdou poddajnému podvozku ideálně k pleti. Tak nebo tak, tahle pizza mi moc chutnala…

Nestojí moc + verdikt

Když se tak dobře najíte, čekáte mastný účet. Ale tou poslední skládačkou dnešního receptu je cena. V době psaní testu stálo provedeni N Performance 759.900 Kč,-, což je velmi sympatické. Těsně před jeho vydáním však stoupla katalogová cena na 779.900 Kč. I to je však vzhledem ke schopnostem a komplexnosti auta příjemná cifra. O základní variantě nemá vůbec smysl uvažovat, příplatek 20.000 Kč za provedeni Performance, které nabízí větší brzdy, e-diferenciál nebo výfukové klapky, je racionální povinnost.

Celý test zní až příliš ideálně a já vážně přemýšlel, co mi na i30 N vlastně vadilo. Z uživatelského hlediska to byl snad slabý výkon dálkových full LED světlometů – vzhledem k zábleskům světelného kuželu na nerovnostech však mám podezření, že jen někdo jejich vertikální sklon sešrouboval příliš do země. Úroveň některých materiálů v interiéru pak bude možná náročným uživatelům připadat nedostatečná. Největším negativem je tak asi spotřeba dvoulitrového čtyřválce, který si při svižné jízdě řekne zhruba o litr až  dva více, než podobně výkonná konkurence. Celý test, kdy jsem často dopřával Hundai napít, jsem zakončil s průměrem 11,7l. Předpisová jízda při splynutí s provozem stlačí spotřebu těsně pod 8 litrů a ze známých okresek jsem se vracel s průměrem 17-20.

Jenže to je asi tak všechno, nad čím se dá lamentovat. Takže zbývá dodat poslední moudro na závěr. Hyundai hned napoprvé vytvořil špičkový hot hatch a jediná věc, která by mě od něj odrazovala, je vlastně jen přízemní reklamní kampaň, kterou se Hyundai v tuzemsku prezentuje – ta totiž opravdu nedosahuje úrovně eNka…

Mmmmmm tak ne, neodradila by mě ani ta kampaň…   …asi jsem se stal fanouškem korejských aut…

Poznámka pod čarou od pana Kraba:

Je to vážně úspěch pro Hyundai, že si na něj nenajdeme nic podstatnějšího než nevýkonná LED světla a modré podsvícení přístrojové desky. Ale vážení, neobávejte se nejhoršího! Zatím si levandulově modré i30N v redakci nikdo neobjednal. Já chtěl, bojoval jsem s myšlenkou po navrácení vozu pár dní, přesto jsem se s absencí i30N u domu vyrovnal. Čili jezdíme stále svými Alfami a Lanciemi (Hamster) Mazdami (Dan), Pumami (Zlokoč a Adam), v Miatách (Vavris a František), v Yarisech (Matěj a já) a krotíme sílu velkého naftového šestiválcového MHD.(Vojta)

 

Technické údaje:

Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec 1 996 cm3
Maximální výkon: 275 k při 6 000 otáčkách/min
Točivý moment: 353 N.m při 1 750 – 4 200 otáčkách/min
Převodovka:  manuální šestistupňová
Pohon předních kol, samosvorný diferenciál s elektronickým řízením a vektorováním točivého momentu
Pneumatiky: 235/35 R19
provozní hmotnost: 1 429 – 1 509 kg 
Maximální rychlost: 250 km/h
zrychlení 0-100 km/h: 6,1 sekund
Kombinovaná spotřeba (udávaná):  7,1 l /100 km
kombinovaná spotřeba v testu: 11,7 l / 100 km
Cena: i30 N Performance – 779 900 Kč

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ratan groch
14. dubna 2018, 08:24
0

V prvom rade pekny clanok.
A v druhom rade odkaz pre "hamstra" a beastara k diskusii v clanku o falosnych cinskych autach: Ani to dlho netrvalo a Vavris tu napisal clanok, ktory vyzera ako platena inzercia pre korejske auto. Je naozaj len otazka casu, kedy toto budeme pisat o fantastickych cinskykch autach a o tom, co si "nase" automobilky ukradli do svojho noveho modelu od nich.

reagovat
Csaba
14. dubna 2018, 17:08
0

Otázka času, tak 30-40 let... :-)

beastar
14. dubna 2018, 17:35
3

30-40 si netroufám hádat jak co bude a mě osobně už to nejspíš bude jedno.
ratan: Jenže ono je to složitější. Čína není Japonsko ani Korea. Historicky odvěcí nepřátelé. To je jako napsat podívejte jak se daří Německým autům to je jasný, že za dvacet let budou opisovat od Lady v Rusku:)) Btw průmyslu obou zemí Kor i Jap pomohla historie a okupace američanama. Jakkoliv to zní hrozně. Přístup Japonců k práci asi každý zná... Korejci jsou naprosto jiná liga než Číňan. Takže pořádně si přečti to co sem tam napsal. Vůbec nejde o to jestli umí kopírovat to co píšeš je naprostá hovadina. S prominutim :D Páč to je přesně to co Číňanům chybí vývoj, výzkum a vlastní invence a proto kopírují. Navíc kultura a pseudokapitalismus s vládou komunismu a vládní klintelismus rozhodně konkurenci nesvědčí a kdyby to nebyla velká země budou mít význam asi jako sousední Vietnam.

Psal si že si tam byl, tak se divím jak můžeš mít takový zvláštní názor. Od té doby co jsem navštívil Indii mám na tyhle "ekonomické" spící tygry svůj názor. Mimochodem jejich stín Korea už dávno přesáhla někdy na začátku 90s. Čína zatím vyrábí na úkor životního prostředí a běžných obyvatel.
-
Komentář upraven 14. 4. 2018, 17:37:59

krab
14. dubna 2018, 21:30
0

S Číňanama dělám dnes a denně. Jednou jsem tam i byl a leccos viděl...
Taky si nemyslím, že v technologii "západ" předběhnou. Tohle může fungovat jedině v nějaké symbióze. Četl jsem několik zajímavých názorů, že Čína se hlavně bojí Číňanů samotných. Nemáme jim naštěstí co závidět. Životní prostředí si ničí fakt hodně a už na to doplácí v zemědělství, proto taky skupují ve velkém půdu v jiných rozvojových zemích, kde to jde, např. různě po Africe a tak. ( detaily nevím, ale taky jsem o tom četl).

Korejská auta jsou ale o něčem jiným. Prostě se lepší a hlavně Hyundai už pred xx lety investovalo masivně v Německu, najímají schopné inženýry a staví dneska fakt dobrá auta. Doposud se zaměřili spíš na tu spotřebku, ale teď zažívají comeback v motorsportu na úrovni a i30N je vážně jejich zatím nejlepší auto pro řidiče, co vyrobili a hotovo...

Počkejte za 3 roky. Ojetá i30N za 400 , to bude velká hitovka mezi námi petrolheady, co máme hloubš do kapsy na to si koupit novou :)

Jimi
15. dubna 2018, 11:28
0

Taky jsem zvědavý, jak se budou vyvíjet ceny těhle "high-end korea" kousků. Co bude na tom první odcházet , zda to bude i provozně pořád zajímavé (náhradní díly, nenáročný servis). Možno aspoň vznikne kvalitní alternativa k Japoncům a k Evropě.

Sedrik
16. dubna 2018, 14:24
0

Souhlas - KIA/Hyundai jdou podle mého nejracionálnější cestou (prostě Korejskou :)) = nejprve se naučíme prodávat spotřební auta a pak začneme dělat sportovní.
Nko, Stinger - jsem opravdu zvědavý, co si pro nás přichystají za rok, za dva.
Na první pokus obě auta skvělá - teď jen, aby je někdo skutečně kupoval.

i30N jsem zatím v Praze potkal jedno a to ve stejné barvě, jako testovaný kousek, takže bych se nedivil, kdyby to bylo stejné auto...

sumy
18. dubna 2018, 16:49
0

Už jsem viděl Nko v Pařížské ve společnosti všch těch RR, poršat, Ferárek atd. Ale bylo šedý. Nemít ty červený linky na nárazníku, snad bych ho i přehlédl. Nechápu co je to za módu, auta v základovce :-/

beastar
18. dubna 2018, 16:58
0

To je tak, že když si to lidi vybírají tak to automobilky nabízí. Paradoxně kolikrát vidim obyčejnej model v hezčí metle, než ty highend modely. A platí to jak pro kompletní nabídku VW od Škody po Porsche, tak i pro korejácký vehikly. Ve společnosti Ferrari se ztrati eNko i kdyby mělo růžovou metlu s perleťovým efektem:))

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
14. dubna 2018, 09:17
1

Ja nikdy nebyl priznivcem viceucelovych veci a o hot hatchich to plati jakbysmet, takze pro mne by to nebylo ani z leknuti. Ale zda se, ze je to vazne hodne dobry auto a ze se vyrobci trakaru, co nechce ani soused z Boleslavi, povedl zazrak. Problem je, ze kdyz tak koukam na ty fotky, tak nejzajimavejsi na nich jsou ty dve Miaty vedle. A to si o designu Miaty myslim ehmm..., no... :-)

reagovat
fortress
14. dubna 2018, 11:03
0

Nebyla původní cena nějakejch 699? Ono těch lidí co si to nakonec neobjednaj bude dost. :)

reagovat
Vavris Vavrisovic
14. dubna 2018, 11:47
0

699 byla původní základní cena. Původní cena varianty Performance byla 739.900,-, takže zdražení o 40 tyček od začátku prodeje...

Letis
14. dubna 2018, 12:20
0

Nějaká prestiž značky je pro mě většinou až na posledním místě, ale bohužel u Hyundaie (ať už i30 N nebo Stigner) bych se musel setsakramentsky snažit, abych tomu autu odpustil to "H" na kapotě. Takhle v testu to vypadá fakt suprově, ale nejpodstatnější je podle mě to, co je zmíněno až na konci článku - že si i30 N nikdo z redakce neobjednal. Mezi pozitiva uvádíte cenu, ale dát 780k Kč (nebo v případě Stignera přes mega) za Hyundai je prostě ujetý. Jinak mezi slabiny bych zařadil taky design, kterej je takovej nijakej.

reagovat
Vavris Vavrisovic
14. dubna 2018, 20:41
1

No, ono to je trochu jinak. Za prvé, krom dvou výjimek nikdo z redakce nemá na to kupovat si nový hot hatch za 3/4 milionu. A za druhé, to že krab, jakožto zástupce velmi tradiční sorty Evropana uhranutého klasickým sportovním vozem, vůbec uvažuje možnost pořízení korejského hot hatche, je pro onen produkt skutečně veliká pochvala.
Upřímně, na začátku testu jsem si říkal to samé, na jeho konci mi to ale bylo úplně jedno. Ne, vlastně jsem chtěl provokovat vlastnictvím Korejce a vlastnit jej.
-
Komentář upraven 14. 4. 2018, 20:43:01

Le
Leo
14. dubna 2018, 23:56
4

Stinger to háčko na kapotě fakt nemá

Letis
15. dubna 2018, 09:01
0

Sorry moje chyba, slyšel jsem o něm tady prvně a nějak jsem si to špatně zařadil. Tak jako tak je to korejec a neumím se představit dát za něj takový peníze stejně jako za tenhle Hyundai. Ty důvody jsou v obou případech stejný.

Sedrik
16. dubna 2018, 14:27
0

Mě Korejci a priori nevadí, ale u H mi setsakramentsky vadí ta jejich dementní kampaň.
Na začátku mi to přišlo jako fajn nápad, trošku si do Škodovky rýpnout, ale přestalo to být vtipné už hoooodně dávno.
Kiu bych si ale klidně koupil a od H nikoho neodrazuju (pokud se zeptá :))...

beastar
14. dubna 2018, 15:04
-2

Vidím to úplně stejně jako knightrider, letis a další. Levný to fakt není, tahle jejich performance barva je hnusná. Design je naprosto uniformní podle poslední módy. A ok věřím že Schumi Vavris i Keke Krab poznají dobrý jízdní zážitek. Za cenu háčka na kapotě, otravného podsvícení(zažil jsem) a dalších drobností bych se nepřekonal k tomu to chtít. Co si koupil? Hyundai ... Ty vole háčko ve šmoulí skoro za melouna? Už to úplně vidím. A mezi ojetinami se dá za osm kil slušně vybírat pravý sportovní zážitek s hezčím logem. Úspěch? Ok je to lepší auto jak ereso:)) U nás si to objedná pár lidí co nemaj rádi Golfa Gti... V Asii to bude místy bomba a za tři roky o tom nikdo ani neuslyší.

reagovat
Jimi
14. dubna 2018, 20:19
0

První co mě napadlo, Korea umí alternativu ke GTI a R, možno je to i jízdně povedenější, otázka, zda tu cenu a design budou akceptovat potenciální zákazníci. Uvidíme, začínám mít pocit, že Němci začínají tak trochu na to házet bobek. S tím downsizingem to už přehánějí, v elektronických zábavkách to sice zatím umí, ale kvalita většiny motorů jde do kytek. Doufám, že se mýlím...

reagovat
ToMyx
16. dubna 2018, 14:43
0

Pěkně napsané, recenzí na I30n jsem četl hodně, ale tahle má zase jiný úhel, čte se úplně sama :-)
Značka a její historie mě celkem nezajímá, design je taky níže v žebříčku. Reklamy jsou jen o schopnostech marketingových oddělení a o tom jak chce automobilka, aby působilo. Pokud bych si měl vybrat auto na dalších 10 let, protože je nové, chtěl bych se moct spolehnout, že se to dokáže těch 10 let/250tkm dožít :-) To prověří čas. Snad to koupí dost nadšenců, aby to za nějaké 3-5 let bylo v bazáči za 300, protože to má vélikanáááánskooou spotřebu :-))
Přijde mi, že poslední dobou ty sportovní modely rostou jako houby po dešti a to je moooc dobře.

reagovat
beastar
16. dubna 2018, 16:03
0

Mám respekt k tvému názoru. Mám to ale přesně naopak:D Historie mě zajímá a design je to co oceňuji jako první. Nechci v garáži paskvil jen proto, že to má skvělej motor. Samozřejmě ani bych nechtěl designovou perlu s 0.9 Tce. Reklama je schopná udělat sporťák i z fábie o tom žádná.

ToMyx
16. dubna 2018, 20:27
0

Díky za pochopení. Jsem v tomhle trochu Jekyll@Hyde. Pro auto pro rodinu mám trochu jiná měřítka. U auta pro zábavu to tak prostě mám. Jinak bych nemohl mít starou dvacetiletou ošklivku Primeru liftback s designem pro německé důchodce ;-)
Chvílemi si dokonce říkám, že ty Compacty nejsou tak ošklivý....



beastar
16. dubna 2018, 21:56
0

Ona Primera nebyla zase tak špatná. Optikou doby je to prostě auto co se drželo designem hodně u zdi. Zase to dohání spolehlivostí a bezproblémovou údržbou. Občas taky potom těm majitelům závidím. Já bych si to nekoupil, ale když máš taliánskou kraksnu, nebo německej werk za měsíc po druhý v servisu začínáš si myslet, že ten hranatej japčák bez špetky vkusu je docela fajn řešení. A nakonec si taky nějaky japonský káry koupiš. Měl sem Nissan 2x, Mazdu 2x a pokaždý to bylo v pohodě. Na šestku dneska zrovna vzpomínala přítelkyně jaký to bylo skvělý auto. Jezdila s tim přes dva roky ona soukromě po Práglu. Naposled Infiniti je taky Nissan a to bylo skvělý auto v poměru cena/výkon kam se hrabe nějaký BMW/AUDI/MB:)
-
Komentář upraven 16. 4. 2018, 21:57:50

ToMyx
17. dubna 2018, 16:40
0

Líp bych to asi nenapsal:-)
Jen jsem chtěl především zdůraznit fakt, že u auta pro zábavu nechceš rodinný liftback s širokou pánví:-D Myslím, že "každý" chce alespoň třídvířko nebo lépe dvoudvířko a aby to byla agresivní placka. Já to mám prostě jinak. Neříkám, že by mě nebavilo něco jako 300ZX nebo alespoň Silvinka, ale na mé "řidičské začátky" mi vychází ta Primera asi nejlíp, protože spolehlivost, bytelnost, opravdu nízké náklady na cokoli ....

beastar
17. dubna 2018, 18:25
0

Jsou tady varianty. Jenže to už potom neni sranda a údržba je drahá no. Jak tříkilo, tak potom i tlusťější 350/70z jsou prostě dobrý auta i jako daily. Problém je to, že nikdy to nebylo v našich končinách úplně běžný auto a to je škoda. Blbě se to shání a sehnat na to nějaký věci taky jde jen worldwide. Spojuje je ale pořád ta spolehlivost. Po 350 jsem hodně toužil když byla nová, teď už mě taky tak nebere jako ojetá. Ve finále je lepší pokud vim, že do toho nechci cpát nesmyslný peníze hothatch a nebo rychlej liftback/sedan a smířit se s tim, že aby to bylo i na okruh tak do toho vrazim nějakou kačku.

Beny
17. dubna 2018, 21:24
0

Já Primeru vnímám trochu jinak. Pro mě je to daily dělník, kterej mi kazí pohled na svět. Protože když se pak svezu v něčem novým, říkám si kde je ten vývoj když vyrobili o dvacet let mladší horší auto. Ale je sranda s tím ujíždět závodníkům s dehtama pod kapotou.

ToMyx
18. dubna 2018, 10:09
0

bea: Po 350z taky začínám pošilhávat, ale pořád mi tam pocitově chybí místo vzadu :-)
Beny: Ono to je asi spíš tím katováním kostů a odklonu automobilek/ zákazníků od opravdu řidičstkých a trvanlivých aut. Ještě, že existují výjimky;-)

beastar
18. dubna 2018, 13:23
0

Tak místo vzadu úplně nutně nepotřebuješ když si necháš Primeru. Přece jen ta 350 není úplně auto pro rodinku na vejlety:) Je jich pořád dost v různých cenách.

ToMyx
18. dubna 2018, 14:47
0

To místo vzadu jsem zmínil jako jeden ze vzletných autíčkářských argumentů pro drahou polovičku, že to není tak úplně nerodinný...kdyby bylo potřeba :-D Nepředpokládám, bližší zapojení ostatních rodinných příslušníků :-) Freulein Tomyx nechce po naladění ecu za volant ani do Primery, přitom je skoro stejně praktické jako Octomilka I :-)
Pro rodinku máme samo ještě kombi, na které psal pěkný blog Raspby koncem minuého roku.
Pokud bych se posunul dál, Primera by musela do světa. To ale uteče ještě hodně vody, jedině, že přijde někdo s absurdně vysokou nabídkou jako jsem to tehdy udělal minulému majiteli já...a to je jako pravděpodobnost, že vyhraju ve sportce:-D

-
Komentář upraven 18. 4. 2018, 14:55:35

beastar
18. dubna 2018, 16:34
0

Ženský takhle polazený auta moc nelákaj. A když jim to dáš tak s tim stejně jezděj jak s oktávkou v naftě. Ta moje všechno pořád podtáčí a potom chodí a stěžuje si, že to moc žere :D Takže nakonec sem seznal, že fakt nejlepší auto pro ní je SUV v nějakym nesmyslně retardovaným benzínu takže GL 500. Jinak nikdy neříkej nikdy. Třeba se ti zadaří a nějakou kačku na 350z vymyslíš. V dnešní době leasingů není nic nemožné...

C70C
17. dubna 2018, 17:06
1

Já nějak nevím. I Renault neměl kdovíjakou pověst a jak se výplody divize 'sport' etablovaly.. A tak jako dost z těch, co by brali Clio Sport bez váhání by si jinak renault nikdy nekoupili, tak proč by se divize 'N' nemohla pod vedením schopných lidí taky stát etalonem? Líbí se mi Vavrisův postoj..proč tim neprovokovat, když z toho pro mně plyne to, že mám skvělou káru s bipolární poruchou..

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem